[Multi] Pro Evolution Soccer 2008 - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 53.633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik bedoel de sliding idd, tackle geeft wat meer lading maar is in principe hetzelfde.
Een paar goed getimede slidings/tackles doen wonderen voor je rating en terecht natuurlijk want het vereisd wat skills om goed te timen.
Het risico is natuurlijk een overtreding en eventueel een kaart maar ik haal zoveel verdoening uit een perfecte sliding/tackle dat ik dat risico op de koop toe neem. :9

Even nog over die cheatende AI, zou het met de huidige technologie te doen zijn om een AI te creeeren die niet hoeft te cheaten en toch goed partij te kunnen geven aan een mens?
Of is het juist de perfecte inschatting/timing van de AI die op cheaten lijkt?
Opzich lijkt me dat een leuke discussie aangezien er personen zijn die nauwlijks moeite hebben om op 5 sterren te winnen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:07:
Ik bedoel de sliding idd, tackle geeft wat meer lading maar is in principe hetzelfde.
Een paar goed getimede slidings/tackles doen wonderen voor je rating en terecht natuurlijk want het vereisd wat skills om goed te timen.
Het risico is natuurlijk een overtreding en eventueel een kaart maar ik haal zoveel verdoening uit een perfecte sliding/tackle dat ik dat risico op de koop toe neem. :9
Uiteraard, voor goed getimede slidings vereist zeker wat skills. Soms doe ik het ook en als het lukt geeft het inderdaad een goed gevoel. Zojuist een goede sliding met Van Nistelrooij gedaan en zo ik ook nog eens de bal had verovert. De sliding was op een CB op de middenlijn ongeveer dus ik had even een vrije loop, maar volgens de stats is Van Nistelrooij niet zo snel dus werd ik al gauw bijgehouden. Echter met een kleine vertraging en daarna een versnelling wist ik alsnog genoeg ruimte voor Van Nistelrooij te creëren en ... jawel ... te scoren. Een gelukte sliding en scoren, echt een fantastisch moment was dat. :)
Even nog over die cheatende AI, zou het met de huidige technologie te doen zijn om een AI te creeeren die niet hoeft te cheaten en toch goed partij te kunnen geven aan een mens?
Of is het juist de perfecte inschatting/timing van de AI die op cheaten lijkt?
Opzich lijkt me dat een leuke discussie aangezien er personen zijn die nauwlijks moeite hebben om op 5 sterren te winnen.
Dat zou zomaar kunnen, niet echt over gedacht. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de AI zo goed is dat het lijkt alsof de computer cheat, maar wat dus niet zo is. Vaak heb ik geen moeite met de hoogste moeilijkheidsgraad, maar af en toe heeft de computer zo'n moment / momenten dat hij gewoon domineert en ik er gewoon niet aan te pas kom, maar misschien is dat dus de goede AI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:31:
Dat zou zomaar kunnen, niet echt over gedacht. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de AI zo goed is dat het lijkt alsof de computer cheat, maar wat dus niet zo is. Vaak heb ik geen moeite met de hoogste moeilijkheidsgraad, maar af en toe heeft de computer zo'n moment / momenten dat hij gewoon domineert en ik er gewoon niet aan te pas kom, maar misschien is dat dus de goede AI?
Het is niet zozeer dat de computer's AI zo slim is dat ie de match gaat domineren ofzo, maar eerder dat ze op een bepaald moment elke vrije trap geweldig weten te nemen of zoals ik in een andere post beschreef, dat ze zomaar een magisch doelpunt van veraf scoren. Je kan nog zo goed zijn, maar een vrije trap die perfect wordt genomen kan je niet tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Er zijn misschien wel 100 manieren waarop de cpu cheat. Hier enkele zeer duidelijke cheats.

- als je knoppen indrukt voor een schijnbeweging, dan reageerd de cpu daar al op, nog voordat jouw mannetje de beweging uit voert.

- als je een dieptepass, of breedtepass geeft dan loopt de cpu al voordat de pass gegeven is naar de positie waar jij hem geeft.

- keepers die blunders maken, van jou zelf, maar een cpu keeper die vage dingen doet? nooit gezien.

- alle klutsballen die, ook al is het niet mogelijk, toch bij spelers van de cpu vallen. dit is voornamelijk goed te zien bij rebounds van de keeper, die soms op onmogelijke wijze bij de cpu spits komen.

- bij voorzetten van de cpu, als je weg wilt koppen, dat je verdediger helemaal niet reageerd, of erger nog, bukt.

- dat ineens al jouw passes niet aan komen, ook al doe je precies hetzelfde als 1 minuut geleden.

- 10 keer voor open goal missen, 1 meter voor de doellijn over schieten. terwijl je andere wedstrijden met dezelfde acties en spelers wel gewoon die bal binnen tikt.

- kopduels verliezen met 4 zeer kopsterke gasten tegen 1 kleine kneusje van de cpu, en dat heel erg vaak

- vaak genoemd, een cpu deus die van 35 meter een vrije trap in de haak krult, en dat heel erg vaak.

- de snelheid van je mannetjes, als jij met martins tegen een zeer langszame speler staat is dan haalt hij jou alsnog in.

- buitenspel, klopt haast nooit, en altijd in jouw nadeel.

- die scheids die jou continu tegen werkt, de cpu mag veel meer doen.

ik kan zo uren door gaan. En er zijn er nog echt heel veel, maar als je deze zeer duidelijke cheats niet eens ziet, dan heeft het geen zin om de wat moeilijkere, maar 100% aanwezige cheats, te duiden.

Komt nog eens bij dat de AI belachelijk slecht is. En dat de manier van lopen , passen en schieten helemaal gescript en achterhaald is. En dat het online 1 groot drama is.

Next gen?

pfff, no way, gewoon een beta game, die niet goed werkt. En waar van alles mis mee is. Gameplay die onzettend verouderd is. Er zitten teveel storende bugs in. Sommige zie je meteen, wat erop lijkt dat deze game gewoon niet goed getest is, en veels te vroeg op de markt is gekomen. (zie online, zie de penalties laag door het midden, zie semi-fixed wat gewoon slecht werkt, enzovoorts)

Als je heel erg goed bent in deze game, dan heb je idd ''geen last'' van deze cheats. Maar ben jij een beginner of iemand die ECHT wil voetballen, met opbouw en dergelijke, dan is deze single player van pes gewoon een schijtgame, met een cpu die cheat en jou het spelen, en dus plezier van het gamen, volkomen ontneemt.

[ Voor 11% gewijzigd door Turfschipper op 26-06-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:01:
[...]

Het is niet zozeer dat de computer's AI zo slim is dat ie de match gaat domineren ofzo, maar eerder dat ze op een bepaald moment elke vrije trap geweldig weten te nemen of zoals ik in een andere post beschreef, dat ze zomaar een magisch doelpunt van veraf scoren. Je kan nog zo goed zijn, maar een vrije trap die perfect wordt genomen kan je niet tegenhouden.
Ja klopt en mee eens. Ik verwoorde het misschien niet correct.
stalscu schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:48:
Er zijn misschien wel 100 manieren waarop de cpu cheat. Hier enkele zeer duidelijke cheats.

- als je knoppen indrukt voor een schijnbeweging, dan reageerd de cpu daar al op, nog voordat jouw mannetje de beweging uit voert.
Ik doe zeer weinig truukjes enzo, dus hier heb ik weinig / geen ervaring mee.
- als je een dieptepass, of breedtepass geeft dan loopt de cpu al voordat de pass gegeven is naar de positie waar jij hem geeft.
Merk ik niet zo.
- keepers die blunders maken, van jou zelf, maar een cpu keeper die vage dingen doet? nooit gezien.
Ben er mee eens dat keepers blunder maken soms hele vage, maar dat gebeurt bij mij ook bij de Computer gestuurde keepers.
- alle klutsballen die, ook al is het niet mogelijk, toch bij spelers van de cpu vallen. dit is voornamelijk goed te zien bij rebounds van de keeper, die soms op onmogelijke wijze bij de cpu spits komen.
Hier ben ik het wel mee eens. Ook hier krijg ik ook wel eens een klutsbal.
- bij voorzetten van de cpu, als je weg wilt koppen, dat je verdediger helemaal niet reageerd, of erger nog, bukt.
Dat hij bukt heb ik nog nooit gehad, dat hij blijft staan en niet reageert wel.
- dat ineens al jouw passes niet aan komen, ook al doe je precies hetzelfde als 1 minuut geleden.
Je doet nooit precies hetzelfde. ;)
- 10 keer voor open goal missen, 1 meter voor de doellijn over schieten. terwijl je andere wedstrijden met dezelfde acties en spelers wel gewoon die bal binnen tikt.
Soms mis je vaak maar dat gebeurt ook in het echt.
- kopduels verliezen met 4 zeer kopsterke gasten tegen 1 kleine kneusje van de cpu, en dat heel erg vaak
Klopt ook wel, maar ik heb ook wel eens gescoord met een kopbal met Robben.
- vaak genoemd, een cpu deus die van 35 meter een vrije trap in de haak krult, en dat heel erg vaak.
Hier ben ik het wel mee eens. De vrije trap van de computer gaat er veel te vaak in.
- de snelheid van je mannetjes, als jij met martins tegen een zeer langszame speler staat is dan haalt hij jou alsnog in.
Snelheid verhoudingen zijn soms ook wat twijfelachtig inderdaad.
- buitenspel, klopt haast nooit, en altijd in jouw nadeel.
Heb men er vaak over gehoord, maar nog nooit echt bij mezelf gezien (misschien omdat ik vaak de replays van het doelpunt van de computer wegklik :P). Ikzelf heb wel vaak uit buitenspel gescoord.
- die scheids die jou continu tegen werkt, de cpu mag veel meer doen.
Ook wel mee eens.
ik kan zo uren door gaan. En er zijn er nog echt heel veel, maar als je deze zeer duidelijke cheats niet eens ziet, dan heeft het geen zin om de wat moeilijkere, maar 100% aanwezige cheats, te duiden.

Komt nog eens bij dat de AI belachelijk slecht is. En dat de manier van lopen , passen en schieten helemaal gescript en achterhaald is. En dat het online 1 groot drama is.

Next gen?

pfff, no way, gewoon een beta game, die niet goed werkt. En waar van alles mis mee is. Gameplay die onzettend verouderd is. Er zitten teveel storende bugs in. Sommige zie je meteen, wat erop lijkt dat deze game gewoon niet goed getest is, en veels te vroeg op de markt is gekomen. (zie online, zie de penalties laag door het midden, zie semi-fixed wat gewoon slecht werkt, enzovoorts)

Als je heel erg goed bent in deze game, dan heb je idd ''geen last'' van deze cheats. Maar ben jij een beginner of iemand die ECHT wil voetballen, met opbouw en dergelijke, dan is deze single player van pes gewoon een schijtgame, met een cpu die cheat en jou het spelen, en dus plezier van het gamen, volkomen ontneemt.
Maar waarom is het altijd gelijk cheaten? Waarom zou het niet kunnen zijn dat de computer goed anticipeert op jouw passes? Waarom kan een kleine maar goed anticiperende spits goed de bal tegen zijn hoofd krijgen?

offtopic:
Serieuze vraag: speel je PES nog of ligt hij al in de prullenbak / stof te happen in de kast? Want zoals jij het nu verwoord lijkt het alsof je het nooit meer wilt aanraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Anticiperen zou kunnen. Maar het is helaas niet zo.

Maar goed, ik wil jou plezier niet ontnemen. :-) Maar al die punten die ik aangeef zijn gewoon feiten.

En zo denkt bijna heel de wereld er over. Ga de forums maar na. En er zijn altijd wel 2 of 3 gasten die zeggen dat het wel mee valt.

Tsja, wie heeft er gelijk? Daar gaat het eigenlijk niet eens om.

Het gaat er om dat van de pes spelers ongeveer 95% wel in ziet dat de cpu cheat, en 5% niet. En voor dat overgrootte deel is deze game gewoon kut.

Dan hebben we het over de single player he.

Online werkt niet eens. Buiten dat het niet eens goed werkt, zijn de mogelijkheden om online te spelen gewoon veels te beperkt. Waar zijn de snelle online toernooien? 2 tegen 2? enzovoorts.

ps. als je een WK speelt, en dan met een slecht team, dan merk je al die cheats het best. In master league en andere competities zijn ze veeeeel minder aanwezig.

Ik speel altijd WK's, de rest boeit me niet. Eigenlijk wil ik alleen online spelen, want dan is deze game WEL ineens supervet (ondanks al de tekortkomingen), maar dat werkt dus niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Turfschipper op 26-06-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PES stond altijd bekend om zijn realisme. Ik heb deel 3 en 6 hier liggen en heb met beide veel plezier gehad. Deel 3 was na deel 1 en 2 een grote verbetering qua animaties. Het liep net wat soepeler. Deel 4 was nog lekkerder, maar vond ik niet voldoende om te kopen. Deel 5 was weer te traag en deel 6 was echt fantastisch, lekker soepel, snel en toch nog realistisch. Speel hem nu nog. Vooral met het EK. Maar is PES2008 nog steeds zo lekker als PES6, is het nog realisme, of is het te veel arcade geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:43:
PES stond altijd bekend om zijn realisme. Ik heb deel 3 en 6 hier liggen en heb met beide veel plezier gehad. Deel 3 was na deel 1 en 2 een grote verbetering qua animaties. Het liep net wat soepeler. Deel 4 was nog lekkerder, maar vond ik niet voldoende om te kopen. Deel 5 was weer te traag en deel 6 was echt fantastisch, lekker soepel, snel en toch nog realistisch. Speel hem nu nog. Vooral met het EK. Maar is PES2008 nog steeds zo lekker als PES6, is het nog realisme, of is het te veel arcade geworden?
hier nog een iss/we/pes fan van het eerste uur, maar ik moet zeggen dat pes2008 toch wel het slechtste is in de serie sinds de pes-reeks. Vrijwel geen verbeteringen van de AI (wat toch mijn grootste kritiekpunt was) en een erbarmelijk slecht online gedeelte.

edit: zie punten die stalscu aanhaalt ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
amahusu schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:45:
[...]

hier nog een iss/we/pes fan van het eerste uur, maar ik moet zeggen dat pes2008 toch wel het slechtste is in de serie sinds de pes-reeks. Vrijwel geen verbeteringen van de AI (wat toch mijn grootste kritiekpunt was) en een erbarmelijk slecht online gedeelte.

edit: zie punten die stalscu aanhaalt ;)
Maar de hamvraag is natuurlijk: wat speel je nu? :) Stiekem toch pes2008, of toch echt een van de oudere versies?

[edit]
En ook ik ben nog steeds niet overtuigd van het cheat verhaal ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Morgoth op 26-06-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
stalscu schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:42:
Anticiperen zou kunnen. Maar het is helaas niet zo.

Maar goed, ik wil jou plezier niet ontnemen. :-) Maar al die punten die ik aangeef zijn gewoon feiten.

[...]
Even voor de duidelijk: ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Het speelt zeker een rol dat ik wat minder moeite heb met de hoogste moeilijkheidsgraad. Hierdoor zie ik of heb ik veel minder last van de cheatende computer. Maar ook ik merkt het wel. Vrije trappen die er 100% ingaan op welke positie dan ook als ik voorsta. Onmogelijke combinatie en dezelfde onmogelijke doelpunten die er uit valt als ik voor sta.

Een goede online modus zou veel goed doen daar ben ik het ook volkomen met je eens. Daar speelt namelijk geen computer gestuurde tegenstander, maar heb spel je tegen "echte" gamers. Ik zou het dus ook fijn vinden als ze de cheatende computer aanpassen en een goede online modus opzetten.

Over een maandje of 3 zullen we het wel weer weten hoe het met de opvolger is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Morgoth schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:57:
[...]

Maar de hamvraag is natuurlijk: wat speel je nu? :) Stiekem toch pes2008, of toch echt een van de oudere versies?

[edit]
En ook ik ben nog steeds niet overtuigd van het cheat verhaal ;).
Tja, het is ook niet echt cheaten wat de computer doet, het is scripting. De ontwikkelaar van PES, Shingo 'Seabass' Takatsuka, heeft zelf gezegd dat de scripting erin zit om wat meer variatie in de game te bouwen, een soort van "verhaal". Je kent het wel, wedstrijden als Turkije - Kroatië, of die CL-finale tussen Manchester United en Bayern Munchen.

Scripting werkt af en toe in je voordeel, en af en toe in je nadeel. Soms heb je van die wedstrijden waarin je gewoon totaal niet scoort en in een andere wedstrijd gaan je 5 slecht ingeschoten ballen er allemaal in nog voor de rust. Wat mij het meeste irriteert aan PES is dat je spelers nooit consistent reageren, het ene moment neemt ie de bal perfect aan en schiet ie 'm strak in de kruising (met schotkracht van 70 ofzo :P ) en het volgende moment doet ie 5 seconde erover om de bal te controleren (met technique van 95...) en geeft ie een slappe kutpass die precies in de voeten beland van de aanstormende cpu-speler.

Dat de cpu bepaalde voordelen krijgt, kan ik begrijpen omdat het anders waarschijnlijk veel te makkelijk wordt. Maar de inconsistentie van de bediening van je spelers én die zaadscheidsrechters, die mogen ze er direct uitslopen wat mij betreft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt PES2009 ook nog op PS2 uit? De PS3 versie van PES2008 was helemaal slecht heb ik gehoord. De nieuwe AI in PES2008 lijkt me niet zo slecht, dat de tegenstander door krijgt als je steeds op dezelfde manier aanvalt. Zo word de gameplay gevarieerder.

Ik had laatst in de Serie A met PES6 ook rare wedstrijden. In de Italy cup versloeg ik een club 2 maal met 5-0 en in de normale competitie won ik net met 1-0 door een rebound in de allerlaatste minuut. Dat geeft wel een kick moet ik zeggen. Maar voelt PES2008 nog realistisch aan?

EDIT: Na de vorige berichten te lezen lijkt het me beter om lekker bij PES6 te blijven en misschien de volgende hopelijk betere PES te kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ter gelegenheid van het EK ook nog eens PES2008 geïnstalleerd en het valt me net zoals velen hier weer erg tegen. De AI zit gewoon erg frustrerend in mekaar. Zelfs als ik in de 80ste minuut voor kom te staan kan ik die winst maar weinig volhouden. Om een of andere reden begint die AI dan gas te geven met allerlei artificiële truukjes zoals opeens geschift kunnen dribbelen, immense gaten in men verdediging laten verschijnen en vrije trappen keer op keer richting de winkelhaak trappen. Ook op corners krijg ik enorm veel goals tegen waar ik eigenlijk niets aan kan doen.

Ook sluit soms men middenveld heel mooi aan waardoor ik de bal net buiten het strafschopgebied kan laten rondgaan. Maar meestal staat gewoon het hele team verkeerd en kan ik geen enkele bal onderscheppen of ontzetten. Ik dacht een tijdje dat dit met moraal ofzo te maken had maar het is frustrerend willekeurig.

In elk geval, ik vind het dus maar een frustrerend spelletje geworden. Als FIFA op PC iets voorstelde zou ik beginnen twijfelen om daar terug naar over te stappen. Nu blijft het wachten op een nieuwe PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Heb je je team mentality wel op handmatig staan? Dat vergat ik nog wel eens, je kan immers dat balkje naast je spelersnaam van kleur laten veranderen, rood is meest aanvallend, en dan kan je 'm ook nog lager zetten tot aan blauw wat het meest verdedigend is... Dat maakt ook nog wel een hoop verschil, omdat vooral aan het einde van wedstrijden met een voorsprong de computer veel te veel wil verdedigen, dan kun je dat soort tactieken dus beter handmatig doen.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:40:
Komt PES2009 ook nog op PS2 uit? De PS3 versie van PES2008 was helemaal slecht heb ik gehoord. De nieuwe AI in PES2008 lijkt me niet zo slecht, dat de tegenstander door krijgt als je steeds op dezelfde manier aanvalt. Zo word de gameplay gevarieerder.

Ik had laatst in de Serie A met PES6 ook rare wedstrijden. In de Italy cup versloeg ik een club 2 maal met 5-0 en in de normale competitie won ik net met 1-0 door een rebound in de allerlaatste minuut. Dat geeft wel een kick moet ik zeggen. Maar voelt PES2008 nog realistisch aan?

EDIT: Na de vorige berichten te lezen lijkt het me beter om lekker bij PES6 te blijven en misschien de volgende hopelijk betere PES te kopen.
Ondanks dat er een boel minpunten aan zitten blijft het wel een erg leuk spel om te spelen hoor. Grafisch is het weer een sprongetje omhoog vergeleken met PES6. Voor de 30 euro die het spel nu kost kun je gerust upgraden. In PES6 zitten ook genoeg "cheat" dingetjes.

Wat ik een stukje hierboven lees vind ik wel heel erg slecht eigenlijk. Een verhaal in een voetbalwedstrijd programmeren. Zo verlies je dus wel echt het gevoel dat je zelf bepaalt of je de wedstrijd wint. Dat je tegen het eind van de wedstrijd de cpu bij een achterstand wat beter laat spelen is tot daar aan toe. Maar er bewust voor zorgen dat er wedstrijden zijn waarin je spitsen kans na kans verprutsen en je verdediging gaten laat vallen, dat is echt belachelijk.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Van het weekend ( eindelijk ) een 40 inch Full HD LCD aangeschaft ter vervanging van mijn 70 cm Philips breedbeeld CRT kanon. Wat een verschil! Ik kan eindelijk de kleine lettertjes in de PS Store lezen :)

Gisteren had ik wel een probleem met de framerates tijdens een ML potje, op een gegeven moment zat ik in het strafschopgebied van de tegenstander en het ging zo verschrikkelijk traag!
Met mijn oude CRT bak had ik bijna geen slowdown omdat ik via een scart en dus lagere resolutie speelde.

Mijn PS3 instellingen staan op dit moment ingesteld op 1080P, is er nog een mogelijkheid om dit probleem op te lossen?

Het lijkt mij verder niet zinvol om alsnog de output van de PS3 op 720P te zetten want PES2008 ondersteund sowieso alleen 720P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Nippletwister schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:46:
Van het weekend ( eindelijk ) een 40 inch Full HD LCD aangeschaft ter vervanging van mijn 70 cm Philips breedbeeld CRT kanon. Wat een verschil! Ik kan eindelijk de kleine lettertjes in de PS Store lezen :)

Gisteren had ik wel een probleem met de framerates tijdens een ML potje, op een gegeven moment zat ik in het strafschopgebied van de tegenstander en het ging zo verschrikkelijk traag!
Met mijn oude CRT bak had ik bijna geen slowdown omdat ik via een scart en dus lagere resolutie speelde.

Mijn PS3 instellingen staan op dit moment ingesteld op 1080P, is er nog een mogelijkheid om dit probleem op te lossen?

Het lijkt mij verder niet zinvol om alsnog de output van de PS3 op 720P te zetten want PES2008 ondersteund sowieso alleen 720P?
Miischien iets voor de emergency update? Wanneer komt deze trouwens? Ik hoop zo erg dat ze toch de online problemen alsnog verhelpen. Ik denk dat die kans klein is maar aan de andere kant, misschien doen ze het juist wel om te voorkomen dat mensen straks pes2009 niet kopen en massaal overstappen naar fifa?

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ik kan me heugen dat konami riep dat er geen 2009 kwam omdat ze in 1 jaar geen fatsoenlijke nieuwe game met nieuwe features konden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.E.No.1 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:01:
[...]

Ik hoop zo erg dat ze toch de online problemen alsnog verhelpen. Ik denk dat die kans klein is maar aan de andere kant, misschien doen ze het juist wel om te voorkomen dat mensen straks pes2009 niet kopen en massaal overstappen naar fifa?
Daar zouden ze dan rijkelijk laat mee zijn, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Smoonshine

Feyenoord!!

418O2 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:03:
ik kan me heugen dat konami riep dat er geen 2009 kwam omdat ze in 1 jaar geen fatsoenlijke nieuwe game met nieuwe features konden maken.
2009 is inmiddels al aangekondigd, dus kennelijk hebben ze zich bedacht.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:12:
[...]

Daar zouden ze dan rijkelijk laat mee zijn, denk je niet?
Ben ik zeer zeker met je eens. Maar beter laat dan nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Smoonshine schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:58:
[...]

2009 is inmiddels al aangekondigd, dus kennelijk hebben ze zich bedacht.
Maja, misschien verkopen ze hem voor 25 euro als goedmakertje ofzo. Dat het gewoon meer een update is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik verwacht dat als ik pes 2008 mee neem naar de winkel dat ik op 2009 een korting krijg.

Zo niet, mogen ze 2009 lekker zelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag: haalt het nog uit welke positie een speler 'officieel' kan spelen volgens PES? Dus is een speler die volgens pes op de CF kan, ook daadwerkelijk beter op de CF dan iemand die dat niet heeft?

Dus stel je hebt een speler met stats die voor de rest duidelijk wijzen op een mogelijke goede CF speler, maar kan bijvoorbeeld officieel alleen op de CMF, zou hij dan slechter zijn op de CF, dan iemand met gelijke stats maar die wel officieel op de CF positie kan?

De meeste spelers doe ik altijd wel op de positie die ze officieel kunnen, maar ik zet bijvoorbeeld De Guzman vaak op de SMF positie, terwijl hij officieel daar niet op kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Morgoth op 03-07-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Morgoth schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:37:
Wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag: haalt het nog uit welke positie een speler 'officieel' kan spelen volgens PES? Dus is een speler die volgens pes op de CF kan, ook daadwerkelijk beter op de CF dan iemand die dat niet heeft?

Dus stel je hebt een speler met stats die voor de rest duidelijk wijzen op een mogelijke goede CF speler, maar kan bijvoorbeeld officieel alleen op de CMF, zou hij dan slechter zijn op de CF, dan iemand met gelijke stats maar die wel officieel op de CF positie kan?

De meeste spelers doe ik altijd wel op de positie die ze officieel kunnen, maar ik zet bijvoorbeeld De Guzman vaak op de SMF positie, terwijl hij officieel daar niet op kan.
Daar heb ik ook in sommige gevallen sterk de neiging toe en doe het soms, bijvoorbeeld als ik de laatste 10 minuten in een wat verdedigende formatie ga spelen en ik geen of niet genoeg wissels heb om alle spelers op een officiële positie te krijgen. Het schijnt zo te zijn dat dit inderdaad invloed heeft op het spel van de speler (staat in de Piggybacks guide). Zijn spel zal (logischerwijs) minder zijn op posities die hij niet officieel heeft. Hoewel ik dit persoonlijk nooit echt duidelijk ervaar, wat weer aan de andere kant kan komen omdat ik het ook weer niet zo heel vaak doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Regeneration schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:48:
[...]

Daar heb ik ook in sommige gevallen sterk de neiging toe en doe het soms, bijvoorbeeld als ik de laatste 10 minuten in een wat verdedigende formatie ga spelen en ik geen of niet genoeg wissels heb om alle spelers op een officiële positie te krijgen. Het schijnt zo te zijn dat dit inderdaad invloed heeft op het spel van de speler (staat in de Piggybacks guide). Zijn spel zal (logischerwijs) minder zijn op posities die hij niet officieel heeft.
Zou je het altijd wel 'minder' kunnen noemen? Als je bijvoorbeeld een Winger of een ML inzet als een linksback is het logisch dat je verdedigend wat minder sterk bent. Maar zou je dan niet aanvallend wat sterker zijn?
Hoewel ik dit persoonlijk nooit echt duidelijk ervaar, wat weer aan de andere kant kan komen omdat ik het ook weer niet zo heel vaak doe.
Over het algemeen let ik er ook wel op, maar ik zet op het middenveld nog wel 's een flankspeler in het centrum of andersom. Ik merk dan nooit echt dat het minder goed speelt, maar dat zal dan ook afhangen van de stats die voor dergelijke spelers vergelijkbaar zijn.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Regeneration schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:48:
[...]

Daar heb ik ook in sommige gevallen sterk de neiging toe en doe het soms, bijvoorbeeld als ik de laatste 10 minuten in een wat verdedigende formatie ga spelen en ik geen of niet genoeg wissels heb om alle spelers op een officiële positie te krijgen. Het schijnt zo te zijn dat dit inderdaad invloed heeft op het spel van de speler (staat in de Piggybacks guide). Zijn spel zal (logischerwijs) minder zijn op posities die hij niet officieel heeft. Hoewel ik dit persoonlijk nooit echt duidelijk ervaar, wat weer aan de andere kant kan komen omdat ik het ook weer niet zo heel vaak doe.
Dit staat idd in de Piggyback-guides, volgens mij staat er zelfs bij dat zn teamplay rating omlaag gaat, of iig dat ie wat vaker niet helemaal goed staat of loopt.

Voor de zekerheid pas ik het altijd even aan met edit, en ik heb het idee dat bv Heitinga of R. Koeman beter speelt als DMF je em ook DMF maakt met edit.

Speel nu af en toe ook wel es Fixed Cursor. wat op zich heel leuk is, zeker als je met een andere camerapositie zoals vertical speelt. Jammer genoeg is de AI zelfs op Top Player meestal zo slecht dat je je helemaal kapot ergert aan teammaten die door een enemy heen proberen te rennen etc dat de lol je snel vergaat :(

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede manier om met vrije trappen te scoren. Ik schiet altijd perfect op doel, maar gaat er nooit in. Iedere keer of de keeper of de lat die ik raak. Een keer heb ik gescoord, via binnenkant paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:42:
[...]

Zou je het altijd wel 'minder' kunnen noemen? Als je bijvoorbeeld een Winger of een ML inzet als een linksback is het logisch dat je verdedigend wat minder sterk bent. Maar zou je dan niet aanvallend wat sterker zijn?

[...]

Over het algemeen let ik er ook wel op, maar ik zet op het middenveld nog wel 's een flankspeler in het centrum of andersom. Ik merk dan nooit echt dat het minder goed speelt, maar dat zal dan ook afhangen van de stats die voor dergelijke spelers vergelijkbaar zijn.
Zou kunnen maar denk het eerlijk gezegd van niet. Denk eerder dus zo van: officiele posities = je stats, andere posities zijn iets lagere stats en / of iets minder goede teamwork. Uiteraard ligt het aan de stats die je hebt, waarbij je dus als forward bijvoorbeeld minder goede defence stats hebt.

HyperMan schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:58:
[...]

Dit staat idd in de Piggyback-guides, volgens mij staat er zelfs bij dat zn teamplay rating omlaag gaat, of iig dat ie wat vaker niet helemaal goed staat of loopt.

Voor de zekerheid pas ik het altijd even aan met edit, en ik heb het idee dat bv Heitinga of R. Koeman beter speelt als DMF je em ook DMF maakt met edit.
Wil dat ook wel eens doen, maar heb eigenlijk alles weer teruggezet. Ik speel voornamelijk ML en daar koop ik gewoon spelers die op de posities kunnen spelen waar ik ze wil.
Speel nu af en toe ook wel es Fixed Cursor. wat op zich heel leuk is, zeker als je met een andere camerapositie zoals vertical speelt. Jammer genoeg is de AI zelfs op Top Player meestal zo slecht dat je je helemaal kapot ergert aan teammaten die door een enemy heen proberen te rennen etc dat de lol je snel vergaat :(
Dan weet je nu wat je als spelers soms op het veld meemaken. :P Maar ik ben het wel met je eens, daarentegen kan je dan wel zeggen dat jij het niet hebt verpest. :P

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:05:
Weet iemand een goede manier om met vrije trappen te scoren. Ik schiet altijd perfect op doel, maar gaat er nooit in. Iedere keer of de keeper of de lat die ik raak. Een keer heb ik gescoord, via binnenkant paal.
Dat is niet precies te zeggen, maar het is wel zo dat een FK scoren best moeilijk is. Van dichtbij moet je zacht schieten: D-pad naar beneden ingedrukt én X, A, pass knop indrukken. Ook effect gebruiken kan helpen. Van ver scoren uit een FK is nog moeilijker imho, daar gaat het erom dat je hard moet schieten: D-pad naar boven ingedrukt én driehoekje, Y, steekpass knop indrukken en effect. Verder veel oefen en nogmaals bij mij gaan de FK er ook niet vaak in, om een schatting te maken: afstand < 20 m 10% scoor ik en >20 m < 1% scoor ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 03-07-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:05:
Zo moet het!

Tip: zie de OP

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de grote verbeteringen die Konami in 2009 gaat plaatsen t.o.v. PES 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging vandaag met een maat door met onze Master League game waarin we altijd Fixed Cursor-spelen. DRIE keer achter elkaar crashte Pro Evo bij het selecteren van controller 2's fixed player, en na een lange tijd spelen crashte Pro Evo weer zomaar toen ik switchte van player tijdens de match door een wissel. Lekker hoor, vier keer helemaal de 360 vastgelopen en dus moest ik op een foute manier de console afsluiten....heerlijk Konami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:37:
Wat zijn eigenlijk de grote verbeteringen die Konami in 2009 gaat plaatsen t.o.v. PES 2008?
Op Tweakers.net is een aankondiging te vinden, veel meer is nog niet bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 04-07-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Er gaan inmiddels geruchten dat Konami de Uefa Champions League heeft binnengehaald voor PES 2009. Ik neem dit soort geruchten altijd met een korreltje zout maar op Pesgaming.com wordt het inmiddels ook bevestigd.

Wordt het trouwens niet tijd voor een nieuw PES 2009 topic? Ik wil de TS wel maken maar heb daar niet al te veel ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Zou gister of vandaag niet die emergency patch uitkomen? Ik kan het nu niet checken ben nl op werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net PES 2008 gehaald voor een vriendelijke prijsje voor de PS3. Nu zie ik dat van Nistelrooy er niet in zit. Ik heb een search gedaan in deze topic maar mijn vraag is nog steeds kan ik hem in het Nederlandse team zetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
ja bij edit en en dan transfers, logisch toch

merkte zowaar dat er een patch op de 360 was. en werkte daarna online wel wat beter

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Nippletwister schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:40:
Er gaan inmiddels geruchten dat Konami de Uefa Champions League heeft binnengehaald voor PES 2009. Ik neem dit soort geruchten altijd met een korreltje zout maar op Pesgaming.com wordt het inmiddels ook bevestigd.
Zie dus dit bericht. Ben wel benieuwd wat dit dan in gaat houden. De Champions League is wat opbouw betreft vergelijkbaar met de Konami Cup zoals deze in PES 2008 zit. Er komen dan natuurlijk wel wat teams bij, maar ik vraag me af of het wel zo'n meerwaarde zal hebben. Ik zie wat dat betreft meer in een veel uitgebreidere Master League met veel meer mogelijkheden, meer nationale leagues en de terugkeer van een aantal opties die in vorige PES versies aanwezig waren.

Daarnaast kan het zomaar zijn dat Konami een apart CL spel uitbrengt:
It turns out that Konami may well be releasing a SEPERATE game altogether, exactly as EA did when they have the licence. It’s believed UEFA are pushing hard for this and I can’t see Konami refusing. After all, it would be a huge money spinner for the company.
Dan zou Konami dus wat meer richting EA gaan; iets waar ik niet echt vrolijk van wordt, zeker als er de volle prijs voor gevraagd zou gaan worden.
Wordt het trouwens niet tijd voor een nieuw PES 2009 topic? Ik wil de TS wel maken maar heb daar niet al te veel ervaring mee :)
Het zou wat mij betreft nog wel even kunnen wachten totdat er wat meer bekend is over de nieuwe PES (het eerste deel van dit topic werd ook pas eind september geopend). En als Regeneration er zin in heeft, mag ie van mij die topicstart wel weer gaan doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:27:
ja bij edit en en dan transfers, logisch toch

merkte zowaar dat er een patch op de 360 was. en werkte daarna online wel wat beter
ja want dit is mijn eerste PES game natuurlijk is dat logisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het nu een week of 2 aan het spelen en ik hoop dat ze de volgende verbeteringen (dingen) toevoegen/toepassen in PES 2009:

*Het moet meer VOETBAL 'uitstralen'. De menu's zijn vaag/onoverzichtelijk/saai en vooral oubollig en ik hoop op een complete andere ingang wat betreft lay-out en presentatie bij 2009

*Hopelijk is het in PES 2009 een keer mogelijk dat de scheidsrechter iets door de vingers ziet of dat buitenspel een keer wordt toegestaan/niet gezien. Dat gebeurt ook in het echte voetbal.

*Het zou mooi zijn als ze een keer de licenties voor mekaar krijgen zodat we eindelijk eens met Manchester United kunnen spelen ipv Man Red. Na 6 delen weten we het wel.

*De mogelijkheid om een wissel te cancellen omdat je per ongeluk de verkeerde speler hebt aangetikt.

*Het compleet verwijderen van de 'epilepsie-veld' wat volgens mij helemaal in het echt nog nooit gebruikt/gezien is. Je weet wel, dat veld met al die cirkels. Allemensen wat een verschrikking om naar te kijken.

*Meer verschillende scheidsrechters (ik zie elke keer hetzelfde mannetje het veld oplopen)

*Publiek...do I need to say more? Het spandoek "Who ate all the pies?!" kennen we nu zo langzamerhand ook wel

*In 2008 krijg je elke keer een plaatje / pic te zien met 'Fanpic of the day' of 'Beckham joins the team!' etc. Dat zou leuk zijn als dat 'clickable' zou worden.

*Commentaar. Ik speel het spel nu 2 weken en kan nu al dromen wat de commentatoren zeggen. Wat een minimaal 'inspreekbeleid' hebben ze gevoerd zeg. Wat is er nu moeilijk aan om een naam van een speler op 5 of 6 verschillende manieren in te spreken? Hoop echt dat ze het commentaar uitbreiden want 90% van mijn wedstrijden begint met: 'Well, never change a winning formula. They had 3 strikers up front last time. Lets see ... etc etc.

*Ik vind dat de AI ook wel wat verbeterd mag worden.

*En whats up met dat penalties nemen? De camera van schuin-onder bij je keeper vandaan laten komen?

Anyway, ik wilde deze punten even aankaarten en dat zal heus wel vaker gedaan zijn hier ;)

Als ze dit veranderen bij 2009 dan ben ik een zeer gelukkig man. De mogelijkheden tot managen van je team qua gameplay en acties die je met je poppetjes kunt doen zijn erg goed wat mij betreft maar dat heeft PES ook nooit tegengewerkt. Ik hoop gewoon op een wat realistischer spel waarin 'real life' fouten in zitten verwerkt waardoor het soms 'oneerlijk' zal aanvoelen maar ook in je voordeel kan werken. Elke keer die milimeter buitenspel die wordt gezien is ook vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49
Ik heb na een seizoen voetballen met een PES versie ook altijd een lijst punten met verbeteringen. Licenties is en blijft gewoon een punt waarbij EA voorop loopt en dat ook zal blijven doen. Dit doet wel wat af aan de beleving. PES weet mij altijd weer over de streep te trekken dmv gameplay.
EA weet meer te doen in stijl (muziek / graphics) alleen de gameplay kan ik maar niet aan wennen.

Ik hoop dat er PES2009 meer licenties gaat bevatten en wat meer mogelijkheden. Die PES Points ben ik ook wel een beetje beu, ik wil met miljoenen gooien ;).

De komende tijd druppelt er wel info binnen over PES2009 en komen verbeteringen naar boven. De mensen bij Konami hebben in ieder geval een veel betere versie dan 2008 beloofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

kan iemand me vertellen hoe het online gebeuren op de 360 tegenwoordig is? Ik had em een paar maanden geleden gekocht, maar toen ging ie weer snel de deur vanwege de onspeelbare lag.

Is dat nu verholpen? Zo ja, dan pik ik em vanmiddag ook ff op voor 27,-

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 02:07:
*Hopelijk is het in PES 2009 een keer mogelijk dat de scheidsrechter iets door de vingers ziet of dat buitenspel een keer wordt toegestaan/niet gezien. Dat gebeurt ook in het echte voetbal.
Nou ze maken wél fouten, vooral bij ingooien kiezen ze soms de foute partij. Maar wat ze wel mogen verbeteren van mij is dat de scheidsrechter niet zo vaak gewoon je zomaar blokt! Ik heb wel eens gehad dat ik laatste man was en ik ging lopen, komt die scheids ineens aanrennen en hij beukt tegen me aan waardoor de tegenstander vrij kan doorlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin_B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 17:32
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 02:07:

*De mogelijkheid om een wissel te cancellen omdat je per ongeluk de verkeerde speler hebt aangetikt.
Het zou aan mij kunnen liggen, maar volgens mij is dit al mogelijk. Klik de speler op de bank gewoon opnieuw aan en je wissel is gecancelled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Een aantal verbeterpunten in mijn ogen voor PES 2009 die ik gewoon ff kwijt moet:

- Aanpakken slowdown ( op PS3 @ 720P is het soms drama binnen de 16 meter )
- Online gedeelte eindelijk eens goed en grondig aanpakken want ik weiger het nu gewoon te spelen
- Licenties voor Premier League en Bundesliga ( CL licentie schijnt binnengehaald te zijn maar wat dat gaat betekenen moeten we ook maar weer afwachten )
- Looks van spelers kunnen veel beter ( Sneijder ziet er gewoon niet uit )
- Meer stadions en dan vooral niet van die lompe fantasiestadions a la het Konami stadion. ( Je kan zo zien dat dat binnen een halfuurtje in elkaar is gefrommeld )
- Oude features weer terugzetten die nu niet meer beschikbaar zijn ( PES shop, Pingels schieten tegen vrienden etc... )
- Penalty systeem oud en vertrouwd maken
- Entrance scene mag wat beter ( vond het in voorgaande delen leuker om te bekijken )

Zo, die ben ik kwijt :+

[ Voor 32% gewijzigd door Vlassie1980 op 10-07-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nippletwister schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:29:
- Aanpakken slowdown ( op PS3 @ 720P is het soms drama binnen de 16 meter )
Lol, op de pc draai ik gewoon pes op 1900:1200 met orthos in de achtergrond, geen enkele slowdown. Wat een kutversie is de PS3 dan, of is de hardware van de PS3 gewoon niet erg krachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:20:
[...]

Lol, op de pc draai ik gewoon pes op 1900:1200 met orthos in de achtergrond, geen enkele slowdown. Wat een kutversie is de PS3 dan, of is de hardware van de PS3 gewoon niet erg krachtig?
De hardware is krachtig genoeg, maar je daarover maar geen zorgen :+
Die gasten bij Konami hadden blijkbaar problemen met programmeren, aan het begin was het helemaal drama. Maar na 2 patches is het enigszins opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Nippletwister schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:10:
[...]

De hardware is krachtig genoeg, maar je daarover maar geen zorgen :+
Die gasten bij Konami hadden blijkbaar problemen met programmeren, aan het begin was het helemaal drama. Maar na 2 patches is het enigszins opgelost.
De hw van de 360 is ook genoeg, maar laggen dat het doet :( (niet ingame, maar replays e.d.)
word er echt maf van

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-07-2008 17:18 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Net op Pesgaming.com gelezen dat de Champions League mode in PES 2009 zelf komt, dus geen aparte game. Zou wel beter voor de portemonnee zijn in ieder geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

amahusu schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:28:
kan iemand me vertellen hoe het online gebeuren op de 360 tegenwoordig is? Ik had em een paar maanden geleden gekocht, maar toen ging ie weer snel de deur vanwege de onspeelbare lag.

Is dat nu verholpen? Zo ja, dan pik ik em vanmiddag ook ff op voor 27,-
geen online spelers meer hiero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06

MartNL

&nbsp;

online gaat het bij mij iets beter de laatste week.
Het lijkt er op dat ze er iets aan gedaan hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15
Pas nog een heerlijk buitenspeldoelpunt gemaakt hoor ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:52:
[...]

Het zou wat mij betreft nog wel even kunnen wachten totdat er wat meer bekend is over de nieuwe PES (het eerste deel van dit topic werd ook pas eind september geopend). En als Regeneration er zin in heeft, mag ie van mij die topicstart wel weer gaan doen :).
Mij lijkt ook wel dat dat wel even kan wachten. Het lijkt ook mij nu nog iets te vroeg voor een deel over de opvolger. Wanneer er meer bekend wordt de het spel (bijna) gereleased wordt zal ik wel een nieuwe deel openen. Tot die tijd kan er wel gewoon in dit topic eventueel interessante nieuwtjes gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartNL schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:29:
online gaat het bij mij iets beter de laatste week.
Het lijkt er op dat ze er iets aan gedaan hebben. :D
Ja het was beter dan eerst tot rond de 80ste minuut en toen vloog de tegenstander het hele veld over heen en weer etc, de usual lag stuff. Had wel het idee dat alleen ik het had en me tegenstander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Hoe zit het nu eigenlijk met het aantrekken van nieuwe spelers? Situatie:

Ik speel met Ajax, ben vorig jaar kampioen geworden in de 2de divisie. Sta nu bovenaan in de eerste divisie. Maar echte toppers kan ik niet aantrekken ( C. Ronaldo, Torres, Adriano, Pato e.d.). Maar een opkomende talentje als ballentino (of iets in die richting wel). MAAR dan wel op deze manier, vraagprijs 6900 en salaris iets van 500. Nu heb ik gesaved voor de onderhandelperiode dus kon steeds terug.

Voor 8500 en 750 kwam die niet maar voor 8500 en 850 wel dus er lijkt toch een trigger te zitten ergens wanneer spelers wel akkoord gaan. Maar C. Ronaldo bijvoorbeeld kost 25000 en salaris iets van 1800. Maar voor 35000 en 3000 komt die nog niet, en zo heb ik nog een paar van die voorbeelden. Is er dan echt geen manier om die toppers aan te trekken?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Na de zgn online maintenance heb ik zaterdagavond gepoogd een aantal potjes online te spelen met mn zwager. De eerste indrukken waren goed. Maar zodra ik in het doelgebied kwam begon het weer te laggen en op een gegeven moment had je weer van die situaties dat de bal van de ene plek naar de andere teleporteert en was de lol er dus weer snel af. Wat een bagger online gebeuren zeg! Ik snap dat echt niet. Ik ben Pro Evo fan maar ik wacht met kopen van de nieuwe PES totdat ik zeker weet dat het online wel goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:22:
Hoe zit het nu eigenlijk met het aantrekken van nieuwe spelers? Situatie:

[...]
Ik ben het inderdaad met je eens dat goede ster spelers aantrekken moeilijk is. Ik koop dus vaak jonge spelers met potentie en leidt dit dan op, ook de reborn sterspelers zijn dan makkelijker te krijgen. Dit is uiteraard geen oplossing als je echt "nu" een goede speler wilt aantrekken. Waar je rekening mee dient te houden is het volgende: populariteit van jouw team, populariteit van de speler die je wilt hebben, de populariteit van het team van de speler die je wilt hebben en de wil van de speler om naar jou te komen. De "wil" van de speler om naar je te komen wordt uitgedrukt in een getal van 0-100. Je kan het een beetje zien als een kans: 0 is dus geen kans en 100 is heel veel kans. Deze wilt wordt bepaalde door de populariteit van jouw team, de speler die je wilt en het team van die speler. Je moet er dus voor zorgen dat jou team erg populair wordt en veel toernooien wint. Ook merk ik soms dat bepaalde speler een hogere "wil-getal" krijgen wanneer je een bod hebben gedaan, maar die is afgewezen. Tot slot is blijft het transferbedrag en het salaris van de speler over. Die moeten dan toch (heel) hoog zijn als een speler steeds maar niet wil komen en ook de "wil-getal" laag blijft en jij een speler echt wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de opbouw is van de ML team ; je begint als D team bouwt em op naar C,B,A en nu ben ineens een S-team populairity... what's next en loopt hij verder op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:24:
Weet iemand hoe de opbouw is van de ML team ; je begint als D team bouwt em op naar C,B,A en nu ben ineens een S-team populairity... what's next en loopt hij verder op ?
Volgens mij is S-klasse het hoogste dat je kan halen. Dit heb ik al eens eerder gehaald in mijn voorgaande ML @ Nomral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Regeneration schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:55:
[...]

Ik ben het inderdaad met je eens dat goede ster spelers aantrekken moeilijk is. Ik koop dus vaak jonge spelers met potentie en leidt dit dan op, ook de reborn sterspelers zijn dan makkelijker te krijgen. Dit is uiteraard geen oplossing als je echt "nu" een goede speler wilt aantrekken. Waar je rekening mee dient te houden is het volgende: populariteit van jouw team, populariteit van de speler die je wilt hebben, de populariteit van het team van de speler die je wilt hebben en de wil van de speler om naar jou te komen. De "wil" van de speler om naar je te komen wordt uitgedrukt in een getal van 0-100. Je kan het een beetje zien als een kans: 0 is dus geen kans en 100 is heel veel kans. Deze wilt wordt bepaalde door de populariteit van jouw team, de speler die je wilt en het team van die speler. Je moet er dus voor zorgen dat jou team erg populair wordt en veel toernooien wint. Ook merk ik soms dat bepaalde speler een hogere "wil-getal" krijgen wanneer je een bod hebben gedaan, maar die is afgewezen. Tot slot is blijft het transferbedrag en het salaris van de speler over. Die moeten dan toch (heel) hoog zijn als een speler steeds maar niet wil komen en ook de "wil-getal" laag blijft en jij een speler echt wil hebben.
"wil-getal"? Waar zit dat precies? En die reborn sterspelers zag ik toevallig ook ja, een maldini van 18 terwijl de oude er ook nog in zit. Vind ik persoonlijk een beetje jammer. is wat onrealistisch

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "wil-gehalte-getal" is het getal dat naast zn "salary" staat als ik mij niet vergis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49
Operations schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:31:
[...]

"wil-getal"? Waar zit dat precies? En die reborn sterspelers zag ik toevallig ook ja, een maldini van 18 terwijl de oude er ook nog in zit. Vind ik persoonlijk een beetje jammer. is wat onrealistisch
Misschien zijn zoon? Gokje, maar dan zou de echte al 42 zijn ofzo.. Die man moet je in ieder geval nooit afschrijven.

Ik heb RvN nu gehaald als regen. Nadeel van onderhandelingen is ook dat jij altijd de volle mep mag betalen voor spelers, maar een fatsoenlijk bod op een speler van jou is onmogelijk. Altijd maar de helft van zijn waarde, af en toe tegen de waarde aan..

C. Ronaldo heb ik wel kunnen halen met ajax. De jackpot. 40000 en 4000 salaris dacht ik. Kaká, Villa, enz willen niet...

Edit:
Totti ook gevonden als 'regen'. Speelt op zijn 18de nu bij Herlacles :+

[ Voor 4% gewijzigd door m4yall op 16-07-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:31:
[...]

"wil-getal"? Waar zit dat precies?

[...]
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:22:
Het "wil-gehalte-getal" is het getal dat naast zn "salary" staat als ik mij niet vergis...
Klopt als je spelers aan het zoeken bent staat het "wil-getal" naast de het salaris van de desbetreffende speler.
m4yall schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:57:
[...]

Nadeel van onderhandelingen is ook dat jij altijd de volle mep mag betalen voor spelers, maar een fatsoenlijk bod op een speler van jou is onmogelijk. Altijd maar de helft van zijn waarde, af en toe tegen de waarde aan..

[...]
Helemaal mee eens! Wij moeten altijd factor 10 meer betalen voor een speler en krijgen alleen maar boden van ongeveer de waarde maar vaak de helft o.i.d. Erg onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd wel balen dat er te weinig op je spelers wordt geboden.
In het begin kun je nog makkelijk spelers verkopen, maar hoe verder je in het spel bent des te minder spelers je kunt verkoopt, das mijn ervaring.
Ook zou ik willen zien dat je je transferprijs zelf kunt bepalen.
Want soms moet ik van bepaalde spelers echt af en dan dump ik ze gewoon, dan baal ik dat ik ze niet tegen een prikkie kan weg doen. Bij het dumpen moet ik het contract nog afkopen.

Toppers haal ik wanneer ze 17jr zijn en nog niets voorstellen, dan willen ze wel. :)
Enig nadeel is dat ze nog niet veel brengen, maar goed, ik speel op het hoogste level, het spel is een eitje voor me en om het moeilijker te maken stel ik gewoon zeventienjarigen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:56:
Het is idd wel balen dat er te weinig op je spelers wordt geboden.
In het begin kun je nog makkelijk spelers verkopen, maar hoe verder je in het spel bent des te minder spelers je kunt verkoopt, das mijn ervaring.
Ook zou ik willen zien dat je je transferprijs zelf kunt bepalen.
Want soms moet ik van bepaalde spelers echt af en dan dump ik ze gewoon, dan baal ik dat ik ze niet tegen een prikkie kan weg doen. Bij het dumpen moet ik het contract nog afkopen.
Ken je de "enter team player as possible transfer" functie? Hierdoor zullen er meer geboden worden op je speler, maar de boden zijn wel laag. Precies wat je bedoelt. Het is inderdaad dan nog iets i.p.v. niets. Doe ik ook wel eens als ik spelers weg wil hebben. Of bedoel je zelf dat je met deze "functie" geactiveerd zelfs geen boden krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, zelfs met die functie krijg ik bijna geen bod op m'n spelers...

Terwijl in de eerste seizoenen ze vaak bij me op de stoep stonden, wanneer ze nu es een keer komen, dan willen ze vaak spelers die ik niet wil verkopen.
En dan ook nog veel te weinig bieden he, ach ja dan maar het contract afkopen en dumpen die handel, heb ik tenminste weer plaats voor talentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Ik ben maar even opnieuw begonnen op professional was het zodra ik in de master league een paar goede spelers heb aangetrokken te makkelijk.

Maarre pfff met die master league koekies op top player is wel ff een uitdaging zeg maar, maarre in mijn vorige potje heb ik senderos (zwitsers international geloof ik) transfervrij aangetrokken. Dat is best een aardige verdediger, maar zijn er nog meer spelers die transfervrij zijn in het eerste jaar dat je ML speelt en een beetje niveau hebben?

Als iemand hele goedkope talentjes weet ook goed, hoef niet in 1 jaar te promoveren. Gutierrez wordt trouwens best wel goed uit je originele ML team. Die was in mijn eerste potje 2 jaar achter elkaar topscorer.

[ Voor 17% gewijzigd door Operations op 21-07-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:02:
Ik ben maar even opnieuw begonnen op professional was het zodra ik in de master league een paar goede spelers heb aangetrokken te makkelijk.
Wist je ook dat je bij de "off season" / einde van het seizoen de moeilijkheidsgraad kan veranderen?
Maarre pfff met die master league koekies op top player is wel ff een uitdaging zeg maar, maarre in mijn vorige potje heb ik senderos (zwitsers international geloof ik) transfervrij aangetrokken. Dat is best een aardige verdediger, maar zijn er nog meer spelers die transfervrij zijn in het eerste jaar dat je ML speelt en een beetje niveau hebben?

Als iemand hele goedkope talentjes weet ook goed, hoef niet in 1 jaar te promoveren. Gutierrez wordt trouwens best wel goed uit je originele ML team. Die was in mijn eerste potje 2 jaar achter elkaar topscorer.
Ben al een paar jaar verder in mijn ML dus weet even niet wie ik in het eerste jaar heb aangetrokken. Volgens mij ook weinig of geen transfervrij. Goede spelers die ik een tijdje geleden heb gekocht (sommige zijn wat duurder maar wel echt goed):
spoiler:
CB: Kompany
RB: Martin
RB: Josse
CB / LB: Dramé
CB / LB: Adeleye
CB / LB: Klavan
DMF: Sasaki (reborn)
DMF: Huddelstone (wat duurder maar wordt echt goed: ~93)
RWF: Ze Kalanga
RWF: Hetemaj
LWF: El Gaaouiri
LWF: Pelaez (reborn)
CF: Halil Altintop

Misschien dat je het al wist maar via Negotiotion > Search > Talent Search kan je trouwens ook naar talentjes zoeken. Zo heb ik er ook een aantal gevonden. Daarnaast moet je ook de "new players" group in de gaten houden daar komen jonge en soms ook spelers met veel potentie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Regeneration schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:20:
[...]

Wist je ook dat je bij de "off season" / einde van het seizoen de moeilijkheidsgraad kan veranderen?

[...]

Ben al een paar jaar verder in mijn ML dus weet even niet wie ik in het eerste jaar heb aangetrokken. Volgens mij ook weinig of geen transfervrij. Goede spelers die ik een tijdje geleden heb gekocht (sommige zijn wat duurder maar wel echt goed):
spoiler:
CB: Kompany
RB: Martin
RB: Josse
CB / LB: Dramé
CB / LB: Adeleye
CB / LB: Klavan
DMF: Sasaki (reborn)
DMF: Huddelstone (wat duurder maar wordt echt goed: ~93)
RWF: Ze Kalanga
RWF: Hetemaj
LWF: El Gaaouiri
LWF: Pelaez (reborn)
CF: Halil Altintop

Misschien dat je het al wist maar via Negotiotion > Search > Talent Search kan je trouwens ook naar talentjes zoeken. Zo heb ik er ook een aantal gevonden. Daarnaast moet je ook de "new players" group in de gaten houden daar komen jonge en soms ook spelers met veel potentie uit.
Nee dat je off season ook kon veranderen wist ik niet, maar geen probleem begin gewoon opnieuw. Maar wat ik ook niet helemaal voor elkaar krijg is een WB, wanneer kan ik een speler nou een WB maken? En waar staat het voor? Sommige spelen het liefst WB en dat is waarschijnlijk prima in te passen bij mij alleen mag het nooit kiezen.

Die Shimuzu is inderdaad goed zeg voor een rookie meteen maar vast gelegd voor 5 jaar voor salaris van 350 hahaha. Wordt misschien wel net zo goed als Messi.

Hoe zit het bij jullie met de trucjes? Sidesteps en scharen bijvoorbeeld? Bij mij helpt dat allemaal zeer weinig, ik speel nu voor al de bal snel rond om een vrije man te creeren en zodoende richting het doel te lopen maar 1 op 1 met een trucje er langs lukt mij heel zelde.

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 22-07-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:47:
[...]

Nee dat je off season ook kon veranderen wist ik niet, maar geen probleem begin gewoon opnieuw. Maar wat ik ook niet helemaal voor elkaar krijg is een WB, wanneer kan ik een speler nou een WB maken? En waar staat het voor? Sommige spelen het liefst WB en dat is waarschijnlijk prima in te passen bij mij alleen mag het nooit kiezen.
De posities die een speler "kan spelen" is vooraf bepaald en kan nooit worden gewijzigd tijdens de ML (wel eventueel met Edit, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling). WB is een wat aanvallendere SB of een wat meer verdedigende SMF. Hij zal dus geregeld vanaf de flank naar voren komen, maar ook helpen verdedigen. Een groot punt van dit soort spelers is dat ze bij voorkeur heel veel stamina hebben omdat ze over het algemeen veel moeten lopen. Ik gebruik persoonlijk nooit een WB, omdat ik dat gewoon te aanvallend vind met twee CB. Je zou het kunnen doen met drie CB, maar zo speel ik niet bij voorkeur. Het is maar wat je voorkeur is.
Die Shimuzu is inderdaad goed zeg voor een rookie meteen maar vast gelegd voor 5 jaar voor salaris van 350 hahaha. Wordt misschien wel net zo goed als Messi.

Hoe zit het bij jullie met de trucjes? Sidesteps en scharen bijvoorbeeld? Bij mij helpt dat allemaal zeer weinig, ik speel nu voor al de bal snel rond om een vrije man te creeren en zodoende richting het doel te lopen maar 1 op 1 met een trucje er langs lukt mij heel zelde.
Ik doe eigenlijk ook nooit echt trucjes het staat leuk, maar is tegen de computer haast nooit effectief. Wellicht tegen menselijke tegenstanders iets beter maar online is niet al te best. Ik speel de bal ook altijd rond en probeer gewoon aanvallen te creëren zonder echt trucjes te gebruiken. Als ik 1 op 1 met de keeper sta dan neem ik eerst wat snelheid terug en ren ik er meestal langs. Lukt niet altijd maar toch wel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
waar staat SB eigenlijk voor? En SS?

Die SB is een back en de SS een diepe spits, maar wat betekenen de afkortingen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
SB= Side Back
SS= Shadow Striker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
en dan is SMF dus een Side Midfielder? Waar slaat dat op? Kunnen ze dan zowel LMF als RMF spelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zoiets. :)
Het zijn kleine nuance verschilletjes.
Aan de zijkant zou je zo op de volgende manier plaatsen van achter naar voren:

SB
WB [wing/wide back]
LM
SMF
WF [wing/wide forward]

In een opstelling:

SB
-
LM
-
WF

of
-
WB
-
SMF
-
Is maar net hoe je wilt spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me misschien uitleggen wat het verschil is in speelwijze tussen een SS en een CF?? (nu we het toch over posities hebben..... :-) ) Barcelona speelt bijvoorbeeld alleen maar met SS spitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
CF is een midvoor, een SS een spits. Dieper dus.

Correct me if im wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SS is volgens mij Shadow Striker. Minder diep dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om tijdens training een partijtje tegen elkaar te spelen met eigen spelers? Beetje jammer dat je alleen kunt tikken en corners loopt te oefenen zonder tegenstand.

Wel een heerlijk spel. Ik speel met het team Palermo en vind het op regular al heel lastig om te winnen. Ik wil graag Buffon binnenhalen omdat Van Der Sar na het seizoen met pensioen gaat maar dat wil niet lukken. Mijn populariteit heeft al een "S" waarde en sta momenteel 6e in de D1 league maar helaas gestrand in de kwartfinales van beide andere kampioenschappen. Ik bied hem en Juventus een shitload aan geld aan maar hij verrekt het. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:10:
Persoonlijk dacht ik dat dus ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:10:
Klopt. Een SS zit een beetje tussen een AMF en een CF in en speelt over het algemeen achter een CF. Zou dus goed moeten zijn in passen en scoren. Een SS zal zich ook meer terug laten zakken als een CF; deze zal hierbij ook meer snelheid moeten hebben om de grotere afstanden snel genoeg te moeten kunnen overbruggen.

Volgens de guide zou SS overigens staan voor Support Striker.

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 23-07-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
              CF    CF
            SS   SS     SS
WF                                   WF
                AMF AMF
SMF                                  SMF

LM          CM    CM           RM

WB                DM                 WB

SB   SB  CB   CB   CB  SB  SB

SWP

GK

Bovenstaande is zo'n beetje de globale gebieden waar de diverse posities zich bevinden.
Als je trouwens posities gaat editen in een opstelling dan zie je ook de vlakken op het speelveld die bij de bepaalde posities horen.
Die gebieden overlappen elkaar vandaar dat je ook vaak de keuze hebt uit meerdere posities om die positie van de speler te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:43:
waar staat SB eigenlijk voor? En SS?

Die SB is een back en de SS een diepe spits, maar wat betekenen de afkortingen eigenlijk?
SB = inderdaad Side Back
SS = geen Shadow stricker maar een Support Stricker zoals PromoX in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2008 - Deel 2" al zei.
418O2 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:48:
en dan is SMF dus een Side Midfielder? Waar slaat dat op? Kunnen ze dan zowel LMF als RMF spelen ofzo?
Alle flank spelers worden zo genoeg dat ze zowel links als rechts kunnen spelen SB = Side Back, WB = Wide Back, SMF = inderdaad Side MidFielder en WF = Wing Forward. Echter spelers kunnen bepaalde voorkeuren hebben zoals alleen links, alleen rechts of gewoon beide kanten te kunnen spelen. Als een speler bijv. SB en SMF kan spelen, kan hij de voorkeur hebben voor alleen de linkerkant van het veld. Dit staat gewoon onderaan bij de posities die hij kan speler.
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:58:
Kan iemand me misschien uitleggen wat het verschil is in speelwijze tussen een SS en een CF?? (nu we het toch over posities hebben..... :-) ) Barcelona speelt bijvoorbeeld alleen maar met SS spitsen.
SS is dus een suport stricker. Deze zal iets minder diep in de formatie staan dan een CF zoals anderen ook hebben gezegt. Verder is een CF echt een centrumspits en een SS maar daar vlak achter. Een SS hebben vaak ook een wat "losse" rol ze lopen wat meer rond zeg maar. Zijn posities is ook niet helemaal beperkt tot het centrum, maar ook wat naar links en rechts. Dit kan je makkelijk zien in PES als je even een speler die posities toewijst, wat zijn speelgebied is volgens PES.

Als je het spel van Barcelona in real life wel eens heb gezien kan je wel die standaard formatie van 3 SS in plaats van twee WF en een CF bijv. wel begrijpen. Barcelona speelt namelijk niet echt met een diepe centemspits. Alle drie de aanvallers doen mee én ze wisselen nog continue van positie. Ook als je kijk naar wat voor spelers het zijn het allemaal spelers met veel snelheid: Messi, Henry, Eto'o, Ronaldinho (die ondertussen vertrokken is naar A.C. Milan, maar dat even terzijde) en nu ook de komende Bojan. Een typische CF een centre forward is iemand met veel Body balance, wat minder snelheid, goed schot en ook goede kopbal. Voorbeelden V. Nistelrooij en Crespo.
LoneRanger schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:04:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
              CF    CF
            SS   SS     SS
WF                                   WF
                AMF AMF
SMF                                  SMF

LM          CM    CM           RM

WB                DM                 WB

SB   SB  CB   CB   CB  SB  SB

SWP

GK

Bovenstaande is zo'n beetje de globale gebieden waar de diverse posities zich bevinden.
Als je trouwens posities gaat editen in een opstelling dan zie je ook de vlakken op het speelveld die bij de bepaalde posities horen.
Die gebieden overlappen elkaar vandaar dat je ook vaak de keuze hebt uit meerdere posities om die positie van de speler te benoemen.
Dit is inderdaad mooi aangegeven wat ongeveer de posities zijn. Een goed tip is inderdaad gewoon even bij "set formation" => "edit" => "edit position" het even te bekijken.

D. Ninjai schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:13:
Weet iemand of het mogelijk is om tijdens training een partijtje tegen elkaar te spelen met eigen spelers? Beetje jammer dat je alleen kunt tikken en corners loopt te oefenen zonder tegenstand.
Druk "start" en ga naar "Formation setting". druk nogmaals "start" om naar je "team 2" (rechterkant) te switchen kies daar "participation" en selecteer elf spelers aan. Hier kan je echter niet de spelers wijzigen van posities. Dat moet je op een vage andere manier doen. Ga weer terug naar je "team 1" (linkerkant) door weer "start" te drukken daar heb je ook de mogelijkheid om "change player" te selecteren en dan "replace". De elf spelers onder de elf bij team 1. Zijn de spelers bij team 2. Als je wat veranderd zie je dat ook bij team 2 gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 24-07-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Regeneration schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:34:[..]
Als je het spel van Barcelona in real life wel eens heb gezien kan je wel die standaard formatie van 3 SS in plaats van twee WF en een CF bijv. wel begrijpen. Barcelona speelt namelijk niet echt met een diepe centemspits. Alle drie de aanvallers doen mee én ze wisselen nog continue van positie. Ook als je kijk naar wat voor spelers het zijn het allemaal spelers met veel snelheid: Messi, Henry, Eto'o, Ronaldinho (die ondertussen vertrokken is naar A.C. Milan, maar dat even terzijde) en nu ook de komende Bojan. Een typische CF een centre forward is iemand met veel Body balance, wat minder snelheid, goed schot en ook goede kopbal. Voorbeelden V. Nistelrooij en Crespo. [...]
Of betaalbaarder: Adebayor / H. Almeida, ze zijn weliswaar niet snel, maar de bal van ze afpakken is ook vrijwel onmogelijk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
RobertJ schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:22:
[...]

Of betaalbaarder: Adebayor / H. Almeida, ze zijn weliswaar niet snel, maar de bal van ze afpakken is ook vrijwel onmogelijk :+ .
Voor de ML zou je inderdaad wat jongere spelers kunnen nemen voor hun groeipotentieel en de prijs die mogelijk iets lager is, maar het waren ook maar voorbeelden hè. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
RobertJ schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:22:
[...]

Is dat op Top Player ook vrijwel onmogelijk dan? Ik vind die balletoni ook een goede bal aanspeelpunt. Is ook niet echt rap maar wel erg jong en groet nog veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wat ik nu steeds sterker merk in PES 2008, is dat spelers met een hoger body balance moeilijk van de bal te krijgen zijn én dat ze vaak de bal afpakken. Ik heb in de ML een Spits met 92 body balance. Hij is ook redelijk snel ~90 en als ik met hem een terug ren om mee te verdedigen en een duel aanga met de tegenstander win ik vrij vaak gewoon het duel. Je hebt als verdediger dus meer aan body balance dan defence. Dit merk ik bijv ook met Stam (Ik heb hem teruggehaald naar Nederland nationaal team :P), maar hij heeft naast body balance ook defence. Dit vind ik redelijk onrealistisch want dat zou betekenen dat elke fysiek sterke aanvaller ook kan verdedigen en dat is gewoon niet waar. Het tegenovergestelde merk ik ook. Dat veel talenten met weinig body balance niet aan voetballen komen omdat ze constant van de bal worden gezet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:40:
Wat ik nu steeds sterker merk in PES 2008, is dat spelers met een hoger body balance moeilijk van de bal te krijgen zijn én dat ze vaak de bal afpakken. Ik heb in de ML een Spits met 92 body balance. Hij is ook redelijk snel ~90 en als ik met hem een terug ren om mee te verdedigen en een duel aanga met de tegenstander win ik vrij vaak gewoon het duel. Je hebt als verdediger dus meer aan body balance dan defence. Dit merk ik bijv ook met Stam (Ik heb hem teruggehaald naar Nederland nationaal team :P), maar hij heeft naast body balance ook defence. Dit vind ik redelijk onrealistisch want dat zou betekenen dat elke fysiek sterke aanvaller ook kan verdedigen en dat is gewoon niet waar. Het tegenovergestelde merk ik ook. Dat veel talenten met weinig body balance niet aan voetballen komen omdat ze constant van de bal worden gezet. :/
Je hebt wel gelijk. Yaya Toure bijvoorbeeld is meesterlijk in het afpakken van de bal want hij beukt iedereen gewoon legaal opzij, en hij kan ook nog eens goed aanvallen want niemand kan hem aan. Maar je kan je natuurlijk wel aanpassen aan de "zwakheid" van je spelers. Bijv. met Walcott moet je je snelheid gebruiken en dan natuurlijk wel de ruimte in om zoveel mogelijk fysiek contact te vermijden.

Hoe meer ik Pro Evo 2008 speel, hoe meer ik me realiseer dat het eigenlijk best wel een k*tspel is. De matches kunnen leuk zijn (vooral tegen een echt persoon), maar ik vind dat Konami totaal niet meer de verheerlijking verdienen die ze vroeger wel kregen omdat ze zo innovatief waren. Het menu ziet er nog steeds shitty uit, nog altijd komen dezelfde "new players" (zoals Duffy, Shimizu, Matic) en nog altijd werkt het transfer-systeem niet goed. Ik vind het onrealistisch dat als ik Adebayor op de transferlijst zet dat niemand geintresseerd is. Ook vind ik dat je elk jaar misschien 1 of 2 spelers uit je "jeugd" moet krijgen, dat zou het een stuk leuker maken (en dan ook echt bijv. een Spanjaard bij een club uit Spanje en niet altijd zelfde uiterlijk en naam). Last but not least, ze moeten echt dat "verhaal" uit de matches halen. M'n maat en ik stonden 4-1 voor met Nederland tegen de computer, binnen 20 minuten weet de computer een penalty te krijgen die nergens op sloeg (niemand was de speler die het veroorzaakte), een vrije trap van een magische afstand erin te schieten en een goal te maken uit de meest onrealistische rebound ooit. Toen onze centrale verdediger uit zichzelf al van te voren had bedacht een ontiegelijk gat te creeëren in extra tijd begrijp je wel dat ik vrij ziek werd van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat valt mij vaak ook op. Ik heb ook wel eens gehad dat ik met 6-0 van mijn maat won en de wedstrijd daarop met dezelfde teams won hij met 5-1 ofzo. Dat geloof ik gewoon niet. Het wil dan ook ineens niet meer enzo... heeeeeel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Uiteraard hoe langer je speelt hoe meer "fouten" / "onvolkomenheden" / "onrealisme" je tegenkomt. Toch speel ik het altijd weer. Ik probeer het aan de positieve kant te bekijken en hopen dat beter wordt met elk deel. Er kan namelijk veel verbeterd worden. Stiekem hoop ik dat veel (liefst alle) kritiek door Konami wordt meegenomen naar het volgend deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Regeneration schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:57:
Stiekem hoop ik dat veel (liefst alle) kritiek door Konami wordt meegenomen naar het volgend deel.
Was het maar waar. Jij weet ook dat er een aantal zaken al jaren in het spel zitten, waar ook al jaren over geklaagd wordt, maar ondertussen verandert er niets aan. Soms is het dan wel jammer dat er niet een echte concurrent is; EA richt zich met FIFA toch op een ander publiek.

En dat 'cheaten' door de CPU is misschien nog wel één van de minst ernstige dingen. Het levert hoe dan ook meestal wel spannende wedstrijden op. Ik heb ook voetbalgames gespeeld waarbij je op een gegeven moment alles makkelijk won en er met weinig moeite een stuk of 8 kon inschieten. Dat gaat dan toch best snel vervelen.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 25-07-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:45:
Hoe meer ik Pro Evo 2008 speel, hoe meer ik me realiseer dat het eigenlijk best wel een k*tspel is.
Is er een beter spel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:57:
Uiteraard hoe langer je speelt hoe meer "fouten" / "onvolkomenheden" / "onrealisme" je tegenkomt. Toch speel ik het altijd weer. Ik probeer het aan de positieve kant te bekijken en hopen dat beter wordt met elk deel. Er kan namelijk veel verbeterd worden. Stiekem hoop ik dat veel (liefst alle) kritiek door Konami wordt meegenomen naar het volgend deel.
Ik kan niet wachten tot de nieuwe PES er is. Ik verwacht ECHT een compleet ander spel/feel/look/aanpak eigenlijk.

Een NEXT GEN PES (L) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:12:
[...]

Was het maar waar. Jij weet ook dat er een aantal zaken al jaren in het spel zitten, waar ook al jaren over geklaagd wordt, maar ondertussen verandert er niets aan. Soms is het dan wel jammer dat er niet een echte concurrent is; EA richt zich met FIFA toch op een ander publiek.
Hier ben ik het stiekem ook wel mee eens.
En dat 'cheaten' door de CPU is misschien nog wel één van de minst ernstige dingen. Het levert hoe dan ook meestal wel spannende wedstrijden op. Ik heb ook voetbalgames gespeeld waarbij je op een gegeven moment alles makkelijk won en er met weinig moeite een stuk of 8 kon inschieten. Dat gaat dan toch best snel vervelen.
Stuk of 8 wordt wel wat moeilijk maar soms komt dat aardig in de buurt bij wedstrijden die ik speel en dat is inderdaad niet leuk. Laatst nog een wedstrijd gespeeld een cup finale. Ik heerste wel maar kon maar de bal er niet in krijgen. Tegenstander bleef dus hopen en zette aan het eind zelfs een extra spits in waar door ze met 4 spitsen speelde. Ik kon ook niet meer verdedigende gaan speler dus werd het 1 op 1 spelen achterin. Ik moest als een gek de aanvalsbalk steeds goed zetten. Verdedigen op blauw en aanvallen op oranje. In de ~80 scoorde ik 1-0. Fantastisch gevoel. Ik moest toch even van mijn stoel af (springen deed ik nog niet :P). Geweldig even weer het zogenaamde PES gevoel. Toen (volgens mij, maar kan het niet meer goed herinneren) geen extra verdediger ingezet maar vol in de verdediging, aanvalsblak dus op blauw. Heb de wedstrijd uit kunnen spelen met die 1-0. Dat zijn leuke wedstrijden inderdaad. Hiervoor blijf ik PES dan eigenlijk ook voor spelen.
Morgoth schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:43:
[...]

Is er een beter spel dan?
Dat is, zoals PromoX ook eigenlijk zegt, wellicht het probleem. PES probeert voetbal te simuleren met realisme en veel diepgang. Fifa richt zich (net) op een andere publiek, meet arcade en gezellig met een wat vrienden potje voetballen. Verbeter maar als ik het fout heb. Fifa heeft naar de reviews zeggen de laatste jaren grote stappen gezet. Ik blijf hopen de PES dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Regeneration schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:03:
[...]

Dat is, zoals PromoX ook eigenlijk zegt, wellicht het probleem. PES probeert voetbal te simuleren met realisme en veel diepgang. Fifa richt zich (net) op een andere publiek, meet arcade en gezellig met een wat vrienden potje voetballen. Verbeter maar als ik het fout heb. Fifa heeft naar de reviews zeggen de laatste jaren grote stappen gezet. Ik blijf hopen de PES dat ook kan.
Ik heb één van de laatste Fifa's nog gespeeld en moet zeggen dat dat toch best prettig speelde. Het commentaar is nog altijd beter dan dat van PES, er zijn veel meer teams/leagues beschkbaar en het passing/schiet systeem zat ook best goed in elkaar. Maar op een gegeven moment won ik op het hoogste niveau alles met gemak, waarna de lol er toch ook best snel weer af was. Met de huidige PES heb ik dat nog niet meegemaakt. Enkel in de Master League, maar dat ligt meer aan het gebrekkige transfersysteem.

Daarnaast vind ik de tactische mogelijkheden in Fifa gewoon te beperkt, wat ook meteen aangeeft dat Fifa zich inderdaad op een ander publiek richt, mensen die gewoon lekker willen spelen. Fifa zal die mogelijkheden ook wel niet gaan bieden dus is het elk jaar maar weer hopen dat Konami wat met de kritiek doet en weer een verbeterde PES uitbrengt.

Ben overigens wel heel erg benieuwd naar de nieuwe Fifa en z'n Wii achtige control systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 25-07-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:15:
Dat valt mij vaak ook op. Ik heb ook wel eens gehad dat ik met 6-0 van mijn maat won en de wedstrijd daarop met dezelfde teams won hij met 5-1 ofzo. Dat geloof ik gewoon niet. Het wil dan ook ineens niet meer enzo... heeeeeel apart
Wat een doelloze opmerking, je hebt dus niet eens mijn post gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als deze al gepost is: my bad ;)

http://games.blogo.nl/?co...-pes-2009-informatie.html

Er is eindelijk weer nieuwe PES 2009 informatie bekend! Een lid van Pro Evo League UK heeft een laatste build van PES 2009 mogen spelen en heeft naar aanleiding daarvan zijn bevindingen gedeeld in het interview. In het interview komt naar voren dat PES 2009 is wat PES 2008 had moeten zijn.

Over het hele veld sprinten met Ronaldinho of Eto'o? Vergeet het maar, dat gaat niet meer werken. Dit is niet de enige verandering, want er zijn nog veel meer verbeteringen. Hieronder het volledige interview!

With regards to the gameplay, would you say it resembled PES6 or PES2008, and what aspects differ.

The gameplay is PES2008, the way it should have been. You can no longer run straight through everyone with Etoo or Ronaldinho without any effort but you can beat players by running if you time your moves correctly. It is very realistic and the AI in defence and attack is massively improved.

The refereeing in PES2008 was abysmal, has it got any better? (please elaborate with examples i.e bringing play back etc)

The refereeing is probably the same although the collisions are much better so the decisions are often correct. The diving works better too. Managed to win a pen with an expertly timed dive over a defenders outstretched leg - looked class.

PES2008 definitely favoured the attacking side with scoring being particularly easy. Is this the case in 2009?

Shots don’t seem to be as easy as 2008 and the keepers cover their area much better. Obviously if you get up to them and pass across them its easy but that’s the same in real life. The defence also like to play cat and mouse with the offside trap so it’s harder to get in to create the easier chances.

Have we finally moved into the “Next Gen” or are we still polishing a turd (graphics wise)

The graphics are similar but the lighting effects (floodlights/sun etc) are spectacular. It really adds to the feel of the game, definitely the best I have seen in a sports game but I haven’t seen Fifa 09 yet

PES2008’s goalkeepers were total garbage. Please tell me they’ve improved.

They seemed to have improved but I can’t be 100% sure. I haven’t seen one soft shot being fumbled and tapped in though so that’s a good thing.

Who are the officially licensed England League teams?

Liverpool & Man Utd although most sides have nearly every player’s real face.

Please list the leagues included.

The same as last time, England, France, Spain, Holland & Italy

Any major non leagued teams removed or added?

Off the top of my head I think the only change is Zenith St Petersburg replacing Bayern Munich

Off the top of ur head, how many stadiums are there, and which famous ones are new? i.e stamford bridge etc

There are 19 stadiums, the only new one I remember is Wembley, although I suspect Old Trafford & Anfield will be there as part of the licensing agreement with the 2 clubs

You mentioned “become a legend” mode. Can you explain this in more detail? & how it relates to the “new exciting online mode”

You create a player and start off at a team - A made up side (Think it’s a youth side). You control just yourself (With the Be a Pro mode camera from FIFA). As you play your player improves in stats and sides become interested and make offers for your services, I had Hull & Everton after me.

When you save your player stats, you can then take him online to team up with other “legends”. This adds a whole new side to the game as you can actually play in a side day in day out and have leagues set up etc. I haven’t really got far into it but it is a great addition in my opinion.

does this imply that u can play online with other ppl playing in the same team as u???

yeah. I am not sure how many you can have but I have heard its 7 vs 7, don’t quote me though as this is 2nd hand info (tough I’m quoting you anyway!)

Any word on online lag yet?

I don’t work on the online section of the game but I am assured that the lag is 100% a thing of the past and this years will be the smoothest yet.

Of the big names, who has been greatly improved stat-wise, and have any of the silly super slags been downgraded?

Most of the stats are the same as last year (not completely finished yet) but Arshavin is better but not amazing. The slags dont need to be downgraded as the collisions are calculated better so its just a matter of defending them right. In my opinion your league wouldn’t need to remove any players as Messi can be handled by a competent defender as long as you time your challenges.

If you had to be disappointed with one thing, what would it be?

There are a couple for me (But I could be over critical). Crossing seems to be a bit floaty (from corners) and the shooting has completely changed again so it needs a good practise again. Shooting like PES 2008 will result in you scoring 0. This isn’t so much a bad thing but a nuisance.
Also on the be a legend mode the user is unable to create a goalkeeper or defender to play with which is a shame

I am disappointed that Bayern have gone and the master league hasn’t changed - even the menus are the same.

Overall its the best footy game out there by a country mile up to now. Roll on October for the release.

[via: winning eleven next-gen blog]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:32:
[...]

Wat een doelloze opmerking, je hebt dus niet eens mijn post gelezen.
Jawel. Ik heb het idee dat ook als je 1on1 speelt de com nog invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Call me Crazy maar Bayern vervangen door Zenit st pietersberg ? Respect voor Dick advokaat maar is dit niet erg drastisch? Dan zag ik liever Anderlecht verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Mjah, eerlijk gezegd lijkt er dus niet zoveel te veranderen in die nieuwe versie, ze poetsen gewoon de oude versie wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ze poetsen een opgepoetste versie op... Breng dan een updated versie uit voor 15 euro met nieuwe teams en thats it
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis!