Postius schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:45:
Heeft hier iemand (uitgebreidde ervaring) met het editten/maken va eigen spelers?
Het is me gelukt een vrienden elftal te maken van gewoon gebalanceerde spelers. De mannetjes zijn niet te goed en te slecht maar toch heb ik een paar vragen want perfect is het nog niet.
-Wat is eigelijk de beste groeisneldheid die je kan instellen, of wat is het verschil. En ja ik kan wel lezen maar wil weten of iemand er praktijk ervaring mee heeft.
Je kan het verschil zelf zien als je bij een speler een bepaalde stats hebt gegeven. Die speler in een (willekeurig) team zet. Daar een ML mee start en dan zie je de groeigrafiek zelf.
-Hierna wil ik een team maken met alleen maar 17 jarigen die dan na 3-4-5-6 seizoenen goed worden. Wat voor stats moet ik die meegeven? Kan ik het best ekijken naar andere 17 jarigen en het daarvan jatten(de stats) en maar op het beste hopen?
Heb met zelf gemaakte spelers ook een beetje zitten rommelen, en ben tot het volgende gekomen:
- De gemiddelde van de eerste ~10 stats hebben relevantie of je groeicurve. Dus 10 stats 99 geven en de rest 1 heeft geen zin voor de groeicurve.
- Als je je speler te goed maakt (stats = 80+) kan hij (uiteraard) niet veel groeien.
- Een prijs van de speler stijgt als een stat van x9 (dus na 59, 69 enz.) En ook hoe hoger de stats hoe meer het kost.
- Ik heb het gevoel dat een zelf gecreëerde speler op een leeftijd van 17 jaar nooit echt veel meer dan 13 punten kan groeien.
Om de stats te jatten van bestaande 17 jarige is niet heel slim, want die zijn niet altijd even goed (niet goed gebalanceerd) vind ik. Daarnaast zal de door jou gecreëerde speler nooit echt identiek zijn aan de "echte" speler.
-Wat zijn algmene tips voor een goede speler die dus niet te sterk maar niet te zwak is. Ik kan ondertussen zelf redelijk gebalanceerde spelers maken maar het kost veel trail&error.
Hoe bedoel je niet te goed niet te zwak? Hoe hoger de stat hoe beter. En tja, het ligt er een beetje aan wat je goed vind en welke stats je belangrijk vindt.
Edit: En wat is de best grow type? Ik ga ervannuit dat het laat is maar er is helemaal nergens wat informatie te vinden over hoe je een beetje normale spelers maakt. Ja je kan naar de huidige kijken alles. Maar toch er is maar bar weinig info

Ligt er ook aan wat je het prettigst vind. Wil je een snel groeiende speler en die snel verkopen, of een wat langzamere, maar wel een speler die je wat langer kan houden. Het spreekt bijna allemaal voor zich. Start zoals ik eerder zei anders even een ML met je gecreëerde speler en dan zie je het gewoon.
Morgoth schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:24:
Vind het maar gek. Afgelopen seizoen met m'n ML kampioen geworden en de masters cup gewonnen, dus ik dacht voor het nieuwe seizoen (doelstelling is om weer kampioen te worden en deze keer de championship te winnen) ga ik eens iets nieuws proberen. Ik werkte met een 4-2-3-1 opstelling en ben nu overgestapt naar 3-2-3-2. Dus dat zijn 3 CB's, 2 DMF's, 2 SMF's, een AMF en 2 CF's. Ik dacht, verdedigen zal daardoor wellicht wat moeilijker worden, wat meer goals tegen, maar in de aanval moet ik een stuk sterker worden en dus ook meer doelpunten voor scoren.
Maar ik vind het maar verdacht lastig om te scoren met deze nieuwe opstelling, het lijkt wel zelfs iets minder te zijn dan met m'n vorige opstelling en het loopt allemaal een stuk moeizamer. Ik win nog steeds over het algemeen wel (sta nu 3e in de competitie in week 12), maar makkelijk scoren ho maar...
Waarom maakt je het jezelf dan ook zo onnodig moeilijk.

Ik zou gewoon bij die oude opstelling blijven. Om even een mogelijk reden te noemen: heb je nieuwe spelers gekocht? Hebben de spelers een hoge of lage TeamWork? Zijn er moeilijkere tegenstanders bij gekomen / de andere clubs grote aankopen gedaan?
[
Voor 18% gewijzigd door
Regeneration op 07-04-2008 21:11
]