Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
hetnet schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:36:
[...]

infraroodpoort voor (optionele) afstandsbediening
Dit kan je uitzetten in aparatenbeheer, zoek ff naar Human interface apparaten en daar ff kijken welke van je infrarood is en die dan uitzetten in je profiel.

Dat zou moeten werken :)
Ja, dat dacht ik dus ook, maar de meest voor de hand liggende (zie post) ligt het niet aan en die kun je niet uitschakelen (alleen verwijderen). Alle devices:
http://avan2.artofwar.nl/pictures/AppBeh001.jpg
http://avan2.artofwar.nl/pictures/AppBeh002.jpg
http://avan2.artofwar.nl/pictures/AppBeh003.jpg

Ps. Iemand anders al gemerkt dat je met Vista SP1 ineens wél 4GB geheugen hebt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
AvanCade schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:18:
[...]

Ja, dat dacht ik dus ook, maar de meest voor de hand liggende (zie post) ligt het niet aan en die kun je niet uitschakelen (alleen verwijderen). Alle devices:
http://avan2.artofwar.nl/pictures/AppBeh001.jpg
http://avan2.artofwar.nl/pictures/AppBeh002.jpg
http://avan2.artofwar.nl/pictures/AppBeh003.jpg

Ps. Iemand anders al gemerkt dat je met Vista SP1 ineens wél 4GB geheugen hebt?!
Klik ze eens open, dan dun je ze stuk voor stuk uitschakelen.
Ik denk dat je de verkeerde probeerd uit te schakelen.
Remote control kun je alleen verwijderen.
En ik heb het over je infrarood ! die kun je wel uitzetten.

mail me anders even staat in me profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 08:44:
[...]

Waar kan ik zien of ik alle updates en de laatste bios versie heb? :)
/me n00b :)
Zie Administrative Tools.

Snelle methode: Start -> Run -> <typ in> "eventvwr.exe" -> <enter>.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Even een vraagje.

Als ik mijn laptop dicht klap, gaat hij in slaapmodus. Alleen knippert er dan nog zo'n irritant blauw lampje. Aangezien mijn laptop op mijn slaapkamer staat is dit 's nachts zeer irritant. Iemand een manier om het uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
X-GeaR schreef op maandag 21 april 2008 @ 01:25:
Even een vraagje.

Als ik mijn laptop dicht klap, gaat hij in slaapmodus. Alleen knippert er dan nog zo'n irritant blauw lampje. Aangezien mijn laptop op mijn slaapkamer staat is dit 's nachts zeer irritant. Iemand een manier om het uit te schakelen?
Instellen dat ie niet in slaapmodus gaat, uitzetten of lappie omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Gebruik de sluimerstand. Die slaagt ook alles op maar dan op de harde schijf. De laptop wordt dan ook volledig uitgeschakeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
Met de nieuwe firmware F.51 lijkt de koeling van mijn notebook (DV9623ed) beter geregeld dan met de oude versie F.23 A. Het linker scharnier lijkt me minder warm te worden.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
GSM-IT schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:59:
Met de nieuwe firmware F.51 lijkt de koeling van mijn notebook (DV9623ed) beter geregeld dan met de oude versie F.23 A. Het linker scharnier lijkt me minder warm te worden.
Inderdaad met het nieuwe Bios F.51 is het meer een, trap-loose stofzuiger geworden.
Niet meer ineens van, ik moet koelen en je schrik je rot van koeler :o
Voor de rest geen veranderingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:45
GSM-IT schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:31:
[...]

(...) ontwerp of constructiefout

GSM
Volgens de helpdesk een bekend probleem. Ik had gelukkig 2 jaar garantie op mijn laptop, anders was het helaas voor mij ook over geweest. Inmiddels is mijn laptop in reparatie en ziet het ernaar uit dat ook bij mij de termijn van 10 werkdagen niet wordt gehaald. Hij zou dan vandaag terug moeten komen. Wat een verschil in reparatieservice tussen de verschillende fabrikanten. Laatst moest ik mijn acer laptop opsturen voor reparatie, ik kon met een nummer de hele status volgen. De laptop was ook nog eens binnen een week terug. Dat serviceniveau heeft HP helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
sjakie334 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:38:
[...]

Volgens de helpdesk een bekend probleem. Ik had gelukkig 2 jaar garantie op mijn laptop, anders was het helaas voor mij ook over geweest. Inmiddels is mijn laptop in reparatie en ziet het ernaar uit dat ook bij mij de termijn van 10 werkdagen niet wordt gehaald. Hij zou dan vandaag terug moeten komen. Wat een verschil in reparatieservice tussen de verschillende fabrikanten. Laatst moest ik mijn acer laptop opsturen voor reparatie, ik kon met een nummer de hele status volgen. De laptop was ook nog eens binnen een week terug. Dat serviceniveau heeft HP helaas niet.
Niet alleen per fabrikant, ook per geval en per model/serie. Ik zie ook genoeg gevallen van Acer (in het verleden) dat ze minimaal een maand weg waren. Helaas zie ik dat tegenwoordig (althans in dit topic) dat het eerder regel is dan uitzondering bij HP bij de Pavilions. Ik zou zo'n laptop dan ook niet laten ophalen, maar zelf naar een HP Servicecenter brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 22-04-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Een sterk punt van HP vind ik de website, waar je heel eenvoudig de updates, enz. kan downloaden.
Jammer is wel dat bij de revisies niet duidelijk de verbeteringen of veranderingen worden aangegeven.

Met de F.51 firmware en Vista SP1 werkt mijn notebook een stuk prettiger! Start nu vlot op, bijna geen Fan geluid meer en blijft toch koeler. Waarschijnlijk wordt de processor ook beter en vaker in de spaarstand gezet.

Wat het repareren betreft:
Volgens mij besteedt HP dat uit aan derden en doen ze op dat gebied niks zelf.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
GSM-IT schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:07:
Een sterk punt van HP vind ik de website, waar je heel eenvoudig de updates, enz. kan downloaden.
:X
Ik heb mij nochtans al ettelijke malen geërgerd aan hun site hoor. Soms lijken de dingen gewoon random verspreid over de site om je te pesten. Ik vind hun site net een voorbeeld van hoe het niet moet.
GSM-IT schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:07:Wat het repareren betreft:
Volgens mij besteedt HP dat uit aan derden en doen ze op dat gebied niks zelf.
Wat natuurlijk niets goedpraat.

[ Voor 23% gewijzigd door Memphis177 op 22-04-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:48:
[...]

Zie Administrative Tools.

Snelle methode: Start -> Run -> <typ in> "eventvwr.exe" -> <enter>.
ik heb dit gedaan en krijg inderdaad een logboek te zien.. geen idee alleen wat ik hier moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Memphis177 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:50:
[...]
:X
Ik heb mij nochtans al ettelijke malen geërgerd aan hun site hoor. Soms lijken de dingen gewoon random verspreid over de site om je te pesten. Ik vind hun site net een voorbeeld van hoe het niet moet.
[...]
Wat natuurlijk niets goedpraat.
Wat ik goed vind is dat je op www.hp.nl direct de software en drivers downloads pagina kunt oproepen.
Dan de juiste productnaam of type intoetsen en nog het gewenste besturingssysteem kiezen.
Vervolgens kun je snel de updates uitkiezen uit een lijst die voor het opgegeven apparaat zou moeten kloppen. De bereikbaarheid en downloadsnelheid van de site is goed genoeg.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:53:
[...]

ik heb dit gedaan en krijg inderdaad een logboek te zien.. geen idee alleen wat ik hier moet doen
Waarom doe je niet gewoon een update ?
http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html
vul daar je laptop type in en zoek ff naar Bios update (kan alleen in Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 18:00
Beste Mensen,
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van de HP DV9780.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een uitstekende laptop vind. Helaas misschien een beetje te duur, voor waar ik hem eigenlijk nu voor gebruik ............ internetten??
Ik loop al een tijdje met het idee om een media player te kopen die 1080p films kan afspelen, zoals de popcorn hour of de istar mini hd.
Eigenlijk zou dit helemaal niet te hoeven, omdat ik hiervoor de laptop kan inzetten, toch?? Gebruik ik hem toch nog ergens anders voor.
Nu loop ik al meteen tegen het probleem aan, dat dit niet echt soepel verloopt. Voor het afspelen van deze films gebruik ik de player VLC, echter bij de eerste film (i am legend 1080p dts) loopt ie al vast bij diverse passages. De films staan op een externe harde schijf.
Dit zou toch niet mogen gebeuren, volgens mij heeft deze laptop alles in zich om dit moeiteloos af te spelen, maar waarschijnlijk maak ik hier een grote denkfout??
Kan deze laptop dit echt niet aan, of moet ik nog verschillende codecs installeren?
Ik hoop dat jullie raad weten.

Nog een klein vraagje?
Is het mogelijk om de laptop dicht te doen, als ie aangesloten is op de tv en waarop de film wordt afgespeeld??

Alvast hartstikke bedankt voor jullie antwoorden!!

Greetzzzzz
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
Dat die laptop geen 1080p kan afspelen lijkt me sterk. Ik gebruik ook VLC en speel zo'n bestanden zonder problemen af. :)

Ik zou dus toch maar eens alle actieve apps, etc. eens goed bekijken, want volgens mij moet het zeker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
marsclone schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:12:
Beste Mensen,
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van de HP DV9780.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een uitstekende laptop vind. Helaas misschien een beetje te duur, voor waar ik hem eigenlijk nu voor gebruik ............ internetten??
Ik loop al een tijdje met het idee om een media player te kopen die 1080p films kan afspelen, zoals de popcorn hour of de istar mini hd.
Eigenlijk zou dit helemaal niet te hoeven, omdat ik hiervoor de laptop kan inzetten, toch?? Gebruik ik hem toch nog ergens anders voor.
Nu loop ik al meteen tegen het probleem aan, dat dit niet echt soepel verloopt. Voor het afspelen van deze films gebruik ik de player VLC, echter bij de eerste film (i am legend 1080p dts) loopt ie al vast bij diverse passages. De films staan op een externe harde schijf.
Dit zou toch niet mogen gebeuren, volgens mij heeft deze laptop alles in zich om dit moeiteloos af te spelen, maar waarschijnlijk maak ik hier een grote denkfout??
Kan deze laptop dit echt niet aan, of moet ik nog verschillende codecs installeren?
Ik hoop dat jullie raad weten.

Nog een klein vraagje?
Is het mogelijk om de laptop dicht te doen, als ie aangesloten is op de tv en waarop de film wordt afgespeeld??

Alvast hartstikke bedankt voor jullie antwoorden!!

Greetzzzzz
Marcel
Heb ook VLC even geprobeerd, Formaat 1080p is net ff te zwaar, de 720p geen probleem.
Keb dezelde laptop >:)

voor VLC player windows
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Voor wie ook proberen wil download azureus en dan kun je simpel HD formaat filmpies of clips bekijken.
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=84122

Naderhand kun je filmpies ook in VLC bekijken, alleen de Full HD flimpies zijn ff te zwaar :(
De 720p HD flims doen het prefekt

Je andere vraag: kijk eens bij eigenschappen energiebeheer, daarmee kun je instellingen wijzigen van je scherm open of dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Heeft iemand trouwens nog een oplossing voor dat probleempje van het dempen van het geluid dat niet meer oranje wordt na het installeren van de Realtek driver?

Ik heb die Quick Launch Buttons software daarna nog een keer geinstalleerd maar het wil helaas niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
R-Alph schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:05:
Heeft iemand trouwens nog een oplossing voor dat probleempje van het dempen van het geluid dat niet meer oranje wordt na het installeren van de Realtek driver?

Ik heb die Quick Launch Buttons software daarna nog een keer geinstalleerd maar het wil helaas niet lukken.
Vermoedelijk heb je niet de Realtek HD Audio driver, maar de Vista HD Audio driver.
Heb je in het Configuratiescherm wel een applet voor de Realtek HD Audio??

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de 9890 gekocht, krijg 'm morgen binnen. Ben erg benieuwd!

Overigens heeft dit apparaat een 5600RPM HD, maar wat houdt dat nou precies in? Merk je enorm veel verschil met 7200? En in hoeverre beïnvloedt dit de snelheid? Het gaat toch om de processor?

En toch snap ik nog steeds niet helemaal hoe de processor uit dit apparaat met 2.1GHz sneller kan zijn dan een apparaat met 2.2 of 2.4 GHz. Iemand enige uitleg?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
GSM-IT schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:43:
[...]

Vermoedelijk heb je niet de Realtek HD Audio driver, maar de Vista HD Audio driver.
Heb je in het Configuratiescherm wel een applet voor de Realtek HD Audio??
Nee, ik kan zo even snel niets zien. Ik heb wel de Audiodriver voor de Realtek High-Definition Versie: 6.0.1.5548 A geinstalleerd :?

Begrijp er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:13:
Ik heb inmiddels de 9890 gekocht, krijg 'm morgen binnen. Ben erg benieuwd!

Overigens heeft dit apparaat een 5600RPM HD, maar wat houdt dat nou precies in? Merk je enorm veel verschil met 7200? En in hoeverre beïnvloedt dit de snelheid? Het gaat toch om de processor?

En toch snap ik nog steeds niet helemaal hoe de processor uit dit apparaat met 2.1GHz sneller kan zijn dan een apparaat met 2.2 of 2.4 GHz. Iemand enige uitleg?

Alvast bedankt!
de 5600rpm houdt in dat de harde schijf 5600 rondjes om zijn as draait. Een 7200 doet dat dus sneller, wat snellere zoek tijden en snellere doorvoer oplevert. Ik heb recent mijn 5600 vervangen voor 7200 in mijn dv9080 en zou niet meer terug willen. Zeker niet als je vista draait. De processor draait niet alles om. Immers is een keten zo snel als de langzaamste component, en in dit geval de hd dus.

Een processor met snellere kloksnelheid kan langzamer zijn dan een andere met een langzamere kloksnelheid. Dit ligt aan de interne structuur. Als die 2.1ghz een nieuwere variant is (lees ander productie grootte en interne opbouw) kan die gewoon sneller zijn.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie!

Is dat lastig, een 7200 RPM HD erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

R-Alph schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:42:
[...]

Nee, ik kan zo even snel niets zien. Ik heb wel de Audiodriver voor de Realtek High-Definition Versie: 6.0.1.5548 A geinstalleerd :?

Begrijp er niets van.
ik had hetzelfde probleem.

de setup voor de 2de keer uitvoeren loste alles op

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 18:00
Na wat onderzoek is het me toch gelukt om 1080p films af te spelen op m'n dv9780. Hiervoor gebruik ik de media player classic. Het lukt me alleen nog niet om de aanwezige dutch subtitles te kiezen. Maar dat gaat ook nog wel lukken? Ik vind alleen het geluid erg zacht.
Binnenkort ga ik alles aansluiten op m'n nieuwe hdmi receiver, hoop dan dat het geluid (5.1?) beter is.

Ik lees over een nieuwe bios update F.51, die onder andere het fan gebruik beter regelt. Is deze update ook geschikt voor de dv9780? Wanneer ik een 1080p film kijk, lijkt het net of er een black&dekker(t), naast me mekkert. Jeetje wat een fan geluid. Zo is de hp niet echt in te zetten als "stille" media center. Helemaal stil hoeft ie niet te zijn, maar dit is wel heel erg.

Greets to all

Searching is learning........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Is het niet zo dat 1080p nogal wat cpu resources vraagt en dus automatisch de fan harder moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

Je kunt de CoreAVC codec gebruiken.

Deze gebruikt minder CPU Resources en levert daarbij een sneller effect dan andere codecs voor HD films.
Misschien helpt dat.

[ Voor 4% gewijzigd door NaWA op 24-04-2008 16:16 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
Even een update wat betreft mijn reparatie: ze hebben de laptop in 12 dagen weer gerepareerd en wel afgeleverd. Het is gelukkig meegevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Wie weet leest hier iemand van HP mee....... >:)

Maar mooi dat het allemaal toch nog redelijk vlot was en gratis.
Hebben ze nog andere zaken vervangen behalve het scharnier?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
AvK schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:26:

Hehe ze zullen wel gedacht hebben: als de tweakers zich gaan roeren over de slechte service dan wordt het tijd om in te grijpen... :P

Het gehele scherm en het scharnier zijn vervangen, er zit net als toen ik hem nieuw kreeg zo'n plastic bescherming op de achterkant. Netjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjakie334 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:42:
[...]

Hehe ze zullen wel gedacht hebben: als de tweakers zich gaan roeren over de slechte service dan wordt het tijd om in te grijpen... :P

Het gehele scherm en het scharnier zijn vervangen, er zit net als toen ik hem nieuw kreeg zo'n plastic bescherming op de achterkant. Netjes geregeld.
Als het schanier kapot is dan wordt volgens mij altijd het scherm vervangen, was ook zo bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
AvK schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:26:

(het is niet meer dan normaal dat een reparatie gratis is gedurende de garantietermijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de HP Pavilion 9890 binnen, wat een superding. Ontzettend goede beeldkwaliteit, supersnel, handig in het gebruik...ik ben er tevreden over!

Het enige dat nog absoluut níet lukt, is het voor elkaar krijgen van dat tv-gebeuren. Ik heb er zo'n antennetorentje bij, maar met de handleiding in de hand kom ik geen stap verder. Iemand die dat tv-gebeuren met die tuner wel voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:25:
[...]
Het enige dat nog absoluut níet lukt, is het voor elkaar krijgen van dat tv-gebeuren. Ik heb er zo'n antennetorentje bij, maar met de handleiding in de hand kom ik geen stap verder. Iemand die dat tv-gebeuren met die tuner wel voor elkaar heeft gekregen?
Wat lukt er precies niet, krijg je geen verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, je hebt dat überlelijke QuickPlay-achtige gedoe, met al die icoontjes met 'tv', 'video', etc. Daar zou je dat moeten instellen, maar hij vindt niets en geeft niets weer.

Wat zijn de stappen die je moet doorlopen om het aan de praat te krijgen? Zou zo'n digitale etherapparaat kanalen moeten oppikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:25:
Ik heb sinds gisteren de HP Pavilion 9890 binnen, wat een superding. Ontzettend goede beeldkwaliteit, supersnel, handig in het gebruik...ik ben er tevreden over!

Hey welke versie heb je ? ED of EG? Het is mij ook nog steeds niet gelukt,

ik zit te overwegen om toch de extra "smijt tegen de muur" garantie te nemen, echter nu heb ik al 2 jaar pick up en return, dus zou ik voor 160 euro 1 jaar bijkopen. Wie heeft daar een zinnige idee over, is het verstandig? en koop je dan ook meer garantie voor jaar 1 en 2 erbij.

PS ik heb de 9890EG al 2 weken, tot wanneer kan ik de garantie uitbreiding bijkopen??

Trouwens wel een geweldig apparaat, moet wel zeggen schem spiegeld erggg veel zeker buiten... iemand een idee hoe dat te verkomen???

Laterrss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ED, en hoop ook op een oplossing voor het tunerprobleem, hehe. Niet dat ik de laptop niet had gekocht als er geen tuner bij zat, maar het is wel leuk de laptop ten volste te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:39:
[...]

Hey welke versie heb je ? ED of EG? Het is mij ook nog steeds niet gelukt,

ik zit te overwegen om toch de extra "smijt tegen de muur" garantie te nemen, echter nu heb ik al 2 jaar pick up en return, dus zou ik voor 160 euro 1 jaar bijkopen. Wie heeft daar een zinnige idee over, is het verstandig? en koop je dan ook meer garantie voor jaar 1 en 2 erbij.

PS ik heb de 9890EG al 2 weken, tot wanneer kan ik de garantie uitbreiding bijkopen??

Trouwens wel een geweldig apparaat, moet wel zeggen schem spiegeld erggg veel zeker buiten... iemand een idee hoe dat te verkomen???
Zit er geen Handleiding bij dan ?
http://h10025.www1.hp.com...en&dlc=en&product=3696334
kijk anders daar even misschien vind je daar een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handleiding zit er gewoon bij, maar het riekt naar onmogelijkheid het aan de praat te krijgen. Om die reden hoop ik iemand te vinden die het wel aan de praat heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Kun je er trouwens zonder problemen (in verband met de garantie) geheugen bij plaatsen?

Ik begrijp dat je van te voren wel even snel het geheugen kunt omwisselen mocht er iets mis zijn maar stel je vergeet dat te doen, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Laatst online: 12-05 23:19
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:01:
De handleiding zit er gewoon bij, maar het riekt naar onmogelijkheid het aan de praat te krijgen. Om die reden hoop ik iemand te vinden die het wel aan de praat heeft gekregen.
Een paar weken terug heb ik het ook geprobeerd aan de praat te krijgen bij mijn schoonvader. Eerst wilde het ook niet lukken (geen kanalen), maar even later ontdekte ik dat je ergens moet klikken om naar kanalen te zoeken (binnen dat HP media center gebeuren). Heb je daar iets aan? Als je wilt kan ik het in het weekend even opzoeken. Was op zich niet heel lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:01:
Waarschijnlijk moet je naar dit plaatje zoeken (heb zelf geen tv tuner)
Afbeeldingslocatie: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00520518.jpg
En als je plaatje ziet snap je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00
[...]
Jij hebt dus waarschijnlijk je laptop gekocht bij QPlaza, of niet? Volgens mij is Qplaza de enige winkel die de EG verkoopt? Heb jij Nederlandstalige versie van Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
[...]

2 jaar Pickup&Return zit bij een aantal duurdere modellen van de serie standaard, de goedkopere modellen 1 jaar.

Als je de garantie wilt uitbreiden naar Accidental Damage Protection with Pick Up and Return, dan koop je voor 1, 2 of 3 jaar garantie in plaats van de fabrieksgarantie. De garantie gaat met terugwerkende kracht in vanaf de aanschafdatum. Als je dus 1 jaar ADP koopt, dan heb je het eerste jaar de ADP&PPR en het tweede jaar alleen PPR.
Officieel 90 dagen na aanschaf een Carepack te registreren.
Trouwens wel een geweldig apparaat, moet wel zeggen schem spiegeld erg veel zeker buiten... iemand een idee hoe dat te verkomen?
Je hebt een Brightview scherm? Doe horen te glanzen, waardoor de kleuren levendiger schijnen worden. Zie een eerdere post van mij. Oplossing: schaduw, of een filter.
R-Alph schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:33:
Kun je er trouwens zonder problemen (in verband met de garantie) geheugen bij plaatsen?
Geheugen en harddisk zijn user-replacable parts.
Ik begrijp dat je van te voren wel even snel het geheugen kunt omwisselen mocht er iets mis zijn maar stel je vergeet dat te doen, wat dan?
Als er iets mis is, controleer je als eerste of de laptop in originele staat wel aan de praat kan krijgen, bijvoorbeeld met een recovery of door achteraf geplaatste extra's te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik thuis ben, sinds een uur of 6, heb ik een beetje rare problemen met m'n DV9890. Bij elke wat veeleisendere bewerking springt 't scherm zwart, kan ik een tijdje m'n muis niet bewegen, en duurt het 10/15 seconden voordat alles aan de praat is. (Voorbeeld: net bij het openen van filezilla.exe, na het downloaden.)

Wat zou zoiets kunnen zijn? Ik heb er niets raars op zitten, en scan meermaals per dag m'n hele systeem op virussen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk maar even een vraag eroverheen, want ik merk dat ik vooral problemen heb bij het unpluggen van m'n beeldscherm. Een normale monitor (met zo'n blauwe kabel) is toch gewoon plug & play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:53:
Gelijk maar even een vraag eroverheen, want ik merk dat ik vooral problemen heb bij het unpluggen van m'n beeldscherm. Een normale monitor (met zo'n blauwe kabel) is toch gewoon plug & play?
Antwoord: Nee
Heb al een keer gezien dat een laptop videokaart kapot is gegaan doordat degene zijn laptop van de beamer haalde (VGA) terwijl beide nog gewoon aan stonden. Ik zou dit risico dus niet meer nemen in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:15:
[...] Bij elke wat veeleisendere bewerking springt 't scherm zwart, kan ik een tijdje m'n muis niet bewegen, en duurt het 10/15 seconden voordat alles aan de praat is. (Voorbeeld: net bij het openen van filezilla.exe, na het downloaden.)

[...]
Kijk in de Task Manager als je weer zoiets verwacht en kijk welk process je cpu cycles opeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:10
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:06:
[...]

Antwoord: Nee
Heb al een keer gezien dat een laptop videokaart kapot is gegaan doordat degene zijn laptop van de beamer haalde (VGA) terwijl beide nog gewoon aan stonden. Ik zou dit risico dus niet meer nemen in het vervolg.
dat is wel ff goed om te weten, op school worden namelijk aan de lopende band laptops af en aan gekoppeld aan beamers die aanstaan...

Hebben mensen Service pack 1 voor de nederlandse vista al gevonden bij windows update?

Hoe werkt het trouwens met hp update programma? Werkt dit zelfs met bios updates?

[ Voor 15% gewijzigd door iivvvii op 29-04-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
iivvvii schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:46:
[...]

dat is wel ff goed om te weten, op school worden namelijk aan de lopende band laptops af en aan gekoppeld aan beamers die aanstaan...

Hebben mensen Service pack 1 voor de nederlandse vista al gevonden bij windows update?

Hoe werkt het trouwens met hp update programma? Werkt dit zelfs met bios updates?
Zie mijn bijdrage 17 april. SP1 werkte bij mij goed (sneller). Maar er zijn ook problemen gemeld, vooral met de cursor/muis/video. Firmware F.51 lijkt goed te zijn voor een juiste koeling en het minder warm worden van de notebook. HP Update pakte bij mij de verkeerde firmware. Ik heb de update F.51 via een download van www.hp.nl geïnstalleerd.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:10
Bij mij is die dus nog steeds niet te voorschijn gekomen bij de windows update... :(. Maar zit nou te twijfelen of ik hem handmatig moet gaan downloaden of toch maar ff wachten of die nog eventueel komt bij de windows update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
Ik heb hem al een tijdje manueel gedownload, want ik kon niet wachten op windows update.

Bij het opstarten uit sluimerstand en slaapstand is hij wel een beetje sneller nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
iivvvii schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:00:
Bij mij is die dus nog steeds niet te voorschijn gekomen bij de windows update... :(. Maar zit nou te twijfelen of ik hem handmatig moet gaan downloaden of toch maar ff wachten of die nog eventueel komt bij de windows update
In Windows Update kun je klikken op beschikbare updates weergeven.
De gevonden updates installeren.
Dan weer klikken op Beschikbare updates weergeven of klikken op Naar updates zoeken.....enz, totdat je uiteindelijk bij SP1 arriveert.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zo lang geleden de HP 9755 gekocht. Nu heb ik via Surfspot een Microsoft Office 2007 pakket gekocht.

Vraag:
1) Ik wil dit geinstalleerd krijgen maar wanneer ik cd opstart krijg ik een melding op mijn scherm: wilt u setup.exe uitvoeren? doorgaan of annuleren. Nou, heel logisch doe ik dan doorgaan dan krijg ik weer mijn bureaublad te zien zonder dat er iets gebeurt. Wat doe ik verkeerd? Kan ik de melding niet uitschakelen en direct dit uitvoeren? (via Verkenner gaat dit ook niet).

2) Ik heb een tweede cd erbij gekregen waarop Windows Vista ultimata opstaat. Is het slim om mijn huidige windows vista te overschrijven of kan ik dit het beste gewoon laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:56:

Vraag:
1) Ik wil dit geinstalleerd krijgen maar wanneer ik cd opstart krijg ik een melding op mijn scherm: wilt u setup.exe uitvoeren? doorgaan of annuleren. Nou, heel logisch doe ik dan doorgaan dan krijg ik weer mijn bureaublad te zien zonder dat er iets gebeurt. Wat doe ik verkeerd? Kan ik de melding niet uitschakelen en direct dit uitvoeren? (via Verkenner gaat dit ook niet).
Via verkenner dezelfde fout? Probeer eens met virusscanner uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:56:
Ik heb niet zo lang geleden de HP 9755 gekocht. Nu heb ik via Surfspot een Microsoft Office 2007 pakket gekocht.

Vraag:

2) Ik heb een tweede cd erbij gekregen waarop Windows Vista ultimata opstaat. Is het slim om mijn huidige windows vista te overschrijven of kan ik dit het beste gewoon laten liggen?

In verkenner rechtmuis-knop en uitvoeren als administrator, werkt dat misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou precies met het aan- en loskoppelen van de accu? Moet je 'm eerst uitzetten voordat je de accu erin/eruit doet? Of is dat wel plug&play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:05:
Hoe zit het nou precies met het aan- en loskoppelen van de accu? Moet je 'm eerst uitzetten voordat je de accu erin/eruit doet? Of is dat wel plug&play?
Als je geen corrupte files wilt, zou ik de laptop gracefull shutdownen :)
Je zet een pc toch ook niet zo uit door de stekker er uit te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
De batterij in mijn DV9623ed wordt steeds iets bijgeladen zodra de netspanning via de adapter wordt aangesloten. Dit gebeurt ook als de batterij nog zo goed als vol is. Lijkt me niet zo goed voor de batterij
Trek ik de adapter even los en sluit hem dan meteen weer aan, dan wordt de batterij ook weer bijgeladen volgens de middelste van de drie indicatorleds.
Ik heb de battery check geprobeerd (via Start, Help en ondersteuning, Hulpmiddelen voor het oplossen van problemen). Resultaat: "De primaire accu is niet gedetecteerd." :?

Overigens raadt HP aan om bij langdurig gebruik (twee weken of meer) aan de netspanning (via adapter) de batterij te verwijderen. :|

[ Voor 40% gewijzigd door GSM-IT op 06-05-2008 23:39 ]

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

SkyStreaker

Move on up!

Die PC Recovery tool, valt dat ook los te downloaden? Ik zal al die recovery-zooi door te lezen en er staat nergens eens een download ofzo voor als je het kwijt bent. Of _moet_ ik echt nu die recovery CD's bestellen?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
SkyStreaker schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:04:
Die PC Recovery tool, valt dat ook los te downloaden? Ik zal al die recovery-zooi door te lezen en er staat nergens eens een download ofzo voor als je het kwijt bent. Of _moet_ ik echt nu die recovery CD's bestellen?
Je hebt dus de recoverypartitie, waar o.a. Vista op staat, verwijderd? Tenzij je zelf een Vista licentie hebt, moet je recovery disks bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nee. Van origine staat hier XP MCE op en de recovery partitie zelf heb ik nog wel. Alleen heb ik Vista op de C-schijf geinstalleerd dus F11 zal ook niet meer werken denk ik?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
SkyStreaker schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:09:
Nee. Van origine staat hier XP MCE op en de recovery partitie zelf heb ik nog wel. Alleen heb ik Vista op de C-schijf geinstalleerd dus F11 zal ook niet meer werken denk ik?
Als je de recoverypartitie nog hebt moet F11 juist wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dat lijkt mij ook. Het maakt die recovery partitie echt niet uit of je Vista, Ubuntu of Basic in 64 bits er op hebt staan. F11 will do the trick. Must do the trick bedoel ik eigenlijk. Zoniet dan kan je voor een schappelijk prijsje de recovery DVD's bestellen.
NB: Overigens draait XP hier nog steeds opperbest.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Heeft iemand al eens problemen gehad met slecht beeld op een externe monitor?

Zojuist even een 226BW aan mijn notebook (DV9595ED) gehangen om wat HD filmpjes te kijken maar het beeld was enorm aan het trillen en 'flikkeren'. Dat laatste gebeurde vooral bij donkere kleuren. Ik heb de resolutie en alles proberen te veranderen maar dat werkte helaas niet.

Het vreemde is dat deze monitor het gewoon doet op een desktop en ik deze een tijdje geleden ook zonder problemen ook aan mijn notebook had hangen tijdens het gamen.

Gevalletje notebook garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

AvK schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:21:
Dat lijkt mij ook. Het maakt die recovery partitie echt niet uit of je Vista, Ubuntu of Basic in 64 bits er op hebt staan. F11 will do the trick. Must do the trick bedoel ik eigenlijk. Zoniet dan kan je voor een schappelijk prijsje de recovery DVD's bestellen.
NB: Overigens draait XP hier nog steeds opperbest.
Dat is dus helaas niet zo. Als jij een ander besturingssysteem installeert dan voorgeinstalleerd staat, bijvoorbeeld Xp, zal de recoverypartitie niet meer werken.
Als je de recoverycd's/dvd's nooit gebrand hebt, zul je deze helaas moeten bestellen bij www.best2serve.com. Kost je 38.50 als ik het goed heb...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Phase-Shifter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:53:
[...]

Dat is dus helaas niet zo. Als jij een ander besturingssysteem installeert dan voorgeinstalleerd staat, bijvoorbeeld Xp, zal de recoverypartitie niet meer werken.
Als je de recoverycd's/dvd's nooit gebrand hebt, zul je deze helaas moeten bestellen bij www.best2serve.com. Kost je 38.50 als ik het goed heb...
Wat een onzin ! de recovery partitie staat active en hidden, dus een OS welke dan ook zal daar afblijven.
Of je moet moed-willig die partitie weg geflikkerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

F11 gaat toch via een bootcode in de mbr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Ik heb vanmorgen in HP info vernomen dat de dv-series elke 3 maanden worden vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
SkyStreaker schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:56:
F11 gaat toch via een bootcode in de mbr?
Yep ! en die ziet dan de hidden schijf en start daar dan vanaf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dat snap ik wel, ik wist alleen niet meer of F11 via de BIOS ging of via de MBR van de HDD. En wat ik dus probeer uit te leggen is dat ik Vista Ultimate heb via de gewone dealer en geen HP Upgrade versie. En die overschrijft dus de MBR van HDD, dus aan F11 heb ik ook geen bal meer. Heeft iemand eventueel een backup van die MBR dat ik die terug kan zetten?

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 10-05-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

hetnet schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:06:
[...]

Wat een onzin ! de recovery partitie staat active en hidden, dus een OS welke dan ook zal daar afblijven.
Of je moet moed-willig die partitie weg geflikkerd hebben.
Als jij vindt dat dat onzin is mag jij verklaren waarom ik iedere dag weer klanten spreek: "ja, uh, ik heb vista eraf gegooid en xp erop gezet, en nu werkt mijn f11 niet meer, wat moet ik doen??"

En ja, drie maal raden waar ik werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Phase-Shifter schreef op zondag 11 mei 2008 @ 01:13:
[...]

Als jij vindt dat dat onzin is mag jij verklaren waarom ik iedere dag weer klanten spreek: "ja, uh, ik heb vista eraf gegooid en xp erop gezet, en nu werkt mijn f11 niet meer, wat moet ik doen??"

En ja, drie maal raden waar ik werk...
Zo heb je met werk altijd wel iets raars, als mensen niet weten wat ze doen.
Als je ander OS op een of andere laptop/pc instaleerd, dan blijft het nieuwe os van een hidden schijf af. En de bij wie die hidden hd weg raak, die denk er handig aan te doen om de 8 of 9 gigabyte te moeten te gebruiken...... erg handig !! kijk dat soort mensen krijg jij in je winkeltje.

En waar je werkt intereseerd me niet zoveel, wel waar we hier zijn, en das tweakers, en die weten overalgemeen waar ze het over hebben en meestal wat ze doen (weten ze dat nog niet, proberen we het ze uit te leggen)

En wel op een manier zoals het normaal gaat, daar is dit forum voor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Rustig ;) Die hidden partities van 8GB en die hele kleine hidden heb ik nog allemaal hoor ;)

Alleen ja, zonder die speciale MBR Bootcode heb ik dus niks aan F11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
SkyStreaker schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:59:
Rustig ;) Die hidden partities van 8GB en die hele kleine hidden heb ik nog allemaal hoor ;)

Alleen ja, zonder die speciale MBR Bootcode heb ik dus niks aan F11.
Als dat weg is, dan moet je die zelf aanzetten in schijfbeheer partitie active maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hey, werkt m8 - thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Graag gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom wij op de NL versie van de HP site niet laptops kunnen samenstellen?

Ik denk dat ik een dv9890xx laptop wil aanschaffen maar ik kom er net achter dat je zelf een betere kunt samenstellen, via de .com site van HP, dan wat in Nederland te koop is. (althans wat ik heb kunnen vinden in winkels/op websites)

edit:
HP emailen kan blijkbaar niet want die pagina op de site van hp.nl werkt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Kijk even voor beat-it eerst even bij de shop reviews en doe eens een google search, dan zul je zien dat deze al afvalt ;) (google op beat-it opgelicht en beat-it onbetrouwbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Weet iemand trouwens hoe je de Vista 64bit home premium kunt bij bestellen via microsoft? Dit omdat ik van 32 naar 64 bit wil overstappen. Je kunt dit via de site doen maar dan krijg ik met mijn productcode een foutmelding die hoogstwaarschijnlijk wordt veroorzaakt doordat het een OEM product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
R-Alph schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:41:
Weet iemand trouwens hoe je de Vista 64bit home premium kunt bij bestellen via microsoft? Dit omdat ik van 32 naar 64 bit wil overstappen. Je kunt dit via de site doen maar dan krijg ik met mijn productcode een foutmelding die hoogstwaarschijnlijk wordt veroorzaakt doordat het een OEM product is.
Heel toevalig, van de week was mijn 90 dagen, trail periode afgelopen van Vista 64 ultimate.
Gebruikte toch de extra's van ultimate niet zoals in gedacht had. Heb toen maar herinstalatie gedaan naar Vista 64 Home Premium, met het nummer van onderop de laptop. Eerst instaleren zonder nummer, na de instalatie nummer in typen en online laten nakijken. Geen probleem met registreren.
Nu weet ik niet hoe oud jou laptop is ? de mijne 4 maanden. DV9780ED Vista Home Premium 32.
Wel lekker dat ik zo op deze manier kon overstappen naar 64 bits :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:12:
Weet iemand waarom wij op de NL versie van de HP site niet laptops kunnen samenstellen?
Te kleine markt om custom te versturen vanuit VS? Transportkosten. In de VS zijn er ook dv9xxxz series, ook niet hier officieel verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
hetnet schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:16:
[...]

Heel toevalig, van de week was mijn 90 dagen, trail periode afgelopen van Vista 64 ultimate.
Gebruikte toch de extra's van ultimate niet zoals in gedacht had. Heb toen maar herinstalatie gedaan naar Vista 64 Home Premium, met het nummer van onderop de laptop. Eerst instaleren zonder nummer, na de instalatie nummer in typen en online laten nakijken. Geen probleem met registreren.
Nu weet ik niet hoe oud jou laptop is ? de mijne 4 maanden. DV9780ED Vista Home Premium 32.
Wel lekker dat ik zo op deze manier kon overstappen naar 64 bits :*)
Wat ik bedoel is dat je de 64 bit dvd van Home Premium via de website (tegen een kleine verzendkostenvergoeding) van Microsoft kunt aanvragen. Uit dit stukje van jou begrijp ik dat je al een 64 bit versie van Home Premium al thuis had liggen?

Ik heb trouwens een dv9595ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:28:
[...]

Te kleine markt om custom te versturen vanuit VS? Transportkosten. In de VS zijn er ook dv9xxxz series, ook niet hier officieel verkrijgbaar.
Blijkbaar, zie hieronder een stuk tekst uit een email van HP.

"Bij het samenstellen van een notebook ligt het aanbod bij verschillende regio's heel verschillend.

HP zal in iedere lokale markt kijken wat de mogelijkheden zijn door uitgebreide marktonderzoek uit o.a. marktonderzoeken blijkt dat er in b.v. UK een grote doelgroep is voor zelfbouw/aangepaste systemen.

In de Benelux is deze doelgroep heel wat kleiner daarom heeft HP natuurlijk ook met het oogpunt van de kosten van deze systemen besloten deze service (nog) niet in Nederland aan te bieden.

Ik begrijp dat dit natuurlijk vervelend is zeker voor ervaren computergebruikers zoals u zelf die graag de betrouwbaarheid van HP hebben maar naar eigen inzicht extra hardware willen bijplaatsen.

Wij weten niet of er in de toekomst zelfbouwsystemen gaan komen, hier kunt u eventueel onze website in de gaten houden en u kan zich ook informeren bij onze zakelijke afdeling zij kunnen u soms meer oplossingen bieden voor deze gestelde vragen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
R-Alph schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:10:
[...]

Wat ik bedoel is dat je de 64 bit dvd van Home Premium via de website (tegen een kleine verzendkostenvergoeding) van Microsoft kunt aanvragen. Uit dit stukje van jou begrijp ik dat je al een 64 bit versie van Home Premium al thuis had liggen?

Ik heb trouwens een dv9595ed.
Yep, en vandaar dat ik ultimate kon uit proberen.
En op die manier kan je der ook aan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 12-09 17:48
Hallo medeforummers,

Ik hoop dat ik hier goed zit....

Ik ben voornemens op korte termijn een laptop/notebook aan te gaan schaffen. Vooralsnog is mijn keus gevallen op de HP Pavilion dv9860. Mijn belangrijkste argumenten voor mijn keuze zijn de grote HD capaciteit (2 x 160 GB), 3 GB RAM en dit in combinatie met een alleszins redelijke prijs.

Echter; mijn grootste twijfel wordt thans nog veroorzaakt door de 'verhalen' rond een mogelijke lawaaiige ventilator (bron: kieskeurig). De lawaaiige fan zou het resultaat kunnen zijn van de warmte veroorzakende AMD processor.

Wie heeft ervaring met mijn mogelijk toekomstige notebook? Is de fan 'lawaaiig'? Zijn notebooks in de algemeenheid welke zijn voorzien van een AMD CPU lawaaiiger dan notebooks met een CPU van Intel?
En dan de zogenaamde hamvraag: hoe lwaaiig is lawaaig??

Ik hoop dat iemand mij zijn/haar bevindingen kan mededelen.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:06:
Hallo medeforummers,

Ik hoop dat ik hier goed zit....

Ik ben voornemens op korte termijn een laptop/notebook aan te gaan schaffen. Vooralsnog is mijn keus gevallen op de HP Pavilion dv9860. Mijn belangrijkste argumenten voor mijn keuze zijn de grote HD capaciteit (2 x 160 GB), 3 GB RAM en dit in combinatie met een alleszins redelijke prijs.

Echter; mijn grootste twijfel wordt thans nog veroorzaakt door de 'verhalen' rond een mogelijke lawaaiige ventilator (bron: kieskeurig). De lawaaiige fan zou het resultaat kunnen zijn van de warmte veroorzakende AMD processor.

Wie heeft ervaring met mijn mogelijk toekomstige notebook? Is de fan 'lawaaiig'? Zijn notebooks in de algemeenheid welke zijn voorzien van een AMD CPU lawaaiiger dan notebooks met een CPU van Intel?
En dan de zogenaamde hamvraag: hoe lwaaiig is lawaaig??

Ik hoop dat iemand mij zijn/haar bevindingen kan mededelen.

Gr.
Ik heb deze laptop nu ongeveer 3 weken en ik vind het een geruisloos apparaat. Aanschaf laptop was ook mede omdat ik gek werd van die windturbine van een PC, ik kon gewoon niet slapen als dat ding (achter een deur) aan stond.
In het begin vond ik dat de Fan erg lawaaierig was, maar na installatie van Vista SP1 was dit echt opgelost. HD was in het begin continu actief, maar dit bleek met indexeren te maken te hebben.

Top apparaat! Overigens ligt het er natuurlijk wel aan waarvoor je het gebruikt. Ik doe er geen zware dingen mee. Alleen beetje textverwerken en surfen.

DVD drive vind ik wel erg veel geluid maken, dus een film eerst even op de HDD zetten, anders stijgt je laptop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje, ik heb vandaag de dv 9890ed gekocht, maar nou kijk ik net in systeembeheer en daar staat het volgende:

Model: HP pavilion dv9700 notebook pc.

Iemand een idee hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een p.s.
Ik ging net naar de website van hp om te kijken of er misschien nog updates waren, liet de automatische detectie starten zodat er gekeken word welk product je hebt, er kwam alleen alles van de 9700 serie uit.
Zou er een verkeerd model in de doos zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Onderop mijn laptop zit een wit stickertje waarop de exacte modelbenaming staat. Draai em eens om! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor je reacties :)
Nou, daar staat dus inderdaad dv 9700.........

Is dat een oud model dan? Want het gekke is dat deze volgens mij toch al de specificaties heeft die bij de 9890 horen.

Kijk hier
http://www.mycom.nl/Produ..._dv9890/181420.aspx#Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:36:

Is dat een oud model dan? Want het gekke is dat deze volgens mij toch al de specificaties heeft die bij de 9890 horen.

Kijk hier
Die 9700 en 9800 series zijn volgens mij op de processor na nagaenoeg gelijk. Bij mij staat er ook 9700, maar ook 9860. Niks om je druk over te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:36:

Kijk hier
Check anders eens het produktnummer dat aan de onderzijde staat (P/N) Hier zal vermoedelijk fe596ea staan..
Als je hier op googled zul je hier het precieze model terugvinden, dv9890..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
De 9800 is de opvolger van de 9700 (duh), elke 3 maanden worden de Pavilions ververst. 9800 hebben meer Blu-ray en ik dacht de 9700 hd-dvd aan boord op een aantal modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank weer :)

Dit fe596ea staat inderdaad onderop en dan vind je inderdaad de 9890 als je op internet zoekt.

Maar wat nu dan? Want als ik naar de site van hp ga voor updates dan geeft die automatisch check aan dat ik een laptop van de 9700 serie heb, krijg ik dan niet de verkeerde updates?
Of moet ik gewoon zelf kiezen voor de 9890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:58:
dank weer :)

Dit fe596ea staat inderdaad onderop en dan vind je inderdaad de 9890 als je op internet zoekt.
HP Pavilion dv9890ed Entertainment Notebook PC om precies te zijn. De specs staan hier.
Komen die overeen?
Maar wat nu dan? Want als ik naar de site van hp ga voor updates dan geeft die automatisch check aan dat ik een laptop van de 9700 serie heb, krijg ik dan niet de verkeerde updates?
Of moet ik gewoon zelf kiezen voor de 9890?
Ja*.

* Ligt aan antwoord op de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 21-05-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zijn de specs.

okee, dan weet ik nu hoe het zit, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses als deze vraag al is gesteld maar ik zit op onze oude computer die niet wil meewerken. Vandaar dat ik het topic niet eerst helemaal doorlees.

De laatste tijd is het wel vaker dat het touchpad niet reageerde en dan moest ik hem opnieuw opstarten. Gisteren was dit ook weer het geval, dus ik startte hem opnieuw op. Maar nu gaat het scherm niet meer aan! Ik kan hem gewoon aanzetten, ik hoor dat hij werkt (de ventilator bv) maar het scherm blijft zwart. Dit is dus sinds gisterenavond.

What to do, what to do?
Het is een HP Pavilion DV9790ED.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste