[Multi] Pro Evolution Soccer 2008 - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 53.637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik speel bijna altijd met 4-3-3 met de punt naar voren. Ik heb geen formatie als het slecht gaat. Dan doe ik gewoon de aanvalsbalk hoger. Als ik ruim voor sta en de computer gestuurde tegenstadner weer zo nodig een extra aanvaller erin zet, dan ga ik wel over op een wat meer verdedigend ingestelde formatie: 5-4-1, met twee DMF's en twee SMF's of een DMF en een CMF. Dat licht aan wat de formatie van de tegenstander is. Let er trouwens überhaupt iemand ook op de formatie van de tegenstander? En pas je jouw formatie daar dan op aan? Ik in ieder geval niet, mijn formatie heeft meestal wel genoeg defensieve capaciteiten.

offtopic:
@amahusu ik kan je friendcode in de TS zetten als je wilt, maar welke is het
hier zeg je: 2707 1482 5205
en hier zeg je: PAL: 0817 3687 9693
Of heb je er gewoon twee. (Als ik nu iets doms zeg: ik heb geen Wii dus weet ook niet hoe de friendcode systeem echt werkt... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ik speel bijna altijd met 4-3-3 met de punt naar voren. Ik heb geen formatie als het slecht gaat. Dan doe ik gewoon de aanvalsbalk hoger. Als ik ruim voor sta en de computer gestuurde tegenstadner weer zo nodig een extra aanvaller erin zet, dan ga ik wel over op een wat meer verdedigend ingestelde formatie: 5-4-1, met twee DMF's en twee SMF's of een DMF en een CMF. Dat licht aan wat de formatie van de tegenstander is. Let er trouwens überhaupt iemand ook op de formatie van de tegenstander? En pas je jouw formatie daar dan op aan? Ik in ieder geval niet, mijn formatie heeft meestal wel genoeg defensieve capaciteiten.
Soms als het echt niet goed loopt wil ik weleens aan de hand van de formatie van de tegenstander mijn eigen opstelling aanpassen... (meestal zonder restultaat :P)...

Hey hoe zet je btw die aanvalsbalk hoger dan?? Ik doe dat nooit manual!

[ Voor 6% gewijzigd door Freshnezz op 27-03-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Regeneration schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:45:

offtopic:
@amahusu ik kan je friendcode in de TS zetten als je wilt, maar welke is het
hier zeg je: 2707 1482 5205
en hier zeg je: PAL: 0817 3687 9693
Of heb je er gewoon twee. (Als ik nu iets doms zeg: ik heb geen Wii dus weet ook niet hoe de friendcode systeem echt werkt... :P)
ene is voor de US versie en de andere voor de PAL versie, maar aangezien iedereen vanaf morgen de PAL versie gaat spelen komt die andere eigenlijk te vervallen :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Postius schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:54:
[...]

Ik speelde altijd 4-3-3 maar ik vind de 2 buitenste verdedigers onnuttig.
Ik vind de buitenste verdedigers juist erg handig. Ze komen vrij vaak mee op en halen bij mij soms zelfs de achterlijn om een voorzet te geven. De DMF is bij mij dan ook een erg belangrijke speler. Die loopt erg veel gaten dicht waardoor ik verdedigend toch niet heel erg kwetsbaar ben. Ik krijg dan misschien wel wat meer goals tegen, maar ik scoor ook veel meer.
Regeneration schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:45:
Let er trouwens überhaupt iemand ook op de formatie van de tegenstander? En pas je jouw formatie daar dan op aan? Ik in ieder geval niet, mijn formatie heeft meestal wel genoeg defensieve capaciteiten.
Ik let er nooit op. Speel altijd m'n eigen tactiek. Wat ik nog wel 's doe is wanneer de CPU met 3 verdedigers gaat spelen ik 2-4-4 ga spelen. Verdedigend staat het dan nog steeds vrij goed en aanvallend heb je veel meer mogelijkheden.
Freshnezz schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:22:
Ik heb 'm standaard op semi auto, maar ik schakel nog wel 's over naar auto-attack, als ik wat aanvallender wil spelen. Auto-defend of Manual gebruik ik ook nooit.

[ Voor 55% gewijzigd door PromoX op 27-03-2008 18:32 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Freshnezz schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:22:
[...]
Soms als het echt niet goed loopt wil ik weleens aan de hand van de formatie van de tegenstander mijn eigen opstelling aanpassen... (meestal zonder restultaat :P)...
Dat doe ik heel soms ook. Vaak ook zonder resultaat. :P Laatste tijd eigenlijk niet meer zo, omdat ik toch alles win. :P
Je kan je aanvalsbalk aanpassen door: L2/LT en dan tegelijk R1/RB om aanvalbalk omhoog of R2/RT om aanvalsbalk omlaag te halen. Je kan dit in elke mode trouwens doen, zelfs als je hem op auto heb staan, maar hij zal hem gauw genoeg zelf weer regelen. Ik vind dat niet prettig en daarom heb ik hem op manual. In het begin is het erg wennen, je moet veel nadenken wat je moet doen en vaak laat je hem ook staan, bijv. na een aanval op oranje terwijl je weer moet verdedigen, maar uiteindelijk werkt het voor mij gevoel wel beter.

amahusu schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:40:
[...]

ene is voor de US versie en de andere voor de PAL versie, maar aangezien iedereen vanaf morgen de PAL versie gaat spelen komt die andere eigenlijk te vervallen :)
Ok. :)

PromoX schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:23:
[...]

Ik vind de buitenste verdedigers juist erg handig. Ze komen vrij vaak mee op en halen bij mij soms zelfs de achterlijn om een voorzet te geven. De DMF is bij mij dan ook een erg belangrijke speler. Die loopt erg veel gaten dicht waardoor ik verdedigend toch niet heel erg kwetsbaar ben. Ik krijg dan misschien wel wat meer goals tegen, maar ik scoor ook veel meer.
Daar ben ik het ook wel mee eens, alleen vind ik dat soms de SB te vaak mee naar voren komt. Dan laten ze soms echt te veel ruimte achter, daar heb ik dus mijn DMF's ook voor. Heb mijn formatie dus zo gezet dat ik er zelfs twee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 13:13

^^0nMe

Got Babana's?

Voor de masterleague is 4-3-3 met de punt naar achter ook mijn favoriete opstelling en eigenlijk ook de optimale opstelling voor de meeste speelstijlen. Want ondanks dat de cpu op een aantal punten cheat is ie wel zeer goed te pakken op zijn zwakke punt: De omschakeling wanneer ze achter staan. De backs van de tegenstander komen dan bij corners helemaal mee naar voren en laten de vleugelspitsen ongedekt. Verder ontstaat er bij balverlies van de tegenstander op jouw deel van het veld een situatie waarin het bij hun achterin 1 op 1 staat of zelfs 3 aanvallers tegen 2 centrumdefs.

Zo heb ik op topclass en masterleague op hard Barca in de CL met 10-1 weggecounterd na een vroege 1-0 voorsprong. :P Die ene tegengoal viel trouwens uit zo'n bekende vrije trap rond de 16 die 9 van de 10x in de hoek wordt gekruld. Het is op zich wel eenvoudig te verdedigen als je een mannetje bij de paal achter het muurtje laat staan om eruit te koppen, maar dat vind ik wel erg zwak om steeds te doen omdat de cpu nooit een andere hoek kiest (net zo cheap als steeds een penalty door het midden schieten ;)).

Ik heb inmiddels ook PES 2008 op de Wii mogen spelen en het is zeker een juweeltje geworden, ook qua interface met opstelling aanpassen etc. Alleen het verdedigen gaat nogal lastig, bijna net zo slecht als toen ik voor het eerst manual player select gebruikte in PES :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:40:
[...]

Dus je gaat de PES USA verkopen zeg maar...?! ;)

Vertel, waarom heb je 2 versies van PES voor de Wii, of had je in eerste instantie geen zin om zo 'lang' op de PAL versie te wachten?

*amahusu & Regeneration, nog bedankt voor de regio-uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:54:
[...]

Dus je gaat de PES USA verkopen zeg maar...?! ;)

Vertel, waarom heb je 2 versies van PES voor de Wii, of had je in eerste instantie geen zin om zo 'lang' op de PAL versie te wachten?

*amahusu & Regeneration, nog bedankt voor de regio-uitleg.
ik pluk ze ergens anders vandaan dan uit een winkel ;), dus heb zelfs ook nog een JAP versie hier liggen :p

overigens las ik vandaag dat het wel mogelijk moet zijn om wereldwijd tegen elkaar te spelen online. Dus wellicht dat alle online services nog niet geactiveerd zijn. Hoop wel dat ze dat gaan fixen, want het zou stom zijn als je niet eens tegen mensen van buiten de EU kan spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door amahusu op 28-03-2008 02:16 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

En op de WII kan je wel gewoon online zonder lag?

Dat had ik gelezen ergens. Maar hoe kan dat dan dat de xbox360 en ps 3 wel heel veel lag hebben?

Dan hebben ze toch gewoon prutswerk a 65 euro pp afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 02:13:
[...]

ik pluk ze ergens anders vandaan dan uit een winkel ;), dus heb zelfs ook nog een JAP versie hier liggen :p

overigens las ik vandaag dat het wel mogelijk moet zijn om wereldwijd tegen elkaar te spelen online. Dus wellicht dat alle online services nog niet geactiveerd zijn. Hoop wel dat ze dat gaan fixen, want het zou stom zijn als je niet eens tegen mensen van buiten de EU kan spelen.
Oooooow.... >:)

Mooi om te weten, eerst maar es een Wii proberen te scoren.
Daarna zal ik wel de nodige tijd kwijt zijn met trainen, geen zin bij het 1e potje online af te gaan als een gieter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

stalscu schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 02:29:
En op de WII kan je wel gewoon online zonder lag?

Dat had ik gelezen ergens. Maar hoe kan dat dan dat de xbox360 en ps 3 wel heel veel lag hebben?

Dan hebben ze toch gewoon prutswerk a 65 euro pp afgeleverd?
tell me about, had speciaal voor pes 2008 een xbox360 gekocht omdat ik het weleens op een next-gen console wilde spelen en m'n good old ps2 aan vervanging toe was. Ik heb het een maand uitgehouden, daarna console + spel zo snel mogelijk verkocht. Een regelrechte schande dat ze dat spel in die staat uit durfden te brengen.

Ik had m'n vertrouwen in konami na meer dan 10 jaar iss/pes vrijwel verloren. Tot deze versie voor de Wii. Sinds zondag heb ik nu pakweg zo'n 25 potjes online gespeeld, afgezien van de potjes tegen Amerikanen en Japanners, vrijwel geen lag gehad. Chapeau voor Konami/Nintendo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleempje: Heb een tijd geleden een PS3 gekocht van een dude met PES2008. Nu heb ik die game niet veel gespeeld maar wil er nu aan beginnen en ook eens een potje online spelen, en nu heeft de vorige eigenaar het spel al geregistreerd, met wachtwoord beveiligd uiteraard, en nu weet hij het wachtwoord en de geheime vraag plus antwoord niet meer!

Is er nog een manier om deze te resetten of is het dan vanaf nu echt no go online!?Thanks!

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Vraag:
Ik wil graag mijn eigen nederlandse jeugd talenten elftal maken voor de master leaugue. Maar je hebt maar een heel beperkt budget van 1000p waarmee je een babel en halve Guzman hebt zeg maar :-p. Is er niet gewoon ergens een optie fix je eigen uberteam en ga er mee spelen? Herinner me toch wel zoiets van voorgaande edities maar ja ze slopen dingen die je in vorige edities nog wel kon graag eruit krijg ik de indruk af en toe xD

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:17:

Je kan je aanvalsbalk aanpassen door: L2/LT en dan tegelijk R1/RB om aanvalbalk omhoog of R2/RT om aanvalsbalk omlaag te halen. Je kan dit in elke mode trouwens doen, zelfs als je hem op auto heb staan, maar hij zal hem gauw genoeg zelf weer regelen. Ik vind dat niet prettig en daarom heb ik hem op manual. In het begin is het erg wennen, je moet veel nadenken wat je moet doen en vaak laat je hem ook staan, bijv. na een aanval op oranje terwijl je weer moet verdedigen, maar uiteindelijk werkt het voor mij gevoel wel beter.
aah oke, ik wist niet eens waar die aanvals balk voor stond! 8)7

Sta wel eens zwaar onder druk en dan is mijn aanvalsbalk blauw, betekend dus gewoon dat je op dat moment verdedigend speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Postius schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:21:
Vraag:
Ik wil graag mijn eigen nederlandse jeugd talenten elftal maken voor de master leaugue. Maar je hebt maar een heel beperkt budget van 1000p waarmee je een babel en halve Guzman hebt zeg maar :-p. Is er niet gewoon ergens een optie fix je eigen uberteam en ga er mee spelen? Herinner me toch wel zoiets van voorgaande edities maar ja ze slopen dingen die je in vorige edities nog wel kon graag eruit krijg ik de indruk af en toe xD
Je kan een bestaand team editen, maar je kan ook een nieuw custom team samenstellen, volgens mij kan je daarmee gewoon een Master League mee starten. Misschien ga ik dat zo wel ff proberen, want heb met mn huidige team eigenlijk al weer alles gewonnen, en met spelers als Koeman, Kaka, Maradonna, Zlatan, Bergkamp en Schwarz is de uitdaging al bijna helemaal weg. Jong Oranje lijkt me dan wel weer leuk, die worden ieder jaar een stuk beter, en je kan niet meer zomaar de beste spelers kopen.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HyperMan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:43:
[...]

Je kan een bestaand team editen, maar je kan ook een nieuw custom team samenstellen, volgens mij kan je daarmee gewoon een Master League mee starten. Misschien ga ik dat zo wel ff proberen, want heb met mn huidige team eigenlijk al weer alles gewonnen, en met spelers als Koeman, Kaka, Maradonna, Zlatan, Bergkamp en Schwarz is de uitdaging al bijna helemaal weg. Jong Oranje lijkt me dan wel weer leuk, die worden ieder jaar een stuk beter, en je kan niet meer zomaar de beste spelers kopen.
Maak je eigen uitdaging. d:)b

Het vereist wat zelfdiscipline, maar verplicht jezelf om oude vedettes alleen te vervangen met piepjonge toptalenten, óf juist met "over the hill"-spelers die bijna met pensioen gaan. Of juist alleen spelers uit hetzelfde land als de club. Genoeg te verzinnen. :)

Anyway, klein vraagje, nu het toch mooi over formaties gaat:
In PES3 merkte ik dat er bij het gebruiken van een 3-4-3 of 4-3-3 opstelling eigenlijk _altijd_ één vleugelspeler volkomen vrijstond. Bal daarnaar toe passen, rennen naar de achterlijn, voorzet, en hopen op een doelpunt. \o/
Maar nu, ik speel nog PES5, werkt dat niet zo goed. Meestal staat er geen vleugelspeler vrij (geen punt, de achterlijn haal ik vaak toch wel), maar nog erger, als ik dan een mooie voorzet geef (rondje, of L1 + rondje of 2x rondje) dan gaat de bal naar de andere vleugelspeler en dus níet naar de volledig vrijstaande spits.

De vraag: Hoe zit dit bij PES2008? Zelfde probleem, of wordt dan de bal netjes strak op het hoofd van de instormende spits gelegd? Niet dat het zo makkelijk moet zijn dat het iedere keer een doelpunt oplevert, maar iets meer variatie in de gescoorde doelpunten is wel zo leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Miles Teg schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:37:
[...]

De vraag: Hoe zit dit bij PES2008? Zelfde probleem, of wordt dan de bal netjes strak op het hoofd van de instormende spits gelegd? Niet dat het zo makkelijk moet zijn dat het iedere keer een doelpunt oplevert, maar iets meer variatie in de gescoorde doelpunten is wel zo leuk. :P
Nee je kan/moet mikken: B+richting. Als je van links naar rechts speelt is het dus B+rechts voor speler dichts bij het doel, B+boven voor speler in het 'bovenste' deel van het veld (bv je LWF) etc. Zonder richting kan ook, kweenie precies wat ie dan doet, in het midden of een soort auto-aim.

Daarnaast is 1x B voorzet bij 2e paal, 2x B voorzet bij 1e paal, en 3x is over grond. Ook als er niemand bij de 1e paal loopt kan je 2xB gebruiken om hem met je spits bij de 2e paal erin te schieten ipv koppen.

Dit moet je gewoon ff in training doen, dan zie je vrij snel het verschil. Ik ga zometeen es proberen een voorzet te geven op iemand die juist achter de spitsen op de rand van 16 hopelijk veel meer vrij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Syndicaat892 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:52:
[...]
Is er nog een manier om deze te resetten of is het dan vanaf nu echt no go online!?Thanks!
Volgens mij als hij het wachtwoord niet meer weet plus de geheime vraag dan is het geen online meer. Je kan maar 1 account aanmaken (maar in de account kan je tot 3 files aanmaken).

Vraag:
Ik wil graag mijn eigen nederlandse jeugd talenten elftal maken voor de master leaugue. [...]
Tja, ik weet niet maar ze hebben het nu zo gezet dat je altijd begint met max. 1000. ofzo.
Wat wel een mogelijkheid is (zoals HyperMan zegt): Bij de edit al jou gewenste jeugd team samenstellen bij een club en daar een ML bij starten. ML opslaan en dan bij edit alles weer goed zetten.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:51:
[...]
aah oke, ik wist niet eens waar die aanvals balk voor stond! 8)7

Sta wel eens zwaar onder druk en dan is mijn aanvalsbalk blauw, betekend dus gewoon dat je op dat moment verdedigend speelt?
Blauw is inderdaad dat de instelling op "all-defece" staat. Volgens mij staat dit ook in de handleiding die je bij het spel hebt gekregen.

Miles Teg schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:37:
[...]
Je moet je lange bal wel richten én het licht aan met welke "lange bal" modus je nu aan het spelen bent. Zo staat hij standaard op auto, maar je kan hem ook op manual zetten. Ook kan je je "cross" mikken door met je D-pad "van het doel af", "naar beneden", "naar boven" of niets te drukken. Hierdoor zal de bal naar de bovenste speler, onderde speler of achterste of middelste speler gaan. Als je na je cross naar de andere blijft drukken kan de bal wel eens naar de overkant bereiken. Ook als je een lange pass balk ziet verschijnen ben je geen cross meer aan het geven maar een "long pass" als die balk meer gevuld is dan zal de bal harder geschoten worden.
Ik heb de modus trouwens op manual staan. Ik vind het hinderlijk dat als ik een cross wil doen dat ik dan geen long pass ga doen. Met L1/LB zeg ik handmatig dat ik een cross wil doen (en zonder L1/LB een long pass). Als je dan een beetje goed mikt en een kopsterke spits in het strafschopgebied staat dan kan je best wat ballen erin koppen.

[ Voor 29% gewijzigd door Regeneration op 28-03-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

HyperMan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:04:
[...]

Nee je kan/moet mikken: B+richting. Als je van links naar rechts speelt is het dus B+rechts voor speler dichts bij het doel, B+boven voor speler in het 'bovenste' deel van het veld (bv je LWF) etc. Zonder richting kan ook, kweenie precies wat ie dan doet, in het midden of een soort auto-aim.

Daarnaast is 1x B voorzet bij 2e paal, 2x B voorzet bij 1e paal, en 3x is over grond. Ook als er niemand bij de 1e paal loopt kan je 2xB gebruiken om hem met je spits bij de 2e paal erin te schieten ipv koppen.

Dit moet je gewoon ff in training doen, dan zie je vrij snel het verschil. Ik ga zometeen es proberen een voorzet te geven op iemand die juist achter de spitsen op de rand van 16 hopelijk veel meer vrij staat
ik moet je toch corrigeren wat betreft de voorzetten. 1x op hoge bal knop is een "boogbal" voor de goal, 2x is een "strakke" bal en 3x is idd over de grond. Daarnaast kun je door pijltje naar boven of pijltje naar onder bepalen of de bal bij de eerste of tweede paal terecht komt. Als je niks indrukt komt de bal rondom de 11 meterstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 02:41:
[...]

tell me about, had speciaal voor pes 2008 een xbox360 gekocht omdat ik het weleens op een next-gen console wilde spelen en m'n good old ps2 aan vervanging toe was. Ik heb het een maand uitgehouden, daarna console + spel zo snel mogelijk verkocht. Een regelrechte schande dat ze dat spel in die staat uit durfden te brengen.

Ik had m'n vertrouwen in konami na meer dan 10 jaar iss/pes vrijwel verloren. Tot deze versie voor de Wii. Sinds zondag heb ik nu pakweg zo'n 25 potjes online gespeeld, afgezien van de potjes tegen Amerikanen en Japanners, vrijwel geen lag gehad. Chapeau voor Konami/Nintendo!
Precies hetzelfde hier, alleen hoefde ik het spel er niet voor te kopen.
Toen ik de demo speelde wist ik genoeg, alleen zit mijn Xbox360 nu wel zo'n 2jr stof te happen.

Daarvoor is het me ook al overkomen met de Xbox.
Voor mij nooit meer Xbox, ik ben klaar met die dingen.
Tenzij ze Banjo ervoor uitbrengen, maar dan wacht ik eerst een review af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

maar ja ze slopen dingen die je in vorige edities nog wel kon graag eruit krijg ik de indruk af en toe xD
Dat is daadwerkelijk zo. Ik heb PES 4 weer 's opgestart en er zijn toch nogal wat dingen die ontbreken in de huidige versie:
• quick settings bij tactieken; all attack gebruikte ik nog wel 's om echt alles op de aanval te gooien
• keeper komt veel sneller uit bij corners, in de huidige versie hoef je dat bijna niet te proberen
• uitgebreide individuele speler statistieken na een wedstrijd
• details hoe een goal gemaakt zijn
• master league: wedstrijd analyse/statistieken van de gespeelde wedstrijden
• PES 5: meer mogelijk bij de Strip selection
• PES 5 ML: team en league ranking

En zo zijn er vast nog wel meer dingen die niet meer in de huidige versie zitten. Nu is er natuurlijk ook wel het een en ander verbeterd (het verwijderen van de teamtraining !), maar ik heb het idee dat er minder bijgekomen is dan dat er verwijderd is. Als statsfreak vind ik het vooral jammer dat de speler- en wedstrijdstatistieken er niet meer in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:20:
[...]

Precies hetzelfde hier, alleen hoefde ik het spel er niet voor te kopen.
Toen ik de demo speelde wist ik genoeg, alleen zit mijn Xbox360 nu wel zo'n 2jr stof te happen.

Daarvoor is het me ook al overkomen met de Xbox.
Voor mij nooit meer Xbox, ik ben klaar met die dingen.
Tenzij ze Banjo ervoor uitbrengen, maar dan wacht ik eerst een review af.
Hoezo koop je dan in de eerste plaats zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 04:03:
[...]

Hoezo koop je dan in de eerste plaats zo'n ding?
Ik ging er vanuit dat na het falen van PES op de Xbox dat PES op de Xbox360 een heel ander verhaal zou worden..
Daarom besloot ik alvast een Xbox360 aan te schaffen al ruim voor dat PES in de schappen lag.

Stomme zet.

Toen ik eenmaal de demo speelde baalde ik enorm.
Uiteindelijk diverse reviews van andere games gelezen, maar helaas dr zit niets van mijn gading tussen.

Ja, ik heb alleen dat tafeltennis spel, die ik al met al ook nog niet eens 10 uur heb zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
helemaal niks? Xbox heeft het meest spellen van allemaal. Ik zou toch wel verwachten dat er iets zou zijn wat je wel leuk zou vinden, alleen bij een pc heb je mischien dan nog iets wat je leuk vind maar veel zou dat ook niet zijn, want bij een ps3 en Wii ben je nog ergeer af qua games. Mischien fifa 08 is proberen die werd ook goed ontvangen.
/offtopic

Om het on topic te houden, dat face importeren kan dat op de 360 ook vanaf een USB stick? heb niet zo'n camera/live vision. En het lijkt me best grappig om is te doen

[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 29-03-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

amahusu schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:10:
[...]

ik moet je toch corrigeren wat betreft de voorzetten. 1x op hoge bal knop is een "boogbal" voor de goal, 2x is een "strakke" bal en 3x is idd over de grond. Daarnaast kun je door pijltje naar boven of pijltje naar onder bepalen of de bal bij de eerste of tweede paal terecht komt. Als je niks indrukt komt de bal rondom de 11 meterstip.
Nee hoor, natuurlijk is een voorzet voor de 2e paal hoger dan voor de 1e. Met pijltje selecteer je slechts de speler die de bal moet krijgen. In de praktijk komt het vaak min of meer op hetzelfde neer, maar als je 2x B doet en je mikt op de speler bij de 2e paal zal de bal toch meestal te laag zijn om goed te koppen als ie al niet makkelijk door een verdediger weg gekopt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

HyperMan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:09:
[...]

Nee hoor, natuurlijk is een voorzet voor de 2e paal hoger dan voor de 1e. Met pijltje selecteer je slechts de speler die de bal moet krijgen. In de praktijk komt het vaak min of meer op hetzelfde neer, maar als je 2x B doet en je mikt op de speler bij de 2e paal zal de bal toch meestal te laag zijn om goed te koppen als ie al niet makkelijk door een verdediger weg gekopt kan worden.
probeer het maar eens: 1x B en dan pijltje naar onder en de bal komt bij de eerste paal terecht, de bal gaat in een boog en is veel langer onderweg dan wanneer je 2x B doet en pijltje naar beneden.

En zo is het al sinds de overgang van ISS naar PES, dus lijkt me sterk dat ze dat systeem voor pes2008 hebben aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

amahusu schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:54:
[...]

probeer het maar eens: 1x B en dan pijltje naar onder en de bal komt bij de eerste paal terecht, de bal gaat in een boog en is veel langer onderweg dan wanneer je 2x B doet en pijltje naar beneden.

En zo is het al sinds de overgang van ISS naar PES, dus lijkt me sterk dat ze dat systeem voor pes2008 hebben aangepast..
Ik zeg toch, in de praktijk komt het vaak allebei op min of meer hetzelfde neer, maar de uitleg van jou is anders dan die bv in de Piggyback-guide staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ik heb vanmiddag PES 2008 voor de Wii gekocht...

ik heb er ff mee gespeeld.. en ik moet wel zeggen dat ik in t begin een beetje schrok van hoe gaar de graphics eigenlijk zijn (vergeleken met PC/PS3/XBOX, tis eigenlijk gewoon PES6 qua graphics)...

maar voor de rest; de besturing is wel verdomd origineel... wel heel erg wennen maja je speelt nu echt veel meer vanuit het team ipv een individuele speler zoals normaal bij PES. ik heb er nog maar eventjes mee gespeeld ga zo wel ff verder verkennen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:21:
helemaal niks? Xbox heeft het meest spellen van allemaal. Ik zou toch wel verwachten dat er iets zou zijn wat je wel leuk zou vinden, alleen bij een pc heb je mischien dan nog iets wat je leuk vind maar veel zou dat ook niet zijn, want bij een ps3 en Wii ben je nog ergeer af qua games. Mischien fifa 08 is proberen die werd ook goed ontvangen.
/offtopic

Om het on topic te houden, dat face importeren kan dat op de 360 ook vanaf een USB stick? heb niet zo'n camera/live vision. En het lijkt me best grappig om is te doen
De Xbox360 heeft wel shooters die me niet aanstaan....
Veel race games die me ook niet kunnen boeien, geef mij maar een mooie rally game, zoals rally sport challenge op de oude xbox.

De Wii wil ik aanschaffen voor PES 2008 en die Resident Evil-games, en misschien nog wel Zelda.
Ik heb de de betreffende Zelda al voor de GameCube maar, wil het best een kans geven op de Wii, aangezien het toh heel anders speelt.

In elk geval bedankt voor de suggesties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 07:18:
[...]

De Xbox360 heeft wel shooters die me niet aanstaan....
Veel race games die me ook niet kunnen boeien, geef mij maar een mooie rally game, zoals rally sport challenge op de oude xbox.

De Wii wil ik aanschaffen voor PES 2008 en die Resident Evil-games, en misschien nog wel Zelda.
Ik heb de de betreffende Zelda al voor de GameCube maar, wil het best een kans geven op de Wii, aangezien het toh heel anders speelt.

In elk geval bedankt voor de suggesties! :)
Collin Mcrea DirT? ;-)

Ik heb het trouwens voor elkaar gekregen om eindelijk mijn eigen team temaken inc, eigen gemaakte spelers erin! Is best tof mijn nederlands super talenten elftal! Met aaron Lennon erbij O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pro 2008 vanuit amerika gehaald voor de ps3. Maar nu probeer ik online tegen een vriend te spelen, maar hij doet het niet. Ik kan hem niet 'uitnodigen' of in zijn room komen. Ligt dit eraan omdat ik pro vanuit Amerika heb, en dus niet online kan spelen in Europa ofzo :? Of ligt het ergens anders aan? Ik kan overigens wel online spelen tegen andere mensen, maar ik kan geen uitnodigingen ontvangen/versturen :'( . Iemand een idee :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Gisteren was het weer zover. Een transferwindow!
Bod op Kaka. 59999 punten en 4200 punten salaris 3jr. Best netjes niet :+ . Nee niet voldoende.
Vervolgens Van Persie: 39000 punten, 3000 punten salaris 3jr: Niet gelukt
Moutinho; zelfde als van Persie qua punten en salaris, niet gelukt.

Toen uitverveling maar op Ibrahimovic geboden. Hetzelfde als wat ik voor Kaka wou geven :X . En ja hoor, Ibra is terug bij Ajax. Die man speelt echt fijn. Is sterk, houd de verdedigers makkelijk bij de bal weg en een geweldig (hard en) accuraat schot. Nadeel is dat Aguero niet op de bank zit, maargoed. Juninho begint toch echt te oud te worden dus ik denk dat ik van de AMF positie een SS positie maak en Aguero er weer inzet. Nu speel ik nog 3-5-2, dat wordt dan 3-4-3. Ga het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Freshnezz schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:37:
Ik heb vanmiddag PES 2008 voor de Wii gekocht...

ik heb er ff mee gespeeld.. en ik moet wel zeggen dat ik in t begin een beetje schrok van hoe gaar de graphics eigenlijk zijn (vergeleken met PC/PS3/XBOX, tis eigenlijk gewoon PES6 qua graphics)...
Tsja, van een Wii hoef je natuurlijk geen mega prestaties op grafisch gebied te verwachten want daar koop je uiteraard geen Wii voor. Je koopt een Wii voor de vernieuwende gameplay of omdat hij heel wat goedkoper is/was als X360/PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Houd het nuttig, of post niet.

[ Voor 88% gewijzigd door TheZeroorez op 01-04-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh oh, verkapte 'kijk mij eens cool zijn, want ik had vroeger een Wii, en nu moet ik hem afkraken'-post.

Anyway, ik heb gisteren allemaal FC's ingevoerd, en zie nog steeds de nummers in plaats van de gamenamen. Hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dat wanneer ik clubnamen/instellingen enzo verander dit niet zo blijft? ik sla hem wel op. (het opslaan van master league werkt wel) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

oordeel pas als je de game hebt gespeeld, als je dan nog van mening bent dat dit een simpel "doe-eens-zwaaien-met-je-wiimote"-spel is dan heb je echt de ballen verstand van voetbal..
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:03:
[...]

Ooh oh, verkapte 'kijk mij eens cool zijn, want ik had vroeger een Wii, en nu moet ik hem afkraken'-post.

Anyway, ik heb gisteren allemaal FC's ingevoerd, en zie nog steeds de nummers in plaats van de gamenamen. Hoort dit zo?
ja, pas als anderen jou hebben toegevoegd en je samen online bent komt de naam er te staan.

[ Voor 42% gewijzigd door amahusu op 31-03-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
amahusu schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:14:
[...]

oordeel pas als je de game hebt gespeeld, als je dan nog van mening bent dat dit een simpel "doe-eens-zwaaien-met-je-wiimote"-spel is dan heb je echt de ballen verstand van voetbal..

[...]

ja, pas als anderen jou hebben toegevoegd en je samen online bent komt de naam er te staan.
Ik had het niet over het spel maar over Wii games in het algemeen met een knipoppg, maar goed ik merk het nog steeds gevoelig onderwerp ;-)

Dingen die je veranderd met de editor blijven gewoon veranderd. Echter als je al een ML bent begonnen zul je die veranderingen niet meer zien want het gaat om je huidige game die je aanpast en je ML is al gesaved. Als je teamshebt aangepast en je wilt die in de ML moet je een nieuwe beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 01-04-2008 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:10:
[...]
Dingen die je veranderd met de editor blijven gewoon veranderd. Echter als je al een ML bent begonnen zul je die veranderingen niet meer zien want het gaat om je huidige game die je aanpast en je ML is al gesaved. Als je teamshebt aangepast en je wilt die in de ML moet je een nieuwe beginnen.
Ik heb de teamnamen veranderd maar ze blijven niet zo. als ik het spel weer opnieuw opstart staat alles weer op de oude namen. ook als ik bij gallery kijk staat er alleen hoeveel ik heb gespeeld deze keer dat pes aanstaat. start ik pes dus opnieuw op, staat alles weer op 0 :( . weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:41:
[...]

Ik heb de teamnamen veranderd maar ze blijven niet zo. als ik het spel weer opnieuw opstart staat alles weer op de oude namen. ook als ik bij gallery kijk staat er alleen hoeveel ik heb gespeeld deze keer dat pes aanstaat. start ik pes dus opnieuw op, staat alles weer op 0 :( . weet iemand hoe dat kan?
Dit had ik ook bij de PES 2008 pc versie. Je moet dan voordat je PES wilt afsluiten eerst naar system settings gaan en daar de save system doen. Als je dan de volgende keer het spel opstart zal alles er nog staan, wel iedere keer als je het spel wilt afsluiten saven via de system settings dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninc schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:50:
[...]

Dit had ik ook bij de PES 2008 pc versie. Je moet dan voordat je PES wilt afsluiten eerst naar system settings gaan en daar de save system doen. Als je dan de volgende keer het spel opstart zal alles er nog staan, wel iedere keer als je het spel wilt afsluiten saven via de system settings dus.
Heb het op die manier gedaan maar hij slaat nog steeds niks op. wel vreemd want als ik mijn teamnaam in de ML verander en opsla dan blijft de naam wel veranderd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
ninc schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:50:
[...]

Wel vreemd. Bij mij (ook PC versie) heb ik dat niet. Het zou misschien een bug/foutje kunnen zijn bij het installeren. Maar als het zo werk is het in ieder geval een oplossing (al is het misschien niet echt de bedoeling en niet handig).

Ik zal dit binnenkort wel even in de startpost zetten, want er schijnen meer mensen hier last van te hebben, merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07-2020
Schwalbe een bug of niet? Ik speel geregeld PES 2008 met mijn huisgenoten, nu is het zo dat wanneer ik - met laten we zeggen 4 doelpunten verschil - op voorsprong sta, hij, zodra hij de bal heeft, zich keer op keer zich laat neervallen. Dit heeft tot gevolg dat de wedstrijd eindigt in 3-0!!! (afgelast dus). Je kunt dus zodra je de bal hebt schwalbes maken, zonder in duel te zijn. Zou je in het eggie er ook geel voor krijgen als je je zomaar laat neervallen op het veld? Lijkt me toch niet... Althans mijn redenatie is: een schwalbe is het 'faken' van een overtreding, hoe kun je een overtreding faken als er geen tegenstander is??

Benieuwd naar jullie reacties!

PS. Nog een bug => mocht je buitenspel staan en dit is binnen de 16, dan kan de keeper die dan de vrije trap neemt vervolgens met de rechter analog stick de bal in eigen doel schieten... Het gevolg in een CORNER... :) LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik denk niet dat je het een bug kunt noemen. Het idee is denk ik gewoon slecht uitgewerkt. Daarnaast krijgt een speler in het echt volgens mij ook lang niet altijd geel voor een schwalbe, maar wordt er soms gewoon doorgespeeld.
PS. Nog een bug => mocht je buitenspel staan en dit is binnen de 16, dan kan de keeper die dan de vrije trap neemt vervolgens met de rechter analog stick de bal in eigen doel schieten... Het gevolg in een CORNER... :) LOL
Dit is geen bug, maar gewoon de regel :). Zie de spelregels van het veldvoetbal: http://www.knvb.nl/organisatie/reglementen
De directe vrije schop
• indien een directe vrije schop rechtstreeks
in het eigen doel wordt getrapt, wordt een
hoekschop toegekend aan de tegenpartij.
Bal in het doel
• wanneer een indirecte vrije schop
rechtstreeks in het eigen doel wordt getrapt,
wordt een hoekschop toegekend aan de
tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

xbox360 vraag.

Ik speel het liefst met semi-fixed, omdat je mannetje dan niet ineens wisseld als je dat niet wilt.

Echter zitten er tal van bugs in als je semi-fixed gebruikt met zijn 2en. Althans dat denk ik.

Ik zal er enkele opnoemen, in de hoop dat iemand mij even zegt dat dit geen bug is, maar dat ik iets fout doe.

1. als je semi-fixed gebruikt, en je hebt je keeper op ON staan, dan kan je toch niet je keeper worden, met alle gevolgen van dien. Want de cpu keeper is lachwekkend slecht.

2. als je semi-fixed gebruikt kan je bij een vrije trap niet het mannetje bewegen die jij geselecteerd hebt. Zo ook niet bij corners.

Heel vervelend, vooral bij corners van de cpu.

Zijn dit bugs of kan ik dit ergens instellen?

Want zo kan je semi-fixed eigenlijk niet serieus gebruiken. En dat is toch de mode voor de wat betere spelers denk ik.

ps. ik had dit ook al op pesfan gevraagd. een pes site, maar 0,0 reactie.

http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=196876

[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 01-04-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:39:
[...]

Ik denk niet dat je het een bug kunt noemen. Het idee is denk ik gewoon slecht uitgewerkt. Daarnaast krijgt een speler in het echt volgens mij ook lang niet altijd geel voor een schwalbe, maar wordt er soms gewoon doorgespeeld.
Ben ik met je eens. Konami heeft het waarschijnlijk slecht uitgewerkt. En dan kan je acties krijgen zoals deandoe zegt: zonder tegenstander een swalbe doen en daar geel voor krijgen.
[...]

Dit is geen bug, maar gewoon de regel :). Zie de spelregels van het veldvoetbal: http://www.knvb.nl/organisatie/reglementen

[...]

[...]
:o Heb nog nooit van deze regel gehoord. Terwijl ik toch wel voetbal gek ben... Naja weer wat geleerd.

Trouwens heb eens de regels van buitenspel nageslagen en kwam tot de volgende aanvulling op de "normale buitenspel":
- Bij een hoekschop en inworp sta je nooit buitenspel.
- Bij een pass naar "achteren" (naar je eigen doel) sta je nooit buitenspel.
- Vrije trap sta je ook nooit buitenspel (weet meer niet zeker).

Eerst dacht ik namelijk dat ik geregeld uit buitenspel positie scoor, maar dan komt de tweede "uitzonderingsregel" naar voren. Maar toch zie ik wel af en toe dat je "echt" uit buitenspel kan scoren in PES 08. Ik vind het niet hinderlijk, als de tegenstander dat maar niet doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Regeneration schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:22:
[...]

- Vrije trap sta je ook nooit buitenspel (weet meer niet zeker).
Absoluut onwaar. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Bij een ingooi en een achterbal sta je geen buitenspel.

Een normale vrije trap natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
stalscu schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:21:
xbox360 vraag.
Ik speel het liefst met semi-fixed, omdat je mannetje dan niet ineens wisseld als je dat niet wilt.
Echter zitten er tal van bugs in als je semi-fixed gebruikt met zijn 2en. Althans dat denk ik.
Ik zal er enkele opnoemen, in de hoop dat iemand mij even zegt dat dit geen bug is, maar dat ik iets fout doe.

1. als je semi-fixed gebruikt, en je hebt je keeper op ON staan, dan kan je toch niet je keeper worden, met alle gevolgen van dien. Want de cpu keeper is lachwekkend slecht.
2. als je semi-fixed gebruikt kan je bij een vrije trap niet het mannetje bewegen die jij geselecteerd hebt. Zo ook niet bij corners en achterballen.

Heel vervelend, voor al bij corners van de cpu.
Zijn dit bugs of kan ik dit ergens instellen?
Want zo kan je semi-fixed eigenlijk niet serieus gebruiken. En dat is toch de mode voor de wat betere spelers denk ik.
Ik gebruik altijd manual. Dan verplaatst je cursor ook niet automatisch. Of bedoel je dat je ook tijdens balbezit niet van cursor wilt wisselen? Verder heb ik zelf geen Xbox 360, maar op de PC heb ik zoeven op de Training geprobeerd.
Antw: 1) Bij mijn ook: het werkt dus niet. :/ Edit: nog erger. Als ik een terugspeelbal geef en op L1 druk dat ik de keeper wil besturen kan dat ook niet. :S bij jou ook?
Antw: 2) Half: de speler die je "eerste bent" kan ik wel bewegen, maar als ik een andere wil zijn kan ik die niet meer bewegen. Het lijkt wel op een bug, want 1) dat hoort gewoon niet en 2) de speler maakt trillende/onnatuurlijke bewegingen.
stalscu schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:29:
Bij een ingooi en een achterbal sta je geen buitenspel.

Een normale vrije trap natuurlijk wel.
Bij de een van de pfds van de link van PromoX heb ik ook nog gevonden dat bij een doeltrap je geen buiten spel kan staan en uit mijn herinneringen: op je eigen helft kan je geen buitenspel staan.

Ik wist namelijk dat er nog meer uitzonderingen waren alleen kon er even niet op komen. ;)

Dan had ik nog een vraag aan Xbox spelers:

Het gaat hem om de controller. Met LT + RT kan je aanvalsbalk verlagen en met LT en RT kan je aanvalsbalk hoger zetten. Even voor de zekerheid: lukt dat? Deze vraag klinkt misschien wel heel lomp, maar ik heb namelijk een PC Xbox 360 look-a-like gamepad gekocht en daar kan je niet tegelijk LT en RT drukken... :S Dus ben ik aan het overwegen een Xbox 360 gamepad te gaan halen, die schijnt namelijk Windows compatible te zijn. :)

offtopic:
Ik zal binnenkort een review over de gamepad schijven. Daar zal ik het iets uitgebreider uitleggen

[ Voor 31% gewijzigd door Regeneration op 01-04-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Regeneration schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:48:
[...]

Bij de een van de pfds van de link van PromoX heb ik ook nog gevonden dat bij een doeltrap je geen buiten spel kan staan en uit mijn herinneringen: op je eigen helft kan je geen buitenspel staan.

Ik wist namelijk dat er nog meer uitzonderingen waren alleen kon er even niet op komen. ;)
Dat je niet buitenspel kunt staan bij een doeltrap is nieuw voor me, tenzij je hem neemt natuurlijk. :+
Het komt niet vaak voor maar volgens mij telt hier ook gewoon de regel dat er 2 spelers[van de tegenpartij] tussen jou en het doel[van de tegenstander] moeten staan mits je op de helft van de tegenstander bent op het moment dat de uittrap genomen wordt.
Ik heb die pdf'jes niet doorgenomen maar het lijkt me sterk dat het zo is.

[edit]
met die xbox controler is het vrijwel onmogelijk een schwalbe te maken.
Die 3 knoppen tegelijk is echt niet te doen. :( [helemaal niet met die scherpe timing voor een succesvolle]

[ Voor 9% gewijzigd door LoneRanger op 01-04-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

LoneRanger schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:19:
[...]

