[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 40.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:59:
Pssst R-O-Y
Wat moet jij met al die cpu's 8)7
Anyways mocht die Q6600 weggaan heb ik ook wel interesse :)

Ennu smokey, (en de rest) vandaag willen we natuurlijk wel een getal zien met een 5 erin
"en dan bedoel ik dus 1 stap achter of zelfs voor de comma" :) O-)
Computers bouwen en overklokken? Ik zoek nog een quad voor m'n broertjes pc, hoe meer rekenkracht in huis hoe beter :P Misschien haal ik ook nog wel een 9450, dan kan ik m'n xeon doorgeven :P

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrm haal je dan geen 9450 en verkoop je mij die xeon :9~ ?
Smokey nog suc6... we zullen vanavond laat en anders morge wel zien wat eruit is gekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

oi,

Ik zit nu al een half jaar met deze setup.. en heb nog nooit de 3.6 Ghz kunnen halen!
Zit nu al ongeveer 2 maand vast op 3.4 Ghz

Ik draai nu een E6600 op 9 x 380 op een Asus Commando
Als ik hem op 390 / 400 instel word het echter nooit stabiel, nu werd mij verteld om het NB voltage wat omhoog te gooien maar standaard ( Asus Probe ) staat dit al op 1.5 Volt, kan dit nog hoger of word het dan onveilig?:P

Ook wil ik wel proberen om 8 x 450 te draaien maar dan weet ik niet precies wat ik moet instellen qua geheugen timings , die draaien nu namelijk redelijk strak op 4-4-4-12

whats next? 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:20:
Dat is wel erg enthousiast hehe :P :9

Nou hoop zo rond de 4.3/4.4 op max 1.45V.
Momenteel weigert me mobo zelfs te booten |:( en geeft alleen een 88 op hex display.

Maar das een "klein" DFI bugje en hoop ik vanavond weer opgelost te hebben.
Had ik met me P35 ook wel eens last van en ineens "out of the blue" werkte hij weer prima. 8)7

Gotta love DFI :> :P
Alles beter dan die Asus planken :D DFi heeft gewoon zo veel oc opties. Dat is gewoon super prettig. Af en toe een klein bugje maar dat krijg je als je de Bios zo complex maakt met zo veel opties. Asus Biossen zijn vaak nog brakker en zitten minder opties is. Dfi is en blijft een topper !

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Commando is prima bordje ;) 380~400 kan lastig zijn, vanaf 401 wordt andere strap toegepast wat e.e.a. voor de NB wat gemakkelijker maakt. Probeer eens te booten vanaf 9x401 of hoger (wat cpu betreft) en/of met multi 6 of 7 kijken hoe ver je geheugen en bordje komen, wederom vanaf 401. Onder de laten we zeggen 500~525mhz FSB zou auto voltages ok moeten zijn of de laagste optie na auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Astennu schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:01:
[...]

Alles beter dan die Asus planken :D DFi heeft gewoon zo veel oc opties. Dat is gewoon super prettig. Af en toe een klein bugje maar dat krijg je als je de Bios zo complex maakt met zo veel opties. Asus Biossen zijn vaak nog brakker en zitten minder opties is. Dfi is en blijft een topper !
Geen enkel bord klokt zo makkelijk zo hoog als een Asus bord. Mijn DFI RD600 kan je alles instellen. Dat moet je dus ook doen voor een goede overklok. Asus doet dat zelf, werkt ook prima. Verder was die RD600 serie borden van DFI erg brak. Mijn ervaring met DFI is alles behalve positief.

Dat RD600 bord start bvb niet met een enermax 400watt. Doe ik er een 500watt enermax aan start het bord weer wel :z Met een hakkietakkie voeding werkt het ook. Iets is er dus niet goed met die borden. Op internet zie je ook een bepaalde 620watt voeding waar dat bord niet mee kan booten. Beetje jammer allemaal.

Die nieuwe borden hoeven dat natuurlijk helemaal niet te hebben maar voorlopig ben ik wel afgekicked van DFI spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
R-O-Y schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:18:
[...]

Geen enkel bord klokt zo makkelijk zo hoog als een Asus bord. Mijn DFI RD600 kan je alles instellen. Dat moet je dus ook doen voor een goede overklok. Asus doet dat zelf, werkt ook prima. Verder was die RD600 serie borden van DFI erg brak. Mijn ervaring met DFI is alles behalve positief.

Dat RD600 bord start bvb niet met een enermax 400watt. Doe ik er een 500watt enermax aan start het bord weer wel :z Met een hakkietakkie voeding werkt het ook. Iets is er dus niet goed met die borden. Op internet zie je ook een bepaalde 620watt voeding waar dat bord niet mee kan booten. Beetje jammer allemaal.

Die nieuwe borden hoeven dat natuurlijk helemaal niet te hebben maar voorlopig ben ik wel afgekicked van DFI spul.
Ja kijk we hebben het niet over makkelijk overclocken. Maar over elk 3d mark puntje wat er in een setup zit er uit halen. En dan moet je bij DFi zijn :) Dat is waar het om gaat bij Die Hard Overclocken.

Smokey weet dat nog wel ;) Hele tijd om en om elkaar inhalen om plaats 5-6 van de wereld elke keer weer 10 punten er bij net weer een MHz meer :) Geweldig dat waren nog tijden.

Mijn Ervaring met Asus is uist brak die borden doen niet wat ik wil. En T1 timings was zelfs te veel gevraagd 8)7 Support bij asus was helemaal belabberd ja we doen er gewoon niet aan koop maar een nieuw moederbord koop je het nieuwe bord werkt het nog steeds voor geen meter. Als je DFi mailt doen ze best wat moeite reageren snel en zelfs op OC vragen willen ze wel antwoord geven.

Asus krijgt onterecht van die hoge beoordelingen. Ik hen 9 borden van hun gehad en het enige bord waar ik tevreden over ben geweest is de A7V266-E. Met DFi krijg ik tenminste voor elkaar wat ik wil tis wel complexer en je moet je er in verdiepen maar dan krijg je wel wat je wilt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

euhj viss bedankt , ga ik vanavond maar es ff proberen:D

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Ja kijk we hebben het niet over makkelijk overclocken. Maar over elk 3d mark puntje wat er in een setup zit er uit halen. En dan moet je bij DFi zijn :) Dat is waar het om gaat bij Die Hard Overclocken.

Smokey weet dat nog wel ;) Hele tijd om en om elkaar inhalen om plaats 5-6 van de wereld elke keer weer 10 punten er bij net weer een MHz meer :) Geweldig dat waren nog tijden.

Mijn Ervaring met Asus is uist brak die borden doen niet wat ik wil. En T1 timings was zelfs te veel gevraagd 8)7 Support bij asus was helemaal belabberd ja we doen er gewoon niet aan koop maar een nieuw moederbord koop je het nieuwe bord werkt het nog steeds voor geen meter. Als je DFi mailt doen ze best wat moeite reageren snel en zelfs op OC vragen willen ze wel antwoord geven.

Asus krijgt onterecht van die hoge beoordelingen. Ik hen 9 borden van hun gehad en het enige bord waar ik tevreden over ben geweest is de A7V266-E. Met DFi krijg ik tenminste voor elkaar wat ik wil tis wel complexer en je moet je er in verdiepen maar dan krijg je wel wat je wilt.
Ja inderdaad ik moet ook zeggen dat ik in de afgelopen maanden heel veel boardjes heb gehad :P .
Zal even een lijstje maken :

Asus P5K-E wifi
Asus P5L-Deluxe
Evga nforce 680i SLI
Evga nforce 680i SLI LT
Abit IP35 Pro
Abit IN9-32 Max
DFI Infinity 975X

En de DFI P35-UT-T2R (Meesterlijk board)
En nu de nieuwste telg de LT-X38-T2R (2 weekjes oud maar doet het leuk)

Makkelijk Oc = Asus
Elke laatste druppeltje extra performance uit ieder individueel component = DFI (maar dan alleen voor Pro's) !

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Yep Echte DOC'ers pakken gewoon een DFi De meeste beginnende oc'ers of computer bouwens pakken allemaal Asus. Waarom Ik denk alleen de naam niet zo zeer dat het een goed product is maar puur de naam. Want MSI en Gigabyte maken in mijn ogen betere moederborden echter zijn die niet zo populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Die laatste mhz-en zijn inderdaad leuk voor een wereldrecord ofzo. Voor iedereen die gewoon 24/7 een overgeklokte pc wilt hebben zijn Asus borden gewoon mooier. Voor m'n rd600 borden krijg ik ook geen bios updates meer terwijl die best welkom zijn. Dus waar je die goede support vandaan haalt?

Dat DFI bord heeft niet eens sommige functies die asus wel heeft. Zoals na een verkeerde overklok op stock settings booten. Elke keer die batterij eruit want die 2 knopjes op het bord zelf werken lang niet zo mooi als de handleiding zegt. Elk bord heeft wel minpunten, het is gewoon aan jezelf om te kiezen welke minpunten je niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
R-O-Y schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:49:
Die laatste mhz-en zijn inderdaad leuk voor een wereldrecord ofzo. Voor iedereen die gewoon 24/7 een overgeklokte pc wilt hebben zijn Asus borden gewoon mooier. Voor m'n rd600 borden krijg ik ook geen bios updates meer terwijl die best welkom zijn. Dus waar je die goede support vandaan haalt?

Dat DFI bord heeft niet eens sommige functies die asus wel heeft. Zoals na een verkeerde overklok op stock settings booten. Elke keer die batterij eruit want die 2 knopjes op het bord zelf werken lang niet zo mooi als de handleiding zegt. Elk bord heeft wel minpunten, het is gewoon aan jezelf om te kiezen welke minpunten je niet wilt hebben.
Tja die features die jij noemt voor een Asus bord vind ik totaal niet belangrijk is alleen handig. Maar het gaat mijn om de performance en opties in de bios niet dat ik een keer een jumpertje om moet zetten dat zal me een wordt wezen. + Bij Asus werkt dat ook niet een altijd moet je toch nog de jumper of batterij er uit halen.

En je hebt het over 24/7 gebruik als je het mij vraagt is overclocken daar helemaal niet handig voor. Je kunt makkelijk je verbruik 2x verdubbelen met overclocken en als je pc niets staat te doen gooi je allemaal energie voor niets weg. In games merk je er ook niet van want je video kaart is de bottelnek dus waar doe je het voor ? DOC'en was voor mij echt voor de hobby en minder voor 24/7 gebruik. Maar voor normaal gebruik is er denk ik geen een moederbord dat echt slecht is. Misschien wat van die ECS en Asrock bordjes die helemaal niets in kunnen stellen.

Tegenwoordig overclock ik ook zonder voltage verhoging om mijn performance per wat voor 24/7 gebruik netjes te houden en niet onnodig veel te verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Als ik plaatjes render gaat dat op 4*3600MHz toch echt sneller dan op 4*2130MHz ;) Overklokken voor dagelijks gebruik doe ik dus wel. Met elke processor die ik heb. Als ik zuinig wil computer start ik m'n via of celeron pc wel op ;) Maar zullen we het weer over core 2's hebben? :P Daar gaat het topic tenslotte om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Woei mijn E8400 is gereserveerd :)

Ze zijn bij azerty in voorraad, de prijs is alleen wel met €20,- gestegen.
Maandag maar eens spelen met de E8400, want dan ben ik weer thuis waar mijn bak staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
gereserveerd nog wel toe maar;)
ben benieuwd wat je eruit perst, ik ben tot dusver op 4.2 gekomen met mijn e8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dutch3men schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:03:
Woei mijn E8400 is gereserveerd :)

Ze zijn bij azerty in voorraad, de prijs is alleen wel met €20,- gestegen.
Maandag maar eens spelen met de E8400, want dan ben ik weer thuis waar mijn bak staat.
Sorry hoor, iedereen heeft 'm eerst voor een redelijke prijs op de site staan, is ie eindelijk leverbaar en dan gooien ze zomaar de prijs omhoog met een paar tientjes. De prijs op Yorcom is gisteren 3x omhoog gegaan! Ik vind dat dus echt niet kunnen he...

Maargoed, sorry... back OT ..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Sorry hoor, iedereen heeft 'm eerst voor een redelijke prijs op de site staan, is ie eindelijk leverbaar en dan gooien ze zomaar de prijs omhoog met een paar tientjes. De prijs op Yorcom is gisteren 3x omhoog gegaan! Ik vind dat dus echt niet kunnen he...

Maargoed, sorry... back OT ..
Ik kan het van de winkel begrijpen want de marge's zijn Bagger dus als je een keer iets extra's verdienen kunt kan je de prijs iets omhoog gooien.
Maar er is een grens en de prijs die alternate er 2 dagen terug voor vroeg was absoluut boven die grens ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:26
Ik heb de E8400 inderdaad voor bijna honderd (!) euro minder gehaald ergens anders. Ik heb zelfs nog een mailtje naar Alternate gestuurd of ze een foutje hebben gemaakt. Ik kreeg een standaardreply in de trend van "Prijzen zijn vast". Belachelijk.

De (standaard geklockte) E8400 staat hier nu onder een prachtige Tuniq Power met daarin een papst 120mm. Ik hoor hem niet :). Idle zit 'ie nu op +-35 graden. Alle casefans staan op low. Volgende week maar eens beginnen met duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou probleem met mijn moederbord is opgelost :)
Mijn allereerste defecte cpu (e8400 is defect) .... 8)7

Nu een E8500 (Q745A554) erin en vlammen maar !

Draai nu op 4.4 Ghz op 1.43V en aan het testen maar not bad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik zit ergens mee en dat is of ik nu wel op de juiste manier aan het overklokken ben. (voorbij de snelheid van het geheugen)

Mijn setup:
E6400 met een Gimini II koeler.
2x1024MB Kingston PC5300
2x512MB Transcend Information PC5300
Asus P5N-e SLI
Asus HD3870

In de bios heb ik vCore op 1,312 Gezet omdat hij zonder overklok hier al op stond volgens CPU-z.
Timings heb ik veranderd van 5-6-6-34 naar 5-6-6-18 (had ik in een tutorial gelzen dat ik hem beter hier op kon zetten)

Ik ben nu net voorbij de 333MHz FSB en ik weet niet of ik op dezelfde manier verder moet/mag/kan gaan.
Eerst in bios FSB (Quad) en memory speed instellen uiteraad 1:1. In stapjes van 5 Mhz. Daarvoor had ik grote stappen genomen totaan de 333MHz.
Daarna CoreTemp - CPU-z en Orthos draaien. Orthos 3 uur stressen.

Op dit moment zijn de Cores Stressed maximaal 47 graden. Zonder voltages te verhogen want daar begin ik niet aan.

Ben verder een NOOB op overklokken maar heb wel eerst op hardware info de tutorial bekeken en gezelen over de C2D overklokken.

Waar ik mee zit is met de geheugen snelheid overklokken en of ik uberhaupt wel aan de timings moet zitten. Weet niet of ik beter kan stoppen bij een FSB van 333Mhz en ik weet niet op welke snelheid mijn PCI sloten lopen want deze kan ik niet instellen in de BIOS. Wel de PCI-e snelheid staat er op 100MHz.

Graag wat verdere tips e.d.
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/9943/naamloosni3.jpg

Edit: Voor degene die zich afvragen welke PSU ik heb. Ik heb de Zalman ZM600-HP
Edit 2: Max temp is 41 graden stresses ipv 47 was n koeler vergeten aan te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 25-01-2008 23:43 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@smokey... wat je ckr dat die defect is :P zoja wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Klein beetje verder gekomen vandaag :) Nog steeds met Commando en Tuniq Tower.

Prime 1.325v bios:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/1325biosprime4ghzload500.jpg

Max 1M 1.45v bios:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/MAX1M145vbios500.jpg
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=303041

Max 1M 1.55v bios:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/MAX1M155vbios500.jpg
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=303042

FSB air: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=303044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:30

Dark

who tweaked the light?

Ik heb hier een DFI LP Dark P35-T2RS, en aan track&trace te zien komt morgen de E8400 binnen. Als koeler pak ik de tuniq, en heb 2 reepjes team pc6400c4 ook...

eens kijken of het wil lukken met dfi&intel ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:31:
@smokey... wat je ckr dat die defect is :P zoja wat dan?
Nou met mobo uit de kast en ff een losse boxed koeler krijg ik met die cpu niet van code 88 af.
Doe ik mijn trouwe (3.8Ghz Q6600 erin = for sale ! :P ) doet hij het wel en ook met de E8500 start hij ook keurig door.

Dan kan ik concluderen dat hij alleen met die cpu niet doorstart ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is best wel ***
Neem aan dat je wel rma kan doen via je werk?

psst je quad had ik al gezien, wel een beetje duur hoor ;( mjah kheb gister al cpu gekocht en die krijg ik vandaag binnen :) dus over maandje koop ik pas weer wat nieuws ;) dan stap ik over op een quadje...

Verder wil ik nog meer 5'en zien ;) van jou dus ook smokey :P aangezien je er toch nog 2 hebt O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Viss schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:35:
Klein beetje verder gekomen vandaag :) Nog steeds met Commando en Tuniq Tower.
damn dat gaat lekker, je zit al bijna onder de 10s superpi:)
wat voor geheugen heb je erin?

[ Voor 5% gewijzigd door IRCfreAk op 26-01-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleh, net m'n E6600 (B2) binnen: derin piep, piep, piep, reboot piep, piep, piep, reboot pieeeeeeeeeeep.
Hey hij doet het :D

Idle temps 68...
Oeps Rosetta@Home starte automatisch op.... coretemp erbij geraapt 89graadjes -O-

Reboot... lol 1.4125V voor 2.4GHz 7(8)7
cmos reset gedaan
Idle 53
Load 70 :X

Dat word lappen :)
Maar eerst wachten op m'n nieuwe koeling
Ondertussen ff kijken wat ik ga halen met de boxed cooler |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hopen dat die van mij, die vandaag binnenkomt, dit ook kan :D.
Welke batch(week + 3 getallen daarachter) is die van jou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 09:01:
Dat is best wel ***
Neem aan dat je wel rma kan doen via je werk?

psst je quad had ik al gezien, wel een beetje duur hoor ;( mjah kheb gister al cpu gekocht en die krijg ik vandaag binnen :) dus over maandje koop ik pas weer wat nieuws ;) dan stap ik over op een quadje...

Verder wil ik nog meer 5'en zien ;) van jou dus ook smokey :P aangezien je er toch nog 2 hebt O-)
We gaan kijken heb wel het idee dat me board deze cpu niet heel fijn vindt want van harte gaat het helaas niet.
Zal vanavond eens proberen met wat andere biossen en kijken wat dat uit haald.

Begin is er gelukkig in ieder geval.

offtopic:
De e8400 die "doa" is wordt getest in een maximus van een kennis van me dus wellicht is het niet helemaal over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
@R-O-Y: held!
Ik was van mening dat mijn P5B DL maar tot een fsb van ongeveer 420 zou gaan, jij had andere ervaring :)
Ik actie ondernomen en setje balistix gekocht: pc6400
Systeem draait nu 7x515 = 3600 (ipv 9x400)
Balistix 1:1 1030Mhz 4-4-4-12 @2.2v

Ik kan dus zeker met dit bordje een E8400 tot de max krijgen! perfect!
die gaat er dan zekers komen, even kijken tot waar ze gaan
ik gok dat ze ongeveer 8x500 tot 525 moeten kunnen draaien
@CC_tuner: hmm misschien mijn verwachtingen toch bijstellen :P 9x500 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Tonton op 26-01-2008 12:15 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smokey: Hopen maar dat het geen DOA is :P
Btw: misschien moet je dit ff zien [klikkie] 5GHz op lucht 8)7
@Tonton: snel halen die cpu :D

De sub9 spi gaat zeer binnekort wel haalbaar worden op lucht :z
offtopic:
Ik ben daar dus cc-tuner :9

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
in het kader van wat ik kan uit mijn e8500 halen ben ik even gaan zoeken naar de max fsb.
Bij 500mhz wou mijn pc niet meer booten, de bios bleef hangen op memory testing, daarna werd er geboot met default (wel netjes) instellingen.
bij 466mhz kan ik booten maar orthos is nog niet stabiel:(

ik heb de welbekende elcheapo Geil pc6400 cl4 set, 4 stuks van 1gb.
is het nog aan te raden om met 2 ipv 4 reepjes te werken?

/edit 450 lijkt stabiel te zijn, dit betekent max mhz van 4275 op de cpu
zag overigens een leuk bugje in orthos, die berekent je cpu speed op basis van fsb X max multiplier, ook al staat je multi lager..

[ Voor 19% gewijzigd door IRCfreAk op 26-01-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

IRCfreAk schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:52:
in het kader van wat ik kan uit mijn e8500 halen ben ik even gaan zoeken naar de max fsb.
Bij 500mhz wou mijn pc niet meer booten, de bios bleef hangen op memory testing, daarna werd er geboot met default (wel netjes) instellingen.

zag overigens een leuk bugje in orthos, die berekent je cpu speed op basis van fsb X max multiplier, ook al staat je multi lager..
Die bug hebben veel programma's o.a. Orthos & Core Temp, cpu-z doet het gelukkig wel goed.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
IRCfreAk schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:52:

Al je memory op losse settings gezet?

Zelf is mijn E8400 nu binnen, en moet ik wachten tot ik weer terug ga naar mijn kamer.
En dan kan ik knallen alleen zou mijn geheugen mijn tegen houden denk ik dit geheugen heb ik. Naja dan maar over een tijdje dit werk halen: Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5.

Verder is dat orthos bugje wat jij zegt al heel lang al zo. Hij gaat uit van de standaard MP, je ingesteld FSB die pakt die wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
dat is met memory op 5-5-5-18 ipv 4-4-4-12
zojuist 450mhz, 9x multi 1024k orthos ging prima, daarna de small ging fout.
stressed wordt ie 45 graden, gamen gaat zonder probleem.
cpu draait dan op 4050mhz

[ Voor 26% gewijzigd door IRCfreAk op 26-01-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb een aantal keren geprobeerd mijn E6600 boven de 3ghz te krijgen. Tot heden is dit niet gelukt! Ik kom gewoon niet verder dan 2.8 Ghz. Hier een screen van CPUZ:
Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j65/Prismacollege/CPUZ.jpg

Ik kan in de bios mijn CPU Voltage niet veranderen. Hij is wel wit dus ik kan hem selecteren maar verder niet wijzigen hij staat gewoon op : 0.0000V
Memory voltage is Automatisch kan ik ook niet wijzigen.
North Bridge voltage kan ik wel wijzigen. En de South Bridge ook.

Even een volledig overzicht van mijn specs:
MSI P6N Sli 650i
C2D E6600@ 2.76gHZ
Nanya 2 gig PC4300
XFX8800GTS 512MB Alpha dog edition
Cooler Master 450watt extreme power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste echte overclock is eindelijk geslaagd!

e6400 @ 3.001 GHz (Scythe Ninja koeler)
Geheugentimings: 5-5-6-17
gigabyte P35-DS3R

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:40:
Hey mensen,

Ik heb een aantal keren geprobeerd mijn E6600 boven de 3ghz te krijgen. Tot heden is dit niet gelukt! Ik kom gewoon niet verder dan 2.8 Ghz. Hier een screen van CPUZ:
[afbeelding]

Ik kan in de bios mijn CPU Voltage niet veranderen. Hij is wel wit dus ik kan hem selecteren maar verder niet wijzigen hij staat gewoon op : 0.0000V
Memory voltage is Automatisch kan ik ook niet wijzigen.
North Bridge voltage kan ik wel wijzigen. En de South Bridge ook.

Even een volledig overzicht van mijn specs:
MSI P6N Sli 650i
C2D E6600@ 2.76gHZ
Nanya 2 gig PC4300
XFX8800GTS 512MB Alpha dog edition
Cooler Master 450watt extreme power.
hmm moederbord komt mij niet echt bekend voor maar ik denk dat er wel een "advanced" modus is iofzo die je eerst moet aanzetten. Of het een en ander op Manual zetten ipv. auto. En je geheugen is maar pc4300 wat mischien ook aan zijn max geraakt als je de fsb verhoogd. Zou handig zijn als je wat settings post als multiplier fsb en voltages en temps indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het plaatje van CPUz zie je iig al dat de FSB op dit moment 1229 Ik heb met Sisa even een foto gemaakt over de voltages:

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j65/Prismacollege/Sisa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dark schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:57:
Ik heb hier een DFI LP Dark P35-T2RS, en aan track&trace te zien komt morgen de E8400 binnen. Als koeler pak ik de tuniq, en heb 2 reepjes team pc6400c4 ook...

eens kijken of het wil lukken met dfi&intel ;) ...
Goed, het spul is binnen :D...

Cpu E8400, Q745A357
Bordje DFI LP Dark P35-T2RS
Mem Team group xtreem dark-800, c4-4-4-12, 2.0-2.2v
Cooler Tuniq Tower 120

de cooler zit vast met een backplate, het bordje is schoon aan de achterkant, dus zover geen probleem. Helaas zit aan de cpu kant bij het monteren van de H beugel het lipje van het K8 gat in de weg, of de mosfet heatsink zit in de weg, net hoe je het ziet. Afijn K8 lipje afgeslepen met de slijptol:P, nu past dat wel... bij het laten zakken van de fan in het koelblok kwam ik nog een probleem tegen, de fan kan niet helemaal naar beneden door het chipset koelblokje, je komt precies 1mm tekort om de fan helemaal te laten zakken, wat ik opgelost heb door er aan de bovenkant wat nylon ringetjes van 2mm tussen te doen.

Gelijk van start af 400 ingeklopt in het vakje fsb, dat werkte prima op 3.6ghz, maar natuurlijk ook even 4ghz proberen, maar daar had ie toch wel 0,15v meer voor nodig.

Orthos is op 2* 3 uurtjes nu:
Afbeeldingslocatie: http://xs223.xs.to/xs223/08046/p35dk-c4005-m890c4-3h18961.jpg.xs.jpg

3dm06 ook gedraaid(8800gtx@648/999): 13945 3DMarks

dus gaat lekker zo :P...

edit: nieuw plaatje @ 3uur...
@viss, ja idd, was een oude cpu-z, plaatje nu met nieuwe

[ Voor 3% gewijzigd door Dark op 26-01-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Nice. Als je cpuz 1.43 gebruikt laat ook die de correcte vcore zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Dark schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:45:
[...]

Goed, het spul is binnen :D...

Cpu E8400, Q745A357
Bordje DFI LP Dark P35-T2RS
Mem Team group xtreem dark-800, c4-4-4-12, 2.0-2.2v
Cooler Tuniq Tower 120

de cooler zit vast met een backplate, het bordje is schoon aan de achterkant, dus zover geen probleem. Helaas zit aan de cpu kant bij het monteren van de H beugel het lipje van het K8 gat in de weg, of de mosfet heatsink zit in de weg, net hoe je het ziet. Afijn K8 lipje afgeslepen met de slijptol:P, nu past dat wel... bij het laten zakken van de fan in het koelblok kwam ik nog een probleem tegen, de fan kan niet helemaal naar beneden door het chipset koelblokje, je komt precies 1mm tekort om de fan helemaal te laten zakken, wat ik opgelost heb door er aan de bovenkant wat nylon ringetjes van 2mm tussen te doen.

Gelijk van start af 400 ingeklopt in het vakje fsb, dat werkte prima op 3.6ghz, maar natuurlijk ook even 4ghz proberen, maar daar had ie toch wel 0,15v meer voor nodig.

Orthos is op 2* 3 uurtjes nu:
[afbeelding]

3dm06 ook gedraaid(8800gtx@648/999): 13945 3DMarks

dus gaat lekker zo :P...

edit: nieuw plaatje @ 3uur...
@viss, ja idd, was een oude cpu-z, plaatje nu met nieuwe
Ik heb hier dezelfde cooler staan op een E8400. Wat een monster inderdaad zeg. Heb jij de standaardfan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

nope, maar sneller dan 1600rpm kan ik hem niet aanhoren, vandaar op die snelheid... ik wil er nog even een pwm fan inzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik heb de E8400 ook binnen, maar moet BIOS mobo nog updaten. En laat ik nou net met deze PC geen diskette station meer hebben. USB stick herkende hij nog niet. Dus weet niet wanneer ik kan gaan testen. FSB gaat iig wel tot 500Mhz met m'n E6400 (mobo: P5K-E), als in 500*6. Echter max 3,2 stabiel. SuperPi op 3,55 kunnen draaien. Maar dat was helaas zo'n IHS probleem gevalletje. Mijn E6700 was wel lekker koel, maar een OC-ramp, die wilde niet harder dan 3,0. Dus hoop met deze E8400 een stabiele >4 Ghz @ niet te hoog voltage ivm Arctic Freezer koelertje. Ik zal mijn bevindingen z.s.m. posten.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
dinkelover schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:05:
Ik heb de E8400 ook binnen, maar moet BIOS mobo nog updaten. En laat ik nou net met deze PC geen diskette station meer hebben. USB stick herkende hij nog niet. Dus weet niet wanneer ik kan gaan testen. FSB gaat iig wel tot 500Mhz met m'n E6400 (mobo: P5K-E), als in 500*6. Echter max 3,2 stabiel. SuperPi op 3,55 kunnen draaien. Maar dat was helaas zo'n IHS probleem gevalletje. Mijn E6700 was wel lekker koel, maar een OC-ramp, die wilde niet harder dan 3,0. Dus hoop met deze E8400 een stabiele >4 Ghz @ niet te hoog voltage ivm Arctic Freezer koelertje. Ik zal mijn bevindingen z.s.m. posten.
Op mijn P5KR zei hij inderdaad ook dat de bios de CPU (E8400) nog niet vol ondersteunde, maar ik kon wel gewoon windows installeren e.d. Daarna heb ik via een asus progje de bios geupdate.

En ik draai nu stabiel 8 x 400 (3200mhz) op 33 graden (vCore: 1,2125v). Geheugen op 4-4-4-12 (2,1v). Ik heb al wel even aan 9 x 400 gezeten maar daar werd de hele zooi wel heel onstabiel onder. Zelfs met de vCore op 1,25. Pas toen ik het geheugen (OCZ platinum rev2) op 2,2v en 5-5-5-12 heb gezet werkte het stabiel. Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 16% gewijzigd door HendrikN op 27-01-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

HendrikN schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Op mijn P5KR zei hij inderdaad ook dat de bios de CPU (E8400) nog niet vol ondersteunde, maar ik kon wel gewoon windows installeren e.d. Daarna heb ik via een asus progje de bios geupdate.

En ik draai nu stabiel 8 x 400 (3200mhz) op 33 graden (vCore: 1,2125v). Geheugen op 4-4-4-12 (2,1v). Ik heb al wel even aan 9 x 400 gezeten maar daar werd de hele zooi wel heel onstabiel onder. Zelfs met de vCore op 1,25. Pas toen ik het geheugen (OCZ platinum rev2) op 2,2v en 5-5-5-12 heb gezet werkte het stabiel. Zie ik iets over het hoofd?
Vcore van 1,25v is niet echt hoog ofzo. Wellicht komt het daardoor? En anders heb je zelf al antwoord gegeven op de vraag. Je hebt het voltage van je mem verhoogd en het werkt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ik denk je geheugen. 1.25v zou meer dan genoeg moeten zijn voor 3600mhz op de meeste E8400 procs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
@ Smarron: Ik heb begrepen dat 1,25 al een behoorlijke scheut is voor de E8400.

@ Viss: Ik zal vanmiddag eens memtesten.

[ Voor 54% gewijzigd door HendrikN op 27-01-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ik draai nu eindelijk orthos stable 3 uurtjes op 4050mhz
ik heb hier echter wel 2.2v op mem en 1.4v (bios) of 1.344vcore voor nodig op de cpu
De temps vallen mee, large fft stressed wordt ie 42 graden en met small ffts 49 graden.
Zodra orthos uit staat dropt de temp naar 26 graden. (ik heb eist nog aan staan)
Straks maar eens proberen of ik nog een halve multiplier erbij kan doen en 4275mhz kan halen met mijn e8500, vermoed dat er dan nog wat meer prik nodig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

HendrikN schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:48:
@ Smarron: Ik heb begrepen dat 1,25 al een behoorlijke scheut is voor de E8400.
Dat wist ik niet. Nu wel, thnx. :)

Ik ben ook weer even bezig geweest met oc-en. Nieuwe score gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/SuperPi_Mod_8x425.PNG
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=304012

Geheugen op de laagste timings gezet, dus de SuperPi score valt tegen. Ik heb als record 18,5sec staan, maar ik wil nu even kijken wat de cpu allemaal nog in petto heeft. Er staat nu trouwens 1.6v op.

Nou, laatste resultaat qua cpu overclocking:

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/SuperPi_Mod_8x428.PNG
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=304026

Op 430 komt hij niet door de post, op 429 blijft hij hangen bij het laden van XP. 428 is zo ongeveer het hoogste wat hij wilt. Ik heb er geen behoefte aan om op 1.8v te booten eigenlijk, 1.6v is eigenlijk ook al erg hoog. Ik ga nu nog even het geheugen optimaliseren en hopelijk kan ik nog een iets snellere score halen dan mijn personal best van 18,5sec in SuperPi Mod.

[ Voor 30% gewijzigd door Smarron op 27-01-2008 16:14 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Ik denk dat ik mijn cpu maar op de huidige stand hou, 4050mhz
als ik mp 9.5 wil doen dan heb ik aan 1.4v nog niet genoeg en nu zie ik al bij orthos en everest dat de cores op 55 graden max komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.fhbnet.nl/~boogie/images/4050.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Mijn E6600 wil niet verder dan 2,6. Tis of dat windows niet opstart of gewoon zwart scherm bij opstarten. Kheb de overclock guide van http://www.hardwareoc.at/..._overclocking_Guide-3.htm ook al bekeken, alles ingesteld zoals daar stond. Maar nog steeds geen succes.

Iemand nog tips?

Sys:
Asus P5W DH Deluxe
2 GB Corsai PC6400
2x EAH3870 Crossfire
Enermax Liberty 500watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bernardo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:18:
Mijn E6600 wil niet verder dan 2,6. Tis of dat windows niet opstart of gewoon zwart scherm bij opstarten. Kheb de overclock guide van http://www.hardwareoc.at/..._overclocking_Guide-3.htm ook al bekeken, alles ingesteld zoals daar stond. Maar nog steeds geen succes.

Iemand nog tips?

Sys:
Asus P5W DH Deluxe
2 GB Corsai PC6400
2x EAH3870 Crossfire
Enermax Liberty 500watt
Meer info zou welkom zijn heb je PCI en PCI-ex gelockt.
Wat is je Vcore en Vmem en zo.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

-The_Mask- schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:20:
[...]

Meer info zou welkom zijn heb je PCI en PCI-ex gelockt.
Wat is je Vcore en Vmem en zo.
Kheb ondertussen alles weer op AUTO, maar die zet ik dan inderdaad op 100Mhz (PCI-E) en 33,33Mhz (PCI).

CPU-Z:
Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/2571/cpuzyu9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsbwall? probeer een pinmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mijn e8500 doet ruim boven de 4.5 maar ik houd het voorlopig lekker even op 4.4 @ 1.45V draait heerlijk stabiel en voorlopig prima :*)
Neemt niet weg dat ik het idee heb dat me mobo me tegenhoud want echt van harte gaat het niet :( .

offtopic:
Me E8400 is trouwens officieel DOA ook in een Maximus Extreme doet hij niets :(
Naja ben dik tevreden over me e8500 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
SmokeyTheBandit schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:38:
Mijn e8500 doet ruim boven de 4.5 maar ik houd het voorlopig lekker even op 4.4 @ 1.45V draait heerlijk stabiel en voorlopig prima :*)
Neemt niet weg dat ik het idee heb dat me mobo me tegenhoud want echt van harte gaat het niet :( .

offtopic:
screenshots?
en hoe warm wordt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aTmosh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:12:
[...]

Het ( }:O ) in z'n verhaal zegt mij dat ie 3 maanden lang 24/7 rosetta@home oid draait :)
Wel een verassende instelling dat ie dat zolang volhoudt :) al denk ik wel, dat als je weer een keer trug klokt de boel niet meer 100% stabiel is @stock... mjah wrm zou je dat eigenlijk doen :P

Anyways erg mooi hoor ;)
24/7 is OGR-P2 (OGR-25) en stresstest is TAT, wat veel zwaarder is dan Orthos of een distributed client. Als het daarmee stabiel is kan het de rest makkelijk aan.

Laatste keer dat ik stock probeerde draaide het stabiel, ik zou ook niet weten waarom dat niet het geval zou zijn. Als dat niet zo is dan is er al wat kapot en kan je beter op zoek naar een nieuwe.

Stabiliteit komt door niet om de vijf minuten aan een werkende setup te sleutelen. Idem voor 24/7 belasting: er zijn geen voltagepiek en temperatuur stress factoren afgezien van normale dagelijkse cyclus van een paar graden ambient.

En eerlijk gezegd had ik op 4 GHz gehoopt, maar veel verder dan de BIOS menu komt het daarmee niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo heb mijn E8400 in mijn pc zitten.
Vrijwel direct heb ik de FSB op 400 gezet en heb hem nu op 3.6Ghz lopen.

Heb ook al Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 stickjes besteld aangezien mijn geheugen straks tegen gaat werken >:)

Alleen nu kom ik weer tegen een klote probleem aan. Dat stomme mobo zet de Link Width op 1x ipv 16x :( Iemand die de oplossing hiervoor weet?

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 28-01-2008 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

IRCfreAk schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:05:
[...]

screenshots?
en hoe warm wordt ie?
Hier mijn voorlopige 24/7 settings :)

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08051/e8500_8m882.jpg.xs.jpg

Deze e8500 heeft trouwens een hele leuke VID in coretemp btw. :*)

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08051/vid_565.jpg.xs.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 28-01-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Dutch3men schreef op maandag 28 januari 2008 @ 02:01:

Heb ook al Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 stickjes besteld aangezien mijn geheugen straks tegen gaat werken >:)

Alleen nu kom ik weer tegen een klote probleem aan. Dat stomme mobo zet de Link Width op 1x ipv 16x :( Iemand die de oplossing hiervoor weet?
Heel kort .... Ja

Gooi je PCI-Express bus in de bios een beetje omhoog .... 105 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Dutch3men schreef op maandag 28 januari 2008 @ 02:01:

bij een P5B moet je gewoon de NB voltage van auto afhalen

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Tonton schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:48:
[...]

bij een P5B moet je gewoon de NB voltage van auto afhalen
Heb ik gedaan, en de PCI-Express bus heb ik ook omhoog gedaan maar blijft hetzelfde :(
SmokeyTheBandit schreef op maandag 28 januari 2008 @ 07:40:
[...]

[afbeelding]
Ik heb precies dezelfde coretemp maar dan op mijn E8400.

[ Voor 38% gewijzigd door FabiandJ op 28-01-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Voordat ik begin zal ik ff mijn specs geven:

E6850 @ 3.6 ghz (400*9) vcor 1.3 V
Team Xtreme DDR2 PC-1200 2x 1024mb vdimm 2.0V
X38-DQ6

Het probleem:

Omdat mijn processor op de huidige kloks netjes koel blijft (idle 26 / load 45) wilde ik 'm nog wat opschroeven. Ik vond 3800Mhz wel een mooi uitgangspunt. Echter krijg ik windows niet gestart met een FSB van 425mhz. Blijft hangen bij het laad scherm van windows of hij reboot. Eerste keer dat dit gebeurde dacht ik dat het de vcor was. Heb de vcor in stapjes opgevoerd maar het probleem bleef zich voordoen. PCI-E bus heb ik gewoon op 100mhz en de memmory timings staan goed.
Iemand een id ? :'(

-------------------------
EDIT

FSB voltage control. Stond op normal. Heb 'm verhoogd maar dat maakte geen klap uit.
Lijkt wel of windows loopt te ouwehoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:52:
Hey,

Voordat ik begin zal ik ff mijn specs geven:

E6850 @ 3.6 ghz (400*9) vcor 1.3 V
Team Xtreme DDR2 PC-1200 2x 1024mb vdimm 2.0V
X38-DQ6

Het probleem:

Omdat mijn processor op de huidige kloks netjes koel blijft (idle 26 / load 45) wilde ik 'm nog wat opschroeven. Ik vond 3800Mhz wel een mooi uitgangspunt. Echter krijg ik windows niet gestart met een FSB van 425mhz. Blijft hangen bij het laad scherm van windows of hij reboot. Eerste keer dat dit gebeurde dacht ik dat het de vcor was. Heb de vcor in stapjes opgevoerd maar het probleem bleef zich voordoen. PCI-E bus heb ik gewoon op 100mhz en de memmory timings staan goed.
Iemand een id ? :'(
Je memory timings al wat losser gezet? Maybe dat die zitten te miepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis is het je NB die wat meer voltage moet hebben...

@ hierboven, hij heeft PC-1200 geheugen ;) Dat kan dus nog veel harder dan wat het nu loopt...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ik heb m'n E8400 ondertussen getest op 3600mhz(9x400) stabiel met 1.20v, 4000mhz(9x445) stabiel met 1.30v... 8x500 werkt ook, maar ik moet em nog othos-en op die stand... 9x450 met 1.3v draait othos nu op, en ziet er ook goed uit, iig een uurtje lukt prima...

het Team geheugen valt me mee, 480mhz/c4-4-4-12 @ 2.175v is 8h orhos stabiel..., dus met een beetje meer prik zal 500mhz/c4 wel lukken ook denk ik.

dfi p35dk bordje... tja hij werkt prima, zover geen klachten, maar enkele minpuntjes zijn er ook wel:
5 fanheaders, waarvan alleen de cpu regelbaar is, en dat enkel met een 4pins fan. de overige zijn wel 3 pins, de headers 2 en 3 geven wel rpm door, maar zijn niet regelbaar, headers 4 en 5 geven ook geen rpm door. De northbridge cooler zit met een sticker verzegeld aan boardje, zodat je geen aftermarket kan plaatsen, verbreken van het zegel is verlies van de mogelijkheid tot rma. het bordje en met name de northbridge koeler en de mosfet koelers zitten vrij dicht rond de cpu area, en zijn kennelijk bedacht op een cooler die richting mobo blaast, met een tuniqtower (of andere koel torens) word de northbridge vrij warm omdat deze koeler er parrallel aan het bord blaast in plaats van naar beneden. De chipset krijgt dan weinig airflow waardoor deze heet wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:57:
Mis is het je NB die wat meer voltage moet hebben...

@ hierboven, hij heeft PC-1200 geheugen ;) Dat kan dus nog veel harder dan wat het nu loopt...
Wat is een veilig voltage om te beginnen voor de NB (P35) op een P5KR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Vraagje.. :)

Mijn E6300 loopt nu op 2,33GHz. Loopt heel stabiel (op de standaard vcore). Alleen mijn geheugen loopt niet 1:1 maar 5:6.. :?

Ik heb een Asus P5N-E SLI en ik kan kiezen bij de FSB opties voor Linked of Unlinked. Moet ik Linked kiezen of niet om het wel 1:1 te krijgen?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Deorgere schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:10:
Vraagje.. :)

Mijn E6300 loopt nu op 2,33GHz. Loopt heel stabiel (op de standaard vcore). Alleen mijn geheugen loopt niet 1:1 maar 5:6.. :?

Ik heb een Asus P5N-E SLI en ik kan kiezen bij de FSB opties voor Linked of Unlinked. Moet ik Linked kiezen of niet om het wel 1:1 te krijgen?
Probeer het zo moeilijk is dat toch niet. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
@ SmokeyTheBandit, ziet er leuk uit :D.

Ik kan niet wachten tot de nieuwe Quads er zijn (als ze soortgelijke resultaten willen geven :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
SmokeyTheBandit schreef op maandag 28 januari 2008 @ 07:40:
[...]

Hier mijn voorlopige 24/7 settings :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is je vcore in de bios? 1,48 lijkt me vrij hoog... voor 24/7
Ik draai nu met een e8400 op 4,06 Ghz (FSB 450 Mhz) met 1,4 Volt in de bios... Hij word niet echt warm ofzo... maar een hoger voltage lijkt mij niet heel bevordelijk voor de levensduur...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levensduur? :P
Die dingen gaan onder normaal gebruik, je hele leven mee ;) miss een beetje overdreven?
Dus die paar voltjes erbij maakt niet echt uit... over een paar jaar zullen ze toch alweer overbodig zijn :) En zolang je de temps "ok" houdt gaan die cpu's ook op dat voltage erg lang mee ;)

Smokey... al wat meer nieuws over je 8400? geen DOA hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:38:
offtopic:
Voor iemand die niet kan lezen. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

-The_Mask- schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:30:
[...]

Goed opgelet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

twinkey schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:03:
[...]

Wat is je vcore in de bios? 1,48 lijkt me vrij hoog... voor 24/7
Ik draai nu met een e8400 op 4,06 Ghz (FSB 450 Mhz) met 1,4 Volt in de bios... Hij word niet echt warm ofzo... maar een hoger voltage lijkt mij niet heel bevordelijk voor de levensduur...?
1.4V in bios... hoeveel in real life precies? :)
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:18:
Dus die paar voltjes erbij maakt niet echt uit... over een paar jaar zullen ze toch alweer overbodig zijn :) En zolang je de temps "ok" houdt gaan die cpu's ook op dat voltage erg lang mee ;)
Eehh... páár voltjes? Ik mag hopen dat je dat niet meent :X :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:30:
offtopic:
Me E8400 is trouwens officieel DOA ook in een Maximus Extreme doet hij niets
Naja ben dik tevreden over me e8500

Een offtopic bericht is niet voor niets een offtopic bericht :P
M.a.w: die lees ik nooit :z
Verder... is het wel balen :X
Jejking schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:41:
[...]

Eehh... páár voltjes? Ik mag hopen dat je dat niet meent :X :>
Jawel...
Stock van de E8500 is uuhm 1.2V en hij jaagt er 1.48v doorheen dus .... 8)7 páár 0, voltjes dan d:)b

Ennuh... oowja, ben begonnen met m'n project :) morgen komen de 1e spullen binnen, dus dat worden hoop ik binnekort lage temps voor m'n cpu'tje O-) Jejking "remember"
Dan alleen nog een MicroATX bordje van rond de 65euro dat goed clockt O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Heb mijn E8400 ook binnen. Doet (ff snel geprobeerd) op 1.18v 3,6ghz orthos.
Stock koeler van Wolfdales koelen ook niet echt, veel te klein. Misschieen voor een HTPC wel handig, maarja. Morgen de Tuniq Tower erop, en gaan voor de sub 10 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:53:
Dan alleen nog een MicroATX bordje van rond de 65euro dat goed clockt O-)
Ik denk dat je dan het beste een moederbord kunt zoeken met een G31 chipset van Intel. O-)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Pffff does gek, nice score! _/-\o_ Ik dacht dat je 2x een E8400 had of ook maar meteen een E8500 meegepakt?

Jammer dat je die andere zo snel had verkocht, had binnen 3 minuten gereageerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Hier een E8400 met P5K-E op 4Ghz, anderhalf uur Prime stabiel. Validation. Als ik meer tijd heb ga ik verder. Heb wel 1,4v op CPU gezet hiervoor in BIOS. Wat echte voltage is weet ik niet.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik mag denk ik wel spreken van een succesvolle overklok: Validatie

CPU: E6400 @ 3GHz
Core Voltage: Stock 1.312 V
CPU Stressed: 47 graden max.
CPU Idle: 30 graden max.

Ik kan de temperatuur nog omlaag krijgen omdat er nu een vrij slechte airflow is. Warme lucht kan niet weg. Komt iig verandering in. Cpu is nu 14 uur Orthos stabiel.

3DMark06 resultaten met een Asus HD3870@stock:
Voor overklok: 9212 punten
Na overklok: 11592 punten

CPU overklok: 41%
3Dmark06 winst: 26%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:46:
[...]

Wat is een veilig voltage om te beginnen voor de NB (P35) op een P5KR?
Dunno, maar voor P65 is het 1.6 met actieve koeling en 1.5 zonder actieve koeling...
Denk dat het voor jou rond hetzelfde zal hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bah klote P5B, van alles geprobeerd om hem van die Link Width van 1x af te halen maar het lukt gewoon niet :(
Naja binnen kort komt er een Gigabyte GA-P35-DS4 in te liggen, hopelijk heb ik het probleem hier dan niet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog wel een DS3 voor je, gaat weg ivm nieuw project (MicroATX formaat waar deze te groot voor is) 8)7
2 maandjes oud nog maar ;) gaat binnekort op V&A...

Maargoed, vind toch wel dat de E8xxx serie zeer goed geslaagd is... jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:40:
Heb nog wel een DS3 voor je, gaat weg ivm nieuw project (MicroATX formaat waar deze te groot voor is) 8)7
2 maandjes oud nog maar ;) gaat binnekort op V&A...

Dankje voor het aanbod maar ik neem er één van mijn klasgenoot over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ben tevreden, alleen jammer dat m'n moederbord de temperaturen niet goed uitleest (Abit Ip35-pro) en dat ik dus even moet wachten totdat er een bios updat is.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Zit hier een beetje met mijn E6750 te spelen.

Op dit moment @ 3400Mhz (8*425), stock voltage, 44C Load met Thermalright Ultra 120, 1:1 met Corsair XMS PC6400.

Nu ben ik aan het zoeken naar een actuele OC-database waarin veel E6750 vermeld staan. Er was zo'n site waar veel CPU's op stonden met de Stepping erbij e.d, daar kon ik zo zien dat mijn antieke Athlon XP 1800+ een bagger overklokker was :)

Ben namelijk benieuwd of mijn E6750 een goede batch is of niet 8)

SLA9V Costa Rica, 3745B234. Dus week 45 2007. Zit er trouwens nog verschil tussen een MALAY of een Costa Rica? Ik dacht me te herinneren dat MALAY de beste waren.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Jejking schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:41:
[...]

1.4V in bios... hoeveel in real life precies? :)
In hardware monitor in de BIOS geeft t'ie dan 1.36 aan, en in CPUZ geeft t'ie dat ook aan: 1.368 Volt

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k137/hans2009/E8400-4050.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Ik heb wel 10 graden verschil tussen core 1 en core 2. Op 4 Ghz is core#0 50 graden en core#1 39 graden. Aldus HW monitor. (TATA doet het niet meer :? ) Ook de max temp was 73 om 65 tijdens prime. Zou ik de pasta niet goed verdeeld hebben? Is wel een erg groot verschil of niet? Arctic Silver 5 pasta + Arctic Freezer koeler (dat 16 euro geval). En voltage is 1,30/1,296 aldus HWmon/CPU-Z. Ik ga hem nog even verder duwen, kijken hoever ik kan.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

ik twijfel aan de snelheden van mijn E6400. Ik doe een 1M Super Pi Mod actie. Komt er op stock speed (2,13GHz) 27,5 seconden uit en op 3Ghz 20,2 Seconden. Procentueel klopt het goed. 40% overklok en 37% Super Pi toename. Hoeveel hoor ik eigenlijk te halen op 3GHz want ik zie sommige hier die op 3GHz die 17 Seconden halen?

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 28-01-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Nou het is gelukt hoor. Moest mijn Vcor blijkbaar flink wat opschroeven.... Overigens die 1e vcor die ik aangaf klopt blijkbaar niet. Zit nu op 1.34 Vcor. CPU-Z gaf het eerst wel aan, maar in mijn validation screen zie ik dat ie er weer niet bij staat. Idle zijn de temps 32 en onder load komt ie niet boven de 50. Is dat wat of niet echt verstandig om 24/7 op te draaien?

CPU-Z --> http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=304688

(heb ook meteen een nieuwe 3dmark06 score binnen @ 17228 :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat lijkt mij prima hoor, 50 is ruim binnen de max temp van ( 60 ~ 65 ) die voltage is ook niet erg, gebruik ik nu ook al een paar maanden 24/7 op m'n e6750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
azerty1234 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:15:
ik twijfel aan de snelheden van mijn E6400. Ik doe een 1M Super Pi Mod actie. Komt er op stock speed (2,13GHz) 27,5 seconden uit en op 3Ghz 20,2 Seconden. Procentueel klopt het goed. 40% overklok en 37% Super Pi toename. Hoeveel hoor ik eigenlijk te halen op 3GHz want ik zie sommige hier die op 3GHz die 17 Seconden halen?
Licht aan meer dingen dan alleen het aantal GHz van de processor als je geheugen op een hele hoge snelheid laat lopen zal SuperPI ook sneller zijn. Als je 3 GHz draaid op 500 * 6 zal dit ook sneller zijn dan 333 * 9.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah. Nog steeds lukt het me niet. 2.8 Ghz is de max :S Misschien komt het door mebrakke geheugen: Nanya PC4300.. Steeds boven de 2.8 Ghz valt ie weg tijdens gamen of hij geeft een blauw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

gister nog uurtje orthos op 8*500mhz gedaan op me e8400, en met 1.36v gaat het goed :D al denkt orthos zelf dat ik op 9*500 zit...

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08052/500x8-1h_orthos170.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik heb ook 500x8 op mijn E8400. 9x500 is niet stabiel te krijgen.. ook niet met 1.6v :(

het snelste wat ik heb kunnen doen is ook 10.469sec superPI... maar direct daarna sloeg de pc ook vast -> geen screen.

wat wel mooi was, mn E8400 geeft 1000 3Dmarks meer als mijn vorige E2140. op dezelfde instellingen (3.2GHZ. 400x8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Wil iemand even checken tot hoever een E8400 zich laat ondervolten op standaard snelheid?

Ik ben van plan deze CPU aan te schaffen voor in mijn HTPC en wil 'm graag i.c.m. een Scythe Ninja Mini fanloos laten draaien. Ben erg benieuwd of dit mogelijk is en in hoeverre deze CPU zich laat ondervolten.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

dat zal toch ook van de combinatie bord/cpu afhangen? mijn bordje heeft alleen een voltage increase optie, waar geen negatieve waarden bij zitten...
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste