GPU-Overclock contest HD2600PRO [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar dat ik dit ook zei!!
pffff... de helft doet niks, heeft geen tijd, of probeerde het kaartje goedkoper te krijgen :(
Daarom maakte ik dat bericht zodat Lism ff een DM naar hun toe kon sturen zodat ze ff na gaan denken van oowja ik moet nog vmodden enzo :)

Gesnapt? mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 'zei' ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik ook eens jouw taalfouten verbeteren? Daar heb je ook een dagtaak aan :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:35:
[...]
Mij hoor je niet zeggen dat je kaartje nog leeft en er geen f*ck mee doet hoor -O-
Da's maar goed ook, want die van mij hangt aan de muur bij xtresis ;)
Tenminste, ik neem aan dat je die zin sarcastisch bedoelde, zo niet, excuses ;)
Maargoed, dan ga ik het hier maar gezellig maken: Yeah woot go go go Dafut en Lism *O*

[ Voor 23% gewijzigd door Maarten-NForce op 16-01-2008 10:58 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lmao Lism.. :P
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maarten-Nforce ga zo door :) en dat ie bij xtresis aan de muur hing wist ik al ;)

Dan wil ik nu eigenlijk wel is wat opheldering in de TS van wie er nu nog wel en wie er nu niet meer in de race zitten :) om nogmaals verwarring te verkomen enzo :)

spelfoutje verwijderd hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Ik tik framaster dadelijk wel ff'tjes aan op msn ;)
Edit: Aangetikt

[ Voor 19% gewijzigd door Maarten-NForce op 16-01-2008 17:13 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Heb op het moment geen tijd :( proefwerken stage alles tegelijk bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

framaster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:31:
Heb op het moment geen tijd :( proefwerken stage alles tegelijk bah.
Kaart weer weten te reanimeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Laatst online: 09-09 17:28
Jejking schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:56:
[...]

Kaart weer weten te reanimeren dan?
nein niet mee bezig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

* voelt zich aangesproken *

Tsja, mijn kaartje op het moment doet ook niets, maar ik inderdaad ook niets, vanwege tijd enzo ;).

Ik ga nog een poging wagen hem te reïncarneren, maar als dat niet lukt geef ook ik het op (maar dan pas!!!)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat had je dan precies gedaan, Empie?

Had je niet die SMD kapotgesoldeerd? How about je soldeert 'm eruit? (OVP-bypass #2 :+ ) Mijn kaart functioneert nog steeds, en ik ben van mening dat het geen kortsluiting maakt. Als je kijkt naar de werking van die kaart zodra je het voltage verhoogt naar 1.4V, dan doet deze kaart niets meer (mobo piept). Soldeer je 'm eruit & brug je 'm, dan blijft de kaart het doen ongeacht.

Erna je voltage opmeten (GPU), en opdraaien tot 1.3v om 'm iig weer tot leven te wekken.

Ongeveer 1.5 week nog eerdat iemand met een Water-chiller + Phasechange even langs komt zetten. Gaat een leuke middag worden. Wordt ook gebruik gemaakt van een C2D setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Om precies te zijn is de smd er af gekomen tijdens de tweede keer solderen (na de eerste keer was 1 v/d draadjes losgekomen :/ ).

Toen heb ik dus de trimmer direct er op gesoldeerd (wel met draadjes ertussen, maar geheel zonder SMD componentje zeg maar).

In theorie moet het nog werken als ik twee draadjes op de aansluitingen van dat componentje krijg, maar 't is allemaal zo klein hè ;). Wanneer ik nu aan de trimmer draai blijft de spanning op de gpu op 0.3 hangen, ik vermoed geen contact dus...

Ik moet het nogmaals oversolderen (met alleen de trimmer dus) en dan hopelijk werkt 'ie weer en kunnen we verder klokken :Y

En veel plezier met je waterchiller / phase change setup :D

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 18-01-2008 09:53 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je SMD eraf is dan kan je het beste dat dingetje bruggen. Let er wel op dat je geen andere SMD's raakt enzo. Dan kan je je kaartje herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dus toch nog reanimatiepogingen hierzo. Geweldig, laat maar komen die benches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking hoe ist eigenlijk met jou kaartje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:27:
Jejking hoe ist eigenlijk met jou kaartje? :P
Fucked up eigenlijk. Soms krijg ik een blackscreen op 790/790 als ik van idle (100/110) naar 3D-modus ga, dat lijkt hij niet zo leuk te vinden. Koeling is onderweg, daar kunnen we nog wel wat leuks mee gaan doen. Sharkoon is het niet geworden, en die Hexeditor heb ik nog geen tijd voor gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
* pin_point begint 'm een beetje te knijpen

Heb net alles goed en wel op de kaart gemonteerd, koeler goed en stevig vast (intel s775 koeler).
Weerstandjes vorige week d'r al op gesoldeerd, en denk dat die nu "ergens" sluiting maakt maar waar :(

Ik ga nog ff kijken wat het kan zijn...

Wanneer men plaatjes wil van hoe het kaartje d'r nu bijstaat, just ask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens? :)

Ik heb het ook gehad met die booster-mod. Moederbord ging echt 0.2s aan, en direct weer uit. Duide dus op kortsluiting (handig zo'n beveiliging ;) ) .

Trouwens een S775koeler raad ik af. Je hebt meer baat bij een koelblok dat een dunne base heeft, daarmee kan je met een krachtige fan de warmte sneller afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
klik
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/8696/dsc00542lt6.th.jpg
en
klik
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/9994/dsc00545yi4.th.jpg

U vraagt, wij draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rofl.. hugeass heatsink :P

Ik kan zo weinig zien op de printplaat zelf. Ik zie wel dat je de caps gelaten hebt. Als je 'm in het systeem doet start deze dan wel? Piept ie? Wat is het voltage dat je meet van de GPU? Staat deze niet onder / boven 1.4V waardoor de OVP ingrijpt? Als dat zo is kan je het beste die even bruggen ( :P ) en opnieuw uitmeten / proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
^^ snot_aap kwam ook al met datzelfde idee toen ik m'n andere kaart weer in m'n systeem had hangen.

Lijkt me opzich vreemd dat de OVP nu al ingrijpt, aangezien ik beide trimmers op hun hoogste waarde heb staan.

Piepen doet ie ook niet (psu fan 'tikt' wel :P)

Zal het geheel straks eens doormeten.

Vond 't net echt niet tof :x ... zet 't systeem aan doet niets, neee!!

[ Voor 6% gewijzigd door pin_point op 20-01-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die potmeter verkeerd staat (en dat kan je niet opmeten door 'm te meten wanneer deze al gesoldeerd is, dat geeft een verkeerde waarde af) dan doet je kaart het niet nee.

Ik weet niet wat voor een soldeerbout je hebt? Hopelijk wel 1 met een kleine kop. Daarmee kan je prima die SMD eraf knikkeren, en een mooi propje tin tussen die 2 pinnetjes solderen waar die OVP-SMD zit. Let wel op dat je niet morst oid met je tin, dat het niet andere dingen gaat aanraken dan dat het hoort.

Als je dat hebt, dan moet je de kaart erin steken en je vGPU opmeten / opdraaien totdat je ongeveer 1.3V hebt. Daarna systeem uit, en weer aan. Dan moet je kaart als het goed is doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Vmem weerstand is 47.7K (max waarde), ff losgesoldeerd
Vgpu weerstand is 235K (250K max), ook d'r af gehaald (nu maar weer zien dat ik 'm d'r weer op krijg, contact puntje van smd is bijna op :X krijgen jullie zo, moet ff wachten tot m'n bout koel is, dan kan ie weer aan 't gas :+

(heeft weller WP nogwat)

Edit:
GPU 0.8V :( , gevalletje: "Ja hoor, heb ik weer"

[ Voor 34% gewijzigd door pin_point op 20-01-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Dat hebben best veel mensen gehad :P

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weetje iig wel dat je kaartje nog te redden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:22:
Nu weetje iig wel dat je kaartje nog te redden is ;)
Hmm ja, eerst weer eens 't topic onder ogen nemen hoe nou ook alweer precies ;).

Ik trek soldeer morgen eerst de weerstandjes eraf, kan ik dat uitsluiten.

Stiekem is pinpoint blij dat hij van z'n pa teflon draad gebruiken mag :), nooit meer 't geneuzel dat 't draadje meesmelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen mee bezig?

Ik weet niet zeker of dat met die phasechange nog door kan gaan. Ben nu ook in overleg. Als dat niet werkt dan laat ik het eventueel liggen of verzin ik zelf nog iets, ken nog iemand die zo'n grote diepvrieskist overhad toevallig O-)

Zullen de sluitingsdatum overigens op half februari houden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Helaas helaas...

Reanimatie mislukt, patient overleden...

SMD solderen is niet mijn sterkste kant is gebleken... 't lag op het randje maar na anderhalf uur prutsen wordt het alleen maar erger vrees ik... (concreet: nu ligt ook de smd naast die van de GPU voltmod er naast :| )

Ik geef de strijd op.

Iemand nog een (voor goed solderende tweaker te reanimeren) HD2600Pro'tje kopen voor weinig?

Serieus.. anders gooi ik hem weg ;)

[ Voor 9% gewijzigd door EMP op 24-01-2008 22:08 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de SMD los erbij kan krijgen is deze denk ik nog te redden. Denk wel dat die smd's zo klein als een korreltje brood zijn.. kleiner zelfs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Empie schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:07:
Helaas helaas...

Reanimatie mislukt, patient overleden...

SMD solderen is niet mijn sterkste kant is gebleken... 't lag op het randje maar na anderhalf uur prutsen wordt het alleen maar erger vrees ik... (concreet: nu ligt ook de smd naast die van de GPU voltmod er naast :| )

Ik geef de strijd op.

Iemand nog een (voor goed solderende tweaker te reanimeren) HD2600Pro'tje kopen voor weinig?

Wat dacht je van gewoon "grote" weerstanden der op solderen, met stukje draad er aan? Dat soldeert wat makkelijker denk ik. Is niet zo netjes maar zou moeten werken :P.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Empie schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:07:
* Tomfish Meld zich weer...
Weggooien doen we niet, we hangen hem hier gewoon aan de muur!

Weet iemand hier hoe ik vaseline moet verwijderen? Ik zal geen namen noemen, maar ik heb hier toch een kaartje liggen.. Krijg het er niet fatsoenlijk af >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Tomfish op 25-01-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wel ckr... dat het vaselinde is? :X

_O- niet naar mij luisteren _O-
Maare iemand nog nieuwe resultaten oid -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:28:
Weet je wel ckr... dat het vaselinde is? :X

Jaa, want als je naar de hoeveelheid kijkt dat erop is gesmeerd, dan moet het wel vaseline zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet van de phasechange afzien, denk ik. Die kerel kan door omstandigheden niet meer, dus moet ik iets anders verzinnen.

Aangezien mijn stiefpa pro in koeling was (koelmotoren en dergelijk) ga ik hem eens vragen wat hij nog staan heeft voor dit kleine project! :*) Of eventueel custom kan bouwen :9

En anders ga ik in de schuur staan met dezelfde koeling nogmaals maar een oc'ed systeem :9 Ik kan die 1 hele meer FPS eruit halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat je een oude vriezer regelen kan? [lees 50euro... oid via MP]
En dan samen met je stiefpa een vapochiller maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gvd... Mag van geluk spreken dat m'n systeem nog draait _O-

De heatsink voor de northbridge zat half scheef.. Hij maakte geen contact meer. Vond het al zo raar dat soms dat hele ding vastsloeg. 2de kwestie is is dat m'n ouders morgen pas terugzijn ivm vakantie. Ik heb wat rondgevraagd maar eigenlijk blijft een vriezer een enorm gevaarlijke klus.

Ik moet er eerst wat documentatie over vinden eerdat ik eraan beginnen ga.. Immers is de PSU-kabel nog geen 20CM lang, en ik ga geen PSU in een vriezer leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde eigenlijk dat je van de vriezer een vapochiller maakt ;)
Bijna alles wat er in een phase-change zit zit ook in een vriezer ;)

Een vriezer slopen kun je vast wel :P dus dan hou je op het einde als je alles goed doet.. een koelsetje over met een massive rad 8)7 en in plaats van een blok koper wat koud word heb je 2 grote platen die koud worden [zie hier, klik: wel naar ondere scrollen ;) ] als voorbeeld :)

Zie je wat eruit komt als je een vriezer sloopt ;) en dan denk ik dat je stiefpa er wel wat mee kan enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Sodetering, wat een verhaal, en wat een legio aan pics zeg.
Maar wel erg mooi gedaan, en die temps zijn al helemaal netjes.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja , leuk. Maar ik denk niet dat ik dat nog redden ga 8)7

Je mag die dingen helaas niet 'breken', anders ontsnapt het gas helaas. Zo te zien had de maker gekozen voor een koelbox met daarin het koel-element van die koelkast, waterpomp erin, water , en het water door laten stromen door naar een waterblock voor op z'n CPU. Blijkbaar was alles vastgevroren als je verder scrolde , tja en voor een videokaart is me dat iets teveel :P

Ik ga eens even kijken wat ik allemaal bedenken kan en / of vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic "die hard overclocking" dan is er een contest waar goede koeling een must is :P en dan vind je subzero te veel voor je videokaart 8)7

Die snap ik helemaal :P
Maar anyways wat had je dan in gedachten :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 05:57:
Ja , leuk. Maar ik denk niet dat ik dat nog redden ga 8)7

Je mag die dingen helaas niet 'breken', anders ontsnapt het gas helaas. Zo te zien had de maker gekozen voor een koelbox met daarin het koel-element van die koelkast, waterpomp erin, water , en het water door laten stromen door naar een waterblock voor op z'n CPU. Blijkbaar was alles vastgevroren als je verder scrolde , tja en voor een videokaart is me dat iets teveel :P

Ik ga eens even kijken wat ik allemaal bedenken kan en / of vinden.
Hij had een koelvloeistof waarvan beweert werd dat hij de -40 nog kon halen, maar wat bleek?
Bij -30 bevroor de koelvloeistof ook al....
Kern van het verhaal: zorg dat je een goede koelvloeistof hebt en dat je de temp in de gaten houd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je haalt wat liters 100% alcohol :)
Dat bevriest bij -100 nog niet :P vandaar dat droogijs/LN2 gebruikers dat ook doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

/aceton :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aceton ja :)
Alleen weet ik niet of dat in Liters nog goedkoop is 8)7 en anders "vifty vifty" moet ook werken en scheelt in de prijs...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geregeld :)

Vanaf zaterdag heb ik een Phasechange hier staan, die iets met -50 doet :+

Via een V&A'er waar ik ooit iets aan verkocht had. Iemand tips / truucs om een S462 / Phasechange-kop aan een videokaart te monteren? 8)7 Ik dacht zelf aan lijmklemmen oid. Materiaal heb ik hier niet zo 1-2-3 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:02:

Via een V&A'er waar ik ooit iets aan verkocht had. Iemand tips / truucs om een S462 / Phasechange-kop aan een videokaart te monteren? 8)7 Ik dacht zelf aan lijmklemmen oid. Materiaal heb ik hier niet zo 1-2-3 liggen.
Hangt natuurlijk van je phch mount af.

Wat voor phase unit krijg/heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:02:

Zo'n snijplank van de blokker (€2 plastic geval) is stevig genoeg om als mount te gebruiken. Als je een beetje handig/creatief bent moet het wel lukken. En wat je overhoud als backplate gebuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:22:
[...]

Hangt natuurlijk van je phch mount af.

Wat voor phase unit krijg/heb je?
Nog werkelijk geen idee. Wat ik wel weet is dat er er de nodige S-a klemmen en dergelijk bij komen. Hij zei 'm ooit gekocht te hebben maar z'n PC was stuk. Ik moet dus nog even afwachten hoe het precies zit.

/me maar weinig verstand van Phasechange, op het feit na dat ze heftig koelen :+ Wat isoleert wel een beetje goed als huis & tuin & keukenmiddel ? Ducktape? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Je moest is wat topics afzoeken voor de isolatie wat de meeste gebruiken, en dan kijken wat je nog meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Neophreen (muismat)
Cel rubber (bouwplastics.nl)
Plastic spray / heel veel nagel lak + stapel wc papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

(Goed, makkelijker, bruikbaar) celrubber is niet meer te vinden op bouwplastics.nl
Ik heb nu een bestelling geplaatst op www.technirub.nl
Hebben ze lekker veel maten. Een zelfklevende rol besteld van 50mm * 4mm * 20 Meter ----> 50/50 met lex, beide 10 meter.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

En mag ik vragen wat het daar kost, aangezien ik geen prijzen kon vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Het is uiteindelijk 20 meter geworden, zelfklevend; 50 * 3 mm
Dit koste 1.59 per meter ex btw

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPU Oc Contest X1650XT
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qUxaHaxmBVYle2wjYAY2j0O7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uq5DxrvJTTNC1TxGx8rhHrKY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ieRUyTEMRVV8gPHrsgB0FzYh/thumb.jpg

Net in Almelo opgehaald via een Behulpzame tweaker :) Nadeel is dat dit systeem geen eigen PSU heeft. Gemiddeld 200watt aldus 'Stefan' op de 12V lijn. Heb opzich nog wel een 2de PSU liggen, omgerekend is 200 watt ongeveer 18A. M'n eigen PSU levert 2x17A (34A combined) maar of dat voldoende zal zijn.... :)

Nu is de vraag of het kitje dat erbij kwam (2x) gaat passen. Ik heb daarom ook de spullen los bij de kaart gelegd, ga ik later wel opmeten en desnoods een custom houdertje bouwen.

Vette shit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Zo te zien is het een classictvp, hij deed -50, vapochill raad 15A op de 12V lijn aan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Maarten-NForce op 02-02-2008 17:39 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de 35nogwat model. Volgens mij de hoogste in z'n series. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SmG7zDyiKJkTm1VRtWSgbwyi/full.jpg

Het is voor het eerst dat ik zoiets in m'n handen heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

BD35F compressor bedoel je?
/Add je wel even @ msn ;) Na-ah, gaat niet lukken

[ Voor 24% gewijzigd door Maarten-NForce op 02-02-2008 17:40 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Heejj , lijkt mijn oude vapochill XE wel, net genoeg voor een videokaart inderdaad....-36/ -38 max belast....nice

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jflcifeZdPITOIvVUt9KVF9Q/thumb.jpg

Minus 40 graden :9 Jawel.

Alleen een probleem. Zoals ik al met Maarten op MSN besprak, die leiding is niet flexibel. Ik kan 'm heel moeilijk draaien, buigen is natuurlijk geen optie 8)7 Als ik een fatsoenlijke bench-setup wil neerzetten dan vrees ik dat dat ding toch opzij moet... In de zin op z'n 'zij'. Kan dat? Is dat schadelijk?

Afijn. Van de week eens testen. :)

for the record.. Siliconen-kit + nagellak... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sweet :)
Wanneer ga je op voor de 1200 :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:09:
Sweet :)
Wanneer ga je op voor de 1200 :P ?
Zo snel mogelijk :P Maar niet vandaag of morgen.

Wil ook eerst die isolatie goed hebben :)

Trouwens.. Iemand een idee waarom mijn boostermod niet lukken wou?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4NLExQJy2L5OakG1cPnhMx8Z/full.jpg

Zo was hoe ik het gesoldeerd had. Mijn systeem wou compleet niet aan. Als ik het goed heb hoort de + ook links (condensator aan de andere kant, etc).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Ik gok erop dat ik eruit lig (en dat zonder ooit een score te maken :(), Ik heb een idee doordat ik de VGPU gesoldeerd heb, het geheel iets te warm (heet :> ) gemaakt heb (of gewoon sluiting), waardoor ik een ineens een weerstand van 0.003Kohm meet :X ...

Inmiddels heb ik de VGPU mod eraf liggen en ziet hetgeen er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/images/i4ybvqztqo/327/plaatje.jpg

Lets hope for the best wanneer ik de kaart er straks nog inzet

[ Voor 9% gewijzigd door pin_point op 03-02-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarde is niet meer zodra je die weerstand erop gesoldeerd hebt. Je moet 'm vooraf op 150K oid zetten, en dan erop solderen. Met een uiterst dunne soldeerpunt ( de mijnes koste nog geen 13 euro + complete soldeerstation :P ). Let er goed op of je met je tin de rest niet aanraakt. Het is erg nauw zoals je op mijn plaatje al ziet.

Erna prop je de kaart in het systeem (met) en meet je het voltage > opdraaien totdat je op 1.3V uitkomt. Dan zet je het systeem uit & weer aan, en moet deze als het goed is , werken. Het meetpunt kun je ook op mijn pic zien, het rode draadje voor de Vgpu :P (insert massa anywhere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Ik heb het eilandje gesloopt :X ... daarom kreeg ik waarschijnlijk ook al de 0.8Vcore,

nadat ik de weerstand eraf gehaald heb (de originele) leek het eilandje nog in tact, maar nu dus niet :( ... iemand een idee waar deze baan op uitkomt? zodat ik 'm een bypass kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
Volgens mij maken er pinnen kortsluiting.
Probeer de boel eens een beetje schoon te maken...
En dan de weerstand goed vast te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:38:
Volgens mij maken er pinnen kortsluiting.
Probeer de boel eens een beetje schoon te maken...
En dan de weerstand goed vast te solderen.
idd, 2 drupjes tin aan beide kanten. Zorgen dat alles rondom elke IC schoon is, etc. 0.8V is het voltage wanneer de OVP inschakelt. Brug die eens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pin_point schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:02:
Ik gok erop dat ik eruit lig (en dat zonder ooit een score te maken :(), Ik heb een idee doordat ik de VGPU gesoldeerd heb, het geheel iets te warm (heet :> ) gemaakt heb (of gewoon sluiting), waardoor ik een ineens een weerstand van 0.003Kohm meet :X ...

Inmiddels heb ik de VGPU mod eraf liggen en ziet hetgeen er zo uit
[afbeelding]

Lets hope for the best wanneer ik de kaart er straks nog inzet
Damn.. Heb jij die chip even goed vernield zeg ? :X Wellicht kan je nog proberen om met een ultradun mesje de lijnen tussen die pootjes vrij te maken.. wellicht een tinzuiger nog... Volgens mij maakt dat zaakje daar kortsluiting :P

Ik ga m'n eerste run straks doen. Ik heb de setup ondertussen al klaargemaakt, voldoende isolatie, materiaal geplaatst etc. Gaat erom dat het systeem draaien blijft nu en de videokaart niet gaat condenseren ivm -40 graden temp. Wellicht kan ik eerst een uurtje van te voren draaien, kijken wat er gebeurd.

En dan als alles goedloopt ga ik vandaag nog wat oc'jes doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijf mij maar uit :| kaart deedt al moeilijk. Gaf uiteindelijk wel beeld maar alleen strepen. Ik heb dr erna zonder heatsink laten starten en met een levenslust boven de 3v. Het heeft dan ook minder dan een fractie van een seconde geduurd eerdat ze bitjesland betrad waarop mijn systeem afsloeg en met deze kaart ook niet meer wou. Jammer, had zo graag die 1200mhz willen doen met vapochill :9 2nd place is anders ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach.

Ik heb het vanochtend op m'n GSM moeten tikken, omdat m'n eigen PC uit elkaar lag :P

Ik had de Vapochill geinstalleerd, even proefgedraaid en vervolgens proberen te starten. De videokaart deedt het niet. Nader onderzoek bleek uit op een losse condensator die ik opnieuw had moeten solderen, erna kreeg ik wel beeld maar alleen via D-Sub. De bekende strepen door het beeld heen wist mij te vertellen dat m'n kaart stuk was :P

Nog het e.a geprobeerd maar toen ermee gekapt. Wel de kaart nog naar de 7de hemel gestuurt door zonder heatsink + 3V :P

Jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Jammer lism. Mijn kaartje is ook niet meer helemaal 100% :N. Gister voltmods der opnieuw op gesoldeerd maar krijg geen beeld. De spanning is enorm instabiel, schommelt tussen de 0,6 en 1,1. Dus denk dat ik maar met een externe voeding ga werken. Laat ik die nou net aant het maken zijn voor de 8400GS contest op HWI :9.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem werkt weer :) Unknown fout :P

Maar goed. Pics! Om het toch nog maar af te ronden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2lokkAiwVU9Rgh85XudYjRX9/thumb.jpg

De gebruikte setup. Alles stond klaar. Het wou alleen niet booten / geen beeld. Vervolgens op onderzoek uit , 1 condensator verantwoordelijk voor de Gpu zat half los. Opnieuw gesoldeerd en opnieuw geprobeerd. Na boot het volgende :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I79Jwf686LisgWUgikWOEIUI/full.jpg

-O-

Erna het voltage naar 3V verhoogd zonder heatsink, om dat ding af te straffen })

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VaDYVdoIQRdda8pQB1p4psto/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yt6xMSIBVERsWQAtkG0pfZNr/thumb.jpg

bruine substantie rondom de core

Jammer heren. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
omfg :')

Mja, jammer lism, maar je hebt het toch nog ver geschopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de plaats ja. Het had sneller gekund. Ik had dafut ook van zijn troon kunnen 'afkicken' :P

Maar goed. Nu rust de laatste vraag natuurlijk, wie is er nog actief mee en kan een difference maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lism ben benieuwd of Xtrisis je kaartje nog wilt _O-
Tis nou niet bepaald een 2e plaats owner... eerder een van de straat geownd kaartje die nog even z'n laatste cycles uitspugde *O*

Verder ben ik idd benieuwd wie er nog wat doet e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan 'm wel op V&A zetten.. Unique collectors Edition :P

Maar ik heb die 2de plaats dik & zwaar verdiend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We naderen 15 februari... Betekend dit dat de contest nu klaar is ? Iedereen heeft getuned / getweaked en is er klaar mee?

Dat betekend dan dat Dafut als eerstes ge-eindigd is, ikke als 2des en Snot_aap met de 3rde plek :)

Iedereen nog harstikke bedankt die actief was met de contest en het delen voor de informatie. Ook PcPlatform voor het leveren van de kaarten voor een cheap prijsje, en natuurlijk Peak voor hun super-support voor het omruilen van de 21 1600Pro's voor 2600Pro's (kosteloos) en met schade vandien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:30:
We naderen 15 februari... Betekend dit dat de contest nu klaar is ? Iedereen heeft getuned / getweaked en is er klaar mee?

Dat betekend dan dat Dafut als eerstes ge-eindigd is, ikke als 2des en Snot_aap met de 3rde plek :)

Iedereen nog harstikke bedankt die actief was met de contest en het delen voor de informatie. Ook PcPlatform voor het leveren van de kaarten voor een cheap prijsje, en natuurlijk Peak voor hun super-support voor het omruilen van de 21 1600Pro's voor 2600Pro's (kosteloos) en met schade vandien :P
Damn, was de tijd alweer vergeten :| . Misschien dat ik nog even vrije dag aanmezelf geef om toch even de laatste poging te wagen, maar dan moet ik mijn hele waterstup weer geen verslepen, iets waar ik nu niet op zit te wachten, omdat het wel lekker loopt zo. Dus in elk geval gefeliciteerd allemaal, en misschien dat ik nog wat heb op donderdag.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een Vapochill staan voor ongeveer een week. Iemand die het wel durft te wagen met z'n 2600Pro is wel welkom :P

Maar goed als dit het einde is dan is dit het einde. :) Waterkoeling gaat je niet tot 1200MHz core brengen, die kaart wordt te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik hoef ook niet 1200Mhz te halen, maar wil wel op waterkoeling de max opzoeken. En of ik dan noue 4e of 5e ben, kan mij niet zoveel schelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb trouwens 1200mhz nature gedraait.
Onder Dry Ice. Maar meer ook echt niet. :P
Maar mijn kaart is ook helemaal geragt.
Ook geen screen gemaakt mem ging niet meer harder dan 820Mhz.
Kaart nu ook maar weg gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Snot_Aap schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:10:
Ik heb trouwens 1200mhz nature gedraait.
Onder Dry Ice. Maar meer ook echt niet. :P
Maar mijn kaart is ook helemaal geragt.
Ook geen screen gemaakt mem ging niet meer harder dan 820Mhz.
Kaart nu ook maar weg gegooid.
Haal hem terug!! plz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geheugen ging zowiezo niet harder hoe hoger de core stond. Heel raar. Op stock haalde ik 870MHz mem als ik het goed had, en met een core van 1140 ... naja .. Ik mocht blij zijn als ik 840 zonder artifacts haalde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@Xtresis
Niet in de prullenbak hoor.
Alleen ik ga er niet meer mee draaien, wordt een donor kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Snot_Aap schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:59:
@Xtresis
Niet in de prullenbak hoor.
Alleen ik ga er niet meer mee draaien, wordt een donor kaart.
Okidoki

En nee, die van Lism is niet echt meer muur-waardig. Wel gaaf natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb wel een dode 8400GS voor aan je muur.

• Rol-Co

Rol-Co

als je die morgen hier krijgt wil ik die wel snot_aap :P

• Mod_Aap
Wat denk je zelf? :P :+

[ Voor 19% gewijzigd door Mod_Aap op 14-02-2008 13:24 ]

• Rol-Co

Rol-Co

hahaha , zo dat een vriendelijk antwoord..... :+

was ook niet echt serieus bedoeld he.....omg

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Helaas niks kunnen doen vnadaag, omdat ik dinsdag avond een mail van school kreeg dat ik vandaag in Hoogeveen moest kommen opdraven voor een excursie. Niet gelukt uitendelijk, omdat ik op de verkeede plek wou gaan overstappen :X en er dus geen bus was om verder te kommen. Kwam pas om 1 uur thuis, terwijl ik om 7 uur weg was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft was deze contest echt een bummer :(
Gevoel van contest is er niet echt geweest, behalve opt einde dan wat ook nog maar matig was :(
Erg jammer en maar hopen dat de volgende (als die ooit nog komt) beter zal verlopen :)

Is deze hierbij echt tot een einde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
HD2600PRO on ice:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255php4f3Qmd.jpg

Jammer dat de kaart al helemaal naar z'n grootje was.
Brakke PEAK zooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Mod_Aap op 17-02-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, daar moest ik wel 1 minuut over doen op GPRS B)

En helaas ja.. Mijn kaart was na de installatie van die vapochill ook naar z'n grootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik ga m nog een keer oplappen.
En dan kan ik m weer als test kaartje gebruiken.
Maar overclocken zal ie niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan Dafut gefeliciteerd met je eerste spot ! :P

Scheelde heel weinig, dat wel :) Ik had je kunnen verslaan als ik toch op XP draaien ging, en de kaart het niet begaf op die vapochill ;)

Iedereen ook nog bedankt voor alles enzo :> Ook snot_aap voor het delen van de info / mods / kennis :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Dus de contest is nu definitief voorbij?
Maarten denkt toch te kunnen zeggen dat het niet allemaal gegaan is zoals het zou moeten gaan, en dan heb ik het niet over dat lism iets fout heeft gedaan, want hij kon er natuurlijk ook niks aan doen. De grootste fout die we hebben gemaakt is het kiezen voor Peak. Door 3 mensen een snellere core te geven (1650 Pro) moesten die kaarten omgerolen worden, en de HD 2600 Pro was ook niet veel, puur omdat ze overal op willen bezuinigen, maar ik denk dat dit ondertussen al wel bekend was dus geen idee waarom ik 't zeg. Ook jammer van de vele DOA's ( in procent dan, ik meen bij de 1650 3 van de 21 DOA?) en daarna ook nog bij de 2600. Dat het de volgende keer beter mag gaan :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was niet de snellere core, het ging om een core op elke kaart dat niet was met wat er op de doos of bios-uitlezen stond. We hadden in eerste instantie een 1650XT oid besteld voor een spotprijs van 43 euro via mijn werk. Later bleek het te gaan om een langzamere 1600pro core, wat dus de fout van Peak was. Na contact had ik het dus ongeacht de schade op de kaarten...

Weet je wat? :P Lees anders even mijn blog op Tweakblogs.net http://lism.tweakblogs.net/blog/389/de-2600pro-contest.html

Daar staat zo'n beetje de history ook van wat ik nu probeer te zeggen B)

Doa's zul je altijd blijven houden helaas, bij elk product. Nu weet je dus ook waarom goedkope componenten (lees: Peak) het totaal niet uithouden op extreme clocks/voltages. Een hoop kaarten zijn stuk na het passeren van een bepaald voltage en / of clockspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Na-ah, twee of drie mensen hadden een 80nm core bij de 1650 kaarten (RV535), en de rest had een RV530 core, ofwel 90nm

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Heeft iemand nog de originele bios voor me?
Wil de kaart weer even oplappen zodat ik m nog als test kaartje kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht, ik zal straks even kijken!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste