Aan alle eisen kan hij voldoen, ik heb ook voor deze gekozen voor de normale nummerieke toesten die je bij een touchscreen niet hebt. IK laat hem elke vijf minuten pollen bij mijn emailserver. Er zit een schuifbare qwerty toestenbord onder. Alleen de standby tijd is slecht, maar kan ondervangen worden door een automatisch lock programma die het display na 30 seconden helemaal uitzet. Tsja UMTS en een volledig kleurendisplay heeft nu eenmaal een hoop energie nodig.BugBoy schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:41:
Ik wil de S730 ook wel hebben, want na 4 jaar een Nokia 6310i is die toch echt opNu is het grote voordeel van mijn Nokia de enorme standby tijd. Ik bel erg veel en ik heb geen zin om tijdens de dag het ding aan de lader te moeten hangen. Nu ben ik daar wel een beetje bang voor als ik de matige standby tijd ziet (die al nergens op slaat).
Ik heb de volgende eisen:Daardoor kwam ik op de S730 uit, maar ik ben bang dat het ding meer aan de lader hangt dan er af. Kan iemand mij gerust stellen of moet ik op zoek naar wat anders?
- IMAP client om altijd mijn e-mail te hebben. Kan die eigenlijk elke 15 minuten pollen?
- Live Messenger connectivity.
- Normale telefoonfunctionaliteit met numerieke toetsen (geen soft-key).
- QWERTY toetsenbord voor SMS, Messenger en e-mail.
Moeite waard om te kopen. Heb zelf nog 2 extra batterijen besteld op ebay,,, zullen dan wel niet echt zijn. Maar heb er vrij goede ervaringen mee!BugBoy schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:41:
Ik wil de S730 ook wel hebben, want na 4 jaar een Nokia 6310i is die toch echt opNu is het grote voordeel van mijn Nokia de enorme standby tijd. Ik bel erg veel en ik heb geen zin om tijdens de dag het ding aan de lader te moeten hangen. Nu ben ik daar wel een beetje bang voor als ik de matige standby tijd ziet (die al nergens op slaat).
Ik heb de volgende eisen:Daardoor kwam ik op de S730 uit, maar ik ben bang dat het ding meer aan de lader hangt dan er af. Kan iemand mij gerust stellen of moet ik op zoek naar wat anders?
- IMAP client om altijd mijn e-mail te hebben. Kan die eigenlijk elke 15 minuten pollen?
- Live Messenger connectivity.
- Normale telefoonfunctionaliteit met numerieke toetsen (geen soft-key).
- QWERTY toetsenbord voor SMS, Messenger en e-mail.
aanrader!
Verwijderd
ik zit met een groot probleem of ik ga voor de tytn of voor de s730. In principe voor dezelfde prijs beide, alleen zit ik met de tytn bij t-mobile en met de s730 bij kpn. Verschil is dat ik bij kpn twee keer zoveel beltegoed heb, wat voor mij de keuze erg moeilijk maakt.
Ik vraag me af zijn de extra's zoals touch screen echt handig, want de s730 spreekt mij meer aan. Vooral vanwege het formaat. en de normale numerieke toesten er nog ibj.
Ik vraag me af zijn de extra's zoals touch screen echt handig, want de s730 spreekt mij meer aan. Vooral vanwege het formaat. en de normale numerieke toesten er nog ibj.
Verwijderd
Qua specs zijn er eigenlijk niet zoveel verschillen:
TyTN2 heeft 124 RAM, de S730 64
Verder is de camera van de TyTN2 1MP beter en heeft deze een touchscreen.
Zelf had ik voor mijn S730 een SE M600I, deze heeft een touchscreen. Het heeft zo wel z'n voordelen, maar gebruikte eigenlijk vaker gewoon de toetsen en knoppen om het apparaat. Verder ging op den duur de houder van het pennetje kapot en dan bedien je de touchscreen alleen nog met je vingers, waardoor je een hoop functies niet eens meer gebruikt. (Ik althans niet
)
Nu de S730 een tweetal weken in gebruik en ben er zeer enthousiast over, ik vind het persoonlijk ook wel erg gemakkelijk dat je ook zonder het apparaat te openen een smsje kunt maken en versturen. Zoals al vaker gezegd is: alleen de batterijduur is slecht. Maar goed, hierbij is natuurlijk ook een deel gebruik in spel, als je heel de dag met HSDPA, WiFi en Bluetooth aan loopt, dan gaat het natuurlijk wat snel.
TyTN2 heeft 124 RAM, de S730 64
Verder is de camera van de TyTN2 1MP beter en heeft deze een touchscreen.
Zelf had ik voor mijn S730 een SE M600I, deze heeft een touchscreen. Het heeft zo wel z'n voordelen, maar gebruikte eigenlijk vaker gewoon de toetsen en knoppen om het apparaat. Verder ging op den duur de houder van het pennetje kapot en dan bedien je de touchscreen alleen nog met je vingers, waardoor je een hoop functies niet eens meer gebruikt. (Ik althans niet
Nu de S730 een tweetal weken in gebruik en ben er zeer enthousiast over, ik vind het persoonlijk ook wel erg gemakkelijk dat je ook zonder het apparaat te openen een smsje kunt maken en versturen. Zoals al vaker gezegd is: alleen de batterijduur is slecht. Maar goed, hierbij is natuurlijk ook een deel gebruik in spel, als je heel de dag met HSDPA, WiFi en Bluetooth aan loopt, dan gaat het natuurlijk wat snel.
Kun je me vertellen welk progje een automatisch lock programma die het display na 30 seconden helemaal uitzet heet?
MichelJ schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:04:
[...]
Aan alle eisen kan hij voldoen, ik heb ook voor deze gekozen voor de normale nummerieke toesten die je bij een touchscreen niet hebt. IK laat hem elke vijf minuten pollen bij mijn emailserver. Er zit een schuifbare qwerty toestenbord onder. Alleen de standby tijd is slecht, maar kan ondervangen worden door een automatisch lock programma die het display na 30 seconden helemaal uitzet. Tsja UMTS en een volledig kleurendisplay heeft nu eenmaal een hoop energie nodig.
Verwijderd
ik heb de HTC S730 nu ook alleen kom ik de volgende dingen tegen
- hoe krijg ik T9 eraf
- het memory probleem (waar ik overigens een mailtje naar HTC ga sturen)
Verder leuk toestel maandag gaat mn abo in en dan even stoeien met push mail
- hoe krijg ik T9 eraf
- het memory probleem (waar ik overigens een mailtje naar HTC ga sturen)
Verder leuk toestel maandag gaat mn abo in en dan even stoeien met push mail
bij de S710 is het FN-Space om de T9 eraf te krijgen
[ Voor 39% gewijzigd door Amien90 op 22-12-2007 21:24 ]
Verwijderd
thx heeft al iemand een reactie van HTC gehad over het memory probleem ?Amien90 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:23:
bij de S710 is het FN-Space om de T9 eraf te krijgen
Heb de 730 ook sinds gisteren maar krijg het nog niet helemaal voor elkaar :
Ik heb Skype proberen te installeren maar kriijg een foutmeldning dat Skype (voor pocket PC) niet geinstallerd kan worden??
Probeer het opnieuw om Skype op de storagecard te installeren maar krijg dezelfde foutmelding?
Ook heb ik geprobeerd om het programma rechtstreeks op de storagecard te kopieren en daarna te installeren maar krijg dan de foutmelding dat het geen windows CE toepassing is?
Tevens heb ik nog een klein programmatje dat ik heb draaien op mijn gewone pc, het is een progje om om te rekenen tussen metrisch en Us waarden en dat gebruik ik nog wel eens, hierbij krijg ik dezelfde melding.
kan ik het progje toch gebruiken??
Laatste vraag :
Mijn oude telefoon is een 6310I met een zeer slecht werkende bleutooth versie V5.10.
Ik heb hier heel veel telefoonnummer ed in zitten die ik dus graag in de HTC wil hebben hoe doe ik dat het snelst??
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Erik.
Ik heb Skype proberen te installeren maar kriijg een foutmeldning dat Skype (voor pocket PC) niet geinstallerd kan worden??
Probeer het opnieuw om Skype op de storagecard te installeren maar krijg dezelfde foutmelding?
Ook heb ik geprobeerd om het programma rechtstreeks op de storagecard te kopieren en daarna te installeren maar krijg dan de foutmelding dat het geen windows CE toepassing is?
Tevens heb ik nog een klein programmatje dat ik heb draaien op mijn gewone pc, het is een progje om om te rekenen tussen metrisch en Us waarden en dat gebruik ik nog wel eens, hierbij krijg ik dezelfde melding.
Laatste vraag :
Mijn oude telefoon is een 6310I met een zeer slecht werkende bleutooth versie V5.10.
Ik heb hier heel veel telefoonnummer ed in zitten die ik dus graag in de HTC wil hebben hoe doe ik dat het snelst??
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Erik.
Verwijderd
Het lukt mij op de een of andere manier niet om de Adapt AD-300 Bluetooth GPS-ontvanger aan TomTom Navigator 6 te koppelen. De S730 heeft de Adapt wel in de Bluetoothlijst opgenomen, maar wel met een ? in een geel rondje ervoor. Hoort dit? En moet je "seriële poort" aanvinken of niet? In TomTom moet ik vervolgens een com-poort selecteren, maar er is geen mogelijkheid tot aanwijzen en selecteren van een com-poort, ook niet met een programma als SPHelper. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat TomTom mijn GPS-muis tóch ziet en zodoende functioneert?Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:53:
alleen t9 is gewoon nog steeds engels, maar met het type met de qwerty heb je daar geen last van,heeft iemand al een prog gevonden om elk programm afsluit als je er uit gaat,dat zou de memory leak verhelpen,er is er wel een voor wm 6 ppc maar nog geen verzie voor wm 6 sp gevonden,mischien ook handig om relaxte proggies te posten hier!
voor tomtom heb ik de SP verzie die herkent dat er geen interne GPS is daarom voor €55 een adapt 300 besteld echt een goed apparaat 30 uur op 1 accu(heeft een nokia 6230 accu,waar ik er een stuk of wat van heb,werk bij een nokia service point,dus heb zo wat reserve in de auto liggen )
dat werkt soepel,nu alleen nog wachten op een goede auto houder...
voor je eerste vraag: Kijk eventjes hier: http://www.skype.com/intl/en/download/skype/windowsmobile/ Je moet de smartphone versie hebben. Tegenwoordig heet het Windows Mobile Standaard, vroeger smartphone.Activate schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:31:
Heb de 730 ook sinds gisteren maar krijg het nog niet helemaal voor elkaar :
Erik.
[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 24-12-2007 11:11 ]
Verwijderd
Ik heb eerst gewoon mijn GPS muis via bt gekoppeld en daarna tt opgestart,hou hier wel rekening mee dat ik tt5 smartphone gebruik,die dus speciaal is ontwikkeld voor deze type phones,tt6 niet,ik krijg alleen de keuze uit de tt bt ontvanger en een ander algemeen type en dat werk gelijk.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:58:
[...]
Het lukt mij op de een of andere manier niet om de Adapt AD-300 Bluetooth GPS-ontvanger aan TomTom Navigator 6 te koppelen. De S730 heeft de Adapt wel in de Bluetoothlijst opgenomen, maar wel met een ? in een geel rondje ervoor. Hoort dit? En moet je "seriële poort" aanvinken of niet? In TomTom moet ik vervolgens een com-poort selecteren, maar er is geen mogelijkheid tot aanwijzen en selecteren van een com-poort, ook niet met een programma als SPHelper. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat TomTom mijn GPS-muis tóch ziet en zodoende functioneert?
ik las ergens anders de vraag of ik maps had bijgekocht,het antwoord is nee,deze verzie bezit benelux en west eur. dus dat is zat voor mij.
[...]
Ik heb Skype proberen te installeren maar kriijg een foutmeldning dat Skype (voor pocket PC) niet geinstallerd kan worden??[/quote]
de S730 is ook geen pocket pc maar een smartphone dus je hebt 3 verzies voor meer info zie:
http://www.microsoft.com/...ile/functieoverzicht.aspx
je hebt dus skype smartphone nodig staat op de site onder Skype 2.2 for Windows Mobile or Smartphone
Vodafone live werkt weer =D ?!
-edit:
te snel geoordeeld
-edit:
te snel geoordeeld
[ Voor 34% gewijzigd door jerryw00h op 24-12-2007 22:10 ]
Ik heb inmiddels ook de S730 gehaald. Ben tevreden, zit alleen een beetje in over de batterijduur, maar dat is persoonlijk. De vraag beantwoordend: ik had hiervoor een MDA Vario en vind nu zonder touchscreen het internetten niet minder. Je werkt nu alles met de pijltjes af ipv dat je scrolt met je pennetje en klikt. Ik vind het touchscreen geen gemis al weet ik niet waar je bang voor bent tijdens het internetten dat je je touchscreen zou missen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:15:
[...]
ik ben idd ook wel benieuwt of je het touchscreen niet mist....
Overigens bedankt allemaal voor de replies, hierdoor heb ik een goede keuze kunnen maken en weet ik welke progjes de telefoon nog beter maken.
Op de HTC site staat dat de S730 met UMTS langer standby staat dan met GSM....MichelJ schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:04:
[...]
Aan alle eisen kan hij voldoen, ik heb ook voor deze gekozen voor de normale nummerieke toesten die je bij een touchscreen niet hebt. IK laat hem elke vijf minuten pollen bij mijn emailserver. Er zit een schuifbare qwerty toestenbord onder. Alleen de standby tijd is slecht, maar kan ondervangen worden door een automatisch lock programma die het display na 30 seconden helemaal uitzet. Tsja UMTS en een volledig kleurendisplay heeft nu eenmaal een hoop energie nodig.
Dus wat je zegt klopt niet, of HTC heeft het verkeerd...
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ik heb gekeken op de HTC site, HTC beweert inderdaad met UMTS aan dat je telefoon langer op een accu standby staat. Bellen met UMTS kost wel meer energie dan GSM.Meauses schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:21:
[...]
Op de HTC site staat dat de S730 met UMTS langer standby staat dan met GSM....
Dus wat je zegt klopt niet, of HTC heeft het verkeerd...
Heren,
ik wil gmail op mijn HTC s730 lezen. Op de site van Gmail kun je een java plug in downloaden. Na de download meld de telefoon dat er iets mis is met een certificaat ( MIDlet(.jad).-13 )
Ik heb de FAQ gelezen maar kom er niet uit. Wie heeft de oplossing
ik wil gmail op mijn HTC s730 lezen. Op de site van Gmail kun je een java plug in downloaden. Na de download meld de telefoon dat er iets mis is met een certificaat ( MIDlet(.jad).-13 )
Je kunt in ieder geval wel via de gewone webmail-interface inloggen en je mail bekijken. Misschien dat je in outlook oid een imap aan kan maken waardoor je je gmails in outlook kan openen, maar dat weet ik niet.Dutchgixxer schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:38:
Heren,
Zo heb ik het in elk geval wel gedaan... En wanneer ik dan per sé een mailtje met plaatjes etc wil bekijken open ik de web interface inderdaad gewoon.snowmanappie schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:12:
[...]
Je kunt in ieder geval wel via de gewone webmail-interface inloggen en je mail bekijken. Misschien dat je in outlook oid een imap aan kan maken waardoor je je gmails in outlook kan openen, maar dat weet ik niet.
Verwijderd
Ik heb G-Mail als pop3 account ingesteld.
Op de site van g-mail pop3 activeren en dan op de s-730 gewoon instellen als de andere mail accounts.
Gaat perfect, echter heb ik ingesteld dat er om de 10 minuten naar mail gecheckt moet worden….en zodra die dat doet is alle mail die al binnen was op de htc weer weg.
Als ik later thuis met outlook check haal ik het daar weer binnen.
Dat is nog wel een beetje raar want dit gebeurt niet met mijn andere mail accounts.
Op de site van g-mail pop3 activeren en dan op de s-730 gewoon instellen als de andere mail accounts.
Gaat perfect, echter heb ik ingesteld dat er om de 10 minuten naar mail gecheckt moet worden….en zodra die dat doet is alle mail die al binnen was op de htc weer weg.
Als ik later thuis met outlook check haal ik het daar weer binnen.
Dat is nog wel een beetje raar want dit gebeurt niet met mijn andere mail accounts.
Verwijderd
Ik heb zelf de ervaring gehad dat bij mijn swap van de Qtek Vario naar de Nokia N73 een enorm verschil hoorde in de geluidskwaliteit tijdens het bellen(in de positfieve zin van het woord..).
Hoe zijn de ervaringen met de gesprekskwaliteit van dit toestel en hoe klinkt de handsfree functie?
Hoe zijn de ervaringen met de gesprekskwaliteit van dit toestel en hoe klinkt de handsfree functie?
Verwijderd
Had hier het zelfde, toen maar de engelse versie gedaan en die gaat prima!!Dutchgixxer schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:38:
Heren,
Je bedoelt de engelse versie van Google gmail ?Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:49:
[...]
Had hier het zelfde, toen maar de engelse versie gedaan en die gaat prima!!
Verwijderd
Doe het gewoon via IMAP, dan hoef je niets extra's te installeren. Werkt perfect!Dutchgixxer schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:38:
Heren,
Verwijderd
Sorry zal wat duidelijker zijn.Dutchgixxer schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:07:
[...]
Je bedoelt de engelse versie van Google gmail ?
Ga met je phone naar de gmail web interface versie.
voordat je inlogt kan je boven in je beeld "snellere Gmail" aanklikken
daarna klik je onderin je beeld op "English"
nu kom je op het punt dat je de engelse versie van Gmail kan downloaden, deze werkt bij mij prima
succes
Zojuist de mail verstuurd naar HTC klantenservice over het memory-leaken. De S730 staat niet in de lijst met telefoons waar je uit kunt kiezen (zie hier). De TyTNII ook niet trouwens of de Touch dual. Je kunt ook Vista niet opgeven als je besturingssysteem. Maar goed, we wachten af.
Heeft iemand al films op goede kwaliteit overgekregen naar de S730 via WMP 11? Mij lukt het namelijk niet op die manier. Films worden dan automatisch geconverteerd en zijn dan duidelijk voor een kleinere resolutie gemaakt dan 320x240. Vond op een HTC Touch-forum de link naar het programma SUPER, maar het lukt me niet daarmee avi-bestanden te converteren. Zal wel aan Vista liggen of aan de codecs. Gebruik nu VirtualDub maar moet nog even uitvinden hoe dat precies werkt.
Iemand al een andere manier gevonden?
Heeft iemand al films op goede kwaliteit overgekregen naar de S730 via WMP 11? Mij lukt het namelijk niet op die manier. Films worden dan automatisch geconverteerd en zijn dan duidelijk voor een kleinere resolutie gemaakt dan 320x240. Vond op een HTC Touch-forum de link naar het programma SUPER, maar het lukt me niet daarmee avi-bestanden te converteren. Zal wel aan Vista liggen of aan de codecs. Gebruik nu VirtualDub maar moet nog even uitvinden hoe dat precies werkt.
Bedankt voor de tip het werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:20:
[...]
Sorry zal wat duidelijker zijn.
Ga met je phone naar de gmail web interface versie.
voordat je inlogt kan je boven in je beeld "snellere Gmail" aanklikken
daarna klik je onderin je beeld op "English"
nu kom je op het punt dat je de engelse versie van Gmail kan downloaden, deze werkt bij mij prima
succes
Het bijwerken van de gmailmail acount is nu onder de Jave icoon terechtgekomen. Hoe kan ik een shortcut maken zodat de gmail bij de andere email acounts/berichten terecht komt ?
Met mijn Vario heb ik toen der tijd met pocketdivxencoder geloof ik prima divxjes geshrinkt naar 320x240 pixels en afgespeeld met tcpmp.nightcrow schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:04:
Zojuist de mail verstuurd naar HTC klantenservice over het memory-leaken. De S730 staat niet in de lijst met telefoons waar je uit kunt kiezen (zie hier). De TyTNII ook niet trouwens of de Touch dual. Je kunt ook Vista niet opgeven als je besturingssysteem. Maar goed, we wachten af.
weet iemand hoe je bestanden selecteert met de S730?
Met een touch ga je gewoon over enkele bestanden heen...
stel ik wil meerdere bestanden tegelijk kopieren naar een andere map. Hoe selecteer ik ze dan?
stel ik wil meerdere bestanden tegelijk kopieren naar een andere map. Hoe selecteer ik ze dan?
vanpeltje
Bedankt! Gebruik nu de beta-versie 0.3.96 van pocketdivxencoder (die je hier gratis kunt downloaden) en dat werkt prima icm de tcpmp (eveneens freeware). Misschien iets voor de TS? Lijkt me ook handig voor anderen namelijk.snowmanappie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:54:
[...]
Met mijn Vario heb ik toen der tijd met pocketdivxencoder geloof ik prima divxjes geshrinkt naar 320x240 pixels en afgespeeld met tcpmp.
Volgens mij kun je dat het beste doen via je pc met windows mobile apparaatcentrum. Met je S730 zelf kan het volgens mij alleen per bestand (door 'menu/bewerken/knippen of kopiëren') en kun je niet meerdere bestanden tegelijk selecteren. Maar misschien dat iemand anders hier wel iets voor weet?vanpeltje schreef op zondag 30 december 2007 @ 02:47:
ja precies, ik HOOP dat iemand er iets voor weet
...want dit is toch wel een beetje een nadeel
vanpeltje
Verwijderd
Met Resco Explorer kan je elk gewenst bestand selecterenvanpeltje schreef op zondag 30 december 2007 @ 02:47:
Verwijderd
vanpeltje bedoelt meerdere bestanden. Met een touchscreen kan je meerdere bestanden tegelijk selecteren. Hoe kun je dat dan doen met Resco Explorer? Want ik kan het niet vinden.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:33:
[...]
Met Resco Explorer kan je elk gewenst bestand selecteren
Verwijderd
Welke programma's gebruiken jullie voor het afspelen van *.avi? Ik heb de freeware divx en TCPMP, zoals Nightcrow zei, beide geprobeerd te installeren, meer beide gaven het bericht dat de file in kwestie niet bestemd was voor de telefoon.
Doe ik iets verkeerd of werken deze programma's gewoon niet op de S730?
Verwijderd
Als je Resco Explorer 2007 hebt dan kun je, als je in de boomsctuctuur zit, met " * " meerdere bestanden selecteren of deselecteren en daarna je keuze maken wat je er mee wilt doen.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:27:
[...]
vanpeltje bedoelt meerdere bestanden. Met een touchscreen kan je meerdere bestanden tegelijk selecteren. Hoe kun je dat dan doen met Resco Explorer? Want ik kan het niet vinden.
En idd met een stylus op een PPC gaat dit alles vele malen makkelijker.
Verwijderd
Welke heb je erop staan dan voor SP of voor PPC? Want voor de SP is alleen de 2005 versie te koop zie linkVerwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:53:
[...]
Als je Resco Explorer 2007 hebt dan kun je, als je in de boomsctuctuur zit, met " * " meerdere bestanden selecteren of deselecteren en daarna je keuze maken wat je er mee wilt doen.
En idd met een stylus op een PPC gaat dit alles vele malen makkelijker.
Verwijderd
Probeer deze eens, speciaal voor smartphones.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:22:
Welke programma's gebruiken jullie voor het afspelen van *.avi? Ik heb de freeware divx en TCPMP, zoals Nightcrow zei, beide geprobeerd te installeren, meer beide gaven het bericht dat de file in kwestie niet bestemd was voor de telefoon.
Verwijderd
hier is tie, hij zal waarschijnlijk niet veel anders zijn dan 2005 maar is toch echt Explorer 2007 ver. 6.15Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:15:
[...]
Welke heb je erop staan dan voor SP of voor PPC? Want voor de SP is alleen de 2005 versie te koop zie link
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 01:26 ]
Verwijderd
Ik heb iets verder gekeken bij purchase, want aan een 14 daagse trial heb je ook niet zoveel. En daar stond deze versie niet bij. (In ieder geval niet bij de nederlandse site om het te bestellen)Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:24:
[...]
hier is tie, hij zal waarschijnlijk niet veel anders zijn dan 2005 maar is toch echt Explorer 2007 ver. 6.15
Verwijderd
Ik heb deze versie gedownd van de site en daarna de key van Resco bemachtigd werkt hier primaVerwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:21:
[...]
Ik heb iets verder gekeken bij purchase, want aan een 14 daagse trial heb je ook niet zoveel. En daar stond deze versie niet bij. (In ieder geval niet bij de nederlandse site om het te bestellen)
Verwijderd
Top, dank u, deze werkt inderdaad wel. Nu stuit ik echter op het probleem dat hij geen geluid afspeelt bij een film, deze heb ik eerst geshrinkt met pocketdivxencoder.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:16:
[...]
Probeer deze eens, speciaal voor smartphones.
Verwijderd
Hallo, ik heb weer een ander probleempje. Op mijn S730 heb ik zonder problemen TomTom Mobile 5.200 (4450) geïnstalleerd. Deze werkt ook naar behoren. Alleen, iedere keer als ik TomTom opgestart (en ook weer netjes afsluit) het is het Energiebeheerschema (Start-Instellingen-Energiebeheer) in de war en dimt het achtergondlicht niet meer automatisch na de ingestelde tijd. Als ik Energiebeheer dan weer aanklik is alles weer in orde. Dit herhaalt zich iedere keer als ik TomTom gebruik. Wat is er aan de hand, en wat kan ik eraan doen? Bedankt voor de tips!
Verwijderd
Heb ook precies hetzelfde probleem, moet na TT het Energiebeheer opnieuw instellen voordat het scherm weer uitgaat. TT verandert het natuurlijk vanzelf zodat je niet naar een donker scherm aankijkt als je rijdt. Volgens mij is er geen oplossing voor dit probleem.
Lijkt me ook wel vervelend ja. Maar als je die TomTom gebruikt, dan gebruik je hem meestal in je auto en het is ook niet veilig om steeds het scherm aan te raken als je aan het rijden bent. Lijkt me niet dat daar een oplossing voor te vinden is, zal wel bewust zijn gedaan.
Mijn S730 komt ook morgen/over morgen binnen denk ik. Zaterdag naar Phonehouse geweest, moest worden verstuurd naar de winkel. Dus hoop dat ie misschien wel morgen binnen is.
Mijn S730 komt ook morgen/over morgen binnen denk ik. Zaterdag naar Phonehouse geweest, moest worden verstuurd naar de winkel. Dus hoop dat ie misschien wel morgen binnen is.
Verwijderd
aanraken ?? er zit geen touchscreen op een S730Djxl schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:22:
Lijkt me ook wel vervelend ja. Maar als je die TomTom gebruikt, dan gebruik je hem meestal in je auto en het is ook niet veilig om steeds het scherm aan te raken als je aan het rijden bent. Lijkt me niet dat daar een oplossing voor te vinden is, zal wel bewust zijn gedaan.
Heb je geen geluid wanneer je de kleinere avi-file op je PC bekijkt of alleen als je hem afspeelt op je S730? Als je op je PC ook geen geluid hebt, ligt het waarschijnlijk aan de codecs die je op je PC hebt staan. Het is aan te raden om de DivX-codec te installeren (als je dat nog hebt gedaan tenminste). Die kun je hier downloaden.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:06:
[...]
Top, dank u, deze werkt inderdaad wel. Nu stuit ik echter op het probleem dat hij geen geluid afspeelt bij een film, deze heb ik eerst geshrinkt met pocketdivxencoder.
Als je op je PC wel geluid hebt maar op je S730 niet, kan het zijn dat je het volume van je tcpmp harder moet zetten. Dit doe je door met de navigatie-button omhoog te klikken (naar beneden is volume down). Met links en rechts scroll je door de film. Misschien weet je dit al, maar bij mij duurde het even voordat ik door had hoe het geluid harder ging, vandaar.
drukken dan, wat jij wiltVerwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:42:
[...]
aanraken ?? er zit geen touchscreen op een S730

Verwijderd
Klopt ja, was er zelf al perongeluk achtergekomen hoe het werktnightcrow schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:25:
[...]
Heb je geen geluid wanneer je de kleinere avi-file op je PC bekijkt of alleen als je hem afspeelt op je S730? Als je op je PC ook geen geluid hebt, ligt het waarschijnlijk aan de codecs die je op je PC hebt staan. Het is aan te raden om de DivX-codec te installeren (als je dat nog hebt gedaan tenminste). Die kun je hier downloaden.
Als je op je PC wel geluid hebt maar op je S730 niet, kan het zijn dat je het volume van je tcpmp harder moet zetten. Dit doe je door met de navigatie-button omhoog te klikken (naar beneden is volume down). Met links en rechts scroll je door de film. Misschien weet je dit al, maar bij mij duurde het even voordat ik door had hoe het geluid harder ging, vandaar.

Weet iemand enkele sites voor mobiel waar ik TV kan kijken?
Of waar livestreams te krijgen zijn voor TV? Dat zou helemaal mooi zijn!
Ik heb er 1 voor radio.. en ik luister nu radio via umts met plezier
(tunin.fm)
Ik heb er 1 voor radio.. en ik luister nu radio via umts met plezier
vanpeltje
Verwijderd
Hoe gaat het eigenlijk bij jullie met de batterijduur?
Kun je een beetje degelijk radio luisteren of TV streamen zonder dat de batterij in een paar tellen op is? Zijn hier eigenlijk al goede oplossingen voor? Als ik MSN constant aan laat staan gaat de batterij misschien 10 uur mee, wat eigenlijk best kort is als je het mij vraagt.
Als iemand al een oplossing heeft gevonden om de batterijduur enigszins te verlengen zou ik die persoon zeer dankbaar zijn.
Kun je een beetje degelijk radio luisteren of TV streamen zonder dat de batterij in een paar tellen op is? Zijn hier eigenlijk al goede oplossingen voor? Als ik MSN constant aan laat staan gaat de batterij misschien 10 uur mee, wat eigenlijk best kort is als je het mij vraagt.
Als iemand al een oplossing heeft gevonden om de batterijduur enigszins te verlengen zou ik die persoon zeer dankbaar zijn.
Wie heeft de S730 in combinatie met een vodafone abonnement (en internet)?
Ik kan alle webpagina's bezoeken behalve live.vodafone.com (????)
laden duurt erg lang...
laden duurt erg lang...
vanpeltje
Verwijderd
Heb ook vodafone, kan ook niet op live.vodafone.com, krijg een melding dat het laden te lang duurt en dat de site de verbinding verbroken heeft...vanpeltje schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:00:
Wie heeft de S730 in combinatie met een vodafone abonnement (en internet)?
laden duurt erg lang...

In februari mag ik eindelijk van mijn Orange abonnement af en zit er nu over te twijfelen om over te stappen naar T-Mobile.
Met name voor het Pocket Totaal abo, zodat ik altijd en overal het internet op kan.
Daarbij wil ik zeer waarschijnlijk dit toestel aanschaffen, maar voordat ik dat doe heb ik een aantal vraagjes :
- hoe is de kwaliteit van de foto's ? (heb nu een MDA Vario en de kwaliteit is bagger).
- Ik las iets (al heb ik echt niet het hele topic doorgelezen) dat er een mogelijkheid bestaat om GPS te activeren. Is die mogelijkheid er al ?
Met name voor het Pocket Totaal abo, zodat ik altijd en overal het internet op kan.
Daarbij wil ik zeer waarschijnlijk dit toestel aanschaffen, maar voordat ik dat doe heb ik een aantal vraagjes :
- hoe is de kwaliteit van de foto's ? (heb nu een MDA Vario en de kwaliteit is bagger).
- Ik las iets (al heb ik echt niet het hele topic doorgelezen) dat er een mogelijkheid bestaat om GPS te activeren. Is die mogelijkheid er al ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
De foto's zijn wel beter dan de Vario, maar niet heel veel beter. De s730 heeft geen flitser dus erg licht zullen de foto's nooit worden. Daarnaast lijkt het me wel verstandig om toch het hele topic (zoveel pagina's zijn het nou ook weer niet) door te lezen.speedme schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:29:
In februari mag ik eindelijk van mijn Orange abonnement af en zit er nu over te twijfelen om over te stappen naar T-Mobile.
Werkt de huidige generatie Windows Mobile een beetje fatsoenlijk met een Parrot? Ik heb nogal slechte ervaring met een QTek met Parrot. Verbinding viel vaak weg en ook kon je niet meerdere nummers onder een naam plaatsen. Kan iemand mij geruststellen? Ik heb niet zo'n trek om 150 euro af te tikken voor een Parrot en dat die daarna de helft van de tijd niet werkt.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, daar ik binnenkort misschien ook een parrot wil gaan bestellen voor in m'n auto. De servicedesk van Parrot heeft mij in elk geval het volgende gestuurd:BugBoy schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:25:
Werkt de huidige generatie Windows Mobile een beetje fatsoenlijk met een Parrot? Ik heb nogal slechte ervaring met een QTek met Parrot. Verbinding viel vaak weg en ook kon je niet meerdere nummers onder een naam plaatsen. Kan iemand mij geruststellen? Ik heb niet zo'n trek om 150 euro af te tikken voor een Parrot en dat die daarna de helft van de tijd niet werkt.
Daar schieten we dus ook weinig mee opHello sir ,
we haven't tested HTC S730 with parrot ck3100 yet.
moreover when this phone will be tested and validated by our technical engineers, it will be displayed in our compatibility list , at this adress below
http://www.parrot.biz/fr/.../parrotck3100ck3300ck3500
Regards,
Daniel PRASANTH
Customer Service
Parrot
Verwijderd
Hoi iemand ook het probleem en al opgelost dat GPRS niet is uit te zetten.
Slechts door een de foon opnieuw op te starten!?
iemand een oplossing?
Slechts door een de foon opnieuw op te starten!?
iemand een oplossing?
Verwijderd
iemand hier al van op de hoogte???
ik zelf heb het idee dat mijn PIT al was sneller is geworden.
Per 8 januari gaat T-Mobile de snelheid van Pocket Internet Totaal verdubbelen. De downloadsnelheid gaat omhoog van 64 naar 128 kbit/s en de uploadsnelheid van 16 naar 32 kbit/s. Diverse klanten zijn hierover reeds per sms geïnformeerd. De snelheid van de hogere bundels, zoals Pocket Internet Totaal Plus, veranderen vooralsnog niet. De onderstaande tabel geeft de verschillen weer.
Alleen klanten met een umts-toestel zullen profteren van de nieuwe snelheden. Via het gprs-netwerk zijn die snelheden immers eenvoudigweg niet haalbaar. Daarom heeft T-Mobile alleen klanten met umts op de hoogte gebracht van de snelheidsverhoging. Alle bestaande en nieuwe klanten met Pocket Internet Totaal profiteren vanaf 8 januari automatisch van de hogere snelheden.
Abonnement Downlink Uplink Maandprijs
Pocket Internet Totaal 128 kbit/s 32 kbit/s 9,50
Pocket Internet Totaal Plus 192 kbit/s 32 kbit/s 19,50
Internet Totaal 384 kbit/s 128 kbit/s 49,50
Internet Totaal Plus 1,8 Mbit/s 384 kbit/s 69,50
Pocket Internet Totaal (per 8 januari) en alternatieven
ik zelf heb het idee dat mijn PIT al was sneller is geworden.
Per 8 januari gaat T-Mobile de snelheid van Pocket Internet Totaal verdubbelen. De downloadsnelheid gaat omhoog van 64 naar 128 kbit/s en de uploadsnelheid van 16 naar 32 kbit/s. Diverse klanten zijn hierover reeds per sms geïnformeerd. De snelheid van de hogere bundels, zoals Pocket Internet Totaal Plus, veranderen vooralsnog niet. De onderstaande tabel geeft de verschillen weer.
Alleen klanten met een umts-toestel zullen profteren van de nieuwe snelheden. Via het gprs-netwerk zijn die snelheden immers eenvoudigweg niet haalbaar. Daarom heeft T-Mobile alleen klanten met umts op de hoogte gebracht van de snelheidsverhoging. Alle bestaande en nieuwe klanten met Pocket Internet Totaal profiteren vanaf 8 januari automatisch van de hogere snelheden.
Abonnement Downlink Uplink Maandprijs
Pocket Internet Totaal 128 kbit/s 32 kbit/s 9,50
Pocket Internet Totaal Plus 192 kbit/s 32 kbit/s 19,50
Internet Totaal 384 kbit/s 128 kbit/s 49,50
Internet Totaal Plus 1,8 Mbit/s 384 kbit/s 69,50
Pocket Internet Totaal (per 8 januari) en alternatieven
Verwijderd
Op www.*weg*.nl kun je ruim honderd radio en televisie streams vinden.vanpeltje schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:56:
Weet iemand enkele sites voor mobiel waar ik TV kan kijken?
Ik heb er 1 voor radio.. en ik luister nu radio via umts met plezier(tunin.fm)
Bovendien is de site sinds gisteren uitgebreid met het weerbericht, buienradar,
flitsinformatie, file informatie, ns vertragingen, beursberichten etc. etc.
Neem maar eens een kijkje !
[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 07-01-2008 13:07 ]
ja alleen via ik het streaming niet helemaa vloeiend lopen 
Iemand nog goede instellingen? of is de S730 gewoon niet sterk genoeg voor een beeldje goed beeld.
neem voorbeeld: TMF Pure (loopt gewoon schokkerig, geluid loopt goed)
Iemand nog goede instellingen? of is de S730 gewoon niet sterk genoeg voor een beeldje goed beeld.
vanpeltje
Verwijderd
Blijf je tenminste wakkerVerwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:11:
Dat is wel echt een ideale site, werkt perfect. Mooi Al Jazeera volgen onder de lessen
Verwijderd
Volgens mij ligt het eerder aan de bandbreedte die je nodig hebt dan aan de S730. Als ik een film erop zet doet deze het gewoon goed, geen geschok, prima geluid, geen vuiltje aan de lucht.vanpeltje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:26:
ja alleen via ik het streaming niet helemaa vloeiend lopen
Bij eigenlijk alle tv streams doet bij mij het geluid het goed alleen ontbreken er wat frames, maar er is nog wel te zien wat je hoort te zien. Soms zitten er grotere gaten tussen, maar regelmatig loopt het ook wel redelijk soepel. Dus volgens mij ligt het hier aan de internetconnectie.
Verwijderd
ik maak gebruik van het vodafone netwerk alleen nu kan ik geen mmsjes ontvangen! ik krijg wel het bericht van de provider dat ik een mms hebt ontvangen maar ik krijg niet het hele bericht door...
weet iemand waar en wat ik moet instellen om dit te kunnen ontvangen?
Verwijderd
Bij T-mobile moest ik eerst een mms versturen...en dan kon ik pas mmsjes ontvangen.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:19:
ik maak gebruik van het vodafone netwerk alleen nu kan ik geen mmsjes ontvangen! ik krijg wel het bericht van de provider dat ik een mms hebt ontvangen maar ik krijg niet het hele bericht door...
Dat is makkelijk even te proberen denk ik.
Welke versie van TomTom moet ik nu hebben voor mijn HTC S730?
vanpeltje
Kan iemand mij hier overtuigen dat ik een S730 moet nemen ipv een Nokia E51?
Zit nog onwijs te twijfelen namelijk en moet voor het eind van de maand beslissen. Ik heb nu een Qtek 9100 en dat qwerty-toetsenbord is toch wel verdomd handig..... Wat dat betreft neig ik naar de S730. Maar ik hoor dat de S730 zo dik is en daardoor onhandelbaar. Maar dat zal toch wel meevallen?
P R N D
Verwijderd
Je ontvangt standaard een SMS met een verwijzing naar de Vodafone website waar je de MMS kunt bekijken.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:19:
Pas als je je eerste MMS hebt verzonden, ontvang je de MMSjes op het toestel.
Antoine
Verwijderd
het is inderdaad niet het kleintste toestel.. maar d especificaties hebben mij overtuigd! hij is gewoonweg geweldig..;)nose schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:33:
Kan iemand mij hier overtuigen dat ik een S730 moet nemen ipv een Nokia E51?Zit nog onwijs te twijfelen namelijk en moet voor het eind van de maand beslissen. Ik heb nu een Qtek 9100 en dat qwerty-toetsenbord is toch wel verdomd handig..... Wat dat betreft neig ik naar de S730. Maar ik hoor dat de S730 zo dik is en daardoor onhandelbaar. Maar dat zal toch wel meevallen?
klopt.. dat heb ik geprobeerd maar het verzenden van een mms lukt me ook niet.. ik heb bij instelingen-->verbindingen-->mms de instellingen ingevoerd.. maar weet iemand waar in de telefoon ik nog meer instellingen kan invoeren? als ik namelijk kijk bij de instellingen invoeren in de S710 dan is er bij het sms menu nog een extra menu waar je instellingen kunt invoeren.. dit kan ik bij de S730 niet vinden?Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:49:
[...]
Je ontvangt standaard een SMS met een verwijzing naar de Vodafone website waar je de MMS kunt bekijken.
Pas als je je eerste MMS hebt verzonden, ontvang je de MMSjes op het toestel.
Antoine
Verwijderd
Ja, maar dit zou niet moeten mogen als je in TomTom ingesteld hebt dat het beeld automatisch gedimd moet worden. Maare, heeft niemand een oplossing voor dit probleem? Of anders gesteld: wie heeft een S730 en TomTom en dit probleem NIET?Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:08:
Heb ook precies hetzelfde probleem, moet na TT het Energiebeheer opnieuw instellen voordat het scherm weer uitgaat. TT verandert het natuurlijk vanzelf zodat je niet naar een donker scherm aankijkt als je rijdt. Volgens mij is er geen oplossing voor dit probleem.
is er iemand die wat voorbeeldfoto's wil posten ?snowmanappie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:44:
[...]
De foto's zijn wel beter dan de Vario, maar niet heel veel beter. De s730 heeft geen flitser dus erg licht zullen de foto's nooit worden. Daarnaast lijkt het me wel verstandig om toch het hele topic (zoveel pagina's zijn het nou ook weer niet) door te lezen.
omdat ik geen normale pocket-digicam heb (wel een DSLR) wil ik graag en alledaagse kiekjes met mijn telefoon schieten. Natuurlijk moeten dan de foto's wel beetje acceptabel zijn.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
ik heb een s730 op een parrot 3100 werkt pas goed na een software update van de parrot(via bt)maar ik heb dan wel en parrot die al wat maanden oude is,heb het probleem gehad dat hij op mute ging,het zelfde probleem kwam voor met en tytn 2 van een klant zodoende wist ik dat een update helpt,als je vragen over de update heb,kan ik ze ff aan me collega die het gedaan heeft vragen.Juggels schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 07:30:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, daar ik binnenkort misschien ook een parrot wil gaan bestellen voor in m'n auto. De servicedesk van Parrot heeft mij in elk geval het volgende gestuurd:
[...]
Daar schieten we dus ook weinig mee op
Verwijderd
Zijn er al programma's bekend die draaien op de HTC S730, die bijv. sneltoetsen maken naar veel gebruikte programma's e.d. Net zoals SPB Pocket Plus op de MDA.
Zo ja, waar kan ik die vinden
Verwijderd
mijn mmsjes werken eindelijk na een gesprek van een uur met een mederwerker van HTC. wat het punt was is dat de instellingen niet helemaal goed stonden. Het moest zijn mmsc.mms.vodafone.nl en niet .com zoals bij vodafone vermeld stond..!
het is opgelost nu..! zijn er meer mensen met dit soort problemen dan kunnen ze mij even mailen ik heb namelijk de goeie instellingen nu!!!
het is opgelost nu..! zijn er meer mensen met dit soort problemen dan kunnen ze mij even mailen ik heb namelijk de goeie instellingen nu!!!
Verwijderd
Je kunt al sneltoetsen maken. Ga met het selectievakje op het programmaicoon staan, druk op 'menu' en daarna op 'snelkeuzenummer toev.'Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:19:
Zijn er al programma's bekend die draaien op de HTC S730, die bijv. sneltoetsen maken naar veel gebruikte programma's e.d. Net zoals SPB Pocket Plus op de MDA.
De rest spreekt voor zich.
iemand die ook de S710 heeft gehad .. ik vind de kleuren op de S730 een stuk minder ..
Verwijderd
Maar bijvoorbeeld als ik Oxios installeer komt die niet als een programma icoon in het startmenu te staan, en kan ik er dus ook geen sneltoets naar maken. Is dat op te lossen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:29:
[...]
Je kunt al sneltoetsen maken. Ga met het selectievakje op het programmaicoon staan, druk op 'menu' en daarna op 'snelkeuzenummer toev.'
De rest spreekt voor zich.
Ik heb de S730 onlangs gekregen, na ruim 6 jaar met Nokia 6110/6210/6310 te hebben rondgelopen. De telefoon gebruik ik zakelijk en hier even wat bevindingen:
Het begeleverde oortje is ook niet geweldig. Geluidskwaliteit voor de andere kant is veel slechter dan mijn Nokia oortje. Ik wil nu een Parrot hebben, maar ook daar hoor ik nog geen geweldige verhalen over i.c.m. de S730. Bij m'n Nokia werkte een Parrot wel direct zonder firmware upgrades.
- Synchronisatie met Outlook is perfect.
- E-mail ophalen via IMAP werkt ook goed. Heel handig om altijd e-mail toegang te hebben.
- Toetsenbord handiger dan T9, maar lappen tekst schrijf je er niet op.
- Accu is dramatisch snel leeg. Die van mij ligt 2x per dag aan de lader. Ik heb continu Bluetooth aan (weet ik zeker dat m'n agenda in sync blijft) en hij pollt twee IMAP accounts (elke 30 minuten). Verder bel ik zeer regelmatig. Mijn Nokia bleef na 3 jaar nog 3 dagen standby (alleen bellen natuurlijk).
- Ontvangst is veel minder dan de Nokia serie. Waar ik met mijn Nokia perfect ontvangst heb vallen hier al hele woorden weg.
- Windows Mobile kan veel, maar is niet altijd even praktisch. Ik heb onderhand taakbeheer onder een sneltoets om snel alle applicaties af te sluiten als de boel weer eens traag wordt.
- De camera is hooguit voor noodgevallen. Ik gebruik het enkel om een foto te maken voor de belfoto.
Het begeleverde oortje is ook niet geweldig. Geluidskwaliteit voor de andere kant is veel slechter dan mijn Nokia oortje. Ik wil nu een Parrot hebben, maar ook daar hoor ik nog geen geweldige verhalen over i.c.m. de S730. Bij m'n Nokia werkte een Parrot wel direct zonder firmware upgrades.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Verwijderd
Dat komt omdat HTC er te weinig RAM in heeft gedaan, 64 MB tov 128 MB zoals bij de TyTn IIBugBoy schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:25:
Windows Mobile kan veel, maar is niet altijd even praktisch. Ik heb onderhand taakbeheer onder een sneltoets om snel alle applicaties af te sluiten als de boel weer eens traag wordt.
Mooie bevinding..BugBoy schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:25:
Ik heb de S730 onlangs gekregen, na ruim 6 jaar met Nokia 6110/6210/6310 te hebben rondgelopen. De telefoon gebruik ik zakelijk en hier even wat bevindingen:Tot nu toe een redelijk tevreden gebruiker, maar de accuduur en het slechte ontvangst bederven de pret wel. Op de vaste route die ik normaal rij is de ontvangst al verschillende keren weggevallen. Bij m'n Nokia is dat in de laatste 3 maanden nooit gebeurd.
- Synchronisatie met Outlook is perfect.
- E-mail ophalen via IMAP werkt ook goed. Heel handig om altijd e-mail toegang te hebben.
- Toetsenbord handiger dan T9, maar lappen tekst schrijf je er niet op.
- Accu is dramatisch snel leeg. Die van mij ligt 2x per dag aan de lader. Ik heb continu Bluetooth aan (weet ik zeker dat m'n agenda in sync blijft) en hij pollt twee IMAP accounts (elke 30 minuten). Verder bel ik zeer regelmatig. Mijn Nokia bleef na 3 jaar nog 3 dagen standby (alleen bellen natuurlijk).
- Ontvangst is veel minder dan de Nokia serie. Waar ik met mijn Nokia perfect ontvangst heb vallen hier al hele woorden weg.
- Windows Mobile kan veel, maar is niet altijd even praktisch. Ik heb onderhand taakbeheer onder een sneltoets om snel alle applicaties af te sluiten als de boel weer eens traag wordt.
- De camera is hooguit voor noodgevallen. Ik gebruik het enkel om een foto te maken voor de belfoto.
Je geheugen tekort is echt een probleem. Je kan het beste je beginscherm aanpassen naar standaard (dus geen HTC)
Ik heb voor muziek een stereo bluetooth headset van sony! (oortjes van HTC vond ik ook niks)
accuduur: miss wifi aanstaan? vreet naar mij mening het meest van alle functies!
Ik snap dat syncen met outlook niet zo. Wat is dat en wat gebeurd er? Waarom gebeurd het via bluetooth? kan toch beter imap gebruiken?
vanpeltje
Ik denk dat hij zijn contacts en agenda automatisch wil syncen als hij met zijn telefoon in de buurt van zijn computer komt. Dat is iets anders dan je mail overal up to date houden met imap.vanpeltje schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:55:
[...]
Mooie bevinding..
Je geheugen tekort is echt een probleem. Je kan het beste je beginscherm aanpassen naar standaard (dus geen HTC)
Ik heb voor muziek een stereo bluetooth headset van sony! (oortjes van HTC vond ik ook niks)
accuduur: miss wifi aanstaan? vreet naar mij mening het meest van alle functies!
Ik snap dat syncen met outlook niet zo. Wat is dat en wat gebeurd er? Waarom gebeurd het via bluetooth? kan toch beter imap gebruiken?
Dat zeg ik....
Ik vind het HTC scherm wel erg praktisch, dus voorlopig laat ik dat open staan. Ik heb de telefoon nog niet zo lang en dan pruts je wat meer. Ik denk dat ik straks 90% niet gebruikt, maar alleen de telefoon gebruik als e-mail notificatie en om mee te bellen. Dan zal het met 64MB wel lukken, maar het blijft jammer. Ik heb nu 'taakbeheer' onder de sneltoets, dus het probleem is snel op te lossen. Ik wil daar alleen bij een telefoon niet aan moeten denken.vanpeltje schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:55:
Ik ga een Parrot in de auto plaatsen, want dat is gewoon wat praktischer dan zo'n oortje. Aangezien ik het apparaat niet gebruik als MP3 player zijn oortjes verder niet interessant voor mij. Wifi staat uit, maar ik had e-mail synchronisatie op 15 minuten staan. Die staat nu op 1 uur en dat lijkt al wat beter. Verder geloof ik gewoon dat dergelijke OS-based telefoons meer CPU cycles nodig hebben (ook in idle) en dat kost accu. GSM en BT en zo'n scherm kost gewoon meer dan een 6310. Toch blijft het irritant om het ding elke avond aan de lader te moeten doen. Ik monteer wel een carkit en dan is dit probleem ook opgelost.Ik heb voor muziek een stereo bluetooth headset van sony! (oortjes van HTC vond ik ook niks). accuduur: miss wifi aanstaan? vreet naar mij mening het meest van alle functies!
Het is gewoon heel praktisch om je contacten en agenda altijd bij je te hebben. Ik zat altijd met dubbel nummerbeheer. In de praktijk houd je Outlook niet up-to-date en nu dus wel. Verder heb ik altijd een back-up van mijn contactgegevens en agenda. Het is wel jammer dat IMAP geen push technologie ondersteund. Dat zou wel prettig zijn.Ik snap dat syncen met outlook niet zo. Wat is dat en wat gebeurd er? Waarom gebeurd het via bluetooth? kan toch beter imap gebruiken?
Windows Mobile vind ik een beetje dubbel. Aan de ene kant heb je veel mogelijkheden, maar het is wel complex. Een "ouderwetse" Nokia kun je blind gebruiken. Bij een S730 moet je echt wel nadenken wat je doet. Het is lastig om zoveel mogelijkheden eenvoudig aan te bieden. Toch had ik graag gezien dat hier meer aandacht aan was besteed. Ik heb veel Windows ervaring, maar bij een telefoon wil ik daar niet aan hoeven denken.
Tja het is een Smartphone natuurlijkBugBoy schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:45:
[...]
Windows Mobile vind ik een beetje dubbel. Aan de ene kant heb je veel mogelijkheden, maar het is wel complex. Een "ouderwetse" Nokia kun je blind gebruiken. Bij een S730 moet je echt wel nadenken wat je doet. Het is lastig om zoveel mogelijkheden eenvoudig aan te bieden. Toch had ik graag gezien dat hier meer aandacht aan was besteed. Ik heb veel Windows ervaring, maar bij een telefoon wil ik daar niet aan hoeven denken.
De S730 is denk ik wel een van de betere in dit gebied door het numpad. Het is meer een telefoon waar de touch en tytn's gewoon een pda zijn.
Dat zeg ik....
Verwijderd
misschien moet je dit naar Vodafone sturen, zodat ze het daar zelf goed kunnen vermelden!!Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:39:
mijn mmsjes werken eindelijk na een gesprek van een uur met een mederwerker van HTC. wat het punt was is dat de instellingen niet helemaal goed stonden. Het moest zijn mmsc.mms.vodafone.nl en niet .com zoals bij vodafone vermeld stond..!
MSN via vodafone is opgelost! YES!
vanpeltje
Verwijderd
Je kunt je s730 synchroniseren met outlook en activesync. Heb ik gisteren gedaan, werkt best goed.vanpeltje schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:47:
weet iemand hoe ik mijn S730- contacten kan beheren via mn pc?
Weet iemand of de enige manier om je start menu shortcuts in folders te doen of van volgorde te veranderen via de registry is?
Beginnersvraag:
Hoe kan ik het GSM netwerk handmatig instellen / kiezen?
Ik woon a/d grens en wil alleen dat hij Proximus pakt als er echt geen NL-netwerken meer zijn.
Via het menu settings->phone->more->network kan ik hem op manual zitten maar alles blijft vervolgens op Proximus staan. Hij het lijkt erop dat hij ook niet op zoek gaat naar alle beschikbare netwerken zoals ik dat gewend was bij mijn vorige telefoon.
Suggesties?
Rene
Hoe kan ik het GSM netwerk handmatig instellen / kiezen?
Ik woon a/d grens en wil alleen dat hij Proximus pakt als er echt geen NL-netwerken meer zijn.
Via het menu settings->phone->more->network kan ik hem op manual zitten maar alles blijft vervolgens op Proximus staan. Hij het lijkt erop dat hij ook niet op zoek gaat naar alle beschikbare netwerken zoals ik dat gewend was bij mijn vorige telefoon.
Suggesties?
Rene
Zit zelf ook te zoeken naar goedkoopste aanbieder en ben gekomen op aanbieding bij bestelmaar.nl:
T-Mobile ACTIE - Relax 150 1 jaar + HTC S730 Silver voor maar 79 euri
T-Mobile ACTIE - Relax 150 1 jaar + HTC S730 Silver voor maar 79 euri
opmerking:
The HTC S730 beschikt over HSDPA
De enige provider die naar mijn weten tegen een redelijk tarief snel internet aanbiedt is Vodafone.
De andere providers beperken zich met een snelheidLIMIET!
Maar dat hangt natuurlijk af en welke mate (snel) internet belangrijk voor je is.
The HTC S730 beschikt over HSDPA
De enige provider die naar mijn weten tegen een redelijk tarief snel internet aanbiedt is Vodafone.
De andere providers beperken zich met een snelheidLIMIET!
Maar dat hangt natuurlijk af en welke mate (snel) internet belangrijk voor je is.
vanpeltje
sorry, ik vergat te vermelden dat ik NIET over outlook beschik (heb Windows Live Mail voor hotmail)Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:10:
[...]
Je kunt je s730 synchroniseren met outlook en activesync. Heb ik gisteren gedaan, werkt best goed.
Weet iemand of de enige manier om je start menu shortcuts in folders te doen of van volgorde te veranderen via de registry is?
andere oplossingen?
vanpeltje
Verwijderd
Weet iemand of het kopen van de S730 bij GSMwarenhuis.nl safe is? Dit is de goedkoopste verkoper die ik heb kunnen vinden.
Ik gebruik op mijn werk (waar ik dus ook geen Outlook heb) Jeyo Mobile Companion. Het is geen freeware maar werkt erg prettig vind ik zelf.vanpeltje schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:24:
[...]
sorry, ik vergat te vermelden dat ik NIET over outlook beschik (heb Windows Live Mail voor hotmail)
andere oplossingen?
Linkje
Bel even op of ze hem daadwerkelijk op voorraad hebben. Levertijden bij HTC worden week na week uitgesteld. Ik heb een klein drama achter de rug bij een internetwinkel vanaf half november. Laatste status: verwachte levertijd wk3-5Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:51:
Weet iemand of het kopen van de S730 bij GSMwarenhuis.nl safe is? Dit is de goedkoopste verkoper die ik heb kunnen vinden.
Verwijderd
Zelfde hierhotrene schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:44:
[...]
Bel even op of ze hem daadwerkelijk op voorraad hebben. Levertijden bij HTC worden week na week uitgesteld. Ik heb een klein drama achter de rug bij een internetwinkel vanaf half november. Laatste status: verwachte levertijd wk3-5
Is er een manier om dataverkeer uit te schakelen, zonder telefoon functionaliteit te verliezen? Ik ga regelmatig naar het buitenland, maar data tarieven in het buitenland zijn nogal hoog. Om verrassingen achteraf te voorkomen wil ik graag de totale dataoverdracht via GPRS, UMTS of HSDPA uit kunnen schakelen. De meeste hotels beschikken tegenwoordig wel over WIFI, dus dat wil ik (als het even kan) wel gebruiken.
Op het toestel kan ik bij de communicatie instellingen "Gegevensverbinding" uitschakelen. Maar als ik IE open dan gaat die automatisch weer aan. Ik heb weinig trek dat MSN, mailcheck, ... de verbinding automatisch weer opengooit zonder dat ik dat door heb.
Op het toestel kan ik bij de communicatie instellingen "Gegevensverbinding" uitschakelen. Maar als ik IE open dan gaat die automatisch weer aan. Ik heb weinig trek dat MSN, mailcheck, ... de verbinding automatisch weer opengooit zonder dat ik dat door heb.