Reageer inhoudelijk en onderbouwd, of reageer niet
[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 17-02-2008 13:58 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 17-02-2008 13:58 ]
Anoniem: 251725
"Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis!"deandoe schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:47:
Als ik winamp aanzet voor ik ga spelen begint de muziek constant te haperen/stotteren, is dit een algemeen probleem? Of ligt het aan de systeemeisen van de betreffende pc?
Athlon 3000+
2 Gig Arbeidsgeheugen
Ati Radeon 9800 Pro
Anoniem: 159456 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:37:
Nog zoiets, zit je online te spelen tegen een goed iemand (750punten). Waar je enige professionaliteit mag van verwachten. Sta je (verdiend) 3-0 voor in de 40ste minuut, disconnect dat mietje. Denk je, ach, dan maar 3-0 gewonnen. NEE DUS! Heeft hij dus keihard met 3-0 gewonnen terwijl HIJ disconnecte! Online kennen ze echt geen fairplay, zo sneu. Ook dat trucje dat je even op START ramt voordat je uittrapt met de keeper zodat ik niet bij zijn verdediger kan staan, zo sneu. Dit soort mensen spelen waarschijnlijk nooit toernooien en hebben geen vrienden want ze zijn echt zielig.
Zo, even mijn hart gelucht. Dat is tot nu toe wel de meest irritante bug, dat je tegenstander disconnect en dat jij dan hebt verloren, zo tergend.
Ik heb bijna zin om een schandpaal te starten voor dit soort Pro Evo spelers. Who's with me?
(ik krijg het idee dat er weinig online-spelers hier zitten)
Tja, online is vaak niet zo geweldig. Ik ben het wel met Nippletwister eens. Ik vind PES een erg goed spel behalve het online gedeelte. Gelukkig ben ik niet zo'n online speler (misschien wel mede doordat het online vaak zo slecht is), maar PES is eigenlijk juist een spel dat online erg leuk is. Tegen "echte" tegenstanders is vaak leuker dan tegen de PC. Maar ach, ik vermaak me wel met de ML alhoewel de uitslagen wel erg onrealistisch (hoog) zijn. En dan niet alleen in de zin van dat ik met grote uitslagen win, maar dat er gewoon veel doelpunten vallen in een wedstrijd te veel als je het mij vraagt. Ik heb 11 wedstrijden gespeeld in het huidige seizoen en dit zijn de uitslagen:Nippletwister schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:12:
[...]
Ik vind PES een geniaal spel behalve het online gedeelte. Dit is een dusdanig drama dat ik er echt niet de moeite voor ga nemen om het online te spelen. 1 op de 2 keer heb ik met dikke lag te maken en teleporteert de bal over het veld.
Ik hou het lekker bij offline en Master League. Hopelijk weet Konami het in de toekomst wel beter voor elkaar te krijgen om online potjes te spelen zonder lag want dan is het natuurlijk erg leuk om te spelen.
0-6, wow. Was de tegenstander zo goed of was het gewoon een gelijk opgaande wedstrijd waarbij de tegenstander gewoon alles erin schoot. Heb ik ook een keer gehad.Regeneration schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:01:
Ik heb 11 wedstrijden gespeeld in het huidige seizoen en dit zijn de uitslagen:
3-2, 8-2, 2-0, 5-1, 6-0, 2-1, 1-2, 0-2, 3-0, 0-6, 2-1.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Niet helemaal. Ik had die wedstrijd gewonnen met 6-0.Dracul schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:17:
[...]
0-6, wow. Was de tegenstander zo goed of was het gewoon een gelijk opgaande wedstrijd waarbij de tegenstander gewoon alles erin schoot. Heb ik ook een keer gehad.
Speel je wedstrijden van 10 minuten of langer?Regeneration schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:43:
Mijn team is niet fantastisch goed, maar toch win ik vrij vaak en soms zelfs met heel grote getallen.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 251725 op 19-02-2008 08:39 ]
Hoe schiet je in één lijn heel hard? Richtingtoets naar beneden inhouden?RobertJ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:11:
Van heel dichtbij werkt voor mij een zachte bal OVER het muurtje altijd het beste. Als je de kwaliteiten hebt kun je met bv. Gerrard ook gewoon snoeihard een streep rechtdoor schieten, die zijn vaak zo hard dat de keeper ze niet kan hebben (mits een beetje in de hoek).
Dit staat gewoon in je boekje (of anders in de Piggyback-guide)Anoniem: 251725 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:05:
[...]
Hoe schiet je in één lijn heel hard? Richtingtoets naar beneden inhouden?
En heeft driehoekje inhouden nog een functie na het nemen van de trap?
Betreft ps2-versie.
[ Voor 13% gewijzigd door HyperMan op 19-02-2008 14:44 ]
Hier komt iets hips te staan
Dat doe ik ook vaak. Met Luque bij Ajax of Juninho. Beetje in de hoek mikken waar de keeper staat. Pijltje naar boven indrukken, balkje vol laten lopen tot de helft en af en toe nog driehoekje erbij. Dat is zo prachtig om te zien dat de keep gewoon zwaar kansloos is. Heerlijk.RobertJ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:11:
Van heel dichtbij werkt voor mij een zachte bal OVER het muurtje altijd het beste. Als je de kwaliteiten hebt kun je met bv. Gerrard ook gewoon snoeihard een streep rechtdoor schieten, die zijn vaak zo hard dat de keeper ze niet kan hebben (mits een beetje in de hoek).
And I'm the only one and I walk alone.
Langer: 15 minuten. Maar dan nog mag het aantal doelpunten wel iets minder, van mij.Anoniem: 251725 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 07:31:
[...]
Speel je wedstrijden van 10 minuten of langer?
[ Voor 46% gewijzigd door Regeneration op 19-02-2008 19:05 ]
Om goed te worden in FK's: lezen hoe het echt goed moet, veel oefenen, en heel belangrijk: Neem een goede vrije-trapnemer. Met Koeman heb ik vanaf 36 meter gescoord.Regeneration schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:02:
[...]
Langer: 15 minuten. Maar dan nog mag het aantal doelpunten wel iets minder, van mij.
Edit:
Ohja, die vrije trap is ook bijna onmogelijk om hem erin te krijgen. Van dichtbij gaat het nog wel. Heb het wel eens over de muur gedaan en ook hard zoals jullie zeggen, maar van ver lukt mij het niet hoor. Iets te moeilijk als je het mij vraagt. Ik heb ook wat in de Training geprobeerd. Gewoon hard schieten met effect maar de keeper pakt hem makkelijk ook al gaat hij gewoon de kruizing in. Ik blijf het wel proberen uiteraard.
FAQ wel gelezen, maar wil altijd wel lezen over andere manieren/ervaringen. Piggyback-guide niet gekocht. Over die Guide: wat was het meest interessante wat je van het "achter de schermen"-gedeelte gezien hebt?HyperMan schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:39:
[...]
Dit staat gewoon in je boekje (of anders in de Piggyback-guide)
En het staat zelfs in de FAQ van de topicstart, speciaal voor mensen die niet zo van spellen kopen houden maar toch per se van alles willen weten.
Heerlijke goal met Koeman, past precies in het kruis!HyperMan schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:53:
[...]
Om goed te worden in FK's: lezen hoe het echt goed moet, veel oefenen, en heel belangrijk: Neem een goede vrije-trapnemer. Met Koeman heb ik vanaf 36 meter gescoord.
Door/onder de muur heen is me nog niet echt gelukt. In de vorige PES ging de bal heel strak en hard over de grond en onder de muur door.
Maar dat ga ik nog wel even proberen, en kijken of je nog steeds van dichtbij een lobje over de muur kan doen met FK.
Hoe zit het met spelers (meestal verdedigers) die standaard een "attack-pijl" zowel naar voren als naar achter hebben staan?HyperMan schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:43:
[...]
Als je bezig bent met opbouwen/aanvallen zullen zulke spelers in die richting gaan lopen. Pijltje naar voren kun je zien als bv diep gaan, en naar achter als terug laten zakken. Niet te veel pijltjes gebruiken anders kan het nogal chaotisch worden. Vleugelspelers pijltje naar voren geven is nuttig, maar als ze erg lage stamina hebben zijn ze wel eerder rood.
Een pijltje moet je voorstellen als de richting waarop een speler vaker naar toe zal gaan lopen bij een aanval en dus niet altijd. Als je een pijltje naar voren en naar achteren hebt, zal het waarschijnlijk zo zijn dat hij soms naar voren rent en soms in verdedigende positie achter blijft.Anoniem: 251725 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:34:
[...]
Hoe zit het met spelers (meestal verdedigers) die standaard een "attack-pijl" zowel naar voren als naar achter hebben staan?
En over veel pijltjes gesproken: Portugal past het op bijna elke speler toe.
En dat neem ik terug. Ik had gisteren een wedstrijd gespeeld en een vrije trap van 26 meter erin geschoten.Regeneration schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:02:
[...]
[...]
Edit:
Ohja, die vrije trap is ook bijna onmogelijk om hem erin te krijgen. [...]
Tja, ik had een keertje met Beckham een heleboel vrije trappen geschoten in de Training modus van een verschillende afstanden: >25 meter gingen ze er niet in, of het waren maar een paar. Maar (zoals ik hierboven heb geschreven) heb ik gisteren een vrije trap van 26 meter gescoord.HyperMan schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:53:
[...]
Om goed te worden in FK's: lezen hoe het echt goed moet, veel oefenen, en heel belangrijk: Neem een goede vrije-trapnemer. Met Koeman heb ik vanaf 36 meter gescoord.
Door/onder de muur heen is me nog niet echt gelukt. In de vorige PES ging de bal heel strak en hard over de grond en onder de muur door.
Maar dat ga ik nog wel even proberen, en kijken of je nog steeds van dichtbij een lobje over de muur kan doen met FK.
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 22-02-2008 15:39 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 23-02-2008 23:14 ]
Anoniem: 51617
Heb dit dus ook vaak gehad dat als ik met 3-0 voor sta dat ze dan direct disconnecten. Ik vergeet dan altijd te kijken wat me win was VOOR de wedstrijd. Dus ik zou niet zo snel kunnen zeggen of ik nou gewonnen of verloren heb ongeacht dat hij gedisconnect heeft. Maar bij de main scherm kan ik wel naar mijn profiel gaan en de laatste 20 wedstijden bekijken dan staat er wel netjes: zero00 vs whatever 3-0 gewonnen. Ps3 hier.Anoniem: 159456 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:37:
Nog zoiets, zit je online te spelen tegen een goed iemand (750punten). Waar je enige professionaliteit mag van verwachten. Sta je (verdiend) 3-0 voor in de 40ste minuut, disconnect dat mietje. Denk je, ach, dan maar 3-0 gewonnen. NEE DUS! Heeft hij dus keihard met 3-0 gewonnen terwijl HIJ disconnecte! Online kennen ze echt geen fairplay, zo sneu. Ook dat trucje dat je even op START ramt voordat je uittrapt met de keeper zodat ik niet bij zijn verdediger kan staan, zo sneu. Dit soort mensen spelen waarschijnlijk nooit toernooien en hebben geen vrienden want ze zijn echt zielig.
Zo, even mijn hart gelucht. Dat is tot nu toe wel de meest irritante bug, dat je tegenstander disconnect en dat jij dan hebt verloren, zo tergend.
Ik heb bijna zin om een schandpaal te starten voor dit soort Pro Evo spelers. Who's with me?
(ik krijg het idee dat er weinig online-spelers hier zitten)
Heb ik ook niet kunnen vinden. Waarschijnlijk heeft Konami dit eruit gehaald...Anoniem: 51617 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:52:
[...]
Nog een aantal vraagjes:
Zat laatst met me vriend te spelen en we wouden penalties nemen.. kon ik NIET vinden? In geen enkel menu. Heel exibition (meest logish) menu doorgekeken maar GEEN penalties te vinden?
Even een quote uit het [Multi] Pro Evolution Soccer 6 deel 2 topic.Hoe kan ik me eigen team samen stellen? Ik wil geen transfers omdat ik de normale teams intact wil houden. Ik zou dus bijvoorbeeld, ronaldinho, kaka, eto'o, adriano en henry in 1 team willen maar daardoor barcelona niet stiker loos laten. Kort gezegd kan ik de spelers "kopieren' naar mijn eigen gemaakt team?
Dit geld nog steeds voor PES 2008 maar in het begin wist ik dat nog niet zeker, dus had ik het uit de FAQ gehaald. Ik zal het binnenkort maar weer eens terug zetten.[Multi] Pro Evolution Soccer 6 deel 2:
Is het mogelijk in dit spel om een eigen "DreamTeam" samen te stellen?
Dat kan als volgt: ga bij de edit mode alle jouw gewenste (goede) spelers naar jouw gewenste club toevoegen. Start een Master Leauge met die club. Sla het op. Zet alles spelers weer goed in de edit mode. En je kan bij een "match" (in PES 2008 heet het Exhibition Match) met je dream team spelen.
Ook kan je hierdoor je master leauge met super goede spelers beginnen. Met dank aan Ofzoiets.
Er zijn wel twee probleempjes wat alleen geldt voor de ML. Eén de team waarvan je een speler speelt in je dreamteam speel dus niet meer bij het team waar je hem weggehaald hebt.
En twee: Het teamsalaris zal heel hoog zijn, maar als je in de PES-shop de “ML starting points” heb gekocht zal dit wel minder een probleem zijn. Met dank aan sl1200.
Wel raar dat we maar moeten gokken wat Konami bedoelt met zijn functies.Regeneration schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:30:
[...]
Een pijltje moet je voorstellen als de richting waarop een speler vaker naar toe zal gaan lopen bij een aanval en dus niet altijd. Als je een pijltje naar voren en naar achteren hebt, zal het waarschijnlijk zo zijn dat hij soms naar voren rent en soms in verdedigende positie achter blijft.
Soms zie je inderdaad dat de standaard teams heel veel pijltjes gebruiken.Ik vind persoonlijk niet prettig en overzichtelijk meer en, net als wat HyperMan zegt, kan het op sommige momenten erg chaotisch worden, omdat spelers uit positie gaan lopen.
pfff geeneens penalties... dat is toch zo standaard dat je ze dat erin doen?Regeneration schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:18:
[...]
Heb ik ook niet kunnen vinden. Waarschijnlijk heeft Konami dit eruit gehaald...
[...]
Even een quote uit het [Multi] Pro Evolution Soccer 6 deel 2 topic.
[...]
Dit geld nog steeds voor PES 2008 maar in het begin wist ik dat nog niet zeker, dus had ik het uit de FAQ gehaald. Ik zal het binnenkort maar weer eens terug zetten.
En volgens mij kan je spelers niet meer kopieren (wat ik persoonlijk erg onhandig vind, bij het creeëren van custom spelers) in PES 2008. In PES 6 kon je spelers kopiëren (ook bestaande) en die gewoon ergens in een team zetten bij de edit. Maar dat zal dus niet meer gaan. Wat je wel zou kunnen doen, is alles handmatig kunnen kopiëren de stats gaat dan nog wel maar het uiterlijk van de spelers? Volgens mij ben je dan heel lang bezig...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 51617 op 25-02-2008 19:29 ]
Tja, mij lijkt het ook niet moeitlijk om het gewoon erin te stoppen. In de vorige PES zat die modus er altijd in...Anoniem: 51617 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:28:
[...]
pfff geeneens penalties... dat is toch zo standaard dat je ze dat erin doen?
Heb je misschien ook die andere methode geprobeerd? Via Edit?anyways thx voor die tip van me eigen dream team samenstellen. Ik speel amper ML dus dat zit wel goed!
Custom alle spelers die ik wil hebben van scratch "maken" is ECHT gekkewerk en begin ik niet eens aan
[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 25-02-2008 19:44 ]
Tja, lekker belangrijk om alleen maar een penalty-shootout in het spel te zetten.Anoniem: 51617 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:28:
[...]
pfff geeneens penalties... dat is toch zo standaard dat je ze dat erin doen?
Only fools are enslaved by time and space.
dat is toch de methode die je adviseerde? Via edit je dream team opstellen. Dan een ML opstarten, saven, terug naar edit -> default alle spelers, klaar? Het is hier geluktRegeneration schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:43:
[...]
Tja, mij lijkt het ook niet moeitlijk om het gewoon erin te stoppen. In de vorige PES zat die modus er altijd in...
[...]
Heb je misschien ook die andere methode geprobeerd? Via Edit?
Hangt er vanaf hoe groot het kwaliteitsverschil is en hoe goed de tegenstander is...Anoniem: 251725 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:02:
Als aan het begin van de wedstrijd je keeper een slechte stemming/conditie (blauw vakje met pijl wijzend naar beneden) heeft, zet je dan liever meteen de reserve op het doel?
Dit was me nog niet eerder opgevallen, is wel erg triest dat ze dat er uitgehaald hebben.Anoniem: 51617 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 05:18:
[...]
Penalties is toch altijd een leuk optie en het hoort gewoon bij voetbal. Wilt toch some ff snel een penalty shootout doen met me vriend(en) maar dat kan dus niet
Wil je niet altijd de keeper die het beste presteert?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 251725 op 26-02-2008 11:29 ]
Vrije trappen oefenen is idd niet heel relaxed met dat fluitje, maar wel essentieel om goed te mikken en de bal precies hard genoeg te schieten. Naast de 16 is me nog nooit direct gelukt, wel vaak op de kruizing enzo. Deze zat er gister wel goed inm4yall schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:07:
[...]
Heerlijke goal met Koeman, past precies in het kruis!
Ik heb het FK oefenen altijd nogal snel gehad. iedere keer dat irritante fluitje en iedere keer de bal weer naar de positie leggen. Weet niet, iets eraan verveelt mij altijd snel....
In de wedstrijd probeer ik altijd vanaf de meest rare posities op goal te schieten. Bal naast de 16? Verre kruising proberen. 30+ meter, speler selecteren met lekker wat shotpower en gaan!
Ik vertrouw meestal op autosort. Als je reserve keeper bijna net zo goed is, zou ik hem wel op doel zetten, zeker als ie geel of rood pijltje omhoog heeft. Als het pijltje recht omlaag is (grijs?) stel ik een speler bijna nooit op, met autosort wordt ie soms wel opgesteld, zeker als ie een boel special abilities heeft, die worden immers niet slechter.Anoniem: 251725 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:02:
Als aan het begin van de wedstrijd je keeper een slechte stemming/conditie (blauw vakje met pijl wijzend naar beneden) heeft, zet je dan liever meteen de reserve op het doel?
Autosort is een goeie tip...HyperMan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:08[/message]:
Ik vertrouw meestal op autosort. Als je reserve keeper bijna net zo goed is, zou ik hem wel op doel zetten, zeker als ie geel of rood pijltje omhoog heeft. Als het pijltje recht omlaag is (grijs?) stel ik een speler bijna nooit op, met autosort wordt ie soms wel opgesteld, zeker als ie een boel special abilities heeft, die worden immers niet slechter.
Leuke goals. Ik zal het manual passing ook eens proberen bij free kicks want ik wordt soms nogal moe van de manier ik ze uberhaupt kan nemen (qua pasisng). De volley van Gabri is ook net echt. Bal in een boog omhoog en daalt weer even snel. Echt een goeie!HyperMan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:08:
[...]
Vrije trappen oefenen is idd niet heel relaxed met dat fluitje, maar wel essentieel om goed te mikken en de bal precies hard genoeg te schieten. Naast de 16 is me nog nooit direct gelukt, wel vaak op de kruizing enzo. Deze zat er gister wel goed in
Indirect vrije trap nemen met LB (+RT voor een extra hoge bal) +manual pass (met R3 stick) is ook een goede optie: Gabriel García de la Torre laat Buffon kansloos, en onze Edje raakt em ook fijn. Trezeguet kan het ook. Hij is de ideale spits icm Henry. De laatste rent keihard richting doel of achterlijn, en de eerste maakt het af met dodelijke precisie
Ja dat was de methode ja, goed om te horen dat het is gelukt.Anoniem: 51617 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 05:18:
[...]
dat is toch de methode die je adviseerde? Via edit je dream team opstellen. Dan een ML opstarten, saven, terug naar edit -> default alle spelers, klaar? Het is hier gelukt![]()
Penalties is toch altijd een leuk optie en het hoort gewoon bij voetbal. Wilt toch some ff snel een penalty shootout doen met me vriend(en) maar dat kan dus niet
Zoals RobertJ al een zegt, licht aan de reserve keeper en het verschil daartussen. Als het verschil groot is, belangrijke stats zijn > 15 dan wil ik nog wel eens de eerste keeper die in slechte "vorm van de dag" is gewoon erin in laten. Is het verschil klein < 5 dan wissel ik bijna gelijk. En tussen 5 en 15 moet ik hard nadenken. Ook licht het aan de "vorm van de dag" van je reserve keerper. Is die rood, dan ben ik natuurlijk sneller geneigd om de reserve keeper er gewoon in te zetten. Maar volgens de guide gaat Keeper skills niet omhoog bij een goede "vorm van de dag", het is dus een beetje wikken en wegen...Anoniem: 251725 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:02:
Ik bedoel, die spelmodus (als je het al zo mag noemen) is niet heel ingewikkeld te ontwikkelen en er zijn altijd wel mensen (ik ook) die er plezier aan kunnen beleven, dus waarom eruit halen die feature?Morgoth schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:42:
Iedereen mag leuk vinden wat die wil natuurlijk, maar ik zie echt niet in waarom je ooit een penalty-shootout zou willen doen... Dat is echt pure kansberekening op basis van de stats van de speler en de keeper en een stukje toeval, er komt geen enkele vorm van eigen klasse bij kijken.
Heej, die methode gebruik ik ook.RobertJ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:52:
Haha, en als je alle ballen laag door het midden speelt zitten ze altijd (tegen de pc)
Mooie goals. En inderdaad. Ik geef in hele moeilijke gevallen de autosort de voordeel van de twijvel, alhoewel, de autosort soms echt rare dingen doet. Een linksbenige SB aan de rechterkant zetten en een rechtsbenige SB aan de linkerkant... en dat doet autosort altijd bij mij...HyperMan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:08:
[...]
Vrije trappen oefenen is idd niet heel relaxed met dat fluitje, maar wel essentieel om goed te mikken en de bal precies hard genoeg te schieten. Naast de 16 is me nog nooit direct gelukt, wel vaak op de kruizing enzo. Deze zat er gister wel goed in
Indirect vrije trap nemen met LB (+RT voor een extra hoge bal) +manual pass (met R3 stick) is ook een goede optie: Gabriel García de la Torre laat Buffon kansloos, en onze Edje raakt em ook fijn. Trezeguet kan het ook. Hij is de ideale spits icm Henry. De laatste rent keihard richting doel of achterlijn, en de eerste maakt het af met dodelijke precisie
[...]
Ik vertrouw meestal op autosort. Als je reserve keeper bijna net zo goed is, zou ik hem wel op doel zetten, zeker als ie geel of rood pijltje omhoog heeft. Als het pijltje recht omlaag is (grijs?) stel ik een speler bijna nooit op, met autosort wordt ie soms wel opgesteld, zeker als ie een boel special abilities heeft, die worden immers niet slechter.
[ Voor 24% gewijzigd door Regeneration op 26-02-2008 18:03 ]
Anoniem: 205348
Gelijk heb je, zit ook (imo) een groot deel geluk in of je de goeie kant opduikt. Maar dat is toch bij echt voetbal ook? Waarom ik me eraan erger is.. de penalty feature zit er in! maar je kan het niet spelen wanneer je wilt. Is toch een beetje dom? Is het nou zo moeilijk om een optie "penalties" bij de main scherm te zetten en dan direct naar penalties te gaan? Neemt wat.. 2 Mb in beslag?Morgoth schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:42:
Iedereen mag leuk vinden wat die wil natuurlijk, maar ik zie echt niet in waarom je ooit een penalty-shootout zou willen doen... Dat is echt pure kansberekening op basis van de stats van de speler en de keeper en een stukje toeval, er komt geen enkele vorm van eigen klasse bij kijken.
achterkant boekje (ps3). dus key overschrijven bij de FRS kan nietAnoniem: 205348 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:37:
Kheb ff een vraagje
Staat de key van PES2008 in het boekje of op de binnenkant van het doosje?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 51617 op 28-02-2008 04:29 ]
Nou, een mp3 speler zonder skip knop vind ik wel wat anders dan een voetbalspel zonder penalty shootout hoorAnoniem: 51617 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 04:27:
Gelijk heb je, zit ook (imo) een groot deel geluk in of je de goeie kant opduikt. Maar dat is toch bij echt voetbal ook? Waarom ik me eraan erger is.. de penalty feature zit er in! maar je kan het niet spelen wanneer je wilt. Is toch een beetje dom? Is het nou zo moeilijk om een optie "penalties" bij de main scherm te zetten en dan direct naar penalties te gaan? Neemt wat.. 2 Mb in beslag?
(Heel) klein moeite maar waarderend als het erin zit. Zie het als... een mp3 speler zonder skip track knop! Het kan wel naar next track maar dan wel eerst ff nummber afluisteren hoor![]()
Was ook een beetje een overdreven voorbeeld maar je begrijp wat ik bedoelMorgoth schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:55:
[...]
Nou, een mp3 speler zonder skip knop vind ik wel wat anders dan een voetbalspel zonder penalty shootout hoor, maar goed, dat is het punt niet. Het is wel een beetje gek ja.
Je hebt overigens gelijk dat het bij echte penalties ook veel geluk is, maar bij sommige dingen in het spel waaronder penalties heeft het gevoel alsof je er amper controle over hebt. Vooral het keepen is gewoon puur geluk. Maar ook corners nemen heb ik het idee, ik speel het spel al een tijdje, maar het verdedigen zodra de tegenstander een corner neemt is in mijn ogen volledig geluk. Je kan nog wel een beetje proberen goed te gaan staan, maar dan nog heb ik regelmatig een doelpunt tegen. Natuurlijk gebeurd dat in het echte voetbal ook, maar het geeft zo'n gevoel van alsof je er eigenlijk geen controle over hebt. Dat is wel jammer.
Voor de rest vind ik het nog steeds een geweldig spel hoor.
Penalties is gewoon een loterij hoor, het maakt niet uit of je veel of weinig naar links mikt. Je kan alleen links, rechts of midden kiezen, en hoog of over de grond. Speler met penalty-star zijn beter in penalties, vooral links- of rechtsboven.Anoniem: 51617 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:08:
[...]
Was ook een beetje een overdreven voorbeeld maar je begrijp wat ik bedoel![]()
Penalties in een spel is bijna altijd geluk.. soms shiet ik gewoon er helemaal naast terwijl ik echt HEEL klein beetje naar links heb gedrukt (dat met bijvoorbeeld lampard een penaltie veteraan).
Al goed i guess *shrugs*
Mee eens dat het een geweldig spel is. Online is erg leuk maar soms o zo frusterend. Soms maak ik een rank 600+ af met 4-0 maar verlies ik tegen een rank 400 3-0. Soms wil gewoon geen enkel pass aankomen of schiet ik er (bijna) altijd naast
volgens mij betekend dat toch echt 1 verlorenNippletwister schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:47:
Barca wint echt alle wedstrijden! 26W 2D 1L
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
In mijn Master League zijn ze ook erg goed bezig: 72 punten (21W, 9D, 3L) met nog 5 wedstrijden te gaan. Ik heb 2 punten minder en kan ook enkel hopen dat ze nog een keer gelijk spelen of verliezen en dat ik dan alles win. Update: met de laatste wedstrijd te gaan stond ik nog steeds 2 punten achter. Barcelona verloor echter de laatste wedstrijd, waardoor ik op doelsaldo alsnog kampioen geworden benNippletwister schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:47:
Ben ik de enige die last heeft van een subliem FC Barcelona in de Master League?
Niet echt. Ik heb één erg goede linksbenige SB (waarschijnlijk één van de beste uit het spel) en die wordt altijd wel aan de linkerkant gezet. Verder gebruik ik de autosort nauwelijks. Ik speel 4-3-3, waarbij ik op het middenveld regelmatig pure aanvallers, met redelijke passing, heb staan. En de buitenspelers selecteer ik vooral op snelheid. Heb het idee dat de autosort m'n team alleen maar zwakker maakt.Regeneration schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:42:
Mooie goals. En inderdaad. Ik geef in hele moeilijke gevallen de autosort de voordeel van de twijvel, alhoewel, de autosort soms echt rare dingen doet. Een linksbenige SB aan de rechterkant zetten en een rechtsbenige SB aan de linkerkant... en dat doet autosort altijd bij mij...Iemand anders ook deze ervaring?
[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 28-02-2008 23:30 ]
Anoniem: 159456
Ik gebruik ze echt nooit. Ik zie wel dat mijn tegenstander ze altijd gebruikt. Maar kan je Pressure en Offside trap gewoon gedurende de hele wedstrijd aanlaten? Wel handig dan, ik dacht dat je ze moest aanzetten wanneer het zin had. Wat is CB overlap precies? Wat wordt er dan overlapt?PromoX schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:56:
[...]
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die veel gebruik maken van de gameplan tactieken die je kunt activeren tijdens een wedstrijd? Ik heb altijd Pressure, Offside trap, Counter attack en CB overlap aanstaan; Offside trap en CB overlap werken prima, maar ik heb het idee dat die andere 2 eigenlijk nauwelijks effect hebben.
In mijn master league (professional speelniveau en master league niveau op hard) heeft barcelona het hele afgelopen seizoen slechts 1 keer verloren, iets van 7 keer gelijkgespeeld en de rest allemaal gewonnen. Behoorlijk ziek. Ik zelf ben 12'e geworden, was vrij dramatisch seizoen (een periode gehad waarbij ik in iets van 10 wedstrijden slechts 2 punten heb weten te halen). Ik had het overigens ook wel een beetje verwacht aangezien ik net gepromoveerd was naar de eerste divisie (waar alle topclubs bij mij inzitten), maar zo dramatisch had ik ook weer niet zien aankomen. Het was gewoon vechten tegen degradatie.Nippletwister schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:47:
Ben ik de enige die last heeft van een subliem FC Barcelona in de Master League?
Pressure kun je de hele wedstrijd aan laten staan, maar je spelers worden er wel eerder vermoeid van. Maar ik merk bij een aantal van die tactieken niet echt veel verschil.Anoniem: 159456 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:29:
[...]
Ik gebruik ze echt nooit. Ik zie wel dat mijn tegenstander ze altijd gebruikt. Maar kan je Pressure en Offside trap gewoon gedurende de hele wedstrijd aanlaten? Wel handig dan, ik dacht dat je ze moest aanzetten wanneer het zin had.
Als deze aanstaat gaat een centrale verdediger bij balbezit mee naar voren. Op deze manier krijg je dus een extra aanvaller. Ook deze gebruik ik regelmatig om aanvallend meer afspeelmogelijkheden te hebben en scoor ook nog wel 's met de mee opgekomen verdedigier. Defensief wordt je uiteraard wat kwetsbaarder, maar met mijn formatie worden de gaten vrij goed dichtgelopen door de DMF.Wat is CB overlap precies? Wat wordt er dan overlapt?
Ik had in m'n laatste seizoen 49 goals tegen. Veel meer dan de andere teams, maar ik scoor met 94 goals, dan ook veel meer.Morgoth schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:33:
Oh, hoeveel goals tegen krijgen jullie overigens gemiddeld per seizoen? Ook in een goed seizoen heb ik altijd een stuk meer goals tegen dan het slechtste andere team uit de league, maar als het seizoen goed draait heb ik overigens ook veel meer goals voor dan elk ander team.
[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 29-02-2008 14:18 ]
Wat een geluk.PromoX schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:56:
[...]
In mijn Master League zijn ze ook erg goed bezig: 72 punten (21W, 9D, 3L) met nog 5 wedstrijden te gaan. Ik heb 2 punten minder en kan ook enkel hopen dat ze nog een keer gelijk spelen of verliezen en dat ik dan alles win. Update: met de laatste wedstrijd te gaan stond ik nog steeds 2 punten achter. Barcelona verloor echter de laatste wedstrijd, waardoor ik op doelsaldo alsnog kampioen geworden ben.
Dat gevoel heb ik ook en dat was ook bij de vorige PES zo. Dan kom ik echt vet oude spelers dan tegen die dan bijna altijd een heel stuk minder zijn dan "in het begin", maar toch worden ze opgesteld...Ik heb op dit moment iets meer dan 85.000 punten, genoeg dus om m'n team nog verder te versterken. Iets dat de andere teams overigens nauwelijks lijken te doen. Transfer frequency heb ik op hoog staan en er vinden ook wel transfers plaats, maar die komen vervolgens volgens mij veelal op de bank terecht. Veel teams spelen in het vierde seizoen nog veelal in dezelfde samenstelling.
Autosort doet soms echt hele rare dingen. Ik gebruik het wel vaak. Alleen om te kijken at de computer denkt, maar de meestal veranderd ik de bijna het hele elftal dan.[...]
Niet echt. Ik heb één erg goede linksbenige SB (waarschijnlijk één van de beste uit het spel) en die wordt altijd wel aan de linkerkant gezet. Verder gebruik ik de autosort nauwelijks. Ik speel 4-3-3, waarbij ik op het middenveld regelmatig pure aanvallers, met redelijke passing, heb staan. En de buitenspelers selecteer ik vooral op snelheid. Heb het idee dat de autosort m'n team alleen maar zwakker maakt.
Hmmm, soms. Ik heb Pressure, Counter attack, CB overlap en Centre attack. Die laatste gebruik ik nooit. Pressure en Counter attack als het "gewoon" slecht gaat. CB overlap alleen als het echt slecht gaat.Zijn er eigenlijk nog meer mensen die veel gebruik maken van de gameplan tactieken die je kunt activeren tijdens een wedstrijd? Ik heb altijd Pressure, Offside trap, Counter attack en CB overlap aanstaan; Offside trap en CB overlap werken prima, maar ik heb het idee dat die andere 2 eigenlijk nauwelijks effect hebben.
Ja, volgens mij wel. Alleen je spelers kunnen wel wat sneller moe worden. Je kan ze natuurlijk ook gewoon soms aan zetten en soms weer gewoon uit. Zie post van PromoX voor beter uitleg.Anoniem: 159456 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:29:
[...]
Ik gebruik ze echt nooit. Ik zie wel dat mijn tegenstander ze altijd gebruikt. Maar kan je Pressure en Offside trap gewoon gedurende de hele wedstrijd aanlaten?
CB overlap is dat de CB (=Central Back = centrale verdediger) mee naar voren komt. Als je deze gameplay tactiek gebruik dan moet je ook een CB selecteren.Wel handig dan, ik dacht dat je ze moest aanzetten wanneer het zin had. Wat is CB overlap precies? Wat wordt er dan overlapt?
[...]
Te veel.Morgoth schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:33:
[...]
[...]
Oh, hoeveel goals tegen krijgen jullie overigens gemiddeld per seizoen? Ook in een goed seizoen heb ik altijd een stuk meer goals tegen dan het slechtste andere team uit de league, maar als het seizoen goed draait heb ik overigens ook veel meer goals voor dan elk ander team.
Hé, dat is zeer vergelijkbaar met dat van mij.PromoX schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:10:
[...]
Ik had in m'n laatste seizoen 49 goals tegen. Veel meer dan de andere teams, maar ik scoor met 94 goals, dan ook veel meer.
[ Voor 25% gewijzigd door Regeneration op 29-02-2008 17:31 ]
[ Voor 7% gewijzigd door LoneRanger op 29-02-2008 20:14 ]
Een van de punten die ze wel 's mogen verbeteren dan in een volgende versie, net als dat hele transfersysteem overigens.Regeneration schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:15:
Dat gevoel heb ik ook en dat was ook bij de vorige PES zo. Dan kom ik echt vet oude spelers dan tegen die dan bijna altijd een heel stuk minder zijn dan "in het begin", maar toch worden ze opgesteld...
Autosort doet soms echt hele rare dingen. Ik gebruik het wel vaak. Alleen om te kijken at de computer denkt, maar de meestal veranderd ik de bijna het hele elftal dan.Ben eigenlijk nu wel benieuwd welke linksbenige SB je hebt...
Ik heb eigenlijk nog wel een goede nodig namelijk.
Ik speel met de standaardtactiek van Twente; 4-3-3 met één DMF en 2 CMF's en dat bevalt me wel goed. Speel over het algemeen toch ook het prettigst met vleugelspelers, waarbij ik veel gebruik maak van diepe ballen. In al die jaren dat ik nu PES speel is het ook m'n meest gebruikte tactiek.Hé, dat is zeer vergelijkbaar met dat van mij.Welke opstelling gebruik je eigenlijk. Ik gebruik namelijk ook 4-3-3 en dat is als volgt: 2 CB, 2 SB, 2 DMF, 1 AMF, 2 WF's en 1 CF. Het gaat dus voornamelijk om het middenveld. Heb ik 1 DMF of 2?
Van de vorige delen die ik gespeeld heb is dat herkenbaar naarmate de seizoenen versteken werd er steeds minder vaak op je spelers geboden.PromoX schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:56:
[...]
Ik heb nu één van de beste teams, maar veel topspelers hebben maar weinig interesse om naar m'n team te komen. En ik krijg nu ook niet of nauwelijks meer een bod op één van m'n spelers. Het maakt niet of ik ze nu op de transferlijst zet of niet.
Ik heb ook soortgelijke getallen wbt goals voor en goals tegen in 1 seizoen. Maar ik speel wel een totaal andere formatie. Ik heb in het begin ook heel eventjes 4-3-3 gespeeld, maar ging al snel over op 4-4-2 met 4 verdedigers, 1 DMF en 3 AMF en 2 CF (na een tijdje van de 3 AMF's nog een rmf, lmf en amf gemaakt). Nu speel ik echter 4-5-1, 4 verdedigers, 2 DMF's en voorin het middenveld een RMF, LMF en AMF, en dan 1 CF.Regeneration schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:15:
Hé, dat is zeer vergelijkbaar met dat van mij.Welke opstelling gebruik je eigenlijk. Ik gebruik namelijk ook 4-3-3 en dat is als volgt: 2 CB, 2 SB, 2 DMF, 1 AMF, 2 WF's en 1 CF. Het gaat dus voornamelijk om het middenveld. Heb ik 1 DMF of 2?
Thanks voor de tips.LoneRanger schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:05:
[...] Verder zet ik regelmatig een rechtsbenige LB op links of andersom, ik kijk vaak wel hoe goed hun verkeerde been is als ik ze aankoop maar dat geldt voor elke speler aan de zijkant. [...]
Heb al een tijdje niet meer gekeken, maar het zal wel niet veel veranderd zijn die van mij zijn:
Thanks voor de tip.
In het begin heb ik heel veel verschillende opstellingen gebruikt. Van alle standaard opstelling tot (rare) custom opstellingen. Sinds PES 6 en PES 2008 speel ik het meest met de huidige 4-3-3 opstelling. Helemaal nu ik een C status heb voor "Defence Ability" heb.Ik heb nu één van de beste teams, maar veel topspelers hebben maar weinig interesse om naar m'n team te komen. En ik krijg nu ook niet of nauwelijks meer een bod op één van m'n spelers. Het maakt niet of ik ze nu op de transferlijst zet of niet.
Het probleem van die je als eerste noemt heb ik ook "last" van maar van die twee nog niet echt, maar ik speel pas 1,5 seizoen ML.
[...]
Ik speel met de standaardtactiek van Twente; 4-3-3 met één DMF en 2 CMF's en dat bevalt me wel goed. Speel over het algemeen toch ook het prettigst met vleugelspelers, waarbij ik veel gebruik maak van diepe ballen. In al die jaren dat ik nu PES speel is het ook m'n meest gebruikte tactiek.
Huh, wat heb je Van der Vaart als Spits.
[ Voor 53% gewijzigd door Regeneration op 01-03-2008 00:12 ]
Klopt, in het echt zou je hem ook niet als spits opstellen, maar in PES is hij echt uiterst prima als spits. Tot nu toe wint hij elk jaar nog de gouden schoen en bij total goal ranking deelt hij nu de eerste plek met IbrahimovicRegeneration schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:10:
[...]
Huh, wat heb je Van der Vaart als Spits.In PES staat hij inderdaad dat hij ook als CF kan spelen, maar daar vind ik hem echt niet de passen. Hij is eerder (gevoelsmatig misschien) beter als AMF of als SS, maar niet als spits. (En helemaal niet als rechtsbuiten! Maar dat doet toch niemand...
) Hij heeft wel erg goede schot stats, daar niet van. Aanvallend is hij ook goed en koppen kan hij ook wel aardig. Alleen ik prefereer eerder een wat langere iets kop sterkere CF. Voor de voorzetten die hij krijgt vanuit de vleugels.
Edit: dit had een edit moeten wezen van de post hierboven...
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Is dat de Japanse naam van PES op de wii?amahusu schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:13:
woei! Ik heb winning eleven playmaker 2008 voor de wii binnen! Helaas kan ik nu nog niet meteen spelen, maar vanmiddag gaat het helemaal los!
toevallig nog meer mensen die dit spel import hebben?
Met Nederland speel ik ook wel es 451, VoH of Huntelaar zijn goede afmakers, zeker door de lucht.RobertJ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:11:
Adebayor is typisch zo'n perfecte 451 spits, of VoH maar die mist wat snelheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 03-03-2008 17:47 ]
Ik speel met Sporting Lissabon en ben aan het einde van het 2e seizoen. Nog iets van 3 competitiewedstrijden + de Div 1 cup final te spelen. Als ik kampioen wordt + de cup win dan denk ik dat ik wel 80.000 te besteden heb.m4yall schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:19:
Zo kun je idd mooi je dreamteam samenstellen. Ik ben in de Master League Ajax en heb alles gewonnen. Heb dus nogal veel Punten te besteden. Nu wil ik natuurlijk Kaka hebben. Maar zelfs voor alles Max, zowel Punten als salaris komt die vent niet. Toen het termijn van het contract verkort. Ook dat mocht niet baten.. Oftewel, bij Ajax geen Kaka terwijl dat toch wel de beste speler ter wereld is. Toen heb ik me maar weer losgelaten op 'B-spelers' als Matias Fernandez en Sergio Aguero
S to the fullest! Meer S kan het niet worden. Ik ben net weer aan een nieuw seizoen begonnen en heb nog 90.000 punten staan.. Ach.. in de 'winterstop' gewoon weer eigenwijs een bod op Kaka doenNippletwister schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:09:
[...]
Ik speel met Sporting Lissabon en ben aan het einde van het 2e seizoen. Nog iets van 3 competitiewedstrijden + de Div 1 cup final te spelen. Als ik kampioen wordt + de cup win dan denk ik dat ik wel 80.000 te besteden heb.
Spelers als Kaka or Ronaldinho wil ook wel graag hebben maar als ik jouw bovenstaande verhaaltje lees gaat dit niet werken ben ik bang. De transfer indicator bij die gasten staat volgens mij bij allebei op 0.
Mijn ranking is momenteel wel "S", weet niet of dit bij jou ook zo is?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Modric heb ik ook. Is mijn CMF, goede dribbel en lekkere passes en schoten en hij groeit inderdaad enorm in de Master League!Vis schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:28:
Modric van Dinamo Zagbreb is een goeie voor de toekomst met Master League!
Pepe als linksback is ook een goeie, heerlijke hoge ballen naar voren!
Ik had ook geprobeerd om Modric binnen te halen, leek mij een goede speler met veel groeipotentie maar hij wou nietVis schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:28:
Modric van Dinamo Zagbreb is een goeie voor de toekomst met Master League!
Pepe als linksback is ook een goeie, heerlijke hoge ballen naar voren!
[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-03-2008 13:39 ]
Moest ook een paar keer mijn bod omhoog schroeven wou Modric naar Venlo komenNippletwister schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:37:
[...]
Ik had ook geprobeerd om Modric binnen te halen, leek mij een goede speler met veel groeipotentie maar hij wou niet
Pepe is volgens mij ook wel een goede speler maar hij heeft geen real-face volgens mij...
Joao Moutinho heb ik ook ingelijfd en die groeit ook wel in zijn stats.
[ Voor 6% gewijzigd door Vis op 04-03-2008 13:59 ]
Jammer idd..m4yall schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:09:
Dat is helaas een punt waar FIFA het een stuk beter voor elkaar heeft dan PES. Dan kun je per seizoen zo verder in een andere competitie. Sowieso vind ik de opzet van 'Master League (Carreer mode) in FIFA een stuk beter / leuker. Echter speelt PES gewoon zooooveel fijner dat ik dat graag opzij zet. Maar mocht je in de Spaanse Liga willen spelen wordt het een nieuwe ML starten helaas..
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Er zit geen LAN-ondersteuning in PES 2008, dus ik weet niet precies wat je met Hamachi wil. Of heb ik iets gemist?amahusu schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:39:
zijn er toevallig mensen die pes2008 over hamachi spelen? Of weet iemand toevallig waar ik een lijst of community kan vinden met up-to-date hamachi servers met pes spelers?
OK, waar zit daar de LAN-ondersteuning dan?
Geen idee maar ik heb binnen 5 minuten 2 servers gevonden, de een zit vol en de andere is offline.HyperMan schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:08:
[...]
OK, waar zit daar de LAN-ondersteuning dan?
[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 05-03-2008 15:25 ]
vervolgreactie: Regeneration in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2008 - Deel 2"Sagat schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:09:
Vandaag ook maar weer is even gespeeld met mijn vaste pes buddy. Het was erg leuk, maar weer enorm wennen. Ik heb vanwege de aanhoudende problemen ook nog niet online gespeeld en single player puur vanwege tijdgebrek niet.
Vooraf Al een klein beetje team namen ge-edit en wat spelers verplaatst.
(oa Perez....ik zat nog te hopen dat Konami zijn overgang van ajax naar psv nog niet had verwerkt scheelt weer) en liep daarbij tegen het volgende aan.
Met de vorige versies kwamen spelers als ze unregistered waren altijd wel ergens in een lijstje terecht. Bij psv bijvoorbeeld had ik kone en feher even weggehaald met het idee ze later bij de correcte teams te plaatsen. Ik heb echter geen spoor van beide heren meer kunnen vinden. Wellicht gaat het nog lukken via de nationale teams. Maar als iemand het weet dan hoor ik het graag.
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 06-03-2008 20:35 ]
Nope!Nippletwister schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:35:
Lijkt me toch leuker om met dit efltal een niveautje hoger te gaan ballen, kan ik dit in de tussentijdse transfer-periode ook wijzigen of moet ik echt tot het einde van dit seizoen wachten?
[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 07-03-2008 14:21 ]
Dat kan, jammer genoeg, niet. Dus even snel je seizoen uitspelen.Nippletwister schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:35:
*knip*
Lijkt me toch leuker om met dit efltal een niveautje hoger te gaan ballen, kan ik dit in de tussentijdse transfer-periode ook wijzigen of moet ik echt tot het einde van dit seizoen wachten?
Daar heb ik soms ook "last" van. Zelfs, als ik even een een Exhibition match speel met bijv. Barcelona en Puyol als rechtsback heb staan word hij ook redelijk snel moe. Terwijl hij eens stamina heeft van 94 en een entality van 97. Ik denk dat dit komt door de "aggression". Als een speler in vorm is gaat ook de agression omhoog met 9% volgens de guide. Dus hij zal vaker naar voren gaan => gevolg sneller moe. Je kan misschien proberen om de "attack" pijltjes naar achteren te laten zetten bij je backs, misschien helpt dat een beetje om hen minder snel moe te laten worden.Joss schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:19:
*knip*
Nadeel is dat m'n backs, Schaars en Jenas allen snel moe worden (zeker als ze in topvorm zijn, raar effect). Dus daar moeten af en toe wat wissels aan te pas komen.
Laatste weken is het vrij slecht, zeker de laatste week. Maar het scheelt wel als je alleen tegen Duitsers en Engelsen speelt.-whodini- schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:37:
Is er iemand die dit spel online speelt zonder problemen?
Ik bedoel vertragingen en verschuiving van het veld.
Speel namelijk tegen een collega en gebeuren vaak vreemde dingen in het spel.
Zijn de servers van Konami wel goed of zijn daar problemen mee?
Pes Online is altijd een DRAMA geweest, wat dat betreft kunnen ze beter een voorbeeld nemen aan FIFA(online lobby was brak maar het werkte wel!).-whodini- schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:37:
Is er iemand die dit spel online speelt zonder problemen?
Ik bedoel vertragingen en verschuiving van het veld.
Speel namelijk tegen een collega en gebeuren vaak vreemde dingen in het spel.
Zijn de servers van Konami wel goed of zijn daar problemen mee?
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 09-03-2008 12:59 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Spelen die onder hun echte naam of moet je die ook editten?Postius schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:59:
[...]
(maar Marradonna en Cruijf spelen dan wel weer vrij geniaal xD)
Nee je kan wel al die klassieke teams unlocken met oud spelers, maar die hebben geen echte namen uiteraard. Ik neem aan op de PC wel(zijn overal namen patches te downen toch?) maar ik heb de xbox versie.m4yall schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:03:
[...]
Spelen die onder hun echte naam of moet je die ook editten?
[ Voor 30% gewijzigd door Postius op 09-03-2008 13:56 ]
En omdat je met hem vanaf de meest onmogeljike positie makkelijk goals kon scoren! Heb heel wat geklaag gelezen hierover, momenteel is Adriano natuurlijk ook niet meer wat het geweest is +)RobertJ schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:01:
Haha, dat was altijd al zo! Adriano was echt onrealistisch goed in de vorige versie (wellicht omdat hij op de cover stond?).
god adriano, vriend van me vind erg leuk om met inter te spelen. Hji speelt het 9/10 keer naar adriano en als hij begint te rennen is hij zonder tackel bijna niet te stoppen hoor... en een loei binnen de penaltie box zit er 90% in. Beetje oneerlijk maar goed.Nippletwister schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:09:
[...]
En omdat je met hem vanaf de meest onmogeljike positie makkelijk goals kon scoren! Heb heel wat geklaag gelezen hierover, momenteel is Adriano natuurlijk ook niet meer wat het geweest is +)
Shot power geeft je ook wel een enorm voordeel in PES. Soms denk ik dat ik een erg mooie goal heb gemaakt om in de herhaling te zien dat de reactietijd van de keepers af en toe nogal lang is en dat de bal slechts centimeters langs hun lichaam / been / hand gaat. Keepers mogen van mij in de volgende PES wel iets meer Gomes achtig (iets dan heAnoniem: 51617 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:10:
[...]
god adriano, vriend van me vind erg leuk om met inter te spelen. Hji speelt het 9/10 keer naar adriano en als hij begint te rennen is hij zonder tackel bijna niet te stoppen hoor... en een loei binnen de penaltie box zit er 90% in. Beetje oneerlijk maar goed.
Laatste tijd heb ik erg vaak "shit" met online on PS3. Staat de tegenstander te rennen met de bal.. ik pressure hem met een speler en steel de bal ook daadwerkelijk van hem maar een split seconde later heeft hij de bal weer én een "free run" naar het doel. Erg frusterend als je zo moet verliezen in de laatste minuten.
Mijn huisgenoot speelt altijd met inter, ook vorige versies. Adriano werd net als de rest van Inter gewoon afgestopt. Hijs wel goed adriano maar er zijn betere spelers.Anoniem: 51617 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:10:
[...]
god adriano, vriend van me vind erg leuk om met inter te spelen. Hji speelt het 9/10 keer naar adriano en als hij begint te rennen is hij zonder tackel bijna niet te stoppen hoor... en een loei binnen de penaltie box zit er 90% in. Beetje oneerlijk maar goed.
Laatste tijd heb ik erg vaak "shit" met online on PS3. Staat de tegenstander te rennen met de bal.. ik pressure hem met een speler en steel de bal ook daadwerkelijk van hem maar een split seconde later heeft hij de bal weer én een "free run" naar het doel. Erg frusterend als je zo moet verliezen in de laatste minuten.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
- De demo van de PC versie liep erg slecht op mijn (onderstaand) systeem. Is de full beter?Dr. Strangelove schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:22:
Ik heb PES2008 tot nu toe laten liggen maar het kriebelt toch weer een beetje. Ik twijfel welke versie ik zal aanschaffen, de PS3 of de PC versie.
- De demo van de PC versie liep erg slecht op mijn (onderstaand) systeem. Is de full beter?
- De demo van PS3 versie had slowdown bij standaardsituaties en crashte soms. Is de full beter?
- Zijn er must-have patches voor de PC versie zoals de traditionele Super Patch of Wolf Patch?
Diegene hierboven zegt dat je een verouders systeem hebt, daar ben ik het niet geheel mee eens. Hij moet goed te draaien zijn, alleen moet je even spelen met de settings. Niet zozeer quality/resolution, maar meer de opties "Wait for vsync" en "Frameskipping". Ik heb die beide aanstaan, dan loopt het bij mij goed, bij andere moet de één aan, de ander uit etc.Dr. Strangelove schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:22:
Ik heb PES2008 tot nu toe laten liggen maar het kriebelt toch weer een beetje. Ik twijfel welke versie ik zal aanschaffen, de PS3 of de PC versie.
- De demo van de PC versie liep erg slecht op mijn (onderstaand) systeem. Is de full beter?
- Zijn er must-have patches voor de PC versie zoals de traditionele Super Patch of Wolf Patch?
[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-03-2008 15:57 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq