Toon posts:

Nieuw systeem bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik wil de komende maand een eigen systeem in elkaar gaan bouwen [alleen kast].
Nu heb ik al wat onderdelen die waarvan ik weet dat ik ze er sowieso in wil hebben,
maar ik mis nog wat kennis van een paar onderdelen.

Wat ik al weet is:
- Intel Quad Processor
- 4 GB RAM
- 1TB HD
- GeForce 8800GTX

De volgende vragen:
- Welke Intel Quad kan ik het beste halen, de Q6600 of beter wachten op de Q9x?
- Nu weet ik dat ik een moederbord moet hebben met socket 775, maar welk moederbord
is een verstandige keuze?
- Aangezien het nogal wat Watt gaat kosten, wat is aan te raden voeding?

Het systeem is bedoelt als gaming PC
Mijn budget is €1250,- [dat is exclusief videokaart], wat raden jullie mij aan?

Het kan zijn dat deze vragen nogal noob zijn, maar ik haal niet veel wijs uit de huidige topics.
Ik zou graag ge beargumenteerde reacties zien, anders kan ik net zo goed het rijtje overnemen uit het November Gamesysteem topic.

Alvast bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 01:43 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 01:41:
Het kan zijn dat deze vragen nogal noob zijn, maar ik haal niet veel wijs uit de huidige topics.
Toch staan de meeste dingen daar wel in, dus wat kan je niet vinden? Er staat al veel info in [BBG] High-end gamesysteem november 2007, en met die informatie kun je weer verder gaan zoeken :) .
Ik zou graag ge beargumenteerde reacties zien, anders kan ik net zo goed het rijtje overnemen uit het November Gamesysteem topic.
Nou, het is op GoT juist de bedoeling dat jij gaat beargumenteren waarom je iets kiest, niet andersom ;) . Vandaar dat het zelf zoeken ook zo belangrijk is; het is jouw computer en dan ben je straks veel blijer met je selectie :P .

Voor de voeding is een apart topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 18. En de rest is ook wel te vinden; voor de processor kun je op zoek gaan naar benchmarks, zie ook de PMG FAQ en HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Succes.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 05-12-2007 01:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met Gambieter.

Helaas kan ik jou niet meer nomineren voor behulpzaamheid :(

Verwijderd

Topicstarter
Toch kan ik er nu niet uit halen of ik nu een Q6600 moet halen of beter kan wachten op de Q9x serie.
Ik kan daar nergens een discussie over vinden waar mensen met feiten komen ipv alleen theorieën.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 03:14:
Toch kan ik er nu niet uit halen of ik nu een Q6600 moet halen of beter kan wachten op de Q9x serie.
Ik kan daar nergens een discussie over vinden waar mensen met feiten komen ipv alleen theorieën.
Fact is... Penryn (de Q9xxx en E8xxx) zijn gewoon niet leverbaar. Dat komt allemaal maar net op gang. Dus er valt nog weinig te discussiëren. Zoek eens wat (p)reviews, die zijn er zat :)

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zoals je ziet is het prestatieverschil tussen een processor van de nieuwe generatie (q9450) en enkelen van "nu" (e6850, q6600) niet zo groot. (merk jij het verschil tussen 5,8 en 6,7 seconden wachten 8)7 ?)

Is het jou waard nog te wachten?
Zo nee: zoek dan eens naar reviews en benchmarks van de processors van de huidige generatie. Dan zie je welke voor jou het best geschikt is.

[ Voor 7% gewijzigd door MuisM4t op 05-12-2007 22:35 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45
Overigens lijkt het me niet verstandig op dit moment een 8800GTX te halen. Voor een fractie van de prijs heb je een 8800GT (atm niet echt leverbaar maar dat komt vast nog wel) die bijna dezelfde prestaties bied, lager stroomverbruik heeft, en maar 1 slot inneemt.

En als de 8800GT niks voor jou is, komen er binnenkort ook nog weer nieuwere alternatieven die de 8800GTX alle hoeken van de kamer laten zien. Die wordt dan dus ook weer goedkoper.

Tsja, altijd lastig. Je kunt wel blijven wachten. Je moet het voor jezelf afwegen, maar overweeg de alternatieven in ieder geval :)

Het nieuwste van het nieuwste (duurste van het duurste) is in ieder geval nooit verstandig in computerland. De prijzen dalen zo snel, en de technologie vordert net zo snel.

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-01 17:13

Kwastie

Awesomeness

Of je kunt wachten op de nieuwe 8800GTS(letop 512mb! niet 320 of 640) deze kost 275 euro en presteert in sommige gevallen beter dan de 8800GTX

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research (zoals gezegd in het topic, zoek hier en daar wat rond) en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.