Heb gisteren mezelf ook even uit Liberty City kunnen slepen en de demo gespeeld. Eerste wat opvalt is de grafische pracht en praal van de wagens zelf. Het detail wat bijvoorbeeld in een velg zit vind ik al heel fraai om te zien. En volgens mij zijn ze ook nog echt rond als ik het goed kan inschatten
Snelheidsgevoel is inderdaad goed aanwezig, heb echt het idee dat als ik een bocht instuur dat ik te hard erop af komt. Dat is dus wel in orde. Echter heb ik wel moeten wennen aan de besturing. Heb zowel met als zonder assists geprobeerd en zonder vond ik zeker lekkerder rijden. Wel lastiger, maar dat is kwestie van oefening natuurlijk.
Schademodel vind ik zeer netjes gedaan, zowel subtiele schade als harde klappen worden gelijk vertaald in schade. Ook leuk dat wanneer je de bandenstapel invliegt deze niet statisch blijft staan maar reageert op de klap die je maakt.
Waar ik overigens nog het meeste van onder de indruk ben; 20 wagens vol met rook, schade, vonken, stof, etc etc etc en de game blijft gewoon soepel lopen. Dat had ik toch wel anders verwacht.
Driften vond ik overigens lastig, kom nog niet boven de 100k aan punten. Vind het wel een welkome afwisseling eigenlijk. Het is in ieder geval met oog voor detail neergezet.
Moet zeggen dat ik dus wel enthousiast ben, en zeker overweeg de full game te kopen. Het is zoals eerder geschreven hier geen directe concurrent voor Forza 2 maar het rijdt gewoon wel lekker. Je hebt echt het gevoel dat je aan het racen bent omdat de AI heel netjes verzorgd is.