[SlimServer]Westen Digital MyBook World II

Pagina: 1
Acties:
  • 1.303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 17:20
Heren, Dames,

Ik wil graag een NAS-oplossing thuis realiseren, deze komt aan mijn Wireless router te hangen.
Nu heb ik laatst een Squeezebox aangeschaft en ik zou graag willen dat de SlimServer op die NAS draait. Nu heb ik gezien op slimdevices.com dat je een NAS oplossing kan downloaden, maar weet iemand ook of die NAS dan aan bepaalde eisen moet voldoen? Dat kan ik namelijk nergens terug vinden.

Ik heb dus een beetje rond gekeken naar verschillende NAS-oplossingen en de Western Digital MyBook World Edition II (1TB) komt het voordeligst uit. (Maar als iemand anders iets beters/voordeligers weet...graag) Deze kost om en nabij de 300 euro. Ook past deze cosmetisch beter bij mijn interieur.

Kort samengevat komt het eigenlijk op de volgende vraag neer:
Draait de SlimServer ook op de MyBook van WD?
Zonee, aan wat voor voorwaardes moet die NAS dan voldoen?

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:57

servies

Veni Vidi Servici

Voor zover ik het zo snel weet voldoet de Western Digital niet.
Voor meer info kun je beter op het slimdevices forum rondzoeken.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 19:58
Ik heb mij hier toevallig ook net in verdiept. Op de pagina van wifisound.nl staat wat meer info. Zij verkopen NASen met Slimserver voorgeinstalleerd. Zij hebben de volgende NASen goed getest:

Slimserver 6.5.4
QNAP TS-109 (PRO)
QNAP TS-209 (PRO)
Synology DS-107+
Synology DS-107+ 128Mb
Synology DS-207 128Mb
Synology DS-207+ 128Mb
Synology CS-407
Thecus N5200 Pro Thecus N5200 BR Pro

Zie ook SSoD voor de Synlogy's (Slimserver on Diskstations): http://oinkzwurgl.org/ssods
En voor QNAP: http://www.progressiveav.com/ts101_update/

Om jouw vragen te beantwoorden: Nee het draait niet op de WD's omdat deze waarschijnlijk te traag zijn (je moet redelijk wat power in de NAS hebben (denk aan zo'n 500 mhz en minstens 64 mb ram)) + de NAS moet iTunes database ondersteunen voor de SlimServer

Dit alles kost wel een centje meer dan de WD, voor een Synology DS-107+ met 500 Gb moet je al gauw denken aan 350 euro.

[ Voor 40% gewijzigd door JottemJ op 13-12-2007 17:00 ]

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-07 20:25
Ik heb zelf deze NAS gehad, maar ik vond hem veel te instabiel om bruikbaar te zijn, maar ik weet niet of dit een hardware of software probleem was. Ik zou natuurlijk een maandagmorgen-exemplaar gehad kunnen hebben, maar ik was er in ieder geval niet tevreden over.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens in dit topic: Hacken van de Western Digital Mybook World Edition
Hier staat veel informatie over de Western Digital MyBook World Edition en het installeren van extra applicaties.

[ Voor 34% gewijzigd door LeGato23 op 13-12-2007 17:38 . Reden: niet goed gelezen... ]

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 19:58
Ik heb dat topic eens bekeken, en theoretisch gezien zou het misschien kunnen als je alle perl libraries ed op je mybook zet, maar dan zit je nog steeds met het feit dat de Mybook maar in het bezit is van een 200 mhz processor en maar 32 mb ram. Veel te traag om je Slimserver op te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 17:20
...Wordt mij al te lastig als ik moet gaan hacken enzo...Ben een gewone gebruiker.
Denk dat ik toch maar ga kijken naar een van die andere dan op wifisound.nl

Bedankt allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Anders kan je hier ook eens kijken,

DIY NAS
NAS Conceptronic
NAS overzicht

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Pagina: 1