Toon posts:

Infrarood pen maken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakerds

Ik zag dat een ander topic gesloten werd omdat deze al bestaat,
dus bij deze maak ik van dit topic een "ALGEMEEN JOHNNY CHUNG LEE GERELATEERD TOPIC".

Wii Remote Projects:
- Finger tracking;
- Interactive whiteboard;
- Head tracking.

Links:
Officiele site
Blog

meer info binnenkort..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
original message:

Beste tweakers,

Ik ben grote fan van Johnny Lee en keek echt m'n ogen uit toen ik zijn nieuwste project "Wiimote projector whiteboard" zag.

in 't kort:
Met behulp van de wiimote (camera, bluetooth) kan je een heus interactive whiteboard maken.
Naast de wiimote heb je alleen een IR uitstralende pen nodig.

youtube link

Ik was benieuwd of jullie me preciezer kunnen uitleggen hoe ik het beste zo'n IR pen maak.
En natuurlijk kunnen we hier praten over ervaringen met dit project!

Michael ten Pas

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hij zegt dat t een IR LED is, dus gewoon n IR ledjes met een goede weerstand aansluiten op een batterijtje, volgens mij kan je ze op world-led.com bestellen en staat er ook bij hoe je ze aan moet sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik heb daar ook al naar gekeken, en dit ding leek me wel mooi daarvoor: http://www.conrad.nl/goto/?product=482317

Waarschijnlijk geeft dat gloeilampje al genoeg infrarood af, al gaat een led veel langer mee.

[ Voor 30% gewijzigd door bobo1on1 op 11-12-2007 19:45 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
IR-ledjes vind je bij elke elektronicaboer, en daarvan zijn er genoeg online. Of je sloopt een oude AB van een apparaat dat toch niet meer gebruikt wordt/defect is. Dan nog even opzoeken wat de werkspanning is van de LED (mijn multimeter zeg 0,998V :)), weerstandje erbij zoeken (27 ohm voor 1,5V) en een simpele knoopcel of penlite als voeding, en dan 'kijken of-ie het doet' :+ :D

[edit]Om te 'kijken of-ie het doet' pak je gewoon je PhoneCam erbij, of een andere digitale camera: sensor bar :)

[ Voor 31% gewijzigd door Fuzzillogic op 11-12-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:45:
Ik heb daar ook al naar gekeken, en dit ding leek me wel mooi daarvoor: http://www.conrad.nl/goto/?product=482317

Waarschijnlijk geeft dat gloeilampje al genoeg infrarood af, al gaat een led veel langer mee.
Zou die goed werken ja? En een laserpointer dan? Zie ik ook bij conrad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh die (lasers) zijn monochromatisch en ....... het moet wel een beetje rondstralen den'k

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 12-12-2007 00:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:12:
[...]

Zou die goed werken ja? En een laserpointer dan? Zie ik ook bij conrad staan.
Van een gloeilamp komt meer infrarood af dan zichtbaar licht, ik denk dat het wel werkt, anders kun je er altijd een led in bouwen.

Er zal denk ik wel een handig aan/uit knopje op moeten komen.

Nog mooier zou zijn om het lampje automatisch aan te zetten als je het scherm ermee aanraakt, normaal zou ik daarvoor een optische sensor pakken, maar ja zo'n ding werkt met infrarood.
Misschien kan het wel met een druksensor.

[ Voor 36% gewijzigd door bobo1on1 op 12-12-2007 00:26 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:06

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Is dit ook mogelijk zonder de WiiMote?

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:51
Ik denk dat je een heel eind komt als je een webcam ombouwt tot IR-webcam.

Ben zelf ook met zoiets bezig. Ik gebruik als software Touchlib

[ Voor 26% gewijzigd door stereohead op 12-12-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een wiimote schijnt hier zeer goed voor te zijn, omdat deze bluetooth en deze meerdere signalen kan oppikken (voor multitouch dus).
Ik heb wat geprobeerd, qua wiimote en software doet hij het gewoon goed!
Maar nu nog de pen, want een afstandsbediening werkt ook niet echt ..
Ik ga aan de slag om een LED werkend in een pennetje te zetten!
Als dit lukt volgen foto's/video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:57:
Een wiimote schijnt hier zeer goed voor te zijn, omdat deze bluetooth en deze meerdere signalen kan oppikken (voor multitouch dus).
Ik heb wat geprobeerd, qua wiimote en software doet hij het gewoon goed!
Maar nu nog de pen, want een afstandsbediening werkt ook niet echt ..
Ik ga aan de slag om een LED werkend in een pennetje te zetten!
Als dit lukt volgen foto's/video's.
Dat is genoeg reden voor mij om een wii-mote te scoren =) Dit lijkt me gewoon heel tof voor bij de beamer... Alleen ik wil eigenlijk een IR iets op mn vinger hebben.... Maar eens uitdenken hoe ik dat mooi en practisch vorm kan geven. Ik ben iig blij dat de achterliggende techniek goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:55

Snippertje

Light up your life

Tering dat is wel heel erg vet zeg, is het ook gewoon mogelijk op een scherm?

Edit: nvm, volgende x filmpje afkijken

[ Voor 21% gewijzigd door Snippertje op 12-12-2007 22:54 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ja, dat laat hij op het einde van het filmpje ook zien.

edit: telaat :P. Verder een heel leuk project, en dit is net al fusion-ghost voor mij wel een reden oom een wii-mote te kopen.

[ Voor 54% gewijzigd door w1z13 op 12-12-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het idee is echt super en het werkt tot nu toe goed!
Het enige wat ik dus nog moet hebben is een goede IR LED PEN.
Deze moet dus kunnen worden gezien door de wiimote,
dus niet zo verstopt zitten zoals bij een afstandsbediening.
Hierdoor werkte het vanmiddag dus niet vloeiend .. maar
tekenen kon ik! ik hoop dat ik met een goede pen ook echt kan schrijven!!!

als je hier zelf mee bezig gaat laat het horen hoe 't gaat!
Ben heel benieuwd!

• madwizard
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Ik geloof dat je wel redelijk felle IR LEDs nodig hebt, heb het wel eens getest met een controller van iemand en een standaard IR ledje op 20mA maar die was vanaf 1 meter afstand direct gericht al niet eens meer zichtbaar volgens het ding. Maar misschien dat het gewoon een waardeloze IR LED was (helaas kan je de lichtopbrengst nogal slecht zien).

www.madwizard.org

Verwijderd

Topicstarter
madwizard schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:09:
Ik geloof dat je wel redelijk felle IR LEDs nodig hebt, heb het wel eens getest met een controller van iemand en een standaard IR ledje op 20mA maar die was vanaf 1 meter afstand direct gericht al niet eens meer zichtbaar volgens het ding. Maar misschien dat het gewoon een waardeloze IR LED was (helaas kan je de lichtopbrengst nogal slecht zien).
zoals ik hier boven al zei, meerdere afstandsbedieningen doen het! :)
alleen jammer genoeg bij lange na nog niet zo nauwkeurig als bij johnny.

Verwijderd

Er zijn zoveel toffe toepassingen mee te bedenken (als je een beetje kunt coden dan :)), ik ga het ook eens proberen..

Heeft iemand al ervaring met die philips pen? Want die is qua vorm natuurlijk perfect (als het lampje werkt).

@porthofax: je gebruikt toch een afstandbediening? Heb je dan geen last van het knipperende signaal in zo'n ding?

• Meelobee
  • Laatst online: 23:13

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben ook bezig om dit bij mij thuis aan de praat te krijgen, wat ik alleen niet snap is hoe je het voor elkaar krijgt om muisklikken met de zelfgemaakte pen door te geven. Dat wordt volgens mij ook niet uitgelegd in het filmpje, of zie ik iets over het hoofd?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:52:
Er zijn zoveel toffe toepassingen mee te bedenken (als je een beetje kunt coden dan :)), ik ga het ook eens proberen..

Heeft iemand al ervaring met die philips pen? Want die is qua vorm natuurlijk perfect (als het lampje werkt).

@porthofax: je gebruikt toch een afstandbediening? Heb je dan geen last van het knipperende signaal in zo'n ding?
Een afstandsbediening is hier dus totaal niet geschikt voor, ik moet bij klikken dus ook echt moeite doen om maar een keer te klikken.
Soms bij het calibraten pakt ie opeens 2 of 3 hoeken.
ben ook wel benieuwd welk IR dingen jullie gebruiken .. en hoe goed 't werkt!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 00:09

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

*booked*

Dit is wel supervet, ik ga dit even volgen en zeker de moeite waard om eens te gaan proberen.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Verwijderd

t werkt hier ook, single en multitouch. Was een klein uurtje knutselen/prutsen en toen was t klaar. Werkt wel vet. Je kunt dat confggen met die puntjes handig doen door een schakelaartje op je pen/ir bron te maken of desnoods je hand ff voor de wii te houden, ir bron naar de hoek en dan weer ff hand er niet voor etc. Als je t configgen klaar hebt kun je los.
Je zou een handschoen met een IRledje kunnen gebruiken oid

nu alleen nog een toepassing waarvoor dit nuttig zou zijn, ik vind het ook erg cool maar persoonlijk zie ik niet in wat de toegevoegde waarde voor mijn dagelijkse dingetjes zou zijn, dus als iemand ideeen heeft ... :P

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:55

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:13:
t werkt hier ook, single en multitouch. Was een klein uurtje knutselen/prutsen en toen was t klaar. Werkt wel vet. Je kunt dat confggen met die puntjes handig doen door een schakelaartje op je pen/ir bron te maken of desnoods je hand ff voor de wii te houden, ir bron naar de hoek en dan weer ff hand er niet voor etc. Als je t configgen klaar hebt kun je los.

nu alleen nog een toepassing waarvoor dit nuttig zou zijn, ik vind het ook erg cool maar persoonlijk zie ik niet in wat de toegevoegde waarde voor mijn dagelijkse dingetjes zou zijn, dus als iemand ideeen heeft ... :P
Voor wiskunde oefeningen is het wel erg handig. Grafieken ed zijn dan zo klaar :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:13:

Wat heb jij als "pen" gebruikt dan?
En heb je 't op een beamer gedaan of op een gewoon scherm?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 14:27 ]

Verwijderd

Ik heb het nu getest met een apple remote (http://www.baekdal.com/images/articles/remote.jpg).

Dat werkt al aardig, omdat je 'm kunt vasthouden als een pen. Alleen was mijn hoek van inval (wiimote stond schuin tegen m'n beeldscherm aan, met de tafel ervoor als vlak) niet ideaal, waardoor hij niet erg zuiver reageerde.

Je moet er wel rekening mee houden dat het anders reageert dan een muis. Je kunt de mousepointer niet bewegen zonder te klikken (signaal is aan of uit, niet aan + klik), de feel is dus alsof je een muis met ingedrukte muisknop continu connect / disconnect.

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:31
Kan je niet een zaklamp modificeren. dan heb je ook gelijk een mooi batterij compartiment je hoeft er alleen maar een ir ledje in te plaatsen en een weerstandje in te plaatsen. en misschien de voorkant een beetje open werken zodat het lampje beter zichtbaar is.

ik dacht zelf aan een mini maglite hier kan je heel mooi de kop afdraaien dan is het ledje goed zichtbaar. een ander pluspunt is de aansluiting van een maglite je kan hier zo een led inschuiven ( 2 gaatjes waar je de draadjes van de led in kunt prikken) dan hoef je alleen nog ergens in het circuit een weerstand te plaatsen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kan je niet een IR-led gebruiken voor de (x,y) coördinaten van de muis te besturen, en dan een 433Mhz oid gebruiken om rechter/linker/scroll-klik te drukken?

Dan heb je dus één systeem (IR) voor bewegen, en één systeem (bluetooth, radio, etc) om de muisknoppen te bedienen.

Desnoods kan je de IR op een bepaald ritme laten knipperen (PWM sturing), maar dit lijkt me redelijk onbetrouwbaar (wel mogelijk met een aangepaste remote ofzo)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

link0007 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:13:
Kan je niet een IR-led gebruiken voor de (x,y) coördinaten van de muis te besturen, en dan een 433Mhz oid gebruiken om rechter/linker/scroll-klik te drukken?

Dan heb je dus één systeem (IR) voor bewegen, en één systeem (bluetooth, radio, etc) om de muisknoppen te bedienen.

Desnoods kan je de IR op een bepaald ritme laten knipperen (PWM sturing), maar dit lijkt me redelijk onbetrouwbaar (wel mogelijk met een aangepaste remote ofzo)
Ik denk dat je 'gescheiden' oplossing misschien nog wel het beste werkt. Gewoon die wii-driver aanpassen dat hij niks meer met muisknoppen doet. Wanneer je twee muisen op de computer aansluit worden de bewerkingen samen gevoegd. Je kunt dus gewoon met de ene bewegen terwijl je met de anderen alle muisknoppen bedient. Een altijd aanstaand IR-ledje in een pen en een gesloopte andere muis zijn dus genoeg om ook de knoppen ook te kunnen bedienen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een goeie (internet)shop voor me met zo'n "(High-output?) IR LED"?
Is zoiets van hier goed? http://www.leds-buy.nl/losse-leds-leds-c-102_41.html

Plus ik zat te denken:
Kan je het ook omdraaien? Dat je zeg maar een constante IR straling aan hebt staan en dat je de wii-controller beweegt.. dus eigenlijk gewoon zoals de nintendo wii werkt. Dus niet om te tekenen, maar puur als presenter/navigator.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 16:41 ]

Verwijderd

[...]

Wat heb jij als "pen" gebruikt dan?
En heb je 't op een beamer gedaan of op een gewoon scherm?
ik heb ee oude en met een ledje in de achterkant gemod, knopje derop gezet en dan gaan. Heb t op mn scherm(tft) en op de muur gedaan, nog niet op mn beamer.

over die wiskunde oefeningen: grafieken met de hand tekenen? Je weet toch heel vaak juist de vergelijking en die kun je dan door je GR of pc laten tekenen juist?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:55:
Heeft iemand nog een goeie (internet)shop voor me met zo'n "(High-output?) IR LED"?
Is zoiets van hier goed? http://www.leds-buy.nl/losse-leds-leds-c-102_41.html

Plus ik zat te denken:
Kan je het ook omdraaien? Dat je zeg maar een constante IR straling aan hebt staan en dat je de wii-controller beweegt.. dus eigenlijk gewoon zoals de nintendo wii werkt. Dus niet om te tekenen, maar puur als presenter/navigator.
ja dat kan. Gewoon je sensor bar neerleggen,deze stuff aansluiten en raggen. T werkt beide kanten op, je kunt de wiimote stilhouden en de IR bronnen bewegen of net andersom, t resultaat dat de wiimote doorgeeft is exact t zelfde

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Dus ik zou nodig hebben:

een wii mote
een laptop of compute rmet BT ontvanger
IR pen of ander apparaat wat IR licht op je oppervlak uitstuurt

en software?

Als ik nou een notebook met BT heb, welke software heb ik nodig om mijn laptop te laten samen werken met mijn BT zodat deze als locatie detector gebriukt kan wordne?

D.w.z een wii mote koop ik 2e hands/spare one, BT heb ik op me laptop en IR ledje maken is niet zo moeilijk (gewoon afstandsbediening slopen, 2 draadjes van batterij compartiment rechstreeks naar led, en ledje vrijwaren van behuizing (knutselen met tang, schaar en soldeerbout).

Maa rmij is dus nog niet duidelijk wat ik softwarematig aan changes moet doorvoeren. Heb geen zin in programmeren of eerst 100-en tweaks te installeren en juist dat gedeelte komt niet echt goed naar voren tot nu toe.

T60P Widescreen

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In het filmpje heeft die gast het er over dat er op z'n site de benodigde software te downloaden is? Ga daar eens kijken zou ik zeggen? :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik van die "multitouch software" kan krijgen?
Zoals je iedereen met die foto's ziet doen is wel heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 23:13

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:02:
Weet iemand waar ik van die "multitouch software" kan krijgen?
Zoals je iedereen met die foto's ziet doen is wel heel vet.
Van johnnylee.net:
Multitouch: The multitouch demos are custom C# DirectX programs. You may download the source code, but this is provided for developers without support or documentation. The code is built on top of this Wiimote library. Unfortunately, multi-touch capable applications are currently extremely rare. Hopefully, that will change as more developers explore its potential.
Weet iemand hoe de muisklikken worden doorgegeven, dat zie ik in het filmpje nergens terug

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het werkt als een 'always on'. Zoals ook al eerder in dit topic gemeld is werkt het als een ingedrukte muis. Lichtje aan is als draggen en lichtje uit is gewoon geen muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan snap ik ook waarom een afstandsbediening zo vaag werkt.
Want als je daar bijvoorbeeld een knop ingedrukt houd dan knippert hij, hij blijft niet aan zeg maar.
Het lijkt alsof hij ook een hele kleine hoek heeft?

Ik zoek eigenlijk nog steeds een nederlandse (internet)shop waar ik deze onderdelen kan halen:
High output IR LEDje
Momentary Switch
en een Battery Connector

Iemand?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:14:
Maar dan snap ik ook waarom een afstandsbediening zo vaag werkt.
Want als je daar bijvoorbeeld een knop ingedrukt houd dan knippert hij, hij blijft niet aan zeg maar.
Het lijkt alsof hij ook een hele kleine hoek heeft?

Ik zoek eigenlijk nog steeds een nederlandse (internet)shop waar ik deze onderdelen kan halen:
High output IR LEDje
Momentary Switch
en een Battery Connector

Iemand?
ah relaxed, zocht al VS winkel waar ik die rommel kon kopen want verblijf daar nu, gister al wiimote gekocht :D. Via Farnell of Conrad kun je die rommel wel bestellen. Ook in Eindhoven, Nijmegen en Arnhem wee tik winkels waar je binnen kunt lopen die dat spul verkoopt.

Eindhoven en Arnhem: Display, www.display.com (in eindhoven ook andere winkel, maar kan niet op die naam komen)
Nijmegen: Technica in 2e wall straat (of 1e?)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon zelf in Apeldoorn en ga straks naar de "van Essen elektronica".
Ik had ze net aan de telefoon en ze hebben 't daar als het goed is!

Mooi, kan ik dit weekend los :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Andersom is geiniger, ook zoals hierboven aangegeven. Vooral in combinatie met een mediacenter PC heb je gewoon een super relaxte afstandsbediening :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Muthas schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:34:
Andersom is geiniger, ook zoals hierboven aangegeven. Vooral in combinatie met een mediacenter PC heb je gewoon een super relaxte afstandsbediening :*)
wat bedoel je precies met andersoom is geiniger? D.w.z ir pen boven je monitor en dan met je wiimote aanklikken?

Ik bedoel ab is grappig, maar ik vind dit toch vele malen gaver :D:D :D, gewoon soort touch met inverstering van 30 euro :D

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik heb het getest met een ir led, tis geen optimale led, maar werkt erg goed...lled moet iets sterker zijn (dis meer transmitter met niet echt veel lumen. Maar het werkt erg goed...tekenen in paint is niet je van het omdat ik nog geen pen heb gemaakt. Maar zeker moeite waard!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Netjes, ik ga vandaag een pen maken van alle onderdelen.
Er was geen keuze in verschillende IR LEDjes, dus hoop dat deze 't goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 11:38
Ik zat hier ook over te denken. Altijd leuk dit soort low-budget projecten.

Het mooiste zou zijn als je een pen maakt, waarbij de infrarood led aangaat als je iets druk op de pen uitoefent. Met een aaa batterij, een LED , een microswitch en een veertje (zoals in elke balpen zit) zou je volgens mij een heel eind moeten komen.
Wanneer het veertje de led altijd naar buiten duwt, maar niet verder dan een bepaalde stop zou het moeten werken.
In een wat dikkere pen moet je zonder problemen alle onderdelen kwijt kunnen. Het moeilijkste is denk ik de stop.
Achterop zou je nog een normale led kunnen gebruiken om de status aan te geven. Die gaat dan ook branden als de ir led aan is.

Zitten er hier trouwens C programmeurs die de software kunnen aanpassen? Ik zou heel graag zien dat de software in plaats van als muis, als socketserver fungeert.
Die socketserver zou dan de coordinaten van alle gevonden punten kunnen uitsturen.

Je zou dan met flash kunnen verbinden met de socketserver. Dan kan ik tenminste zelf leuke toepassingen bedenken en is multitouch ook goed mogelijk.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
Zo heb gister een schade wii mote op de kop kunnen tikken voor €10 (alleen de b knop drukt niet goed in en zit een scheurtje aan de voorkant) Maandag eens langs de electro boer wat spulletjes halen zodat ik een ir light kan maken. Zit er aan te denken om gewoon een mini maglite te gaan gebruiken en hier een ir led in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, heb gister m'n onderdelen in een markeerstift gezet.
Meteen even heel snel en kort getest op m'n 15" notebook scherm en hij doet 't goed volgens mij!
Vanavond na voetbal even verder wat dingen proberen en maandag met de beamer op school.

edit: Als iemand nog leuke software heeft, meld 't maar! :)
kvind dat tux paint sowieso al wel geinig.
hoe installeer/start ik zo'n multitouch ding? :$

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die C# programma's heb je (tenminste, had ik) de directx 9.0c SDK nodig, deze kun je hier vinden:

http://www.techzine.nl/do...X-9.0c-November-2007.html

Daarna werkte het voor mij nog steeds niet, m'n grafische kaart was blijkbaar niet goed genoeg om het effectje aan te kunnen (wees niet bang, mijn grafische kaart is ook geen masterpiece, dus waarschijnlijk werkt het bij jou wel).

Die leds / weerstandjes / etc. moet ik dus gewoon gaan shoppen bij een offline printplaatboer? Waar hebben we dat internet dan nog voor nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had een batterijhouder, resistor, knopje, ir led bij de lokale elektroshop gehaald ja.
Nu is het alleen nog beetje kutten met de juiste plaats voor de wiimote vinden af en toe ..
Ik hoop dat ik een krachtig genoeg IR LEDje heb ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
heb het nu perfect werkend op m'n 19" met een zelfgemaakte IR pen volgens het schema. Wiimote een halve meter ver aan de linkerkant van m'n scherm (rechtshandig), werkt prima, alleen de hoekjes en randen gaan wat moeizaam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:13

Hu9o

Schokkend

Het is allemaal wel leuk en aardig, maar wat heb je er nu aan?

Zijn er bijvoorbeeld games waar dit een voordeel heeft?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hu9o schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:18:
Het is allemaal wel leuk en aardig, maar wat heb je er nu aan?

Zijn er bijvoorbeeld games waar dit een voordeel heeft?
was het voordeel van een touchscreen....ik zou zeggen, bekijk even de filmpjes.

Je kunt het gewoon in photoshop, paint etc gebruiken: alles wat een muis gebruikt, kan je met je pen gebruiken. Dus zelfs een FPS kun je spelen hiermee :D

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:13

Hu9o

Schokkend

Das dus niet helemaal waar en al helemaal niet practisch.

Alle filmpies heb ik al bekeken hoor, hij heeft nog meer leuke dingen op z'n site staan. Maar het blijft bij leuk en nog niet echt iets met een directe toepassing. Mijn vraag is dus ook concreet waar dit een toegevoegde waarde kan hebben.

Mad Dog McCree zou het mss handig bij kunnen zijn. Paint is te onnozel daar zijn betere tablets voor.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:59
Hu9o schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:47:
Mijn vraag is dus ook concreet waar dit een toegevoegde waarde kan hebben.
Eigenlijk Niks, het is gewoon gaaf om dat te maken :P, heeft weer een stukkie entertainment (denk aan simpele games ofzo).

'touch' screen voor rond de 40 euries, en nog eens universeel ook. Komt nog eens bij dat je eventueel zelf nieuwe sciptjes kan maken voor de besturing etc, waar je weer van leert.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

perfect voor presentaies imho

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

onze school heeft net voor een paar 1000 euro per systeem dit gekocht ;)
hahahhahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Dit is echt super vet. _/-\o_
Als ik een beamer had zou ik zo een wiimote kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hu9o schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:47:
Das dus niet helemaal waar en al helemaal niet practisch.

Alle filmpies heb ik al bekeken hoor, hij heeft nog meer leuke dingen op z'n site staan. Maar het blijft bij leuk en nog niet echt iets met een directe toepassing. Mijn vraag is dus ook concreet waar dit een toegevoegde waarde kan hebben.

Mad Dog McCree zou het mss handig bij kunnen zijn. Paint is te onnozel daar zijn betere tablets voor.
wat is dan nietwaar? je bestuurd gewono je muis via windows applicatie die op de achtergrond draait. Maakt dus niet uit welke applicatie je gebruikt. Windows ziet gewoon een 2e muis als invoer. Al geprobeerd in paint en photoshop, dus waarom je zegt dat het niet werkt?? Je point waar je de muis wilt hebben en je klikt de IR led aan, je klikt en point dus in split of sec.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet ziet wat je ermee kunt, zou ik me er ook niet mee bezig houden.

Je moet het niet zoeken in de bestaande applicaties, je moet er nieuwe apps mee bouwen. Daarom, zoals al eerder in dit topic vermeldt: zorg dat de C# API een output geeft waar interfacebuilders zoals Flash mee kunnen werken en je kunt maken wat je wilt.

Als je dan nog steeds niets kunt verzinnen, hier een gouwe ouwe voor wat ideetjes:

http://www.youtube.com/watch?v=1ftJhDBZqss

Oh, en deze is ook erg prettig:

http://www.perceptivepixel.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, jij hebt hier blijkbaar niets te zoeken.
Het gaat natuurlijk om innovatie, dat heeft tijd nodig.
Het is een stap in de goeie richting en het zit pas in een beginfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 11:38
Er zijn legio toepassingen te bedenken waar multitouch handig, prettig of zelfs noodzakelijk is.
We hebben alleen altijd de neiging om eerst te denken in de toepassingen die we al kennen.
Dan gaan we pas nadenken over nieuwe toepassingen die nu mogelijk worden.
The Only Intuitive Interface Is The Nipple
Van wie die quote is weet niemand precies...Steve Jobs is een van de kandidaten, Bruce Ediger de ander

We krijgen allemaal vanaf onze geboorte allerlei interfaces voorgeschoteld en we leren daarmee werken.
Het geniale van de wii zijn niet de crappy (of grappige) graphics..die zijn niet eens van deze tijd. Het is ook niet de geavanceerde hardware, dat is gewoon een gepimpte gamecube. Het geniale is juist die controller. Voor een spelletje accepteren we eerder een nieuwe interface.
Je kan zelfs discussieren of het wel een nieuwe interface is. tennissen deed je vroeger immers ook al met een "stok" in je hand. (dat emuleren met een toetsenbord geaccepteerd werd is eerder vreemd).

Wat nu verschijnt op internet aan (multi) touch toepassingen is bijna allemaal gebaseerd op ofwel beeldmanipulatie (schalen, roteren) of kaart toepassingen (wederom, schalen en roteren) of tekenen. Dat wil niet zeggen dat er geen andere toepassingen zijn te bedenken waarvoor een (multi) touch interface nuttig is of zelfs beter dan bestaande interfaces.

We zijn gewoon erg hardnekkig in het afleren / vervangen van interfaces die we hebben leren gebruiken, ook al is er aantoonbaar betere efficientie te bereiken.

dus....
hoe meer mensen met lowbudget middelen aan de slag kunnen op hier mee te experimenteren hoe beter :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• jvanderkroon
Zo me pen is eindelijk af wat een klote klusje ik had alleen maar dikke kabel liggen dus was een heel gedoe om dat goed door de pen te krijgen.

Nu wil ik hem net gaan testen maar de wii mote reageert niet op de pen. De ir pen geeft alleen maar licht recht vooruit. vanaf de zijkant is dus niet te zien of de led brand.

iemand hier misschien een oplossing voor? die johny lee lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is er iets mis met je ledje (of je hebt kortsluiting gemaakt in je pen), IR licht reflecteert normaliter vrij goed en alle kanten op, bij mij werkt het perfect.

Het is wel grappig om te zien dat de wii sensor-bar (die toevallig in de buurt lag) keihard de verbinding "opeist" van m'n pen. Daar zal dus wel een krachtiger lampie inzitten.

Krijg je helemaal geen signaal of is het erg onstabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

msxbox schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:36:
Zo me pen is eindelijk af wat een klote klusje ik had alleen maar dikke kabel liggen dus was een heel gedoe om dat goed door de pen te krijgen.

Nu wil ik hem net gaan testen maar de wii mote reageert niet op de pen. De ir pen geeft alleen maar licht recht vooruit. vanaf de zijkant is dus niet te zien of de led brand.

iemand hier misschien een oplossing voor? die johny lee lukt het wel
gewoon opschuren je ledje of bijv een randje in vijlen
ofwel zorgen dat je licht wat difuser wordt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
hoeveel kost eigelijk een wii controler ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je hiervan. Benodigdheden: een AA-batterij, schakelaartje, IR-Led (uit een oude afstandsbediening) en paar stukjes koperdraad (niet te dik).
Soldeer een draadje tussen de schakelaar en de LED, een draadje aan het andere pootje van de LED en een draadje aan de andere kant van het schakelaartje.

Dan heb je zoiets:

-------schakelaar------ (-) LED (+) ---------

Neem het AA-batterijtje en plak het schakelaartje er in de lengterichting met wat tape op en de LED ernaast zodat ie wat uitsteekt. Draadje vanaf de schakelaar naar de - van de batterij en de + naar de andere kant: vastzetten met tape en da zaak werkt als een zonnetje.

Afbeeldingslocatie: http://elec.rommelkist.nl/pics/wii/tn_Photo-0006.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PRaGA88 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:08:
hoeveel kost eigelijk een wii controler ????
Ca. € 40,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Werkt, na enig pielen, prima deze truck van Johnny.

Zijn laatste wii experiment is niet minder dan briljant;

http://www.cs.cmu.edu/~johnny/projects/wii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 18:20
Briljant!

[ Voor 94% gewijzigd door _-_bram_-_ op 09-01-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Echt Nederlandertjes hier hoor. Zodra er ook maar even wordt gedacht dat er ahum, grootschalig kan worden ingekocht gaat gelijk het woord korting en inkoopactie door de hoofden. Ja, veel succes, bij Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
azijnzeiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze toepassing was al leuk, maar dit vind ik helemaal een rete geile toepassing van de Wiimote!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:10
Room42 schreef op maandag 24 december 2007 @ 03:46:
Deze toepassing was al leuk, maar dit vind ik helemaal een rete geile toepassing van de Wiimote!
Lijkt me ook ongeloofelijk leuk, maar na het lezen van een comment op de FP heb ik er toch mijn twijfels bij:
Ziet er leuk uit, zo gefilmt met een 2 dimensionale camera, ben er ook van overtuigt dat het er leuk uit ziet als je 1 oog dicht hebt. Maar als je er met 2 ogen naar kijkt breekt de illusie al snel vrees ik. vooral als je even stil naar je monitor kijkt.
Bij high-motion zal dit wel niet zo erg zijn, maar in een rustig moment (van een film vb) lijkt me dit toch de illusie te verbreken, nee?

Een apart topic hiervoor is misschien beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
heujjj ogen werken zo, je ziet niet 2 beelden, je ziet 1 beeld!

mede mogelijk gemaakt door de hersenen.

[ Voor 25% gewijzigd door Matthijs op 24-12-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:10
Matthijs schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:50:
heujjj ogen werken zo, je ziet niet 2 beelden, je ziet 1 beeld!

mede mogelijk gemaakt door de hersenen.
Normaal hebben je hersenen een 3D gevoel als het beeld van je linkeroog anders is dan dat van je rechteroog, en zo een dieptezicht creëert (principe v/d stereoscopie). Maar hier is dat niet het geval, en krijg je enkel een "gevoel" van 3D omdat het beeld realistisch mee beweegt met je hoofd. Vergelijkbaar als met 1 oog naar iets in beweging kijkt: als die beweging ophoudt, verlies je ook elk dieptezicht. Net als hier, vanaf de beweging ophoudt is het toch niks meer dan een ordinaire 2D voorstelling? Of zie ik het verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar je kijkt toch zowieso tegen een plat scherm? Ik denk inderdaad dat de beweging wel vereist is, maar is het voor de Wii ook perfect. En zit jij stil tijdens het gamen? Tijdens het spelen van Counter Strike Source betrap ik mezelf regelmatig op het bewegen van mijn hoofd om net over het randje te kunnen kijken :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.... same here ....

het diepte effect is natuurlijkweg als het beeld stil is, maar zolang je een beetje beweegt

starks krijgen we naast de muis-arm, een wii-nek

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Jammer dat ik geen Wii mote heb, bluetooth stickje en beamer heb ik namelijk wel, IR led ook wel :P

En ik ga het eindproduct te weinig gebruiken dus om nou een Wiimote te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:12

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Infrarood pen was simpel te maken :) Een gewone AA batterij stuurt een IR ledje prima aan, ik heb dus een batterij genomen, twee draadjes aan vast gemaakt, stukje papier omheen gerold (om de penvorm te maken) en hier aan de bovenkant het lendje vast gemaakt, heb nu een draadje los zitten om de verbinding te verbreken, moet er nog een schakelaartje tussen maken, maar die heb ik niet meer liggen.

Verder prima idee, en leuk speelgoed :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij een erg leuke toepassing lijkt voor het Head Tracking is een spel waarbij je om een hoek moet/kan kijken. Je weet wel, zoiets als metal gear solid of gears of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat VR tracking ding ook even in elkaar gezet (met beamer op muur). Ik zie nog wel wat praktische problemen omdat alle verhoudingen precies goed moeten zijn.

Het effect wat hij krijgt (en opgenomen heeft) was pas na heel veel tweaken (afstand muur/beamer, afstand wii/sensorbar, variabelen in programmaatje aanpassen) enigszins te benaderen.

Praktisch gaat het volgens mij dan ook echt mis, je ogen 'hebben gelijk door' wanneer het perspectief niet helemaal goed is en dan is de feel ook gelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:12

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zolang het één keer goed ingesteld is is er verder weinig mis mee natuurlijk.
Hoe je het probleem gemakkelijk kunt verhelpen is zorgen dat de dimensies van je sensorbar/wat je daarvoor in de plaats gebruikt _echt_ vast staan, en vervolgens iedere keer dat het programma gestart word hem een check laten uitvoeren, zodat het programma weet wat jouw basis locatie is. als jij vervolgens zorgd dat je redelijk op dezelfde regio blijft gaat er natuurlijk niks mis :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:31:
.... same here ....

het diepte effect is natuurlijkweg als het beeld stil is, maar zolang je een beetje beweegt

starks krijgen we naast de muis-arm, een wii-nek
Nou, mooi niet! Het 3D effect bestaat zelfs dan. Ik heb het spulletje ook opgebouwd, software gedownload (daar is wel iets mee mis!!!) en als het eenmaal werkt, is het werkelijk heel geweldig! Als je zo'n Wii-mote hebt is het zeker de moeite waard. Op m'n site heb ik er iets over opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

correctie ik bedoel .. zolang je je hoofd stilhoud ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:03:
correctie ik bedoel .. zolang je je hoofd stilhoud ...
Ook dan fish! De grap zit 'm in het feit dat de Wii-remote de afstand meet tussen zichzelf en de twee IR-LED's. hierdoor 'weet' de software waar jij je, t.o.v. de Wii-remote, bevindt. In het filmpje van Jimmy kan je zien dat de schoteltjes groter of kleiner zijn en de lijntjes vanuit een vluchtpunt naar de schoteltjes resp. langer, of korter zijn: daardoor ervaar je het 3D-effect, ook wanneer jij je hoofd stilhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
heeft fish het uberhaupt al eens werkend gezien? Ik vind het namelijk echt het gaafste wat ik in tijden heb gezien omtrent gameontwikkeling.

[ Voor 48% gewijzigd door Matthijs op 30-12-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat fish bedoeld is dat je, zolang je je hoofd stil houd, je niks van die extra 3d illusie meekrijgt. Doordat je hoofd op dezelfde plek blijft is het immers niks meer dan een normale 3d rendering. Pas als je je hoofd gaat verplaatsen veranderd het perspectief mee en krijg je het dramatische effect.

Het niet zien van twee verschillende beelden door elk oog is trouwens niet heel erg schadelijk voor de illusie. De perspectief verandering is genoeg input voor de hersenen om het volledig als 3d te ervaren. Dat het beeld voor beide ogen hetzelfde is maakt voor je hersenen dan niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Laatst online: 00:09

Twazerty

AVCHDCoder developer

stereohead schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:41:
Ik denk dat je een heel eind komt als je een webcam ombouwt tot IR-webcam.

Ben zelf ook met zoiets bezig. Ik gebruik als software Touchlib
Werkt dat ook als je een negatieve foto voor de lens zet ipv in de lens? Of een gewone camera zonder aanpassingen en een tv kaart? Anders koop ik zo'n sweexcammetje en ga een proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Twazerty op 30-12-2007 21:47 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet wel de ir blokkerende laag weghalen ....

edit tnx janos... dat bedoel ik

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 30-12-2007 21:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Laatst online: 00:09

Twazerty

AVCHDCoder developer

fish schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:47:
je moet wel de ir blokkerende laag weghalen ....
heb net even geprobeerd met n digitale fototoestel een een afstandsbediening. Zowel zonder als met negatieve foto kan ik het ir licht opvangen (zie iig waar de IR zender zit). Alleen met negatief word vrijwel alles weggefilterd behalve het normale licht en kan dus ook zien waar het IRzender zit. Zal eens proberen of er iets van te bakken valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 30-12-2007 21:50 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
azerty1234 schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:35:
[...]

Werkt dat ook als je een negatieve foto voor de lens zet ipv in de lens? Of een gewone camera zonder aanpassingen en een tv kaart? Anders koop ik zo'n sweexcammetje en ga een proberen.
Je moet het IR-filter verwijderen anders werkt het niet. Die foto-negatieven kunnen ook gewoon voor de lens geplaatst worden jah. maar ik heb ze op de plek gezet waar het IR filter zat.
En jah zown sweex cam kost maar 15 euro ofzo dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
een wii remote contoler kost € 39,95
in de bartsmite
http://www.bartsmit.com/s...nuID=274&productID=141878
Afbeeldingslocatie: http://www.colourful-zone.com/Store/images/wii_remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 20:36
Ow, kijk eens aan, er is ook een tweakers.net topic al, hoe kon het ook anders :P

In ieder geval, ik ben gister ook lekker bezig geweest met knutselen en heb de eerste pen toen al gemaakt. De applicatie's werkte meteen ermee.
Vandaag de 2e pen gemaakt met wat simpele dingen: IR led uit oude afstandsbediening, schakelaar uit oude muis, pen omhulsel, kabeltjes en een batterij :)

Resultaat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XMonrYrBC5Q]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PJI3wr74AXc]

Nu zoek ik zoals velen hier, de software om (zoals de Grid software), afbeeldingen te verplaatsen/vegroten/verkleinen etc... Dit is gewoon super _/-\o_
Ik las in dit topic wat over Flash, maar hoe kun je daar gebruik maken van 2 aanwijspunten (dus eigenlijk 2 muizen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

In Flash: de muis cursor volledig negeren en variabelen die je binnen krijgt in hun eigen waarde als X en Y coördinaten (en "button down") interpeteren. Als je eenmaal integers binnen hebt met verschillende waardes kun je daar makkelijk dingen mee doen, afstand berekenen, objecten naar oriënteren, etc. Kijk eens naar de Reaktivision software (van de Reaktable) voor voorbeelden in verschillende formaten mbt multi-point input verwerking. Er zijn zat andere open source multi-touch projecten te vinden als je weet waar je op moet googelen, ziten vast wel wat leuke voorbeelden bij.

http://mtg.upf.edu/reactable/?software
http://www.nuigroup.com/

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
Room42 schreef op maandag 24 december 2007 @ 03:46:

Moet ik toch eens uitproberen. Zou leuk zijn als mensen hier spelletjes voor gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

INVENTUM Infraroodlamp - 11,99 Euro
Ik kwam deze infraroodlamp tegen bij de Kijkshop.
Zou je deze kunnen gebruiken voor die Minorty Report achtige functie?
En dan van een reflecterende strip die je vaak op regenjassen vindt te gebruiken door die aan een handschoen te maken.

Tracking Your Fingers with the Wiimote
nieuws: Multi-touchsysteem op basis van Wiimote gedemonstreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Junkie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:55:
INVENTUM Infraroodlamp - 11,99 Euro
Ik kwam deze infraroodlamp tegen bij de Kijkshop.
Zo;n IR lamp is om te verwarmen, het werkt misschien wel jah, maar je verbrandt levend....

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Jeuj, heb nu het IR filter voor mijn webcam weggehaald, en er een stukje van een negatief voor gedaan, zodat het IR licht veel beter opvangt dan gewoon licht.

Dat werkt ook zeer goed (en dat voor een cam van 8 euro ofzo ;) ) en nu ben ik bezig om in Visual Basic (tsjong, das lang geleden dat ik dat voor het laatst heb gebruikt... ) te 'tracken' waar mijn lampje zich bevind.

Dit werkt redelijk goed, hij tekent nu rode stipjes op de plek waar mijn lampje naar toewijst.

Maar het licht van de afstandsbediening is nogal gespreid, daardoor is de preciese niet perfect, ook moet er nog wat getweaked worden aan de code.

Ik moet binnenkort dus maar eens een pen inelkaar knutselen met een lamp die minder het licht spreid. :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Misschien ietsje offtopic maar:

Met hoeveel fps doe je dat in VB?
Ikzelf kreeg max 20 ongeveer en dan sloeg ik ook nog pixels over.. :S

Gebruik je trouwens VB6?
Kun je anders wat code posten/mailen?

offtopic:
Ben jij toevallig de ZpAz van eprog? Gezien je profiel wel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door stereohead op 15-01-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
stereohead schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:02:
Misschien ietsje offtopic maar:

Met hoeveel fps doe je dat in VB?
Ikzelf kreeg max 20 ongeveer en dan sloeg ik ook nog pixels over.. :S

Gebruik je trouwens VB6?
Kun je anders wat code posten/mailen?

offtopic:
Ben jij toevallig de ZpAz van eprog? Gezien je profiel wel ;)
Idd, de ZpAz van eprog, jouw nick komt me eigenlijk niet zo bekend voor. Maar ik neem aan dat jij dus ook op eprog zit. ;)

Ik zal de code even uploaden, het kan zeker nog wat getweak gebruiken, maar het is dan ook al lange tijd geleden dat ik VB heb aangeraakt. Daarnaast werkt het nog niet voor 100%.

edit: linkje
www.wingsofadove.nl/camTracker.rar

edit2:

Even voor de duidelijkheid, ik heb de cam boven de monitor. Dus op de monitor schrijven wil niet echt, je moet dus voor je monitor gaan staan en dan bewegen, zelf sta ik er een aantal meter vanaf.

Als ik hem op de monitor richt (de camera) en dan met de afstandsbediening als een pen op de monitor beweeg dan is er te weinig licht voor ontvangst. Maar mischien is dat te verhelpen met een betere LED of camera.

[ Voor 24% gewijzigd door ZpAz op 15-01-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
ZpAz schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24:
[...]

Idd, de ZpAz van eprog, jouw nick komt me eigenlijk niet zo bekend voor. Maar ik neem aan dat jij dus ook op eprog zit. ;)
@eprog ben ik "roelie" :P
Ik zal de code even uploaden, het kan zeker nog wat getweak gebruiken, maar het is dan ook al lange tijd geleden dat ik VB heb aangeraakt. Daarnaast werkt het nog niet voor 100%.

edit: linkje
www.wingsofadove.nl/camTracker.rar
Tnx, deze code is een stuk sneller dan die ik zelf had gebreid, slim om alleen maar op Red te letten van RGB :P had ik zelf niet aangedacht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
stereohead schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:50:
[...]

@eprog ben ik "roelie" :P

[...]

Tnx, deze code is een stuk sneller dan die ik zelf had gebreid, slim om alleen maar op Red te letten van RGB :P had ik zelf niet aangedacht. _/-\o_
Roelie komt me idd wel bekend voor :) Moet nog een hoop aan mn code gebeuren. Maar dat komt ook wel goed, als alles klaar en goed is pleur ik het hier ook wel neer. :)

Pagina: 1 2 Laatste