[Multi] Pro Evolution Soccer 2008 - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 53.635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Ik heb PES 2008 voor de Wii nu al een weekje, en het bevalt me goed.

Je hebt nu echt de totale controle over het veld, bij het verdedigen is dit minder goed uitgewerkt maar toch leuk om te spelen. Het slepen en plaatsen van spelers werkt geweldig en je kunt ook na een tijdje goede aanvallen opbouwen. Het verdedigen vergt meer tijd om te leren, maar hier kan ik ook al vaker de nul houden. De champions road is een leuke afwisseling, maar wel een beetje magertjes. Dit zie ik in de volgende versie graag uitgebreid worden.

Het online gedeelte werkt goed. Heb tot nu toe maar 1 iemand gehad die heeft gedisconnect maar dat kwam ook omdat ik voor de rust al met 4-0 voorstond en hij echt niet goed kon verdedigen. Anderen zijn wel zo sportief, maar dat zal ook wel komen omdat er geen online leaderbord is.

Verder is het wel jammer dat er niet zomaar vrienden kunnen meespelen, je moet echt geoefend hebben wil je een tegenstand kunnen bieden die al langer speelt. Dus geen pick-up and play zoals bij mario strikers.
Grafisch gezien is het gewoon de ps2 versie maar je moet geen graphics hoer zijn als je een Wii hebt. (al zou het toch een upgrade naar Wii-maatstaven moet krijgen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

JvdM schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:41:
Ik heb PES2008 op de PS3. maar waar kan ik (net zoals in vorige versies) dingen kopen van mijn credits? Stadions, ballen, etcetera.
Zit er inderdaad niet meer in.
Ook mis ik de trainingen, je kan niet eens een training doen met tegenstanders (alleen maar 11 tegen 1keeper).
Bij Formation Settings kun je met de startknop? switchen naar het andere team en vervolgens via de Participation optie de spelers kiezen de spelers kiezen die mee mogen spelen bij de tegenstander. Dit is bij de PC versie zo en zal bij PS3 toch ook wel zo zijn. Overigens iets wat al jaren op die manier werkt in PES.
Tevens mis ik ook zo'n battle mode, waarin je bijvoorbeeld 10keer de bal in een rondootje moet rondspelen om naar het volgende level te gaan. Of op een bepaalde manier scoren. Dit zat allemaal wel in de oudere versies van PES, maar in deze niet?
Ook dit is verwijderd in deze versie. In PES 6 had je nog wel de Situation training (shooting, passing, enz.), maar de Challenge Training optie zat voor het laatst in PES 5. Blijf het jammer vinden dat ze dat soort dingen ineens weglaten in nieuwere versies.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik echt jammer vind, is het feit dat ze alle statistieken stelselmatig uit PES verwijderen. Vroeger kon je nog precies zien hoe er was gescoord, en hoe de kansen waren gecreëerd, of in welke delen van de wedstrijd, een bepaalde ploeg de overhand had.

Erg leuke extra's, die er helaas uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn PES2008 voor de Wii binnen gekregen.

Toch enorm wennen aan die controls, heb alles gewoon op beginnersniveau gezet en spelen maar.
Heel langzaam begin ik het onder de knie te krijgen, win wedstrijden met gemak, 5-0.

Mijn probleem is dat ik nog moet wennen waardoor ik regelmatig stil sta. dat haalt de snelheid uit het spel.
Dat speelt dan eigenlijk best saai, maar wanneer ik een redelijk snel weet over te tikken, en vervolgens weet te scoren dan is het best leuk..
Alleen, overheersen die stilstaande situaties nogal, heb er pas 3 uur opzitten, daar zal het aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:14:
Ik heb vandaag mijn PES2008 voor de Wii binnen gekregen.

Toch enorm wennen aan die controls, heb alles gewoon op beginnersniveau gezet en spelen maar.
Heel langzaam begin ik het onder de knie te krijgen, win wedstrijden met gemak, 5-0.

Mijn probleem is dat ik nog moet wennen waardoor ik regelmatig stil sta. dat haalt de snelheid uit het spel.
Dat speelt dan eigenlijk best saai, maar wanneer ik een redelijk snel weet over te tikken, en vervolgens weet te scoren dan is het best leuk..
Alleen, overheersen die stilstaande situaties nogal, heb er pas 3 uur opzitten, daar zal het aan liggen.
Die stilstaande situaties zullen snel weggaan, als je nu tegen mij speelt wordt je helemaal bedolven onder de combinaties. Maarja, in het begin kon ik ook niet lopen en plannen tegelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal me even vrijwillig van hoek naar hoek laten spelen, whahahaha...

Leuk om te horen dat het herkenbaar is, want PES2008 is eigenlijk de reden waarom ik een Wii heb gekocht.
Vanaf mijn N64 ben ik een PES verslaafde, daarom mocht dit natuurlijk ook niet ontbreken.

Speel je nu alleen nog deze PES of speel je het ook op een andere cosole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:22:
Speel je nu alleen nog deze PES of speel je het ook op een andere cosole?
Ik speel nu alleen deze PES nog. De PES 2008 versie voor de PC heeft mij zwaar teleurgesteld, en nu heb je met de Wii totale controle. Ondanks de verbeterpunten die de Wii versie nodig heeft (uitgebreidere championsroad of master league, grafisch meer oppoetsen, verdediging iets meer mogelijkheden geven) is het een zeer vermakelijk spel.

De Wii versie samen met PES 6 op de ps2 zijn de betere versies van de PES series _/-\o_

Het is wel zo dat je met de ps2 versie makkelijk tegen vrienden kunt spelen, terwijl de wii versie enige oefening nodig voor is:) daarom speel ik het vaker online

[ Voor 13% gewijzigd door ninc op 18-04-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie geen probleem met vinden van online tegenstanders op de wii? Als ik free match doe kan het gewoon niemand vinden. De priority zetten naar tegenstanders vinden > connectie snelheid leverde mij 1 ultra laggy wedstrijd. Wifi van mij doet het goed, althans ps3 updates/games en mario kart gaat allemaal feilloos maar met pes2008 kan ik gewoon amber tot geen game vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninc schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:43:
[...]

Ik speel nu alleen deze PES nog. De PES 2008 versie voor de PC heeft mij zwaar teleurgesteld, en nu heb je met de Wii totale controle. Ondanks de verbeterpunten die de Wii versie nodig heeft (uitgebreidere championsroad of master league, grafisch meer oppoetsen, verdediging iets meer mogelijkheden geven) is het een zeer vermakelijk spel.

De Wii versie samen met PES 6 op de ps2 zijn de betere versies van de PES series _/-\o_

Het is wel zo dat je met de ps2 versie makkelijk tegen vrienden kunt spelen, terwijl de wii versie enige oefening nodig voor is:) daarom speel ik het vaker online
Ik geloof nooit zo in een goede voetbalgame op de pc, geef mij het maar op een console.
Wat je zegt, dr zijn genoeg verbeteringen door te voeren, snap ook niet waarom ze dit niet direct hebben gedaan.
Het was volgens mij (vorig jaar) ook met de Xbox360, de PES game die daarop uitkwam daar kon je geen replays mee bewaren en dr zat ook geen masterleague in, heel vreemd.

Maar goed, heb er 'maar' 42 euro voor betaald, mij hoor je verder niet klagen. :)

@:Zero00, ik speel nog niet online, heb nog wel een paar weekjes nodig voordat ik dat aandurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:07:
[...]

Ik geloof nooit zo in een goede voetbalgame op de pc, geef mij het maar op een console.
Mwah, ik vind PES 2008 PC @ 1920x1200 met PS2 controller toch wel erg fijn spelen. Fijner dan XBOX360, PS3 geen ervaring mee.

De Wii-versie is ook leuk, maar die is niet helemaal vergelijkbaar. Ik heb trouwens een 100Hz CRT Breedbeeld TV, en PES ondersteund 576i 50Hz en 480i 60Hz. Welke van de twee kan ik het best nemen?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:07:
[...]

Dat zegt meer over jou dan over PES op de pc.

De pcversie speelt net zo lekker weg als op de ps2, heeft dezelfde grafische kwaliteit als beide nextgen consoles, je kunt op de pc spelen met zowel een ps2 controller of een xbox360 controller en vervolgens heb je nogeens tientallen fantastische patches ter beschikking die een dikke meerwaarde geven aan het spel. Daarnaast heb je ook nog allerlei editors ter beschikking waarmee je zelf aan de slag kunt. De keuze is dan gauw gemaakt lijkt mij. Maar goed, sommige mensen willen het niet eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op de pc kun je wel goed spelen, maar er gaat niets boven een krat bier, 4 controllers en met een paar vrienden op de bank bier drinken en voetbal spelen!!!

"persoonlijk" vind ik dat STUKKEN beter dan met meerdere achter een pc zitten!

Ik speel zelf eigenlijk alleen maar PES tegen vrienden die over de vloer komen. Kan me niet herrinneren dat ik het spel ooit alleen heb opgestart

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
cypher21 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:54:
Op de pc kun je wel goed spelen, maar er gaat niets boven een krat bier, 4 controllers en met een paar vrienden op de bank bier drinken en voetbal spelen!!!

"persoonlijk" vind ik dat STUKKEN beter dan met meerdere achter een pc zitten!

Ik speel zelf eigenlijk alleen maar PES tegen vrienden die over de vloer komen. Kan me niet herrinneren dat ik het spel ooit alleen heb opgestart
Same here, altijd met meerderen ... maar dan controllers aan de laptop, beeld op de TV aansluiten en schieten maar :)

Zoiets is gelukkig niet voorbehouden aan de consoles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
dat is ook een mogelijkheid ja :) maar dan zou ik liever voor een console kiezen :P dan weet je iig zeker dat ie full-hd ondersteund en soepel speelt! (mijn laptop hapert op 1920*1080)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:51:
[...]

Dat zegt meer over jou dan over PES op de pc.

De pcversie speelt net zo lekker weg als op de ps2, heeft dezelfde grafische kwaliteit als beide nextgen consoles, je kunt op de pc spelen met zowel een ps2 controller of een xbox360 controller en vervolgens heb je nogeens tientallen fantastische patches ter beschikking die een dikke meerwaarde geven aan het spel. Daarnaast heb je ook nog allerlei editors ter beschikking waarmee je zelf aan de slag kunt. De keuze is dan gauw gemaakt lijkt mij. Maar goed, sommige mensen willen het niet eens proberen.
Laat ik het anders verwoorden, ik ben meer een console gamer dan een pc-gamer.
Ik was wel een pc-gamer, maar op een bepaald moment was ik er klaar mee.

Voor de duidelijkheid, ik heb voetbalgames gespeeld op de pc, maar voor mij gaat er toch niets boven een console, wat betreft voetbalgames dan.

Wat betreft de patches, die zijn via evo-web ook voldoende beschikbaar voor de Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Kwam er laatst achter dat in het Gallery menu ook de muziek in de menu's aan kunt passen.
De bonus tracks vind ik veel mooier klinken dan die standaard deuntjes, denk dat ik die ergens ge-unlocked heb maar geen idee hoe.

Er zit een bepaald nummer bij dat heel erg aan Vangelis ( conquest of paradise ) doet denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu bijna een miljoen cash-punten, helaas, je kunt er niet overheen, maar goed, dat raakt echt niet meer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 22:14

JvdM

<---->

Waar ik me erg aan stoor, is dat je vooral bij lage ballen in de 16 van je tegenstander, je speler vaak een snoekduik maakt ipv gewoon een halve omhaal / schot te maken. Hoe kun je dit zelf regelen ? Bepaalde toetsencombo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
JvdM schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:42:
Waar ik me erg aan stoor, is dat je vooral bij lage ballen in de 16 van je tegenstander, je speler vaak een snoekduik maakt ipv gewoon een halve omhaal / schot te maken. Hoe kun je dit zelf regelen ? Bepaalde toetsencombo?
Volgens mij komt dit doordat je net te snel bent, als je net iets langer wacht op een terugvallende bal en dan schiet zou het wel goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 09:18
hallo,

Ik heb de Classic Nederlandse spelers unlocked.. Kan ik deze nu kopen in de MasterLeague?
Ik zie ze namelijk nog niet staan en ik kan ze ook niet vinden.

Het lijkt me echt mooi om Gullit of Van Basten in mijn MasterLeague elftal te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
HenkDeBatser schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:23:
hallo,

Ik heb de Classic Nederlandse spelers unlocked.. Kan ik deze nu kopen in de MasterLeague?
Ik zie ze namelijk nog niet staan en ik kan ze ook niet vinden.

Het lijkt me echt mooi om Gullit of Van Basten in mijn MasterLeague elftal te hebben..
Welkom op GoT ;)

Je hoeft in het vervolg niet meer "hallo" te zeggen, Tweakers groeten elkaar automatisch :)

Volgens mij ligt dat aan je instellingen in de Master League, er zit een optie in voor het gebruiken van Classic Players. Volgens mij kan je die optie alleen aan/uitzetten voordat je een ML begint en tijdens de zomerstop maar dat weet ik niet 100% zeker.

Ik gebruik deze optie nooit, vind het niet leuk om meneer Cruyf in mijn mooie elftal te laten spelen terwijl hij al bijna rijp is voor rollator :+
Bovendien lijken de spelers 0,0

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 25-04-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
Daar zit inderdaad wel wat in... Het is veel uitdagender om met echte spelers te spelen ipv sterspeler die veels te goed zijn.

Trainen van je spelers is leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
HenkDeBatser schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:18:
Daar zit inderdaad wel wat in... Het is veel uitdagender om met echte spelers te spelen ipv sterspeler die veels te goed zijn.

Trainen van je spelers is leuker
Gewoon beginnen met de standaard bagger spelers in de Master League is nog het allerleukste! Lekker uitdagend!

Je kan ook gewoon met de huidige spelers van een bepaalde club beginnen maar het is dan wel aan te raden om een niet al te goede ploeg te nemen, anders zijn je spelers veel te goed en is de ML ook niet echt leuk om te spelen, je kan dan immers niet veel meer verbeteren aan je cluppie.

Ik ben begonnen met de standaard spelers van Sporting en dat was nog best wel ff pittig in het begin op Top Player ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ik probeer nu in de ML een eigen team samen te stellen. Maar dit lukt niet helemaal. Ik had bedacht (zoals meerdere mensen hier geloof ik) om een soort Jong Oranje team te maken. Dus ik wilde diverse jong oranje spelers aan mijn team toevoegen. De eerste lukte wel, maar bij de tweede kon ik geen enkele speler meer toevoegen omdat de 'add to list' button grijs was en je daar niet op kon klikken. Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Morgoth schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:12:
Ik probeer nu in de ML een eigen team samen te stellen. Maar dit lukt niet helemaal. Ik had bedacht (zoals meerdere mensen hier geloof ik) om een soort Jong Oranje team te maken. Dus ik wilde diverse jong oranje spelers aan mijn team toevoegen. De eerste lukte wel, maar bij de tweede kon ik geen enkele speler meer toevoegen omdat de 'add to list' button grijs was en je daar niet op kon klikken. Meerdere mensen hier last van?
Volgens mij kun je niet echt een eigen team samenstellen bij het starten van de ML, dit door het gebrek aan punten. Ik dacht dat je voor het samenstellen van een eigen team maar 1000 punten krijgt. Veel te weinig om een redelijk team samen te stellen.

Hoe het wel kan (uit de faq van de TS):
Is het mogelijk in dit spel om een eigen "DreamTeam" samen te stellen?
Ja, dat kan, maar met die Dream Team kan je dan alleen offline Exhibition Matches spelen. Ga bij de edit mode alle jouw gewenste (goede) spelers naar jouw gewenste club toevoegen. Start een Master Leauge met die club. Sla het op. Zet alles spelers weer goed in de edit mode. En je kan bij nu Echibition Matches spelen met je die DreamTeam.
Ook kan je hierdoor je Master Leauge met goede of gewenste spelers beginnen.

Er zijn wel twee “probleempjes” met betrekking tot de Master Leauge. De eerste dat sommige spelers van je DreamTeam niet meer bij het originele team (waar je hem weggehaald hebt) speelt. Het tweede punt is dat het teamsalaris erg zal heel zal hoog zijn (bij veel goede spelers). Misschien zou je dat laatste kunnen vermijden door iets minder veel dure spelers te zetten in je DreamTeam, maar meer potentiële spelers die later goed worden.

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 25-04-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
PromoX schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:21:
[...]

Volgens mij kun je niet echt een eigen team samenstellen bij het starten van de ML, dit door het gebrek aan punten. Ik dacht dat je voor het samenstellen van een eigen team maar 1000 punten krijgt. Veel te weinig om een redelijk team samen te stellen.

Hoe het wel kan (uit de faq van de TS):

[...]
Ah, dankje voor de tip :), was vergeten in de TS te kijken :o. Maar dat werkt wel min of meer, speel nu met het jong oranje team (de selectie van de laatste wedstrijd, ben alleen de guzman vergeten |:(). Tweede divisie alle NL's teams, eerste divisie weer alle topclubs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Speelt iemand hier eigenlijk pes2008 via z'n tvout op z'n (crt) tv? Zo ja, werkt dat een beetje? Bij mij hapert het beeld heel erg, terwijl hij op m'n monitor prima draait op 1680x1050...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Hoe is de ps3 versie op dit moment en daarmee doel ik op het online gedeelte is dat al enigszins verholpen sinds de twee patches. De prijs van 59,95 vind ik nog wel erg ziek terwijl de 360 versie 29,95 bij dynabyte is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Morgoth schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:06:
Speelt iemand hier eigenlijk pes2008 via z'n tvout op z'n (crt) tv? Zo ja, werkt dat een beetje? Bij mij hapert het beeld heel erg, terwijl hij op m'n monitor prima draait op 1680x1050...
CRT van JCV hier 100mhrtz beeldscherm. Loopt vloeiend altijd :-)
Hoe oud is je tv?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Postius schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 03:22:
[...]

CRT van JCV hier 100mhrtz beeldscherm. Loopt vloeiend altijd :-)
Hoe oud is je tv?
Tv is wel jaartje of 8 oud denk ik, heb hem tweede hands gekocht. Tis een philips 100hz. Het punt is dat het in fps wel goed loopt, maar het toch schokt. Als ik vsync aanzet dan loopt het spel op 50fps stabiel, maar schokt het toch. Ik dacht, misschien ligt dat aan het feit dat m'n tvout op een refreshrate van 60hz staat dat het daarom schokt. Maar toen zette ik vsync uit, en toen liep het spel op 60fps stabiel en schokte het nog steeds op precies dezelfde manier. Dus dat is het ook niet.

Het heeft echter iets met pes van doen, want anderen spellen lopen wel gewoon goed...

Welke videokaart heb je en op wat voor refreshrate heb jij je tvout staan? (kan ik instellen bij de catalyst control center van m'n 2600xt)

[ Voor 8% gewijzigd door Morgoth op 29-04-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Morgoth schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:35:
[...]

Tv is wel jaartje of 8 oud denk ik, heb hem tweede hands gekocht. Tis een philips 100hz. Het punt is dat het in fps wel goed loopt, maar het toch schokt. Als ik vsync aanzet dan loopt het spel op 50fps stabiel, maar schokt het toch. Ik dacht, misschien ligt dat aan het feit dat m'n tvout op een refreshrate van 60hz staat dat het daarom schokt. Maar toen zette ik vsync uit, en toen liep het spel op 60fps stabiel en schokte het nog steeds op precies dezelfde manier. Dus dat is het ook niet.

Het heeft echter iets met pes van doen, want anderen spellen lopen wel gewoon goed...

Welke videokaart heb je en op wat voor refreshrate heb jij je tvout staan? (kan ik instellen bij de catalyst control center van m'n 2600xt)
Oh jew hebt je PC op je tv aangesloten? Ik zelf heb pes op de xbox :-). Heb daarnaast mijn PC wel op mijn TV aangesloten maar das alleen voor films/series of Plasma Pong :-p. Dus daar kan ik je verder niet zoveel mee helpen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmorgen weer een grote deceptie te verwerken gekregen :(

Ik speel een league op Top Player ( Primera Division met Barca )
Vanmorgen had ik een achterstand van 5 punten op de lijstaanvoerder Real, het zou dus heel mooi zijn als ik Real Madrid zou kunnen pakken in eigen huis, het liep echter helemaal niet zoals ik wou: 0-3
Resultaat: een achterstand van 8 punten met nog 10 westrijden te gaan, dat ga ik dus echt niet meer inhalen! Meest frustrerende was nog wel de manier waarop ik verloor want ik had verreweg de beste kansen maar die Casillas kon het feestje heel goed bederven :(

Daarna nog maar 1 potje gespeeld tegen Villarreal en dat werd 0-0, achterstand opgelopen naar 10 punten want Real wint nagenoeg alle wedstrijden!

Is het iemand wel eens gelukt om een league op Top Player met gemak te winnen? Aan het begin gaat het bij mij altijd wel goed, totdat ik echt de top ploegen ( Real, Valencia ) ontmoet..

Blijf het gewoon vet irritant vinden dat ik zo veel wedstrijden moet spelen en dat het aan het eind van het seizoen instort als een kaartenhuis! Al die potjes voor nix gespeeld.\

Kan je trouwens nog iets unlocken als je bijvoorbeeld alleen de Spaanse Beker ( Copa del Rey ) wint? Daarvoor ben ik namelik nog wel volop in de race...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
De topploegen rol ik juist allemaal op met grote cijfers in de ML (ja op Top Player). Komt ook omdat ik dan vrij geconcentreerd en behoudend speel, dan maak ik op een gegeven moment de 1-0, en daarna is het alleen maar profiteren van counters. Wellicht geen mooi voetbal, maar met Arsenal rol ik bijvoorbeeld Barca op met 7-0. :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe zit het nu met de ps3 versie van dit spel?

Is het online goed te doen op het psn network?
Ik ben namelijk van plan deze game aan te schaffen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
echo in dit topic :)

hallo
hallo
hallo
allo
allo
llo
o
o
;)

Niemand?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Om het simpel te zeggen, online is onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:22:
Om het simpel te zeggen, online is onspeelbaar.
Haha, hoe waar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn we dan afgezet he! Ik heb PES echt gekocht om die irritante fransen en duitsers te boeken!

Die eikels van Konami doen er ook niks aan dat is nog het ergste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:29:
[...]

Wat zijn we dan afgezet he! Ik heb PES echt gekocht om die irritante fransen en duitsers te boeken!

Die eikels van Konami doen er ook niks aan dat is nog het ergste!
Inderdaad. De volgende versie koop ik dan ook echt niet meer blind. Alleen als de online soepel werkt (bewezen..) koop ik hem. Online is nu waardeloos.

Overigens wordt ik echt ziek van de AI soms. Speel ik op Professional een league, constant overtredingen op mij die niet worden bestraft, constant ballen van mij op de paal/lat, spelers van de tegenstander lijken veel sterker dan mijn spelers, tegenstander kans=doelpunt, keeper maakt de domste beslissingen ooit etc.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ok thnx!

Overslaan deze versie dus ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
cheiron schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:34:
Overigens wordt ik echt ziek van de AI soms. Speel ik op Professional een league, constant overtredingen op mij die niet worden bestraft, constant ballen van mij op de paal/lat, spelers van de tegenstander lijken veel sterker dan mijn spelers, tegenstander kans=doelpunt, keeper maakt de domste beslissingen ooit etc.
Ik moet zeggen, daar had ik in het begin ook last van. Tegenstander had 1 kans nodig om te scoren en dat was het dan. Naar mate mijn team echter beter werd begonnen langzaam de rollen om te draaien. Uiteindelijk heb ik in m'n laatste seizoen met de vingers in m'n neus, de beker, de champions league gewonnen en ben ik kampioen geworden. Naarmate mijn team beter word had ik nog maar 1 kans nodig om te scoren, was elke speler van mij sterker dan die van m'n tegenstander en hield m'n keeper eigenlijk alles tegen...

Toen was het ook eigenlijk niet leuk meer, dus ik ben maar weer overnieuw begonnen met een jong oranje team op top player. 2e divisie zijn nu alle NL's teams, ik sta laatste geloof ik en ik ben bijna bij de winterstop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35
Morgoth schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:52:
[...]

Ik moet zeggen, daar had ik in het begin ook last van. Tegenstander had 1 kans nodig om te scoren en dat was het dan. Naar mate mijn team echter beter werd begonnen langzaam de rollen om te draaien. Uiteindelijk heb ik in m'n laatste seizoen met de vingers in m'n neus, de beker, de champions league gewonnen en ben ik kampioen geworden. Naarmate mijn team beter word had ik nog maar 1 kans nodig om te scoren, was elke speler van mij sterker dan die van m'n tegenstander en hield m'n keeper eigenlijk alles tegen...

Toen was het ook eigenlijk niet leuk meer, dus ik ben maar weer overnieuw begonnen met een jong oranje team op top player. 2e divisie zijn nu alle NL's teams, ik sta laatste geloof ik en ik ben bijna bij de winterstop ;).
Ja, Master League, dan wordt je vanzelf goed, ik speel nu een normale league. Net ook weer: Ajax - de Graafschap: 4 kansen voor open doel verprutst, 2 keer op de paal. Tegenstander krijgt verdorie 2 eigendoelpunten kado (WTF!) en ik speel 3-3. Ach, er zitten ook heerlijke potjes tussen waarbij je de computer op top player zoek speelt.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Is overigens de online mogelijkheid op de Xbox360 zo net zo brak als de ps3 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Dit gaat echt nergens meer over, de finale van het European Championship, ik met Arsenal tegen Barcelona. Op 'Top Player'.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/9jpz6a.jpg

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJ schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:32:
Dit gaat echt nergens meer over, de finale van het European Championship, ik met Arsenal tegen Barcelona. Op 'Top Player'.

[afbeelding]
Zo dat was een spannende wedstrijd, het zweet is je vast langs je bilnaad gegleden.. ;)

Dit soort uitslagen haalde ik ook, verkoop wat van je ervaren spelers en gooi wat jeugdspelers in je elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad als je eenmaal een goed elftal bij elkaar hebt is er geen reet meer aan, ook op het hoogste niveau. Competitie winnen zonder te verliezen, Beker , Championsleague en dat al een paar jaar achter elkaar. Ach het is leuk tijdverdrijf als ik even een half uurtje de tijd heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

jammer dat het online gedeelte van pes 8 nog bagger is.. vindt het echt raar dat die laggy shit nog niet verholpen is door de servers ofzo.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

[afbeelding]
Damn, was dat maar de uitslag van de finale van de CL 2 jaar geleden :P

Je speelt zeker langer als 10 minuten? Mijn maximale uitslag binnen 10 minuten was 6-0 op Top Player in de ML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

[afbeelding]
Ik heb ook wel eens last dat het soms wel erg makkelijk gaat, maar 12 doelpunten in een wedstrijd heb ik nog niet gehad. Waar ik me een beetje aan erger is die 1 tegen doelpunt die jij daar ook hebt staan. Je speelt gewoon de tegenstander helemaal zoek, maar dan is er één moment van de tegenstander waarbij hij iets bijna onmogelijk uithaalt. Helemaal gezien de wedstrijd. Bijv. een aanval vanaf de flank, een voorzet en dan volleerd een tegenstander helemaal vrij in het strafschop gebied hem feilloos in een hoek... Of een vrije trap... Als je dik voorstaat en de tegenstander krijgt een vrije trap van niet te ver = < ~25 meter dan is het bijna altijd dat die vrije trap erin gaat, feilloos in de bovenhoek en niets dat je daar tegen kan doen... Van een tegenstander waarbij de relevante stats vaak eens zo denderend zijn: ~ 75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

speel altijd 3-4-3. 3 cb op mid met 1 dmf 2 amf en 1 cmf, verder 3 centrale spitsen.

Speel de ML op topplayer, tot nu toe 1 maal kampioen in hoogste divisie en een keer de beker.
Schwarz, Ben sahar gehaald, beide cf en goede spitsen en zijn nog jong.
Ook toppers zijn Shimizu (amf), kaiser (amf/dmf/cmf), wijnaldum (cmf) en vooral Micah Richard als CB.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Iemand al het EK geprobeerd na te spelen? :) Ik kom, met Nederland (en Van Basten's selectie), nog niet verder dan de kwartfinales :( (op top player). Kom wel door de groepsfase in, vaak word ik ook nummer 1, maar wordt er dan in de kwartfinales door Zweden uitgemept.

Overigens, 'mijn' basis opstelling met Van Basten's selectie:
LB: De Cler
CB: Heitinga
CB: Bouma
RB: Boulharouz (?)
DMF: Van Bronckhorst
DMF: Sneijder
LMF: Van Persie
RMF: Robben
AMF: Van der Vaart
CF: Van Nistelrooij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Scoren jullie veel met vrij trappen?
Ik ben er de laatste tijd op gaan oefenen(speel op 4 sterren met een zelf gecreert jeugd team + 3 real life spelers. Urby, Heitinga en V.d.Vaart. En nee ben geen ajax fan eigelijk :P ). En neem ze met v.d.vaart. De eerste paar miste ik nog finaal maar tegenwoordig krul ik ze allemaal vanaf 30 meter of korter(ik prefeer onder de 20 of minder meter) er in. Gister randje strafschop gebied en die malle v.d.vaart tilt hem zo over de verdediging heen en vol in de kruising _/-\o_ :9~ .

Ik ga trouwens de volgende editie van Pes ook niet zomaar kopen. Ze moeten wel echt met iets goeds komen dit keer. De vorige editie heb ik veel lol aan beleefd maar 2008 is qua online echt zielig. Het is gewoon onspeelbaar, ik game al sinds 1997 online. We zijn nu 11 jaar verder en wat krijg je een onspeelbaar online spel. Echt SLECHT

Fifa daarintegen heb ik nooit problemen online mee gehad wel met de gameplay maar die is juist hard aan het verbeteren terwijl Pes een beetje stilstaat(is achteruitgang) imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 23-05-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hm, ben dan toch benieuwd hoe je dat doet :P. Ik heb er nog niet speciaal op geoefend, maar elke vrije trap die 30m of dichter bij de goal is probeer ik er toch rechstreeks in te schieten. Gaat er echter zelden eentje in, heel af en toe nog wel eens indirect (keeper stopt, speler trapt hem erin), maar verder niet echt.

Schiet je over het algemeen gewoon met vierkantje of met rondje? (ps2/3 controller)

Overigens, nog een vraagje. Is de FIFA gameplay nu meer richting de pes gameplay aan het ontwikkelen? Eigenlijk is dat een beetje gek, want stel dat FIFA qua gameplay gelijk wordt aan PES, dan is er toch niet echt meer een 'arcade' voetbalspel? Lijkt me dat daar eigenlijk een best grote markt voor zou moeten zijn, voor mensen die gewoon af en toe een spelletje voetbal willen spelen en geen zin hebben in een lange learning curve...

[ Voor 34% gewijzigd door Morgoth op 23-05-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Morgoth schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:17:
Iemand al het EK geprobeerd na te spelen? :) Ik kom, met Nederland (en Van Basten's selectie), nog niet verder dan de kwartfinales :( (op top player). Kom wel door de groepsfase in, vaak word ik ook nummer 1, maar wordt er dan in de kwartfinales door Zweden uitgemept.

Overigens, 'mijn' basis opstelling met Van Basten's selectie:
LB: De Cler
CB: Heitinga
CB: Bouma
RB: Boulharouz (?)
DMF: Van Bronckhorst
DMF: Sneijder
LMF: Van Persie
RMF: Robben
Pas altijd het Nederlandse Nationale team aan naar mijn mening. Misschien niet eens zozeer dat ik niet eens ben met de spelers die Van Basten selecteert, maar vooral dat sommige spelers in PES beter zijn dan in het echt of andersom slechter zijn dan in het echt, naar mijn mening. Ook spelen een paar goede spelers niet meer voor Nederland: Stam (gestopt), Van Bommel (wil niet meet onder Van Basten). Met mijn aangepaste team heb ik wel het EK kunnen halen, op Top player.

Mijn team:
GK: Van der Sar
CB (rechts): Stam
CB (links): Heitinga
RB: Boulharouz
LB: Bouma
DMF (rechts): Van Bommel
DMF (links): Lucius
AMF: Seedorf
RWF: Costum player, :P (Nederland mist op het moment echt een goede rechtsbuiten naar mijn mening)
LWF: Robben

Wissels
GK: Stekelenburg en Zoetebier
CB (rechts): Ooijer
CB (links): Schut
RB: De Jong
LB: Van Bronkhorst
DMF: (rechts) Mendes da Silva
DMF: (links) Maduro
RWF: Kuyt
LWF: Emanualson
CF: Makaay

Ook kunnen een aantal spelers op meerdere posities spelen dus de posities zijn natuurlijk niet vast. Ook ligt het eraan hoe de vorm van de dag is voor de spelers.

Postius schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:19:
Scoren jullie veel met vrij trappen?
[...]
Niet echt. Terwijl de computer gestuurde tegenstander dat veel vaker wel scoort. Heb wel eens een paar keer kunnen scoren. Je moet wel een redelijk goede Vrije trapper nemen, Van der Vaart is daar een goede voorbeeld van. En op korte afstanden is het voor mijn gevoel ook wat makkelijker dan langere afstanden. Ik heb wel redelijk wat geoefend, maar het blijft in spelsituaties toch wel moeilijk. Ik houd er dus geen rekening mee dat ik daarmee scoor, maar probeer het elke keer wel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 23-05-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Morgoth schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:12:
Hm, ben dan toch benieuwd hoe je dat doet :P. Ik heb er nog niet speciaal op geoefend, maar elke vrije trap die 30m of dichter bij de goal is probeer ik er toch rechstreeks in te schieten. Gaat er echter zelden eentje in, heel af en toe nog wel eens indirect (keeper stopt, speler trapt hem erin), maar verder niet echt.

Schiet je over het algemeen gewoon met vierkantje of met rondje? (ps2/3 controller)

Overigens, nog een vraagje. Is de FIFA gameplay nu meer richting de pes gameplay aan het ontwikkelen? Eigenlijk is dat een beetje gek, want stel dat FIFA qua gameplay gelijk wordt aan PES, dan is er toch niet echt meer een 'arcade' voetbalspel? Lijkt me dat daar eigenlijk een best grote markt voor zou moeten zijn, voor mensen die gewoon af en toe een spelletje voetbal willen spelen en geen zin hebben in een lange learning curve...
Ik schiet gewoon met de normale schietknop inderdaar. Als ie dichtbij de goal is(20 of minder meter) dan houd ik wel naar onder ingedrukt, want dan schiet je speler hem zachter. Verder neem ik al mijn vrije trappen ongeveer tot de helft vol voor korte afstanden. Bij lange afstanden ga ik voor ongeveer 3/4 met naarvoor/omhoog ingedrukt en RT(geloof ik of je moet X aan het eind drukken voor een heel hard schot staat in het boekje) met de speler die het hardst schiet. Lukt niet vaak maar als het lukt is het ook best nice.

Wat ik verder kan aanraden is goed op het muurtje letten. Als je even wacht zie je ze heen en weer bewegen. Er zit altijd bijna wel een gat in de muur als je even oplet en kijkt waar die het grootst is. Als je hem tussen de "inkeping" tussen 2 spelers inkrijgt en goed raakt is het bijna altijd goal.
Verder raad ik aan om over de kleine spelers heen te schieten ipv de lange spelers, die paar Cm kan soms net een verschil maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 23-05-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin in een one on one op 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik speel dit spel nu een dikke maand en heb er 1,5 seizoen ML op zitten. Maar ik heb zelden een spel meegemaakt waarbij de cpu zo weinig moeite doet om te verbergen dat hij cheat. Ballen die je niet uitverdedigd krijgt, duels waarbij jouw spelers standaard omvallen. Win je een keer zo'n duel dan staat er wel een cpu speler in de buurt om de bal mee te nemen.

Ik heb echt het idee dat de cpu manipuleert waardoor je tussendoor altijd wel wedstrijden verliest. Wedstrijden waarbij jij 20 keer op doel schiet, waarvan 10x op de paal/lat, waarna vervolgens in de laatste minuut je verdedigers alle kanten oplopen, zodat de computer 1 tegen 1 tegen de keeper komt. Of dat de spits van de cpu ineens zo door je verdediging wandelt en door niets of niemand te verdedigen is. En dan heb ik het over duels tussen Metselder, v.Bronckhorst, Veron tegen de spits van de nummer laatst uit de 2de divisie. Dit komt echt iets te vaak voor om toeval te zijn.

Nu win ik de meeste wedstrijden wel gewoon en is het ook echt wel een leuk spel, maar van dat soort dingen wordt ik af en toe gewoon moe en gefrustreerd. Bij eerdere PES versies had ik dit cheat gevoel ook niet, maar hier valt het me gewoon echt op.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben laatst de ML overnieuw begonnen op Top Player met de default spelers van Benfica. Had al een aardige ML lopen op Normal niveau maar dat werd toch wel te makkelijk en ik had verder geen zin om naar het eind van het seizoen te spelen want alleen dan kan je de moeilijkheidsgraad aanpassen.

Op Top Player vind ik het toch heel erg lastig. Aan het eind van het seizoen 10e geworden dus ook maar weinig cash gewonnen. Toch 2 goede verdedigers + Makaay kunnen halen en het gaat al iets beter nu. Speel wel met 5-3-2 want anders krijg ik gewoon te veel tegengoals met dit elftal. Dan maar wat laffer spelen en er een gelijkspelletje uit trekken in plaats van verliezen. :+

Sta nu 6e dus er is wel wat progressie 8)
Soms heeft de AI wel wat neiging om te cheaten maar daar irriteer ik me maar niet al te veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Is er hier ook iemand die dit spel speelt onder Vista met een Thrustmaster gamepad? Ik zou graag met mijn Firestorm Dual Analog 3 spelen maar dit gaat helaas niet. Onder XP heb ik nergens last van en speelt het prima maar met Vista heb ik het probleem zoals ik al in dit topic heb gemeld:
GodDamage in "[gamepad] Thrustmaster gamepad heeft con..."

Ben benieuwd of iemand anders wel probleemloos met een Thrustmaster onder Vista speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb daar ook wel eens "last" van. Sommige wedstrijden krijg kan je gewoon niet winnen hoeveel kansen je ook hebt. Het lijkt wel alsof de computer gestuurde tegenstander gewoon overal +20% erbij heeft bij alle stats. Ook ik win tot nu toe alles wel, maar het blijft wel wat vervelend. Vroeger ervaarde ik dit als "moeilijk", maar dat gevoel is meer veranderd naar "valsspelen" computer gestuurde tegenstander. Als ik de computer gestuurde tegenstander helemaal zoek speel en het dan uiteindelijk met nog een paar minuten te gaan nog een tegendoelpunt krijg uit het niets is dan misschien wat minder erg, maar ook wel zo frustrerend. Met een gemiddelde van 1,02 tegendoelpunt per wedstrijd en 3,13 meedoelpunten per wedstrijd is het toch wel behoorlijk veel wat betreft het aantal doelpunten per wedstrijd. Soms zitten er zelfs uitschieters van 7 of 8 doelpunten bij mijn wedstrijden. Helemaal veel als je ze vergelijk met andere wedstrijden (beide computer gestuurd) bijv in de ML, waarbij je de uitslagen ~70% van de wedstrijden niet meer dan 2 doelpunten vallen en helemaal nog nooit wedstrijden gezien heb van meer dan 4 doelpunten. Ik zou het echt fijn vinden als je de AI iets realistischer maken en het gemiddelde aantal doelpunten per wedstrijden naar beneden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hmpf, is er nog een mogelijkheid om te cheaten met de hoeveelheid aan credits in je ML? Ik heb mezelf failliet laten gaan door teveel aankopen, maar ik heb per ongeluk over de oude save (aan het begin van de transfer periode) heen gesaved dmv auto-save.

Zou ik helemaal overnieuw moeten beginnen :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:53:
Hmpf, is er nog een mogelijkheid om te cheaten met de hoeveelheid aan credits in je ML? Ik heb mezelf failliet laten gaan door teveel aankopen, maar ik heb per ongeluk over de oude save (aan het begin van de transfer periode) heen gesaved dmv auto-save.

Zou ik helemaal overnieuw moeten beginnen :'(.
Ik zou niet weten hoe, je zou een save-game van iemand anders moeten gebruiken.
Zelfs speel ik met Ajax en heb 1 miljoen ML points.

Je moet gewoon opzoek naar iemand die met jouw favroriete club of land speelt en hopen dat degene flink wat ML point heeft, zodat je dat team met die punten weer naar jouw voorkeur kan gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ik had zelf een jong-oranje team samen gesteld, dus dat wordt moeilijk dan denk ik :P.

Heb wel nog een savegame gevonden van net na de winterstop, misschien dat maar doen. Of misschien helemaal overnieuw beginnen. Want stiekem was ik ook nog wat spelers vergeten erbij te stoppen, zoals de Guzman, Affelay en Aissati.

[ Voor 57% gewijzigd door Morgoth op 06-06-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:50
het "cheatende cpu probleem" is al tijden aanwezig in PES.

Verder speel ik de serie sinds het voor de SNES verscheen (alle delen gehad), maar nog nooit heb ik zo'n frustrerende versie meegemaakt als die van dit jaar.
Dit is echt slecht voor je controllers. Zeker nu ze draadloos zijn, zijn ze nog makkelijker weg te gooien.

Vooral de "ubersuperspelers" erger ik mij kapot aan. C. Ronaldo of Adriano die gewoon door spelers heen lopen en dat soort zaken. Ongelooflijk hoe ze dit hebben ver*****

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:03:
Ik had zelf een jong-oranje team samen gesteld, dus dat wordt moeilijk dan denk ik :P.

Heb wel nog een savegame gevonden van net na de winterstop, misschien dat maar doen. Of misschien helemaal overnieuw beginnen. Want stiekem was ik ook nog wat spelers vergeten erbij te stoppen, zoals de Guzman, Affelay en Aissati.
Zo zie je maar weer, 'elk nadeel heb z'n voordeel'. ;)

@Sluuz

Het is dan voor mij ook bijna niet voor te stellen dat die draadloze controllers duurder moeten zijn dan die PS2 controllers.
Het is toch echt te gek voor woorden dat ze bijna 2x zo duur zijn?!

Ik heb iets van 10 seizoenen PES achter de rug en nog geen controller weg hoeven gooien, ff afkloppen.
Wat gaat er bij jou dan zoal kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

Smoonshine

Feyenoord!!

Sluuz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:13:

Verder speel ik de serie sinds het voor de SNES verscheen (alle delen gehad), maar nog nooit heb ik zo'n frustrerende versie meegemaakt als die van dit jaar.
Dit is echt slecht voor je controllers. Zeker nu ze draadloos zijn, zijn ze nog makkelijker weg te gooien.

Vooral de "ubersuperspelers" erger ik mij kapot aan. C. Ronaldo of Adriano die gewoon door spelers heen lopen en dat soort zaken. Ongelooflijk hoe ze dit hebben ver*****
Wat ikzelf irritant vindt is dat spelers zoveel uit positie lopen. Ik heb maar 1 echt geweldige verdediger (Alex). Hij wint alle kop en persoonlijke duels. Maar als de computer een doelpunt wil maken, dan zorgt hij er gewoon voor dat Alex ineens richting de vleugels rent om daar te gaan verdedigen. Gevolg: voorzet -> doelpunt. Ook houden je spelers het spel niet breed, waardoor na 1 breedtepass van de tegenstander je hele flank open ligt. Tot slot zijn er dan nog de keepers die af en toe ook gewoon op het middenveld opduiken, terwijl er 3 man bij de bal in de buurt staan.

Gelukkig heb ik het aanvalsspel nu wel zo onder controle dat ik altijd genoeg doelpunten maak om het gegarandeerde cpu tegendoelpunt om te buigen naar een overwinning, maar het is wel jammer dat je niet met een 1-0 voorsprong op de 0 kunt gaan spelen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:18:
[...]
Ik heb iets van 10 seizoenen PES achter de rug en nog geen controller weg hoeven gooien, ff afkloppen.
Hij bedoelt dat ie ze weggooit uit frustratie. Een draadloze geeft wat dat betreft natuurlijk veel meer mogelijkheden en meer kans dat ze vervolgens stuk zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:18:
[...]
Heeft mij een keer m'n TFT gekost... :X |:(

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:28:
[...]

Hij bedoelt dat ie ze weggooit uit frustratie. Een draadloze geeft wat dat betreft natuurlijk veel meer mogelijkheden en meer kans dat ze vervolgens stuk zijn :P.
Ja, ik zie het nu pas, zal me es gaan douchen, hopelijk dat ik dan wakker ben.
Heb een gezellige buurman/vrouw, die denkt dat het normaal is om al om 05:30 uur te gaan boren....

@Luuk_Luchtloper:

Heb een 42 inch plasma staan, moet me wel inhouden hier....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Stelletje aggresieve mensen zijn jullie toch ;).

Overigens begin ik van die 'moeilijke' spelers als ronalde en adriano steeds meer in mijn verdediging onder controle te kijken. Ze zijn gewoon heel goed, het is geen cheaten. Maar het is ook zeker wel te verdedigen, maar het is heel moeilijk. Zoals het in het echt ook heel moeilijk is. Ze komen er bij mij echter echt niet elke aanval door heen, soms lukt het me zelfs om een hele wedstrijd ze de hele tijd tegen te houden. Het is echter niet anders dan in een echte wedstrijd, soms komen ze er gewoon door heen...

Ik geloof niet in die cheat mythe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Haha, nog steeds niet Morgoth. Met alle respect hoor, maar hoe blind kan je zijn. :-)

En eigenwijs, want alle forums met PES staan er vol mee.

Ik vind het knap hoor, dat je nog steeds niet de cheats van de CPU in de gaten hebt. En ik ben jaloers op je, want ik zie ze al jaren, en het verpest ook al jaren deze game voor mij.

Online werkt het niet, dus deze game ligt stof te happen.

[ Voor 12% gewijzigd door Turfschipper op 08-06-2008 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Morgoth schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:02:
Stelletje aggresieve mensen zijn jullie toch ;).

Overigens begin ik van die 'moeilijke' spelers als ronalde en adriano steeds meer in mijn verdediging onder controle te kijken. Ze zijn gewoon heel goed, het is geen cheaten. Maar het is ook zeker wel te verdedigen, maar het is heel moeilijk. Zoals het in het echt ook heel moeilijk is. Ze komen er bij mij echter echt niet elke aanval door heen, soms lukt het me zelfs om een hele wedstrijd ze de hele tijd tegen te houden. Het is echter niet anders dan in een echte wedstrijd, soms komen ze er gewoon door heen...

Ik geloof niet in die cheat mythe...
Aan de ene kant heb je wel gelijk in het echt zijn sommige spelers ook echt goed. Lopen vaak hun man voorbij en/of hebben veel fysieke kracht zodat ze hun man op een afstand kunnen houden. Wat ik dan ook eerder vervelend vind ik dat juist die minder goede spelers even het halve veld aflopen en het doel in schieten. Komt er een DMF dribbelen richting mijn doel, probeer ik wat lichte druk te geven met mijn wat fysiek minder sterke AMF. Die tegenstander houd mij dan achter zich best logisch, maar hij dribbelt helemaal naar mijn doel en mijn verdedigers lopen mee met de aanvallers van de tegenstander die ruimte willen maken voor de opkomende DMF. Resultaat afstandschot en doelpunt voor de tegenstander. Of de vrije trappen. Bij elke vrije trap die ik tegen krijg, al dan niet of daar een doelpunt uit valt kijk ik wat de stats van de vrije trap nemer is. Meestal is dat een matige vrije trap nemer: Schot acc. ~65-70 Freek acc. ~70-80 en swerve ~70-80. En iets van 80% schat ik dat de vrije trap er gewoon ingaan bij een afstand van 20-30 meter, terwijl ik met Sneijder en Van der vaart zo'n ~10% of minder er in krijg. Als een goede vrije trap nemen hem er zo vaak in schiet vind ik het best. Of een spits die totaal niet kan koppen (header = ~60 en jump = ~65) en een voorzet er moeiteloos in de kruizing kopt. :S Dat is toch wel even :? Uiteraard gebeurt dit niet heel vaak, maar wanneer het gebeurt kan het wel eens vervelend zijn.

Edit: hierboven staat het halve verhaal eigenlijk, natuurlijk heb ik zelf ook van dit soort vage momenten. Toegeven het is leuk dat je dan zo'n niet zo'n realisch de bal er in schiet, kopt of wat dan ook, maar het hoort niet. Maar ik blijf er wel bij dat de computer het vaker voor elkaar krijgt om "onrealistische goals" te maken dan ik. Een goed voorbeeld daarbij zijn de vrije trappen waar ik het eerder over heb gehad. Net een wedstrijd gehad waarbij ik met een verdediger schot acc en tech. van ~ 60 en schiet de bal er geweldig hard in, wel van dichtbij en ook was zijn pijltje rood. Kopt een middenverlder van de tegenstander een bal in het doel met header ~ 68 en jump 79 of iets dergelijks. Ok denk ik, hij heeft vast een goede vorm van de dag. Komt er uiteindelijk op de penalty-serie aan waarbij je beide elftallen ziet en hun vorm van de dag. Wat blijkt? Die man die koppend had gescoord van de tegenstander had een paars vorm van de dag pijltje?! :S Aan de ene kant dus frustrerend, maar aan de andere kant leuk dat je de penalty serie dan wint :P dat er wat spanning in het spel zit. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 06-06-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Is er al iemand die PES2008 kan spelen onder Vista x64 met een Geforce 8 kaart? Is niet echt een technische vraag, is meer de vraag of het al gelukt is. Staat namelijk op veel plekken dat het problemen geeft, nou dat klopt wel ;) Mijn kaart wordt niet herkent dus speel in 4 kleuren op 320x240 ofzo, maar een mogelijke oplossing heb ik nog nergens gezien, in de TS staan 2 dingen die wellicht zouden helpen, het zetten op compatible modus windows xp sp2 dat werkt niet en het vervangen van Pro Evolution Soccer 2008.msi werkt hier ook niet.

Wat mij in die 4 kleuren modus wel opviel was dat er spelers nu echt vrij liepen en weg liepen uit de rug van de verdedigers en dan niet standaard al buitenspel liepen. Dat vond ik wel een positieve verbetering ten op zichte van de vorige PES.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Operations schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:39:
Is er al iemand die PES2008 kan spelen onder Vista x64 met een Geforce 8 kaart? Is niet echt een technische vraag, is meer de vraag of het al gelukt is. Staat namelijk op veel plekken dat het problemen geeft, nou dat klopt wel ;) Mijn kaart wordt niet herkent dus speel in 4 kleuren op 320x240 ofzo, maar een mogelijke oplossing heb ik nog nergens gezien, in de TS staan 2 dingen die wellicht zouden helpen, het zetten op compatible modus windows xp sp2 dat werkt niet en het vervangen van Pro Evolution Soccer 2008.msi werkt hier ook niet.

Wat mij in die 4 kleuren modus wel opviel was dat er spelers nu echt vrij liepen en weg liepen uit de rug van de verdedigers en dan niet standaard al buitenspel liepen. Dat vond ik wel een positieve verbetering ten op zichte van de vorige PES.
Als je beter had gezocht had je het antwoord wel al gevonden hoor. Gewoon de kitserver installeren en je kan het prima spelen op hoge resoluties en andere "high-settings".
Ik speel er al meer dan een half jaar zo mee, dus moet lukken :)
Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Hebben jullie geen last van een streep die van onder naar boven over het beeld gaat? Had hier ook last van bij PES4 of 5. Toen hielp het om de V-Sync aan te zetten, helaas helpt die nu niet. De Konami patch 1.20 verhelpt dit probleem ook niet.

Nog ff een vraagje als jullie een opstelling maken, zetten jullie de aanvallers dan in het strafschop gebied van de tegenstanders of toch echt een stukje terug? Zeg een opstelling van iemand die zijn aanvallers een stukje boven de middencirkel had staan, ik zet je altijd toch wel echt een stuk meer naar voren.

[ Voor 39% gewijzigd door Operations op 11-06-2008 15:29 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:03:
Hebben jullie geen last van een streep die van onder naar boven over het beeld gaat? Had hier ook last van bij PES4 of 5. Toen hielp het om de V-Sync aan te zetten, helaas helpt die nu niet. De Konami patch 1.20 verhelpt dit probleem ook niet.
Heb je bij je videodrivers gekeken? Misschien staat V-sync daar op "geforceerd uit"? Heb en had met de vorige versies dit trouwens ook, maar tot nu toe kan ik het voorkomen m.b.v. V-sync.
Nog ff een vraagje als jullie een opstelling maken, zetten jullie de aanvallers dan in het strafschop gebied van de tegenstanders of toch echt een stukje terug? Zeg een opstelling van iemand die zijn aanvallers een stukje boven de middencirkel had staan, ik zet je altijd toch wel echt een stuk meer naar voren.
Als het goed is zouden spelers meet aanvallend gericht zijn als ze dichterbij het doel van de tegenstander, of anders gezegt, verder van je eigen doel worden geplaatst, maar persoonlijk merk ik het verschil niet zo. Ik merk het wel duidelijker wanneer spelers andere "functie" krijgen opgelegt binnen een bepaalde linie (aanvallend, middenveld, verdedigend). Voorbeeld het verschil tussen DMF en SMF is duidelijk. Maar ook tussen de linies is het verschil voor mij ook duidelijker, zoals SMF of WF.

Hoe heb ik het? Aanvallend heb ik alleen mijn centrumspits in het strafschopgebied van de tegenstander. De WF's komen hoe dan ook niet in het strafschop gebied, maar als je de lijn over het veld zou doortrekken komen ze er net niet in het strafschop gebied. Bij de verdediging geld hetzelfde alleen heb ik twee centrale verdedigers en twee backs.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 11-06-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Regeneration schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:39:
[...]

Heb je bij je videodrivers gekeken? Misschien staat V-sync daar op "geforceerd uit"? Heb en had met de vorige versies dit trouwens ook, maar tot nu toe kan ik het voorkomen m.b.v. V-sync.

[...]

Als het goed is zouden spelers meet aanvallend gericht zijn als ze dichterbij het doel van de tegenstander, of anders gezegt, verder van je eigen doel worden geplaatst, maar persoonlijk merk ik het verschil niet zo. Ik merk het wel duidelijker wanneer spelers andere "functie" krijgen opgelegt binnen een bepaalde linie (aanvallend, middenveld, verdedigend). Voorbeeld het verschil tussen DMF en SMF is duidelijk. Maar ook tussen de linies is het verschil voor mij ook duidelijker, zoals SMF of WF.

Hoe heb ik het? Aanvallend heb ik alleen mijn centrumspits in het strafschopgebied van de tegenstander. De WF's komen hoe dan ook niet in het strafschop gebied, maar als je de lijn over het veld zou doortrekken komen ze er net niet in het strafschop gebied. Bij de verdediging geld hetzelfde alleen heb ik twee centrale verdedigers en twee backs.
Ik had mijn WF's altijd dicht tegen de zijlijn aan, dat was met counter toch wel prettiger zijn ze makkelijk te bereiken in de ruimte. Wat je hiermee bedoeld is mij niet helemaal duidelijk "Ik merk het wel duidelijker wanneer spelers andere "functie" krijgen opgelegt binnen een bepaalde linie (aanvallend, middenveld, verdedigend). Voorbeeld het verschil tussen DMF en SMF is duidelijk. Maar ook tussen de linies is het verschil voor mij ook duidelijker, zoals SMF of WF." Heb je anders misschien een plaatje van je opstelling binnen PES? Iets van foto zegt maar dan 1000 woorden ;)

Heb je trouwens de lijnen van je WF's naar voren en achter of ook naar binnen staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 11-06-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Ik had mijn WF's altijd dicht tegen de zijlijn aan, dat was met counter toch wel prettiger zijn ze makkelijk te bereiken in de ruimte.
Heb ik ook, maar dat kwam waarschijnlijk niet goed over. :)
Wat je hiermee bedoeld is mij niet helemaal duidelijk "Ik merk het wel duidelijker wanneer spelers andere "functie" krijgen opgelegt binnen een bepaalde linie (aanvallend, middenveld, verdedigend). Voorbeeld het verschil tussen DMF en SMF is duidelijk. Maar ook tussen de linies is het verschil voor mij ook duidelijker, zoals SMF of WF."
Het verschil in het verplaatsen van je speler naar voren/achten is erg klein voor mijn gevoel. Wat ik bedoel met "functie" is: CF, WF, SS, AMF, SMF, CMF, DMF, enz. Binnen een linie bedoelde ik mee dat je een bijv. verschil tussen WF, CF, SS (= allen aanval) of verschil tussen AMF, SMF, CMF, WB, DMF (= alleen middenveld) of ..... verdediging. Een voorbeeld voor binnen een linie = bijv. verschil tussen WF en CF is groter dan het verplaatsen van een speler naar voren/achteren. En tussen de linies bedoel ik: bijv. de WF en SMF, want WF behoort tot de linie aanval, en SMF behoort tot SMF. Dit verschil is ook weer groter dan het verplaatsen van een speler naar voren/achteren.

Kortom het wisselen van functie is voor mijn gevoel groter dan het verplaatsen van een speler naar voren/achteren.
Heb je anders misschien een plaatje van je opstelling binnen PES? Iets van foto zegt maar dan 1000 woorden ;)
Helaas heeft mijn monitor het gisteren begeven, maar ik heb geprobeerd een paint afbeelding te maken, wat het redelijk goed weergeeft.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b6ZvMJAdcNWye2yaWqpYqUtC/full.jpg
De stippellijn geeft aan wat ik bedoel met dat de WF's en SB's net niet in het strafschopgebied staan. Hier zie je ook wat ik bedoelde met dat de WF's en SB's nooit in het strafschopgebied kunnen komen mits je ze alleen naar voren en naar achteren beweegt. Verder zie je dat mijn CF en CB's in het strafschopgebied staan. (NB. de rode lijn geeft ongeveer de grens aan van de scheiding van verdediging en middenveld zoals het in PES is en de groene lijn geeft ongeveer de scheiding tussen middenverld en aanval aan zoals het in PES is).
Heb je trouwens de lijnen van je WF's naar voren en achter of ook naar binnen staan?
Wat bedoel jij nu hiermee. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 11-06-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
nou de aanvalspijlen van de WF's bedoel ik, meestal heb ik ze recht naar voren en recht naar achter. Was benieuwd of jij dat ook zo deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:24:
[...]

nou de aanvalspijlen van de WF's bedoel ik, meestal heb ik ze recht naar voren en recht naar achter. Was benieuwd of jij dat ook zo deed?
Oh de aanvalspijlen. Die heb ik van de WF's en de CF en AMF naar voren staan en niets anders meer ook bij anders spelers niet. Waarom heb je de pijlen van de WF's recht naar achteren staan? (Niet dat het niet mag ofzo, maar ben gewoon beniewd. :) ) Dan lopen je WF's namelijks soms naar achteren. Ik wil juist dat ze naar voren gaan of daar voorin blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Regeneration schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:11:
[...]

Oh de aanvalspijlen. Die heb ik van de WF's en de CF en AMF naar voren staan en niets anders meer ook bij anders spelers niet. Waarom heb je de pijlen van de WF's recht naar achteren staan? (Niet dat het niet mag ofzo, maar ben gewoon beniewd. :) ) Dan lopen je WF's namelijks soms naar achteren. Ik wil juist dat ze naar voren gaan of daar voorin blijven staan.
Ja slaat eigenlijk nergens op gaat ook veel beter zonder de pijlen naar achter merk ik net :) He ff wat anders hoe nam je ook al weer een fatsoenlijke vrije trap? Mee mij te herinneren dat L of R de bal krulde ofzo. Krijg de bal nu niet eens fatsoenlijk op doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:19:
[...]
Ja slaat eigenlijk nergens op gaat ook veel beter zonder de pijlen naar achter merk ik net :)
Ik gebruik ook altijd een pijl naar voor en naar achter.
Alleen naar voren staan de WF te vaak "te diep" zodat ze de bal niet in de voeten kunnen krijgen, met beide pijlen houd je diepgang en komen ze ook af en toe terug zakken om de bal op te halen.. althans dat is mijn beleving :P

Ikzelf gebruik de lijnen in dat plaatje om mijn verdediging (rode) en aanval (groene) tegen aan te zetten.

Bij moeilijke tegenstanders zet ik soms eem WF als RMF/LMF en de andere WF als SS of FC, zodat het middenveld wat beter bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:19:
[...]

Ja slaat eigenlijk nergens op gaat ook veel beter zonder de pijlen naar achter merk ik net :) He ff wat anders hoe nam je ook al weer een fatsoenlijke vrije trap? Mee mij te herinneren dat L of R de bal krulde ofzo. Krijg de bal nu niet eens fatsoenlijk op doel.
Ja, als je met je "looptoetsen" / D-pad / richtingstoetsen naar links of rechts drukt krul je (logischerwijs) de bal respectieflijk naar links of naar rechts. Hoe harder je schiet hoe minder effect je aan de bal kan geven. Als je een wedstrijd aan het spelen bent kan je trouwens op start drukken en dan staat daar in het menu "command list" of iets dergelijks daar staat heel wat informatie in over hoe en wat. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:37:
[...]

Ik gebruik ook altijd een pijl naar voor en naar achter.
Alleen naar voren staan de WF te vaak "te diep" zodat ze de bal niet in de voeten kunnen krijgen, met beide pijlen houd je diepgang en komen ze ook af en toe terug zakken om de bal op te halen.. althans dat is mijn beleving :P
Het klopt wel wat je zegt. Ik merk soms ook dat spelers te veel naar voren gaan waardoor ze vaak buitenspel staan. Het ligt echter aan meer dingen zoals de agression van desbetreffende speler. Uiteindelijk gaat het erom hoe je zelf het prettigst vind spelen. :)
Ikzelf gebruik de lijnen in dat plaatje om mijn verdediging (rode) en aanval (groene) tegen aan te zetten.

Bij moeilijke tegenstanders zet ik soms eem WF als RMF/LMF en de andere WF als SS of FC, zodat het middenveld wat beter bezet is.
Ik doe dat ook wel eens zeker als ik bijv voorsta en nog 10 min. te gaan zijn, dan wil ik nog wel eens in een wat verdedigendere opstelling spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:13:

Ik dacht dat ik gewoon veel ongeluk had, maar ik ben "blij" om al deze reacties te lezen over PES2008. Ik wordt er gek van dat de tegenstander bijna elke vrije trap er in schiet en als ie dat niet doet dan houd de keeper de bal nog magistraal tegen. Als je 1-0 voor staat heb ik het idee dat het spel denkt van: "nou, dit is natuurlijk niet spannend genoeg", dus dan maken ze maar ff 1-1. Of het nou je centrale verdediger is die besluit om maar eens weg te lopen van de bal en een groot gat te maken voor de aanvaller of dat je tegenstander zomaar een ontiegelijke streep in de bovenhoek scoort. Paar dagen geleden werd het helemaal bont. Ik stond 1-0 voor en de match was bijna over, krijgt Riise de bal voor Noorwegen en hij schiet de bal in een soort tackle beweging (oftewel hij kon niet echt goed bij de bal meer) en de bal gaat met 180km per uur de goal in bijna vanaf de middellijn. Ik deed meteen het spel uit, zo gek werd ik van PES, niet normaal meer.

Natuurlijk zijn er wel wedstrijden wanneer niks van dat alles gebeurt, maar het gebeurt gewoonweg te vaak. Het ergste is, dit is niet eens het enige wat me irriteert aan PES. Ik kan wel beginnen over xbox live matches enzovoort, maar dan kan ik wel uren doorgaan. Waarom speel ik dit spel eigenlijk nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 22:06

MartNL

&nbsp;

ik erger me uiteraard ook dood aan deze game.
Maar toch speel ik hem zeer regelmatig en dat al een behoorlijk tijd.

Op 1 of andere manier hebben deze pes games altijd een zeer lange houdbaarheids datum.
Ik klik hem altijd effe weer aan voor een potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Laatst online: 16-09 22:14

JvdM

<---->

Is het ook mogelijk dat je een hele wedstrijd lang 1 speler bestuurt? Lijkt me wel tof om je team als 1 speler zijnde te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JvdM schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:57:
Is het ook mogelijk dat je een hele wedstrijd lang 1 speler bestuurt? Lijkt me wel tof om je team als 1 speler zijnde te sturen :)
Ja, dat kan :) (ook trouwens bij voorgaande versies), dan moet je je "cursur" op "Fix" zitten. Dit kan je doen bij het menu waar je kan kiezen bij welke partij je speelt. Dit is trouwens niet geheel echt vast, want als je tijdens de wedstrijd kan je alsnog van speler wisselen, dat doe je via het start/pauze menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Hoe zat het ook al weer met die off season friendlies tegen die "sterrenteams"? Die punten die daarbij staan krijg je die sowieso of alleen als je wint of moest je dat betalen of tegen ze te mogen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Operations schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:36:
Hoe zat het ook al weer met die off season friendlies tegen die "sterrenteams"? Die punten die daarbij staan krijg je die sowieso of alleen als je wint of moest je dat betalen of tegen ze te mogen spelen?
Volgens mij kan je dat bedrag winnen als je ook van die ploegen wint, maar dat weet ik niet zeker.
Ik sla die wedstrijden meestal over omdat ik gelijk wil negotiaten en doorknallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh my god, ik wist helemaal niet dat je 1 speler kon besturen hele match lang, dat was bij FIFA ubervet. Ik speel nu als Sneijder m'n eerste match als 1 speler en ik moet zeggen dat het niet helemaal zo goed als bij FIFA werkt. Naar mijn weten kan je niet de bal opeisen zoals bij FIFA's mode en de tegenstander heeft echt vies veel de bal omdat ze beetje kloten in de verdediging met de bal want ze zien geen opening doordat ze....naja tegen zichzelf spelen eigenlijk. Ik denk dat dit echt een stuk beter is met z'n 2en en dan bestuurt de 1 een verdedigende middenvelder en de ander een aanvallende ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nippletwister schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:58:
[...]

Volgens mij kan je dat bedrag winnen als je ook van die ploegen wint, maar dat weet ik niet zeker.
Ik sla die wedstrijden meestal over omdat ik gelijk wil negotiaten en doorknallen :)
Precies ik ook. ;)

@ Operations: je kan dat bedrag winnen. Dat weet ik zeker hoewel ik het nog nooit heb gedaan. Als je wedstrijden speelt "krijg" je altijd geld behalve als je verliest maar dan hoef je alsnog geen geld betalen. Je moet alleen betalen (als ik het even snel bekijk) voor spelers die je koop of als je spelers die nog een contract heeft perse weg wil, bijv. wanneer je max. aantal spelers hebt, maar je op een gegeven moment een top speler hebt ontdekt, maar je een van je spelers wegdoen, dat kan je dus doen maar daarvoor moet je een geldbedrag (heet "penalty" in het spel) voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Oeps, had een edit van hierboven moeten zijn... 8)7
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:39:
Oh my god, ik wist helemaal niet dat je 1 speler kon besturen hele match lang, dat was bij FIFA ubervet. Ik speel nu als Sneijder m'n eerste match als 1 speler en ik moet zeggen dat het niet helemaal zo goed als bij FIFA werkt. Naar mijn weten kan je niet de bal opeisen zoals bij FIFA's mode en de tegenstander heeft echt vies veel de bal omdat ze beetje kloten in de verdediging met de bal want ze zien geen opening doordat ze....naja tegen zichzelf spelen eigenlijk. Ik denk dat dit echt een stuk beter is met z'n 2en en dan bestuurt de 1 een verdedigende middenvelder en de ander een aanvallende ofzo.
Een "request pass" doe je door de R2 / RT / Special control button in te drukken. Als je verder van de bal staat (bijv. jij staat in de spits en wilt gewoon een lange bal) en je wilt nadrukkelijk om de bal vragen kan je snel een aantal keren op R2 / RT / Special control button drukken. :)

Deze feature had PES al een hele tijd, maar is nooit echt duidelijk gepromoot in PES. Fifa heeft misschien gezien dat het een leuke spelervaring is en heeft dat voor het eerst in Fifa 2008 gezet en dat volop gepromoot. Ook is het bij Fifa zelfs een apart spelmodi terwijl bij PES het "maar" een cursor verandering is. Vele reviewers hebben dus ook een fout gemaakt door te zeggen dat PES dit niet heeft en/of nog nooit heeft gehad. Ik weet dat ik laatst nog heb gelezen dat in de Power Unlimited de reviewer nog bevestig had dat het een fout van hem was. :P

Edit bron (Power Umlimited): Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BgFNhiRzXZ7m4vQc42AsNbVC/thumb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 24-06-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Welk camera beeld spelen jullie? Ik gebruik Wide, maar heb nu vaak als ik een voorzet/Through pass net voor de verdedigers vanaf de zijkant wel geven van "boven" zeg maar (dus ik speel van links naar rechts dan bedoel ik vanaf de linkerflank) ik niet zie wat ik doe en het dus maar op de radar af ga. Met als gevolg dat het poppetje eigenlijk niet bereikt wordt (omdat hij niet vrij staat of ik dat net te laat zie). Terwijl vanaf de "onderkant" (dus rechterflank) gaat dat uiteraard beter.

Zit te denken of ik misschien een ander camera beeld moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
Hoe worden eigenlijk de wedstrijdsratings bepaald? Ik kan me voorstellen dat een aanvaller een dikke voldoende krijgt als hij een paar ballen in het doel schiet..

Weet iemand hier iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:01:
[...]

Ik dacht dat ik gewoon veel ongeluk had, maar ik ben "blij" om al deze reacties te lezen over PES2008. Ik wordt er gek van dat de tegenstander bijna elke vrije trap er in schiet en als ie dat niet doet dan houd de keeper de bal nog magistraal tegen. Als je 1-0 voor staat heb ik het idee dat het spel denkt van: "nou, dit is natuurlijk niet spannend genoeg", dus dan maken ze maar ff 1-1. Of het nou je centrale verdediger is die besluit om maar eens weg te lopen van de bal en een groot gat te maken voor de aanvaller of dat je tegenstander zomaar een ontiegelijke streep in de bovenhoek scoort. Paar dagen geleden werd het helemaal bont. Ik stond 1-0 voor en de match was bijna over, krijgt Riise de bal voor Noorwegen en hij schiet de bal in een soort tackle beweging (oftewel hij kon niet echt goed bij de bal meer) en de bal gaat met 180km per uur de goal in bijna vanaf de middellijn. Ik deed meteen het spel uit, zo gek werd ik van PES, niet normaal meer.

Natuurlijk zijn er wel wedstrijden wanneer niks van dat alles gebeurt, maar het gebeurt gewoonweg te vaak. Het ergste is, dit is niet eens het enige wat me irriteert aan PES. Ik kan wel beginnen over xbox live matches enzovoort, maar dan kan ik wel uren doorgaan. Waarom speel ik dit spel eigenlijk nog? :P
mijn remedie: een ps2 aanschaffen en pes5 of 6 weer uit het stof halen :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:34:
Welk camera beeld spelen jullie? Ik gebruik Wide, maar heb nu vaak als ik een voorzet/Through pass net voor de verdedigers vanaf de zijkant wel geven van "boven" zeg maar (dus ik speel van links naar rechts dan bedoel ik vanaf de linkerflank) ik niet zie wat ik doe en het dus maar op de radar af ga. Met als gevolg dat het poppetje eigenlijk niet bereikt wordt (omdat hij niet vrij staat of ik dat net te laat zie). Terwijl vanaf de "onderkant" (dus rechterflank) gaat dat uiteraard beter.

Zit te denken of ik misschien een ander camera beeld moet nemen.
Ik gebruik ook de wide camera en er in imo niet echt een andere die ik beter vind. Dat zeg niet dat ik niet met je eens ben. Ik heb (vooral in het begin) ook erg last van hetgeen wat je zei, maar als je wat meer speelt raak je er wel meer gewend aan denk ik. Je moet inderdaad dan op de radar afgaan. Je zie spelers op de radar bewegen en als je een speler naar voren ziet rennen dan kan je al de pass geven ook al staat hij niet vrij, want de tijd dat een hoge bal nog onderweg is kan een speler nog zeker wel 3 - 5 meter lopen. Verder speelt geluk ook wel een beetje een rol.

HenkDeBatser schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:32:
Hoe worden eigenlijk de wedstrijdsratings bepaald? Ik kan me voorstellen dat een aanvaller een dikke voldoende krijgt als hij een paar ballen in het doel schiet..

Weet iemand hier iets meer van?
Volgens mij is dat niet bekend, maar daar hecht ik ook erg weinig waarde aan. Als een speler naar mijn mening goed heeft gespeel krijg hij soms gewoon een 5 of 5,5, tja. Ik zie wel een aantal criteria voor een hoger cijfer:

Aanvallende spelers
- Scoren (zoals je al zei)
- Veel schieten (maar dat hoeven geen doelpunten te zijn)
- Veel passen (flankspelers)

Verdedigende spelers
- Ook scoren (bijv. een CB bij een corner)
- Meekomen in de aanval (SB)
- Geen tegendoelpunten krijgen (tegendoelpunt is gelijk niet meer dan een 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
Hoe zit het met de ontwikkeling van een speler in de Master League?
Is dat niet verbonden aan de rating die een speler haalt?
Dus als een speler een 5 of 5.5 haalt dan gaan slechts 2 skills omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
HenkDeBatser schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:37:
Hoe zit het met de ontwikkeling van een speler in de Master League?
Is dat niet verbonden aan de rating die een speler haalt?
Dus als een speler een 5 of 5.5 haalt dan gaan slechts 2 skills omhoog
De rating heeft inderdaad invloed op de groei, maar imo niet heel veel. Het gaat BTW niet zo snel gelijk met 2 skill. Om 1 skill-punt omhoog te gaan moet je een 100 ervaringspunten krijgen. Elke keer dat een speler speelt (maakt niet uit hoe lang) krijg je de speler ervaringspunten voor alle stats behalve voor Keeper Skill voor veldspelers en de stats die vast staan zoals condition, weak foot acc. enz. Hoe snel een speler groeit ligt aan aan aantal punten:
  • Belangrijkste: de groeicurve van de speler. Elke speler heeft een groeicurve en die veranderd niet tijdens het spel. Als in de groeicurve dus een sterke stijging zit zal de speler in die periode sneller groeien.
  • Een speler krijgt meer ervaringspunten voor competitiewedstrijden van voor cup wedstrijden. Waarom precies dit is weet ik niet.
  • Waar is speler goed in. M.a.w. wat zijn de hoogste stats van een speler. Bijv. een speler is erg snel en zijn Top Speed en Accelleration zijn de hoogste stats, dan zal deze stats iets sneller groeien.
  • De rating. Als je hoger rating heb krijg je iets meer punten en gaat je balkje dus iets sneller vol.
  • Wat doe je tijdens een wedstrijd. Als je veel scoort krijg volgens mij iets meer Attack, Schot acc., Shot Pow. en Shot Teq. ervaringspunten, als je in een centrumpositie speelt krijg je iets meer Boddy Balance enz. maar dit wet ik niet zeker. Dit is ook maar van zeer kleine invloed.
Als een speler niet speelt krijg hij dan 0 ervaringspunten? Nee, dit is gelukkig niet zo. Elke speler ook al zit hij op de bank krijg ervaringspunten zo ongeveer als de groeicurve aangeeft. Je begrijpt nu misschien wel dat het niet zo moeilijk is om speler met goede groeimogelijkheden dat die makkelijk die ook kan halen. Omdat als je een speler speelt krijg hij ook, eigenlijk extra, ervaringspunten.

Hoe snel en hoe goed uiteindelijk de speler wordt, wordt dus voor het grootste deel bepaald door de groeicurve en aantal gespeelde wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Regeneration schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:38:
[...]
Verdedigende spelers
- Ook scoren (bijv. een CB bij een corner)
- Meekomen in de aanval (SB)
- Geen tegendoelpunten krijgen (tegendoelpunt is gelijk niet meer dan een 6)
Volgens mij ben je de belangrijkste vergeten voor een verdediger en wel de tackle.
Dat was eigenlijk het eerste wat me opviel wbt de ratings sinds PES3.
Een paar goed uitgevoerde tackles en je hebt zo een 7 of een 8 te pakken.
Veel balverlies, slechte passes is een killer wbt raiting en dat geld voor elke positie.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:12:
[...]

Volgens mij ben je de belangrijkste vergeten voor een verdediger en wel de tackle.
Dat was eigenlijk het eerste wat me opviel wbt de ratings sinds PES3.
Een paar goed uitgevoerde tackles en je hebt zo een 7 of een 8 te pakken.
Bedoel je de sliding tackle of een "gewone" tackle? Vaak doe ik geen sliding tackle omdat het gewoon is de meest belachelijke gevallen gewoon een kaart voor krijg, maar je zou best gelijk kunnen hebben. Dat wat ik daar opnoemde is mij opgevallen wat meespeelt daar is lang niet volledig denk ik. Bijna elke wedstrijd krijg ik wel een doelpunt tegen en anders speel ik wel zo goed dat de verdediging niets hoeft te doen (net zo een paar potjes gehad 6-0 en 7-0 gewonnen :9) in beide gevallen krijgt de verdediging nooit hoger dan een 6 is mijn ervaring. Bij de eerste is het omdat je een of meerdere doelpunten tegen hebt en bij de ander is omdat gewoon de verdediging niet zo veel hoeft te doen bijv. zoals jij zegt ze hoeven niet te tackelen.

BTW ik heb nog nooit voor een verdediger hoger dan een 6,5 gekregen behalve als hij heeft gescoord, dan wel een 7 - 8, maar dat is wel logischer. Misschien ben ik gewoon niet goed in verdedigen. :P
Veel balverlies, slechte passes is een killer wbt raiting en dat geld voor elke positie.
Dat zou ook een rol kunnen spelen, ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 25-06-2008 16:53 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis!