denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:02:
[...]
Je mail is binnen, ik zal er maandag even naar kijken.
Wat betreft dat storingsnummer->mooi idee, maar in de praktijk zullen alle klanten dan spontaan dat nummer gaan bellen voor alle vragen.. en dan moet je 1829831x per uur uitleggen dat ze het andere nummer moeten gebruiken.. met als gevolg 34832 kwade klanten.
Er zijn providers die iets dergelijks geprobeerd hebben in het verleden en dat is nooit goed gegaan.
Wat betreft de website ben ik het met je eens. Ik ben aan het kijken of hier een project voor op te starten is (
http://support.alice.nl oid) zodat de pagina's dezelfde functonaliteit krijgen als die van internlnet (
http://www2.internl.net/servicedesk/). Dat die pagina´s goed zijn merk ik vaak aan het feit dat bepaalde screenshots van mezelf terug te vinden zijn in de handleidingen van andere grote providers

(een aantal keer zelfs met mijn gebruikersnaam nog in de invulvelden die op de screenshots te zien zijn)
Die facturen van je zal ik wel even regelen, zo'n probleem is dat niet.
Edit: smiley overdose.. vast iets met zaterdag en nog werken
Add: Er zijn trouwens ook plannen om een paar
Alice medewerkers actief(en semi-officieel) op fora te laten reageren. De afgelopen tijd hebben deze mensen het vooral erg druk gehad wegens de start van
Alice in Nederland, maar ik verwacht dat ze binnenkort tijd hebben om dit soort zaken op te pikken.
Waarbij 'binnenkort' een relatief begrip is natuurlijk.
Bedankt weer voor je snelle reactie.
Ik kan me voorstellen dat het inrichten van twee telefoonlijnen, een betaalde 0900 lijn en een gewoon nummer verwarrend kan zijn voor klanten. Er zijn natuurlijk altijd klanten die dan zullen proberen het "goedkope" nummer te bellen terwijl de vraag daarvoor niet geschikt is.
Dat er een 0900 nummer gebruikt wordt begrijp ik ook wel, de relatief lage abo prijs kan alleen als de extra diensten niet inbegrepen zijn. Dat is wel logisch, andere ISP's doen dat ook.
Een storings/werkzaamheden pagina zou zeer welkom zijn. Veel mensen zullen dit waarderen, en het helpt
Alice een betere provider te worden. Zoals je weet komt er een flinke stroom negatieve berichten op
Alice af, vaak terecht. Dit alles zorgt er ook voor dat nieuwe klanten gaan afhaken. Daar heb ik persoonlijk ervaring mee. Ik adviseer collega's, familie, vrienden toch maar even voorzichtig te zijn met een
Alice abo te nemen. Dat advies zou ik niet geven als ik heel positief was.
Er zijn ook veel mensen die de kat uit de boom kijken en eerst afwachten wat een nieuwe provider gaat doen. Een half jaar of een jaar is vrij normaal. Dit komt ook omdat veel mensen toch al aan een langlopend contract zitten en niet per direct wegkunnen.
Ik vind het verder erg positief dat er
Alice medewerkers op de fora reageren en actie willen ondernemen al dan niet "officieel". Dat kweekt goodwill en zal de stemming doen omkeren.
Op de diverse fora lees je vaak de negatieve ervaringen, de positieve reacties kom je minder vaak tegen, dat is normaal want je ziet het ook bij andere ISP's maar het kan wel de indruk wekken dat er veel mis gaat. Soms is dat ook zo, maar niet altijd.
Bij
Alice zie ik vooral veel administratieve missers. De achterliggende techniek is volgens mij wel in orde. Het BBned netwerk is immers niet nieuw. Mijn vorige ISP was ook een BBned provider en hierover was ik best tevreden. Dat was ook de reden dat ik wel naar een nieuwe BBned provider durfde over te stappen. Ondanks de te verwachten aanloopproblemen. Dat moet je wel voor lief nemen als je bij een net opstartende provider een abo neemt.