Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.063 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:41
Jopster schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:17:
Zo te zien lijkt eea plat te liggen. Net tijdens mijn race natuurlijk... :'(
Yep :'( zo plat als maar zijn kan.
En ik had er zo naar uit gekeken vandaag :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Yisc schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:19:
Yep :'( zo plat als maar zijn kan.
En ik had er zo naar uit gekeken vandaag :s
Ja, hier nog 1. Ging ook erg lekker. Maar 4 rondjes kunnen genieten...

Nou ja, blijven refreshen maar.

edit:
doet het weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jopster op 10-01-2008 14:22 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Zo, auto staat weer op de grid. Nog niet veel mensen gereden, maar sta voorlopig 2e. Niet zo blij met de rondetijden; 3 rondjes met grote fouten en 1 goed rondje, maar dat was het 2e rondje... Had een tiende of 3 beter gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Weer ietsje steviger op de eerste plaats, omdat mijn concurrent een foutje in zijn fuel berekeningen had gemaakt.
Volgende race hopelijk het kampioenschap veilig stellen en dan volgend seizoen eens kijken hoe het in C3 gaat. Laatste race nog een mooie kans om mijn eigen fuel berekening nog ietsje aan te scherpen.

Hoeveel houden jullie zo ongeveer over aan het einde van de race? (Als dat te 'gevoelige' info is, ook goed hoor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sleepie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:07:
Weer ietsje steviger op de eerste plaats, omdat mijn concurrent een foutje in zijn fuel berekeningen had gemaakt.
Volgende race hopelijk het kampioenschap veilig stellen en dan volgend seizoen eens kijken hoe het in C3 gaat. Laatste race nog een mooie kans om mijn eigen fuel berekening nog ietsje aan te scherpen.

Hoeveel houden jullie zo ongeveer over aan het einde van de race? (Als dat te 'gevoelige' info is, ook goed hoor :) )
Ik heb 10k meer als in het begin van het seizoen, maar ik houdt momenteel niks over. Er zit momenteel even niet meer in dan in de middenmoot meerijden. Ik heb nu een flinke aerodynamica update en volgende race een flinke chassisupdate. Misschien dat het nog iets helpt, maar dan moet de DQP ook een beetje lukken want dat ging aan het begin van het seizoen ook allemaal makkelijker als nu. Misschien komt het omdat ik er minder tijd in ben gaan steken ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Sander, ik lees net op het F1time forum dat jij een gemiddelde Eff. hebt van 66 met een gewicht van 311. Best wel vreemd dat je het dan niet red in C2 ? Ik denk dat je daar toch wel gemiddeld of hoog gemiddeld bent eerlijk gezegd :). Wat zou nog meer de reden kunnen zijn dat iemand 'niet snel genoeg is'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Requiem19 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:26:
Sander, ik lees net op het F1time forum dat jij een gemiddelde Eff. hebt van 66 met een gewicht van 311. Best wel vreemd dat je het dan niet red in C2 ? Ik denk dat je daar toch wel gemiddeld of hoog gemiddeld bent eerlijk gezegd :). Wat zou nog meer de reden kunnen zijn dat iemand 'niet snel genoeg is'?
Dat snap ik dan ook echt niet... Ik zit onderin de 50 (dankzij een crappy designer... :( ) en kan daarmee nog wel meedraaien in C2, dus met een gem. eff. van 66 zou je echt wel moeten kunnen vlammen...

In vergelijking geeft Jon Payton ook al aan dat hij 69 eff. heeft en een auto van dik 10 kg lichter, en dat is een ex C1 rijder die nu bovenin C2 rijdt...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:02:
[...]

Dat snap ik dan ook echt niet... Ik zit onderin de 50 (dankzij een crappy designer... :( ) en kan daarmee nog wel meedraaien in C2, dus met een gem. eff. van 66 zou je echt wel moeten kunnen vlammen...

In vergelijking geeft Jon Payton ook al aan dat hij 69 eff. heeft en een auto van dik 10 kg lichter, en dat is een ex C1 rijder die nu bovenin C2 rijdt...
Maar achter mij :P Hoofdzakelijk door coureursverschillen denk ik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik weet het ook niet, ik denk dat mijn engine zorgt voor veel extra kilo's aangezien ik de Honda gekozen heb die ongeveer hetzelfde aantal PK heeft maar 20 KG zwaarder is (maar per race wel 500K goedkoper is dan de Toyota) en ik denk dat daar mijn grote fout ligt. Daarnaast denk ik dat mijn coureur wel goed is qua stats maar qua performance toch een beetje ondermaats presteert, kan ook aan zijn leeftijd (36) liggen.

En daarnaast denk ik dat de top 8 van mijn groep erg sterk en contstant is waardoor het lastig is om een paar races extra ver naar voren te eindigen, heb al teveel P10 finishes gehad dit seizoen...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mjah, ik rijd redelijk constant in de punten dit seizoen en als alles goed gaat scoor ik meestal wel een p4-p5-finish. Ik denk alleen dat mijn rijder net wat tekort komt om echt te vlammen in dit veld en ik hoop dat de nieuwe markt, waarop topcoureurs erg duur zijn, ervoor zorgt dat mijn rijder minder en minder superrijders om zich heen krijgt :) Ik ben ook op z'n zwakke punten aan het trainen en het effect lijkt duidelijk zichtbaar. De afgelopen 4-5 races lijkt het kwalificeren beter te gaan en maak ik in de race makkelijker plaatsen goed.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Voorlopig de pole met een perfect rondje, meer durf ik er niet over te zeggen, want er zal er vast wel weer 1 onderdoor gaan... Vorige race doken er een uur voor de race ook nog een paar onderdoor.....

Het zal me benieuwen wat de upgrade me brengt...

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag saaie dag voor mij, vergeten te repairen en dus valt er niks te halen. Kampioenschap afgelopen meteen :D tenzijn mario eraf geduwd wordt ;)

gemiddelde eff. van 66.... damn dat gaat dan hard. Laat ik me aan het idee van Luuk vastklampen dat hij nu ook goed mee kan draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:22:
gemiddelde eff. van 66.... damn dat gaat dan hard. Laat ik me aan het idee van Luuk vastklampen dat hij nu ook goed mee kan draaien ;)
Als ik jou rijder zie, dan heb je volgend seizoen waarschijnlijk een redelijk gemiddelde driver in onze groep (die ik nu heb, is minder goed), dus qua coureur en eff. (als die in de buurt van die van zit, of hoger) zou je het dus mee moeten kunnen redden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Naar aanleiding van de berichtjes hier en op F1Time, drie polletjes over je wagen.

Poll: Wat is je huidige gemiddelde design efficiency?
30-35
35-40
40-45
45-50
50-55
55-60
60-65
65-70
70-75
75-80
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=260331&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is het huidige gewicht van je parts (design)?
<270 kg
270-280 kg
280-290 kg
290-300 kg
300-310 kg
310-320 kg
320-330 kg
330-340 kg
340-350 kg
350-360 kg
360-370 kg
>370 kg
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=260332&layout=6&sort=org

Poll: Hoeveel kost een volledig nieuwe wagen (excl. suppliers) je?
<2.8M
2.8-3.0M
3.0-3.2M
3.2-3.4M
3.4-3.6M
3.6-3.8M
3.8-4.0M
4.0-4.2M
4.2-4.4M
4.4-4.6M
4.6-4.8M
>4.8M
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=260333&layout=6&sort=org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo, ook ff gestemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Als iemand zich afvraagt wie die >4,8M is... :D

Aerodynamics: 590,766
Brakes: 138,423
Chassis: 1,280,369
Electronics: 92,401
Fuel Tank: 532,945
Front Wing: 156,860
Hydraulics: 577,469
Monocoque: 1,648,583
Rear Wing: 170,854
Suspension: 507,790

Total: 5,696,460

Mhm, valt me op dat m'n brakes en electronics intussen wel erg duur beginnen te worden, kosten van hydraulics en suspension moet ik sowieso nog aan werken en het chassis en de monocoque zijn een beetje erg duur geworden :D Ik ga de laatste 2 races dus veel uren in de kosten van die twee investeren. Uiteindelijk ben ik per race gemiddeld ongeveer 1,7M kwijt aan nieuwe parts, volgens mij zit ik daarmee wel redelijk gemiddeld.

Trouwens, volgend seizoen eindelijk een driver met goede reporting skills! _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Sanderrr op 11-01-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kan me ineens goed voorstellen waarom jij een lichte, hoge efficiency wagen hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

277 kg aan parts op mijn auto :) 595.5 kg volgens design page :) De rest hou ik evne voor me, hier ben ik toch best trots op dat ik em deze kant op gedesigned heb en denk dat het mede veel bijgedragn heeft aan de 4 overwinningen dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik vind persoonlijk dat wanneer je het chassis en de monocoque buiten beschouwing laat het allemaal nog redelijk meevalt. Ik heb er dit seizoen tot nu toe bewust voor gekozen om niet teveel op kosten te designen om proberen in C2 te blijven, ben er intussen achter dat dit niet gaat lukken en dus ga ik vanaf volgende race meer op de kosten designen. Zoals ik al zei moeten (behalve c&m) alleen de hydraulics en suspension echt goedkoper worden, de andere onderdelen vind ik prima qua kosten, hoeveel zijn de mensen hier gemiddeld kwijt aan wings e.d.?

[ Voor 28% gewijzigd door Sanderrr op 11-01-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik heb ook gestemd alleen weet ik niet precies wat ik bij gewicht moet doen, dus daar heb ik nog niet gestemd. Moet ik dan bij mn design kijken naar alleen de parts of het gewicht van de totale auto?

Verder zit ik met een gemiddelde efficiency van 53.4 niet erg hoor maar mijn kosten zijn ook erg laag namelijk net geen 2.9mil

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:09:
Ik heb ook gestemd alleen weet ik niet precies wat ik bij gewicht moet doen, dus daar heb ik nog niet gestemd. Moet ik dan bij mn design kijken naar alleen de parts of het gewicht van de totale auto?
Gewicht van de (10) parts. Op de designpagina te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik kan hier op de zaak niet (meer) inloggen in F1Time, dus ik zal vanavond even mijn stem uitbrengen. Wel interessante info trouwens, ik heb zomaar het vermoeden dat ik met een Leopard aan C3 ga beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Mijn parts wegen totaal 282kg dus ik denk dat je uit mijn 3 gegevens wel kunt afleiden waar ik op design 8)7

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Ik heb ook gestemd, ik zie dat ik op alle drie de vlakken nog veel te doen heb :P Maar goed ben ook dit seizoen pas echt goed begonnen met een redelijke designer. En ben er pas onlangs achtergekomen dat de aero test de moeite wel waard is.

Dit seizoen heb ik me kwa design voornamelijk gericht op efficiency (enigzins ten koste van de cost). Alhoewel ik nog niet zo hoog zit (53) ga ik me volgend seizoen denk ik voornamelijk concentreren op weight (en cost voor zover dat daarnaast mogelijk is). Mijn idee daarbij is dat dit op de lange termijn best waardevol kan zijn. Wanneer ik dat op een goed niveau heb (wat is goed? :P) ga ik weer met efficiency aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saev schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:53:
Ik heb ook gestemd, ik zie dat ik op alle drie de vlakken nog veel te doen heb :P Maar goed ben ook dit seizoen pas echt goed begonnen met een redelijke designer. En ben er pas onlangs achtergekomen dat de aero test de moeite wel waard is.

Dit seizoen heb ik me kwa design voornamelijk gericht op efficiency (enigzins ten koste van de cost). Alhoewel ik nog niet zo hoog zit (53) ga ik me volgend seizoen denk ik voornamelijk concentreren op weight (en cost voor zover dat daarnaast mogelijk is). Mijn idee daarbij is dat dit op de lange termijn best waardevol kan zijn. Wanneer ik dat op een goed niveau heb (wat is goed? :P) ga ik weer met efficiency aan de slag.
Als je chasssis onder de 55 a 60KG is zit je op een goed niveau denk ik;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:29
Mijn wagen:

efficiency: 59
gewicht: 303
kosten: 3.354k

Valt me dus eigenlijk best mee, ik kan me herinneren dat ik vorig seizoen een stuk slechter scoorde in de polls, die 90-designer brengt z'n geld dus wel op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 21:24
Hmm, scoor beter dan vorig jaar en zit nu bovengemiddeld... Zal volgend jaar wel zakken met een prutdesigner die ik nu heb (50 ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
5e geworden in een race waar ik vanaf 1/4e ergens een engineprobleem had á 0.8s. Niet ontevreden dus...

De (voormalig?) nummer drie is wel weer expres uitgevallen op een toch al zeer slechte strategie (en op het forum maar zeggen dat ie zijn best doet en ó zo graag eerste in teamchamp. wil worden), waardoor de kans dat ik naar C1 ga nu wel heel groot wordt. Even uit mijn hoofd:
Ik stond 4 punten achter op #4 en 8 punten op #3. #3 is "uitgevallen", #4 werd 7e. Dan sta ik dus nu 2 punten achter de #4 en 4 punten op de #3. Wordt een spannende "strijd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Lucky point 8ste plaats door tyre explosion in de laatste lap. Snelheid zat er dus nog niet zo lekker in als ik had gedacht. Nou ja alles op de laatste 2 races extra aero en veel gewicht er af. Moet lukken om niet te relegaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
LOL, c3g9 is nogal een Nederlands treintje geworden komende race :D

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/nederlands_feestje.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Mijn lijstje:

Efficiency: 47.5 (daar moet dus wat aan gebeuren :S )
Gewicht: 290kg
Kosten: 3.2M

Ben net ook eens voorzichtig begonnen met een begroting voor het volgende seizoen.
Ik vrees dat ik wel ietsje voorzichtiger met m'n geld omspringen (ik denk dat ik nu soms onnodig onderdelen vervang .. te bang om uit te vallen zeg maar).

[ Voor 54% gewijzigd door Sleepie op 11-01-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij...

Efficiency: 62 (bijna hele seizoen aero getest)
Gewicht: 303 kilo

En ik betaal er ongeveer 3.5M voor. Ben er dus wel tevreden mee volgend seizoen iets meer met het gewicht bezig houden. Ik sta verbaasd dat er sommige zoveel voor een volledige auto betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Mijn kans om dit jaar nog wat prijzen te winnen zijn nu compleet verkeken. Voor de zoveelste keer had ik dit seizoen weer de pole te pakken maar een regenrace blijkt tot nu toe nog niet echt in mijn voordeel. 3e plaats moest ik genoeg mee nemen. De kampioen is bekend bij ons. De cup sta ik 1-0 achter en dat kan ik dus eigenlijk ook wel schudden. Team champ nog kleine kans maar moet ik komende 2 wedstrijden eigenlijk gewoon winnen. Maarja die kans is dus net zo groot als de cup dus die schat ik ook op nihil. Daar gaat mn seizoen :(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:31

GaMbiNo

1337

$&$&^*^*(%$

Rij ik eindelijk eens een goeie race krijg ik weer versnellingsblok ploblemen. Ik reed mooi in de punten. Zo wordt het wel erg spannend of ik eruiteindelijk inblijf. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:22:
Mijn kans om dit jaar nog wat prijzen te winnen zijn nu compleet verkeken. Voor de zoveelste keer had ik dit seizoen weer de pole te pakken maar een regenrace blijkt tot nu toe nog niet echt in mijn voordeel. 3e plaats moest ik genoeg mee nemen. De kampioen is bekend bij ons. De cup sta ik 1-0 achter en dat kan ik dus eigenlijk ook wel schudden. Team champ nog kleine kans maar moet ik komende 2 wedstrijden eigenlijk gewoon winnen. Maarja die kans is dus net zo groot als de cup dus die schat ik ook op nihil. Daar gaat mn seizoen :(
We staan nog maar 1puntje achter je wes:p dus het teamkampioenschap ken je vergeten:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zit op 306 kg, 3,6 mln vervangingskosten en mijn efficienty durf ik niet te zeggen. Zitten wat oude dingen op mijn wagen en ben door tijdgebrek zelfs vergeten parts te bestellen. Ik veras me er eigenlijk over dat ik 6e ben geworden deze race.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Woei, p3 geëindigd \o/ M'n tactiek was gewoon goed, toevalligerwijs weer hetzelfde als brid deed (echt waar zonder overleg!) en het bracht ons p2 en p3 :) Zaranka is errug snel de laatste tijd, waardoor hij de winst voor de 3e keer op rij (toch?) naar zich toe trok en p3 in het kampioenschap zekerder en zekerder stelt :) Nog 2 races te gaan, p5 in het kampioenschap lijkt me niet meer te gaan ontglippen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Hmmmz, mijn DQP --> DRP omrekening is de laatste tijd slecht, verlies steeds zo'n 4-5% terwijl ik het op precies dezelfde manier doe als eerder en toen steevast 1-2% won :$

Verder deze race twee kapotte banden, dus prutrace gereden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zoo, hoop tekst erbij...
Race was wel geinig, heb ff een maffe strategie geprobeerd. Als enige op een 3 stopper van het hele veld en dat leverde me uiteindelijk nog P6 op. Beetje jammer dat met een betere strategie P4 haalbaar was geweest...

Heb ook ff gestemd: 303 kg aan parts, 3,4 mln kosten en 53 eff. (k*t designer afgelopen seizoen)

En als ik daarmee competatief kan zijn in C2, snap ik niet waarom dat niet voor meer mensen geldt... (ja, m'n coureur is niet slecht, maar ook geen enorme topper en met de pitstops win ik zeker geen tijd)

Komend seizoen een flinke slag op eff. maken en nog wat lichter, een betere coureur... dus redelijk goede vooruitzichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
B-Force schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:14:
Hmmmz, mijn DQP --> DRP omrekening is de laatste tijd slecht, verlies steeds zo'n 4-5% terwijl ik het op precies dezelfde manier doe als eerder en toen steevast 1-2% won :$

Verder deze race twee kapotte banden, dus prutrace gereden :(
Bewaar die gegevens! Ik weet vrij nauwkeurig hoe snel m'n banden slijten, dus het gaat zelden fout :) Afgelopen race was trouwens wel nieuw, zo heet heb ik pas 1-2x gereden :)
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:27:

Heb ook ff gestemd: 303 kg aan parts, 3,4 mln kosten en 53 eff. (k*t designer afgelopen seizoen)
Ik zit gemiddeld op 59% met een gemiddelde designer. Auto is iets zwaarder, maar wel goedkoper.
En als ik daarmee competatief kan zijn in C2, snap ik niet waarom dat niet voor meer mensen geldt... (ja, m'n coureur is niet slecht, maar ook geen enorme topper en met de pitstops win ik zeker geen tijd)
Je coureur maakt _heel_ veel uit. Ik ga de volgende keer denk ik maar voor een echte topper, dan maar flink wat meer kwijt zijn per race... Of even afwachten wat m'n coureur voor contractverlenging wil hebben, want hij begint aardig te groeien :)
Komend seizoen een flinke slag op eff. maken en nog wat lichter, een betere coureur... dus redelijk goede vooruitzichten :)
Dat wordt mijn afweging komend seizoen: coureur houden of nieuwe zoeken. Ik heb hem nml wel bijzonder goedkoop op dit moment en dat bevalt ook wel. Ik wil een buffer hebben, zodat ik die onvoorspelbare financiën ieder seizoen op kan vangen :X

[ Voor 52% gewijzigd door Grrrrrene op 12-01-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Afgelopen race beste seizoensresultaat: P9.
Voor klassebehoud moet ik 2 punten scoren en dat gaat niet meer lukken, maar toch even knallen komende race, is een van de favo tracks van mn driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:05:
[...]
Dat wordt mijn afweging komend seizoen: coureur houden of nieuwe zoeken. Ik heb hem nml wel bijzonder goedkoop op dit moment en dat bevalt ook wel. Ik wil een buffer hebben, zodat ik die onvoorspelbare financiën ieder seizoen op kan vangen :X
Check... die buffer gaat verdwijnen bij mij gezien de investeringen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb dit seizoen zo'n 15M winst gedraaid t.o.v. de eerste wedstrijd (dus niet t.o.v. saldo na de reset). Volgend seizoen wil ik eigenlijk wel graag promoveren, maar ik vraag me af of dat gaat lukken met mijn huidige rijder die nog een seizoen onder contract staat. Ligt er denk ik ook een beetje aan wat er uit C2 degradeert :) Ik heb iig wel door dat je wat meer moet investeren om te promoveren en die mogelijkheid heb ik niet aangezien al m'n staff komend seizoen nog vastligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komende race een lastige keuze wets of intermediates:S bij 5mm regen wat te doen:p Hoop dat de goede keuze maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:58:
Komende race een lastige keuze wets of intermediates:S bij 5mm regen wat te doen:p Hoop dat de goede keuze maak.
Zou voor mij verre van een lastige keus zijn :P ;)

(ik heb overigens bijna 42M winst dit seizoen)

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 13-01-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet als je al een regenrace heb gehad met 4 a 5 mm. Als de waardes het zelfde zijn als vorig jaar zit ik goed maar anders.... ik ga het iig nog ff overleggen met me teamgenoot. Hoop dat ik de tijden niet onderschat heb:S anders heb ik een groot probleem en rij ik ofwel 1 ronde te vroeg op de banden of wel een ronde te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Nou, aangezien alle goede commerce directors al weg waren voor slechts 7K een commerce van 71 weten te strikken :) Aangezien ik nu 1,3M voor een commerce van 61 betaal dus toch nog het beste uit een slechte situatie gehaald :) Eigenlijk zou een top commerce dus ongeveer 1M meer per race voor mij moeten verdienen om zijn hogere salaris goed te maken...

Even opgeteld, per race ben ik volgend seizoen aan vaste kosten dus 2,4+0,7+1,4 = 4,5M kwijt aan D/C/C, hoe ligt dat bij de rest hier?

[ Voor 51% gewijzigd door Sanderrr op 14-01-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
if we can find out if 2.040.000 salary is worth the investment. skill: 78
if we can find out if 1.577.000 salary is worth the investment. skill: 74
if we can find out if 637.000 salary is worth the investment. skill: 71 (en van mij)
if we can find out if 1.318.000 salary is worth the investment. skill: 63

Goh, als ik dit zie ben ik niet eens zo ontevreden over mijn uitkomst :p

[ Voor 18% gewijzigd door Sanderrr op 14-01-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

SanderF1 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:22:
if we can find out if 2.040.000 salary is worth the investment. skill: 78
Hehehe, voor dat geld heb ik er een van 90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Precies, onbedrijpelijk dat er zo'n bedrag betaald wordt voor een commerce van 78 :|
Ik denk overigens echt dat ik met mijn goedkope en redelijke commerce uiteindelijk beter af ben dan zeg een commerce van 85 voor 2M, is toch 1,3M per race dat de commerce dan goed moet maken t.o.v. mijn extreem goedkope commerce...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:X

72
0.6 liters of fuel left

Ik dacht ik neem eens wat meer risico :P Dit is wel té veel risico zo :+ Wel (weer) 3e geworden -O- Lijk verdoemd tot een eeuwig lager treetje op het podium:

Race - Ik - Teamgenoot
Magny Cours - 6e - 5e
Hockenheim - 5e - 7e
Mexico City - 4e - 3e
Kuala Lumpur - 5e - 4e
Suzuka - 6e - 3e
Shanghai - 3e - 5e
Silverstone - 3e - 6e
Sakhir - 11e - 4e
Melbourne - 2e - 1e
Cancun - 6e - 2e
Monaco - 2e - 1e
Kyalami - 3e - 1e
Brands Hatch - 2e - 5e
Spa-Francorchamps - 3e - 4e
Old Hockenheim - 4e - 3e
Zandvoort - 3e - 1e

totaal:
2e: 3x
3e: 5x
4e: 2x
5e: 2x
6e: 3x
11e: 1x

Hopelijk pak in dan in de laatste race mijn enige overwinning :P Zal wel niet maargoed..

[ Voor 73% gewijzigd door Angeloonie op 14-01-2008 16:21 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met nog 2 races te gaan heb ik de hoop opgegeven om in Class 3 te blijven :'(

Daarover heb ik een aantal vraagjes :

- Wat gebeurt er met m'n driver (en C. Director en Designer)? Contract zegt nog 1 seizoen, maar kan hij (ala Alonso) zeggen 'bekijk 't maar'?
- Neem ik nog wat ontwikkeling mee die ik het afgelopen seizoen heb gedaan?
- Heb nu nog +/- 1 Mln over, wordt dit aangevuld of is dat m'n budget?
- Ben ik nog wat vergeten?!?!

Was wel een leerzaam seizoen en hoop snel weer de positieve lijn in te zetten. Budget was gewoon dit seizoen een probleem door een hele domme fout in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Laatste race was spannend. Ondanks een eerste plaats in de Q, was ik niet zo zeker van m'n zaak. DQP hield niet over deze race.
Na de start de eerste plaats kunnen behouden, maar toen ik in ronde 17 ging pitten, reden de nummers 2 en 3 door .... andere strategie dus. Na mijn tweede pitsstop kwam ik een paar ronden vast te zitten achter de nummer 2, maar uiteindelijk bleek mijn rekensommetje toch goed te zijn.
Met 10 seconden voorsprong op nummer 2 als winnaar over de streep. Daarmee het kampioenschap en de Cup binnengehaald. Promotie naar C3 is dus ook een feit.

Doelstelling voor volgend seizoen zal zijn om me in C3 te handhaven en hopelijk blijven de financien in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Sleepie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:14:
Laatste race was spannend. Ondanks een eerste plaats in de Q, was ik niet zo zeker van m'n zaak. DQP hield niet over deze race.
Na de start de eerste plaats kunnen behouden, maar toen ik in ronde 17 ging pitten, reden de nummers 2 en 3 door .... andere strategie dus. Na mijn tweede pitsstop kwam ik een paar ronden vast te zitten achter de nummer 2, maar uiteindelijk bleek mijn rekensommetje toch goed te zijn.
Met 10 seconden voorsprong op nummer 2 als winnaar over de streep. Daarmee het kampioenschap en de Cup binnengehaald. Promotie naar C3 is dus ook een feit.

Doelstelling voor volgend seizoen zal zijn om me in C3 te handhaven en hopelijk blijven de financien in orde.
Feli :)
Had de gok genomen om op 2 stops weg te gaan, gezien de temperaturen in de race, helaas bleek een 3 stopper net wat sneller.
Denk dat je wel kunt spreken van een terechte kampioen, 9 overwinningen so far is gewoon dominant :)

Veel succes in C3!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Laatste race? Of afgelope race? :)

Ik heb mn auto voor het eerst op voorlopige pole gezet in de C2. Ik dacht; we zijn in Nederland, laten we even excelleren :P Benieuwd of ik hem kan houden tot morgen 16.00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Joss schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:40:

Ik heb mn auto voor het eerst op voorlopige pole gezet in de C2. Ik dacht; we zijn in Nederland, laten we even excelleren :P Benieuwd of ik hem kan houden tot morgen 16.00 :)
Voorlaatste, laatste die we gereden hebben tot nu toe :P
BM schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:26:
[...]

Feli :)
Had de gok genomen om op 2 stops weg te gaan, gezien de temperaturen in de race, helaas bleek een 3 stopper net wat sneller.
Denk dat je wel kunt spreken van een terechte kampioen, 9 overwinningen so far is gewoon dominant :)

Veel succes in C3!
Dank je. 3 stopper was een klein gokje, met deze extreem koude temperaturen had ik ook geen data.
Maar je gaat toch gewoon mee naar C3 ? :>

[ Voor 41% gewijzigd door Sleepie op 14-01-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:40:
Prima zaak Joss, ik heb hem op P3 gezet met zowieso iemand voor me met heel weinig in de tank (die niet wilt promoveren) en iemand die normaal nooit zover naar voren staat en dus op een stop minder staat vermoed ik.
Heb iig een legio toppers achter me staan en dat beloofd wat positiefs (mits m'n coureur eens lekker wilt doorstomen in de regen in de race...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
...en dat was het, ik heb nog niks kunnen doen omdat de kleine me zo'n beetje de hele avond bezig houd de laaste dagen. Deze: :X brengt me soms op rare ideeën...... })

Ik zal me vandaag dan maar ff op de grid rammen......

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:52:
[...]

We staan nog maar 1puntje achter je wes:p dus het teamkampioenschap ken je vergeten:p
Ja vind je het gek, ik moet alles alleen doen jullie zijn met zn tweeen :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Het lijkt erop dat de driver toch ERG veel uitmaakt...

Spa is de favoriete track van mn driver en het hele seizoen heb ik gereden op tracks waar mijn driver niet bepaald weg van is terwijl ik nu op P6 sta in de Q! :| Ik ga er vanuit dat ik minder PK heb dan de rest aangezien ik slechts 3 van de 4 engine upgrades gebruikt heb en daarna aero ben gaan testen voor volgend seizoen, dus mijn verbazing is groot! Als ik hier een punt kan scoren en dan volgende race (de op een na favoriete track van mijn driver) ook een punt dan blijf ik in C2, nu nog even bedenken of dat is wat ik wil aangezien het financieel even niet zo goed gaat...

Edit: Op hoeveel revs rijden jullie de race eigenlijk? Ik nu 96.

[ Voor 5% gewijzigd door Sanderrr op 15-01-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
SanderF1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:46:
Ik heb dit seizoen op 98 of 100% gereden.
Met een goede Q en DQP en naar mijn idee een goede strategie, was het 98%.
Als minder zeker was van m'n zaak gewoon 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:46:
Als je niet mee wil komen moet je dat zeker blijven doen. Kan je toch gauw 0.3s per rondje schelen (ik heb overigens nog nooit 100% gereden, maar schijnbaar doet 80% van het veld dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Maar met wat rijd jij dan? Ik heb vorige race met slechts 95 gereden en ben toen 9e geworden, ai ai ai :( Ik ben nogal voorzichtig met de revs vanwege slechte ervaringen met revs >94 in mijn eerste seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dit seizoen alle races op 1 race na op 100 % revs gereden. Die ene race had ik op de een of andere manier geen goed gevoel bij 100 %.. Beetje onlogisch, maar soms moet je je gevoel volgen. Met die 100 % revs geen enkele engine blow gehad dit seizoen. Als ik jouw was Sander, en je wilt echt in C2 blijven, op 100 % revs rammen dat ding, anders maak je geen kans :).

Edit; als je op bijv 95 rijdt, scheelt dat je 0.5 per rondje ong gemiddeld. Doe dat eens x 65 rondjes en bedenk waar je was geëindigd als je wel wat meer risico had genomen ;). Nu is het mysterie ook opgelost hoe jij met zoń hoge eff. niet hoog eindigt.

[ Voor 26% gewijzigd door Requiem19 op 15-01-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Engine is er nu sowieso al niet heel goed aan toe, dus ik ga op 98 rijden. Als ik zie dat ik vorige race vanaf P15 op P9 gefinisht ben (4 seconden achter P8) terwijl ik op 95 reed, dan moet dit zeker goed komen! Nu in spanning afwachten...

Waarom wist ik dit niet eerder :(

[ Voor 9% gewijzigd door Sanderrr op 15-01-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik rijd alle races op 100% en ben dit seizoen van de 15 gereden wedstrijden pas 2x uitgevallen met de Toyota-motor (dus niet de 99%-betrouwbare Mercedes). Volgens mij maken revs geen BAL uit voor de kans van uitvallen en als ze dat wel doen, scheelt het heel weinig of heb ik al seizoenen lang mazzel 8)7

Ik vermoed nog steeds dat drivers een hidden skill "car wear" hebben ofzo, een factor waarmee de slijtage aan onderdelen en kans op uitvallen wordt vergroot/verkleind. De mijne is vast erg "easy on the car", want ook met onderdelen die slechts 85% betrouwbaar zijn finisht hij bijna altijd *klopt af* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:20:
Maar met wat rijd jij dan? Ik heb vorige race met slechts 95 gereden en ben toen 9e geworden, ai ai ai :( Ik ben nogal voorzichtig met de revs vanwege slechte ervaringen met revs >94 in mijn eerste seizoen...
Ik heb het hele seizoen op 97% gereden. Ik wist van het feit dat 100% niet voor drastisch veel uitvalbeurten zou zorgen, maar was de eerste races zo blij met mijn prestaties dat ik niet naar 100% ben gegaan (dan was ik nu waarschijnlijk allang zeker van promotie :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik heb ff een klein sommetje gemaakt voor wat betreft de uitvallers in C2G2 over de afgelopen 15 races:

totaal aantal gestarte wagens: 357
uitvaller met een mechanisch probleem 15 (4,2%)
waarvan: engine 6 / gearbox 5 / overige parts 4
uitvallers met lost control 8 (2,2%)

Kans op een blowup lijkt me dus een stuk kleiner dan in de echte F1, zeker als je bedenkt dat de meeste c2-ers met een toyota-motor rijden die zonder tests een vrij lage betrouwbaarheid heeft (85%).

Ik rij zelf met rev 98%, maar zo te zien ben ik daarmee dus aan de (te) voorzichtige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ik rijd nu al 2 seizoenen op 100% rev's en ben in die tijd pas 3 keer uitgevallen met engine of GB (/me klopt nu af)

Ik geloof eerder in Grrrene's hidden skill car wear van de driver, dan dat die rev's qua wear en uitvallen uitmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:05:
Ik rijd nu al 2 seizoenen op 100% rev's en ben in die tijd pas 3 keer uitgevallen met engine of GB (/me klopt nu af)

Ik geloof eerder in Grrrene's hidden skill car wear van de driver, dan dat die rev's qua wear en uitvallen uitmaken...
Nouja, dat revs invloed hebben op de wear is wel zeker (simpel te zien als je supporter bent met de wearpercentages na een rondje P en een rondje Q), maar in hoeverre een wearpercentage invloed heeft op uitvallen is maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Sleepie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:51:
[...]

Dank je. 3 stopper was een klein gokje, met deze extreem koude temperaturen had ik ook geen data.
Maar je gaat toch gewoon mee naar C3 ? :>
Ik ben er nog niet uit of ik dat wil :)
Aan de ene kant een grote uitdaging natuurlijk, aan de andere kant.... ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn financiele zaken. Qua auto denk ik dat ik best meekan, coureur is ook wel ok, maar verder...
Heb geen heel bijzondere designer, en zoals gezegt ben ik bang dat ik het financieel niet kan bolwerken.
Ik denk er nog een nachtje over na, en zal dan de tactiek voor komende race uitstippelen ;)

Algemeen vraagje:
Als ik nu onderdelen laat maken, worden die in de season update ook mee gedowngrade? Zal wel, zou anders een mooie manier zijn om begin van het seizoen met wat leuke onderdelen te beginnen.

Maar moet ik dan nu voor komende race onderdelen laten maken, of kan dat voor de 1e race van volgend seizoen ook?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:
[...]
Nouja, dat revs invloed hebben op de wear is wel zeker (simpel te zien als je supporter bent met de wearpercentages na een rondje P en een rondje Q), maar in hoeverre een wearpercentage invloed heeft op uitvallen is maar de vraag...
Hmmm, ja, die zie ik niet meer... m'n supporterschap is 3 dagen geleden afgelopen en ik wacht zowieso met verlengen tot de start van het nieuwe seizoen...
Hangt er vanaf hoe Tadas dit gaat aanpakken of ik een nieuw en evt langer supporterschap neem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
En gelijk heb je...

Mijn eerste C2 pole lijkt binnen, de #1 in de stand is er ook niet onderdoor gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
BM schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:17:
[...]

Ik ben er nog niet uit of ik dat wil :)
Aan de ene kant een grote uitdaging natuurlijk, aan de andere kant.... ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn financiele zaken. Qua auto denk ik dat ik best meekan, coureur is ook wel ok, maar verder...
Heb geen heel bijzondere designer, en zoals gezegt ben ik bang dat ik het financieel niet kan bolwerken.
Ik denk er nog een nachtje over na, en zal dan de tactiek voor komende race uitstippelen ;)
Tsja, ik hoop dat ik niet teveel verlies ga draaien in C3. Stiekem hoop ik toch regelmatig wat punten mee te pakken en qua financien een beetje op peil te blijven. Ben al begonnen om een begroting voor het volgende seizoen in elkaar te draaien ook.

Volgende race kan 'interessant' worden dus :) Ik ben zelf nog niet tevreden over de hoeveelheid brandstof die ik overhou aan het einde van de race. Dus ik ga eens proberen om dat wat omlaag te krijgen ... met alle risico's van dien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft het testen van Aero nog nut? ik las in een post dat Aero testen goed is voor het volgend seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:22:
heeft het testen van Aero nog nut? ik las in een post dat Aero testen goed is voor het volgend seizoen...
Aero is de enige test waarvan je het resultaat (gedeeltelijk) meeneemt naar volgend seizoen.
Sleepie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:16:
[...]

Tsja, ik hoop dat ik niet teveel verlies ga draaien in C3. Stiekem hoop ik toch regelmatig wat punten mee te pakken en qua financien een beetje op peil te blijven. Ben al begonnen om een begroting voor het volgende seizoen in elkaar te draaien ook.

Volgende race kan 'interessant' worden dus :) Ik ben zelf nog niet tevreden over de hoeveelheid brandstof die ik overhou aan het einde van de race. Dus ik ga eens proberen om dat wat omlaag te krijgen ... met alle risico's van dien ;)
Brandstof is lastig. Heb 1 keer zonder fuel gestaan, en sindsdien neem ik liever 15 liter teveel mee per race, dan dat ik weer stil kom te staan.
Vind het erg lastig om een goede schatting te maken van het verbruik, al gaat dat wel steeds beter.

Ga vanavond denk ik P/W/Q rijden, dus tegen die tijd moet ik mijn keuze gemaakt hebben O-)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

P3 en een 1 stopper, met 2 man voor me die op meer stops staan...
Dit ziet er leuk uit voor de race... we'll see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
BM schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:37:

Brandstof is lastig. Heb 1 keer zonder fuel gestaan, en sindsdien neem ik liever 15 liter teveel mee per race, dan dat ik weer stil kom te staan.
Vind het erg lastig om een goede schatting te maken van het verbruik, al gaat dat wel steeds beter.

Ga vanavond denk ik P/W/Q rijden, dus tegen die tijd moet ik mijn keuze gemaakt hebben O-)
Zo dacht ik er eerst ook over. Maar 15 kg over aan het einde betekent gewoon dat je te zwaar hebt rondgereden, wat weer scheelt in de rondetijden. Ik gebruik tot nu toe eigenlijk een vrij simpele berekening/schatting, maar die blijkt redelijk te werken. Ik hou elke race zo tussen de 7 en 11 liter over (die 4 liter kan ik voor mezelf wel verklaren, maar we gaan niet alles verklappen hier ;) ).
Ik wil echter op 4 - 6 liter uitkomen volgend jaar.

Succes met je moeilijke beslissing ;)
Ik rij zelf morgenavond P/W/Q pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
*O* Eerste poleposition in C2 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog winnen Joss ;)

Het ziet er goed uit voor vandaag, misschien vanavond sinds lange tijd weer eens live mee spieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Zo, na vanmorgen eerst de pole gepakt te hebben in 2 ronden, net maar eens gekeken of er wat veranderd was op de grid. Ja hoor, iemand er onderdoor.... Net ff 9 minuten voor het sluiten van office nog ff een perfect rondje er door geknald, en pole weer te pakken met 0,200...
Zo te zien zijn er maar weinig die net als ik op een andere strategie staan...

We zullen zien, Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Vingers gekruisd, ik rijd 4e en kan hiermee mezelf wegcijferen uit de relegation zone. PLEASE KOM OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
P8, eerste punt! :) Helaas vlak achter de nummer 7 geeindigd waar ik de hele race voor lag maar die mij tijdens de pitstops inhaalde... :( Volgende race weer een punt en ik mag blijven, gaan echter niet lukken denk ik :( Beetje jammer dat ik nu pas achter die revs kom...

[ Voor 10% gewijzigd door Sanderrr op 15-01-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Gefeliciteerd Sander en PB (voor de winst in C2G3). Ikzelf heb een paar dagen geleden een mailtje gehad van Jon Payton. Hij en ik ergeren zich vreselijk aan Rafael Takejame, de meer dan terechte nummer 3 in onze groep. Hij (rafael) en zijn teamgenoot wilden andere mensen naar C1 toe dwingen.

Ik heb toen gezegd; kom maar op. Maar daar ben ik op terug gekomen. Al is het alleen maar om Rafael een hak te zetten. We ergerden ons dusdanig, dat we hebben besloten onze laatste 2 races er met de pet naar te gooien, zoals Rafael al 5 races doet.

Mede daardoor mijn pole op Zandvoort. 30 liter, softs en een 5 stopper. Een Toyota-tje dus. Sorry dat ik me niet aan mijn woord hou, maar het is for the best :P

Ohja, 13e geworden op een waardeloze startegie en 90% revs dus, not bad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Tijd voor de ieder seizoen terugkerende poll: de kosten van je driver/designer/director. In verband met de markt dit seizoen een grotere range naar boven.

Poll: Hoeveel betaal jij je *D/D/D volgend seizoen?
* D/D/D staat voor driver/designer/director en de kosten zijn per race
< 2.5 miljoen
2.5 - 3.0 miljoen
3.0 - 3.5 miljoen
3.5 - 4.0 miljoen
4.0 - 4.5 miljoen
4.5 - 5.0 miljoen
5.0 - 5.5 miljoen
5.5 - 6.0 miljoen
> 6.0 miljoen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=261498&layout=6&sort=org

Uitslag vorig seizoen:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=238992&layout=6&sort=org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik betaal volgend seizoen nog steeds 4,6mln. Die langdurige contracten betalen zich toch uit. M'n driver zou nu meer dan het dubbele kosten en ook een 90-designer zal je wel niet meer voor 1,8mln kunnen krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Hmm :( out of fuel na 16 ronden, snap er niks van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
k*t, B-Force...

Dit was ook close:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/Fuel.gif

Ik heb zelden 0L over voor de pits :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Terechte actie hoor Joss, ik vind het erg jammer dat mensen op deze manier niet durven vechten tenzij ze zeker weten dat ze winnen...
Ik denk nml dat als iedereen gewoon op z'n plek blijf en dan promoveert, de competitie daar onderin ook leuker wordt... Als ik zie hoe Clark het daar onderin doet, die vorig seizoen steeds net een slag beter reed dan ik, zou C1 best leuk kunnen zijn als C2-ers zich eens normaal gaan gedragen...

Verder natuurlijk dank voor de gratz... Eindelijk weer een race waar alles op z'n plaats viel: DRP 98% en een strak tempo (en dat met een regen hatende driver) en strategie... Volgende race ook weer vlammen en dan sluit ik het seizoen nog enigszins stijlvol af...

Verder ook leuk om te zien dat ik volgens mij by far de duurste staf heb (als enige tot nu toe >6 mln)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
4.3nogwat miljoen betaal ik mijn D/D/D volgend seizoen. Daarvoor heb ik een 335/249-driver, 72-designer en 85-c.director \o/ Not bad, I guess? :P Mijn driver wordt daarna wel fors duurder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

393/309 Driver (24 jr 3 seizoenen), 89 designer, 90 c.director (beiden ook 3 seizoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domme vraag misschien maar maakt voor engineers het skill level nog wat uit bij het engineeren of is het puur het extra uurtje of boven de 100 skill de 2 uurtjes die je van ze krijgt?
M.a.w. zie je verschil tussen een 30 skill engineer en een 70 skill engineer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Naar mijn mening wel, alhoewel die niet super merkbaar zijn door de veel grotere invloed van je designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik snap echt niet waarom je niet naar C1 zou willen (en dan heb ik het niet over joss maar over die andere). Ik ben nu erg blij dat ik naar C2 ga en ik hoop over een seizoen of 2 a 3 ook naar C1 te gaan.

Ik ga de laatste race van het seizoen alles of niets rijden. 100% revs en hopen dat ik de 2e plaats in het kampioenschap weer terug kan pakken na een mislukte race op monza.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Wes46 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:00:
...en ik hoop over een seizoen of 2 a 3 ook naar C1 te gaan...
Nou, sluit maar aan in de rij met anderen die het ook willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
8)7 Alweer vergeten te repareren voor de qualificatie. Ik haat dat :X

Veel plezier in de laatste race, voor wie nog moet racen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De laatste race wordt een spannende race voor mij en het team. Sempy heeft nog een laatste kans om de broodnodige punten te halen om in de groep te blijven. Dat wordt heel moeilijk, maar het is zeker niet onmogelijk. Ten tweede sta ik in de finale van de Cup tegen Snarskis, die volgend seizoen in C1 zal vertoeven. Gek genoeg heb ik hem twee races geleden verslagen, omdat hij vastzat achter een langzamer iemand en daarmee z'n strategie verknalde. De volgende race was hij echter weer heer en meester door te winnen, alwaar ik genoeg moest nemen met P10. Kleine kans dat ik de Cup ga winnen dit jaar, maar wel een extra dimensie voor de laatste wedstrijd. Zou ik toch de eerste tweaker zijn die een prijs wint in C2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:49:
[...]

Nou, sluit maar aan in de rij met anderen die het ook willen ;)
Ja maar ik meen het dan ook serieus. En ik denk ook zeker dat het reeel is als ik kijk wat voor tijden er gereden worden in C2.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Wes46 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:30:
Ja maar ik meen het dan ook serieus. En ik denk ook zeker dat het reeel is als ik kijk wat voor tijden er gereden worden in C2.
Rondetijden zegt niet zo heel veel, het is met name het feit van veel goede concurrenten waardoor het in C2 superlastig is. Verleden seizoen werd ik eenvoudig kampioen en reed ik samen met de nr 2 meer dan eens het hele veld op een ronde. In C2 blijkt het nu echter wel andere koek, met allemaal managers die minimaal top 3 in C3 hebben gereden. Beide staan we nu op degradatie, in mijn geval met name doordat m'n wagen wat achter ligt in ontwikkeling en doordat ik vaak kleine foutjes maak (iets teveel brandstof over, dqp soms <95%). In c3 maakt dat niet heel veel uit, maar in C2 zitten er soms 3-4 auto's binnen een paar seconde over een hele race.

[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 16-01-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kan me geen voorstelling maken van hoe goed je moet zijn om in C1 echt mee te kunnen strijden...

Hoewel, je hoort/leest steeds meer geluiden op 't forum dat drivers gewoon teveel uitmaken in het spel. Misschien kan je wel stellen dat 10 DRP punten 0,1 seconde per rondje scheelt (afhankelijk van de skills).
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.