Ik zie dat een hoop leven weer in het topic gekomen is omwille mijn score van gisteren (

).
Het beste plan om mee te beginnen is, is om stock eerst alles zo hoog mogelijk te krijgen. Zorg dat je alles van invloed, uit hebt staan (neem een kale W2k installatie, let wel dat je Omega drivers pakt, er is geen support van ati voor 2x00 kaarten voor w2k), en bench dan eerst nature stock / zonder enige settings. Noteer (of onthou het aantal fps) en verander dan 1 setting. Doe precies hetzelfde, en noteer de score. Naarmate je score beter wordt, is het de bedoeling dat je zo hoog mogelijk komt met welke settings dan ook. Let wel dat als je 3dMark sluit, en vervolgens weer start, er een melding komen gaat met dat bump mapping niet ondersteund wordt door je kaart, niets van waar, je moet even bump mapping weer aanzetten in je prog

. Sluit 3dmark, en start 'm weer opnieuw op. Nu werkt het. Doe 1 quick run, en zet vervolgens bump mapping weer uit.
Als je de beste settings gevonden hebt voor je kaart, is het raadzaam om dat profiel op te slaan, en vanuit daar te gaan clocken. Een voltmod is niet nodig, en asociaal 2.25v (zoals ik

) erin jagen is ook nog niet nodig. Op 2.25v ging dat ding echt warm worden alsmede geknetter veroorzaken.
Een voltmod pas je alleen toe wanneer een bepaalde core-speed niet gehaald wordt. Belangrijkste is, is dat je het geheugen niet sneller als (tijdelijk) 800MHz laat, omdat op een hogere core, het geheugen sneller gevoeliger is. Ik heb 1140MHz stable gehaald, maar hoger wil bijna niet. Ik zat aan de rand van m'n volt-mod. Er is dus voldoende rek in deze core, mits je d'r maar een beetje kietelt
Voor snelheden boven de 1GHz heb je zowiezo een voltmod nodig, het beste is om die OVP eruit te halen & te bruggen. Mijn kaart functioneert nog steeds, en als er schade had moeten komen was die wel gevallen op 2.25v niet?
Succes
en natuurlijk vergooi ik hiermee mijn eerste plek
Voor ik het vergeet zo... Let op die koeling. Stressed kwam ik uit op ruim 43 graden met een flinke koperen heatsink + 3 fans... Met een blok half afgezaagd zoals die op een P4 red je het alleen niet

Die base is veels te 'dik' om voor luchtstroming 'snel' genoeg af te koelen.
Water is ook een optie, maar warmt op, en als je dat niet snel genoeg afkoelt kom je in de problemen geloof ik. Helemaal is Dry-ice of LN2, maar dat heeft niet iedereen tot z'n beschikking
En als allerlaatst

Vermijd progs zoals ATT, CCC en dergelijk. Je basis-oc software moet zijn Amd GPU Clocktool, die stelt je in staat om direct boven de 900MHz uit te komen, zonder vastlopers. Ik kwam erachter dat andere progs hiermee problemen gaven als ik 900MHz invoerde, AGC daarintegen wou wel doen wat ik wou
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 09-01-2008 20:20
]