YepJopster schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:17:
Zo te zien lijkt eea plat te liggen. Net tijdens mijn race natuurlijk...
En ik had er zo naar uit gekeken vandaag
YepJopster schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:17:
Zo te zien lijkt eea plat te liggen. Net tijdens mijn race natuurlijk...
Ja, hier nog 1. Ging ook erg lekker. Maar 4 rondjes kunnen genieten...Yisc schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:19:
Yepzo plat als maar zijn kan.
En ik had er zo naar uit gekeken vandaag
[ Voor 5% gewijzigd door Jopster op 10-01-2008 14:22 ]
Ik heb 10k meer als in het begin van het seizoen, maar ik houdt momenteel niks over. Er zit momenteel even niet meer in dan in de middenmoot meerijden. Ik heb nu een flinke aerodynamica update en volgende race een flinke chassisupdate. Misschien dat het nog iets helpt, maar dan moet de DQP ook een beetje lukken want dat ging aan het begin van het seizoen ook allemaal makkelijker als nu. Misschien komt het omdat ik er minder tijd in ben gaan stekenSleepie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:07:
Weer ietsje steviger op de eerste plaats, omdat mijn concurrent een foutje in zijn fuel berekeningen had gemaakt.
Volgende race hopelijk het kampioenschap veilig stellen en dan volgend seizoen eens kijken hoe het in C3 gaat. Laatste race nog een mooie kans om mijn eigen fuel berekening nog ietsje aan te scherpen.
Hoeveel houden jullie zo ongeveer over aan het einde van de race? (Als dat te 'gevoelige' info is, ook goed hoor)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat snap ik dan ook echt niet... Ik zit onderin de 50 (dankzij een crappy designer...Requiem19 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:26:
Sander, ik lees net op het F1time forum dat jij een gemiddelde Eff. hebt van 66 met een gewicht van 311. Best wel vreemd dat je het dan niet red in C2 ? Ik denk dat je daar toch wel gemiddeld of hoog gemiddeld bent eerlijk gezegd. Wat zou nog meer de reden kunnen zijn dat iemand 'niet snel genoeg is'?
Maar achter mijLuuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Dat snap ik dan ook echt niet... Ik zit onderin de 50 (dankzij een crappy designer...) en kan daarmee nog wel meedraaien in C2, dus met een gem. eff. van 66 zou je echt wel moeten kunnen vlammen...
In vergelijking geeft Jon Payton ook al aan dat hij 69 eff. heeft en een auto van dik 10 kg lichter, en dat is een ex C1 rijder die nu bovenin C2 rijdt...
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Verwijderd
Als ik jou rijder zie, dan heb je volgend seizoen waarschijnlijk een redelijk gemiddelde driver in onze groep (die ik nu heb, is minder goed), dus qua coureur en eff. (als die in de buurt van die van zit, of hoger) zou je het dus mee moeten kunnen redden...Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:22:
gemiddelde eff. van 66.... damn dat gaat dan hard. Laat ik me aan het idee van Luuk vastklampen dat hij nu ook goed mee kan draaien
[ Voor 49% gewijzigd door Sanderrr op 11-01-2008 13:52 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Sanderrr op 11-01-2008 14:01 ]
Gewicht van de (10) parts. Op de designpagina te vindenWes46 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:09:
Ik heb ook gestemd alleen weet ik niet precies wat ik bij gewicht moet doen, dus daar heb ik nog niet gestemd. Moet ik dan bij mn design kijken naar alleen de parts of het gewicht van de totale auto?
Verwijderd
Als je chasssis onder de 55 a 60KG is zit je op een goed niveau denk ik;)Saev schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:53:
Ik heb ook gestemd, ik zie dat ik op alle drie de vlakken nog veel te doen hebMaar goed ben ook dit seizoen pas echt goed begonnen met een redelijke designer. En ben er pas onlangs achtergekomen dat de aero test de moeite wel waard is.
Dit seizoen heb ik me kwa design voornamelijk gericht op efficiency (enigzins ten koste van de cost). Alhoewel ik nog niet zo hoog zit (53) ga ik me volgend seizoen denk ik voornamelijk concentreren op weight (en cost voor zover dat daarnaast mogelijk is). Mijn idee daarbij is dat dit op de lange termijn best waardevol kan zijn. Wanneer ik dat op een goed niveau heb (wat is goed?) ga ik weer met efficiency aan de slag.
[ Voor 54% gewijzigd door Sleepie op 11-01-2008 18:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
We staan nog maar 1puntje achter je wes:p dus het teamkampioenschap ken je vergeten:pWes46 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:22:
Mijn kans om dit jaar nog wat prijzen te winnen zijn nu compleet verkeken. Voor de zoveelste keer had ik dit seizoen weer de pole te pakken maar een regenrace blijkt tot nu toe nog niet echt in mijn voordeel. 3e plaats moest ik genoeg mee nemen. De kampioen is bekend bij ons. De cup sta ik 1-0 achter en dat kan ik dus eigenlijk ook wel schudden. Team champ nog kleine kans maar moet ik komende 2 wedstrijden eigenlijk gewoon winnen. Maarja die kans is dus net zo groot als de cup dus die schat ik ook op nihil. Daar gaat mn seizoen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Bewaar die gegevens! Ik weet vrij nauwkeurig hoe snel m'n banden slijten, dus het gaat zelden foutB-Force schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:14:
Hmmmz, mijn DQP --> DRP omrekening is de laatste tijd slecht, verlies steeds zo'n 4-5% terwijl ik het op precies dezelfde manier doe als eerder en toen steevast 1-2% won
Verder deze race twee kapotte banden, dus prutrace gereden
Ik zit gemiddeld op 59% met een gemiddelde designer. Auto is iets zwaarder, maar wel goedkoper.Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:27:
Heb ook ff gestemd: 303 kg aan parts, 3,4 mln kosten en 53 eff. (k*t designer afgelopen seizoen)
Je coureur maakt _heel_ veel uit. Ik ga de volgende keer denk ik maar voor een echte topper, dan maar flink wat meer kwijt zijn per race... Of even afwachten wat m'n coureur voor contractverlenging wil hebben, want hij begint aardig te groeienEn als ik daarmee competatief kan zijn in C2, snap ik niet waarom dat niet voor meer mensen geldt... (ja, m'n coureur is niet slecht, maar ook geen enorme topper en met de pitstops win ik zeker geen tijd)
Dat wordt mijn afweging komend seizoen: coureur houden of nieuwe zoeken. Ik heb hem nml wel bijzonder goedkoop op dit moment en dat bevalt ook wel. Ik wil een buffer hebben, zodat ik die onvoorspelbare financiën ieder seizoen op kan vangenKomend seizoen een flinke slag op eff. maken en nog wat lichter, een betere coureur... dus redelijk goede vooruitzichten
[ Voor 52% gewijzigd door Grrrrrene op 12-01-2008 14:09 ]
Check... die buffer gaat verdwijnen bij mij gezien de investeringen...Grrrrrene schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:05:
[...]
Dat wordt mijn afweging komend seizoen: coureur houden of nieuwe zoeken. Ik heb hem nml wel bijzonder goedkoop op dit moment en dat bevalt ook wel. Ik wil een buffer hebben, zodat ik die onvoorspelbare financiën ieder seizoen op kan vangen
Verwijderd
Zou voor mij verre van een lastige keus zijnVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:58:
Komende race een lastige keuze wets of intermediates:S bij 5mm regen wat te doen:p Hoop dat de goede keuze maak.
[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 13-01-2008 14:11 ]
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Sanderrr op 14-01-2008 00:15 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Sanderrr op 14-01-2008 00:22 ]
Hehehe, voor dat geld heb ik er een van 90...SanderF1 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:22:
if we can find out if 2.040.000 salary is worth the investment. skill: 78
[ Voor 73% gewijzigd door Angeloonie op 14-01-2008 16:21 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
FeliSleepie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:14:
Laatste race was spannend. Ondanks een eerste plaats in de Q, was ik niet zo zeker van m'n zaak. DQP hield niet over deze race.
Na de start de eerste plaats kunnen behouden, maar toen ik in ronde 17 ging pitten, reden de nummers 2 en 3 door .... andere strategie dus. Na mijn tweede pitsstop kwam ik een paar ronden vast te zitten achter de nummer 2, maar uiteindelijk bleek mijn rekensommetje toch goed te zijn.
Met 10 seconden voorsprong op nummer 2 als winnaar over de streep. Daarmee het kampioenschap en de Cup binnengehaald. Promotie naar C3 is dus ook een feit.
Doelstelling voor volgend seizoen zal zijn om me in C3 te handhaven en hopelijk blijven de financien in orde.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Voorlaatste, laatste die we gereden hebben tot nu toeJoss schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:40:
Laatste race? Of afgelope race?![]()
Ik heb mn auto voor het eerst op voorlopige pole gezet in de C2. Ik dacht; we zijn in Nederland, laten we even excellerenBenieuwd of ik hem kan houden tot morgen 16.00
Dank je. 3 stopper was een klein gokje, met deze extreem koude temperaturen had ik ook geen data.BM schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:26:
[...]
Feli
Had de gok genomen om op 2 stops weg te gaan, gezien de temperaturen in de race, helaas bleek een 3 stopper net wat sneller.
Denk dat je wel kunt spreken van een terechte kampioen, 9 overwinningen so far is gewoon dominant
Veel succes in C3!
[ Voor 41% gewijzigd door Sleepie op 14-01-2008 23:53 ]
Prima zaak Joss, ik heb hem op P3 gezet met zowieso iemand voor me met heel weinig in de tank (die niet wilt promoveren) en iemand die normaal nooit zover naar voren staat en dus op een stop minder staat vermoed ik.Joss schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:40:
Laatste race? Of afgelope race?![]()
Ik heb mn auto voor het eerst op voorlopige pole gezet in de C2. Ik dacht; we zijn in Nederland, laten we even excellerenBenieuwd of ik hem kan houden tot morgen 16.00
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Ja vind je het gek, ik moet alles alleen doen jullie zijn met zn tweeenVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:52:
[...]
We staan nog maar 1puntje achter je wes:p dus het teamkampioenschap ken je vergeten:p
[ Voor 5% gewijzigd door Sanderrr op 15-01-2008 11:56 ]
Ik heb dit seizoen op 98 of 100% gereden.SanderF1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:46:
Edit: Op hoeveel revs rijden jullie de race eigenlijk? Ik nu 96.
Als je niet mee wil komen moet je dat zeker blijven doen. Kan je toch gauw 0.3s per rondje schelen (ik heb overigens nog nooit 100% gereden, maar schijnbaar doet 80% van het veld dat wel).SanderF1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:46:
Edit: Op hoeveel revs rijden jullie de race eigenlijk? Ik nu 96.
[ Voor 26% gewijzigd door Requiem19 op 15-01-2008 12:29 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Sanderrr op 15-01-2008 12:30 ]
Ik heb het hele seizoen op 97% gereden. Ik wist van het feit dat 100% niet voor drastisch veel uitvalbeurten zou zorgen, maar was de eerste races zo blij met mijn prestaties dat ik niet naar 100% ben gegaan (dan was ik nu waarschijnlijk allang zeker van promotieSanderF1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:20:
Maar met wat rijd jij dan? Ik heb vorige race met slechts 95 gereden en ben toen 9e geworden, ai ai aiIk ben nogal voorzichtig met de revs vanwege slechte ervaringen met revs >94 in mijn eerste seizoen...
Nouja, dat revs invloed hebben op de wear is wel zeker (simpel te zien als je supporter bent met de wearpercentages na een rondje P en een rondje Q), maar in hoeverre een wearpercentage invloed heeft op uitvallen is maar de vraag...Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:05:
Ik rijd nu al 2 seizoenen op 100% rev's en ben in die tijd pas 3 keer uitgevallen met engine of GB (/me klopt nu af)
Ik geloof eerder in Grrrene's hidden skill car wear van de driver, dan dat die rev's qua wear en uitvallen uitmaken...
Ik ben er nog niet uit of ik dat wilSleepie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:51:
[...]
Dank je. 3 stopper was een klein gokje, met deze extreem koude temperaturen had ik ook geen data.
Maar je gaat toch gewoon mee naar C3 ?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hmmm, ja, die zie ik niet meer... m'n supporterschap is 3 dagen geleden afgelopen en ik wacht zowieso met verlengen tot de start van het nieuwe seizoen...Joss schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:
[...]
Nouja, dat revs invloed hebben op de wear is wel zeker (simpel te zien als je supporter bent met de wearpercentages na een rondje P en een rondje Q), maar in hoeverre een wearpercentage invloed heeft op uitvallen is maar de vraag...
Tsja, ik hoop dat ik niet teveel verlies ga draaien in C3. Stiekem hoop ik toch regelmatig wat punten mee te pakken en qua financien een beetje op peil te blijven. Ben al begonnen om een begroting voor het volgende seizoen in elkaar te draaien ook.BM schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:17:
[...]
Ik ben er nog niet uit of ik dat wil
Aan de ene kant een grote uitdaging natuurlijk, aan de andere kant.... ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn financiele zaken. Qua auto denk ik dat ik best meekan, coureur is ook wel ok, maar verder...
Heb geen heel bijzondere designer, en zoals gezegt ben ik bang dat ik het financieel niet kan bolwerken.
Ik denk er nog een nachtje over na, en zal dan de tactiek voor komende race uitstippelen
Verwijderd
Aero is de enige test waarvan je het resultaat (gedeeltelijk) meeneemt naar volgend seizoen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:22:
heeft het testen van Aero nog nut? ik las in een post dat Aero testen goed is voor het volgend seizoen...
Brandstof is lastig. Heb 1 keer zonder fuel gestaan, en sindsdien neem ik liever 15 liter teveel mee per race, dan dat ik weer stil kom te staan.Sleepie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:16:
[...]
Tsja, ik hoop dat ik niet teveel verlies ga draaien in C3. Stiekem hoop ik toch regelmatig wat punten mee te pakken en qua financien een beetje op peil te blijven. Ben al begonnen om een begroting voor het volgende seizoen in elkaar te draaien ook.
Volgende race kan 'interessant' worden dusIk ben zelf nog niet tevreden over de hoeveelheid brandstof die ik overhou aan het einde van de race. Dus ik ga eens proberen om dat wat omlaag te krijgen ... met alle risico's van dien
Xbox
Zo dacht ik er eerst ook over. Maar 15 kg over aan het einde betekent gewoon dat je te zwaar hebt rondgereden, wat weer scheelt in de rondetijden. Ik gebruik tot nu toe eigenlijk een vrij simpele berekening/schatting, maar die blijkt redelijk te werken. Ik hou elke race zo tussen de 7 en 11 liter over (die 4 liter kan ik voor mezelf wel verklaren, maar we gaan niet alles verklappen hierBM schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:37:
Brandstof is lastig. Heb 1 keer zonder fuel gestaan, en sindsdien neem ik liever 15 liter teveel mee per race, dan dat ik weer stil kom te staan.
Vind het erg lastig om een goede schatting te maken van het verbruik, al gaat dat wel steeds beter.
Ga vanavond denk ik P/W/Q rijden, dus tegen die tijd moet ik mijn keuze gemaakt hebben
Verwijderd
Nu nog winnen Joss
[ Voor 10% gewijzigd door Sanderrr op 15-01-2008 18:15 ]
Verwijderd
Nou, sluit maar aan in de rij met anderen die het ook willenWes46 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:00:
...en ik hoop over een seizoen of 2 a 3 ook naar C1 te gaan...
Ja maar ik meen het dan ook serieus. En ik denk ook zeker dat het reeel is als ik kijk wat voor tijden er gereden worden in C2.Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:49:
[...]
Nou, sluit maar aan in de rij met anderen die het ook willen
Rondetijden zegt niet zo heel veel, het is met name het feit van veel goede concurrenten waardoor het in C2 superlastig is. Verleden seizoen werd ik eenvoudig kampioen en reed ik samen met de nr 2 meer dan eens het hele veld op een ronde. In C2 blijkt het nu echter wel andere koek, met allemaal managers die minimaal top 3 in C3 hebben gereden. Beide staan we nu op degradatie, in mijn geval met name doordat m'n wagen wat achter ligt in ontwikkeling en doordat ik vaak kleine foutjes maak (iets teveel brandstof over, dqp soms <95%). In c3 maakt dat niet heel veel uit, maar in C2 zitten er soms 3-4 auto's binnen een paar seconde over een hele race.Wes46 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:30:
Ja maar ik meen het dan ook serieus. En ik denk ook zeker dat het reeel is als ik kijk wat voor tijden er gereden worden in C2.
[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 16-01-2008 20:11 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq