Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@verbraakje: naar welk nummer heb je gebeld? Mijn laptop is al 2 maand binnen voor reparatie, voor de derde keer al, maar krijg niemand aan de lijn die iets te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
En videokaart snoept er wat vanaf. In de bios in te stellen hoeveel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:35:
@verbraakje: naar welk nummer heb je gebeld? Mijn laptop is al 2 maand binnen voor reparatie, voor de derde keer al, maar krijg niemand aan de lijn die iets te zeggen heeft.
0900 - 202 0165 dan krijg je eerst een call center aan de telefoon. en dan moet je zeggen dat je wil worden door verbonden met de helpdesk. (hun hebben ook niets te zeggen maar kunnen wel je klacht behandelen. 2 maanden :O wow jij heb duidelijk ook recht op een nieuwe niet normaal hoe hp met zijn hp garantie om gaat..

su6 in iedergeval ik zit nog te wachten op mijn laptop

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In totaal is mijn laptop al drie maand en drie weken binnen geweest voor reparatie, kan je dat geloven? En ze zijn gigantisch onbeleefd aan de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Degenen die lang wachten op een reparatie: pm mij, zie icoontje bij mijn naam (als het goed is), anders zie PcDealer in "Het grote HP Pavilion dv9000-series topi...".

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 03-04-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gesproken met de MM en ze kunnen de 9755 weer leveren en voor 749 :D netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik moet volgende week mijn laptop opsturen, n.a.v. wat ik al eerder had gepost over de loslatende behuizing van het scherm. Dat is overigens een bekend probleem volgens de helpdesk. Ze beloofden mij dat het 10 werkdagen zou duren voordat ik hem terugheb. Ik wacht met spanning af na al deze slechte verhalen. Het motiveert mij niet om hem op te sturen, maarja de garantie hè. De helpdesk was bij mij ook erg onbeleefd aan de telefoon, hij had het notabene met zijn collega over "scheten laten" (hij vergat mij in de wacht te zetten......). Dat zegt al genoeg over het niveau denk ik :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:57
PcDealer schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:44:
En videokaart snoept er wat vanaf. In de bios in te stellen hoeveel.
Bij mijn 9790 is de hoeveelheid niet in de BIOS in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
AvanCade schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:57:
[...]

Bij mijn 9790 is de hoeveelheid niet in de BIOS in te stellen.
Ook niet als je pagina 6 van http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00820092.pdf volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Via Bios

Main menu:
Select To Do This
System information
● View and change the system time and date.
● View identification information about the computer.
● View specification information about the processor, memory size,
system BIOS, and keyboard controller version (select models only).

Bij de Dv9780ed kan je daar niks instellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Dus je hebt geen System Configuration Menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

heb de 9790 mogen ontvangen vandaag;)

meteen vista 64 ultimate geinstalleerd :P al die meuk van hp der af

nu hopen dat ie het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Nee, viel me al op dat die manual niet klopte. Deze had ik ook al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
PcDealer schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:46:
[...]

Dus je hebt geen System Configuration Menu?
Nope !! ook niet met het nieuwe bios van HP.
verbraakje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:13:
heb de 9790 mogen ontvangen vandaag;)

meteen vista 64 ultimate geinstalleerd :P al die meuk van hp der af

nu hopen dat ie het blijft doen.
Gefeliciteerd ! dus je heb um toch :)

[ Voor 41% gewijzigd door hetnet op 04-04-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
yeah, hp dv 9780eg binnen, special editie ofzo met hd dvd 500 gb en 4 gb intern, verder same als dv 9790 alleen geen fingerprint maar wel 4 usb.

vista 64 erop geknald, werkt perfect. gewoon oem cd van vista gebruiken key werkt ook bij 64 bit oem versie....

verder werkt de chat support van hp goed, direct geholpen en niet een eindeloze wachttijd voor de helpdesk..

nog ff een simpel vraagje, maar kan het ff niet vinden. waarom werkt het numerice gedeelte van mijn laptop niet? moet ik daar een speciale driver voor installeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Wellicht numlock aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 02:08:
yeah, hp dv 9780eg binnen, special editie ofzo met hd dvd 500 gb en 4 gb intern, verder same als dv 9790 alleen geen fingerprint maar wel 4 usb.

vista 64 erop geknald, werkt perfect. gewoon oem cd van vista gebruiken key werkt ook bij 64 bit oem versie....

verder werkt de chat support van hp goed, direct geholpen en niet een eindeloze wachttijd voor de helpdesk..

nog ff een simpel vraagje, maar kan het ff niet vinden. waarom werkt het numerice gedeelte van mijn laptop niet? moet ik daar een speciale driver voor installeren oid?
Waar heb je dit besteld dan? en wat heeft het jou gekost? :D
HDDVD? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

SkyStreaker

Move on up!

Kan ik nou wel of niet mijn ps3 aansluiten op mijn laptop via HDMI of werkt dit geen 2 kanten op?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
SkyStreaker schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:04:
Kan ik nou wel of niet mijn ps3 aansluiten op mijn laptop via HDMI of werkt dit geen 2 kanten op?
Volgens mij ondersteunt de laptop geen video-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 07:02:
[...]

Waar heb je dit besteld dan? en wat heeft het jou gekost? :D
HDDVD? :P
http://www.qplaza.nl/ 1239 inc btw. zelfde prijs als de hp dv 9790, maar die is niet voorradig, deze wel kreeg hem de volgende dag. fantastische service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
numlock kan ik aanzetten, maar er gebeurt gewoon helemaal niks :'( bedoel zie een onscreen display dat numlock aan staat maar het numerica gedeelte doet niks

[ Voor 17% gewijzigd door Tennisbal op 05-04-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:32:
[...]

http://www.qplaza.nl/ 1239 inc btw. zelfde prijs als de hp dv 9790, maar die is niet voorradig, deze wel kreeg hem de volgende dag. fantastische service!
Vreemd zij hebben voor 1299 de nieuwste laptop van HP al in de aanbieding staan :+
http://www.qplaza.nl/alle...ilion-dv9890eg-p-584.html
Geile specs hoor! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxxer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-08 17:19
Ik heb ook sinds gisteren de HP dv9790ed. Gelijk Vista eraf gehaald en XP Pro erop gezet.

Zoals al eerder gezegd is met nLite de originele Windows CD selecteren en toen de drivers van
Intel Matrix Storage Manager erbij in integreren.
Werkt perfect :)!

Voor het geluid heb ik de volgende drivers gebruikt:
WDM_R190.zip
code:
1
http://soft.sibnet.ru/get/?id=7037

Tot nu toe tevreden over deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus om maximale prestaties van de 9790 te behalen moet ik dus 64-bit vista installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:45:
dus om maximale prestaties van de 9790 te behalen moet ik dus 64-bit vista installeren?
Of XP 64 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Vista is niet per se sneller toch? Om maximaal gebruik te kunnen maken van 4GB moet je een 64-bit OS installeren. XP is sneller met spellen (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

uhm op surfspot kon ik een vista ultimate kopen voor 25 euro.. dit was een 32 bit versie.. toen zelf de 64 bit versie gedownload en met de key van de 32 bit geregistreerd

en werkt perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik vond de HP 9790ED maar erg luidruchtig. Ik heb daar een oplossing voor gevonden (nouja, gevonden...)

Energiebeheer in Windows Vista staat toe om onder geavanceerd te bepalen hoeveel processor minimaal en maximaal gebruikt mag worden. Op accu staat de minimale op 5% en op netstroom op 100%. Het is natuurlijk onzin om altijd 100% te hebben. Deze heb ik dus eens terug geschroefd naar 5% en waarrempel, de laptop is ineens stukken stiller!!

De maximale waarde is natuurlijk 100%.

Mogelijk is natuurlijk dat die minimale belasting op 100% stond door het 'hoge prestatie' energie schema, maar dan nog slaat het nergens op.

Ik dacht ik meld het even voor de andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
werkt bij iedereen het toetsenbord out of the box? het numerieke gedeelte doet dus echt niks, moet ik ergens een knop indrukken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Bij mij wel ja.
Al eens uit apparaatbeheer weggegooid en opnieuw laten installeren?
Al eens de driver weggegooid en opnieuw laten installeren?

[ Voor 32% gewijzigd door AvK op 06-04-2008 15:04 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:06:
werkt bij iedereen het toetsenbord out of the box? het numerieke gedeelte doet dus echt niks, moet ik ergens een knop indrukken oid?
XP, Vista ???? driver toetsenbord ????
Wat heb je zelf al geprobeerd ?
Als je op numlock toets drukt, zou lampie aan en uit moeten gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
excuus, dacht dat ik dat al gepost had :) ik heb vista 64 bit editie erop gezet. hp pavillion 9780eg.

nulock knopje geeft ie netjes aan, maar als ik iets wil doen met het numerieke gedeelte gebeurt er gewoon niks. ik probeer zo ff de drivers eruit te gooien.

edit: het werkt nog steeds niet. het complete numerieke gedeelte doet niks. welke driver moet geinstalleerd staan?>

[ Voor 18% gewijzigd door Tennisbal op 06-04-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:37:
[...]

Vreemd zij hebben voor 1299 de nieuwste laptop van HP al in de aanbieding staan :+
http://www.qplaza.nl/alle...ilion-dv9890eg-p-584.html
Geile specs hoor! 8)
damned, ik kan volgens mij toch nog omruilen binnen een week? want een blueray disk en snellere processor + fingerprint is wel erg relaxt. hddvd heb ik niks aan.

hoe zit dat ook weer? ik heb de laptop uitgepakt en gebruikt, mag hij dan nog omgeruild worden? hij is verder uiteraard nog in goede staat, alleen vista 64 bit is geinstalleerd ipv 32 bit (wel met de key van de laptop zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:36:
excuus, dacht dat ik dat al gepost had :) ik heb vista 64 bit editie erop gezet. hp pavillion 9780eg.

nulock knopje geeft ie netjes aan, maar als ik iets wil doen met het numerieke gedeelte gebeurt er gewoon niks. ik probeer zo ff de drivers eruit te gooien.

edit: het werkt nog steeds niet. het complete numerieke gedeelte doet niks. welke driver moet geinstalleerd staan?>
Solly van mijn kant ook had jouw post overhet hooft gezien...... :)
Dan klopt er iets niet met je toetsenbord volgens mij, snel terug gaan en zeggen er klopt iets niet of is iets stuk, en gelijk omruilen voor die andere 9890 ofzo >:) En heb je gelijk goeije reden voor omruil :o

[ Voor 16% gewijzigd door hetnet op 06-04-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:26:
[...]

Solly van mijn kant ook had jouw post overhet hooft gezien...... :)
Dan klopt er iets niet met je toetsenbord volgens mij, snel terug gaan en zeggen er klopt iets niet of is iets stuk, en gelijk omruilen voor die andere 9890 ofzo >:) En heb je gelijk goeije reden voor omruil :o
das een goed, en terecht excuus, verder is er namelijk ook nog wat mis met de behuizing ( niet heel storend maar wel irritant, lijkt alsof ie niet goed vastzit ergens).

hoe zorg ik ervoor ie weer start met dat keuze menu etc? kan ik gewoon format c en format d doen? en dan met f11 recovery tool draaien? verder natuurlijk nog wat bestanden vernietigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:33:
[...]

das een goed, en terecht excuus, verder is er namelijk ook nog wat mis met de behuizing ( niet heel storend maar wel irritant, lijkt alsof ie niet goed vastzit ergens).

hoe zorg ik ervoor ie weer start met dat keuze menu etc? kan ik gewoon format c en format d doen? en dan met f11 recovery tool draaien? verder natuurlijk nog wat bestanden vernietigen
Alleen recovery van uit bios laden en klaar is laptop. ( formateren hoeft niet hoor dat doet hij zelf wel voor je)
Schijf D nog even legen ... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
super service bij q-plaza. geregeld dat mijn laptop geruild wordt (met bijbetaling) tegen de hp dv9880eg. het toetsenbord bij een hardwareprobleem te zijn, soort pinnetje oid. redelijk apart.

maar goed ik krijg er dus een met blueray yeah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:04:
super service bij q-plaza. geregeld dat mijn laptop geruild wordt (met bijbetaling) tegen de hp dv9880eg. het toetsenbord bij een hardwareprobleem te zijn, soort pinnetje oid. redelijk apart.

maar goed ik krijg er dus een met blueray yeah :)
Aha dat heb je goed gedaan >:) , hij was toch stuk O-) en wanneer krijg je die DV9880 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:57:
[...]

Aha dat heb je goed gedaan >:) , hij was toch stuk O-) en wanneer krijg je die DV9880 ?
hij belt me op als hij binnen is, dan wisselen we oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nu een jaar en 3,5 week in het bezit van een HP DV9202ea. Afgelopen week deed ik de klep op en hoorde ik een knak. Wat blijkt, het scharnier is kapot. de laptop doet het op zich prima maar zodra je de klep open of dicht wil doen springt de kunststof achterzijde van de laptop open. Dit is dus typisch een geval van een constructie fout want de laptop staat bij ons altijd gewoon thuis en doen er geen rare dingen mee. Maar goed, ik HP bellen om te kijken wat voor oplossing ze bieden.

NOU DIE SERVICE VIEL DUS EVEN GOED TEGEN......!!!!!

Ik krijg te horen dat ze een uitbreiding van 2 weken op de garantie hebben. dus 1 jaar en twee weken. Die van mij is 1 jaar en 3,5 week. Ik vroeg aan ze wat voor oplossing hij verder nog had. ongeacht wat het probleem is moet je 348E ex btw betalen en dan maken ze het. Die vent zegt ook nog doodleuk, tsja, of het nu voor een knopje is of hij ligt in tweeen. dit rekenen wij voor de reparatie. Ik vind dit absurd want ze rekenen dus bij voorbaat al 1/3 van de nieuwprijs zonder ook maar te weten wat er aan de hand is. Ik had persoonlijk meer service en meedenken van een bedrijf als HP verwacht. Heeft iemand hier een andere en beter oplossing....?

groet,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Neem contact op met de verkopende partij. HP hoeft niets voor je te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Mijn draadloze netwerkverbinding valt weg tussen mijn ADSL-Router USR 9106 en mijn HP Pavillion dv9540eb. En dit enkel en alleen als mijn draadloze beveiliging op WPA-PSK TKIP staat. Als ik verander naar WEP of WPA-PSK AES heb ik geen problemen. Na consultatie met HP en USR heb ik hun raad opgevolgd; nieuwe drivers & firmwares installeren. Iemand een idee waarom bijvoorbeeld ik een bestand van Apple/Trailers ~160MB kan downloaden maar na ~4 minuten of ~90MB de verbinding enkel maar op lokaal gezet wordt en de verbinding met het internet verbroken wordt?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 12:00
Geweldig na alsnog niet terug te zijn gebeld. Even zelf contact opgenomen met HP. Werd te woord gestaan door een vriendelijk dame die mijn probleem compleet begreep.

Ze wou mij doorverbinden met de klantenservice, was zo te zien iets te druk dus er werd beloofd dat ik werd teruggebeld. Nu is het ondertussen alweer bijna 3 uur en alsnog geen telefoontje terug. Nu kan je echt zien wat voor een bedrijf HP is.

Ik heb het al gezegd maar zeg het alsnog bij deze wat een shit bedrijf. Woord niet nakomen laptop afleveren met meer schade dan er aan zat?
Ik weet ook echt niet wat ik hier nu mee aan moet. Zo te zien word het eerst een paar uur aan de telefoon zitten voordat mijn probleem word erkend.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Mijn schoonvader heeft enkele weken geleden de HP DV9780EG aangeschaft (ook via QPlaza). Nu las ik ergens dat NVidia PureVideo helemaal geweldig was om dvd's mee af te spelen. Programma gedownload en geinstalleerd, maar het icoontje dat moet verschijnen in de taakbalk tijdens het afspelen van een dvd verschijnt niet. Is PureVideo niet compatible met Vista? Of moet ik ergens in Vista instellen dat ik gebruik wil maken van de PureVideo decoder?

EDIT: Dit heb ik m.b.v. wat zoekwerk op internet uitgezocht. Het blijkt dat nieuwe NVidia drivers het
'probleem' oplossen: 'Windows Media Player in Windows Vista, and Windows Media Center in Windows Vista are Purevideo enabled, all you need is Purevideo-enabled drivers, which is version 158.18 and up'. Eens kijken welke versie hij momenteel erop heeft staan.

Oh ja, mijn schoonvader vroeg zich ook nog af of, en zo ja hoe, het mogelijk is om beeldmateriaal van een videorecorder (oude familievideo's) op de laptop te krijgen. Er zit namelijk geen video-in op.

[ Voor 22% gewijzigd door Poeh op 10-04-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Laatst online: 12-09 08:10
Ik heb dit topic even gedeeltelijk doorgelezen maar ik twijfel tussen de hp 8710w en de DV9790. De eerste uit de business lijn en de tweede uit de consumentenlijn. En na dit topic zie ik de DV9890 ook nog als mogelijkheid.

Iemand die me uit de brand kan helpen? of een goede site weet waar ik de 3 naast elkaar kan zien qua specs en prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus de knoop doorgehakt en de HP 9755 gehaald en vind het echt een superding. het is stil, wordt niet snel warm, batterij gaat redelijk lang mee. Er zat ook een kleine afstandsbediening er bij. Prima ding! Al met al: GREAT SUCCES :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Poeh schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:31:
Oh ja, mijn schoonvader vroeg zich ook nog af of, en zo ja hoe, het mogelijk is om beeldmateriaal van een videorecorder (oude familievideo's) op de laptop te krijgen. Er zit namelijk geen video-in op.
Misschien kun je hier je antwoord vinden: Consumentenvideo en videobewerking
iivvvii schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:22:
Ik heb dit topic even gedeeltelijk doorgelezen maar ik twijfel tussen de hp 8710w en de DV9790. De eerste uit de business lijn en de tweede uit de consumentenlijn. En na dit topic zie ik de DV9890 ook nog als mogelijkheid.

Iemand die me uit de brand kan helpen? of een goede site weet waar ik de 3 naast elkaar kan zien qua specs en prijs?
Gebruik je het zakelijk of privé? Als je dat antwoord weet, is het verder simpel.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 10-04-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
PcDealer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:35:

[...]

Gebruik je het zakelijk of privé? Als je dat antwoord weet, is het verder simpel.
tja lastige vraag, in eerste instantie is hij bedoelt voor mijn opleiding, wat vormgeving met diverse adobe producten(maar is dit zakelijk of niet). Maar ook wel wat videobewerking als hobby.

Hoe kan het trouwens dat ik nog zo weinig kan vinden op internet over die DV9890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
iivvvii schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:12:
[...]

tja lastige vraag, in eerste instantie is hij bedoelt voor mijn opleiding, wat vormgeving met diverse adobe producten(maar is dit zakelijk of niet). Maar ook wel wat videobewerking als hobby.
Wil je hem minimaal 3 jaar gebruiken of korter?
Hoe kan het trouwens dat ik nog zo weinig kan vinden op internet over die DV9890?
De dv9800 is nog niet aangekondigd vziw, zie ook mijn eerdere post hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
PcDealer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:21:
[...]
Wil je hem minimaal 3 jaar gebruiken of korter?

[...]

De dv9800 is nog niet aangekondigd vziw, zie ook mijn eerdere post hierover.
Ik wil hem wel minimaal 3 jaar gaan gebruiken ja.

Is het dan wel verstandig om zo'n nog niet aangekondigde laptop te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
iivvvii schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:26:
[...]

Ik wil hem wel minimaal 3 jaar gaan gebruiken ja.

Is het dan wel verstandig om zo'n nog niet aangekondigde laptop te kopen?
Die dv9800 serie is al te bestellen, zie Tennisbal. Op de zakelijke serie kun je Next Business Day Onsite bij kopen tot 5 jaar. Bij de Pavilion alleen Pickup & Return tot 3 jaar (met variaties als Accidental Damage Protection).

De Mobile Workstation biedt een vaste dockingstation, waar de laptop op gaat, de Pavilion biedt twee waar je zelf de kabel in doet, zie ts.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 10-04-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
Maar als ik dan zou kiezen voor een Pavilion, zou je dan die nieuwe 9890 aanraden(bij die qplaze webshop), of toch de 9790. Of misschien toch nog wachten tot de 9890 overal uit is.

Is er trouwens al iemand die de 9890 binnen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de DV9770ED. maar kan in de bios nergens de optie vinden om het video geheugen uit te breiden. Volgens de HP website zou deze laptop dat wel moeten kunnen. Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik heb sins gisteren een geweldig DV9890! wat een mooi apparaat zeg. Dinsdag met Qplaza gesproken, en donderdag was die er... wou niet wachten dus maar ff gereden ....geloof me was het waard!

Wie heeft er een ? En wat heeft die ermee gedaan? Zit serieus te overwegen XP erop los te laten..

Vista draaid wel lekker.... Maar ben beetje voorzichtig ....Werk alles nog wel dan??

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Als het lekker draait... waarom niet?

Eerst testen en dan pas afschrijven hé. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
iivvvii schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:26:
Maar als ik dan zou kiezen voor een Pavilion, zou je dan die nieuwe 9890 aanraden(bij die qplaze webshop), of toch de 9790. Of misschien toch nog wachten tot de 9890 overal uit is.
Verschil is vooral wel of geen Bluray drive.
Is er trouwens al iemand die de 9890 binnen heeft?
Tennisbal binnenkort.
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:21:
Ik heb sinds een paar dagen de DV9770ED. maar kan in de bios nergens de optie vinden om het video geheugen uit te breiden. Volgens de HP website zou deze laptop dat wel moeten kunnen. Iemand een tip ?
Kijk in de ts en mijn eerdere posts.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:08:
[...]
Vista draaid wel lekker.... Maar ben beetje voorzichtig ....Werk alles nog wel dan??
Als je alle drivers kan vinden doet alles het. Zie ook eerdere posts van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:40:
[...]
Verschil is vooral wel of geen Bluray drive.

[...]

Tennisbal binnenkort.

[...]

Kijk in de ts en mijn eerdere posts.

[...]

Als je alle drivers kan vinden doet alles het. Zie ook eerdere posts van mij.
Ik heb dat stuk over de Setup Utility gelezen, maar die optie die daarin beschreven staat kan ik dus niet terug vinden in de BIOS. De optie is gewoon niet zichtbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:21:
[...]

Ik heb dat stuk over de Setup Utility gelezen, maar die optie die daarin beschreven staat kan ik dus niet terug vinden in de BIOS. De optie is gewoon niet zichtbaar .
Dan heb je hetzelfde als hetnet in "Het grote HP Pavilion dv9000-series topi..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:08:
Hey!

Ik heb sins gisteren een geweldig DV9890! wat een mooi apparaat zeg. Dinsdag met Qplaza gesproken, en donderdag was die er... wou niet wachten dus maar ff gereden ....geloof me was het waard!

Wie heeft er een ? En wat heeft die ermee gedaan? Zit serieus te overwegen XP erop los te laten..

Greetz
Ik heb een andere DV9780ed ook meerdere malen XP geprobeerdt kreeg niet alles aant werk,
Vista 32 en 64 bits ook allmaal gedraaid moet zeggen Vista mooijer als XP is sneller ) maar Win98 was ook sneller als XP toen dat uit kwam. Vista moet je gewoon ff aan wennen.
Denk met nieuwe service pack dat er aan komt Vista leuk gaat worden.
Dit weekend ga ik Linux eens proberen, kijken hoe dat werkt :*)

Maar of je alle drivers voor de DV9890 kan vinden betwijfel ik.
Zou zeggen ga eens op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik kan via surfspot die aanbieding van vista ultimate upgrade kopen voor 25 euro (met office entr. 2007).

er staat alleen bij dat het alleen om een upgrade van xp -> vista gaat. betekent dit dat vista home -> ultimate niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:04:
ik kan via surfspot die aanbieding van vista ultimate upgrade kopen voor 25 euro (met office entr. 2007).

er staat alleen bij dat het alleen om een upgrade van xp -> vista gaat. betekent dit dat vista home -> ultimate niet gaat werken?
Op alle Vista cd's staan alle versies :+ dus ook de ultimate ! Werkt ook met de Key die onder je laptop staat.

En dacht dat je de 64 bits wou proberen ?

Ik ben kubuntu-7.04-desktop-64 bits aant proberen dat kost niks >:)
Patsen met illegale software is nergens voor nodig. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 12-04-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:51:
[...]

Op alle Vista cd's staan alle versies :+ dus ook de ultimate ! Werkt ook met de Key die onder je laptop staat.

En dacht dat je de 64 bits wou proberen ?

Ik ben kubuntu-7.04-desktop-64 bits aant proberen dat kost niks >:)
En Vista 64 bits Ultimate Unatend...met officice 2007 heb ik ook ergens gevonden :+ usenet
toch niet helemaal volgens mij, een upgrade cd is een andere cd dan een retail cd. same story voor oem cd's. er zijn voor zover ik weer (ergens gelezen, ff bron kwijt) 5 soorten cd's. het klopt idd wel dat alle versies erop staan. kan ik echter met een upgrade licentie mijn vista 32 home updaten. en nee ik ben niet geinteresseerd in een warez versie, daar kan ik zo aan komen.... ik wil ff legaal werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
verbraakje schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:21:
[...]

uhm op surfspot kon ik een vista ultimate kopen voor 25 euro.. dit was een 32 bit versie.. toen zelf de 64 bit versie gedownload en met de key van de 32 bit geregistreerd

en werkt perfect :P
heb je de upgrade versie gekocht op surfspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:51:
[...]

toch niet helemaal volgens mij, een upgrade cd is een andere cd dan een retail cd. same story voor oem cd's. er zijn voor zover ik weer (ergens gelezen, ff bron kwijt) 5 soorten cd's. het klopt idd wel dat alle versies erop staan. kan ik echter met een upgrade licentie mijn vista 32 home updaten. en nee ik ben niet geinteresseerd in een warez versie, daar kan ik zo aan komen.... ik wil ff legaal werken
Legaal heb ik Vista Home Premium staat ook geinstalleerd (alleen die HD zit er niet in op moment)
Op losse HD die er bij heb gekocht :P daar heb ik Vista 64 ultimate opgezet om ff te proberen.
Kopen kan altijd nog. Moet zeggen het werkt beter als de home versie.
Ben nu Xubutu aant klooijen, niet zo simpel als Vista en Xp installeren.
Zoek me lek naar drivers... (wel lekker dat ik drie HD's tot beschikking heb)

Patsen met illegale software is nergens voor nodig.
Laurent wijzigde dit bericht 12-04-2008 23:51 (8%)

Voor Laurent:
Dat is geen patsen hoor :) Uitproberen wat er wel en niet kan !
Niks illegaals aan je mag Vista proberen :*) 30 dagen zelf.
En Xubutu das gratis !

[ Voor 18% gewijzigd door hetnet op 13-04-2008 12:10 . Reden: Foutje was 30 dagen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:47:
[...]

Legaal heb ik Vista Home Premium staat ook geinstalleerd (alleen die HD zit er niet in op moment)
Op losse HD die er bij heb gekocht :P daar heb ik Vista 64 ultimate opgezet om ff te proberen.
Kopen kan altijd nog. Moet zeggen het werkt beter als de home versie.
Ben nu Xubutu aant klooijen, niet zo simpel als Vista en Xp installeren.
Zoek me lek naar drivers... (wel lekker dat ik drie HD's tot beschikking heb)

Patsen met illegale software is nergens voor nodig.
Laurent wijzigde dit bericht 12-04-2008 23:51 (8%)

Voor Laurent:
Dat is geen patsen hoor :) Uitproberen wat er wel en niet kan !
Niks illegaals aan je mag Vista proberen :*) 30 dagen zelf.
En Xubutu das gratis !
dit is niet helemaal een antwoord op mijn vraag :) via surfnet kan je een vista ultimate UPGRADE licentie kopen voor 25 euro. er staat alleen bij dat het alleen voor xp geldt. dit lijkt me wat vreemd dus vandaar mijn vraag. is het mogelijk om deze upgrade te gebruiken in combinatie met de oem key die je al hebt?

dus dat ik gewoon 1 os hebt; ms vista 64 ultimate, legaal :) is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
tennisbal schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:01:
[...]

dit is niet helemaal een antwoord op mijn vraag :) via surfnet kan je een vista ultimate UPGRADE licentie kopen voor 25 euro. er staat alleen bij dat het alleen voor xp geldt. dit lijkt me wat vreemd dus vandaar mijn vraag. is het mogelijk om deze upgrade te gebruiken in combinatie met de oem key die je al hebt?

dus dat ik gewoon 1 os hebt; ms vista 64 ultimate, legaal :) is dit mogelijk?
En Ultimta kopen voor 25 euro vind je wel legaal ? :+ een upgrade Ultimate bij Microsoft kost 250 euro
Zoek ff naar Downgrade naar XP op eerste bladzijde 1 van dit topic en volg daar de div linken.. over upgrade enz..

Een echt andwoord kan ikje niet geven dan ben ik ilegaal bezig vind men hier...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:35:
[...]

En Ultimta kopen voor 25 euro vind je wel legaal ? :+ een upgrade Ultimate bij Microsoft kost 250 euro
Zoek ff naar Downgrade naar XP op eerste bladzijde 1 van dit topic en volg daar de div linken.. over upgrade enz..

Een echt andwoord kan ikje niet geven dan ben ik ilegaal bezig vind men hier...... O-)
25 euro -= surfspotprijs... belachelijk goedkoop maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ook een HP Pavilion kopen, en zit (ook) te twijfelen tussen de 9790 en de 9890. Als ik het goed begrijp uit de site van Chear, is de 9790 beter dan de nieuwste, de 9890.

9790
http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Laptops/7104280/

9890
http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Laptops/7106001/

Als ik het zo bekijk is de 9790 niet alleen beter, maar ook goedkoper. Zie ik een bepaalde spec over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:35:
Ik ga binnenkort ook een HP Pavilion kopen, en zit (ook) te twijfelen tussen de 9790 en de 9890. Als ik het goed begrijp uit de site van Chear, is de 9790 beter dan de nieuwste, de 9890.

9790
http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Laptops/7104280/

9890
http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Laptops/7106001/

Als ik het zo bekijk is de 9790 niet alleen beter, maar ook goedkoper. Zie ik een bepaalde spec over het hoofd?
Enige wat ik kan bedenken is de langzamere, maar zuinigere proc van de 9890 die trouwens Blu-ray heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00
Bij (alle?) mediamarkten is deze week de DV9780 in de aanbieding voor 999 euro. Koopje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Vandaag bij mijn schoonvader een HDMI-kabel aangelegd tussen HP DV9780EG en Samsung LCD tv. Eerst geen geluid, maar dat bleek in te stellen door in het Configuratiescherm bij Geluid te kiezen voor 'Realtek Digital Output' als standaard instellen. Als ik het goed begrijp, moet hij dus telkens wanneer hij een film wil kijken op zijn tv, eerst voornoemde handeling uitvoeren en na het kijken van de film het geluid weer terugzetten over de speakers van de laptop. Kan dit niet makkelijker? Is er geen sneltoets voor of zelfs de mogelijkheid om geluid via HDMI te activeren wanneer de kabel wordt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

TweakersOnly schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:04:
Bij (alle?) mediamarkten is deze week de DV9780 in de aanbieding voor 999 euro. Koopje. :)
ja klopt, ik heb hem zaterdag gekocht voor dat bedrag. en bevalt me heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:22:
[...]

Enige wat ik kan bedenken is de langzamere, maar zuinigere proc van de 9890 die trouwens Blu-ray heeft.
Ik kreeg van een van de (altijd behulpzame) medewerkers van Chear het volgende terug:

De verschillen tussen deze notebooks zijn niet zo groot, maar ze zijn er wel:

Processor

De DV9790 heeft een Intel Core 2 Duo T5700 2,2GHz en de DV9890 heeft een Intel Dual Core T8100 2.10 GHZ. De laatstgenoemde heeft inderdaad een lagere kloksnelheid, maar is wel sneller dan die van de DV9790. De processor van de DV9890 heeft namelijk één processor, terwijl de DV9790 een processor heeft die bestaat uit twee kleinere processoren.

Grafisch geheugen

De DV9790 heeft 256MB dedicated (standaard, vast geheugen) wat is uit te breiden tot 1791 MB shared geheugen (grafisch geheugen wordt onttrokken van het werkgeheugen); de DV9890 is ook uit te breiden tot 1791 MB shared geheugen, maar heeft een dedicated geheugen van 512MB.

CD/DVD (RW)

De DV9790 heeft een "standaard" double layer DVD (re-)writer, die goed als alle notebooks tegenwoordig hebben. De DV9890 heeft deze functies ook, maar kan tegelijkertijd ook Blu-Ray lezen. Dat laatste wordt pas sinds kort toegepast bij duurdere notebooks.

Ik ben geen expert, dus ik geloof het wel. Toch raar, dat hij toch sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:59:
Ik heb dus de knoop doorgehakt en de HP 9755 gehaald en vind het echt een superding. het is stil, wordt niet snel warm, batterij gaat redelijk lang mee. Er zat ook een kleine afstandsbediening er bij. Prima ding! Al met al: GREAT SUCCES :+
En ook bij Mediamarkt of heb je hem ergens ander gevonden? En hoe presteert ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:32:
[...]

Ik kreeg van een van de (altijd behulpzame) medewerkers van Chear het volgende terug:

Processor

De DV9790 heeft een Intel Core 2 Duo T5700 2,2GHz en de DV9890 heeft een Intel Dual Core T8100 2.10 GHZ. De laatstgenoemde heeft inderdaad een lagere kloksnelheid, maar is wel sneller dan die van de DV9790. De processor van de DV9890 heeft namelijk één processor, terwijl de DV9790 een processor heeft die bestaat uit twee kleinere processoren.

Grafisch geheugen

De DV9790 heeft 256MB dedicated (standaard, vast geheugen) wat is uit te breiden tot 1791 MB shared geheugen (grafisch geheugen wordt onttrokken van het werkgeheugen); de DV9890 is ook uit te breiden tot 1791 MB shared geheugen, maar heeft een dedicated geheugen van 512MB.

CD/DVD (RW)

De DV9790 heeft een "standaard" double layer DVD (re-)writer, die goed als alle notebooks tegenwoordig hebben. De DV9890 heeft deze functies ook, maar kan tegelijkertijd ook Blu-Ray lezen. Dat laatste wordt pas sinds kort toegepast bij duurdere notebooks.

Ik heb laatst de 9890 gekocht, er zit toch echt een T9300 in met 6 mb cach, terwijl de 9790 T7500 met 4 mb cach.. zou dit een aanzienlijk voorsprong geven??

Tuurlijk schelen ze niet veel van elkaar, ( daarom de prijs ook niet !)

Wat Anders:

Vista 64 ultimate >> Ik lees dat meer deze op hun lappie hebben gezet, maar deze HP's zijn toch niet echt gemaakt voor 64 bits? Ik dacht dat ze gewoon bedoeld waren voor 32bits besturingsystemen.

Ik ben zeer tevreden met mijn Dv9890, echter verschillen de 9790 en 9890 zo weinig dat je er ( nu) weinig van zult merken denk ik!.. Hoop dat de T9300 langer volhoud als de T7500! Maar ik kan me vergissen!

Wie heeft nog meer een 9890??

Ps wel grappig hoeveel dezelfde afweging maken!

Laters

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:24:
[...]
Ik heb laatst de 9890 gekocht, er zit toch echt een T9300 in met 6 mb cach, terwijl de 9790 T7500 met 4 mb cach.. zou dit een aanzienlijk voorsprong geven??
Laters
DV9890ED zit een Intel Core 2Duo T8100
DV9890EG zit een Intel Core 2Duo T9300
Spec's zijn voor de rest het zelfde.
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:32:
[...]

Processor

Grafisch geheugen

CD/DVD (RW)

De processor: de vergelijking, ze hebben alle twee een dual-core of te wel 2 processors
Videokaart: ze hebben alle twee 512 mb deicated geheugen, dus alle 2 het zelfde.
En inderdaad de blu-ray is het verschil :o Daar alleen al om zou ik de DV9890 kiesen

Dat de DV9890 sneller zal zijn, kan wel kloppen processor is nieuwer en op 45 nm gebakken,
De processor van de DV9790 is op 65 nm gebakken

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sspec=slauu 65nm DV9790ED 2,2 GHZ
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA44 45nm DV9890ED 2,1 GHZ
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLAQG 45nm DV9890EG 2,5 GHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Gisteren de HP dv9780ed gekocht. Alles verliep voorspoedig, ik kon gewoon op het draadloos netwerk.

Vannacht ben ik gaan slapen en vanochtend bleek dat de laptop alleen nog maar de beschikking had over het 'lokale netwerk'. Ook de andere computers in huis kunnen niet meer op internet.

Is het toeval dat de modem het nu niet meer doet? Waarschijnlijk wel, maar ik vraag het toch maar even, omdat er verder niets mee is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:58:
[...]

DV9890ED zit een Intel Core 2Duo T8100
DV9890EG zit een Intel Core 2Duo T9300
Spec's zijn voor de rest het zelfde.

[...]

De processor: de vergelijking, ze hebben alle twee een dual-core of te wel 2 processors
Videokaart: ze hebben alle twee 512 mb deicated geheugen, dus alle 2 het zelfde.
En inderdaad de blu-ray is het verschil :o Daar alleen al om zou ik de DV9890 kiesen

Dat de DV9890 sneller zal zijn, kan wel kloppen processor is nieuwer en op 45 nm gebakken,
De processor van de DV9790 is op 65 nm gebakken

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sspec=slauu 65nm DV9790ED 2,2 GHZ
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA44 45nm DV9890ED 2,1 GHZ
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLAQG 45nm DV9890EG 2,5 GHZ
Hey,

Ik lette niet op!

ik heb dus de 9890EG, ik had ze ook vergeleken en de processor was ook 1 van de grote verschillen tov 9790!

vraag is wanneer is het verschil merkbaar!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
X-GeaR schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:15:
Gisteren de HP dv9780ed gekocht. Alles verliep voorspoedig, ik kon gewoon op het draadloos netwerk.

Vannacht ben ik gaan slapen en vanochtend bleek dat de laptop alleen nog maar de beschikking had over het 'lokale netwerk'. Ook de andere computers in huis kunnen niet meer op internet.

Is het toeval dat de modem het nu niet meer doet? Waarschijnlijk wel, maar ik vraag het toch maar even, omdat er verder niets mee is gebeurd.
Ik heb net hetzelfde, zie mijn post een paar pagina's terug.
Mijn vermoeden ligt aan de beveiliging; WPA-PSK TKIP. Als ik mijn beveiliging voor de router op WPA-PSK AES of WEP zet, no problemo.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:26:
[...]
Hey,

Ik lette niet op!

ik heb dus de 9890EG, ik had ze ook vergeleken en de processor was ook 1 van de grote verschillen tov 9790!

vraag is wanneer is het verschil merkbaar!

Greetz
Met openen van echte (+25 mb ingepakt) foto's met hoge resolutie, flim decoderen, mp3 coderen.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA49 DV9780ED

Download deze en probeer zouk zeggen.
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=36

Mijn score: komt eraan hijs druk bezig..........

- Not calculated. [ 16K]
- Not calculated. [ 32K]
+ 000h 00m 01s [ 64K]
+ 000h 00m 02s [ 128K]
+ 000h 00m 04s [ 256K]
+ 000h 00m 11s [ 512K]
+ 000h 00m 26s [ 1M]
+ 000h 01m 03s [ 2M]
+ 000h 02m 15s [ 4M]
+ 000h 05m 41s [ 8M]
+ 000h 12m 31s [ 16M]
+ 000h 26m 06s [ 32M]

Probeer zelf maar eens, dan zal je zien dat vanaf 1M de verschillen groter zullen zijn.
Hoewel ik deze rap zat vind hoor ! :P

[ Voor 26% gewijzigd door hetnet op 15-04-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Kozzmozz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:34:
[...]

Ik heb net hetzelfde, zie mijn post een paar pagina's terug.
Mijn vermoeden ligt aan de beveiliging; WPA-PSK TKIP. Als ik mijn beveiliging voor de router op WPA-PSK AES of WEP zet, no problemo.
Laatste driver al geprobeerd vanaf de HP site? Heb onlangs bij een vriend hier ook problemen mee gehad. Zie mijn post van 2 februari, 15:31.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
AvK schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:24:
[...]

Laatste driver al geprobeerd vanaf de HP site? Heb onlangs bij een vriend hier ook problemen mee gehad. Zie mijn post van 2 februari, 15:31.
Ja heb ik al gedaan.
Het gekke is dat mijn driverversie op 11.5.1.8 en datum 8/01/2007 staat. Moet dit niet 8/01/2008 zijn?
Windows Vista wil anders ook graag de driver updaten naar deze van December 2007. Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Gewoon proberen zou ik zeggen. Als het niet helpt installeer je de oorspronkelijke weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb een DV9055 en heb momenteel mn linker scharnier kapot. Gelukkig heb ik er een HP care pack bij gekocht, anders had ik een half jaar over de garantie gezeten. Nu kijk ik op marktplaats en zie ik een aantal van deze laptops aangeboden met hetzelfde defect. Nog meer mensen met dit probleem? Lijkt wel een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Bij mij was de basis van het schroefje linksonder afgebroken (het punt waar de schroefdraad inzit). Hierdoor zat er iets beweging in de behuizing ter plaatse van het gat waar je normaal het anti diefstal slot in vast zet. Met een miniscuul drupje superlijm heb ik beide chassis delen vast gezet. Zit weer als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Bij kraakt het behoorlijk bij open en dichtdoen. Denk niet meer dat een drukje lijm genoeg is, ik heb allerlei plastic onderdeeltjes naar buiten zien komen. Ik heb inmiddels gebeld en HP komt de laptop vrijdag ophalen. Hopelijk zijn daarmee de problemen snel verholpen.

Ik lees trouwens dat het een heel bekend probleem is, er is zelfs een hele site voor opgezet: http://www.notebookhingecrack.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
arjandijk162 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:27:
Ik heb een DV9055 en heb momenteel mn linker scharnier kapot. Gelukkig heb ik er een HP care pack bij gekocht, anders had ik een half jaar over de garantie gezeten. Nu kijk ik op marktplaats en zie ik een aantal van deze laptops aangeboden met hetzelfde defect. Nog meer mensen met dit probleem? Lijkt wel een productiefout.
Als het inderdaad een productiefout is (lijkt het sterk op) zal het ook buiten garantie onder garantie gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Van het weekend nog een 9755ed gekocht, maar nu voor 700 inplaats van 800. Op deze zit helaas wel een krasje op de muispad. Dit is heel irritant aangezien je er constant overheen gaat. Vandaag dus maar is terug naar de mediamarkt

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 17-04-2008 14:51 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
arjandijk162 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:27:
Van notebooks is bekend dat de scharnieren, het scherm en trouwens het hele notebook wat kwetsbaar zijn. Dat komt doordat een notebook niet te zwaar en te groot mag zijn.

Het is dus erg belangrijk om de notebook voorzichtig en met beleid te behandelen.
Voor het scherm en de scharnieren is het erg belangrijk om het scherm niet vaker dan nodig is, dicht te klappen. Bovendien moet voor het voorzichtig openen of sluiten van het scherm, het beeldscherm altijd met één hand in het midden, aan de bovenrand van scherm beetgepakt worden.

Pak het scherm dus NOOIT bij één hoek beet om het te bewegen.
Als iedereen daar steeds aan denkt is de kans op defecten al een stuk kleiner. ;)

TIP:
SP1 (NL) voor Vista is met Windows Update al te downloaden. Mijn DV9623ed is er al een stuk sneller door, vooral met opstarten.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Ik ben het met je eens dat bepaalde onderdelen gevoeliger zijn dan andere. Ik denk echter dat het goed te verdedigen valt dat die mobiele apparaten dusdanig stevig gebouwd moeten zijn dat een dergelijk defect tot een minimum wordt beperkt, zeker de eerste jaren. Daarom vermoed ik een fabrieksfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
PcDealer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:57:
[...]

Als het inderdaad een productiefout is (lijkt het sterk op) zal het ook buiten garantie onder garantie gefixt worden.
Lijkt me niet zozeer een productiefout, maar veel eerder een ontwerp of constructiefout, vooral ook omdat het steeds het linker scharnier betreft. Dat is dus nog ernstiger, want dan is het apparaat ook na reparatie nog steeds ondeugdelijk.
Links achter wordt de notebook steeds nogal warm tijdens het gebruik en koelt later weer af.
Dat kan tot gevolg hebben dat de bevestiging van het linker scharnier wat losser wordt en tenslotte breekt. Ook kan de sterkte van de kunststoffen behuizing er onder lijden.

Het blijft wel erg belangrijk bij iedere notebook om de scharnieren zo min mogelijk te belasten en het scherm niet te verwringen bij het openen of sluiten.

GSM

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HP 9755 en ik heb een probleem :(

Als ik een kwartier mijn laptop niet aanraak gebeurt er iets waardoor ik het niet kan gebruiken. Het loopt simpelweg vast. Waar kan dit aan liggen? Ik moet dan de accu eruit halen om weer gebruik van te kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:10:

Als ik een kwartier mijn laptop niet aanraak gebeurt er iets waardoor ik het niet kan gebruiken. Het loopt simpelweg vast.
Wat geven de logs aan? Heb je de laatste bios, alle updates?

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 19-04-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Heeft iemand enig idee hoe ik de remote ontvanger kan uitschakelen (dat ding dat afstandsbediening signalen ontvangt)? Deze vangt namelijk signalen op die nieteens voor het apparaat bedoeld zijn, maar voor me HTPC.

Het deinstalleren van het HP Remote Control HID Device werkte niet (en is niet uitschakelbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
AvanCade schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:57:
Heeft iemand enig idee hoe ik de remote ontvanger kan uitschakelen (dat ding dat afstandsbediening signalen ontvangt)? Deze vangt namelijk signalen op die nieteens voor het apparaat bedoeld zijn, maar voor me HTPC.

Het deinstalleren van het HP Remote Control HID Device werkte niet (en is niet uitschakelbaar).
infraroodpoort voor (optionele) afstandsbediening
Dit kan je uitzetten in aparatenbeheer, zoek ff naar Human interface apparaten en daar ff kijken welke van je infrarood is en die dan uitzetten in je profiel.

Dat zou moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje. Hopelijk kan iemand mij hierop antwoorden.
Ik ben in het bezit van een HP dv9670ed laptop. Deze heet een duo processor van 2.0GHz en 2GB ram geheugen.

Nu zat ik er over na te denken om mijn ram geheugen te upgraden van 2 naar 4 GB.
Zal dit verschil echt te merken zijn??? Want voor zo'n 100 euro heb je via internet al 2x 2GB DDR2 memory

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:45:
Hallo,

Ik heb een vraagje. Hopelijk kan iemand mij hierop antwoorden.
Ik ben in het bezit van een HP dv9670ed laptop. Deze heet een duo processor van 2.0GHz en 2GB ram geheugen.

Nu zat ik er over na te denken om mijn ram geheugen te upgraden van 2 naar 4 GB.
Zal dit verschil echt te merken zijn??? Want voor zo'n 100 euro heb je via internet al 2x 2GB DDR2 memory

alvast bedankt
Jij hebt de zelfde processor als ik, draai eens een PI moet je ff paar posts terug lezen onder mijn naam.
Dan kan je zien of het wat uitmaakt ! ik heb 3GB erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een vorig topic staat het volgende.
Kan iemand mij vertellen hoe dit moet, ik werk met windows XP.

Go to > http://downloadcenter.int...ilter.aspx?ProductID=2101
and just download the Intel Matrix Storage Manager. You will run installer file with -A setup flag. Just type
iata_78enu.exe -A
It extracts all files (does not install) to if -P is also supplied; otherwise, the files are extracted to the default location. (program filesintel).

Heb momenteel een exe bestand staan die wil installeren maar ik heb juist de gegevens nodig uit het bestand zonder hem te installeren.
Graag hulp!!!!
Hierin staan namelijk de raid drivers voor het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:43:
In een vorig topic staat het volgende.
Kan iemand mij vertellen hoe dit moet, ik werk met windows XP.

Go to > http://downloadcenter.int...ilter.aspx?ProductID=2101
and just download the Intel Matrix Storage Manager. You will run installer file with -A setup flag. Just type
iata_78enu.exe -A
It extracts all files (does not install) to if -P is also supplied; otherwise, the files are extracted to the default location. (program filesintel).

Heb momenteel een exe bestand staan die wil installeren maar ik heb juist de gegevens nodig uit het bestand zonder hem te installeren.
Graag hulp!!!!
Hierin staan namelijk de raid drivers voor het installeren.
Het staat er al in het engels ! Start/uitvoeren/(blader naar je bestand) en type daar iata_78enu.exe -A
dan gaat hij uitpakken in programfiles/filesintel/ daar staan je bestanden die je nodig hebt

Ga jij maar uitleggen hoe je Riad aan de gang krijgt (tis mij niet gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:18:
[...]

Wat geven de logs aan? Heb je de laatste bios, alle updates?
Waar kan ik zien of ik alle updates en de laatste bios versie heb? :)
/me n00b :)
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste