[BBG] High-end gamesysteem januari 2008

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Mag ik vragen waarom er gekozen is voor de t166 ipv de s166?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Rick Meijer schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:23:
Mag ik vragen waarom er gekozen is voor de t166 ipv de s166?
Knappe jongen als jij een S166 van 500GB kan vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
ahaa een nieuwe best buy guide voor High-end gamesysteem, ik ga de vorige best buy guide nemen en daar m'n opmerkingen en aanmerkingen op aangeven (aangezien er maar 2 dingetjes veranderd zijn).

1. eerst over je verandering, zoals je waarschijnlijk gelezen hebt gaat die Q9450 nog wel ff op zich laten wachten door de hevige concurentiestrijd tussen AMD en Intel. Ook zal het me niks verbazen dat de E8400 langer op zich zal laten wachten. (maar dit was al in eerdere post overeengekomen).

2. Een notitie zetten bij de Logitech G-15 toetensbord, dat er nu 2 versie's zijn (1 nieuwe, oranje, duurdere en 1 oude, blauwe, goedkopere).

(de dingen die nu komen zijn mijn persoonlijke mening dus niet teveel op flamen gewoon zeggen dat je het niet erin wilt ;) )

3. Waarom niet de G9 als gamersmuis, ik heb deze op het moment zelf (en ik ben ook trotse eigenaar geweest van de G5 en de MX 500 (lijkt veel op de MX 518)) en
ik moet zeggen dat deze muis echt super goed is. kijk ook maar eens naar de reviews pricewatch: Logitech G9 Gaming Laser Mouse daar zijn ze er ook redelijk tevreden over. Enig groot minpunt is dat hij wel een stuk duurder is. Maar misschien kan deze er als alternatief bij.

4. In plaats van de Muismat: Steelpad Qck de Steelpad Qck+ aanraden. Deze is een stuk groter en dit vinden denk ik een boel gamers een heel stuk prettiger. Of misschien een kleine mededling dat er voor een paar euro meer een slagje grotere muismat te kopen is.

5. Misschien iets meer alternatieven aanbieden voor de kast die gekozen moet worden. Kijk over hardware snelheid valt niet veel te twisten(dus moeten daar ook niet veel alternatieven voor zijn). over je pc design dus wel. Misschien kan bijvoorbeeld de oude Antec Nine Hundred er terug in want deze kast vind ik persoonlijk zeer goed, (met een extra fannetje)

6. de vidoekaart, heb je met SLI nou echt zoveel winst in games dat je er 2 van moet kopen? Want volgensmij brengt het niet veel op. Sterker nog ik vraag me af of bijvoorbeeld 2 ati radeons 3870 in Crosfire niet sneller zijn (omdat crossfire beter werkt dan SLi heb ik gehoord). Of misschien de vernieuwde 8800 GTS 512 MB G92. Ook al is ie in de reviews nu niet echt goed naar voren gekomen reviews: Sparkle GeForce 8800 GTS 512MB getest de koeler is wel een heel stuk beter. (wantja eerst koop je een extra cpu fan, extra koele kast en dan zo'n ding met zo'n slechte koeler :P)

7. Is zo'n cpu fan extra wel nodig, toch zeker als je niet overklokt? Want die boxed is toch ook best stil en goed.

8. 1 harde schijf en het raid eruit halen. Zo zou je bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB aan kunnen raden. Deze is in zijn 1tje iets sneller, als 1 zo'n 500 gig t166. Want zelf persoonlijk heb ik hele slechte ervaringen met raid 0 (jaja ik weet dat je je backup bestanden en je bewaar bestanden dat niet in raid 0 moeten zetten maarja 8)7 8)7 8)7 ). Deze harde schijf is per gig iets duurder maar wel iets sneller en je hebt er eigenlijk maar 1 nodig. 750 gig is toch wel genoeg dacht ik zo.

en als laatste wil ik nogmaals zeggen dat het alleen maar adviezen zijn eej ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Hahn schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:25:
[...]

Knappe jongen als jij een S166 van 500GB kan vinden.
..humm... goed punt haha. oef, pijnlijk :)
kami124 schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:20:
8. 1 harde schijf en het raid eruit halen. Zo zou je bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB aan kunnen raden. Deze is in zijn 1tje iets sneller, als 1 zo'n 500 gig t166. Want zelf persoonlijk heb ik hele slechte ervaringen met raid 0 (jaja ik weet dat je je backup bestanden en je bewaar bestanden dat niet in raid 0 moeten zetten maarja 8)7 8)7 8)7 ). Deze harde schijf is per gig iets duurder maar wel iets sneller en je hebt er eigenlijk maar 1 nodig. 750 gig is toch wel genoeg dacht ik zo.
Maar dan heb je nog steeds één schijf waar je data op staat. Dus als die naar de ziekte gaat ben je ook de pisang (mompelt iets over recovery software). Daarnaast weet ik ook niet hoe handig het is om een eigen fout als tekortkoming van de samenstelling te noemen :p Dan zou ook de Scythe Mugen eruit moeten, want die 'is een keer afgebroken toen ik mijn pc liet vallen' (bwvv).
Bovendien is RAID 0 per definitie sneller als een single schijf toch?
Is een RAID 0+1/1+0 of 5 niet handig eigenlijk?

Punt zes vind ik overigens erg redelijk. Wel een dikke CPU-koeler, maar geen videokaartkoeler? Zal wel te maken hebben met SLI en dat de meeste koeloplossingen dualslot zijn. Maar toch jammer.
Ik heb zelf geen reet met SLI en zou ook veel liever een single-card oplossing zien. Maar helaas pindakaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rick Meijer schreef op zondag 30 december 2007 @ 08:27:
[...]

..humm... goed punt haha. oef, pijnlijk :)

[...]

Maar dan heb je nog steeds één schijf waar je data op staat. Dus als die naar de ziekte gaat ben je ook de pisang (mompelt iets over recovery software). Daarnaast weet ik ook niet hoe handig het is om een eigen fout als tekortkoming van de samenstelling te noemen :p Dan zou ook de Scythe Mugen eruit moeten, want die 'is een keer afgebroken toen ik mijn pc liet vallen' (bwvv).
Bovendien is RAID 0 per definitie sneller als een single schijf toch?
Is een RAID 0+1/1+0 of 5 niet handig eigenlijk?
Dat de data op één hdd staat is niet zo relevant. Bovendien staat je data met Raid0 op twee schijven, waarbij je al je data kwijt bent als er maar eentje uitvalt. 2x zoveel risico dus. Radi1+0 of Raid5 lijkt mij persoonlijk een beetje overkill voor een gamesysteem.
kami124 schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:20:
6. de vidoekaart, heb je met SLI nou echt zoveel winst in games dat je er 2 van moet kopen? Want volgensmij brengt het niet veel op. Sterker nog ik vraag me af of bijvoorbeeld 2 ati radeons 3870 in Crosfire niet sneller zijn (omdat crossfire beter werkt dan SLi heb ik gehoord). Of misschien de vernieuwde 8800 GTS 512 MB G92. Ook al is ie in de reviews nu niet echt goed naar voren gekomen reviews: Sparkle GeForce 8800 GTS 512MB getest de koeler is wel een heel stuk beter. (wantja eerst koop je een extra cpu fan, extra koele kast en dan zo'n ding met zo'n slechte koeler :P)
De 8800GT in SLI levert wel degelijk winst op. En aangezien de 8800GT gunstig geprijst is en geen single kaart dit qua prijs/performance kan overtreffen is het een logische keus. Wat de Radeon 3870 in CF doet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb nog wat reviews nagekeken over wat de Radeon 3870 in CrossFire doet en ondanks dat dat ook interessant is haalt het het toch net niet bij 8800 GT's in SLI. En losse videokaartkoeler(s) is ten eerste inderdaad geen ruimte voor vanwege SLI, maar is ten tweede ook niet echt nodig, omdat de koelers die erop zitten prima zijn (wat je niet kan zeggen over de standaard bijgeleverde cpu-koeler, die is vrij aardig, maar niet meer dan dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik vroeg me af wat het nut is van 4GB geheugen ipv 2 modules van 1024mb natuurlijk scheelt het qua prijs natuurlijk peanuts maar heb je hier niet alleen maar profijt van bij 64 bits?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Met een 32bits besturingssysteem heb je er minder profijt van, omdat er dan maar 3.2GB gebruikt wordt, maar bij zwaardere spellen begint 2GB al krap aan te worden, dus het is wat mij betreft geen overbodige luxe om meer te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
seamus21 schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:20:
Ik vroeg me af wat het nut is van 4GB geheugen ipv 2 modules van 1024mb natuurlijk scheelt het qua prijs natuurlijk peanuts maar heb je hier niet alleen maar profijt van bij 64 bits?
Jawel, maar zijn er tegenwoordig nog redenen om voor een 32 bits besturingssysteem te kiezen dan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Xander schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:52:
[...]

Jawel, maar zijn er tegenwoordig nog redenen om voor een 32 bits besturingssysteem te kiezen dan?
Yep.

1) Je hebt nog een 32 bit OS liggen.
2) Je kan alleen een 32 bit krijgen.
3) Je kan alleen een 32 bit veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
#3 valt al af, want het prijsverschil tussen 32 en 64bit loopt in de centen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
seamus21 schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:15:
[...]
Yep.

1) Je hebt nog een 32 bit OS liggen.
2) Je kan alleen een 32 bit krijgen.
3) Je kan alleen een 32 bit veroorloven.
Ik doelde eigenlijk op technische redenen?

Als we even van windows uitgaan... Ik denk dat de meeste mensen OEM versies van Windows gebruiken. Die moet je officieel sowieso nieuw kopen bij een nieuw systeem, en nee, dan is een 64 bits versie niet duurder dan de 32 bits. Sterker nog, de Vista Ultimate 64 bits OEM is in de pricewatch goedkoper dan de 32 bits variant (minime verschillen, maar toch ;)).

Mocht je al een Vista retail in bezit hebben kun je zowel de 32 als de 64 bits variant installeren. De enige mensen die last gaan krijgen van jouw lijstje zijn dus de mensen die een retailversie van XP hebben en willen blijven gebruiken. Tja, om daarvoor nou minder RAM in de BBG te gaan stoppen? :?

Iemand die een PC van €2k kan kopen kan dan vast ook wel die 100 euro extra voor een licentie missen...

Of moet er bij het opstellen van een BBG nog op gelet worden of er wel chipsetdrivers beschikbaar zijn voor Windows 95, voor de mensen die die nog hebben liggen en zich niets nieuws kunnen veroorloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Toch vind ik #1 Je hebt nog een 32 bit OS liggen best wel legitiem. Daarnaast is het volgens mij best aanemelijk dat de systemen die uit een BBG voortkomen los samengestelde systemen worden waar je niet zomaar een OS bijkrijgt. En als je dan al kiest om je pc te laten samenstellen met een OS erbij dan betaal je daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe geraken jullie overigens over de 2gig geheugengebruik tijdens het gamen? Ikzelf heb 2*1gig zitten en tijdens het gamen schommelt het verbruik rond de 1gig, en dan ben ik nog een eindje verwijderd van de 2gig kaap. Het piekverbruik gaat nog niet eens boven de 1.5gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hoe meer geheugen je hebt, hoe meer geheugen Windows gebruikt. Als jij maar 2GB erin hebt zitten, dan gaat Windows niet al die 2GB gebruiken voor spellen, want dan raakt ie in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
seamus21 schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:32:
Toch vind ik #1 Je hebt nog een 32 bit OS liggen best wel legitiem. Daarnaast is het volgens mij best aanemelijk dat de systemen die uit een BBG voortkomen los samengestelde systemen worden waar je niet zomaar een OS bijkrijgt. En als je dan al kiest om je pc te laten samenstellen met een OS erbij dan betaal je daar voor.
Wie had het over bijkrijgen? OEM versies betaal je ook voor.

Maar ik gaf al toe dat reden #1 legitiem is. Maar dan ook alleen als je een XP retail versie hebt liggen...?

Als je een OEM versie hebt liggen moet je gewoon een nieuwe kopen als je een (grotendeels) nieuw systeem koopt. Als je dat niet doet kun je net zo goed een illegale 64-bits versie binnentrekken, da's even 'legaal' als je OEM meenemen. :)

Ik denk persoonlijk dat er maar weinig mensen retail windows licenties hebben liggen, maargoed, misschien denk ik dat fout. :P

Overigens kun je volgens een gelijke redenatie opperen dat er maar een moederbord met AGP in moet. Want wat nou als iemand nog een AGP kaart heeft liggen, en geen geld heeft voor een nieuwe? ;)

Je ziet mijn punt hoop ik? Tijden veranderen, standaarden veranderen. Of dat nou hardwarestandaarden zijn (AGP -> PCIe) of softwarestandaarden (32bit -> 64bit), er komt een tijd dat je er geen rekening meer mee kunt houden. Zeker niet in een algemene BBG. Het staat iedereen natuurlijk vrij om iets afwijkends aan te schaffen (bijvoorbeeld een moederbord met AGP zodat ie zn videokaart kan houden of minder geheugen zodat ie zn OS kan houden).

[ Voor 47% gewijzigd door Xander op 30-12-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:37:
Hoe geraken jullie overigens over de 2gig geheugengebruik tijdens het gamen? Ikzelf heb 2*1gig zitten en tijdens het gamen schommelt het verbruik rond de 1gig, en dan ben ik nog een eindje verwijderd van de 2gig kaap. Het piekverbruik gaat nog niet eens boven de 1.5gig.
Speel Crysis dan maar eens. Bij mij gaat het dan echt wel over de 1,5 Gb ....
Als ik het spel stop dan heeft windows toch wel een tiental sec. nodig om de desktop etc weer in te laden van de HD......

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb dit systeem(is vrijwel hetzelfde als de november editie) gebouwd voor iemand en meteen kwamen er problemen naar boven.
Het Abit IN-9 32-max moederbord in combinatie met 2 videokaarten en een geluidskaart resulteerd in de welbekende Crackle/Popping geluiden bij het afspelen van 3d applicaties.

Dit gebeurde alleen als SLI ingeschakeld was en een 3d applicatie.
Zelfs Windows Media Player en de beeldeffecten ingeschakeld gaven de extreem irritante kraakjes en popjes in het geluid. Beeldeffecten uit en de problemen verdwenen.

Na lang zeuren bij Abit is er een oplossing ontwikkeld. Beta BIOS 14 was de oplossing, maar helaas is die nog niet gereleased.

Hier meer informatie met een link naar het BIOS:
http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t=132056

Vooralsnog heeft dit BIOS deze problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 21:44
Zou inderdaad leuk zijn als een Tweaker-Guru een niet-SLI variant van het systeem erbij poste :) Die SLI setups zijn uiteindelijk ook extreme lawaaimakers, en het is onmogelijk om er een fijne stille Zalman of iets dergelijks op te schroeven.

Dus, wie voelt zich geroepen!? (Niet te verwarren met de workstation, alhoewel die passieve kaart best zeer fijn is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muijs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:41
Als ik het goed begrijp, dan levert het gekozen moederbord (met 680i chipset) problemen op met nog uit te komen CPU's? Dus het systeem is mogelijk niet upgradebaar. Er staat weliswaar een alternatief moederbord vermeld, maar presteert dan iets minder. Is het dan niet een idee (zoals geloof ik al eerder genoemd) om nog een alternatief te plaatsen met een moederbord met Intel X38 chipset en dan dus Crossfire ipv SLI?

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en de BBG is natuurlijk een mooie 'handleiding' voor het vinden van goed spul, maar ik wil dan wel dat het systeem upgradebaar is.

Edit: Tevens nog een (offtopic) vraag die mij dan te binnen schiet. Heeft ATI/AMD videokaarten die DirectX 10 ondersteunen?

[ Voor 10% gewijzigd door Muijs op 02-01-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
barcawinner schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:49:
een X-Fi gaat je FPS echt niet drastisch verhogen. Er zijn zelfs gevallen bekend waarin de FPS lager word. Een geluidskaart is tegenwoordig alleen nog van nut als het je echt om de geluidskwaliteit gaat, maar voor FPS hoef je het echt niet te doen.

Maar waarom de HP w2207h ? Voor een Multimediasysteem zou hij prima zijn, maar voor een gaming is het drama, want een glossy scherm werkt simpelweg niet, bovendien is het een 5 ms scherm en heeft hij hoge input lag. De LG L227WT is het perfecte beeldscherm voor gamen. 2 ms reponse time, 100% kleurechtheid, 5000:1 contrast ratio, 22", en bovendien een van de laagste input lag (op de Dell beeldschermen na).

ProductPrijs
LG L227WT-PF€ 297,50
Importeren
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar er is nog geen één fatsoenlijke review van deze monitor verschenen... alleen wat lovende comments van Duitsers op fora. Dat lijkt me simpelweg niet genoeg om een conclusie uit te trekken wat betreft de kwaliteit van een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muijs schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:58:
Als ik het goed begrijp, dan levert het gekozen moederbord (met 680i chipset) problemen op met nog uit te komen CPU's? Dus het systeem is mogelijk niet upgradebaar. Er staat weliswaar een alternatief moederbord vermeld, maar presteert dan iets minder. Is het dan niet een idee (zoals geloof ik al eerder genoemd) om nog een alternatief te plaatsen met een moederbord met Intel X38 chipset en dan dus Crossfire ipv SLI?

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en de BBG is natuurlijk een mooie 'handleiding' voor het vinden van goed spul, maar ik wil dan wel dat het systeem upgradebaar is.

Edit: Tevens nog een (offtopic) vraag die mij dan te binnen schiet. Heeft ATI/AMD videokaarten die DirectX 10 ondersteunen?
Aan de andere kant, als je nu een systeem koopt lijkt me niet dat je binnen veel eerder dan een jaar wilt gaan upgraden. Tegen die tijd zijn de nieuwe Intel processoren ook al weer uit (Q3, 2008) die gebruik maken van een compleet nieuwe socket, dus als je dan up-to-date wilt zijn moet je sowieso al aan een nieuw moederbord denken. Als je persé een Penryn-compatible moederbord wilt kun je beter nog een paar weken wachten op de 780i (als je SLI wilt) of nu een P35/X38. Maar de upgradebaarheid van die moederborden houdt dus ook gauw op.

@DX10: Ja, de laatste chip zelfs 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste systeem van 2008 zal inderdaad DirectX10.1 zijn, ook vermoed ik dat DDR3 geheugen massaal op de markt wordt gebracht, uiteraard SLI, de nieuwe Nvidia 9 series videokaarten en de nieuwe Intel precessors E8xxx series!

Allemaal zo ongeveer halverwege 2008. Als je een beetje toekomst gericht bent, zorg je er in ieder geval voor dat je systeem DX10.1 compatible is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05
BasNation schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:19:
[...]

Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar er is nog geen één fatsoenlijke review van deze monitor verschenen... alleen wat lovende comments van Duitsers op fora. Dat lijkt me simpelweg niet genoeg om een conclusie uit te trekken wat betreft de kwaliteit van een product.
Ja ik zoek me ook het heen en weer naar een review voor dat beeldscherm! De specs opzich maken nog geen goed beeldscherm, maar verwacht er toch wel veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftaels
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11-2022
Kan iemand me vertellen waarom er blindelings voor een Gigabyte Poseidon kast wordt gegaan, ipv de Coolermaster CM 690?

Het lijkt me dat koeling belangrijk is als gamesysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je de BBG zelf leest, op de frontpage, dan zie je waarom (incl. review). Niet dat het mijn eerste keus zou zijn, maar een case is behoorlijk persoonlijk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-end gamesysteem zoals die waarschijnlijk in de tweede helft van 2008 uit gaat zien:

CPU: Intel C2D E8500 (FSB waarschijnlijk hoger dan 1333Mhz)

MOBO: Asus Maximus Formula X38 1600FSB compatible met 1200Mhz RAM

RAM: DDR3

GPU: Nvidia 9x00 series (DX10.1 ondersteuning!) - huidige keuze kan nimmer een best buy zijn zonder DX10.1 support!

CASE: Cooler Master CM Stacker 832

COOLER: OCZ Vendetta

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:22:
Beste systeem van 2008 zal inderdaad DirectX10.1 zijn, ook vermoed ik dat DDR3 geheugen massaal op de markt wordt gebracht, uiteraard SLI, de nieuwe Nvidia 9 series videokaarten en de nieuwe Intel precessors E8xxx series!

Allemaal zo ongeveer halverwege 2008. Als je een beetje toekomst gericht bent, zorg je er in ieder geval voor dat je systeem DX10.1 compatible is.
Erg leuk, dat DX.10.1, maar er is nog geen 1 game die daar de eerst komende jaren gebruik van gaat maken, sterker nog er zijn nog amper games die full DX10 ondersteunen, behalve Crysis maar die game is technisch gezien lichtjaren vooruit op de huidige generatie DX10 kaarten.

Dus dat is een drogreden, met de huidige generatie kaarten kun je naar mijn mening nog wel een jaartje of 2 vooruit, tenzij hier iemand een frame per second freak is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:20:
Hi-end gamesysteem zoals die waarschijnlijk in de tweede helft van 2008 uit gaat zien:

CPU: Intel C2D E8500 (FSB waarschijnlijk hoger dan 1333Mhz)

MOBO: Asus Maximus Formula X38 1600FSB compatible met 1200Mhz RAM

COOLER: OCZ Vendetta
waarom niet meteen Q9450?

waarom niet meteen nForce 780i?

waarom in godsnaam? :?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05
BasNation schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:08:
[...]

waarom niet meteen Q9450?

waarom niet meteen nForce 780i?

waarom in godsnaam? :?

:+
Misschien omdat ie er enkel mee wil gamen? Dan bied Quad niet veel extra. Dan kun je inderdaad beter voor de E8500 gaan, die boven de 4.0Ghz overklokken en dan over een jaar (of nog iets later) gelijk gaan voor de nehalem intel processoren.

En waarom zou je per sé een 780i chipset willen als je toch niet SLI gaat? Dan is de X38 even goed of zelfs beter. Een geforce 9800GTX/Ultra moet genoeg bieden om voorlopig alle games op very high te spelen, zonder dat daarvoor SLI nodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door outlandos op 03-01-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Quadcore wordt al ondersteund door de Unreal3 engine en de komende jaren zal dit snel toenemen dus is een quadcore tegen binnen redelijk korte tijd toch ook al voor gamers interessant lijkt me.

De 780i is gewoon het neusje van de zalm... voor prestatieverschil hoef je niet te zoeken... net als bij een P35 t.o.v. een X38.

Maar ik zie idd ook liever gewoon de GF9 series uitkomen.

p.s. die laatste waarom was gericht op zijn koelerkeuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasNation schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:46:

p.s. die laatste waarom was gericht op zijn koelerkeuze
Ik heb in het verleden een OCZ koeler gehad en de resultaten waren redelijk goed, is ook deels een persoonlijke keuze.
De OCZ Vendetta is een nieuwe koeler en is uiteraard bedoeld voor de hi-end gebruiker.

De snelheid ligt tussen de 1200 en 2800 rpm. De prijs is ook een pluspunt; 30.-

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben te laat, maar misschien is dit een idee voor de volgende BBG:
2x2 GB i.p.v. 4x1 GB.

Het is goedkoper , even snel en je kunt gemakkelijker upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Whizzkid92 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:43:
Ik ben te laat, maar misschien is dit een idee voor de volgende BBG:
2x2 GB i.p.v. 4x1 GB.

Het is goedkoper , even snel en je kunt gemakkelijker upgraden.
zeker een goed idee, of het de overclockbaarheid ten goede komt is twijfelachtig maar 2 sloten vrij houden is natuurlijk positief.

ik zelf heb al een hele tijd 2x2gb in mijn pricewatch mandje staan maar het toch nog even wachten met een nieuwe PC kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
IK ben toch van mening dat Crossfire een betere optie is. Zeker als een mobo gekozen wordt dat meer dan twee PCIe sloten heeft.
Bij een crossfire kan je er in dat geval nog een derde en eventueel vierde kaart bijsteken. Bij SLI ben je in het geval van de 8800 GT meteen verplicht om twee 9800 GT's of een 9700FX2 kaart aan te schaffen om te upgraden.
Het huidige verschil tussen 8800GT SLI en de HD3870 CF (lichte voorsprong in AA van SLI) vind ik te klein zeker gezien de betere X38 mobo's.

Is het Misschien een idee om in aanloop naar de BBG een x aantal systemen die op papier aan elkaar gewaagd zouden moeten zijn het ook daadwerkelijk tegen elkaar op te laten nemen? Of heeft PCM dan een sponsor nodig? Zodoende kan in ieder geval het performance vraagstuk worden beantwoord.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vraag mij af wat het nut is van een derde en vierde kaart bijsteken. Dan krijg je dezelfde discussie als bij SLI; is het nuttig om voor een SLI-bord te gaan met als doel er in de toekomst nog een kaart bij te steken? Imo heeft dat maar weinig nut. De hardwarewereld verandert hiervoor te snel. Ik denk dat het bijsteken van een derde kaart of zelfs vierde kaart weinig meer gaat opleveren. Simpelweg een nieuwe kaart kopen zal meer opleveren, gok ik zo.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat een HD3870 CF daarom zinloos zou zijn. Echter het argument van het bijsteken van een derde en vierde kaart vind ik niet zwaar wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 23:30

Pjoek

Of niet...

BasNation schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:06:
[...]

zeker een goed idee, of het de overclockbaarheid ten goede komt is twijfelachtig maar 2 sloten vrij houden is natuurlijk positief.

ik zelf heb al een hele tijd 2x2gb in mijn pricewatch mandje staan maar het toch nog even wachten met een nieuwe PC kopen :)
Naast de vraag of het de overclockbaarheid ten goede komt; zijn er verder nog voor- of nadelen te noemen van 2x2gb ten opzichte van 4x1?

Ik twijfel tussen beide en als het verder geen problemen geeft en het moederbord (in dit geval een GA-P35-DS3R) kan het betreffende merk/type OCZ hebben dan is de keus snel gemaakt.

Edit: hmm... het merk staat wel in de support list, maar dit type (OCZ OCZ2RPR800C44GK) niet. Iemand enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Pjoek op 04-01-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
RoD schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:45:
Ik vraag mij af wat het nut is van een derde en vierde kaart bijsteken. Dan krijg je dezelfde discussie als bij SLI; is het nuttig om voor een SLI-bord te gaan met als doel er in de toekomst nog een kaart bij te steken? Imo heeft dat maar weinig nut. De hardwarewereld verandert hiervoor te snel. Ik denk dat het bijsteken van een derde kaart of zelfs vierde kaart weinig meer gaat opleveren. Simpelweg een nieuwe kaart kopen zal meer opleveren, gok ik zo.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat een HD3870 CF daarom zinloos zou zijn. Echter het argument van het bijsteken van een derde en vierde kaart vind ik niet zwaar wegen.
Ik ben het met je eens als het gaat om een tweejaarlijkse upgrade. Maar niet wanneer het gaat om een snellere. Bij SLI ben je verplicht twee nieuwe kaarten te kopen om enige performence winst te boeken. Bij CF kan je al bij je volgende salaris een derde kaart erin proppen.
Maar ik ben me momenteel aan het orienteren en de keus is wel heel moeilijk!

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hahn

Geef eens een Reply, Waarom 2* 8800 GT en geen 2* HD3870 Crossfire ??

en waarom geen Corsair ipv Zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik geef geen gehoor aan mensen die commanderen. Kijk maar bij de replies van de BBG voor je eerste vraag en in het vorige BBG topic voor je tweede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
Wel jammer dat er in dit geval niet een de beste is.

"In single card configurations, the Radeon 3870 doesn't hold up well compared to the Geforce 8800 GT. However, two 3870s in Crossfire mode seem to scale very well, and will give a pair of 8800 GTs a run for their money in this price range. In addition, dual 3870s should be notably cheaper than dual 8800 GTs, as availability increases. Finally, Crossfire supports a wider range of chipsets than SLI, so it's often an attractive option." (Bron: tomshardware.com)

Mijn voorkeur gaat toch uit naar CF maar ik ben altijd zo blij met de argumentatie in de BBG's voor de keuze van welke processor of mobo. Keuze voor een CF moederbord en bijbehorend processor en geheugen is daarom ook meteen weer een stuk moeilijker. Ook omdat CF meer chipsets ondersteund.

Welk X 38 is bijvoorbeeld de beste keus en wat zijn precies de voordelen van X38 t.o.v zijn voorganger?

Ook jammer dat er slechts eens in de twee maanden een BBG verschijnt. zeker nu er in jan. zoveel moois op de markt verschijnt.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
De meeste nieuwe spullen komen pas halverwege/eind februari, dus precies op tijd voor de volgende BBG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Waarom word er eigenlijk telkens voor de XtremeMusic gegaan? Volgens mij biedt de XtremeGamer niet alleen de naam, maar ook enkele voordelen in een gamesysteem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

in het game-systeem is gekozen voor de Samsung SH-203N
deze is (bij mijn leveranciers) nergens op voorraad wel hebben ze de Samsung SH-203P
weet iemand het verschil tussen de "N' en de "P" versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Samsungsite al bekeken?

N versie
P versie

Ik zie op wat anders geformuleerde specs weinig verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

Xander schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:01:
Samsungsite al bekeken?

N versie
P versie

Ik zie op wat anders geformuleerde specs weinig verschillen...
daar had ik idd al gekeken (op de nederlandse samsung site) en ook ik kon niet echt verschillen vinden, vandaar dat ik de vraag hier stel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij de P versie staat "Disk Format: Print : CD-R, DVD+/-R LS Media" er nog bij. Dat is toch (soort van) Lightscribe ofzo..? :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Uhu.

Maar bij de N versie staat ook " Light Scribe Applied" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
is de intel core 2 duo E8500 perfect compatibel met de IN9 32-MAX moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
niet dus, ik kreeg een antwoord van abit per mail:

Dear Customer,

the IN9 32X-MAX does not support the E8500 processor yet. We cannot say if in future with a BIOS update it will support this cpu.

Kind regards,

Stefan Toonstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
dat houd dus in dat de processor die nu in de schema staat als game pc januari is dus niet compatibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De edit-knop is je vriend ;)

Wel een slechte zaak, idd. En slordig van 'ons' bovendien. Misschien bij de volgende BBG toch maar iets zorgvuldiger te werk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hoezo is dat slordig :? Er staat toch dat er voor de E8x00-serie niet duidelijk is of die compatible is met het aangeraden moederbord? Dan moet je er ook niet vanuit gaan dat dat wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:04

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

barcawinner schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:49:
Maar waarom de HP w2207h ? Voor een Multimediasysteem zou hij prima zijn, maar voor een gaming is het drama, want een glossy scherm werkt simpelweg niet, bovendien is het een 5 ms scherm en heeft hij hoge input lag. De LG L227WT is het perfecte beeldscherm voor gamen. 2 ms reponse time, 100% kleurechtheid, 5000:1 contrast ratio, 22", en bovendien een van de laagste input lag (op de Dell beeldschermen na).

ProductPrijs
LG L227WT-PF€ 315,77
Importeren
Inmiddels heb ik de monitor, en wat een top ding is het :) Geen backlight bleeding te bespeuren, totaal geen ghosting of iets degelijks, geen input lag te bespeuren (ik had hiervoor een CRT), kleuren zijn fantastisch, heb alleen de brightness naar beneden gedaan omdat hij iets te fel was, maar nu dus niet meer. Zwart is echt zwart en wit is echt wit. Ik heb geen dode pixels. De monitor ziet er heel strak uit, had alleen wat problemen met de montitor wat te verstellen, moest behoorlijk wat kracht zetten om het scherm een paar graden naar achter te verstellen in het begin en was bang dat ik iets zou breken, maar nu staat ie gewoon goed zonder dat ik iets geforceerd heb. Het grootste voordeel van deze monitor tegenover de HP uit de BBG is dat deze wat meer gamer-friendly is, het heeft namelijk een non-glossy scherm. Ander voordeel is dat ie iets goedkoper is en dat hij technisch superieur is (contrast ratio, kleuren, responsetime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hahn schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:42:
Er staat toch dat er voor de E8x00-serie niet duidelijk is of die compatible is met het aangeraden moederbord
I stand corrected... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
barcawinner schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:21:
[...]

Inmiddels heb ik de monitor, en wat een top ding is het :) Geen backlight bleeding te bespeuren, totaal geen ghosting of iets degelijks, geen input lag te bespeuren (ik had hiervoor een CRT), kleuren zijn fantastisch, heb alleen de brightness naar beneden gedaan omdat hij iets te fel was, maar nu dus niet meer. Zwart is echt zwart en wit is echt wit. Ik heb geen dode pixels. De monitor ziet er heel strak uit, had alleen wat problemen met de montitor wat te verstellen, moest behoorlijk wat kracht zetten om het scherm een paar graden naar achter te verstellen in het begin en was bang dat ik iets zou breken, maar nu staat ie gewoon goed zonder dat ik iets geforceerd heb. Het grootste voordeel van deze monitor tegenover de HP uit de BBG is dat deze wat meer gamer-friendly is, het heeft namelijk een non-glossy scherm. Ander voordeel is dat ie iets goedkoper is en dat hij technisch superieur is (contrast ratio, kleuren, responsetime).
Ik zit er ook over te denken om de LG L227WT te halen binnenkort, maar het tekort aan reviews is beangstigend... de LG is al een aardig tijdje prima beschikbaar, maar nog nergens een review.

Ik las volgens mij bij de Duitsers op Prad.de dat de voet te licht/slap is waardoor de monitor flink gaat wiebelen als je hard zit te tikken of bijvoorbeeld je glas hard neerzet op je bureau. Klopt dit?

Als het kan... maak een nieuw topic hier op GoT en post wat foto's. Deze monitor verdient wel wat meer aandacht dan het nu krijgt. En jij kan het geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:04

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

BasNation schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:41:
[...]

Ik zit er ook over te denken om de LG L227WT te halen binnenkort, maar het tekort aan reviews is beangstigend... de LG is al een aardig tijdje prima beschikbaar, maar nog nergens een review.

Ik las volgens mij bij de Duitsers op Prad.de dat de voet te licht/slap is waardoor de monitor flink gaat wiebelen als je hard zit te tikken of bijvoorbeeld je glas hard neerzet op je bureau. Klopt dit?

Als het kan... maak een nieuw topic hier op GoT en post wat foto's. Deze monitor verdient wel wat meer aandacht dan het nu krijgt. En jij kan het geven :P
Ik heb een solide bureau dus ik heb totaal geen last van een 'wiebelende monitor', dus ik kan je daar niks over vertellen.

Ik zal morgen eens kijken of ik fotootjes kan maken, als je even vertelt wat voor soort foto's je precies wilt dan heb je er misschien nog meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
barcawinner schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 02:03:
[...]

Ik heb een solide bureau dus ik heb totaal geen last van een 'wiebelende monitor', dus ik kan je daar niks over vertellen.

Ik zal morgen eens kijken of ik fotootjes kan maken, als je even vertelt wat voor soort foto's je precies wilt dan heb je er misschien nog meer aan ;)
Als je je kamer kan verduisteren en het scherm een 100% zwart beeld kan laten weergeven... dan een foto zonder flits. Zo kan je zien of het scherm uniform verlicht is en of er backlight bleeding is. Ook een foto van alle connectors oid. Als je nog een andere monitor thuis hebt, ernaast zetten en foto maken ter vergelijking ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09

jdh009

FP ProMod
Het systeem maakt gebruik Abit IN9 32X-MAX echter las ik op de site van hardware.info dat deze geen DDR3 aan kan op 1333mhz, heeft dit op later termijn geen effect als je dit systeem wilt upgraden of voldoet de DDR2 op 800 prima ook op langer termijn? Tevens staat er op tweakers bij het productreview bij de minpunten: Compatibiliteit (BIOS probleem), ik kan hier echter niks over vinden op google, weet iemand hier wat meer van af?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jdh009 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:39:
Het systeem maakt gebruik Abit IN9 32X-MAX echter las ik op de site van hardware.info dat deze geen DDR3 aan kan op 1333mhz, heeft dit op later termijn geen effect als je dit systeem wilt upgraden of voldoet de DDR2 op 800 prima ook op langer termijn? Tevens staat er op tweakers bij het productreview bij de minpunten: Compatibiliteit (BIOS probleem), ik kan hier echter niks over vinden op google, weet iemand hier wat meer van af?
Uit diezelfde productreview:
Na alles geinstalleerd te hebben niet op kunnen starten doordat naar later bleek het bord met de geinstalleerde BIOS 1.0 uit 2006 niet de FSB 1333 Intel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 23:38

PJJ

Is het verstandig om op dit moment nog even te wachten met het aanschaffen van een compleet nieuw game systeem, ivm de nieuwe nvidia kaarten die worden uitgebracht (de 9 serie) en evt nieuwe intel quad cores? Waarschijnlijk zal de volgende BBG deze nieuwe hardware behandelen maar ben zelf niet helemaal uptodate omtrend de release data van de nieuwe hardware :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Zenix

BOE!

PJJ schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:33:
Is het verstandig om op dit moment nog even te wachten met het aanschaffen van een compleet nieuw game systeem, ivm de nieuwe nvidia kaarten die worden uitgebracht (de 9 serie) en evt nieuwe intel quad cores? Waarschijnlijk zal de volgende BBG deze nieuwe hardware behandelen maar ben zelf niet helemaal uptodate omtrend de release data van de nieuwe hardware :p .
Hardware ontwikkelingen gaan altijd hard.. Zo kan je blijven wachten. wil je nieuwe intel proccesor kan je als tussenstap ff een E2xxx serie proccesor nemen en die ff flink overklokken totdat je lang genoeg gewacht hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Even een "review" van mijn ervaring met de PSI P6N SLI FI:

http://tweakers.net/productreview/5906

Dit was mijn eerste indruk. Na een week stoeien met het overklokken, stel ik mijn conclusie bij;
Het is een leuk bord als je SLI wilt draaien. Als je gaat overklokken kan je misschien beter iets anders gaan zoeken; zelf heb ik er iig een slechte ervaring mee. De e6750 die ik nu heb, wilde niet stabiel draaien boven de 2800mhz, de FSB had ook grote moeite met 400mhz of hoger.

Dat het niet aan de CPU, geheugen of iets anders lag blijkt wel uit het feit dat ik met gemak de CPU nu op 3200mhz heb draaien en een FSB op 400mhz met een Asus P5KC.

Verder is het reuze irritant dat als je iets verandert in het bios niet werkt, het systeem niet wil booten, je verplicht bent een clear cmos uit te voeren. Er is geen optie om de laatste werkende settings ofzo te saven. Verplicht iedere keer weer de settings aanpassen aan je wensen en dan maar hopen dat het systeem nu wel start :X Geduld word dan al snel zwaar op de proeg gestelt.
Dit is absoluut geen lekker bord om mee over te klokken.

Als ik de forums lees hoor ik dat dezelfde nukken ook met de 680i chipset gebeuren, zo te zien zijn de 650i en 680i nou niet bepaald "overklokkersvriendelijk".

Wellicht is een Crossfire opstelling dan toch de betere keus, zeker als je de CPU/FSB wil gaan overklokken.

[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 12-01-2008 16:23 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:28:
Waarom word er eigenlijk telkens voor de XtremeMusic gegaan? Volgens mij biedt de XtremeGamer niet alleen de naam, maar ook enkele voordelen in een gamesysteem...
Zou iemand me dat kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

680i wil je ook niet meer hebben ivm cpu-compatibiliteit. Kies dan een 780i. Wel duurder maar heeft langere lifetime. Bij geen sli (of wel crossfire) zit ik meer te denken aan een x38 of x48. Kan je naast de nvidia ook nog een physics kwijt. Sli werkt immers niet op een X..

Ben trouwens een beetje de weg kwijt vwb de nieuwe G-core maar dat vind ik wel in het nvidia topic.

[ Voor 28% gewijzigd door shades op 15-01-2008 16:25 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik nou echt een ezel dat ik niet snap waar ik nou de huidige lijst moet zien met alle componenten die in het gamesysteem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:33:
ben ik nou echt een ezel dat ik niet snap waar ik nou de huidige lijst moet zien met alle componenten die in het gamesysteem zitten?
Ja,

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoezo is hij in dit topic weggehaald met [verouderde lijst] als reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:27:
[...]

Omdat hij veroudert is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:27:
[...]

Dit topic is/was ter voorbereiding op de BBG van januari, kijk maar naar de datum. Die [verouderde lijst] was anders dan die in de huidige BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dit topic is alleen maar om (mij) te helpen bij het maken van de Best Buy Guide, het is dus niet de bedoeling dat je hier kijkt naar de BBG-systemen, omdat je dan ook alle uitleg mist enzo. Je moet dus gewoon op de frontpage kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
En wanneer gaan we over die van maart speculeren?

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is midden januari, dus tijd zat lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilfred schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:51:
En wanneer gaan we over die van maart speculeren?
Ik denk eerst dat de intel E8x00 en Geforce 9xxx uit moeten komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Ligt het nou aan mijn :?

Ik kan bij alternate en azerty (niet verder gekeken) helemaal (nog ???) geen 780i moederboarden vinden. Die zijn toch al uit. Ik meen een eVGA board gezien te hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De XtremeGamer is de officiële vervanger van, en gestripte versie van de XtremeMusic afaik. Deze komt met wat minder software, is low-profile, en niet officiëel gediscontinued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:27:
Ligt het nou aan mijn :?

Ik kan bij alternate en azerty (niet verder gekeken) helemaal (nog ???) geen 780i moederboarden vinden. Die zijn toch al uit. Ik meen een eVGA board gezien te hebben 8)7
http://tweakers.net/price...i-sli-775-a1-version.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

TheZeroorez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:29:
De XtremeGamer is de officiële vervanger van, en gestripte versie van de XtremeMusic afaik. Deze komt met wat minder software, is low-profile, en niet officiëel gediscontinued.
Maar er is nog wel support voor de Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Ja maar dat is er maar 1 en ik kom ook nog de strike extreme 2 tegen van asus. Lijkt me niet heel veel keus. (heb je eigenlijk een sli mobo nodig als je geen sli wilt maar wel een nvidia + physics ?)

late edit:
Wanneer komt die E8xx dinges nu uit ? Ik ga toch voor mATX, de NZXT Rogue wordt steeds beter leverbaar, gave kast die met gemak 8800 type kaarten kan herbergen. Denkzelf dat ik voor een GA-G33M-DS2R mobo ga maar weet niet of de E8500 daar in past.(ja het past (zie kopje bios))

[ Voor 31% gewijzigd door shades op 20-01-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:25
physics kaarten zijn toch met een PCI aansluiting (tenminste wel die Ageia PhysX kaarten).
dan heb je geen SLI nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Renshetmens schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:49:
physics kaarten zijn toch met een PCI aansluiting (tenminste wel die Ageia PhysX kaarten).
dan heb je geen SLI nodig.
Ze zijn pci-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Het moederbord uit deze BBG ondersteund de de E8400 procesoren wel sinds de 1.4 beta patch, alleen veel mensen hebben problemen met overclocken, maar dit zal hopelijk verholpen worden in een latere patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen.
Zie CSL Beleid#welke en de topicwaarschuwing :).

[ Voor 83% gewijzigd door Thandor op 04-02-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik één toe ga staan wil de rest dat ook :). Ik volg gewoon het beleid en dat beleid is niet zomaar out of the blue opgesteld.

[ Voor 74% gewijzigd door Thandor op 04-02-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
om even op de discussie van de vorige pagina terug te komen... de eerste review van de LG L227WT-PF is verschenen:
http://www.trustedreviews...2/LG-Flatron-L227WT-PF/p1
despite generally good and sometimes excellent image quality, one can't help but feel that LG has missed a trick with the L227WT-PF. For the price it offers little by way of features or adjustability, settling for the kind of feature set that could be found in any bargain basement example. And, at this price, that isn't really enough: not even close, in fact. Thus, it remains that the likes of the HP w2207, which looks an even better proposition now than it did when we reviewed it, or the Samsung 226BW that has come down in price to around £200, are probably better options.
Nu is dit maar één review maar ik denk toch dat we deze monitor wel weg kunnen laten uit toekomstige BBGs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet er niet eens een feb bbg komen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
BBG is tweemaandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar alvast een topic voor maart. Want dan moet de BBG op de frontpage staan. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O sorry niets gezegt dan :) was hier niet van op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:49:
Ja, maar alvast een topic voor maart. Want dan moet de BBG op de frontpage staan. Toch?
Alles op z'n tijd, gewoon even geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik heb dus dit game systeem gekocht en gelijk na de assemblage al problemen.

Als ik bij het opstartten in de BIOS settings probeerde te komen liep die vast en na een reset werd er helemaal niks meer op het beeld weergeven totdat ik een CMOS reset deed met de jumper.

Uiteindelijk allemaal dingen geprobeerd maar hij bleef steeds vastlopen met de POST code 75 op het display van de moederbord.

Uiteindelijk heeft het flashen van de BIOS het probleem verholpen. Eerst probleerde ik met een floppy te flashen maar al die bagger diskettes van 10+ jaar ofzo die ik nog had liggen gaven problemen dus daarna heb ik een boot cd gebrand (van bootdisk.com), het booten van CD lukt wel maar ik kon daarna niet naar het cd-rom station (SATA) gaan in DOS omdat de drivers van bootdisk.com alleen werken met een IDE cd-rom station. Dus daarna een oude IDE cd-rom speler uit de kast gepakt en daarmee lukte het wel om de te flashen.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
'Dit' systeem? Welke van de twee moederborden en welke van de drie CPU's? Vaak staat trouwens gewoon op de compatibility list van de mobo-fabrikant welke BIOS je nodig hebt voor jouw CPU. Als je een bord van een oude revisie (met nog een oud BIOS) te pakken hebt wat je zelf nog moet flashen, kunnen we daar bij het maken van een BBG natuurlijk ook niet veel aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

het high end game systeem zonder de alternatieven

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
Ik hoor het graag zeggen een High-end systeem , overlaatst stond er een Dell XPS te koop voor €999
met een 8600GTS en als mededeling Draait alle games op High , Alle games behalve Crysis. Er is en blijft geen (betaalbaar) systeem waar je crysis op zen High settings kan zetten zonder iets of wat gezeur, Mocht er een Vga uitkomen waarmee je constant 60FPS hebt dan zou het pas Gamen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Een 8600GTS is alles behalve high-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
Hahn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:52:
Een 8600GTS is alles behalve high-end.
Voila :) Daar speel ik nog niet eens bioshock of Cod 4 graag mee laat staan crysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Iets dat als gamessysteem verkocht wordt met een 8600GT voor 1000 euro is dan ook gewoon veel te duur en/of scheef gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas worden er wel vaker marketingstunts zoals dit gedaan.. .ik heb best wel vaan in bladen zien staan "high-end gaming videokaart" oid. . Terwijl het echt bugdet was..
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen.
Zie CSL Beleid#welke.