[BBG] High-end gamesysteem januari 2008

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Goedenavond jongens & meisjes,

Ook van mij natuurlijk weer een (high-end game)systeempje. Waren er de vorige keer nog een flink aantal veranderingen op te merken, deze keer ben ik bang dat dat niet echt het geval zal zijn. Het enige wat ik aan het systeem heb veranderd ten opzichte van de vorige keer is Asus in plaats van Club3D voor de 8800GT-videokaarten en als processor de (jawel hoor, een quadcore deze keer) Intel Core 2 Quad Q9450 in plaats van de E6850.

[Verouderde lijst verwijderd]

Wel of niet met de veranderingen eens? Moet er per se iets bij, uit, anders? Laat het horen :)

[ Voor 82% gewijzigd door Hahn op 09-01-2008 14:31 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik vermoed dat je voor die Quad wel een ander moederbord nodig hebt.. Misschien dat ik het mis heb.

Heb het gevonden geloof ik

http://core.tweakers.net/...e-met-yorkfield-cpus.html

[ Voor 43% gewijzigd door ECP0WERS op 21-12-2007 19:41 ]

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, daar zou je wel eens een goed punt mee kunnen hebben :P Daar zal ik nog even naar kijken.

En de processor is ook een twijfelgevalletje, ik dacht eerlijk gezegd dat ie in januari uit zou komen, maar ik lees nu berichten dat dat februari/maart kan gaan worden :X

[ Voor 48% gewijzigd door Hahn op 21-12-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
ECP0WERS schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:35:
Ik vermoed dat je voor die Quad wel een ander moederbord nodig hebt.. Misschien dat ik het mis heb.
Dat heb je mis volgens mij... :) Of waren er tussen die proc en chipset nou juist die compatabiliteitsproblemen? :X
nieuws: 'Intel saboteerde ontwikkeling nVidia 680i-chipset'
nieuws: Nforce 680i-chipset definitief niet compatible met Yorkfield-cpu's

Ik vraag me alleen af of die Q9450 een beetje leverbaar is in januari al? Lijkt me niet: nieuws: 'Intel stelt lancering 45nm quadcores uit wegens problemen AMD'

[ Voor 38% gewijzigd door Xander op 21-12-2007 19:44 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik zou die quadcore als alternatief noemen met de melding "mocht hij in februari leverbaar worden kan de ... overwogen worden", maar niet als primaire keuze in de BBG voor januari inderdaad. Lijkt me te riskant :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:50

FeaR

In GoT we trust

Xander schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:36:
[...]

Dat heb je mis volgens mij... :) Of waren er tussen die proc en chipset nou juist die compatabiliteitsproblemen? :X
nieuws: 'Intel saboteerde ontwikkeling nVidia 680i-chipset'
Nope, jij hebt het mis.

Het is nog onduidelijk of de nForce 680i-chipset wel overweg kan met de 45nm Wolfdale-cpu’s. Deze processors zijn gebaseerd op hetzelfde ontwerp als de Yorkfield-cpu's, maar bevatten twee in plaats van vier rekeneenheden. Gebruikers die een nForce-chipset willen gebruiken in combinatie met de nieuwste Intel-cpu moeten wachten op de 780i-chipset, of op een nieuwe revisie van 680i-moederborden.

Bron @ tweakers

Edit:
Oke crosspost met jouw edit :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Ik meen mij ook te herrineren dat de Nforce 6 moederborden niet compatible waren met de nieuwe 45nm processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
FeaR1986 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:43:
[...]

Nope, jij hebt het mis.

Het is nog onduidelijk of de nForce 680i-chipset wel overweg kan met de 45nm Wolfdale-cpu’s. Deze processors zijn gebaseerd op hetzelfde ontwerp als de Yorkfield-cpu's, maar bevatten twee in plaats van vier rekeneenheden. Gebruikers die een nForce-chipset willen gebruiken in combinatie met de nieuwste Intel-cpu moeten wachten op de 780i-chipset, of op een nieuwe revisie van 680i-moederborden.
Maar... maar... de Q9450 is toch een Yorkfield? Volgens dit nieuwsartikel iig (ok, ik begin die website van BalusC echt te missen :+). Dat gaat dus in ieder geval niet werken.

Mijn opmerking van bij het multimediasysteem hier maar ook even neergooien trouwens :+
Xander schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:33:
Waarom deze cardreader:
pricewatch: Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)
en niet deze:
pricewatch: Apacer MegaSteno AE161 Cardreader (16 in 1, USB2.0)
?

Goedkoper, 16-in-1 ipv 15-in-1. Wat mis ik?

Ik zou graag de specs willen vergelijken, maar die ER151 kan ik helemaal niet meer vinden op de apacer site?

[ Voor 31% gewijzigd door Xander op 21-12-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Voor januari kan je nForce 780i ook in overweging nemen. nF680i kan namelijk niet goed om gaan met Yorkfield CPU's. Tenzij men voor een Q6600 gaat, wat op dit moment wel de beste optie is. Waarschijnlijk zullen de langzamere Yorkfields namelijk uitgesteld worden, zoals als eerder gezegd is door Xander. Totdat die Yorkfields uit komen zullen we de Q6600 nog wel kunnen krijgen.
Maar, Crossfire schaalt iets beter dan SLI en X38 clockt beter over omdat hij koeler is. In mijn ogen is dus de beste setup voor een gaming systeem op dit moment een X38 met 2 HD3870's in Crossfire.

Verder zou ik gaan voor Crucial Ballistix PC6400 geheugen. Gegarandeerd Micron chips, een goede prijs en kom erg goed uit de reviews.

De Coolermaster CM 690 zou ik ook nog in overweging nemen. Een koopje, zeker gezien de ruimte en de koeling. En laten we niet vergeten, de looks.

Die Zalman voeding is leuk, maar de Corsair voedingen zijn volgens vele reviews nog altijd beter.

Verder ziet het er goed uit. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Limit-NL op 21-12-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik ben een beetje nieuw maar wat is het verschil tussen prijs en subtotaal? Ik zie dat de 8800gt dan 2x zo duur wordt :S

En op het moederbord zit toch al een onboard audiokaart of is die niet goed genoeg?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:39:
Sorry, ik ben een beetje nieuw maar wat is het verschil tussen prijs en subtotaal? Ik zie dat de 8800gt dan 2x zo duur wordt :S
Komt omdat er 2 van die lieve diertjes besteld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

goed lezen, 1 stik kost 199 en er worden er 2 gekocht!

spuit 11 ftw

[ Voor 26% gewijzigd door Edmin op 21-12-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:41:
[...]

Komt omdat er 2 van die lieve diertjes besteld worden ;)
AAAh op die manier! ja natuurlijk ik zag de # kolom over het hoofd.

Over de muis valt natuurlijk nog veel te discuseren maar nu de prijs toch zo hoog is niet ff een lachensis doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de bedoeling van dit topic?
Er word een systeem neer gepleurt in de startpost zonder onderbouwing of wat dan ook, en dan moeten andere mensen op het forum gaan zeggen wat er moet worden veranderd?
Is dit een discussie? :?

En op GOT vinden ze topics zoals "Is dit systeem goed?" overbodig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Op zich best eens met ^..

Waar is de onderbouwing die ook in de BBG's staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"
Dus barst maar los, vooral suggesties over hoe ik de totaalprijs iets zou kunnen drukken (ander moederbord?) zijn welkom. En uiteraard mogen voorstellen voor andere onderdelen ook, zolang het maar gegrond is :)
"

Dit is de bedoeling denk ik.
(quote van gamesysteem januarei 2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:55:
Wat is nou de bedoeling van dit topic?
Er word een systeem neer gepleurt in de startpost zonder onderbouwing of wat dan ook, en dan moeten andere mensen op het forum gaan zeggen wat er moet worden veranderd?
Is dit een discussie? :?

En op GOT vinden ze topics zoals "Is dit systeem goed?" overbodig ;(
*zucht* Lees de FAQ waarin staat dat die topics mogen voortaan anders even _helemaal_ door, dan zie je staan dat dit de vervangers ervan zijn.
SoaDmaggot schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:03:
Op zich best eens met ^..

Waar is de onderbouwing die ook in de BBG's staat?
Díe gaan we hier dus, naast het systeem, fabriceren. Hahn kan wel met een flinke onderbouwing beginnen, maar ten eerste is driekwart van het systeem vaak hetzelfde als die van de editie ervoor (dus de november BBG), waar al onderbouwing voor staat, en is het ook nog eens zo dat users vaak veel terughoudender zijn met het plaatsen van suggesties wanneer deze er al staat.

Als er enkel een systeem staat komt er (denk ik) veel meer langs dan wanneer er een startpost van 1km en een uur of drie werk staat, vol met 'waarom dit het perfecte systeem is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Zenix

BOE!

ik zou de MX518 vervangen voor een G5 G9 of lachesis
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:39:

En op het moederbord zit toch al een onboard audiokaart of is die niet goed genoeg?
een Xi-Fi is beter en ontlast de proccesor ALS de drivers goed zijn etc. En in een game pc gaat het om snelheid :)

[ Voor 81% gewijzigd door Zenix op 21-12-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiagamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik zou wachten op de nieuwe G100 van Nvidia. Die komt in maart uit, en de nieuwe Quad Core processoren van Intel komen ook in maart uit en niet februarie als ik het goed heb. De G100 gaat wel een erg dure prijskaartje krijgen, maar daarom heb ik ook alvast 600 euro aan de kant gelegd voor die kaart. Het is al bevestigd dat de kaart zelfs veel krachtiger gaat worden als een dual G92 chipset en is voor mij dus een ideale kaart om een hele jaar mee te doen. Ik ben het namelijk zat om de grafishe kaart telkens te upgraden. En nu nog maar hopen dat de G100 wel goed met Crysis en de toekomstige games kan omgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, dat gaan we doen! We slaan de BBG over omdat nVidia zegt in maart met nieuwe videokaarten te komen! :z

De BBG komt elke twee maanden en is dan goed geschikt voor de mensen die dan een computer willen kopen en niet over nog eens 2 of 3 maanden, want dan kunnen ze de volgende BBG weer gebruiken. Posts over producten die nog (lang) niet op de markt zijn hebben dus vrij weinig nut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:24:
[...]

*zucht* Lees de FAQ waarin staat dat die topics mogen voortaan anders even _helemaal_ door, dan zie je staan dat dit de vervangers ervan zijn.
[...]
Díe gaan we hier dus, naast het systeem, fabriceren. Hahn kan wel met een flinke onderbouwing beginnen, maar ten eerste is driekwart van het systeem vaak hetzelfde als die van de editie ervoor (dus de november BBG), waar al onderbouwing voor staat, en is het ook nog eens zo dat users vaak veel terughoudender zijn met het plaatsen van suggesties wanneer deze er al staat.

Als er enkel een systeem staat komt er (denk ik) veel meer langs dan wanneer er een startpost van 1km en een uur of drie werk staat, vol met 'waarom dit het perfecte systeem is'.
Dat snap ik, maar als ik zie om welke redenen andere topics worden gesloten sta ik versteld van dit soort topics. Er word hier een systeem neer geknald, en that's it.
Er staat niet eens een linkje naar de BBG wat dat ook moge zijn, er staat geen enkele onderbouwing (Een inie minie klein stukje mag toch wel kunnen?)
Waarom staat er geen link naar de vorige BBG?
Er is geen aanleiding voor een discussie, dit spreekt elkaar toch heel erg tegen?
Als ik hier wil discussieren moet ik als buiten-persoon van de TS een onderbouwing gaan maken en maar hopen dat anderen hiermee in discussie gaan?

Ik vind het veel interessanter om te zien hoe iemand erbij is gekomen om een Abit IN9 32X-MAX te kiezen, en daar een discussie over te beginnen.
Dit ziet eruit als;

"tadaa dit is het systeem succes ermee"

Ik weet 100% dat als er onderbouwing bij had gestaan, er veel meer interessante reacties waren geweest, dan het hoopje reacties wat tot nu toe vrijwel niks toevoegt aan de topic.
Het is normaal de bedoeling van de TS (Maakt niet uit welke TS) om ergens moeite voor te doen, forumgebruikers worden hier sterk op in de gaten gehouden en sommige mensen worden hier compleet op afgezeikt, en zoiets als dit word wel "door de vingers gezien".

Begrijp me niet verkeerd maar ik sta hier echt versteld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij denk jij dat je alleen mij nu moet helpen ofzo, waarschijnlijk omdat je niet eens weet wat de BBG (= Best Buy Guide) is, maar dit topic is bedoeld om een systeem te maken voor een artikel op de frontpage, waarmee je zelf dus ook een steentje bij kan dragen aan het helpen van medetweakers.

Dit topic is trouwens helemaal niet bedoeld voor discussies, maar voor op- en aanmerkingen over wat er eventueel beter zou kunnen.

Je kan hier nu dus wel gaan zeuren over dat andere topics, waar meer moeite in gestoken is, op slot gaan, maar dat is een vergelijking die zo scheef is als wat. Verder wil ik je verzoeken om als je verder nog commentaar hebt dit in LA te posten, want er is alweer genoeg offtopic gepost inmiddels :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 22-12-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 18:15
ik denk dat je beter 2 HD3870's in CF kan zetten want die presteren in crossfire/sli beter dan de 8800 GT's en hierbij komt ook dat je dan een moederbord met intel chipset hebt dat je zeker de yorkfield kan ondersteunen.
en dit geheugen heb ik pas bij azerty gevonden wereldprijs wereldsnelheid http://www.azerty.nl/prod.../quad2x4096-8500c5df.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiagamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05-2023
Sorry van mijn vorige post, ik wist niet eens wat BBG was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:58:
Volgens mij denk jij dat je alleen mij nu moet helpen ofzo, waarschijnlijk omdat je niet eens weet wat de BBG (= Best Buy Guide) is, maar dit topic is bedoeld om een systeem te maken voor een artikel op de frontpage, waarmee je zelf dus ook een steentje bij kan dragen aan het helpen van medetweakers.

Je kan hier nu dus wel gaan zeuren over dat andere topics, waar meer moeite in gestoken is, op slot gaan, maar dat is een vergelijking die zo scheef is als wat. Verder wil ik je verzoeken om als je verder nog commentaar hebt dit in LA te posten, want er is alweer genoeg offtopic gepost inmiddels :)
Natuurlijk, als het warm onder de voeten wordt krijg je zulke reacties.
Ik zeur trouwens niet over andere topics, ik vind de regeltjes op GOT elkaar een beetje tegenspreken ;)

TheZeroorez
Moderator SGD/SPV

spreekt je namelijk een beetje tegen ;)

Ontopic ;

Waarom is er niet gekozen voor 2x10.000RPM schijven in raid-0, en een extra 1TB/750GB schijf als opslag?
2x een raptor met je OS erop en andere kleine apps + wat games lijkt mij een stuk effectiever, dan kun je je gedownload spul op een andere schijf zetten.

Zijn er ook regels verbonden aan de BBG, heb je hier misschien een linkje van voordat ik verkeerde dingen ga zeggen?

Staat dit topic dan niet verkeerd, en kan het beter in "Frontpage" forum staan?

Waarom word het spul niet bij 1 winkel besteld? Dit zijn namelijk de goedkoopste prijzen uit de pricewatch en hierdoor moet je bij veel verschillende winkels bestellen wat veel verzendkosten met zich mee brengt, of is de prijs niet belangrijk?

Als ik het kon, had ik dezelfde lijst gemaakt met de prijzen uit de pricewatch erachter (Zoals het er nu ook staat) daaronder had ik een 5tal winkels neer gezet waar je alles in 1 keer kunt bestellen, en alleen het totaalprijsje erbij exl. verzendkosten?

Ho wacht, een edit
Dit topic is trouwens helemaal niet bedoeld voor discussies, maar voor op- en aanmerkingen over wat er eventueel beter zou kunnen.
Dan heb ik niks gezegd. :X

P.S. Het zou handig zijn als je in de startpost enkele afwijkende regels neer zou kunnen zetten met betrekking tot dit topic, het is namelijk erg verwarrend :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

met het ook op het uitkomen van de nieuwe Yorkfield-processoren zou ik persoonlijk kiezen voor een 780i moederbord. Heb alleen geen idee of die binnenkort al verkrijgbaar zijn.

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 00:16:
[...]

Ik zeur trouwens niet over andere topics, ik vind de regeltjes op GOT elkaar een beetje tegenspreken ;)
De BBG topics lijken misschien een uitzondering op de regel, maar het gaat hier om een artikel waarmee een grote groep mensen geholpen wordt, terwijl topics in CSL juist meestal alleen voor 1 persoon zijn.
Ontopic ;

Waarom is er niet gekozen voor 2x10.000RPM schijven in raid-0, en een extra 1TB/750GB schijf als opslag?
2x een raptor met je OS erop en andere kleine apps + wat games lijkt mij een stuk effectiever, dan kun je je gedownload spul op een andere schijf zetten.
Daar is aan gedacht en vorige keren ook als opmerking gegeven, maar het prijsverschil maakt de (redelijk kleine) snelheidswinst niet goed.
Zijn er ook regels verbonden aan de BBG, heb je hier misschien een linkje van voordat ik verkeerde dingen ga zeggen?
Nope, ik maak de BBG, maar aan de hand van de op- en aanmerkingen die ik krijg van jullie (de forumbezoekers) verander ik het systeem die ik in gedachten had :)
Had gekund, maar hier komen een stuk meer mensen die verstand van zaken hebben, zodoende :)
Waarom word het spul niet bij 1 winkel besteld? Dit zijn namelijk de goedkoopste prijzen uit de pricewatch en hierdoor moet je bij veel verschillende winkels bestellen wat veel verzendkosten met zich mee brengt, of is de prijs niet belangrijk?
Simpelweg omdat bijna geeneen winkel alles in voorraad heeft van één BBG-systeem. Het is natuurlijk niet aan te raden om elk onderdeel bij een andere winkel aan te schaffen, maar het verdelen over 2 of 3 winkels maakt het meestal zelfs goedkoper dan alles bij 1 winkel te kopen, ondanks dat je meer verzendkosten betaald.
Als ik het kon, had ik dezelfde lijst gemaakt met de prijzen uit de pricewatch erachter (Zoals het er nu ook staat) daaronder had ik een 5tal winkels neer gezet waar je alles in 1 keer kunt bestellen, en alleen het totaalprijsje erbij exl. verzendkosten?
De verzendkosten worden sowieso niet meegerekend.
Ho wacht, een edit

[...]

P.S. Het zou handig zijn als je in de startpost enkele afwijkende regels neer zou kunnen zetten met betrekking tot dit topic, het is namelijk erg verwarrend :)
Dat bedacht ik mezelf ook net :P Ik zal de volgende keer iets duidelijker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Laatst online: 28-08 18:15
ik denk dat je beter 2 HD3870's in CF kan zetten want die presteren in crossfire/sli beter dan de 8800 GT's en hierbij komt ook dat je dan een moederbord met intel chipset hebt dat je zeker de yorkfield kan ondersteunen.
en dit geheugen heb ik pas bij azerty gevonden wereldprijs wereldsnelheid http://www.azerty.nl/prod.../quad2x4096-8500c5df.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat zei je net ook al, dat heb ik niet over het hoofd gezien hoor ;) En je hebt een goed punt, CF lijkt beter te schalen dan SLI, ik zal me er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Hoi, volgens is er maar 1 overtuigende kandidaat voor het BBG gamesysteeem van januarie:
De dual-core e8400 Wolfdale!

Waarom NU opeens een quadcore? Dat snap ik niet...
- De Q9450 is een stuk duurder (+/- 275 vervanger van de 200 euro kostende Q6600)
- Hij is uitgesteld naar maart
- Er zijn problemen met bepaalde NVidia moederborden

Terwijl de e8400:
- Goedkoper is (+/- 170 vervanger van de 200 euro kostende voor de e6850)
- Hoogstwaarschijnlijk wel leverbaar is vanaf 20 januari
- Er geen compatabiliteitsproblemen bekend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die is ook niet direct leverbaar vanaf begin januari, dus ook niet geschikt voor de BBG helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(e4800)
- overclocked beter
- zuiniger
- efficiënter
etc.

De quads zijn dan wel toekomstgerichter .. maar ik vraag mij af hoever in de toekomst gamemakers gaan programmeren om efficiënt met 4 cores om te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 00:16:
[...]

TheZeroorez
Moderator SGD/SPV

spreekt je namelijk een beetje tegen ;)

Ontopic ;

Ho wacht, een edit

[...]

Probeer in je eerste alinea nou niet tog gelijk proberen te krijgen. GoT spant altijd mooi samen, en ook al heb jij gelijk (ja ik geef je gelijk) zullen ze tog met een subliem tegenantwoord komen, vraag me niet hoe ze dit voor elkaar krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een beetje zout voor die kleine slak.

Waarom is er gekozen voor een 7.1 geluidskaart met de bijbehorende 7.1 speakers? Ik ken sowieso weinig spellen (en ook weinig mensen) die ervoor kiezen om Dolby Pro LogicIIx via de PC weer te geven. Sterker nog; tenzij het budget voor geluidskaart en speakers misschien een honderdje of 2 omhoog wordt geschroefd, denk ik niet dat een 7.1 echt nodig is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Hahn schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:40:
Die is ook niet direct leverbaar vanaf begin januari, dus ook niet geschikt voor de BBG helaas :)
Ja hallo, waarom wordt er dan uberhaupt begonnen met een Q9450?

De e8400 staat voor 20 jan.
Er is zelfs eens een BBG uitgekomen op de 23e (23 jun '03), ook recenter een op de 16e en de 15e.
Die paar dagen... Die BBG van januarie staat er ook nog in februarie.

Sorry hoor, maar ik vind dat een beetje een onzinnige reden, om een Wolfdale kun je gewoon niet heen. Of heb je liever dat de BBG na 2 weken al weer outdated is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
pelican schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:58:
[...]

Dat is dus een van die dingen die wij hier aan kunnen kaarten, en vervolgens veranderd worden...
Er is zelfs eens een BBG uitgekomen op de 23e (23 jun '03), ook recenter een op de 16e en de 15e.

Sorry hoor, maar ik vind dat een beetje een onzinnige reden, om een Wolfdale kun je gewoon niet heen. Of heb je liever dat de BBG na 2 weken al weer outdated is?
Die paar dagen.. is wel de eerste kwart van de BBG-periode. Ik heb geen statistieken van de views van de BBG's, maar ik gok zo dat die de eerste twee weken evenveel views krijgen als de volgende zes. Het is dus maar de vraag of je iets als basis wilt hebben dat dan nog niet leverbaar is.
En om een BBG pas halverwege een maand af te hebben is natuurlijk ook niet het doel, tenzij er dan een upgrade P4 > C2D gemaakt kan worden natuurlijk, maar zo groot is de upgrade naar de Wolfdale niet.

Anyway, de Wolfdale.. Leuk ding, maar als tweede optie, niet als eerste dus, want dat _kan_ niet omdat 'ie op dat moment nog niet beschikbaar is.
Let trouwens op met die G15, momenteel is zowel de rev1 als rev2 in omloop, en die laatste is toch een stuk anders (en vaak niet die goedkope van bovenaan in de PW)...

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 22-12-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MAX3400 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:33:
Even een beetje zout voor die kleine slak.

Waarom is er gekozen voor een 7.1 geluidskaart met de bijbehorende 7.1 speakers? Ik ken sowieso weinig spellen (en ook weinig mensen) die ervoor kiezen om Dolby Pro LogicIIx via de PC weer te geven. Sterker nog; tenzij het budget voor geluidskaart en speakers misschien een honderdje of 2 omhoog wordt geschroefd, denk ik niet dat een 7.1 echt nodig is.
Omdat er volgens mij op dat gebied vrij weinig andere goede producten zijn die voor (iets) minder geld alsnog goede kwaliteit leveren. Mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag ;)
pelican schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:58:
[...]

Die Q9450 was dus een foutje van mij, ik dacht dat ie eerder uitkwam. En vind je zelf ook niet dat BBG's van ruim 4 jaar oud erbij halen een beetje overdreven is? Ik zal zeker de E8400 vermelden, maar het zal niet de hoofdkeuze worden, omdat ie gewoonweg nog niet in de winkel ligt als de BBG online gaat.

En met de G15 wordt er inderdaad gekozen voor rev1, rev2 was er vorige BBG ook al, maar die valt minder in de smaak dan de eerste versie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 22-12-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 23:30

Pjoek

Of niet...

Nu wordt er wederom gekozen voor een SLI plankje met 2 videokaarten, wat op zich begrijpelijk is.
Maar nu vraag ik me af of er ook een alternatief bij komt te staan. Bijvoorbeeld een "normaal" moederbordje met "maar" één videokaart. Ik ben namelijk momenteel ook bezig met de config van een nieuwe (game) pc, maar neem geen SLI/Crossfire config.

Ben benieuwd naar een ieder zijn/haar ideeën hierover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, het blijft een high-end systeem. En op dit moment zijn er eigenlijk geen high-end single Gfx configuraties te vinden. Bovendien laat het budget het toe, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hahn schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:31:
[...]

Omdat er volgens mij op dat gebied vrij weinig andere goede producten zijn die voor (iets) minder geld alsnog goede kwaliteit leveren. Mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag ;)
Misschien dat ik mijn punt niet goed duidelijk maakte; 7.1 is volledig overbodig en niet om aan te horen op een setje van 200 Euro, nofi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Misschien was ik ook niet duidelijk genoeg; kom met alternatieven als je denkt betere producten voor (ongeveer) dezelfde prijs te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom staat er nog steeds een processor en een moederbord in die niet met elkaar kunnen werken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat ik niet voor elk wissewasje de startpost ga updaten, maar tussentijds een nieuwe post zal maken met daarin het nieuwe systeem (en dan eventueel ook de startpost zal updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

De goedkoopste HP 220* staat te koop voor € 334,95 ipv € 298,95

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pjoek schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:14:
Nu wordt er wederom gekozen voor een SLI plankje met 2 videokaarten, wat op zich begrijpelijk is.
Maar nu vraag ik me af of er ook een alternatief bij komt te staan. Bijvoorbeeld een "normaal" moederbordje met "maar" één videokaart. Ik ben namelijk momenteel ook bezig met de config van een nieuwe (game) pc, maar neem geen SLI/Crossfire config.

Ben benieuwd naar een ieder zijn/haar ideeën hierover. :)
Imo is het onderscheid wel/geen SLI niet zo zinnig. SLI heeft op dit moment het voordeel doordat er twee relatief goedkope, goed presterende kaarten in het budget passen die geen non-SLI alternatief met vergelijkbare performance hebben. Waarom een non-SLI alternatief toevoegen als dit minder performance oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 23:30

Pjoek

Of niet...

Tja, zit wat in.

Om financiële redenen ga ik persoonlijk niet voor een SLI config, vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar een ieder zijn gedachte m.b.t. een non-SLI game systeem. Rest mij dus de vraag welk moederbord te kiezen bij een enkele videokaart. Terug naar het lezen van reviews dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Voor het moederbord ansich hoef je ook niet perse van de BBG uit te gaan, nu kiest men de ABIT IN9 32-SLi terwijl de reviews en ervaringen over dit moederbord behoorlijk verdeelt zijn. Dat het in de BBG staat wil dan ook niet zeggen dat dit het beste moederbord is. Het is een afweging van prijs/prestatie en ervaringen/reviews. De eerste twee zijn wel in orde, bij het laatste zijn de meningen verdeeld.

Snap niet dat er perse een Quad-core bij moet, of de allersnelste CPU. Reviews tonen toch overduidelijk aan dat op hoger resoluties icm. met AA en AF de GPU de botteneck is; ja ook met SLI. Op lagere resoluties scoort een snellere CPU wel beter, maar in mijn ogen is dat veel minder interressant; de framerate zijn dan zowiezo al heel goed, ook met de iets langzamere CPU's.

Tegen de tijd dat spellen noemenswaardig veel sneller lopen op quad(multi)cores, zijn we minstens een aantal jaar verder. De vooruitzichten dat dat sneller gaat komen, heb ik nog niet gezien. Tegen die tijd is je huidige quadcore hopeloos verouderd; het argument "beter bereid voor de toekomst" is daarom naar mijn mening een non-issue.

SLI/Crossfire werkt iig wel, en laat tenminste noemenswaardige verschillen zien. Ook al is de techniek nog niet perfect, SLI/Crossfire schaalt voorlopig beter dan quadcores, wat voorlopig nog niet zal veranderen.

Het eerste wat ik zou laten vallen als er keuzes gemaakt moeten worden, is RAID. RAID voegt nul kommma nul bij aan je FPS; iets wat voor een Game-PC het meest telt. Als het kan binnen het budget; prima. Ga je beknibbelen op andere, FPS gerelateerde onderdelen; een slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maar raid voegt weldegelijk iets (let op, ik zeg niet 'véél') toe aan laadtijden ;) En over de CPU was ik ook al uit dat het (nu) nog geen goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hahn schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:05:
Maar raid voegt weldegelijk iets (let op, ik zeg niet 'véél') toe aan laadtijden ;) En over de CPU was ik ook al uit dat het (nu) nog geen goede keuze is.
Klopt. Op dat opweegt tegen een config met twee snellere GPU's en maar 1 harddisk is echter wel een dilemma. Twee 8800GTS kaarten scoren beter dan twee maal 8800GT. Je zegt trouwens zelf al dat het maar een beetje sneller is met laadtijden, da's mooi voor ieder die ongeduldig is; voor een die-hard gamer telt dat minder zwaar; die zit toch algauw een uur of langer in dat ene spel.

Zit zelf nu ff zonder RAID (hdd in RMA) en ik merk het amper; het doet niets af aan mijn spelervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
8800GT is over het algemeen sneller (en goedkoper) dan 8800GTS 320MB, is dat in SLI anders? Radeon 3870 in CF schijnt ook/wel sneller te zijn dan 8800GT in SLI, dus daar zal ik ook zeker wel een kijkje naar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zag laatst ook al rviews van de nieuwe 8800GTS (512MB), een zien of die in januari al te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:35:
Ik zag laatst ook al rviews van de nieuwe 8800GTS (512MB), een zien of die in januari al te krijgen is.
De 8800GTS 512MB is al leverbaar en weer een stuk sneller dan de 8800GT, misschien ook te overwegen? Twee in SLI dus.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-The_Mask- schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:31:
[...]

De 8800GTS 512MB is al leverbaar en weer een stuk sneller dan de 8800GT, misschien ook te overwegen? Twee in SLI dus.
Die is toch per stuk zo'n 70 euro duurder, dus 140 euro voor twee stuks. Volgens deze review is hij inderdaad wat beter, maar is het 140 euro waard? Als er nog ruimte is in het budget is het wel een zinnige optie, al weet ik niet wat de prestaties in SLI zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan haal je 2x 8800GTS 512 en laat je de X-fi eruit. Die is toch nutteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Edmin schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:45:
Dan haal je 2x 8800GTS 512 en laat je de X-fi eruit. Die is toch nutteloos...
Goed punt; al zou ik de X-Fi toch niet direct als nutteloos bestempelen.

Hahn; ik doel dan ook niet op 256MB kaarten. Het is ook meer hypotetisch bedoelt. De 8800GT is zeker een goede keus, ook al schaalt de 3870 beter; dan nog zijn ze nog steeds niet sneller; toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Al doelde je op de 640MB versies dan ben je gelijk €200 duurder (of €150 in geval van de 512MB-versies) uit in totaal en het lijkt me sterk dat de prestaties dat goed zullen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nutteloos is misschien wat te sterk gezegd, maar je begrijpt wat ik bedoel. Dat kleine beetje processorwinst en die iets betere geluidskwaliteit zijn voor een gamesysteem gewoon niet prio 1. Wat dat betreft staat de aanschaf van een X-fi gelijk aan een RAID 0 opstelling. Het levert je nul extra fps, dus is het feitelijk overbodig. Steek het gewonnen geld in betere gfx, daar legt de gamer zijn prio.

edit: overigens vraag ik me af waarom er niet voor de Logitech G51 is gekozen ipv de Creative t7900. Volgens mij zijn de opties en kwaliteit van eerstgenoemde beter.

edit2: @ Hahn. Vwb de 8800GTS denk ik dat je niet meer over de 640mb versie moet praten. Die generatie is ruimschoots voorbijgestreefd door de G92 core.

[ Voor 29% gewijzigd door Edmin op 23-12-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Want gamen gaat natuurlijk alleen maar om de framerate.. :? Het high-end gamesysteem is bedoeld om een zo volledig en goed mogelijke game-ervaring te verzorgen, en dat is inclusief goed geluid en snelle laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:39:
Wat dat betreft staat de aanschaf van een X-fi gelijk aan een RAID 0 opstelling. Het levert je nul extra fps, dus is het feitelijk overbodig. Steek het gewonnen geld in betere gfx, daar legt de gamer zijn prio.
Akkoord.
De onboard geluidchips van een deftig moederbord zijn tegenwoordig zeer kwalitatief. Een X-fi is wel leuk maar verre van een doorwegende meerwaarde.
RAID0 hetzelfde: de laadtijden zullen een ietsiepietsie sneller zijn, maar dit lijkt me de meerprijs niet te rechtvaardigen. Een hoge fps halen blijft immers nog altijd vele malen noodzakelijker dan een iets kortere laadtijd.
Wat betreft quadcore: is mijn inziens nog altijd overbodig. De iets snellere C2D zijn ruimschoots voldoende voor games. De bottleneck is en blijft nog altijd de GPU power.
Hahn schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:43:
Want gamen gaat natuurlijk alleen maar om de framerate.. :? Het high-end gamesysteem is bedoeld om een zo volledig en goed mogelijke game-ervaring te verzorgen, en dat is inclusief goed geluid en snelle laadtijden.
Uiteraard niet, maar de vraag is wat het meest doorwegend is.
Voor de huidige games met directx10 en op hoge resoluties stel ik toch vast dat uitgebreide GPU-kracht een nijpende factor blijkt te zijn.
Als je laadtijden kan verbeteren zeker doen, maar dit is van veel minder belang ten aanzien de fps. Als je moet gaan inbinden op fps (grafische kracht) om een raid0 er in te kunnen stoppen lijkt me niet goed (ik beweer overigens niet dat dat zo is momenteel ;) )
Enja goed geluid: een deftig moederbord met een goede oboard chip heeft dezer dagen een zeer goed geluid. Ik denk dat het gekozen 7.1 setje eerder "bottleneck" gaat zijn wat betreft geluidskwaliteit, laat staan dat een X-fi dan meerwaarde kan betekenen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hahn schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:43:
Niet alleen. Heb zelf geen moeite met de geluidskaart; ook al heb ik het geluid van de DFi lanparty, Asus A8n Sli, Gigabyte en nu een MSI P6N gehoort; geen van die onboard chips kan tippen aan het X-Fi geluid. Echter; hier heb je wel een deftig geluidssysteem nodig; zoals je huiskamer Hi-Fi. Een X-fi icm. met een pc-speakerset, ja zelfs de T7900 Inpire, vind ik als een vlag op een modderschuit.

Snelle laadtijden vind ik maar een mager argument, het verhoogt in ieder geval niet mijn game-ervaring.
Hooguit word je geduld een paar seconden langer op de proef gestelt; maar om daar nou € 100,- voor neer te leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Iemand nog een mening over T7900 vs. G51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word telkens gezegt dat een Xi-fi kaart overbodig is, het niet klinkt met een 7.1 set. Waar halen jullie dat vandaan? Ik heb hier een X-fi gamer met een 7.1 set van Creative (totale kosten waren iets van 400 euro) en dat klinkt echt prachtig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan heb je scheef zitten lezen. Niemand spreekt hier kwaad van de kwaliteiten van de X-fi, maar huidige mobo's hebben prima on-board audio die goed genoeg is voor de niet-audiofielen onder ons. Daarbij komt dat het toch een hap van meer dan 100eu neemt uit het budget, wat wellicht beter besteed kan worden aan wat meer grafische kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen de laadtijden en fps met of zonder X-fi ik volgens mij verwaarloosbaar klein...

Edit:

Het verschil tussen een on-board en X-fi denk ikook.

Agree met post boven me

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:50:
Er word telkens gezegt dat een Xi-fi kaart overbodig is, het niet klinkt met een 7.1 set. Waar halen jullie dat vandaan? Ik heb hier een X-fi gamer met een 7.1 set van Creative (totale kosten waren iets van 400 euro) en dat klinkt echt prachtig. :?
Dat heb ik iig niet gezegt, ik heb alleen wel gezegt dat een X-Fi nog beter tot zijn recht komt op echte hi-fi apparatuur.
Het verschil tussen de laadtijden en fps met of zonder X-fi ik volgens mij verwaarloosbaar
RAID heeft effect op de laadtijden, X-Fi heeft effect op de FPS; dat is heel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:04

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

een X-Fi gaat je FPS echt niet drastisch verhogen. Er zijn zelfs gevallen bekend waarin de FPS lager word. Een geluidskaart is tegenwoordig alleen nog van nut als het je echt om de geluidskwaliteit gaat, maar voor FPS hoef je het echt niet te doen.

Maar waarom de HP w2207h ? Voor een Multimediasysteem zou hij prima zijn, maar voor een gaming is het drama, want een glossy scherm werkt simpelweg niet, bovendien is het een 5 ms scherm en heeft hij hoge input lag. De LG L227WT is het perfecte beeldscherm voor gamen. 2 ms reponse time, 100% kleurechtheid, 5000:1 contrast ratio, 22", en bovendien een van de laagste input lag (op de Dell beeldschermen na).

ProductPrijs
LG L227WT-PF€ 297,50
Importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

barcawinner schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:49:
een X-Fi gaat je FPS echt niet drastisch verhogen. Er zijn zelfs gevallen bekend waarin de FPS lager word. Een geluidskaart is tegenwoordig alleen nog van nut als het je echt om de geluidskwaliteit gaat, maar voor FPS hoef je het echt niet te doen.
Dat word ook niet beweerd. Maar een geluidskaart heef meer invloed op de FPS dan RAID, daar was een misverstand over. En die gevallen waar de FPS lager is, zullen sporadisch zijn; ik ken daar bijv. geen enkel voorbeeld van.

De X-Fi hoort wat mij betreft in de highend gamebak, en dan liefst nog de Fatalty editie.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 25-12-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nog een vraagje, waarom deze Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) als je ook voor de pricewatch: Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS zou kunnen gaan die 32MB cache heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Edmin schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:52:
Iemand nog een mening over T7900 vs. G51?
ik weet dat het kerst is, maar bump toch mijn vraag even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:51
barcawinner schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:54:
Nog een vraagje, waarom deze Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) als je ook voor de pricewatch: Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS zou kunnen gaan die 32MB cache heeft :)
Check de volgende post: TheZeroorez in "[BBG] Workstation januari 2008"

Hmmm... de reads en writes zijn wel sneller....

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
barcawinner schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:54:
Omdat seagates over het algemeen maar rateldingen zijn?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Dat is ´t ´m juist: X-Fi levert mooi geluid, maar dit komt niet echt goed tot z´n recht bij wat goedkoperder speakersetjes. Voor de wat goedkopere speakersetjes volstaat onboard audio ook , zeker omdat de prijs van zo´n X-Fi kaartje erg hoog is en dit geld goed gebruikt kan worden voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
deCube schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:54:
Hmmm... de reads en writes zijn wel sneller....
Ja, maar dat is vooral leuk als je grote bestanden heen en weer kopieert enzo. Bij het gamen heb je veel meer aan random access, burst, etc., omdat je vaak wat kleinere bestandjes wilt laden, zoals textures, modellen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wat ik een aantal dagen als postte: ik kan me niet voorstellen dat iemand de 7.1-specificatie vaak gebruikt en daarbij kan onderscheiden wat "prachtig" is. Sorry, maar als je rond de 400 Euro aan geluidsmeuk aan je PC hangt, dan klopt er in mijn ogen iets niet. Vertel eens (of iemand anders): hoeveel games, want het gaat over een gamesysteem, gebruiken op dit moment de volledige 7.1-specificatie en rechtvaardigen dus de aanschaf van genoemde componenten?

Misschien dat ik het helemaal verkeerd zie, maar de gemiddelde gamer die ik ken, heeft voor zijn PC (en misschien XBOX/PS/DVD-speler/etc) een aparte versterker staan, vaak aangestuurd door de onboard-sound, met een stelletje boxen die een veel beter bereik hebben dan een Logitech-set. Don't get me wrong; Logitech is zeker wel koploper in prijs/kwaliteit voor de PC maar mooi/prachtig vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En jij gaat mij niet vertellen dat elke gamer honderden euro's aan geluidsinstallaties wil uitgeven, want dat gaat er bij mij niet in. En het merendeel van de gamers die ik ken gebruikt juist geen versterker om te gamen.

Maar blijkbaar lees jij sowieso alleen maar wat je wilt lezen, want ik heb al 2 keer gezegd dat als jij een beter alternatief weet dat je dat mag laten weten, graag zelfs, maar vervolgens blijft het stil.

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 26-12-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hahn schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:30:
En jij gaat mij niet vertellen dat elke gamer honderden euro's aan geluidsinstallaties wil uitgeven, want dat gaat er bij mij niet in. Maar blijkbaar lees jij sowieso alleen maar wat je wilt lezen, want ik heb al 2 keer gezegd dat als jij een beter alternatief weet dat je dat mag laten weten, graag zelfs, maar vervolgens blijft het stil.
Sorry, maar de alternatieven liggen voor het oprapen. Noem een onboard-geluidschip, noem een 5.1-setje van merk X of Y. Maar ik kan geen merken noemen, want ik ben daar niet in thuis. Ik geef alleen aan dat mijns inziens (maar blijkbaar wil niemand daarover inhoudelijk discussieren) 7.1 overkill is voor 98% van de gamers die een gamesysteem via BBG willen aanschaffen.

En wat ik verder lees; mensen geven wel honderden Euro's uit aan "PC-onderdelen" voor geluid maar het wil er bij jou dan niet in dat anderen voor iets meer geld (zeg 500 Euro) een losse versterker met speakers kopen om meer te gebruiken dan alleen voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al benutten veel games niet ten volle 7.1, op een 7.1 setje kan je toch ook gewoon 5.1 draaien, dus dat het setje 7.1 is lijkt me niet een probleem.

Mogelijke 5.1 alternatieven binnen ongeveer dezelfde klasse:
pricewatch: Logitech X-540 (5.1, 4x 7.4W + 15.4W, 25W, Zwart)
pricewatch: Creative Inspire T6100 (5.1, 4x 8W + 18W, 26W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:16:
[...]

Ja, maar dat is vooral leuk als je grote bestanden heen en weer kopieert enzo. Bij het gamen heb je veel meer aan random access, burst, etc., omdat je vaak wat kleinere bestandjes wilt laden, zoals textures, modellen, etc.
Wat voor buttgames speel jij met zulke kleine textures :')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MAX3400 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:33:
[...]

En wat ik verder lees; mensen geven wel honderden Euro's uit aan "PC-onderdelen" voor geluid maar het wil er bij jou dan niet in dat anderen voor iets meer geld (zeg 500 Euro) een losse versterker met speakers kopen om meer te gebruiken dan alleen voor de PC.
De hardware wat voor geluid bedoeld is in deze BBG kost welgeteld iets meer dan €150 totaal, dan vind ik €500 niet 'iets meer', maar een heleboel meer. En als mensen al een goede versterker + speakers hebben staan, dan lijkt het me dat ze ook wel kunnen bedenken dat ze de aangeraden speakerset uit de BBG weg kunnen laten?

Ik heb overigens gekozen voor een 5.1 speakerset, dus heb je alsnog je zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:49:
[...]

Wat voor buttgames speel jij met zulke kleine textures :')?
Een texture is toch meestal niet meer dan 100MB oid, en alles daaronder heeft toch zeker wel meer baat bij random access (omdat het 20 textures tegelijk zijn, en niet één) dan bij een snelle maximale doorvoersnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, op die fiets :).

Maar is 100MB aan textures niet wat weinig voor de modernste games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:05:
Aha, op die fiets :).

Maar is 100MB aan textures niet wat weinig voor de modernste games?
Vast wel, maar ik bedoel dus te zeggen dat het niet één bestand is dat je ineens aanspreekt, maar tig tegelijk. Als het één groot bestand is zou dat in een perfect gedefragmenteerde omgeving inderdaad veel hebben aan maximale snelheid. Wanneer het een paar textures, drivers, onderdelen van het OS, etc. tegelijk zijn, moeten er zomaar dingetjes opgezocht worden >> random access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Omdat er niemand op ingaat bump ik mijn vraag voor de 2e keer.... :(

Zou die 7.1 T7900 set niet beter vervangen kunnen worden door een 5.1 G51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat heb ik al gedaan, zo slecht wordt er naar je geluisterd ;)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hahn schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:24:
Dat heb ik al gedaan, zo slecht wordt er naar je geluisterd ;)
eh, ik zie nog steeds een 7.1 setje 8)7

• Hahn
Gelukkig maar, want anders zou het betekenen dat je op mijn pc kon kijken. De startpost is outdated.

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 12:09
Wat de x-fi betreft, ik gebruik er zelf ook een(de xtrememusic), vooral de cmss-3d functie voor je headset. Het zorgt voor 8 virtuele speakers om je heen en het werkt goed(ook geen gedoe met plaatsen van speakers op de juiste plek)! Ik heb een tijdje geleden geprobeerd om hier zelf wat voorbeeldjes van te maken, aangezien ik de voorbeelden van creative niet echt duidelijk vond(klik).
Voor mijn aanschaf heb ik geëxperimenteerd met een extra speakersetje(-> 4.0), maar bij bijvoorbeeld battlefield 2 trok mijn onboard ac'97 dat niet(geluid kraakte), en met eax erbij aan was het helemaal feest :p. Uiteindelijk heb ik dan deze x-fi gekocht(ik moest sowieso een geluidskaart kopen om fatsoenlijk 5.1 te krijgen). De cmss 3d heeft voor mij de aanschaf van een surround set overbodig gemaakt.
Het lijkt mij geen goed idee de x-fi uit de bbg te halen, het geluid is (voor mij iig) belangrijk geworden bij de speelervaring. Aangezien er ook een headset in de bbg staat kan de cmss3d functie misschien als alternatief/vervanger worden gezien van een surround setje.

• pelican
  • Niet online

pelican

barcawinner schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:49:
Maar waarom de HP w2207h ? Voor een Multimediasysteem zou hij prima zijn, maar voor een gaming is het drama, want een glossy scherm werkt simpelweg niet, bovendien is het een 5 ms scherm en heeft hij hoge input lag. De LG L227WT is het perfecte beeldscherm voor gamen. 2 ms reponse time, 100% kleurechtheid, 5000:1 contrast ratio, 22", en bovendien een van de laagste input lag (op de Dell beeldschermen na).

ProductPrijs
LG L227WT-PF€ 297,50
Importeren
Gaarne commentaar / aanvulling hierop,
ben deze HP juist van plan te kopen voor een gamesysteem.

Glossy lijkt me weinig uitmaken.
5 ms vs. 2 boeit ook niet.
Alleen de inputlag, is die echt zo hoog?

[ Voor 9% gewijzigd door pelican op 27-12-2007 10:48 ]

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb van de week de HP W2207H gekocht. Wat een mooi scherm. Glans heb ik absoluut geen last van (ja als het scherm helemaal zwart is, dan zie je jezelf zitten als je oplet). Ik speel altijd in een verduisterde kamer want dat contrasteert beter. Scherm is ietsjes langzamer dan de Samsung 226CW. Bij erg snelle bewegingen lijkt het scherm trager dan m'n oude CRT maar om nu te zeggen dat dat hinderlijk is...nee.

Contrast van de HP is onovertroffen in z'n klasse. Zeker met dat glossy scherm komt het goed tot z'n recht.

Click hier voor een mooie vergelijking van een gebruiker tussen de Samsung en HP: http://reviews.cnet.com/l...geID=2447317&cval=2447317

Je moet dit scherm alleen niet gebruiken voor DTP toepassingen. Kleurechtheid is niet echt denderend, al merk je daar bij gamen dus niets van.
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=3054 :
...Color accuracy was at best average among LCDs. The w2207 placed near the bottom of the charts in all of our Delta E results, before or after calibration. We still feel most people could live with the color accuracy...
En aangaande de input lag:
http://www.prad.de/en/mon...art11.html#Responsiveness
...Overall, the responsiveness of the HP w2207 can be rated as very good. The HP monitor is absolutely suitable for both occasional gamers and even die-hard hardcore gamers. The w2207 does demonstrate slight motion blur caused by the technology it contains – this, however, is technically very difficult to avoid.
Een Duitse gebruiker die de LG en HP alletwee heeft gebruikt geeft de voorkeur aan de LG:
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=35922
Beide Monitore (wobei ich nur den w2207 kenne - tun sich aber beide nichts, denke ich) haben ein subjektiv sehr gutes Bild. Der L227WT erreicht dieses ohne Glossy Screen, was mir absolut besser gefällt. Bild ist ruhiger, wirkt edler, Ermüdung (gilt nicht für jeden...) ist geringer.

Ich hatte lange den w2207; der L227WT ist m.E. die klar bessere Wahl, auch wenn man Abstriche in punkto Höhenverstellung hinnehmen muß.

[ Voor 29% gewijzigd door immetjes op 27-12-2007 15:44 ]

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik blijf erbij dat de LG L227WT beter is, vooral vanwege de reactietijd, kleurweergave en het scherm (non-glossy). Ik heb de HP gezien in de mediamarkt, en ik zou echt gek worden van die spiegeling. Ook van mensen die de L227WT al gezien hebben hoor ik dat ie het meest geschikt is voor gamen van alle 22" schermen. Ik heb hem zelf momenteel in de bestelling staan dus jullie horen het wel als ik hem binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

mmm - als we nu al weten dan half februari de nieuwe high-end g90 uitkomt waarom dan niet 1 1/2 maand wachten ? is dat niet veel verstandiger ?

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:52:
mmm - als we nu al weten dan half februari de nieuwe high-end g90 uitkomt waarom dan niet 1 1/2 maand wachten ? is dat niet veel verstandiger ?
Omdat de BBG 2-maandelijks uitkomt en altijd producten bevat die op dat moment beschikbaar zijn. Die nieuwe nVidia is dan wel weer op tijd voor de maart/april BBG. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik dacht dat dan alleen de 9600 gepland stond, welke naar alle waarschijnlijkheid langzamer is dan de 8800GT.

edit:

* Edmin heeft al een 9600... o nee, die was van Ati! :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 28-12-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat je heel je leven kan wachten, daarom. Als mensen nú (ok, over een ~weekje) een pc willen kopen dan moeten ze dat nú goed kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wellicht een update van de TS om de huidige stand van zaken aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38

Zjemm

...

ja een nieuw overzichts lijstje?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Mag ik vragen waarom er gekozen is voor de t166 ipv de s166?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rick Meijer schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:23:
Mag ik vragen waarom er gekozen is voor de t166 ipv de s166?
Knappe jongen als jij een S166 van 500GB kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
ahaa een nieuwe best buy guide voor High-end gamesysteem, ik ga de vorige best buy guide nemen en daar m'n opmerkingen en aanmerkingen op aangeven (aangezien er maar 2 dingetjes veranderd zijn).

1. eerst over je verandering, zoals je waarschijnlijk gelezen hebt gaat die Q9450 nog wel ff op zich laten wachten door de hevige concurentiestrijd tussen AMD en Intel. Ook zal het me niks verbazen dat de E8400 langer op zich zal laten wachten. (maar dit was al in eerdere post overeengekomen).

2. Een notitie zetten bij de Logitech G-15 toetensbord, dat er nu 2 versie's zijn (1 nieuwe, oranje, duurdere en 1 oude, blauwe, goedkopere).

(de dingen die nu komen zijn mijn persoonlijke mening dus niet teveel op flamen gewoon zeggen dat je het niet erin wilt ;) )

3. Waarom niet de G9 als gamersmuis, ik heb deze op het moment zelf (en ik ben ook trotse eigenaar geweest van de G5 en de MX 500 (lijkt veel op de MX 518)) en
ik moet zeggen dat deze muis echt super goed is. kijk ook maar eens naar de reviews pricewatch: Logitech G9 Gaming Laser Mouse daar zijn ze er ook redelijk tevreden over. Enig groot minpunt is dat hij wel een stuk duurder is. Maar misschien kan deze er als alternatief bij.

4. In plaats van de Muismat: Steelpad Qck de Steelpad Qck+ aanraden. Deze is een stuk groter en dit vinden denk ik een boel gamers een heel stuk prettiger. Of misschien een kleine mededling dat er voor een paar euro meer een slagje grotere muismat te kopen is.

5. Misschien iets meer alternatieven aanbieden voor de kast die gekozen moet worden. Kijk over hardware snelheid valt niet veel te twisten(dus moeten daar ook niet veel alternatieven voor zijn). over je pc design dus wel. Misschien kan bijvoorbeeld de oude Antec Nine Hundred er terug in want deze kast vind ik persoonlijk zeer goed, (met een extra fannetje)

6. de vidoekaart, heb je met SLI nou echt zoveel winst in games dat je er 2 van moet kopen? Want volgensmij brengt het niet veel op. Sterker nog ik vraag me af of bijvoorbeeld 2 ati radeons 3870 in Crosfire niet sneller zijn (omdat crossfire beter werkt dan SLi heb ik gehoord). Of misschien de vernieuwde 8800 GTS 512 MB G92. Ook al is ie in de reviews nu niet echt goed naar voren gekomen reviews: Sparkle GeForce 8800 GTS 512MB getest de koeler is wel een heel stuk beter. (wantja eerst koop je een extra cpu fan, extra koele kast en dan zo'n ding met zo'n slechte koeler :P)

7. Is zo'n cpu fan extra wel nodig, toch zeker als je niet overklokt? Want die boxed is toch ook best stil en goed.

8. 1 harde schijf en het raid eruit halen. Zo zou je bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB aan kunnen raden. Deze is in zijn 1tje iets sneller, als 1 zo'n 500 gig t166. Want zelf persoonlijk heb ik hele slechte ervaringen met raid 0 (jaja ik weet dat je je backup bestanden en je bewaar bestanden dat niet in raid 0 moeten zetten maarja 8)7 8)7 8)7 ). Deze harde schijf is per gig iets duurder maar wel iets sneller en je hebt er eigenlijk maar 1 nodig. 750 gig is toch wel genoeg dacht ik zo.

en als laatste wil ik nogmaals zeggen dat het alleen maar adviezen zijn eej ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Hahn schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:25:
[...]

Knappe jongen als jij een S166 van 500GB kan vinden.
..humm... goed punt haha. oef, pijnlijk :)
kami124 schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:20:
8. 1 harde schijf en het raid eruit halen. Zo zou je bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB aan kunnen raden. Deze is in zijn 1tje iets sneller, als 1 zo'n 500 gig t166. Want zelf persoonlijk heb ik hele slechte ervaringen met raid 0 (jaja ik weet dat je je backup bestanden en je bewaar bestanden dat niet in raid 0 moeten zetten maarja 8)7 8)7 8)7 ). Deze harde schijf is per gig iets duurder maar wel iets sneller en je hebt er eigenlijk maar 1 nodig. 750 gig is toch wel genoeg dacht ik zo.
Maar dan heb je nog steeds één schijf waar je data op staat. Dus als die naar de ziekte gaat ben je ook de pisang (mompelt iets over recovery software). Daarnaast weet ik ook niet hoe handig het is om een eigen fout als tekortkoming van de samenstelling te noemen :p Dan zou ook de Scythe Mugen eruit moeten, want die 'is een keer afgebroken toen ik mijn pc liet vallen' (bwvv).
Bovendien is RAID 0 per definitie sneller als een single schijf toch?
Is een RAID 0+1/1+0 of 5 niet handig eigenlijk?

Punt zes vind ik overigens erg redelijk. Wel een dikke CPU-koeler, maar geen videokaartkoeler? Zal wel te maken hebben met SLI en dat de meeste koeloplossingen dualslot zijn. Maar toch jammer.
Ik heb zelf geen reet met SLI en zou ook veel liever een single-card oplossing zien. Maar helaas pindakaas :)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen.
Zie CSL Beleid#welke.