[Ervaringen] Acer Aspire 5920G - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 83.802 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de HDMI 1.3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem. Als ik via de HDMI mijn acer 5920g aansluit op mijn samsung lcd 32 dan krijg ik wel beeld maar geen geluid. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Google FTW :+

http://www.hdtvinfo.nl/news.php?extend.59

En nee, de notebook is niet voorzien van HDMI 1.3.

[ Voor 11% gewijzigd door DaMarcus op 18-02-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:00:
Ik zit met een probleem. Als ik via de HDMI mijn acer 5920g aansluit op mijn samsung lcd 32 dan krijg ik wel beeld maar geen geluid. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Leer a.u.b. verder kijken dan je neus lang is, niet alleen is het al meerdere kerten vermeld in dit topic je had ook zelf iets kunnen proberen op je laptop. Gewoon bij de audio manager je sound output op hdmi zetten helpt wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik gebruik deze laptop nu al een lange tijd naar tevredenheid met Windows XP.

Alleen het scherm is te klein en vooral te slecht voor fotobewerking etc. Dus wil ik nu een los scherm gaan gebruiken en daardoor onlosmakelijk verbonden ook een los toetsenbord. De laptop gaat dan dichtgeklapt op mijn ladenblok liggen als ik thuis aan het werk ben.

Alleen lukt het me nog niet om de laptop aan te doen of uit standby te halen via een extern usb toetsenbord of (bluetooth) muis.
Met een gewone pc heb je in de bios een optie om je pc aan te laten gaan via toetsenbord of muis. Dat heeft deze Acer niet, dus die optie zal wel niet gaan lukken ben ik bang. Dat is nog overkomenlijk, dan gebruik ik gewoon alleen standby voortaan. Maar dat lukt dus ook nog niet. Op zich heb ik geen standby problemen zoals deze veel voorkomen in dit topic. Met het ingebakken toetsenbord komt mijn laptop meestal probleemloos uit standby.

In de eigenschappen van de externe muis en extern toetsenbord mis ik het tabblad "energiebeheer" waaronder het vinkje hoort te zitten "dit apparaat mag de pc uit standby halen".

Heeft iemand hier een oplossing voor? En zijn er meer mensen die deze laptop met een los scherm en toetsenbord gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-08 07:58
docking station ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wat 1.3 betekend, was dus even een typefoutje.

offtopic: Ik hoop dat de 9800GX2 wel beschikt over 1.3
DaMarcus schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:54:
[...]

Google FTW :+

http://www.hdtvinfo.nl/news.php?extend.59

En nee, de notebook is niet voorzien van HDMI 1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Volgens mij zijn die er helemaal niet voor Acer. Heeft geen speciale aansluiting. Dus als het er al is, werkt het ook gewoon over USB.

Het blijft raar dat er wel externe monitor aansluitingen op zitten, maar verder het ding absoluut niet geoptimaliseerd voor gebruik met losse monitor/toetsenbord.
Hoe moeilijk is het voor Acer om "wake on keyboard" optie te activeren in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van het weekend een Acer laptop gekocht en afgehaald bij een webwinkel. Nu blijkt er na installatie dat ik een dode pixel midden in het scherm zit.

Wat kan ik hier aan doen? Geldt de wet kopen op afstand?

Ik heb namelijk de overeenkomst online gesloten, maar de betaling en levering is terplekke gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat moet je zelf afhandelen ipv in een ervaringen topic te vragen denk ik zo...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een andere vragen. Dode pixel in het midden is niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:58:
Gewoon een andere vragen. Dode pixel in het midden is niet acceptabel.
Ik weet niet of dat zo makkelijk gaat hoor. Er mogen geloof ik een paar dode pixels in het scherm zitten volgens bepaalde normen. Ik weet alleen niet welke norm er op dit scherm zit...

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad, 1 pixel is te weinig om aan de policy te voldoen.. Het moeten er minstens 5 zijn dacht ik..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Alleen lukt het me nog niet om de laptop aan te doen of uit standby te halen via een extern usb toetsenbord of (bluetooth) muis.
Niemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:43

MaxPoweR

-=StopTech=-

KarlMarX schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:37:
[...]

Niemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Heb je al gekeken bij de eigenschappen van de USB hoofdhub bij apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ja, dat is zo'n beetje het enige device waar wel een tabblad energiebeheer is, maar het vinkje staat uit en is greyed out. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:18:
Inderdaad, 1 pixel is te weinig om aan de policy te voldoen.. Het moeten er minstens 5 zijn dacht ik..
Dat is alleen als het aan de rand is. In het midden is hindelijker en daar geldt dat volgens mij niet.

Trouwens, een rechter heeft onlangs een uitspraak gedaan waarbij hij vond dat de technologie inmiddels zo ver is dat geen enkele pixel goed mogelijk is en dus de klant in het gelijk stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:02:
Dat is alleen als het aan de rand is. In het midden is hindelijker en daar geldt dat volgens mij niet.

Trouwens, een rechter heeft onlangs een uitspraak gedaan waarbij hij vond dat de technologie inmiddels zo ver is dat geen enkele pixel goed mogelijk is en dus de klant in het gelijk stelde.
Tsjaa iedere fabrikant heeft hier andere regels voor...
'Een rechter' 'een uitspraak' denk niet dat Acer daar notie van heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
op www.rechtspraak.nl kan je zoeken op uitspraken. Ik heb er nog geen gevonden met betrekking tot dode pixels. Anders zou je kunnen verwijzen naar de uitspraak bij aanspraak op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Jongens, (en meisjes) er is hier toch wel iemand die deze laptop met een extern toetsenbord gebruikt? Zoja, kan hij of zij dan ook de laptop aan doen of uit standby halen met het externe toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Welke videokaart drivers gebruiken jullie op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
173.80 :) Beste OC-resultaten en beste framerates / seconde tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:57:
173.80 :) Beste OC-resultaten en beste framerates / seconde tot nu toe :)
Thank you very much! :D

Ik houd van snelle antwoorden!

[ Voor 7% gewijzigd door Alsatian op 19-02-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:19
Zojuist ook de 5920G-302g25Mi besteld.
Dacht het hier al eens te hebben gelezen, maar het gehuegen is uit te breiden tot 4 gb toch? i.p.v de 2 gb die acer aangeeft?

En ondersteunt de wifi-kaart in deze laptop ook de N-standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 22:16
Robbie T schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:09:
Dacht het hier al eens te hebben gelezen, maar het gehuegen is uit te breiden tot 4 gb toch? i.p.v de 2 gb die acer aangeeft?

chk de beginpost van deze thread, daar staat je antwoord ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Hij ondersteunt wel N, maar maar gedeeltelijk. Hij heeft maar twee antennes, waardoor de maximale snelheid maar 130 Mbps is in plaats van 300 Mbps. Dat is alleen mogelijk met 3 antennes. Beetje jammer van Acer dat ze adverteren met Wireless N, maar de laptop het niet volledig laten benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 19:11
Status veranderd naar: In Testfase, op de Acer website. Dat is nog best snel, in minder dan anderhalve week is hij gerepareerd, weekenden niet meegerekend natuurlijk maar dat is logisch (6 Februari op laten halen door de UPS). Overigens moet ik wel zeggen dat Acer zich wel netjes aan zijn reparatietijden houdt conform de 5 dagen zoals vermeld bij de extra garantie. Want ik had afgelopen vrijdag gebeld en toen werd mij meegedeeld dat ze aan het wachten waren op onderdelen. Hier valt Acer niets te verwijten aangezien het reparatiecentrum daarmee afhankelijk is van derden. :). Nou zal ik hem eind deze week denk ik wel weer binnen hebben gelukkig. Dat is mooi want ik mis hem wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
frankx schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:11:
[...]

chk de beginpost van deze thread, daar staat je antwoord ........
Euh, sorry..
Maar waar?
Can't find it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ja
Ja, gedeeltelijk zoals je hierboven kunt lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
FaNtJuH schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:00:
[...]

Ja

[...]

Ja, gedeeltelijk zoals je hierboven kunt lezen...
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:03:
Ik heb van het weekend een Acer laptop gekocht en afgehaald bij een webwinkel. Nu blijkt er na installatie dat ik een dode pixel midden in het scherm zit.

Wat kan ik hier aan doen? Geldt de wet kopen op afstand?

Ik heb namelijk de overeenkomst online gesloten, maar de betaling en levering is terplekke gebeurd.
Gewoon opsturen naar acer, als die in het midden van je scherm zit dan wordt die gewoon kosteloos vervangen want daar mag er gewoon geen een zitten. Als het aan de rand zit dan gelden er andere regels.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrifying
Mijn ervaring is tot nu toe nog prima met de service van Acer. Reparatiestatus staat op: Gesloten. Hij is vandaag verzonden dus ik verwacht hem morgen weer van de UPS te krijgen (precies 2 weken later, hij is op donderdag binnengekomen bij Acer). Ik zal morgen meedelen of ik tevreden ben met de reparaties (en of die uberhaupt gerepareerd is ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
ik heb sinds de nieuwe bios updates ook af en toe problemen met mijn wifi, soms is mijn verbinding weg en kan dan met geen mogelijkheid meer verbinding maken.... Zowel 3808 als 3805 geprobeerd. Zijn er meer mensen met deze problemen? Ik kan helaas niet zomaar terug flashen naar 3708 omdat ik 64bit vista draai en de bios flash tool niet draait onder 64 :z

Heb overigens ook de nieuwe driver geprobeerd van Laptopvideo2go 174.12 VISTA 64bit | NVIDIA

Deze lijkt tot dusver prima te werken met de drivers 169 serie hoger dan .28 ging mijn scherm af en toe niet aan tijdens het booten....

• 32db
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2022

De 5920G-302g25Mi heeft een Intel pro/wireless 3945ABG kaart. Geen N dus.
Mogelijk kun je ze vervangen door een Intel 4965AGN dual band kaartje voor 2 of 3 antennes.
Oppassen voor de garantie echter.

• Electrifying
Ik heb hem terug maar ik kan er helaas niet lang van genieten. Die slimmerds hebben er een harde schijf in geplaats met Vista Home Premium ipv Ultimate. :( Nou hebben ze die harde schijf wel op mijn verzoek vervangen maar desalniettemin toch wel een slordige fout vind ik persoonlijk. Verder is er helemaal niets mis en is de service van Acer prima. Alleen vind ik dit dus nogal slordig. Ik heb ook bij de service van Acer gemeld dat ik dit nogal slordig vond en dat vonden zij persoonlijk ook. Ik heb dus verzocht om een extra snelle afhandeling omdat ie een dag nadat ie terug is weer weg moet. Tevens het enige wat ik jammer vind is dat ze alle stickers verwijderd hebben. Maar ze plaatsen dan gelijk er een behuizing op met alle stickers. Ik vond die stickers wel handig omdat die rechtersticker heel groot was en op die manier voorkomt hij slijtage van de behuizing :P. Tsja, als ie toch weg moet, laat ik gelijk alles vervangen waar ik ontevreden mee ben :P.

• CLB
  • Niet online
32db schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:07:
De 5920G-302g25Mi heeft een Intel pro/wireless 3945ABG kaart. Geen N dus.
Mogelijk kun je ze vervangen door een Intel 4965AGN dual band kaartje voor 2 of 3 antennes.
Oppassen voor de garantie echter.
ondersteund gewoon N ook al staat dat niet in de vermelding van de Wi-Fi kaart :)
Electrifying schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:52:
Ik heb hem terug maar ik kan er helaas niet lang van genieten. Die slimmerds hebben er een harde schijf in geplaats met Vista Home Premium ipv Ultimate. :( Nou hebben ze die harde schijf wel op mijn verzoek vervangen maar desalniettemin toch wel een slordige fout vind ik persoonlijk. Verder is er helemaal niets mis en is de service van Acer prima. Alleen vind ik dit dus nogal slordig. Ik heb ook bij de service van Acer gemeld dat ik dit nogal slordig vond en dat vonden zij persoonlijk ook. Ik heb dus verzocht om een extra snelle afhandeling omdat ie een dag nadat ie terug is weer weg moet. Tevens het enige wat ik jammer vind is dat ze alle stickers verwijderd hebben. Maar ze plaatsen dan gelijk er een behuizing op met alle stickers. Ik vond die stickers wel handig omdat die rechtersticker heel groot was en op die manier voorkomt hij slijtage van de behuizing :P. Tsja, als ie toch weg moet, laat ik gelijk alles vervangen waar ik ontevreden mee ben :P.
Als ik je verhaaltje zo lees heb je gewoon een andere laptop teruggekregen 8)7
Andere HD, 'stickers verwijdert' --> Don't think so! Zal wel nieuwe behuizing zijn.. Weird :+

• Electrifying
Ik heb geen nieuwe laptop gehad, want er zijn een aantal andere hele kleine beschadigingen (hele kleine vrijwel onzichtbare cosmetische dingen) die er nog gewoon opzitten. Ik hoop wel dat ik hem nu wel binnen de week terug heb. De Garantie afhandeling is wat mij betreft prima verlopen, alleen dit euvel met die harde schijf is dan wel een beetje slordig. In principe maakt mij die windows versie niet zoveel uit, maar het maakt mij wel uit dat er in feite betaald is voor een Ultimate licentie en dat ik nu dus een HP licentie heb. Dus dat moet gewoon in orde gemaakt worden. Verder is het apparaat netjes behandeld (in Ahrensburg). Er zijn totaal geen problemen te ontdekken die onstaan zijn als gevolg van de reparatie, zelfs geen krasjes. Het enige wat ik merkte was dat de reparateurs op sommige plaatsen de nieuwe behuizing niet goed aangedrukt hadden, maar dat is geen probleem, want dat is een kwestie van zelf er even op drukken en alles zit weer zoals het hoort te zitten. Ik heb direct weer een afspraak gemaakt en hij wordt morgen opgehaald door de UPS (again :()

• CLB
  • Niet online
Dan is het toch jammer dat Acer geen service heeft a la Dell, dat er 'n monteurtje langskomt..
Maar Dell is volgens mij ook de enige laptoptoko die dat aanbiedt :)

• 32db
CLB schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:01:
[...]

ondersteund gewoon N ook al staat dat niet in de vermelding van de Wi-Fi kaart :)
Dat zou pas prachtig zijn. :P
Maar hoe weet je dat?

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

32db schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:40:
[...]

Dat zou pas prachtig zijn. :P
Maar hoe weet je dat?
Colin, hij heet niet voor niets 3945ABG ;)

Maar om het wellicht vanuit Colin's opzicht te bekijken: de 3945 ondersteunt het wel, maar gaat niet richting die snelheden :)

• CLB
  • Niet online
Ahhh das ook raar zo'n m'n naam :9

En dat heeft idd te maken met de ontvangstantennes, waar er maar 2 van in de Acer zitten :)

• 32db
Dus met een N-router zou ik theoretisch die 130Mbps halen i.p.v. 54 Mbps met mijn G-router?

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:54
Hi,

Wie oh wie heeft misschien de originele screensaver vor mij van de 5920G ?
Heb helaas geen backup meer. De wallpapers heb ik inmiddels al gevonden.

Vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
KarlMarX schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:04:
Ik gebruik deze laptop nu al een lange tijd naar tevredenheid met Windows XP.

Alleen het scherm is te klein en vooral te slecht voor fotobewerking etc. Dus wil ik nu een los scherm gaan gebruiken en daardoor onlosmakelijk verbonden ook een los toetsenbord. De laptop gaat dan dichtgeklapt op mijn ladenblok liggen als ik thuis aan het werk ben.

Met een gewone pc heb je in de bios een optie om je pc aan te laten gaan via toetsenbord of muis. Dat heeft deze Acer niet, dus die optie zal wel niet gaan lukken ben ik bang. Dat is nog overkomenlijk, dan gebruik ik gewoon alleen standby voortaan. Maar dat lukt dus ook nog niet. Op zich heb ik geen standby problemen zoals deze veel voorkomen in dit topic. Met het ingebakken toetsenbord komt mijn laptop meestal probleemloos uit standby.

In de eigenschappen van de externe muis en extern toetsenbord mis ik het tabblad "energiebeheer" waaronder het vinkje hoort te zitten "dit apparaat mag de pc uit standby halen".

Heeft iemand hier een oplossing voor? En zijn er meer mensen die deze laptop met een los scherm en toetsenbord gebruiken?
Heeft hier nou echt niemand een oplossing voor? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb al een tijdje last dat mijn 1 toets slecht werkt, alleen als je hem flink indrukt werkt hij goed.
Tevens blijft de toets af en toe hangen.
Valt dit ook onder de garantie ?
En is het ook mogelijk om je garantie te verlengen naar 2 jaar, als je latopje al een maandje hebt of kan dat niet meer ?

[ Voor 25% gewijzigd door taz3d_nl op 23-02-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Heb sinds donderdag ook de Acer 5920.

Maar nu heb ik geen recovery dvd aangemaakt, en acer recovery managment er al af gegooid. Kan dit heel veel kwaad?

Weet iemand trouwens wat ik heb een Acer Mobility Center Plug-in?
en de: Intel Matrix Storage Manager

En wat zijn Winbond Cir Drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Robbie T schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:33:
Heb sinds donderdag ook de Acer 5920.

Maar nu heb ik geen recovery dvd aangemaakt, en acer recovery managment er al af gegooid. Kan dit heel veel kwaad?
Doet je laptop het nog?? Nee?, dan kan het geen kwaad. Ga je nog meer verwijderen (waaronder drivers, of storage managers)? Als ie het dan niet meer doet, dan kan het wel kwaad want heb je geen backup.
Lijkt me meer logisch nadenken dan een serieuze vraag :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
KabalA! schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:07:
[...]

Doet je laptop het nog?? Nee?, dan kan het geen kwaad. Ga je nog meer verwijderen (waaronder drivers, of storage managers)? Als ie het dan niet meer doet, dan kan het wel kwaad want heb je geen backup.
Lijkt me meer logisch nadenken dan een serieuze vraag :)
Tuurlijk doet die het nog. Maar aangezien ik de recovery managment nodig heb om een restore dvd te maken (met de fabrieksinstellingen). Daarom de vraag, want als ik mijn laptop straks opnieuw wil installeren, kan dat dan middels F11, of echt de dvd's nodig?

anders maak ik op mijn werk even een dvd-tje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Je kan het programme ook even downloaden van de acer site even installeren backup branden en er weer gewoon af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:30:
Heb al een tijdje last dat mijn 1 toets slecht werkt, alleen als je hem flink indrukt werkt hij goed.
Tevens blijft de toets af en toe hangen.
Valt dit ook onder de garantie ?
En is het ook mogelijk om je garantie te verlengen naar 2 jaar, als je latopje al een maandje hebt of kan dat niet meer ?
Zit er niet gewoon een etensrest onder de toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:15:
[...]

Zit er niet gewoon een etensrest onder de toets?
Nee hoor , laptopje is gloednieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
taz3d_nl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:30:
Antwoord op je vraag: http://www.acer.nl/public...4=Nederland&crc=960673012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Heb een groot probleem met mijn laptop....
Vanmiddag de schijven proberen op te delen met paragon partition manager 9.0, maar dat is fout gegaan.
Tijdens hebt opnieuw indelen wat het programma in dos ging het verkeerd ( scherm sloeg op zwart en ik kon niet meer zien wat er gebeurde )
Was toen genoodzaakt om de laptop uit te zetten na een half uur wachten, en je raadt het al c partitie was kapot en vista kon niet meer booten.
Heb er toen xp op gezet om daarmee fatsoenlijk met norton partition magic mijn partities op te delen.
Na het instaleren van xp kwam ik nog 1 keer in windows, en nu blijft hij hangen bij het xp laad scherm ( je ziet alleen de xp balk lopen maar je komt nooit in windows )
Ik kan ook geen vista meer installeren want dan ie je ook alleen de vista balk lopen maar hij gaat gewoon niet verder met installeren.
Voor een dos boot cd geldt hetzelfde, die laadt ook niet 8)7
Met andere woorden... ik heb geen enkele manier meer om mijn harddisk te benaderen.
Weet iemand misschien wat er aan de hand is ?

Ps een backup van de originele vista heb ik niet ( had me laptopje geinstalleerd met en normale vista cd ) en die backup van me hdd verwijderd. Stom ik weet het, maar het is nu eenmaal zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Heb je toevallig een pc tot je beschikking met sata? Dan zou je je hdd uit je laptop kunnen halen en hem op die andere pc al je partities weggooien (eventueel backuppen), nieuwe partities aanmaken en dan installen op je laptop :)

suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
KabalA! schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:09:
[...]

Heb je toevallig een pc tot je beschikking met sata? Dan zou je je hdd uit je laptop kunnen halen en hem op die andere pc al je partities weggooien (eventueel backuppen), nieuwe partities aanmaken en dan installen op je laptop :)

suc6 ;)
Dat heb ik ja, zal het eens proberen.
Het stomme is dat mijn schijf gewoon herkent wordt in de bios, maar zodra er bestanden geladen worden naar de hdd de schijf lamp gewoon blijft branden. Er wordt dus niets gekopieerd.
Zou dit te maken kunnen hebben met de bootsector op de disk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Heb zojuist de harddisk in mijn eigen systeem gehangen en ook daar wordt de schijf herkent in de bios.
Zodra windows opstart echter het zelfde probleem, het enige wat je ziet is een xp balk die eindeloos blijft lopen.
Heb de hardisk ook nog in een externe behuizing gedaan, ook dan ziet windows de schijf wel maar er zijn geen partities zichtbaar. ( ook niet met partition magic en paragon partition manager )
Ik vermoet toch dat de disk overleden is, morgen maar even naar acer bellen voor een reparatie aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schakel sata eens uit in de bios en kijk of het dan wel gaat.

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:36:
Schakel sata eens uit in de bios en kijk of het dan wel gaat.
Op ahci modus krijg ik een blue screen en op ide modus de eindeloze xp laadt balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en vanaf CD-rom en dan gewoon opnieuw xp installen, is dat geen optie?

• plofkip
Heb nu Frontlines: Fuel of War geïnstalleerd op Vista Ultimate SP1, maar die draait met onwijze input lag (muis en keyboard input wordt soms pas na 1 seconde verwerkt) op 1280*800 @ Low settings. Driver 169.05 of iets dergelijks.

Dat is wel jammer, ben benieuwd naar ervaringen van anderen met deze laptop van deze game...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Met die game zou ik van de week een keer moeten proberen..moet hem nog installeren..

verder heb ik een ander probleem met XP eigenlijk..Hij start ineens erg langzaam op. Iemand dit ook al gehad toevallig ? zal google eens raadplegen lijkt alsof xp aan het zoeken naar iets wat er niet is of niet reageert maar staan geen fouten in logboek enzo..

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Kzyto schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:32:
verder heb ik een ander probleem met XP eigenlijk..Hij start ineens erg langzaam op. Iemand dit ook al gehad toevallig ? zal google eens raadplegen lijkt alsof xp aan het zoeken naar iets wat er niet is of niet reageert maar staan geen fouten in logboek enzo..
Kom je toch niet achter ben ik bang... Waarschijnlijk moet je gewoon XP weer even opnieuw installeren. Ik installeer Vista ook 1 keer in de 2 ~ 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
FaNtJuH schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:15:
[...]

Kom je toch niet achter ben ik bang... Waarschijnlijk moet je gewoon XP weer even opnieuw installeren. Ik installeer Vista ook 1 keer in de 2 ~ 3 maanden.
die ervaring heb ik helaas ook... beetje jammer alleen dat XP er pas 2 maandjes op staat nu maar goed.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 22:35
Hallo,
Al een tijdje heb ik deze laptop alleen kom ik nu een paar probleempjes tegen.
Zo doet m'n linkermuisknop raar.
Soms blijft deze hangen en maakt een raar extra tikkend geluid bij het klikken.
Is het mogelijk deze simpel eraf te halen? Misschien vuil ofzo? Kan de lapop
wel opsturen maar dan ben ik hem weer zolang kwijt.

Verder een windows vraagje. Ik heb gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld
en heb ik al maanden geen problemen mee, todat deze week ineens een beveiligingswaarschuwing
van windows beveiligingscentrum tevoorschijn komt. Telkens weer, en dat is zwaar vervelend.
Iemande en idee hoe deze stop te zetten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Bjornson schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:22:
Verder een windows vraagje. Ik heb gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld
en heb ik al maanden geen problemen mee, todat deze week ineens een beveiligingswaarschuwing
van windows beveiligingscentrum tevoorschijn komt. Telkens weer, en dat is zwaar vervelend.
Iemande en idee hoe deze stop te zetten?

Alvast bedankt.
Doel je op het rode schildje rechts onderin je taakbalk?
Deze is simpel uit te zetten. In het beveilingscentrum kan je in het linker menu de manier van waarschuwingen weergeven. Daar kan je kiezen voor pictogram in taakbalk en een ander. Of je geeft: 'geen melding' aan.

Dit is even uit mij hoofd. Ik zit nu op een xp systeem. Thuis heb ik m'n laptop met vista. Dus ik zal vanavond even voor je kijken en evt. een screen er bij zetten om het een en ander te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/9659/naamloosqf3.jpg

In het plaatje zie je in de blauwgroene kolom aan de rechterzijde de tekst 'waarschuwingen van Beveiliginscentrum wijzigen'. Als je daar op klikt krijg je de popup zoals je die ziet. Kies dan de onderste mogelijkheid. Dan heb je geen last meer van vervelende waarschuwingen.

Je moet wel met een beheerdersaccount bij windows aangemeld zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Alsatian op 05-03-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Heb mijn notebook inmiddels weer terug.
Probleem is netjes opgelost, harddisk is vervangen door een 250gb hitachi en er zit een nieuw keyboard op.
Heb hem op donderdag opgestuurd en afgelopen maandag stondt ups alweer voor de deur.
Geen klagen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Sinds gisteravond heb ik een Acer Aspire 5920 G-602G25MN, helemaal nieuw in de doos met aankoopbon van 11 januari voor een koopje op de kop getikt :) Ik ben er tot nu toe erg tevreden over, hij is zeker snel voor het geld wat je ervoor betaald, (nadat je alle acer &#^@software verwijderd) vind m er mooi uit zien en, het zal wel aan mij liggen maar ik vind het best een solide laptop qua design.

Nou heb ik alleen al effe geen nvidia kaart meer gehad en ook nog nooit een laptop.... Het is mij met alle serienummers die nvidia aan hun drivers geeft ook niet duidelijk welke drivers ik nou moet hebben op laptop2go.... ik had degene die bovenin de site staan maar gedownload maar eenmaal uitgepakt dateren die van vorig jaar... :S Welke moet ik hebben?

En zijn hier nog mensen die gebruik maken van de softmod? Ik heb er een aantal pagina's terug het een en ander over gelezen maar daarna is het een beetje dood gebloed.. Ik ben erg nieuwsgierig of het nou echt stabiel blijft, geen rare risico's met zich mee brengt en sneller is... Het lijkt mij sowieso al prettig om steeds de laatste desktopdrivers te kunnen downloaden en gebruiken...

Ook heb ik, na het doen van wat searchen, nog wat vragen over hoe om te gaan met de batterij. Er was een topic wat hier over ging maar voor mijn gevoel word daar het een beweerd en vervolgens weer ontkracht... Ik heb de laptop de 1ste keer op netspanning aangezet, vista geinstalleerd en een beetje zitten spelen tot de batterij vol was. Vervolgens (vandaag :) ) heb ik de laptop zonder netstroom aangedaan en mee bezig geweest tot de laptop in hibernate ging, uitgelaten en opgeladen en daarna hetzelfde nog een keer. Dit omdat het volgens de handleiding het beste is om hem 2 a 3 keer op te laden en (bijna) leeg te laten lopen. Ik vind het zelf prettiger om de oplader er altijd aan te pluggen omdat je dan volle brightness e.d.hebt maar is dit niet slechter voor de batterij? Mijn gevoel zegt dat het verstandig is om hem eens in de 2 weken ofzo weer (bijna) leeg te laten lopen en vervolgens weer te chargen....

Zo dat waren een hoop vragen als ik het zo terug lees btw.... :S

[ Voor 30% gewijzigd door Jaapoes op 06-03-2008 00:06 ]

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de accu wilt sparen moet je hem er gewoon uit houden.
Als je een keer weg wilt met de laptop pas opladen/erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat geen probleem om de accu uit de laptop te halen en dan gewoon te gebruiken?

Ik heb mijn laptop namelijk ook veel op één plaats staan en daarom ook altijd aan de lader. Wist niet dat dit mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Ik gebruik mijn laptop altijd met de batterij opgeborgen in de kast.
Ik steek hem er enkel in wanneer ik op verplaatsing ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 22:35
Jep danku!
Gelukt :D
Alsatian schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:29:
[...]

Doel je op het rode schildje rechts onderin je taakbalk?
Deze is simpel uit te zetten. In het beveilingscentrum kan je in het linker menu de manier van waarschuwingen weergeven. Daar kan je kiezen voor pictogram in taakbalk en een ander. Of je geeft: 'geen melding' aan.

Dit is even uit mij hoofd. Ik zit nu op een xp systeem. Thuis heb ik m'n laptop met vista. Dus ik zal vanavond even voor je kijken en evt. een screen er bij zetten om het een en ander te verduidelijken.

[afbeelding]

In het plaatje zie je in de blauwgroene kolom aan de rechterzijde de tekst 'waarschuwingen van Beveiliginscentrum wijzigen'. Als je daar op klikt krijg je de popup zoals je die ziet. Kies dan de onderste mogelijkheid. Dan heb je geen last meer van vervelende waarschuwingen.

Je moet wel met een beheerdersaccount bij windows aangemeld zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo!!

Eindelijk een nieuwe laptop. Ik heb zojuist de 5029G 602G25MN besteld bij ComputerPirates. Ik bezit nu ook een Acer laptop van ongeveer 3 jaar. Scharnieren kapot en een stukje van het moederbord. Softwarematig uitstekend, hardware minder. Maar voor deze prijs/kwaliteitverhouding wil ik nog wel een gokje wagen met 3 jaar garantie en pick up and return.

Mijn bevindingen zal ik hier z.s.m posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
vandaag ff 4Gb in mijn Acer gestopt. Ik merk weinig snelheids verschil.
EN Vista 32bit ziet "maar" 3Gb. (ja ik weet dat 64bit wel 4Gb ziet)

Ook de PAE tweak geprobeerd, echter deze stond standaard al aan. Jammer de bammer het is en blijft dus 3Gb dus 1Gb weggegooid...... Ook de windows prestatie index is niet hoger geworden.

Iemand nog tips en truuks of is het een kwestie van 1Gb verlies accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
frankx schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:53:
vandaag ff 4Gb in mijn Acer gestopt. Ik merk weinig snelheids verschil.
EN Vista 32bit ziet "maar" 3Gb. (ja ik weet dat 64bit wel 4Gb ziet)

Ook de PAE tweak geprobeerd, echter deze stond standaard al aan. Jammer de bammer het is en blijft dus 3Gb dus 1Gb weggegooid...... Ook de windows prestatie index is niet hoger geworden.

Iemand nog tips en truuks of is het een kwestie van 1Gb verlies accepteren.
ik heb ergens in dit topic gelezen dat iemand met zijn acer vista hp 32 code een vista hp 64 heeft kunnen activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje ik heb naast mijn pijltjes toetsen een Euro en een Dollar teken maar ik weet niet hoe ik deze kan activeren. Ik heb al verschillende toetscombinaties geprobeerd maar telkens zonder resultaat. Weet iemand misschien hoe je deze toetsen kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Bij mij w€rken ze gewoon $tandaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:53:
Even een vraagje ik heb naast mijn pijltjes toetsen een Euro en een Dollar teken maar ik weet niet hoe ik deze kan activeren. Ik heb al verschillende toetscombinaties geprobeerd maar telkens zonder resultaat. Weet iemand misschien hoe je deze toetsen kan gebruiken?
Die werken alleen als je alle Acer meuk erop hebt staan.

Ik heb zelf geen Acer meuk meer erop en bij mij werken bij geen extra toetsen of sneltoesten meer.

Jammer maar helaas. Beter dat dan al die acer troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
KarlMarX schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:16:
[...]

Ik heb zelf geen Acer meuk meer erop en bij mij werken bij geen extra toetsen of sneltoesten meer.

Nou ja, het enige programma wat daarvoor benodigd is, is Acer Launch Manager volgens mij en dit gebruikt echt amper geheugen. Ook zorgt dit programmaatje er bijvoorbeeld voor dat je op je beeldscherm "Draadloze LAN opgeheven" ziet staan als je op het draadloos internet knopje drukt

En om nou over een geheugengebruik van 1,8 mb moeilijk te gaan doen.. :O

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:16:
[...]

Dan zal het daar wel doorkomen ik heb die Acer crap ook al van mijn laptop afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Gerwin89 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:59:
[...]

Nou ja, het enige programma wat daarvoor benodigd is, is Acer Launch Manager volgens mij en dit gebruikt echt amper geheugen. Ook zorgt dit programmaatje er bijvoorbeeld voor dat je op je beeldscherm "Draadloze LAN opgeheven" ziet staan als je op het draadloos internet knopje drukt

En om nou over een geheugengebruik van 1,8 mb moeilijk te gaan doen.. :O
Helemaal mee eens.
Ik geloof ook dat de volumeknopjes niet werken zonder launch manager. Het is iig het enige programma van acer wat ik vrijwillig op mn laptop heb geinstalleerd.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
  • Laatst online: 30-06 16:56
DonDalton schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:13:
Acer Aspire 5920G-933G32BN
T9300
Blue-ray drive
reso 1280x800

weet iemand waarneer je deze kan bestellen

edit : http://link.marktplaats.nl/147771615
Zojuist even gebeld met Acer of dit model, de Acer Aspire 5920G-933G32BN, nog gaat komen in Nederland. De dame aan de lijn kon het me niet vertellen. Ze zei dat ze dat soort dingen nooit van tevoren weet. Best jammer, had dit model wel willen kopen. Nu wordt het waarschijnlijk wachten op de Gemstone Blue of een ander merk met vergelijkbare specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
Ponymaster schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:22:
[...]
Zojuist even gebeld met Acer of dit model, de Acer Aspire 5920G-933G32BN, nog gaat komen in Nederland. De dame aan de lijn kon het me niet vertellen. Ze zei dat ze dat soort dingen nooit van tevoren weet. Best jammer, had dit model wel willen kopen. Nu wordt het waarschijnlijk wachten op de Gemstone Blue of een ander merk met vergelijkbare specs.
Welke spec is belangrijk?
Als je de processor bekijkt (T9300) zijn in Nederland (uit voorraad) leverbaar de Acers:
- 9920G-933G64HN
- 7720G-934G64BN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
frankx schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:41:
[...]

Welke spec is belangrijk?
Als je de processor bekijkt (T9300) zijn in Nederland (uit voorraad) leverbaar de Acers:
- 9920G-933G64HN
- 7720G-934G64BN
Maar dan zit je meteen weer aan een full hd scherm, niet echt bevordelijk voor games die ik ook graag wil spelen. Aan de andere kant heb ik die processorkracht weer nodig voor hd video editing.
Wat dat betreft voldoet de 5920G-933G32BN aan alle eisen. In Duitsland is ie volop te bestellen, maar dan zit je met een duits toetsenbord en geen garantie. Dan toch maar wachten op de Gemstone Blue, tenzij iemand anders nog een tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Ponymaster schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:47:
[...]

Maar dan zit je meteen weer aan een full hd scherm, niet echt bevordelijk voor games die ik ook graag wil spelen. Aan de andere kant heb ik die processorkracht weer nodig voor hd video editing.
Wat dat betreft voldoet de 5920G-933G32BN aan alle eisen. In Duitsland is ie volop te bestellen, maar dan zit je met een duits toetsenbord en geen garantie. Dan toch maar wachten op de Gemstone Blue, tenzij iemand anders nog een tip heeft.
De 5920 die je wil (op cpu na) kopen, zelf een 9300 halen en die 7300 meteen verkopen, niet een heel economisch verantwoorde oplossing (voor jou niet iig :+), maar dan heb je wel wat je wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
Zijn er mensen met tips izk wireless N.

Ik heb nu (omdat de oude kapot was) een nieuwe router gekocht (meteen maar met N erop).
Echter met de ingebouwde wireless kaart connect op 144Mbps. De losse USB stick die bij de router zat, doet die met 270MBps.... Duidelijk beter dus.

Moet ik nog iets instellen of is de de beperking van de Acer ingebouwde kaart (wat ik denk).

Grt
FrankX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
frankx schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:00:
Zijn er mensen met tips izk wireless N.

Ik heb nu (omdat de oude kapot was) een nieuwe router gekocht (meteen maar met N erop).
Echter met de ingebouwde wireless kaart connect op 144Mbps. De losse USB stick die bij de router zat, doet die met 270MBps.... Duidelijk beter dus.

Moet ik nog iets instellen of is de de beperking van de Acer ingebouwde kaart (wat ik denk).

Grt
FrankX
Dat is normaal.
Om de volledige N-snelheid te behalen zijn 3 antennes nodig en de Acer heeft er maar 2.
Dwz dat je maar maximum 130Mbs/s kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
sn0w13 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:33:
[...]

Dat is normaal.
Om de volledige N-snelheid te behalen zijn 3 antennes nodig en de Acer heeft er maar 2.
Dwz dat je maar maximum 130Mbs/s kunt halen.
Waar staat dat er maar 2 antennes in zitten? Hij is gecertificeerd voor de N standaard. Weliswaar een draft, maar dat komt omdat de N standaard nog niet officieel is gedefinieerd.
Maar een gecertificeerde N standaard (wat op deze acer zit) moet volgens mij gewoon volledig compatible zijn met de 'echte' N standaard (qua snelheid dan) en dus gewoon op volle snelheid kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Nu heb ik dus het probleem dat ik die AHCI drivers onder XP x64 niet geinstalleerd krijg, met geen mogelijkheid. En ik heb gelezen dat je eerst die SATA drivers moet installeren, maar die wil die met geen mogelijkheid pakken (zijn dat wel x64 drivers?).

Iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Gerwin89 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:57:
[...]

Waar staat dat er maar 2 antennes in zitten? Hij is gecertificeerd voor de N standaard. Weliswaar een draft, maar dat komt omdat de N standaard nog niet officieel is gedefinieerd.
Maar een gecertificeerde N standaard (wat op deze acer zit) moet volgens mij gewoon volledig compatible zijn met de 'echte' N standaard (qua snelheid dan) en dus gewoon op volle snelheid kunnen draaien.
Ik zou zeggen, schroef hem open en je zal zien dat er maar 2 antennes aangesloten zijn aan de netwerkkaart.

Indien je dit hele topic zou doorgelezen hebben zou je gemerkt hebben dat dit al eens besproken werd.

http://gathering.tweakers...message/29228818#29228818

Met mijn Acer haal ik max.130Mb/s en met een USB-stick van D-Link haal ik max. 270Mb/s en dit op een D-Link 655 N-router.

[ Voor 6% gewijzigd door sn0w13 op 16-03-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
sn0w13 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:08:
[...]

Ik zou zeggen, schroef hem open en je zal zien dat er maar 2 antennes aangesloten zijn aan de netwerkkaart.

Indien je dit hele topic zou doorgelezen hebben zou je gemerkt hebben dat dit al eens besproken werd.

Met mijn Acer haal ik max.130Mb/s en met een USB-stick van D-Link haal ik max. 270Mb/s en dit op een D-Link 655 N-router.
Ik zeg ook niet dat je ongelijk heb, maar ik vind het gewoon vreemd dat hij dan toch voor de N standaard gecertificeerd is. En wat is eigenlijk de maximale snelheid van de N standaard?

PS: Ik volg dit topic al vanaf het begin, dus wees maar niet bang dat ik hem niet doorgelezen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
Da-WiZZy0n schreef op zondag 16 maart 2008 @ 04:23:
Nu heb ik dus het probleem dat ik die AHCI drivers onder XP x64 niet geinstalleerd krijg, met geen mogelijkheid. En ik heb gelezen dat je eerst die SATA drivers moet installeren, maar die wil die met geen mogelijkheid pakken (zijn dat wel x64 drivers?).

Iemand hier al een oplossing voor?
Om mezelf even te quoten, ik ben er nu achtergekomen dat die SATA drivers gewoon echt niet werken op x64. Het is dus gewoon onmogelijk om AHCI aan de praat te krijgen op de x64 versie, ik heb zo'n stuk of 8 verschillende drivers geprobeert en ik heb de drivers geintegreerd in de windows installatie zelf en dan geeft ie aan dat 't niet om x64 drivers gaat. Dus helaas dan toch maar de x86 versie erop zetten.

Edit: Toch een oplossing gevonden..

[ Voor 8% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 16-03-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
Toen ik 't net wilde opgeven heb ik nog 1 zoekactie gedaan en kwam toen terecht bij deze how-to:
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

Voor de mensen die dus de melding kregen dat hun pc niet voldeed aan de minimum eisen bij het installeren van de Intel AHCI drivers, de oplossing staat in de how to! (Werkt zowel voor XP x86 als x64)

Misschien verstandig om een mirror te maken van die how to en in de 1e post te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
Nou heb ik nog een vraag, want ik probeer m'n schijf in te delen, heb de 1e partitie voor windows in tweeen gedeeld, maar nu ziet ie in windows opeens partitie 2 ('DATA' genoemd door Acer) niet meer.
Als ik die 2e partitie dan logical wil maken zou 't die laatste kleine partitie van 3gb met recovery shit verneuken (althans dat staat er).

Nou heb ik dus 2 recovery dvd's gebrand met de fabrieksstandaarden, is het dan wel nodig om die recovery partities te laten staan en zo ja, hoe kun je dan in godsnaam recoveren van die partities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankx
sn0w13 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:08:
[...]

Ik heb dus nu ook zo'n 655 N-router. En heb precies hetzelfde. Met de D-link USB hoge verbindingssnelheid en met de standaard ingebouwde kaart 130Mbps. En dan hebben we het over de verbindingssnelheid.
De doorvoer is ook erg om te zien. Bij mijn vorig (54mbps) Acces point kreeg ik zo'n 25Mbps doorvoer snelheid (= dus maar 50% van de capaciteit).

Nu van de ingebouwde kaarten en een N-router haal ik niet echt veel meer 40-50 mbps en veel hoger kom ik niet (ook weer 40-50% van de max 130Mpbs)

Als ik een test doe met de d-link adapter (dus 270Mbps verbinding) en ik kopieer 500mb via wifi haal ik ook daar maar 50% van de mogelijke snelheid.
Hieronder een screenshot van mijn taakbeheer (netwerk monitor)

Afbeeldingslocatie: http://www.yourinternetpartner.com/480mb-over-wireless.png

Ik denk dat het n-protocol veel overhead heeft en dat je NOOIT 300mbps gaat halen.

Wat het ook nog zou kunnen zijn is dat vista ergens iets capped. Geen idee, dat weten we als SP1 uit is die schijnt sneller te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
KabalA! schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:51:
[...]

De 5920 die je wil (op cpu na) kopen, zelf een 9300 halen en die 7300 meteen verkopen, niet een heel economisch verantwoorde oplossing (voor jou niet iig :+), maar dan heb je wel wat je wil :P
Niet eens zo'n slecht idee!!!! :P

Nu mijn volgende vraag dan:

Kan van de Acer Aspire 5920G-5A4G25BN, uitgevoerd met een Intel® Core™2 Duo processor T5550 (1.83GHz / FSB: 667MHz / 2MB L2 cache), de processor vervangen met een Intel Core 2 Duo T9300, 2.5GHz, 800MHz????

Zo ja, dan heb ik toch de laptop die ik graag wil hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus