Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 19:27

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb zelf de dv9760ed laptop. Schone Vista Ultimate x64 installatie en daarvoor nog ge-upgrade van 3gb naar 4gb ram. Vista duurt best lang om op te starten (zo'n anderhalve minuut) maar daarna is tie ontzettend snel, sneller dan XP. ^^

Bij mij ging trouwens de tweede harde schijf kapot. Ik ging chatten met HP en kwamen tot de conclusie dat ik em moest opsturen. Ik vond het eigenlijk een beetje vaag want een harde schijf vervangen kan ik ook wel.
Ze zeiden dat het 2 tot 3 weken ging duren maar wonder boven wonder kreeg ik hem na 6 dagen alweer terug.

Later heb ik er ook een w2408h (24 inch HP lcd monitor) bij gekocht. Echt wel hd 1080p waardig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegniek
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 09:27
Anoniem: 276925 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:35:
Hallo

Ik heb een HP Pavillion DV9790ED en ik ben opzoek naar de XP drivers voor deze laptop

Weet iemand of die er zijn ?? en weet iemand misschien waar ik die kan vinden ?

Met vriendelijke groeten

PolarZZ
Via deze LINK

Selecteer het besturings systeem en je krijgt alle drivers te zien die puur geschikt zijn voor jou laptop
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:23
Ik heb hier nu een dv9680ed liggen maar geen drivers voor XP kunnen vinden.
http://h10025.www1.hp.com...s&lang=en&product=3555568

Kan ik een driver van een ander type gebruiken?

Het gaat met name om een netwerkkaart of wireless driver zodat ik internet heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Yohost! op 16-10-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik denk dat de meeste netwerkdrivers en wirelessdrivers wel op elkaar moeten passen dit is een kwestie van proberen. Even kijken naar welk merk die andere types mee zijn uitgerust.
Yohost! schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:27:
Ik heb hier nu een dv9680ed liggen maar geen drivers voor XP kunnen vinden.
http://h10025.www1.hp.com...s&lang=en&product=3555568

Kan ik een driver van een ander type gebruiken?

Het gaat met name om een netwerkkaart of wireless driver zodat ik internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Mijn 1080 valt uit als ik links naast het mousepad druk op de case zelf heeft iemand hier nog meer ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277682

Een ramp. Krassen op mijn beeldschermkader.

3 nachten gelden liep er een één of andere idioot op mijn dak en hier zijn de daken niet zo stevig dus vielen er stukjes gruis op mijn laptop, een HP dv9890. Ik zat er toevallig net achter te werken en ik blaasde het van mijn toetsenbord af, maar blijkbaar is er iets blijven liggen achter de speakers.

Toen ik mijn laptop bij mijn studie weer opende zaten er krasjes op het kader. Precies onder het logo van HP onder het scherm. Het is niet heel ernstig ofzo, maar ik heb hem nu net 1 maand in bezit en ik trek dit erg slecht. Het is exact in het midden en ik kijk er steeds tegen aan.

Het zijn zo maar hele lichte krastjes op dat harde glanzde zwarte plastig van het scherm kader. Ik stoor me eraan en vroeg me af of hier een polijstmiddel voor is o.i.d? Schuren lijkt me niet handig, want dan wordt het übergladde plastic mat.

Deze laptop was echt een mijn schatje, en dan gebeurt er zo iets. Die gast die op mijn dak liep (en nu gearresteerd is, nadat hij met hulp van de brandweer eraf is gehaald) mogen ze van mij echt afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277684

Anoniem: 277682 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:14:
Een ramp. Krassen op mijn beeldschermkader.

3 nachten gelden liep er een één of andere idioot op mijn dak en hier zijn de daken niet zo stevig dus vielen er stukjes gruis op mijn laptop, een HP dv9890. Ik zat er toevallig net achter te werken en ik blaasde het van mijn toetsenbord af, maar blijkbaar is er iets blijven liggen achter de speakers.

Toen ik mijn laptop bij mijn studie weer opende zaten er krasjes op het kader. Precies onder het logo van HP onder het scherm. Het is niet heel ernstig ofzo, maar ik heb hem nu net 1 maand in bezit en ik trek dit erg slecht. Het is exact in het midden en ik kijk er steeds tegen aan.

Het zijn zo maar hele lichte krastjes op dat harde glanzde zwarte plastig van het scherm kader. Ik stoor me eraan en vroeg me af of hier een polijstmiddel voor is o.i.d? Schuren lijkt me niet handig, want dan wordt het übergladde plastic mat.

Deze laptop was echt een mijn schatje, en dan gebeurt er zo iets. Die gast die op mijn dak liep (en nu gearresteerd is, nadat hij met hulp van de brandweer eraf is gehaald) mogen ze van mij echt afschieten.
Dat is nou wat minder..!
Hard en glanzend kunststof is nauwelijks te repareren (alleen met de juiste harsen).
De second best is poetsen met autowas. Zo wordt de kras ook weer glanzend en valt 'ie minder op (test eerst even op een niet in 't oog springend plekje om te kijken of de omlijsting niet wordt aangetast door de oplosmiddelen in de was).

Succes.

NB probeer de schade te verhalen op de veroorzaker; dan eerst aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx

Ik zal het nog even aan mn pa vragen als ik weer bij mijn ouders ben. Autowas klinkt goed, maar is dat niet tijdelijk?

Wat het verhalen van de schade betreft. In mijn buurt (haagse schilderswijk) wonen geen rijke mensen en geschifte mensen zijn meestal ook niet rijk. Van een kale kip kun je niet plukken, dus ik ga mn tijd er niet in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegniek
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 09:27
autowas??? dat is wel het laatste waarmee ik me scherm aanraak.

je kunt op alternate gewoon polijst gel kopen uit een tube waarmee je krassen weg kunt polijsten.
nadeel is is dat je op een lcd scherm niet hard kunt drukken..
als het echt storend is kijk dan eens wat een scherm los kunt...

hou rekening met 100/150 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Tegniek op 23-10-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278818

heb laatst een dv9812 gekocht bij hpdiscounter, keyboard op ebay besteld en had vista nog liggen. goeie laptop voor een weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 20:25
Zouden eigenaren van de HP DV9890 (of vergelijkbaar) mij kunnen vertellen hoe stil de laptop is, zowel tijdens normaal gebruik (internetten, office) als bij wat zwaarder gebruik? En gaat de fan vaak/snel harder draaien bij zwaarder gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278818

mijn 9812 is stil soms slaat de fan aan (bij zwaar gebruik iets vaker) maar ook niet hinderlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkey
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-01 13:34
Anoniem: 258255 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:03:
mn laptop (1070) die herrie maakt is gisteren opgehaald. Volgens de helpdesk ben ik m 1 week kwijt, maar dat is voor mij echt eerst zien en dan geloven. Vandaag overigens weer bij een paar winkels geluisterd en de 1 is beter te horen dan de ander (allebei zonder noemenswaardige processorbelasting). Dus ben benieuwd als ik m terug krijg. Wat betreft het langzame opstarten. Dat ervaar ik ook. Ook in windows zelf is het af en toe een trage bedoening. Ik heb geen ervaring met Vista, dus ik wijd het voorlopig daar aan.
Hebben ze het kunnen verhelpen? Ik heb net vanmiddag zo'n laptop gekocht en het ventilator geluid is echt storend en onacceptabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112109

Van mijn r toets is het rechterhoekje afgebroken (puur door gebruik). Ik kan de toets er gewoon terug opzetten en verder typen. Helaas gebeurt het dus meerdere malen per dag dat deze eraf schiet dus was best vervelend. Ik dus mailen of ik een vervangende toets kon krijgen. Krijg is als antwoord:
Aangezien de toetsen niet los vervangbaar zijn, dient het toetsenbord volledig vervangen te worden. Indien u het systeem via ons wenst te laten repareren, verneem ik graag van u onderstaande adresgegevens waar het apparaat opgehaald kan worden. Indien u niet in de gelegenheid bent om de gehele dag thuis te blijven, is het ook mogelijk om een ander adres, zoals familie, kennis of werkadres op te geven:

Aangezien het om een defecte toets gaat, bestaat de kans dat u een rekening ontvangt van de reparatie, ondanks dat uw notebook nog binnen de garantie valt. Dit gebeurd echter alleen wanneer er wordt geconstateerd dat het probleem veroorzaakt is door verkeerd gebruik.
Dus als ik mijn laptop op laat halen ben ik de laptop meer dan een week kwijt. Daarnaast kan nog geconstateerd worden dat de toets kapot is gegaan door verkeerd gebruik waardoor ik dus voor een heel toetsenbord moet betalen omdat 1 toets kapot is. Dilemma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Anoniem: 112109 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:36:
Van mijn r toets is het rechterhoekje afgebroken (puur door gebruik). Ik kan de toets er gewoon terug opzetten en verder typen. Helaas gebeurt het dus meerdere malen per dag dat deze eraf schiet dus was best vervelend. Ik dus mailen of ik een vervangende toets kon krijgen. Krijg is als antwoord:

[...]

Dus als ik mijn laptop op laat halen ben ik de laptop meer dan een week kwijt. Daarnaast kan nog geconstateerd worden dat de toets kapot is gegaan door verkeerd gebruik waardoor ik dus voor een heel toetsenbord moet betalen omdat 1 toets kapot is. Dilemma....
Sterker nog, als het reparatiecentrum in Duitsland vindt dat de schade zelf is toegebracht krijg je geen rekening voor een nieuw toetsenbord, maar een rekening van rond de 400 euro :X

Ik kan je adviseren om eens contact op te nemen met Eet Holland, en hier eens informeren naar de kosten van een nieuw toetsenbord. Als dat een acceptabel bedrag is zou ik hier zeker eens over nadenken. Hun contactgegevens kan ik je wel in een pm gooien als je deze aanzet...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22
Anoniem: 112109 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:36:

[...]

Als je zou moeten betalen, krijg je eerst een offerte. Geen interesse -> dan ongerepareerd retour.
Je kunt dan altijd nog in conclaaf met HP Customer Service

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ondertussen een mail terug gehad dat het 2 tot 3 weken kan duren. Dat is dus een No voor mij omdat ik mijn laptop niet kan missen. Heb ondertussen ook wat prijzen opgevraagd voor toetsenbord maar die krengen zijn verdomd duur.

Ander vraagje, volgens de specs kan ik met mijn dv9780 far cry 2 spelen. Nu heb ik het spel geïnstalleerd en alles zo laag mogelijk gezet maar nog speelt het spel niet vloeiend. Is er iets wat ik kan doen of moet ik het spel nog gaan ruilen? (kan het namelijk morgen nog ruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Anoniem: 112109 schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:58:
Ander vraagje, volgens de specs kan ik met mijn dv9780 far cry 2 spelen. Nu heb ik het spel geïnstalleerd en alles zo laag mogelijk gezet maar nog speelt het spel niet vloeiend.
Misschien handig om eens volgende site te bezoeken; Can You Run It?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kozzmozz schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:06:
[...]

Misschien handig om eens volgende site te bezoeken; Can You Run It?
Die had ik dus ook al gebruikt en daar staat dat ik het spel gewoon kan spelen.
Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/7333/analysewf7.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 112109 op 10-11-2008 13:34 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 19:50

mutsje

Certified Prutser

was deze al toegevoegd aan het topic? http://www.insidemylaptop...board-hp-pavilion-dv9000/ is erg handig waar de zaken zitten en hoe je zaken kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280726

HP Pavilion dv9780ed downgraden naar Windows XP.

Waar staan de werkende drivers voor de draadloze netwerkkaart?

De drivers op de HP site werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172453

Volgens mij wijkt hij weinig af van de 9790.
Hier kun je de drivers voor de 9790 vinden.

http://www.megaupload.com/nl/?d=JYOJ03KS

Ik vind wel dat de laptop onder windows xp meer herrie maakt dan vista.
De fan draait haast continu.
Ik heb de nieuwste biosupdate geinstaleerd waar bij het ook al erger geworden is en de in het pakket zittende intel chipset driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem gevonden. Als ik via het properties menu de settings verander naar windows xp loopt het spel gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV9750user
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09-2021
In maart een DV9750 aangeschaft en met veel plezier mee gewerkt.
Sinds een week of twee maakt machine veel lawaai en sinds afgelopen vrijdag valt machine af en toe ineens compleet uit. Ik vrees dat de fan het begeven heeft. Gisteren heb ik PC Wizard geinstalleerd, om de temperatuur te monitoren. Kan iemand aangeven wat de max. temperaturen zijn voor een dergelijke laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi

Ik heb even gegeken hoe warm de mijne is.

dv9790ed:

cpu 48
gpu 64
hdd1: 42
hdd2: 25

Dit is onder normaal office werk.
Met voledig draaiende cpu aangezien de chipset drivers de cpu niet terug clocken.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Heeft er verder iemand nog problemen met krom trekkend kunstof?
Bij mij begint de rand rond de quick buttons scheeftetrekken net als het toedsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV9750user
De gegevens bij mij:

CPU 97
GPU 91
HDD 53

Processor 1: 93
Processor 2: 95,2

Vlak na deze laatse monitoring, schakelde de PC ineens weer uit.

Hierbij staan er redelijk wat toepassingen over, maar dat zou mijns inziens moeten kunnen.
Ik heb het idee dat de koeling gewoon niet goed meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:52
Kan iemand met een 1090ed hier even met GPU-Z kijken wat voor Videogeheugen hij heeft, kom er net ineens achter dat die van mij DDR2 heeft in plaats van GDDR3, wel een beetje triest voor een laptop van 1300 euro als je nagaat dat een gemiddelde Acer van 800 een hogere score haalt...

DV9750user schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:39:
.
Ik heb het idee dat de koeling gewoon niet goed meer werkt.
Ze zijn inderdaat wel erg hoog.
Mischien dat je contact op kunt nemen met hp en het voorleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV9750user
Heb inmiddels contact gehad met helpdesk HP. Temperatuur zou inderdaad te hoog zijn. A.s. woensdag wordt laptop opgehaald. En nu maar hopen dat reparatie niet te lang gaat duren. Daar kon men geen tijdsindicatie voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Inmiddels is de batterij tijd wel erg kort geworden 3 kwartier max, div. dingen van de website van HP uitgeprobeerd.En dat voor een laptop van 9 maaden oud.....Ook helpdesk gemaild over het probleem, screen-shot batterij test ook nog een test in bios scherm gedaan. max 55 minuten laptop uit.

Helpdesk mederwerker heeft gelijk een nieuwe batterij opdracht de deur uit gedaan, over 10 dagen krijg ik een nieuwe batterij/accu.

Mag zeggen, een prima ! service van HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
Ik heb een HP Pavilion dv9540eb maar merk toch op dat 2GB niet voldoende is in de huidige Windows Vista 32bit omgeving. Mijn geheugenresources schommelen ts. de 51% en 75%.
Graag wens ik de aankoop te overwegen van 4GB dit in combinatie met Windows Vista 64bit.
Kan ik dit installeren bovenop de huidige OS of moet ik eerst de HD volledig formatteren.
En kan ik de partitie HP_RECOVERY op de HD behouden om later terug te grijpen naar de backup?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb mijn DV9750ed ook naar xp gezet, de installatie verliep prima, maar nu zit ik nog met een paar dingen die ik niet opgelost krijg.

Het meest irritante is dat het geluid het maar niet wil doen.
Ik kan ook nergens een driver vinden die werkt voor xp.

Heeft iemand anders dat ook al bij de hand gehad en dat opgelost gekregen ?

In de hardware configuratie heb ik bij de volgende appraten een geel uitroeptekentje nog.

- OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
- Audioapparaat op de bus voor High Defenition Audio
- HP Intregrated Module
- Onbekend apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Kozzmozz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:31:
Ik heb een HP Pavilion dv9540eb maar merk toch op dat 2GB niet voldoende is in de huidige Windows Vista 32bit omgeving. Mijn geheugenresources schommelen ts. de 51% en 75%.
Graag wens ik de aankoop te overwegen van 4GB dit in combinatie met Windows Vista 64bit.
Kan ik dit installeren bovenop de huidige OS of moet ik eerst de HD volledig formatteren.
En kan ik de partitie HP_RECOVERY op de HD behouden om later terug te grijpen naar de backup?
2 gb erbij kopen en vista 64 erover heen knallen. je key werkt gewoon omdat hij zowel 32/64 is. ik heb een dv9890ed 4 gb met 64 bit. werkt als een trein.succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:33

Bartaz

Likes cookies!

Is het normaal dat de accu van (in mijn geval) 9860 Pavilion zó warm wordt?
Ik brand nog net niet mijn hand eraan en ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat hij zo warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:54
Op dit moment gebruik ik met veel plezier mijn inmiddels 'oudje' in de laptopserielijn, de DV9085 met Mediacenter. Echter gezien het nieuwe spellenaanbod en de ietwat trage videokaart in mijn laptop, een Geforce 7600 kom ik niet meer mee bij de nieuwe Call of Duty en FarCry 2. Daarom zit ik nu voorzichtig te kijken naar een nieuwe laptop met een betere videokaart, de nieuwste in de HP lijn zoals de DV7-1090 o.i.d. Maar bij alle laptops zit er tegenwoordig Vista op en daar heb ik nu eigenlijk nog niet zoveel zin in. Is het überhaupt nog mogelijk om met drivers die op het web zwerven te downgraden naar XP bij deze laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Vandaag weer een top dag, de stroomaansluiting op me laptop is kapot(DV7-1090ed) :( Althans aangezien hij met accu zonder problemen werkt(toen die nog val zat :( ) en ik twee officiële adapters en stroomkabels heb die allebei niets doen(althans het lichtje naast de aansluiting gaat aan als je er een beetje aan rommelt en hij kan zonder accu soms 10 seconde booten voordat ie weer uitvalt) kan ik niet anders dan concluderen dan dat het is.

Iemand al problemen gehad met de adapteraansluiting op de DV7? Hoe is trouwens de service bij HP, ik heb hem namelijk nodig voor school en langer als 2 weken kerstvakantie kan ik hem dus echt niet missen(en daar gebeurt waarschijnlijk al vrij weinig meer) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
sjakie334 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:00:
Is het überhaupt nog mogelijk om met drivers die op het web zwerven te downgraden naar XP bij deze laptops?
Voor deze vraag geldt: je moet kijken naar de hardwarecomponenten in de laptop. Met behulp van de Service & Maintenance Guide moet je daar uit kunnen komen. Zie de eerdere antwoorden van mij en anderen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
PcDealer schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:00:
[...]

Voor deze vraag geldt: je moet kijken naar de hardwarecomponenten in de laptop. Met behulp van de Service & Maintenence Guide moet je daar uit kunnen komen. Zie de eerdere antwoorden van mij en anderen in dit topic.
Ik heb links en rechts wat gezocht naar drivers en andere ervaringen met modellen vanaf de DV9500 serie met het installeren van XP. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn, zoniet dat er een kans bestaat dat het niet werkt. Daarom ga ik er eerst eens even goed voor zitten.

Is het mogelijk om het werkgeheugen op de DV9085 uit te breiden naar 4gb? In de officiële handleiding staat dat 2 gig de max is, maar die dateert al van meer dan 2 jaar terug voor het Vista tijdperk. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

AvK

Ready Set Go

Helaas, de gebruikte chipset en Mainboard ondersteunen maximaal 2 Gig bij de dv9085.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 16-06 19:03
Ik zit met een probleem.

Mijn dv9085 heeft kuren. Het begon allemaal met het display wat begon te knipperen, knipperen wat er net zo uit ziet als je de klep dicht doe. Daarna werd dat steeds erger en er kwamen ook strepen door het beeld. En nu kan ik totaal niet meer gebruiken.

Als ik de pc in de veilige modus opstart is er niks aan de hand. Ik moet dan wel op de resolutie 1024*786, maar dan heb ik nergens last van. Het is dus enkel wanneer windows opgestart is. Aan de installatie ligt het niet, want ik heb hem al opnieuw geïnstalleerd.

In het begin van het topic staat als je last heb van een knipperend display dat de display switch module kapot kan zijn. Mijn vraag is dan ook klopt dit? En wanneer het niet klopt wat kan het dan zijn?

Edit/ als ik mijn tv als primaire monitor aansluit, dan is er niks aan de hand.

Fimplje als er wel beeld is.
http://nl.youtube.com/watch?v=Tb-faEZuM_c

[ Voor 4% gewijzigd door Amd RuLuzzz op 17-12-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 13:01
Meestal ligt dat aan de videokaart of aan het geheugen van de videokaart wat dan kapot is. Als je het zonder grafische acceleratie laat lopen echter wordt je videokaart niet of nauwelijks benut wat dus resulteert in wel 'het juiste gedrag'.

