P4 de traagste CPU ever
Maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat dat gewoon prima gaat
4GB storage is sowieso echt meer dan zat, waar mensen het tegenwoordig toch vandaan halen dat als ze minder als 1TB in hun PC hebben het te weinig is
In 4GB kun je Windows, Office, wat programma'tjes ed kwijt en dan heb je nog ruim 1GB over voor je documenten. Mocht dat niet genoeg zijn dan heb je voor een appel en een ei een 4GB SDHC kaartje erbij en die kun je zoveel aanschaffen als je wil.
Daarnaast gebruiken maar weinig mensen de EEE PC als primaire PC, dus waarom zou je daar documenten op willen zetten? Opslag doe je op je hoofd PC of op je fileserver (of PC die dienst doet als fileserver).
Ook is het helemaal geen Celeron maar een doodnormale Pentium M, ik heb jaren lang een Pentium M gehad en bij normale office settings draaide die altijd op 900mhz, het is niet mega snel, maar voor gewoon een schone Windows en Office heb je ook echt niet veel nodig.
Komt ook nog eens bij dat Linux en OSS niet gemaakt is door magische tovenaars, maar ook gewoon door normale softwareontwikkelaars en hobbyisten. Het gaat dus niet de 'trage' PC ineens ubersnel maken, of 512MB ineens laten lijken of het 2GB is. Qua efficienty liggen Windows XP en een standaard Linux zeer dicht bij elkaar.
Bij de EEE PC krijg je natuurlijk een getweakde interface waardoor het snel lijkt, maar dat is in XP ook te doen, download even TweakUI van Microsoft en je hebt alle animaties zo gefixed.
Dus geloof mij: XP op een EEE PC gaat prima.