Toon posts:

Infrarood pen maken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:23

Hu9o

Schokkend

Het is allemaal wel leuk en aardig, maar wat heb je er nu aan?

Zijn er bijvoorbeeld games waar dit een voordeel heeft?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hu9o schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:18:
Het is allemaal wel leuk en aardig, maar wat heb je er nu aan?

Zijn er bijvoorbeeld games waar dit een voordeel heeft?
was het voordeel van een touchscreen....ik zou zeggen, bekijk even de filmpjes.

Je kunt het gewoon in photoshop, paint etc gebruiken: alles wat een muis gebruikt, kan je met je pen gebruiken. Dus zelfs een FPS kun je spelen hiermee :D

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:23

Hu9o

Schokkend

Das dus niet helemaal waar en al helemaal niet practisch.

Alle filmpies heb ik al bekeken hoor, hij heeft nog meer leuke dingen op z'n site staan. Maar het blijft bij leuk en nog niet echt iets met een directe toepassing. Mijn vraag is dus ook concreet waar dit een toegevoegde waarde kan hebben.

Mad Dog McCree zou het mss handig bij kunnen zijn. Paint is te onnozel daar zijn betere tablets voor.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:59
Hu9o schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:47:
Mijn vraag is dus ook concreet waar dit een toegevoegde waarde kan hebben.
Eigenlijk Niks, het is gewoon gaaf om dat te maken :P, heeft weer een stukkie entertainment (denk aan simpele games ofzo).

'touch' screen voor rond de 40 euries, en nog eens universeel ook. Komt nog eens bij dat je eventueel zelf nieuwe sciptjes kan maken voor de besturing etc, waar je weer van leert.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

perfect voor presentaies imho

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

onze school heeft net voor een paar 1000 euro per systeem dit gekocht ;)
hahahhahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Dit is echt super vet. _/-\o_
Als ik een beamer had zou ik zo een wiimote kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hu9o schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:47:
Das dus niet helemaal waar en al helemaal niet practisch.

Alle filmpies heb ik al bekeken hoor, hij heeft nog meer leuke dingen op z'n site staan. Maar het blijft bij leuk en nog niet echt iets met een directe toepassing. Mijn vraag is dus ook concreet waar dit een toegevoegde waarde kan hebben.

Mad Dog McCree zou het mss handig bij kunnen zijn. Paint is te onnozel daar zijn betere tablets voor.
wat is dan nietwaar? je bestuurd gewono je muis via windows applicatie die op de achtergrond draait. Maakt dus niet uit welke applicatie je gebruikt. Windows ziet gewoon een 2e muis als invoer. Al geprobeerd in paint en photoshop, dus waarom je zegt dat het niet werkt?? Je point waar je de muis wilt hebben en je klikt de IR led aan, je klikt en point dus in split of sec.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet ziet wat je ermee kunt, zou ik me er ook niet mee bezig houden.

Je moet het niet zoeken in de bestaande applicaties, je moet er nieuwe apps mee bouwen. Daarom, zoals al eerder in dit topic vermeldt: zorg dat de C# API een output geeft waar interfacebuilders zoals Flash mee kunnen werken en je kunt maken wat je wilt.

Als je dan nog steeds niets kunt verzinnen, hier een gouwe ouwe voor wat ideetjes:

http://www.youtube.com/watch?v=1ftJhDBZqss

Oh, en deze is ook erg prettig:

http://www.perceptivepixel.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, jij hebt hier blijkbaar niets te zoeken.
Het gaat natuurlijk om innovatie, dat heeft tijd nodig.
Het is een stap in de goeie richting en het zit pas in een beginfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38
Er zijn legio toepassingen te bedenken waar multitouch handig, prettig of zelfs noodzakelijk is.
We hebben alleen altijd de neiging om eerst te denken in de toepassingen die we al kennen.
Dan gaan we pas nadenken over nieuwe toepassingen die nu mogelijk worden.
The Only Intuitive Interface Is The Nipple
Van wie die quote is weet niemand precies...Steve Jobs is een van de kandidaten, Bruce Ediger de ander

We krijgen allemaal vanaf onze geboorte allerlei interfaces voorgeschoteld en we leren daarmee werken.
Het geniale van de wii zijn niet de crappy (of grappige) graphics..die zijn niet eens van deze tijd. Het is ook niet de geavanceerde hardware, dat is gewoon een gepimpte gamecube. Het geniale is juist die controller. Voor een spelletje accepteren we eerder een nieuwe interface.
Je kan zelfs discussieren of het wel een nieuwe interface is. tennissen deed je vroeger immers ook al met een "stok" in je hand. (dat emuleren met een toetsenbord geaccepteerd werd is eerder vreemd).

Wat nu verschijnt op internet aan (multi) touch toepassingen is bijna allemaal gebaseerd op ofwel beeldmanipulatie (schalen, roteren) of kaart toepassingen (wederom, schalen en roteren) of tekenen. Dat wil niet zeggen dat er geen andere toepassingen zijn te bedenken waarvoor een (multi) touch interface nuttig is of zelfs beter dan bestaande interfaces.

We zijn gewoon erg hardnekkig in het afleren / vervangen van interfaces die we hebben leren gebruiken, ook al is er aantoonbaar betere efficientie te bereiken.

dus....
hoe meer mensen met lowbudget middelen aan de slag kunnen op hier mee te experimenteren hoe beter :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:11
Zo me pen is eindelijk af wat een klote klusje ik had alleen maar dikke kabel liggen dus was een heel gedoe om dat goed door de pen te krijgen.

Nu wil ik hem net gaan testen maar de wii mote reageert niet op de pen. De ir pen geeft alleen maar licht recht vooruit. vanaf de zijkant is dus niet te zien of de led brand.

iemand hier misschien een oplossing voor? die johny lee lukt het wel

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is er iets mis met je ledje (of je hebt kortsluiting gemaakt in je pen), IR licht reflecteert normaliter vrij goed en alle kanten op, bij mij werkt het perfect.

Het is wel grappig om te zien dat de wii sensor-bar (die toevallig in de buurt lag) keihard de verbinding "opeist" van m'n pen. Daar zal dus wel een krachtiger lampie inzitten.

Krijg je helemaal geen signaal of is het erg onstabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

msxbox schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:36:
Zo me pen is eindelijk af wat een klote klusje ik had alleen maar dikke kabel liggen dus was een heel gedoe om dat goed door de pen te krijgen.

Nu wil ik hem net gaan testen maar de wii mote reageert niet op de pen. De ir pen geeft alleen maar licht recht vooruit. vanaf de zijkant is dus niet te zien of de led brand.

iemand hier misschien een oplossing voor? die johny lee lukt het wel
gewoon opschuren je ledje of bijv een randje in vijlen
ofwel zorgen dat je licht wat difuser wordt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
hoeveel kost eigelijk een wii controler ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je hiervan. Benodigdheden: een AA-batterij, schakelaartje, IR-Led (uit een oude afstandsbediening) en paar stukjes koperdraad (niet te dik).
Soldeer een draadje tussen de schakelaar en de LED, een draadje aan het andere pootje van de LED en een draadje aan de andere kant van het schakelaartje.

Dan heb je zoiets:

-------schakelaar------ (-) LED (+) ---------

Neem het AA-batterijtje en plak het schakelaartje er in de lengterichting met wat tape op en de LED ernaast zodat ie wat uitsteekt. Draadje vanaf de schakelaar naar de - van de batterij en de + naar de andere kant: vastzetten met tape en da zaak werkt als een zonnetje.

Afbeeldingslocatie: http://elec.rommelkist.nl/pics/wii/tn_Photo-0006.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PRaGA88 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:08:
hoeveel kost eigelijk een wii controler ????
Ca. € 40,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Werkt, na enig pielen, prima deze truck van Johnny.

Zijn laatste wii experiment is niet minder dan briljant;

http://www.cs.cmu.edu/~johnny/projects/wii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 18:20
Briljant!

[ Voor 94% gewijzigd door _-_bram_-_ op 09-01-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Echt Nederlandertjes hier hoor. Zodra er ook maar even wordt gedacht dat er ahum, grootschalig kan worden ingekocht gaat gelijk het woord korting en inkoopactie door de hoofden. Ja, veel succes, bij Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
azijnzeiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze toepassing was al leuk, maar dit vind ik helemaal een rete geile toepassing van de Wiimote!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:10
Room42 schreef op maandag 24 december 2007 @ 03:46:
Deze toepassing was al leuk, maar dit vind ik helemaal een rete geile toepassing van de Wiimote!
Lijkt me ook ongeloofelijk leuk, maar na het lezen van een comment op de FP heb ik er toch mijn twijfels bij:
Ziet er leuk uit, zo gefilmt met een 2 dimensionale camera, ben er ook van overtuigt dat het er leuk uit ziet als je 1 oog dicht hebt. Maar als je er met 2 ogen naar kijkt breekt de illusie al snel vrees ik. vooral als je even stil naar je monitor kijkt.
Bij high-motion zal dit wel niet zo erg zijn, maar in een rustig moment (van een film vb) lijkt me dit toch de illusie te verbreken, nee?

Een apart topic hiervoor is misschien beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
heujjj ogen werken zo, je ziet niet 2 beelden, je ziet 1 beeld!

mede mogelijk gemaakt door de hersenen.

[ Voor 25% gewijzigd door Matthijs op 24-12-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:10
Matthijs schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:50:
heujjj ogen werken zo, je ziet niet 2 beelden, je ziet 1 beeld!

mede mogelijk gemaakt door de hersenen.
Normaal hebben je hersenen een 3D gevoel als het beeld van je linkeroog anders is dan dat van je rechteroog, en zo een dieptezicht creëert (principe v/d stereoscopie). Maar hier is dat niet het geval, en krijg je enkel een "gevoel" van 3D omdat het beeld realistisch mee beweegt met je hoofd. Vergelijkbaar als met 1 oog naar iets in beweging kijkt: als die beweging ophoudt, verlies je ook elk dieptezicht. Net als hier, vanaf de beweging ophoudt is het toch niks meer dan een ordinaire 2D voorstelling? Of zie ik het verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar je kijkt toch zowieso tegen een plat scherm? Ik denk inderdaad dat de beweging wel vereist is, maar is het voor de Wii ook perfect. En zit jij stil tijdens het gamen? Tijdens het spelen van Counter Strike Source betrap ik mezelf regelmatig op het bewegen van mijn hoofd om net over het randje te kunnen kijken :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.... same here ....

het diepte effect is natuurlijkweg als het beeld stil is, maar zolang je een beetje beweegt

starks krijgen we naast de muis-arm, een wii-nek

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jammer dat ik geen Wii mote heb, bluetooth stickje en beamer heb ik namelijk wel, IR led ook wel :P

En ik ga het eindproduct te weinig gebruiken dus om nou een Wiimote te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Infrarood pen was simpel te maken :) Een gewone AA batterij stuurt een IR ledje prima aan, ik heb dus een batterij genomen, twee draadjes aan vast gemaakt, stukje papier omheen gerold (om de penvorm te maken) en hier aan de bovenkant het lendje vast gemaakt, heb nu een draadje los zitten om de verbinding te verbreken, moet er nog een schakelaartje tussen maken, maar die heb ik niet meer liggen.

Verder prima idee, en leuk speelgoed :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij een erg leuke toepassing lijkt voor het Head Tracking is een spel waarbij je om een hoek moet/kan kijken. Je weet wel, zoiets als metal gear solid of gears of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat VR tracking ding ook even in elkaar gezet (met beamer op muur). Ik zie nog wel wat praktische problemen omdat alle verhoudingen precies goed moeten zijn.

Het effect wat hij krijgt (en opgenomen heeft) was pas na heel veel tweaken (afstand muur/beamer, afstand wii/sensorbar, variabelen in programmaatje aanpassen) enigszins te benaderen.

Praktisch gaat het volgens mij dan ook echt mis, je ogen 'hebben gelijk door' wanneer het perspectief niet helemaal goed is en dan is de feel ook gelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zolang het één keer goed ingesteld is is er verder weinig mis mee natuurlijk.
Hoe je het probleem gemakkelijk kunt verhelpen is zorgen dat de dimensies van je sensorbar/wat je daarvoor in de plaats gebruikt _echt_ vast staan, en vervolgens iedere keer dat het programma gestart word hem een check laten uitvoeren, zodat het programma weet wat jouw basis locatie is. als jij vervolgens zorgd dat je redelijk op dezelfde regio blijft gaat er natuurlijk niks mis :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:31:
.... same here ....

het diepte effect is natuurlijkweg als het beeld stil is, maar zolang je een beetje beweegt

starks krijgen we naast de muis-arm, een wii-nek
Nou, mooi niet! Het 3D effect bestaat zelfs dan. Ik heb het spulletje ook opgebouwd, software gedownload (daar is wel iets mee mis!!!) en als het eenmaal werkt, is het werkelijk heel geweldig! Als je zo'n Wii-mote hebt is het zeker de moeite waard. Op m'n site heb ik er iets over opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

correctie ik bedoel .. zolang je je hoofd stilhoud ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:03:
correctie ik bedoel .. zolang je je hoofd stilhoud ...
Ook dan fish! De grap zit 'm in het feit dat de Wii-remote de afstand meet tussen zichzelf en de twee IR-LED's. hierdoor 'weet' de software waar jij je, t.o.v. de Wii-remote, bevindt. In het filmpje van Jimmy kan je zien dat de schoteltjes groter of kleiner zijn en de lijntjes vanuit een vluchtpunt naar de schoteltjes resp. langer, of korter zijn: daardoor ervaar je het 3D-effect, ook wanneer jij je hoofd stilhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
heeft fish het uberhaupt al eens werkend gezien? Ik vind het namelijk echt het gaafste wat ik in tijden heb gezien omtrent gameontwikkeling.

[ Voor 48% gewijzigd door Matthijs op 30-12-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:11

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat fish bedoeld is dat je, zolang je je hoofd stil houd, je niks van die extra 3d illusie meekrijgt. Doordat je hoofd op dezelfde plek blijft is het immers niks meer dan een normale 3d rendering. Pas als je je hoofd gaat verplaatsen veranderd het perspectief mee en krijg je het dramatische effect.

Het niet zien van twee verschillende beelden door elk oog is trouwens niet heel erg schadelijk voor de illusie. De perspectief verandering is genoeg input voor de hersenen om het volledig als 3d te ervaren. Dat het beeld voor beide ogen hetzelfde is maakt voor je hersenen dan niet meer uit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

stereohead schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:41:
Ik denk dat je een heel eind komt als je een webcam ombouwt tot IR-webcam.

Ben zelf ook met zoiets bezig. Ik gebruik als software Touchlib
Werkt dat ook als je een negatieve foto voor de lens zet ipv in de lens? Of een gewone camera zonder aanpassingen en een tv kaart? Anders koop ik zo'n sweexcammetje en ga een proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Twazerty op 30-12-2007 21:47 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet wel de ir blokkerende laag weghalen ....

edit tnx janos... dat bedoel ik

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 30-12-2007 21:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Laatst online: 18:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

fish schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:47:
je moet wel de ir blokkerende laag weghalen ....
heb net even geprobeerd met n digitale fototoestel een een afstandsbediening. Zowel zonder als met negatieve foto kan ik het ir licht opvangen (zie iig waar de IR zender zit). Alleen met negatief word vrijwel alles weggefilterd behalve het normale licht en kan dus ook zien waar het IRzender zit. Zal eens proberen of er iets van te bakken valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 30-12-2007 21:50 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Laatst online: 18:51
azerty1234 schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:35:
[...]

Werkt dat ook als je een negatieve foto voor de lens zet ipv in de lens? Of een gewone camera zonder aanpassingen en een tv kaart? Anders koop ik zo'n sweexcammetje en ga een proberen.
Je moet het IR-filter verwijderen anders werkt het niet. Die foto-negatieven kunnen ook gewoon voor de lens geplaatst worden jah. maar ik heb ze op de plek gezet waar het IR filter zat.
En jah zown sweex cam kost maar 15 euro ofzo dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
een wii remote contoler kost € 39,95
in de bartsmite
http://www.bartsmit.com/s...nuID=274&productID=141878
Afbeeldingslocatie: http://www.colourful-zone.com/Store/images/wii_remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 20:36
Ow, kijk eens aan, er is ook een tweakers.net topic al, hoe kon het ook anders :P

In ieder geval, ik ben gister ook lekker bezig geweest met knutselen en heb de eerste pen toen al gemaakt. De applicatie's werkte meteen ermee.
Vandaag de 2e pen gemaakt met wat simpele dingen: IR led uit oude afstandsbediening, schakelaar uit oude muis, pen omhulsel, kabeltjes en een batterij :)

Resultaat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XMonrYrBC5Q]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PJI3wr74AXc]

Nu zoek ik zoals velen hier, de software om (zoals de Grid software), afbeeldingen te verplaatsen/vegroten/verkleinen etc... Dit is gewoon super _/-\o_
Ik las in dit topic wat over Flash, maar hoe kun je daar gebruik maken van 2 aanwijspunten (dus eigenlijk 2 muizen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

In Flash: de muis cursor volledig negeren en variabelen die je binnen krijgt in hun eigen waarde als X en Y coördinaten (en "button down") interpeteren. Als je eenmaal integers binnen hebt met verschillende waardes kun je daar makkelijk dingen mee doen, afstand berekenen, objecten naar oriënteren, etc. Kijk eens naar de Reaktivision software (van de Reaktable) voor voorbeelden in verschillende formaten mbt multi-point input verwerking. Er zijn zat andere open source multi-touch projecten te vinden als je weet waar je op moet googelen, ziten vast wel wat leuke voorbeelden bij.

http://mtg.upf.edu/reactable/?software
http://www.nuigroup.com/

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
Room42 schreef op maandag 24 december 2007 @ 03:46:

Moet ik toch eens uitproberen. Zou leuk zijn als mensen hier spelletjes voor gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

INVENTUM Infraroodlamp - 11,99 Euro
Ik kwam deze infraroodlamp tegen bij de Kijkshop.
Zou je deze kunnen gebruiken voor die Minorty Report achtige functie?
En dan van een reflecterende strip die je vaak op regenjassen vindt te gebruiken door die aan een handschoen te maken.

Tracking Your Fingers with the Wiimote
nieuws: Multi-touchsysteem op basis van Wiimote gedemonstreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Junkie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:55:
INVENTUM Infraroodlamp - 11,99 Euro
Ik kwam deze infraroodlamp tegen bij de Kijkshop.
Zo;n IR lamp is om te verwarmen, het werkt misschien wel jah, maar je verbrandt levend....

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:35
Jeuj, heb nu het IR filter voor mijn webcam weggehaald, en er een stukje van een negatief voor gedaan, zodat het IR licht veel beter opvangt dan gewoon licht.

Dat werkt ook zeer goed (en dat voor een cam van 8 euro ofzo ;) ) en nu ben ik bezig om in Visual Basic (tsjong, das lang geleden dat ik dat voor het laatst heb gebruikt... ) te 'tracken' waar mijn lampje zich bevind.

Dit werkt redelijk goed, hij tekent nu rode stipjes op de plek waar mijn lampje naar toewijst.

Maar het licht van de afstandsbediening is nogal gespreid, daardoor is de preciese niet perfect, ook moet er nog wat getweaked worden aan de code.

Ik moet binnenkort dus maar eens een pen inelkaar knutselen met een lamp die minder het licht spreid. :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Misschien ietsje offtopic maar:

Met hoeveel fps doe je dat in VB?
Ikzelf kreeg max 20 ongeveer en dan sloeg ik ook nog pixels over.. :S

Gebruik je trouwens VB6?
Kun je anders wat code posten/mailen?

offtopic:
Ben jij toevallig de ZpAz van eprog? Gezien je profiel wel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door stereohead op 15-01-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
stereohead schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:02:
Misschien ietsje offtopic maar:

Met hoeveel fps doe je dat in VB?
Ikzelf kreeg max 20 ongeveer en dan sloeg ik ook nog pixels over.. :S

Gebruik je trouwens VB6?
Kun je anders wat code posten/mailen?

offtopic:
Ben jij toevallig de ZpAz van eprog? Gezien je profiel wel ;)
Idd, de ZpAz van eprog, jouw nick komt me eigenlijk niet zo bekend voor. Maar ik neem aan dat jij dus ook op eprog zit. ;)

Ik zal de code even uploaden, het kan zeker nog wat getweak gebruiken, maar het is dan ook al lange tijd geleden dat ik VB heb aangeraakt. Daarnaast werkt het nog niet voor 100%.

edit: linkje
www.wingsofadove.nl/camTracker.rar

edit2:

Even voor de duidelijkheid, ik heb de cam boven de monitor. Dus op de monitor schrijven wil niet echt, je moet dus voor je monitor gaan staan en dan bewegen, zelf sta ik er een aantal meter vanaf.

Als ik hem op de monitor richt (de camera) en dan met de afstandsbediening als een pen op de monitor beweeg dan is er te weinig licht voor ontvangst. Maar mischien is dat te verhelpen met een betere LED of camera.

[ Voor 24% gewijzigd door ZpAz op 15-01-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
ZpAz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24:
[...]

Idd, de ZpAz van eprog, jouw nick komt me eigenlijk niet zo bekend voor. Maar ik neem aan dat jij dus ook op eprog zit. ;)
@eprog ben ik "roelie" :P
Ik zal de code even uploaden, het kan zeker nog wat getweak gebruiken, maar het is dan ook al lange tijd geleden dat ik VB heb aangeraakt. Daarnaast werkt het nog niet voor 100%.

edit: linkje
Tnx, deze code is een stuk sneller dan die ik zelf had gebreid, slim om alleen maar op Red te letten van RGB :P had ik zelf niet aangedacht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
stereohead schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:50:
[...]

@eprog ben ik "roelie" :P

[...]

Tnx, deze code is een stuk sneller dan die ik zelf had gebreid, slim om alleen maar op Red te letten van RGB :P had ik zelf niet aangedacht. _/-\o_
Roelie komt me idd wel bekend voor :) Moet nog een hoop aan mn code gebeuren. Maar dat komt ook wel goed, als alles klaar en goed is pleur ik het hier ook wel neer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Er zit inderdaad nog een bugje* in, ik heb zelf ook wel aardig wat vb6 ervaring dus ook ik zal wat aan de code sleutelen.

*namelijk dat 'ie een stukje aan de rechterkant niet 'scant'

[edit]

bugje opgelost :D

in de Sub refreshCam()
Visual Basic:
1
2
3
    For y = 0 To (main.Width / Screen.TwipsPerPixelX)

For x = 0 To (main.Height / Screen.TwipsPerPixelY)

moet zijn

Visual Basic:
1
2
3
   For y = 0 To (main.Height / Screen.TwipsPerPixelY)

For x = 0 To (main.Width / Screen.TwipsPerPixelX)

[ Voor 49% gewijzigd door stereohead op 16-01-2008 15:07 . Reden: bugje fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ja, idd die had ik ook al gevonden, maar had er nog niet naar gekeken. :)

'k probeer nu het midden van de circel te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
je bedoeld met 'midden van de cirkel' het midden van de witte 'stip' die je ziet met je cam?

Ikzelf ben daarmee ook aan het prutsen, wil nog niet echt lukken :S

VB6 is alleen wel tergend sloom met het uitlezen van een pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
stereohead schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:20:
je bedoeld met 'midden van de cirkel' het midden van de witte 'stip' die je ziet met je cam?

Ikzelf ben daarmee ook aan het prutsen, wil nog niet echt lukken :S

VB6 is alleen wel tergend sloom met het uitlezen van een pixel.
ZpAz in "Midden Circel vinden (VB 6)"

:) Daarmee ben ik wijzer geworden hoe het te doen :) Maar heb het nog niet geprogged, zit nu achter een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Maar van welke cirkel wil je nu precies het midden weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
stereohead schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:00:
Maar van welke cirkel wil je nu precies het midden weten?
Van het licht he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Aah dus toch

btw ik ben nu wat aan het prutsen met de GetDIBits API, en hoop daarmee wat meer FPS te kunnen realiseren. :)

offtopic:
Mss is het handiger om hierover een apart topic te openen...

[ Voor 26% gewijzigd door stereohead op 16-01-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
offtopic:
Mischien wel..

Ondertussen heb ik het middenpunt van het licht, zelf toch nog met een redelijk goede snelheid al zeg ik het zelf.

(@ celeron 2.4 ghz draait ie prima, op mijn eigen pc doet de cam het niet, geen 64 bits drivers voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Nice algoritme dat je dr overheen gooit, kben nog steeds bezig om het helemaal te 'doorgronden' :o

Zelf schiet ik ook al aardig op:
http://files.roelgerrits....sual.basic/ir_track_2.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Zit bij jou ook een bugje in, als je helemaal rechts gaat met je lampje, zodat hij net half in beeld is wordt het hele rode vlak gevuld. :)

Zelf ga ik gewoon proberen de muis te besturen dmv de coordinaten, dat lijkt me een stuk minder intensief :) En dan kan ik in paint ofzo wel tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
De toepassing zoals ik hem nu had gemaakt ga ik toch niet gebruiken. :)
Momenteel wordt er alleen een rood kruis neergezet op de plek waar een witte 'vlek' bevindt, de vraag is alleen nog even hoe ik daar het goede middelpunt uithaal...

ter verduidelijking:

Dit:
Afbeeldingslocatie: http://files.roelgerrits.nl/images/ir_blob.gif

Moet dit:
Afbeeldingslocatie: http://files.roelgerrits.nl/images/ir_blob_2.gif
worden.

[ Voor 32% gewijzigd door stereohead op 17-01-2008 15:24 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Gemiddelde van alle punten? Of de waarde tussen het maximum en minimum in (zowel horizontaal als verticaal)?

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Is jou camera zo zwart? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Zelf heb ik er een nagatief voor de lens, maar gewoon licht komt er ook wel wat door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Dat maakt niet zo veel uit, het verschil tussen die twee zal denk ik minimaal
zijn.
ZpAz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:44:
Is jou camera zo zwart? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Zelf heb ik er een nagatief voor de lens, maar gewoon licht komt er ook wel wat door heen.
Ik heb 6 lagen foto-negatief, en vervolgens nog wat instellingen veranderd:, contrast op zn hoogst, gamma op zn hoogst, en kleur uitgeschakeld e.d.

[ Voor 71% gewijzigd door stereohead op 17-01-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dan zal ik ook maar eens een lading tussen de cam plakken :)

Ben nu bezig met een calibreer systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

is het geen idee om eerst ook wat verbeteringen aan je IR bron te brengen. Ik bedoel, als je een 3mm high lumen gebruikt, miss dat je vlek dan kleiner wordt waardoor je reken algoritme sowieso minder zwaar wordt. Zeker met het contrast zo groot moet het makkelijk mogelijk zijn om om met een kleiner vlekje tracking te plegen: ik zou bijna zeggen sloop/gebruik de fiber van een Sp/dif kabeltje, connect 1 zijde aan felle IR led en gebruik andere uiteinde als pointing device. Dan krijg je een spot van ongeveer 2 pixels groot. Vraag is of VB dit oppakt, maar dan pak je het probleem bij de bron aan.

Want mocht je een algoritme hebben; als je dan je led in de hoeken gebruik dan valt de halve vlek buiten scherm die dus met je algoritme niet goed verrekent wordt.

Ik zou pleiten voor een 1mm bron (op een of andere manier) zodat je resolutie sowieso groter word (fiber draadje in uiteinde van een vulpotlood vullen oid, of als het werkt gewoon een 5 mm led in midden van een vulpotlood bouwen en testen of het licht door de vernauwing heen op het scherm schijnt :D)

Algoritme:

Laat VB een box erom heen tekenen waarin de vlek precies de randen raakt (hoeft dus geen vierkant te zijn). Laat VB vervolgens 2 diagonalen tussen de hoeken tekenen en vervolgens snijpunt berekenen. Easy as is nietwaar? Jajajaajajajajajaja, en dat bedenken terwijl ik schrijf :D. (nu weet ik waarom ik mechatronica studeer *O* )

Toevoeging:

Of maak een kruis die gemiddeld niet groter is dan de vlek waarmee je werkt (ff testen wat gemiddelde grote in pixels is). Laat VB dan het kruis berekenen dat de randen van de het kruis (dus uiteindes snijdende lijnen) binnen de vlek vallen, of maak hem juist iets te groot zodat VB altijd berekent dat de uiteinde een gelijke afstand buiten de vlek vallen (zit je altijd in het midden)

[ Voor 13% gewijzigd door Seesar op 17-01-2008 16:22 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:33:
offtopic:
Mischien wel..

Ondertussen heb ik het middenpunt van het licht, zelf toch nog met een redelijk goede snelheid al zeg ik het zelf.

(@ celeron 2.4 ghz draait ie prima, op mijn eigen pc doet de cam het niet, geen 64 bits drivers voor)

leuk om doorheen te bladeren. Over de snelheid:
http://vbcity.com/forums/topic.asp?tid=150596 direct naar picture control grabben ipv via clipboard
http://rookscape.com/vbgaming/tutAY.php API GetPixel 'They both work the same way as 'PSet' and 'Point', but they are much faster'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bedankt voor de informatie arnob, ik zal het eens doorbladeren. :)

@seesar, dat is idd wel een idee ja. Momenteel gebruik ik een afstandsbediening, en dat heeft nogal een spreidend en niet constant licht, wanneer ik eens in de stad ben zal ik even wat spulletjes bij elkaar scharrelen voor een wat betere lichtbron. Om voor die paar cent nou bij een online winkel veel verzendkosten te betalen lijkt me ook wat te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Tnx, ik heb ontdekt dat de code die een frame in een picturebox het langste duurde, ik zal vandaan/morgen is even proberen hoe het is volgens de manier in de link.
http://rookscape.com/vbgaming/tutAY.php API GetPixel 'They both work the same way as 'PSet' and 'Point', but they are much faster'
Het verschil is er maar ik vind het persoonlijk nog iets te sloom ik maak nu gebruik van GetDIBits waarmee ik elke pixel kan bekijken met fatsoenlijke FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Iets wat je FPS ook erg omlaag haalt is het veranderen van de caption van je form, dat was bij mij iig hetgene wat het ongeveer het traagste maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

stereohead schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:13:
Momenteel wordt er alleen een rood kruis neergezet op de plek waar een witte 'vlek' bevindt, de vraag is alleen nog even hoe ik daar het goede middelpunt uithaal...
...
Het gemiddelde van alle X coördinaten nemen en idem met de Y coördinaten. Dan heb je wel ongeveer het midden denk ik :/

edit: beter eerst de reply's lezen :P madwizard was dus eerder 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door flux_w42 op 17-01-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:30

Harrie

NederVlaming

flux_w42 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:28:
[...]

Het gemiddelde van alle X coördinaten nemen en idem met de Y coördinaten. Dan heb je wel ongeveer het midden denk ik :/

edit: beter eerst de reply's lezen :P madwizard was dus eerder 8)7
Eventueel schalen met de intensiteit om de wat donkere randen wat minder zwaar mee te tellen... Maar als dat VB idd zo traag is kan je dat even goed weglaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
ZpAz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:03:
Iets wat je FPS ook erg omlaag haalt is het veranderen van de caption van je form, dat was bij mij iig hetgene wat het ongeveer het traagste maakte.
Bij mij merk ik niet echt en verschil als ik de FPS bv. in een label weergeef.

Bij mij duurt het detecteren van de witte stippen rond de 15 ms, terwijl het ophalen van 1 frame van de webcam zo'n 60 ms duurt.

Als ik dat van die webcam dus wat sneller kan doen geeft dat een behoorlijke performance winst! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
En hoe loopt het als je bijvoorbeeld debug.print gebruikt voor de fps? :)

Wat gebruik jij eigenlijk als lichtbron? :)

[ Voor 24% gewijzigd door ZpAz op 17-01-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Ook als ik debug.print gebruik maakt het geen verschil.

Als lichtbron gebruik ik IR-LED's en wel deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Zouden de leds van bijvoorbeeld deze sleutelhanger vervangbaar zijn? Zodat je er een IR ledje in kan duwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Ik heb een oude markeerstift gebruikt, daar past alles makkelijk in, incl AAA batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

alle leds zijn wel vervangbaar,
maar dan moet je soms ook een voorschakelweerstand vervangen (kniespanning)

ik kan niet zien of de constructie uit mekaar is te halen .....
gewoon een beetje fantasie gebruiken

ik zat zelf een beetje te denken aan een infrarood laser ....
maar dat is mischien een beetje gevaarlijk, je weet niet wanneer je in je ogen schijnt :P

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 17-01-2008 20:55 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
fish schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:54:
ik zat zelf een beetje te denken aan een infrarood laser ....
maar dat is mischien een beetje gevaarlijk, je weet niet wanneer je in je ogen schijnt :P
Rofl hehe :)

Zo'n fiber is an sich ook wel een goed idee als eerder in het topic opgemerkt. Maar een markeerstift is ook zo slecht nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik zag van de week dat de intertoys binnenkort een nep Wii te koop heeft. (vimax ofzo)
Zou daarvan de controller ook te gebruiken zijn?

Die kost namelijk maar 50 euro inclusief de console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

Is er toevallig al een "ready-made LCD-pen" te koop? Of zijn er mensen die hem maken en verkopen?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Rwin schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:58:
Is er toevallig al een "ready-made LCD-pen" te koop? Of zijn er mensen die hem maken en verkopen?
Je bedoelt IR-pen? Die is er namelijk nog niet, maar die kerel achter dit hele whiteboard gedoe enzo is er mee bezig.
Wat je ook kan doen is een gewone led pen pakken, en daar de led van vervangen met een ir ledje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand nog een webcam zoekt die om te bouwen is.

Ik was toevallig bij de action (heerlen, maar mischien liggen ze bij meerdere filialen) en daar lagen sweex webcams voor 5,99 :)

De IR filter truuk werkt op deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

warcow schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 02:14:
[...]

Je bedoelt IR-pen? Die is er namelijk nog niet, maar die kerel achter dit hele whiteboard gedoe enzo is er mee bezig.
Wat je ook kan doen is een gewone led pen pakken, en daar de led van vervangen met een ir ledje. :)
ahum, dat bedoel ik inderdaad... }:|

Maar kan je zomaar elke vervangen zonder extra weerstandjes (of al dat soort dingetjes, waar ik net te weinig kaas van gegeten heb) ?
Solderen lukt me wel, maar moet wel een jip en janneke uitleg hebben :P

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
http://www.cs.cmu.edu/~johnny/projects/wii/

Op die website staat er wat over. Staat dacht ik ook een schema'tje om zelf zo'n pen te maken.
Heb er zelf ook niet echt verstand van. ^^
Je zou eigenlijk moeten weten op welk voltage zo'n standaard led pennetje werkt (multimeter) en dan gewoon een IR-led vinden die op dezelfde voltage werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:23
Ik heb zelf ook zo een pen gemaakt en mijn webcam omgebouwd naar IR cam.
Heb hier nog 1 tip bij: Je hoeft geen negatief te nemen van een foto je kan ook het binnenste van een oude diskette nemen werkt ook.

Daarjuist wouw ik die tracking software gaan uitproberen, dus ik naar de site van die chinees maar dat programma werkt alleen met een wiimote. nu wist ik dat er hier ergens nog een detectie programma stond(al dan niet source) maar deze link werkte niet meer zag ik. heeft er mss nog iemand een kopie van?

De link die niet meer werkt = www.wingsofadove.nl/camTracker.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Niemand die deze software (of code) nog heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dit lijk er wel afschuwelijk veel op
http://www.google.com/sea...=1&q=camtrack.rar&spell=1

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
yoki2007 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:20:
Niemand die deze software (of code) nog heeft?
Ik heb de rar nog. Ik kan alleen geen e-mail adres van je vinden.
mail verstuurd

[ Voor 6% gewijzigd door arnob op 07-02-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
Ik heb je een mail gestuurd arnob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Ik zit even te kijken naar de verschillende leds bij leds-buy (http://www.leds-buy.nl/losse-leds-leds-c-102_41.html) maar waar moet je nu op letten.

1) Is het beter om een grote of een kleine hoek te hebben?
2) Moet de golflengte nu hoog of laag zijn?
3) Lichtsterkte moet die nu hoog of laag zijn? (volgens mij moet deze hoog zijn)

Want het prijsverschil is erg klein. Ik neem trouwens aan dat clear case beter is dan blauw transparant.

Kan hier iemand wat uitspraken over doen?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Ja dat kan ik wel denk ik...
- Het belangrijkste is wel de lichtsterkte, hoe hoger de lichtsterkte hoe beter de sensor jou ledje kan zien en hoe groter de afstand tussen het ledje en de sensor dus mag zijn :)
- Over de golflengteafhankelijkheid durf ik eerlijk gezegd niks te zeggen, ik heb nooit het spectrum omgenomen van de IR-sensor (beetje jammer) maar Jonny Lee gebruikt zelf 940nm ledjes en neem aan dat dat een reden heeft (al schrijf hij er nergens wat over...).
- Wat betreft de hoek; deze is enerzijds afhankelijk van jou situatie maar een grotere hoek zorgt er logischerwijs ook voor dat het licht meer gespreidt wordt. Als je de IR-led als 'puntbron' gebruikt maakt het allemaal niet zoveel uit maar als je overweegt om ook een array te bouwen van de ledjes om op afstand met bijvoorbeeld je vingens te gaan muizen kan het juist helemaal geen kwaad om een grote hoek te hebben.
ronaldmathies schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:59:
Want het prijsverschil is erg klein. Ik neem trouwens aan dat clear case beter is dan blauw transparant.
Waar maak je dat uit op? Zolang de behuizing het IR-gebied kan doorlaten is het waarschijnlijk net zo goed als de 'clear' ledjes. Dat jij er niet doorheen kan kijken zegt niet dat het infraroodlicht er niet doorheen kan, jij kunt tenslotte ook geen IR-licht zien. Het lijkt me buitengewoon onlogisch als de fabrikanten hun ledjes een behuizing geven die IR-licht sterk apsorberen...

(zelf gebruik ik momenteel Siemens ledjes van 22mW 940nm maar wil eigenlijk overstappen op Vishay TSAL6400 ledjes met 35mW, deze zijn echter alleen te kopen bij Farnell en daar kun je als particulier pas vanaf 50 euro kopen en dan zit je met 600 ledjes... zoek nog mensen om samen mee te kopen ;))

[ Voor 20% gewijzigd door -Elmer- op 13-02-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Ik kom eigenlijk net dit topic tegen. Was er naar op zoek na de post op de FP van Tweakers over dat die spelondersteuning nog even in deijskast wordt gezet.
Heb zelf even een pennetje gemaakt van een led sleutelhanger van Action voor € 0,69 en een IR lefd bij de electronicaboer van € 1,50 en het werkt echt leuk. Ik heb dan alleen die pointer getest en echt nauwkeurig is hij niet maar je kan toch leuk spelen. Zal het wel eens willen testen op de beamer bij mijn werk.....
Is er al meer software voor te vinden die met de combinatie Wiimote/IR pointer werkt of houd het daar eigenlijk mee op? Een ledlampje vervangen in een sleutelhanger red ik nog wel, maar een webcam slopen weet ik nog even niet. Dus vandaar dat ik dat nog een beetje achterwege laat.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Rwin schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:58:
http://www.penciil.com/

Ikzelf heb ff een setje IR LEDS gehaald op www.dealextreme.com en verschillende pennen/minzaklampjes / 1xAAA zaklampen om testen welke ik het beste kan gebruiken :P.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2399

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.52
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.88
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1253

[ Voor 19% gewijzigd door XthinkZ op 17-02-2009 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 11:12

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:41

MsG

Forumzwerver

Lol toevallig dat dit net gekickt wordt 1 dag vóór ik mijn wii mote binnen heb.

Ik heb dus een niet-legit wii mote, en hij werkt tot nu toe prima. Weet iemand waar je van die safety googles kan vinden die hij ook heeft?

Ik vind dit wel een handige toepassing:

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:23:
Weet iemand waar je van die safety googles kan vinden die hij ook heeft?
Ik denk dat je bij een doe het zelf zaak wel zo'n bril kan vinden:]

Ik kom dit topic net tegen, maar ik ben het idee ook al eens ergens anders tegen gekomen. Maar goed, binnen kort is het vakantie en ga ik dit ook eens uitproberen^^ Trouwens niet te geloven dat er bedrijven zijn die voor zo'n "echt" whiteboard boven de 1000 euro vragen. Zo is mijn school echt al boven de 10000 euro kwijt, terwijl ze dit ook hadden kunnen doen. Naja, moeten zij weten als ze meer geld willen uitgeven. (eigenlijk werkt dit veel beter dan zo'n ding van boven de duizend euro)
Pagina: 1 2 Laatste