GPU-Overclock contest HD2600PRO [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarde is niet meer zodra je die weerstand erop gesoldeerd hebt. Je moet 'm vooraf op 150K oid zetten, en dan erop solderen. Met een uiterst dunne soldeerpunt ( de mijnes koste nog geen 13 euro + complete soldeerstation :P ). Let er goed op of je met je tin de rest niet aanraakt. Het is erg nauw zoals je op mijn plaatje al ziet.

Erna prop je de kaart in het systeem (met) en meet je het voltage > opdraaien totdat je op 1.3V uitkomt. Dan zet je het systeem uit & weer aan, en moet deze als het goed is , werken. Het meetpunt kun je ook op mijn pic zien, het rode draadje voor de Vgpu :P (insert massa anywhere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
Ik heb het eilandje gesloopt :X ... daarom kreeg ik waarschijnlijk ook al de 0.8Vcore,

nadat ik de weerstand eraf gehaald heb (de originele) leek het eilandje nog in tact, maar nu dus niet :( ... iemand een idee waar deze baan op uitkomt? zodat ik 'm een bypass kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
Volgens mij maken er pinnen kortsluiting.
Probeer de boel eens een beetje schoon te maken...
En dan de weerstand goed vast te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:38:
Volgens mij maken er pinnen kortsluiting.
Probeer de boel eens een beetje schoon te maken...
En dan de weerstand goed vast te solderen.
idd, 2 drupjes tin aan beide kanten. Zorgen dat alles rondom elke IC schoon is, etc. 0.8V is het voltage wanneer de OVP inschakelt. Brug die eens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pin_point schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:02:
Ik gok erop dat ik eruit lig (en dat zonder ooit een score te maken :(), Ik heb een idee doordat ik de VGPU gesoldeerd heb, het geheel iets te warm (heet :> ) gemaakt heb (of gewoon sluiting), waardoor ik een ineens een weerstand van 0.003Kohm meet :X ...

Inmiddels heb ik de VGPU mod eraf liggen en ziet hetgeen er zo uit
[afbeelding]

Lets hope for the best wanneer ik de kaart er straks nog inzet
Damn.. Heb jij die chip even goed vernield zeg ? :X Wellicht kan je nog proberen om met een ultradun mesje de lijnen tussen die pootjes vrij te maken.. wellicht een tinzuiger nog... Volgens mij maakt dat zaakje daar kortsluiting :P

Ik ga m'n eerste run straks doen. Ik heb de setup ondertussen al klaargemaakt, voldoende isolatie, materiaal geplaatst etc. Gaat erom dat het systeem draaien blijft nu en de videokaart niet gaat condenseren ivm -40 graden temp. Wellicht kan ik eerst een uurtje van te voren draaien, kijken wat er gebeurd.

En dan als alles goedloopt ga ik vandaag nog wat oc'jes doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijf mij maar uit :| kaart deedt al moeilijk. Gaf uiteindelijk wel beeld maar alleen strepen. Ik heb dr erna zonder heatsink laten starten en met een levenslust boven de 3v. Het heeft dan ook minder dan een fractie van een seconde geduurd eerdat ze bitjesland betrad waarop mijn systeem afsloeg en met deze kaart ook niet meer wou. Jammer, had zo graag die 1200mhz willen doen met vapochill :9 2nd place is anders ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach.

Ik heb het vanochtend op m'n GSM moeten tikken, omdat m'n eigen PC uit elkaar lag :P

Ik had de Vapochill geinstalleerd, even proefgedraaid en vervolgens proberen te starten. De videokaart deedt het niet. Nader onderzoek bleek uit op een losse condensator die ik opnieuw had moeten solderen, erna kreeg ik wel beeld maar alleen via D-Sub. De bekende strepen door het beeld heen wist mij te vertellen dat m'n kaart stuk was :P

Nog het e.a geprobeerd maar toen ermee gekapt. Wel de kaart nog naar de 7de hemel gestuurt door zonder heatsink + 3V :P

Jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Jammer lism. Mijn kaartje is ook niet meer helemaal 100% :N. Gister voltmods der opnieuw op gesoldeerd maar krijg geen beeld. De spanning is enorm instabiel, schommelt tussen de 0,6 en 1,1. Dus denk dat ik maar met een externe voeding ga werken. Laat ik die nou net aant het maken zijn voor de 8400GS contest op HWI :9.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem werkt weer :) Unknown fout :P

Maar goed. Pics! Om het toch nog maar af te ronden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2lokkAiwVU9Rgh85XudYjRX9/thumb.jpg

De gebruikte setup. Alles stond klaar. Het wou alleen niet booten / geen beeld. Vervolgens op onderzoek uit , 1 condensator verantwoordelijk voor de Gpu zat half los. Opnieuw gesoldeerd en opnieuw geprobeerd. Na boot het volgende :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I79Jwf686LisgWUgikWOEIUI/full.jpg

-O-

Erna het voltage naar 3V verhoogd zonder heatsink, om dat ding af te straffen })

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VaDYVdoIQRdda8pQB1p4psto/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yt6xMSIBVERsWQAtkG0pfZNr/thumb.jpg

bruine substantie rondom de core

Jammer heren. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
omfg :')

Mja, jammer lism, maar je hebt het toch nog ver geschopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de plaats ja. Het had sneller gekund. Ik had dafut ook van zijn troon kunnen 'afkicken' :P

Maar goed. Nu rust de laatste vraag natuurlijk, wie is er nog actief mee en kan een difference maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lism ben benieuwd of Xtrisis je kaartje nog wilt _O-
Tis nou niet bepaald een 2e plaats owner... eerder een van de straat geownd kaartje die nog even z'n laatste cycles uitspugde *O*

Verder ben ik idd benieuwd wie er nog wat doet e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan 'm wel op V&A zetten.. Unique collectors Edition :P

Maar ik heb die 2de plaats dik & zwaar verdiend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We naderen 15 februari... Betekend dit dat de contest nu klaar is ? Iedereen heeft getuned / getweaked en is er klaar mee?

Dat betekend dan dat Dafut als eerstes ge-eindigd is, ikke als 2des en Snot_aap met de 3rde plek :)

Iedereen nog harstikke bedankt die actief was met de contest en het delen voor de informatie. Ook PcPlatform voor het leveren van de kaarten voor een cheap prijsje, en natuurlijk Peak voor hun super-support voor het omruilen van de 21 1600Pro's voor 2600Pro's (kosteloos) en met schade vandien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:30:
We naderen 15 februari... Betekend dit dat de contest nu klaar is ? Iedereen heeft getuned / getweaked en is er klaar mee?

Dat betekend dan dat Dafut als eerstes ge-eindigd is, ikke als 2des en Snot_aap met de 3rde plek :)

Iedereen nog harstikke bedankt die actief was met de contest en het delen voor de informatie. Ook PcPlatform voor het leveren van de kaarten voor een cheap prijsje, en natuurlijk Peak voor hun super-support voor het omruilen van de 21 1600Pro's voor 2600Pro's (kosteloos) en met schade vandien :P
Damn, was de tijd alweer vergeten :| . Misschien dat ik nog even vrije dag aanmezelf geef om toch even de laatste poging te wagen, maar dan moet ik mijn hele waterstup weer geen verslepen, iets waar ik nu niet op zit te wachten, omdat het wel lekker loopt zo. Dus in elk geval gefeliciteerd allemaal, en misschien dat ik nog wat heb op donderdag.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een Vapochill staan voor ongeveer een week. Iemand die het wel durft te wagen met z'n 2600Pro is wel welkom :P

Maar goed als dit het einde is dan is dit het einde. :) Waterkoeling gaat je niet tot 1200MHz core brengen, die kaart wordt te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik hoef ook niet 1200Mhz te halen, maar wil wel op waterkoeling de max opzoeken. En of ik dan noue 4e of 5e ben, kan mij niet zoveel schelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb trouwens 1200mhz nature gedraait.
Onder Dry Ice. Maar meer ook echt niet. :P
Maar mijn kaart is ook helemaal geragt.
Ook geen screen gemaakt mem ging niet meer harder dan 820Mhz.
Kaart nu ook maar weg gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Snot_Aap schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:10:
Ik heb trouwens 1200mhz nature gedraait.
Onder Dry Ice. Maar meer ook echt niet. :P
Maar mijn kaart is ook helemaal geragt.
Ook geen screen gemaakt mem ging niet meer harder dan 820Mhz.
Kaart nu ook maar weg gegooid.
Haal hem terug!! plz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geheugen ging zowiezo niet harder hoe hoger de core stond. Heel raar. Op stock haalde ik 870MHz mem als ik het goed had, en met een core van 1140 ... naja .. Ik mocht blij zijn als ik 840 zonder artifacts haalde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@Xtresis
Niet in de prullenbak hoor.
Alleen ik ga er niet meer mee draaien, wordt een donor kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Snot_Aap schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:59:
@Xtresis
Niet in de prullenbak hoor.
Alleen ik ga er niet meer mee draaien, wordt een donor kaart.
Okidoki

En nee, die van Lism is niet echt meer muur-waardig. Wel gaaf natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb wel een dode 8400GS voor aan je muur.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

als je die morgen hier krijgt wil ik die wel snot_aap :P

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Mod_Aap
Wat denk je zelf? :P :+

[ Voor 19% gewijzigd door Mod_Aap op 14-02-2008 13:24 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

hahaha , zo dat een vriendelijk antwoord..... :+

was ook niet echt serieus bedoeld he.....omg

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Helaas niks kunnen doen vnadaag, omdat ik dinsdag avond een mail van school kreeg dat ik vandaag in Hoogeveen moest kommen opdraven voor een excursie. Niet gelukt uitendelijk, omdat ik op de verkeede plek wou gaan overstappen :X en er dus geen bus was om verder te kommen. Kwam pas om 1 uur thuis, terwijl ik om 7 uur weg was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft was deze contest echt een bummer :(
Gevoel van contest is er niet echt geweest, behalve opt einde dan wat ook nog maar matig was :(
Erg jammer en maar hopen dat de volgende (als die ooit nog komt) beter zal verlopen :)

Is deze hierbij echt tot een einde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
HD2600PRO on ice:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255php4f3Qmd.jpg

Jammer dat de kaart al helemaal naar z'n grootje was.
Brakke PEAK zooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Mod_Aap op 17-02-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, daar moest ik wel 1 minuut over doen op GPRS B)

En helaas ja.. Mijn kaart was na de installatie van die vapochill ook naar z'n grootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik ga m nog een keer oplappen.
En dan kan ik m weer als test kaartje gebruiken.
Maar overclocken zal ie niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan Dafut gefeliciteerd met je eerste spot ! :P

Scheelde heel weinig, dat wel :) Ik had je kunnen verslaan als ik toch op XP draaien ging, en de kaart het niet begaf op die vapochill ;)

Iedereen ook nog bedankt voor alles enzo :> Ook snot_aap voor het delen van de info / mods / kennis :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Dus de contest is nu definitief voorbij?
Maarten denkt toch te kunnen zeggen dat het niet allemaal gegaan is zoals het zou moeten gaan, en dan heb ik het niet over dat lism iets fout heeft gedaan, want hij kon er natuurlijk ook niks aan doen. De grootste fout die we hebben gemaakt is het kiezen voor Peak. Door 3 mensen een snellere core te geven (1650 Pro) moesten die kaarten omgerolen worden, en de HD 2600 Pro was ook niet veel, puur omdat ze overal op willen bezuinigen, maar ik denk dat dit ondertussen al wel bekend was dus geen idee waarom ik 't zeg. Ook jammer van de vele DOA's ( in procent dan, ik meen bij de 1650 3 van de 21 DOA?) en daarna ook nog bij de 2600. Dat het de volgende keer beter mag gaan :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was niet de snellere core, het ging om een core op elke kaart dat niet was met wat er op de doos of bios-uitlezen stond. We hadden in eerste instantie een 1650XT oid besteld voor een spotprijs van 43 euro via mijn werk. Later bleek het te gaan om een langzamere 1600pro core, wat dus de fout van Peak was. Na contact had ik het dus ongeacht de schade op de kaarten...

Weet je wat? :P Lees anders even mijn blog op Tweakblogs.net http://lism.tweakblogs.net/blog/389/de-2600pro-contest.html

Daar staat zo'n beetje de history ook van wat ik nu probeer te zeggen B)

Doa's zul je altijd blijven houden helaas, bij elk product. Nu weet je dus ook waarom goedkope componenten (lees: Peak) het totaal niet uithouden op extreme clocks/voltages. Een hoop kaarten zijn stuk na het passeren van een bepaald voltage en / of clockspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Na-ah, twee of drie mensen hadden een 80nm core bij de 1650 kaarten (RV535), en de rest had een RV530 core, ofwel 90nm

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Heeft iemand nog de originele bios voor me?
Wil de kaart weer even oplappen zodat ik m nog als test kaartje kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht, ik zal straks even kijken!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste