Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
T7300 / T7500: €198
T9300: € 274
Het is wel logisch dat de 2,5 GHz duurder is dan de 2,2 en 2,0 maar ik heb nooit begrepen waarom die 2 laatste even duur zijn.
Nu iets anders.
Het programma SetFSB dient om de FSB clocksnelheid aan te passen. Deze acer wordt niet uitdrukkelijk ondersteund maar de waarden kunnen wel uitgelezen worden als je als clockgenerator ICS9LPR501HGLF kiest. Als je dan iets veranderd gebeurd er jammergenoeg niets. De werkelijke snelheden van de CPU en FSB blijven onveranderd. Ik heb nauwlijks verstand van deze diepgaande materie maar misschien kan iemand licht werpen bij de maker van dit programmaatje.
Een andere mogelijkheid om overclocken mogelijk te maken is het BIOS aanpassen. Er zijn fora waar men schijnt gevonden te hebben hoe je opties kunt bijmaken in het BIOS maar natuurlijk niemand die zoiets aanpast voor een laptop. Je kunt natuurlijk moeilijk testen op zo een motherboard en als er iets mis gaat is het ook nogal moeilijk te recoveren lijkt mij.
Het gaat mij natuurlijk niks aan maar ik vraag me al een hele tijd af waarom sommige mensen hier met alle geweld XP willen installeren op een laptop als deze. Lijkt me logisch dat dan niet alles vlekkeloos werkt. XP is een 6 jaar oud OS. Waarom wil iemand dat op een nieuwe laptop? Als enige reden zou ik kunnen bedenken dat games vlotter draaien maar dat weegt toch lang niet op tegen de voordelen van Vista.
Maar goed, dit forum gaat natuurlijk over ervaringen delen en problemen oplossen, niet over mensen proberen te snappen.
Groetjes
Omdat in XP ALLES vlotter draait. En voordelen in viesta? Die moet ik nog tegenkomen.Flipside schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:53:
Het gaat mij natuurlijk niks aan maar ik vraag me al een hele tijd af waarom sommige mensen hier met alle geweld XP willen installeren op een laptop als deze. Lijkt me logisch dat dan niet alles vlekkeloos werkt. XP is een 6 jaar oud OS. Waarom wil iemand dat op een nieuwe laptop? Als enige reden zou ik kunnen bedenken dat games vlotter draaien maar dat weegt toch lang niet op tegen de voordelen van Vista.
Life is what you others make it.
standaard leuke functies.
ziet er leuk uit
etc moet ik doorgaan?
ik wil gewoon niet meer terug naar xp... hoewel ik er nog wel veel mee omga.. vista is gewoon beter vind ik
En XP start hier in 40 seconde op zonder acer troep.LeVortex schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:57:
vista start sneller op als je de acer meuk verwijdert...
standaard leuke functies.
ziet er leuk uit
etc moet ik doorgaan?
ik wil gewoon niet meer terug naar xp... hoewel ik er nog wel veel mee omga.. vista is gewoon beter vind ik
Wat zijn die leuke functies? En wat ziet er dan zo leuk uit?
Ik werk het liefste met de klassieke windows stijl. Voor mij zijn dat echt geen voordelen die je noemt.
Een voordeel is, imo, iets wat ALLE gebruikers ten goede komt.
Dan moet je toch beter kijken. Vista heeft echt wel voordelen tov XP. Kijk alleen maar naar het netwerkcentrum. Veel betere toegang tot netwerken en verbinding maken met een draadloos netwerk gaat vele malen makkelijker. Het ziet er ook nog eens schitterend uit en persoonlijk vind ik het veel volwassener dan het 'babyblauw' van XP. Het is even overschakelen, maar nu wil ik echt geen XP meer terug hoor...falling_down schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:54:
[...]
Omdat in XP ALLES vlotter draait. En voordelen in viesta? Die moet ik nog tegenkomen.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Ja zo heeft iedereen zn eigen ervaringen. Ik krijg juist compatibility en ondersteunings problemen met veel hardware. Iedereen heeft zn eigen smaak, en laten we het daar maar op houden.Gerwin89 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:12:
[...]
Dan moet je toch beter kijken. Vista heeft echt wel voordelen tov XP. Kijk alleen maar naar het netwerkcentrum. Veel betere toegang tot netwerken en verbinding maken met een draadloos netwerk gaat vele malen makkelijker.
Ja, het was na een tijdje meer een uitdaging geworden eigenlijk om 't werkende te krijgen met AHCI. Maar ik heb nu via NLite de AHCI drivers in m'n XP installatie toe weten te voegen, dit is eigenlijk totaal niet moeilijk en nu is 't geen enkel probleem meer om XP erop te zetten zonder gehannes in de bios.Flipside schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:53:
Maar goed, dit forum gaat natuurlijk over ervaringen delen en problemen oplossen, niet over mensen proberen te snappen.
Groetjes
De reden waarom ik eraan begon is idd voor wat je zelf al zegt, het gamen en om te zien hoe snel XP nu draait op deze laptop en of dat werkelijk veel sneller is dan Vista.
Ik heb nu dus XP en Vista naast elkaar geinstalleerd en maak op dit moment eigenlijk meer gebruik van Vista, er zijn weldegelijk dingen verbeterd m.b.t. gebruiksgemak, daarnaast lever je wel iets in qua performance, maar op deze laptop is dat niet zo'n punt.
Gister deed het nog, ja ja je raad het al volgende dag zag hij mijn router niet meer geen enkele router.Ik heb de stuur programma gedinstalleerd en weer geinstalleerd geen effect.Veilige modus ook niet.
dit is mijn Wlan Driver
intel r pro wireless 3945abg network connection.
het Lampje Brand wel maar om de 8 sec.
verder staat me wirles als toegestaan.Zelf ben ik met een andere laptop draadloze signalen gaan zoeken en hij zag mij Router wel, dus het ligt niet aan me Router.
Mijn idee is dat me Draadloze kaart is gebrand?
kan iemand mij helpen.
Bios al up to date?lilsolid schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:47:
hey ik heb een probleem met me wirles van me laptop.
Gister deed het nog, ja ja je raad het al volgende dag zag hij mijn router niet meer geen enkele router.Ik heb de stuur programma gedinstalleerd en weer geinstalleerd geen effect.Veilige modus ook niet.
dit is mijn Wlan Driver
intel r pro wireless 3945abg network connection.
het Lampje Brand wel maar om de 8 sec.
verder staat me wirles als toegestaan.Zelf ben ik met een andere laptop draadloze signalen gaan zoeken en hij zag mij Router wel, dus het ligt niet aan me Router.
Mijn idee is dat me Draadloze kaart is gebrand?
kan iemand mij helpen.
Deze nieuwe had als bios 3708. Mijn oudere 5920 had ik al geupdated naar steeds nieuwere Bios versies, momenteel dus de nieuwste 3808. Op die werkte al enige tijd Windows Ready Drive niet meer. Ik was er nog niet achter gekomen waarom niet. Het heeft het ooit in het begin wel gedaan.
Nu op de nieuwe 5920 gekeken en hierop werkte het dus wel met bios 3708. Ik heb nu de bios geupdate naar 3808 en nu werkt het ook op de nieuwe niet meer. Misschien is Ready Drive niet heel belangrijk, maar het is toch raar dat een nieuwere bios minder functionaliteit heeft.
Temeer er dit in de releasenotes van 3808 staat:
Heeft iemand anders hier ervaringen mee?;
; Date : 01/29/'07
; ZD1 BIOS Ver. : v1.3808
; Z01 BIOS Ver. : v1.3806
; ZD1 EC Version: 0.045
; Z01 EC Version: 0.045
; ZD1 IGD BIOS : 1478
; Z01 IGD BIOS : 1478
;
ZD1:
1. Fix Robson cache policy select items "ReadyBoost and ReadDrive" Enabled can
not be selected since bios 3801.
P.s. Ik was ooit in dit topic één van de "voorvechters" voor XP op de 5920, maar op mijn oude 5920 had ik sinds kort al een dual boot en nu ga ik op beide over op Vista only. Wel met schone instalaties zonder Acer meuk en zonder recovery partitites. De komst van SP1 heeft mij overtuigd.
ben ook net achter gekomen dat me wlan Service uit staat en als ik hem probeer te starten krijg ik de volgende fout :1086 afhankelijkheids service of -groep kan niet worden gestart
iemand?
Misschien een wat lomp antwoord, maar heb je 'm wel aangezet met 't wlan knopje linksboven?lilsolid schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:03:
[...]
ben ook net achter gekomen dat me wlan Service uit staat en als ik hem probeer te starten krijg ik de volgende fout :1086 afhankelijkheids service of -groep kan niet worden gestart
iemand?
In de specs en de folder staat "up to 1280Mb Nvidia Gforce 8600M GT turbocache"
Maar hoe vergroot ik het videogeheugen dan? Of waar kan ik dat instellen.
Jah hij staat als wirles toegestaan.Da-WiZZy0n schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:56:
[...]
Misschien een wat lomp antwoord, maar heb je 'm wel aangezet met 't wlan knopje linksboven?
De videokaart zal zelf bepalen wanneer hij van je werkgeheugen afsnoept. De 8600M GT heeft iets van 256 mb videogeheugen oid, de turbochache heb ik nog nooit mee gewerkt. Kan best zijn dat die kaart geen dedicated geheugen heeft, of iig niet zoveel als een normale GT. Je kan (naar mijn weten) iig niet zeggen hoeveel geheugen hij moet gebruiken. In 2d windows stand verbruikt hij amper wat werkgeheugen en in een 3d game weer genoeg om de game te kunnen draaien. Ik raad bij kaarten welke turbochache hebben, in vista, altijd 2gb werkgeheugen aan.frankx schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:05:
Vraag over de video kaart:
één is geen, twee is één
De grootte van de TC wordt bepaald door je hoeveelheid intern geheugen.frankx schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:05:
Vraag over de video kaart:
Op zowel de Aspire 5920G-302G16N als 5920G-602G25MN is de TC 767MB. Alleen het totale beschikbare videogeheugen is anders omdat de laatste 512MB dedicated heeft en die andere 256MB.
Als je er een gieg extra geheugen inzet zal de TC waarschijnlijk toenemen.
Quote van de Acer site:
NVIDIA® GeForce 8600M GT with up to 2304 MB of TurboCache™ technology (up to 512MB of dedicated GDDR2 VRAM, up to 1792 MB of shared system memory*),
hmm klinkt allemaal wel aannemelijk, maar kan je ergens zien hoeveel memory de kaart dat nu gebruikt op dat moment. Zelf heb ik de 5920G-602G25MN met 4Gb internet geheugen en Vista 32 bits (dus maar 3gb bruikbaar). Het mooiste zou zijn als de video kaart het "verloren" geheugen (1gb) vista niet kan handelen zou gaan gebruiken.KarlMarX schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:12:
[...]
De grootte van de TC wordt bepaald door je hoeveelheid intern geheugen.
Op zowel de Aspire 5920G-302G16N als 5920G-602G25MN is de TC 767MB. Alleen het totale beschikbare videogeheugen is anders omdat de laatste 512MB dedicated heeft en die andere 256MB.
Als je er een gieg extra geheugen inzet zal de TC waarschijnlijk toenemen.
Quote van de Acer site:
[...]
Wat staat er bij jou dan in je "nVidia configuratiescherm" bij "Systeeminformatie"? En dan specifiek bij "Gedeeld Systeemgeheugen"? Dat is wat er is toegewezen aan TC.frankx schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:16:
[...]
hmm klinkt allemaal wel aannemelijk, maar kan je ergens zien hoeveel memory de kaart dat nu gebruikt op dat moment. Zelf heb ik de 5920G-602G25MN met 4Gb internet geheugen en Vista 32 bits (dus maar 3gb bruikbaar). Het mooiste zou zijn als de video kaart het "verloren" geheugen (1gb) vista niet kan handelen zou gaan gebruiken.
Of het van die extra "verloren" gieg af gaat is moeilijk te controleren, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk helaas. Als Vista het niet kan aanspreken dan zal de videodriver dat waarschijnlijk ook niet kunnen aangezien die afhankelijk is van het OS.
Verwijderd
Ik heb niet zo veel ervaring met overclocken van videokaarten en het is me nog niet duidelijk welke tooling ik moet gebruiken (nTune, RivaTuner?) en met welke tool ik het beste de verschillende temperaturen in de gaten kan houden.
Is de volgende info nog steeds actueel (post van 2006)?
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=10099
Iemand advies?
bvd
Verrek, dat had ik nog nooit gezien. Bedankt voor de Tip...KarlMarX schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:11:
[...]
Wat staat er bij jou dan in je "nVidia configuratiescherm" bij "Systeeminformatie"? En dan specifiek bij "Gedeeld Systeemgeheugen"? Dat is wat er is toegewezen aan TC.
Of het van die extra "verloren" gieg af gaat is moeilijk te controleren, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk helaas. Als Vista het niet kan aanspreken dan zal de videodriver dat waarschijnlijk ook niet kunnen aangezien die afhankelijk is van het OS.
Bij mij staat er:
ForceWare-versie: 101.38
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 1279 MB
Toegewezen videogeheugen: 512 MB
Videogeheugen systeem: 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen: 767 MB
Video-BIOS: 60.84.41.00.18
IRQ: 5
Bus: PCI Express x16
Z
Graag gedaan!frankx schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:36:
[...]
Verrek, dat had ik nog nooit gezien. Bedankt voor de Tip...
Bij mij staat er:
ForceWare-versie: 101.38
Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 1279 MB
Toegewezen videogeheugen: 512 MB
Videogeheugen systeem: 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen: 767 MB
Video-BIOS: 60.84.41.00.18
IRQ: 5
Bus: PCI Express x16
Z
Wel gek als jij 3 a 4GB geheugen heb, jij toch ook "maar" 767MB TC heb.... Lijkt erop dat dat dan toch niet automagisch het TC wordt vergroot aan de hand van het beschikbare RAM. Of wellicht dat alleen als nog meer nodig is hij het verder vergroot....
1279MB totaal videogeheugen lijkt me op zich wel meer dan genoeg.
Kunnen mensen hier trouwens even hun Windows Vista prestatie index posten?
Ik heb met mijn 5920G-302G16N:
4,9 / 4,8 / 4,7 / 5,3 / 4,9
En met mijn 5920G-602G25MN:
5,1 / 4,8 / 4,8 / 5,3 / 5,2
Hierbij valt mij op dat er geen verschil zit in score voor spellen, terwijl de laatste wel 256MB meer dedicated video RAM heeft. Verder vind ik het zeer opvallend dat de harde schijf bij de 25MN een stuk sneller lijkt. In mijn 16N zit een Hitashi en in mijn 25MN zit een WD. Ook de Aero prestaties zijn 0,1 hoger op de 25MN wat dan wel weer een beetje typisch is..
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb ook een 5920G-602G25MN en heb hierbij precies dezelfde score als jij. Het is al langer bekend dat dat geen scores zijn waar je veel waarde aan moet hechten. Echte benchmark software als 3DMark of SiSoft Sandra zijn wat betrouwbaarder. Maar aangezien wij exact dezelfde scores halen is die Windows Experience Index in ieder geval wel consequentKarlMarX schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:28:
[...]
Graag gedaan!
Wel gek als jij 3 a 4GB geheugen heb, jij toch ook "maar" 767MB TC heb.... Lijkt erop dat dat dan toch niet automagisch het TC wordt vergroot aan de hand van het beschikbare RAM. Of wellicht dat alleen als nog meer nodig is hij het verder vergroot....
Hierbij valt mij op dat er geen verschil zit in score voor spellen, terwijl de laatste wel 256MB meer dedicated video RAM heeft. Verder vind ik het zeer opvallend dat de harde schijf bij de 25MN een stuk sneller lijkt. In mijn 16N zit een Hitashi en in mijn 25MN zit een WD. Ook de Aero prestaties zijn 0,1 hoger op de 25MN wat dan wel weer een beetje typisch is..
Mijn presetatieindex is toch ff anders:KarlMarX schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:28:
[...]
Graag gedaan!
5,1 / 4,8 / 4,6 / 5,3 / 5,2
Mijn aero index is dus 0,2 lager....
Ik heb een standaard machine maar dan met 4Gb en de standaard drivers... Hoe krik ik die 0,2 index op??? Niet dat ik het zal merken, maar toch...
Is het een kwestie van andere grafische drivers?
Acer loopt gewoon altijd vreselijk achter, de meeste drivers doen ze nooit meer updaten na het uitbrengen van een model laptop. Maar juist bij videodrivers is updaten redelijk belangrijk, met name voor comabiliteit met nieuwe 3D spellen.
4,9 / 4,8 / 5,7 / 5,4 / 4,9
Dit is zonder hardware te veranderen maar wel met overclockte GPU.

Beide notebooks hebben verder een ingebouwde multi-format card reader, Dolby Digital sound en optical S/PDIF out, HDMI, een Express Card 54 slot, Bluetooth 2.0 met EDR, een geïntegreerde webcam, Gigabit Ethernet en een fingerprintreader.
Qua resolutie komen ze ook aardig mee: beide (8920G en 5920G) hebben een beeldschermreso van 1920 x 1080, van 6920G komen ook modellen uit met een reso van 1366 x 768 pixels.
Verwijderd
Bij het opstarten kreeg ik regelmatig een zwart of mooi gekleurd scherm dat ik liever niet heb.
Reboot was dan vereist. Dus er moet waarschijnlijk een nieuw videokaartje in gezet worden.
Hij is momenteel in reparatie geeft de acersite aan. Dus we wachten af.
Maak met Everest, of een ander programma, een log aan zodat je later kan zien hoe de temperaturen waren tijdens het gamen. En post ze dan eens hier.HTeK schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:16:
Even een vraagje over de hitte-productie van deze laptop, ik heb de 5920G-602G25MN (dus 2gb en 8600 GT), maar tijdens het gamen wordt het binnen een half uurtje al aardig warm onder de linkerpols (speel veel WoW), en dit blijft dan ook zo, nu is het nu wel te harden, maar ik vraag me af of dit in de zomer problemen kan gaan geven? De laptop staat gewoon 'vrij' op een houten tafel.
Zal ik van het weekend even doen, ik vroeg me meer gewoon af of er meer mensen waren die dit hebben (en of het dus normaal is), en wat de gedachte is over of dit kwaad zou kunnen of niet als het warmer wordt.falling_down schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:39:
[...]
Maak met Everest, of een ander programma, een log aan zodat je later kan zien hoe de temperaturen waren tijdens het gamen. En post ze dan eens hier.
De reparatie is inmiddels klaar. Ik heb telefonisch contact opgenomen en gevraagd wat er gedaan is. Ze hebben een bios update geinstalleerd. Dit zal dan een gloednieuwe biosversie moeten zijn aangezien ik deze al een aantal keer up to date heb gemaakt. Dat verhielp het probleem niet. Dus ik ben argwanend naar de conditie waarin ik mijn laptop terug krijg.Alsatian schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:51:
Ik heb nog geen scheurtjes kunnen constateren. mijn laptop is wel terug voor reparatie.
Bij het opstarten kreeg ik regelmatig een zwart of mooi gekleurd scherm dat ik liever niet heb.
Reboot was dan vereist. Dus er moet waarschijnlijk een nieuw videokaartje in gezet worden.
Zoals ik al eerder schreef heeft het heel even wel gewerkt. Beetje raar.
Ik heb sowieso het idee dat de HD constant ratelt en bezig is. Heb dat index gedoe al uit gezet, maar hij blijft maar ratelen. Heel irritant. De ventilator staat ook bijna continue aan. Ik heb toch het idee dat er sinds de bios update naar 38.08 wat mis is...
Het is de grafische kaart die warm wordt. Het is wel vervelend om links en rechts een andere temp. onder je pols te voelen. Ik verwacht geen problemen, maar we moeten het afwachten.HTeK schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:16:
Even een vraagje over de hitte-productie van deze laptop, ik heb de 5920G-602G25MN (dus 2gb en 8600 GT), maar tijdens het gamen wordt het binnen een half uurtje al aardig warm onder de linkerpols (speel veel WoW), en dit blijft dan ook zo, nu is het nu wel te harden, maar ik vraag me af of dit in de zomer problemen kan gaan geven? De laptop staat gewoon 'vrij' op een houten tafel.
Ik heb nog geen temp-check programma gedraaid, maar ik heb wel gemerkt dat het flink wat warmte scheelt wanneer ik (via het acer epower management) de grafische prestaties op gebalanceerd zet ipv optimale prestaties. Ik merkte (in WoW) vrijwel geen verschil qua prestaties maar het scheelt wel flink in de hitte productie.frankx schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:25:
[...]
Het is de grafische kaart die warm wordt. Het is wel vervelend om links en rechts een andere temp. onder je pols te voelen. Ik verwacht geen problemen, maar we moeten het afwachten.
Verdere specs: http://www.zercom.nl/inde...2049&f=1&h=9&s=1&a=108120
De processor snelheid ligt een stukje lager dan de meeste andere 5920G's, maar hij is wel voorzien van de 8600GT en 4gig ram.
In combinatie met de HDMI-out + s/pdif-out leek mij de blue-ray speler een érg mooie extra. Wat vinden jullie van dit model - ook in vergelijking met de andere 5920G's?
" Play the violent strings of my symphony "
Processor zal de T7xxx-serie niet kunnen bijbenen qua snelheid en is tevens minder zuinig gezien deze op het 65nm-proces is gebakken.
Voor het geld zou ik hem niet links laten liggen
Dank je voor je reactieDaMarcus schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:36:
Voor het geld zeker een leuke notebook. Jammer dat het scherm niet 1080P is, maar een reso van 1920x1200 is eerder uitzondering dan regelmaat op een 15.4" (enkel Dell en Clevo hebben dat zover ik weet).
Processor zal de T7xxx-serie niet kunnen bijbenen qua snelheid en is tevens minder zuinig gezien deze op het 65nm-proces is gebakken.
Voor het geld zou ik hem niet links laten liggen
Zit inderdaad alleen een beetje met die proc.. Maar een 5920G mét blue-ray drive én snellere CPU wordt een stuk duurder. Deze laptop valt net binnen het budget

Ik heb dus ook de 5920G-5A4G25BN gekocht en deze bevalt me prima! Ook ik was bang voor een tegenvallende processor snelheid, maar uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt. Daarbij heb ik in mijn achterhoofd gehouden dat ik de processor eventueel kan upgraden.Symphony-X schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:14:
[...]
Dank je voor je reactieDat het scherm niet 1080p is vind ik geen probleem - heb liever een lagere native res. ivm games. Films kijk ik toch op m'n HDTV - maar heb nog geen blue-ray drive. Dit leek me een goede oplossing [al weet ik niet wat de kwaliteit v/d drive is].
Zit inderdaad alleen een beetje met die proc.. Maar een 5920G mét blue-ray drive én snellere CPU wordt een stuk duurder. Deze laptop valt net binnen het budget
Ik gebruik de blu-ray ook voor op mijn HDTV en dat gaat echt perfect in samenwerking met Powerdvd. Tevens speel ik WoW en dat gaat ook prima (ook op je HDTV fantastisch), daar zet ik de eigenschappen van de videokaart ook op gebalanceerd. Ik moet wel zeggen dat dit laptopje rete heet wordt. Het is zelfs zo erg, dat de perfomance opeens inzakt bij extreme temperaturen. Dus ik adviseer hem vrij van de tafel te zetten. Zelf ik een zalman zm-nc2000 notebook cooler gekocht daarvoor. Op deze manier kakt de performance niet in en staat de notebook meteen in een fijnere positie om te typen/gamen. Dit scheelt zo'n 10 a 13 graden. En dat is net genoeg.
Ah - leuk eens wat te lezen van een 5A4G25BN bezitterPonymaster schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:47:
[...]
Ik heb dus ook de 5920G-5A4G25BN gekocht en deze bevalt me prima! Ook ik was bang voor een tegenvallende processor snelheid, maar uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt. Daarbij heb ik in mijn achterhoofd gehouden dat ik de processor eventueel kan upgraden.
Ik gebruik de blu-ray ook voor op mijn HDTV en dat gaat echt perfect in samenwerking met Powerdvd. Tevens speel ik WoW en dat gaat ook prima (ook op je HDTV fantastisch), daar zet ik de eigenschappen van de videokaart ook op gebalanceerd. Ik moet wel zeggen dat dit laptopje rete heet wordt. Het is zelfs zo erg, dat de perfomance opeens inzakt bij extreme temperaturen. Dus ik adviseer hem vrij van de tafel te zetten. Zelf ik een zalman zm-nc2000 notebook cooler gekocht daarvoor. Op deze manier kakt de performance niet in en staat de notebook meteen in een fijnere positie om te typen/gamen. Dit scheelt zo'n 10 a 13 graden. En dat is net genoeg.
Ik heb de afgelopen dagen nog eens flink wat research gedaan en neig steeds meer richting een heel andere laptop: http://tweakers.net/pricewatch/171950/asus-m51sn-ap008c.html
Wel ff wat duurder en geen blue-ray drive, maar wel een snellere en koelere processor (ivm 45nm t.o.v. 65nm) + koelere videokaart met vergelijkbare prestaties (9500m GS). Ook is de Asus volgens mij van betere bouwkwaliteit.
ik heb m'n laptop inmiddels weer terug. De conclusie van acer: Geen mankementen.Alsatian schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:44:
[...]
De reparatie is inmiddels klaar. Ik heb telefonisch contact opgenomen en gevraagd wat er gedaan is. Ze hebben een bios update geinstalleerd. Dit zal dan een gloednieuwe biosversie moeten zijn aangezien ik deze al een aantal keer up to date heb gemaakt. Dat verhielp het probleem niet. Dus ik ben argwanend naar de conditie waarin ik mijn laptop terug krijg.
Conclusie van mij: Nog steeds hetzelfde mankement!
Dat kost me weer een paar dagen laptop.
Vorige week was 38.08 nog de nieuwste (al voor geruime tijd). Maar vandaag zijn er opeens 3 nieuwe biossen.
De releasenotes voor de nieuwste 38.11:
38.09 en 38.10 stelden niets voor.; Date : 03/14/'07
; ZD1 BIOS Ver. : v1.3811
; ZD1 EC Version: 0.045
; ZD1 IGD BIOS : 1478
;
1. Upgrade kernel code from r1.41 to r1.45
r1.45
1. Incorporated ICH8 BSU V1.8 change for SATA Init.
2. Fixed C6 issue after S4 resume.
3. Fixed PPM _OSC query by OSPM issue.
4. x Fixed CPU fan and throttling issue when DTS disabled with Vista.
5. Fixed system wake from S3 using serial modem issue.
6. Updated MRC 1.04.
r1.44
1. Fix USB 10key number pad issue (see SPR001978 for detail)
2. Fix system long delay with PCI function call.
r1.43
1. WA provide by Intel extended to S4.
r1.42
1. Implement ICH8M BSU 1.71.
2. Remove oem implement ICH8 SATA WorkAround(r1.45 kernel has pull in).
3. Remove AZALIA verb table that w/o HDMI for UMA sku.
Klinkt als redelijk wat verbeteringen.
Vooral punt 4: "4. x Fixed CPU fan and throttling issue when DTS disabled with Vista." klinkt goed, aangezien mijn fan flink aan het blazen was de laatste tijd.
Zo gelijk maar even proberen. Niet vergeten "Load Bios defaults" te doen na het flashen anders
worden de wijzigingen niet actief.
Daarnet dus even de prijzen geupdatet in de TS:
Acer Aspire 5920G-302G25Mi vanaf: € 808,01
Core 2 Duo T7300 2,00GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GS 256MB, 250GB 5400rpm, DVD-RW DL, Vista HP
Acer Aspire AS5920G-302G16N vanaf: € 741,37
Core 2 Duo T7300 2,00GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 256MB, 160GB 5400rpm, DVD-RW DL, Vista HP
Acer Aspire 5920G-602G25MN vanaf: € 805,14
Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 512MB, 250GB 5400rpm, DVD-RW DL, Vista HP
Acer Aspire 5920G-602G25HN vanaf: € 868,70
Core 2 Duo T7500 2,20GHz, 2GB, 15.4" WXGA 1280x800, 8600M GT 512MB, 250GB 5400rpm, HD-DVD, Vista Ultimate
Slaat ook helemaal nergens op zeg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hoe 'doe' je "Load Bios defaults" als ik vragen mag?KarlMarX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:26:
Dat gaat soms snel met Bios updates.
Vorige week was 38.08 nog de nieuwste (al voor geruime tijd). Maar vandaag zijn er opeens 3 nieuwe biossen.
De releasenotes voor de nieuwste 38.11:
[...]
38.09 en 38.10 stelden niets voor.
Klinkt als redelijk wat verbeteringen.
Vooral punt 4: "4. x Fixed CPU fan and throttling issue when DTS disabled with Vista." klinkt goed, aangezien mijn fan flink aan het blazen was de laatste tijd.
Zo gelijk maar even proberen. Niet vergeten "Load Bios defaults" te doen na het flashen anders
worden de wijzigingen niet actief.
In de bios zelf met F9 of op het meest rechter tabblad. Het heet overigens "Load Setup defaults".Gerwin89 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:41:
[...]
Hoe 'doe' je "Load Bios defaults" als ik vragen mag?
[ Voor 47% gewijzigd door KarlMarX op 01-04-2008 12:50 ]
Oké, bedankt. Het net even de bios geupdate en nu ook voor de eerste keer "Load Setup defaults" gedaan. Maar weet je zeker dat dit echt nodig is? Lijkt me zo sterk, omdat bijna niemand dit zal doen na een bios update...KarlMarX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:49:
[...]
In de bios zelf met F9 of op het meest rechter tabblad. Het heet overigens "Load Setup defaults".
Ikzelf heb het ook nooit gedaan dus dat zou betekenen dat de eerdere bios updates totaal geen effect hadden.
Ik kan me het ook herinneren van toen ik nog zelfbouw desktops gebruikte met Asus moederborden. In de Asus bios update tool kon (en werd je aangeraden) aanvinken dat hij het bios op defaults zette na de update.
Overigens zal het vast niet betekenen dat een bios update geen enkel effect heeft gehad, maar zeer waarschijnlijk is het dus voor sommige update onderdelen wel noodzakelijk. Dus ik zou het zeker aanraden, voor het geval dat. En zoveel heftigs kan je toch niet veranderen in de bios.

[ Voor 23% gewijzigd door KarlMarX op 01-04-2008 13:38 ]
Heb je wel de laatste officiele drivers vna de Intel site voor Turbo memory? En de laatste Acer Bios en dus ook load setup default gedaan?
Ik zie op de site dat ik de nieuwste drivers heb, maar hoe kom jij aan SP1? die is er toch alleen nog maar voor de engelse, franse, duitse taal?
[ Voor 14% gewijzigd door [CSC]Outlaw op 02-04-2008 15:46 ]
Ik heb al gelezen dat Acer niks heeft kunnen vinden en dat had ik ook al verwacht.Alsatian schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:51:
Ik heb nog geen scheurtjes kunnen constateren. mijn laptop is wel terug voor reparatie.
Ik ken dit probleem, met die vrolijke kleurtjes. Dat probleem had ik vanaf de 17x.xx nVidia drivers. Probeer eens deze!
Ik begin het idee te krijgen dat het aan de video drivers ligt dat mijn laptop niet goed uit standby komt ik heb nu 173.80, welke drivers hebben goede performance en werken ook goed met standby etc. ?KarlMarX schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:27:
Dan is er toch iets mis bij je laptop. Bij mij werkt Ready Boost en Ready Drive wel prima en zorgt ervoor dat mn hd een stuk minder ratelt. Met SP1 zou de vertraging met uit standby komen en opstarten ook voorbij moeten zijn.
Heb je wel de laatste officiele drivers vna de Intel site voor Turbo memory? En de laatste Acer Bios en dus ook load setup default gedaan?
Verwijderd
COD 4 & lotr 2 kan ik probleemloos draaien op hoogste instellingen.
Nu volg ik dit topic al een tijdje en constant hebben jullie het over drivers updaten
van videokaart, bios updaten e.d.
Ik ben een noob op computergebied, maar heeft dit ook werkelijk resultaat?
Op dit moment gebruik ik zelf de vista 32 bit 174.53. Dit zijn de laatste officiele whql drivers van nVidia. Deze kan je instaleren op je laptop met behulp van een aangepast .inf bestand van laptopvideo2go.com
Met deze drivers werkt standby hier prima. Ook geen rare kleurtjes.
SP1 voor NL Vista is te vinden als RC2. Deze is 99,9% zeker ook de uiteindelijke versie welke zeer binnekort te verkrijgen zal zijn.
Ik heb deze al ene tijdje geprobeerd en werkt perfect. Vista is daardoor nog sneller en stabieler en ik hoef niet meer terug naar XP.
Ook omdat Windows XP op een 24" scherm er niet uit ziet.
Edit: Ik zie dat er ook al officieel 174.74 uit is met whql. Zo maar weer even updaten.
[ Voor 5% gewijzigd door KarlMarX op 03-04-2008 10:27 ]
Bedankt voor de post. Volgens mij heb ik deze drivers al eens geprobeerd. Maar ik zal het nog eens proberen morgen!FaNtJuH schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:25:
[...]
Ik heb al gelezen dat Acer niks heeft kunnen vinden en dat had ik ook al verwacht.
Ik ken dit probleem, met die vrolijke kleurtjes. Dat probleem had ik vanaf de 17x.xx nVidia drivers. Probeer eens deze!
Hoop dat het helpt bij jeAlsatian schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:43:
[...]
Bedankt voor de post. Volgens mij heb ik deze drivers al eens geprobeerd. Maar ik zal het nog eens proberen morgen!
Het ligt volgens mij niet aan de ready boost/drive, want nu staat dat uit maar loopt vista nog steeds vast als ik uit standby kom nadat ik mijn wachtwoord heb ingevuld. Dit is allemaal begonnen sinds dat ik de laatste bios er op heb gezet...
[ Voor 38% gewijzigd door [CSC]Outlaw op 03-04-2008 22:35 ]
Dat zou raar zijn, aangezien de laptops toch wel 99,9% identiek moeten zijn en dus ook identiek op nieuwe biossen moeten reageren. Als het bij mij goed werkt en bij jou niet ga je toch denken aan iets softwarematigs wat dan anders tussen ons moet zijn.
Het lijkt mij dus een kleine kans dat het (alleen) aan de nieuwe bios zou liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door [CSC]Outlaw op 04-04-2008 14:33 ]
Verwijderd
Laptop afgelopen maandag opgestuurd en vandaag teruggekregen. Rand om het scherm is netjes vervangen. Tevens is het BIOS geupdate naar 3808 (readyBoost en readyDrive werken gewoon).Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:33:
Heb vandaag mijn 5920-602G25HN-3Gb binnen gekregen en ook met schreurtje links naast linker scharnier. Lijkt zo langzamerhand toch wel op een 5920 kwaal. Ik ga morgen maar eens bellen met de dealer en Acer.
Nu eerst maar eens drivers updaten.
Waar kan ik dat eigenlijk instellen, dat readyBoost en readyDrive gebeuren?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:09:
[...]
Laptop afgelopen maandag opgestuurd en vandaag teruggekregen. Rand om het scherm is netjes vervangen. Tevens is het BIOS geupdate naar 3808 (readyBoost en readyDrive werken gewoon).
Nu eerst maar eens drivers updaten.
Iemand enig idee waarom mijn laptop iedere keer vast loopt als hij uit standby komt? Het gebeurd alleen maar met het uit standby komen voor de rest is hij rete stabiel.[CSC]Outlaw schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:32:
38.11 ja en heb load setup defaults gedaan. Ik heb niets anders veranderd sinds dat mijn laptop niet goed meer uit standby komt, heb alleen zitten spelen met dat ready boost/drive. Daarvoor kwam mijn laptop altijd zonder moeite uit standby. Nu loopt hij vast nadat ik mijn wachtwoord heb ingevuld of hij laad helemaal maar zodra ik dan iets wil doen loopt vista compleet vast en werkt alleen maar een harde reset nog. Zo lang mijn laptop niet in standby geweest is, is hij gewoon super stabiel en werkt alles dus vraag me echt af wat het kan zijn.
Edit: Ik heb mijn bios weer gedowngrade naar 3808 en nu werkt de standby functie weer normaal, lag dus toch aan de nieuwste bios denk ik dan.
Edit2: ready boost/drive werkt nu ook gewoon weer met deze bios versie.
[ Voor 11% gewijzigd door [CSC]Outlaw op 07-04-2008 09:30 ]
met gemodde INF werkt WHQL toch niet? anyway prima stabiele drivers! Samen met bios update 3811 loopt hij als een zonnetje. Nu totaal geen problemen meer met wifi.Edit: Ik zie dat er ook al officieel 174.74 uit is met whql. Zo maar weer even updaten.
Ik ga vanavond weer eens spelen met N-tune....daar kon je OC profielen instellen. Zodra je een applicatie opstart, gaat meteen het OC profiel in (en geeft je ook een warning als je temperatuur te hoog wordt, en klokt dan weer een standje terug)
Ideaal, omdat je dan met lichte applicaties (msn, office, firefox) ook kan onderklokken om batterij te sparen (en je lappie blijft koel)
edit/ klein dom kwoot foutje
Verwijderd
Heb gisteren ook zo'n laptopje gekocht. Vandaag heb ik hem wat in orde gebracht en draadloos internet thuis geinstalleerd. Alles gaat goed, UITGEZONDERD het geluid
Iemand die mij kan helpen met dit probleem? Eventueel drivers opnieuw installeren? Zo ja, waar kan ik die dan precies vinden op die laptop (want er zitten geen cd'tjes bij met alle drivers hé).
Thanks
Verwijderd
Misschien moet je even in de configuratiescherm de geluidsinstellingen nakijken. of anders in de mixer, in de systemtray.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:21:
Hoi,
Heb gisteren ook zo'n laptopje gekocht. Vandaag heb ik hem wat in orde gebracht en draadloos internet thuis geinstalleerd. Alles gaat goed, UITGEZONDERD het geluid. Ik krijg dus geen geluid uit die laptop (enkel als ik bij die instellingen van het geluid op test klik, dan hoor ik het wel, maar gewoon geluid hoor ik niet).
Iemand die mij kan helpen met dit probleem? Eventueel drivers opnieuw installeren? Zo ja, waar kan ik die dan precies vinden op die laptop (want er zitten geen cd'tjes bij met alle drivers hé).
Thanks
Verwijderd
Thanks, had al wat gezocht, maar met al die tientallen pagina's over die reeks...[CSC]Outlaw schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:37:
Alweer voor de honderste keer in dit topic (search functie is erg handig trouwens) moet je naar config scherm daar naar geluid en dan je output op speakers zetten en niet digitaal.
Sorry dat ik nog niet heb laten of het gewerkt heeft. Helaas haalt het niks uit. Misschien toch maar aan Acer duidelijk maken dat ze er gewoon een nieuwe videokaart in moeten zetten!FaNtJuH schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:25:
[...]
Ik heb al gelezen dat Acer niks heeft kunnen vinden en dat had ik ook al verwacht.
Verwijderd
ik heb deze laptop net een uur en probeer hem aan te sluiten via SPDIF op mijn logitech z-5500. Ik heb een creative SPDIF adapter achtig iets (altijd aangesloten op mijn Xfi xtrememusic), maar ik krijg geen geluid (instellingen wel gecontroleerd). Het is nu Laptop SPDIFout (meest rechter aan de voorzijde) -> SPDIF bracket van Creative > optische kabel > Z5500, maar dus absoluut 0,0 geluid.
Verder is het aan te bevelen om mijn eigen licentie van Windows VIsta Business erop te zetten, in plaats van de image met alle meuk die Acer levert?
Verwijderd
Update: hij gedraagt zich weer normaal.
Voor alle duidelijkheid, het gaat om deze IO module:
http://www.soundblaster.c...bcategory=16&product=1780
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 15:26 ]
1. We hebben een edit knopjeVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:58:
Inmiddels wat gerotzooid met de geluidsinstellingen, begint het ding opeens via de laptopspeakers KEIHARD te piepen/toeteren, niet meer uit te krijgen.. restorepoint gedaan. Niet echt de beste kennismaking dus. Tevens al een keer vastgelopen.
2. Geen idee hoe dit komt, heb er geen ervaring mee..
Haha, dit kwam waarschijnlijk door de microfoon. Volgens mij had je microfoonboost aangezet en dan krijg je inderdaad een keiharde piep die je alleen weg krijgt door dat weer uit te schakelen, een koptelefoon erin doen, of recoveren zoals je dus gedaan hebt.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:58:
Inmiddels wat gerotzooid met de geluidsinstellingen, begint het ding opeens via de laptopspeakers KEIHARD te piepen/toeteren, niet meer uit te krijgen.. restorepoint gedaan. Niet echt de beste kennismaking dus. Tevens al een keer vastgelopen.
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
die bracket slaat nergens op er komt al een optisch signaal uit de laptop je heb een optische kabel met 3.5mm jack nodigVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:58:
laptop was klein uurtje aan het rommelen.
het lijkt allemaal iets sneller... EN ik zie nu dat in 4Gb heb (maar stiekem gebruikt windows er toch maar 3)
Verwijderd
Hoe sluit ik tijdelijk het geluid aan op de z5500, zonder dat 3,5" jack>optische kabeltje?
Verder ben ik tot dusver wel tevreden, Vista werkt opeens wel fijn op zo'n snel systeem
Nu had ik nog een vraag of twee:
- is het scherm duidelijk te lezen bij veel licht? met mijn huidige laptop heb ik namelijk zelfs al zit ik in de schaduw is het scherm nog voor geen meter te lezen
- ik vind nergens benchmarks in combinatie met WoW of bijvoorbeeld Counter-Strike: Source. Zou iemand deze eens uit kunnen testen en mij de resultaten laten weten?
Verder vroeg ik mij af of de grafische prestaties van de 8600m zich een beetje kunnen meten met de x1950GT die in mijn desktop zit?
edit:
Nu zie ik ook dat in de 602G25HN een HD DVD drive zit. Kan ik hier wel DVD's en CD's mee branden?
[ Voor 7% gewijzigd door kwaza op 16-04-2008 23:37 ]
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
jack naar jack kabel (die ook bij je z-5500) hebt gekregen. in de hoofdtelefoonaansluiting prikken en standaard geluidsinstellingen pakken (dus niet digitaal). Digitaal aansluiten moet je een optische kabel halen met aan de ene kant een 3,5 mm plugje en aan de andere kant een toslink aansluiting (kan je overal krijgen). Die prop je in de hoofdtelefoon aansluiting en geluidskaart weer op digitaal zetten en klaarVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:11:
Hoe sluit ik tijdelijk het geluid aan op de z5500, zonder dat 3,5" jack>optische kabeltje?
had je ook uit de gebruiksaanwijzing kunnen halen....of even de search kunnen gebruiken, dit is al keer of 4 uitgelegd

Is er verschil? heeft het zijn om alles te installeren als je SP1 hebt?
Wie weet het
Ik heb die drivers eens bekeken en ze zijn identiek aan de andere drivers. Het versienummer en de datum zijn hetzelfde. De datum is zelfs nog van voor SP1 bestond. Dit is ook logisch dat de drivers hetzelfde zijn want op het vlak van apparaatsturing veranderd er niets met een service pack. Tevens hebben ze de onderverdeling niet consequent doorgevoerd want ze maken geen onderscheid tussen drivers en toepassingen en niet tussen 32 bit en 64 bit.frankx schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:24:
Op de site van acers zijn nu allemaal drivers te verkrijgen die speciaal voor vista sp1 zijn. Echter de versie nummers zijn gelijk aan de "oude" versies op de site.
Is er verschil? heeft het zijn om alles te installeren als je SP1 hebt?
Wie weet het
Als ze persé willen sorteren kunnen ze beter de categoriën anders verdelen: Windows 5 (2000, XP, server 2003) 32bit, Windows 5 64 bit, Windows 6 (Vista, server 2008) 32bit, Windows 6 64bit. Zoiets zou meer zin hebben.
Uiteindelijk heb je ook maar een paar dingen nodig uit die lijst. De Launch Manager is handig, de audio drivers (anders werkt de microfoon niet) en de modem drivers dacht ik. De rest kun je beter van ergens anders halen.
Edit: ze maken wel onderscheid tussen drivers en toepassingen bij SP1 maar niet bij SP0 64 bit en bij SP1 maken ze geen onderscheid tussen 32 en 64 bit maar ze zijn voor 32 bit.
[ Voor 6% gewijzigd door Flipside op 19-04-2008 11:37 ]
Thxn voor je antwoord. Maar waar haal jij al die andere drivers dan vandaan? het zou ons helpen als je alle linkjes is onder elkaar zet.Flipside schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:34:
[...]
.
Uiteindelijk heb je ook maar een paar dingen nodig uit die lijst. De Launch Manager is handig, de audio drivers (anders werkt de microfoon niet) en de modem drivers dacht ik. De rest kun je beter van ergens anders halen.
Ik ben eens bezig geweest met de videokaart en met laptopvideo2go.com, maar ik snap daar geen pepernoot van. Wát moet ik daar downloaden en wát moet ik daarna doen... Inmiddels snap ik het redelijk (kwestie van lezen). Maar welke versie is nu de beste voor de 5920G. Er staan er daar zoveel (ik gebruik vista 32bit)
[ Voor 10% gewijzigd door frankx op 20-04-2008 11:30 ]
Van de site van acer: http link ftp link
Audio Realtek (voor de microfoon)
CIR Winbond (voor de infrarood ontvanger)
CardReader Ricoh (voor de geheugenkaartlezer)
LaunchManager Dritek (voor de extra knoppen en OSD)
Modem Foxconn (voor de modem natuurlijk)
LaptopVideo2Go:
GPU nvidia (gewoon de laatste nemen, verschillen zijn miniem dus maakt verder niet zo veel uit) link forum
Synaptics Touchpad (voor de MediaTouch knoppen rechts en de scrollknop onder de touchpad) link forum
Broadcom Corporation:
NetLink Gigabit Ethernet linkje
Widcomm Bluetooth linkje
Intel Corporation:
WiFi Link link
Chipset Device link
Turbo Memory link
Voor de webcam GEEN drivers intstalleren en om opnames te maken VirtualDub gebruiken.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid schept en als iemand betere drivers weet of andere suggesties heeft horen we dat graag.
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
Super bedankt, ik heb eea geinstalleerd maar merk weinig verschil. Ik had gehoopt dat de video driver een aantan tiende puntjes omhoog zou gaan in de windows index, maar dat val ff tegen.Flipside schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:43:
Je hebt gelijk, een overzicht van de nodige drivers met links zou handig zijn. Hier komt 'ie dan.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid schept en als iemand betere drivers weet of andere suggesties heeft horen we dat graag.
Wat wel sneller en stabieler is, is de wifi verbinding. Deze was eerst met de std. driver 104Mpbs en nu 144Mbps. Dit is max wat deze laptop kan doen op N wireless gebied. Effectief haal ik tot max 30% aan doorvoer snelheid. Hoger haal ik echt niet, ook al zit in 1 meter van het access point.
Maar nogmaals thnx voor de post.
Die synaptics drivers doen het ook niet. No specifik os file geeft die als error. Die versie die gewoon op de synaptics site staat doet het wel alleen dan doet de luxpad het niet (die knoppen rechts) en ik kan hem ook niet handmatig configureren omdat dat scherm er niet goed uit ziet, lijkt wel of er ergens een > ofzo vergeten is in de driver
Bij mij doen deze beide drivers het wel goed.LeVortex schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:41:
bedankt voor de driver linkjes, alleen bij mij werkt die nvidia driver niet, die loopt steeds al vast bij opstarten en wordt ook niet opnieuw gestart.
Die synaptics drivers doen het ook niet. No specifik os file geeft die als error. Die versie die gewoon op de synaptics site staat doet het wel alleen dan doet de luxpad het niet (die knoppen rechts) en ik kan hem ook niet handmatig configureren omdat dat scherm er niet goed uit ziet, lijkt wel of er ergens een > ofzo vergeten is in de driver
De Synaptics touchpad driver is inderdaad een mod van de originele om de MediaTouch knoppen te ondersteunen. Ik heb eens gekeken of ik de originele Realtek audio drivers kan modden om de microfoon te ondersteunen maar ik geraak er nog niet wijs uit.
Het gevolg is dat het smalle stukje er nog in zit, en eigenlijk precies op de ingang van de plek is afgebroken.
Ik heb geen idee hoe ik deze eruit krijg, en ga er ook niet van uit dat dit onder de garantie valt.
(Tevens heb ik niet zo heel veel zin om mijn laptop +- 2 weken kwijt te zijn).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit eruit krijg?
Heb al wel wat met een pincet gepield, maar wou niet echt helpen.
Twee foto's:

Foto's zijn met opzet niet verkleind, om het goed duidelijk te maken.
Verwijderd
Ergens in de thread heb ik al gelinked naar een site (foto's) waar ze hem openhalen, misschien zie je ook hoe je bij deze aansluitingen komt
Heb het opgelost door heel voorzichtig met een klein boortje te zorgen dat ik wat grip had aan de binnenkant van de plug. Vervolgens heb ik hier een schroefje in gedaan en geprobeerd om het er op deze manier uit te trekken. Maar het enige wat ik naar buiten trok was het schroefje zelf, en verder niets.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:42:
Openschroeven en zelf zo'n aansluiting erin zetten.
Ergens in de thread heb ik al gelinked naar een site (foto's) waar ze hem openhalen, misschien zie je ook hoe je bij deze aansluitingen komt
Vervolgens nog ietsjes verder geboord, tot ik een iets beter gaatje had, waar ik vervolgens een klein tangetje in kon stoppen en de plug naar buiten kon trekken.
Iedereen bedankt voor de mogelijke oplossingen!
Heb zelf de 602G25MN trouwens.
En hoe zijn de ervaringen er mee?
Ik wil er 1 aanschaffen maar heb nog geen idee welke.
Als ik naar de zalman koeler kijk. Heb ik het idee dat de koeling te laag zit. En niet op de plek waar mijn laptop het heetst wordt.
[ Voor 26% gewijzigd door Alsatian op 22-04-2008 12:03 ]
Ik heb een laptopkoeler gehad, maar het beviel met niet zo.Alsatian schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:02:
Is er iemand die een laptop koeler gebruikt voor deze laptops? Zo ja, welke gebruiken jullie dan?
En hoe zijn de ervaringen er mee?
Ik wil er 1 aanschaffen maar heb nog geen idee welke.
Als ik naar de zalman koeler kijk. Heb ik het idee dat de koeling te laag zit. En niet op de plek waar mijn laptop het heetst wordt.
Redelijk extra geluid (ook al was wat ik had redelijk stil) en de koeling zit net niet waar de acer hem nodig heeft (rechtsboven).
Met software de temp. eens bekenen met en zonder en dat scheelt dus heel weinig.
Verder kom de laptop ook nog hoger waardoor het typen lastig/onprettig gaat worden (het is al geen dun notebook).
Kheb het dus maar vlug verkocht voor weinig.... eigenlijk was het dus een miskoop.
Dit topic is gesloten.