Duss.. RMA gevalletje waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
alex3305 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:56:
Meestal ligt dat aan de videokaart of aan het geheugen van de videokaart wat dan kapot is. Als je het zonder grafische acceleratie laat lopen echter wordt je videokaart niet of nauwelijks benut wat dus resulteert in wel 'het juiste gedrag'.

Duss.. RMA gevalletje waarschijnlijk.
Garantie is verlopen dus dan kijk ik liever eerst zelf voor de oplossing.

Maar als ik hem normaal op de tv aansluit is er niks aan de hand (gebruik het laptop scherm dan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Amd RuLuzzz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:09:
[...]

Garantie is verlopen dus dan kijk ik liever eerst zelf voor de oplossing.

Maar als ik hem normaal op de tv aansluit is er niks aan de hand (gebruik het laptop scherm dan niet)
Staat hij wel op 60 Hz ? lijkt wel of hij op 100 staat in dat youtube filmpie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Rctworld schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:47:
Vandaag weer een top dag, de stroomaansluiting op me laptop is kapot(DV7-1090ed) :( Althans aangezien hij met accu zonder problemen werkt(toen die nog val zat :( ) en ik twee officiële adapters en stroomkabels heb die allebei niets doen(althans het lichtje naast de aansluiting gaat aan als je er een beetje aan rommelt en hij kan zonder accu soms 10 seconde booten voordat ie weer uitvalt) kan ik niet anders dan concluderen dan dat het is.

Iemand al problemen gehad met de adapteraansluiting op de DV7? Hoe is trouwens de service bij HP, ik heb hem namelijk nodig voor school en langer als 2 weken kerstvakantie kan ik hem dus echt niet missen(en daar gebeurt waarschijnlijk al vrij weinig meer) :(
Inmiddels alweer 10 dagen verder, laptop afgelopen woensdag opgestuurd, vandaag terug gekregen, en warempel na een vervangen moederbord werkte hij weer _/-\o_ Voor zover niets meer dan lof zou je denken, snel afgehandelt en probleem opgelost, wat denk je? Hij kampt sinds een uur geleden weer met hetzelfde probleem, en ik heb dat ding zo hard nodig voor school :( What to do? :/

Ik kan niet begrijpen dat ze het hele moederbord vervangen, dat dan het probleem van een kapotte stroomaansluiting ineens opgelost is en amper 10 uur na aflevering alweer kapot is :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 23-12-2008 23:10 ]

• Amd RuLuzzz
hetnet schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:15:
[...]

Staat hij wel op 60 Hz ? lijkt wel of hij op 100 staat in dat youtube filmpie.
Hij stond idd wel goed.

Maar ik heb contact gehad met HP, die vertelde me dat het een bekend probleem, en daarvoor was de garantie verlengd. Ze kwamen de laptop de volgende (vrijdag) dag bij mij ophalen, en ik heb hem woensdag weer terug gekregen.

Ze hebben het moederbord vervangen. Kortom een top service van HP lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 15-06 11:41
Jammer dat ik dit topic niet eerder opgemerkt heb. Een kleine maand geleden ging mijn DV9085EA op zwart. Op twee weken na was het toen precies twee jaar eerder gekocht. Ik dacht idd dat ik maar 1 jaar garantie had, dus klopte vervolgens via de hp-site bij Service Planet te Rotterdam aan. Zij hebben de laptop in ontvangst genomen en volgens hun voorwaarden zouden zij met 4 werkdagen een offerte uitbrengen voor de kosten van de reparatie. Ik heb nu bijna 3 weken later nog niets vernomen en was al van plan morgen (maandag) te gaan bellen. Ik snap wel dat het nu wat langer kan duren door feestdagen en dergelijke, maar konden zij mij niet erop wijzen dat ik eigenlijk 2 jaar fabrieksgarantie had? Dan had ik rechtstreeks de pick-up garantie service van HP aangesproken. Ik heb bij de balie nog verteld (en in de rma-aanvraag) dat de aanschaf nog geen 2 jaar geleden was. Iemand dergelijke ervaringen gehad?

edit: De problemen met de laptop begonnen met knipperende scherm en ging vervolgens op zwart. Ik hoor wel alles draaien dus het kan weleens de display-switch zijn, zoals het in de TS staat. Heb al getest of het aan geheugen of hdd's (ivm nood-backup) lag.

[ Voor 12% gewijzigd door BellySM op 28-12-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 22:06
Ik heb sinds vrijdag de dv5-1160ed heb gister de vista 32bit vervangen door de 64bit variant.
Heb niet het idee dat het in snelheid scheelt, maar kan nu wel de volle 4 gig gebruiken.
Heb wel het idee dat de accu snel leeg is.. maar misschien moet de accu nog leren ofzo..

Volgens mij zit er geen pickup garantie op, maar moet je hem gewoon opsturen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
BellySM schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:40:
Jammer dat ik dit topic niet eerder opgemerkt heb. Een kleine maand geleden ging mijn DV9085EA op zwart. Op twee weken na was het toen precies twee jaar eerder gekocht. Ik dacht idd dat ik maar 1 jaar garantie had, dus klopte vervolgens via de hp-site bij Service Planet te Rotterdam aan. Zij hebben de laptop in ontvangst genomen en volgens hun voorwaarden zouden zij met 4 werkdagen een offerte uitbrengen voor de kosten van de reparatie. Ik heb nu bijna 3 weken later nog niets vernomen en was al van plan morgen (maandag) te gaan bellen. Ik snap wel dat het nu wat langer kan duren door feestdagen en dergelijke, maar konden zij mij niet erop wijzen dat ik eigenlijk 2 jaar fabrieksgarantie had? Dan had ik rechtstreeks de pick-up garantie service van HP aangesproken. Ik heb bij de balie nog verteld (en in de rma-aanvraag) dat de aanschaf nog geen 2 jaar geleden was. Iemand dergelijke ervaringen gehad?

edit: De problemen met de laptop begonnen met knipperende scherm en ging vervolgens op zwart. Ik hoor wel alles draaien dus het kan weleens de display-switch zijn, zoals het in de TS staat. Heb al getest of het aan geheugen of hdd's (ivm nood-backup) lag.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb contact opgenomen met HP direct. Mijn laptop was ook meer als een jaar oud, maar omdat het een erkend probleem was is de garantie daarvoor verlengd. Maar het idd wel vreemd dat het zo lang duurt, mijn laptop was binnen 4 dagen gerepareerd.

Waarschijnlijk is je videokaart dood, was bij mij ook het geval. Je kan zeker nog wel in de veilige modus in windows komen? Maar wanneer de VGA modus ingeschakeld wordt is het over.

Als je een offerte krijgt moet je die niet accepteren. Je moet het gooien op een productie fout. En zorgen dat je HP aansprakelijk stelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Amd RuLuzzz op 29-12-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 15-06 11:41
Eindelijk, na een aantal weken, wat feestdagen en een weekend ertussen, vanochtend Service Planet gebeld over de status van de reparatie van mijn DV9085EA. Bleek dat ik niet gebeld ben voor de kosten omdat het een garantie-reparatie is geworden. Het kan elk moment voorzien worden van een nieuwe moederbord als dit onderdeel binnen is. Goed nieuws aan het eind van het jaar nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Tito129 schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:15:

HP geeft op alle laptops minimaal PPR garantie
Amd RuLuzzz schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:36:
[...]

Als je een offerte krijgt moet je die niet accepteren. Je moet het gooien op een productie fout. En zorgen dat je HP aansprakelijk stelt.
Kun je wel doen, maar HP is geen partij in de overeenkomst. De verkoper eventueel aansprakelijk stellen als HP Support niet wil meewerken of een mailtje naar HP Customer Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173630

Hallo,

ik heb hier een HP Pavilion dv9595ed.

Als ik hem aanzet krijg ik o.a. het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/2941/afb267ko4.jpg
en later dit:
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/6739/afb268hn3.jpg

Laptop lijkt wel gewoon te booten, HDD activiteit en numlock werkt, maar geen beeld. Ook niet op extern monitor via fn-F4

Videokaart chip naar z'n moer? Het lullige is dat het jaar garantie al om is.

Of hebben we recht op reparatie naar aanleiding van dit:
http://h10025.www1.hp.com...us&dlc=en&product=3263336

Zal het wel allemaal HP mailen, kijken wat die zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29
Ja, het is lullig dat het net na de garantie moet gebeuren.
Er zit een Geforce M8600 in en mij is dit een serie met problemen.
nieuws: Nvidia ontkent geruchten over grootschalige gpu-problemen

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Anoniem: 173630 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:40:
Hallo,

[afbeelding]
en later dit:
[afbeelding]

Laptop lijkt wel gewoon te booten, HDD activiteit en numlock werkt, maar geen beeld. Ook niet op extern monitor via fn-F4

Euh, een dv9595ed heeft 2 jaar garantie, dus ik zou zeggen: neem even contact met ons op :) :)

Check de specspagina van jouw laptop maar eens: http://h10025.www1.hp.com...s&lang=en&product=3467423
Warranty and Support
2 years, pick-up and return, parts and labour

[ Voor 11% gewijzigd door Phase op 07-01-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Tito129 schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:15:
Ik heb sinds vrijdag de dv5-1160ed heb gister de vista 32bit vervangen door de 64bit variant.
Heb niet het idee dat het in snelheid scheelt, maar kan nu wel de volle 4 gig gebruiken.
Heb wel het idee dat de accu snel leeg is.. maar misschien moet de accu nog leren ofzo..

Ik zit er serieus over na te denken om ook de dv5-1160ed te kopen. Met name door de 9600M GT die erin zit.

Kan je je ervaringen met mij delen? Evt. wat foto's van het beeld?
Hoe snel is de accu leeg? Je zegt zelf snel, maar dat is maar net wat je gewend bent. Kan je het uitdrukken in uren bij normaal gebruik? Dus gewoon met WIFI aan, op de accu een beetje internet/msn..
Wat voor games speel je er zoal op?
Of misschien een bench zoals 3D Mark06?

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik heb een intel wifi mini pci-x card geprobeerd in mijn dv 9085 ED te proppen alleen krijg de melding unsupported hardware. reden is dat ik graag b,g,n wifi wil en niet alleen b,g. Kan iemand mij vertellen welke wifi pci-x kaarten wel supported zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
MeltedForest schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:30:
[...]

Ik zit er serieus over na te denken om ook de dv5-1160ed te kopen. Met name door de 9600M GT die erin zit.

Hoe snel is de accu leeg? Je zegt zelf snel, maar dat is maar net wat je gewend bent. Kan je het uitdrukken in uren bij normaal gebruik? Dus gewoon met WIFI aan, op de accu een beetje internet/msn..

Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor mij, zit ook te denken dat systeem te kopen...alleen wat mij het meeste dwars zit is de korte garantie periode :|

Hoelang doe je ongeveer met de accu? (Brightness low, alleen surfen dus) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
Ik kan op mijn DV9623ED Notebook geen SD-HC kaart (4GB) gebruiken.
Er is wel in december 2008 een nieuwe firmware uitgekomen, maar die zou slechts de snelheid voor de SD kaartlezer verbeteren. Ik heb deze firmware versie geïnstalleerd en ook de nieuwste HP driver.
Echter zonder resultaat. Het is toch te gek dat deze laptop met Vista geen SD-HC zou ondersteunen.
Weet iemand waar de juiste Vista driver voor RL5C822 SD Bus Host Adapter kan worden gedownload?

GSM-IT

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
GSM-IT schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:19:
Ik kan op mijn DV9623ED Notebook geen SD-HC kaart (4GB) gebruiken.
Er is wel in december 2008 een nieuwe firmware uitgekomen, maar die zou slechts de snelheid voor de SD kaartlezer verbeteren. Ik heb deze firmware versie geïnstalleerd en ook de nieuwste HP driver.
Echter zonder resultaat. Het is toch te gek dat deze laptop met Vista geen SD-HC zou ondersteunen.
Weet iemand waar de juiste Vista driver voor RL5C822 SD Bus Host Adapter kan worden gedownload?

GSM-IT
Ik heb denk ik het probleem al gevonden (net na het posten).
Na een chkdsk /f werd de kaart wel geaccepteerd door de kaartlezer van de HP dv9623ed.
Het gekke is alleen dat daarvoor de kaart ook al goed werkte in een externe (USB) SD kaartlezer van Sweex!

Edit:
Het lijkt nog het meest op een slecht contact in de kaartlezer van de HP dv9623ed.
Af en toe treden nog fouten op, maar het ding leest de kaart steeds beter.
In andere apparaten heb ik er nooit problemen mee gehad!

GSM-IT

[ Voor 11% gewijzigd door GSM-IT op 17-01-2009 23:40 ]

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
mutsje schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:42:
ik heb een intel wifi mini pci-x card geprobeerd in mijn dv 9085 ED te proppen alleen krijg de melding unsupported hardware. reden is dat ik graag b,g,n wifi wil en niet alleen b,g. Kan iemand mij vertellen welke wifi pci-x kaarten wel supported zijn?
Zeker weten een ed en niet ea? Bedoel je ook niet mini pci?
Waarom niet wireless via usb of Express Card?

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01311536.pdf bij 5.8 staan de sparepartnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Het is inderdaad mini pci-x kaart. Op verschillende fora's kun je lezen dat HP whitelists bij houd voor hun laptops in veel DV series. Er zijn voor de varianten met Intel CPU wel alternatieve bios'en te krijgen maar voor eentje met Amd cpu niet. Nu ben ik ook niet echt fan ervan om een alternatieve bios op mijn laptop te gaan flashen. Ga nu de pff eens doorlezen. Vind het trouwens maar belabberd dat je niet gewoon een intel wifi kaart in je laptop kan schroeven omdat HP dat blokkeert.
In de pdf staan alleen B en G wifi cards van broadcom. Er staat zelfs geen enkele bij die N support. Erg vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door mutsje op 18-01-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik kan op mijn DV9623ed op de remote control (RC6) niet de groene knop rechts boven gebruiken om daarmee het Windows Media Center te starten. Dit probleem is waarschijnlijk ontstaan met de installatie van SP1.
Ik heb alle nieuwste HP updates geïnstalleerd en dat heeft niet geholpen.
Weet iemand een oplossing?

Ik heb wel oplossingen gevonden, maar dan houden de blauwe Quick Launch toetsen er mee op en kan ook via de remote control (RC6) QuickPlay niet meer gestart worden.

GSM-IT

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
mutsje schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:51:
Het is inderdaad mini pci-x kaart. Op verschillende fora's kun je lezen dat HP whitelists bij houd voor hun laptops in veel DV series. Er zijn voor de varianten met Intel CPU wel alternatieve bios'en te krijgen maar voor eentje met Amd cpu niet. Nu ben ik ook niet echt fan ervan om een alternatieve bios op mijn laptop te gaan flashen. Ga nu de pff eens doorlezen. Vind het trouwens maar belabberd dat je niet gewoon een intel wifi kaart in je laptop kan schroeven omdat HP dat blokkeert.
In de pdf staan alleen B en G wifi cards van broadcom. Er staat zelfs geen enkele bij die N support. Erg vreemd.
De dv9085 is al een eeuwigheid EOL en bovendien een consumentenproduct, HP zal er niet veel zin in hebben achteraf nog een draft-n kaart toe te voegen aan de supportlist. Waar haal je uit dat HP de Intelkaart blokkeert? Er zijn zat HP (Centrino) laptops waar een Intelkaart in zit. Andere driver misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

omdat je een 401 unsupported hardware please remove the wificard blabla melding krijgt. Als je hierop gaat zoeken op google krijg je een aantal draadjes terug dat er een whitelist gehanteerd wordt. Heeft niets met drivers te maken want zover kom je niet. Gelijk na je bios scherm knal ie vast namelijk. En ja de HP's met een centrino zullen ongetwijfeld een intel wifi erin hebben. Ik heb echter een Amd turion erin zitten :)

Van HP link naar de bios update F31 ontvangen dus zal mij benieuwen of de intel kaart het vanavond gaat doen.
Ze hebben me weer blij gemaakt met een dode mus. Het blijkt toch dat je met de phoenix bios editor en een hexeditor je bios moet spoofen om andere kaarten dan in de whitelist aan de praat te krijgen. Dit gaat mij iets tever voor een laptop waar nog garantie op zit. wel niet meer van HP maar nog wel binnen de 2jr waar je binnen europa recht op hebt.

kreeg weer antwoord van HP dat de pavilion dv9085ED mobo geen N wireless netwerk kaarten ondersteunt. Dus upgraden zit er schijnbaar niet in.....

[ Voor 42% gewijzigd door mutsje op 22-01-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288640

Anoniem: 173630 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:40:
Hallo,

[afbeelding]
en later dit:
[afbeelding]

Ik had precies hetzelfde met mijn DV 9313; zat een filmpje te kijken via HDMI kabel naar mijn TV. Trekt mijn beeld ineens krom met allerlei strepen. Net als op jouw foto's. Opnieuw starten wou niet, alleen als ik startte in veilige modus.

Naar mijn computerzaak gegaan en daar te horen gekregen dat ze niets voor mij konden doen. Ze hadden alleen mijn videokaart maar uitgeschakeld, zodat ik met een resolutietje van 1024 bij 768 verder kon (op een breedbeeld laptop :( ).

Maar had een nummer gekregen van HP. Omdat mijn garantie uiteraard net verlopen was moest ik ervoor gaan betalen. Maar wat schets mijn verbazing: 370 euro ex btw voor een standaard reparatie!!! Dit is dus mijn laatste HP gelijk want vind gewoon belachelijk dat ik er zo mee af gescheept wordt.

Probeer hem elders nog te kunnen laten repareren bij een erkend laptop reparatie bedrijf en hoop dat dat goedkoper is (kan bijna niet anders), als iemand nog ideeen heeft verder zijn ze welkom.

Gr. Jorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Anoniem: 288640 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:59:
[...]

Naar mijn computerzaak gegaan en daar te horen gekregen dat ze niets voor mij konden doen. Ze hadden alleen mijn videokaart maar uitgeschakeld, zodat ik met een resolutietje van 1024 bij 768 verder kon (op een breedbeeld laptop :( ).
Als je een nieuwe laptop gaat kopen, doe het dan via een zaak die wel service verleent en het consumentenrecht respecteert.
Maar had een nummer gekregen van HP. Omdat mijn garantie uiteraard net verlopen was moest ik ervoor gaan betalen. Maar wat schets mijn verbazing: 370 euro ex btw voor een standaard reparatie!!! Dit is dus mijn laatste HP gelijk want vind gewoon belachelijk dat ik er zo mee af gescheept wordt.
Quotes van buitengarantiegevallen zijn standaard hoog. Je moet het Customer Relationsteam in Utrecht proberen te bereiken: algemeen nummer 030-2222000. Lukt het niet, pm mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
MeltedForest schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:30:
[...]

Ik heb een DV7-1090ed en als ik je één tip mag geven, staar je niet blind op die 9600M GT, HP is namelijk lekker naaiend bezig en stopt er DDR2 geheugen in ipv GDDR3 wat al ongeveer 10/25% in fps afhankelijk van de game. Sowieso ben ik niet heel erg te spreken over HP, mijn laptop van 1300 euro presteert slechter in bijna elke benchmark dan de 800 euro kostende Acer's van mijn klasgenoten. Nu weet ik dat Acer ook alles behalve zaligmakend is, maar ik kan niet anders concluderen dan dat ik gewoon heftig teleurgesteld ben in HP buiten het feit dat hij binnen 4 maanden 2x 3 weken weg is geweest voor reparatie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Rctworld schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:18:
[...], maar ik kan niet anders concluderen dan dat ik gewoon heftig teleurgesteld ben in HP buiten het feit dat hij binnen 4 maanden 2x 3 weken weg is geweest voor reparatie :'(
Nog een keer repareren? Nieuwe eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
Rctworld schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:18:
[...]

Ik heb een DV7-1090ed en als ik je één tip mag geven, staar je niet blind op die 9600M GT, HP is namelijk lekker naaiend bezig en stopt er DDR2 geheugen in ipv GDDR3 wat al ongeveer 10/25% in fps afhankelijk van de game.
Hoe zit het dan met de HP HDX16-1060ED? Beschikt dit model dan ook over slechts 512mb DDR2 geheugen? (Wordt namelijk nergens vermeld)

edit: gevonden, slechts DDR2 geheugen:
http://www.notebookjourna...p-pavilion-hdx16-1060-700

[ Voor 9% gewijzigd door henk26 op 29-01-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Bij HP zijn ze volgens mij niet zo heel open over het gebruikte geheugen, ik vind het rond uit matig dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt want ze proberen gewoon op papier hun laptop de beste te laten lijken door hoge getallen maar ondertussen wordt er op het geheugen(zowel RAM als VRAM) gewoon bespaard. En dat is jammer aangezien ik niet echt denk dat het voor een OEM nou zoveel verschil maakt. Maar wellicht is heel persoonlijk, maar ik ben echt hevig teleurgesteld in HP :(

Ik bedoel ik zou niet bepaald willen zeggen dat ik er totaal geen verstand van heb, maar ik heb echt eigenlijk wel het idee alsof ik van alle kanten benadeeld wordt door HP door keuzes waar je niemand over hoort maar wat er wel voor zorgt dat ik een laptop heb van 1300 euro die onbetrouwbaar en langzaam is, maarja dan moet je wellicht op je 17e(inmiddels 18e) maar niet altijd het duurste willen hebben misschien :+ Dan kan het alleen maar tegenvallen he :(

[ Voor 32% gewijzigd door Rctworld op 30-01-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
sjakie334 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:25:
[...]

Hoe zit het dan met de HP HDX16-1060ED? Beschikt dit model dan ook over slechts 512mb DDR2 geheugen? (Wordt namelijk nergens vermeld)
Staat hier gewoon?
http://h10010.www1.hp.com...6906-3806906-3769205.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Niet of het DDR2 of GDDR3 is hoor ;) Dats de hele truuk he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:12
Jongens, ik heb gisteren in mijn Dv9595ed 2x2gb geheugen gestopt. mijn prestatie index was met 2Gb geheugen 4.8 maar met 4gb is dat nog steeds 4.8. ik had gedacht dat dat toch wel iets meer zou worden. Is hier een verklaring voor. wie heeft hier nog meer een 9595 en wat voor score heeft hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een rare vraag maar heb je hem wel opnieuw de prestatie index laten berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:12
Anoniem: 172453 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:19:
Misschien een rare vraag maar heb je hem wel opnieuw de prestatie index laten berekenen?
ja dat had ik meteen gedaan maar nix veranderd. ik ga vanovond ff switchen met modules om te kijken of er wat veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henky87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:09
Hallo,
Na dit forum uren bekeken en gelezen te hebben ben ik er niet uitgekomen.
Ik heb een HP DV9785EG, met HDMI aansluiting.

Nu krijg ik wel beeld en geluid via HDMI, maar geen 5.1 geluid.
Ik gebruik de laatste Realtek R2.15 drivers, maar ik kan in de software geen 5.1 selecteren alleen stereo.

Misschien weet iemand of dit kan, of juist niet kan.

(p.s.) ik gebruik windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb altijd de laatste versie van de dv9000 serie gekocht maar deze kan ik nergens meer terug vinden?
Laatste laptop die ik had gekocht is de dv9790ed, is hierna geen verbeterde versie meer uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
Anoniem: 112109 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:45:
Ik heb altijd de laatste versie van de dv9000 serie gekocht maar deze kan ik nergens meer terug vinden?
Laatste laptop die ik had gekocht is de dv9790ed, is hierna geen verbeterde versie meer uitgekomen?
Ja, de 9000 serie is overgegaan in de DV-7000 serie. Gelijkwaardige laptops met verbeterde specificaties.
Link: klik (o.a. deze, er is ook een HDX-16 serie uitgebracht met 16" laptops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjakie334 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:40:
[...]

Ja, de 9000 serie is overgegaan in de DV-7000 serie. Gelijkwaardige laptops met verbeterde specificaties.
Link: klik (o.a. deze, er is ook een HDX-16 serie uitgebracht met 16" laptops).
Ah ty :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste mensen

Overal heb ik gezocht in de documentatie maar ik weet dus niet of mijn dv9890 SDHC schijven aan kan.

Ik wil namelijk een memorykaart gebruiken om back-ups te maken en SDHC leek mij het meest geschikt.

Weet iemand of mijn laptop hierop kan lezen en schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

wie o wie weet hoe ik aan zo'n diskbay kan komen en die gekke sataconvertor die ze in een pavilion 9580 geduwd hebben. dacht doodleuk 2e disk in te gaan bouwen maar die onderdelen hebben ze tactisch weg gelaten :S.. en van hp krijg ik telkens presale mailtjes terug waar ik geen r*k aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-06 07:32
mutsje schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:41:
wie o wie weet hoe ik aan zo'n diskbay kan komen en die gekke sataconvertor die ze in een pavilion 9580 geduwd hebben. dacht doodleuk 2e disk in te gaan bouwen maar die onderdelen hebben ze tactisch weg gelaten :S.. en van hp krijg ik telkens presale mailtjes terug waar ik geen r*k aan heb.
Advies: kijk eens op ebay en vergeet de benodigde connector niet. Zoeken op "hp drive caddy pavilion" geeft vast resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

http://nl.eetnordic.com/

Hier moeten ze ze altijd hebben, mocht je het niet op de site zelf vinden kun je altijd even mailtje sturen of bellen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Phase schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:47:
http://nl.eetnordic.com/

Hier moeten ze ze altijd hebben, mocht je het niet op de site zelf vinden kun je altijd even mailtje sturen of bellen,..
mja die had ik gebeld ja nadat ik HP maar opgebeld had. kosten zo'n 80 euro ex btw... op ebay staan ze schijnbaar ook vanuit Frankrijk maar dan voor 40 euro + 4 eur verzendkosten dus stukken goedkoper en precies het zelfde... is wel pure afzetterij van HP dat ze die dingen niet gewoon meeleveren en lijkt wel koppelverkoop want HP stuurt je inderdaad door naar eetnordic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Nou ja, afzetterij wil ik het niet noemen. Als het bijgeleverd zou worden zou de laptop zelf uiteindelijk ook duurder worden voor de consument, en daar heb je dan de consumenten mee die nooit van plan zijn om een tweede hd te plaatsen.

However, that been said, is 80 euro excl is belachelijk hoog ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Hallo iedereen,

ik wil graag het bestaande 2x1GB DDR2 RAM geheugen van mijn HP Pavilion dv9064ea laptop uitbreiden naar 2x2GB DDR2 RAM. Via de engelstalige gebruikershandleiding ontdekte ik dat het gaat om PC 5300 geheugen 1-DIMM op 667Mhz.. In de algemene productspecificaties kan ik terugvinden dat hij maximaal 2GB ondersteund, maaar ik neem aan dat dit komt omdat hij al 2,5jaar oud is (aankoop stamt uit november 2006)

Ik heb al even gekeken op de HP onderdelen website en kan daar slechts 1GB modules terugvinden.

1GB, 667MHz, 200-pin, PC2-5300, SDRAM Small Outline Dual In-Line Memory Module, (SODIMM)

Betekent dit nauw dat ik het geheugen nietmeer kan uitbreiden of is er nog een mogelijkheid om er 2x2GB DDR2 in te steken.

Klopt mijn redenering "wanneer ik er 2x2GB DDR2 667Mhz in steek, zal dit werken, hetzij op slechts op 667Mhz"?

EDIT:

Via "Eetnordic" vond ik een 2GB DDR2 PC5300 SODIMM laptop geheugenmodule. Gezien er nu 2x1GB insteekt, neem ik aan dat 2x2GB DDR2 geen problemen mag opleveren, of toch? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door CarLL op 09-03-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

voor mijn pavilion dv9580ed heb ik gewoon ddr2 sodim bij paradigit gehaald. iets van 29eur per 2gb strip. Draait als treintje :) geen idee wat het nu kost.Vind eetnordig persoonlijk duur....

[ Voor 10% gewijzigd door mutsje op 11-03-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

aan gezien ik het juist draadje nie kon vinden dan maar ff hier .

zijn er meer mensnen die probemen hebben met HP kwa sevice?

het volgnde probleem

op 8dec 2008 kocht ik mijn laptop bij paradigit te eindhoven .z als we al vaker daar pc spullen haalde.
op 8-1-09 heb ik met paradigit contack gehad ivm problemen met de laptop.k moest het maar met HP regelen .kreeg een nummer daar moest ik het maar mee doen.wat ik dus al rond uit schade vindt an paradigit kom er dus ook nooit meer in die :X zaak.

op 10-1-09 werdt de laptop op gehaald na 10 dagen was die weer terug HDD was naar zun gootje .
10-2 weer gedonder met dat kreng. na meerdere telefoon gespreken werdt mij belooft dat het spoed repratie zou worden ze moeten onder delen wachten en zo. in middels weer contackt gehad op 18-3 weer wachten op onderdelen en zo ben ik dus mijn laptop al ruim een maand kwijd :(

ik heb gewoon het idee,dat je klachten niet serieus nemen .iemand en tip voo mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

niemand gezeik met hp ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Klopt die garantielink in de topicstart? Want als ik die link volg, staat er toch duidelijk te lezen dat die niet van toepassing is voor "Pavilion, Presario, and other consumer products". De link die dan volgt, blijkt niet te werken. Iemand die wel weet waar ik de garantie kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195

:'( ik heb een HP Pavilion dv9780 en mijn scherm geeft allemaal rare kleuren, de pixels lopen te fucken. Na opnieuw opstarten en herstelwerkzaamheden (door windows automatisch uitgevoerd) doet hij het wel is enkele minuten goed zodra ik weer heb aangemeld enzo, maar dan begint het gedonder weer. Als je de laptop aan het werk zet, krijg ik weer allemaal stippen strepen in alle mogelijke kleuren.

Dit heeft volgens mij te maken met de videokaart toch?
Er zit dus een NVidia GeForce 8600M GS in oid, althans dat staat op internet als je die laptop zoekt op de factuur staat gewoon N8600 (ik weet echt niets van computers :'))

Maargoed, betekent dit dat hij kaduk is of kan het ook met andere zaken te maken hebben?
En zo ja, als het mijn videokaart is, die zit vaak aan moederbord vast heb ik op internet aantal keer voorbij zien komen, ben ik de klos of hoe zit dit.

De laptop heeft me alles bij elkaar 1400E gekost, wat raden jullie aan?

Ik wil weer porno kunnen kijken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29
Wat je kunt doen is het de videodriver te deinstalleren.
Er is dan geen videoacceleratie mogelijk.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297122

Hoi,

Heb een Pavilion dv9000 met een NVIDIA GeForce 8400M GS en de maximale resolutie die ik kan
selecteren is 1440 by 900. Als ik deze wil aansluiten op een TV van LG die FullHD is, 1080x1920, via de HDMI aansluiting kan mijn laptop deze resolutie dan wel aan? Ik bedoel, krijg ik in de control panel van Nvidia dan een hogere resolutie keuze te zien of zal ik 't moeten doen met 1440x900? Zo ja, waar ligt dit dan aan? Is de videokaart niet krachtig genoeg? Iets anders misschien? Sorry als het antwoord ergens anders al
duidelijk is maar na een uur zoeken heb ik niets kunnen vinden..

Alle input is welkom.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Zijn er die problemen gehad hebben met hun videokaart? 8400M of 8600M? Aangezien er schijnbaar problemen waren: nieuws: 'G84 en G86 niet bestand tegen temperatuurschommelingen' Of is dit allemaal wat overroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223344

Hey allemaal

Ik heb sinds 6maanden een dv7-1090ed
Nu merk ik dat mijn ventilator steeds hard blijft draaien ook als ik niks met mijn laptop doe.
Ik vind het vrij irritant en de laptop wordt ook erg warm

Heeft iemand dit probleem ook en misschien kan ik er wat aan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlc
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

vlc

hee mensen ik heb een hp pavilion dv9381ea en ik wil graag wat meer RAM er in zetten ik heb al een paar mooie kaartjes gevonden maar nu te zaken

kunnen er kaartjes in van deze snelheid PC6400, 800 MHz
of moet ik het toch bij PC5300, 667 MHz houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 20:55
Is het mogelijk om op een dv9500 2 monitoren tegelijk extern aan te sluiten?

Dus door middel van de d-sub en hdmi tegelijk? Of eventueel met behulp van de HP Quick Dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Ik heb al een tijdje een HP DV9890ed notebook. Hierbij zat zo'n mini remote.
Nu draai ik al een tijdje feilloos MPC HC met die mini remote.
Echter heb ik bij deze notebook ook een grotere full size remote control gekregen, waarbij die play en pause buttons gewoon niet willen werken met MPC HC. Een beetje klooien in de options van mpc:hc levert ook niks op, geen idee welke "key" zou moeten werken met de buttons op mn remote.

Iemand hier toevallig een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
Probleemke: mijn HP laptop start op in Windows Vista Premium 32bits, daarna kan ik mij inloggen, maar na het inloggen krijg ik een volledig zwart scherm. Ik zie dus niets, maar merk precies wel dat ik ingelogd ben in mijn Windows-sessie. Soms krijg ik terug beeld als ik de laptop in standby-modus plaats, maar soms ook niet. Heeft dit te maken met de laatste videodrivers van nVidia die ik via de officiële drivers-website van HP gedownload en geïnstalleerd heb of is dit een garantie-issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
Kozzmozz schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:41:
Soms krijg ik terug beeld als ik de laptop in standby-modus plaats, maar soms ook niet. Heeft dit te maken met de laatste videodrivers van nVidia die ik via de officiële drivers-website van HP gedownload en geïnstalleerd heb of is dit een garantie-issue?
Waarom zou dat issues opleveren? Je download ze toch gewoon via hun site dus dat lijkt me niet.

Maar je kan nog nieuweren via www.nvidia.com of www.laptopvideo2go.com proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
GENETX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:44:
[...]

Waarom zou dat issues opleveren? Je download ze toch gewoon via hun site dus dat lijkt me niet.

Maar je kan nog nieuweren via www.nvidia.com of www.laptopvideo2go.com proberen.
Dan zou het eerder iets hardwarematig moeten zijn; bijvoorbeeld de grafische kaart?
Zal dus garantie-gevak zijn, gelukkig heb ik een 1 + 2 jaar garantie voordeel.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste