Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.100 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Matched: alice
Vunzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:38:
[...]

Om ZIPB te gebruiken heb je admin password nodig. Dit is natuurlijk normaal alleen bij Alice bekend, maar het is uitgelekt en het is vrij gemakkelijk op het net te vinden. Staat volgens mij zelfs ergens in dit draadje.
Aha, kijk dat wist ik dus nog niet. Ga ik even opzoeken. :)

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:43:
Even een brandende vraag:

Krijg je die vrouw van de reclame, waar het bedrijf naar genoemd is, Alice dus, er ook bij?
Nee, die heb ik al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
LOL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 10:55
(jarig!)
Ik zit er aan te denk om over te stappen van mijn KPN internet plus bellen abo naar Alice.
Bij de EB van KPN kan ik wel het 1 en ander instellen in de modem/router, maar echt de vrije hand heb ik niet, KPN kan ook dingen aan passen.
Nu zal dat bij Alice wel net zo zijn. Maar wat ik wil is achter de modem/router van Alice mijn eigen router te plaatsen.

Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om in de Alice router alles uit te zetten en dat dan mijn router het IP adres krijgt van buiten krijgt? En mijn router dus de DHCP, DNS en NAT doet?

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om in de Alice router alles uit te zetten en dat dan mijn router het IP adres krijgt van buiten krijgt? En mijn router dus de DHCP, DNS en NAT doet?
Als je even terugleest in dit topic en het eerste deel van dit topic dan weet je dat het mogelijk is.
Zoek even in dit topic op ZIPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:43:
Even een brandende vraag:

Krijg je die vrouw van de reclame, waar het bedrijf naar genoemd is, Alice dus, er ook bij?
Met hoeveel mensen wil je haar delen? ;)

By the way: weet wel dat ze nogal last heeft van Alzheimer hè...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:19:
Voor mijn vader had ik eind november Alice aangevraagd en Planet internet opgezegd. Ik kreeg keurig een orderbevestiging van Alice.
Planet ging ons afsluiten op 12 januari dus ik had aan Alice gevraagd om ons 14 januari aan te sluiten. Een week voor 14 januari kreeg mijn vader een pakket thuis met modem en andere dingen.
Ik kwam de 15e langs bij mijn vader om alles aan te sluiten, en het WERKTE!
Maar je stapte waarschijnlijk niet over van Planet Internet + bellen, maar van een vaste lijn + DSL ???
wilde namelijk hetzelfde doen, maar volgens KPN kun je niet rechtstreeks overstappen van IPB naar IPB, zelfs als is het bijv. tussen planet internet en kpn direct of het net :? :( 8)7

BTW Alice en ZIPB ??? Wist niet dat Alice ook Zakelijk IPB leverde ?
D8 dat je dan rechtstreeks bij BBned/BBeyond terecht kwam ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:52:
[...]

Maar je stapte waarschijnlijk niet over van Planet Internet + bellen, maar van een vaste lijn + DSL ???
wilde namelijk hetzelfde doen, maar volgens KPN kun je niet rechtstreeks overstappen van IPB naar IPB, zelfs als is het bijv. tussen planet internet en kpn direct of het net :? :( 8)7

BTW Alice en ZIPB ??? Wist niet dat Alice ook Zakelijk IPB leverde ?
D8 dat je dan rechtstreeks bij BBned/BBeyond terecht kwam ?
ZIPB = Zero Installation PPP Bridge

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vunzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:06:
[...]

ZIPB = Zero Installation PPP Bridge
aaah.. leuk al die termen door elkaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimkoble
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 22:15
Mijn ervaring met alice:

5 december: Alice aangevraagd met opleverdatum 1 februari.

7 december: Ontvangstbevestiging gekregen met daarin dat ik binnen 2 weken een orderbevestiging zal krijgen met alle preciese informatie.

17 januari: Nog niets vernomen van Alice en dus voor de zekerheid even gebeld. Alles zou in orde zijn en vóór 1 februari zou alles binnen zijn en werken.

30 januari: Nog steeds niets vernomen van Alice en dus voor de zekerheid nog maar eens even gebeld. Alles was in orde en 1 februari zou alles binnen zijn en werken.

1 februari: Nog niets ontvangen, ik weer bellen, is de order om de een of andere onduidelijke reden geannuleerd!!!!! Na navraag zou ik geen IS/RA punt hebben in mijn woning. DIE HEB IK DUS @^%$#^$% WEL!!!!! Ik KPN bellen en die bevestigen dat ik wel degelijk een IS/RA punt heb. Alice zal dan volgens KPN wel beschikken over een verouderde adreslijst.
Ik terugbellen naar Alice en uitgelegd waar het probleem zit, maar het even simpel voor me oplossen, nee hoor. De aardige helpdeskmedewerker zou het dan wel even voor me oplossen:

"Ik ga nu het nu meteen voor u in orde maken, blijft u aan de lijn. We hebben inderdaad een fout gemaakt en ik zie hier dat u wel degelijk een aansluiting kan krijgen." Waarschijnlijk zit hij gewoon daar de postcodecheck te doen die ik ook heb gedaan in december. "Nu is het alleen zo dat u pas op 3 maart wordt aangesloten." Heeft ie dus gewoon bijdehand een nieuwe aanvraag gedaan en moest ik me ook maar even aan de week wettelijke wachttijd houden. :( Maar die heb ik toch al gehad eerder bij mijn aanvraag waarom moet ik daar nu weer op wachten? "Zo werkt dat nou eenmaal bij ons", werd er geantwoord.

Ik ben er nu dus helemaal klaar meer en heb meteen die hele zooi geannuleerd. Dus aan een ieder die het net als ik eigenwijs toch wil proberen omdat het product er toch best goed uit ziet, SUCCES! Ik begin er iig niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Cappie81 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:48:
Mijn ervaring met alice:

5 december: Alice aangevraagd met opleverdatum 1 februari.

7 december: Ontvangstbevestiging gekregen met daarin dat ik binnen 2 weken een orderbevestiging zal krijgen met alle preciese informatie.

17 januari: Nog niets vernomen van Alice en dus voor de zekerheid even gebeld. Alles zou in orde zijn en vóór 1 februari zou alles binnen zijn en werken.

30 januari: Nog steeds niets vernomen van Alice en dus voor de zekerheid nog maar eens even gebeld. Alles was in orde en 1 februari zou alles binnen zijn en werken.

1 februari: Nog niets ontvangen, ik weer bellen, is de order om de een of andere onduidelijke reden geannuleerd!!!!! Na navraag zou ik geen IS/RA punt hebben in mijn woning. DIE HEB IK DUS @^%$#^$% WEL!!!!! Ik KPN bellen en die bevestigen dat ik wel degelijk een IS/RA punt heb. Alice zal dan volgens KPN wel beschikken over een verouderde adreslijst.
Ik terugbellen naar Alice en uitgelegd waar het probleem zit, maar het even simpel voor me oplossen, nee hoor. De aardige helpdeskmedewerker zou het dan wel even voor me oplossen:

"Ik ga nu het nu meteen voor u in orde maken, blijft u aan de lijn. We hebben inderdaad een fout gemaakt en ik zie hier dat u wel degelijk een aansluiting kan krijgen." Waarschijnlijk zit hij gewoon daar de postcodecheck te doen die ik ook heb gedaan in december. "Nu is het alleen zo dat u pas op 3 maart wordt aangesloten." Heeft ie dus gewoon bijdehand een nieuwe aanvraag gedaan en moest ik me ook maar even aan de week wettelijke wachttijd houden. :( Maar die heb ik toch al gehad eerder bij mijn aanvraag waarom moet ik daar nu weer op wachten? "Zo werkt dat nou eenmaal bij ons", werd er geantwoord.

Ik ben er nu dus helemaal klaar meer en heb meteen die hele zooi geannuleerd. Dus aan een ieder die het net als ik eigenwijs toch wil proberen omdat het product er toch best goed uit ziet, SUCCES! Ik begin er iig niet meer aan.
Ach, dit is heel normaal bij Alice.
Zo is het met mijn order ook ongeveer gegaan.
De situatie is op dit moment nog erger, ik heb dan wel internet + telefoon maar betaal door dommigheid van Alice al twee maanden twee keer zoveel. Ze sturen braaf twee facturen voor twee lijnen en schrijven dat dus ook af van mijn rekening.
Ik word er wel een beetje moe van.

De techniek is niet het probleem bij Alice maar hun administratieve systemen wel, jammer dat ze dat niet in de gaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
Geen matches
Heb m'n Linksys (WRT-54GL) aangesloten en geconfigureerd zoals hier beschreven staat.

Nu werkt internet, maar het gekke is dat wanneer ik m'n laptop direct op de copperjet aansloot hij zo'n 1800kb/sec haalde. Nu via m'n linksys haal ik meestal rond de 1000kb/sec. Flink wat minder dus.
In games e.d. zijn m'n pings goed (<60), dus daar geen problemen. Maar als ik newsbin pro gebruik om te downloaden trekt hij nét aan 30kb/sec. Dat is wel heel erg weinig dus.

Heeft iemand suggesties waar het probleem kan zitten? Zit op m'n PC wirelss met uitstekende ontvangst (54mbps).

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Vunzz schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:42:
Voor de mensen die problemen hebben met port forwarding: in het adminmenu van de webinterface, zit de optie ZIPB. Ik heb het zelf nog niet getest, omdat ik het momenteel niet nodig heb, maar het is een soort DMZ-functie. Zie ook dit.
Als je je eigen router op die manier aansluit, zou ie dus eigenlijk transparant aan internet moeten hangen.
Veel succes ;)
Het nadeel hiervan is dat ZIPB achter de admin-inlog zit? Iemand die daar het ww van weet dan?

never mind :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik kom weer eens langs in dit topic.
28AUG2007 aangevraagd
10OKT2007 opgezegd wegens niet kunnen leveren.

Nu gaan ze alsnog incasseren :S 8)7

Dus gestorneerd, ze aangetekend opgedragen een ouder bedrag terug te storen en ze in gebreke gesteld.

Echt - wat moet je doen om van ze af te komen, dit is erger dan vroeger IBG en UPC samen!

http://digitaal.degeschil...aspx?m=commissie&code=ecd

@remmelt: Ja, ach een adres wijziging duurde toen al 4 brieven en ik had gelukkig geen lening - wat een zooi was dat, Alice brings back memories :'(

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 04-02-2008 21:11 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Geen matches
IBG??? Hahahahaha die moet je AFBETALEN om ervan af te komen! :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Alice lag er gister bij mij uit...

Anyone else?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sploidy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 08:22
Bij mij hier in Arnhem lag hij er ook uit rond een uur of twaalf 's nachts.
De Copperjet gaf wel aan dat hij verbonden was, alleen alice.nl kon ik bereiken ook al was deze wel traag.

Weet niet voor hoe lang, maar zoals te zien doet hij het nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Geen matches
Sinds een week heb ik problemen met mijn verbinding.In de status van de modem zie ik dat de ppp connection continu weg valt. Atm valt weg en hersteld zich na een tijdje weer. Zit ik met een brak modem of is er een probleem met mijn lijn?

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met alice:

12 November aangevraagd
13 November belde alice op om monteur afspraak te maken
21 November excuseerde alice zich omdat ze de monteur te vroeg hadden opgeschreven, nieuwe afspraak gemaakt
11 December kwam monteur (volgens afspraak langs)
11 December Alice werkt
13 December belt KPN op waarom hun lijn ineens weg is
15 December komt monteur van KPN langs om IPB lijn in orde te maken, weggestuurd omdat ik nu Alice had
20 December, rekening van KPN voor monteur ontvangen
29 December, Rekening van KPN ontvangen voor abonnement Januari (terwijl deze al van december is opgezegd
3 Januari: gebeld met KPN, was foutje van hun, stond nog geregistreerd
9 Januari: weer rekening van KPN gekregen omdat ik nog 47 euro open had staan van abonnement januari?
21 Januari: weer rekening KPN voor abonnement Februari
24 Januari: Klachtenbrief uit de bus gedaan tegen KPN
27 Januari: excuus brief met een voorstel om 6 maanden 50% korting te krijgen op IPB!! %#^#^#^#@#$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:19

admiral866

The King Personality Disorder

Ik zal binnenkort eens een langer bericht posten.
Maar ik wil nu al wel even vragen of het al iemand gelukt is om naar hun PC, welke achter een alice verbinding staat, naar huis te verbinden. Dus met Remote Desktop, poort 3889

Mijn situatie is coperjet->router (linksys WRT54G)-> pc.

En heb al verschillende configuraties gebrobeerd maar lukt nog niet. Daarom ben ik in ieder geval benieuwd of er al mensen zijn waar dit uberhaupt gelukt is.

[ Voor 5% gewijzigd door admiral866 op 07-02-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
admiral866 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:39:
Ik zal binnenkort eens een langer bericht posten.
Maar ik wil nu al wel even vragen of het al iemand gelukt is om naar hun PC, welke achter een alice verbinding staat, naar huis te verbinden. Dus met Remote Desktop, poort 3889

Mijn situatie is coperjet->router (linksys WRT54G)-> pc.

En heb al verschillende configuraties gebrobeerd maar lukt nog niet. Daarom ben ik in ieder geval benieuwd of er al mensen zijn waar dit uberhaupt gelukt is.
Bedoel je niet poort 3389? (http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/rdfaq.mspx)

Bij mij staat 3389 open op zowel de CJ (naar de linksys) als de linksys (naar de pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Geen matches
vadeluma schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 01:47:
Sinds een week heb ik problemen met mijn verbinding.In de status van de modem zie ik dat de ppp connection continu weg valt. Atm valt weg en hersteld zich na een tijdje weer. Zit ik met een brak modem of is er een probleem met mijn lijn?
Oke, mijzelf even ingelezen en mijn modem van adsl2 naar annexA gezet. Loopt weer als een trein.

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Geen matches
Goldme schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:17:
[...]

Bedoel je niet poort 3389? (http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/rdfaq.mspx)

Bij mij staat 3389 open op zowel de CJ (naar de linksys) als de linksys (naar de pc).
Excuus.. Inderdaad 3389. Wel goed ingesteld in het netwerk. Maar verkeerd getypt in de post,
Maar begrijp uit jou post dat 't bij jou wel werkt?

Heb je alleen 2 keer de port geforward? Of nog iets met ZIPB gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Geen matches
Alleen die poort (3389) forwarden op je copperjet naar het juiste interne adres met poort 3389

dat is het enige wat je moet doen en het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

OMG make it stop! 7(8)7

Ik vraag nu al sinds november om mijn facturen betreffende nov en dec 2007. Ik heb deze facturen nooit gezien, niet via de post, niet via de mail, niet via de Lounge omdat die al die tijd nooit heeft gewerkt en nog steeds niets doet.

Nu komen ze opeens met een betalingsherinnering voor een factuur die ik nooit heb gehad, en waarvan ik dus het geld heb laten terughalen dmv stornering.
Reden dat ik ze wil controleren is dat het bedrag veel te hoog is, er zou namelijk minimaal een vergoeding verrekend worden over de dagen dat ik geen internet heb gehad (3½ week).

Sinds een paar dagen al een aantal keer gemaild, en het lijkt wel alsof ik een kleuter aan de andere kant tref. Mijn vragen negeren ze voor het gemak, en verder moet ik maar naar de helpdesk bellen... Alsof dat in het verleden ooit tot iets heeft geleid (ja wel tot iets: een hoge telefoonrekening! :( )

Ze weigeren me de facturen te sturen via mail, of zelfs maar via de Lounge beschikbaar te maken, zoals ze me zelf hier in de opzegbrief hebben beloofd (tot 6 maanden na de einddatum zijn de facturen in te zien via de Lounge).

Ik ben het spuugzat met Alice, geen factuur, dan geen geld. :(

Ben benieuwd naar de reactie op mijn aangetekende brief waarin ik e.e.a. heb verwoord :|

-----------
@evdm: dit is de 'nieuwe ervaring' die Alice biedt, wellicht ter waarschuwing aan potentiële klanten

[ Voor 4% gewijzigd door MaikelG op 08-02-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
En wat moeten wij hier mee? Hiermee los jij jouw probleem niet op...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Geen matches
abcor2003 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:42:
Alleen die poort (3389) forwarden op je copperjet naar het juiste interne adres met poort 3389

dat is het enige wat je moet doen en het werkt perfect
heb je er ook een router tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Geen matches
admiral866 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:25:
[...]

Excuus.. Inderdaad 3389. Wel goed ingesteld in het netwerk. Maar verkeerd getypt in de post,
Maar begrijp uit jou post dat 't bij jou wel werkt?

Heb je alleen 2 keer de port geforward? Of nog iets met ZIPB gedaan?
3389 open CJ --> router (Configuration --> security --> Advanced NAT Configuration en poort openzetten naar IP van router)
3389 open router --> computer (Application & gaming en poort openzetten naar computer)

In CJ niet vergeten de settings op te slaan aan de linkerkant (vergat ik de eerste paar keer).

Werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaikelG schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:07:
OMG make it stop! 7(8)7

@evdm: dit is de 'nieuwe ervaring' die Alice biedt, wellicht ter waarschuwing aan potentiële klanten
Tot deze conclusie kom ik niet als ik beide delen van dit topic doorlees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Geen matches
admiral866 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:57:
[...]
heb je er ook een router tussen zitten?
Ja een linksys WRT54-GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Geen matches
ok.
* maakt het nog uit of je ZIPB aan of uit hebt?
* bij type protocol alleen TCP? Of "all" of ook udp?

* staat de WRT54 op router of gateway mode?
* wat zijn de ip's van de router en cjt modem?
* de WRT54 staat op automatich - DHCP mode? in basic setup.

* Heb je nog een toevoeging gedaan bij de cjt, bij global address pool? Net boven het gedeelte waar je een address mapping kan toevoegen.

* En wat is het subnet mask van je ethernet interface van de cjt? Want die van je WRT54 is 255.255.255.0 neem ik aan.

Nouja van 't weekend nog maar eens wat testen. Dan heb ik er hopelijk meer tijd voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MaikelG schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:07:
OMG make it stop! 7(8)7

Ik vraag nu al sinds november om mijn facturen betreffende nov en dec 2007. Ik heb deze facturen nooit gezien, niet via de post, niet via de mail, niet via de Lounge omdat die al die tijd nooit heeft gewerkt en nog steeds niets doet.

Nu komen ze opeens met een betalingsherinnering voor een factuur die ik nooit heb gehad, en waarvan ik dus het geld heb laten terughalen dmv stornering.
Reden dat ik ze wil controleren is dat het bedrag veel te hoog is, er zou namelijk minimaal een vergoeding verrekend worden over de dagen dat ik geen internet heb gehad (3½ week).

Sinds een paar dagen al een aantal keer gemaild, en het lijkt wel alsof ik een kleuter aan de andere kant tref. Mijn vragen negeren ze voor het gemak, en verder moet ik maar naar de helpdesk bellen... Alsof dat in het verleden ooit tot iets heeft geleid (ja wel tot iets: een hoge telefoonrekening! :( )

Ze weigeren me de facturen te sturen via mail, of zelfs maar via de Lounge beschikbaar te maken, zoals ze me zelf hier in de opzegbrief hebben beloofd (tot 6 maanden na de einddatum zijn de facturen in te zien via de Lounge).

Ik ben het spuugzat met Alice, geen factuur, dan geen geld. :(

Ben benieuwd naar de reactie op mijn aangetekende brief waarin ik e.e.a. heb verwoord :|

-----------
Je bent niet alleen kan ik je zeggen.
Ik kan nu al een week of twee niet meer in de Lounge en kan dus mijn facturen ook niet inzien. Ik krijg ze bovendien ook niet meer per email.
Ik betaal dus iets waarvan ik niet weet wat het is. Daarbij komt nog dat ik een dubbele rekening krijg. Dat is nog steeds niet opgelost. Ik heb Alice daar per gewone brief over geinformeerd want per email kan dat niet. (hoezo electronische post???)

Als het eind volgende week niet opgelost is ga ik maatregelen treffen want het heeft nu lang genoeg geduurd. Ik ben al ruim 5 maanden aan het modderen.
De techniek gaat op dit moment goed, zowel internet als telefoon alleen de rest is bagger.
Nou ja, technisch is er ook nog een probleem dat is dat uitgaande nummerweergave niet werkt. Dat schijnt bij iedereen zo te zijn. Wel vreemd dat men dit niet gewoon kan oplossen. Dat probleem speelt immers al weken/maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:25:
[...]

Tot deze conclusie kom ik niet als ik beide delen van dit topic doorlees!
tot welke conclusie kom je dan wel? Heb jij andere ervaringen? Deel ze!

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 09-02-2008 19:16 . Reden: om+k = kom ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:57
Mijn conclusie over Alice is de volgende:

- De verbinding is zo onstabiel als het maar zijn kan, ik krijg ook 5x per dag een andere IP :X
- Er zijn vaak storingen zo gebeurt het regelmatig dat delen van Internet niet te bereiken zijn (zelfs google!)
- Als er een storing is wordt daar nergens over geinformeerd
- Die lounge slaat echt nergens op, je mag blij zijn dat je erin kan maar verder waardeloos

Kortom Alice is K*U*T* en ik raad dan ook iedereen af om met ze in zee te gaan!
Ik ga wel naar Het Net, iets duurder maar wel werken!

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
QuestionMarc schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:05:
Mijn conclusie over Alice is de volgende:

- De verbinding is zo onstabiel als het maar zijn kan, ik krijg ook 5x per dag een andere IP :X
- Er zijn vaak storingen zo gebeurt het regelmatig dat delen van Internet niet te bereiken zijn (zelfs google!)
- Als er een storing is wordt daar nergens over geinformeerd
- Die lounge slaat echt nergens op, je mag blij zijn dat je erin kan maar verder waardeloos

Kortom Alice is K*U*T* en ik raad dan ook iedereen af om met ze in zee te gaan!
Ik ga wel naar Het Net, iets duurder maar wel werken!
Een onstabiele verbinding heb ik niet.
Ook geen storingen met internet.

Storingsmeldingen en werkzaamheden zouden inderdaad op de website van Alice vermeld moeten worden. Het is zeer slordig dat een professionele ISP waar Alice voor door zou moeten gaan, een dergelijke website niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Wij gaan hier thuis nu overstappen van ons Xs4all Internet en KPN ISDN telefonie. Op onze lijn staan twee nummers die we allebei graag behouden zien. ISDN hoeft niet meer. Is dit mogelijk bij Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
Naar mijn weten werkt Alice enkel met een analoge lijn. Wil je van ISDN naar analoog dan behoudt je slechts één nummer (wellicht enkel het hoofdnummer), de andere nummer vervallen en komen weer terug in de poel van beschikbare nummers. Wil je beide nummers dus behouden dan moet je ISDN aanhouden.
Persoonlijk zou ik nooit een provider een nummer of telefoonlijn laten overnemen als dat nummer belangrijk voor je is. Ik heb zelf ook altijd een ISDN lijn gehad en daarnaast nog een analoge lijn laten aanleggen (65 euro eenmalig) en daar adsl op aangevraagd. Geen downtime (je zegt xs4all op als de nieuwe werkt), geen risico (nieuwe lijn, dus geen overname perikelen), enkel een tientje extra per maand voor een belbudget. Neem je alice op de nieuwe lijn dan zit die prijs er al bij in (30,- euro, is dus net zo duur als de andere aanbieders van 20 euro met dat kpn tientje).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Weiman schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:43:
Wij gaan hier thuis nu overstappen van ons Xs4all Internet en KPN ISDN telefonie. Op onze lijn staan twee nummers die we allebei graag behouden zien. ISDN hoeft niet meer. Is dit mogelijk bij Alice?
beter de nummers eerst porteren naar budgetphone (of een andere voip provider) oid, en dan via een goede ISP je internet regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 10-02-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

HoppyF schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:56:
[...]
Je bent niet alleen kan ik je zeggen.

Ik kan nu al een week of twee niet meer in de Lounge en kan dus mijn facturen ook niet inzien. Ik krijg ze bovendien ook niet meer per email.
Ik betaal dus iets waarvan ik niet weet wat het is. Daarbij komt nog dat ik een dubbele rekening krijg. Dat is nog steeds niet opgelost.
Ze lossen niets op, ze zeggen alleen dat ze eraan werken en dat zetten ze altijd tussen de standaard begin- en eindzinnen van hun mail:
Geachte .......,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft ......

<Antwoord waaruit blijkt dat ze je mail nauwelijks gelezen hebben>

Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team
HoppyF schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:56:
[...]
De techniek gaat op dit moment goed, zowel internet als telefoon alleen de rest is bagger.
[...]
't Is dat je blijft betalen, anders loop je nog het risico dat ze je gaan afsluiten ook

Bij mijn betalingsherinnering hadden ze ook het lef om er een termijn van 3 dagen voor te stellen. Wettelijk schijnt die termijn zeker 10 dagen te moeten zijn. Weet niet zeker, pin me d'r niet op vast
Als ik niet zou betalen zouden ze me afsluiten :D Wens ik ze veel succes mee, technisch kunnen ze me niks meer maken. :Y)
franssie schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 03:41:
[...]
@evdm:
tot welke conclusie kom je dan wel? Heb jij andere ervaringen? Deel ze!
Ik ben ook rázend benieuwd :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaikelG schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:48:

[...]

Ik ben ook rázend benieuwd :w
Ik las heel veel klachten, maar ook heel veel positieve reacties over Alice. En vaak zijn het juist de klagers die de overhand hebben. Ik kwam daarom tot de conclusie dat Alice wel iets voor mij was. Omdat ik zelf wilde zien hoe Alice is heb ik me maar aangemeld en zie wel wat er gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:21:
[...]

Ik las heel veel klachten, maar ook heel veel positieve reacties over Alice. En vaak zijn het juist de klagers die de overhand hebben. Ik kwam daarom tot de conclusie dat Alice wel iets voor mij was. Omdat ik zelf wilde zien hoe Alice is heb ik me maar aangemeld en zie wel wat er gebeurt...
Okido, succes gewenst! Bij 90+% gaat het goed dus hopenlijk zit je in die grote groep.
Mochten er problemen ontstaan dan wens ik je sterkte overigens.

Hou ons op de hoogte! Ook positieve ervaringen zijn juist welkom om (zoals jij nu wel terecht opmerkt) het evenwicht in dit topic te waarborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Geen matches
QuestionMarc schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:05:
Ik had alleen de 1e maand 3x een ander IP adres, maar nadat de nummerportering was afgerond, is dat niet meer voorgekomen. Ik draai nu al 3,5 maand op 1 IP adres. Heb in die tijd het modem 2x spanningsloos gezet, maar ook daarna had ik gewoon het IP adres nog.

Hopelijk blijft dit zo. Suc6!

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Net het verhaal van een collega aangehoord.
Haar schoonouders zijn van Casema naar Alice overgegaan en wilde graag hun telefoonnr blijven behouden. Maar helaas Alice was te laat met de aanvraag voor het nummer dus nu is het verdwenen.
Wisten de helpdesk al begin januari, maar na 3 keer bellen is het ze nu eindelijk verteld.

Dag telefoonnr dat 20 jaar gebruikt is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Geen matches
mbt het veranderende ip-adres
neem gewoon een dyndns accountje. Zit immers een dyndns client in 't modem.
klaar! :)

[ Voor 22% gewijzigd door admiral866 op 12-02-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag ben ik zowaar op mijn GSM gebeld door Alice!!!
Dat is me tot nu toe nog nooit gebeurd.
Het heeft echter weinig opgeleverd, ik had per gewone brief een verzoek tot creditering gedaan omdat ik al een paar maanden dubbel betaal, voor twee lijn ipv één.

Alice geeft toe dat het niet juist is en gaat mij de volgende maand crediteren. De maand februari is al in bewerking en dit kan niet meer gestopt worden. Op mijn vraag hoeveel geld ik terug kan verwachten krijg ik geen antwoord. Dat weet de medewerker niet, daar gaat een andere afdeling over. Jammer wel. Zo weet ik nog niks. Maar weer een paar weken wachten en zien dat ik mijn geld terug krijg.

Over de problemen die ik heb in de Lounge heb ik nog niets gehoord. Dat probleem ligt bij de technische dienst.
De melding is nog steeds:

Deze functionaliteit is op dit moment geblokkeerd omdat uw e-mail account nog de status 'gedeactiveerd' heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 12-02-2008 21:12 ]

Verwijderd

Ik wil misschien ook overstappen naar Alice. Toch nog een paar vraagjes:
Ik lees dat er wat issues zijn met de pingtijden in sommige games? Nu heb ik een PS3 staan , iemand ervaringen met de PS3 in combinatie met de PS3. Ook slechts 1 email adres? Is er een mogelijkheid om er één bij te nemen tegen vergoeding?

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Op dit moment zit ik nog bij Orange (alleen adsl internet). In augustus/september krijgen we echter glasvezel en mijn orange abo loopt eind mei af. Ik wil de tussenliggende periode overbruggen door een alice abo aan te vragen welke per maand is op te zeggen.
Ik wil echter alleen gebruik maken van internet, hoe gaat dit precies? Het is bij alice internet en bellen maar dat bellen deel kun je ook niet gebruiken? Het is hoog uit voor een maand of 2/3 dat ik van hun diensten gebruik ga maken.

I intend to live forever. So far, so good.

• remmelt
Geen matches
checky: ik wist niet dat er nog mensen waren die van isp emailadressen gebruik maakten. Gmail of Hotmail of Yahoomail ofzo? Waarom niet? Als je dan op een gegeven moment een andere isp neemt, hoef je ook je adres niet aan iedereen opnieuw door te geven.
Pingtijden in TF2 op de PC zijn in mijn geval uiterst goed te noemen, dat is alles wat ik erover kan zeggen.

Wilbert: als het echt maar drie maanden is, zou ik er niet aan beginnen. Je kan geluk hebben, maar over het algemeen is de aansluittijd toch wel een maand, dus dan heb je nog maar twee maanden over. Kan je niet voor die paar maanden bij Orange blijven? Dat zou ik doen. Moet je wel oppassen dat je niet voor een nieuw jaar moet!
Telefoon kan je natuurlijk ook niet gebruiken, je krijgt echter wel een nummer. Maar maakt toch niet uit? Dan hang je er gewoon geen telefoon aan.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Geen matches
remmelt schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:46:

Wilbert: als het echt maar drie maanden is, zou ik er niet aan beginnen. Je kan geluk hebben, maar over het algemeen is de aansluittijd toch wel een maand, dus dan heb je nog maar twee maanden over. Kan je niet voor die paar maanden bij Orange blijven? Dat zou ik doen. Moet je wel oppassen dat je niet voor een nieuw jaar moet!
Telefoon kan je natuurlijk ook niet gebruiken, je krijgt echter wel een nummer. Maar maakt toch niet uit? Dan hang je er gewoon geen telefoon aan.
Probleem is dat orange jaarcontracten heeft.... ik zit er dus sowieso een jaar een vast bij orange. En als ik maar 2 of 3 maand daarvan gebruik... :'(

Verwijderd

Geen matches
IkWilbert schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:20:
[...]

Probleem is dat orange jaarcontracten heeft.... ik zit er dus sowieso een jaar een vast bij orange. En als ik maar 2 of 3 maand daarvan gebruik... :'(
Neem eens contact op met Orange en leg de situatie uit. Niet geschoten is altijd mis!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:46:
[...]

Neem eens contact op met Orange en leg de situatie uit. Niet geschoten is altijd mis!
Ik kan het proberen maar de kans lijkt mij zeer klein. Ik ga het morgenvroeg even proberen...

Verwijderd

Geen matches
IkWilbert schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:27:
[...]

Ik kan het proberen maar de kans lijkt mij zeer klein. Ik ga het morgenvroeg even proberen...
Eerlijk gezegd geef ik je ook weinig kans, maar ik schreef al: niet geschoten is altijd mis. Ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte! Is natuurlijk ook een stukje reclame voor Orange (of wie de ADSL-tak van Orange overneemt). Als het lukt, krijgt Orange wat mij betreft de warme douche... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Geen matches
remmelt schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:46:Je kan geluk hebben, maar over het algemeen is de aansluittijd toch wel een maand, dus dan heb je nog maar twee maanden over.
Of je vraagt het op tijd aan en kan er wel drie maanden, of misschien zelfs iets langer gebruik van maken...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:10:
[...]

Eerlijk gezegd geef ik je ook weinig kans, maar ik schreef al: niet geschoten is altijd mis. Ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte! Is natuurlijk ook een stukje reclame voor Orange (of wie de ADSL-tak van Orange overneemt). Als het lukt, krijgt Orange wat mij betreft de warme douche... ;)
haha, helaas geen warme douche. Ze wilden me wel graag houden als klant want als ik nog voor een jaar bij tekende dan kon ik ineens 17 euro p/m betalen ipv de 24 wat ik nu betaal.

Toch maar bedankt voor de eer en mijn abo opgezegd per 31-5-2007. Binnenkort maar even bellen met Alice voor een abo. Hoelang duurt het ongeveer voordat een lijn wordt opgeleverd enzo? Als het goed is heb ik midden maart meer inzicht wanneer de glasvezel lijn wordt opgelvererd.
Of moet ik me nu alvast aanmelden... En dan 31-5 als begin/oplever datum aangeven.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 15-02-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:54:
[...]

haha, helaas geen warme douche. Ze wilden me wel graag houden als klant want als ik nog voor een jaar bij tekende dan kon ik ineens 17 euro p/m betalen ipv de 24 wat ik nu betaal.

Toch maar bedankt voor de eer en mijn abo opgezegd per 31-5-2007. Binnenkort maar even bellen met Alice voor een abo. Hoelang duurt het ongeveer voordat een lijn wordt opgeleverd enzo? Als het goed is heb ik midden maart meer inzicht wanneer de glasvezel lijn wordt opgelvererd.
Of moet ik me nu alvast aanmelden... En dan 31-5 als begin/oplever datum aangeven.
Hmm, valt me tegen van Orange... Wordt het dus de koude douche... ;)

Ik zou dan inderdaad 31-5 als begindatum opgeven. Hebben ze nog 3,5 maand om alles in orde te maken.
Ik heb op 6-2 Alice aangevraagd en ik kreeg een brief, waarin staat dat Alice Comfort over ongeveer vier weken wordt geleverd. Dus moet het in die 3,5 maand zeker lukken, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

abo aangevraad, gaat per 27-5 in. Ben benieuwd :)
De medewerkster van de KS had het erover dat hun mijn telefoonlijn overnemen? En als ik opzeg dat ik contact moet opnemen met de KPN zodat zij de lijn weer overnemen?
Ik vind het achteraf een beetje een raar verhaal, kan iemand mij dit uitleggen hoe dit precies zit? Heb nu een belbudget abo van de kpn.

in de faq van alice lees ik dit:
Kan ik mijn huidige KPN lijn waarop ik Alice heb aangevraagd behouden?
Nee, dat is niet mogelijk. Wanneer Alice wordt geactiveerd op de KPN lijn dan zal uiteindelijk (na enkele weken) uw KPN worden beëindigd.

Als ik Alice opzeg, kost het me dan weer een bom duiten om de kpn lijn weer actief te krijgen?

[ Voor 107% gewijzigd door IkWilbert op 15-02-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:16:
Hmm..
Begint al goed, 10 januari aangevraagd en eergisteren toch maar eens een mailtje die kant op gedaan over de status, en gisteren dit bericht terug gekregen:
[...]
Leuk, dat ze zomaar een order annuleren zonder mij ervan op de hoogte te brengen :( .
Dus net Primafoon ff gebeld maar, geheel volgens mijn verwachting, wilden die de Kanvas vermelding niet doorgeven omdat Alice dat zelf moet regelen. Ik heb gisteren ook nog een mail gestuurd naar KPN waarvan ik nog wacht op antwoord (maar verwacht er weinig van).

Ik zag al wel wat andere berichten hierover in dit forum maar kwam nog niet echt een oplossing tegen. Hoe hebben jullie dit geregeld, via de helpdesk van Alice? De KPN lijn die bij mij ligt is dus al jaren dood en moet nieuw leven worden ingeblazen.
Na deze gein heb ik dus een nieuwe aanvraag ingediend, en ook die werd afgewezen vanwege een foutieve huisnummertoevoeging. Daarna maar eens naar de Primafoon gegaan om nog eens na te vragen wat mijn juiste Kanvas-gegevens zijn, ik werd daar prima geholpen maar hij kon helaas niks vinden in het systeem: niet op naam, adres of mijn oude telefoonnummer uit 1999, nada!

Kortom: Alice vaarwel zeggen en bij een ander een aanvraag ingediend, althans dat dacht ik...

Krijg ik gisteren ineens een e-mail met opdrachtbevestiging van Alice dat mijn verbinding doodleuk per 3 maart in gebruik kan worden genomen, WTF? Ik heb 2 keer een bevestiging gekregen, met twee verschillende ordernummers, dat de aanvraag geannuleerd was! :?

Dus vanmiddag maar even snel een aangetekende brief naar andere provider sturen om die aanvraag hopelijk nog binnen de juiste termijn af te zeggen.

Samengevat: Een goed begin is nog best veel werk! :9
To be continued...

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Geen matches
Van mij mogen ze wel een opschieten met die optie in de lounge om je uitgaande nummerherkenning aan te zetten...

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

IkWilbert schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:00:
[...]
Als ik Alice opzeg, kost het me dan weer een bom duiten om de kpn lijn weer actief te krijgen?
Volgens mij wel, standaard aansluitkosten van de KPN.
D.w.z. 75 euro als ik me niet vergis
(of je moet t.z.t. een andere aanbieding nemen voor telefonie waarbij je bv. geen aansluitingskosten betaalt)

[ Voor 29% gewijzigd door MaikelG op 15-02-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Geen matches
MaikelG schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:48:
[...]

Volgens mij wel, standaard aansluitkosten van de KPN.
D.w.z. 75 euro als ik me niet vergis
(of je moet t.z.t. een andere aanbieding nemen voor telefonie waarbij je bv. geen aansluitingskosten betaalt)
75 euro! Jemig... das een hoop geld! :o Hier was ik niet van op de hoogte. Maar eens even informeren als ik mijn glasvezel abo kan wijzigen zodat er ook telefonie bij in zit. Dan maar niet terug naar de kpn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Laatst online: 09-09 20:20
Binnenkort wordt bij mij ook Alice opgeleverd. Ik wil achter de Alice modem mijn Speedtouch 780WL (Wireless + voip) blijven gebruiken.

Nu is mijn vraag: als ik de Copperjet 1616-2P in bridged mode zet, blijft dan de telefonie gedeelte van Alice (VoDSL) gewoon werken?

Uiteindelijk wil ik naar de volgende situatie toe:

DSL -> CPJ 1616-2P (bridged + VoDSL) -> ST 780WL (wireless + VOIP)

Waarbij ik 1 telefoontoestel op de CPJ 1616-2P en een ander telefoontoestel op de 780WL wil gebruiken. Ik wil voip blijven gebruiken i.v.m. aantrekkelijke tarieven voor het bellen naar het buitenland. De Alice telefonie kan ik dan gebruiken voor het bellen binnen NL.

Iemand die kan bevestigen of deze setup kan werken, of iemand die deze setup voorelkaar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

ametis schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:52:
Binnenkort wordt bij mij ook Alice opgeleverd. Ik wil achter de Alice modem mijn Speedtouch 780WL [...]
Uiteindelijk wil ik naar de volgende situatie toe:

DSL -> CPJ 1616-2P (bridged + VoDSL) -> ST 780WL (wireless + VOIP)

Waarbij ik 1 telefoontoestel op de CPJ 1616-2P en een ander telefoontoestel op de 780WL wil gebruiken. Ik wil voip blijven gebruiken i.v.m. aantrekkelijke tarieven voor het bellen naar het buitenland. De Alice telefonie kan ik dan gebruiken voor het bellen binnen NL.

Iemand die kan bevestigen of deze setup kan werken, of iemand die deze setup voorelkaar heeft?
Wat ik begreep (volgens mij uit dit topic, even nazoeken) is dat bridge mode wel kan, maar dat dan de telefonie van Alice niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05-2011
ametis schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:52:
Binnenkort wordt bij mij ook Alice opgeleverd. Ik wil achter de Alice modem mijn Speedtouch 780WL (Wireless + voip) blijven gebruiken.
Is die Speedtouch prive of van KPN, want ik moest de speedtouch toch terug aan de KPN sturen, heb nu een Belkin router achter de modem van alice zitten, ook draadloos

Hoop trouwens ook dat de uitgaande nummerherkenning in de lounge komt vind het maar lastig dat ik het niet heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

volgende situatie:

op dit moment Orange (stopt per 31-5-2008)
Alice aangevraagd, gaat in per 30-5-2008.

Ik heb ook een KPN belbudget abonnement, ik begrijp van de alice site dat alice dit overneemt van de kpn. Als ik het goed begrijp zegt alice mijn abonnement van de kpn op?

In september krijg ik glasvezel en wil dan ook graag telefonie erbij, neemt mijn glasvezel provider dan het nummer van de vastlijn van alice weer over?

Ik snap dit namelijk niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

IkWilbert schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:55:
volgende situatie:

op dit moment Orange (stopt per 31-5-2008)
Alice aangevraagd, gaat in per 30-5-2008.

Ik heb ook een KPN belbudget abonnement, ik begrijp van de alice site dat alice dit overneemt van de kpn. Als ik het goed begrijp zegt alice mijn abonnement van de kpn op?

In september krijg ik glasvezel en wil dan ook graag telefonie erbij, neemt mijn glasvezel provider dan het nummer van de vastlijn van alice weer over?

Ik snap dit namelijk niet helemaal...
Al die providers doen net alsof het een service is dat ze je KPN abo opzeggen :Z
Ten eerste mogen ze dat niet, ten tweede doen ze het ook niet: het enige wat gebeurt is dat KPN merkt dat er een telefoonlijn weg gemigreerd wordt, en die interpreteren dat zelf als een opzegging van het abonnement.

Als je Alice opzegt moet je ze in de opzegbrief gewoon melden dat je het nummer wilt meenemen naar een volgende provider. Bij de nieuwe provider meld je dan dat je nummerportering wilt doen, dan zorgen zij verder ervoor dat het wordt uitgevoerd. Om te voorkomen dat je nummer 'verdwijnt' moeten providers volgens mij je oude nummer sowieso nog 1 maand 'gereserveerd' houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

MaikelG schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:04:
[...]

Al die providers doen net alsof het een service is dat ze je KPN abo opzeggen :Z
Ten eerste mogen ze dat niet, ten tweede doen ze het ook niet: het enige wat gebeurt is dat KPN merkt dat er een telefoonlijn weg gemigreerd wordt, en die interpreteren dat zelf als een opzegging van het abonnement.

Als je Alice opzegt moet je ze in de opzegbrief gewoon melden dat je het nummer wilt meenemen naar een volgende provider. Bij de nieuwe provider meld je dan dat je nummerportering wilt doen, dan zorgen zij verder ervoor dat het wordt uitgevoerd. Om te voorkomen dat je nummer 'verdwijnt' moeten providers volgens mij je oude nummer sowieso nog 1 maand 'gereserveerd' houden.
Dank je, duidelijk. Ik hoef dus zelf niets door te geven aan de kpn. Als ik dan overstap dan vraag ik een nummerportering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
Geen matches
Hallo,

Iemand bekend met het fenomeen dat je geen mail kan versturen naar iemand met een tiscali en of telfort abbonement?
Ontvangen van deze gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Heb veel positieve maar ook negatieve verhalen gehoord over Alice..
Maar heb toch besloten om het te gaan proberen dus heb het vandaag aangevraagd.

Als het allemaal goed verloopt zal ik mijn ervaringen delen, maar ook als het helemaal mis gaat natuurlijk ;)

Edit:
Krijg net orderbevesginging binnen.

Binnen twee weken ontvangt u een opdrachtbevestiging per post en/of per e-mail met daarin de definitieve
activeringsdatum. Over ongeveer vier weken zal Alice Comfort geleverd worden.

Dus pas over 4 weken actief :S Heb ik een internet bedrijf en dan kun je 4 week wachten...

[ Voor 39% gewijzigd door Realtec op 19-02-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Dus pas over 4 weken actief :S Heb ik een internet bedrijf en dan kun je 4 week wachten...
Standaardbriefje. Ik kreeg ook zo'n brief, 3 dagen later had ik het modem, en een dag nadat ik het modem had kon ik internetten. Bellen duurde bij mij iets langer omdat ik overstapte met nummerbehoud.
Ik heb het idee dat Alice op papier lange termijnen stelt om zichzelf in te dekken, want tot nu toe is bij mij alles sneller gegaan dan op papier stond. Ook een afspraak met de helpdesk vanwege een 'klapperende lijn', waar volgens hen 5 tot 10 werkdagen voor stond, was in één dag opgelost.
Ik weet dat deze tactiek vaker gebruikt wordt. Ze stellen langere termijnen, en als het in de praktijk korter is zijn klanten sneller tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik heb een maat van me ook Alice aangeraden, woont in Amsterdam, net als ik. Bij ons was alles in een keer goed, maar hij heeft alleen maar problemen gehad.

Na vele malen bellen, soms zelfs meerdere keren op een dag (want zo is hij), ettelijke mails waarin in het antwoord wordt uitgelegd dat ze toch echt niet kunnen terugbellen, wat uit voorgaande reacties niet blijkt, gooit 'ie het bijltje er bij neer en neemt xs4all.

Er is een "probleem" wat moet worden opgelost, maar ze laten niet los wat dat dan is en wanneer er resultaten te verwachten zijn.

Ik kan me dus aansluiten bij de positieve, maar ook bij de negatieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
w.d schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 07:49:
[...]

Standaardbriefje. Ik kreeg ook zo'n brief, 3 dagen later had ik het modem, en een dag nadat ik het modem had kon ik internetten. Bellen duurde bij mij iets langer omdat ik overstapte met nummerbehoud.
Ik heb het idee dat Alice op papier lange termijnen stelt om zichzelf in te dekken, want tot nu toe is bij mij alles sneller gegaan dan op papier stond. Ook een afspraak met de helpdesk vanwege een 'klapperende lijn', waar volgens hen 5 tot 10 werkdagen voor stond, was in één dag opgelost.
Ik weet dat deze tactiek vaker gebruikt wordt. Ze stellen langere termijnen, en als het in de praktijk korter is zijn klanten sneller tevreden.
Ik vrees dat je één van de weinige gelukkigen bent die een snelle reactie krijgen. Ik ben al maanden met Alice bezig en heb nog steeds geen oplossing voor relatief simpele (niet-technische) problemen zoals facturering en toegang tot mijn Alice Lounge.
Het technische probleem wat ook nog openstaat is uitgaande nummerweergave, dat is ook een gebed zonder eind. Volgens mij heeft niemand dat nog werkend opgeleverd gekregen. Niet bepaald netjes van Alice, en al helemaal niet duidelijk.

• Gerard-SP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05-2011
HoppyF schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:08:
[...]

Ik vrees dat je één van de weinige gelukkigen bent die een snelle reactie krijgen. Ik ben al maanden met Alice bezig en heb nog steeds geen oplossing voor relatief simpele (niet-technische) problemen zoals facturering en toegang tot mijn Alice Lounge.
Het technische probleem wat ook nog openstaat is uitgaande nummerweergave, dat is ook een gebed zonder eind. Volgens mij heeft niemand dat nog werkend opgeleverd gekregen. Niet bepaald netjes van Alice, en al helemaal niet duidelijk.
Bij mij heeft uitgaande nummerherkenning gewerkt alleen na twee weken niet meer, de helpdesk zegt dat technische problemen hebben maar dat ze helaas niks kunnen doen. Mogelijkheid moet lounge komen (februari) maar datum is niet bekend

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik begin nu ook door mijn geduld heen te raren. Soms heb ik super snel internet maar vaak ook helemaal niets of nauwelijks. Als ik de verbinding verbreek en opnieuw opbouw vanuit de modem heb ik dan heel even een verbinding, net genoeg om een pagina op te vragen en daarna weer enkel timeouts met soms heel even een brokje data.
Soms gaat het een paar dagen goed en pas geleden zelfs anderhalve week maar de laatste dagen is het een groot drama.
Zou het nog zin hebben om iets in te schieten bij de Alice support? Als ik de reacties hier zo zie lijkt me dat eigenlijk verspeelde moeite.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Wtrdk
rajackar schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:26:
Zou het nog zin hebben om iets in te schieten bij de Alice support? Als ik de reacties hier zo zie lijkt me dat eigenlijk verspeelde moeite.
Heeft naar mijn idee wel degelijk zin. Ik heb iets vergelijkbaars gehad, en op vrijdagochtend de helpdesk gebeld, zaterdagochtend was het probleem opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Vraagje:

Ik wil op mijn Alice verbinding een server aansluiten, alleen Alice heeft een dynamisch IP adres schijnt. Hoe dit te verhelpen? Dit schiet namelijk helemaal niet op samen met een server.

Thanks

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
SlickAxe schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:59:
Vraagje:

Ik wil op mijn Alice verbinding een server aansluiten, alleen Alice heeft een dynamisch IP adres schijnt. Hoe dit te verhelpen? Dit schiet namelijk helemaal niet op samen met een server.

Thanks
Kan prima via dyndns, staat wel aardig wat info over in dit topic.

[ Voor 71% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 22-02-2008 11:18 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Ik ga eens kijken bedankt!

Overigens klopt het dat Alice dit voorjaar met een internet only abonnement komt?

[ Voor 62% gewijzigd door SlickAxe op 22-02-2008 18:58 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

GRMBL, vandaag thuis gebleven voor de KPN monteur (op mijn nieuwe adres).
Heeft de idioot alleen een briefje door de bus gegooid! Heb ik een dag voor vrij genomen. Heb nu zelf een ISRA punt in elkaar gezet. Mag de monteur het op een andere dag goed komen doen.

Maar ik heb nu wel een tweede Alice modem en ben benieuwd of deze wel port forwarding toestaat. Het werkt iig allemaal!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Geen matches
Mijn ervaringen met de helpdesk zijn tot nog toe zeer positief! Geen wachtrij en binnen 5 min goed geholpen.

Dat mag ook wel voor 0.25 per minuut.

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
SlickAxe schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:06:
Mijn ervaringen met de helpdesk zijn tot nog toe zeer positief! Geen wachtrijk en binnen 5 min goed geholpen.

Dat mag ook wel voor 0.25 per minuut.
wachtrijk?
Ja, dat is wel de goede uitdrukking. :P
Alice wordt rijk als jij moet wachten. Nu heb je dit misschien deze keer goed getroffen maar er zijn tijden geweest dat je echt minuten lang moest wachten.

Ik bel overigens niet meer met de helpdesk, ik communiceer nu alleen per email.
Dat schiet niet erg op, maar het kost me in ieder geval niets.

Ik zit al weken zonder toegang tot mijn facturen en email. Men zegt er aan te werken maar ik vraag me toch of waarom dat zo lang moet duren. Zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Iedere week ga ik nu maar een email sturen, eens kijken of dat werkt.

De uitgaande nummerweergave werkt nog steeds niet. Hoewel de week nog niet om is betwijfel ik of het eind van de week wel zal werken zoals Alice zegt.
Tot nu toe is geen enkele toezegging van Alice nagekomen, triest maar waar.
Ik heb er begrip voor dat sommige zaken wat langer duren om op te lossen, maar soms duurt het gewoon, onnodig, te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er genoeg van.

Sinds 11-11-07 Alice eerste 2 maanden alles in orde op het uitgaande telefoonnummer na.

Echter sinds begin dit jaar een vreselijke klapperlijn mail na mail gestuurd echter zonder resultaat 4 weken terug dan maar eens bellen had al 2 mails gehad dat ik moest bellen om meer te weten te komen.

Dat was dus precies wat ik verwachte, dame aan de lijn en die ging het wel even oplossen.
Ondanks dat ik vertelde dat ik nog uit de tijd van bbs borden stam en dus al op pc's en internet speelde toen zij nog de luier vulde, moest ik maar even vertellen wat ik aan programma's had draaien en of er een router tussen zat.

uiteindelijke conclusie u heeft een 17mb lijn dus kan het probleem niet bij Alice liggen, weer een euro of 6/7 armer en niets wijzer.

Vervolgens maar weer een mail en ja hoor antwoord was we hebben gezien dat u gebelt heeft, maar kunnen het probleem zo niet vinden u zal nog even geduld moeten hebben 8)7

Dat heb ik dus NIET meer, ik ga nu eerst maar het telefoonnummer terug zien te krijgen naar de KPN en daarna onmiddelijk Alice de deur uit.

• MaikelG

MaikelG

^^

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:06:
Ik heb er genoeg van.
[...]
ik ga nu eerst maar het telefoonnummer terug zien te krijgen naar de KPN en daarna onmiddelijk Alice de deur uit.
Herkenbaar verhaal, zo te lezen is de technische helpdesk nog niets verbeterd... :/

Ik ben er gelukkig (technisch) vanaf, qua betaling / vergoeding heb ik ze de wacht aangezegd d.m.v. een aangetekende brief met handtekening retour, volgens mij zijn ze inmiddels al weer veel te laat met antwoorden hierop.

Na mijn herhaaldelijke vragen van > 1 maand geleden om een retourbox te sturen ontving ik eerder al een nieuw modem (?) en een dag later een retourbox.
Enfin, ik die rommel teruggestuurd, wat denk je?

.

.

.

Vandaag op de mat: een nieuwe retourbox! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Geen matches
Vannacht had ik mijn computer aan laten staan om iets van usenet te downloaden. Toen ik vanochtend ging kijken was de verbinding tussen mijn router en het modem weg.
Mijn router kreeg dus geen verbinding met het modem. Toen ik in de meterkast ging kijken, waar zowel de router als het modem staan, zag ik dat het ADSL lampje en het Ethernet lampje beiden uit waren. Na het modem te hebben gereset (gewoon stekker eruit, 30 seconden wachten, en er weer in) deed alles het weer.
Een uur later lag weer alles eruit! Weer exact hetzelfde. En na het resetten werkte alles weer.
Komt iemand dit bekend voor? Is het modem aan het sterven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Vraagje over telefonie via Alice. Heb je een speciale VoIP telefoon nodig of werkt een normale DECT telefoon ook?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
SlickAxe schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:20:
Vraagje over telefonie via Alice. Heb je een speciale VoIP telefoon nodig of werkt een normale DECT telefoon ook?
Kan ik gebruik blijven maken van mijn huidige telefoontoestel?
Om te bellen via uw Alice product heeft u geen nieuw telefoontoestel nodig, behalve als u nu met een ISDN toestel belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Geen matches
w.d schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:11:
Vannacht had ik mijn computer aan laten staan om iets van usenet te downloaden. Toen ik vanochtend ging kijken was de verbinding tussen mijn router en het modem weg.
Mijn router kreeg dus geen verbinding met het modem. Toen ik in de meterkast ging kijken, waar zowel de router als het modem staan, zag ik dat het ADSL lampje en het Ethernet lampje beiden uit waren. Na het modem te hebben gereset (gewoon stekker eruit, 30 seconden wachten, en er weer in) deed alles het weer.
Een uur later lag weer alles eruit! Weer exact hetzelfde. En na het resetten werkte alles weer.
Komt iemand dit bekend voor? Is het modem aan het sterven?
Yup, die gaat eraan.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Realtec schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:10:
Heb veel positieve maar ook negatieve verhalen gehoord over Alice..
Maar heb toch besloten om het te gaan proberen dus heb het vandaag aangevraagd.

Als het allemaal goed verloopt zal ik mijn ervaringen delen, maar ook als het helemaal mis gaat natuurlijk ;)

Edit:
Krijg net orderbevesginging binnen.

Binnen twee weken ontvangt u een opdrachtbevestiging per post en/of per e-mail met daarin de definitieve
activeringsdatum. Over ongeveer vier weken zal Alice Comfort geleverd worden.

Edit: Kreeg vanmorgen telefoontje van KPN om een afstpraak te maken om de telefoonlijn door te meten. Ze komen 17 maart langs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

Realtec schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:10:
[...]
Lefgozer... met een internetbedrijf je aansluiting toevertrouwen aan Alice!

Sterkte :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Geen matches
Tja, daar viel ik ook al over... Ik zou hoe dan ook niet een prive-aansluiting nemen voor een bedrijf. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
Wat een ramp heb ik gehad met Alice. En ik ben niet de enige, meerdere appartementen bij mij in het gebouw hebben allemaal problemen gehad. Ik ben uit eindelijk uit ellende maar overgestapt op Telfort. Dit gaat als het goed is op 31 maart over.
Ik was een van de eerste klanten, en sinds Juni 2007 alleen maar problemen gehad. Nu snap ik dat voor een nieuwe provider. Maar hetgeen waar ik de meeste moeite mee heb is het steeds maar niet de beloftes nakomen. Mijn verbinding was niet stabiel, en had niet de snelheid die het moest hebben. Na veel gebel (0,25 euro per minuut), kwamen ze eracher dat mijn modem gelocked zou zijn op 8 Mbit. Dit na eerst mij tien maal de schuld te geven, want ik had het niet goed aangesloten. Dit bleek uiteindelijk allemaal toch goed te zijn, en het lag aan het modem. Ze zouden iemand sturen om het op te lossen, ik zou nog gebeld worden om een afspraak te maken. De weken gaan voorbij, en ik denk nog eens te bellen. Is er niets bekend van mijn probleem en ze wisten nergens van. En zo begon het weer van voor af aan. Weer dezelfde belofte, weer niet terug gebeld etc etc.. Dit werd erg duur, en ben ik het met de mail gaan proberen. Met exact hetzelfde resultaat, maar nu nog een extra stap waarbij ik elke keer te horen kreeg dat ik met de helpdesk moet bellen. Het probleem is nu na 9 maanden nog niet opgelost. Daarnaast heb ik geen nummerherkenning. Hiervan krijg ik elke keer te horen "is binnen een paar weken opgelost." ook sinds juni vorig jaar.

Kort gezegd heb ik alleen maar problemen gehad. Samen met twee andere bewoners in de buurt. Dezelfde problemen, waarvan een helemaal geen aansluiting kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

lars_jj schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:00:
Wat een ramp heb ik gehad met Alice. En ik ben niet de enige, meerdere appartementen bij mij in het gebouw hebben allemaal problemen gehad. Ik ben uit eindelijk uit ellende maar overgestapt op Telfort. Dit gaat als het goed is op 31 maart over.
Ik was een van de eerste klanten, en sinds Juni 2007 alleen maar problemen gehad. Nu snap ik dat voor een nieuwe provider. Maar hetgeen waar ik de meeste moeite mee heb is het steeds maar niet de beloftes nakomen. Mijn verbinding was niet stabiel, en had niet de snelheid die het moest hebben. Na veel gebel (0,25 euro per minuut), kwamen ze eracher dat mijn modem gelocked zou zijn op 8 Mbit. Dit na eerst mij tien maal de schuld te geven, want ik had het niet goed aangesloten. Dit bleek uiteindelijk allemaal toch goed te zijn, en het lag aan het modem. Ze zouden iemand sturen om het op te lossen, ik zou nog gebeld worden om een afspraak te maken. De weken gaan voorbij, en ik denk nog eens te bellen. Is er niets bekend van mijn probleem en ze wisten nergens van. En zo begon het weer van voor af aan. Weer dezelfde belofte, weer niet terug gebeld etc etc.. Dit werd erg duur, en ben ik het met de mail gaan proberen. Met exact hetzelfde resultaat, maar nu nog een extra stap waarbij ik elke keer te horen kreeg dat ik met de helpdesk moet bellen. Het probleem is nu na 9 maanden nog niet opgelost. Daarnaast heb ik geen nummerherkenning. Hiervan krijg ik elke keer te horen "is binnen een paar weken opgelost." ook sinds juni vorig jaar.

Kort gezegd heb ik alleen maar problemen gehad. Samen met twee andere bewoners in de buurt. Dezelfde problemen, waarvan een helemaal geen aansluiting kreeg.
Modem gelocked op 8 mb lijkt me stug of je zit op een 8mb profiel (=lijn) ivm stabiliteit issues als de lijn wideopen word gezet of gewoon wegens lijn-centrale afstand, maar ook een mogelijkheid is dat jouw wijkcentrale nog een oude cisco centrale is. Oftewel adsl ipv adsl2 (alcatel). Het modem heeft er hoe dan ook weinig mee te maken, snap dan ook niet echt dat ze dat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Laatst online: 12-09 13:04
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, of heeft de volgende problemen al eens meegemaakt:

Ik heb sinds vorige week Alice internet ter vervanging van Orange ADSL, echter nu heb ik de volgende problemen:

1. Toegang to Alice lounge werkt niet. Ik heb mijn password aangepast maar nu krijg ik de melding dat mijn account nog niet actief is. Is dit normaal? Helpdesk ging mijn account resetten, maar het probleem is nog steeds.

2. Ik krijg geen kiestoon op mijn telefoon, maar het lampje phone 1 brand wel. Ik heb geprobeerd met 2 draadloze toestellen (analoog) en allebei een vergelijkbaar probleem. Het modem zonder splitter aansluiten was niet de oplossing. Telefoon ontvangen gaat prima, maar dit komt gewoon nog over mijn oude KPN lijn binnen.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 14:49
Ik heb het idee dat de helpdesk van Alice deze kennis gewoonweg niet heeft. Mogelijk denken ze echt dat het in het modem zit i.p.v. in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:17

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Er zijn op dit moment problemen met de telefoonlijnen...
En dat is al sinds 17:00... Straks nog geprobeerd en nog steeds geen kiestoon..
Alice gebeld en daar is het druk, gaven aan dat ze er druk mee bezig waren, maar geen idee wanneer het opgelost is.

Bij deze..

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Laatst online: 12-09 13:04
supernova schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:40:
Er zijn op dit moment problemen met de telefoonlijnen...
En dat is al sinds 17:00... Straks nog geprobeerd en nog steeds geen kiestoon..
Alice gebeld en daar is het druk, gaven aan dat ze er druk mee bezig waren, maar geen idee wanneer het opgelost is.

Bij deze..
Bedankt voor de info!
Helaas heb ik nog nooit een kiestoon gehad, maar ik heb wel juist vandaag verschillende zaken proberen te testen. Morgen dezelfde tests nog maar eens doen in de veronderstelling dat de problemen bij alice dan opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:47:
Ik heb het idee dat de helpdesk van Alice deze kennis gewoonweg niet heeft. Mogelijk denken ze echt dat het in het modem zit i.p.v. in de centrale.
Ik denk ook niet dat het info is die een provider helpdesk hoeft te weten.
dit is meer voor de lijn verhuurder aka KPN/BBNED, die moeten alle centrales waar Alice gebruik van kan maken ook ADSL2 geschikt maken.

Ik moeten zeggen dat na het lezen van de vele reakties hier ik blij ben met mij telfort abo.
688meter van de wijkcentrale en down 20005kbps/up 1117kbps, ik zie vele Alice leden dit niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
HoppyF schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:00:
[...]
Ik zit al weken zonder toegang tot mijn facturen en email. Men zegt er aan te werken maar ik vraag me toch of waarom dat zo lang moet duren. Zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Iedere week ga ik nu maar een email sturen, eens kijken of dat werkt.
Ik heb ook tijden gewacht totdat ik in kon loggen in de Alice Lounge. De oplossing was heel simpel. In de brief die ik van alice had ontvangen stond dat je kon inloggen met: "voornaam.achternaam" en het wachtwoord in "ddmmyyyy". Het eerste gedeelte klopte, maar het wachtwoord was niet zoals alice geschreven had, maar in deze volgorde "mmddyyyy". probeer dit eens
ruudonline schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:35:
1. Toegang to Alice lounge werkt niet. Ik heb mijn password aangepast maar nu krijg ik de melding dat mijn account nog niet actief is. Is dit normaal? Helpdesk ging mijn account resetten, maar het probleem is nog steeds.
Voordat je account actief word, moet je even je modem uit en aanzetten, dit heeft bij mij geholpen.

Voor de rest ben ik wel tevreden met Alice, afgezien van een dynamisch ip en de PPP connectie. Ik ga binnenkort toch eens kijken voor wat anders. want die PPP connectie vind ik maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

MaikelG schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:13:
[...]

Lefgozer... met een internetbedrijf je aansluiting toevertrouwen aan Alice!

Sterkte :>
Heb hier een aantal bekenden in Emmen waarbij alles goed gaat dus ik heb de gok genomen..
De internet diensten die ik lever aan mijn klanten lopen via servers in en datacenter..

Aangezien de prijs/kwaliteit verhouding (wat ze beloven) mij aansprak heb ik voor Alice gekozen.

Tot nu toe loopt alles nog goed hopen dat het zo verder gaat..

Hou jullie nog op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Geen matches
Cabbie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:04:
want die PPP connectie vind ik maar niets.
Even nieuwsgierig: wat is hier precies het nadeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Geen matches
Vunzz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:36:
[...]

Even nieuwsgierig: wat is hier precies het nadeel van?
:^

Kan me daar ook geen grote problemen bij voorstellen

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.