Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22
Anoniem: 157128 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:06:
hallo allemaal
[...]

Kijken jullie ook wel eens naar kassa etc.
Wat ik vaak zie is bij verschillende merken 1 jaar wat je dan uit kunt bereiden naar 2 of 3 :( .
Dat mag niet dat is oplichting.
Zoek maar op
Zoek jij het maar op, want je praat onzin. Garantie uitbreidingen kunnen zeer nuttig zijn als de service wordt uitgebreid of ik daar rustiger van slaap.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
Anoniem: 157128 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:06:
hallo allemaal
[...]

Dus jij hebt 1 jaar garantie geen 2 jaar.

Kijken jullie ook wel eens naar kassa etc.
Wat ik vaak zie is bij verschillende merken 1 jaar wat je dan uit kunt bereiden naar 2 of 3 :( .
Dat mag niet dat is oplichting.
Zoek maar op.
Als het zo door gaat kun je beter naar de aldi gaan krijg je 3 jaar op medion (niet bij praxis,gamma,blokker etc daar 2 jaar).
Wij hebben consumenten rechten :).
En er is een probleem lees terug over nvidia 8400 en 8600 worden door warmte gaan ze stuk :(.
Maar dat zal wel voor de dv9500,9600 serie zijn 9700,9800 zal wel iets nieuwe nvidia chips zijn hopen we te minsten.
En als er naar 2 jaar echt nvidia stuk is dan is hp verplicht om een ander mainboard erin te zetten.
Zij kunnen het geld terug halen bij nvidia leest dat maar terug bij hier op tweakers.
Maar moet wel zeggen het is Qaunta mainboard moet goed zijn zat ook veel in dell.
Ook lg notebooks (deze zijn niet te krijgen hier :) ).

Maar goed als je in begin problemen heb met een odd had je gelijk terug moeten gaan naar winkel waar je hem hebt gekocht en gelijk om moeten ruilen voor een nieuwe (meestal moet dat kunnen binnen 14 dagen).
Ik hoor het wel.
Ik heb zelf dv9790ed rond maart 2008 dus nog een paar weken en garantie is ook over dan hopen dat hij het blijft doen :)
weet je wat het probleem is bij de laptops van HP bij de dv9000 serie is dat de chipset oververhit raakt samen met de 8400M GS. ik kwam er pas na een jaar achter net toen de garantie verlopen was. dus ben niet terug gegaan naar de winkel, omdat hij na een paar bluescreens wel opstart en er stond veel belangrijke schoolspullen op en had een paar projecten lopen waarbij ik de laptop hard nodig had. en als je hem laat opsturen naar HP kan je verwachten dat je de laptop ongeveer een maand kwijt bent.

Ik heb op de site van Radar een artikel gelezen over de Nvidia chipset en daaruit blijkt dat je gewoon een nieuwe kon krijgen en daar ga ik volgende week even achteraan bij de winkel hoe het nou precies zit en dat horen jullie dan nog wel ;)

Ook wil ik graag weten of er anderen zijn die hetzelfde probleem als mij hebben en buiten garantie periode een gratis reparatie of een nieuwe laptop hebben gekregen.

Mvg,

knip

[ Voor 1% gewijzigd door DaMarcus op 24-02-2010 13:10 ]

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157128

PcDealer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:08:
[...]

Zoek jij het maar op, want je praat onzin. Garantie uitbreidingen kunnen zeer nuttig zijn als de service wordt uitgebreid of ik daar rustiger van slaap.
Jou naam pcdealer mmmm extra garantie is onzin kijk en lees consumentenbond maar eens waar je recht op hebt.
Hier is laats op tv een heel stuk overgeweest (kan ook op tv gelderland) kassa dat garantie verlenging van acer echt onzin is.
Ook al zit er een jaar fabrieks garantie.
Had zelf een phillips tv is tegen mij gezegd dat er 2 jaar op zat later bleek 1 jaar pech voor phillips geluk voor mij consumenten rechten.
Dus pcdealer mooi voor de winkel echt niet check consumenten bond en kassa maar eens dan weet je heel goed dat ik gelijk heb.
Kan je beter in Duitsland een notebook kopen daar is alles 2 jaar en met veel moeilijk doen ook daarna nog.

Vraagje pcdealer ben jij een pc shop ofzo ???? dat zal het wel zijn.
Maar ja ben maar blij dat ik niks bij jou gekocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 157128 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:20:
[...]

Jou naam pcdealer mmmm extra garantie is onzin kijk en lees consumentenbond maar eens waar je recht op hebt.
Kanip
Vraagje pcdealer ben jij een pc shop ofzo ???? dat zal het wel zijn.
Maar ja ben maar blij dat ik niks bij jou gekocht heb :)
En als je iemand helpen of info wil geven, prima.

Maar iemand afzeiken :( Ken ik boos om worden ....
Deze man :) pc dealer met mee dan 12.500 berichten heeft erg veel bij gedragen in dit topic :*) en doet alles gratis omdat hij mensen wil helpen met een probleem.
En wat heb jij :? Niks nopes nada.....heb even je messages terug gelezen je heb zoveel ervaring met laptops. zeg je zelf ..... meer als geblaad in je 28 berichten lees ik niet.
En ondertussen heb je kassa nodig om je gelijk te halen.

Dit opmerkingen van jou niet willen op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157128

hetnet schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:27:
[...]

En als je iemand helpen of info wil geven, prima.

Maar iemand afzeiken :( Ken ik boos om worden ....
Deze man :) pc dealer met mee dan 12.500 berichten heeft erg veel bij gedragen in dit topic :*) en doet alles gratis omdat hij mensen wil helpen met een probleem.
En wat heb jij :? Niks nopes nada.....heb even je messages terug gelezen je heb zoveel ervaring met laptops. zeg je zelf ..... meer als geblaad in je 28 berichten lees ik niet.
En ondertussen heb je kassa nodig om je gelijk te halen.

Dit opmerkingen van jou niet willen op dit forum
nou afzeiken doe ik niet.

dit is wat hij zegt : Zoek jij het maar op, want je praat onzin. Garantie uitbreidingen kunnen zeer nuttig zijn als de service wordt uitgebreid of ik daar rustiger van slaap.

wat ik een beetje triest vind is wat hij zegt want je praat onzin ten eerste noem ik dat iemand afzeiken.
ten tweede alle steun die hij aan iedereen geeft prima toppie.
ten 3de iedereen heeft een andere mening en niet iedereen weet dat er andere wegen zijn.
ten 4de jij zeikt nu mij ook af goed is jouw mening.
maar goed hier laat ik het bij.

voor de andere lezers neem het mee of niet.

hetnet (wim) kijk eens op zijn profiel van tweakers account daar staat een mail adres *wegens spamredenen verknipt*.
check dus even dit www.acsp.nl.
dan zou je me kunnen snappen maar dat is aan jouw.
vandaar zijn reactie dat snap ik nu en vandaar mijn reactie erop (had al zo vermoeden).
maar alle hulp die hij aan hp gebruikers geeft prima toppie.

[ Voor 11% gewijzigd door DaMarcus op 17-02-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:01
Ik zou dat e-mail adres toch terug weghalen, het posten van iemand anders zijn e-mail adres doe je niet zomaar!! Dat is onbeleefd of heb jij graag spam in jouw bus?

En ten tweede, leer eens leestekens en hoofdletters gebruiken waar het moet. Dan kunnen we al eens proberen te begrijpen wat je bedoelt zonder dat we jouw post 4 keer moet herlezen.

Ten derde, de wettelijke garantie is 2 jaar. Meer moet een fabrikant en/of verkoper niet geven. Dat fabrikanten zoals Dell een basisgarantie van slechts 1 jaar geven waarbij je moet bijbetalen voor twee jaar is volgens mij onwettelijk, daar heb je wel gelijk in. Maar als je letterlijk volgens de wet handelt, moet je (als het probleem zicht voordoet na 6 maanden na levering/aankoop) als koper ZELF aantonen dat het probleem al bestond op het ogenblik van de levering. En dat is niet eenvoudig en zelfs belachelijk. Maar het is zo. Daarom dat er ook zoiets bestaat als een commerciële garantie die de meeste winkels/fabrikanten geven. Een garantie van bijvoorbeeld twee jaar zonder dat echt moeilijk gedaan wordt wat er eigenlijk op neer komt dat je een garantie hebt van twee jaar op fabrieksfouten. Nu is er ook nog een uitzondering; een product moet wettelijk "een redelijke" termijn goed werken en je kan dan ook verwachten van een laptop dat hij langer dan twee jaar moet mee gaan. Maar probeer maar eens gelijk te halen bij een winkel/fabrikant buiten de garantietermijn... :/ Succes... Veel hangt dan ook af van de fabrikant of winkelier of die jou wil helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 17-02-2010 08:26 ]

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Heb hier een probleempje met mijn ventilator van de HP Pavilion dv9860. Het geluid is sinds enkele dagen enorm en heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen. Het geluid is heel irritant en begint bij het opstarten van de laptop binnen drie seconden ongeveer.

Beetje jammer van product wat nog geen twee jaar oud is en waarvan de garantie is verlopen. Wie heeft er een suggestie?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Radical1980 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:00:
Heb hier een probleempje met mijn ventilator van de HP Pavilion dv9860. Het geluid is sinds enkele dagen enorm en heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen. Het geluid is heel irritant en begint bij het opstarten van de laptop binnen drie seconden ongeveer.

Beetje jammer van product wat nog geen twee jaar oud is en waarvan de garantie is verlopen. Wie heeft er een suggestie?
Heb je toevallig recent je bios geflashed? Een nieuwe serie van hp (dv8) heeft hier namelijk last van na het flashen van de bios. Ga anders toch eens even je bios in en zet alles terug naar zijn default waarden (laatste blad meen ik)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Radical1980
wontcachme schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:36:
[...]

Heb je toevallig recent je bios geflashed? Een nieuwe serie van hp (dv8) heeft hier namelijk last van na het flashen van de bios. Ga anders toch eens even je bios in en zet alles terug naar zijn default waarden (laatste blad meen ik)
Heb de bios nog niet geflashed, zat hier wel aan te denken.

• hetnet
Radical1980 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:00:

http://h10025.www1.hp.com...l&product=3665114&lang=nl
lees daar ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.48
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000007e
BCP1: C0000005
BCP2: 91ECCF92
BCP3: 8DB1B02C
BCP4: 8DB1AC10
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\021710-16629-01.dmp
C:\Users\Danny van den Hof\AppData\Local\Temp\WER-33446-0.sysdata.xml

Probleemhandtekening:

BCCode: a
BCP1: 00002090
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 836FABF8

C:\Windows\Minidump\020810-23025-01.dmp
C:\Users\Danny van den Hof\AppData\Local\Temp\WER-37487-0.sysdata.xml

Probleemhandtekening:

BCCode: 4e
BCP1: 0000009A
BCP2: 00065831
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000

C:\Windows\Minidump\020610-19390-01.dmp
C:\Users\Danny van den Hof\AppData\Local\Temp\WER-3471849-0.sysdata.xml

Dit zijn een paar berichten die ik krijg van de bluescreens.

HP Pavilion dv9860ed
Windows 7 Pro 32 bit

iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? HP kan mij namelijk niet verder helpen :(
Net als in mijn vorige berichten denk ik dat het moederbord kapot is, maar de berichten die ik nu alleen maar krijg zijn MEMORY_MANAGEMENT

Mvg,

knip

[ Voor 1% gewijzigd door DaMarcus op 24-02-2010 13:10 ]

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Danny, Wat zijn je opties ......

Zelf doen.
Blader ff terug naar bericht van: Cleyman Geplaatst op vrijdag 05 februari 2010 22:14

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01951704.pdf
Lees daar hoe je mobo eruit haald.

En probeer iets !! Daar is of ben je tweaker voor >:)
HP wil je zo te horen niet helpen, dan zul je het zelf moeten doen.

Of laten doen zoals.
Blader ff terug naar bericht van: PjotrStroganov Geplaatst op zondag 06 december 2009 15:37

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
hetnet schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:46:
Danny, Wat zijn je opties ......

Zelf doen.
Blader ff terug naar bericht van: Cleyman Geplaatst op vrijdag 05 februari 2010 22:14

Lees daar hoe je mobo eruit haald.

En probeer iets !! Daar is of ben je tweaker voor >:)
HP wil je zo te horen niet helpen, dan zul je het zelf moeten doen.

Of laten doen zoals.
Blader ff terug naar bericht van: PjotrStroganov Geplaatst op zondag 06 december 2009 15:37

Suc6
Na mijn succesverhaal is het nu eindelijk afgelopen met de laptop. Exact hetzelfde probleem is weer opgedoken; grijze balken in het scherm. Ik kan het de reparateur ook niet kwalijk nemen, want hij benadrukte dat hij alleen het probleem had opgelost en niet kon voorkomen dat het weer gebeurde. Hij durfde me dan ook geen garantie te geven op de reparatie. Ik had de laptop tussentijds kunnen verkopen, zoal ik van plan was, maar uiteindelijk had ik iemand ander opgezadeld met het probleem. HP heeft iig een klant minder.

Eigenlijk ben ik ben ik er wel blij om, want het is een goede reden om er de brui eraan te geven en een nieuwe pc samen te stellen. Ik kijk er nu al naar uit om voor de eerste keer mijn eigen systeem in elkaar te schroeven. Op deze manier heb ik alles zelf in de hand. Zodra ik mijn pc heb gebouwd, gaat mijn laptopje tegen een goed bod het huis uit. Misschien heeft iemand nog wat aan de onderdelen.

@Danny, ik ben jammer genoeg niet terug gegaan naar de winkel, want ik was mijn aankoopbewijs kwijt. Buiten de garantie zou het repareren enorm duur zijn geweest (400 euri), dus ik heb mijn 9595ed bij http://www.laptopreparatie.nl/ voor 100 euro laten repareren. Zoals je hierboven kunt, is deze oplossing bij mij niet permanent gebleken.

Ik raadt je aan je poot stijf te houden in de winkel en een kosteloze reparatie af te dwingen. Als de winkel niet toe wil geven, zit je met hetzelfde probleem. Je zult er vast niet op zitten wachten om er een zaak van te maken.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Ook zonet geprobeerd, en ook dit helpt niet. Het lijkt sterk op een lager die kapot is. Ga eens kijken of het helpt om boos te worden op HP. Bij de winkel lukt niet, want deze is inmiddels failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Radical1980 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:09:
[...]
Ook zonet geprobeerd, en ook dit helpt niet. Het lijkt sterk op een lager die kapot is. Ga eens kijken of het helpt om boos te worden op HP. Bij de winkel lukt niet, want deze is inmiddels failliet.
en die ander link die ik aan Danny gaf ;)
je ben tweaker of je ben het niet :*)
zelf fan nakijken of maken kan ook nog !
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
hetnet schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:21:
[...]

suc6
Goeiemorgen,

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, want ik ga eerst maar is even naar de winkel toe. Als ze niks doen word ik maar is goed boos ;) kijken hoe ze dan zullen reageren, maarja boos en netjes blijven praten kan he ^^

[ Voor 2% gewijzigd door DaMarcus op 24-02-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
DannyvdHof schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:41:
[...]

Goeiemorgen,

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, want ik ga eerst maar is even naar de winkel toe. Als ze niks doen word ik maar is goed boos ;) kijken hoe ze dan zullen reageren, maarja boos en netjes blijven praten kan he ^^

Mvg,

Danny van den Hof
Ik zie dat wij hetzelfde type notebook hebben, alleen met andere problemen. Ben zeer benieuwd wat de winkelier zegt, want die van mij is failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:59:

Zeg sjakie, je draait nu al een flinke poos met Windows7 op de dv9085. Ben je nog rare dingen tegen gekomen?
Gisteren heb ik Windows7 32b besteld en wil dit op mijn 9085 installeren. Deze ga ik van scratch weer opbouwen omdat er op dit moment een nieuw moederbord in geplaatst wordt. Mooie gelegenheid om een verse install te doen lijkt me. Nog tips of hints? Moet ik nog ergens op letten, driver probleem oid?

Edit: Heb een fraai topic gevonden over de installatie van W7 op HP6000 en HP9000 laptops. Incluis driver verwijzingen en de hele reutemeteut. Perfect!
http://h30434.www3.hp.com...dv9000-models/td-p/179816
Afgelopen weekend de gerepareerde laptop weer terug gekregen. Na de kale installatie van Windows7 32bit stonden diverse systeem apparaten nog met een geel uitroep tekentje. Via Windows Update werden verder alle drivers en systeem apparaten gevonden. Alleen de cardreader werkte niet direct. De drivers van Vista blijken prima te werken! Het resultaat is een mooi schoon 'apparaatbeheer'. Het enige dat er nu nog aan schort is dat de Webcam niet werkt ondanks dat het apparaat correct geinstalleerd is. Niet echt een probleem natuurlijk maar eigenlijk wil ik alles weer werkend hebben. Je hebt een hobby of niet!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
misschien lees ik erover, maar ik vind in de topic start (en op de hp website) enkel iets terug over de garantie packs die je extra erbij kan kopen.

graag zou ik weten hoe het met de standaard garantie zit...

Kan iemand me hier wat meer info over geven (of me in de juiste richting wijzen)?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
hetnet schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:21:
[...]

suc6
goeiemorgen,

Nou ik heb mijn laptop maar is goed uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet ;), maar nog steeds de "bluescreen".

Wat ik verder heb gedaan is de 2GB geheugenkaart eruit gehaald en daarna opgestart.. Bluescreen :P
Dus dacht ik dan haal ik de 1GB eruit en zet ik in de 1GB slot de 2GB geheugenkaart en dit blijkt te werken!! geen bluescreens meer en mijn laptop lijkt ook nog is een stuk sneller. Ik denk dat het kapotte geheugenkaartje redelijke storing geeft.

Nu maar hopen dat er geen bluescreens meer komen! heb in plaats van 1GB geheugenkaart 2GB besteld voor mijn laptop. jullie horen weer snel van mij!

Groeten doen we niet aan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 24-02-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik kan met geen mogelijk mijn 2e harddisk na de bios handmatig booten (dus via f8 oid) ik heb een hp9800dv. en hdd 1 = osx86 en veel werken om dual boot te bouwen. dus snelste werkt via bioskeuzemenu die er dus niet is?
of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
tennisbal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:08:
ik kan met geen mogelijk mijn 2e harddisk na de bios handmatig booten (dus via f8 oid) ik heb een hp9800dv. en hdd 1 = osx86 en veel werken om dual boot te bouwen. dus snelste werkt via bioskeuzemenu die er dus niet is?
of wel?
ook niet als je F9 drukt ofzo? bootkeuze menu bij HP laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Cleyman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:10:
[...]

ook niet als je F9 drukt ofzo? bootkeuze menu bij HP laptops...
nee ik krijg wel het bootkeuzemenu maar kan maar 1 harddisk kiezen, erg vreemd want er zitten er 2 in... hoe los ik dit op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
tennisbal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:08:
[...]

nee ik krijg wel het bootkeuzemenu maar kan maar 1 harddisk kiezen, erg vreemd want er zitten er 2 in... hoe los ik dit op
Als ik het goed begrijp wil je een dualboot maken? Dus je kan nu op 1 van de 2?
In dat geval kan je snel een bootkeuze menu maken met VistaBootPro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Cleyman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:08:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je een dualboot maken? Dus je kan nu op 1 van de 2?
In dat geval kan je snel een bootkeuze menu maken met VistaBootPro ;)
ja ik wil dual/triple boot doen maar veel complexer. hdd1 = mac os x hdd2 = win 7 /xp

efi bios op hdd1, mbr op hdd2. hdd is gui gepartitioneerd. dual boot bouwen in chameleon is vrij complex daardoor. windows zie je wel, maar je krijgt een foutmelding. omdati e geen mbr opent.\\

simpelst is om VOOR de hdd keuze gewoon dmv f8/f9 de startup hdd te kiezen met dus de mbr/efi. dit kan dus niet bij de hp. erg irritant

• AvK

AvK

Ready Set Go

Je hebt toch van die speciale progjes waarbij je kunt kiezen welk OS je wilt starten?

Bijvoorbeeld: Boot IT NG http://www.terabyteunlimited.com/index.htm
Kan je alle verschillende OS'en apart opstarten.
Verder ook een perfect partitie programma. Gebruik het zelf al jaren (toen was het nog gratis).

[ Voor 56% gewijzigd door AvK op 25-02-2010 10:00 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Tennisbal
AvK schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:48:
Je hebt toch van die speciale progjes waarbij je kunt kiezen welk OS je wilt starten?

Bijvoorbeeld: Boot IT NG http://www.terabyteunlimited.com/index.htm
Kan je alle verschillende OS'en apart opstarten.
Verder ook een perfect partitie programma. Gebruik het zelf al jaren (toen was het nog gratis).
helaas kan ditr niet, dit werkt enkel met linus ossen etc. ik heb een hackintosh gebouwd die op hdd1 sstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
DannyvdHof schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:00:
[...]

goeiemorgen,

Nou ik heb mijn laptop maar is goed uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet ;), maar nog steeds de "bluescreen".

Wat ik verder heb gedaan is de 2GB geheugenkaart eruit gehaald en daarna opgestart.. Bluescreen :P
Dus dacht ik dan haal ik de 1GB eruit en zet ik in de 1GB slot de 2GB geheugenkaart en dit blijkt te werken!! geen bluescreens meer en mijn laptop lijkt ook nog is een stuk sneller. Ik denk dat het kapotte geheugenkaartje redelijke storing geeft.

Nu maar hopen dat er geen bluescreens meer komen! heb in plaats van 1GB geheugenkaart 2GB besteld voor mijn laptop. jullie horen weer snel van mij!
Hey allemaal,

Nou mijn laptop is gefixed :D krijg 2GB erbij. terwijl de 1GB kapot was dus ben helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ook hier een HP pavillion Dv9645 met strepen over het beeld.
er werd gevraagd of ik er even naar wilde kijken bij het eerste moment met aanzetten zag het er al niet goed uit.

In Dos (win xp install) zijn de letters nauwelijks leesbaar, bij het XP logo zie je vertical strepen lopen.
het vreemde is dat hij soms in XP helemaal goed is, zonder strepen oi.d en soms krijg je alleen 640 x 480 4 Bit kleuren, pakt de driver helemaal niet meer, of het beeld blijft zwart.

Ik zal na het weekend eens met vobis bellen, om te vragen wat hun hier in kunnen betekenen, laptop is net (feb 2008 ) 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Er is een serie Pavilion 9000 en 6000 laptops met moederbord problemen / slechte video kaart. Je kunt bij HP nakijken middels je serienummer of jouw laptop daar ook bij hoort. HP hanteert een coulance regeling.

Wat betreft het consumentenrecht: Dit zegt dat een laptop een economische levensduur heeft van 3 jaar. Een high-end laptop zelfs 5 jaar. Gaat er bij normaal gebruik iets stuk binnen die 3 of 5 jaar dan heb je recht op vergoeding van een deel van de reparatie kosten. En dan in de verhouding van de economische levensduur tov de leeftijd van de laptop.
Voorbeeld: Een high-end laptop (5 jaar economische levensduur) die na 3 jaar een ongewoon defect vertoont. Stel de reparatie kosten bedragen Eur 500,-. Dan zal je hiervan zelf 300 Euro moeten betalen en je leverancier staat dan voor de resterende 200 Euro. Dit heb ik recent zelf bij de hand gehad met mijn dv9085ea. Videokaart was defect na 3 jaar. Is verder keurig afgehandeld met mijn leverancier volgens bovenstaand voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341341

AvK schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:54:
Er is een serie Pavilion 9000 en 6000 laptops met moederbord problemen / slechte video kaart. Je kunt bij HP nakijken middels je serienummer of jouw laptop daar ook bij hoort. HP hanteert een coulance regeling.

Wat betreft het consumentenrecht: Dit zegt dat een laptop een economische levensduur heeft van 3 jaar. Een high-end laptop zelfs 5 jaar. Gaat er bij normaal gebruik iets stuk binnen die 3 of 5 jaar dan heb je recht op vergoeding van een deel van de reparatie kosten. En dan in de verhouding van de economische levensduur tov de leeftijd van de laptop.
Voorbeeld: Een high-end laptop (5 jaar economische levensduur) die na 3 jaar een ongewoon defect vertoont. Stel de reparatie kosten bedragen Eur 500,-. Dan zal je hiervan zelf 300 Euro moeten betalen en je leverancier staat dan voor de resterende 200 Euro. Dit heb ik recent zelf bij de hand gehad met mijn dv9085ea. Videokaart was defect na 3 jaar. Is verder keurig afgehandeld met mijn leverancier volgens bovenstaand voorbeeld.
Mijn DV9XXX verhaal bestaat uit 2 delen en ik mag dan op zich nog niet zo erg klagen als de mensen die met een kluitje in het riet gestuurt worden ...

Eind 2006 koop ik een DV9064EA, mooi ding snel en goed ... ik kon lachend mijn ding doen zo dacht ik althans. U raad het al ... Na 13 maand is dat ding op een dag zo dood als een pier er waren al wel tekenen geweest dat er iets mis kon zijn met de videokaart maar die verdwenen telkens om dan na een tijd weer even terug te komen.maar nu deed hij niets meer.
Oke naar de winkel gelopen waar ik hem kocht en dat uitgelegd, ze zouden het bekijkenen eventueel hem opsturen naar Hp als ze er zelf niks konden aan doen. Er liep toen wel een aktie werd me gezegt dat als HP mijn laptop niet kon herstellen binnen 5 weken ik gratis een gelijkaardig toestel zou krijgen.

Ik kreeg van hen een vervangtoestel mee zodat ik toch verder kon.
Week 6 krijg ik een foon met de vraag of ik een laptop had binnengebracht en of ik het dan in orde vond dat ik even een nieuw toestel wilde komen afhalen.
Mooi geregeld vond ik wat de reden of oorzaak ook was want ik rekende alleszins op kosten.
Ik dus mijn DV9870eb diezelfde dag afgehaald fier naar huis want dat ding was nog sneller dan wat ik eigenlijk had .... Dus dank je winkelier en dank je HP.

Nu zou je denken HP leert iets bij uit het verleden...
Helaas... 22 maanden ongeveer later .... Ik doe een cleaninstall van windows 7 alles werkt normaal
moet zoals altijd wel de videodriver apart installeren en zelfs dat gaat nog ... tot ik dan wil classificeren...
Je raad het al een BSOD ivb de nv....sys en een reboot.
de latop herstart en eigenlijk verloopt dat nog goed
classificeren lukt niet meer maar ik dacht ach eigenlijk is dat niet eens belangrijk.
Na een tijdje krijg ik de melding van de videodriver werkt niet meer en wordt .... herstart
en dan ... dezelfde BSOD
opstarten lukt niet meer dan maar in veiligemodus
daar de standaart vgadriver van windows genomen en ik kan werken
Nu ik speel geen Games dus zwaar belasten doe ik hem zelden
ik kijk wel eens video via HDMI maar dat is in feite alles
Je zou tooch denken dat ze iets leerden en je zou denken dat een probleem als dit erkend door nvidia na 3 jaar toch wel verdwenen zou zijn..
soit
ik de telefoon genomen naar de winkel getelefoneerd en dat was direkt van nee geen garantie meer dit gaat je ongeveer 700 € kosten. Ben niet kwaad geworden want ik wist dat ik eigenlijk in een wankele positie stond.
Ik krijg dan nog te horen dat dit is omdat deze al een vervanging van een kapotte laptop was en dan iets wat mijn aandacht ineens heel scherp zette. De vervangen PC was kompleet vernield aangekomen bij HP en daardoor vervangen door een nieuwe...
Dus volgens de regels die HP hanteerd in deze was de winkel verantwoordelijk en heeft deze dus moeten opdraaien voor die kosten.
Maar dan heb ik geen toestel vervanging door garantie maar door schade toegebracht door derden dat maakt de zaak natuurlijk heel anders.
Ik ga vervolgens op de site van HP kijken hoe het zit met de garantie ... 1 jaar garantie staat daar verlopen 10 maanden voor dit gebeurt
ik heb gemaild met customer support, ze meegedeeld dat ik 2 jaar garantie had zo vermeld op de onderkant van de laptop dat ik zelfs de doos nog had met de datum van verzending opstaan naar de winkel en ze wilden een aankoopbewijs... ik heb hun dan een afleveringsbon gezonden (technisch heb ik dit ding nooit gekocht)
waarop ik een mail terug kreeg dat ze normaal geen afleveringsbon aanvaarden maar nadat ze het overlegd hadden ze toestemming kregen om een gratis herstelling aan te bieden.

Bij deze vertrekt mijn laptop volgende week naar de HP hersteldienst.

Lucky me ? ....I guess...

Langs de andere kant ... is het vertrouwen in de kwaliteit van de HP Pavillion serie toch vrij ver zoek.
En wie me zegt dat een laptop een gemiddelde levensduur heeft van 2 jaar zonder technische problemen vind ik ongeloofwaardig want dan koop je beter een laptop van 500 € die 2 jaar meegaat dan een laptop van 2000 € om maar iets te zeggen die maar 2 jaar meegaat. En nee het gaat me niet erover of er iets stuk kan gaan ... shit happens sometimes... but the same shit all over again and again ?
Dit zegt veel over HP en hoe ze een probleem aanpakken en proberen te voorkomen.

Mvg

PS. Niet iedereen heeft dezelfde garantie regeling als in nederland en niet iedereen krijgt dezelfde casemanager aan de lijn of in de correspondentie... er zijn echt grote verschillen en net dat is de kracht van zulke grote bedrijven (remember het originele Vobis in duitsland dat kapot ging aan de consumentendruk na het uitbrengen van een kompleet slechte serie pc's... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 17:49

Bullet NL

Eigen Wijs

Hallo allemaal,

Even totaal iets anders, ik ben in het bezit van een HP Pavilion DV9780ed latop, hier in zit een Intel 3945ABG mini pci Wireless netwerk adapter. Ik wil mijn laptop geschikt maken voor wirless N (liefst dualband)

Ik heb in de VS een Sparklan WPEA-110N dualband mini PCI adapter gekocht, hellaas is het zo dat mijn HP tijdens het booten aangeeft dat de netwerk adapter niet wordt ondersteunt. Vermoedelijk herkend de bios deze netwerkkaart niet en geeft hij de laptop een hold.

Heeft iemand anders ervaring met het uitbreiden van dergelijke HP laptops naar wirless N?
Weet iemand welke netwerkkaarten wel ondersteund worden?

alvast bedankt!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas ga je deze wi fi mini pci kaart alleen werkende krijgen door middel van een biosmod omdat
er een whitelist met toegestane hardware in het bios verwerkt zit.
Ik kwam op wim's biospage wel enige uitleg erover tegen maar je kan beter goed weten waarmee je bezig bent, de kans bestaat nl. dat je pc niet meer opstart als je je bios verkeerd flashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 341341 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 07:48:
Helaas ga je deze wi fi mini pci kaart alleen werkende krijgen door middel van een biosmod omdat
er een whitelist met toegestane hardware in het bios verwerkt zit.
Ik kwam op wim's biospage wel enige uitleg erover tegen maar je kan beter goed weten waarmee je bezig bent, de kans bestaat nl. dat je pc niet meer opstart als je je bios verkeerd flashed
Hmmm, dat wordt me te risicovol....
Weet iemand dan een lijst met wel ondersteunde Wireless mini PCI N kaarten (liefst dual-band)
Zal de intel intel 4965 AGN misschien gaan werken?

Heeft iemand een Palivion DV 9000 serie latop met WIFI N en wil me vertellen wat voor N kaart daar in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de DV 9780 eb en daar zit de 4965 AGN in van intel dus deze vermoed ik dat je er zonder problemen zou kunnen in plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 341341 schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:00:
Ik heb de DV 9780 eb en daar zit de 4965 AGN in van intel dus deze vermoed ik dat je er zonder problemen zou kunnen in plaatsen
Ik heb gisteren via marktplaats een 4965AGN besteld, deze werk!
Ik haal met gemak de 300Mps... ben helemaal blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Je haalt 300Mbps met een 4965AGN? Welke router kan er dan een dergelijke througput leveren? Of spreken we over half duplex? :)

/Edit:

Topic was tijdelijk gesloten, ik beschik over teveel knopjes :>

[ Voor 24% gewijzigd door DaMarcus op 20-04-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DaMarcus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:37:
Je haalt 300Mbps met een 4965AGN? Welke router kan er dan een dergelijke througput leveren? Of spreken we over half duplex? :)

/Edit:

Topic was tijdelijk gesloten, ik beschik over teveel knopjes :>
Tja, de 4965AGN kan dual-band aan.... ten minste hij connect hier met mijn 5Ghz Wirless N netwerk en met m'n 2.4Ghz Wireless N netwerk... Ik beschik over een dual-band D-Link 855 router... Ik haal nu met deze Wireless kaart vanaf mijn NAS een snelheid van 24.8Mb/Sec (nee geen Mbit..)

Ik weet niet hoe hij het doet, maar heb het wel... Ik haal op de speedtest.ziggo website ook gewoon 120Mbit.... Ik ben dus blij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356761

Hallo allemaal,

Ik heb op mijn HP Pavilion dv9760ed, gedowngrade naar Windows XP Professional SP3.

Ik heb nu bijna alle drivers geinstalleerd en aan de praat gekregen, behalve het geluid.
Op de site van HP staan ook geen geluidsdrivers hier voor.

Ik moet drivers hebben van: - Conexant High Definition SmartAudio 221
of eventuele andere drivers waardoor ik geluid uit mijn laptop zou kunnen krijgen.

Kan iemand mij hiermee verder helpen? :)
Alvast bedankt!

Mvg,
Ivan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 356761 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:45:
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn HP Pavilion dv9760ed, gedowngrade naar Windows XP Professional SP3.

Ik heb nu bijna alle drivers geinstalleerd en aan de praat gekregen, behalve het geluid.
Op de site van HP staan ook geen geluidsdrivers hier voor.

Ik moet drivers hebben van: - Conexant High Definition SmartAudio 221
of eventuele andere drivers waardoor ik geluid uit mijn laptop zou kunnen krijgen.

Kan iemand mij hiermee verder helpen? :)
Alvast bedankt!

Mvg,
Ivan.
dit mischien?

http://download.cnet.com/...1/3000-2110_4-177475.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-06 09:14
Vandaag na een redelijk lange strijd HP eindelijk zo ver gekregen dat ze m'n laptop (Pavilion DV9880ED) op komen halen. De standaard 'technische dienst' is echt gruwelijk irritant in de omgang.. Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de aansluiting van videokaart op moederbord (beeld valt weg, artifacting, witte regels met pixels etc of helemaal geen beeld) en ze blijven dan maar doorzeuren over hun standaard procedures mbt herinstalleren etc. Na een aantal keer gevraagd te hebben hoe ik een laptop zonder beeld moet herinstalleren gaven ze eindelijk toe..

Ik kreeg alleen te horen dat de gehele HDD naar fabrieksdefault wordt teruggezet, waardoor ik waarschijnlijk 2 weken foto's (redelijk veel) kwijt zou raken. Weet iemand of ze bij een herinstallatie ook de andere partities behalve de C schijf formatteren? En zo ja, vervalt mijn garantie zodra ik de HDD er even uit haal om een backup te maken op een andere computer?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wvdveer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:55:

Ik kreeg alleen te horen dat de gehele HDD naar fabrieksdefault wordt teruggezet, waardoor ik waarschijnlijk 2 weken foto's (redelijk veel) kwijt zou raken.
Als die foto's zo belangrijk zijn voor je werk heb je daar natuurlijk allang een goeie backup procedure voor toch?
Weet iemand of ze bij een herinstallatie ook de andere partities behalve de C schijf formatteren?
Waarschijnlijk plempen ze het standaard image op die disk terug, hou er maar wel rekening mee.
Niets wat je niet met bijvoorbeeld Complete PC Backup in Vista of 7 zelf kan opvangen iig..
of elk ander backup pakket naar keuze.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 08:24
Ik heb een typisch probleem met de modus "slaapstand" op mijn HP Pavilion dv9540.

Recent heb ik de CMOS-batterij vervangen door een nieuw exemplaar, maar toch springt mijn laptop tot leven telkens de dag na ik hem in slaapstand bracht.

Een kort voorbeeldje; zaterdagavond om 20h30 klap ik de laptop toe en gaat hij netjes in de modus slaapstand.
Deze zondagochtend stond hij echter om 10h30 lekker al te draaien, en als ik hem openklap kan ik direct beginnen.

Als ik dan naar de Windows-logbestand kijk;

Het systeem is uit de slaapstand gekomen.

Start van slaapstand: 3/07/2010 18:34:39
Einde van slaapstand: 4/07/2010 6:13:30

Oorzaak van einde slaapstand: RTC

Wat kan ik nu nog meer doen, na de CMOS-batterij al vervangen te hebben?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Kozzmozz schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:42:

Wat kan ik nu nog meer doen, na de CMOS-batterij al vervangen te hebben?
Ik zou zeggen een bios reset, maar rtc batterij vervangen is eigenlijk al een reset (normaal gesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
Ik heb de RTC batterij nogmaals eruit genomen en 15-tal minuten gewacht om hem weer op zijn plaats te leggen. Maar nog steeds zelfde oorzaak dat het systeem uit slaapstand komt. En eigenaardig genoeg steeds rond dezelfde tijdstippen? Maar de BIOS is niet geavanceerd genoeg om daar een taak aan te koppelen die steeds rond dezelfde time-cycle opstart.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 13:14
Voor mijn HP DV9890 zit ik te kijken naar een SSD als primaire HDD, ik kan alleen niet vinden of mijn ICHM8 chipset Sata 150 of sata 300 is. Nu zitten er 2 Sata 150 HDD's in.
Zowel 150 als 300 HDD's zullen vast wel werken (zoals ook al in eerdere posts te zien is), maar als het maar 150 is, dan zal ik nooit de volle snelheid van een 300 SSD halen..

Enig idee of de DV9890 Sata 300 haalt?

[ Voor 15% gewijzigd door Wreckage1980 op 16-07-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 11:47
Wreckage1980 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:32:
Voor mijn HP DV9890 zit ik te kijken naar een SSD als primaire HDD, ik kan alleen niet vinden of mijn ICHM8 chipset Sata 150 of sata 300 is. Nu zitten er 2 Sata 150 HDD's in.
Zowel 150 als 300 HDD's zullen vast wel werken (zoals ook al in eerdere posts te zien is), maar als het maar 150 is, dan zal ik nooit de volle snelheid van een 300 SSD halen..

Enig idee of de DV9890 Sata 300 haalt?
Ga er maar rustig vanuit dat het een SATA150 verbinding is.
Maar ook al is het maar "150", de SSD zal dan altijd nog sneller zijn dan een normale schijf op SATA300. De toegangstijden van SSD's kunnen normale schijven niet benaderen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bullet NL schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:41:
[...]

Hmmm, dat wordt me te risicovol....
Weet iemand dan een lijst met wel ondersteunde Wireless mini PCI N kaarten (liefst dual-band)
Zal de intel intel 4965 AGN misschien gaan werken?

Heeft iemand een Palivion DV 9000 serie latop met WIFI N en wil me vertellen wat voor N kaart daar in zit?
met alle respect, maar dit is supersimpel (die whitehack). ik heb een andere kaartje erin gestopt omdat m'n hackintosh dan native draait.

gewoon bios flash (wat advanced settings aanpassen) en het draait als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

124138

Ik heb een DV9780ed met Windows 7 erop, ik weet deze word niet ondersteunt door HP zelf maar ik vind Windows 7 stukken sneller dan Vista

Maar het enige probleem wat ik nu heb is dat de afstandbediening wel werk (kan mute en zo klikken en dat werkt) alleen de Mediacenter en quickplay knoppen werken niet, dus als ik er op druk gebeurt er niks!

Enig idee of iemand mij hier bij kan helpen over hoe ik dit toch werkend kan krijgen ?

laat maar heb het al opgelost, kwestie van HP quick touch installeren

[ Voor 8% gewijzigd door 124138 op 28-09-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Vandaag is een letter half losgeraakt van mijn toetsenbord (9890ed). Er is niks afgebroken zo te zien, de haakjes zijn er nog, maar ik krijg hem niet teruggeduwd. Hoe doe ik dit? Ben bang dat ik wat breek als ik ga forceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:39:
Vandaag is een letter half losgeraakt van mijn toetsenbord (9890ed). Er is niks afgebroken zo te zien, de haakjes zijn er nog, maar ik krijg hem niet teruggeduwd. Hoe doe ik dit? Ben bang dat ik wat breek als ik ga forceren...
hoe moet je dat nu uitleggen........... van boven eerst en dan onder drukken en iets naar boven schuiven.
dan hoor je of voel je klik en hij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:30:
[...]

hoe moet je dat nu uitleggen........... van boven eerst en dan onder drukken en iets naar boven schuiven.
thanks, maar hij lijkt hem niet goed te pakken, nog een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:30:
[...]

Ik heb vanmiddag alle stukjes eruit gehaald (van de letter x), maar krijg die niet goed meer terug. Volgens mij is er niks gebroken, Waardeloos dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:17:
[...]

Ik heb vanmiddag alle stukjes eruit gehaald (van de letter x), maar krijg die niet goed meer terug. Volgens mij is er niks gebroken, Waardeloos dit
Kan het vanaf hier niet zien , haal de c of de z er ook eens uit, om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:09:
[...]

Kan het vanaf hier niet zien , haal de c of de z er ook eens uit, om te vergelijken.
Moet ik eerst alle stukjes aan de letter vastmaken? en dan proberen te klikken? Want ik krijg hem niet erop. Ik probeer liever niet teveel letters eruit te halen, dicht is al een enorm gekloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Moet ik eerst alle stukjes aan de letter vastmaken? en dan proberen te klikken? Want ik krijg hem niet erop. Ik probeer liever niet teveel letters eruit te halen, dicht is al een enorm gekloot
Ja dat zie je goed. het zou zo moeten lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:11:
[...]

Ja dat zie je goed. het zou zo moeten lukken lijkt mij.
hij zit erop, maar niet goed volgens mij.... is het mogelijk om een ander type toetsenbord erop te zetten? vriend van me heeft een nieuwer type dv pavillion serie met een veel relaxter toetsenbord (zilveren toetsen) is dit mogelijk met de 9890ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 19:23
Cleyman schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:14:
Ik wil hier even mijn succesvol verhaal posten >:)

Zo als ik al reeds vermeld had , mijn buurman zijn nvidia chip had het ook begeven door het slechte soldeer.

Ik heb zo net heeeeeel de laptop uiteen gehaald (tot elk vijsje).
Dan alle plastiek van het moederbord gehaald (vooral stickers dan, niet connectors enzo).

Dan heb ik het volledige moederbord zonder cpu, geheugen, stickers,... in de oven gestoken.
10min lang op 220 graden. Dan laten afkoelen, effe een paar cruciale dingen aansluiten (cpu, ram, scherm, stroom).

En TADAA! he works again! _/-\o_

Nu ligt hij wel nog in 382 stukken mooi op tafel, maar alles in 1 vijzen is werk voor morgen.
Ik ga ook alles voorzien van nieuwe koelpasta en dan hopen dat hij het blijft uithouden.
Ik laat het zeker nog weten hoe hij het verder doet. ;)
Hoe is het met deze laptop afgelopen ? Is deze nog steeds goed ?

Verder :
- Zijn er mensen die recente ervaringen hebben met het laten repareren van een 9000 serie ?
- Er wordt gesproken over een lijst bij HP, de links die ik tot nu toe vind zijn dood bij de HP site, is daar nog een overzicht van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:03:
[...]

hij zit erop, maar niet goed volgens mij.... is het mogelijk om een ander type toetsenbord erop te zetten? vriend van me heeft een nieuwer type dv pavillion serie met een veel relaxter toetsenbord (zilveren toetsen) is dit mogelijk met de 9890ed?
Zou ik niet weten, ff zoeken op hp en onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 19:23
Update mbt de oven truc

Ik had een DV9645ED staat met het Nvidia probleem. Na wat positieve reacties in dit topic en vergelijkbare berichten mbt de 8400 en een oven via Google heb ik de gok ook maar genomen.

Dus, alles los en alle stickers etc van het moederbord. Oven eerst laten verwarmen tot 220 graden, stukje ovenpapier in de oven en hop moederbord er op,
Na 5 minuten ruik je duidelijk een soldeer lucht. Heb na 8 minuten de oven uitgezet en moederbord erin laten liggen met de oven deur open en deze af laten koelen.

Hierna alles los op tafel aangesloten en hoppa, werkt weer ! Nu verder alles weer dichtschroeven en kijken hoe lang het ding blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373529

Bullet NL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:35:
[...]

Ik heb gisteren via marktplaats een 4965AGN besteld, deze werk!
Ik haal met gemak de 300Mps... ben helemaal blij...
Ik zit ook te denken om de huidige 3965 netwerkkaart te vervangen voor de 4965AGN, nu lees ik op internet in een heleboel fora dat je om de 300Mps te halen een extra antenne moet aanschaffen en op de kaart erbij moet zetten, heeft iemand daar ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
De oplaadbare batterij van mijn dv9623ed (Vista) notebook bleek, nadat de laptop enkele dagen ongebruikt was gebleven, steeds goeddeels leeg te zijn. Hebben meer mensen dit probleem ondervonden?

Ik zette de laptop na gebruik steeds helemaal uit via Start, het kleine driehoekje en Afsluiten.
Daarna de adapter (voeding) loskoppelen en de laptop opbergen.

Nu heb ik pas uitgevonden dat wanneer je er een gewoonte van maakt om eerst de adapter los te koppelen en daarna pas de notebook uit te schakelen, dat dan de batterij veel langer voldoende geladen blijft. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
GSM-IT schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:59:

Nu heb ik pas uitgevonden dat wanneer je er een gewoonte van maakt om eerst de adapter los te koppelen en daarna pas de notebook uit te schakelen, dat dan de batterij veel langer voldoende geladen blijft. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Adapter los is goto notebook mode? Adapter erin is goto on power mode?

Komt je accu in aanmerking voor vervanging trouwens? http://bpr.hpordercenter.com/HBPR/NL-nl/Default.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 30-11-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
PcDealer schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:08:[/b]

Komt je accu in aanmerking voor vervanging trouwens?
Nee, de mijne valt niet onder de terugroepactie.
Ik heb verder ook geen probleem met de batterij. Wanneer ik trouwens de batterij uit de laptop gehaald heb, blijft hij lange tijd goed geladen.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dat heb ik nog niet ervaren. Maar mijn batterij is dan ook volledig gaar, die gaat maar zo'n 20 minuten meer mee :( Iemand een idee of deze batterijen in een dv9970eb zouden passen?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24267
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27227
Volgens mij zijn de batterijen in de DV9000 laptops onderling uitwisselbaar of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 11:47
GSM-IT schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:59:

Dat heb ik niet gemerkt. Maar bij mijn DV9595ED is het wel zo dat de accu zo gaar.
Je kunt met 1 lading nog net windows opstarten.
Notabene heb ik op het werk een oudere laptop waarvan de accu het nog zo als 3~4 uur mee gaat.
Laagvliegerke schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:36:
Dat heb ik nog niet ervaren. Maar mijn batterij is dan ook volledig gaar, die gaat maar zo'n 20 minuten meer mee :( Iemand een idee of deze batterijen in een dv9970eb zouden passen?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24267
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27227
Volgens mij zijn de batterijen in de DV9000 laptops onderling uitwisselbaar of vergis ik me?
Ik heb geen idee of ze voor de hele serie werken. Je had dacht ik de 9000 en de 9500 serie.
Maar mocht je er nog achterkomen dat deze functioneren in deze series hoor ik het graag.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedenavond..Ik ben dus al druk aan het rond kijken voor een nieuwe laptop..heb nu de DV9500 of 9620, beide staat onderop bij de stickers, maar ben niet echt tevreden over HP..Ok ,hij is nu ongeveer 5 jaar oud, maar de batterij doet al heel lang niet meer en gebruik hem eigenlijk alleen op netstroom..Nu heeft hij ook nog opstartproblemen..Start wel op, je hoort dat gewoon, maar beeld blijft zwart..Na ongeveer 15x proberen doet hij het ineens weer..Elke dag weer dit probleem..Op site van HP staat RAM geheugen eruit halen en weer plaatsen..Nu ben ik een leek, maar dit lukte nog..Nog steeds problemen..Er staan heel veel foto's van onze dochter op en heb deze vlug op een externe schijf gezet omdat ik bang ben dat de HP het 1 dezer dagen begeeft..Iemand hier bovenstaand probleem ook en moet ik echt in deze dure tijden aan een nieuwe laptop? Alvast bedankt voor al jullie tips/advies....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Niemand dus? Lees veel over linker scharnier die stuk gaat..Lijkt wel als ik kracht/spanning zet op linker scharnier dat hij dan wel opstart, maar ook niet altijd...Pffffff...Moeilijk hoor..Wil gewoon niet gelijk een nieuwe kopen en dat dit probleem simpel te verhelpen is in deze dure tijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Als het enkel de batterij is die gaar is, kan je niet echt zeggen dat het een slechte laptop is, vind ik. Al is de mijne ook al stuk zoals ik eerder al zei en daar kan je inderdaad moeilijk gelukkig over zijn :P. Maar over de laptop zelf ben ik wel tevreden, dat ding is al op de grond gevallen terwijl hij aan stond en open was. Gelukkig enkel een hoekje afgebroken :P En gelukkig ook geen problemen met de videochip. Mijn vorige laptop op het werk was ook een HP en dat ding heeft erg veel meegemaakt en is het altijd blijven doen.

Omdat de batterij de laatste tijd erg snel achteruit ging, heb ik eens wat zitten googlen in de hoop een methode te vinden om de batterij te 'reviven'. Invriezen werkt niet, dat heb ik geprobeerd :) En de andere methodes werken niet of zijn gevaarlijk voor een lithium-ion batterij. Maar ik heb tijdens mijn opzoekwerk toch het één en ander bijgeleerd. Het probleem met lithium-batterijen is dat ze tegen heel veel dingen NIET kunnen:
• regelmatig volledige ontladen worden (deed ik eigenlijk altijd)
• volledig geladen zijn gedurende lange tijd (wanneer je dus continu werkt op netspanning)
• warmte (bv laptop gebruiken op schoot waardoor deze slecht kan koelen)
Lithium-ion is dan ook nog eens ondergevig aan veroudering, de batterij bouwt inwendig een weerstand op door oxidatie. Het resultaat van dit alles is dat laptop batterijen het dikwijls na 3 tot 5 jaar niet goed meer doet. Gelukkig schijnen de batterijen continu te verbeteren dus er van uitgaand dat we batterijen hebben met een technologie van pakweg 3 tot 5 jaar oud dan kan een nieuwe laptop enkel maar beter zijn ;)

Nu over het zwart scherm. Eénmaal de laptop goed opgestart is, heb je er dan totaal geen last meer van? Of valt het beeld soms ook weer weg? Krijg je compleet geen beeld want misschien is het enkel de backlight die het niet doet? Wanneer je geen beeld hebt, druk ook eens een aantal keren op het schakelaartje misschien is dat stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Laagvliegerke schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:56:
• volledig geladen zijn gedurende lange tijd (wanneer je dus continu werkt op netspanning)
vooral die is significant, een boel mensen gebruiken hun laptop 24/7 aan de netstroom, terwijl het veel beter is om hem af en toe te ontladen
Lithium-ion is dan ook nog eens ondergevig aan veroudering, de batterij bouwt inwendig een weerstand op door oxidatie. Het resultaat van dit alles is dat laptop batterijen het dikwijls na 3 tot 5 jaar niet goed meer doet. Gelukkig schijnen de batterijen continu te verbeteren dus er van uitgaand dat we batterijen hebben met een technologie van pakweg 3 tot 5 jaar oud dan kan een nieuwe laptop enkel maar beter zijn ;)
het zal je verbazen hoe weinig de technologie van batterijen is verbeterd de laatste jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Vandaag ff bij een computerboer geweest hier in de buurt..Blijkt de VGA-chip of een kabeltje beeldscherm te zijn? Of 127,- euro voor de chip of 167,- euro voor het kabeltje..hangt er van af wat het is..Dit is inclusief opsturen/repareren/btw.....Hij start nog steeds elke dag op na een paar keer en doet het dan goed de hele dag..Alleen even smorgens opstartproblemen zeg maar..Die gast had hem ook via een VGA kabel op een externe monitor en toen deed hij het gelijk...Twijfel nog wat te doen..Zo door kwakkelen tot hij kapot is, of bovenstaand laten vervangen en wie weet hoe lang hij nog doet..Kan die 160 euro ook bij een nieuwe laptop opdoen straks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
pdavie2311 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:43:
Vandaag ff bij een computerboer geweest hier in de buurt..Blijkt de VGA-chip of een kabeltje beeldscherm te zijn? Of 127,- euro voor de chip of 167,- euro voor het kabeltje..hangt er van af wat het is..Dit is inclusief opsturen/repareren/btw.....Hij start nog steeds elke dag op na een paar keer en doet het dan goed de hele dag..Alleen even smorgens opstartproblemen zeg maar..Die gast had hem ook via een VGA kabel op een externe monitor en toen deed hij het gelijk...Twijfel nog wat te doen..Zo door kwakkelen tot hij kapot is, of bovenstaand laten vervangen en wie weet hoe lang hij nog doet..Kan die 160 euro ook bij een nieuwe laptop opdoen straks....
De slechte reeks vga chips van nVidia is een bekend probleem. Maar er zijn twee redenen waarom het bij jou waarschijnlijk niet de chip is:
- je krijgt beeld op een externe monitor
- éénmaal opgestart blijft de laptopt het de ganse dag doen

Het kunnen de kabeltjes zijn. Eventueel zitten deze wat los, kan je zelf oplossen door de laptop open te gooien. Maar een los of defect kabeltje lijkt me ook sterk als de laptop het nadien de ganse dag blijft doen. Eénmaal je beeld hebt; doe dan het scherm een paar keer open en dicht. Blijf je dan steeds beeld hebben? Ik zou verwachten dat als het een kabeltje is, dat je dan niet elke keer beeld zal hebben.

Wanneer je geen beeld hebt, druk dan ook een paar keer op het schakelaartje van het scherm om te kijken of dat het probleem niet is.

Als laatste zou het de inverter kunnen zijn zoals ik al zei. De inverter is simpel gezegd het voedingscircuit voor de achtergrondverlichting. Wanneer de inverter het probleem is, dan moet je wel nog beeld hebben. Al zou je op het eerste zicht denken van niet omdat er geen achtergrondverlichting is. Maar als je zeer goed kijkt, desnoods met een lamp er op, moet je toch iets zien. Al kan ik me wel inbeelden dat dit moeilijker te zien is met die glanzende schermen van tegenwoordig. Als beeld hebt en je schakelt de laptop uit en terug in, heb je dan onmiddellijk terug beeld?

• pdavie2311

pdavie2311

Heb hem net na 23x weer aan de praat gekregen, dus gooi mijn scherm maar even niet dicht, haha..Volgens mij heb je wel gelijk dat als ik hem dicht doe en weer open, dat hij dat zwart blijft, dat wil zeggen, donker grijs, niet dat pikzwarte zoals hij uit is...Dus heb ik geen beeld zeg maar..Laptop open gooien? Heb geprobeerd ding los te halen..Kwam bij de schijf/geheugen en noem maar op, maar hele plaat eraf durf ik niet, ben bang dat ik hem nooit weer dicht krijg of iets afbreek..Denk je dus kabeltje als je dit zo leest?

• hetnet
pdavie2311 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:36:
Heb hem net na 23x weer aan de praat gekregen, dus gooi mijn scherm maar even niet dicht, haha..Volgens mij heb je wel gelijk dat als ik hem dicht doe en weer open, dat hij dat zwart blijft, dat wil zeggen, donker grijs, niet dat pikzwarte zoals hij uit is...Dus heb ik geen beeld zeg maar..Laptop open gooien? Heb geprobeerd ding los te halen..Kwam bij de schijf/geheugen en noem maar op, maar hele plaat eraf durf ik niet, ben bang dat ik hem nooit weer dicht krijg of iets afbreek..Denk je dus kabeltje als je dit zo leest?
Vga/hdmi kabel op losse monitor/tv aansluiten, dan kun je uit sluiten of het je chip is of kabel.
En als je ff terug kijkt op mijn naam in dit topic, staat er een handleiding om hem uit elkaar te halen.
Suc6 ;)

Heb zelf link ff op gezocht :)

[ Voor 4% gewijzigd door hetnet op 16-12-2010 11:09 . Reden: zoeken is lastig als je nieuw bent ]

• pdavie2311

pdavie2311

Computerboer heeft dit, VGA kabel al gedaan ja, lees hierboven..Toen deed hij het wel in een keer..Thanx voor de link, maar dat gaat mij te ver..ga hem echt niet uit elkaar halen, man wat een onderdelen..Ik kwakkel wel door zo en mocht hij het niet meer doen, haal ik een nieuwe..Zit toch verlegen om een HDMI poort voor naar mijn plasma, dat heeft de mijne niet..Of ik verkoop hem zoals hij nu is, maar wat krijg je er nog voor?

• D-Three
Verwacht niet dat je er veel zal voor krijgen, zeker niet met dat mankement.

Ondanks dat ik niet ontevreden ben over mijn laptop, ben ik langzaam ook aan het uitkijken voor een nieuwe. Ik ben nog aan het twijfelen of ik terug voor een HP ga of niet. Ik heb wel zin om eens Toshiba uit te proberen al heb ik ook een HP op het oog. Ook over het schermgrootte ben ik nog aan het twijfelen. Nu heb ik een 17" laptop en dat is wel handig om ook af en toe een spelletje te spelen. Maar de Dell E6500 die ik momenteel heb als werklaptop heeft een 15,4" scherm en dat is wel wat handiger om op de schoot te nemen. Dus ik twijfel om iets kleiners te nemen maar numeriek klavier moet er sowieso op zitten. De E6500 is ook veel lichter en koeler dan mijn HP.

• hetnet
pdavie2311 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:02:
Computerboer heeft dit, VGA kabel al gedaan ja, lees hierboven..Toen deed hij het wel in een keer..Thanx voor de link, maar dat gaat mij te ver..ga hem echt niet uit elkaar halen, man wat een onderdelen..Ik kwakkel wel door zo en mocht hij het niet meer doen, haal ik een nieuwe..Zit toch verlegen om een HDMI poort voor naar mijn plasma, dat heeft de mijne niet..Of ik verkoop hem zoals hij nu is, maar wat krijg je er nog voor?
Beetje tweaker vind dat knutsellen juist leuk ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117222

Hallo beste tweakers,

Heb hier en daar wat gelezen maar kom er niet uit, dus hierbij mijn "post de problem".

Heb windows 7 draaien, scherm ging raar doen, zie video
http://www.youtube.com/watch?v=3-9VYxI71LY),

daarna geen beeld meer, zie foto :
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/631/picl.jpg

Ik heb hem op een extern scherm aangesloten, geen beeld.

Mijn laptop is een HP Pavillion DV9700 (DV9755ED om precies te zijn)

Ik heb de backlight inverter eruit gehaald en er weer ingezet. Dacht dat er misschien wat los zat, omdat ik een keer het scherm heb terugkunnen halen naar normaal dmv slaan op het onderste stukje van het scherm, waar deze inverter achter zit :)

Kan het de inverter nog steeds zijn of moet ik denken aan moederbord/grafische kaart ?? Graag jullie hulp.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Als je externe scherm het ook niet doet lijkt het mij een defecte video kaart / ergo nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117222

AvK schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:41:
Als je externe scherm het ook niet doet lijkt het mij een defecte video kaart / ergo nieuw moederbord.
Dus ik zou de oven ook kunnen proberen :P Ik ben dus het volgende nodig :

(14) System boards (include modem module cable and hard drive thermal pads)
For use only with computer models equipped with Intel processors:
● With 256 MB of video system memory for use with computer models with discrete
video system memory
447983-001

Op ebay vragen ze al gauw rond de 200 euro. Is het het wel waard om te repareren? Ik bedoel, je moet zon moederbord er nog inzetten,lijkt me geen makkelijke klus. Er kan nog van alles fout gaan met electronica (statische lading bijv.)

Wat zouden jullie doen? Investeren in nieuw of repareren?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 117222 op 28-12-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
Sinds gisteren ontdekt dat mijn ingebouwde microfoon het niet meer doet. Ik dacht eerst dat het aan Skype lag, maar niet dus.

Wanneer ik Realtek HD Audio configuratie opstart en de microfoon calibreer kan er géén opname gebeuren.
Versie van het stuurprogramma is: 6.0.1.6257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HcV83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
Paar dagen geleden ook ineens het witte scherm op mijn dv9700. Duidelijk ligt het probleem bij de nvidea gpu en die achterlijke koeling. Zoals al eerder is aangegeven in dit topic is het vrij eenvoudig op te lossen op een aantal manieren maar dan moet je wel de hele lappert uitmekaar halen.

Gelukkig is er iemand zo slim geweest om de handdoek methode te proberen zoals de meesten die kennen van xbox 360 en de RROD. Toen ik het las dacht ik meteen dat het dikke BS was maar verbazingwekkend bood het mij de oplossing. Hieronder een simpel stappenplan.

- Allereerst heb ik de batterij en hdd uit de laptop gehaald
- Overige kapjes van de behuizing losgeschroefd (werkgeheugen/ extra tray voor hdd)
- Laptop openklappen
- Hoeslaken of handoek eromheen
- Voeding aansluiten,
- Laptop aanzetten

De laptop zal nu zo heet worden dat hij zichzelf waarschijnlijk zal uitschakelen na een dik half uur. Zo niet dan gewoon een uur aan laten staan. Vervolgens voeding afkoppelen en laptop laten afkoelen voor een half uur. Nadat de laptop is afgekoeld dan kan je zonder alles vast te schroeven kijken of hij weer normaal boot zonder wit scherm met strepen (of in sommige gevallen zwart scherm)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Tweakers,

Ik heb hier een DV9000 liggen met kapot beeldscherm. Nu was mijn idee: sloop scherm eraf en ga 'm gebruiken als schermloos servertje / prutsobject. Nu vraag ik mij dus af, voor ik de boel ga slopen, of ik de huidige interne videokabels kan omzetten naar een VGA (of vergelijkbaar) female poort of is dat niet mogelijk?

Ik kan natuurlijk ook de externe monitor aansluiting gebruiken en daar altijd van booten, maar kan ik via extern scherm bijv. windows installatie doen?

Ben nogal nieuw op het gebied van laptops openbreken :+

[ Voor 5% gewijzigd door MeltedForest op 10-01-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Er zit een aansluiting op voor een extern scherm. Je hoeft dus niks om te bouwen.
En ja, je kan Windows installeren met een extern scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Oke dan, als ik eens tijd kan vinden moet het scherm er maar eens aan geloven dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389187

Hallo, ik heb een dv9035nr/ dit is de amerikaanse versie van de dv9000 serie.
Ik draai op win xp, waar deze machine ook voor is Designed.
Nu is het geval dat als ik de pc uitzet of dichtklap, de tijd meteen gaat achterlopen, en na een paar dagen zelfs de datum.
Ik dacht meteen de biosbatterij, dus heb daze door de originele vervangen.
Ook dit hielp niet.
Vervolgens de gewone accu vervangen, maar ook geen resultaat.
Ik zet de klok voor de zekerheid in de bios gelijk maar dat maakt ook niets uit.
Heb ook al met de opties synchroniseren gespeeld en ook hier geen geluk.
Weet iemand soms nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:07:
Oke dan, als ik eens tijd kan vinden moet het scherm er maar eens aan geloven dan :+
Vanmiddag heb ik tijd gevonden. Dankzij de service guide was het een fluitje van een cent _/-\o_

Het resultaat: mijn "LapServer" is geboren. Linux erop, in de meterkast hangen en klaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EC4DIOb44KVanxFlzGTpXU7W/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Probleempje, ik wil in de BIOS maar zolang ik in de BIOS zit heb ik geen beeld via HDMI. Enig idee hoe dit op te lossen is? Komt dit door de HDMI beveiliging - en moet ik VGA gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
De dv9000 serie is een HP Pavilion met 17" scherm. De 9000 serie is de door de dv7 opgevolgd.
Voor de dv7-4 zie [Ervaringen] HP Pavilion dv7-4 serie - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
The_Greater schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:52:
[...]

Ik heb geen idee of ze voor de hele serie werken. Je had dacht ik de 9000 en de 9500 serie.
Maar mocht je er nog achterkomen dat deze functioneren in deze series hoor ik het graag.
Ik heb uiteindelijk toch zo'n batterij besteld, ik hoop het snel te weten te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399556

Ik wil 1 ding zeggen:

KOOP GEEN HP LAPTOP. ze staan op nr. 1 op de lijst van minst betrouwbare pc's !

http://blogs.tijd.be/tzin...-betrouwbare-laptops.html

Mijn ervaring:
Ik zit nu op een HP Pavilion. Zo vele malen teruggestuurd voor reparatie. Eerst de fingerprintdraadje kapot, dan een paar knoppen op het klavier, dan het scherm (uiteindelijk bleek dat heel het moederbord was vervangen), en de laatste keer de luidsprekers kapot. En nu pas merk ik op dat er na de reparatie VERSCHILLENDE LUIDSPREKERS rechts en links in zitten. Ze verschillen totaal van klank !! Hoe is dit mogelijk?

HP = waste of your money :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik heb BIOS versie F.5A geïnstalleerd op mijn DV9623ed.
Deze versie is nodig voor Windows 7 ACPI, citaat:

Fixes an issue where an "HP Battery Alert" message may be displayed after updating the operating system to a Microsoft Windows 7 Operating System

Hiermee hoop ik het te snel leeglopen van de batterij, terwijl de notebook UIT staat, te voorkomen.

Ik gebruik nog steeds tot volle tevredenheid Vista 32-bit, maar wel op een grotere harde schijf en met 3GB geheugen.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383291

Beste Tweakers,

Mijn vriendin heeft een HP Pavilion dv9700 (modeln°: dv9935eb)
Deze is 2 jaar oud en dus te jong om compleet te vervangen (ook te duur geweest om nu al te vervangen)

Problemen die momenteel voor kopzorgen zorgen:
- rechterscharnier is gescheurt
- soms start het scherm niet of of valt het uit als je de rechterhoek bij het openklappen niet voldoende ondersteunt
minder belangrijk:
- 1 toets van het toetsenbord ontbreekt (azerty)

Iemand een idee hoe ik op de meest betaalbare manier dit herstel?
- gewoon een setje scharnieren van ebay plukken voor 17" dv9000 series (10€) ?

Alvast bedankt

ps: als iemand een dv9xxx series heeft liggen waarmee ik de mijne kan herstellen -> dm aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Er is een nieuwe terugroep actie voor HP accu's. Ik hoopte dat mijn accu (die houdt het nog krap 10 minuten vol) er ook bij zou zitten. Helaas... :) Hier kan je het controleren: http://bpr.hpordercenter.com/hbpr/

Wel heb ik een goedkope vervanger gevonden en direct besteld. Nog geen 54 euro inclusief verzending. Normaliter zitten ze rond de 100 Euro. Dat vond ik destijds te duur. Deze prijs vind ik redelijk. Misschien een tip voor mensen met een slechte accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Hallo Tweakers,
Hier heb ik een dv9055 liggen met een audio probleem. Het begon ermee toen ik een stekkertje van de spdif uitgang richting een surround set wou verbinden. Tot m'n verbazing stopte al het geluid ermee, daarmee bedoel ik dus, niks uit de jack en speakers.

M'n eerste gedachtengang was dat er een of andere kortsluiting ontstaan was. Ellende ellende, een hardware probleem dus, wat openschroeven betekent. Voor cheap-ass kon ik een nieuwe geluidskaartje ergens vandaan toveren en heb de boel in- en uitelkaar geschroefd, om een of andere reden zit dat ding het verst verstopt in de laptop.
Maar helaas geen geluid.

Toch een software probleem dus, lekker makkelijk. Windows reinstalled, no problemo, alle drivers geprobeerd. Hierbij zegt ie dat alles correct geinstalleerd is maar geen geluid.

Het vage was, dat na een paar uurtjes knutselen ik het beu was en het scherm dichtklapte zodat ie in slaapstand gaat, dat er voor 5 seconden geluid uit de speakers kwam. Voordat ie volledig in coma viel.
Hetzelfde als ik het scherm dan weer openklap waardoor ik hem weer laat ontwaken, dan komt er weer ff een paar seconden geluid uit.

En ook ontdekt dat als ik hem via de HDMI poort aansluit naar m'n tv, dat ie toch het geluid doorstuurt richting scherm.

Ok in het kort dus:

-Probleem is: geen geluid meer uit jack/speakers
-Drivers goed geinstalleerd.
-In een vlaag van verstandsverbijstering als ie uit/in slaapstand gaat, dan wel even geluid.
-Via hdmi wel geluid, dus geluidskaart is nog functioneel

Heeft iemand dit ook gehad en natuurlijk een almachtige oplossing voor het falen van deze verder prachtige laptop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik heb bij een DV9850ed, waarin ik een nieuw moederbord heb geplaatst, het rubber vervangen door een plaatje koper met koelpasta.

De DV9850ed heeft een AMD Turion processor en de beruchte Nvidia GPU.
Met de nieuwste stuurprogramma's van Nvidia, voor Windows Vista 32-bit (en ook voor linux) worden de Nvidia GPU en het linker scharnier veel te heet.
Bij HP is gelukkig, voor Windows Vista 32-bit, nog steeds het oude Nvidia stuurprogramma (Verkrijgbare eerdere versies...) te downloaden.
Het gaat, voor de DV9850ed, om Nvidia GeForce Series Video Driver Versie: 7.15.11.5665 A, van 11-2007 (130.52 MB).
Met dit oude stuurprogramma worden de GPU chip en het scharnier veel minder warm en blijft de ventilator ook rustiger.

Ik denk nog steeds dat de schade aan de HP notebooks mede wordt veroorzaakt door toedoen van de nieuwere stuurprogramma's van Nvidia, die helaas door HP en Microsoft worden verspreid sinds begin 2009.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
De HP DV6000 en DV9000 series notebooks met Windows Vista staan er om bekend dat na een tijdje de Nvidia grafische processor (GPU) geen beeld meer produceert.
Daarbij komt nog dat de stuurprogramma's, die vrijgegeven zijn vanaf begin 2009, de chip extra heet stoken. Gebruik dus bij voorkeur een ouder stuurprogramma.

De koeling van de notebook raakt gemakkelijk verstopt door ophoping van stof en moet schoon geblazen worden om oververhitting te voorkomen.

Het probleem met de GPU is in hoofdzaak te wijten aan een zeer slechte constructie voor de koeling van de processor en de GPU, vooral bij notebooks met AMD processor. De GPU wordt gekoeld via een warmtegeleidend kussentje, dat na verloop van tijd versleten is en ook onvoldoende de warmte geleidt.
Bovendien wordt de GPU veel te heet gestookt.

Wanneer de DV6000 of DV9000 notebook geen beeld meer geeft dan is dat vaak eenvoudig te herstellen:

- Verwijder de batterij en de harde schijf.
- Plak alle luchtroosters aan onderzijde en zijkant dicht.
- Leg de opengevouwen notebook op de kop met het toetsenbord op een tafel en het beeld scherm over de rand van de tafel omlaag hangend.
- Sluit de stroomadapter aan en schakel de notebook in.
- Laat de notebook 10 à 20 minuten warmdraaien.

Controle:
Druk na 10 à 15 minuten op de Power knop om de note book uit te zetten en druk meteen daarna weer op de powerknop om de notebook direct ook weer aan te zetten.
Kijk of er na ongeveer 5 seconden tekst op het beeldscherm verschijnt.
Zo ja dan is de soldering van de Nvidia chip weer hersteld.

Bij geen beeld de notebook hooguit nog 10 minuten langer laten warm worden en steeds even testen of er al beeld is na uit- en aanzetten.

Zet de notebook uit, verwijder de stroomadapter en laat de notebook hierna langzaam afkoelen.
Na te zijn afgekoeld, kan de harde schijf en eventueel de batterij weer teruggeplaatst worden. Niet vergeten om de luchtroosters weer vrij te maken.

Voor een definitieve reparatie moet de notebook helemaal uit elkaar (zie filmpjes op internet). De Nvidia chip naast de processor moet worden voorzien van een koperen vulplaatje ter vervanging van het kussentje. Een en ander moet voorzien worden van een nieuwe dunne laag koelpasta.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

GSM-IT schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:27:
Het probleem met de GPU is in hoofdzaak te wijten aan een zeer slechte constructie voor de koeling van de processor en de GPU, vooral bij notebooks met AMD processor. De GPU wordt gekoeld via een warmtegeleidend kussentje, dat na verloop van tijd versleten is en ook onvoldoende de warmte geleidt.
Bovendien wordt de GPU veel te heet gestookt.
Dat is niet waar. Het probleem met de chip is voor 100% te wijten aan nvidia. Nvidia heeft slecht soldeer gebruikt in hun 8xxx serie GPU's. Dat is de enige reden dat die dingen massaal falen.

Dat de GPU heet wordt heeft er niets mee te maken. Hij gaat stuk, vroeg of laat, de koelpasta vervangen heeft zeker geen zin: je kan hoogstens de oventruuk gebruiken om er weer leven in te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Volledig dicht plakken en aan zetten is geen goed idee. En heeft ook niet veel zin aangezien de laptop een oververhittingsbeveiliging bezit waardoor deze uitvalt als hij te heet wordt. Heb ik zelf al een paar keer ervaren ;) Maar met de gpu heb ik zelf nog steeds geen problemen (hout vast houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Laagvliegerke schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:41:
Volledig dicht plakken en aan zetten is geen goed idee. En heeft ook niet veel zin aangezien de laptop een oververhittingsbeveiliging bezit waardoor deze uitvalt als hij te heet wordt. Heb ik zelf al een paar keer ervaren ;) Maar met de gpu heb ik zelf nog steeds geen problemen (hout vast houden).
De laptop zelf wordt van het dichtplakken niet eens zo heet. De Nvidia chip, die relatief veel warmer is, wordt echter wel heet genoeg om hetzelfde effect te bereiken als in de oven. Het moederbord verwarmen in de oven is een veel slechtere optie, omdat dan het hele moederbord erg warm wordt gestookt. Verwarmen van de chip met een brander is ook gevaarlijk voor de chip en het moederbord.
Het paardemiddel door de notebook af te plakken met het plakband en ondersteboven warm te laten worden werkt wel degelijk goed (is al een paar keer gelukt) en is dus ook relatief veilig en gemakkelijk te doen. Iedereen met een HP uit de DV6000 of DV9000 serie, die geen beeld meer heeft, kan het in 10 à 20 minuten gemakkelijk zelf even uitproberen.
Helaas is langdurig succes lang niet altijd verzekerd, omdat de chip niet van nieuw soldeersel wordt voorzien.
De door Nvidia gebruikte tin bevat uit milieuoverwegingen weinig lood en schijnt daardoor gevoeliger te zijn voor slechte verbindingen door breuk wegens uitzetten en krimpen.

Gerrit

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste