Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Masterlans schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:50:
Mag ik vragen wie er goede ervaring heeft met een bluetooth dongle onder Vista i.c.m. de S730? Ik wil gewoon mijn outlook synchroniseren etc. en dit werkt uitstekend met de bijgeleverde USB-kabel, maar ik heb nu 2 dongles geprobeerd (op zowel laptop als desktop) zonder succes, te weten de Star Key 2 van MSI en de CN-521 van Sitecom (de Star Key paired met de telefoon, maar Device Center vindt hem niet, en de Sitecom ziet de telefoon maar kan er niet eens mee pairen (terwijl mijn PDA van 2,5 jaar oud zonder probleem direct ermee kon verbinden)). Aangezien ik synchroniseer met zowel laptop als desktop zou bluetooth synchronisatie toch wel een stuk prettiger zijn dan de kabel de hele tijd te verwisselen...
Alvast bedankt!
Ik heb een tijdje de Sitecom CN-500 gebruikt en die gaf in het begin wel wat problemen maar uiteindelijk lukte het. Gebruik nu toch weer de kabel ivm opladen en (naar mijn idee) snellere gegevensoverdracht. Misschien vind je hier wat nuttige info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een 730 met
facade - keylock - ct shuedeler er op en heb deze geinstaleerd op het toestel zelf.Als ik deze programma's zou instaleren op de sd kaart gaat mijn 730 dan sneller werken of heeft dit geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Het zal vast al verteld zijn maar iemand een tootlje om je register te backuppen en enventueel weer terug te zetten?
Weet ook iemand of het mogelijk is bepaalde acties van toetsen te veranderen in het register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb tcpmp geinstalleerd op mn S730 en weer er vanaf gehaald en nu openen mn videobestanden niet meer met windows media player :S

iemand enig idee hoe je zoiets weer in orde krijg?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:18:
heb een 730 met
facade - keylock - ct shuedeler er op en heb deze geinstaleerd op het toestel zelf.Als ik deze programma's zou instaleren op de sd kaart gaat mijn 730 dan sneller werken of heeft dit geen invloed.
Ik heb ooit eens mail-contact gehad met iemand van HTC (zie eerdere post) waarin me werd aanbevolen om zo veel mogelijk software en bestanden op de sd-kaart te installeren. In datzelfde mail-contact zeiden ze me om als oplossing tegen het memory-leaken een hard reset te doen en vervolgens een aantal dagen geen software van derden te installeren, dus je kunt je afvragen of ze überhaupt vestand van zaken, maar dat terzijde. Zelf installeer ik zo veel als mogelijk op mn sd-kaart.
S_tef schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:37:
Het zal vast al verteld zijn maar iemand een tootlje om je register te backuppen en enventueel weer terug te zetten?
Weet ook iemand of het mogelijk is bepaalde acties van toetsen te veranderen in het register?
Het enige dat ik kan bedenken is daarvoor MobileRegisrtyEditor te gebruiken, maar dat heb je misschien al geprobeerd? Mogelijk hebben andere bezoekers van dit forum betere tips?
vanpeltje schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:55:
Ik heb tcpmp geinstalleerd op mn S730 en weer er vanaf gehaald en nu openen mn videobestanden niet meer met windows media player :S

iemand enig idee hoe je zoiets weer in orde krijg?
Ik zag dat je het gebruik van Facade en Oxios tegen het memory-leaken en de tweak met Total Commander hebt opgenomen in de TS. Goed bezig :)
Kan zijn dat het aan de extensie van je videobestanden ligt. Ik kon zelf geconverteerde avi-bestanden ook niet afspelen met wmp en gebruik daarom voor video's alleen nog TCPMP. Kon je je video's eerst wel bekijken in wmp of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik heb een weekje de S730 in het buitenland gebruikt en toch weer wat nieuwe ervaringen opgedaan.
  • Met Bluetooth uitgeschakeld (en weinig bellen) is de telefoon 4 dagen standby. Vond ik niet gek.
  • Ik heb alle GPRS settings uitgeschakeld om niet met ongewenste kosten te komen zitten. Ga naar Start - Instellingen - Verbindingen - GPRS en verwijder alle opties. Aan mijn rekening te zien werkt het prima.
  • Bij thuiskomst de GPRS instellingen weer teruggezet. Ga naar Start - Verbindingsinstelling en kies je provider.
  • Overschakelen van provider (roaming) duurt erg lang. Soms was ik al wel 20 minuten in een ander land en was elke Nokia al een tijd om en die van mij bleef gewoon op de oude provider. Erg irrititant, want je bent een tijd niet bereikbaar. Een keer duurde het zo lang (ca. 40km over de grens) dat ik het toestel moest resetten en pas daarna kreeg ik de juiste provider.
  • Integratie met de carkit is instabiel. Ik heb een Parrot MK6100 en die kan ook via A2DP muziek streamen. Werkt prima, totdat je de auto uitzet met A2DP ingeschakeld. Daarna moet de S730 gereset worden, anders is er geen BT verbinding meer mogelijk.
  • Als de A2DP verbinding niet lukt gaat het volume van de S730 soms naar 0. Als de verbinding daarna wel goed is hoor je ook niets, omdat het volume naar 0 is gezet.
  • Na het bellen synchroniseert de Parrot met de S730 en dat gaat soms mis. Ook dan moet de telefoon gereset worden om weer connectie te kunnen maken.
  • Af en toe een reset noodzakelijk, omdat de camera niet wil starten door geheugentekort. Applicaties afsluiten heeft meestal geen zin.
Ik blijf erbij dat de mogelijkheden van de HTC goed zijn, maar het gebruiksgemak en stabiliteit laat echt te wensen over. Dit is voor mij echt de laatste Windows Mobile. De volgende heeft maar minder opties, maar ik wil wel een phone die stabiel is. Ik zit nu soms echt een paar minuten in de auto te klooien om de carkit het weer te laten doen. Dat had ik met m'n Nokia nooit.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2 dagen de s730 in bezit Acer pda weg geflikkerd en de nokia is nu speelgoed voor de kinderen. Ben best tevreden alleen de MMS instellingen. Kom er echt niet uit. Als iemand de juiste instellingen heeft voor debitel - vodafone hoor ik dat graag. Verder nog 2 vragen:
heeft een antivirusprogramme voor een smartphone nu wel of geen zin. En kan ik eventueel met norton 360 ook mijn phone scannen?

En hoe zit het met een een navigatieprogramma. Is er nu wel of geen externe gps nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2 dagen de s730 in bezit Acer pda weg geflikkerd en de nokia is nu speelgoed voor de kinderen. Ben best tevreden alleen de MMS instellingen. Kom er echt niet uit. Als iemand de juiste instellingen heeft voor debitel - vodafone hoor ik dat graag. Verder nog 2 vragen:
heeft een antivirusprogramme voor een smartphone nu wel of geen zin. En kan ik eventueel met norton 360 ook mijn phone scannen?

En hoe zit het met een een navigatieprogramma. Is er nu wel of geen externe gps nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:18:
De GPRS/MMS instellingen kun je automatisch laten instellen via "Start - Verbindingsinstelling" en kies je provider. Daarna even opnieuw opstarten en dan werkt het bij mij prima (gewoon Vodafone). Mocht het voor Debitel Vodafone niet kunnen kijk dan even op www.bel.nl. Daar staan de GPRS en MMS instructies voor Debitel Vodafone i.c.m. een HTC S730. Vergeet niet de instellingen weg te gooien als je naar het buitenland gaat, anders zit je wellicht met hoge kosten!

Een antivirusprogramma is totale onzin, want er zijn vrijwel geen virussen voor. Het is pure marketing. Je hebt er vooral op een S730 last van, omdat die al chronisch geheugentekort heeft.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik denk erover om de s730 of de s710 te kopen (ja ik heb de laatste 10 blz vd thread gelezen) maar ik weet niet de welke. Ik gebruik geen HSDPA of 3G of GPRS. Ik gebruik de telefoon om te bellen, surfen (via wifi), instant messaging en sms'en.

De enige reden waarom ik de S730 boven de goedkopere S710 zou verkiezen is dus de snellere processor. Ik vraag me af hoeveel voordeel je hebt van de snellere processor, of het de extra €60 - €100 waard is, en of dit verschil niet teniet wordt gedaan door de memory leaks van de s730.

Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Vandaag de Veripart Cradle voor de S730 binnengekregen via Smartphoneshop.nl. Ziet er toch strakker uit op het bureau. Wel prima dat er ook een net-adapter bij zit en daar de stroom vandaan komt. Op de een of andere manier heb ik toch het idee dat bij het laden via de PC de accu minder goed geladen wordt. Meer gebruikers met die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ nightcrow

Ja klopt. Opladen via de pc is niet echt een optie. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar geen succes. Mijn smartphone was na een paar uur alwer leeg.

@ lves

Ik heb de s710 nooit in mijn handen gehad, maar als het waar is wat er over s730 gezegd wordt, dat hij zogenaamd sneller is dan de 710, dan is de 710 echt een waardeloze smartphone.

Ik vind de 730 namelijk erg traag. De leak is niet eens een heel groot probleem. De smartphone is overall gewoon heel erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 13:51
Gisteren is Windows Mobile 6.1 uitgekomen, http://www.microsoft.com/windowsmobile/6-1/default.mspx, kunnen we dit nou gewoon op onze smartphone installeren of moeten we voor deze update wachten op een nieuwe serie phone's

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ takumas

Hmm, zou je even moeten proberen om hem te updaten.
ga naar: instellingen/meer.../windows update

Bij mij werkt die hele update niet eens, dus ik kan het iig niet checken (kan de server niet bereiken).

Let us know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb erg veel gebladerd en ik kom het niet tegen, dus ik ga het vragen

Ik irriteer mij aan het volgende;
Als ik contacten NIEUW wil toevoegen, kan ik kiezen tussen Outlook & SIM contact. Als je Outlook kiest, dan kan je ook adressen e.d. toevoegen.
Kies je SIM, dan kan dat niet

Ik heb er dus voor gekozen om Outlook te kiezen, maar wilde de informatie óók op mijn simkaart (natuurlijk). Maar nu staat alles er dus dubbel! Erg irritant.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de nieuwe rom update te downloaden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog geen Nederlandse versie helaas.

*knip* doe maar niet linken

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 04-04-2008 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:16:
Hier is de nieuwe rom update te downloaden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog geen Nederlandse versie helaas.

*knip* doe maar niet linken
Let wel, dit is een cooked rom van een member van xda en dus niet de officiële windows-versie. Die wordt waarschijnlijk pas in het derde kwartaal van 2008 uitgegeven. Ik denk trouwens niet dat je die via de windows-update die geïnstalleerd is op de S730 kunt downloaden, maar zeker weten doe ik het niet. Die windows-update werkte bij mij eerst ook niet. Sinds ik een eigen draadloos netwerk heb opgezet ineens wel. Ik krijg een melding dat er geen updates beschikbaar zijn. Lijkt me dat je voor die 6.1 versie van windows toch echt moet betalen. Al zou het mooi zijn als dat niet zo is. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 04-04-2008 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om met deze telefoon mijn computer over te nemen via logmein.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:23:
Is het mogelijk om met deze telefoon mijn computer over te nemen via logmein.com?
Hoe bedoel je overnemen? Dat je hem kan besturen met je smartphone?

Want dat kan wel. Ik weet niet of het via 'logmein.com' kan, maar er zijn genoeg programma's waarmee het wel kan. Via bluetooth of GPRS is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightcrow schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 06:47:
[...]

Let wel, dit is een cooked rom van een member van xda en dus niet de officiële windows-versie. Die wordt waarschijnlijk pas in het derde kwartaal van 2008 uitgegeven. Ik denk trouwens niet dat je die via de windows-update die geïnstalleerd is op de S730 kunt downloaden, maar zeker weten doe ik het niet. Die windows-update werkte bij mij eerst ook niet. Sinds ik een eigen draadloos netwerk heb opgezet ineens wel. Ik krijg een melding dat er geen updates beschikbaar zijn. Lijkt me dat je voor die 6.1 versie van windows toch echt moet betalen. Al zou het mooi zijn als dat niet zo is. 8)
Ik denk dat je gelijk hebt nightcrow. Dat wordt dus toch echt flashen (de flash-roms zijn meestal nog beter ook).
Btw het was valse hoop dat ik jullie gegeven heb over die ROM-update. De fake-rom-update (Windows mobile 6.1) die nu al een maand uit blijkt te zijn is alleen voor HTC VOX (S710). Ik had gehoopt dat hij ook zou werken op de HTC Wings (S730). Ik heb het gister even geprobeerd, maar geen succes.

Op een ander forum las ik dat ze druk bezig zijn om de fake-rom-update voor de S710 om te switchen naar de S730. Even wachten dus..,

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeienavond,

ik heb nooit problemen gehad met mijn s730 (behalve de memory leak, maar laten we daar geen woorden meer aan vuil maken...) echter sinds een dag of 2 doet hij heel moeilijk met gebeld worden, bellen en vooral sms versturen... het gaat echt bijna niet, dan kan die niet verzonden worden en wordt die in concepten geplaatst... dit vind ik heel erg gek, want hij heeft het altijd gewoon goed gedaan. Bovendien doet internet (3G) het niet meer. Ik krijg mijn weer niet meer binnen, en sites kan ik ook niet meer openen. Ik heb HI onbeperkt online. Heeft iemand enig idee hoe ik dit verhelpen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 13:51
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:49:
@ takumas

Hmm, zou je even moeten proberen om hem te updaten.
ga naar: instellingen/meer.../windows update

Bij mij werkt die hele update niet eens, dus ik kan het iig niet checken (kan de server niet bereiken).

Let us know!
Bij mij werkt die update ook niet.... onzinnige phone :|

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:43:
goeienavond,

ik heb nooit problemen gehad met mijn s730 (behalve de memory leak, maar laten we daar geen woorden meer aan vuil maken...) echter sinds een dag of 2 doet hij heel moeilijk met gebeld worden, bellen en vooral sms versturen... het gaat echt bijna niet, dan kan die niet verzonden worden en wordt die in concepten geplaatst... dit vind ik heel erg gek, want hij heeft het altijd gewoon goed gedaan. Bovendien doet internet (3G) het niet meer. Ik krijg mijn weer niet meer binnen, en sites kan ik ook niet meer openen. Ik heb HI onbeperkt online. Heeft iemand enig idee hoe ik dit verhelpen kan?
Misschien dat het iets met je instellingen te maken heeft. Neem aan dat je soft reset etc. al geprobeerd hebt? Zou kunnen dat het beter gaat als je je instellingen van Hi opnieuw ophaalt. Eventueel kun je ook nog een back-up maken van je telefoon en daarna een hard reset uitvoeren. Klinkt echter alsof er iets met je verbindingsinstellingen niet meer helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het backuppen. Ik ben geen held met het synchronisatieprogramma dat meegeleverd wordt bij de smartphone. Weet iemand een ander handig programma om mijn hele htc te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 13:04
Afbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/04/i/000/97/8a/0561_1.JPG
Een aantal vragen voor degenen die succesvol WIFI a/d praat hebben:
1) kunnen jullie tegelijkertijd met meerdere apparaten internet op? Bijvoorbeeld laptop en HTC. M.a.w. worden automatisch IP adressen uitgedeeld en het verkeer gedeeld voor apparaten die zich aanmelden? Of is er maar 1 STABIELE verbinding tegelijkertijd mogelijk?

2) Welke sleutelvorm gebruiken jullie? WEP, WPA ofWPA-PSK? Kunnen jullie zowel de sleutelvorm aan telefoon als PC zijde noemen?

Ik krijg nml. met mijn HTC wel WIFI verbinding maar die is traag en onstabiel. En dan is de lol er snel af.

3) Op vakantie is WIFI handig, maar toch een heel gedoe. Deze zuunige Hollander liep laatst door Rome op zoek naar gratis hotspots. Dat betekent de hele tijd handmatig wifi inschakelen, kijken of er een niet versleuteld netwerk in de buurt is, proberen te verbinden met dat netwerk en daarna verzenden/ontvangen drukken van de mailbox. Leuke gadget, helaas niet gezellig voor je partner als je een half uur lang op dat ding bent a/h drukken. Is daar geen freeware voor die alle genoemde handelingen automatisch doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Om je vragen puntsgewijs te beantwoorden:
1. Ja. Gebruik hier thuis ook draadloos internet voor een laptop en mn S730 en op beide draait het prima. Er zijn dus meerdere stabiele verbindingen mogelijk. Is denk ik ook afhankelijk van de snelheid van je abonnement.
2. Ik gebruik WPA2-PSK. Die staat zowel in de router als in de S730 ingesteld. Volgens mij kunnen ze anders ook niet communiceren met elkaar.
3. Hier heb ik geen antwoord op, maar ik ben er wel benieuwd naar. Mijn vriendin is het trouwens volledig eens met je statement dat je maakt in punt 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand een andere Java manager. Ik vind de standaard manager op de s730 minder.
Wanneer ik een game wil spelen komt hij niet eens volledig in beeld, omdat de standaard java manager een balk bovenin het scherm laat staan.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Als de Looks en de Memory Leaks de enige verschillen zijn (in het nadeel van de S730) tussen de S710 en S730 zou ik denk toch nijgen naar de S730, sooner or later zal er toch een rom Update uitkomen zij het van HTC of van XDA.

Dit lost dat Leak Probleem toch op of is er gewoon iets mis met de chipset die het geheugen van de Wings vrijgeeft, iets waar de VOX kennelijk geen last van heeft?

Wanneer het iets software matigs is durf ik de S730 opzich wel te bestellen maar anders wordt het toch twijfelen geslagen.

Pfff mijn zoektoch duurt echt al te lang van de HTC TyTN II (te duur voor wat hij heeft / moeilijk te gebruiken met 1 hand), Samsung G800 (valt me toch tegen), Nokia N82 (te duur en wil stiekem toch een uitgebreide foon), LG Viewty (Sjah Touch only en beperkingen in het OS) kom ik nu bij dit exemplaar uit wat als nadeel die leaks, geen touch screen, lampje, matige camera etc etc heeft. Toch lijkt me dit nu het beste exemplaar :). En die hele zoektocht alleen om een 1 jarig zoethoudertje te vinden zodat ik volgend jaar een Xperia X1 of improved HTC kan halen welke wel aan mijn strenge eisen voldoet :P.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

JunkieXP schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:53:
Als de Looks en de Memory Leaks de enige verschillen zijn (in het nadeel van de S730) tussen de S710 en S730 zou ik denk toch nijgen naar de S730, sooner or later zal er toch een rom Update uitkomen zij het van HTC of van XDA.

Dit lost dat Leak Probleem toch op of is er gewoon iets mis met de chipset die het geheugen van de Wings vrijgeeft, iets waar de VOX kennelijk geen last van heeft?

Wanneer het iets software matigs is durf ik de S730 opzich wel te bestellen maar anders wordt het toch twijfelen geslagen.

Pfff mijn zoektoch duurt echt al te lang van de HTC TyTN II (te duur voor wat hij heeft / moeilijk te gebruiken met 1 hand), Samsung G800 (valt me toch tegen), Nokia N82 (te duur en wil stiekem toch een uitgebreide foon), LG Viewty (Sjah Touch only en beperkingen in het OS) kom ik nu bij dit exemplaar uit wat als nadeel die leaks, geen touch screen, lampje, matige camera etc etc heeft. Toch lijkt me dit nu het beste exemplaar :). En die hele zoektocht alleen om een 1 jarig zoethoudertje te vinden zodat ik volgend jaar een Xperia X1 of improved HTC kan halen welke wel aan mijn strenge eisen voldoet :P.
Viewty zou ik echt niet nemen, vanuit mijn advies een afrader..

Ik heb mijn S730 nu ongeveer 2 maanden en ik kan wel stellen dat ik nog nooit zo'n fijne smartphone heb gehad.. Die memory leaks storen mij totaal niet hoor.. af en toe een keer een reset.. Verder ook aangenaam verrast over de batterijduur (intensief gebruik 2.5-3 dagen.. bij normaal gebruik 5 dagen ongeveer)..

Verder is de qwerty echt perfect (natuurlijk wel even wennen) en met enkele registry tweaks en Facade is alles op je wensen aan te passen.. TomTom, route66 etc werken allemaal perfect..

Over dat touchscreen, ik heb het juist bewust niet genomen, even wennen maar nu zou ik echt geen touchscreen meer willen, de bediening is zo ideaal.. daarnaast is de telefoon daardoor lekker klein..

Enige minpuntje dat ik zou kunnen bedenken is de iets mindere agenda functionaliteit (bij een Tytn2 of een e-ten bijvoorbeeld is dat iets uitgebreider)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

hotrene schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:56:
3) Op vakantie is WIFI handig, maar toch een heel gedoe. Deze zuunige Hollander liep laatst door Rome op zoek naar gratis hotspots. Dat betekent de hele tijd handmatig wifi inschakelen, kijken of er een niet versleuteld netwerk in de buurt is, proberen te verbinden met dat netwerk en daarna verzenden/ontvangen drukken van de mailbox. Leuke gadget, helaas niet gezellig voor je partner als je een half uur lang op dat ding bent a/h drukken. Is daar geen freeware voor die alle genoemde handelingen automatisch doet?
De volgende manier hanteer ik hiervoor:

1. Zet in de WIFI-instellingen uit dat als hij geen wifi-punt kan vinden WIFI uitzet na een aantal minuten. WIFI staat dus nu altijd aan (Zorgt er wel voor dat je accu wat sneller leeg is.
2. Stel je mail zo in dat hij om de 5 minuten checked of er mail is. Eventueel zou je dit nog handmatig uit/aan kunnen zetten)

Als dit zo ingesteld is, dan gebeurt er het volgende. Windows Mobile kijkt om de zoveel tijd of er een publiek netwerk beschikbaar is, zodra deze beschikbaar is gaat hij ook automatisch hiermee proberen te verbinden. Als hij daarna verbonden is, dan zal je mail automatisch gaan ophalen (als het binnen het tijdsbestek van de 5 minuten valt.

Denk er wel om dat je mail niet perongeluk wordt opgehaald via GPRS/UMTS als er geen WIFI verbinding is. Dit is in te stellen door alle GPRS/UMTS instellingen weg te halen of 2 netwerkprofielen te maken voor WIFI en voor GPRS/UMTS. Dan kies je bij de email instellingen voor WIFI netwerkprofiel.

Dit zelfde kun je natuurlijk ook voor een exchange account (tip! mail2web.com heb je 1 gig gratis account. Kun je je agenda synchroniseren met je vriendin) doen binnen ActiveSync.

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 09-04-2008 11:41 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

d0s schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:16:
[...]

Viewty zou ik echt niet nemen, vanuit mijn advies een afrader..

Ik heb mijn S730 nu ongeveer 2 maanden en ik kan wel stellen dat ik nog nooit zo'n fijne smartphone heb gehad.. Die memory leaks storen mij totaal niet hoor.. af en toe een keer een reset.. Verder ook aangenaam verrast over de batterijduur (intensief gebruik 2.5-3 dagen.. bij normaal gebruik 5 dagen ongeveer)..

Verder is de qwerty echt perfect (natuurlijk wel even wennen) en met enkele registry tweaks en Facade is alles op je wensen aan te passen.. TomTom, route66 etc werken allemaal perfect..

Over dat touchscreen, ik heb het juist bewust niet genomen, even wennen maar nu zou ik echt geen touchscreen meer willen, de bediening is zo ideaal.. daarnaast is de telefoon daardoor lekker klein..

Enige minpuntje dat ik zou kunnen bedenken is de iets mindere agenda functionaliteit (bij een Tytn2 of een e-ten bijvoorbeeld is dat iets uitgebreider)..
Voor TomTom zou ik dan een aparte BlueTooth muis moeten kopen welke volgens de Samenkopen sites nog minstens €40,- moeten kosten, terwijl ik waarschijnlijk binnen nu en 2 jaar een ingebouwde GPS in mijn Mobiel heb zitten, baal er zelf ook van dat ik dit een niet zo nuttige investering vind.

Hoe vind je Internetten bijvoorbeeld op het Beestje (of doe je daar niet aan) wanneer mijn Muis nu op is en ik moet bijvoorbeeld langs verschillende invoer velden dan is dit niet echt een pretje. Of het aanklikken van een Link doormiddel van de tab toets 20 keer in te drukken.

Nu zijn de grote sites vertegenwoordigd door Mobiele Pagina's maar lang niet iedereen werkt hier aan mee en dus blijf je bovenstaande probleem schets geregeld tegenkomen IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Snap je probleem, ben niet echt een fanatieke mobiele internetter.. gebruik eigenlijk alleen de e-mail functionaliteit.. maar wat ik er van heb gezien is de weergave heel behoorlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
Falcon schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:30:Windows Mobile kijkt om de zoveel tijd of er een publiek netwerk beschikbaar is, zodra deze beschikbaar is gaat hij ook automatisch hiermee proberen te verbinden.
Dus continue WIFI aan laten staan en dan gaat hij zelfstandig proberen om verbinding te leggen met de niet-versleutelde netwerken? Weet je dat zeker?
Het viel me op toen ik door Rome liep dat sommige netwerken er niet versleuteld uitzien maar ze het slotje krijgen nadat je probeert verbinding te leggen. Nogmaals, is de HTC zo zelfstandig dat hij alle netwerken uitprobeert totdat hij kan downloaden?

Ik gaat het in elk geval eens uitproberen de volgende keer als ik in de stad ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

hotrene schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:44:
[...]

Dus continue WIFI aan laten staan en dan gaat hij zelfstandig proberen om verbinding te leggen met de niet-versleutelde netwerken? Weet je dat zeker?
Het viel me op toen ik door Rome liep dat sommige netwerken er niet versleuteld uitzien maar ze het slotje krijgen nadat je probeert verbinding te leggen. Nogmaals, is de HTC zo zelfstandig dat hij alle netwerken uitprobeert totdat hij kan downloaden?

Ik gaat het in elk geval eens uitproberen de volgende keer als ik in de stad ben.
Heelveel WIFI-Accesspoint zijn vaak ook beveiligt met een macadreslijst en geen andere beveiliging. Zo lijkt het of de accesspoint gewoon benaderbaar is, maar je komt er dan toch niet op.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

@Falcon: I'm one of them =).

Heb hem uiteindelijk toch maar besteld en nu afwachten wanneer ik ehm krijg, ben gelijk XDA in de gaten aan het houden over de vorderingen van de Eventuele Drivers die bij een nieuw model (type ben ik even kwijt maar volgens mij uit de P serie zonder Slide Mechanism) zaten en deze vervolgens te gebruiken.

Maja nog liever zie ik een Definitieve Fix voor de Memory Leaks tegemoet, nu maar hopen dat ik daar geen last van heb.

Ben wel benieuwd of ik mijn UMTS verbinding software matig uit kan zetten zodat hij in het buitenland niet gaat verbinden, die prijzen vind ik namelijk iets te hoog liggen. Of is de enige effectieve manier toch echt dat ik dan al mijn instellingen moet verwijderen.

Zag in de Comm Manager wel iets van DataConnectie maar omvat deze ook UMTS (en in toekomst misschien HSDPA maar die snelheid geeft T-Mobile voor haar PIT nu nog niet vrij, helaas) of is de DataConnectie bedoeld om GPRS te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je gewoon een nummer kan in toetsen, zonder de contactlijst te gebruiken? we hebben al vanalles geprobeerd maar het wil nog niet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Groene belknop indrukken en vervolgens nr intoetsen werk ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat werkt niet..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het xda-developers forum is eindelijk een update voor j htc s730 gemaakt. Hij is nog in een beta versie, maar er zitten weinig foutjes in.

Kijk even naar de feedback op het forum en kijk of je je phone laat updaten naar WM 6.1
Minpunten:
- Overgang van toetsenbord is nog trager
- foto zijn niet te zien (met een fix is dat weer op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Zag het ja. Volg dat forum ook met veel belangstelling. Moet me alleen eerst nog wat verdiepen in dat SSPL en HardSPL gebeuren voordat ik me eraan waag. Kan ik meteen nog even wachten tot ze er meer bugs uit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTC s730 zojuist een rom-update gegeven. Ik ben redelijk tevreden. Het ziet er allemaal erg gelikt uit. Al vind ik wel dat mijn HTC trager is geworden. Verder heb ik zelf geen probleem met de engelse vertaling, maar ik kan me voorstellen dat je je smartphone toch nliever in het Nederlands hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Las in dezelfde thread dat iemand een Norwegian/Swedish language pack wilde installeren. Volgens mij kon dat. Neem aan dat ze dan ook wel een Dutch language pack hebben? Ik zou het even posten daar.
Wel jammer dat ie (nog) trager wordt. Hoe zit het met de RAM: heb je meer RAM en lekt het minder snel weg?
Stel nu dat je terug zou willen naar je originele ROM, kun je die dan weer terugflashen of niet? Dat kon ik daar niet direct terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightcrow schreef op maandag 14 april 2008 @ 06:45:
Las in dezelfde thread dat iemand een Norwegian/Swedish language pack wilde installeren. Volgens mij kon dat. Neem aan dat ze dan ook wel een Dutch language pack hebben? Ik zou het even posten daar.
Wel jammer dat ie (nog) trager wordt. Hoe zit het met de RAM: heb je meer RAM en lekt het minder snel weg?
Stel nu dat je terug zou willen naar je originele ROM, kun je die dan weer terugflashen of niet? Dat kon ik daar niet direct terugvinden.
Tsja hij is toch echt ietsjes trager. Dat komt grotendeels door het oogverblindende (in positieve zin) homescreen. Door die interface gaat het denk ik allemaal wat trager (direct foto's kijken, direct muziek afspelen). Je toestel is iets sneller wanneer je een simpel homescreen gebruikt.

Ik zie geen verschil met de ram-leak. In het begin heb je wel iets meer Ram-geheugen, maar dat verdwijnt net zo snel. Na het openen van 5 programma's heb je nog 2MB over.

Terugflashen is wel mogelijk ja. Maak gewoon ff een backup van je ROM en SPL, en dan kun je dat op ieder moment doen.

(VOOR HET ROMMEN ECHT ALLES BACKUPPEN)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:24

SdR

Weet iemand misschien of dit een bekend probleem is?

We hebben diverse HTC S730 bij ons op het bedrijf waaronder ik ook 1 van de gelukkige ben. Echter laten deze telefoons willekeurig een keer of 3 per dag de verbinding vallen als je aan het bellen bent. Het probleem treed bij een aantal van deze S730's op. De andere mansen hoor ik er nooit over omdat ze waarwchijnlijk 1 tot 2 keer mobiel bellen per dag.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Dit hoeft niet aan de S730 te liggen. Kan namelijk ook met jouw provider te maken hebben. Trust me I know :+ . Dat anderen er geen last van hebben kan mogelijk doordat zij via 2G bellen en jij via 3G.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Hoe kan je je Internet Explorer Browser afsluiten, ipv helemaal terug te moeten of de Home Knop / Rode Toets gebruiken, deze laten hem namelijk aan staan zodat je hem alsnog via het taakbeheer moet sluiten.

En alle programma's die openstaan hoe kan je daar tussen switchen (gelijk aan alt + tab in WinXP), nu kan ik er terug komen door een aantal keer de vorige toets te drukken, maar het is niet zo dat je een start balk heb waar je je lopende applicaties kan controleren.

Heb trouwens gemiddeld zo'n 4 tot 8 MB over op CE 5.2.1622 (Build 18128.0.4.4) welke er bij mij standaard opzat :).

Nu nog even uit vogelen welk email adres ik op mijn Foon ga gebruiken want Gmail is toch niks (geen gebruik kunnen maken van je interne adresboek). Edit: Toch best handig, heb hem nu als Outlook adres via POP3.

En nog uitzoeken hoe je gegevensverbinding echt uit kan zetten :p, nu wil die zichzelf maar wat graag aanzetten wanneer je IE naar een andere pagina laat zoeken.

Leuk speelgoed, dat dan weer wel :)

Edit: Net ff met Opera V8.65 Mobile SP gespeeld en dat geeft standaard pagina's toch wel ff wat lekkerder aan als Internet Explorer. Wel jammer dat deze de wachtwoorden wel weer automatisch toevoegd aan je xT9, iets wat IE dan op zijn beurt weer niet doet.

Valt het contrast van het beestje trouwens ook ergens te regelen, het zwart is mij iets te grijs eigenlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door JunkieXP op 18-04-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand vertellen of de Blackberry Connect draait op de S730? Heb deze vraag reeds eerder gesteld, maar tot nog toe géén antwoord verkregen..

Dit is wel de voorwaarde om dit toestel aan te schaffen.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen. Mogelijk staat de oplossing al in de topic, maar ik kon hem niet vinden.

Ik wil met mijn laptop een internet verbinding maken via mijn S730. Ik heb Web 'n Walk van T-mobile.Mijn laptop draait op Vista. Via Windows Mobile apparaatcentrum kan ik nergens vinden hoe ik verbinding kan maken. Iemand al ervaring hiermee? I hope so....

Edit:
Kan vervallen, is me al gelukt, via gedeeld internet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Zijn jullie Linker en Rechter toets op het Front Panel Verlicht, bij mij geven alle toetsjes iets van licht behalve de toetsen boven Home en boven Vorige.

is dit een Defect of hoort dit zo, vond het nogal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dit hoort zo, ze gaan er bij HTC van uit dat de beschrijving bij de buttons al wordt gegeven op het scherm. Had het zelf ook logischer gevonden als alle buttons verlicht zouden worden, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik heb me van pure ellende maar geregistreerd op dit forum en bedenk me net dat ik ook nog wel iets van alle beschikbare informatie zou kunnen leren... Dus dit is m'n eerste bericht.

Vanwaar deze daad?

Sinds gisteren ben ik de 'trotse' bezitter van een HTC S730 apparaat - 'trots' tussen quotes want wat ik er o.a. mee wil doen is mobiel internetten; en laat dat nou net hetgeen zijn wat niet (goed) wil. De oorzaak zit 'm in de flash player.

Ik speur het hele internet af op zoek naar een oplossing, ik ben er inmiddels achter dat Flash Player 7 niet gaat werken onder Win Mobile 6. "Het installatiebestand is niet bestemd voor dit apparaat". Ook ben ik er inmiddels achter dat ik waarschijnlijk Flash Lite 3 moet gaan gebruiken. Volgens Adobe is niet allang geïntroduceerd, maar downloaden ho maar. Vreemd genoeg (of ik zoek niet goed) vind ik nergens informatie over wat ik wél moet doen om websites met flash normaal te kunnen bekijken.

Dus vestig ik mijn hoop op de wijze mensen op dit forum! Weet iemand wat te doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Afgezien van de Flash lite player die op je S730 zit, is het volgens mij vooralsnog erg lastig zo niet onmogelijk om bijvoorbeeld video's te bekijken op Nu.nl. Ben daarom, net als jij al hebt gedaan, eens gaan zoeken naar een fatsoenlijke Flash player voor de S730. O.a. op de website van Smartphoneshop hadden ze daar wel iets over staan met een link naar Adobe, maar die werkt dus niet. Heb dat ook al aangegeven en denk dat ze de link er binnenkort af zullen halen. Bij XDA hebben ze wel in een aantal threads het bekijken van YouTube filmpjes besproken (werkt bij mij trouwens gewoon via Windows streaming media, kan blijkbaar ook door gebruik van TCPMP en een Flash bundle: zie XDA-site).

Conclusie is dat er denk ik dus (nog) geen fastoenlijke Flash player is voor smartphones. Wel vind je op de Startpagina PDA veel websites die je ook zonder Flash player (en met je Fash lite player) prima kunt bekijken. Mogelijk heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

dread

Sluwe vlaming

Ik heb de s730 besteld om hier te testen op het werk en vor privegebruik natuurlijk.

Nu het eerste wat ik doe is mijn gmail account erin zetten. Alles netjes ingevuld, login en paswoord. Na eerst 399 (geen grap) dingen gecontroleerd te hebben krijg in mijn inbox helemaal niet te zien.

Waar kan ik umts aanzetten, gprs is inderdaad een instelling maar umts heb ik nog niet gevonden.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha,

Ik heb nu sinds een paar dagen een S730, en ik ben er tot nu toe (buiten dat geheugenissue) best tevreden over. Ik heb mijn mail ook ingesteld en dat werkt heel goed.
Alleen ik krijg het maar niet voor elkaar om met de gewone e-mail client die erin zit mijn gmail (imap) te bereiken.
Ik heb alles goed ingevult , maar als ik via Imap mijn mail wil bekijken , dan komt ie weer terug met mijn inlog gegevens. Die zijn blijkbaar niet goed.
Nou heb ik ze gecontroleerd, en nog eens , en nog eens, ik gebruik ze op allerlei ander manieren (inloggen op www.gmail.com , ook via explorer van mijn s730) en dan lukt het wel. Maar ik krijg het niet voor elkaar om email direct van de server te halen.

Ik heb deze setting gebruikt : https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78886

Heeft iemand soortgelijke problemen ? of kan iemand me vertellen wat ik dan toch fout doe?

Grtz
B4M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

na het opnieuw controleren van de 399 conttroles ga ik deze eens proberen.

gmail op de s730

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmja...maar ik kan in dat ding nergens aangeven dat het om email via internet gaat (stap7)

komt hij bij jou wel door de controle heen ?

ik bedoel hij blijft bij mij terug komen op het login/passwoord scherm
"controleer referenties en probeer het opnieuw"

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 11:53 . Reden: effe verduidelijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Hebben jullie Imap ingeschakeld via de "normale Settings

Hebben jullie bij gebruikersnaam wel je volledige gebruikersnaam inclusief gmail.com en dat alles in kleine letters opgegeven. (bijvoorbeeld: gmail@gmail.com ipv gebruikersnaam gmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:04

robertwebbe

Robert Webbe

Weet iemand hoe je bij de S730 een VPN verbinding tot stand kunt brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

JunkieXP schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:34:
Hebben jullie Imap ingeschakeld via de "normale Settings
ben ik niet tegen gekomen.

Waar kan je kijken of UMTS aanstaat. In de gebruikshandleiding staat bij de trefwoorden achteraan niet eens de U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

robertwebbe schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:18:
Weet iemand hoe je bij de S730 een VPN verbinding tot stand kunt brengen?
start instellingen verbindingen.

staat ook niet bij de trefwoorden achteraan de gebruikshandleiding idd. heel slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is het gekke..... Ik weet *ZEKER* dat de login en password goed zijn.
login : mijnvoornaam.mijnachternaam@gmail.com
password : werkt ook als ik inlog op de gmail website.
Alleen op de een of andere manier word het niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:21:
[...]

ben ik niet tegen gekomen.

Waar kan je kijken of UMTS aanstaat. In de gebruikshandleiding staat bij de trefwoorden achteraan niet eens de U.
Maar volgens mij hoeft dat ook niet.
Ik haal als ik 3G in mijn scherm heb gewoon ook de mail van mijn eigen server binnen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 14:10 . Reden: g3 --> 3g ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

3G is volgens mij gelijk aan UMTS maar pin me er niet op vast.

Om Email via Imap op je Mobieltje te kunnen ontvangen moet je dit wel eerst inschakelen bij Gmail, dit doe je als volgt:

1. Ga naar www.Gmail.com en LogIn
2. Ga naar Instellingen (Rechtsbovenin je pagina)
3. Klik op "Doorsturen en POP/IMAP"
4. Vink "IMAP Inschakelen" aan.
5. Klik op "Wijzigingen Opslaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heb ik gedaan,

Alleen op de een of andere manier gaat de authentificatie niet goed.
Hij maakt verbinding, hij tracht in te loggen, maar komt dat terug met het scherm :
"controleer referenties en probeer het opnieuw"

Maar ik weet zeker dat mijn login en passwoord goed zijn, want als ik ze gewoon gebruik op www.gmail.com dan werken ze ook.

Ik heb ssl op zowel inkomend als uitgaande server aangezet......ik snap het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

bedankt voor de hulp maar imap stond al aan bij mij.

iets anders:

ik heb hem verbonden met mijn wireless access point. als ik ga kijken bij wifi ziet hij de access point staan. goede verbinding met een slotje. maar het verbinden onderaanstaat aanklikbaar. als ik het aanklik gebeurd er niets. ook op de home screen staat bij Wi-Fi : verbinden.

als ik echter bij verbindingsstatus kijk zie ik staan : aansluiting op netwerk en onderaan een goede signaalsterkte.

wil dat nu zeggen dat ik gebruik maak van wireless internet of van mijn telefoonprovider t-mobile?

edit: zit nu wel op wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:30:
.........Alles netjes ingevuld, login en paswoord. Na eerst 399 (geen grap) dingen gecontroleerd te hebben krijg in mijn inbox helemaal niet te zien.......
Zijn je mailtjes die je daar hebt staan niet ouder dan de maximum leeftijd die je s730 ophaalt ?

Ik heb net de gmail van mijn vrouw geprobeerd, en die doet het wel....?!?!
Alleen kreeg ik ook eerst geen mail te zien .... omdat de S730 alleen mailtjes ophaalde die jonger waren dan 3 dagen, en het jongste mailtje was een dag of 10 oud.

Probleem bij mij blijft..... ik krijg een melding dat mijn wachtwoord/login combi niet goed is. Ik heb mijn wachtwoord al veranderd, maar ook dat maakt niet uit..... iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

deze link werkt om gmail op je s730 te krijgen.

Alles werkt voorlopig.

Ik moet er wel bij zeggen dat de telefoon erg traag lijkt en ook die befaamde memory leak doet geen goed aan de reputatie. Het geheugen gaat echt ongeloofelijk snel naar beneden tot je geen programma's meer kan openen. Dit is echt waardeloos.
Hoop dat hier nog iets op gevonden wordt anders gaat deze de lade in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog eens zitten kijken , waarom mijn vrouw d'r gmail wel werkt en die van mij niet.
Enige verschil was dat mijn vrouw een langer password gebruikt als ik...waarom ? omdat het wachtwoord minimaal 8 tekens moe(s)t bevatten.....strange ik had er maar 6....maar ik ben dan ook al heel lang gebuiker van gmail. In het begin was 6 tekens blijkbaar genoeg.
Dus ik heb mijn wachtwoord veranderd in iets met 8 tekens......en ..... voila........nu werkt het.
Vandaar dat ik ook regelmatig problemen had met het ophalen van mijn gmail met fetchmail denk ik.
Dat ga ik nu ook weer even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Weet iemand een manier om de telefoon wanneer hij vergrendelt is en overgaat in 1x in speaker mode op te nemen?

Ik wordt regelmatig in de auto gebeld maar ik wil eigenlijk geen carkit.. als ik hem in het dashboard voor de kilometerteller leg ben ik met speaker functie uitstekend te verstaan (en de mensen die mij bellen zijn ook duidelijk).

Het probleem is dat ik moet opnemen, toetsenbord vergrendelen, menu en dan speaker functie :S beetje veel handelingen wanneer ik in de auto zit.

Toetsenbord vergrendelen en ontgrendelen is trouwens iets wat niet geweldig werkt op de htc730 vind ik.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja met "slidespeaker" kun je dat doen. Als je je telefoon dan open schuift gaat hij automatisch op speaker, is niet helemaal wat je zoekt, maar bespaart je wel heel wat handelingen....

is er al duidelijkheid over een rom update of nog altijd niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:31:
ja met "slidespeaker" kun je dat doen. Als je je telefoon dan open schuift gaat hij automatisch op speaker, is niet helemaal wat je zoekt, maar bespaart je wel heel wat handelingen....
super, die handeling gaat in de auto wel.. eigenlijk best wel handy, bedankt!

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik zit met een ActiveSync Probleem tussen mijn WinXP SP2 Outlook 2003 en WM6 S730.

Ik heb geprobeerd zowel voorang aan de telefoon als voorrang aan de Computer gegeven maar het probleem blijft bestaan. Alle items die gemaakt zijn zijn aangemaakt op de Telefoon en "nooit" gewijzigd / verwijderd op de Computer.

Wanneer ik items toevoeg die ieder jaar terug keren (denk aan reminder voor het maken van Tandarts afspraken en Verjaardagen) dupliceren deze zichzelf tijdens de Sync @ Random.

Zo kan het zijn dat na de Sync (die overigens succesvol is) een verjaardag ineens 2 maal staat genoteerd, soms zelfs 3 maal, maar ook kan het zijn dat hij er gewoon 1 maal instaat.

Het lijkt er ook op dat de Activiteit Tandarts zelfs volledig is verdwenen.

Echter alle overige Afspraken staan er gewoon 1 maal in en hier lijkt niks vreemds mee te gebeuren tijdens de Sync.

Iemand enig idee waar het fout gaat gezien dit toch een vrij storend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou eigenlijk de beste "home-screen" dus eentje met zo veel mogelijk functie en zo min mogelijk geheugen-eten.
Ik heb veel over facade gehoord, maar ook dat het enorm veel geheugen kost, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag bij de telecomboer en zag het mobieltje wat in dit topic besproken wordt me tegemoet lachen. Gelukkig dat ik het niet gelijk gekocht heb want als ik dit topic zo door lees.... daar wordt ik niet vrolijk van.

In hoeverre is het een verstandige keus om deze mobiel te kopen, al helemaal omdat ik als computer een mac heb? Alternatieven waar ik aan zat te denken zijn de BlackBarry Curve 8310 of de Sony-Ericsson P1i (of misschien hebben jullie nog tips in die prijsklasse). Wat is wijsheid? Ik zie net de HTC Dual Touch, die lijkt me ook wel leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn S730 ligt nu al weer 3 weken op mn bureau te verstoffen simpel weg, omdat die traag is en het geheugen zo vol zit.. en de batterij binnen een dag leeg is

HTC mag van mij wel erg snel met een Patch komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:28
Heb de S730 vanaf Januari.
Wist al van de problemen echter met techniek komt er altijd wel een oplossing maar in dit geval denk ik toch dat het anders zit.
Ik denk niet dat dit goed gaat komen.
Vraag me af of Belcompany hem weer terug zou willen nemen voor een ander toestel.
Moet persoonlijk wel toegeven dat ik er naast internet wel erg weinig mee doe.

Ik kwam deze link tegen.

http://www.smartphone-fre...nload-appcloser-v0-1.html

Op deze website

http://www.htcwiki.com/th...A?offset=20&maxResults=20

Dit progje gaat ik vanavond eens proberen.

Succes allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo hoor Dutch-XaZeR en Atomium dan kan ik deze telefoon dus beter niet kopen. Bedankt voor het advies. Dat scheelt me weer een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:01:
Als ik het zo hoor Dutch-XaZeR en Atomium dan kan ik deze telefoon dus beter niet kopen. Bedankt voor het advies. Dat scheelt me weer een miskoop.
valt reuze mee, is een fijn toestel hoor. Ik zelf heb nu pas de tytn 2 gekocht vooral vanwege de interne gps, dus mijne staat te koop nu, maar zeker niet omdat hij het niet waard was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomium
Mijn excuses ik refereer alleen naar het geheugen probleem.

Voor de rest is de telefoon helemaal geweldig.
Ik heb geen enkel minpunt naast het memory probleem.
Had mijn verhaal wat duidelijker moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:31:

is er al duidelijkheid over een rom update of nog altijd niet?
Bedoel je hiermee dat ik de telefoon bij het inkomende gesprek openslide?
Dit heb ik met mijn htc geprobeerd maar op die manier neemt de telefoon het gesprek niet aan.

Ik heb dus nog geen oplossing voor het feit dat ik een gesprek direct in speakermode wil aannemen.

Het toestel bevalt overigens prima, op wat minor details na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomium schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:39:
Mijn excuses ik refereer alleen naar het geheugen probleem.

Voor de rest is de telefoon helemaal geweldig.
Ik heb geen enkel minpunt naast het memory probleem.
Had mijn verhaal wat duidelijker moeten brengen.
Excuus is niet nodig. Ik wil dit soort dingen graag weten voordat ik twee jaar aan zo'n ding vast zit. Ik lees in dit topic zo veel klachten over het geheugen probleem en de uitblijvende oplossing dat ik me dan ernstig begin af te vragen of het wel wat voor mij is.
Ik vind het erg vervelend als ik iets wil openen en het doet het dan niet meteen omdat ik eerst iets anders af moet sluiten. Ik weet nu al dat ik me daar aan ga irriteren. En al helemaal als het ook nog blijkt vast te lopen.
Ik denk dat ik rustig verder moet zoeken. Een Palm Treo lijkt me ook wel wat of een Blackbarry, maar dat schijnt ook niet geweldig te nemen als je geen extra blackbarry abbo neemt..... moeilijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:50:
[...]

Excuus is niet nodig. Ik wil dit soort dingen graag weten voordat ik twee jaar aan zo'n ding vast zit. Ik lees in dit topic zo veel klachten over het geheugen probleem en de uitblijvende oplossing dat ik me dan ernstig begin af te vragen of het wel wat voor mij is.
Ik vind het erg vervelend als ik iets wil openen en het doet het dan niet meteen omdat ik eerst iets anders af moet sluiten. Ik weet nu al dat ik me daar aan ga irriteren. En al helemaal als het ook nog blijkt vast te lopen.
Ik denk dat ik rustig verder moet zoeken. Een Palm Treo lijkt me ook wel wat of een Blackbarry, maar dat schijnt ook niet geweldig te nemen als je geen extra blackbarry abbo neemt..... moeilijk allemaal.
ik ga vanavond dat nieuwe tooltje proberen die programma's afsluit mocht dit ook niet fijn werk, raad ik dit toestel nog niet aan tot htc een oplossing heeft voor het memory probleem hij voelt gewoon traag aan voor een dual core met een aparte video chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:16:
[...]

ik ga vanavond dat nieuwe tooltje proberen die programma's afsluit mocht dit ook niet fijn werk, raad ik dit toestel nog niet aan tot htc een oplossing heeft voor het memory probleem hij voelt gewoon traag aan voor een dual core met een aparte video chip
Ik hoor het graag. Want hoe spijtig ook, dit is op papier een best mobieltje voor een mooie prijs. En over de voorganger de 710 hoor ik eigenlijk enkel positieve verhalen.
De Blackberry schijnt enkel goed te werken als je er een speciaal abbo opneemt, daar heb ik het geld niet voor over. De P1 van SE schijnt ook de nodige problemen te hebben + verouderd en de Palm is vrijwel nergens te verkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Ben zelf ook voornamelijk tevreden over het toestel. Vooral het qwerty-toetsenbordje zou ik niet meer willen missen. Verder ook prima met één hand te bedienen en je kunt er alles mee (snel internetten, films kijken onderweg, etc.).

Nadelen vind ik het gewicht (148 gram is toch best zwaar tegenwoordig), het relatief kleine scherm, het gebrek aan interne GPS en natuurlijk de geheugen-toestanden (al is dat, zie eerdere posts, best binnen de perken te houden).

Al met al nog steeds geen spijt van mijn aankoop. Blijft idd een best toestel voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Onlangs deze telefoon gekocht. Op de memory en het gewicht na tevreden, en ben druk aan het internetten. Aangezien ik geen data abonnement heb doe ik dit via wifi, maar af en toe als dat weg valt gebruikt hij 3g. En nu heb ik daarmee 2MB gebruikt, wat mij meteen 14eu kost. Belachelijk, dus ik wil dat 3G voorgoed de mond snoeren. Hoe doe ik dit? Ik lees vaak 'alle instellingen eruit gooien', maar waar precies? Mijn gprs instellingen heb ik al verwijderd, maar ik ben nergens 3g of iets dergelijks tegengekomen, waar moet ik hiervoor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:42:
Mijn S730 ligt nu al weer 3 weken op mn bureau te verstoffen simpel weg, omdat die traag is en het geheugen zo vol zit.. en de batterij binnen een dag leeg is

HTC mag van mij wel erg snel met een Patch komen
Amen.

Grappig hoe iedereen kan leven met deze problemen. I

k heb deze telefoon uitgeprobeerd voor hier in het bedrijf.

Die komt er dan ook helemaal niet in. En hopelijk nemen ze hem ook terug want ik wil HTC geen geld geven voor zo een onwerkbaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomium
Atomium schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:43:
Heb de S730 vanaf Januari.
Wist al van de problemen echter met techniek komt er altijd wel een oplossing maar in dit geval denk ik toch dat het anders zit.
Ik denk niet dat dit goed gaat komen.
Vraag me af of Belcompany hem weer terug zou willen nemen voor een ander toestel.
Moet persoonlijk wel toegeven dat ik er naast internet wel erg weinig mee doe.

Ik kwam deze link tegen.

http://www.smartphone-fre...nload-appcloser-v0-1.html

Op deze website

http://www.htcwiki.com/th...A?offset=20&maxResults=20

Dit progje gaat ik vanavond eens proberen.

Succes allemaal
Nou heb m er op staan en ben er eigenlijk wel erg blij mee.
Zo hou ik het zeker uit tot aan een eventuele update.
Werkt erg eenvoudig gewoon even de kleine manual lezen.
Ik druk nu op de rode toets als ik klaar ben met internet of foto's etc en alles is afgesloten.

Dat van die Slidespeaker vind ik ook een hele mooie! Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vanochtend gekocht.
Ik krijg het syncen nog niet aan de praat met Syncmate. De computer ziet hem gewoon niet. Tips zijn welkom. :)

Ook vraag ik me af hoe ik bestanden op het ding kan krijgen. Het zou bijvoorbeeld leuk zijn om er wat muziek of achtergrondjes op te zetten. Maar als ik de USB kabel inplug zit mijn computer (iMac) het ding niet...
Edit: Heb nu het geheugenkaartje maar in de printer gestopt zodat ik er op deze manier documenten kan opgooien, ideaal is het natuurlijk niet. Tips zijn nog welkom.

Om even wat eerste ervaringen neer te zetten. Volgens mij is het een erg leuk mobieltje met veel mogelijkheden. Die je gelukkig ook als een normale mobiel kunt gebruiken. Maar het is nu even flink uitzoeken allemaal, erg gebruiksvriendelijk is het iig niet. Maar goed, dat had ik ook niet echt verwacht.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een misschien een beetje vaag probleempje. Inmiddels is synchronisatie met mijn adresboek gelukt (agenda ben ik nog aan het uitvogelen) maar nu wil ik gewoon vanuit het niets een telefoonnummer draaien wat niet bij contacten staat.... dat lukt mij dus niet.
De handleiding geeft aan dat ik gewoon het nummer kan draaien en dan op het groene horentje moet drukken...
Tijdens het typen van dit bericht heb ik de telefoon eens uit en weer aan gezet, en nu werkt het wel weer.... vaagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Ik heb wel dat soms de snelkeuzetoetsen het niet meer doen. Lijkt vooral na gebruik van Google maps voor te komen. Een soft reset werkt dan ook.

Wat betreft het syncen met een iMac, wellicht biedt deze tip van smartphoneshop uitkomst?

Heb trouwens de laatste tijd steeds vaker dat Windows live geen verbinding kan maken. Ook RSS-feeds komen steeds moeilijker binnen. Zal wel ns met T-mobile bellen hierover. Heb de gewone PIT bundel. Zal de thread van van Tweakers.net die daarover gaat er ook eens op na slaan. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Niet online
zzzimon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:48:
Onlangs deze telefoon gekocht. Op de memory en het gewicht na tevreden, en ben druk aan het internetten. Aangezien ik geen data abonnement heb doe ik dit via wifi, maar af en toe als dat weg valt gebruikt hij 3g. En nu heb ik daarmee 2MB gebruikt, wat mij meteen 14eu kost. Belachelijk, dus ik wil dat 3G voorgoed de mond snoeren. Hoe doe ik dit? Ik lees vaak 'alle instellingen eruit gooien', maar waar precies? Mijn gprs instellingen heb ik al verwijderd, maar ik ben nergens 3g of iets dergelijks tegengekomen, waar moet ik hiervoor zijn?
Op het internet ben ik tegengekomen dat je hiervoor je band van Auto op GSM moet zetten. Dit heb ik gedaan, maar nu zie ik alsnog een G bovenin, en als ik zonder wifi een internetpagina laad, gaat dat weer via 3G, met een rekening die ik niet wil zien.. Hoe kan ik dit 3G toch volledig uitschakelen, het liefst elke vorm van internet op Wifi na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

@Zzzimon: Heb je het programmatje NoData al geprobeerd, in mijn beleving lijkt dit goed te werken, ik heb dan wel een PIT Abonnement maar wanneer ik de landgrenzen overschrijd moet ik niet vergeten om mijn Internet te Deactiveren, best irritant als ik het wel vergeet en er na 2uur achterkom dat hij iedere 15 minuten mijn Email stiekem controleert.

[MoDaCo Link] NoData

Ik draai Smart Tool Kit RC08 en heb deze zo'n weekje vrijwel probleemloos gedraaid (soms kon ik het Qwerty tobo na hem open geslide te hebben niet benutten, maar als ik hem dan dichtslide en weer openslide kon ik via het Qwerty ToBo weer unlocken en tikken naar hartelust.

Echter heb ik gisteren en de dag daarvoor tot 2 keer toe een compete Lock gehad, wanneer ik het toestel openschoof veranderde het scherm wel naar respectievelijk LandScape en Portret mode maar buiten het feit dat de toetsen oplichtte kon ik er verder niks mee.

Heeft iemand dit probleem eerder ervaren daar ik er nu alweer 1 volle dag geen last van heb, is dit een S730 Issue of een STK RC08 Issue.

PS. Upgraden naar RC09 haalt nog niet uit omdat deze mijn toestel geregeld echt onwerkbaar vast liet hangen.

[ Voor 47% gewijzigd door JunkieXP op 09-05-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
heeft iemand ook het probleem met het versturen van email?
Ik krijg mails goed binnen, maar kan geen mails versturen. Heb een Proximus abbo en de instellingen heb ik laten doen door de gsm zelf. Gaat automatisch als je de eerste keer je sim insteekt. Weet dus niet wat ik verkeerd doe.

Mensen ook met dit probleem.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
nightcrow schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:58:
Ik heb wel dat soms de snelkeuzetoetsen het niet meer doen.
Ja, ook hier zelfde probleem, ook zonder Google. Wat bedoel je met 'sof reset'? Hoe doe ik dat?

[ Voor 9% gewijzigd door hotrene op 09-05-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
Simpele vraag:
Hoe kun je 'aankomsttijden' zien van gemiste oproepen en binnengekomen SMS-en?

[ Voor 5% gewijzigd door hotrene op 09-05-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Niet online
Nodata heb ik al eens geprobeerd, hielp toen niet, maar zal ik weer eens proberen. Maar ik heb weer een nieuw probleem: Ik krijg software niet geinstalleerd / niet draaiend. Dit vanwege het ontbreken van een vertrouwd certificaat. Ik heb paar dagen geleden Skype geinstalleerd, deed het perfect, startte elke keer op, maar als ik het nu op start krijg ik dit te zien: 'Waarschuwing Toegang geweigerd. Kan het programma niet starten omdat het niet digitaal is ondertekend met een vertrouwd certificaat.' Ik heb hier even op gegoogeld, wel iets gevonden over het verwijderen van een softwarelock, maar alleen in combinatie met Orange, ik heb KPN, en ik heb de software wel gewoon kunnen draaien.. Iemand een oplossing?

Overigens werkt vTap nog wel, een echte aanrader, gemakkelijk Youtube, uitzending gemist en meer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
hotrene schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:13:
[...]

Ja, ook hier zelfde probleem, ook zonder Google. Wat bedoel je met 'sof reset'? Hoe doe ik dat?
Soft reset is toestel uit en weer aan zetten. Krijg je ook meteen weer wat werkgeheugen mee terug. Blijf het vaag vinden dat de snelkeuze toetsen het soms opeens niet meer doen.

Ik doe nu zelf een harde reset en installeer dan alleen nog TCPMP, Oxios, TC en Google maps. Dat Facade en Pocketweather is op zich aardig maar het is het toch niet helemaal. Ik hou het bij het HTC-home screen en bovengenoemde progjes kan dan prima met mn toestel leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Niet online
hotrene schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:14:
Simpele vraag:
Hoe kun je 'aankomsttijden' zien van gemiste oproepen en binnengekomen SMS-en?
Voor een SMS staat het helemaal bovenaan, hiervoor moet je bij een geopend smsje stukje omhoog scrollen. Bij gemiste oproepen staat het er toch gewoon als je op de oproep klikt? Zo staat het er in ieder geval bij een uitgaande oproep, inclusief duur en datum, een gemiste oproep heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Hoe kan je een harde reset geven bij dit ding?

heb zitten zoeken in dit topic maar vind alleen verwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Niet online
Een hard reset kan je doen door in het menu naar Expert te gaan, en vervolgens opslag wissen. Dit heb ik zojuist gedaan, alle instellingen kwijt dus, maar ik kan wel weer software draaien. Alleen nu heb ik met m'n domme kop ervoor gekozen mijn msn contacten de synchroniseren, en nu heb ik een ontzettende waslijst met contacten, nouja email adressen die ik niet wil. Hoe kan ik deze snel verwijderen? In Outlook verschijnen ze niet, en iets van markeren ofzo kan ik ook niet. Geen andere oplossingen dan 1 voor 1 verwijderen?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste