[Multi] Pro Evolution Soccer 2008 - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 53.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
- De demo van de PC versie liep erg slecht op mijn (onderstaand) systeem. Is de full beter?
Ik ben het zowel eens met Nippletwister als met Joss. Je moet natuurlijk eerst de juiste instellingen dat kan een hoop schelen, meestal moet je V-sync aan doen en ook Frameskipping ook. Daarnaast zijn de framesdrops bij replay's en entrance scene bijna onvermijdbaar. Ik heb de PC versie en die loopt op wat framsdrops bij replay's en entrace scene (die ik toch altijd wegklik :P) best aardig.

- De demo van PS3 versie had slowdown bij standaardsituaties en crashte soms. Is de full beter?
De PS3 versie heb ik niet. Ik heb alleen de PC versie.

- Zijn er must-have patches voor de PC versie zoals de traditionele Super Patch of Wolf Patch?
Er zijn een hoop patches enz. uitgekomen er staan een paar in de TS, maar als je even zelf zoekt kan je vast meer vinden.

Laatste opmerkingen/tips:
Je systeem is toch redelijk oud. Je zult hem waarschijnlijk op low of medium moeten spelen. Met een PS3 heb je dat probleem niet. Echter met de PS3 versie kan je moeilijker patches downloaden volgens mij (verbeter me als ik het fout heb, ik heb de PS3 versie namelijk niet). Verder is de PC versie iets goedkoper en dan PS3. Licht dus een beetje waar je voorkeur naar uitgaat. Tot slot: koop dit spel niet als je online wil dat is (in de meeste gevallen nog steeds) een ramp, voor alle versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Regeneration schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:26:
- De demo van de PC versie liep erg slecht op mijn (onderstaand) systeem. Is de full beter?
Ik ben het zowel eens met Nippletwister als met Joss. Je moet natuurlijk eerst de juiste instellingen dat kan een hoop schelen, meestal moet je V-sync aan doen en ook Frameskipping ook. Daarnaast zijn de framesdrops bij replay's en entrance scene bijna onvermijdbaar. Ik heb de PC versie en die loopt op wat framsdrops bij replay's en entrace scene (die ik toch altijd wegklik :P) best aardig.

- De demo van PS3 versie had slowdown bij standaardsituaties en crashte soms. Is de full beter?
De PS3 versie heb ik niet. Ik heb alleen de PC versie.

- Zijn er must-have patches voor de PC versie zoals de traditionele Super Patch of Wolf Patch?
Er zijn een hoop patches enz. uitgekomen er staan een paar in de TS, maar als je even zelf zoekt kan je vast meer vinden.

Laatste opmerkingen/tips:
Je systeem is toch redelijk oud. Je zult hem waarschijnlijk op low of medium moeten spelen. Met een PS3 heb je dat probleem niet. Echter met de PS3 versie kan je moeilijker patches downloaden volgens mij (verbeter me als ik het fout heb, ik heb de PS3 versie namelijk niet). Verder is de PC versie iets goedkoper en dan PS3. Licht dus een beetje waar je voorkeur naar uitgaat. Tot slot: koop dit spel niet als je online wil dat is (in de meeste gevallen nog steeds) een ramp, voor alle versies.
V-sync moet juist uit, anders ga je van bv ~55fps meteen naar 30 (wat online zo fijn is, je tegenstander heeft dan ook meteen maar 30 fps, gelukkig kan je dit zien aan 2 rode streepjes, naast de streepjes voor lag). Check ook of het echt uit staat met bv Fraps, tijdens het spelen dus, want replays ed zijn zoals gezegd fps-vreters.

Z'n systeem is denk ik kantje boord, ik kan me ook niet voorstellen dat Quake 4 met high settings en een fatsoenlijke resolutie echt goed loopt.

Ik vind het trouwens online meestal aardig te doen, vooral als je probeert tegenstanders met weinig lag te zoeken. ML gaat ook uiteindelijk vervelen.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02
Z'n systeem is denk ik kantje boord, ik kan me ook niet voorstellen dat Quake 4 met high settings en een fatsoenlijke resolutie echt goed loopt.
avg. 30fps @ 1650x1050 zonder FSAA en AF. Dan zou PES6 toch ook gewoon te doen moeten zijn? Misschien niet op high, maar toch wel op medium of desnoods low?

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-03-2008 17:46 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
HyperMan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:41:
[...]

V-sync moet juist uit, anders ga je van bv ~55fps meteen naar 30 (wat online zo fijn is, je tegenstander heeft dan ook meteen maar 30 fps, gelukkig kan je dit zien aan 2 rode streepjes, naast de streepjes voor lag). Check ook of het echt uit staat met bv Fraps, tijdens het spelen dus, want replays ed zijn zoals gezegd fps-vreters.
Dat klopt, was ik even vergeten. Ik speel eigenlijk alleen offline en dan haal ik altijd wel de 60frs.
[...]

Ik vind het trouwens online meestal aardig te doen, vooral als je probeert tegenstanders met weinig lag te zoeken. ML gaat ook uiteindelijk vervelen.
Ik vind de ML nog steeds geweldig. ;) Maar ik doelde er meer op dat Dr. Strangelove er rekening mee moet houden dat het online vaak niet goed kan lopen.

Dr. Strangelove schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:41:
[...]

avg. 30fps @ 1650x1050 zonder FSAA en AF. Dan zou PES6 toch ook gewoon te doen moeten zijn? Misschien niet op high, maar toch wel op medium of desnoods low?
Ik speel PES met Core 2 Duo: E6400, 2Gig RAM, Geforce 7900GS en ik mag officieel volgens de lock op het spel niet hoger dan een resilutie van 1024 x 768 en quality op high, waar ik ook op speel. Terwijl mijn specs beter zijn dan de aanbevolen systeemvereisen... Daarentegen kan ik wel gewoon spelen op 60 frs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Deze actie die ik met Henry maakte wil ik jullie toch niet onthouden: Weet ie de bal nog binnen te houden?

Samen met bv een C. Ronaldo is hij de ideale man om een verdediging compleet te dollen. Online komt het zelfs voor dat je met 3 mannetjes achter je aan rustig een paar keer van de linker of rechterkant van de 16 naar de andere kant kan lopen. Ook uitlopende keepers worden meestal compleet geslacht. Online gebruik ik trouwens uitkomen bijna nooit, behalve soms om iemand op het allerlaatste moment te verassen.

Wat me trouwens ook opvalt, is dat de keeper vaak heel wild uitkomt, en de spits omgekegeld wordt, maar geen penalty mee krijgt. Zou door de lag kunnen komen, maar lijkt me niet waarschijnlijk.
Dr. Strangelove schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:41:
[...]

min. 30fps @ 1650x1050 zonder FSAA en AF. Dan zou PES6 toch ook gewoon te doen moeten zijn?
30 fps schiet dus niet op, dat speelt niet lekker. Wel ben ik het met je eens dat PES met z'n niet al te beste graphics op zo'n systeem prima te spelen zou moeten zijn, maar dat is nou eenmaal waarschijnlijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik ben begonnen in de ML met Arsenal. Dat ging in de eerste helft van het seizoen prima, sta eerste en doe nog mee om de cup. Toch heb ik in de winterstop even versterking gezocht, ik zocht een goede keeper (als vervanger voor de oude en wisselvallige Lehmann), een goede verdediger (Gallas begint oud te worden) en een goede aanvaller (voor naast Adebayor, een krachtpatser was nodig). Uiteindelijk heb ik Akinfeev, Kompany en Hugo Almeida aangetrokken. V/d Vaart heb ik ook nog geprobeerd maar die wilde uiteindelijk jammer genoeg niet.

Eruit gingen Lehmann en Gilberto Silva.
Uiteindelijk speel ik nu zo.
------------Akinfeev-------------
Eboue-Toure-Gallas-Clichy
--------------Fabregas-----------
Hleb ---v.Persie--Rosicky
--Adebayor-------H.Almeida--

In de eerste wedstrijd na de winterstop stond ik na 80 minuten met 4-2 voor (Adebayor, Rosicky en 2x Almeida) en bedacht ik me dat nieuwe spelers rustig ingepast moeten worden. Dus die Almeida er lekker uit halen en gewoon wat rust gunnen. Ik breng Bendtner voor hem in, scoort die gozer gewoon drie keer in de laatste 10 minuten :+. Terwijl ik net besloten had dat Bendtner nog niet goed genoeg voor dit niveau was, daarom had ik Almeida ook gehaald, die zou voor hem in de pikorde moeten staan. 8)7

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
RobertJ schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:11:
Ik ben begonnen in de ML met Arsenal. Dat ging in de eerste helft van het seizoen prima, sta eerste en doe nog mee om de cup. Toch heb ik in de winterstop even versterking gezocht, ik zocht een goede keeper (als vervanger voor de oude en wisselvallige Lehmann), een goede verdediger (Gallas begint oud te worden) en een goede aanvaller (voor naast Adebayor, een krachtpatser was nodig). Uiteindelijk heb ik Akinfeev, Kompany en Hugo Almeida aangetrokken. V/d Vaart heb ik ook nog geprobeerd maar die wilde uiteindelijk jammer genoeg niet.

Eruit gingen Lehmann en Gilberto Silva.
Uiteindelijk speel ik nu zo.
------------Akinfeev-------------
Eboue-Toure-Gallas-Clichy
--------------Fabregas-----------
Hleb ---v.Persie--Rosicky
--Adebayor-------H.Almeida--

In de eerste wedstrijd na de winterstop stond ik na 80 minuten met 4-2 voor (Adebayor, Rosicky en 2x Almeida) en bedacht ik me dat nieuwe spelers rustig ingepast moeten worden. Dus die Almeida er lekker uit halen en gewoon wat rust gunnen. Ik breng Bendtner voor hem in, scoort die gozer gewoon drie keer in de laatste 10 minuten :+. Terwijl ik net besloten had dat Bendtner nog niet goed genoeg voor dit niveau was, daarom had ik Almeida ook gehaald, die zou voor hem in de pikorde moeten staan. 8)7
Ik heb Hugo Almeida ook in mijn ML team rondlopen. Laatste seizoen ramde hij er 34 in 8)
Hij kan ook nog erg goed doorgroeien, zijn attack staat nu bij mij al op 94. Zet hem wel op links want daar is hij het meest gevaarlijk.

Verder kan het inderdaad zo zijn dat opeens een wat mindere speler er 3 in pegelt. Heeft ook met de conditie pijltjes te maken: Je kan beter een speler met wat mindere stats en een goede conditie erin zetten dan een topspeler die zich zwaar klote voelt en niet in vorm is.

Meestal doe ik voor dat ik een wedstrijd start altijd nog even automatic "sort" zodat de meest fitte spelers in het veld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
HyperMan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:21:
Deze actie die ik met Henry maakte wil ik jullie toch niet onthouden: Weet ie de bal nog binnen te houden?
Mooie actie. :)
Samen met bv een C. Ronaldo is hij de ideale man om een verdediging compleet te dollen. Online komt het zelfs voor dat je met 3 mannetjes achter je aan rustig een paar keer van de linker of rechterkant van de 16 naar de andere kant kan lopen. Ook uitlopende keepers worden meestal compleet geslacht. Online gebruik ik trouwens uitkomen bijna nooit, behalve soms om iemand op het allerlaatste moment te verassen.
Ik vind C. Ronaldo een goede speler in het echt en in PES, alleen in het echt schijnt hij arrogant en egoïstisch te zijn. Ik heb hem niet zo vaak in het echt zien spelen dus kan er weinig over zeggen eigenlijk. Daarnaast heeft hij is PES (wat wel duidelijk te zien is) een erg lage teamwork iets van 64 en dat is erg laag. Henry heeft daarentegen wel veel teamwork (82) maar zijn stamina is wat laag (80) zodat hij vrij snel is de wedstrijd al moe is. Ook kan Henry niet zo goed koppen (69) maar als je hem als winger (WF) gebruikt, waar ik de voorkeur dus voor heb en jij waarschijnlijk ook op doelt, dan is hij echt geweldig. Als Henry een goede vorm van de dag heeft (geel of rood) dan valt het met de stamina wel mee uiteraard.
Wat me trouwens ook opvalt, is dat de keeper vaak heel wild uitkomt, en de spits omgekegeld wordt, maar geen penalty mee krijgt. Zou door de lag kunnen komen, maar lijkt me niet waarschijnlijk.
Offline heb ik hier ook wel "last" van. Wat me verder opvalt is dat de computer ook vrij vaak de swalbe gebruikt en daar krijg hij ook vaak een gele kaart voor. :D
[...]

30 fps schiet dus niet op, dat speelt niet lekker. Wel ben ik het met je eens dat PES met z'n niet al te beste graphics op zo'n systeem prima te spelen zou moeten zijn, maar dat is nou eenmaal waarschijnlijk niet zo.
Ik ben daar (jammer genoeg) een voorbeeld van.

RobertJ schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:11:
[...]

Tja, kan gebeuren hè zeggen we dan maar. :P Je moet niet vergeten dat de tegenstander al vrij moe is. Vooral als er geen verdediger voor een verdediger is gewisseld. Verder zet de computer vaak ook nog eens een extra aanvaller erin zodat de defensie dus zwakker wordt. Daar zou je gewisselde, verse Bendtner voordeel uit hebben kunnen halen. Nietemis is dire keer scoren in 10 minuten wel een goede prestatie. :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 12:02
Speelt prima voor mij hoor, ik doe alleen de SP :) Toch maar de demo weer eens checken, misschien dat de ATI kaart wat dwarslag.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
HyperMan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:41:
[...]
Zoals ik al zei, dat scheelt echt per persoon/systeem. Als ik Vsync uitzet loopt het spel VEEL te snel, als ik dan Frameskipping ook weer uit zet loop het weer VEEL te langzaam. Met Vsync aan en Frameskipping aan wordt je inderdaad op 30FPS gecapt, wat als nadeel framedrops by standaardsituaties heeft, maar dat is altijd nog beter dan rocketspeed of uberslowness voetbal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Xboxvraagje.

Ik speel nu op semi-fixed.

Maar het irritante is dat ik dan niet meer mijn keeper kan besturen (met goalkeeper op ON). Iets wat wel kan als ik de controller op Manuel zet. Ik kan wel uit komen, maar als de keeper de bal heeft, dan kan ik hem niet selecteren.

Bij semi-fixed heb ik nog een probleem.

Als er een vrije trap is, kan ik niet lopen met het mannetje die ik geselecteerd heb.

Kan je het ergens instellen dat als je semi-fixed heb je toch je keeper kan besturen? En de spelers bij een vrije trap?

Of is dit 1 van de zovele bugs in deze onafgemaakte game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben sinds gisteren begonnen met een seizoen Primera Division op Top Player met Valencia. Ik had er aan het begin heel weinig vertrouwen in maar tot nu toe gaat het meer dan goed: 4 gewonnen en 1 gelijk! :)

Omdat ik in de ML oppermachtig was op Regular niveau en niet tussentijds de moeilijkheid omhoog kon zetten ben ik dus maar een league gaan spelen. Verschil is wel duidelijk merkbaar in ieder geval dus dat maakt het ook weer een heel stuk leuker om te spelen. ( Zeker als je met 4-1 van Barcelona wint :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze PES nog niet gespeeld maar:

is het weer mogelijk om de replays op te slaan?

Zitten de 'classic' spelers er ook weer in?

Hoe zit het met de namen en licenties van clubs/shirts/spelers?

Laat de scheidsrechter nu ook eens doorspelen ondanks buitenspel? Want er wordt in de eerdere PES spellen ALTIJD gefloten als t buitenspel is. 1 op de 10 keer zou je gewoon door moeten kunnen spelen.

Zitten Old Trafford en de Kuip er ook in als stadion?

Worden en clubliederen gezongen?

Zijn er (dit zou k erg leuk vinden) volksliederen gezongen tijdens interlands / ek / wk? :D

EN hoe werkt dat nieuwe 'team vision'? Zijn daar goede ervaringen mee hier?

En als laatste: Speelt David Beckham nog bij Real Madrid in deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:58:

Ja

Ja (moet ze wel unlocken)

Sommige hebben licentie andere niet. Alle spelers zitten er wel in behalve duits nationaal team. De edit mode is echter weer terug dus je kan namen wel aanpassen geloof ik

Laat de scheidsrechter nu ook eens doorspelen ondanks buitenspel? Want er wordt in de eerdere PES spellen ALTIJD gefloten als t buitenspel is. 1 op de 10 keer zou je gewoon door moeten kunnen spelen.
Hangt er vanaf. Als je scoort ofzo niet, en soms heeeeel soms ilijkt het wel te gebeuren, maar anders fluiten ze wel als je ook maar 1 MM buitenspel staat

Wel de ArenA niet met de echte naam natuurlijk, let verder niet opstadions. Dus old trafford zou ik niet zo weten.

Niet opgelet :-p

Zijn er (dit zou k erg leuk vinden) volksliederen gezongen tijdens interlands / ek / wk? :D

Team vision? (lees gewoon verbeterde AI ten opzichte van vorige versie, niks spectaculairs).

Geen idee....

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wat Postius zeg, nog daarbij mij aanvulling.
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:58:

Ja.
Ja maar moet je nog wel unlocken
Zoals de vorige delen.
Ik heb al een paar keer uit in buitenspel posities gescoord, maar soms is ook maar een milimeter gelijk buitenspel. Dus hangt er beetje vanaf.
Nee

Niet dat me is opgevallen, maar volgens mij kan je hiervoor patches downloaden.
Zoals Postius zegt, het is een marketing term voor de verbeterde A.I. en zo wereldschokkend anders is het niet.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
De verbeterde AI is inderdaad niet wereldschokkend, maar wel verdomd fijn t.o.v. pes 6! Je kan veel beter een fatsoenlijke aanval opzetten omdat de je teamgenoten die bestuurd worden door de PC fatsoenlijk mee lopen en creatief nadenken en vrij gaan lopen. Daardoor is combinatiespel veel leuker geworden in pes2008 tov pes6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Morgoth schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:25:
De verbeterde AI is inderdaad niet wereldschokkend, maar wel verdomd fijn t.o.v. pes 6! Je kan veel beter een fatsoenlijke aanval opzetten omdat de je teamgenoten die bestuurd worden door de PC fatsoenlijk mee lopen en creatief nadenken en vrij gaan lopen. Daardoor is combinatiespel veel leuker geworden in pes2008 tov pes6.
Maar diep vrij lopen op een goede manier hebben spitsen toch nog wel problemen mee, je moet wel in de visie van Pes blijven voetballen. Er zijn ook wel een hoop momenten geweest dat ik zoiets hadvan OHHHHH TREK NOU NAAR BINNEN! (als je spits zeg maar vrij staat, met een zee van ruimte onderhem. En dan loopt ie recht naar boven naar 2 verdedigers waardoor ik geen diepte pass meer in de lengte kan versturen en de aanval mislukt :-(

En het is jammer dat je niet normaal online kan spelen door de enorme lag. Dribbelen is echt te simpel, 1 of 2 passes naar je meest dribbelvaardig speler(s) rennen, paar keer kappen, paar keer vertragen BOEM doelpunt

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 15-03-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje omtrent the ultimate player achievement (xbox360). Welke cups zijn het allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Even een vraagje mbt breedbeeld resoluties voor de pc versie, ik weet dat deze vrij slecht draaien bij de meeste mensen. Maar wie kan pes2008 soepel in een mooie breedbeeld resolutie draaien (1280x720 ofzo) en wat zijn je specs van je pc (videokaart, geheugen, cpu)? Ben wel benieuwd naar in zoektocht naar nieuwe hardware (en dit is het enige spel dat gespeeld wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Morgoth schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:58:
Even een vraagje mbt breedbeeld resoluties voor de pc versie, ik weet dat deze vrij slecht draaien bij de meeste mensen. Maar wie kan pes2008 soepel in een mooie breedbeeld resolutie draaien (1280x720 ofzo) en wat zijn je specs van je pc (videokaart, geheugen, cpu)? Ben wel benieuwd naar in zoektocht naar nieuwe hardware (en dit is het enige spel dat gespeeld wordt).
Het spel draait al snel niet goed op een niet al te beste PC, maar dat komt niet direct door een breedbeeld resolutie. 1280x720 breedbeeld zou een hogere fps moeten geven dan 1280x1024 aangezien er minder pixels gerenderd hoeven worden.

Ik heb een XPS 710 met 8600GT in SLI, Core 2 6420 (2.13 ghz), en 2 GB ram, zodat het vloeiend loopt op 1920x1200medium, en als ik met de settings pruts zodat SLI goed werkt ook op high, alhoewel ik dan afgezien van het publiek weinig verschil zie.

1280x720 soepel zou je al snel moeten halen met een pc van een aantal jaar terug. Op mijn oude PC (AMD 64 2ghz, GF 7800GTX, 1GB ram, draait het prima op 1280x1024. Wel moet je misschien ff met de settings spelen, zoals v-sync uitzetten.

Voor PES 2008 nieuwe hardware kopen is dus niet per se nodig, en als je dat wel doet is een low/mid range gamesysteem al ruim voldoende, zeker voor een niet al te hoge resolutie als 1280x720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Momenteel bijna halverweg het seizoen in de Primera Division met Valencia op Top Player. Ligt het aan mij of is Top Player als je het een beetje door hebt ook al te makkelijk?

Vooralsnog ben ik ongeslagen ( 16 wins, 3 gelijk ) en sta ik op de eerste plaats met 7 punten voorsprong op achtervolgers Barca en Real.

Qua balbezit zit ik per wedstrijd rond de 45% - 50% en het aantal schoten is gemiddeld hetzelfde als de tegenstander.

Denk dat het toch uitdagender is om met een zwakker team als Valencia te spelen, ik had in ieder geval niet verwacht dat het mij zo gemakkelijk af zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Pfoe, ik snap het niet hoor :P. Hoor meer mensen klagen over het te lage niveau, maar ik moet me echt helemaal kapot werken op professional niveau in de master league om uberhaupt in de top 10 te komen. Weliswaar speel ik in een league met alle topteams (divisie 2 was bij mij alle NL clubs behalve ajax en psv, divisie 1 zijn barca, inter, ac milan, ajax, psv, etc.), maar dan nog. Ik heb ook een heel sterk team staan, met veel spelers die een hoop dingen in de 90 hebben qua stats. Vorige seizoen, was het eerste seizoen in divisie 1, moest ik zelfs halverwege het seizoen nog opletten dat ik niet ging degraderen, uiteindelijk niet gebeurd. En nu in het tweede seizoen in deze divisie sta ik al de hele tijd rond de 10. Doelstelling was top 5.... maar gelukkig maak ik nog goede kans om de d2 beker te winnen. Eerste uit-wedstrijd van de halve finale met 3-1 gewonnen van Chelsea :).

Probleem bij mij altijd is dat vaak wel een balbezit heb van tussen de 50-55%, maar dat is wel ook logisch met mijn 4-2-3-1 opstelling, en ook veel schoten op doel, maar ik maak veel lastiger goals dan de tegenstander. De tegenstander heeft bij mij altijd maar echt 2 of 3 kansen nodig en dan zitten er wel 1 of 2 in. Vaak scoren ze ook uit dode spelmomenten, vrije trappen maar met name ook corners. Kan ik wel zeer dominant spelen, maar winnen zij op corners of vrije trappen. Gebeurd echt heel vaak.

Ik vind het maar lastig allemaal spelen zelfs op professional, en heb toch menig wedstrijdje gespeeld :).

[ Voor 20% gewijzigd door Morgoth op 18-03-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Morgoth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:55:
Pfoe, ik snap het niet hoor :P. Hoor meer mensen klagen over het te lage niveau, maar ik moet me echt helemaal kapot werken op professional niveau in de master league om uberhaupt in de top 10 te komen. Weliswaar speel ik in een league met alle topteams (divisie 2 was bij mij alle NL clubs behalve ajax en psv, divisie 1 zijn barca, inter, ac milan, ajax, psv, etc.), maar dan nog. Ik heb ook een heel sterk team staan, met veel spelers die een hoop dingen in de 90 hebben qua stats. Vorige seizoen, was het eerste seizoen in divisie 1, moest ik zelfs halverwege het seizoen nog opletten dat ik niet ging degraderen, uiteindelijk niet gebeurd. En nu in het tweede seizoen in deze divisie sta ik al de hele tijd rond de 10. Doelstelling was top 5.... maar gelukkig maak ik nog goede kans om de d2 beker te winnen. Eerste uit-wedstrijd van de halve finale met 3-1 gewonnen van Chelsea :).

Probleem bij mij altijd is dat vaak wel een balbezit heb van tussen de 50-55%, maar dat is wel ook logisch met mijn 4-2-3-1 opstelling, en ook veel schoten op doel, maar ik maak veel lastiger goals dan de tegenstander. De tegenstander heeft bij mij altijd maar echt 2 of 3 kansen nodig en dan zitten er wel 1 of 2 in. Vaak scoren ze ook uit dode spelmomenten, vrije trappen maar met name ook corners. Kan ik wel zeer dominant spelen, maar winnen zij op corners of vrije trappen. Gebeurd echt heel vaak.

Ik vind het maar lastig allemaal spelen zelfs op professional, en heb toch menig wedstrijdje gespeeld :).
Je speelt dus maar met 1 diepe spits en daarachter een AMF, LMF en een RMF?
Met de standaard opstelling van Valencia kan ik prima uit de voeten, is een 4-4-2 opstelling met 2 DMF's en SMF's en gewoon 2 CF's.

Ik heb vaak zat geprobeerd om 4-5-1 te spelen maar kon er nooit echt aan wennen en rendement uit halen, met 4-3-3 gaat het vaak ook niet soepel met mij.
Probeer het eens met 2 CF's en 2 SMF's die goed aan de buitenkant gepositioneerd staan zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Nippletwister schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:34:
[...]
Je speelt dus maar met 1 diepe spits en daarachter een AMF, LMF en een RMF?
Met de standaard opstelling van Valencia kan ik prima uit de voeten, is een 4-4-2 opstelling met 2 DMF's en SMF's en gewoon 2 CF's.

Ik heb vaak zat geprobeerd om 4-5-1 te spelen maar kon er nooit echt aan wennen en rendement uit halen, met 4-3-3 gaat het vaak ook niet soepel met mij.
Probeer het eens met 2 CF's en 2 SMF's die goed aan de buitenkant gepositioneerd staan zou ik zeggen..
Speel nu inderdaad met 1 diepe spits, een AMF, LMF en RMF.

2 CF's en 2 SMF's heb ik hiervoor een tijdje gedaan, dat ging nog dramatischer ;). Toen 1 DMF, 2 SMF's, een AMF en 2 CF's. Ik vind het erg fijn wel om 2 DMF's te hebben, ik hou er van om rustig van achter op te bouwen en op m'n SMF's aan te spelen die de diepte in kunnen gaan, de actie maken, en de AMF of CF in de 16 kunnen bedienen.

[edit]
Heb nu trouwens wel de beker gewonnen, joehoee! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Morgoth op 18-03-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Morgoth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:57:
[...]

Speel nu inderdaad met 1 diepe spits, een AMF, LMF en RMF.

2 CF's en 2 SMF's heb ik hiervoor een tijdje gedaan, dat ging nog dramatischer ;). Toen 1 DMF, 2 SMF's, een AMF en 2 CF's. Ik vind het erg fijn wel om 2 DMF's te hebben, ik hou er van om rustig van achter op te bouwen en op m'n SMF's aan te spelen die de diepte in kunnen gaan, de actie maken, en de AMF of CF in de 16 kunnen bedienen.

[edit]
Heb nu trouwens wel de beker gewonnen, joehoee! :P
Gefeliciteerd 8)

2 DMF's zijn voor mij ook een must, anders wordt mijn middenveld zo maar weggetikt. Gister ook nog een aantal potjes gespeeld en het ging niet zo vloeiend als voorheen: 2 gelijkspelletjes en 2 maal gewonnen met "maar" 1-0 :( Gisteren had ik ook zwaar weinig balbezit ( 40% ) en toch winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Heb trouwens ook altijd veruit de meest goals scored van iedereen in de league, maar ook altijd veruit het meeste goals conceded van iedereen uit de league. Heb daarom van de winterstop maar eens een hele goede keeper gekocht (95 keeper skills, hele hoge respons, goede springer, etc.), die hebben teams als barca en real tenslotte ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Mjah, ik zal hem nog maar eens noemen, maar Akinfeev is echt een goeie aan het worden bij mij. Vrij jonge keeper nog, dus er zit veel in het verschiet, maar hij pakt echt de meest gekke ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
RobertJ schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:19:
Mjah, ik zal hem nog maar eens noemen, maar Akinfeev is echt een goeie aan het worden bij mij. Vrij jonge keeper nog, dus er zit veel in het verschiet, maar hij pakt echt de meest gekke ballen.
Dat is mijn tweede keeper achter Stekelenburg. Die pakt op zich aardig wat ballen. Akinfeev krijgt alleen speeltijd als Stekelenbrug uit vorm is. Misschien toch iets vaker laten spelen. Hoewel Stekelenburg het nog steeds goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Akinfeev is 4 jaar jonger he. Als ik jou was zou ik gewoon centen pakken voor Stekelenburg en met Akinfeev gaan werken. Die heeft denk ik meer in zich. Dan pak je gewoon als 2e keeper een ervaren oudere vent.
Igor Vladimirovich Akinfeev (Russian: Игорь Владимирович Акинфеев) (born on April 8, 1986 in Vidnoye) is a Russian football (soccer) goalkeeper currently playing for CSKA Moscow, and is widely regarded as one of the most talented goalkeepers in Europe.

He broke into the CSKA starting lineup at the age of 17, and has been the first-choice goalkeeper at the club ever since, gathering various honors including a UEFA Cup and Two National Championships, and the ‘Zvezda’ trophy that is awarded to the best football player in the area that was the former Soviet Union. He is also the first vice-captain of CSKA Moscow, captained CSKA twice in Champions League matches against FC Porto and Hamburg SV in 2006.

[ Voor 68% gewijzigd door RobertJ op 19-03-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik merk inderdaad wel dat het balangrijk is om een goede keeper te hebben staan, ik speel nu met Valencia en Canizares heeft al heel wat ballen eruit gehouden! Denk dat ik heel wat minder hoog in de ranglijst zou staan als ik een slechtere keeper zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
RobertJ schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:26:
Akinfeev is 4 jaar jonger he. Als ik jou was zou ik gewoon centen pakken voor Stekelenburg en met Akinfeev gaan werken. Die heeft denk ik meer in zich. Dan pak je gewoon als 2e keeper een ervaren oudere vent.

[...]
Klopt alleen centen in PES. Die heb ik zat, want Kaka, Villa en co die willen toch niet komen. Dus mijn bank breid zich alleen maar uit. Maar ik zal Akinfeev eens onder de lat plaats laten nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Doe eens chauvinistisch ;), haal Huntelaar, v/dVaart, v. Persie, etc :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
RobertJ schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:40:
Doe eens chauvinistisch ;), haal Huntelaar, v/dVaart, v. Persie, etc :+.
ik ben Ajax dus 1 is niet zo moeilijk ;)
v/d Vaart, geprobeerd (niet alles op max) maar wou niet. Zelfde voor van Persie. Erg frustrerend.
Aguero daarentegen staat nu wel in de spits. Erg fijn om mee te spelen, enorm wendbaar.
Daarnaast heb ik een ene Bos gekocht van Willem II als DMF en Schut van Utrecht voor de vertrekkende Stam. Alleen speelt Woodgate een stuk meer dan Schut.
Op de vleugels heb ik Luque en Nani. Met als back-ups Matiaz Fernandez en Jesus Navas. Nederlandse Glorie is er niet echt meer.
Micah Richards is trouwens ook echt een goede SB /CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nippletwister schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:39:
Momenteel bijna halverweg het seizoen in de Primera Division met Valencia op Top Player. Ligt het aan mij of is Top Player als je het een beetje door hebt ook al te makkelijk?
[...]
Ik vind eigenlijk van wel. Alhoewel ik weet hoeveel mensen er moeite mee hebben, maak je niet ongerust heb ik ook gehad. Ik heb alleen heel veel gespeel en speel nog steeds veel. :P Ben bijna klaar met huidig seizoen en stats zijn: 33 gewonnen, 2 gelijk en 1 verloren. Balbezit is ook rond de 50% meestal iets mee maar soms ook iets minder. Ik heb gemiddeld wel iets meer schoten dan de tegenstander. Er gaat meestal ook meer in, in het doel van de tegenstander. :P En ML starten met een mindere team? Uiteindelijk heb je toch wel een heel goed team, als je de juiste spelers koopt, toch?

Verder hou ik het liever bij een 4-3-3 systeem met twee DMF en een AMF. Of iets defensiever maar bijna het zelfde 4-5-1, met twee DMF, een AMF en twee SMF. In een 4-4-2 systeem met twee DMF/CMF, mis ik gewoon de AMF positie. Een gat lijkt het wel. Een 4-4-2 systeem, met een DMF, twee vleugels en een AMF, is de defensie niet sterk genoeg. Ik heb dit laatste systeem een hele tijd gespeeld, maar nadat ik nu in de gallery kan zien dat ik rank C heb voor "defence" richt ik me toch iets meer op verdedigen. :P
Nog een opmerking over de formatie (voor degene die het willen weten): het is echt zelf veel proberen en kijken wat je het beste vind spelen.
Morgoth schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:09:
Heb trouwens ook altijd veruit de meest goals scored van iedereen in de league, maar ook altijd veruit het meeste goals conceded van iedereen uit de league. [...]
Heb daar ook wel "last" van, laatste seizoen iets minder: 120 gescoord, 27 tegen. Vorig seizoen: 104 gescoord, 50 tegen... :/ dat is gewoon niet normaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Regeneration op 19-03-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren door Barca toch uit de Copa del Rey geknikkerd :( uiteraard die dwerg van een Messi die uit een corner binnen weet te koppen!

Ben ook inmiddels door Barca achterhaald in de Primera Division doordat ik gister ook van ze verloren had en daarvoor 2x gelijk gespeeld :(

GRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Barca is een behoorlijk moeilijke tegenstander ja.

Ik ben zojuist nieuw seizoen ingegaan en heb twee nieuwe aanwinsten: halil altintop, is behoorlijk goed geworden (veel stats in of net tegen de 90 aan) en Lindgren :P. Lindgren was bij een of ander spaanse club verzeild geraakt en is ook heel goed geworden. Heb nu van der vaart toch maar als AMF gezet en Halil speelt nu als de CF. Lindgren doet de DMF (hij heeft eigenlijk de stats van een AMF of SMF, maar mijn AMF's en SMF's zijn nog weer net iets beter, en het is erg fijn om een goed mee voetballende DMF te hebben :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 23:51
Zo frustrerend dat je geen TOP spelers kan halen...
Ondanks mijn sterrenstatus van het team kan ik spelers als Kaka, Ronaldinho echt op mijn buik schrijven. Zelf B garintuur is lastig te halen.

Tegen de tijd dat ik ze misschien wel kan halen zijn ze allemaal dik in de 30..... zucht....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Zosas schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:06:
Zo frustrerend dat je geen TOP spelers kan halen...
Ondanks mijn sterrenstatus van het team kan ik spelers als Kaka, Ronaldinho echt op mijn buik schrijven. Zelf B garintuur is lastig te halen.

Tegen de tijd dat ik ze misschien wel kan halen zijn ze allemaal dik in de 30..... zucht....
Zelfs dan wordt het lastig denk ik... Ik denk dat je ze pas kan halen als ze een regen zijn. Oftewel weer 16 -17 met belabberde stats en veel moeten spelen om zoe goed te worden als dat ze nou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik ben nu halverwege een "league" en ik vraag me af of bij jullie ook de stamima zo ongelooflijk onrealistisch hard achteruit gaat, na een wedstrijd. Ik doel hier dus op de "accumulated fatique" die ik dus had aangeschakeld, maar ik bij de andere leagues zeker ga uitschakelen. Na één enkele wedstrijd is de stamina maar ~33% van het totaal. Als je geluk heb is het ~75% en is de afname "maar" 25%. Ik zit dus nooit twee wedstrijden achter elkaar met hetzelfde 11 spelers op het veld... ALs ik een geluk heb kan ik 3 spelers laten staan en de rest moet zowat vervangen worden. En die die zijn meestal degene die ik in de wedstrijd heb gewisseld. Om het nog duidelijker te maken. Eén keer (vreemd genoeg bij die ene keer gebleven) was mijn keeper (!?) bij de volgende wedstrijd met 66% gereduceerd! Hij had dus maar 33% over... :? :/

Volgens mij is dit een hele dikke vette bug.

Ow ja, nog een dikke bug:
In de ML leauge heb ik (al sinds) een tijdje ondekt dat ik onbeperkt kan trainen gedurende het hele seizoen. In de off season kan ik dus mijn spelers onbeperkt trainen... en in de rest van het seizoen kan ik onbeperkt Regulate condition doen. Deze bug vind ik dan wel prettiger. ;) :P

[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 21-03-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is er al een fix zodat je dit ook op XP64 kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Regeneration schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:56:
Ow ja, nog een dikke bug:
In de ML leauge heb ik (al sinds) een tijdje ondekt dat ik onbeperkt kan trainen gedurende het hele seizoen. In de off season kan ik dus mijn spelers onbeperkt trainen... en in de rest van het seizoen kan ik onbeperkt Regulate condition doen. Deze bug vind ik dan wel prettiger. ;) :P
Met save/load zeker? Kwam ik een tijdje geleden ook achter :P (dat regulate condition zorgt wel voor flink wat stamina daling he, dus wellicht is dat je probleem? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:57:
Is er al een fix zodat je dit ook op XP64 kan installeren?
In de startpost staat een mogelijke fix. Of bedoel je een officiële fix van Konami? Die is er volgens mij niet en zal, vermoed ik, hoogstwaarschijnlijk ook niet komen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Joss schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:01:
[...]

Met save/load zeker? Kwam ik een tijdje geleden ook achter :P
Ja, dat is hem. ;)
(dat regulate condition zorgt wel voor flink wat stamina daling he, dus wellicht is dat je probleem? ;) )
De stamina probleem heeft te maken met de gewone "league", daar kan je ook niet trainen volgens mij, toch...?

Of bedoelde die laatste opmerking als grap... :')

Edit:
Excuus, dit zou een edit moeten wezen van mijn post hierboven...

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 21-03-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
m4yall schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:46:
[...]

Zelfs dan wordt het lastig denk ik... Ik denk dat je ze pas kan halen als ze een regen zijn. Oftewel weer 16 -17 met belabberde stats en veel moeten spelen om zoe goed te worden als dat ze nou zijn..
Ik heb toevallig Maldini in kunnen lijven maar het is nu inderdaad nog een 18 jarig ventje met een defense van 81.

Meeste topspelers in goede doen blijven onhaalbaar hoe goed je status ook is, beetje jammer en dat ging in de vorige PES versies toch wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hoe bevalt Pro Evo 2008 online op Xbox Live? Geen lag oid? Snel een game gevonden? Ik hoorde dat er problemen waren voor de PES08 versie van de PS3 met online. Dit was wel een tijd geleden en dit is mogelijk al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
barzi schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:18:
Hoe bevalt Pro Evo 2008 online op Xbox Live? Geen lag oid? Snel een game gevonden? Ik hoorde dat er problemen waren voor de PES08 versie van de PS3 met online. Dit was wel een tijd geleden en dit is mogelijk al opgelost.
Ik heb zelf geen ervaring met Xbox live, maar voor zo ver mijn indruk hier is het niet best, op alle platformen. Konami heeft twee keer een patch uitgebracht volgens mij ook voor alle platformen maar dat heeft volgens velen weinig geholpen. Denk ook niet dat Konami nog eens met een nieuwe patch komt. Zo ik eigenlijk ook niet willen. Ik wil namelijk liever dat ze de volgende PES beter goed maken vanaf het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
barzi schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:18:
Net zo kut als alle vorige edities, ik speel wel is online maar ben er door die enorme lag mee gekapt. Het komt er opneer de bal naar je beste dribbel mannetje te krijgen en verovlgens te dribbelen voor je leven, door de lag speel je ze veel makkelijker voorbij. Probleem is het omgekeerde is ook waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ben sinds vanacht PES2008 op de wii aan het spelen. Wat een verademing zeg! Eindelijk, na al die jaren PES echt iets vernieuwends. De controls zijn echt overheerlijk, en na een poosje wennen voelt het zo natuurlijk aan. Aanrader voor iedereen! En het online gedeelte werkt hier wel feilloos ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Nippletwister schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:23:
[...]

Ik heb toevallig Maldini in kunnen lijven maar het is nu inderdaad nog een 18 jarig ventje met een defense van 81.

Meeste topspelers in goede doen blijven onhaalbaar hoe goed je status ook is, beetje jammer en dat ging in de vorige PES versies toch wel een stuk makkelijker.
Van de echte topspelers heb ik Messi binnen kunnen halen, maar daarna was het wel gameover :/. Edit: ik laad 't spel nu opnieuw en kan nu gewoon aan het nieuwe seizoen beginnen. Nog een bug dus...

Niet dat die gameover me echt veel uitmaakt overigens aangezien ik alweer wat uitgekeken ben op de masterleague. Het wordt tijd dat Konami de ML 's een keer wat gaat uitbreiden en flink verbeteren. De meeste teams speelden na een seizoen of 5 nog steeds in (nagenoeg) dezelfde samenstelling, terwijl het transfersysteem toch één van de meerwaardes van de ML is.

M'n laatste team zag er overigens als volgt uit:
---------------------------------Solimar----------------------------------

Schweinsteiger---Kompany---Fernandez---Emanuelson

-----------------------------------Lindgren-------------------------------

----------Halil Altintop-------------------------Shimizu-------------

Nani-----------------------------Schwarz--------------------Rosina
Regeneration schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:56:
Ik ben nu halverwege een "league" en ik vraag me af of bij jullie ook de stamima zo ongelooflijk onrealistisch hard achteruit gaat, na een wedstrijd. Ik doel hier dus op de "accumulated fatique" die ik dus had aangeschakeld, maar ik bij de andere leagues zeker ga uitschakelen. Na één enkele wedstrijd is de stamina maar ~33% van het totaal. Als je geluk heb is het ~75% en is de afname "maar" 25%. Ik zit dus nooit twee wedstrijden achter elkaar met hetzelfde 11 spelers op het veld... ALs ik een geluk heb kan ik 3 spelers laten staan en de rest moet zowat vervangen worden. En die die zijn meestal degene die ik in de wedstrijd heb gewisseld. Om het nog duidelijker te maken. Eén keer (vreemd genoeg bij die ene keer gebleven) was mijn keeper (!?) bij de volgende wedstrijd met 66% gereduceerd! Hij had dus maar 33% over... :? :/

Volgens mij is dit een hele dikke vette bug.
Lijkt me inderdaad een bug. Ik had er in ieder geval niet zo'n last van, maar het systeem is sowieso verre van realistisch. Genoeg spelers die in het echt zo ongeveer alle wedstrijden kunnen spelen, maar in PES kan zelfs een keeper die per wedstrijd een paar ballen tegen hoeft te houden niet alle wedstrijden spelen.

[ Voor 53% gewijzigd door PromoX op 22-03-2008 16:24 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
amahusu schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:47:
ben sinds vanacht PES2008 op de wii aan het spelen. Wat een verademing zeg! Eindelijk, na al die jaren PES echt iets vernieuwends. De controls zijn echt overheerlijk, en na een poosje wennen voelt het zo natuurlijk aan. Aanrader voor iedereen! En het online gedeelte werkt hier wel feilloos ;)
Heb er de review van gelezen is de nieuwste PU. De speelstijl is echt totaal anders, op een positieve manier. Enige minpunt is dat je verdedigend een stuk minder controle hebt dan aanvallend. Hij kreeg een 85 score.

PromoX schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:12:
[...]

Van de echte topspelers heb ik Messi binnen kunnen halen, maar daarna was het wel gameover :/. Edit: ik laad 't spel nu opnieuw en kan nu gewoon aan het nieuwe seizoen beginnen. Nog een bug dus...

Niet dat die gameover me echt veel uitmaakt overigens aangezien ik alweer wat uitgekeken ben op de masterleague. Het wordt tijd dat Konami de ML 's een keer wat gaat uitbreiden en flink verbeteren. De meeste teams speelden na een seizoen of 5 nog steeds in (nagenoeg) dezelfde samenstelling, terwijl het transfersysteem toch één van de meerwaardes van de ML is.
Daar ben ik het sterk met je eens. De ML is vet, maar het is al jaren nagenoeg het zelfde. In het hele spel is bijna geen vernieuwing. Persoonlijk vind ik (net als een groot aantal anderen waarschijnlijk) dat PES 2008 het dieptepunt is van de PES serie. Konami had al eens gezegt dat PES 2009 de opvolger van PES 2008 drastisch anders zal worden en er veel verbeterd zal worden. Even googlen en kwam op dit artikel uit. Ik hoop dat ze het waar kunnen maken. Ze hebben wel veel goed te maken.
[...]

Lijkt me inderdaad een bug. Ik had er in ieder geval niet zo'n last van, maar het systeem is sowieso verre van realistisch. Genoeg spelers die in het echt zo ongeveer alle wedstrijden kunnen spelen, maar in PES kan zelfs een keeper die per wedstrijd een paar ballen tegen hoeft te houden niet alle wedstrijden spelen.
Daar ben ik ook sterk met je eens. Dit was ook al zo in de vorige PES versies zo. Om deze reden heb ik ook de ML level op very easy gezet. Hierdoor werkt de accumulated fatique niet zo. Een stuk realistischer is dan als het met grote happen stamina per wedstrijd weg gaat. In het echt zijn er inderdaad een groot aantal spelers die een vaste plaats hebben en bijna elke wedstrijd speelt, behalve als hij geblesseerd is of geschorst is. Gelukkig kan je die accumulated fatique in de gewone "league" ook uitzetten.

Meer kritiek op het spel:
Verder dat spelers opgeroepen worden voor interland wedstijden terwijl je ook wedstijden moet spelen is ook niet meer zo. Daarnaast kan je geen contracten tussentijd verlengen wat ook raar is. Ook heb ik op de groei van spelers ook het een en ander te klagen. Alle stats groeien even had op een paar beste na die groeien iets harder. Dit is onrealistisch want een keeper heeft helemaal niets aan een goede header. Dit zou je aan kunnen passen op de posities waarop een speler speelt. Zo krijgt een speler die in de verdediging wordt gezet meer defence bij dan een speler die in de aanval wordt gezet. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, het spel is leuk, maar er is al jaren te weinig groter verbeteringen te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 22-03-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Had de afgelopen paar dagen weer eens een paar wedstrijden gespeeld. Allemaal goed en wel behalve de vrije trappen van de computer gestuurde tegenstander. Niet normaal zeg. Op een afstand van zo'n 22 meter van mijn doel, niet te ver dus maar ook niet dichtbij, in twee verschillende wedstrijden werd er gescoord alsof het niets is. Een keer gekruld in de kruising. De tweede was hoog binnenkant paal. Ik had nog even gekeken wat voor superieure FK nemer het was en dit slaat echt alles: het waren twee keer spelers van gemiddelde FK kwaliteiten... :/ Abilities zo rond de 75 en dat zij de FK er zo feiloos inschieten ... wel frustrerend hoor. Niettemien had ik had uiteindelijk de wedstrijden wel gewonnen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07
Grr... Heerenveen - Ajax. Ik speel 90 minuten lang beter, 20 schoten, 17 op doel (en een paar echt dichtbij!)... niets. Verlengen. Eindig na 120 minuten met 23 schoten, 19 op doel. Heerenveen met 7 om 3...

Penalties.. mis ik er 3.. door het midden, hoog over terwijl ik de knop echt nauwelijks aanraak.. grrr..
Dit spel heeft mij al een USB poort gekost (gooi niet je pad weg als hij er nog in zit) en ik was dicht bij een tweede :(

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 21:24
Ik win elke wedstrijd maar ik ben al in seizoen 2017 dus ik heb een top team, (en veel geld 300000) spelers zoals del piero nedved deco messi stam vieri litmanen davids seedorf shimuzi enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:38:
[...]

Klopt alleen centen in PES. Die heb ik zat, want Kaka, Villa en co die willen toch niet komen. Dus mijn bank breid zich alleen maar uit. Maar ik zal Akinfeev eens onder de lat plaats laten nemen!
Die grote namen moet je kopen wanneer ze net in het spel komen, dus op hun 17e op de transferlijst staan.
Okay, je hebt er niet direct veel aan, omdat ze overlopen worden, maar je moet daar een goede mix van maken...

@ goosche, ik zit ook in seizoen 2017 met een bankrekening van ruim 700000. :)
De spelers die je noemt, daar heb ik de meeste ook van of gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
cheiron schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:17:
Grr... Heerenveen - Ajax. Ik speel 90 minuten lang beter, 20 schoten, 17 op doel (en een paar echt dichtbij!)... niets. Verlengen. Eindig na 120 minuten met 23 schoten, 19 op doel. Heerenveen met 7 om 3...

Penalties.. mis ik er 3.. door het midden, hoog over terwijl ik de knop echt nauwelijks aanraak.. grrr..
Dit spel heeft mij al een USB poort gekost (gooi niet je pad weg als hij er nog in zit) en ik was dicht bij een tweede :(
Hoe hard je de knop aanraakt heeft geen effect. :P Je moet gewoon laag door het midden schieten. Dat is dan D-pad naar beneden en schietknop te drukken. Ik schiet een penalty altijd laag door het midden. Reden: in hele hoek kan je naast en.of over schieten én de keeper kan hem pakken, behalve laag door het midden, dan kan alleen de keeper hem pakken. Ze zeggen dat de pakkans groter is maar de computer gestuurde keerper springt meestal echt wel een kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Ik heb vanmiddag het genoegen gehad om PES2k8 op de PS2 te spelen (ik ben een PCspeler). In 1 woord: verschrikkelijk! De gameplay is niet te harden, het ziet er niet uit, en de mannetjes rennen allemaal alsof ze dynamiet in hun kont hebben!

Dat er zoveel verschil kan bestaan tussen de verschillende versies, opmerkelijk... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
RobertJ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:39:
Ik heb vanmiddag het genoegen gehad om PES2k8 op de PS2 te spelen (ik ben een PCspeler). In 1 woord: verschrikkelijk! De gameplay is niet te harden, het ziet er niet uit, en de mannetjes rennen allemaal alsof ze dynamiet in hun kont hebben!

Dat er zoveel verschil kan bestaan tussen de verschillende versies, opmerkelijk... :/
De PS2 versie is eigenlijk nog PES6 (2007), die wijkt erg af inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:47:
De Wii is alleen verkrijgbaar via een reservering, maar ik had had het geduld nog om te wachten totdat het weer op voorraad zou liggen in de winkel.Na ook jouw positieve bevindingen te hebben gelezen word ik erg nieuwsgierig.
Misschien dan toch binnenkort een Wii reserveren.. :)

Maar vertel er gerust meer over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07
Regeneration schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:08:
[...]

Hoe hard je de knop aanraakt heeft geen effect. :P Je moet gewoon laag door het midden schieten. Dat is dan D-pad naar beneden en schietknop te drukken. Ik schiet een penalty altijd laag door het midden. Reden: in hele hoek kan je naast en.of over schieten én de keeper kan hem pakken, behalve laag door het midden, dan kan alleen de keeper hem pakken. Ze zeggen dat de pakkans groter is maar de computer gestuurde keerper springt meestal echt wel een kant op.
Ah.. maar meestal als ik alleen de knop indruk dan gaat hij door het midden, ongeveer op kruishoogte. Waarom gaat hij dat de ene keer steil over en de andere keer door het midden? Ik zal er in ieder geval rekening mee houden.

Overigens doe ik meestal wel een hoek kiezen om het leuk te houden

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 01:40:
[...]

De Wii is alleen verkrijgbaar via een reservering, maar ik had had het geduld nog om te wachten totdat het weer op voorraad zou liggen in de winkel.Na ook jouw positieve bevindingen te hebben gelezen word ik erg nieuwsgierig.
Misschien dan toch binnenkort een Wii reserveren.. :)

Maar vertel er gerust meer over!
right, hele weekend intensief pes2008 gespeeld en hier mijn bevindingen:

Zoals eerder gezegd, de besturing is echt hemels. Eerste paar potjes (of 10) is het wennen, maar daarna wil je niet meer anders. Grootste vooruitgang vind ik nog wel dat je nu ook volledige controle hebt over mannetjes die niet aan de bal zijn. Het besturen en verdedigen is wel ‘hard’ werken. Je moet constant om je heen kijken en mannetjes vrij laten lopen, dit betekent dat je met je linkerhand het mannetje aan de bal bestuurd en tegelijkertijd met je rechterhand (wiimote) alle mannetjes daarom heen aan het positioneren ben (iig ik wel :p).

Ik las in sommige reviews dat het verdedigen kut was, dat is het ook in het begin, maar zodra je de controls onder de knie hebt en enige ruimtelijk inzicht hebt valt het reuze mee. Het is wel aanzienlijk moeilijker dan bij de andere versies van pes en dan heb ik het niet eens over de controls. Inzicht is belangrijk, je moet spelers in looplijnen van de tegenstander zien te zetten en net als in het echte voetbal moet je een paar meter achter de man dekken wil je op tijd bij een bal kunnen zijn of onderscheppen.

Het schieten is volgens sommige ook te ‘random’, maar om eerlijk te zijn vind ik dat ontzettend meevallen. Je kan gewoon richten in welke hoek je de bal wil hebben met het pookje aan je linkerhand, echter kan je nu niet de kracht van het schot instellen. Door te schudden met je nunchuk bepaal je nu hoe hard je schiet (als dat al te bepalen is). Al met al goed te doen, alleen zul je soms wel meer controle over de kracht willen hebben. (het hangt ook voor een heel groot deel af van de stats van de speler met wie je schiet). Gevolg van dit systeem is o.a. dat je vrije trappen nu eigenlijk niet gericht op goal kan schieten maar dat je dus dode spelsituaties moet oefenen (weg laten lopen van mannetjes bij de verdediging etc.)

Verder is de master league vervangen door een soort van versimpelde spelopzet waarbij je telkens bepaalde opdrachten moet halen (bijv. dribbel 30 meter met 1 speler, speel de bal 3x over een afstand van 20 meter etc.). en waar je spelers van de tegenstander kan krijgen als je van ze wint.

Ik heb 1 potje online gedaan tegen een gozer uit amerika, dat ging best soepel. Je merkt dan ook dat het veel makkelijk gaat dan tegen de computer omdat alles voor hem natuurlijk ook nieuw is. Wat mij betreft een zeer goede eerste deel van een hele nieuwe generatie footie-games, met elk potje dat ik speel wordt het alleen maar leuker en leuker _/-\o_

overigens, voor de mensen de game al hebben of gaan kopen en een potje online willen ballen:

mijn friendcode: 2707 1482 5205

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitgebreide verslag! :)

Wanneer je aan het spelen bent, heb je dan de neiging om dat staan te doen?
Het lijkt me nogal lastig om dat lekker relaxed vanuit je bank/stoel te doen....

Waar heb jij PES vooor de Wii vandaan?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ik zit gewoon recht voor m'n tv op 2 meter afstand lekker relaxed op de bank (naja, soms is het wel zweten geblazen, ben nu net op 4* begonnen en dat is echt hard werken :p)

kheb overigens de US versie, speel em met freeloader en werkt perfect :)

[ Voor 18% gewijzigd door amahusu op 25-03-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
RobertJ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:39:

Klopt, dit is een "opgepoetste" versie van PES6 op de PS2. Volgens mij zijn er in deze versie maar weinig aanpassingen gedaan aan de gameplay, de schermpjes en interface zijn wel wat moderner gemaakt.

Konami moest blijkbaar alle zeilen bijzetten voor de PS3 / X360 / PC versies en dus hebben ze deze versie maar een beetje "afgeragd".

Je zou dus het beste een nieuwe console / pc aan kunnen schaffen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

cheiron schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:17:
Ach, usb poort valt nog mee... heeft mij 2 jaar geleden een TFT-scherm gekost in een potje tegen een vriend :o
Was nog PES 5 en was pissed over een domme keepersactie, dus smeet mn controller keihard op mn bureau... klapt ie natuurlijk vol weer omhoog, recht in mn TFT |:(

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:54

Smoonshine

Feyenoord!!

amahusu schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:15:
[...]

Verder is de master league vervangen door een soort van versimpelde spelopzet waarbij je telkens bepaalde opdrachten moet halen (bijv. dribbel 30 meter met 1 speler, speel de bal 3x over een afstand van 20 meter etc.). en waar je spelers van de tegenstander kan krijgen als je van ze wint.
Mooi om te horen dat het goed speelt. Alleen dankzij dit punt gaat er voor mij een streep door PES voor de Wii. Het mooiste van PES halen ze uit het spel, de ML. Ik snap echt niet dat ze dat kunnen presteren. Het bouwen van een team is voor mij een van de beste dingen aan PES. In tegenstelling tot Fifa waar het spelersmateriaal niet zoveel uitmaakt, maakt het bij PES wel echt een verschil. Er is niets mooier dan 5 jaar aan een team bouwen en op die manier de Europacup finale winnen. Gemiste kans voor Konami!

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

je kan ook aan een team bouwen, alleen het is volgens mij niet zo dat je spelers kan kopen op een 'transfermarkt'. Je kan nu spelers aantrekken van de tegenstander als je van ze wint. Het opleiden blijft grotendeels hetzelfde, na elke wedstrijd krijgen je spelers experience points erbij en als ze voldoende points hebben verzamel kan je kiezen welke skill ze geupgrade moeten krijgen. Dit zijn overigens allemaal nieuwe skills speciaal voor de wii-versie. Een grappig voorbeeld is de 'decoy' skill. Als een speler hiervoor goede stats heeft is ie goed in het weglokken van centrale verdedigers zodat er meer ruimtes zijn voor mooie combinaties.

en dat met die opdrachten is gewoon een extraatje bij elke wedstrijd. Als je een opdracht vervult krijg je bv een extra training waarin je weer nieuwe dingen leert.

in ieder geval is het "teambouw" idee nog zeker wel aanwezig, alleen iets minder uitgebreid. Of het kan zijn dat ik de volledige ML-optie nog moet unlocken :)

[ Voor 9% gewijzigd door amahusu op 25-03-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Nippletwister schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:00:
[...]

Klopt, dit is een "opgepoetste" versie van PES6 op de PS2. Volgens mij zijn er in deze versie maar weinig aanpassingen gedaan aan de gameplay, de schermpjes en interface zijn wel wat moderner gemaakt.

Konami moest blijkbaar alle zeilen bijzetten voor de PS3 / X360 / PC versies en dus hebben ze deze versie maar een beetje "afgeragd".

Je zou dus het beste een nieuwe console / pc aan kunnen schaffen :o
Ja nee, het was een vriend van me die z'n PS2 had meegebracht. Ik speel zelf op een moderne PC de 2k8 versie.

Wel leuk trouwens, ik ben met Arsenal nu gepromoveerd in de ML. Speel nu dus in de D1 League. En je merkt ook gewoon dat de spelers enorm gegroeid zijn in een seizoen tijd, het voetbal gaat nu een stuk beter. Okay, van Barca winnen is moeilijk, maar de andere teams pak ik gewoon. Ik won bijvoorbeeld vrij eenvoudig met 4-2 van Sevilla.

Mijn opstelling nu:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/jr6tyb.jpg

Wissels: Kompany, Diego, Hleb, Fabregas, Ribery, Hugo Almeida, Eduardo da Silva, Senderos, Almunia en nog wat pipo's...

Laat ik het zo zeggen; de wisselspelers zijn helemaal geen verzwakkingen van mijn basiself, alleen ik ben er achter gekomen dat het team gewoon het beste functioneert met wat verdedigende accenten op het middenveld. Vandaar dat Flamini en Richards daar staan, die maken de aanvallende middenvelders van de tegenpartij het leven flink zuur. Dan moeten zij wel bijna de lange bal gaan hanteren en dat is voor Toure en Gallas niet echt een probleem.

Aanvallend heb ik met Cole, Rosicky en Ashley Young een hele hoop snelheid en handigheid, die krijgen de bal altijd wel goed voor het doel. Dan heb je Adebayor (of evt. Hugo Almeida) als de targetman. Ik denk dat 60% van zijn doelpunten met het hoofd gemaakt worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:51:
ik zit gewoon recht voor m'n tv op 2 meter afstand lekker relaxed op de bank (naja, soms is het wel zweten geblazen, ben nu net op 4* begonnen en dat is echt hard werken :p)

kheb overigens de US versie, speel em met freeloader en werkt perfect :)
Begint het je niet te vervelen dat je telkens die freeloader moet gebruiken voordat je PES kunt spelen?

Zijn hier overigens mensen die bij bv Play-Asia een console hbben besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:14:
[...]

Begint het je niet te vervelen dat je telkens die freeloader moet gebruiken voordat je PES kunt spelen?

Zijn hier overigens mensen die bij bv Play-Asia een console hbben besteld?
sorry, maar dat vind ik echt zo'n ontzettend gezeik om niks (nofi btw). Het gebruik van freeloader duurt, pak em beet, ongeveer 3 hele seconden (FL erin, eject, PES erin)! Das toch helemaal niks man! Dus nee, het begint niet te vervelen nee, ik ben zowieso niet zo'n gehaast type :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:44:
[...]

sorry, maar dat vind ik echt zo'n ontzettend gezeik om niks (nofi btw). Het gebruik van freeloader duurt, pak em beet, ongeveer 3 hele seconden (FL erin, eject, PES erin)! Das toch helemaal niks man! Dus nee, het begint niet te vervelen nee, ik ben zowieso niet zo'n gehaast type :P
Ik maak zelf ook gebruik v/e Freeloader bij de gamecube, maar na verloop van tijd ben ik dr wel een beetje klaar mee.
Maar goed, misschien lag het aan het spel...

nofi...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ben weer eens opnieuw begonnen met ML, dit keer met een Custom Team (AC Leo), das gewoon een ML default team + 1000p. Tis me nu gelukt om al na 4 jaar de 'CL' + D1 Cup te winnen. Alleen direct promoveren met een default team lukt me niet met alles op hoogste difficulty.

Had wel geluk met transfers: vd Sar, Luque, Schwarz, M. Taylor (goede SB/SMF!), Mexes, Burdisso en later Kaka(club was toen nog A en nog niet eens S) en Zlatan.
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:50:
[...]

Ik maak zelf ook gebruik v/e Freeloader bij de gamecube, maar na verloop van tijd ben ik dr wel een beetje klaar mee.
Maar goed, misschien lag het aan het spel...

nofi...?
Ik heb de EU Wii versie besteld bij play.com, die krijg ik hopelijk nog deze week. Ben wel benieuwd naar het spel, de controls zagen er in de filmpjes erg goed uit. Eindelijk gewoon direct mikken waar je de bal wil hebben. Wel gaar dat er dus geen ML in zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

@noax: nofi = no flame intended ;)

@hyperman: ML zit er wel in! Alleen het is net ff wat minder uitgebreid. Je kan nog steeds een team kiezen (met default ml spelers of echte spelers) en dan gaan bouwen, alleen het aantrekken van spelers gaat anders. Nu begin je in hele lage competities van 4 teams, waar je ook nog tutorials krijgt etc. Na elke competitie wordt het een beetje moeilijker en moet je tegen betere teams. Telkens als je wint van een team kan je daarna een speler van dat team "uitkiezen". Dit gaat middels omgedraaide kaarten (je ziet dus niet welke speler je kiest), waarbij dan een hint komt te staan. Bijvoorbeeld "With this player in defence you can't lose". Hoe verder je dus komt, hoe beter de spelers worden die je kunt uitkiezen. Uiteindelijk kun je max 32 spelers in je selectie hebben, waarvan 16 in je eerste elftal en 16 in je "non-used" elftal. Als je later dus een speler tegenkomt die je wilt hebben kun je die gewoon inwisselen voor een speler in je non-used elftal en dan naar gelang die speler in je eerste elftal zetten.

Misschien is het een beetje onduidelijk, maar ik vind het best een leuk concept. Tuurlijk mis ik het onderhandelen en naar spelers zoeken, maar je blijft nu het gevoel houden dat je echt aan het bouwen bent aan een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Is de Wii versie al te koop dan?

Ik ben heel erg benieuwd naar de Gameplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Freshnezz schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:54:
Is de Wii versie al te koop dan?

Ik ben heel erg benieuwd naar de Gameplay!
Volgens mij is de Wii versie van PEs 2008 vanaf 28 maart te koop (zie Startpost). Je kan dus waarschijnlijk bij winkels al gaan pre-orderen. Of een paar dagen wachten en naar de winkel gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
RobertJ schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:52:
[...]

Ja nee, het was een vriend van me die z'n PS2 had meegebracht. Ik speel zelf op een moderne PC de 2k8 versie.

Wel leuk trouwens, ik ben met Arsenal nu gepromoveerd in de ML. Speel nu dus in de D1 League. En je merkt ook gewoon dat de spelers enorm gegroeid zijn in een seizoen tijd, het voetbal gaat nu een stuk beter. Okay, van Barca winnen is moeilijk, maar de andere teams pak ik gewoon. Ik won bijvoorbeeld vrij eenvoudig met 4-2 van Sevilla.

Mijn opstelling nu:
[afbeelding]
(of evt. Hugo Almeida) als de targetman. Ik denk dat 60% van zijn doelpunten met het hoofd gemaakt worden. _/-\o_
Hugo Almeida is een topper en kan ook heel veel scoren met het hoofd! Ik had een tijdje lang bij mijn ML de intentie om Adebayor erbij te halen en die 2 als duo in te zetten als spitsenkoppel maar ik kon Adebayor helaas niet overnemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Nippletwister schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:37:
[...]

Hugo Almeida is een topper en kan ook heel veel scoren met het hoofd! Ik had een tijdje lang bij mijn ML de intentie om Adebayor erbij te halen en die 2 als duo in te zetten als spitsenkoppel maar ik kon Adebayor helaas niet overnemen :(
Waarom 2 lange spitsen. Ik werk met 1 'lange' (KJH) en 1 kleine Aguero die iets verder naar achteren is gepositioneerd met een pijl naar voren. Daarnaast heb ik een AMC die helaas niet over veel lengte beschikt maar wel veel in de 16 is te vinden bij voorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
m4yall schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:42:
[...]

Waarom 2 lange spitsen. Ik werk met 1 'lange' (KJH) en 1 kleine Aguero die iets verder naar achteren is gepositioneerd met een pijl naar voren. Daarnaast heb ik een AMC die helaas niet over veel lengte beschikt maar wel veel in de 16 is te vinden bij voorzetten.
Tsja, de ene keer speel ik weer een ander systeem als de andere keer. Dit wou ik nog wel eens een keer proberen maar dat is vooralsnog helaas nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
m4yall schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:42:
[...]

Ik werk ook met 1 spits en daarachter een AMF (?), maar het kan ook goed werken met twee lange spitsen. Helemaal als ze kopsterk zijn. Heb je namelijk ook gelijk een man meer in het strafschopgebied. Ik vind het persoonlijk minder prettig, of laat ik het zo zeggen ik kom niet goed uit met de rest van mijn formatie als ik met twee spitsen werk, maar het kan best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Geen 'heilige' 4-3-3 liefhebbers hier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Freshnezz schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:13:
Da's een heel ander topic. :+
Ik denk dat welk systeem je ook speelt je er uiteindelijk aan went.

Zelf speel ik met twee grote kopsterke spitsen, 2 snelle en dribbelsterke smf'ers, een cmf met pijl naar voren en achteren en een dmf vlak voor de mans verdediging. [2 sb's en 2 cb's]
Ik kies voor 2 kopsterke spitsen vanwege de lange uitrap naar voren af en toe.
Als de keeper dan toevallig richting de kleine spits trapt dan ben je de bal sowieso al kwijt.
Ook met 2 snelle SMF'ers is het wel lekker om 2 [lange] doelen voor de goal te hebben wbt voorzetten.
Die CMF is dan meestal ver genoeg opgerukt om de afvallende bal op te vangen.
De DMF heeft alleen een pijltje naar achter zodat ik nog wel eens kan opbouwen met een van de CB's.

Heel a en toe doe ik wel eens een tijdelijke aanpassing dmv een rappe AMF met een goed schot achter 1 spits.

De buitenspelval is te makkelijk, op het moment dat de arm [met fluitje] van de scheids omhoog gaat activeer je de buitenspelval, 99% succes mits de bal er niet in 1 keer in gaat.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik experimenteer nog wel 's met tactieken, maar val over het algemeen altijd weer terug op een tactiek met 2 vleugelspelers en dan meestal 4-3-3. Met PES 6 heb ik overigens ook heel lang 2-4-4 gespeeld wat ook prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

LoneRanger schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:36:
[...]

De buitenspelval is te makkelijk, op het moment dat de arm [met fluitje] van de scheids omhoog gaat activeer je de buitenspelval, 99% succes mits de bal er niet in 1 keer in gaat.
Wat bedoel je hiermee? Ging de buitenspelval niet automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ik speel trouwens 8 van de 10 keer met een 4-3-3 formatie...

Kost wel tijd om goede flank spitsen te vinden/'op-te-leiden' die goed in dit systeem passen...
O.a. Wright Philips/Van Persie zijn goede snelle wingers hiervoor met in het midden balletjes afmakers a la nistelrooij, makaay...

in het begin van je ML zeker niet makkelijk om hiermee te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Freshnezz schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:42:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ging de buitenspelval niet automatisch?
Kan wel maar ik doe buitenspel manual, scheelt energie.
Sowieso verdedig ik vrij diep. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Hier nog een 4-3-3 liefhebber. :9
4-3-3 met de punt naar voren, voor wie dat niet snapt: 2 CB, 2 SB, 2 DMF , 1 AMF, 2 WF en 1 CF. Twee CMF zou ook kunnen maar ik preferreer 2 DMF's. Ik vind het zo het fijnst werken omdat ik dan het voor mij gevoel het veld zo het best bezet heb. Aanvallend is het soms misschien wat minder, maar met de AMF die redelijk vaak goed mee naar voren komt en soms ook de DMF en SB is dat niet vaak een probleem. Helemaal omdat ik in PES 2008 slecht ben in verdedigen, aka veel doelpunten tegenkrijg, speel ik liever met deze formatie. Ik hanteerd haast nooit de lange bal, die ben ik bijna altijd kwijt namelijk, behalve de lange bal vanuit de WF naar de CF, die dan richting doel kopt (en soms schiet). De AMF staat handig achter de spits en komt zo nu en dan ook mee naar voren en scoort ook geregeld als hij beter staat opgesteld dan de CF. Heb verder de backline op A gezet en de offside trap op C. Zo lijkt het bij mij het beste te gaan, maar ben er eigenlijk niet helemaal zeker van met gemiddeld 1 tegendoelpunt per wedstrijd. :/
Regeneration schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:13:
Ik vraag me al een tijdje af of je een "gerichte doeltrap" kan geven, als de keeper de bal in zijn handen heeft. Ik heb het gevoel dat als ik een doeltrap neem de keeper hem altijd "random" naar voren schiet. Soms is dit echt irritant, want dan staat de linkervleugelspeler bijvoorbeeld vrij en de rechter niet. Dan druk ik de "lange bal" knop met de D-pad naar richting de linkervleugelspeler en dan schiet de keeper hem soms naar de rechter of naar de centrum spits, echt vaag. Resultaat (meestal): weg bal en weg counter aanval.
Heb trouwens dit antwoord in de guide opgezocht. Dat ik daar niet eerder aan dacht... :z Maar daar staat dat het mogelijk is om te richten, wat mij dus niet altijd lukt. Echter daar heb ik een mogelijk verklaring voor. Zoals jullie waarschijnlijk ook weten schiet de keeper de bal automatisch het veld in als je te lang wacht. Omdat ik vaak soms nog rustig kijk en een paar stoppen doe schiet de keeper waarschijnlijk al automatisch en reageert hij niet meer op mijn commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Heb trouwens dit antwoord in de guide opgezocht. Dat ik daar niet eerder aan dacht... :z Maar daar staat dat het mogelijk is om te richten, wat mij dus niet altijd lukt. Echter daar heb ik een mogelijk verklaring voor. Zoals jullie waarschijnlijk ook weten schiet de keeper de bal automatisch het veld in als je te lang wacht. Omdat ik vaak soms nog rustig kijk en een paar stoppen doe schiet de keeper waarschijnlijk al automatisch en reageert hij niet meer op mijn commando.
Nou mij lukt het in ieder geval niet, ik kan richten wat ik wil, maar hij schijnt hem toch echt altijd recht vooruit te schieten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Freshnezz schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:33:
[...]

Nou mij lukt het in ieder geval niet, ik kan richten wat ik wil, maar hij schijnt hem toch echt altijd recht vooruit te schieten :S
Mij lukt het ook 50% wel en 50% niet. Echt vaag. Soms is het zelfs zo erg dan richt ik naar "beneden" schiet hij naar "boven", het zou wel eens nog een bug kunnen zijn. Wacht jij trouwens ook even of schiet je gelijk? Als ik weer eens ga spelen zal ik het nog een testen door gelijk uit te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Regeneration schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:07:
[...]

Mij lukt het ook 50% wel en 50% niet.
Misschien omdat de pc toevallig de bal net die kant op schiet? Mij is het ook nog nooit gelukt en maak ook amper gebruik van de lange uittrap. De bal uitgooien of gebruik maken van een korte pass vind ik toch veel prettiger. Hoop wel dat er nog 's een special ability komt waarbij een keeper de bal kan uitgooien zoals Gomes dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ik kan me trouwens wel herinneren dat het bij PES5 en PES6 het probleem met het uitschieten niet voor kwam... daar schoot ie wel de gekozen richting op ...

Ik schiet trouwens wel meteen uit... (wanneer die klote scheids eindelijk es gefloten heeft na 5 secondes ofzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PromoX schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:26:
[...]

Misschien omdat de pc toevallig de bal net die kant op schiet?
Hmm, dat zou kunnen. Niet aan gedacht. :P
Mij is het ook nog nooit gelukt en maak ook amper gebruik van de lange uittrap. De bal uitgooien of gebruik maken van een korte pass vind ik toch veel prettiger.
Ik persoonlijk ook, maar soms als er een speler (meestal vleugel speler) vrij staat is er een mogelijkheid om te counteren.
Hoop wel dat er nog 's een special ability komt waarbij een keeper de bal kan uitgooien zoals Gomes dat kan.
Hij gooit af en toe wel ver ja, als je dat bedoelt.

Freshnezz schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:44:
Ik kan me trouwens wel herinneren dat het bij PES5 en PES6 het probleem met het uitschieten niet voor kwam... daar schoot ie wel de gekozen richting op ...

Ik schiet trouwens wel meteen uit... (wanneer die klote scheids eindelijk es gefloten heeft na 5 secondes ofzo :P)
Hmm, wacht eens even. Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier toch wel over een uittrap wanneer de keeper de bal in zijn handen heeft, toch? (Straks zitten we over twee verschillende dingen te praten en dat is niet zo handig. :P)

[ Voor 30% gewijzigd door Regeneration op 26-03-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ah ok haha sorry kwas ff in de war... wat ik bedoelde is de trap die de keeper neemt wanneer de bal uit is geweest... die is helemáál niet te richten...!

maar wat jij bedoelde gaat volgens mij ook niet altijd goed... kzal hierop letten volgende keer...!

[ Voor 22% gewijzigd door Freshnezz op 27-03-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperMan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:12:
Ben weer eens opnieuw begonnen met ML, dit keer met een Custom Team (AC Leo), das gewoon een ML default team + 1000p. Tis me nu gelukt om al na 4 jaar de 'CL' + D1 Cup te winnen. Alleen direct promoveren met een default team lukt me niet met alles op hoogste difficulty.

Had wel geluk met transfers: vd Sar, Luque, Schwarz, M. Taylor (goede SB/SMF!), Mexes, Burdisso en later Kaka(club was toen nog A en nog niet eens S) en Zlatan.

[...]

Ik heb de EU Wii versie besteld bij play.com, die krijg ik hopelijk nog deze week. Ben wel benieuwd naar het spel, de controls zagen er in de filmpjes erg goed uit. Eindelijk gewoon direct mikken waar je de bal wil hebben. Wel gaar dat er dus geen ML in zit :(
Zo hee, bedankt voor de waarschuwing!
Anders is dat achteraf wel een hele domper....

*Thnx voor de uitleg amahusu!

Zit hier nog verschil tussen, behalve de prijs & taal dan:

KliK

KliK

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Freshnezz schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:04:
Ah ok haha sorry kwas ff in de war... wat ik bedoelde is de trap die de keeper neemt wanneer de bal uit is geweest... die is helemáál niet te richten...!

maar wat jij bedoelde gaat volgens mij ook niet altijd goed... kzal hierop letten volgende keer...!
:) Maar die doeltrap wanneer de bal uit is geweest is ook niet te richten inderdaad. Dat is me volgens mij nog nooit echt gelukt. Dit zijn twee punten die ook wel verbeterd kunnen worden in de nieuwe Pes.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:08:
[...]

Zit hier nog verschil tussen, behalve de prijs & taal dan:

KliK

KliK
Deze is zo te zien alleen voor Japanse en Aziatische Wii systemen geschikt

Deze is voor US en Canadese systemen geschikt.

Verder lijkt me de cover anders maar dat is niet zo belangrijk of had je waarschijnlijk ook wel opgemerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik speel meestal 4-5-1 of 4-4-2. Ik heb met deze formaties het idee dat ik meer controle heb en met een minder bezet middenveld voel ik me veel te kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nippletwister schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:45:
[...]

Ik speel meestal 4-5-1 of 4-4-2. Ik heb met deze formaties het idee dat ik meer controle heb en met een minder bezet middenveld voel ik me veel te kwetsbaar.
Ik speelde altijd 4-3-3 maar ik vind de 2 buitenste verdedigers onnuttig. Speel tegenwoordig 3-4-3 met op het middenveld winning backs, zo heb ik bijna altijd 5 verdedigers, een ingezakt middenveld en messscherpe aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Winning backs? :+ Wing backs zeker? :P

Maar goed, met name met afvallende ballen ben je imo te kwetsbaar met een 3 mans middenveld (zowel aanvallend als verdedigend). Vandaar de keuze voor 442 of 451. Aanvallend is die 451 trouwens praktisch een 433, dus het is maar net hoe je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ach, ik heb de WF met een defence pijltje op "normal" gezet en die verdedigen ook best aardig mee. Ik vind dat ik bij een 4-4-2 formatie of een een AMF (als je met Twee DMF en twee SMF speeld) mis of een DMF (bij een ruit formatie: DMF, twee SMF en een AMF). Ik moet zeggen dat ik PES 4 een hele tijd met 4-4-2 systeem met ruit-formatie heb gewerkt. Toen ben ik overgestapt op 4-3-3 formatie net de punt naar achteren en sinds kort speel ik eigenlijk 4-3-3 met de punt naar voren. En dat speelt op het moment voor mij het beste.

Iemand nog verder fanatiek het Nederlandse Nationale team in PES ge-edit / aan het editen? Ik wel, bij zowat elke PES doe ik dat eigenlijk al, mijn huidige spelers PES 2008 zijn:
GK: Van der Sar, Stekelenburg, Zoetebier
CB: Stam, Heitinga, Ooijer, Schut
SB: De Jong (van HSV), Boularouz, Bouma, Van Bronkhorst
DMF: Van Bommel, Mendes Da Silva, Lucius, Maduro
AMF: Seedorf, Van der Vaart,
WF: Robben, Emanuelson*, Sneijder*, Kuyt
CF: Van Nistelrooij, Makaay

* Deze spelers spelen standaard niet op deze posities maar hebben wel goede stats daarvoor. Ook zijn er weinig alternatieven voor, vind ik.

Een goed punt van veel van deze spelers zijn dat ze niet op één positie spelers maar op meerdere. Zo kan je af en toe wat schuiven reken houdend met de "vorm van de dag" van de spelers. Ik vind het team zo eigenlijk wel goed in balans. Ook vind ik hoge teamwork ability erg belangrijk, vandaar sommige keuzes, dat heel namelijk voor mij gevoel een positieve invloed op het spel.

Alternatieven:
Timmer, Opdam, Kromkamp, Mathijsen, De Cler, Landzaat, Davids, De Zeeuw, Hofs, De Jong (van PSV), Van der Meyde, Van Persie, Vennegoor, Huntelaar, Mols. (Vast nog een paar vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Nippletwister schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:45:
[...]
Deze is zo te zien alleen voor Japanse en Aziatische Wii systemen geschikt

Deze is voor US en Canadese systemen geschikt.

Verder lijkt me de cover anders maar dat is niet zo belangrijk of had je waarschijnlijk ook wel opgemerkt. :)
er zit een heel belangrijk verschil in de versies! Ik heb nu de US versie en de PAL versie, maar wat blijkt: US spelers kunnen PAL spelers niet als friend toevoegen en vice versa. Dus ik denk dat dit ook geldt voor een JAP versie. Wel gaar aan de ene kant, maar aan de andere kant speel je dan wel alleen tegen spelers met een goede connectie.

mijn friendcode:

PAL: 0817 3687 9693

[ Voor 21% gewijzigd door amahusu op 27-03-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Meestal als ik mijn 4-3-3 systeem niet werkt switch ik over naar een 4-4-2 om het middenveld te versterken...

Ook wel leuk is een 3-4-3 met alleen maar aanvallende middenvelders als je echt MÓET scoren... alleen moet er niet tegen gecounterd worden want dan ben je de lul :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

altijd 3-4-3, met een DMF voor de verdediging een een AMF

mijn opstelling met Ajax

--------------------------Stekelenburg

Kompany-----------Heitinga-----------------Vermaelen

----------------------Mikel---------------------

Modric----------------------------------------------------Emanuelson
------------------------------Vd vaart----------------------------------

-----------Odonkor-----------Schwarz-------------------Luque

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 15:00 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis!