Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Valt nog niet mee..
Ik kan deze 2 bestanden ook niet vinden:
-WM5 ROM editing tool from mamaich
-a valid signed official Touch ROM.

Iemand hier die het al gedaan heeft, en een kleine handleiding zou willen schrijven?
Dat is toch een stuk duidelijker dan in het Engels.

En dan nog iets; Als ik deze rom op de telefoon zet, is me ext rom dan ook weg?
Oftewel, kan ik me originele rom dan nog wel terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met bureau cradle's. Wil er namelijk eentje aanschaffen. Heb al gezocht op het internet je komt er wel een aantal interresante tegen. Prijs tussen de 20 / 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
funk-e schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:57:
ik heb een aantal ppc-programma's (.exe) op mijn computer staan die ik via activesync kan installeren. Bestaat er ook een mogelijkheid om .cab-files van die bestanden te maken?

Ik heb op google alleen dit gevonden maar dat is niet wat ik zoek:

[...]
Als je die exe installeert op je pc word er in C:\Program Files\Microsoft ActiveSync een mapje aangemaakt per installatie bijv C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\TotalCommander. In deze mapjes staan gewoon de .cab files. Het enige wat ActiveSync namelijk doet is die .cab doorsturen en laten installeren op je phone...

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:48:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met bureau cradle's. Wil er namelijk eentje aanschaffen. Heb al gezocht op het internet je komt er wel een aantal interresante tussen. Prijs tussen de 20 / 40 euro.
AtleX in "HTC Touch - Deel 5"

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:59
The Stranger schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:28:
[quote]jimmy87 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 05:09:
Ik heb eigenlijk 3 vragen :)
Ik wil na een hoop goede reacties gelezen te hebben die Blue touch 4.0 rom van swiftblade ook gaan installeren. Nu zag ik dat die engels is. Maakt dit uit voor ons nederlanders? ik weet dat er een aantal hier zijn die hem ook hebben maar vraag het maar even.

>> Het is slechts de taal, voor een Nederlander, wat misschien even wennen is, maar verder heeft het geen invloed op het functioneren van de telefoon en daarnaast krijg je dus die super,snelle, geile, leuke, rom van swiftblade terug die echt veel beter is dan de originele. <<

Ik heb een Telfort abo.
Staat er verder ergens een begrijpelijke handleiding voor het backuppen van mijn rom?

>> Cooking class van Noonski: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=335631 <<

Als je de rom flasht is die ext rom dan ook gelijk weg?
>> JA <<
Kijk daar heb ik wat aan _/-\o_
Heb net 2 uur zitten klooien om Activesync terug werkend te krijgen.
Maar ga hem vanavond eens flashen, ik post hier nog wel hoe het gegaan is _/-\o_

Ik was aan het proberen om mijn rom te backuppen maar je hebt een officiele rom nodig, heeft iemand een officiele NLD rom van htc?

[ Voor 4% gewijzigd door jimmy87 op 13-01-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
jimmy87 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:59:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan _/-\o_
Heb net 2 uur zitten klooien om Activesync terug werkend te krijgen.
Maar ga hem vanavond eens flashen, ik post hier nog wel hoe het gegaan is _/-\o_

Ik was aan het proberen om mijn rom te backuppen maar je hebt een officiele rom nodig, heeft iemand een officiele NLD rom van htc?
Dat probleem heb ik dus ook, ik kan nergens de WWE rom vinden van een HTC Touch Enhanced :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
  • Laatst online: 05-12-2021
Gewoon ff zoeken op XDA

let op deze is slechts voor de standaard ELF 64/128 mb Touch.

Originele HTC non-branded DUTCH/NL ROM voor de elf.

Laat je het bakken van je eigen rom nog even voor wat het is, nu kan je altijd weer terug naar een Nederlandse rom. ( vraag mij af waarom )

http://fs07n4.sendspace.c...00_1_1_.11.404.1B_NLD.rar

[ Voor 64% gewijzigd door The Stranger op 13-01-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Vandaag een (MDA) touch gehaald bij de T-Mobile winkel icm PIT abonnement...Er werd me verteld dat ik het PIT abonnement vandaag al kon gebruiken maar volgens de telefoon kan er alleen een gprs verbinding gemaakt worden, als ik dat doe ben ik bang dat ik de data moet betalen.
Is er een manier om PIT in te stellen en kan ik controleren of dit actief is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr0pSHoT schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:45:
Vandaag een (MDA) touch gehaald bij de T-Mobile winkel icm PIT abonnement...Er werd me verteld dat ik het PIT abonnement vandaag al kon gebruiken maar volgens de telefoon kan er alleen een gprs verbinding gemaakt worden, als ik dat doe ben ik bang dat ik de data moet betalen.
Is er een manier om PIT in te stellen en kan ik controleren of dit actief is ?
Dat is PIT :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Voor de nieuwe rom flashers die liever een Nederlandse alternatieve rom willen hebben?

kijk hier maar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=350784 wordt deze week verwacht?

[ Voor 18% gewijzigd door The Stranger op 13-01-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:59
The Stranger schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:36:
Gewoon ff zoeken op XDA

Laat je het bakken van je eigen rom nog even voor wat het is, nu kan je altijd weer terug naar een Nederlandse rom. ( vraag mij af waarom )

Gewoon om de reden dat ik altijd graag overal een backup van heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Laatst online: 10-09 14:51
Gisteren is het (kleine) speakertje waardoor je je gesprekpartner hoort gesneuveld. Ik werd gebeld en nam op, echter hoorde ik allemaal gekraak en een wegvallende contactpersoon. Ik baal natuurlijk als een stekker, het toestel is van Juli 2007. Morgen ga ik er mee terug naar Belcompany, een retourtje reparatieafdeling dus. Er is niets bijzonders gebeurd en het toestel ziet er dan ook als nieuw uit. Hardreset mocht ook niet helpen. Ik ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben, hopelijk < 2 weken. Heeft iemand anders al ervaring met de reparatieafdeling van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen even een vraagje.

Ik heb geprobeerd de softkeys onderin aan te passen (agenda en zoek knop) met wat er in de begin post stond.

Chris.nl in "HTC Touch"

Nu als ik voor de linker knop "agenda" kies krijg ik de volgende error:
Het bestand HTCCalendar" kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de compenente is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.

Voor alle andere opties doet ie het wel (dus als ik camera op linker knop zet enzo geen probleem, alles.. behalve agenda).

Iemand een oplossing? Bedankt voor uw hulp alvast.

Edit:

Haha alweer de oplossing gevonden. Sorry voor de post voor de tweede maal.

Wat ik gedaan heb (misschien voor andere die er ook problemen mee hebben). Ik heb het bestandje htccalendar_836.exe gedownload van deze site: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=268789

Daarna gerenamed naar HTCCalender.exe en toen op de Touch gezet in Windows/LSK. Daarna deed alles het weer !

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het automatisch synchroniseren van Vodcasts (dus .mp4 bestanden) met de OPSLAGKAART van mijn Touch. Ik krijg het namelijk nog niet voor elkaar.

Wat me wel lukt, is om podcasts (dus .mp3-bestanden) automatisch te downloaden en dan via Windows Media Player automatisch op de opslagkaart van m'n Touch te zetten. Lekker handig, want ik hoef de postcasts alleen op m'n PC te zetten en dan komen ze vanzelf ook op m'n Touch. Als ik dan onderweg een keer leuke radio wil luisteren, heb ik altijd wat mooie uitzendingen bij de hand.

Nu zou ik hetzelfde willen voor vodcasts, dus videobestanden. Het lastige is alleen dat Windows Media Player deze bestanden niet herkend. Ik kan de bestanden wel handmatig overzetten, maar dat wil ik niet.
Ook kan ik de bestanden wél automatisch op de Touch zelf zetten (dus niet op de opslagkaart), maar dat wil ik ook niet omdat het geheugen van de Touch daarvoor te klein is.

Dus mijn vraag is:
Hoe kan ik videobestanden (mp4) AUTOMATISCH overzetten op de OPSLAGKAART van de Touch?

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 01:04

Timple

Stijnd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:58:
Gisteren is het (kleine) speakertje waardoor je je gesprekpartner hoort gesneuveld. Ik werd gebeld en nam op, echter hoorde ik allemaal gekraak en een wegvallende contactpersoon. Ik baal natuurlijk als een stekker, het toestel is van Juli 2007. Morgen ga ik er mee terug naar Belcompany, een retourtje reparatieafdeling dus. Er is niets bijzonders gebeurd en het toestel ziet er dan ook als nieuw uit. Hardreset mocht ook niet helpen. Ik ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben, hopelijk < 2 weken. Heeft iemand anders al ervaring met de reparatieafdeling van HTC?
Niet het doel van dit topic, maaarrrr: Mijn branded touch van T-mobile was 1 week weg.
Ik weet dus niet of deze na dezelfde afdeling gaat, of dat ze er zelf aan sleutelen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Stijnd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:58:
Als je een htc toestel hebt hoef je niet naar belcompany te gaan. Je hoeft alleen met htc te bellen, ze sturen een koerier om je toestel op te halen en als hij klaar is komt een koerier hem ook weer terug bellen. Ik had hetzelfde defect als jij en ik had hem binnen een week weer terug

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 18:02
Heeft iemand al een oplossing voor dat dramatische headsetje?
Hij valt steeds uit m'n oor, ik wil dus graag van die in-ear dingen gebruiken zo een die ook bij mijn SonyEricsson gebruikte.
Ik kan wel een bluetooth headset gaan gebruiken, maar dat slurpt het batterijtje nog sneller leeg... ;)

[edit]
hmm, iets op gevonden:
http://www.pdashop.nl/pro...-with-stereo-headset.html
Jammer dat zo'n ding 23 euro (!!) kost

[edit2]
ook mooi:
http://www.yagoda.nl/11pi...adapter-kabel-p-2598.html

[ Voor 54% gewijzigd door Ghannes op 14-01-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start Ebay eens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Normaal gebruikte ik in de auto altijd een bluetooth headsetje om te telefoneren, helaas is deze gesneuveld. Geen probleem, want de Touch heeft ook gewoon een speakerfone functie dacht ik.
Als ik tijdens het bellen de luidspreker aan zet kan ik de andere partij prima verstaan, het probleem is alleen dat de andere partij MIJ niet kan verstaan.
Ik heb het idee dat als je in de telefoon de 'luidspreker functie' aan zet, hij gewoon het geluid over de andere speaker gooit maar de mic nog steeds verwacht dat je de telefoon aan je oor houdt ofzo :?
Is er nog ergens een optie om de mic harder te zetten of gaat het op deze manier gewoon niet werken?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Iemand enig idee of dat nieuwe open source platform Android van Google ook naar de HTC Touch komt?
Als het echt open source is lijkt mij dat ze het ook voor de huidige telefoons geschikt kunnen maken.
Het ziet er namelijk echt mooi uit, en een heel stuk vinger vriendelijker dan WM6.
Ook vind ik het idee dat het open source en gratis is super.

Hmm lijkt er niet op dat HTC het zelf van plan is :/
Google-phone.com:
When pressed on the subject of whether HTC would recycle existing models, Chou confirmed they would not, although they would of course leverage existing hardware development such as wireless capabilities and mobile CPUs. Similarly, they will still be building WM-based devices and there is unlikely to be an option for cross-device OS installation given Chou’s push for holistic design.

[ Voor 48% gewijzigd door Vinze op 14-01-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:52
funk-e schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:00:
[...]

Als je een htc toestel hebt hoef je niet naar belcompany te gaan. Je hoeft alleen met htc te bellen, ze sturen een koerier om je toestel op te halen en als hij klaar is komt een koerier hem ook weer terug bellen. Ik had hetzelfde defect als jij en ik had hem binnen een week weer terug
En heb jij je toestel dan ook los besteld bij een internet-winkel of heb je hem via een abonnement? Als dit namelijk de werkelijke manier van "Pick and Repair" is van HTC doen ze dat óntzettend netjes, en ben ik ook meteen van de twijfels af of ik het toestel los zou moeten kopen bij een internetwinkel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Laatst online: 10-09 14:51
Gydeon schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:32:
[...]

En heb jij je toestel dan ook los besteld bij een internet-winkel of heb je hem via een abonnement? Als dit namelijk de werkelijke manier van "Pick and Repair" is van HTC doen ze dat óntzettend netjes, en ben ik ook meteen van de twijfels af of ik het toestel los zou moeten kopen bij een internetwinkel of niet.
Het klopt inderdaad dat HTC pick and repair hanteert. Prima service! Ik heb het toestel echter bij Belcompany achtergelaten, ik ben namelijk niet veel thuis. Daarbij komt ook nog, als het toestel kwijt raakt kan ik dat verhalen op Belcompany (hoop ik :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met die power akku's die bv. via ebay te verkrijgen zijn? Dubbele capaciteit (2400mah)
Ik overweeg er 1 aan te schaffen, want die batterij gaat echt niet langer dan 1 dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Gydeon schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:32:
[...]

Ja, ook gewoon bij een internetshop (juni 2007)
scheelt best veel geld in vergelijking met een belcompany oid

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje: ik heb zou graag een linkje maken waarmee internet explorer gestart wordt en gelijk naar een bepaalde pagina gaat. Nu heb ik zelf een beetje zitten klooien met "\Windows\RSK\Internet Explorer.lnk -http://mail.google.com" en dergelijke.. Maar ik krijg het toch niet aan de praat. Wat is de juiste syntax die ik hiervoor nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
the_bbk schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:40:
Ik heb een vraagje: ik heb zou graag een linkje maken waarmee internet explorer gestart wordt en gelijk naar een bepaalde pagina gaat. Nu heb ik zelf een beetje zitten klooien met "\Windows\RSK\Internet Explorer.lnk -http://mail.google.com" en dergelijke.. Maar ik krijg het toch niet aan de praat. Wat is de juiste syntax die ik hiervoor nodig heb?
Bijvoorbeeld: 21#:MSPIE www.google.nl werkt bij mij.
Hier kan je die *.Ink downloaden.
Hopelijk kan je er wat mee, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Ik zet er aan te denken de Touch surface rom te installeren, echter heeft dat nut voor waar ik de touch voor gebruik. Theme's en instellingen zijn bij mij allemaal standaard, het enige dat ik er op het staan is de opera 3.65 browser. Heb ik dan wat aan de surface rom? Emailen e.d. doe ik er toch niet op.

En nog voor de liefhebber:
Not sure if this fits your definition of "safe" but I did it with the following:

HKLM\Software\OEM\TFLOSetting

Change EnableCube from 1 to 0
Werkt perfect. Eindelijk van die vervelende cube af.

[ Voor 29% gewijzigd door Worldwide op 15-01-2008 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je nog niet geflasht hebt en je durft het aan zou ik het doen. Je touch wordt er _zo_ veel sneller door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
hmz 'k zal later op de dag PCM Keyboard 0.13 vernederlandschen.
't is weer eens zo ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
kheb een vraagje over het plannen van een afspraak.
In sync mn telefoon met de exchange server van mn werk.
Als ik in mn agenda in afspraak inplan en ik vermeld in de notitie een telefoonnummer dan zie ik deze terug.

wat ik wil is dat ik dat telefoonnummer kan aanklikken net als een hyperlink zodat ik direct kan bellen vanuit een agedan afspraak.

Dit kan bv. wel als je een email ontvangt op je Telefoon met daarin een nummer...dat zelfde wil ik alleen dan vanaf de agenda functie.

Iemand ideeen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Laatst online: 20-09-2024
Sinds een paar dagen werk ik met de phone pad en ik moet zeggen dat het erg goed werkt!

http://www.pocketnow.com/...00710/review/KJAM_232.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:55:
[...]

Bijvoorbeeld: 21#:MSPIE www.google.nl werkt bij mij.
Hier kan je die *.Ink downloaden.
Hopelijk kan je er wat mee, succes!
Ja, hier kan ik wel wat me. Sterker nog: het is, na een hoop gepruts, eindelijk gelukt. Dankjewel!
Even een tip voor anderen die dit ook proberen: Elke keer als ik met Total Commander het linkje wilde aanpassen, werkte het niet meer. Als ik op mijn pc met kladblok het bestandje wijzigde, dan werkte het gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Hai,

Het is mij gelukt het Touch toetsenbord aan de praat te krijgen, met Nederlandse XT9:

Kijk daarvoor in de volgende post:

http://forum.xda-develope...hread.php?t=343106&page=5

Hier vind je een cab met XT9 voor het Nederlands: HTC eT9 Dutch.CAB

Ik had al daarvoor de cab "HTC Touch Keyboard + Keypad.cab" geïnstalleerd. Weet echter niet meer waar ik die vandaan gehaald heb.

In ieder geval werkt het toetsenbord nu mooi, inclusief woordpredictie.

Een vraag van mijn kant - het lukt mij niet om enkele van de op xda-developers aangeboden sip's aan de praat te krijgen (enlarge start menu, large title bar, htc action screen etc.). Ik heb al hier en daar gelezen dat meerdere mensen daar problemen mee hebben. Na wat gegoogle, ben ik vermoedelijk erachter gekomen waar dit aan ligt. De aangeboden CAB's leveren zgn. MUI (Multi-languae user interface?) files mee, specifiek voor het Engels. Deze eindigen altijd op de extensie ".0409.mui". Voor de enlarge start menu is er bijv. een EnlargeMenu.0409.mui. Voor Nederlandstalige ROMS heb je echter taalspecifieke versies nodig die eindigen op ".0413.mui". Maybe dat er hier leden zijn met een Touch Dual met een Nederlandstalig OS waar die desbetreffende bestanden opstaan. Wellicht kunnen die mensen die ergens ter download aanbieden??

Groet,

[ Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Perenor schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:12:
Hai,

Het is mij gelukt het Touch toetsenbord aan de praat te krijgen, met Nederlandse XT9:

Ik had al daarvoor de cab "HTC Touch Keyboard + Keypad.cab" geïnstalleerd. Weet echter niet meer waar ik die vandaan gehaald heb.

Een vraag van mijn kant - het lukt mij niet om enkele van de op xda-developers aangeboden sip's aan de praat te krijgen (enlarge start menu, large title bar, htc action screen etc.). Ik heb al hier en daar gelezen dat meerdere mensen daar problemen mee hebben. Na wat gegoogle, ben ik vermoedelijk erachter gekomen waar dit aan ligt. De aangeboden CAB's leveren zgn. MUI (Multi-languae user interface?) files mee, specifiek voor het Engels. Deze eindigen altijd op de extensie ".0409.mui". Voor de enlarge start menu is er bijv. een EnlargeMenu.0409.mui. Voor Nederlandstalige ROMS heb je echter taalspecifieke versies nodig die eindigen op ".0413.mui". Maybe dat er hier leden zijn met een Touch Dual met een Nederlandstalig OS waar die desbetreffende bestanden opstaan. Wellicht kunnen die mensen die ergens ter download aanbieden??

Groet,
Misschien denk ik wel te simpel, maar als je 0409 nou eens handmatig veranderd in 0413?

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
the_bbk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:49:
[...]

Ja, hier kan ik wel wat me. Sterker nog: het is, na een hoop gepruts, eindelijk gelukt. Dankjewel!
Even een tip voor anderen die dit ook proberen: Elke keer als ik met Total Commander het linkje wilde aanpassen, werkte het niet meer. Als ik op mijn pc met kladblok het bestandje wijzigde, dan werkte het gelukkig wel.
Top dat het je gelukt is. 'k Gebruik het zelf niet, maar kan je indenken dat het idd handig is.
Was je vast al achter, maar je kan die *.Ink zelf ook hernoemen he... Dat je dan ook echt snelkoppelingen krijgt ala "Gmail" etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Wat vinden jullie hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://store.xda-developers.com/shopimages/products/normal/JAV_00219.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
Linkje: http://store.xda-develope...eo-headphone-adapter.html. Is out of stock helaas :(

Voor die 10 dollar wil ik de gok wel wagen, de meegeleverde headset is dusdanig slecht dat ik op zoek ben naar zoiets. Helaas is het nu uitverkocht, maar als ze er weer hebben bestel ik er eentje. Nokia levert al jaren kwalitatief goede headsets mee, maar die van HTC is helaas gewoon meuk.

[ Voor 12% gewijzigd door AtleX op 15-01-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Maar even een hele nieuwe post, aangezien ik die in het vorige topic niet meer kan aanpassen.
Muthas _/-\o_ kan je de link in de startpost aanpassen naar deze post?

13 jan 2008 Er is een nieuwe versie van PocketCM Keyboard namelijk v0.13

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een Nederlanse *.Cab installer te maken, inclusief NL woordenboek en Dutch layout. Er zijn ook andere tweakers druk bezig geweest een skin en layout's te maken.

Vanaf versie 0.10 staan ook de TouchXL Layout+Skin van Pamas, en de layout van Koen_Ronse in de installer.
De Dutch TouchXL.layout werkt vooral als je ook de TouchXL.skin selecteerd bij opties.
De layout van Koen-Ronse heet Dutch II.

Hier staat een filmpje die de werking van het toetsenbord verduidelijkt.

omschrijving
Je kan ook met je vingers tikken! De toets die je ingedrukt wordt uitvergroot, je maakt pas een toetsaanslag wanneer je deze loslaat. Je hoeft je niet enorm druk te maken om letters die je verkeerd intypt, omdat automatisch het woord wordt gecorrigeerd.
dragdn wordt dragen etc.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/1nl.bmp Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/2nl.bmp

Wanneer je de 123#? toets ingedrukt houd krijg je 1 rij met leestekens.
Enter ingedrukt houden geeft Cut Copy en Paste en een snelkoppeling naar Opties

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/3nl.bmp Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/5nl.bmp

Via Opties kan je layout en skin kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/4nl.bmp

Dubbelklik Shift = Caps Lock

Vanaf versie 0.10 werkt PCMKeyboard ook in landscape modus.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/6nl.bmp

De screenshot(s) zijn inmiddels iets verouderd, de layouts van Pamas en Koen werken prettiger :+

Verwijder eerst een eventuele oudere versie. Maak een backup van de woorden die je zelf hebt toegevoegd (info).
Download hier PCMKeyboardNL-0.13.CAB

Check altijd eerst even of er onderhand geen nieuwe versie is uitgekomen. Installeer deze anders handmatig.
Je mist dan nog wel de aangepaste layout(s) en skin.

Zolang ik het leuk vind zal ik toekomstige updates ver-nederlandschen.

v0.13 brengt ons

* Fixed option dialog scrolling
* Performance improvement

Alle credits zijn voor de makers van PocketCM Keyboard, ik heb slechts wat bestanden in de installer aangepast.

Helaas is dit een "test release", dus nog geen V1.0 zonder houdbaarheidsdatum
Deze versie kan tot 1 maart 2008 gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Viasco schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:01:
[...]

Misschien denk ik wel te simpel, maar als je 0409 nou eens handmatig veranderd in 0413?
Nou, dat heb ik dus geprobeerd voor de "enlarge start menu". Dan krijg ik niks meer te zien. Nul komma nul menu :(. Ik zag echter ergens op een Frans forum dat die bestanden taalspecifieke items bevatten en precies moeten overeenstemmen met de items uit een of andere library, en daardoor niet getoond worden. Dus kan het zijn dat je hiervoor de originele bestanden moet hebben... Vandaar mijn vraag ;).

Iemand trouwens al die dutch cab geprobeerd, die ik hierboven vermeldde... Ik vind het echt een super toetsenbord, lekker op de ouderwetse (SMS / T9) manier met een hand tikken. Ik vind dat dubbelhandig typen op een qwerty toetsenbord op een telefoon maar niks.

Ben trouwens net nog achter wat geinigs gekomen. Ik heb een Parrot CK3300 in m'n auto. En ik duwde per ongeluk op het groene knopje. Ging de spraakherkenning van de Touch af (is overigens eentje van Orange). Heb vervolgens een testje gedaan en een spraaklabel opgenomen op de touch. En vervolgens de spraakherkenning op de Parrot gestart (yup - precies - via de groene knop :D). En zowaar de spraakherkenning lukte! Super - heb je dus niet de spraakherkenning op de Parrot zelf nodig. Cool :).

Binnenkort ook maar eens proberen of ik Tom Tom zonder problemen aan de praat krijg. En als dat lukt een nieuwe actieve Brodit houder bestellen. Hebben jullie misschien tips waar die het goedkoopste zijn?

Ik begin m'n Touch steeds cooler te vinden (en dan te bedenken dat ik eerst een S730 wilde aanschaffen).

[ Voor 47% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Perenor schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:29:
[...]

Nou, dat heb ik dus geprobeerd voor de "enlarge start menu". Dan krijg ik niks meer te zien. Nul komma nul menu :(. Ik zag echter ergens op een Frans forum dat die bestanden taalspecifieke items bevatten en precies moeten overeenstemmen met de items uit een of andere library, en daardoor niet getoond worden. Dus kan het zijn dat je hiervoor de originele bestanden moet hebben... Vandaar mijn vraag ;).

Iemand trouwens al die dutch cab geprobeerd, die ik hierboven vermeldde... Ik vind het echt een super toetsenbord, lekker op de ouderwetse (SMS / T9) manier met een hand tikken. Ik vind dat dubbelhandig typen op een qwerty toetsenbord op een telefoon maar niks.

Ben trouwens net nog achter wat geinigs gekomen. Ik heb een Parrot CK3300 in m'n auto. En ik duwde per ongeluk op het groene knopje. Ging de spraakherkenning van de Touch af (is overigens eentje van Orange). Heb vervolgens een testje gedaan en een spraaklabel opgenomen op de touch. En vervolgens de spraakherkenning op de Parrot gestart (yup - precies - via de groene knop :D). En zowaar de spraakherkenning lukte! Super - heb je dus niet de spraakherkenning op de Parrot zelf nodig. Cool :).

Binnenkort ook maar eens proberen of ik Tom Tom zonder problemen aan de praat krijg. En als dat lukt een nieuwe actieve Brodit houder bestellen. Hebben jullie misschien tips waar die het goedkoopste zijn?

Ik begin m'n Touch steeds cooler te vinden (en dan te bedenken dat ik eerst een S730 wilde aanschaffen).
Gister geïnstalleerd, nog niet veel mee gedaan maar het typte wel fijn. Ook erg snel als je het met 2 handen doet maar dat hou ik zelfs met m'n kleine handen niet lang vol.

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Spike_wolf schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:49:
[knip]
Ik heb het idee dat als je in de telefoon de 'luidspreker functie' aan zet, hij gewoon het geluid over de andere speaker gooit maar de mic nog steeds verwacht dat je de telefoon aan je oor houdt ofzo :?
Is er nog ergens een optie om de mic harder te zetten of gaat het op deze manier gewoon niet werken?
Niemand die hier meer over weet?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
Hai,

Groet,
Bij mij doet de .cab het niet.....hij is wel gewoon geinstalleerd maar nu kan ik hem niet vinden op m'n touch....iemand enig idee hoe dit werkt?

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
haroldinho schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:00:
[...]

Bij mij doet de .cab het niet.....hij is wel gewoon geinstalleerd maar nu kan ik hem niet vinden op m'n touch....iemand enig idee hoe dit werkt?
Staat er geen PCM bij settings -> input ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
haroldinho schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:00:
[...]

Druk op dat kleine pijltje om het menu'tje voor toetsenborden tevoorschijn te halen >> Options >> Kies het toetsenbord (in mijn geval 'Touch Keypad') >> Options >> Language instellen op Dutch.

Ik weet niet of dat eT9 cab bestandje met ieder toetsenbord werk, maar hij werkt in iedergeval met Touch Keypad en Touch Keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nou bij mij werkt ie prima!

PCM Keyboard gebruikte ik al een tijd niet meer. McCune Dark PhonePad heb ik ook weer verwijderd.
Die HTC Keypad NL is wat bij betreft de winnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Chris.nl schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:59:
Nou bij mij werkt ie prima!

PCM Keyboard gebruikte ik al een tijd niet meer. McCune Dark PhonePad heb ik ook weer verwijderd.
Die HTC Keypad NL is wat bij betreft de winnaar
Ik heb ook nog de TouchPal geprobeerd. Maar dat vond ik ook erg lastig. Voor mij is dat keypad ook zeker de winnaar.

Overigens heb ik de TouchPal gedeïnstalleerd. Hij verschijnt echter wel nog steeds als mogelijk toetsenbord (via het "kleine pijltje" ;)). Als ik het dan kies, verschijnt echter het standaard toetsenbord. Hoe krijg ik dat (overbodige, irritante, lastige :D) item uit die listbox weg? Registry setting wellicht?

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'k Neem maar aan dat je een ervaren register snuffelaar bent :+

Zoek de registry key:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{802C691C-EB46-442c-BC54-DC2C42B156C3}

Verwijder de {802C691C-EB46-442c-BC54-DC2C42B156C3} key.

bron
Helpt dit?

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 16-01-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:10
Ik neem liever een model met kort kabeltje. Minder kans op breuk. Op marktplaats vind je ze ook wel: http://link.marktplaats.nl/138962769

Overigens vandaag een P3450 besteld via gsmweb.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AtleX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:21:
offtopic:
Linkje: http://store.xda-develope...eo-headphone-adapter.html. Is out of stock helaas :(

Voor die 10 dollar wil ik de gok wel wagen, de meegeleverde headset is dusdanig slecht dat ik op zoek ben naar zoiets. Helaas is het nu uitverkocht, maar als ze er weer hebben bestel ik er eentje. Nokia levert al jaren kwalitatief goede headsets mee, maar die van HTC is helaas gewoon meuk.
Ze zijn weer op voorraad, maar inc. verzenden komt het op $51,- uit, terwijl je eerder in het bestelproces voor een verzendmethode van $3,99 kan kiezen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Chris.nl schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:00:
'k Neem maar aan dat je een ervaren register snuffelaar bent :+

Zoek de registry key:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{802C691C-EB46-442c-BC54-DC2C42B156C3}

Verwijder de {802C691C-EB46-442c-BC54-DC2C42B156C3} key.

bron
Helpt dit?
Nou, niet onder Windows Mobile. Maar wel regelmatig in Windows XP. Maar ik wou sowieso daar eens m'n neus in steken. Wat is een handig (freeware) tooltje daarvoor?

EDIT: Vergeet die laatste vraag. Heb zelf een beetje gegoogle't en de "remote registry editor" gevonden. Ik ga die eens proberen. Maakt het mogelijk om vanaf je pc de registry van een windows mobile device te editen (inclusief verwijderen van keys). Is overigens in .net geprogrammeerd.

Voor de geïnteresseerden: http://www.breaksoft.com/...bile_Registry_Editor.aspx

[ Voor 23% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delvi
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 10:42
Na een MDA Pro versleten te hebben, ben ik nu zeer tevreden met mijn Touch.
Ik heb alleen 1 probleem. Wanneer ik ga synchroniseren, krijg ik de foutmelding met code 8503001C.

Nou heb ik van alles gedaan om het eruit te krijgen (soft reset, sync relaties weggooien zowel op de pc als op de touch, you name it, i've done it)
Via google kom je de code wel tegen, maar nergens een oplossing. Bij xda ook niet.
Voor zover ik er achter kan komen kwam het door een contactpersoon. Want zodra ik de contacten niet sync (vinkje uitzetten) gaat het goed met de email en agenda.

Alleen nu gebeurde het ook met de agenda!!!! :( :(
Na van alles proberen, is het wel gelukt om mijn agenda op pc en touch gelijk te krijgen. Wanneer ik een afspraak inplan dan doe ik dat via de touch en sync dan met de pc. Dat gaat goed. Met de contacten is het nog een beetje buggie, dus die heb ik uitgezet.
Wanneer je nu een afspraak op de pc verander en weer sync dan gaat het weer fout....
Ik heb dus een half werkende oplossing....

Iemand anders dit probleem ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Delvi op 16-01-2008 23:30 . Reden: ff vermelden wat ik allemaal gedaan heb, ]

You can make your program idiot prove. Then someone will develop a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Laatst online: 12-09 01:04

Timple

Synchroniseer je alleen met outlook, of met een exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Cass Casey schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:45:
[...]

Ik neem liever een model met kort kabeltje. Minder kans op breuk. Op marktplaats vind je ze ook wel: http://link.marktplaats.nl/138962769

Overigens vandaag een P3450 besteld via gsmweb.
op Yagoda (zie vorige post van mij) kun je zo'n verloopkabeltje krijgen voor nog geen 8 euri incl verzenden. Dag er na was ie binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

Bedankt! Ik wist niet dat de Dutch version al uit zou zijn! Nu wordt typen op een Touch nog leuk afterall :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delvi
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 10:42
Timple schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:08:
Synchroniseer je alleen met outlook, of met een exchange server?
Ik sync alleen met outlook. Het gaat bij mij om persoonlijk gebruik.
Outlook versie is 2007. Op een Vista Home premium (engels) machine met Office 2007 en nog wat andere meuk (Photoshop, Visual Studio 2005 van MS)
De touch is een T-Mobile versie met de meegeleverde rom (1.13.114.3 NLD, ext 1.13.114.103).
En het maakt niet uit of je nou via BlueTooth doet of de kabel gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Delvi op 17-01-2008 10:47 ]

You can make your program idiot prove. Then someone will develop a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
Weet iemand wellicht hoe ik tijdens het bellen met mijn MDA Touch het numerieke toetsenbord weer terug kan krijgen? Tijdens het bellen naar nummers met een selectiemenu is dit namelijk wel handig :+ . Nu krijg ik tijdens het bellen het menu met luidspreker/wachtrij etc in beeld en dit valt niet via de opties te veranderen. Google en search op GOT waren zonder resultaat.. met name screensaver problemen tijdens het bellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tijdens het bellen op de knop "toetsenblok" drukken.
die zit op dat "selectiemenu"

[ Voor 31% gewijzigd door Chris.nl op 17-01-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
AtleX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:53:
[...]

Ze zijn weer op voorraad, maar inc. verzenden komt het op $51,- uit, terwijl je eerder in het bestelproces voor een verzendmethode van $3,99 kan kiezen. :(
Wat een boeven he |:(

Kunnen we niet in collectief gaan kopen en dan maar gelijk 100 van die adapters laten overkomen? 8)7
51 euro : 100 = 51 cent >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Hai,

Eergisteren vroeg ik of er hier mensen zijn met een Touch Dual met een Nederlandstalig OS. Dit in verband met het niet aan de praat krijgen van bepaalde tools (bijv. enlarge start menu) omdat de taalspecifieke versies van bepaalde configuratiebestanden, de zgn. MUI's, in dit geval dus van het nederlands, welke eindigen op ".0413.mui", niet aanwezig zijn. Wellicht kunnen mensen met een nederlandstalige Touch Dual die ergens ter download aanbieden??

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38
dan reken je je snel rijk. 51 /100 is geen 5 ct maar 50ct
The Stranger schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:02:
[...]

Wat een boeven he |:(

Kunnen we niet in collectief gaan kopen en dan maar gelijk 100 van die adapters laten overkomen? 8)7
51 euro : 100 = 5 cent >:)

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Sinds kort heb ik Today screen radio device toggler (EffCom) geïnstalleerd. Werkt leuk, simpele plugin om via je Today BT, Wifi en de Telefoonfunctie te bedienen....

Maar, als de Touch volledig uitgeschakeld is geweest, of na een softreset, is de plugin van mijn Today verdwenen. Bij Instellingen > Vandaag > Items staat ie dan nog gewoon aangevinkt.(?) Even opnieuw af- en aanvinken helpt vervolgens. Maar toch is het vervelend. Weet iemand hier een oplossing voor?

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
sow,
even mijn touch voorzien van nieuwe rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=350784)
Wat me (net zoals bij aanschaf) verbaast is dat je "geavanceerde netwerkfunctionaliteit" voor "USB aan pc"-verbinding moet uitzetten voordat je kan syncen.

Ben nu bezig met syncen en het ziet er allemaal wel leuk uit met die nieuwe rom ;)

[edit]
Het lukt mij maar niet om die dure GPRS verbinding te verwijderen |:(
Volgens de startpost gaat het als volgt:

Ga via start - instellingen, tablad verbindingen (ok)
- verbindingen (ok)
- tablad algemeen naar instellingen verwijderen. (ik ziet geen tabblad algemeen, alleen "taken" en "geavanceerd")
- Haal alle verbindingen weg.

[ Voor 33% gewijzigd door Ghannes op 17-01-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:12
Hallo,
ik gebruik de touch al een tijdje en ontdek 2 dingen:

1. de laatste tijd moet de ik touch belachelijk vaak uitlijnen (het scherm;)), soms is het zo erg dat ik met de knopjes naar dat menu moet navigeren. Herkenbaar? oplossing?

2.vaak als ik een foto maak komen er 2 lijnen op het beeld te staan. Heel raar. Het ligt volgens mij niet aan de snelheid. Het gebeurt zowel op 200mhz als 120mhz. Als je vertelt hoe je een foto in je bericht zet geef ik een voorbeeld!!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Vragen naar hoe een Touch ge-unlocked dient te worden, willen we niet zien op GoT.

[ Voor 83% gewijzigd door pven op 17-01-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij a.u.b. helpen!!!
Als ik wifi ingeschakeld heb en ben aan het interenetten en de verbinding met wifi verbreekt, dat hij dan direct op gprs springt zonder melding :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:15:
kan iemand mij a.u.b. helpen!!!
Als ik wifi ingeschakeld heb en ben aan het interenetten en de verbinding met wifi verbreekt, dat hij dan direct op gprs springt zonder melding :<
Heel simpel, installeer NoDATA, is denk ik ergens te vinden in de startpost...
moet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
Ik heb hier nog een mooie link om je cube aan te passen:

http://www.freewarepocket...touch-settings-v1-22.html

Lees goed de howto 8)7 , daarna ideaal O-) nu is de cube echt perfect _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door harydoo op 17-01-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej,

even een vraagje, waar vind ik de geluidinstellingen, en dan niet bij startmenu instellingen, maar de syntax zelf zeg maar, en weet iemand een link voor mooie icoontjes en dergelijke

gr brainz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Hebben jullie dit ook?:

Op het homescreen staan onder de klok drie icoontjes:
[mail][sms][oproepen]

Als ik op mail klik krijg ik het scherm met smsjes te zien.
Dan moet ik linksboven op postvak in klikken dan mijn mailbox
selecteren om mijn e-mail te bekijken.

Als ik weer bij sms kijk en daarna bij mail moet ik dezelfde handeling weer uitvoeren.

Lijkt me een bug

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
funk-e schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:46:
Hebben jullie dit ook?:

Op het homescreen staan onder de klok drie icoontjes:
[mail][sms][oproepen]

Als ik op mail klik krijg ik het scherm met smsjes te zien.
Dan moet ik linksboven op postvak in klikken dan mijn mailbox
selecteren om mijn e-mail te bekijken.

Als ik weer bij sms kijk en daarna bij mail moet ik dezelfde handeling weer uitvoeren.

Lijkt me een bug
Is bij de opties in te stellen zodat je je mailboxen overzicht krijgt

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
The Stranger schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:36:
Gewoon ff zoeken op XDA

Even een copieetje van mijn sign op XDA forum:
HTC Touch / T-Mobile MDA Touch
Current Rom: Touch Surface 1.31 NLD SP1 (Download)
Radio: 03.07.90 (Download)

Original Dutch ROM's:
Original 1.11.404.1B_NLD NON-branded (Download)
Original 1.13.114.3 NLD T-Mobile (Download)
Original 1.14.634 NLD Orange (Download

How-to:
Install the 4/6 side cube on a normal elf (p3450)
Misschien iets voor in de StartPost de links naar de originele roms?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

even n vraagje over die radio rom.
veel mensen klagen dat ik te zacht ben, dus de mic zacht is.
is dat op te lossen met de radio rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Original Dutch ROM's:
Original 1.11.404.1B_NLD NON-branded
Original 1.13.114.3 NLD T-Mobile
Original 1.14.634 NLD Orange
Let op: Al deze ROM's zijn zonder Extended en Radio ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik heb geen last dat andere mensen mij niet horen, maar ik zie vaak dat mensen hier vragen hoe je het volume van de microfoon hoger kan zetten. Ik weet niet of het werkt, maar ik heb zojuist de HTC equalizer geïnstalleerd en ik zag op het tabblad mic dat je het volume harder of zachter kunt zetten.
Misschien dat dit een oplossing is.

klik hier om te downloaden

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

funk-e schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:06:
Ik heb geen last dat andere mensen mij niet horen, maar ik zie vaak dat mensen hier vragen hoe je het volume van de microfoon hoger kan zetten. Ik weet niet of het werkt, maar ik heb zojuist de HTC equalizer geïnstalleerd en ik zag op het tabblad mic dat je het volume harder of zachter kunt zetten.
Misschien dat dit een oplossing is.

klik hier om te downloaden
Als het zou werken zou het handig zijn idd.
Schiet ik zelf niet veel mee op ben ik bang, de mic staat normaal prima in gesteld, geen problemen, alleen als ik hands free bel, dus de luidspreker aan gooi, dan blijft het volume van de mic hetzelfde en moet ik dus erg hard schreeuwen om verstaanbaar te zijn, of de telefoon alsnog bij m'n mond houden :/
En om nou iedere keer als ik in de auto stap de mic ff harder te zetten... is ook weer zo onhandig.
Lijkt me dat ze hier toch wel aan gedacht moeten hebben? :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb een Touch Dual UK gekregen. Nu heb ik 2 vragen, die ik tijdens het scannen van het topic niet heb gevonden, de rest stond er wel in :)
  1. Ik heb dus een UK versie, en daar zit geen NL XT9 in. Hoe kom ik aan de NL XT9?
  2. Als ik word gebeld kan ik op Send SMS drukken, waarna er een standaard SMS boodschap wordt verstuurd. Waar pas ik die boodschap aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
PWM schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:15:
Ik heb een Touch Dual UK gekregen. Nu heb ik 2 vragen, die ik tijdens het scannen van het topic niet heb gevonden, de rest stond er wel in :)
  1. Ik heb dus een UK versie, en daar zit geen NL XT9 in. Hoe kom ik aan de NL XT9?
  2. Als ik word gebeld kan ik op Send SMS drukken, waarna er een standaard SMS boodschap wordt verstuurd. Waar pas ik die boodschap aan?
Wellicht dat mijn post van een aantal berichten terug je kan helpen. Vermeld daar een cab om de htc touch keyboard en keypad aan de praat te krijgen voor het Nederlands. Probeer die eens uit. Bij mij werkt dat toetsenbord nu perfect (ik heb echter wel de gewone touch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Perenor schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Wellicht dat mijn post van een aantal berichten terug je kan helpen. Vermeld daar een cab om de htc touch keyboard en keypad aan de praat te krijgen voor het Nederlands. Probeer die eens uit. Bij mij werkt dat toetsenbord nu perfect (ik heb echter wel de gewone touch).
Dom, ik had alle pagina's gelezen, behalve de laatste :) Ik ga even wat proberen

EDIT:

Ik heb nu de NL XT9 Cab geinstalleerd. Kan iemand mij in normaal nederlands uitleggen wat ik moet doen om hem aan de praat te krijgen?

Laat maar, werkt prima :)

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 18-01-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Spike_wolf schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:11:
[...]

Als het zou werken zou het handig zijn idd.
Schiet ik zelf niet veel mee op ben ik bang, de mic staat normaal prima in gesteld, geen problemen, alleen als ik hands free bel, dus de luidspreker aan gooi, dan blijft het volume van de mic hetzelfde en moet ik dus erg hard schreeuwen om verstaanbaar te zijn, of de telefoon alsnog bij m'n mond houden :/
En om nou iedere keer als ik in de auto stap de mic ff harder te zetten... is ook weer zo onhandig.
Lijkt me dat ze hier toch wel aan gedacht moeten hebben? :?
Kijk hier eens naar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=357699 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Gewoon even een algemene post :)

Ik gebruik nu al een maand of anderhalf een iPhone theme voor Wisbar Advance (Desktop). Misschien niet erg orgineel om van Apple te kopiëren maar het werkt gewoon veel fijner zo'n desktop met grote icoontjes. Je kan een icoon ook instellen om naar een nieuwe pagina te gaan, en elke pagina is weer volledig te customizen met nieuwe icoontjes, teksten, maar ook dynamischere dingen als tijd en datum kan je erop zetten. Zelfs today-plugin, waardoor ik Batterystatus gewoon makkelijk kan bereiken.

Verder ziet het er wat mij betreft veel beter uit, ik heb wel wat plaatjes die bij de theme staan, maar zal binnenkort wel eens wat screens van m'n eigen Touch laten zien. Het zijn gewoon net die dingen waar ik mij aan ergerde die nu weg zijn (die pop-up berichtjes met lelijke wit-grijs gradiënt, bleh). Verder zijn alle menu's nu ook mooi zwart met witte letters.

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g291/TorxT3D/Misc/sshot000.jpgAfbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g291/TorxT3D/Misc/sshot000-1.jpg

Vooral die linker is erg strak, maar wel met zwarte achtergrond. Namen van iconen heb ik overigens wel veranderd, ik heb geen iPod op m'n Touch. En ook geen Safari :P

Ohja, http://forum.ppcgeeks.com/showthread.php?t=11507

[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 18-01-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik wordt echt gek van alle vastlopers op m'n Touch! (Enhanced / XL / Elfin)
Er staat bijna niks op geïnstalleerd, maar hij crashed iedere keer bij het opstarten (waarna ik de accu eruit moet halen om hem weer op te kunnen starten). Als ik hem dan weer opstart loopt hij net zo hard weer vast :S
Is dit ding nou gewoon kapot of ligt het aan mijn ROM? (2.20.721.2B WWE)
Ik zit er nu dus aan te denken om een andere ROM te installeren, alleen ik vind het veel te moeilijk om een backup te maken van mijn huidige ROM (ivm garantie).
Wat kan ik nu nog doen?

P.S Het gaat dus niet over de gewoonte Touch, maar over de versie met extra geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Vandaag mijn touch ff naast die van mn vriendin gehouden....mijn scherm ziet er veel minder strak uit dan het scherm van mn vriendin, die is een ook stuk witter en helderder, bij mij lijkt er een soort 'ruis' in te zitten. Normaal geen last van maar naast die andere touch is de mijne veel minder mooi.
Vreemde is dat we de touch uit dezelfde winkel hebben, zelfde instellingen, zelfde verpakkingsdatum op de doos en zelfde hardwarespecificaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Viasco schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:19:
Ik wordt echt gek van alle vastlopers op m'n Touch! (Enhanced / XL / Elfin)
Er staat bijna niks op geïnstalleerd, maar hij crashed iedere keer bij het opstarten (waarna ik de accu eruit moet halen om hem weer op te kunnen starten). Als ik hem dan weer opstart loopt hij net zo hard weer vast :S
Is dit ding nou gewoon kapot of ligt het aan mijn ROM? (2.20.721.2B WWE)
Ik zit er nu dus aan te denken om een andere ROM te installeren, alleen ik vind het veel te moeilijk om een backup te maken van mijn huidige ROM (ivm garantie).
Wat kan ik nu nog doen?

P.S Het gaat dus niet over de gewoonte Touch, maar over de versie met extra geheugen!
Een WWE basic rom is wel te vinden op XDA, hoef je zelf geen rom te bakken van jou telefoon :+ en dan kan je kiezen wat je wil, ik ben inmiddels overgestapt op deze Elfin ShadoW 1.1 TE
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=359012 _/-\o_

Nadat ik de blue rom van swiftblade heb getest is deze < ShadoW 1.1 TE ook lekker stabiel en basic, bevalt mij prima. Tegenwoordig zijn de nieuwe roms voor elf als elfin geschikt :*) erg handig.

BramS komt binnekort met een hele mooie rom? die kan je ook gebruiken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=350784

Dus, al met al. gewoon doen, ik had eerst ook ff moeite met die stap, mnaar ben blij toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een LG Home Plugin op mijn Touch gezet. Maar hoe krijg ik deze plugin nu standaard aan. De plugin werkt nu alleen als ik hem handmatig aanzet door te klikken op het exe-bestandje in de windows directory. Misschien een domme vraag maar het is allemaal nog vrij nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Die .exe in de map opstarten in je Windows folder zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan start de plugin meteen op. Ik moet alleen wel op het kruisje klikken om bij het scherm te komen voor de pincode bij het opstarten. Ook hoort er op je today-scherm een balkje te komen met een aantal knoppen, deze is er bij mij ook niet. Ik zie dus alleen het menu zelf, maar als ik deze afsluit moet ik het handmatig weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gister een hard reset gedaan omdat ik ff wil kloten met die mooie iphone omtover set.
Nu had ik alle contacten van mijn simkaart weer gekopierd ofzo (ging niet helemaal lekker). Nu zie ik in mijn contactlijst alle contactpersonen dubbel staan. Is er een gemakkelijke manier om alle dubbele contacten te verwijderen? Het is voor mij geen doen om al die contacten (stuk of 142) handmatig te verwijderen..

Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Uitlezen met Microsoft.WindowsMobile.PocketOutlook.ContactCollection in .NET en dan de dubbelen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Kan iemand mij vertellen wat de meest LEGE ROM is die verkrijgbaar is? Of het nu Engels of Nederlands is maakt me niet zoveel uit, maar ik wil hem zo clean mogelijk hebben. Ik gebruik namelijk bijna niets van mijn telefoon; de standaard media player vind ik goed, de standaard foto-weergave is prima en zelfs het standaard toetsenbordje met de optie "gebaren gebruiken" vind ik heerlijk werken!

De enige tools die ik geinstalleerd heb zijn
- Pocket Commander
- Google Maps
- MemMaid
- Batterystatus

Verder checkt m'n Touch elk uur mijn twee pop-adressen. That's it! Ik ben dus op zoek naar een manier om Office, Adobe Reader, Messenger, zip, enz. te verwijderen OF een ROM waarin deze dingen niet voorkomen.

Wat is uberhaupt de cleanste ROM die er op dit moment beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Dr0pSHoT schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:21:
Vandaag mijn touch ff naast die van mn vriendin gehouden....mijn scherm ziet er veel minder strak uit dan het scherm van mn vriendin, die is een ook stuk witter en helderder, bij mij lijkt er een soort 'ruis' in te zitten. Normaal geen last van maar naast die andere touch is de mijne veel minder mooi.
Vreemde is dat we de touch uit dezelfde winkel hebben, zelfde instellingen, zelfde verpakkingsdatum op de doos en zelfde hardwarespecificaties....
Heeft je vriending geen touch enhanced? Van de enhanced is het bekend dat hij ook een beter scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net de icoontjes van de user 'Dannydegekste' geinstalleerd op mijn touch (met HTC Home Customizer @ XDA). Ik vind het erg mooi gemaakt, mijn complimenten, maar ik wil toch graag de oude icoontjes van het today scherm terug hebben (de originele dus). Ik ben vergeten met HTC Home Customizer een backup te maken. Is er een mogelijkheid om mijn standaard today scherm terug te krijgen (Dus met alle originele icoontjes) ? Ik heb niet zo'n zin om weer een hard-reset te doen, heb net alles weer zoals ik het hebben wou.. :)

BVD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Kan ik ook snelkoppelingen toevoegen aan die LG Plugin?
Ik wil hier bijvoorbeeld TCPMP bij hebben:
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/5078/lgpliginck1.png

Ik heb trouwens sinds gister de Blue Elfin ROM V3.0, nu loopt hij gelukkig niet meer om de 5 min vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:24:
Kan iemand mij vertellen wat de meest LEGE ROM is die verkrijgbaar is? Of het nu Engels of Nederlands is maakt me niet zoveel uit, maar ik wil hem zo clean mogelijk hebben. Ik gebruik namelijk bijna niets van mijn telefoon; de standaard media player vind ik goed, de standaard foto-weergave is prima en zelfs het standaard toetsenbordje met de optie "gebaren gebruiken" vind ik heerlijk werken!

De enige tools die ik geinstalleerd heb zijn
- Pocket Commander
- Google Maps
- MemMaid
- Batterystatus

Verder checkt m'n Touch elk uur mijn twee pop-adressen. That's it! Ik ben dus op zoek naar een manier om Office, Adobe Reader, Messenger, zip, enz. te verwijderen OF een ROM waarin deze dingen niet voorkomen.

Wat is uberhaupt de cleanste ROM die er op dit moment beschikbaar is?
Ik hecht zelf ook veel waarde aan dat er niet te veel onnodige proggie's zijn voorgeïnstalleerd, dus heb ik gekozen voor "seksona's Lite Rom"

Kijk maar of je hier iets aan hebt....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=327210

(zelfs Intent Java midlet manager moet je zelf installeren 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:21:
[...]

Ik hecht zelf ook veel waarde aan dat er niet te veel onnodige proggie's zijn voorgeïnstalleerd, dus heb ik gekozen voor "seksona's Lite Rom"

Kijk maar of je hier iets aan hebt....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=327210

(zelfs Intent Java midlet manager moet je zelf installeren 8)7 )
Kun je een beetje uitleggen wat precies het verschil is met de standaard ROM die erin gebakken zit? Merk je het verschil echt? Laat ik het zo zeggen; ik ben nu eigenlijk wel tevreden over mijn Touch. Alles werkt en ik heb geen 'bug' kunnen ontdekken. Wat schiet ik op met deze ROM? Is het verschil significant te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
smeerbartje schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:28:
[...]

Kun je een beetje uitleggen wat precies het verschil is met de standaard ROM die erin gebakken zit? Merk je het verschil echt? Laat ik het zo zeggen; ik ben nu eigenlijk wel tevreden over mijn Touch. Alles werkt en ik heb geen 'bug' kunnen ontdekken. Wat schiet ik op met deze ROM? Is het verschil significant te merken?
Seksona Lite is gewoon helemaal gestript aan allerlei wat betreft onzin dingen zoals helpfiles. Deze staan zich allemaal maar een beetje te vervelen op je Touch, maar nemen wel geheugen in beslag. Ik denk dat er ruim 20MB minder data inzit ten opzichte van de ROM die je nu hebt. Nu gaat het niet om de extra 20MB die je dan vrij hebt, dat boeit natuurlijk niks met een xGB sd-kaart. Maar je Touch wordt er wel sneller door. Verder zijn er allerlei registry-tweaks waardoor je Touch wat sneller werkt. Deze ROM was er al lang voordat HTC-album enzo te downloaden was, dus die zitten er ook niet in. Het verschil in snelheid is voor mij zeker te merken.
Viasco schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:34:
Kan ik ook snelkoppelingen toevoegen aan die LG Plugin?
Ik wil hier bijvoorbeeld TCPMP bij hebben:
[afbeelding]

Ik heb trouwens sinds gister de Blue Elfin ROM V3.0, nu loopt hij gelukkig niet meer om de 5 min vast!
Kan wel, alleen dan ben je een paar uur bezig met hex-editor. Zo zijn er mensen die wat snelkoppelingen hebben aangepast, dat is wel te doen, maar een nieuw icoon toevoegen niet echt :>

[ Voor 4% gewijzigd door Muthas op 19-01-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ben allerlei programma's aan het proberen en wat niet bevalt verwijder ik weer.
Verwijderen geen probleem, maar ik blijf de iconen zien in het SPB menu.....
iemand een idee hoe ik die weg kan krijgen?

Ander ding....ik heb "instellingen" niet meer in m'n start menu staan. Iemand daar een oplossing voor?

En als laatste, mijn geheugen stroomt vol (nog maar 4 mb over), terwijl ik toch alles op opslagkaart zet. Iemand tips om hier ruimte te krijgen (de tips uit topic heb ik al gebruikt, helpt niet heel veel)

Alvast bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:02:
[...]

Seksona Lite is gewoon helemaal gestript aan allerlei wat betreft onzin dingen zoals helpfiles. Deze staan zich allemaal maar een beetje te vervelen op je Touch, maar nemen wel geheugen in beslag. Ik denk dat er ruim 20MB minder data inzit ten opzichte van de ROM die je nu hebt. Nu gaat het niet om de extra 20MB die je dan vrij hebt, dat boeit natuurlijk niks met een xGB sd-kaart. Maar je Touch wordt er wel sneller door. Verder zijn er allerlei registry-tweaks waardoor je Touch wat sneller werkt. Deze ROM was er al lang voordat HTC-album enzo te downloaden was, dus die zitten er ook niet in. Het verschil in snelheid is voor mij zeker te merken.

[...]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik mis hier wat dat te maken heeft met de microfoon? :?
Dit progsel boost je speaker, de speaker doet het hier prima, geen problemen mee.. ik hoor andere mensen uitstekend, het probleem is dat zij MIJ niet horen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
Spike_wolf schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:14:
[...]

Ik mis hier wat dat te maken heeft met de microfoon? :?
Dit progsel boost je speaker, de speaker doet het hier prima, geen problemen mee.. ik hoor andere mensen uitstekend, het probleem is dat zij MIJ niet horen :P
btw ik mis nooit iets. 8)

|:( Net als het eerste proglsel is >> HTC Equalizer v1.0.2 << is ook deze >> SRS WOW HD plugin << een Equalizer waarmee je de sound kwaliteit van het apparaat kan regelen.

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat deze, en geloof het nog steeds, de microfoon kwaliteit ook verbeterd en daarom gaf ik jou deze link als keus.

En als het toch? niet zo is, heb ik altijd deze nog voor jou. en ga nu niet zeggen dat dit er niets mee te maken heeft :O

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/athanasiafoundation/microfoon.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door The Stranger op 20-01-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

The Stranger schreef op zondag 20 januari 2008 @ 08:20:
[...]

btw ik mis nooit iets. 8)

|:( Net als het eerste proglsel is >> HTC Equalizer v1.0.2 << is ook deze >> SRS WOW HD plugin << een Equalizer waarmee je de sound kwaliteit van het apparaat kan regelen.

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat deze, en geloof het nog steeds, de microfoon kwaliteit ook verbeterd en daarom gaf ik jou deze link als keus.

En als het toch? niet zo is, heb ik altijd deze nog voor jou. en ga nu niet zeggen dat dit er niets mee te maken heeft :O

[afbeelding]
Het is een equalizer idd, maar in de screes zie ik niks terug komen over de microfoon. En zoals ik eerder ook aangaf is de mic alleen te zacht bij hands free bellen, dus zou ik iederekeer als ik in de auto stap de mic handmatig harder moeten zetten, en vervolgens als ik uitstap weer zachter 8)7
Daar word je natuurlijk helemaal dol van.
De touch zou dat net als andere telefoons automatisch moeten doen als je hem op hands free zet toch? :?

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Statusmeldingen van: "Hé, mijn Touch is nu onderweg", "K*t, de postbode is langs geweest, maar ik ben er niet" of "Ja, ik heb `m ook besteld" zijn niet nodig. Als we zo door gaan krijgen we hier een TNT Track & Trace systeem die beter is dan die van hunzelf.....

Ontopic dus, please