Hier nog een (neutraal)
Alice ervarings-verhaaltje...
Na al enkele jaren bij het dure Planet gezeten te hebben werd het maar eens tijd om over te stappen.
Ik was ooit zo suf geweest om ook een ISDN-lijn te willen hebben, dus betaalde me eigen scheel aan maandelijke kosten voor dingen die ik nooit gebruikte.
Verleden jaar ergens in November dus Planet een aangetekende brief gestuurd dat ik per eind feb. dit jaar geen gebruik meer wilde maken van hun 'service'. (niet dat ze zich daar wat van aantrekken natuurlijk, maar dat is een ander verhaal)
Toen
Alice aangevraagd. Diverse brieven thuis gekregen, waaronder enkele dubbel. Op een gegeven moment belde KPN mij om een afspraak te maken wanneer ik thuis was om het 2e aderpaar aan te sluiten.
Een niet-KPNer kwam langs, vernieuwde het oude ISRA-punt en daarna ging de straat open. Toen de persoon klaar was met alles pleegde hij een kort belletje naar m'n huistelefoon ter controle of alles werkte. De telefoon ging over dus dat bleek voor de persoon blijkbaar voldoende.
Afijn, een dag of 2 later werd het modem van
Alice afgeleverd. Ik alles aangesloten en 3 keer nagelopen, maar niets leek te werken.
Na enkele uren te hebben lopen klooien thuis kwam ik er op een gegeven moment achter dat mijn uitgaande telefoonlijn geen verbinding kreeg als ik de telefoonhoorn opnam.
Toen ik mezelf eens probeerde te bellen naar mijn mobiel, gebeurde er wat vreemds. ik had mijn nummer ingetikt en de hoorn naast het toestel gelegd terwijl ik naar mijn mobieltje liep.
Het mobieltje ging niet over dus ik probeerde het nogmaals. Bij de 2e poging hoorde ik een geluid in de hoorn wat leek alsof iemand net klaarwas met een gesprek en de hoorn aan het neerleggen was.
Aan de achtergrond geluiden en aan het nummer wat op m'n mobiel verscheen kon ik uitmaken dat ik blijkbaar een directe lijn met de snackbar 2 deuren verder had gekregen...
Nou is dat opzich geen verkeerd iets

maar ik zou het toch liever anders willen zien.
Dus de storing gemeld bij
Alice, waarvan de helpdesk me eerst probeerde af te schepen naar de storingsdienst van KPN.
Paar dagen later kwam er een echte KPNer die bemerkte dat de boel chaotisch was aangesloten.
Hij ging proberen de chaos te herstellen en mocht het niet alsnog niet werken dat stelde hij voor om het 1e aderpaar maar te gaan gebruiken zodat de straat niet weer opengebroken hoefde te worden.
Na zijn werkzaamheden leek alles wel weer goed te werken dus het was voor mij wel prima zo.
Het internet daarna werkte perfect, ruim 2x zo snel als ik eerst had bij Planet en kost uiteindelijk nog eens de helft ook.
Maar na verloop van tijd merk ik nu dat mijn upload soms tergend traag is. Dit is niet altijd zo, maar lijkt met vlagen zo te zijn.
De upload valt soms terug tot 3-5 Kb/s, terwijl het rond de 100 Kb/s moet zijn natuurlijk.
Tijdens een slechte upload-connectie gaat de download daarintegen nog wel redelijk goed, al lijkt het wel minder vlot te gaan dan normaal.
Nu ben ik dus bezig om dit te melden bij
Alice zodat ze dit kunnen oplossen.