GPU-Overclock contest HD2600PRO [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 keer melden dat je geen multimeter hebt op 4 pagina's? Een record :+
Seriously, dat spul is bij elke online elektronica zaak voor 1 of 2 tientjes te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
Of vijf euro in de rommel bak bij de gamma.
Heb btw nog wat problemen met m'n nieuwe pc, dus nog geen scores helaas. :(
Heb iig wel al 1050Mhz core gedraait. En nee dat was niet z'n max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Schiet niet op hier he. Zijn er naast Snot_Aap nog mensen die serieus bezig zijn? Geloof het niet he, Lism jou tel ik niet mee aangezien je al tijden mekkert over je multimeter en zie daar ook niet snel verandering in komen.
Jammer dat de contest zo tegen zijn einde aan loopt, zo is der ook niet veel lol aan...

//Edit: ik heb overgens mijn phase-change unit en een GPU pot binnen maar denk niet dat dat nog nodig gaat zijn, tenzij Snot_Aap ook Sub-Zero gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Dafut op 04-01-2008 13:57 ]

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
Dafut schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:55:
Schiet niet op hier he. Zijn er naast Snot_Aap nog mensen die serieus bezig zijn? Geloof het niet he, Lism jou tel ik niet mee aangezien je al tijden mekkert over je multimeter en zie daar ook niet snel verandering in komen.
Jammer dat de contest zo tegen zijn einde aan loopt, zo is der ook niet veel lol aan...

//Edit: ik heb overgens mijn phase-change unit en een GPU pot binnen maar denk niet dat dat nog nodig gaat zijn, tenzij Snot_Aap ook Sub-Zero gaat.
Ik wacht op m'n bout (vanochtend een onterechte aanmaning gehad van conrad :P), kan begin volgende week binnenkomen.

zal dan ook eens het overclock geweld laten klinken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hey.. Kaartje ligt hier nog steeds, gebrek is aan een multimeter idd, alsmede m'n software die verloren gegaan is (3dmark, atitool , + drivers / overig). Met GPRS valt dat niet echt rap binnen te halen op 7KB p/s. Het zit een beetje tegen, maar hopelijk is met eind van de maand m'n normale verbinding weer actief.

Kan nu wel de kaart oc'en, maar zonder 3dmark heb je er weinig aan geloof ik. Multimeter moek nog steeds halen ja. Wellicht is morgen een goed tijdstip, even tussen de kleine uurtjes door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik ga binnenkort subzero.
Alleen wat problemen met de kaart. Geheugen gaat opeens niet harder meer 850mhz :(.
En winxp installatie is al een paar keer corrupt geraakt dus ga even windows 2000 installeren. Kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben der ook nog wel alleen weinig tijd. Ik heb de kaart al wel weer een week of 2werkend (A).
Helaas is met vga waterkoeler ook lek, ben wel op zoek naar nieuwe.
Komt in elk geval nog verbetering in mijn score thats for sure :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
A joh, beetje kit er op en je waterblok gaat weer.
Soweiso kost een tweedehands waterblokje bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja leen je kaart een week of twee uit aan iemand die wel serieus bezig wil maar geen werkende kaart/geen kaart heeft?
offtopic:
hint, hint

Tja mocht iemand de moed hebben opgegeven ik wil nog steeds een kaartje overnemen in ruil voor een sommetje geld als ik dan tenminste nog legitiem mee mag doen van de rest.
Bij mijn kaart is namelijk het mem nogal gebakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanmiddag een multimeter ophalen ( :P ) en daarna meteen dat voltage terugdraaien naar waar die hoort. Hopelijk krijg ik die kaart eindelijk aan de praat, maar dan rest me nog 1 probleem is dat ik 3dMark 2001 niet liggen heb, noch een snelle verbinding om het binnen te kunnen hengelen (nu op GPRS).

Dus weer moet ik het helaas uitstellen. Wel kan ik alvast preplayen met 3dMark 05 :P stond namelijk nog wel geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Kan je niet bij de buren even internet "lenen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders stuur ik je 3dmark01 wel ff op een dvd'tje ;) duurt maar 1 dag dus :P srry kheb geen cd's meer dus dan maar dvd :9

anyways mensen ga aub even zoeken op GoT naar de 1e en de 2e fairplay contest...!!! Die werden gehouden toen ik hier nog niet actief was ennu toen moest ik gewoon elke dag een stuk lezen.. zo boeiend enzo :) maar nu.??? eigenlijk geen bal aan, teveel gezeik teveel probs :( erg jammer jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou breekt m'n klomp... 8)7

Ik steek de kaart erin , vervolgens multi-meter erbij, start het systeem op, ik lees uit 0.002v en het systeem start gewoon op, prima beeld. Driverinstallatie verloopt vlekkeloos alsmede dat ik nu in 2D modus dit aan het typen ben :P

Ik ga even testen of ik ook 3D doen kan zonder dat die kaart chrashed oid. 8)7

Ja hoor.. netjes 600 FPS met Atitraytools benchmark :+

Of de variabele weerstand staat precies goed afgesteld, of die voltmod werkt niet meer, of er was iets anders toen aan de hand. Kan ook zijn dat de kaart juist wel werkt aangezien het PCI-E voltage met 0.025 verhoogd is, aangezien de kaart geen externe connector gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:03:
Nou breekt m'n klomp... 8)7

Ik steek de kaart erin , vervolgens multi-meter erbij, start het systeem op, ik lees uit 0.002v en het systeem start gewoon op, prima beeld. Driverinstallatie verloopt vlekkeloos alsmede dat ik nu in 2D modus dit aan het typen ben :P

Ik ga even testen of ik ook 3D doen kan zonder dat die kaart chrashed oid. 8)7
Heb jij geen kapotte multimeter? Zou dr ffies een batterijtje bij pakken en kijken of hij dan wel de juiste spanning meet.. 0.002 is echt te weinig..

@ Framaster
Check je DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee multimeter werkt uitstekend.

0.002V kan ook helemaal niet. Anders boot de kaart ten eerste niet, en als dat wel het geval was dan zou hij de 2D modus niet eens meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoL die multimeter heeft ie net gehaald dus denk dat ie wel heel is :P nvm

Anyways Xtresis tenzij je er een bak geld voor over hebt krijg je het kaartje van Framaster ;) anders... forget it O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:11:
Anyways Xtresis tenzij je er een bak geld voor over hebt krijg je het kaartje van Framaster ;) anders... forget it O-)
_O- }:|
Heb overigens hier nog het kaartje van Maarten-Nforce liggen, vol met vaseline. Heb nog niet de moed verzameld gekregen om dit eraf te halen.... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Tomfish op 05-01-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje lag 'm op het verkeerde pooltje gesoldeerd draad. Even los met de multimeter het meetpuntje opgezocht, en daarop kwam vervolgens 1.12V uit. Vaag. Dus snel de bout erbij gepakt, draadje nu wel op de juiste plaats gesoldeerd, en vervolgens in het bios-scherm stap voor stap opgedraaid. Wat me direct opviel is dat de OVP erin springt op het moment dat je stapjes hoger dan 0.05 maakt. Daarna valt het voltage op 'nul' en doet je systeem niets meer. Even uit / aan zorgt ervoor dat het weer draait, dus na 3 keer uit / aan heb ik nu 1.39V, aangezien ik nog niets met die OVP gedaan had.

Dus , met andere woorden, na een luie tijd doet m'n kaart het weer :D

Mis alleen nog 3Dmark, even kijken of een vriend die voor me branden wilt, met post heb ik 'm ook pas per maandag binnen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:38:
Foutje lag 'm op het verkeerde pooltje gesoldeerd draad. Even los met de multimeter het meetpuntje opgezocht, en daarop kwam vervolgens 1.12V uit. Vaag. Dus snel de bout erbij gepakt, draadje nu wel op de juiste plaats gesoldeerd, en vervolgens in het bios-scherm stap voor stap opgedraaid. Wat me direct opviel is dat de OVP erin springt op het moment dat je stapjes hoger dan 0.05 maakt. Daarna valt het voltage op 'nul' en doet je systeem niets meer. Even uit / aan zorgt ervoor dat het weer draait, dus na 3 keer uit / aan heb ik nu 1.39V, aangezien ik nog niets met die OVP gedaan had.

Dus , met andere woorden, na een luie tijd doet m'n kaart het weer :D

Mis alleen nog 3Dmark, even kijken of een vriend die voor me branden wilt, met post heb ik 'm ook pas per maandag binnen he ;)
Heb je dan alsnog geen buren oid ergens in de buurt ( dòòòh, daarom ook buren 8) ) met internet ofzo. Om nu 3 dagen te wachten is ook zo wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken m'n nieuwe buren wat dat betreft nog niet zo goed ;) Ben net verhuisd namelijk. Om nu even aan de deur ipv een kopje suiker om een download :') _O-

Het was een 20K weerstand op die OVP? Wellicht dat ik dat zakje nog vinden kan met die weerstanden, 1.39 is niets. Haal amper 850 of het systeem slaat al vast :')

Nu ik de spullen heb meteen profijt van maken. Wat is een uiterste voltage dat ik doen kan op die core? Koeling is wel in orde, stressed op amper 34 graden met een VF-900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:58:
Ik ken m'n nieuwe buren wat dat betreft nog niet zo goed ;) Ben net verhuisd namelijk. Om nu even aan de deur ipv een kopje suiker om een download :') _O-

Het was een 20K weerstand op die OVP? Wellicht dat ik dat zakje nog vinden kan met die weerstanden, 1.39 is niets. Haal amper 850 of het systeem slaat al vast :')

Nu ik de spullen heb meteen profijt van maken. Wat is een uiterste voltage dat ik doen kan op die core? Koeling is wel in orde, stressed op amper 34 graden met een VF-900.
Nice dat het kaartje weer werkt! Dat ie vast slaat bij 850 komt misschien doordat daar een gat zit. Als ik bij mij 840-880 probeer slaat ie ook vast ;). Dus ff 900 proberen :).

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt zo'n 'hole' er dan? :P En waardoor wordt het veroorzaakt? Is die site in mijn sig trouwens down met al die tips en dergelijk? Ik krijg een blanco pagina als ik erop klik :/

(of ik moet even in de database hacken :+ )

Maar ik ga het wel even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
OVP kom je idd met 25K een heel eind.
Heb zelf 1.6V gedraait met waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmbl.... :( Ik kan dat zakje met 3 weerstanden niet meer vinden.. Waar ik ook gezocht heb :X

Snap er niets van. Kon me nog heel goed herinneren dat ik dat zakje rond 10 december nog in m'n broekzak stopte met dat ik het een veliige logische plek geven wou boven al m'n spullen :P

900MHz werkt trouwens ook niet, dikke vastloper. Kan die ovp ook omzeild worden zonder weerstand? Dus dat de complete OVP niet eens meer werkt? :+

^
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uXFTTd8SzFHiZe68ZZbsDHjd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lyUZX7NF1n04LVN7ZzicGXUg/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JDdMDqaEh3Su8qVheTJXrHD2/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YU2PyKoFQUWwfeVhN4zsAuif/thumb.jpg

Dat zijn de foto's voor nu even. Het is al erg genoeg om via GPRS alles proberen te uploaden :X

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
Jippie antwoord terug gehad van pcplatform over mijn DDR2 versie:
----
Dat is vreemd: blijkbaar hebben wij en de leverancier niet goed opgelet. Stuurt u de kaart maar terug met hetzelfde RM nummer
----
Dat wordt dus weer terug sturen, alleen wil ik dan wel de verzendkosten vergoed krijgen van pcplatform voor de verkeerde levering (heb ik net contact over opgenomen). Waarschijnlijk duurt dat omwisselen dan weer een paar weken en heb ik pas een werkend kaartje als de contest is afgelopen. Áls ik dan wel een werkende/goede kaar krijg.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk TmmBomb :) Hopelijk krijg je de juiste kaart binnen. Wellicht hadden ze bij de leverancier alleen nog maar DDR2 modellen, gewoon eisen dat je die DDR3 wilt ;)

Is er dan echt niets anders mogelijk dan een weerstand op die OVP solderen? Het liefst gaat die hele OVP-functie eruit, kan zelf prima bepalen op welk voltage ik draaien wil :+

En eraf solderen / bruggen ? Gaat zeker niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Je kan proberen idd de weerstand er tussen uit te halen. Maar hoe de kaart daarop gaat reageren weet ik niet. Brug maken zou ik iig niet doen aangezien je dan kortsluiting veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:56:
Leuk TmmBomb :) Hopelijk krijg je de juiste kaart binnen. Wellicht hadden ze bij de leverancier alleen nog maar DDR2 modellen, gewoon eisen dat je die DDR3 wilt ;)
Volges mij zij die dat het hem weer geld zou gaan kunnen kosten en dat "als" die een werkende kaart krijgt hij um pas krijgt als de contest zo'n beetje afgelopen is...

Nouwe ik weet niet hoe het met jou zit Lism maar klinkt niet leuk in de oren bij mij zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eens 1 kant van die SMD lossolderen... kijken of het uitmaakt en de kaart nog booten wilt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forget it :D Die hele OVP-Mod. Enige wat je doen moet, is die SMD eraf solderen, en vervolgens bruggen!

Ik draai nu 1.41v, en kon zo zonder problemen van 1.30V naar 1.41V zonder dat het systeem vastliep of ermee kapte, en weer uit / aan moest om verder te gaan!

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/2mh41571.jpg

Kwam erachter dat de kaart precies hetzelfde deed toen de SMD eraf was. Dacht laat ik 'm bruggen, en voila :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je eens wat beter vertellen. Die hele wall is er nu ook niet meer. Die range van mij van 825 ~ 850 werkt probleemloos! Als dit eerder al bekend was dan had iedereen niet zo'n problemen geloof ik! :D

Verder is van 1.4V naar 1.55V nauwelijks impact op Idle-temperatuur. Nog even testen met stressed :9

Wel wordt de kaart zelf warmer, omdat die transistoren harder moeten werken op dat hoger voltage (1.55v). Wellicht schraap ik nog wat zalman heatsinkjes erbij en plaats die erop.

Nadeel is is dat ik nog maar weinig kan. Ik ga maar even for the record met 3dMark05 draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ schitterend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Dunno of het echt goed is voor je kaart. (kortsluiting)
Maar wat werkt dat werkt.
Ik heb btw ook gewoon altijd alle clocksnelheden in kunnen stellen heeft voor de rest niks met ovp te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Mod_Aap op 05-01-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er niet vanuit dat de kaart straks nog werkt als ik klaar ben met de contest :P

In de tussentijd heb ik het e.a geprobeerd. 3Dmark05 start niet op, blijft hangen op 50% usage. Heb verder geen ander stuk software om mee te benchen diskchrash... Getracht de VF1000 van zalman erop te plaatsen, maar dat ging niet ivm de hoogte van de caps (helaas, mischien later aan de andere kant nog eens solderen). Toen ging ik in de goede oude truucen-doos kijken , en kwam daar een berg fans tegen. Ook eentje die precies de omvang had van de VF900, en op 12V je vingertopjes eraf hakt :+ niet letterlijk, maar wel een die vreselijke pijn doet

Uiteindelijk met wat vuilniszakstrips heb ik toch iets kunnen fabriceren:
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/XPf47643.jpg

Idle 22 graden, op 1.6V nu. (de originele fan van de zalman zit er niet meer in nee. netjes eruit gehaald) Maakt een takkeherrie, maar hij werkt :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga zo door zou ik zeggen.!

@Framaster... wat was er ook alweer mis met jou kaartje? je kreeg de vmods er niet op en nog iets toch? of was dat ut..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kSKK1VSBPwvTcyUqNBGgDm1f/full.jpg

Juist ja :/ Onbeperkt maar gecapte GPRS-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmao :P vandaar dat je niet op msn bent....
Sterkte met je, hoe zeg je dat... ultra verbinding? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hier is de wil wel aanwezig, maar niet de koeling. Ik had een afspraak lopen met iemand voor een nieuwe koeler, maar die laat niks meer van zich horen :(

En ik ben benieuwd wat je met dat hex-gedoe kan bereiken, iets meer volt (na het monteren van betere koeling natuurlijk) zou wonderen doen denk ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja jejking warom fabrieceer je zelf ff niks? je hoeft alleen maar te zorgen dat het standaard koelblokje goed contact maakt met de core en geheugen (wat vast wel zo is) dan sloop je het plastic eraf als dat er uberhoudt wel op zit :P want dat is toch niet interessant.. en dan zet je er ff een leuk fannetje op ;)

Net als Lism dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eens weet hoe de kamertemperatuur hier is met een nacht het raampje open _O-

Alle lucht die ik uitblaas komt zo'n leuke damp-walm vanaf... Rivatuner geeft 19graden idle aan. Aangezien ik ervanuit ga dat de contest eindigt tegen eind februari kan ik de kaart opzich nu ook wel even links neerleggen, en wachten tot ik m'n verbinding weer heb. Ik ben namelijk van plan m'n systeem te herinstalleren en daarbij heb ik wel weer alle drivers + software nodig zodat ik direct verder ermee kan. Verwacht m'n verbinding met hoogstens een week of 2 actief te zijn (ADSL2) dus hopelijk gaat het dan lukken ook.

Anders ga ik even opzoek naar m'n XP lite CD, die ik toendertijd gebrand heb met alles erop en eraan (Drivers, 3dmark, tooltjes etc). Zou ik zo aan de slag kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee Lism O-) zal is ff een windows xp benchmark versie in elkaar brouwen :) of bestaat die al?
Anyways of je ff een picca wilt posten van de OVP mod die jij hebt gedaan om in de ts erbij te plaatsen ;) is wel zo handig d8 ik zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Vind het redelijk onverantwoordelijk om de totale ovp er af te slopen. En zeker als je daarmee ook nog eens kortsluiting maakt. Dat LISM het doet okay. Maar je moet het niet gaan aanmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is iets als het kortsluiting maakt niet opstartbaar of het brand door of schakeld zich eigen uit or what so ever...? Lism heeft het gedaan en het werkt perfect zonder problemen...? waarom dan niet hierop plaatsen voor de mensen die moeite/geen zin hebben om te solderen...?

Beetje raar maar waar dacht ik zo..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaart werkt nog steeds hoor :)

Ik heb het idd aangepast bij de OVP-bypass pagina, het blijft op eigen risico natuurlijk. Jullie moeten dit wel achter de oren knopen, als je het daadwerkelijk schadelijk is, dan loop je (ik :P ) het risico dat je kaart kapot gaat. Zover is er dus nog niets aan de hand. Als je de SMD eraf soldeert doet die precies hetzelfde als dat je overvolted de kaart op wou starten. Mijn systeem gaf exact dezelfde piep op het moment dat het voltage boven de 1.4V stond.

Ik brug de SMD, en het werkt. On the fly gaat zonder problemen alsmede die blackhole die nu zoek is.

Zo'n ding doet overigens toch niet meer als 0 (nee) en 1 (ja) op het moment dat het voltage te hoog zou worden? Door de SMD eraf te halen en een brug te plaatsen maak je dus een continue 1 (ja) zodat je voltmod werkt, alsmede je kaart bij aanpassen.

Nog even voor de duidelijkheid dan:
Waar je de weerstand plaatst (op die SMD) is waar je die SMD eraf soldeert, en precies dat punt met elkaar brugt. Zorg er goed voor dat je niet met je tin alles eromheen raakt, maar alleen die 2 pinnetjes hoeven met elkaar verbonden te worden. Eigen risico nogmaals. Mijn kaart werkt nog, maar als Snot_aap bijv gelijk heeft met dat het kortsluiting zou veroorzaken, dan zou mijn kaart niet lang meer draaien heb ik het idee.

En verder veel plezier natuurlijk ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FJNXDFuYsIZJxOtO7zrxRbns/full.jpg

Mag ook in de TS verwerkt worden. sorry.. gebrek aan hi-res pic.. Maar als je goed kijkt weet je hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Maar je hoeft m er trouwens niet af te halen he.
Je kan gewoon een beetje tin over de weerstand heen leggen zodat de twee punten contact maken of er gewoon een draadje overheen solderen. Maar je logica is redelijk krom. Er loopt namelijk altijd een stroom om de afgeleverde spanning met ground te meten. Dus je sluit nu de spanning de door je core loopt ook nog eens kort met ground. Wat nou niet bepaald goed is voor je spanningscontroller. Maar hee, het is jou feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom dan tin over de contacten? Dat doet dan toch precies hetzelfde of heb ik het nou verkeerd?

De kaart draait nog steeds trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Jah dat doet precies hetzelfde, en daar ben ik ook geen voorstander van. Maar het is wel wat makkelijker terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Die SMD die ik eraf gesoldeerd heb is nog niet eens groter dan een .. 0.2 a 0.3mm :X Vaste handen als je die er weer terugopkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Vandaag is de postbode langsgeweest met m'n pakje (bout en trimmers),

Niemand thuis :( ... morgen komen ze tussen 12 en 6, juist weer niemand thuis.

Ik zie wel wanneer ik (eindelijk) eens kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7(8)7 lmao 7(8)7

Overmorge het pakketje ophalen bij postkantoor ;)
Of ben je er dan weer niet :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lui die over de 900MHz zijn gegaan met Core... Hoe hebben jullie dat gedaan? 8)7 Ik krijg zo'n mooi grijs gestreept beeld als ik maar over de 910MHz ga... Wtf :X

Het lijkt er ook op dat het geheugen niet harder wil naarmate de core stijgt.. Ik krijg artifacts op 830MHz als de core redelijk hoog komt te staan.. en op lager geklokt geheugen is dit weer weg met een hoge core.. Niet raar natuurlijk, maar is hier een verklaring voor? :P

Ohw ja. 1 mazzeltje vandaag... T-mobile heeft zijn UMTS / GPRS snelheden verhoogt van 7KB p/s naar wel 18KB p/s _O- Nu kan ik teminste 3Dmark downloaden :>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lmao 18KB p/s 8)7
Dat is uhh... superfast _O-

Maare wat zijn je temps btw? enne al geprobeerd met grote sprongen... aangezien je eerst een blackhole had maar die nu weg is is die misschien opgeschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar 3dmark is nu wel binnen ;) :P

Temps lopen stressed op naar 40 graden. Daar zijn 2 redenen voor. Ten eerste zit de kaart nog in een dichte kast met maar weinig airflow (bij actuall benching gaat deze ook open en bloot de schuur in :9 ) en het 2de euvel is is dat de transistoren harder moeten werken op een hoger voltage, en de kaart zelf verwarmen. Dat ga ik ook oplossen met wat heatsinks. Voor nu is het een Lite versie van een OS maken met alle drivers / software en dergelijk erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:23:
Voor nu is het een Lite versie van een OS maken met alle drivers / software en dergelijk erop :)
Dat is bijna verspilde tijd; eerst benchte ik op een ~1 jaar oude install, met allerlei overlappende drivers van oude videoakaarten. Toen ik een compleet verse installatie deed, waren de resultaten exact gelijk!
Je hebt veel meer aan het uitzoeken van de juiste drivers, driver tweaks en natuurlijk LOD settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt niet wat je zegt. Je score wordt echt lager naarmate je systeem vastloopt, of een aantal runs al gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gezien inderdaad wel, maar met de 2600Pro in de Nature test kreeg ik (ja, zelfde speeds, LOD settings, drivers, etc) resultaten die vrijwel gelijk waren (verschillen in de orde van grootte van standaard variatie in score, ~0.2 fps), geen aantoonbaar verschil dus.
Maargoed, als jij die tijd erin wilt steken, be my guest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is die 0.2fps wel de doorslag straks voor de nummer 1 spot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd, als je meerdere keren achter elkaar draait zitten er ook verschillen tussen van 0.1~0.2 fps, dus het zegt nog steeds niets. Anyway, het is jouw feestje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft LOD... zit dat er niet meer in in de nieuwe versie van Rivatuner :X kan het iig niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, allemaal wel leuk en aardig :) Maar de prestaties van XP lite (zonder services, meuk en dergelijk) is ietsjes beter dan een standaard installatie van XP. Ik prefereer gewoon een schoon systeem eerdat ik benchmarken ga, en benchmarken nu lukt toch niet want zodat ik via ATT alles op 'High-speed' zet, chrashed het systeem. Komt omdat er nog restanten van CCC erop zitten, die via Software-panel al verwijderd zijn maar toch op het systeem in gebruik staan.

En ik moest windows toch opnieuw installeren, so what's the big deal dan :P

Valt me trouwens op bij de screenshot bij Dafut de strepen in het beeld van artifacts :P Ik heb verder nog niet getest met artifacts... ben toen alleen bij de safe range gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:47:
Ja, allemaal wel leuk en aardig :) Maar de prestaties van XP lite (zonder services, meuk en dergelijk) is ietsjes beter dan een standaard installatie van XP. Ik prefereer gewoon een schoon systeem eerdat ik benchmarken ga, en benchmarken nu lukt toch niet want zodat ik via ATT alles op 'High-speed' zet, chrashed het systeem. Komt omdat er nog restanten van CCC erop zitten, die via Software-panel al verwijderd zijn maar toch op het systeem in gebruik staan.

En ik moest windows toch opnieuw installeren, so what's the big deal dan :P

Valt me trouwens op bij de screenshot bij Dafut de strepen in het beeld van artifacts :P Ik heb verder nog niet getest met artifacts... ben toen alleen bij de safe range gebleven.
Als jij een brandschone XP hebt, kun je even zeggen hoe dat moet? Ik heb nu ook Tiny XP Platinum 2, en will eigenlijk Windows helemaal kaal hebben, zodat ik alles eruit haal.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nlite is wat je hebben moet :) Kan je heel windows kaal mee maken, je drivers erin frommelen zodat je die niet meer te installeren hoeft, alsmede programma's en dergelijk erbij :)

Kan het trouwens zijn dat net zoals de GPU er ook een OVP voor het geheugen zit? iig iets dat zegt Ik ga te hard > maak artifacts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een backup draaien, en m'n kaart nog even hersolderen. Ik wil de caps aan de andere kant alsmede de boostermod erop. Daarna m'n custom windows installeren en vervolgens ben ik zo goed als klaar om te gaan benchen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Okay bij deze deel ik mee dat ik er voorlopig mee stop.
De kaart haalt steeds minder FPS op de zelfde speeds. Ik ben van 186fps naar 179fps gedaan op 800/800. Maar in iedergeval toch nog gedeelde 2e plaats met een belachelijk hoge core speed.
Afbeeldingslocatie: http://jvanderlinde.net/contest/validation.php?id=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al ben ik er huidig van overtuigd dat je nog wat achter de hand hebt :P toch wel een, alvast nette score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedeeld 2e heet zoiets :>
Verder zonde, ik wilde wel dat mijn kaartje die speeds had gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@CPEC
Mag kan je mij anders even vertellen welke bios je hebt gebruikt om je kaart te mollen?
Dan kan ik die ook gebruiken en daarna m'n kaart weg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol.. meen je dat nou? Anders wacht je tot de contest afgelopen is, kan je 'm op V&A aanbieden als unieke 2de plaats-kaart :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/ADj03109.jpg

Die wou ik ook even nog niet onthouden voor jullie. Meer pics later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Nee, ik prefereer om m stuk te clocken.
En dat gaat nu al aardig goed.
Maarjah, hij geeft nogsteeds beeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens voltage @ 2.5V oid? :P Wel filmpje of pics... Zou wel .. leuk zijn :)

Ja zoek eens maximale voltage op 8)7 :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
1.6 is de max, daarna heeft het zowel bij mij als dafut geen zin meer om verder te verhogen.

Edit: Je ziet er btw niks van als een core is doorgebrand.

[ Voor 25% gewijzigd door Mod_Aap op 08-01-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:03:
@CPEC
Mag kan je mij anders even vertellen welke bios je hebt gebruikt om je kaart te mollen?
Dan kan ik die ook gebruiken en daarna m'n kaart weg gooien.
Ik blijf erbij dat mijn kaart niet is gesloopt door een fout bios; er zat immers een bios in dat prima werkte.

\/ komt eraan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Als je nou even DM'ed welke bios je hebt gebruikt. (Weet dat het een DDR2 bios is)
Dan komen we er snel genoeg achter.

Edit: Welke zal ik doen: biossen

[ Voor 41% gewijzigd door Mod_Aap op 08-01-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnit.... Zojuist een paar flinke uurtjes besteed aan desolderen van die caps en weer erop.. tot op 2 keer deedt m'n hele systeem niets meer.. oorzaak was al gauw een cap die niet goed genoeg contact maakte alsmede de boostermod die problemen gaf :')

Ik draai nu wel met die vf1000, 20 graden idle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-07 14:49
Heb n tijdje nix gezegt, was wat druk met andere dingen. maar goed te zien dat er nog mense bezig zijn :)
Nou had ik dus laatst boven wonder mn kaartje weer terug aan de praat, was er nix zeggend mee opgehoude. Mislukt er n bios flash. Het vind nu helemaal geen kaart meer zegmaar als ik het terug wil flashen met n pci kaartje. iemand enig idee of het nog te redde valt? =[

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Bios van een kapotte kaart over solderen kan je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hier nu 1100mhz core op een voltage van 2.0v. Nog net geen record.

Iets is een bottleneck, en ik haalde nog geen 190 fps met een zo hoog mogelijke clock. Ik denk dat het technisch wel haalbaar is op 2.1V de 1200Mhz grens te halen, maar die caps worden zo gigantisch warm :X Die krijgen echt op hun flikker met dat voltage.... De temperatuur kwam stressed nog net niet boven de 40 graden uit.

Ik ga nog even een paar fannetjes bij elkaar zoeken en iets verzinnen >:)

1200MHz here i come!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Hoeveel fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad zo'n voltage echtwel af als je niet zo'n koelings-toren erop hebt zitten wat de complete body van de hele kaart koelt... Met waterkoeling alleen red je het niet, noch 1 fan. De componenten worden op zo'n voltage enorm warm, en zelfs met een kamertemperatuur van nu 19 graden heeft die kaart het er erg moeilijk mee. Ik vraag me dan ook af hoelang ik nog 'genieten' kan op 2.0V ( :+ ) eerdat het zaakje in elkaar stort.

De boostermod was niets geworden helaas, ik heb ongeveer 3 keer die zooi moeten hersolderen, steeds maakte het contact met elkaar waarop mijn plank niet eens starten wou. Bij 3D beeld zie ik dan ook geen voltage-dalingen dus die boostermod hoeft dus niet.

wel is het enorm vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Is 2V niet wat overkill? Met ~1,65V kon ik 1066Mhz core draaien, maar het klopt dat daarboven je het voltage flink omhoog moet gooien. En je doet toch wat fout als je met 1100MHz slechts 190 haalt :P.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Snot_Aap schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:35:
Okay bij deze deel ik mee dat ik er voorlopig mee stop.
De kaart haalt steeds minder FPS op de zelfde speeds. Ik ben van 186fps naar 179fps gedaan op 800/800. Maar in iedergeval toch nog gedeelde 2e plaats met een belachelijk hoge core speed.
[afbeelding]
Heeft een verse Windhoos geen zin?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:05:
Draai hier nu 1100mhz core op een voltage van 2.0v. Nog net geen record.

Iets is een bottleneck, en ik haalde nog geen 190 fps met een zo hoog mogelijke clock. Ik denk dat het technisch wel haalbaar is op 2.1V de 1200Mhz grens te halen, maar die caps worden zo gigantisch warm :X Die krijgen echt op hun flikker met dat voltage.... De temperatuur kwam stressed nog net niet boven de 40 graden uit.

Ik ga nog even een paar fannetjes bij elkaar zoeken en iets verzinnen >:)

1200MHz here i come!
No offence, maar dit is gewoon ziek. Waarom neem je die knul zo serieus met z'n 2.5V? :+
Dadelijk gooi je er nog écht 2.5V op ook. Álles voor een record, toch Lism? ;)

Maar ik vraag me serieus af hoe het kan dat de scores niet meer goed omhoog gaan op zo'n hoge corespeed. Een memory bottleneck kan ik me nog voorstellen, maar dat de scores zelfs droppen? :?

Edit: bij nader inzien denk ik dat zélfs Lism inziet dat 2.5V instant barbeque is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_aap legde vanmiddag uit op MSN dat 1040mhz op 1.6/1.7V niet uithaalde, hij kreeg vastlopers... Ik daarintegen swing die voltage wel even door naar 2.0V en merk dat het wel mogelijk is. Ook is 1120MHz geen probleem, dus 1200MHz met wat aanpassingen en echt zware koeling is opzich wel mogelijk.. Hoelang weet ik niet.. maar als ik er een full bench mee haal + alle scores van tafel veeg heb ik niet alleen de nummer 1 maar ook nog eens 100% oc :+

Ik kamp nu met wat software-tweaks aan mijn kant, en moet helaas weer een hoop tijd steken in het downloaden van dotnex van 24MB.. anders krijg ik atitool hier niet aan de praat.

1100Mhz is alleen gehaald geloof ik door Michel die buiten de contest om met een sapphire kaart knalde... Ik loop dus als het goed is voorop met core :D

Maar goed.. We wachten het af.. natuurlijk ga niet direct op 2.5.. Wellicht 2.05 :+ als het maar genoeg is om 1200MHz te halen met een full bench.

Nogmaals, be carefull met zulke voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
haha jammer dat me kaart niet werkt anders wist ik het ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Uitkijken met die voltages? Hoe bedoel je? :+

Zou wel tof zijn, 100% OC. Hoe ver ben je al met het geheugen? Dat heb ik ff gemist denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geheugen eigenlijk gelaten voor wat het was. Aangezien de meeste er toch weinig uithaalden met een voltmod, leek het mij het beste om het te laten. Ook viel het me op , dat hoe hoger je core, hoe gevoeliger je geheugen wordt. Dus de kans op artifacts wordt groter naarmate je de core verhoogt. Ik had net een hele dichte 206.2 FPS, maar ik dacht ik schuif de core omhoog terwijl het voltage nog op 1.89V stond (zo laag mogelijk marge aanhouden) en ja .. *pets weg :+

Vervolgens ben ik mijn compleet gefinetunede settings kwijt en zat ik weer vast op 196fps... :+

Dus ik blijf nog even proberen... :) Ik denk dat ik heel dicht in de buurt komen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh... Loop 0.2 fps achter op Dafut 8)7 draai nu met 2.05Vcore, en kom er net op 0.2FPS naast :+

Ik ga die MHz met 1 tik verhogen , en Dafut verstoten van zijn plek! screenshots volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als ie daarna nog leeft, je results goed saven enzo. Daarna een schone install en daaroverheen je benchinstellingen, en trappen met dat hok :)

Edit: ik wil het stroomverbruik van dat ding van jou niet eens wéten :+

[ Voor 20% gewijzigd door Jejking op 09-01-2008 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die kaart? :+

Nou het is me gelukt.. Op nog geen hele fps na als ik het goed heb :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55lqZIBKo2dASTdpOXTTymKw/thumb.jpg

Ik kom ook niet verder dan gemiddeld 1140Mhz, met een maximale voltage van 2.35v (als ik echt verder ga dan maak ik die kaart geheid stuk.). Hoger is geen optie, ik ga gekke geluiden horen aan de achterkant van de kaart :+ Het geheugen blijft zoals gewoonlijk steken, en ik ben zeker nog van plan dit voort te zetten.. Ik ga het aanpakken wanneer het stukken koeder is (lees: vriest) en het zaakje verder benchen in m'n schuur.

De temps werden niet eens zo gek hoog, gezien mijn koeling ( :+ ) maar pas er maar mee op met zulke voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Nice lism, zeer netjes. Alleen ik heb nog wel een screen van wat hoger achter de hand O-). Ik ga mss vanmiddag ook nog eens even wat proberen ^^. Jou achter na met 1,8-2V op de core.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lism wellicht ben ik de man die je kan helpen als je het progje dat je mij aanbevolen had voor LOD settings gebruikt..?

Aangezien ik daar wat over weet wat helemaal niemand verwacht :P ?
Ik spreek je wel op msn enzo

*edit* : zit er geen potentie in voor een WR kwa clock speeds?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, heren.

Ik had alleen 10 programma's waarvan ik niet wist of ze het wel deden ofnie.... Vanzelf maar op stock wezen benchen en pas gaan clocken wanneer ik een instelling gevonden had die het beste voor mij werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Nah, wat ik nu aan m'n klomp heb hangen weet ik niet, maar ik heb net dus de Vmem mod erop gesoldeerd (50K spindeltrimmer), meet ik hoeveel Kohm weerstand 't gevalletje heeft krijg ik 0.576K op m'n display te zien :? .

Trimmer er weer afgehaald gemeten 35.0Kohm, oke dus ik heb m'n trimmer niet gemold, soldeer 'm weer netjes vast meet ik nog een keer en krijg ik wederom 0.576K op m'n display.

Klopt dit of doe ik raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
Waar zit de bios op zon kaartje? :Y)

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
C0llo schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:39:
Waar zit de bios op zon kaartje? :Y)
Euh ... en dat vraag je omdat?

Ik zou zosnel niet weten waar ze de bios heen hebben gefrunikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
Snot_Aap schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:51:
Bios van een kapotte kaart over solderen kan je proberen.
Daarom dus. Heb mn kaart kapot geflasht.. maar ik ben bang dat er weinig hoop is =[

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pin_point schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:21:
Nah, wat ik nu aan m'n klomp heb hangen weet ik niet, maar ik heb net dus de Vmem mod erop gesoldeerd (50K spindeltrimmer), meet ik hoeveel Kohm weerstand 't gevalletje heeft krijg ik 0.576K op m'n display te zien :? .

Trimmer er weer afgehaald gemeten 35.0Kohm, oke dus ik heb m'n trimmer niet gemold, soldeer 'm weer netjes vast meet ik nog een keer en krijg ik wederom 0.576K op m'n display.

Klopt dit of doe ik raar.
Het klopt ja. Zodra je de weerstand soldeert veranderd het aantal Ohms, het enige dat je nog doen moet is de voltage van je geheugen uitmeten alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat een hoop leven weer in het topic gekomen is omwille mijn score van gisteren ( :D ).

Het beste plan om mee te beginnen is, is om stock eerst alles zo hoog mogelijk te krijgen. Zorg dat je alles van invloed, uit hebt staan (neem een kale W2k installatie, let wel dat je Omega drivers pakt, er is geen support van ati voor 2x00 kaarten voor w2k), en bench dan eerst nature stock / zonder enige settings. Noteer (of onthou het aantal fps) en verander dan 1 setting. Doe precies hetzelfde, en noteer de score. Naarmate je score beter wordt, is het de bedoeling dat je zo hoog mogelijk komt met welke settings dan ook. Let wel dat als je 3dMark sluit, en vervolgens weer start, er een melding komen gaat met dat bump mapping niet ondersteund wordt door je kaart, niets van waar, je moet even bump mapping weer aanzetten in je prog ;). Sluit 3dmark, en start 'm weer opnieuw op. Nu werkt het. Doe 1 quick run, en zet vervolgens bump mapping weer uit.

Als je de beste settings gevonden hebt voor je kaart, is het raadzaam om dat profiel op te slaan, en vanuit daar te gaan clocken. Een voltmod is niet nodig, en asociaal 2.25v (zoals ik :D ) erin jagen is ook nog niet nodig. Op 2.25v ging dat ding echt warm worden alsmede geknetter veroorzaken.

Een voltmod pas je alleen toe wanneer een bepaalde core-speed niet gehaald wordt. Belangrijkste is, is dat je het geheugen niet sneller als (tijdelijk) 800MHz laat, omdat op een hogere core, het geheugen sneller gevoeliger is. Ik heb 1140MHz stable gehaald, maar hoger wil bijna niet. Ik zat aan de rand van m'n volt-mod. Er is dus voldoende rek in deze core, mits je d'r maar een beetje kietelt ;)

Voor snelheden boven de 1GHz heb je zowiezo een voltmod nodig, het beste is om die OVP eruit te halen & te bruggen. Mijn kaart functioneert nog steeds, en als er schade had moeten komen was die wel gevallen op 2.25v niet? ;)

Succes ;) en natuurlijk vergooi ik hiermee mijn eerste plek :')

Voor ik het vergeet zo... Let op die koeling. Stressed kwam ik uit op ruim 43 graden met een flinke koperen heatsink + 3 fans... Met een blok half afgezaagd zoals die op een P4 red je het alleen niet :P Die base is veels te 'dik' om voor luchtstroming 'snel' genoeg af te koelen.

Water is ook een optie, maar warmt op, en als je dat niet snel genoeg afkoelt kom je in de problemen geloof ik. Helemaal is Dry-ice of LN2, maar dat heeft niet iedereen tot z'n beschikking ;)

En als allerlaatst :P Vermijd progs zoals ATT, CCC en dergelijk. Je basis-oc software moet zijn Amd GPU Clocktool, die stelt je in staat om direct boven de 900MHz uit te komen, zonder vastlopers. Ik kwam erachter dat andere progs hiermee problemen gaven als ik 900MHz invoerde, AGC daarintegen wou wel doen wat ik wou :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Knap gek lism :*) Dat zijn pas results :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Bitage op 09-01-2008 20:23 . Reden: Smiles ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik maar weer is een vraagje doen O-)

Ik herinner me een post van iemand die iets zij over een webwinkel die die potmeters/variabele weerstanden/trimmers of hoe je ze ook wilt noemen deed versturen via de post met normale enveloppen enzo om de verzendkosten beperkt te houden... weet iemand hier welke shop dat was?

Want om nou verzendkosten etc te gaan betalen alleen voor een paar euro aan weerstandjes gaat mij wat te ver :P 8)7
Pagina: 1 2 3 4 Laatste