[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.560 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik had hem ook zondag besteld en maandag is hij op de post gegaan. Ook via PayPal betaald.

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:00
Ik volg al een ruime tijd dit forum (over de Asus EEE), en vanaf nu zal ik dan ook actief mee doen! :)

Ik heb vandaag Asus gebeld met een aantal vragen, misschien voor jullie ook interessant. Wat betreft garantie, als je hem via die kerel uit Taiwan koopt, is er geen probleem. Je kunt gewoon contact opnemen met Asus Nederland.

Bij het "upgraden" van je werkgeheugen vervalt wel de garantie, "is nu eenmaal zo" volgens die man van Asus.

Ik heb ook gevraagd of het mogelijk was dat Asus over een maand of twee/drie een cd-rom kon opsturen met de Nederlandse software, op het moment dat je ervoor kiest hem nu al uit Taiwan (of Engeland of wat dan ook) te halen. Asus werkt hier niet aan mee, wist hij mij te vertellen.

Die man van Asus verwachtte zelf dat de EEE pas eind januari / begin februari in NL te krijgen is. Eventueel is het mogelijk dat een Engelse versie al wel eerder in NL te krijgen is.

Nu een vraag aan jullie:

Ik zag dat PCScomputers nu ook de 8G verkoopt voor € 350,- en zij zeggen dat ze al in december leveren. Dit komt neer op dezelfde prijs als die man uit Taiwan en Expansys Engeland, maar dan heb je wel de 8G! Of zie ik nu iets over het hoofd?

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje aan het mee lezen en heb me nu toch ook geregistreerd ;)

Vandaag heb ik Asus gebeld om even iets te vragen over een andere laptop. Toen ik die man toch aan de telefoon had dacht ik, laat ik ook maar even wat vragen over de eeepc.

Hij zei dat de eeepc in het Nederlands waarschijnlijk hier verkrijgbaar is vanaf 1 februari. Wanneer de Engelstalige versie verkrijgbaar zou zijn wist hij niet, maar dat zou al wel een maand eerder kunnen zijn.

Ik heb ook gevraagd welke versies hier gaan uit komen, omdat ik daar steeds verschillende dingen over had opgevangen.
De kans dat er een versie uit komt met een groter scherm is heel klein, antwoordde hij.
Het is wel zo dat (volgens hem) hier in Nederland 4 verschillende versies gaan uit komen, namelijk de 4Gb, de 8Gb, de 12Gb en de 16Gb. Dit had ik nog niet eerder gehoord, dus ik ben blij verrast. :)

Zijn er meer mensen die daar al wat over hadden gehoord?

Verder vroeg ik me nog af of bijvoorbeeld Maple of Matlab zouden kunnen draaien op de eeepc.. Ik weet dat ze wel draaien onder linux, maar kan de eeepc dat aan?

Verwijderd

EEE-lover schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:09:
Ik zag dat PCScomputers nu ook de 8G verkoopt voor € 350,- en zij zeggen dat ze al in december leveren. Dit komt neer op dezelfde prijs als die man uit Taiwan en Expansys Engeland, maar dan heb je wel de 8G! Of zie ik nu iets over het hoofd?
Dit klopt maar volgens mij was pcs het bedrijf dat al een aantal keer de leverdatum heeft uitgesteld. Ze leveren momenteel nog steeds geen 4G terwijl bijv. expansys.nl het apparaat al gewoon levert. Ik weet ook nog steeds niet wat ik moet doen, wachten op de 8g of gewoon voor de 4g gaan. Is er inmiddels trouwens al wat bekend over de 8G? Volgens de asus site zou hij eind november uitkomen.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
verhaal...

Bij het "upgraden" van je werkgeheugen vervalt wel de garantie, "is nu eenmaal zo" volgens die man van Asus.

verhaal...
Leuk dat Asus dat zegt maar zodra ze een versie in NL leveren (ik heb het dus niet over een buitenlandse versie) dan hebben ze zich gewoon aan het nederlandse consumentenrecht te houden.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:19:
Het is wel zo dat (volgens hem) hier in Nederland 4 verschillende versies gaan uit komen, namelijk de 4Gb, de 8Gb, de 12Gb en de 16Gb. Dit had ik nog niet eerder gehoord, dus ik ben blij verrast. :)
Oewhj... :*)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Als je bij expansys bestelt, dan heb je toch een andere stekker? Werken jullie allemaal met convertors?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Leuk dat we allemaal nieuwe Gotters erbij krijgen dankzij de EEE PC :)
Wat betreft garantie, als je hem via die kerel uit Taiwan koopt, is er geen probleem. Je kunt gewoon contact opnemen met Asus Nederland.
Goed om te weten!
Ook goed om te weten!
Ik heb ook gevraagd of het mogelijk was dat Asus over een maand of twee/drie een cd-rom kon opsturen met de Nederlandse software, op het moment dat je ervoor kiest hem nu al uit Taiwan (of Engeland of wat dan ook) te halen. Asus werkt hier niet aan mee, wist hij mij te vertellen.
Was te verwachten, hadden we maar geduldig moeten zijn :P
Die man van Asus verwachtte zelf dat de EEE pas eind januari / begin februari in NL te krijgen is. Eventueel is het mogelijk dat een Engelse versie al wel eerder in NL te krijgen is.
Ook dat was wel bekend
Nu een vraag aan jullie:

Ja, PCS moet eerst zijn beloftes maar eens waar maken. Velen hier staan al weken/maanden op de reserveringslijst van PCS, maar nog niemand heeft EEE's gehad, of ook maar een indicatie van wanneer die komt.
Benader de webshop met gezonde paranoia zou ik zeggen :)

In Ander Nieuws
LaptopMagazine heeft een review gemaakt, waarbij de OLPC XO en de EEE direct worden vergeleken
Resultaat:
The Lightweight Champ: EEE PC 701

While the XO and the Eee PC 701 were designed for different purposes, when comparing the elements that are common to both, the Eee PC 701 provides a better computing experience for the money.
Afbeeldingslocatie: http://laptopmag.com/NR/rdonlyres/eusp534ggwatl7zjox45lux2l4oirnmwsrdbfb5p33sxj4jajemmqblr3fvrskl6qw4qdzl4zvwdwd/lowcostlaptopverdicti.jpg

*O*

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• EEE-lover
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:32:
[...]

Dit klopt maar volgens mij was pcs het bedrijf dat al een aantal keer de leverdatum heeft uitgesteld. Ze leveren momenteel nog steeds geen 4G terwijl bijv. expansys.nl het apparaat al gewoon levert. Ik weet ook nog steeds niet wat ik moet doen, wachten op de 8g of gewoon voor de 4g gaan. Is er inmiddels trouwens al wat bekend over de 8G? Volgens de asus site zou hij eind november uitkomen.
Aha, vrij onzeker dus. Ik heb ze (pcs) inmiddels gemailt met de vraag wanneer ze concreet kunnen leveren en of de prijs die op hun website staat ook een vaste prijs is (en niet zoals bij Informatique onder voorbehoud).

Ik zal morgen nog eens bellen met Asus of er al meer bekend is over de 8G. Ik houd jullie op de hoogte!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Stomme vraag misschien, maar waar in Nederland/Duitsland/Belgie kun je deze dingen al bestellen? Ik hoor overal dat ze al uit zijn gebracht, dan moeten ze toch ook te vinden zijn?

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat denk je van dit topic even te doorzoeken?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik had gisteren besteld bij expansys UK. Mailde ze dat ik wat dingen door moest sturen zakelijke bestelling was het zegt die aan de telefoon wordt morgen (vandaag) verstuurd krijg ik net een email. Alles is in goede orde ontvangen en het wordt volgende week naar u verstuurd! DAT ZIJN GEEN ZAKEN DOEN!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
cool0 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:20:
Ik had gisteren besteld bij expansys UK. Mailde ze dat ik wat dingen door moest sturen zakelijke bestelling was het zegt die aan de telefoon wordt morgen (vandaag) verstuurd krijg ik net een email. Alles is in goede orde ontvangen en het wordt volgende week naar u verstuurd! DAT ZIJN GEEN ZAKEN DOEN!
Wat is precies je punt? Dat ze het morgen zouden versturen en dat ze het nu volgende week gaan doen?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Krijg net een mailtje van Informatique dat ie daar alweer een week is uitgesteld :Z

• PinjoTweaker
  • Niet online
Op Ebay bij 'My Ebay' is in eenkeer mijn bestelling van de Asus EEE weg, is dit normaal?? gaat hij na zoveel dagen weg ofzo? Blijft de bestelling staan??
ngmls ik ben een EbayNoob.

Verwijderd

Zo. Ik heb zojuist een 4G met 1GB RAM besteld bij ayi45tw. Ben benieuwd. :-) Hij zegt shipping, alleen als ik klik op View PayPal payment, dan krijg ik dat die transactie id niet bestaat, maar ik heb wel alle stappen doorlopen van het betalen. Is het normaal dat 'View PayPal' payment dit zegt?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 17:43 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb nog een aantal vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen:

1. Hebben alle modellen op ebay uit Taiwan van aanbieders als ayi45tw aziatische tekens op het toetsenbord?
2. Hebben de modellen die in het buitenland te koop zijn tevens allemaal een ander soort stroomstekker?
3. Wanneer men de surf versie koopt, is de accu hiervan dan later nog te vervangen door een betere met 3.5 uur capaciteit?

Zelf ben ik nog aan het wachten op de europese qwerty Galaxy Black 4G (geen Surf) versie.. het ziet ernaar uit dat ik deze in een buurland zal moeten kopen als hij in Nederland pas in 2008 te krijgen is.

ps. bedankt voor alle nuttige informatie

edit: vraag toegevoegd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 18:33 ]

Verwijderd

Ik ben net bezig geweest met mijn Laptop.
Ik heb de black editie besteld dan bij ayi45tw. Deze heeft GEEN geheugen wat VAST gesoldeerd zit. Ik kan het gewoon vervangen.

Verder een heel mooi ding. :D:D

Wireless werkt, hij is lekker snel. Linux is netjes Engels.

Als mensen nog vragen hebben hoor ik het wel :P

• EEE-lover
Ja, iemand toevallig uit Groningen? Kan ik hem even uitproberen :$:P:D

Verwijderd

EEE-lover schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:14:
Ja, iemand toevallig uit Groningen? Kan ik hem even uitproberen :$:P:D
Nee Sorry ik woon in zwolle

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:41:
Zo. Ik heb zojuist een 4G met 1GB RAM besteld bij ayi45tw. Ben benieuwd. :-) Hij zegt shipping, alleen als ik klik op View PayPal payment, dan krijg ik dat die transactie id niet bestaat, maar ik heb wel alle stappen doorlopen van het betalen. Is het normaal dat 'View PayPal' payment dit zegt?
Ik kreeg na mijn betaling en een paar berichten gewisseld via ebay over meer geheugen etc erbij een track nummer via paypal, dit nr kun je checken op http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html (eerder genoemd in dit topic).
Die van mij vertrekt vanavond naar Amsterdam.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:12:
Ik ben net bezig geweest met mijn Laptop.
Ik heb de black editie besteld dan bij ayi45tw. Deze heeft GEEN geheugen wat VAST gesoldeerd zit. Ik kan het gewoon vervangen.
Heeft hij een webcam? Het gerucht van het vastgesoldeerde geheugen ging alleen over de 4G surf versie (zonder webcam dus). Dat hij zwart is zegt niet zo veel wat dat betreft.

Het zou goed zijn als we kunnen bevestigen dat de surf versie ook gewoon socketed geheugen heeft, dan zal ik gelijk de wikipedia pagina even aanpassen!

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 29-11-2007 19:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:41:
Ik kreeg ook een foutmelding via paypal/ebay maar ayi45tw mailde de volgende dag terug dat de betaling gewoon is gedaan. ;)
Schrok me een ongeluk, net mijn CC aan paypal geknoopt en dan meteen een melding dat de transactie niet bestaat.
8)7

Edit: verkeerd gelezen, mijn bestelling is ook pleitos. Heb even een mail gestuurd hoe dat precies zit en of mijn eeepc al verzonden is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 19:32 ]

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:11:
[...]

Heeft hij een webcam? Het gerucht van het vastgesoldeerde geheugen ging alleen over de 4G surf versie (zonder webcam dus). Dat hij zwart is zegt niet zo veel wat dat betreft.

Het zou goed zijn als we kunnen bevestigen dat de surf versie ook gewoon socketed geheugen heeft, dan zal ik gelijk de wikipedia pagina even aanpassen!
Nee dit is dus de versie ZONDER webcam
Dus dat kun je even aanpassen inderdaad.

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:39:
[...]Nee dit is dus de versie ZONDER webcam
Dus dat kun je even aanpassen inderdaad.
Ik wou het net doen, maar iemand anders was me al voor zag ik!

Dit maakt de 4G surf een stuk interessanter voor tweakers trouwens! Heb je trouwens ook een mini PCI-E slot onder dat deurtje zitten?

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 29-11-2007 19:49 ]

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:47:
[...]

Ik wou het net doen, maar iemand anders was me al voor zag ik!

Dit maakt de 4G surf een stuk interessanter voor tweakers trouwens! Heb je trouwens ook een mini PCI-E slot onder dat deurtje zitten?
Nee de aansluiting is er wel op het moederbord, maar zit geen slot op gesoldeerd. Dat is dus wle jammer. Maar verder een super ding.

Verwijderd

Hoe weet je zeker dat het de surf is?

Volgens mij hebben sowieso alle andere kleuren geen webcam, enkel de witte.

Dat is ook wat er op die ebay pagina staat.

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:15:
Hoe weet je zeker dat het de surf is?

Volgens mij hebben sowieso alle andere kleuren geen webcam, enkel de witte.

Dat is ook wat er op die ebay pagina staat.
Volgens de tabel heeft de surf geen webcam..heeft niets met kleur te maken zover ik weet.

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

4play

-Nintendo- fan

mijn 300 MHZ Pentium 2 is nu echt dood gegaan (hij ruste in vrede) en zo vlak voor de feestdagen heb ik besloten om geen EEE te kopen van die 54 dude... Hoe aantrekkelijk ook ik wil mijn geld zo vlak VOOR december nog even houden. Wel heb ik op marktplaats een e700 armada voor 75 euro weten op te snorren die kan ik mooi als buffer PC gebruiken :) koop ik van mijn eindjaarsbonus wel een E3PC.

Mischien koop ik zelfs wel de euro versie moeten ze wel een goede prijs hebben...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Verwijderd

Expansys is verlaat..
Ze vliegen de winkel uit daaro.
Over 8 dagen komt ie weer in stock.
Mijn leverpagina is ook opeens Frans :P Rare lui.

Ach ja, we zien wel. Ik heb eig geen haast, vind het wel
jammer, maar ik zie m vanzelf verschijnen.

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden, er zijn inmiddels 2 'buy now' aanbiedingen op ebay opgedoken met de zwarte engelse non-surf versie.. ik wacht zelf nog even op wat positieve feedback van deze verkopen alvorens de knoop door te hakken:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=003
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Met mij is ook alles goed afgelopen. Ayi45tw zegt:
becuase we set wrong chose shippment in auction .
So ebay cancel my auction .Don't worry
Ik heb nu ook een EMS nummer gegeven dat ik op die site kan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PinjoTweaker: Heel fijn voor je. :-)

@Rest FYI betreffende de bezorging/betaingsprocedure via eBay: Mijn probleem dat PayPal foutmeldingen geeft en onbetaald lijkt is effectief gezien ook geen probleem. Gisterenmiddag besteld, deze morgen een e-mail van Ayi45tw dat hij nu wacht op de bezorgdienst om mijn Asus Eee op te halen. Daarna krijg ik mijn tracking nummer. Prachtig toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:58:
Voor de geïnteresseerden, er zijn inmiddels 2 'buy now' aanbiedingen op ebay opgedoken met de zwarte engelse non-surf versie.. ik wacht zelf nog even op wat positieve feedback van deze verkopen alvorens de knoop door te hakken:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=003
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=012
Dat is op zich wel interessant want dan heb je iig een UK versie. De prijs is alleen wat minder interessant want beide verkopers komen uit de VS (waar deze versie van de eee $399 kost) en ze verkopen hem voor $470. Het is wel duidelijk dat iedereen z'n voordeel wil halen uit het feit dat de beschikbaarheid in europa nog niet al te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:56:
[...]

Dat is op zich wel interessant want dan heb je iig een UK versie. De prijs is alleen wat minder interessant want beide verkopers komen uit de VS (waar deze versie van de eee $399 kost) en ze verkopen hem voor $470. Het is wel duidelijk dat iedereen z'n voordeel wil halen uit het feit dat de beschikbaarheid in europa nog niet al te groot is.
Dan heb je dus een US versie ipv een UK versie. Op zich voor de meesten een voordeel aangezien we in NL een US tobo gebruiken. Voor de belgen zal het niet veel uitmaken aangezien die een azerty gebruiken.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:54:
Als je bij expansys bestelt, dan heb je toch een andere stekker? Werken jullie allemaal met convertors?
Mijn vraag is een beetje in de vergetelheid gekomen, dus bij deze quote ik mijzelf even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 19:15
En door de mensen die bij expansys uk besteld hebben...
Onderaan de bevestigingsmail van mijn order staan enkele onduidelijke betalingsgegevens, moet ik hier mee aan de slag of krijg ik later nog een mail met een apart rekeningnummer en bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Frankrijk gaan ze de EEE aanbieden in combinatie met 3G internet. Goede combo :)
Afbeeldingslocatie: http://www.blogeee.net/wp-content/uploads/2007/11/prezasus/sfr-kit.jpg

Verder, na een modsessie heeft een gebruiker de volgende conclusie over het extra pci-e mini poortje:
Inserting a Novatel mini PCIe EVDO card into the empty mini PCIe card slot disabled the built-in SSD - as a result, my Eee was unable to boot! I think this mini PCIe card slot is designed for an optional SSD that replaces the built-in SSD…
Dat verklaart ook waarom Asus niet liep te pimpen met de uitbreid-mogelijkheid: je bent erg gelimiteerd in keus, en asus wilt niet dat je je EEE weer terug stuurt door aanpassingen aan die poort.
Dat verklaart ook waarom in de nieuwe versies geen extra poortje meer zit, Asus vond het niet meer nuttig en te risicovol al mensen er aan gaan kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:28:
[...]

Mijn vraag is een beetje in de vergetelheid gekomen, dus bij deze quote ik mijzelf even :)
Ik heb een soort opzetstukje voor op de stekker dus ziet het er zo uit alsof het gewoon een europese stekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:17:
Dat verklaart ook waarom Asus niet liep te pimpen met de uitbreid-mogelijkheid: je bent erg gelimiteerd in keus, en asus wilt niet dat je je EEE weer terug stuurt door aanpassingen aan die poort.
Dat verklaart ook waarom in de nieuwe versies geen extra poortje meer zit, Asus vond het niet meer nuttig en te risicovol al mensen er aan gaan kloten.
Toch is het wel nuttig daar USB signalen vandaan te halen aangezien die niet gebruikt worden.
Op USB kan je dan intern alles aansluiten wat je wilt.

Hell als je creatief bent krijg je het nog wel voor elkaar een USB hub erin te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:49:
Toch is het wel nuttig daar USB signalen vandaan te halen aangezien die niet gebruikt worden.
Op USB kan je dan intern alles aansluiten wat je wilt.

Hell als je creatief bent krijg je het nog wel voor elkaar een USB hub erin te zetten :+
Oh, dat is al eens gedaan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Hoor ik dan een 4x 8GB geheugenstickjes? :+

Asus is wel erg voorzichtig met dit ding als ik het zo lees. Ben ik niet van ze gewend helaas.

[ Voor 53% gewijzigd door GENETX op 30-11-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
GENETX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:23:
Hoor ik dan een 4x 8GB geheugenstickjes? :+
met raid =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik heb nu al medelijden met de CeleronM :+
GENETX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:23:
Asus is wel erg voorzichtig met dit ding als ik het zo lees. Ben ik niet van ze gewend helaas.
Ik denk dat ze niet te veel negatieve pers kunnen gebruiken, na al die maanden vertraging en de duurdere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:43:
[...]
Het lijkt wel of de black opraakt en daarom die advertentie er niet meer is
Het net aan ayi45tw gevraagt waarom de zwarte er niet meer tussenstaat, maar het blijkt dat als je een zwarte of andere kleur dan wit wil (dus ook roze en blauw die hij op voorraad heeft) je hier moet zijn en bij de PayPall betaling bij opmerkingen moet zetten welke kleur je wilt :D. Mijn zwarte EEE is besteld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liemjordi schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:53:
En door de mensen die bij expansys uk besteld hebben...
Onderaan de bevestigingsmail van mijn order staan enkele onduidelijke betalingsgegevens, moet ik hier mee aan de slag of krijg ik later nog een mail met een apart rekeningnummer en bedrag?
Als je bij jouw Nederlandse bank zoekt op een buitenland betaling, dan word je een hele hoop duidelijk!
Je hebt uit de mail de gegevens van de Euro bank nodig, het IBAN nummer en het swift nummer.
Veel succes!
Je zult zien dat je ordertrackingpagina wordt omgezet in Frans, hilarisch. Later krijg je een Engelse mail vanuit een Nederlands adres.

Echt geweldig :P
Mijn betaling is nog niet bijgewerkt. Wacht in spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Jpjedi schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:18:Volgens de tabel heeft de surf geen webcam..heeft niets met kleur te maken zover ik weet.
Klopt, ik heb op internet foto's gezien van mensen uit Engeland die de zwarte hadden met webcam. Misschien wordt de zwarte in Taiwan alleen als surf verkocht maar er bestaat zeker een non-surf zwarte met webcam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
De desktop versie van de Asus EEE komt ook uit.
Alleen denk ik dat de prijs wat hoger komt ivm de Core2Duo

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
PinjoTweaker schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:11:
De desktop versie van de Asus EEE komt ook uit.
Alleen denk ik dat de prijs wat hoger komt ivm de Core2Duo

Bron
Niet om het even, maar zie jij ergens EEE staan in dat artikel :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:52:
[...]

Niet om het even, maar zie jij ergens EEE staan in dat artikel :P ?
Het noemt niet EEE maar ze zijn er wel met begonnen door de eee pc. Dit is de desktop versie van de asus eee pc waarvan al eerder berichten waren.

Ik heb mijn bedenkingen bij Expansys. Eerst zouden ze er heel veel binnen krijgen en uiteindelijk waren het er maar 40. Er zijn mensen die midden november besteld hebben waarvan de asus al verzonden is terwijl andere al langer wachten. Ook werd er tegen iemand verteld dat hij zijn asus eee pc pas midden december zal worden verzonden.

@Hieronder
Dat is de normale prijs dus helemaal niet speciaal. In de VS is de asus eee pc vele beter leverbaar dan in de UK.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een 'buy now' voor de amerikaanse Surf versie. Erg nette prijs imho:

http://cgi.ebay.nl/ASUS-E...ZViewItem#ShippingPayment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:03:
Hier nog een 'buy now' voor de amerikaanse Surf versie. Erg nette prijs imho:

http://cgi.ebay.nl/ASUS-E...ZViewItem#ShippingPayment
Het is de surf en dan is dat bedrag wel redelijk denk ik. Toch nog best wel veel prijsverschil tussen de 4g surf en de 4g. Als er dezelfde accu in zat had ik het wel geweten maar je levert nu ten opzichte van de gewone 4g best veel in.

Ik vind het erg jammer dat alle amerikaanse leveranciers die bij asus in de dealer list staan niet naar europa verzenden. Anders hadden we wel een IA kunnen organiseren omdat er in amerika meer beschikbaar zijn en omdat de prijs erg gunstig is ivm de dollarkoers. In de vs kost de 4g $399 wat neer komt op ongeveer 270 euro zonder heffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Asus is bezig met een tweede 7" scherm supplier te krijgen om de productie van de EEE's hoog te houden. HannStar is de gelukkige.
Opzich wel goed, want het scherm is een van de onderdelen waar een gebrek aan was.
Intressant moet zijn of de specificaties anders zijn en/of de kwaliteit beter/slechter.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 19:15
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:08:
[...]

Als je bij jouw Nederlandse bank zoekt op een buitenland betaling, dan word je een hele hoop duidelijk!
Je hebt uit de mail de gegevens van de Euro bank nodig, het IBAN nummer en het swift nummer.
Veel succes!
Je zult zien dat je ordertrackingpagina wordt omgezet in Frans, hilarisch. Later krijg je een Engelse mail vanuit een Nederlands adres.

Echt geweldig :P
Mijn betaling is nog niet bijgewerkt. Wacht in spanning.
Heb ondertussen mail gehad van expansys met nederlandse bank gegevens. Heb betaald maar het enige was dat er geen bedrag in euro's bij stond, heb het dus naar wisselkoers in euro's overgemaakt, plus een paar euro gewoon 350 euro uiteraard o.v.v. ordernummer e.d.. Hoop dat het nu goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik ook een Eee pc heb besteld was ik alvast het een en ander aan het voorbereiden kwa windows installatie. Nu heb ik geen externe dvd speler liggen dus het leek me wel handig om vanaf usb stick te installeren. Met XP SP2 en Pe Builder wil dat wel lukken maar nu wou ik hetzelfde truukje uithalen met XP FLP maar die cd wordt niet herkent :'( Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat de EEE ook wel een netwerkboot ondersteund, dus is een image van FLP op je netwerk zetten voor jou een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

4play

-Nintendo- fan

Hier staat een vergelijk tussen de EEE en de Nokia n810...

Best leuk vergelijkje moet ik zeggen best verhelderend...

En hier een howto recompile the asus kernel to support 2GB memory verhaal waar ik niets van snap maar het kan handig zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door 4play op 30-11-2007 23:34 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:57:
Ik neem aan dat de EEE ook wel een netwerkboot ondersteund, dus is een image van FLP op je netwerk zetten voor jou een optie?
Na wat googelen heb ik net de Remote Install Service op mijn servertje geinstalleerd maar omdat ik geen domein heb kan ik hem niet configureren |:(

Heb ondertussen wel de oplossing gevonden :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Eeeusers forum ligt eruit volgens mij. Ik denk dat er ook wel genoeg Nederlandstalige gebruikers zijn/komen om een NL forum te beginnen. Of is er al een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nu we foto's in het echt hebben gezien van wit en zwart, wat is dan de voorkeur?

Poll: De keuze is wit of zwart
Wit
Zwart
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=249707&layout=6&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Ik mis optie 3: "geen voorkeur"

Edit: Het zou me niets verbazen dat daarom de stand 50/50 is. Ik denk dat ik zo zwart ga stemmen omdat wit voor staat met 1 stem :)

Edit2: done ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Thlinx op 01-12-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Heb op zwart gestemt omdat er op dit moment een Zwarte EEE pc richting mijn huisje komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeuh, ik type inmiddels ook vanaf een eeepc. :*)

Echt supersnel geleverd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Kheb hem ontvangen. jeeeeeh :) :)
Hij is echt geweldig (klein)

lkkr exotisch ook met die toetsen. En hij typt wel fijn vind ik.
Alleen word hij toch wat warmer dan verwacht.

Als je vragen.. ook bij mij kan je ze kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal vanuit Taiwan? En hoe zat het met de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Yes! Ook ontvangen van ayi45tw! In totaal heeft het me dus 340 Euro gekost en geen gezeur achteraf.

Wat de meeste al verteld hebben is inderdaad zo.
- start heerlijk snel op
- toetsenbord werkt uitstekend, nog wel wat typo's in het begin
- touchpad werkt goed, OS reageert snel op beweging
- WIFI instellen werkt vrij simpel met een handige gui
- Firefox werkt ook prima, mpayer is standaard als streaming programma ingesteld. Bij uitzending gemist een aflevering van Pauw&Witteman gezien. Zonder haperen, prima.
- Youtube, prima.
- Geluid, wat je van een laptop(je) mag verwachten. Niet al te vol, maar wel duidelijk hoorbaar.
- Office. Ok, maar mag van mij wel iets sneller opstarten ik zal deze dus waarschijnlijk vervangen voor gnumeric en abiword.

Ik moest nog wel even een verloopje kopen voor de adaptor van 3.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vanmiddag besteld bij ayi45tw. Ik heb de witte versie met 1GB gekozen. Hij heeft m'n betaling ontvangen en zal hem maandag op de post doen.

@Thlinx: wat voor een adapter zat er bij jou bij? Omdat op z'n ebay pagina stond dat hij er een goede adapter bij zou doen afhankelijk van je locatie hoopte ik op een adapter voor nl (of .de ofzo natuurlijk). In mailcontact wat ik met hem gehad heb had hij 't over een Euro Converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:21
Mochten er nog mensen zijn die problemen hebben met Wifi onder Windows XP net zoals ik.

Problemen:
- Internet via lan gaat goed, snelle pings
- Internet via wifi gaat heel traag, instabiele verbinding, lage pings

Ik had hier last van, in Xandros deed de verbinding prima. Ik heb vervolgens een aantal drivers geprobeerd van de volgende site:

http://www.atheros.cz/dow...atheros=AR5007EG&system=1

Vervolgens de middelste gekozen met als versienummer 6.0.3.85

Nu werkt internet via Wifi gelukkig weer goed. Op eeeuser.com waren enkele mensen die ook problemen hadden, dus dacht post het hier ff aangezien eeeuser.com momenteel offline is.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:05
ik heb hem ook binnen gehad.

De megeleverde converter heeft iets te korte pennen waardoor deze niet in het stopcontact gaat en er weer uitvalt.

Ook is het een Duitse linux ipv Dutch. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen? Ik ben echt niet bekend met linux

Ik moet wel zeggen dat ie er snel was. Maandag besteld en zaterdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:25:
Geen problemen, dinsdag besteld overigens. Echt top zo snel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
hier wordt de 4G voor $299,- aangeboden, ze shippen niet internationaal, maar een lage prijs is natuurlijk altijd positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
corrado20vt schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:46:
ik heb hem ook binnen gehad.

De megeleverde converter heeft iets te korte pennen waardoor deze niet in het stopcontact gaat en er weer uitvalt.

Ook is het een Duitse linux ipv Dutch. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen? Ik ben echt niet bekend met linux

Ik moet wel zeggen dat ie er snel was. Maandag besteld en zaterdag in huis.
Eerdere post van Effem:

Yippie.

Mijn eee is engelstalig. Was een eitje.
Stappen (zoals gevonden op eeeuser):

i'm posting this from my en_US EEE!!! To change it follow these steps:
1) Open file manager (thanks fareast). Second tab. Folder with a blue man in front.
2) Ctrl T
3) type this in 'sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &'
4) change file to say 'LANG=en_US.UTF-8'
5) Reboot.

Ipv de eerste twee stappen kun je ook ctrl-alt-T typen (en je mag natuurlijk ook vi gebruiken ipv oowriter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:37:
@Thlinx: wat voor een adapter zat er bij jou bij? Omdat op z'n ebay pagina stond dat hij er een goede adapter bij zou doen afhankelijk van je locatie hoopte ik op een adapter voor nl (of .de ofzo natuurlijk). In mailcontact wat ik met hem gehad heb had hij 't over een Euro Converter.
Er zat in mijn pakket geen verloopstekker bij, is hij mogelijk vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Lynxathon schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:01:
[...]

? Doet eeeuser het bij jou wel? Bij mij ligt ie er de hele dag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Lynxathon schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:01:
[...]

Eerdere post van Effem:

Yippie.

i'm posting this from my en_US EEE!!! To change it follow these steps:
1) Open file manager (thanks fareast). Second tab. Folder with a blue man in front.
2) Ctrl T
3) type this in 'sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &'
4) change file to say 'LANG=en_US.UTF-8'
5) Reboot.

Ipv de eerste twee stappen kun je ook ctrl-alt-T typen (en je mag natuurlijk ook vi gebruiken ipv oowriter)
heeee super, ik heb er nl_NL van gemaakt en het werkt!

Was overigens prachtig inpak papier! Mede hierdoor heb ik geen invoer oid hoeven te betalen. Voor 338euro was ik helemaal klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thlinx schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:01:
[...]

Er zat in mijn pakket geen verloopstekker bij, is hij mogelijk vergeten.
Je kan dat even melden bij hem en dan stuurt hij hem zelfs nog op. Had ik een keer gelezen op het forum van EEEuser. Het aantal leden wat de EEE nu heeft is dit weekend dus hard gegroeid. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corrado20vt schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:46:
Ayi45tw mailde me net dat hij de rechter stekker uit dit plaatje meestuurt. Is dat dezelfde? En zo ja, hoe heb je dat probleem met die te korte pennen opgelost dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:32:
[...]

FYI, ik heb een reactie van PCSCOMPUTERS, zie hieronder:

Geachte heer NAAM,

Wij verwachten de ASUS EEE PC in de 2e helft van December te kunnen
uitleveren aan de klanten die een voorbestelling hebben gedaan.

De 4G versie zal als eerste geleverd gaan worden. De 8G modellen volgen
later in Januari.
Zowel de witte als de zwarte uitvoering van de 4G zullen leverbaar zijn.
Het gaat hier om de versies met een Engelstalige Linux voorgeinstalleerd.

In Januari komt ook een versie met een volledig Nederlands besturingssysteem
voorgeinstalleerd. De betreffende NL-CD zullen wij dan op verzoek gratis
naar u toesturen indien u alsnog een Nederlandse versie wenst te
installeren. Ook de pastelkleuren zullen dan leverbaar zijn.

Zo gauw wij met de uitlevering van de Asus Eee PC gaan beginnen krijgt u van
ons uiterlijk 1 dag voor verzending hierover een e-mail zodat u hiermee
rekening kunt houden voor ontvangst.

Wij proberen onze prijzen in onze webshop aan te houden tenzij Asus met veel
hogere prijzen komt voor de Benelux.

Indien u nog vragen heeft kunt u deze altijd naar ons e-mailen.

Met vriendelijke groet,

Professional Computer Services

NAAM

Ik twijfel dus nog steeds, nu bestellen of wachten tot eind december of januari. Weet iemand al meer over de versies met meer dan 8 GB? Nu toevallig wel iemand uit Groningen die al de EEE in huis heeft? :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ja het is inderdaad dezelfde. Zoals je ziet gaat het in een stopcontact met randaarde helemaal niet passen maar zelfs in een ouderwets plat stopcontact gaat het net niet, de pennen zijn echt te kort.

Ik had nog een 220-110adaptertje liggen en daar de originele lader in gestopt want hij is zowel 220v als 110v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zwarte US versie van de EEE 4G (non surf) besteld via eBay. Heb er EUR350,- voor mogen aftikken. Nu even een verloopstekkertje regelen. En dan maar wachten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
EEE-lover schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:32:
[...]

FYI, ik heb een reactie van PCSCOMPUTERS, zie hieronder:
Die lui maken zichzelf hoe langer hoe meer belachelijk. Bij dat standaardmailtje dat je post is de datum al tig keer veranderd. Eind oktober, begin november, half november, begin december en nu dus alweer half december :z :z En dat terwijl ze al vanaf het begin aldoor beweerden dat ze hem als eerste konden leveren in NL.
Onbetrouwbare zaak. Ik zou er nu zeker niet meer bestellen, omdat ie ook wel via andere wegen al in NL te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
Palomar schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:17:
[...]

Die lui maken zichzelf hoe langer hoe meer belachelijk. Bij dat standaardmailtje dat je post is de datum al tig keer veranderd. Eind oktober, begin november, half november, begin december en nu dus alweer half december :z :z En dat terwijl ze al vanaf het begin aldoor beweerden dat ze hem als eerste konden leveren in NL.
Onbetrouwbare zaak. Ik zou er nu zeker niet meer bestellen, omdat ie ook wel via andere wegen al in NL te krijgen is.
Ok, dit was mijn eerste contact met PCS, maar bedankt voor je toelichting. Zijn er meer wegen dan alleen Informatique?

Wat is eigenlijk het verschil tussen US en UK toetsenbord? Een vriend van me gaat naar Amerika, dus zou hem er eentje kunnen laten meenemen. Qua prijs verschilt het volgens mij niet met Taiwan of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan heet je EEE-lover en dan heb je zulke simpele vragen.. :?

Zijn er meer wegen.. Tsjaa waar gaat dit topic nou voor 99% over..?
Verschil tussen US en UK is ook zo'n vraag die makkelijk te searchen is! Layout is iets anders.

@ Hieronder: Haphap: Afbeeldingslocatie: http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_pacman.gif

@ Hieronderonder: Geaggiteerd? Chill 'm gewoon ofzo :Y

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 01-12-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
CLB schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:00:
Dan heet je EEE-lover en dan heb je zulke simpele vragen.. :?

Zijn er meer wegen.. Tsjaa waar gaat dit topic nou voor 99% over..?
Verschil tussen US en UK is ook zo'n vraag die makkelijk te searchen is! Layout is iets anders.
Sorry, maar dat heeft niks met mijn naam te maken. Ik heb me geregistreerd toen dit onderwerp op dit forum actief was.

Ik dacht dat er mssn de laatste dagen meer manieren waren gekomen om hem in Nederland te kunnen kopen, naast de drie internetwinkels in de start van dit topic. En ik zal eens googlen naar de layout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
EEE Lover, CLB, nokken. Punt

Maar CLB heeft wel gelijk, het gaat hier over de EEE PC en niet over tobos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ik moet bij draadloos netwerk iedere keer weer de sleutel ingeven, is dat niet ergens aan te vinken dat hij die onthoud?

Die 3,5uur op de accu haalt ie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
Ik zoek ook geen ruzie, en daarom gaf ik ook aan dat ik het antwoord over de tobos ergens anders zal zoeken. Ik vond mijn andere vragen trouwens wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
als die vriend het mee kan nemen ben je wel een stuk goedkoper uit denk ik. De verzendkosten vervallen dan en dat scheelt al gauw 50euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
eeeuser.com is trouwens weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
corrado20vt schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:56:
ik moet bij draadloos netwerk iedere keer weer de sleutel ingeven, is dat niet ergens aan te vinken dat hij die onthoud?

Die 3,5uur op de accu haalt ie wel!
Niel 1952 op eeeuser.com:

In easy mode, under the Internet tab look for the following icons:

1. Wireless Networks: This is in effect a sniffer, hunting out wireless networks that you connect to for a single use connection

2. Network: Here you set up persistent networks, which should remember the settings but which,as explained above, you need to delete and receate when they do forget your settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag betaald en vandaag ontvangen van ayi45tw.
Heb echter ook betaald voor 2 GB mem en 8 SDHC maar deze waren niet geinstalleerd of aanwezig in de verpakking. :(

Ben benieuwd hoe ayi45tw reageert, anders zal ik een klacht in dienen bij paypal (volgens mij zijn orders tot de 2 duizend dollar verzekerd als ze per creditcard zijn betaald).

Met de stroom adapter en verloop kan ik echt niks, ik heb daar nog eens een converter opgezet en zo 3 blokken onder elkaar :P Morgen is er extra koopzondag, dan ga ik er achteraan.

Ook freezed de laptop wel eens als ik wifi instel of firefox vraagt een nieuwe sessie te starten.
Morgen maar eens kijken met windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:25:
geen last van de douane. Hij zat mooi verpakt.

bij mij past de stekker ook niet goed in het stopcontact, maar het kan er mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik en mijn vader zijn ook van plan om allebei een Asus EEE Pc te bestellen, alleen ik heb er nog even wat vraagjes over:

- Wanner komt de mini-laptop officieel uit in Nederland?
- Hoelang kan je internetten op de accu?
- Is het mogelijk om te internetten via de satelliet (met een telefoonkaartje)? Of is het alleen mogelijk om via LAN of WLAN op internet te komen? Mijn vader wilt namelijk een laptop die overal in Nederland altijd op internet kan. En dan is WLAN niet echt geschikt.
- Hoe is het 'stopcontact' probleem op te lossen? Ik las namelijk dat de pinnetjes te kort zijn voor stopcontacten.

Ik hoop dat iemand even mijn vragen zou willen beantwoorden.

Alvast bedankt,

Gr. Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 01:15:
Ik en mijn vader zijn ook van plan om allebei een Asus EEE Pc te bestellen, alleen ik heb er nog even wat vraagjes over:

- Wanner komt de mini-laptop officieel uit in Nederland?
- Hoelang kan je internetten op de accu?
- Is het mogelijk om te internetten via de satelliet (met een telefoonkaartje)? Of is het alleen mogelijk om via LAN of WLAN op internet te komen? Mijn vader wilt namelijk een laptop die overal in Nederland altijd op internet kan. En dan is WLAN niet echt geschikt.
- Hoe is het 'stopcontact' probleem op te lossen? Ik las namelijk dat de pinnetjes te kort zijn voor stopcontacten.

Ik hoop dat iemand even mijn vragen zou willen beantwoorden.

Alvast bedankt,

Gr. Tom
- Rond Januari
-3 tot 3,5 uur
-?
-Je kunt een adapter in Nederland kopen, ze zijn er genoeg, deze passen hier wel gewoon op het stopcontact. Alleen Ayi45TW stuurt echter van die adapters mee.

nog een vraagje:
Als je een wachtwoord wil instellen heb je het oude nodig, maar ik weet niet welke dat is, iemand die het weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik zou zeggen gebruik de zoek functie eens dit is allemaal al behandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
ik heb gezocht op wachtwoord en op password maar hij vind niks, waar zie jij het staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
bij mij is het allebij: user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, m'n eerste post hier, en wel meteen over de Asus-EEE.
Heb hem van de week gekocht in NY voor $399,- bij J&R, de witte 4G met 512 mem.
'T is voor een Xp gebruiker even wennen, maar ben erg tevreden. ( En heb lekker op het vliegveld en in het vliegtuig zitten pronken....)

Nu heb ik EEN vraag, hoe zit het met een firewall ? Ik heb me suf-geGoogled, maar kan niets vinden, behalve 1-2 figuren met dezelfde vraag. Ik weet dus echt niks (nog) van Linux. Iemand ? Alvast bedankt !!!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 11:53 . Reden: jet-lag ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)