Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:34:
Zelfde hier :-( Hoop hem nu volgende week te ontvangen met een 1 jarig VF 27,50abo+internet voor 18 euro bij gsmweb
Ik heb een T-Mobile 750 + data abbo (1 jaar) afgesloten via GSMWeb en had mijn telefoon (+Route66) binnen een week in huis (bestelling 27-12 dacht ik).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi heeft er iemand al route 66 geprobeerd
bij werkt hij niet om dat ik te weinig ram geheugen heb

ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:34:
[...]

Zelfde hier :-( Hoop hem nu volgende week te ontvangen met een 1 jarig VF 27,50abo+internet voor 18 euro bij gsmweb
Mooie actie btw!
BugBoy schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:42:
Is er een manier om dataverkeer uit te schakelen, zonder telefoon functionaliteit te verliezen? Ik ga regelmatig naar het buitenland, maar data tarieven in het buitenland zijn nogal hoog. Om verrassingen achteraf te voorkomen wil ik graag de totale dataoverdracht via GPRS, UMTS of HSDPA uit kunnen schakelen. De meeste hotels beschikken tegenwoordig wel over WIFI, dus dat wil ik (als het even kan) wel gebruiken.

Op het toestel kan ik bij de communicatie instellingen "Gegevensverbinding" uitschakelen. Maar als ik IE open dan gaat die automatisch weer aan. Ik heb weinig trek dat MSN, mailcheck, ... de verbinding automatisch weer opengooit zonder dat ik dat door heb.
Zelfde probleem hier, toevallig heeft Orange vandaag € 80,10 afgeschreven omdat ik 4 mb in het buitenland heb geinternet :'( * snik*

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 13:04
De eerder genoemde NoData is ook al geen oplossing voor het uitschakelen van dataverkeer. Die geeft een foutmelding na opstarten. Waarschijnlijk omdat hij voor Windows Mobile 5 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:42:
Heeft er iemand al route 66 geprobeerd. Bij werkt hij niet om dat ik te weinig ram geheugen heb.
Ik heb een S730 met Route 66 en het werkt prima. Wel heeft de S730 eigenlijk te weinig geheugen, waardoor het soms traag werkt of er te weinig geheugen beschikbaar is. Bij Route 66 heb ik dat ook wel eens gehad. Wat bij mij meestal wel helpt is om naar Taakbeheer te gaan en alle applicaties te stoppen. Omdat dit zo vaak moet heb ik taakbeheer onder de sneltoets gezet.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:09:
[...]

Ik heb een S730 met Route 66 en het werkt prima. Wel heeft de S730 eigenlijk te weinig geheugen, waardoor het soms traag werkt of er te weinig geheugen beschikbaar is. Bij Route 66 heb ik dat ook wel eens gehad. Wat bij mij meestal wel helpt is om naar Taakbeheer te gaan en alle applicaties te stoppen. Omdat dit zo vaak moet heb ik taakbeheer onder de sneltoets gezet.
welke verzie nan route 66 heb je er op staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouns
  • Laatst online: 23-03-2023
Inderdaad: "BTW", want die komt er hoogstwaarschijnlijk nog bij. Leer mij de telecommarkt kennen ;-)

Overigens zit ik zelf ook nog te wachten op mijn S730. Heb hem 3 januari besteld bij 2call *.
2Call.nl gaf heel netjes al bij de bestelling aan dat levertijd 3 a 4 weken was. Volgende dag kreeg ik een mail dat hij binnen 5 a 10 dgn binnen moest zijn.

Aangezien ik wel al direct KPN SIM-kaart kreeg (tsja, bij KPN loopt de teller dus al) belde ik net op. HTC zou telkens opschuiven aangezien met telkens met nieuwe OS versies worstelt...

Hopelijk heeft de nieuwe built een beter memory beheer. Maar ik ben niet naief... dat duurt waarschijnlijk wel wat langer dan 3 weekjes (incl device installatie, shipment, etc). Nog even wachten dus.

Bedankt allemaal voor de geweldige tooltjes op deze site. Heb de hele thread gelezen. Een aanrader voor nieuwkomers. Veel vragen worden dubbel gesteld en zijn al 2 a 3 keer beantwoord.

Gr,
M

*) 42 euri bij een KPN Flex abo met unlimited 3G voor 18 euri p/mnd (Zodra je gaat bellen is deze bundel wel duurder, maar gebruik abo toch zga alleen voor de data)

[ Voor 4% gewijzigd door mbrouns op 15-01-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:12:
Welke versie van route 66 heb je er op staan?
Ik gebruik Route 66 v7.0.3485 en daarbij heb ik de Benelux en Duitsland kaart er op staan. Als ik verder van huis ga dan gaat de Garmin mee, want die werkt toch wel aanzienlijk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik ben vandaag met Google Maps Mobile wezen stoeien. Het ziet er goed uit en met een Vodafone internet verbinding is het prima te doen. Het koppelen van de GPS is wat lastig, dus ik dacht dat ik dat hier maar even moet dumpen. Zoals elke S730 gebruiker heb je een BT GPS ontvanger nodig (ik heb een Route 66 ontvanger). Dan doe je de volgende stappen:
  1. Zet BlueTooth aan op je telefoon (via Comm Manager, knopje links op de telefoon).
  2. Kies 'Instellingen' (vanuit Comm Manager!!!) en selecteer optie Bluetooth (optie 2).
  3. Kies 'Bluetooth' in het 'Bluetooth' menu (optie 1).
  4. Voeg je GPS device toe en geef die een passende naam.
  5. Als je weer terug bent in het 'Bluetooth-apparaten' scherm kies dan 'Menu' en optie 'COM-poorten' (optie 7).
  6. Voeg een nieuwe uitgaande COM-poort (optie 1) toe. Ik heb gekozen voor COM0 en geen beveiligde verbinding.
  7. Kies een aantal keren 'Gereed'. De GPS is nu aan de juiste COM poort gekoppeld.
  8. Start Google Maps Mobile en druk op 'Menu' en kies dan 'Opties...' (optie 8) en dan 'GPS-instellingen...' (optie 2).
  9. Vink 'Handmatig instellen' aan en selecteer de COM poort (in dit voorbeeld dus COM0). De baudrate is 9600. Kies dan 'OK'.
  10. Druk nog een keer op 'Menu' en selecteer optie 'GPS gebruiken' (optie 5).
  11. Als het goed is wordt de verbinding tot stand gebracht en kun je de GPS gebruiken.
Ik vond het wel een beetje een puzzel en kon op internet geen goede uitleg vinden. Daarom maar even hier gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 13:51
Zelfde probleem hier, toevallig heeft Orange vandaag € 80,10 afgeschreven omdat ik 4 mb in het buitenland heb geinternet :'( * snik*
Een oplossing is de instellingen van je GPRS, WAP, UMTS en w00tever er nog meer opzit te wijzigen. Ik heb bijvoorbeeld Telfort en de instellingen voor Telfort dataverkeer stonden er al in, ik heb de wachtwoorden om op het Telfort datanetwerk te komen gewist.Nu komt mn tel dus nooit meer "per ongeluk" op het datanet. Wat wel gebeurd is dat als hij dan toch wil wappen of Umtsén om een wachtwoord vraagt. Dan cancel je dan gewoon..
Kijk onder start/instellingen/verbindingen/GPRS

Vind de keylock functie trouwens wel erg matig...moet je ontgrendelen met een 4 cijferige code. Weet iemand hier nog handige werkende programma's voor?

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

takumas schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:39:
[...]
Vind de keylock functie trouwens wel erg matig...moet je ontgrendelen met een 4 cijferige code. Weet iemand hier nog handige werkende programma's voor?
Ga naar Instellingen -> Beveiliging -> Apparaatblokkering -> Schakel 'Bericht indien apparaat niet gebruikt gedurende' uit.

Dan kun je de keys locken door de ophangtoets ingedrukt te houden en unlock je hem door de linker actieknop in te drukken en daarna *.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
iemand nog mooie themes voor de S730?

Liefst zwart :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
Heeft iemand al een toepassing gevonden voor de tweede camera aan de voorkant zonder umts/gprs? Via Wifi dus? Via 3G heb ik niet getest; os ben zuunig
Ik ging vol goede moed messenger opstarten maar het meest ultieme contact dat die kan leggen is een voicebericht. Vroeger heette dat iemand opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
Inernetten via de USB van mijn Laptop (mogelijk door instelling "allow wireless connection..." in Activesync) gaat een stuk sneller dan via WIFI. Via Wifi is net alsof ik terug ga naar 1998 met mijn inbelverbinding op 4Kb/s

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:40:
[...]

Ga naar Instellingen -> Beveiliging -> Apparaatblokkering -> Schakel 'Bericht indien apparaat niet gebruikt gedurende' uit.

Dan kun je de keys locken door de ophangtoets ingedrukt te houden en unlock je hem door de linker actieknop in te drukken en daarna *.
Kijk daar kom ik verder mee! Bedankt! Dat scheelt een hoop gedoe

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Hierbij wil nog een belangrijk nieuwtje met jullie delen:

HTC weigert softwareprobleem op te lossen

Lees ook de reacties!

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbrouns schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:50:
[...]

Inderdaad: "BTW", want die komt er hoogstwaarschijnlijk nog bij. Leer mij de telecommarkt kennen ;-)
Nee BTW zit erbij :-) Echter wacht ik nu wel al lang :-( Noet het toestel nog steeds krijgen! Elke keer weer stelt HTC(zegt gsmweb) het toestel uit. Ik heb VF en begreep dat mij mij pas de sim 'ingaat' als ik het toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik heb vandaag geprobeerd mijn HTC S730 de pairen met mijn Parrot MK 6100. Bij het "pairen" herkent de S730 de Parrot wel, maar bij het toevoegen blijft die een tijd hangen en dan krijg ik een foutmelding. De Parrot is prima, want die werkt super met mijn oude Nokia 6310i en met de Samsung U600. Weet iemand van compatibility problemen met de HTC?

Het voordeel van de HTC is dat deze ook media player zou moeten kunnen bedienen (dat kan wel met de U600). Dat is handig om podcasts in de auto af te spelen, maar tot nu toe werkt het niet. Ik kan ook geen firmware upgrade vinden voor de MK 6100 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien een domme vraag, het is me eigenlijk namelijk pas net opgevallen dat er bij mijn sms'jes helemaal geen tijd is vermeld van ontvangst. Er staat wel een datum bij en ze zijn allemaal op volgorde van binnenkomst gezet, maar ik zou het wel prettig vinden als de ontvangstdatum ook vermeld is.

Hebben meer mensen dit probleem en heeft er iemand en oplossing?

P.S. Ik heb de optie 'Datum/tijd vermelden' aanstaan, maar de tijd staat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
Wie weet of het mogelijk is om via je htc op je desktop pc te kijken/werken? Dus een soort remote desktop maar dan via je wm6 device.

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:25:
Het is misschien een domme vraag, het is me eigenlijk namelijk pas net opgevallen dat er bij mijn sms'jes helemaal geen tijd is vermeld van ontvangst. Er staat wel een datum bij en ze zijn allemaal op volgorde van binnenkomst gezet, maar ik zou het wel prettig vinden als de ontvangstdatum ook vermeld is.

P.S. Ik heb de optie 'Datum/tijd vermelden' aanstaan, maar de tijd staat er niet.
Wow meen je dat nou...Dat is wel belangrijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Woont iemand in de buurt van Hengelo (OV) die zijn S730 een keer wil koppelen aan de Parrot MK 6100. Ik ben namelijk benieuwd of het werkt. Ik wil weer een S730, maar ik moet dan wel zeker zijn dat die goed werkt met m'n Parrot.

Het hoeft natuurlijk niet voor niets (wel een beetje redelijke prijs natuurlijk, want het is met 10 minuten getest).

[ Voor 20% gewijzigd door BugBoy op 20-01-2008 22:55 . Reden: Vergoeding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:52:
Ik heb vandaag geprobeerd mijn HTC S730 de pairen met mijn Parrot MK 6100. Bij het "pairen" herkent de S730 de Parrot wel, maar bij het toevoegen blijft die een tijd hangen en dan krijg ik een foutmelding. De Parrot is prima, want die werkt super met mijn oude Nokia 6310i en met de Samsung U600. Weet iemand van compatibility problemen met de HTC?
Ik heb zelf een audio blue carkit welke ik niet gekoppeld kreeg met de s730. De carkit vond de telefoon wel, echter verscheen er op de telefoon niet de handsfree service. Ik weet niet of dit jou gaat helpen maar in mijn geval heb ik via onderstaande informatie eea werkend gekregen. Het had te maken met het ontbreken van bluetooth dailup networking (DUN) op de s730. Dit is een veroudere techniek waarop mijn carkit kennenlijk alleen kan werken.

http://www.pocketpcmag.co...2121&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Commentaar van Microsft omtrent bluetooth DUN:

http://blogs.msdn.com/win...remove-bluetooth-dun.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:25:
Je moet iets beter kijken. Zodra je 'n sms opent schuift Windows Mobile het venster iets naar beneden. Als je dan pijltje omhoog doet zie je ineens de datum en tijd waarop het smsje verstuurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falconz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Je moet iets beter kijken. Zodra je 'n sms opent schuift Windows Mobile het venster iets naar beneden. Als je dan pijltje omhoog doet zie je ineens de datum en tijd waarop het smsje verstuurd is...
Ja, je hebt gelijk, dank je wel. Ik bedoelde eigenlijk in het overzicht van alle smsjes, maar nu wat geweld toegepast te hebben is dat ook gefixt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:24
Ik heb TT6 geinstaleerd werkt goed, alleen kan geen plaats adres ed invoeren. Ik heb fake cursor geinstaleerd maar die werkt niet goed. De 730 gaat hangen. Kan de cursor wel blijven bewegen maar er geen acties mee doen. Wie kan mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hiervoor de MDA Vario gehad. Dat was ook een windows mobile telefoon, maar dan met de PPC versie daarvan.
Vele handige opties mis ik in de s730/deze versie van windows mobile (smartphone editie). Hier een klein lijstje:
  • Led notificatie: In mijn vorige toestel ging mijn ledje een andere kleur geven als ik een oproep gemist had of een SMS binnengekregen had. Dat doet de s730 niet.
  • Alarm: In mijn vorige toestel was het mogelijk 6 verschillende alarmen te zetten. Nu maar 1.
  • Today scherm: Ik kan nu geen taken meer zien in mijn Today scherm. Voorheen kon ik dat wel. Ook mijn afspraken die in mijn agenda staan worden vreemd weergegeven. Ik zie er maar 1 (ookal heb ik meerdere afspraken op een dag) en ik zie daarvan alleen de begintijd. De eindtijd wordt niet vermeld. Om een overzicht van de dag te krijgen, moet ik dus alsnog de kalender openen.
  • Volume: Het volume van de S730 staat echt enorm hard. Ik heb alle volumes (ringtone, system etc) al op zn zachtst gezet, maar dan nog vindt ik het geluid vrij hard. Kan dit nog zachter?
  • Systeemlettertype: Het lettertype van het apparaat vindt ik ook erg groot. Ik heb in de settings van het apparaat het lettertype al op "Normal" gezet. Dit is de kleinste optie die ik kan kiezen, maar als ik nu een contact uit mijn contactenlijst ga bekijken, dan is het net of ik een grootletterboek aan het lezen ben. Ook in de gegevens (niet de tekst) van een SMS, inbox in Outlook en de adresbalk in IE zijn de letters zo groot.
    Kan ik dit kleiner zetten?
Kan iemand mij vertellen of deze opties er echt niet zijn in de smartphone editie van Windows Mobile, of dat ik ze gewoon over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSixkiller
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10-2023

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Ik heb sinds kort een HTC s730 in mijn bezit, ben als een tijdje aan het zoeken naar een tool of plug-in die het mogelijk maakt om meer dan één afspraak te laten zien in het today scherm van windows mobiel voor smartphones. Bijvoorbeel alle afpsraken van de dag.

Op mijn vorige telefoon die gebruik maakte van de standaard windows mobile (WM5) maakte ik altijd gebruik van het freeware proggramma "Today Agenda" maar deze werkt niet op smartphones. Afbeeldingslocatie: http://tiews.info/content/software/todayagenda/ta_animation_small.gif

zoiets zoek ik nu dus ook...(mag minder uitgebreid), maar dan voor de smartphone versie dus zonder touchscreen..

heeft iemand misschien enig idee of dit mogelijk is en welke software ik hier voor kan gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door TheSixkiller op 22-01-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

BugBoy schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:55:
Woont iemand in de buurt van Hengelo (OV) die zijn S730 een keer wil koppelen aan de Parrot MK 6100. Ik ben namelijk benieuwd of het werkt. Ik wil weer een S730, maar ik moet dan wel zeker zijn dat die goed werkt met m'n Parrot.

Het hoeft natuurlijk niet voor niets (wel een beetje redelijke prijs natuurlijk, want het is met 10 minuten getest).
ik heb een parrot 3100 (volgens mij) en dit werkt zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheSixkiller schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:35:
Ik heb sinds kort een HTC s730 in mijn bezit, ben als een tijdje aan het zoeken naar een tool of plug-in die het mogelijk maakt om meer dan één afspraak te laten zien in het today scherm van windows mobiel voor smartphones. Bijvoorbeel alle afpsraken van de dag.

Op mijn vorige telefoon die gebruik maakte van de standaard windows mobile (WM5) maakte ik altijd gebruik van het freeware proggramma "Today Agenda" maar deze werkt niet op smartphones. [afbeelding]

zoiets zoek ik nu dus ook...(mag minder uitgebreid), maar dan voor de smartphone versie dus zonder touchscreen..

heeft iemand misschien enig idee of dit mogelijk is en welke software ik hier voor kan gebruiken
Voor de Pocket PC waren er duizende tooltjes voor taken en kalenders, maar smartphone blijkt toch iets moeilijker. Heeft HTC hier geen oplossing voor? Ik vindt het home scherm van HTC wel erg prettig, maar ik had graag meer afspraken gezien en ook een overzicht van de taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Ik heb zojuist het ideale programma gevonden voor ons probleem..

installeer SBSH Facade.. precies wat ik zocht.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Vandaag reactie ontvangen van HTC op de mail die ik ze (op 29 december) stuurde over het 'memory-leaken'. Antwoord komt neer op:

- back-up maken via windows mobile device centre (of active sync)
- hard reset uitvoeren (eerst encryption van files op de storage card uitzetten!)
- dan device een paar dagen testen zonder third-party software te installeren (alleen contacten syncen en dan 48 uur testen)
- als dat goed gaat, de mail-instellingen weer invoeren en dan weer 48 uur testen

nog wat aandachtspunten:
- app's zo veel mogelijk op de storage card installeren
- bestanden (muziek, office-mobile bestanden etc.) zo veel mogelijk op de storage card zetten
- app's die alleen met main memory werken (zoals je outlook mail sync) bijvoorbeeld instellen op 3 dagen :X
- regelmatig temporary internet files en coockies verwijderen

Al met al niet echt satisfying dus. Nog geen rom-update of wat dan ook. Denk niet dat zo'n hard reset veel zin zal hebben. Heb dat memory-leaken al sinds ik m voor het eerst aanzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightcrow schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:27:
Vandaag reactie ontvangen van HTC op de mail die ik ze (op 29 december) stuurde over het 'memory-leaken'. Antwoord komt neer op:

- back-up maken via windows mobile device centre (of active sync)
- hard reset uitvoeren (eerst encryption van files op de storage card uitzetten!)
- dan device een paar dagen testen zonder third-party software te installeren (alleen contacten syncen en dan 48 uur testen)
- als dat goed gaat, de mail-instellingen weer invoeren en dan weer 48 uur testen

nog wat aandachtspunten:
- app's zo veel mogelijk op de storage card installeren
- bestanden (muziek, office-mobile bestanden etc.) zo veel mogelijk op de storage card zetten
- app's die alleen met main memory werken (zoals je outlook mail sync) bijvoorbeeld instellen op 3 dagen :X
- regelmatig temporary internet files en coockies verwijderen

Al met al niet echt satisfying dus. Nog geen rom-update of wat dan ook. Denk niet dat zo'n hard reset veel zin zal hebben. Heb dat memory-leaken al sinds ik m voor het eerst aanzette.
Ik neem aan dat niemand dit nog geprobeerd heeft? Het klinkt ook allemaal wel erg ongeloofwaardig als je het mij vraagt. Zoals Nightcrow zelf al zegt is het probleem er altijd al geweest en lijkt het me niet de oplossing om dit allemaal te doen. Maar mocht iemand het geprobeerd hebben, laat het even weten.

Hoop ook dat HTC opschiet met een update voor de processor die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je dat piep toontje kan weghalen als je een nummer belt. Als je een nummer intoetst en daarna op de groene knop drukt hoor je een harde piep. Vreselijk iri.

Kan iemand mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:09:
Weet iemand hoe je dat piep toontje kan weghalen als je een nummer belt. Als je een nummer intoetst en daarna op de groene knop drukt hoor je een harde piep. Vreselijk iri.

Kan iemand mij helpen!
ja dan wil ik ook wel weten... erger me er mateloos aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
Hmm, veel vragen weinig antwoorden hier. Checken jullie ook nog andere forums? Iemand tips voor de enthousiaste S730 prutser?

Eerste krasjes zitten al op mijn scherm. Zou je die kunnen vervangen na een poosje? Dat zou fijn zijn voor de gemoedsrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSixkiller

TheSixkiller

Angorageiten.nl

hotrene schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:52:
Hmm, veel vragen weinig antwoorden hier. Checken jullie ook nog andere forums? Iemand tips voor de enthousiaste S730 prutser?

Eerste krasjes zitten al op mijn scherm. Zou je die kunnen vervangen na een poosje? Dat zou fijn zijn voor de gemoedsrust.
ik heb bij de mediamarkt een anti-scratch pad gehaald.. deze lagen bij de digitale-spiegel-reflex camera's een zijn er in verschillende maten.. de 2,5 inc versie past precies..

Deze pads zijn een stuk steviger dan een all-round screen protector. en als ze hem met een beetje water opbrengt zit hij er stof- en luchtbel vrij op.

omdat je er niets meer van ziet heb je er dus ook geen last... ik zeg doen.. ideaal.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:09:

Kan iemand mij helpen!
De beep kun je weghalen met de 'MobileRegistryEditor'
ff googlen op internet er naar. Is overal verkrijgbaar.

en volg daarna deze instructie

1. Start up your Registry Editor program.
2. Find the following: HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SoundCategories\InCall
3. Change the string/value InitVol:
4. It should read: '0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tomtom krijg ik ook nog niet aan de praat, ben nu Route66 Navigate7 v7.0.3489 aan het downloaden. Ik zal morgen even melden of deze werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiermee zullen al je basic programma veel sneller werken. Enjoy!

(Met 'mobileRegistryEditor')

2. Find the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE
3. Change the old string/value:
16384
4. It should read:
32768 or 65535 (the 65535 is what I use and it seems the fastest)
5. Find the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\STORAGEMANAGER\FATFS

6. Change the string/value cachesize to read: 4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:47:
[...]

Stap 2 moet zijn: HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SoundCategories\CallStart

Dan is inderdaad die vervelende piep weg.

Het tweede wat je postte werkte bij mij niet, ik kreeg een melding dat die key niet toegankelijk was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:01:
Ik heb hiervoor de MDA Vario gehad. Dat was ook een windows mobile telefoon, maar dan met de PPC versie daarvan.
Vele handige opties mis ik in de s730/deze versie van windows mobile (smartphone editie). Hier een klein lijstje:
  • Led notificatie: In mijn vorige toestel ging mijn ledje een andere kleur geven als ik een oproep gemist had of een SMS binnengekregen had. Dat doet de s730 niet.
  • Alarm: In mijn vorige toestel was het mogelijk 6 verschillende alarmen te zetten. Nu maar 1.
  • Today scherm: Ik kan nu geen taken meer zien in mijn Today scherm. Voorheen kon ik dat wel. Ook mijn afspraken die in mijn agenda staan worden vreemd weergegeven. Ik zie er maar 1 (ookal heb ik meerdere afspraken op een dag) en ik zie daarvan alleen de begintijd. De eindtijd wordt niet vermeld. Om een overzicht van de dag te krijgen, moet ik dus alsnog de kalender openen.
  • Volume: Het volume van de S730 staat echt enorm hard. Ik heb alle volumes (ringtone, system etc) al op zn zachtst gezet, maar dan nog vindt ik het geluid vrij hard. Kan dit nog zachter?
  • Systeemlettertype: Het lettertype van het apparaat vindt ik ook erg groot. Ik heb in de settings van het apparaat het lettertype al op "Normal" gezet. Dit is de kleinste optie die ik kan kiezen, maar als ik nu een contact uit mijn contactenlijst ga bekijken, dan is het net of ik een grootletterboek aan het lezen ben. Ook in de gegevens (niet de tekst) van een SMS, inbox in Outlook en de adresbalk in IE zijn de letters zo groot.
    Kan ik dit kleiner zetten?
Kan iemand mij vertellen of deze opties er echt niet zijn in de smartphone editie van Windows Mobile, of dat ik ze gewoon over het hoofd zie?
ik heb wel een progje gevonden voor het knipperen van het ledje als je een berichtje of iets dergelijks krijgt.

heb ik gevonden bij
www.modaco.com

het is freeware en de naam is:

[1079] LED.cab

ik weet niet of ik hier het cabfiletje kan posten ..anders moet je het zelf maar downen bij Modaco.
het werkt op mijn S730...gelukkig
want ik miste het ook erg,
Groetz Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt dat die dingen een beetje schaars zijn, let daar wel even op als je er een besteld.

Ik heb er al anderhalve week een in bestelling staan en ze 'verwachten' hem week 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net "Route66 Navigate7 v7.0.3489 WM2003 WM5 WM6 Cracked + All Europe Map (NAVTEQ, Q2-2006) -- Compilation by Kafrilas" op mijn S730 gezet. Gek genoeg werkt het ook nog. Ik moest wel een benelux kaart ergens anders van halen.

Nu is er toch een groot probleem. Route 66 blijkt alleen te werken als er meer dan 10000 kb vrij is. En dan nog wil route 66 mij soms vertellen dat er niet genoeg geheugen vrij is om de beneluxkaart te laden.

Ik was al een tomtom liefhebber. Nu dus nog meer!

Iemand een truckje?

PS. De mensen met een Tomtom op hun HTC S730 of HTC S710. Welke versie hebben jullie daarop staan? Dat zou ik erg graag willen weten. "echt de hele versie graag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:54:
[...]

ik heb wel een progje gevonden voor het knipperen van het ledje als je een berichtje of iets dergelijks krijgt.

heb ik gevonden bij
www.modaco.com

het is freeware en de naam is:

[1079] LED.cab

ik weet niet of ik hier het cabfiletje kan posten ..anders moet je het zelf maar downen bij Modaco.
het werkt op mijn S730...gelukkig
want ik miste het ook erg,
Groetz Jeroen
Kun je geen linkje maken want ik vindt die led.cab niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg die fake cursor maar niet werkende. Welke versie moet ik gebruiken en hoe activeer ik hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:44:
Ik krijg die fake cursor maar niet werkende. Welke versie moet ik gebruiken en hoe activeer ik hem?
Je moet TomTom uit de 5.x series gebruiken. Die is voor smartphones, de 6 serie is voor PDA en apparaten met Touchscreen. Zelf heb ik er nu 5.2 op staan, werkt prima, alleen de opstarttijd is nogal aan de lange kant, maar daarna werkt hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:19:
Schijnt dat die dingen een beetje schaars zijn, let daar wel even op als je er een besteld.

Ik heb er al anderhalve week een in bestelling staan en ze 'verwachten' hem week 6.
Ik wacht ook al sinds 27 december :-( (gsmweb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 06:55:
[...]

Kun je geen linkje maken want ik vindt die led.cab niet?
nu heb ik toch een betere gevonden.
want die andere gaf de gemiste oproepen niet weer...deze wel.
naam progje:

DontForget 2
link:

http://www.modaco.com/ind...e=downloads&showfile=2038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:19:

De Belcompany bij mij in de stad hebben ook al een aantal in backorder staan. Hebben de Japanners een container achter gehouden ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:14:
[...]

Je moet TomTom uit de 5.x series gebruiken. Die is voor smartphones, de 6 serie is voor PDA en apparaten met Touchscreen. Zelf heb ik er nu 5.2 op staan, werkt prima, alleen de opstarttijd is nogal aan de lange kant, maar daarna werkt hij perfect.
Dank je! Ik heb nu ook 5.2 op mijn htc staan er werkt perfect. Mijn GPS-receiver ( ADAPT AD-750 SiRF III Bluetooth GPS Receiver) connect alleen zo traag is daar geen truckje dan wel update voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een S730 via marktplaats gekocht die amper 2 weken oud is. Hij is werkelijk in super staat en ik heb hem grondig gecontroleerd toen ik hem heb gekocht. Ik heb de factuur erbij en alles klop t aan de deal.
Nadat ik hem 2 dagen had zet ik hem 's morgens aan en wat blijkt, vanaf dat moment heb ik een dode pixel op het scherm (bovenin aan de rechterkant, een groene pixel)...
Dit heeft verder niks te maken met het feit dat ik hem 2e hands heb, want hij had dit nog niet toen ik hem bekeken heb. Dit is dus pas sinds vanmorgen, dit weet ik ook echt zeker.
Kan ik hier nog wat aan doen of blijft dit gewoon zo??
is er een punt waar ik hem heen op kan sturen, ik weet bijvoorbeeld dat er in Nuth een bedrijf zit, dynafix, die repareren nokia, SE, etc... en daar gaat dat ook snel, maar ik weet niet of die HTC doen. Is er wel zoiets???
De aankoop datum van de telefoon is 29-12-07 en komt van t-for-telecom. Kan ik naar hun toe gaan met de factuur en eisen dat ze me maar gewoon een nieuwe geven en die opsturen, en dat hun die maar houden???
Wie heeft hier nuttige tips voor dit euvel??

bovendien vind ik het nogal raar dat dit zo snel gebeurd.... wel jammer van zo'n dure telefoon.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 27-01-2008 21:18 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Dank je! Ik heb nu ook 5.2 op mijn htc staan er werkt perfect. Mijn GPS-receiver ( ADAPT AD-750 SiRF III Bluetooth GPS Receiver) connect alleen zo traag is daar geen truckje dan wel update voor?
Voor zover bij mij bekend is er geen officiële update van HTC voor de S730 voor welk probleem dan ook. Misschien dat de site van je GPS muis er meer over weet te melden. Anders even een mail sturen naar HTC of ADAPT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:24:
Ik heb sinds kort een S730 via marktplaats gekocht die amper 2 weken oud is. Hij is werkelijk in super staat en ik heb hem grondig gecontroleerd toen ik hem heb gekocht. Ik heb de factuur erbij en alles klop t aan de deal.
Nadat ik hem 2 dagen had zet ik hem 's morgens aan en wat blijkt, vanaf dat moment heb ik een dode pixel op het scherm (bovenin aan de rechterkant, een groene pixel)...
Dit heeft verder niks te maken met het feit dat ik hem 2e hands heb, want hij had dit nog niet toen ik hem bekeken heb. Dit is dus pas sinds vanmorgen, dit weet ik ook echt zeker.
Kan ik hier nog wat aan doen of blijft dit gewoon zo??
is er een punt waar ik hem heen op kan sturen, ik weet bijvoorbeeld dat er in Nuth een bedrijf zit, dynafix, die repareren nokia, SE, etc... en daar gaat dat ook snel, maar ik weet niet of die HTC doen. Is er wel zoiets???
De aankoop datum van de telefoon is 29-12-07 en komt van t-for-telecom. Kan ik naar hun toe gaan met de factuur en eisen dat ze me maar gewoon een nieuwe geven en die opsturen, en dat hun die maar houden???
Wie heeft hier nuttige tips voor dit euvel??

bovendien vind ik het nogal raar dat dit zo snel gebeurd.... wel jammer van zo'n dure telefoon.
Als je alles origineel hebt, aankoopbewijs, garantiebewijs e.d. dan kun je gewoon terug gaan naar de winkel. De telefoon hoort zoiets niet te vertonen en zal dus onder de fabrieksgarantie moeten vallen. Je hebt inderdaad een kans dat ze hem opsturen voor reparatie, maar als je flink aandringt geven ze misschien ook wel gewoon een nieuwe, mits deze op voorraad is natuurlijk. Het is natuurlijk wel verstandig er niet bij te vermelden dat je hem van iemand anders hebt overgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:29:
[...]

Als je alles origineel hebt, aankoopbewijs, garantiebewijs e.d. dan kun je gewoon terug gaan naar de winkel. De telefoon hoort zoiets niet te vertonen en zal dus onder de fabrieksgarantie moeten vallen. Je hebt inderdaad een kans dat ze hem opsturen voor reparatie, maar als je flink aandringt geven ze misschien ook wel gewoon een nieuwe, mits deze op voorraad is natuurlijk. Het is natuurlijk wel verstandig er niet bij te vermelden dat je hem van iemand anders hebt overgekocht.
dat had ik ook al gedacht ja.... maar iets heel geks is gebeurd.... ik heb de oplader erin gestoken en laten opladen en toen ik erna keek, deed de pixel weer normaal.... wat moet ik nu doen, als ik hem wil opsturen heb ik geen klacht, maar misschien tegen de tijd dat ie weer uitvalt gaat het niet meer ofzo. Of blijft de pixel het gewoon doen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:44:
[...]

dat had ik ook al gedacht ja.... maar iets heel geks is gebeurd.... ik heb de oplader erin gestoken en laten opladen en toen ik erna keek, deed de pixel weer normaal.... wat moet ik nu doen, als ik hem wil opsturen heb ik geen klacht, maar misschien tegen de tijd dat ie weer uitvalt gaat het niet meer ofzo. Of blijft de pixel het gewoon doen nu?
Toen deze pixel het niet deed, heb je hem gewoon constant aan laten staan of heb je de telefoon nog tussendoor uitgeschakeld en opnieuw opgestart? Als je hem niet opnieuw opgestart hebt dan zou het een eenmalig disfunctioneren kunnen zijn. Voor zover bij mij bekend is eens een dode pixel altijd een dode pixel (misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven?) en was dit dus niet het geval.

Maar aangezien morgen de winkels toch gesloten zijn, zou ik het gewoon eventjes heel goed in de gaten houden. Als het weer voorkomt gewoon naar de winkel gaan. Je kunt ook gewoon even voor de zekerheid langs de winkel gaan en je verhaal doen. Allicht hebben zij meer informatie, bovendien heb je meteen zekerheid over wat ze eventueel kunnen doen als het weer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem met de kapotte pixel wel nog een paar keer aan en uit gezet en ook de accu eruit gehaald etc. etc. hij deed het pas sinds in de lader erin stopte... misschien dat het een soort van los contactje o.i.d. was dat door wat extra stroom het weer deed, maar zoiets is natuurlijk niet blijvend. Ik zal vandaag (koopzondag in heerlen ;)) of morgen even langsgaan en mijn verhaal doen.
Even een heel ander vraagje, ik zoek nog een micro-sd geheugenkaart, heeft iemand tips waar ik deze goedkoop kan kopen. Moet ik hiervoor bij mediamarkt zijn of juist niet? waar moet ik op letten en hoe zit het met zogenaamde SDHC kaartjes die 4GB of meer zijn, is dat iets, of niet?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 27-01-2008 21:17 . Reden: groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
naam progje:
Hmm, werkt niet zo best:
1) ik zie niks bijzonders aan de LED lichten als ik een gemiste oproep heb
2) bij het bladeren naar de storage card bij het invoeren van een WAV geeft hij een foutlmelding en stopt. Heb het maar opgelost door een WAV file in my documents te zetten.

Of de WAV wordt afgespeeld heb ik nog niet getest. Na punt 1 hierboven vind ik hem eigenlijk al niet meer interessant.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 27-01-2008 21:17 . Reden: groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotrene schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Hmm, werkt niet zo best:
1) ik zie niks bijzonders aan de LED lichten als ik een gemiste oproep heb
2) bij het bladeren naar de storage card bij het invoeren van een WAV geeft hij een foutlmelding en stopt. Heb het maar opgelost door een WAV file in my documents te zetten.

Of de WAV wordt afgespeeld heb ik nog niet getest. Na punt 1 hierboven vind ik hem eigenlijk al niet meer interessant.
raar...
doet het goed bij mij..
ik heb alleen geen wav file ingesteld...het ging mij alleen om het knipperen van het ledje.
had je wel het andere progje gedeinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag. Ik zet mijn telefoon eigenlijk meteen altijd op profiel trillen, maar kom er zojuist achter dat mijn luidspreker het niet doet. Hij speelt geen mp3 af en beltonen op profiel normaal ook niet... kan ik deze aanzetten of is die echt kapot? hij doet het wel met headset, maar trek ik die dan uit... niks

ideeën??

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 27-01-2008 21:18 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:14:
Ik heb nog een vraag. Ik zet mijn telefoon eigenlijk meteen altijd op profiel trillen, maar kom er zojuist achter dat mijn luidspreker het niet doet. Hij speelt geen mp3 af en beltonen op profiel normaal ook niet... kan ik deze aanzetten of is die echt kapot? hij doet het wel met headset, maar trek ik die dan uit... niks

ideeën??
Heb ik eens gehad ook met mijn oude telefoon(headset via kabel) Mijn telefoon bleef toen op het headset profiel staan...Er zat een pootje gebogen ofzo...Heel gedoe geweest om dat in orde te krijgen...Je kan wellicht eens kijken of dit het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowmanappie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:36:
Ik heb hem met de kapotte pixel wel nog een paar keer aan en uit gezet en ook de accu eruit gehaald etc. etc. hij deed het pas sinds in de lader erin stopte... misschien dat het een soort van los contactje o.i.d. was dat door wat extra stroom het weer deed, maar zoiets is natuurlijk niet blijvend. Ik zal vandaag (koopzondag in heerlen ;)) of morgen even langsgaan en mijn verhaal doen.
Even een heel ander vraagje, ik zoek nog een micro-sd geheugenkaart, heeft iemand tips waar ik deze goedkoop kan kopen. Moet ik hiervoor bij mediamarkt zijn of juist niet? waar moet ik op letten en hoe zit het met zogenaamde SDHC kaartjes die 4GB of meer zijn, is dat iets, of niet?
Naar mijn weten is een dode pixel, een dode pixel, ik denk dat windows een bugje heeft gehad of dat er inderdaad iets los zit in het apparaat. Overigens denk ik dat de telefoon dit zal blijven doen aangezien iemand op marktplaats de telefoon echt niet voor niets zomaar verkoopt, maar dat zegt mijn gevoel. Het lijkt me dan ook verstandig om wel naar de winkel te gaan.
Zelf heb ik een 8gb sandisk SDHC kaartje erin zitten en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die man verkocht de telefoon, omdat hij altijd nokia gehad had en niet overweg kwam met het besturingssysteem. Diegene was best te vertrouwen had ik zo het idee. Ik denk niet dat hij dat opzettelijk gedaan heeft.
Mijn vraag aan jullie is of jullie een goede oplossing weten. Het luidsprekertje op de achterkant is dus uitgeschakeld of gewoon echt kapot. Mijn vocierecordings doen het niet en MP3 ook niet. Ik heb al een reset gedaan (die waar je 1234 moet intoetsen) om te kijken of het daaraan lag... maar ook niet dus.
Ik heb met HTC gebeld en die komen morgen in de loop van de dag het toestel halen aan de deur en brengen hem meteen nadat die gerepareerd is weer terug (wel uitmuntende service dus!!!!) mocht iemand nou een goed idee hebben om het te verhelpen dan is dat wel makkelijk, dan kan ik ze nog afbellen. En anders ben ik hem 10 dagen kwijt, maargoed, als alles het weer doet is het goed. Ook heb ik gevraagd of ze willen kijken naar de pixel en dit zouden ze zonder problemen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertijd van de S730 is opgelopen tot gemiddeld drie week. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:02:
[...]

raar...
doet het goed bij mij..
ik heb alleen geen wav file ingesteld...het ging mij alleen om het knipperen van het ledje.
had je wel het andere progje gedeinstalleerd?
Mijn fout, doet het bij mij ook. Nu zie ik het pas. Het lampje gaat van groen naar oranje knipperen bij een gemiste oproep. Omdat ik veel ongelezen mails had viel me aanvankelijk het verschil niet op, ik laat hem nu niet meer naar mails kijken.

Het wav-je afspelen interesseerde me aanvankelijk ook niet. Is misschien toch wel handig, ik laat hem eens even zo staan.

Terugkomen op de mails: hoe kun je in 1 keer al je mails als 'gelezen' zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:09:
die man verkocht de telefoon, omdat hij altijd nokia gehad had en niet overweg kwam met het besturingssysteem. Diegene was best te vertrouwen had ik zo het idee. Ik denk niet dat hij dat opzettelijk gedaan heeft.
Mijn vraag aan jullie is of jullie een goede oplossing weten. Het luidsprekertje op de achterkant is dus uitgeschakeld of gewoon echt kapot. Mijn vocierecordings doen het niet en MP3 ook niet. Ik heb al een reset gedaan (die waar je 1234 moet intoetsen) om te kijken of het daaraan lag... maar ook niet dus.
Ik heb met HTC gebeld en die komen morgen in de loop van de dag het toestel halen aan de deur en brengen hem meteen nadat die gerepareerd is weer terug (wel uitmuntende service dus!!!!) mocht iemand nou een goed idee hebben om het te verhelpen dan is dat wel makkelijk, dan kan ik ze nog afbellen. En anders ben ik hem 10 dagen kwijt, maargoed, als alles het weer doet is het goed. Ook heb ik gevraagd of ze willen kijken naar de pixel en dit zouden ze zonder problemen verhelpen.
Gewoon laten ophalen, met een beetje geluk krijg je een heel nieuw toestel of anders komen ze misschien nog andere dingen tegen die niet naar behoren functioneren die ze meteen repareren. Zeker omdat je hem tweedehans hebt kan een service beurtje geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is inmiddels weer leverbaar bij pdashop...

http://www.pdashop.nl/product/46007/htc-s730.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog te twijfelen. Heb nu een MDA Vario en wil graag een nieuw toestel. De S730 heeft een veel handzamer formaat maar heeft geen touchscreen. De TyTn II heeft wel een touchscreen maar is groter en heeft afschuwelijke videoproblemen. Ga ik het touchscreen missen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
Aangezien de S730 dezelfde chipset van Qualcomm gebruikt als de TyTN 2 heeft deze telefoon dus ook het videodriver probleem ;)

http://htcclassaction.org/devices.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know, maar met een smartphone ga ik geen video kijken op dat formaat beeld. Bij de S730 vind ik het dus niet zo erg. Bij de TyTn echter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouns
Tsja,... had het even behoorlijk gehad met het leveringsprobleem van de s730. Zit al sinds 3 januari te wachten (en die KPN abo loopt al te tellen). Heb dus gisteren even de distributeur in Nederland (Dangaard) gebeld. Blijkt idd dat zij vandaag een containertje van die s730 hebben binnengekregen. Naar verwachting zouden ze nog dezelfdedag worden geshipped naar de meeste retailers. En ja hoor ;-) Vanochtend het blijde bericht dat die ondeweg is.

Overigens ook alvast een klacht bij HTC aangemeld... tenslotte is de kans 99,999% dat ook bij deze nieuwe shipment het memory leakage probleem nog niet is opgelost. Kreeg een mail dat er aan gewerkt werd. Wel (heel netjes) ook voorzien van een telefoonnummer als ik nog meer vragen had. Gebeld en zonder wachttijd direct doorverbonden. En... de techie wist dus weer nergens van. zo van "Bij mij is dit probleem nog niet gemeld en als dat gebeurd wordt er door ons altijd snel aan een oplossing gewerkt". Afwachten dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:21:
I know, maar met een smartphone ga ik geen video kijken op dat formaat beeld. Bij de S730 vind ik het dus niet zo erg. Bij de TyTn echter....
Het gaat om het principe dat er een product geleverd wordt dat niet eens maximaal gebruikt kan worden omdat ze te laks waren om eventjes een fatsoenlijke driver in elkaar te hengsten. En dit overigens nog steeds weigeren te doen omdat het functioneert en dat volgens HTC al hun verplichtingen jegens de consument vervuld.

Net zoals dat memoryprobleem trouwens, dat blijft ook maar duren. Het toestel is gewoon top, ik vind het alleen zo jammer dat HTC zich niet fatsoenlijk inzet voor haar consumenten. Het toestel had nog veel beter kunnen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouns
Is natuurlijk frustrerend dat je het allernieuwste koopt en al bij voorbaat weet dat er in potentie alweer veel betere toestellen op de markt zullen komen (chipset is tenslotte al tot veel meer in staat). Volgens mij is dat op zichzelf een grotere frustratie dan die video playback ellende zelf. Laten we eerlijk zijn: een film(pje) bekijken op een scherm van krap 5 bij 3 centimeter is al niet ideaal.

Die memory problemen zijn echter wel een groot probleem. Je koopt zo'n toestel om te multitasken en als dat dan niet kan had je net zogoed een oude Nokia baksteen kunnen kopen op marktplaats (ok, ik overdrijf ;-). Over response tijd in communicatie van HTC kan ik echter nog niet klagen. Het toestel ligt sinds december in de schappen en een patch wereldwijd uitrollen zal meer voeten in aarde hebben dan menigeen zich kan indenken. Elke vorm van communicatie vóór het überhaubt uitbrengen van een RIOM upgrade is altijd een dissappointment. Denk dat we gewoon effe geduld moeten hebben. Meanwhile is dit toestel alweer VEEL beter dan zijn voorganger.

Vraagje: weet iemand of de zg. page pool van de s730 niet te hoog staat? Op Modaco las ik dat memory problemen van de HTC Touch en T-Mobile Wing (niet wingS dus) hiermee snel waren verholpen... Anyone?

[ Voor 13% gewijzigd door mbrouns op 30-01-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:48
Ik heb net met HTC gebeld en de goede man aan de phone vertelde me dat er aan een update word gewerkt voor de mem leak en de video problemen maar dat het nog wel effen kan duuren sinds veel mense niet hun phone naar hun sturen ter reparatie.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen...Mooi toestel, eerste indruk is goed. Ook alle instellingen eenvoudig te vinden, en google maps werkt ook erg mooi.

Alleen een ding, bij email kan ik kiezen voor POP3 of outlook.(in wm6 dus)

Wat is concreet het verschil? Ze halen beiden toch mail op en versturen dit ook...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:47:
[...]

Moet her perse zo? Als ik nl kies voor profiel STIL is het wel over...

edit: nevermind heb het al gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:20:
[...]

naam progje:

DontForget 2
link:

http://www.modaco.com/ind...e=downloads&showfile=2038
Dat is geen freeware is het wel? Als ik op de site kijk, kost het 15dollar ofzo na 15 dagen...
Klopt dat?

Verder, moet je altijd deze app runnen om het led te laten veranderen van kleur? Of is het een registry hack 'skin' en kan je na het instellen, deze app weer verwijderen en werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:52:
[...]

Dat is geen freeware is het wel? Als ik op de site kijk, kost het 15dollar ofzo na 15 dagen...
Klopt dat?

Verder, moet je altijd deze app runnen om het led te laten veranderen van kleur? Of is het een registry hack 'skin' en kan je na het instellen, deze app weer verwijderen en werkt het
het staat bij modaco onder freeware...dus ik neem aan dat dat zo is.
ik ben ook niets vreemds tegengekomen tijden de installatie.
Verder is het een progje (onder startmenu ) dat je later nog kan aanpassen/deinstalleren.
Het start automatisch mee op bij het aanzetten van je HTC....ik heb er geen last van want het is een erg licht programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbrouns schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:25:

Vraagje: weet iemand of de zg. page pool van de s730 niet te hoog staat? Op Modaco las ik dat memory problemen van de HTC Touch en T-Mobile Wing (niet wingS dus) hiermee snel waren verholpen... Anyone?
En waar kan ik de info over de 'page pool' vinden?
Want wachten op die update van HTC is ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:11:
[...]

het staat bij modaco onder freeware...dus ik neem aan dat dat zo is.
ik ben ook niets vreemds tegengekomen tijden de installatie.
Verder is het een progje (onder startmenu ) dat je later nog kan aanpassen/deinstalleren.
Het start automatisch mee op bij het aanzetten van je HTC....ik heb er geen last van want het is een erg licht programma.
Ik zie het al, op de modaco site is het nog de 'oude' versie. Op de site van de ontwikkelaar heb je de betaalde versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag: Ik vind sneltoetsen erg handig. Ik weet dat ik een bepaalde toets een functie kan meegeven. Echter is het iemand gelukt een toest een bepaald profiel te geven? BIJV cijfer 6 constant indrukken-->profiel stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:26:
Andere vraag: Ik vind sneltoetsen erg handig. Ik weet dat ik een bepaalde toets een functie kan meegeven. Echter is het iemand gelukt een toest een bepaald profiel te geven? BIJV cijfer 6 constant indrukken-->profiel stil?
Ik zou het neit weten. Staat dat neit gewoon in de handleiding die je bij de mobiel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:39:
[...]

Ik zou het neit weten. Staat dat neit gewoon in de handleiding die je bij de mobiel krijgt?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Moet her perse zo? Als ik nl kies voor profiel STIL is het wel over...

edit: nevermind heb het al gedaan :)
Dat doe ik dus ook. Als je t via de mobileregisteryeditor doet (zoals in de quote die jij aanhaalt) moet je dat iedere keer doen als je je toestel opnieuw hebt opgestart. Gezien het memory-leaken is dat dus vrij vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:26:
Volgens mij is dat niet mogelijk. Maar als je op de aan-/uitknop van je toestel drukt kun je meteen van profiel wisselen. Verder staat er bij sommige skins een mogelijkheid hiervan op het basisscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:51:
[...]

De Belcompany bij mij in de stad hebben ook al een aantal in backorder staan. Hebben de Japanners een container achter gehouden ofzo. :P
Gisteren is hij al binnen gekomen! Heel fijn telefoontje, beste wat ik tot nu toe heb gebruikt. Enige minpuntje is dat geheugen probleem..
gwystyl schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:18:
[...]

kijk eens naar oxios closeapps, die maakt geheugen weer vrij. Op mijn MDA Compact III (HTC P3300) heb ik hem in een custom ROM zitten. Daarin zit ook HButton, waarmee je meerdere programma's aan een hardwaretoets kan toewijzen. Ik heb dus 'alles sluiten' en 'oxios hibernate' aan een toets toegewezen zodat ik volgelopen geheugen weer vrij kan maken.
Op xda-developers staat ook een topic met cabs van programma's die in veel roms voorkomen trouwens... daarin kan je veel leuke/handige softwaren vinden
En HButton werkt natuurlijk niet op een smartphone.

Iemand een idee hoe je een programmatje (Oxios in dit geval) aan een knop kan toekennen?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:31:
[...]
Iemand een idee hoe je een programmatje (Oxios in dit geval) aan een knop kan toekennen?
Eerder in het topic is dit probleem ook aan bod geweest. Vooralsnog is het niet mogelijk om dit op een eenvoudige manier als een sneltoets te gebruiken. Zelf heb ik Facade gedownload (een programa dat op een van de vorige pagina's besproken is) daarbij krijg je een snelkiesbalk waar je zelf programma's aan toe kunt wijzen, waaronder Oxios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
Heeft iemand de HTC als wireless webcam a/d praat gekregen?

[ Voor 16% gewijzigd door een moderator op 04-02-2008 11:14 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouns
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:15:
[...]

Eerder in het topic is dit probleem ook aan bod geweest. Vooralsnog is het niet mogelijk om dit op een eenvoudige manier als een sneltoets te gebruiken. Zelf heb ik Facade gedownload (een programa dat op een van de vorige pagina's besproken is) daarbij krijg je een snelkiesbalk waar je zelf programma's aan toe kunt wijzen, waaronder Oxios.
Haha. Dit lukt wel en ook nog heel eenvoudig ! Heb zelf DE manier gevonden om dat start menu enorm goed te tweaken en ook sneltoetsen en shortcuts voor verschillende applicaties toe te wijzen (ZELFS de java toepassingen!). Zie hieronder allesi n X stappen

Menu beter organiseren
1. Download Resco explorer (eval versie voor 30 dagen is prima for now)
2. Ga naar Windows/Start menu en maak hierin een aantal folders aan:
in mijn geval (communicatie, internet, multimedia, office, games en utilities)
3. Cut en paste alle shortcuts die in de Start menu folder staan in deze folders
Let op: de meeste links zijn read-only. Breng daartoe selectiebalk op deze
shortcut zetten '5' intoetsen en readonly uit zetten... DAARNA pas cut-pasten.
4. Vervolgens Regedit downloaden en installeren
5. Ga nu naar \HK CurrentUser\Software\Microsoft\Shell\StartMenu
Klik op Values en daarna op GridView.
Verander waarde 0 (=gridview) in 1 (listview)
Klaar! Je startmenu is nu VEEL sneller en alle apps zijn in 2 clicks te benaderen ipv 6 keer die 'more' butten te moeten klikken.

Sneltoetsen toewijzen aan programma's
1. Ga met Start-toets naar menu en "highlight" het gewenste progamma (niet opstarten dus)
2. Klik nu op menu toets
3. Selecteer '1' (snelkeuzenr toevoegen) en volg instructies in scherm
4. Ga nu naar bv homescreen en houdt de betreffende sneltoets ca 3 sec ingedrukt

Java - app shorcuts maken?
Kijk daartoe hier voor een goede en werkende tutorial!

Suc6 ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door mbrouns op 04-02-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:15:
[...]

Heb beide progjes (Facade 1.4.1 en Oxios) zojuist geïnstalleerd en werkt prima! _/-\o_
Misschien iets om op te nemen in de topic start? Tot nu toe denk ik de beste en snelste manier om het memory-leaken te tackelen. Je hoeft met Oxios je S730 in principe niet meer opnieuw op te starten om weer geheugen vrij te krijgen en kunt dus ook met mobileregisteryeditor die (idd erg irritante) toon aanpassen die je hoort als je iemand belt in profiel 'normaal'. Bij opnieuw opstarten moest je dat namelijk telkens herhalen. Heb die €12,95 voor Facade wel over voor dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:14:
[...]

Heb van de week mijn S730 ontvangen. Tot nu toe een top apparaat. Heb TomTom 5.2 geinstalleerd en werkt prima, maar krijg alleen niet mijn BT GPS in TomTom werkende. Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:43:
[...]

Heb van de week mijn S730 ontvangen. Tot nu toe een top apparaat. Heb TomTom 5.2 geinstalleerd en werkt prima, maar krijg alleen niet mijn BT GPS in TomTom werkende. Iemand tips??
Schakel je GPS-muis in en schakel bluetooth in. Ga op het Comm Manager menu vervolgens naar: Instellingen -> 2 Bluetooth -> 1 Bluetooth

Als je hier andere GPS apparatuur tussen hebt staan, verwijder deze dan. Gebruik vervolgens 'Nieuw app. toevoegen'

Als het allemaal goed gaat komt dan inderdaad een GPS-muis tevoorschijn genaamd 'BT GPS'. Volgens mij kwamen er na het detecteren nog een aantal keuzes aan bod, maar deze spreken voor zich.

Start vervolgens TomTom op en zie daar een werkende GPS. Je moet er wel rekening mee houden dat je GPS-muis niet afgeschermd is. Als hij niet direct reageert dan moet je gewoon even een bestemming invoeren om naar toe te navigeren. Bovendien duurt het soms eventjes voordat hij een signaal ontvangt, dus heb eventjes geduld als het niet in een flits werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightcrow schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:39:
[...]

Heb beide progjes (Facade 1.4.1 en Oxios) zojuist geïnstalleerd en werkt prima! _/-\o_
Misschien iets om op te nemen in de topic start? Tot nu toe denk ik de beste en snelste manier om het memory-leaken te tackelen. Je hoeft met Oxios je S730 in principe niet meer opnieuw op te starten om weer geheugen vrij te krijgen en kunt dus ook met mobileregisteryeditor die (idd erg irritante) toon aanpassen die je hoort als je iemand belt in profiel 'normaal'. Bij opnieuw opstarten moest je dat namelijk telkens herhalen. Heb die €12,95 voor Facade wel over voor dit alles.
Ik heb dit als volgt opgelost. De profielen zijn xml bestanden welke bij het selecteren ervan een update in de registry doen. Zodra je dus van profiel wisselt komt het piepje idd weer terug. Vreemd genoeg niet in het profiel Silent. In dit profiel zit een setting verwerkt (type="CallStart") die je niet met je profiel editor kunt bewerken. Ik heb het profiel Silent.prof.xml op mijn s730 gekopieerd van de folder \Application data\Profiles naar de folder \Application data. Daarna de bestandsnaam aangepast naar het profiel waarvan ik niet meer wil dat dit piepje terugkomt, bv Normal.prof.xml. Vervolgens dit bestand teruggekopieerd naar de Profile folder en de bestaande overschreven. Tot slot via de editor de juiste settings gedaan voor dit profiel. Nu hoef je bij het wisselen niet meer de registery aanpassing te doen, het profiel doet dit nu voor je en het piepje blijft weg, zelf na herstart. Bij een harde reset zul je dit echter wel opnieuw moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik meerdere afspraken in mijn beginscherm kan krijgen.

alvast dank,

Isa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HTC S730 UK nu een week, maar nu werkt bij mijn de live messenger niet via gprs of wifi. Ik heb wel veel gelezen hier over het oude Vodafone probleem.. maar ik zit op t-mobile en via wifi doet die het dus ook gewoon echt niet. Maar ik kan dus wel weer gewoon internetten via de explorer en dus via de webmessenger inloggen.

Ik heb microsoft gemaild hier over en krijg ik dus een standaard mail terug.. over de procedure om me paswoord op te vragen, dus ja das ook niet bepaald goede service.

Samengevat probleem:
MSN/Live messenger geeft de melding paswoord/gebruikersnaam onjuist via gprs en wifi.

Via explorer via wifi en gprs gewoon internet verbinding en via webmessenger gewoon msn.

Ik heb de HTC S730 UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:54:
Ik heb de HTC S730 UK nu een week, maar nu werkt bij mijn de live messenger niet via gprs of wifi. Ik heb wel veel gelezen hier over het oude Vodafone probleem.. maar ik zit op t-mobile en via wifi doet die het dus ook gewoon echt niet. Maar ik kan dus wel weer gewoon internetten via de explorer en dus via de webmessenger inloggen.

Ik heb microsoft gemaild hier over en krijg ik dus een standaard mail terug.. over de procedure om me paswoord op te vragen, dus ja das ook niet bepaald goede service.

Samengevat probleem:
MSN/Live messenger geeft de melding paswoord/gebruikersnaam onjuist via gprs en wifi.

Via explorer via wifi en gprs gewoon internet verbinding en via webmessenger gewoon msn.

Ik heb de HTC S730 UK
Aan dit probleem kun je zelf niet zoveel doen, dit is, zoals je zelf al aangeeft, al een tijdje gaande. Je kunt wel verschillende vervangende MSN applicaties downloaden en installeren, sommige werken nog fijner dan het MSN programma zelf. Zelf heb ik een tijdje 'Slick' gebruikt, gewoon even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Laatst online: 10-09 19:07
Ik zit er zelf ook heel erg aan te denken om dit toestel aan te schaffen. Ik heb hem vanmiddag in de winkel zien liggen en de S710 vast kunnen houden, want de S730 lag alleen maar achter glas.

Alleen lees ik weer ergens anders dat je gewoon elke dag je batterij moet opladen. Sommige vinden dit geen probleem, maar ik wel. Althans, laat ik het anders zeggen, ik heb niet elke avond de mogelijkheid om hem op te laden en vergeten zal ik het dan ook wel zo af en toe.

Hoeveel dagen kunnen jullie de telefoon gebruiken als je een paar keer per dag je email checkt, en bijna geen foto's maakt of muziek luistert (is de muziek trouwens beetje mooie kwaliteit?) ?

Bedankt alvast!
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste