Even een "review" van mijn ervaring met de PSI P6N SLI FI:
http://tweakers.net/productreview/5906
Dit was mijn eerste indruk. Na een week stoeien met het overklokken, stel ik mijn conclusie bij;
Het is een leuk bord als je SLI wilt draaien. Als je gaat overklokken kan je misschien beter iets anders gaan zoeken; zelf heb ik er iig een slechte ervaring mee. De e6750 die ik nu heb, wilde niet stabiel draaien boven de 2800mhz, de FSB had ook grote moeite met 400mhz of hoger.
Dat het niet aan de CPU, geheugen of iets anders lag blijkt wel uit het feit dat ik met gemak de CPU nu op 3200mhz heb draaien en een FSB op 400mhz met een Asus P5KC.
Verder is het reuze irritant dat als je iets verandert in het bios niet werkt, het systeem niet wil booten, je verplicht bent een clear cmos uit te voeren. Er is geen optie om de laatste werkende settings ofzo te saven. Verplicht iedere keer weer de settings aanpassen aan je wensen en dan maar hopen dat het systeem nu wel start

Geduld word dan al snel zwaar op de proeg gestelt.
Dit is absoluut geen lekker bord om mee over te klokken.
Als ik de forums lees hoor ik dat dezelfde nukken ook met de 680i chipset gebeuren, zo te zien zijn de 650i en 680i nou niet bepaald "overklokkersvriendelijk".
Wellicht is een Crossfire opstelling dan toch de betere keus, zeker als je de CPU/FSB wil gaan overklokken.
[
Voor 19% gewijzigd door
Madrox op 12-01-2008 16:23
]