Dat je niet buitenspel kunt staan bij een doeltrap is nieuw voor me, tenzij je hem neemt natuurlijk. :+
[...]
Ik heb die pdf'jes niet doorgenomen maar het lijkt me sterk dat het zo is.
Toch is het zo :).
Een speler wordt niet voor zijn
buitenspelpositie bestraft indien hij de bal
rechtstreeks ontvangt uit een:
• doelschop; of
• inworp; of
• hoekschop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

errrr.. niet buitenspel kunnen staan bij een hoekschop? Lekkere bron :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
amahusu schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:36:
errrr.. niet buitenspel kunnen staan bij een hoekschop? Lekkere bron :z
Nee die klopt wel, immers wordt de bal vanaf de achterlijn genomen.
Er wordt bedoeld direct, indirect kun je wel buitenspel staan, ook uit een inworp die doorgekopt word.

Hoeveel bronnen er ook worden gegeven ik geloof dat niet van die doeltrap. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

LoneRanger schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:55:
[...]

Nee die klopt wel, immers wordt de bal vanaf de achterlijn genomen.
Bij een hoekschop zou je volgens mij theoretisch wel buitenspel kunnen staan, aangezien de bal niet altijd precies vanaf de achterlijn genomen wordt, dus vandaar misschien die regel.
Er wordt bedoeld direct, indirect kun je wel buitenspel staan, ook uit een inworp die doorgekopt word.
Uiteraard. Er staat niet voor niets: "indien hij de bal rechtstreeks ontvangt".
Hoeveel bronnen er ook worden gegeven ik geloof dat niet van die doeltrap. :P
Het zijn de regels van de KNVB ! Officiëler kun je ze echt niet krijgen hoor :P.

Maar ik heb er ook niet voor doorgeleerd en waarom zou ik het ook verder uitleggen en duidelijk proberen te maken 8)7. Laten we het gewoon maar weer over PES hebben :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
offtopic:
[Quote] PromoX: Laten we het gewoon maar weer over PES hebben :>.[/quote]
Omdat het (deels) mij schuld is, een duw in de goede richting :) =>

Heb weer even een potje gespeeld en een paar minpuntjes kwamen weer boven. Bij een corner tegen, staan jouw spelers altijd "zoals de formatie is". Op zich niet hinderlijk, maar nooit pak ik de afvallende bal, omdat daar simpel weg niemand staat. Het zou dus beter zijn als ik iets meer bij standaard situaties kan bepalen. Ook bij een corner mee of een FK mee/tegen is dat niet altijd het geval. Nog een voorbeeld met een corner mee. Je kan tot 3 man selecteren om mee naar voren te gaan. Het is dan handig wat verdedigende spelers (CB, DMF) spelers te selecteren, omdat de aanvallende mensen al in de 16 staan. Maar zo komt er gewoon een gat in je defensie. Ook laat ik soms een middenvelder een corner nemen en dan staat er niemand meer om de afvallende bal op te pakken. :/
Mogelijke oplossing: een menu waar je je spelers kan zetten tijdens dode spelsituaties.

Verder tijdens een FK mee of tegen, reageren de spelers even ~ 1 sec niet. Dan denk je 1 seconden wat is dat is toch niet zo lang, maar de tegenstander is hierdoor altijd sneller bij de bal... Probeer maar eens een training met FK. Je merkt dan dat het duidelijkst als de FK nemer de bal in de muur heeft geschoten en je wilt met hem naar de bal rennen.

Iemand die ook deze ervaringen hebben en die ook (of juist niet) vervelend vinden?

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 01-04-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

LoneRanger schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:19:
[...]

Dat je niet buitenspel kunt staan bij een doeltrap is nieuw voor me, tenzij je hem neemt natuurlijk.
En toch is het zo, net als bij een ingooi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
PromoX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:05:
[...]

Bij een hoekschop zou je volgens mij theoretisch wel buitenspel kunnen staan, aangezien de bal niet altijd precies vanaf de achterlijn genomen wordt, dus vandaar misschien die regel.

[...]

Uiteraard. Er staat niet voor niets: "indien hij de bal rechtstreeks ontvangt".
Oh, dat snap ik maar ik geef antwoord op degene die de corner in twijvel trekt. ;)
Zelfs theoretisch kun je niet buitenspel staan uit een directe corner.
De driehoek is onderdeel van de achterlijn.

wbt die doeltrap, dat neem ik voor kennisgeving aan.
Ik zal eens aan een kenis vragen die scheidsrechter is. :P

Maareh idd, back ontopic. :) [als je anders kunt vind wbt die driehoek en dat die geen onderdeel zou zijn van de achterlijn zou ik dat toch wel graag horen/lezen] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Edit:
Regeneration schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:48:
[...]

Ik gebruik altijd manual. Dan verplaatst je cursor ook niet automatisch. Of bedoel je dat je ook tijdens balbezit niet van cursor wilt wisselen? Verder heb ik zelf geen Xbox 360, maar op de PC heb ik zoeven op de Training geprobeerd.
Antw: 1) Bij mijn ook: het werkt dus niet. :/ Edit: nog erger. Als ik een terugspeelbal geef en op L1 druk dat ik de keeper wil besturen kan dat ook niet. :S bij jou ook?
Het lukt me wel als ik: eerst driehoekje/Y druk en daarna L1/LB (terwijl het andersom in de guide staat... :/) Doe jij het ook al zo of niet? Misschien kan je dit dan even proberen.
Antw: 2) Half: de speler die je "eerste bent" kan ik wel bewegen, maar als ik een andere wil zijn kan ik die niet meer bewegen. Het lijkt wel op een bug, want 1) dat hoort gewoon niet en 2) de speler maakt trillende/onnatuurlijke bewegingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 01-04-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

LoneRanger schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:25:
[als je anders kunt vind wbt die driehoek en dat die geen onderdeel zou zijn van de achterlijn zou ik dat toch wel graag horen/lezen] ;)
Voor de allerlaatste keer dan maar :P. Als het onderdeel zou zijn van de achterlijn, dan zou het toch, als de bal binnen die cirkel komt, een achterbal, hoekschop of ingooi zijn toch? :P Ik neem aan dat de regel er niet voor niets is, maar verder kan ik er ook niet echt iets over vinden. In de regels staat overigens wel dat het hoekschopgebied binnen het speelveld aangebracht is.

Hoe dan ook, ik heb het idee dat er maar weinig mensen zijn die de precieze regels allemaal kennen en dat al die regels op zich wel goed in PES verwerkt zijn.
Regeneration schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:14:
Mogelijke oplossing: een menu waar je je spelers kan zetten tijdens dode spelsituaties.
Lijkt me toch lastig om hier (in toekomstige versies) echt iets mee te doen, aangezien je als tegenstander ook de mogelijkheid moet hebben om er direct op te reageren. Ze zouden de spelers misschien een meer intelligentie mee kunnen geven waardoor ze, afhankelijk van hun kwaliteiten, meer loopacties uitvoeren, beter positie innemen of misschien een dynamisch systeem waarbij je ook andere spelers zou kunnen bewegen/positioneren.

Wat die afvallende bal betreft bij hoekschoppen. Bij hoekschoppen die ik neem (met de LB) is de afvallende bal regelmatig voor mijn DMF. Het zal waarschijnlijk heel veel afhangen van de tactiek die je speelt en de speler die de hoekschop neemt. Ik heb overigens nog nooit gebruik gemaakt van de mogelijkheid om verdedigers mee op te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:11:
[...]

Lijkt me toch lastig om hier (in toekomstige versies) echt iets mee te doen, aangezien je als tegenstander ook de mogelijkheid moet hebben om er direct op te reageren. Ze zouden de spelers misschien een meer intelligentie mee kunnen geven waardoor ze, afhankelijk van hun kwaliteiten, meer loopacties uitvoeren, beter positie innemen of misschien een dynamisch systeem waarbij je ook andere spelers zou kunnen bewegen/positioneren.

Wat die afvallende bal betreft bij hoekschoppen. Bij hoekschoppen die ik neem (met de LB) is de afvallende bal regelmatig voor mijn DMF. Het zal waarschijnlijk heel veel afhangen van de tactiek die je speelt en de speler die de hoekschop neemt. Ik heb overigens nog nooit gebruik gemaakt van de mogelijkheid om verdedigers mee op te laten komen.
Er zitten inderdaad wel wat moeilijkheden. Ook gaat het zo misschien een beetje teveel tactisch aspect meespelen. Het zou misschien niet precies aangegeven hoeven worden, maar een beetje per range, bijv.: 1) Strafschopgebied, 2) Links van het strafschopgebied, 3) Rechts van strafschopgebied, 4) vlak achter de strafshopgebied, 5) Tussen 4. en de middenlijn. 5) op eigen helft. Zo heeft hebben de spelers nog veel vrijheid, maar toch mijn "wens" toch redelijk goed weergegeven. Hierdoor kan ik minder goed koppende mensen wat naar achteren zetten, voor de afvallende bal. Verder komt er altijd iemand bij voor een "indirecte corner" meestal is dat de vleugelspeler of SB, dat vind ik totaal nutteloos, want ik doe nooit zo'n "indirecte corner" altijd gewoon een directe het strafschopgebied in. Maar hierdoor blijft wel iemand onnodig dicht bij de corner zitten. Vooral als de SB is, vind ik het vervelend, die wil ik gewoon laten verdedigen. Bij een corner tegen zou je hetzelfde kunnen gebruiken alleen dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
PromoX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:11:
[...]

Voor de allerlaatste keer dan maar :P. Als het onderdeel zou zijn van de achterlijn, dan zou het toch, als de bal binnen die cirkel komt, een achterbal, hoekschop of ingooi zijn toch? :P Ik neem aan dat de regel er niet voor niets is, maar verder kan ik er ook niet echt iets over vinden. In de regels staat overigens wel dat het hoekschopgebied binnen het speelveld aangebracht is.
Ik zal het anders formuleren dan, bij het nemen van een hoekschop moet de bal in het driehoekje/kwart cirkel liggen maar dat geld als genomen van de achterlijn.
Het staat echt in de regels dat je uit een hoekschop [dus direct] niet buitenspel kunt staan.
En als ik zeg achterlijn hoe kom je dan bij een ingooi? :P

Maar we praten langs elkaar heen, mijn fout.
Je zei theoretisch terwijl ik dacht dat je het serieus bedoelde als in een regel. ;)

Ontopic:
Er waren mensen hier al in 2017 geloof ik?
Wat voor speelduur gebruiken jullie dan per wedstrijd?

Waar ik me trouwens nog wel steeds aan stoor is dat je een bepaalde afstand moet innemen bij een ingooi.
Mss dat dat voor het spel-element is maar flauw is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin_B
  • Laatst online: 18-09 17:43
Vandaag PES 2008 binnengekregen en natuurlijk gelijk even op Xbox Live uitgeprobeerd. Me eerste reactie is kort maar duidelijk, als het voor de twee patches nog slechter gesteld was, zit er iets niet goed bij Konami. De ene keer speel je redelijk lagvrij, maar de andere keer staan je spelers ineens 20 meter verder. Als er toevallig nog mensen online tegen me willen gamen, voeg me ff toe: robro87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:39:
[...]
Ik ben bij het einde van 2008... :') Nog niet zo ver dus. Besteedt de laatste tijd meer aan andere modes zoals de gewone "league" en de andere modes behalve ML.
15 min. Niet te kort en ook niet te lang. Precies goed eigenlijk. :)
Waar ik me trouwens nog wel steeds aan stoor is dat je een bepaalde afstand moet innemen bij een ingooi.
Mss dat dat voor het spel-element is maar flauw is het wel.
Volgens is het het bij echt voetbal ook zo (gaan we weer. :P), maar waarschijnlijk ook zo gedaan zodat je niet zo makkelijk de bal van de tegenstander kan afpakken in PES. :)

Robin_B schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:14:
Vandaag PES 2008 binnengekregen en natuurlijk gelijk even op Xbox Live uitgeprobeerd. Me eerste reactie is kort maar duidelijk, als het voor de twee patches nog slechter gesteld was, zit er iets niet goed bij Konami. De ene keer speel je redelijk lagvrij, maar de andere keer staan je spelers ineens 20 meter verder. Als er toevallig nog mensen online tegen me willen gamen, voeg me ff toe: robro87
Tja, online is soms niet echt geweldig . Ik hoop dat ze het eens gewoon goed gaan doen met de volgende PES... vanaf het begin.

offtopic:
Ik zal je binnenkort wel toevoegen bij de startpost (als je dat wil).

[ Voor 31% gewijzigd door Regeneration op 05-04-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Robin_B schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:14:
Welkom bij de club ;) op dit moment moet je PES 2008 echt niet aanschaffen om online te spelen want dat is gewoon 1 groot drama! Naar mijn weten hebben de patches grotendeels wat performance verbeteringen gebracht maar niet veel verbeteringen qua online play.

Ik zou zeggen: Start een Master League of een andere league. Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nippletwister schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:03:
[...]

Welkom bij de club ;) op dit moment moet je PES 2008 echt niet aanschaffen om online te spelen want dat is gewoon 1 groot drama! Naar mijn weten hebben de patches grotendeels wat performance verbeteringen gebracht maar niet veel verbeteringen qua online play.

Ik zou zeggen: Start een Master League of een andere league. Veel plezier :)
Precies. Maar wees niet getreurt. Bij mij staat er voor de offline gedeelte dat ik heb besteed 176 uur (staat in de galley menu). :9 En ik ben nog lang niet klaar met alles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin_B
  • Laatst online: 18-09 17:43
Ik vind het ofline gedeelte niet echt de moeite waard. Aangezien ik de serie al zes jaar speel en nog nooit een seizoen Master League heb afgemaakt, heb ik niet het idee dat dit nu ineens wel gaat gebeuren. Wat me wel opvalt is dat ik 's ochtens nog redelijk lagvrij speel, maar vanaf de middag al blij moet zijn als ik zowiezo kan connecten.

Uiteraard kan je mij ook aan de TS toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is dat op de Wii beter geregeld. Ik heb nu al een aantal potjes redelijk lagvrij kunnen spelen, en dan is de snelheid van mijn internet niet eens om echt over naar huis te schrijven. Overigens vind ik de online mode wel enigszins tegenvallen, zeker in tegenstelling tot FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ik heb iedereen z'n Wii Friendcode toegevoegd, maar hij zegt nog steeds waiting for approval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet eens ergens "waiting for approval staan". Ik zie alleen jullie nummers staan. Misschien komt dat omdat ik de laatste dagen niet meer vaak online ben. School examens maken het lastig om je echt te kunnen concenteren op PES ( en vice versa natuurlijk ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:39:
[...]

Ontopic:

Ik zit nu in het seizoen 2018, ja schiet al lekker op.
Heb hele leuke spelers voorbij zien komen. :)

De speelduur is 15 min per game, precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe het kan dat alles in mijn gallery weer op 0 springt wanneer ik PES afsluit? heb de pc versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:36:
weet iemand hoe het kan dat alles in mijn gallery weer op 0 springt wanneer ik PES afsluit? heb de pc versie...
Dit soort vragen hoort eigenlijk in het Spielerij - Problemen & Vragen forum. Het beste kan je je daar je vraag stellen.

Maar om je op weg te helpen: heb je al een herinstallatie geprobeerd? Zo nee, voordat je dat wil proberen, vergeet niet je savefiles (tijdelijk) naar een plaatst te kopiëren waar je het terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Heeft hier iemand (uitgebreidde ervaring) met het editten/maken va eigen spelers?
Het is me gelukt een vrienden elftal te maken van gewoon gebalanceerde spelers. De mannetjes zijn niet te goed en te slecht maar toch heb ik een paar vragen want perfect is het nog niet.

-Wat is eigelijk de beste groeisneldheid die je kan instellen, of wat is het verschil. En ja ik kan wel lezen maar wil weten of iemand er praktijk ervaring mee heeft.

-Hierna wil ik een team maken met alleen maar 17 jarigen die dan na 3-4-5-6 seizoenen goed worden. Wat voor stats moet ik die meegeven? Kan ik het best ekijken naar andere 17 jarigen en het daarvan jatten(de stats) en maar op het beste hopen?

-Wat zijn algmene tips voor een goede speler die dus niet te sterk maar niet te zwak is. Ik kan ondertussen zelf redelijk gebalanceerde spelers maken maar het kost veel trail&error.

Edit: En wat is de best grow type? Ik ga ervannuit dat het laat is maar er is helemaal nergens wat informatie te vinden over hoe je een beetje normale spelers maakt. Ja je kan naar de huidige kijken alles. Maar toch er is maar bar weinig info :-(

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 07-04-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Vind het maar gek. Afgelopen seizoen met m'n ML kampioen geworden en de masters cup gewonnen, dus ik dacht voor het nieuwe seizoen (doelstelling is om weer kampioen te worden en deze keer de championship te winnen) ga ik eens iets nieuws proberen. Ik werkte met een 4-2-3-1 opstelling en ben nu overgestapt naar 3-2-3-2. Dus dat zijn 3 CB's, 2 DMF's, 2 SMF's, een AMF en 2 CF's. Ik dacht, verdedigen zal daardoor wellicht wat moeilijker worden, wat meer goals tegen, maar in de aanval moet ik een stuk sterker worden en dus ook meer doelpunten voor scoren.

Maar ik vind het maar verdacht lastig om te scoren met deze nieuwe opstelling, het lijkt wel zelfs iets minder te zijn dan met m'n vorige opstelling en het loopt allemaal een stuk moeizamer. Ik win nog steeds over het algemeen wel (sta nu 3e in de competitie in week 12), maar makkelijk scoren ho maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Postius schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:45:
Heeft hier iemand (uitgebreidde ervaring) met het editten/maken va eigen spelers?
Het is me gelukt een vrienden elftal te maken van gewoon gebalanceerde spelers. De mannetjes zijn niet te goed en te slecht maar toch heb ik een paar vragen want perfect is het nog niet.

-Wat is eigelijk de beste groeisneldheid die je kan instellen, of wat is het verschil. En ja ik kan wel lezen maar wil weten of iemand er praktijk ervaring mee heeft.
Je kan het verschil zelf zien als je bij een speler een bepaalde stats hebt gegeven. Die speler in een (willekeurig) team zet. Daar een ML mee start en dan zie je de groeigrafiek zelf.
-Hierna wil ik een team maken met alleen maar 17 jarigen die dan na 3-4-5-6 seizoenen goed worden. Wat voor stats moet ik die meegeven? Kan ik het best ekijken naar andere 17 jarigen en het daarvan jatten(de stats) en maar op het beste hopen?
Heb met zelf gemaakte spelers ook een beetje zitten rommelen, en ben tot het volgende gekomen:
- De gemiddelde van de eerste ~10 stats hebben relevantie of je groeicurve. Dus 10 stats 99 geven en de rest 1 heeft geen zin voor de groeicurve.
- Als je je speler te goed maakt (stats = 80+) kan hij (uiteraard) niet veel groeien.
- Een prijs van de speler stijgt als een stat van x9 (dus na 59, 69 enz.) En ook hoe hoger de stats hoe meer het kost.
- Ik heb het gevoel dat een zelf gecreëerde speler op een leeftijd van 17 jaar nooit echt veel meer dan 13 punten kan groeien.

Om de stats te jatten van bestaande 17 jarige is niet heel slim, want die zijn niet altijd even goed (niet goed gebalanceerd) vind ik. Daarnaast zal de door jou gecreëerde speler nooit echt identiek zijn aan de "echte" speler.
-Wat zijn algmene tips voor een goede speler die dus niet te sterk maar niet te zwak is. Ik kan ondertussen zelf redelijk gebalanceerde spelers maken maar het kost veel trail&error.
Hoe bedoel je niet te goed niet te zwak? Hoe hoger de stat hoe beter. En tja, het ligt er een beetje aan wat je goed vind en welke stats je belangrijk vindt.
Edit: En wat is de best grow type? Ik ga ervannuit dat het laat is maar er is helemaal nergens wat informatie te vinden over hoe je een beetje normale spelers maakt. Ja je kan naar de huidige kijken alles. Maar toch er is maar bar weinig info :-(
Ligt er ook aan wat je het prettigst vind. Wil je een snel groeiende speler en die snel verkopen, of een wat langzamere, maar wel een speler die je wat langer kan houden. Het spreekt bijna allemaal voor zich. Start zoals ik eerder zei anders even een ML met je gecreëerde speler en dan zie je het gewoon. :)

Morgoth schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:24:
Vind het maar gek. Afgelopen seizoen met m'n ML kampioen geworden en de masters cup gewonnen, dus ik dacht voor het nieuwe seizoen (doelstelling is om weer kampioen te worden en deze keer de championship te winnen) ga ik eens iets nieuws proberen. Ik werkte met een 4-2-3-1 opstelling en ben nu overgestapt naar 3-2-3-2. Dus dat zijn 3 CB's, 2 DMF's, 2 SMF's, een AMF en 2 CF's. Ik dacht, verdedigen zal daardoor wellicht wat moeilijker worden, wat meer goals tegen, maar in de aanval moet ik een stuk sterker worden en dus ook meer doelpunten voor scoren.

Maar ik vind het maar verdacht lastig om te scoren met deze nieuwe opstelling, het lijkt wel zelfs iets minder te zijn dan met m'n vorige opstelling en het loopt allemaal een stuk moeizamer. Ik win nog steeds over het algemeen wel (sta nu 3e in de competitie in week 12), maar makkelijk scoren ho maar...
Waarom maakt je het jezelf dan ook zo onnodig moeilijk. :P Ik zou gewoon bij die oude opstelling blijven. Om even een mogelijk reden te noemen: heb je nieuwe spelers gekocht? Hebben de spelers een hoge of lage TeamWork? Zijn er moeilijkere tegenstanders bij gekomen / de andere clubs grote aankopen gedaan?

[ Voor 18% gewijzigd door Regeneration op 07-04-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Regeneration schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:07:
[...]

Je kan het verschil zelf zien als je bij een speler een bepaalde stats hebt gegeven. Die speler in een (willekeurig) team zet. Daar een ML mee start en dan zie je de groeigrafiek zelf.

[...]

Heb met zelf gemaakte spelers ook een beetje zitten rommelen, en ben tot het volgende gekomen:
- De gemiddelde van de eerste ~10 stats hebben relevantie of je groeicurve. Dus 10 stats 99 geven en de rest 1 heeft geen zin voor de groeicurve.
- Als je je speler te goed maakt (stats = 80+) kan hij (uiteraard) niet veel groeien.
- Een prijs van de speler stijgt als een stat van x9 (dus na 59, 69 enz.) En ook hoe hoger de stats hoe meer het kost.
- Ik heb het gevoel dat een zelf gecreëerde speler op een leeftijd van 17 jaar nooit echt veel meer dan 13 punten kan groeien.

Om de stats te jatten van bestaande 17 jarige is niet heel slim, want die zijn niet altijd even goed (niet goed gebalanceerd) vind ik. Daarnaast zal de door jou gecreëerde speler nooit echt identiek zijn aan de "echte" speler.

[...]

Hoe bedoel je niet te goed niet te zwak? Hoe hoger de stat hoe beter. En tja, het ligt er een beetje aan wat je goed vind en welke stats je belangrijk vindt.

[...]

Ligt er ook aan wat je het prettigst vind. Wil je een snel groeiende speler en die snel verkopen, of een wat langzamere, maar wel een speler die je wat langer kan houden. Het spreekt bijna allemaal voor zich. Start zoals ik eerder zei anders even een ML met je gecreëerde speler en dan zie je het gewoon. :)

Met niet te goed en niet te zwak bedoelde ik dat ik van een uitdaging hou. Ik wil geen winger met dribbel 90+ etc of athans niet in het begin. Ik heb nu een vrij mooi elftal gemaakt met alleen maar spelers die echt zijn afgestelt op hun positie maar nog niet echt goed zijn allemaal. Grow type allemaal op Late gezet, ze groeien nu best hard. Voorlopig 2-4 punten per seizoen en zodra ze 22-23 worden gaat dat nog iets sneller(ik heb ze initieel 17 jaar gemaakt want als je ze te oud maakt groeien ze idd niet meer wat ik irritant vind).

Transfers doe ik bijna niet meer aan, ik wil dit zelf gemaakte elftal bij elkaar houden(ik heb al mijn huisgenoten nagemaakt >:) ).

Ik heb uiteindelijk toch veel naar CPU spelers gekeken die er al in zaten. Want bij je eigen spelers is de balans soms toch zoek merkte ik bij mijn eigen mannetjes. En het duurt even voordat je echt doorhebt wat elke stat precies doet. Ongeveer is makkelijk, en dan moet je de stats op elkaar afstellen. Aan de andere kant ik ken nu wel heel mijn team van binnen en buiten :D.

Btw mischien leuk om te weten, dat Middle Shooting en Long Throw praktisch geen P kosten. Terwijl middleshooting echt een brilliante skill is _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 08-04-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net PES 2008 aangeschaft voor 15 euro, maar ik had ook kunnen kiezen voor fifa 07 voor 15 euro. (ik wou gewoon een goedkope sportgame om wat relax te gamen, op de pc btw)

Maar als ik dit zo lees had ik beter fifa 07 kunnen aanschaffen?

Ik kan vandaag nog wel inruilen, dus als iemand hier snel iets zinnigs over kan zeggen, graag. (heb nu weinig tijd om secuur een volledig topic door te nemen). Verder heb ik weinig met voetbal games (ben dus echt geen expert) dus een kort advies van een meer fanatieke voetbal gamer wordt zeker gewaardeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:45:
Ik heb net PES 2008 aangeschaft voor 15 euro, maar ik had ook kunnen kiezen voor fifa 07 voor 15 euro. (ik wou gewoon een goedkope sportgame om wat relax te gamen, op de pc btw)

Maar als ik dit zo lees had ik beter fifa 07 kunnen aanschaffen?

Ik kan vandaag nog wel inruilen, dus als iemand hier snel iets zinnigs over kan zeggen, graag. (heb nu weinig tijd om secuur een volledig topic door te nemen). Verder heb ik weinig met voetbal games (ben dus echt geen expert) dus een kort advies van een meer fanatieke voetbal gamer wordt zeker gewaardeerd...
Is niet echt de bedoeling, maar vooruit dan maar, omdat ik in een goede stemming ben. ;)

Ik kan voornamelijk over PES spreken, maar dat zal je niet verbazen. In het kort: PES is goed alleen veel mensen hebben last problemen voornamelijk online, maar ook offline zijn redelijk wat bugs. Ik speel voornamelijk offline dus van de online problemen heb ik niet echt last van. Als je dus online wilt spelen is het misschien PES niet een hele goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind... Toch bedankt.

Heb na mijn post nog wat zitten doorlezen in dit topic en tot de conclusie gekomen dat fifa 07 misschien toch meer mijn ding is.

Aangezien ik een sportgame zocht voor ongeveer 15 euro is het duidelijk dat ik voornamelijk een casual voetbal game zocht om bvb eventueel met gasten wat rond te trappen.

Voor zover ik heb begrepen is PES redelijk 'simulatie'. Zelf spelers creëren met nogal wat rpg-achtige stats. Daar kruipt denk ik veel tijd in, en veel planning/precisie/optimalisatie... Waarschijnlijk voor de meeste PES spelers de voornaamste reden om PES te spelen.

Anderzijds lees ik over de bugs, en de onmogelijke online gameplay. Reviews hebben het er verder over dat er weinig tot geen verbetering is tov de eerdere edities. Meer zelfs, het is een terugkeer naar het oorspronkelijke PES, wat positief wordt beschouwd, dus dat zegt ook al veel.

Ik wacht voor PES dan maar tot de volgende editie, waarmee hopelijk wél normaal online gegamed kan worden en waarin wél significante verbeteringen zijn aangebracht qua features.

Met fifa 07 kan, zo heb ik begrepen, niet online gegamed worden wegens EA beleid. Met PES kan niet online gegamed worden omdat het praktisch onmogelijk is. Lood om oud ijzer dus ;)

Anyway, omgeruild voor fifa 07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:51
:X

gameplay??
PES mag misschien grafisch niet beter zijn dan fifa 07, echter de gameplay van PES is DE reden waarom mensen al die jaren voor PES kiezen en niet voor Fifa.

Mensen die fifa spelen... tja die weten gewoon niet beter en zweren bij de grafics....

Online is inderdaad buggy, maar dat speel ik amper, dus vind ik ook geen probleem. Heb het spel ook niet gekocht voor online mogelijkheden.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Probeer ergens goedkoop Fifa 08 te scoren. Fifa 08 is namelijk veel beter dan Fifa 07.

Ik speel zelf al jaren PES(op de pc) maar download wel jaarlijks de demo's van Fifa. Als ik heel eerlijk ben vind ik de laatste twee jaar meer ontwikkeling in Fifa zitten dan in PES. Echter heeft PES nog steeds een klein streepje voor bij mij. Op de pc en de ps2 is PES gewoon beter. Op de Xbox 360 vind ik echter PES enorm tegenvallen. Het verschil met Fifa is vrij klein. Dat iemand met een 360 vanwege graphics en licenties voor Fifa gaat kan ik me dan ook goed voorstellen.

Konami moet echt eens flinke stappen nemen want de Euro 2008 demo op de 360 is qua gameplay vrij goed en de graphics zijn echt subliem.

Ea Sports heeft dus weer doorontwikkeld. Als ik Seabass dan hoor lullen over bonussen die vrij te spelen zijn dan denk ik ga eens ontwikkelen man. De tijd dat je spel lichtjaren voorliep zij voorbij. Ik raad iedereen met een 360 aan, dus ook PES fans zoals ik, de demo van Euro 2008 te downloaden. Ben echt benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Op de PS2 beter? Vond ik niet, ik vond het op de PS2 om te janken, te meer omdat ze daar nog de oude PES6 engine leken te gebruiken. Totaal niet vergelijkbaar met de PC versie iig. Die vind ik wel goed. Beter dan FIFA ook, maar ik speel (ook) niet online.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Wat is er mis met de PES6 engine voor een current gen als de ps2. Bij een ps2 gaat het niet meer zo om de graphics maar om de gameplay. En als ik heel eerlijk ben heeft PES altijd het lekkerst gespeeld op de ps2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Dracul schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:56:
Wat is er mis met de PES6 engine voor een current gen als de ps2. Bij een ps2 gaat het niet meer zo om de graphics maar om de gameplay. En als ik heel eerlijk ben heeft PES altijd het lekkerst gespeeld op de ps2.
idd, er gaat niets boven een ouderwets potje pes 2 of 3 op de good ol ps2. Hell, zelfs iss speelt nog heerlijk weg op de ps1 (en op de snes trouwens ook nog :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:51:
[...]

Anyway, omgeruild voor fifa 07
Fifa 07, weet je zeker dat het niet Fifa 08 is? Ik zou toch echt wel de laatste aanraden, wil je een Fifa nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:11:
[...]

Fifa 07, weet je zeker dat het niet Fifa 08 is? Ik zou toch echt wel de laatste aanraden, wil je een Fifa nemen...
Jawel, ik zei toch? Casual sport game (gewoon voor de afwisseling tussen al het FPS) voor ongeveer 15 euro... Als jij ergens fifa 08 voor 15 euro kan vinden, laat maar iets weten dan :)

En over het ruilen. Ik had vanmiddag geen tijd en morgen iets anders gepland, en je kan maximum één dag na aankoop ruilen. Misschien had ik toch beter PES gehouden, misschien haal ik het er nog wel naast dan, maar heb redelijk impulsief gekozen om het toch te wisselen.

Wat ik misschien beter niet had gedaan, want
1) Daar is EA weer met z'n ACHTERLIJKE resoluties... Bestonden er in 2007 nog geen breedbeeldschermen misschien? Hell, je moet al moeite doen om de laatste drie jaar een laptop te vinden zonder breedbeeldscherm. Dus alleen 800*600, 1024*768 en 1280*1024

2) redelijk vermoeiende menu's.

Verder was m'n beslissing vooral ingegeven door licenties. Ik dacht dat PES gewoon minder (of zelfs geen) licenties had dan Fifa. Ik zag op het eerste zicht op het doosje niets wat wees op bestaande leagues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:51
Beste forumgenoten, ik moet bekennen dat ik niet het gehele forum goed heb nagelezen dus hopelijk stel ik niet voor de zovellste keer dezelfde vraag. Hier komt ie;

Ik speel graag pes op de ps2 met een vriend van mij. We hebben de meeste lol als we met elkaar in 1 team spelen tegen de computer. Nou is die vriend naar Zwitserland verhuisd. Is het mogelijk om online met elkaar in 1 team tegen anderen te spelen. Dus dat hij in Zwitserland inlogt en ik hier, elk op een eigen ps2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopwelling schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:56:
Beste forumgenoten, ik moet bekennen dat ik niet het gehele forum goed heb nagelezen dus hopelijk stel ik niet voor de zovellste keer dezelfde vraag. Hier komt ie;

Ik speel graag pes op de ps2 met een vriend van mij. We hebben de meeste lol als we met elkaar in 1 team spelen tegen de computer. Nou is die vriend naar Zwitserland verhuisd. Is het mogelijk om online met elkaar in 1 team tegen anderen te spelen. Dus dat hij in Zwitserland inlogt en ik hier, elk op een eigen ps2?
Waarschijnlijk omdat ze problemen hadden met het online gedeelte hebben ze dit weggelaten. In PES6 kan dit allemaal wel, ook 2vs2 en 2vsComp enzo, maar niet in PES2008. Dus als je dit wilt doen moet je PES6 even kopen.

Even iets algemeens, wat zijn online PES2008 spelers toch wankers, als ik verlies is het altijd terecht en als ik win altijd onterecht ("That was unfair!" :'( )

Heb inmiddels een dijk van een opstelling met Chelsea die tot nu toe heel goed werkt, vooral tegen Brasil/Barca kereltjes die denken dat ze het beste team nodig hebben om te winnen. Zo heerlijk om hem er dan in te beuken met Lampard _/-\o_

Wat is trouwens een makkelijke manier om mijn Replays te rippen? Want die raakt steeds vol en ik wil ze eigenlijk wel op YT zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:51
t.j. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:32:
[...]

Waarschijnlijk omdat ze problemen hadden met het online gedeelte hebben ze dit weggelaten. In PES6 kan dit allemaal wel, ook 2vs2 en 2vsComp enzo, maar niet in PES2008. Dus als je dit wilt doen moet je PES6 even kopen.

Even iets algemeens, wat zijn online PES2008 spelers toch wankers, als ik verlies is het altijd terecht en als ik win altijd onterecht ("That was unfair!" :'( )

Heb inmiddels een dijk van een opstelling met Chelsea die tot nu toe heel goed werkt, vooral tegen Brasil/Barca kereltjes die denken dat ze het beste team nodig hebben om te winnen. Zo heerlijk om hem er dan in te beuken met Lampard _/-\o_

Wat is trouwens een makkelijke manier om mijn Replays te rippen? Want die raakt steeds vol en ik wil ze eigenlijk wel op YT zetten.
Veel onsportieve mensen idd. Het is ook zo leuk voor je 'doel-saldo' van je stats dat als mensen bv met 6-0 vernederd worden, ze lekker vlak voor tijd quiten, zodat je lekker een tijdje tegen een zwart scherm mag aanstaren, en vervolgens maar een 3-0 overwinning krijgt.

Van mensen die Brazil of Barca nemen en dan alleen maar in een rechte lijn naar je doel rennen en dan proberen keihard binnen te schieten word ik ook wel es moe. Maar als je echt geconcentreerd verdedigd is het nog wel te doen. Welke opstelling gebruik jij voor Chelsea dan? Chelsea is trouwens ook mij favo team om tegen Barca enzo te spelen. Frankrijk is ook een erg leuk team.

Je replays staan in My Documents\KONAMI\Pro Evolution Soccer 2008\save
Die kan je gewoon backuppen. Ik zet ze altijd op YouTube, mbv Fraps + WinAVI MP4 converter.
Jammer alleen dat YouTube zo'n lage kwaliteit is en geen breedbeeld ondersteund, zodat je niet altijd de bal goed kan zien. Mijn PES filmpjes

Zin om trouwens bv vandaag online ff tegen elkaar te spelen? Want ik ben de ML / random buitenlanders met lag ook wel weer zat. Mits je de PC versie hebt (of de Wii versie, maar dan moeten die lui van Play.com wel es opschieten en vandaag dat spel afleveren :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dracul schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:49:
Probeer ergens goedkoop Fifa 08 te scoren. Fifa 08 is namelijk veel beter dan Fifa 07.

Ik speel zelf al jaren PES(op de pc) maar download wel jaarlijks de demo's van Fifa. Als ik heel eerlijk ben vind ik de laatste twee jaar meer ontwikkeling in Fifa zitten dan in PES. Echter heeft PES nog steeds een klein streepje voor bij mij. Op de pc en de ps2 is PES gewoon beter. Op de Xbox 360 vind ik echter PES enorm tegenvallen. Het verschil met Fifa is vrij klein. Dat iemand met een 360 vanwege graphics en licenties voor Fifa gaat kan ik me dan ook goed voorstellen.

Konami moet echt eens flinke stappen nemen want de Euro 2008 demo op de 360 is qua gameplay vrij goed en de graphics zijn echt subliem.

Ea Sports heeft dus weer doorontwikkeld. Als ik Seabass dan hoor lullen over bonussen die vrij te spelen zijn dan denk ik ga eens ontwikkelen man. De tijd dat je spel lichtjaren voorliep zij voorbij. Ik raad iedereen met een 360 aan, dus ook PES fans zoals ik, de demo van Euro 2008 te downloaden. Ben echt benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik heb inmiddels ook de demo van EURO 2008 voor de PS3 gedownload. Ga hem vanavond maar eens installeren maar de verwachtingen bij mij zijn niet al te hoog, ik weet ook eigenlijk niet precies waarom ik hem uberhaupt heb gedownload :P. Er is maar 1 goeie voetbalgame in mijn ogen en dat is PES 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta er eigenlijk van te kijken, dat er zo weinig over PES2008 voor de Wii wordt gesproken hier...
Mijn PES2008 verwacht ik deze week, heb em via Play gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

zijn niet veel wii spelers hier, ik zit daarom ook op pesfan.com, daar is het wat actiever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar, begin je het verdedigen al wat onder de knie te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Nippletwister schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:30:
[...]

Er is maar 1 goeie voetbalgame in mijn ogen en dat is PES 8)
Dat heb ik jaren ook gevonden en nog steeds vind ik ik PES op de Pc en Ps2 duidelijk beter maar zoals ik zei valt ie op de Xbox 360 gewoon zwaar tegen en gaat mijn voorkeur op dit platform absoluut uit naar Euro 2008 als het gaat om het beste voetbalspel.

Niet dat ik Euro 2008 ga halen want ik ben meer een clubliefhebber. Was ipv Euro 2008 Fifa 09 uitgekomen dan had ik hem absoluut gekocht. Nu houd ik het gewoon bij PES 2008 op de pc. Ik vind echter dat de ontwikkeling van PES de laatste jaren redelijk is gestagneerd. Ook vind ik dat aanvallen opzetten veels te makkelijk is en dat het spel zich amper op het middenveld afspeelt. Of je nu veel loopt met de bal of zoals ik heel veel positievoetbal speelt het middenveld is met 1 actie gepasseerd. Dat is in mijn ogen toch wel een enorm punt van kritiek. Fifa voelt op dat punt beter vind ik.

Wat ik in Euro 2008 persoonlijk ook goed vind is de "be a pro mode". Het geeft best wel een andere dimentie aan het spelen van een voetbalspel als je 1 speler in een elftal kunt selecteren en alleen die speler kunt besturen. Best wel lekker als je op zijn Bergkamps vrijloopt en vervolgens aanvallen opzet waaruit medespelers scoren.

Maar goed zoals ik zei ben ik meer een liefhebber van clubvoetbal en wacht nog wel een half jaartje met spanning om dan te zien wat zowel Konami als Ea Sports hebben gedaan.

Laat in ieder geval even weten hoe Euro 2008 speelt op de PS3. Daarnaast ben ik ook wel nieuwsgierig hoe die loopt. Ea Sports heeft namelijk al verschillende spellen uitgebracht die op de
Xbox 360 een fps van 60 hadden maar op de PS3 maar een fps van 30.

[ Voor 13% gewijzigd door Dracul op 11-04-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Dracul schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:47:
[...]

Wat ik in Euro 2008 persoonlijk ook goed vind is de "be a pro mode". Het geeft best wel een andere dimentie aan het spelen van een voetbalspel als je 1 speler in een elftal kunt selecteren en alleen die speler kunt besturen. Best wel lekker als je op zijn Bergkamps vrijloopt en vervolgens aanvallen opzet waaruit medespelers scoren.

[...]
Zo'n modus zit al jaren ook bij PES, alleen is het niet zo prominent aanwezig. Als je je cursor op "Fix" zet kan je een speler selecteren en dat is het zelfde als de "Be a pro" modus van Fifa, maar omdat Fifa het als aparte modus heeft lijkt het nieuwer, is het ook voor Fifa, maar voor PES niet.

Ik ben het wel met je eens dat PES de laatste jaren een beetje achterblijft bij vernieuwingen. Ik heb de minpunten opgeschreven van het spel en ik ben benieuwd wat ze en of ze die minpunten hebben verbeterd bij de volgende PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Niet prominent aanwezig is zacht uitgedrukt. Je kunt rustig zeggen dat het verstopt zit. Wat overigens niet erg is in dit geval want het is heel erg slecht uitgewerkt. Daarnaast werkt het feit dat het middenveld wordt overgeslagen in PES ook niet echt mee in deze mode en het spel is zoiezo te snel. Ik hoop dan ook dat Konami in PES 2009 een menuoptie toevoegt waarbij je de snelheid kunt bepalen van het spel. Ook een aantal nieuwe cameraposities zou zeer nuttig zijn als je 1 speler controleert. Wat dat betreft vind ik deze mode bij Fifa beter tot zijn recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:52:
Ik sta er eigenlijk van te kijken, dat er zo weinig over PES2008 voor de Wii wordt gesproken hier...
Mijn PES2008 verwacht ik deze week, heb em via Play gekocht.
Ik heb em eindelijk binnen van Play.com, na ruim 2 weken wachten.

Het speelt erg leuk. Het combineren gaat erg makkelijk. Het verdedigen gaat me nog niet heel goed af, maar dat komt wel.

Als ik iets beter ben, zal ik mn friendscode ff posten, dan wil ik wel es tegen een andere Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperMan schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:59:
[...]

Ik heb em eindelijk binnen van Play.com, na ruim 2 weken wachten.

Het speelt erg leuk. Het combineren gaat erg makkelijk. Het verdedigen gaat me nog niet heel goed af, maar dat komt wel.

Als ik iets beter ben, zal ik mn friendscode ff posten, dan wil ik wel es tegen een andere Tweaker.
Nou, das dan lekker, ik wacht met vandaag (zaterdag) totaal 5 dagen, ik heb dus even te gaan.
Terwijl ze zeggen er zo'n 3 tot 5 dagen
voor staat....

In elk geval bedankt, weet ik dat ik niet elke dag vol hoop de brievenbus hoef te checken.

Leuk om te weten dat het spelen je bevalt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Laatst online: 17-09 22:51

JvdM

<---->

Ik heb PES2008 op de PS3. maar waar kan ik (net zoals in vorige versies) dingen kopen van mijn credits? Stadions, ballen, etcetera.

Ook mis ik de trainingen, je kan niet eens een training doen met tegenstanders (alleen maar 11 tegen 1keeper). Tevens mis ik ook zo'n battle mode, waarin je bijvoorbeeld 10keer de bal in een rondootje moet rondspelen om naar het volgende level te gaan. Of op een bepaalde manier scoren. Dit zat allemaal wel in de oudere versies van PES, maar in deze niet?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis!