[Multi] Pro Evolution Soccer 2008 - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 53.412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:12:
[...]
En dat 'cheaten' door de CPU is misschien nog wel één van de minst ernstige dingen. Het levert hoe dan ook meestal wel spannende wedstrijden op.
M.i. is het cheaten van de CPU juist één van de ergste dingen. Af en toe verlies ik hierdoor het gevoel dat ik het spel speel en dat mijn moves het verschil maken. Je kent die wedstrijden wel, het ene moment wil de bal er gewoon niet in en de volgende wedstrijd sta je binnen 15 minuten met 4-0 voor terwijl je niet 1 echt goed schot op het doel had.
Ik heb ook voetbalgames gespeeld waarbij je op een gegeven moment alles makkelijk won en er met weinig moeite een stuk of 8 kon inschieten. Dat gaat dan toch best snel vervelen.
En toch heerschte SWOS, ook al had ik een seizoen waarbij ik gemiddeld 6x scoorde met Chapuisat per wedstrijd. :+

Die become a legend-mode klinkt goed. Ook dat je transfers kunt verdienen naar andere clubs klinkt heel erg goed. Ik hoop dat ze het goed kunnen tweaken. Zou lullig zijn als je er na 200 wedstrijden achter komt dat je de nieuwe Rene van Rijswijk bent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185524

418O2 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:35:
ze poetsen een opgepoetste versie op... Breng dan een updated versie uit voor 15 euro met nieuwe teams en thats it
You read my mind.

The graphics zijn blijkbaar not improved / the same en de scheids is nog steeds dezelfde miereneuker.

Elke keer veranderen ze t schieten op doel. Laat ze dat eens zo houden en zich richten op die kartonnen poppen op de tribune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Miles Teg schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:38:
[...]

M.i. is het cheaten van de CPU juist één van de ergste dingen. Af en toe verlies ik hierdoor het gevoel dat ik het spel speel en dat mijn moves het verschil maken. Je kent die wedstrijden wel, het ene moment wil de bal er gewoon niet in en de volgende wedstrijd sta je binnen 15 minuten met 4-0 voor terwijl je niet 1 echt goed schot op het doel had.
Tjah...maar ergens is dat toch best realistisch. Een Ronaldinho is in werkelijkheid ook niet elke wedstrijd uitblinker. Als ik moet kiezen tussen spel waarin ik alle wedstrijden op een gegeven moment met gemak win door een gebrekkige AI of elke wedstrijd m'n best moet doen om te winnen vanwege een 'cheatende' AI kies ik toch voor dat laatste. Moet er wel bij zeggen dat corners en vooral vrije trappen waarbij je zeker weet dat het een doelpunt wordt voor de CPU niet moet kunnen.

En tuurlijk is het frustrerend. Ik heb ook genoeg wedstrijden in een toernooi gespeeld, waarbij ik de eerste 4-5 wedstrijden heel goed speelde en dan verderop toch uitgeschakeld wordt in een slechte wedstrijd door een lullig doelpunt. Maar zolang ze geen perfecte AI neer kunnen zetten moeten ze toch iets doen om dat te compenseren.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:14:
[...]

Tjah...maar ergens is dat toch best realistisch. Een Ronaldinho is in werkelijkheid ook niet elke wedstrijd uitblinker.
Vandaar de vormpijlen bij de spelers. :)
Als ik moet kiezen tussen spel waarin ik alle wedstrijden op een gegeven moment met gemak win door een gebrekkige AI of elke wedstrijd m'n best moet doen om te winnen vanwege een 'cheatende' AI kies ik toch voor dat laatste. Moet er wel bij zeggen dat corners en vooral vrije trappen waarbij je zeker weet dat het een doelpunt wordt voor de CPU niet moet kunnen.
Maar er zijn verschillende aanpakken mogelijk. Wat ik irritant vind is de inconsistentie: Het ene moment komt iedere pass aan en kun je vlot om tegenstanders heen draaien. Het volgende moment gaat iedere pass fout, springt elke bal van je voet en heeft je speler de draaicirkel van een mammoettanker. Hierdoor weet je gewoon niet goed waar je aan toe bent als je aan een actie begint.

Wat ze ook kunnen doen is de prestatie van je spelers laten afhangen van de vorm, en de moeilijkheidsgraad "tweaken" door de tegenpartij geconcentreerder en feller te laten spelen. Wordt het ook moeilijker, maar niet irritant omdat je eigen spelers opeens massaal bagger zijn (het is nooit één speler, het is gelijk je hele elftal 8)7 ).
En tuurlijk is het frustrerend. Ik heb ook genoeg wedstrijden in een toernooi gespeeld, waarbij ik de eerste 4-5 wedstrijden heel goed speelde en dan verderop toch uitgeschakeld wordt in een slechte wedstrijd door een lullig doelpunt. Maar zolang ze geen perfecte AI neer kunnen zetten moeten ze toch iets doen om dat te compenseren.
Tuurlijk, alles winnen wordt ook saai. Maar nogmaals, irritatie moet niet het middel zijn om de moeilijkheidsgraad op te krikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Eerst zien en dan geloven is het uiteraard, zeker online wat nu goed zou moeten gaan volgens de interview. Verder vind ik het ook vreemd waarom ze nu Bayern München eruit hebben gehaald. En dat ze de ML (weer) niet hebben verbeterd is ook niet echt goed nieuws, zeg gerust slecht nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regeneration schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:34:
[...]

Eerst zien en dan geloven is het uiteraard, zeker online wat nu goed zou moeten gaan volgens de interview. Verder vind ik het ook vreemd waarom ze nu Bayern München eruit hebben gehaald. En dat ze de ML (weer) niet hebben verbeterd is ook niet echt goed nieuws, zeg gerust slecht nieuws.
Eens.

Wat ik vooral hoop eigenlijk, maar dit is natuurlijk puur persoonlijk, dat het spel een keer voetbal gaat 'uitstralen'. De menu's / introscherm etc. Ik 'voel' het niet.

(En ja het is moeilijk om dat te omschrijven maar men weet hier wel wat ik bedoel)

Bayern eruit is wel een gemis, maar als ik het goed begrepen heb is dit interview gedaan toen het spel nog niet helemaal klaar was. Eigenlijk zou het een schande zijn voor een voetbalspel dat Bayern er niet bij zou zitten. De grootste club van Duitsland.

Vind het ook raar dat ze de graphics niet (zegt de geinterviewde) hebben aangepast. Het kan altijd beter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Miles Teg schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:28:
[...]

Vandaar de vormpijlen bij de spelers. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.pesgaming.com/pics/form.jpg
Ik weet niet of die vormpijlen nu geheel de lading dekken. Die gaan ook vooral in op de technische kwaliteiten en voor een groot deel is het dan weer zo'n vast gegeven. Er zou misschien wel een ability (of misschien meerdere) bij moeten komen die de consistentie bepaalt van een speler, waardoor de vorm binnen een wedstrijd kan veranderen. Er zijn in werkelijkheid ook spelers die een hele wedstrijd niks presteren, maar toch met één actie een wedstrijd kunnen beslissen. Dit zal echter wel lastig zijn om goed te verwerken in het spel. Je hebt nu wel 'Mentality' maar die wordt binnen het spel anders gebruikt voor zover ik weet.
Wat ze ook kunnen doen is de prestatie van je spelers laten afhangen van de vorm, en de moeilijkheidsgraad "tweaken" door de tegenpartij geconcentreerder en feller te laten spelen. Wordt het ook moeilijker, maar niet irritant omdat je eigen spelers opeens massaal bagger zijn (het is nooit één speler, het is gelijk je hele elftal 8)7 ).
Ook dit zal wel moeilijk zijn om echt goed te verwerken in het spel. Het zal toch niet gemakkelijk zijn om een spel neer te zetten wat echt leuk is en tegelijkertijd voldoende uitdaging biedt zonder al te veel irritatie op te wekken.
Regeneration schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:34:
[...]

Dat de ML niet verbeterd is, zal voor mij (ook) een grote teleurstelling zijn. Het heeft zoveel potentie en het lijkt me ook niet zo lastig om het flink uit te breiden, maar toch doen ze het niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:13:
[...]

Dat de ML niet verbeterd is, zal voor mij (ook) een grote teleurstelling zijn. Het heeft zoveel potentie en het lijkt me ook niet zo lastig om het flink uit te breiden, maar toch doen ze het niet :(.
Ja, inderdaad. Ook slechte dingen die al jaren niet zijn veranderd enzo, zo van :?
Anoniem: 185524 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:03:
[...]

maar als ik het goed begrepen heb is dit interview gedaan toen het spel nog niet helemaal klaar was.
Als dat waar zou zijn, dan zouden ze nog wat kunnen doen aan de ML en ook de graphics (die was ik eerst nog vergeten te vermelden). Primair gaat inderdaad om de gameplay, maar het is niet zo dat je dan de graphics dan zo kan laten. Ook een goede oplossing voor een realistische A.I. zouden ze inderdaad nog wat kunnen doen. Hoewel ik het stiekem ook wel een beetje eens ben met PromoX dat een cheatende A.I. beter is dan niets. Maakt me niet echt uit hoe ze het allemaal gaan oplossen als het maar beter wordt, maar dat wol iedereen hier wel. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 25-07-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 12:08
He ff heel wat anders wat zijn in het hedendaagse voetbal (en dan gelijk in PES natuurlijk) een beetje top vededigers? Vroeguh had je Stam, Nesta, Cannavaro e.d. Is het in het huidige topvoetbal wat dun gezaaid qua top CB's?

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:01:
He ff heel wat anders wat zijn in het hedendaagse voetbal (en dan gelijk in PES natuurlijk) een beetje top vededigers? Vroeguh had je Stam, Nesta, Cannavaro e.d. Is het in het huidige topvoetbal wat dun gezaaid qua top CB's?
In PES 2008 vind ik Stam, Nesta, Cannevaro nog erg goed, zo niet een van de beste CB in PES 2008. Om nog wat namen te noemen. Terry, Carvalho, R. Ferdinand, Maldini, Samuel, Puyol, Chivu, G. Milito, Carragher, Thuram, Yépes. Je kan ze zelf ook zoeken door een nieuwe ML te starten met Exhibition mode players met willekeurig team, naar Negotiations > Search > Talent Search. Omdat je een nieuwe ML hebt gestart staan daar allemaal de standaard PES spelers, hiermee bedoel ik zonder groei of daling in hun skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Regeneration schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:39:
[...]

In PES 2008 vind ik Stam, Nesta, Cannevaro nog erg goed, zo niet een van de beste CB in PES 2008. Om nog wat namen te noemen. Terry, Carvalho, R. Ferdinand, Maldini, Samuel, Puyol, Chivu, G. Milito, Carragher, Thuram, Yépes. Je kan ze zelf ook zoeken door een nieuwe ML te starten met Exhibition mode players met willekeurig team, naar Negotiations > Search > Talent Search. Omdat je een nieuwe ML hebt gestart staan daar allemaal de standaard PES spelers, hiermee bedoel ik zonder groei of daling in hun skills.
Ja ze zijn ook allemaal nog wel goed maar zo duur en al wel oud.

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:34
Jammr, het klinkt alsof het toch weer een opgepoetste versie wordt. Ik ben echt wel toe aan een totale rebuild: nieuw menu, een meer doordachte Master League etc.

En
I don’t work on the online section of the game but I am assured that the lag is 100% a thing of the past and this years will be the smoothest yet
Met name dat laatste is niet moeilijk natuurlijk. Het is totaal onspeelbaar nu!!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cheiron schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:46:
Jammr, het klinkt alsof het toch weer een opgepoetste versie wordt. Ik ben echt wel toe aan een totale rebuild: nieuw menu, een meer doordachte Master League etc.
Ik verwacht ook snel beelden te zien die ons wat postiefs laten zien want totnutoe slaagt Konami er niet in om onze aandacht te krijgen. Ik zie het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 11:05
Anoniem: 185524 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Ik verwacht ook snel beelden te zien die ons wat postiefs laten zien want totnutoe slaagt Konami er niet in om onze aandacht te krijgen. Ik zie het somber in.
Tijdens de Leipzig Games Convention zullen ze het spel wel weer tonen, maar dat is "pas" 20 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 13:40
Ik vind iedereen toch een stuk te negatief over pes 2008 en de komende pes. Stel dat pes 2009 precies hetzelfde is qua gameplay en features alleen grafisch ietsjes beter. Dan is het nog steeds het beste voetbal spel dat er te krijgen is. Uiteraard is er een hele hoop te verbeteren en lijken ze te laks te zijn om dat goed te doen, desalniettemin blijft het een verdraaid leuk spelletje om te spelen en is het nog steeds het leukste voetbal spel om te spelen. Dat is voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
beetje kampioen van de armoede dan he.

maargoed, ik speel nog best wel vaak ter vermaak, maar er zijn legio verbeterpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Beleef anders wel heel veel plezier aan die 'armoede' anders ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 20:58
Morgoth schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:27:
Ik vind iedereen toch een stuk te negatief over pes 2008 en de komende pes. Stel dat pes 2009 precies hetzelfde is qua gameplay en features alleen grafisch ietsjes beter. Dan is het nog steeds het beste voetbal spel dat er te krijgen is. Uiteraard is er een hele hoop te verbeteren en lijken ze te laks te zijn om dat goed te doen, desalniettemin blijft het een verdraaid leuk spelletje om te spelen en is het nog steeds het leukste voetbal spel om te spelen. Dat is voldoende voor mij.
Het punt is alleen dat je dan +- 50 euro betaald voor alleen een nieuwe spelersdatabase en wat opgeschaalde textures, en dat is het gewoon niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-04 21:54
De reden waarom wij nog steeds PES2008 op de PS2 spelen, is omdat de PS3-versie gewoon ronduit kut is. En ik hoop dan ook dat ze de snelheid van de PS2 versie (zonder framedrops) kunnen evenaren.
Anders blijft de PS2 gewoon nog een jaartje draaien met PES2008 erin, hoe lelijk ik dat misschien ook vind, want ik zit echt te wachten op een PS3-versie die lekker speelt (graphics maken me niet zoveel uit, we zijn PS2 gewend :P )

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58
Qua gameplay zal PES2009 waarschijnlijk wel weer beter zijn dan FIFA. Aan de ene kant hoop ik stiekem een keer van niet, omdat Konami met de 'halve' licenties en nooit veranderende Master League nooit echt nieuwe dingen toevoegt. EA zal de gameplay van FIFA enorm om moeten gooien willen ze bij PES in de buurt komen en dat zal niet gebeuren. Dat wordt in oktober gewoon weer een master league starten, omdat die gameplay van FIFA echt niets is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat ze de opzet van de ML niet veranderen snap ik ook niet.
Je kunt een gewone League spelen waar je verder niks kunt wbt promoveren/degraderen/transfers/ Europees e.d. en daar heb je dus niks aan.
Als je een van de twee eruit sloopt kun je de ander fors uitbreiden, lijkt me niet zo heel veel werk in zitten.
Leaugue eruit en 10 ML poules lijkt mij een stuk beter.
Transfer systeem moet natuurlijk ook op de schop en het aanzienstatus van je team+spelers mag ook wel wat beter uitgewerkt worden.
Verder wat kleine verbeteringen van de scheids en de keepers en ik koop het spel blind. :)
Grafisch vind ik het prima [hoewel het sprinten er niet uitziet in herhalingen] en de menu layout zal me helemaal worst zijn.
Commentaar zet ik altijd op Spaans en vind ik ook niet echt belangrijk. [tuurlijk mag het beter]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:38:
[...]

Ja ze zijn ook allemaal nog wel goed maar zo duur en al wel oud.
Ow, je bedoelt voor de ML?

spoiler:
CB: Kompany
CB / SB, DMF: Heitinga
CB / LB: Dramé
CB / LB: Adeleye
CB / LB: Klavan
RB / CB: Zoro
CB Palmièri (reborn)
CB Schmidt (reborn)

Je kan ook selectief zoeken naar jonge speler met potentie: Negotiations > Search > Quick search > Select by future potential.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

Jaric kan ook tot een leuke centrale verdediger worden.

*tenminste vindt ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 23:01
Anoniem: 196025 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:23:
Jaric kan ook tot een leuke centrale verdediger worden.

*tenminste vindt ik...
Dude... dude... spelfouten zijn prima, maar sommige spelfouten zijn echt niet flex. :+

Ontopic: Ik ga denk ik opnieuw beginnen met m'n ML en dan met een slecht team, met Arsenal is er totaal niets meer aan, geen enkele uitdaging.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Moet zeggen dat master league zelfs op top player weinig voor stelt, en dat je belachelijk veel scoort maar ook tegen krijgt.

Zit nu in mijn derde seizoen, vorig seizoen D2 gewonnen en de beker. Top scorer met minimaal 20 goals meer dan de nummer 2 (die ook bij mij hoorde).

Zit nu in D1 sta ruim boven aan, is maar 1 ploeg die een beetje mee kan doen. Die hebben 40 goals gescoord in totaal en ik 80. Zij hebben er dan wel maar 12 tegen en ik 32, maar wedstrijden winnen met 3-1, 4-2, 5-3 is meer regel dan uitzondering. En heb dan nog niet echt echte toppers speel met:

Akinfeev
Lescott - Kompany - Zapata - Schut
Huddlestone
Jaoa Motinou
Odonkor - Lennon
Nani - Balletoni (die scoort zo achtelijk voor)

Ben bang dat als ik nu kampioen wordt en de beker weer win en volgend jaar de champions league dat de uitdaging dan wel redelijk weg is.

Wat ook een beetje onrealistisch is, is dat ik bijvoorbeeld nani voor niks heb kunnen halen terwijl dit echt wel een goede speler is (in het echt bij ManU) En bijvoorbeeld Shimuzi die speelt ook bij mij heb ik ook als rookie voor niks kunnen halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 09-08-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hmja, ik vrees dat ik ook zo'n beetje wel m'n laatste uitdaging gehad heb met de ML. Ik was begonnen met een Jong Oranje team, en heb er maar 2 spelers bijgekocht (een spits een verdediger). Ik had de tweede divisie alle NL's clubs gedaan behalve ajax, psv & feijenoord. De eerste divisie zijn alle topclubs + psv, ajax & feijenoord. Speelde weliswaar pas in het derde seizoen in de eerste divisie, maar ben nu in het vierde seizoen al eerste geworden in de ML, heb de beker gewonnen en heb de masters cup gewonnen (is dat de uefa cup variant?).

Weet niet wat nu nog een nieuwe leuke uitdaging zou kunnen zijn...

(Ik wil sowieso wel met echte bestaande spelers spelen, anders vind ik het toch niet echt leuk. Moet een beetje binding hebben met die spelers ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 20:37
Weet iemand nog een mooie patch met de laatste transfers en shirtjes van het nieuwe seizoen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:38:
Moet zeggen dat master league zelfs op top player weinig voor stelt, en dat je belachelijk veel scoort maar ook tegen krijgt.

[...]

Zit nu in D1 sta ruim boven aan, is maar 1 ploeg die een beetje mee kan doen. Die hebben 40 goals gescoord in totaal en ik 80. Zij hebben er dan wel maar 12 tegen en ik 32, maar wedstrijden winnen met 3-1, 4-2, 5-3 is meer regel dan uitzondering. En heb dan nog niet echt echte toppers speel met:
Ik kan hierbij aansluiten. Ik scoor echt veel meer doelpunten dan de tegenstander, maar krijg er ook veel meer tegen. Zo'n 80 goals scoor ik ook wel, maar krijg er inderdaad ook zo'n 25-35 tegen terwijl de nr 2 tot 5 iets van 15-25 tegen hebben en 40 gescoord.
[quote]
Morgoth schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 02:09:
[...]

de masters cup (is dat de uefa cup variant?).
Klopt.

European Masters Cup is de UEFA Cup in PES.
European Championship is de Champions League in PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Ik heb een PS3 en PES 2008 mogen lenen van mijn broer en probeer het spel onder de knie te krijgen, want ik word altijd ingemaakt.

Speelde vroeger vaak Fifa tot 2002.
Dingen die ik frustrerend vind of niet begrijp:

- Hoe kun je, wanneer je een vrije trap/corner neemt, passen naar een bepaalde speler? Hij kiest altijd de dichtstbijzijnde speler.

- Is het mogelijk om bij een vrije trap/corner de bal wat effect te geven?

- Als de bal onderweg is en dus nog geen speler heeft bereikt en ik op de pass knop druk, dan passt ie de bal wanneer de speler de bal aan neemt(ik gebruik de pass knop 'x' veel om druk te zetten).

- Soms passt de speler pas na 2-3 seconden(ook wanneer er geen tegenstander in de buurt zit).

- 9 van de 10 goals die ik tegen krijg worden veroorzaakt doordat mijn keeper de bal wegkaatst naar een speler van de tegenstander. Hoop dat ze de keepers wat slimmer maken in de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Yanik schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:52:
- Hoe kun je, wanneer je een vrije trap/corner neemt, passen naar een bepaalde speler? Hij kiest altijd de dichtstbijzijnde speler.
Dit kan niet. Het enige alternatief voor een normale hoge bal is een bal over de grond. Dit kan door bij het schieten de stick naar voren te duwen.
Richtingtoets naar links of rechts als het metertje getoond wordt. Dit is wel afhankelijk van de kwaliteiten (Swerve) van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181666

PromoX schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:06:
Richtingtoets naar links of rechts als het metertje getoond wordt. Dit is wel afhankelijk van de kwaliteiten (Swerve) van de speler.
Ik druk zelf altijd op het moment van trappen naar links of rechts, net als het drukken op Y voor een extra harde vrije trap. Heb het idee dat dat meer effect geeft :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 10-08-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Yanik schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:52:
Ik heb een PS3 en PES 2008 mogen lenen van mijn broer en probeer het spel onder de knie te krijgen, want ik word altijd ingemaakt.

Speelde vroeger vaak Fifa tot 2002.
Dingen die ik frustrerend vind of niet begrijp:
Ten eerste je even voor de duidelijkheid. Je kan PES 08 (en eigenlijk elke game met een beetje leercurve) niet na een paar uitjes onder de knie krijgen. In het begin had ik zelfs veel moeite met de basis controls. Wat ik wil zeggen dat het dus vrij normaal is dat zoiets je overkomt. :)
Het volgende zou kunnen helpen. Het eerste is uiteraard met de pijlentoets/D-pad naar links of rechts te drukken zo verplaatst het "zicht" en dus ook het mikpunt wat. De tweede mogelijkheid is met Manual pass. Manuals pass doe je met de rechter analoge stick. Je verplaats de stick in de richting waar je hem wilt, maar let op: als je van links naar rechts speelt is naar rechts op de analoge stick naar de richting van de doel van de tegenstander en naar links jouw doel enz. edit Escuus dat klopt niet het moet zijn: naar boven is richting doel van tegen stander en naar onderen is richting eigen doel links en rechts spreek dan voor zich. Nog een opmerking het maakt dus niet uit wat je "zicht" van de vrije trap nemer is, recht naar voren is dat hij de bal recht naar voren schiet ook al kijkt de vrije trap niet naar voren. /edit Dan druk je de stick in als een knop, hoe lang je dit vasthoud hoe harder je de bal schiet. Om een hoge bal te geven moet je L1 / LB knop ingedrukt houden voordat je de analoge stick indrukt. Deze Manual pass kan je ook tijdens de wedstrijd gebruiken en werkt hetzelfde als bij bijvoorbeeld vrije trappen. Persoonlijk vind ik deze Manual Pass erg moeilijk te hanteren, maar gebruik het wel eens bij vrije trappen bij op eigen helft. Ik wil dan vaak gewoon een rustige bal breed geven, wat dus niet lukt met het verschijnsel wat jij hier op doelt: het zogenaamde "automatisch" passen en om het feit dat je je zicht niet 360 of zelfs niet 180 graden kan draaien.
Wat PromoX zegt. Link of rechts op de D-pad.
- Als de bal onderweg is en dus nog geen speler heeft bereikt en ik op de pass knop druk, dan passt ie de bal wanneer de speler de bal aan neemt(ik gebruik de pass knop 'x' veel om druk te zetten).
Dat klopt, want de x knop is ook de pass knop als je de bal hebt. Als je de bal niet hebt is de x knop inderdaad "de bal veroveren". Echter als niemand de bal heeft hoef je niet de x knop in te drukken om hem te "veroveren" je zou in zo'n geval gewoon naar de bal toe moeten lopen zonder iets in te drukken om hem te pakken.
- Soms passt de speler pas na 2-3 seconden(ook wanneer er geen tegenstander in de buurt zit).
Er zit inderdaad wat vertraging in, maar het ligt ook aan wat factoren. Als je rent ben je minder responsief en een speler ook in het echt moet even in een goede positie aannemen om goed te kunnen passen. Verder heeft sommige skills hier wellicht wat mee te maken, misschien techniek?
- 9 van de 10 goals die ik tegen krijg worden veroorzaakt doordat mijn keeper de bal wegkaatst naar een speler van de tegenstander. Hoop dat ze de keepers wat slimmer maken in de volgende versie.
Het is inderdaad zo dat keepers in PES 08 veel kritiek krijgen. Ik heb wellicht wat tips nog, in de TS staat er trouwens ook nog wat.
  • Neem een goede formatie, waarbij je verdedigers niet de breed over de linie moet verspreiden.
  • Zet je Back Line en Offside trap goed. Wat is goed: bij back line hebben zowel A en C voor en nadelen. Ik heb hem zelf dan op B, maar probeer het eens uit (en dan niet met 1 wedstrijd maar meerdere). Offside trap is wel wat gerichter voor te zeggen. Als je geen verdedigers hebt met D-line is A niet aan te raden B is ook niet echt verstandig. Als je wel verdedigers hebt met D-line zou je het wel kunnen proberen. Zelf heb ik deze ook op B.
  • Je zou wat manual strategies kunnen toepassen. De meeste zijn echter voor aanvallen, maar pressure is wel soms een goeie. Deze manual strategies zorgt ervoor dat je wat dichter op de tegenstander staat. Samen met een wat verdedigende aanvalsbalk werkt dit best goed. Later meer over de aanvalsbalk.
  • Nog even een simpele tip, als je ruim voorsta mag je best wel eens in de laatste 10-15 min een extra verdediger inzetten voor een middenvelder of aanvaller.
  • En dan last but not least: je aanvalsbalk. Het heeft naar mijn mening wel degelijk effect om dit steeds te veranderen naar de situatie. In de Piggybacks guide staat dat de twee uiterste het beste vermeden kunnen worden, daar ben ik het wel mee eens maar betekend niet dat ze niet gebruikt mogen worden. Voor aanval is de oranje vaak genoeg, behalve als je in de laatste 10-15 minuten achterstaat en echt perse moet winnen (bijv. bij een knock uit toernooi). De blauwe gebruik je als je ruim voorsta en in de laatste 10-15 minuten wat extra druk krijgt van de tegenstander. Maar ook in wat andere gevallen zou je best deze blauwe mogen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 11-08-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Operations schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:38:

Zit nu in mijn derde seizoen, vorig seizoen D2 gewonnen en de beker. Top scorer met minimaal 20 goals meer dan de nummer 2 (die ook bij mij hoorde).

Akinfeev
Lescott - Kompany - Zapata - Schut
Huddlestone
Jaoa Motinou
Odonkor - Lennon
Nani - Balletoni (die scoort zo achtelijk voor)

Ben bang dat als ik nu kampioen wordt en de beker weer win en volgend jaar de champions league dat de uitdaging dan wel redelijk weg is.

Wat ook een beetje onrealistisch is, is dat ik bijvoorbeeld nani voor niks heb kunnen halen terwijl dit echt wel een goede speler is (in het echt bij ManU) En bijvoorbeeld Shimuzi die speelt ook bij mij heb ik ook als rookie voor niks kunnen halen.
Om hier nog even op terug te komen, ik ben dus kampioen geworden en heb de beker gewonnen (ben dus een S team met de meter helemaal vol). En de topscorer/MVP/topassist gever zitten in mijn team. Maar wat ik nog het meest irritante vind is dat ik geen enkele top speler kan binnenhalen. Heb geprobeerd: Torres/Sergio Ramos/Kaka/Ronaldinho/Robinho/Robben/C. Ronaldo/Villa/Terry/R. Ferdinand/Eto'o/Martins/Adriano (allemaal wingetal 0) e.d. Het enige moment wanneer ze willen is wanneer ze wat ouder worden lijkt het wel Henry is nu 32 en die heeft een wilgetal van 21.

Maar zelfs opkomende toppers als Martins/klavan/Drame/Heitinga/Alex/aguero die willen ook allemaal niet. Het lijkt wel alsof zodra de speler in het eggie ook een behoorlijke voetballer is hij niet te koop is.

Nu is het wel zo dat shimuzi en nani bijvoorbeeld voor niks te koop zijn als rookie en ook heel erg goed worden, dus het spel is wel door te komen maar ik wil juist ook wel is met een bekende spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Waar is trouwens ook al weer dat kleine blauwe metertje voor onder de groene conditie meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik heb al 100x tegen mezelf gezegd dat ik deze game spuugzat ben... en toch blijf ik het proberen...

Maar ik ben de Master League al 2 x gestopt, 1 x heel ver in het 2e seizoen, hoewel het lekker ging... Maar ik vind dat er nog zoveel oneffenheden in dit spel zitten... Deeltje 5 was toch echt één van de beste.

Grote irritaties:
- Een corner van de tegenstander staat gelijk aan een penalty zowat, want:
Als er van bovenin beeld een corner wordt genomen zie je niet wie er bij het doel staat en kan je die niet selecteren
Ook al heb je iemand bij het doel... springen kunnen ze kennelijk niet... en nu net er dat wel één deed was het gericht op eigen doel... zucht...

- Scheidsrechters wel héél erg streng... tegenstander kan dan ook makkelijk de bal afpakken, maar mijn spelers moeten het bijna altijd met licht geweld doen dat al te zwaar is voor de scheids

- In mijn 4-3-3 formatie wil ik een mooie voorzet geven naar het midden... maar de spits vindt het soms kennelijk leuker om naar de zijlijn toe te rennen... handig!

- Dubieuze arbitrage nogmaals: 3 minuten blessuretijd... bal in het voordeel voor mij... maar er wordt al heel snel voor rust gefloten... Einde extra tijd: 0 minuten blessuretijd... Gek genoeg duurt dit véél langer dan die 3 minuten eerder... en daarom scoort de tegenstander nog...

- Knoppentoewijzing: Chip Shot staat gelijk met de spurt-knop als een combi met schietknop, wat bij voornamelijk belangrijke momenten resulteert in een hoog zwak balletje over het doel...

PES2008 is echt een enorme stap achteruit t.o.v. PES5 (voor mij de hiervoor laatst gespeelde)... Wat een heerlijke game was dat! Totale controle over het spel en gewoon enorm (h)eerlijke wedstrijden, zoals het hoort.

Ik heb geen problemen om een wedstrijd te verliezen, maar dan moet het wel gewoon een eerlijke wedstrijd zijn en niet continu wedstrijden waarbij je tegen gewerkt wordt door de A.I.

Als deze bovengenoemde in PES2009 grotendeels niet weg gewerkt zijn dan zeg ik vaarwel voor even... Moeilijk! Maar ja, dan ga ik liever maar even richting het FIFA-kamp die grote verbeteringen lijkt te brengen.

En ja, gezien ik maar al te graag irritaties uit de weg ga indien mogelijk kap ik maar met PES2008 in single player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Operations schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:18:
Waar is trouwens ook al weer dat kleine blauwe metertje voor onder de groene conditie meter?
Bij de format setting bedoel je? Dat is de "accumulated fatique" of tewel nog de vermoeidheid die je van de vorige wedstrijden in de benen hebt. Als een speler veel wedstrijden achter elkaar laat spelen zal deze blauwe meter steeds voller lopen. (Dat snelheid waarmee dit gebeurt is wel van een aantal factoren afhankelijk zoals je "condiction" stat en hoeveel stamina heeft de speler over na de wedstrijden, dat wordt dan weer bepaald door je stamina je mentality en hoeveel de speler loopt per wedstrijd.

frusciflea schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:20:
Ik heb al 100x tegen mezelf gezegd dat ik deze game spuugzat ben... en toch blijf ik het proberen...

Maar ik ben de Master League al 2 x gestopt, 1 x heel ver in het 2e seizoen, hoewel het lekker ging... Maar ik vind dat er nog zoveel oneffenheden in dit spel zitten... Deeltje 5 was toch echt één van de beste.

Grote irritaties:
Als er van bovenin beeld een corner wordt genomen zie je niet wie er bij het doel staat en kan je die niet selecteren
Ook al heb je iemand bij het doel... springen kunnen ze kennelijk niet... en nu net er dat wel één deed was het gericht op eigen doel... zucht...
Klopt dat heb ik ook wel eens, maar heel vaak gebeurt het ook weer niet bij mij. Gok op 33% gaat erin. Het kan dus soms bij 1 corner in de wedstrijd doelpunt van de tegenstander zijn maar ook >10 corners en geen doelpunt vallen in een wedstrijd. Verder is het uiteraard van belang dat je kopsterke spelers in het strafschop gebied staan. Daarbij moet je rekening houden dat SB, DMF en soms CMF en AMF ook mee terug komen. Ten slotte is timing belangrijk, waarbij niet eens zoveel uitmaakt of je de desbetreffende speler bent. Ik zie namelijk ook geregeld dat er meerdere spelers van mijn team opspringen om de bal weg te koppen. Hierbij druk ik op de X / vierkantje / schietknop. Je moet op de knop drukken op het moment dat de speler zou moet en springen om te koppen.
- Scheidsrechters wel héél erg streng... tegenstander kan dan ook makkelijk de bal afpakken, maar mijn spelers moeten het bijna altijd met licht geweld doen dat al te zwaar is voor de scheids
Ben ik ook wel mee eens. Sliding doe ik dan haast nooit omdat dat ~ 85% bij mij voor een kaart zorgt ook al pak ik de bal imo. Ik de "zachte" tackle (A / X / passknop) wordt ik ook wel eens bestraft als overtreding of zelfs een kaart. Het beste is op het goede moment de A / X / passknop in te drukken en niet constant druk zetten bij de tegenstander, maar ook ik weet uit mijn ervaring dat dat best lastig kan zijn.
- In mijn 4-3-3 formatie wil ik een mooie voorzet geven naar het midden... maar de spits vindt het soms kennelijk leuker om naar de zijlijn toe te rennen... handig!
Dat zou aan de teamwork van de spelers kunnen liggen, maar gebeurt dit ook vaak / altijd?
- Dubieuze arbitrage nogmaals: 3 minuten blessuretijd... bal in het voordeel voor mij... maar er wordt al heel snel voor rust gefloten... Einde extra tijd: 0 minuten blessuretijd... Gek genoeg duurt dit véél langer dan die 3 minuten eerder... en daarom scoort de tegenstander nog...
Dit ligt volgens mij o.a. er aan hoe lang je speelsessie hebt ingesteld, speel je 5, 10 ,15 enz. min? Waarbij het logisch is dat bij 5 min speelsessie de tijd sneller voorbij gaat dan een 15 min sessie. Wat ook een rol speel is het volegende. In PES 2008 merk ik duidelijk dat de regel wordt toegepast dat als een team de bal heeft ergens voorin dat de scheitrechter het spel door moet laten gaan totdat de aanval is afgebroken, wanneer jij de bal afpak zou de scheitsrechter kunnen zeggen dat de aanval is afgebroken en fluit af. Ook is het zo dat door deze regel het spel in het middenveld en als de bal uitgaat de scheitsrechter pas fluit wil je nog een laatste aanval doel zou je snel moeten counteren om even snel door het middenveld te komen. Ik heb zelf namelijk een keer gehad dat in blessuretijd beide ploegen nog kansen kregen omdat er steeds snel gecounterd werd.
- Knoppentoewijzing: Chip Shot staat gelijk met de spurt-knop als een combi met schietknop, wat bij voornamelijk belangrijke momenten resulteert in een hoog zwak balletje over het doel...
Schiet je niet gewoon te zwacht met bij een chip shot?
PES2008 is echt een enorme stap achteruit t.o.v. PES5 (voor mij de hiervoor laatst gespeelde)... Wat een heerlijke game was dat! Totale controle over het spel en gewoon enorm (h)eerlijke wedstrijden, zoals het hoort.

Ik heb geen problemen om een wedstrijd te verliezen, maar dan moet het wel gewoon een eerlijke wedstrijd zijn en niet continu wedstrijden waarbij je tegen gewerkt wordt door de A.I.

Als deze bovengenoemde in PES2009 grotendeels niet weg gewerkt zijn dan zeg ik vaarwel voor even... Moeilijk! Maar ja, dan ga ik liever maar even richting het FIFA-kamp die grote verbeteringen lijkt te brengen.

En ja, gezien ik maar al te graag irritaties uit de weg ga indien mogelijk kap ik maar met PES2008 in single player...
Het is wel zo dat PES 2008 niet super is ontvangen. De game leek niet af en zat redelijk wat bugs en fouten in. Je zou nog even terug kunnen naar PES 5, toch? Voordat PES 2009 uitkomt, waarbij ze zeggen dat het weer een duidelijke verbetering zou zijn ook online. Dit wil zeggen dat ik je wil tegenhouden om naar de concurrent over te stappen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 23:01
Bij de corner is het raadzaam om ook je keeper te laten uitkomen, dus als je ziet dat de bal in het 5m gebied terecht komt, of in het bereik van je keeper, dan moet je hem laten komen en de bal laten boksen. Als de bal buiten het bereik van de keeper is moet je hem op de lijn laten staan, en gewoon het kopduel aangaan met je verdedigers. Timing is dan belangrijk, maar zelfs al kopt de tegenstander dan kun je de bal nog tegenhouden omdat hij van ver moet koppen.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181666

RobertJ schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:51:
Bij de corner is het raadzaam om ook je keeper te laten uitkomen, dus als je ziet dat de bal in het 5m gebied terecht komt, of in het bereik van je keeper, dan moet je hem laten komen en de bal laten boksen. Als de bal buiten het bereik van de keeper is moet je hem op de lijn laten staan, en gewoon het kopduel aangaan met je verdedigers. Timing is dan belangrijk, maar zelfs al kopt de tegenstander dan kun je de bal nog tegenhouden omdat hij van ver moet koppen.
Wel oppassen dat je keeper de bal bij het uitkomen niet in het eigen doel bokst, heb dat al meerdere keren gehad :*) |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik laat persoonlijk nooit de keeper uitkomen, omdat ik bang ben voor het geval dat hij niet de bal kan pakken en lekker in een leeg doel gekopt kan worden. Als ik hem laat staan kan ik ook de computer gestuurde keeper de schuld geven. :P Ook om het feit dat Thyss zegt is wel erg vervelend. Zo doe de keeper (van mij maar ook van de tegenstander) nog wel eens meerdere domme dingen. Maar het is niet zo dat het slecht is om de keeper uit te laten komen heb even gedacht om die tactiek ook toe te passen, maar heb besloten dat niet echt toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 15:57

^^0nMe

Got Babana's?

Morgoth schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 02:09:
Hmja, ik vrees dat ik ook zo'n beetje wel m'n laatste uitdaging gehad heb met de ML. Ik was begonnen met een Jong Oranje team, en heb er maar 2 spelers bijgekocht (een spits een verdediger). Ik had de tweede divisie alle NL's clubs gedaan behalve ajax, psv & feijenoord. De eerste divisie zijn alle topclubs + psv, ajax & feijenoord. Speelde weliswaar pas in het derde seizoen in de eerste divisie, maar ben nu in het vierde seizoen al eerste geworden in de ML, heb de beker gewonnen en heb de masters cup gewonnen (is dat de uefa cup variant?).

Weet niet wat nu nog een nieuwe leuke uitdaging zou kunnen zijn...

(Ik wil sowieso wel met echte bestaande spelers spelen, anders vind ik het toch niet echt leuk. Moet een beetje binding hebben met die spelers ;))
Een nieuwe uitdaging zou zijn om jezelf of een andere voetballer aan te maken en in een bestaande team te plaatsen om vervolgens met fix cursor op die aangemaakte speler de ML te spelen (zet de moeilijkheidsgraad dan wel gelijk op max of 1 treetje lager). Ik kan je vertellen dat het dan gelijk een stuk uitdagender is afhankelijk van wat voor speler je hebt aangemaakt en in welk team je speelt. De CPU speelt je alleen aan als je je vrijloopt en af en toe erger je je net als irl kapot aan je medespelers die een kans missen of slecht verdedigen. :P Dan heb je meteen ook alvast een voorbereiding op die nieuwe 10 vs 10 mode in PES 2009.

Ik heb al een keer gespeeld als de nieuwe Giggs bij ManU, mezelf als controlerende mid bij Feyenoord en als one man show bij Excelsior. ^^

Wat misschien ook leuk is (werkt beter bij multiplayer met een vriend naast je) is om exotische formaties uit te proberen. We spelen nu in een custom ML met alle topteams in de hoogste divisie met een soort Co Adriaanse-taktiek: 4-3-3 waarbij de backs bij balbezit opschuiven naar het centrum van het middenveld waardoor je achterin 1-op-1 speelt en over het hele veld kan pressen. :D Soms spelen we de topteams helemaal zoek met droomvoetbal ala Arsenal (2000) of Barca van een paar jaar terug, maar worden we ook wel eens geslacht door teams bij de omschakeling met "smerige" spelers als messi, adriano, rooney. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:35

JvdM

<---->

Ik ben ook redelijk uitgekeken op de spelmodi van PES2008, maar niet op de game zelf. ML al paar keer uitgespeeld. EK en WK gewonnen op moeilijk met een van de slechtste teams (dat is wel heel tof als je je winnende in de finale met n vrije trap erin schiet :D )

Kan iemand mij info geven over hoe ik updates bij PES installeer, nieuwe spelers / teams / leagues etc ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264388

Ik ben van plan PES 2008 op de Xbox 360 te halen! Maar is er nog steeds zoveel lag op Xbox Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JvdM schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:22:
Ik ben ook redelijk uitgekeken op de spelmodi van PES2008, maar niet op de game zelf. ML al paar keer uitgespeeld. EK en WK gewonnen op moeilijk met een van de slechtste teams (dat is wel heel tof als je je winnende in de finale met n vrije trap erin schiet :D )

Kan iemand mij info geven over hoe ik updates bij PES installeer, nieuwe spelers / teams / leagues etc ? :)
Je kan niet updates in de vorm van nieuwe spelers / teams enz. van Konami installeren het kan wel met third party programma's. Zie daarvoor de topic start.

Anoniem: 264388 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:03:
Ik ben van plan PES 2008 op de Xbox 360 te halen! Maar is er nog steeds zoveel lag op Xbox Live?
Ik heb dan wel geen Xbox 360, maar ik wil je niet aanraden dit deel (PES 2008) te kopen voor online. Je kan beter wachten tot PES 2009, die in het najaar uitkomt, daar schijnt Konami meer zijn best te hebben gedaan voor het online gedeelte. De prijs daarvan zal dan wel hoger zijn dan PES 2008 nu, maar als je nu PES 2008 aanschaft voor het online gedeelte zal je hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld zijn. Om nog even terug te komen op je vraag: na de twee patches die Konami heeft uitgebracht waren de laatste berichten dat het online nog vaak niet goed gaat. Er was wel verbetering te merken maar soepel en goed loopt het nog niet altijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 17-08-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:01
Anoniem: 264388 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:03:
Volgens mij is er nog steeds lag op de X360. Ik heb zelf een PS3 en PES 2008 en ik ga ervan uit dat het op de X360 niet veel anders zal zijn!

Je kan het beste nog even wachten totdat PES 2009 over 2 maandjes uitkomt en dan kijken naar de reviews of het online gedeelte dan wel goed functioneert.

Edit: of je moet natuurlijk voor een budget game gaan maar dan loop je wel een jaartje achter..

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-08-2008 15:23 ]

• Morgoth
^^0nMe schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:10:
[...]

Een nieuwe uitdaging zou zijn om jezelf of een andere voetballer aan te maken en in een bestaande team te plaatsen om vervolgens met fix cursor op die aangemaakte speler de ML te spelen (zet de moeilijkheidsgraad dan wel gelijk op max of 1 treetje lager). Ik kan je vertellen dat het dan gelijk een stuk uitdagender is afhankelijk van wat voor speler je hebt aangemaakt en in welk team je speelt. De CPU speelt je alleen aan als je je vrijloopt en af en toe erger je je net als irl kapot aan je medespelers die een kans missen of slecht verdedigen. :P Dan heb je meteen ook alvast een voorbereiding op die nieuwe 10 vs 10 mode in PES 2009.

Ik heb al een keer gespeeld als de nieuwe Giggs bij ManU, mezelf als controlerende mid bij Feyenoord en als one man show bij Excelsior. ^^
Dat is misschien wel leuk ja, ga er eens naar kijken :). Het is dan natuurlijk wel totaal ander spelletje, maar wel het proberen waard.
Wat misschien ook leuk is (werkt beter bij multiplayer met een vriend naast je) is om exotische formaties uit te proberen. We spelen nu in een custom ML met alle topteams in de hoogste divisie met een soort Co Adriaanse-taktiek: 4-3-3 waarbij de backs bij balbezit opschuiven naar het centrum van het middenveld waardoor je achterin 1-op-1 speelt en over het hele veld kan pressen. :D Soms spelen we de topteams helemaal zoek met droomvoetbal ala Arsenal (2000) of Barca van een paar jaar terug, maar worden we ook wel eens geslacht door teams bij de omschakeling met "smerige" spelers als messi, adriano, rooney. ;)
Exotische formaties ben ik ook maar mee begonnen ;), ik speel nu 3-6-1, en eerlijk gezegd: geniaal. Ik was altijd al van 4-5-1, maar nog een spelertje erbij in het middenveld is fantastisch, en met drie goede verdedigers gaat het prima. Ik speel dan met 3 CB's, 2 CMF's, 2 SMF's, 2 AMF's en 1 CF.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
frusciflea schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:20:

Grote irritaties:
Als er van bovenin beeld een corner wordt genomen zie je niet wie er bij het doel staat en kan je die niet selecteren. Ook al heb je iemand bij het doel... springen kunnen ze kennelijk niet... en nu net er dat wel één deed was het gericht op eigen doel... zucht...
Dit herken ik wel. Tegenstander krijgt slechts 2 a 3 kansen per wedstrijden en scoort meestal 1 goal uit een corner.
Andersom werkt het ook door je centrale verdedigers (vaak lang en kopsterk) mee te laten doen bij een corner voor jou. Op deze manier pakt bij mij Toure zijn goaltjes mee.
Dit is toch echt een kwestie van oefenen. Je moet ook niet "domweg" achter een tegenstander aanrennen met je tackle knop ingedrukt (ps3=X) en een sliding moet je helemaal goed timen.
Ik gebruik tackle pas op het laatste moment, meestal probeer ik lopende de bal af te pakken zonder uberhaupt een tackle te gebruiken. Heb meestal dan ook amper een gele kaart. Een sliding moet je alleen doen als het echt kan en perfect wordt uitgevoerd (of een doorgebroken speler natuurlijk)
Inderdaad herkenbaar, ik denk dat je dit met je tactiek wel kan instellen.
Blessuretijd is altijd spannend, vaak om de tegenstander een extra aanvaller brengt t.k.v. een verdediger. Als je 3 spitsen speelt, zou ik het laatste kwartier (bij voorsprong) een spits wisselen voor een verdediger of verdedigende middenvelder.
Je hebt twee manieren van lobben:
tradionele lob: die eigenlijk alleen werkt als de keeper voor zijn doel staat en succes is minimaal
Chippie over de keeper: effectief op het laatste moment net voordat de keeper al glijdend de bal van je probeert af te pakken, dan chip je de bal vlak over de keeper heen. Timen is cruciaal en niet alle keepers duiken.

PES2008 is gewoon weer wennen en dat zal 2009 ook waarschijnlijk zijn. Overstappen naar FIFA zal ik dus ook weer niet doen. PES blijft PES en blijft qua gameplay gewoon formidabel tov FIFA.

wijze woorden

• Gaius
  • Niet online
Zosas schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:19:

Blessuretijd is altijd spannend, vaak om de tegenstander een extra aanvaller brengt t.k.v. een verdediger. Als je 3 spitsen speelt, zou ik het laatste kwartier (bij voorsprong) een spits wisselen voor een verdediger of verdedigende middenvelder.
Das nou juist één van de sterkere punten van PES vind ik. Als jij met 1 à 2 goals voorstaat gaat de computer tegen het einde van de wedstrijd aanvallender spelen. Welnu, als je nu een spits eruit haalt probeer je de pressie van de computer tegen te gaan. Maar, als je die spits laat staan, ben je misschien wel iets kwetsbaarder, maar omdat de tegenpartij achterin 1 op 1 is gaan spelen heb je ook meer kans om eens lekker te counteren.

Daarbij, door van formatie te wisselen, gooi je je automatismen uit het raam. Ik laat dus lekker mn spits staan. Scoren is leuker dan geen goal tegen krijgen. Soms gaat fout en verspeel je de wedstrijd, soms gaat het goed en scoor je een heerlijke doelpunt omdat je die paar verdedigers die er nog staan finaal zoek speelt en meestal maakt het toch geen reet uit omdat de scripting heeft bepaald dat de tegenpartij tóch wel scoort. Het maakt namelijk weinig uit of er nu 5 of 6 van jou spelers wegrennen voor de aanstormende spits + bal. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gaius op 21-08-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ligt het aan mij of is pes zo dood als wat? Ik kan werkelijk nergens een patch met de laatste transfers vinden. Vroeger was dit wel anders :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-04 15:12
Heb je ook al gekeken naar de WECN Patch2008? Alle transfers zijn up2date van seizoen 07-08 en er zijn een paar clubs enzo toegevoegd.

Het is alleen wel een gedoe om het te installeren, ik deed er meer dan een uur over!!

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 11:05
Maverick schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:47:
Ligt het aan mij of is pes zo dood als wat? Ik kan werkelijk nergens een patch met de laatste transfers vinden. Vroeger was dit wel anders :{
Wat dacht je van de grootste online PES editting community? http://forums.evo-web.co.uk. Forum staat vol met patches, addins, kits, faces, rosters, chants.... Op http://www.gamingaccess.com worden de meeste files ook aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Joss schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:16:
[...]

Wat dacht je van de grootste online PES editting community? http://forums.evo-web.co.uk. Forum staat vol met patches, addins, kits, faces, rosters, chants.... Op http://www.gamingaccess.com worden de meeste files ook aangeboden.
Nou ik heb me op evo-web geregged maar een option file met de laatste transfers (hoeft niet op de dag te kloppen uiteraard) kan ik niet vinden. Alleen ontzettend oude patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Misschien even wachten tot de transfermarkt weer gesloten is volgende week? Ik hoop wel dat er dan een patch komt die alle transfers regelt voor komend seizoen... (heb zelf vast vd vaart bij Real gezet ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04-2023
Woohoo, donderdag a.s. zowel de demo van FIFA 09 als PES 2009 op PSN! Klik!

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 08:28

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

CaptainCharisma schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:31:
Woohoo, donderdag a.s. zowel de demo van FIFA 09 als PES 2009 op PSN! Klik!
Hold your horsies...
News coming through from PESFAN today suggests that the PELLUK leak claiming a PES 2009 Demo would hit the Xbox Live and PSN on the 11th is not entirely true. PESFAN spoke to Konami this morning and were informed that it is more likely that the demo would be released around 3 weeks before release (17th October) and will feature clubs as well as national sides in a 5 minutes exhibition match.
http://www.winningelevenb...es-2009-demo-uncertainty/

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:34
Denk je even een Spaanse league te spelen met Real op Professional.. in de eerste 4 wedstrijden 4 eigen goals :r Wat is het soms toch een enorm boutspel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik denk dat Konami wacht op EA met de release.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maverick schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:14:
[...]

Nou ik heb me op evo-web geregged maar een option file met de laatste transfers (hoeft niet op de dag te kloppen uiteraard) kan ik niet vinden. Alleen ontzettend oude patches.
http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=48684

Oa (bijna) alle tranfsers, alle nieuwe clubs, mooie logo's, veel stadions etcetera etcetera. Wel bundesliga ipv eredivisie en dus alleen ajax, feyenoord en PSV. Maar wel hele vette patch om het nog even offline vol te houden tot aan 2009.

• Coeluh
ZieMaar! schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:38:
[...]

http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=48684

Oa (bijna) alle tranfsers, alle nieuwe clubs, mooie logo's, veel stadions etcetera etcetera. Wel bundesliga ipv eredivisie en dus alleen ajax, feyenoord en PSV. Maar wel hele vette patch om het nog even offline vol te houden tot aan 2009.
Mmm, ik heb superpatch gedownload, maar die is niet helemaal top. Ik heb geen zin om alles zelf te instaleren

OK: SuperPatch is officieel kut, T-Patch is zo relax!

[ Voor 5% gewijzigd door Coeluh op 20-09-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dus toch gedownload en geinstalleerd (als je het al zo mag noemen?). Ik ben er ook erg tevreden mee, ook al is het nu een kitserver map van dik 2 GB, maar het ziet er wel goed uit.

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 18:48
Kan iemand mij helpen?

Ik zit met een probleem. Ik zit is week 52 van 2025 maar als ik naar de eerste week van 2026 wil gaan loopt het spel vast. Is hier een oplossing voor? Want ik graag verder met mijn team verder C.Ronaldo, Ronaldo, Ronaldinho, Nedved, R Carlos, Del Piero, Andriano, Rooney en nog meer Top spelers.
*knip*
Alvast bedankt.
*knip*
Groeten zijn niet nodig en de bedoeling van het forum is zeker niet dat de oplossing naar je gemaild wordt. Daarnaast post je ook nog 's in het verkeerde topic. Bij deze dan ook verplaatst.

[ Voor 26% gewijzigd door PromoX op 27-09-2008 10:59 ]

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

goosche schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:57:
Kan iemand mij helpen?

Ik zit met een probleem. Ik zit is week 52 van 2025 maar als ik naar de eerste week van 2026 wil gaan loopt het spel vast. Is hier een oplossing voor? Want ik graag verder met mijn team verder C.Ronaldo, Ronaldo, Ronaldinho, Nedved, R Carlos, Del Piero, Andriano, Rooney en nog meer Top spelers.

Als hier een oplossing voor is graag mailen naar me.

Alvast bedankt.

Groet,
Goosche
roberto carlos? die zit in 2025 toch allang in het bejaardetehuis?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Coeluh
goosche schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:57:
Kan iemand mij helpen?

Als hier een oplossing voor is graag mailen naar me.

Alvast bedankt.

Groet,
Goosche
Ik denk dat je maar tot 2025 kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
DenniZ schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 08:09:
[...]

roberto carlos? die zit in 2025 toch allang in het bejaardetehuis?
Als een speler oud wordt zal hij stoppen, maar na 1 of 2 jaar zal hij terugkomen als jonkie "reborn speler". :)

Verder ben ik zelf nog (lang) niet bij de 2025 met ML. Wat Coeluh zegt zou kunnen, maar dat zou wel raar zijn. Aan de andere kant zitten er wel veel bugs in PES 2008 dat dit er ook wel 1 van kan zijn. Heb je het originele spel? Heb je verder costum patches geïnstalleerd?
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis!