[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 31.485 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 18:47
Anoniem: 69767 schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:52:
Bij Mobileplanet.com hebben ze de zwarte 4G OP VOORRAAD EN verzenden naar Europa. Totaal incl. verzendkosten (2-3dagen shipping naar Europa):

Totaal af te rekenen: 432 dollar --> is 297,- euro incl. shipping! Dus als je er nog een voor de kerst wilt hebben (ik wil de witte, die hebben ze helaas nog niet).
Dit is interessant, zeker voor mij omdat ik er eentje met rekening wil hebben omdat ik hem zakelijk ga gebruiken.
Heb hem meteen besteld, zal jullie op de hoogte houden over eventuele invoerrechten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Let op de post waarschuwingen heren :) elkaar direct via berichten vragen kan ook!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
Zwarte 4G gespot in Saturn Rotterdam voor 299,-, helaas het was een demo. Verkrijgbaar vanaf maart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Voor de network sniffing guru's, de wifi chip kan ook in monitor mode! Ik kwam dit tegen op de wiki: Network Sniffing Dit gaan we tzt is een keer uitproberen :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

SgtStrider

Fractal Switchover!

Tegenwoordig kun je je bankrekening koppelen aan je Paypal account, werkt heel fijn :) eBayen is zo een stuk makkelijker ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

icyx schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:29:
Zo, mijn EEE is ook weer ingeleid, openttd draait er geweldig op, zoals wel verwacht natuurlijk. Daarna geprobeerd unreal tournament te testen, en dat gaat ook geweldig via wine. Software renderer aan, en je kan fraggen.
Unreal Tournament draait natuurlijk ook native op Linux. ;)
icyx schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:19:
Voor de network sniffing guru's, de wifi chip kan ook in monitor mode! Ik kwam dit tegen op de wiki: Network Sniffing Dit gaan we tzt is een keer uitproberen :)
Dat maakt de EEE natuurlijk wel de ideale wardrive-machine. Heeft iemand al uitgevonden waar de antenne zich bevindt?

Ik hou het nog even voor gezien, en mijn geld in de portemonnee. Het is wel erg gunstig dat er voor bijna alles een modificatie te doen is, de Bluetooth/USB stick mod is bijvoorbeeld echt iets wat ik met mijn EEE zeker zou doen. BT mag op dat ding op zijn minst niet ontbreken, dat er geen touchscreen op zit vind ik bijvoorbeeld ook jammer. Dan nog, zou de EEE ook redelijk goed als carputer in te zetten zijn, ik denk dat het niet al te moeilijk zal zijn om daar een dashboard-houder voor te vinden/fabriceren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Stoney3K schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:14:
[...]
Unreal Tournament draait natuurlijk ook native op Linux. ;)
De meeste anti-cheat protectie's niet ;)
[...]
Dat maakt de EEE natuurlijk wel de ideale wardrive-machine. Heeft iemand al uitgevonden waar de antenne zich bevindt?
Ik neem aan dat de antenne naar het scherm getrokken is, en anders is het niet zo heel moeilijk om zelf aan te passen toch?
Ik hou het nog even voor gezien, en mijn geld in de portemonnee. Het is wel erg gunstig dat er voor bijna alles een modificatie te doen is, de Bluetooth/USB stick mod is bijvoorbeeld echt iets wat ik met mijn EEE zeker zou doen. BT mag op dat ding op zijn minst niet ontbreken, dat er geen touchscreen op zit vind ik bijvoorbeeld ook jammer. Dan nog, zou de EEE ook redelijk goed als carputer in te zetten zijn, ik denk dat het niet al te moeilijk zal zijn om daar een dashboard-houder voor te vinden/fabriceren.
Geen touchscreen vind ik helemaal niet zo gek, het word dan toch een totaal andere markt? Mocht je dat wel willen, het lijkt me niet heel moeilijk om xorg voor een touch screen te configureren

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor bluetooth ga ik zo'n compact usb-dongletje halen die precies in de usb-connector valt en nauwelijks uitsteekt. Bijv deze: http://www.trust.nl/products/default.aspx?item=15542

Touch-screen hoeft van mij ook niet. Ten eerste vanwege de prijs, maar ook omdat ik daar nog nooit echt een voordeel aan heb gezien (behalve dan bij automaten e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:50

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Palomar schreef op maandag 17 december 2007 @ 01:17:
Voor bluetooth ga ik zo'n compact usb-dongletje halen die precies in de usb-connector valt en nauwelijks uitsteekt. Bijv deze: http://www.trust.nl/products/default.aspx?item=15542
Ik keek van de week ook naar dat Trust-mini-bluetooth-ding, maar bij de zaken waar ik hem tegen kwam was hij niet leverbaar. Mocht je hem ergens kunnen krijgen, dan ben ik wel benieuwd welke zaak dat is.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234435

ik geloof dat ik het laatst in een krantje van de PC-top zag..voor 19 euro.
helaas hebben die maar drie filialen in Wormerveer, Alkmaar en Hoorn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:28
Anoniem: 152655 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:09:
Dit progje is ook handig voor xp gebruikers, dan kun je een venster verplaatsen door alt in te drukken en ergens met linkermuisknop in het venster te klikken en dan zo verslepen.
http://www.howtogeek.com/geekers/AltWindowDrag.zip
JAAAAH!! :) Danku! Aangezien ik thuis al jaren linux draai, mis(te) ik op mijn werk de alt-windowdrag nogal behoorlijk, maar nu dus niet meer! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nestor schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:27:
[...]
Ik keek van de week ook naar dat Trust-mini-bluetooth-ding, maar bij de zaken waar ik hem tegen kwam was hij niet leverbaar. Mocht je hem ergens kunnen krijgen, dan ben ik wel benieuwd welke zaak dat is.
nog niet naar op zoek geweest. Eerst mn EeePC maar eens binnenkrijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 17 december 2007 @ 01:17:
Hij is ook te krijgen als 'Cirago BT-3210', aan het plaatje te zien hetzelfde. Ik heb die. Er zijn wel 2 problemen mee:
  • Hij steekt veel meer uit dan het lijkt, van het metalen stuk steekt ook nog een stuk uit (ongeveer even groot als het plastic stuk)
  • Hij zit niet stevig in elkaar en de USB poorten in de EEE zijn erg strak... Waardoor je dus binnen de kortste keren het hele ding uit elkaar trekt. (het plastic gedeelte uit de metalen stekker). Als je alle onderdeeltjes (1 klein plastic balkje, met name) terugvindt kan je hem weer goed in elkaar zetten maar daarna gebeurt het gewoon weer. Als je hem er echt uit moet halen, trek dan in elk geval zoveel mogelijk aan het metalen stuk.
Verder werkt hij goed, wordt herkend zowel onder XP als de meegeleverde Xandros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

GekkePrutser schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:36:
• Hij steekt veel meer uit dan het lijkt, van het metalen stuk steekt ook nog een stuk uit
Nog even 'n plaatje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://spicygadget.com/wp-content/uploads/2007/09/vx-nano-plugged.jpg

* CLB had al gekeken voor zo'n kleine BT-usb-dongle, maar is er vanaf gestapt.. 'Klein' hmm :N

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 17-12-2007 12:38 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Goed nieuws, via Asus EEE Hacks kwam ik op het volgende:
Een bezoeker van de EEE user fora heeft zelf een nieuwe graphics driver ontwikkeld.
De grootste feature van deze driver is dat het de resolutie van je EEE drastisch kan verhogen door down-scaling te gebruiken! Normaal ben ik sceptisch als het gaat over softwarematige en niet-native resoluties, maar de gebruikers op de fora zijn er unaniem positief over! Hoewel de driver in zn 0.001 versie zit, niet compleet stabiel is en veel mankementen vertoont, gaan de meeste mensen in het topic de driver houden :)
Quotes zoals deze geven mij hoop:
Didnt notice the resolution's are scaled until now.
Awesome!
Jesus christ, this is the best thing ever. The ONLY gripe I had about my Eee was the limited resolution.
Games die normaal forceren in 800*600 of 640*480 (zoals GTA3) kan je nu wel draaien!

Hop weer een minpunt verdwenen :)

Kan iemand hier het proberen? WinXP moet wel geinstalleerd zijn. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van 2D (browsen vooral), games spelen op 800*480 vind ik zelf prima!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CLB schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:38:
[...]

Nog even 'n plaatje ter verduidelijking:
* CLB had al gekeken voor zo'n kleine BT-usb-dongle, maar is er vanaf gestapt.. 'Klein' hmm :N
Ja, maar dat is de VX Nano receiver, die doet geen bluetooth. Die bluetooth adapter steekt veel verder uit. Ik zal vanavond wel even een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

GekkePrutser schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:27:
Ja, maar dat is de VX Nano receiver, die doet geen bluetooth.
Weet ik ;)
Die bluetooth adapter steekt veel verder uit. Ik zal vanavond wel even een foto maken.
Nog verder 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232842

Heeft iemand een EEE gekregen met 1 of meerdere dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Anoniem: 232842 schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:33:
Ik niet iig. ;)

Kans is natuurlijk ook veel kleiner met zo'n minischermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 19:50
Kan iemand hier het proberen? WinXP moet wel geinstalleerd zijn. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van 2D (browsen vooral), games spelen op 800*480 vind ik zelf prima!
Ik ga het vanavond ff proberen, kijken of ik dan Age of Empires kan spelen op 800*600 zonder te scrollen. Maar als de hele EEE in de soep gaat lopen daarna dan pech gehad, gaan de oude drivers er weer op. Maar goede ontwikkeling dit, vooral voor games. Maar moet het nog zien, dat downscalen lijkt me niet alles dus eerst zelf ervaren :P

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 232842 schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:33:
Ja, een dode subpixel. Die kan geen zwart weergeven, dan wordt hij blauw. Dus dat is alleen bij het opstarten te zien, als je een zwart scherm krijgt. Hij zit op de taakbalk, dus ik zie hem nooit. Er zit namenlijk geen zwart in de taakbalk (behalve de baterij, maar daar zit ie niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244799

Hai ik heb een vraagje, aangezien ik deze even nergens anders kwijt kan.
er zijn er een aantal die bij die taiwanner hebben besteld, dit gaat via paypal en dus via creditcard(toch?).

dit is echter mijn probleem; ik heb geen creditcard, en ook niet eentje waarvan ik gebruik kan maken.

zijn er ook andere (veilige) manieren om te betalen en of hebben er ook mensen ergens anders besteld via overboeking iDEAL o.i.d.

dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:51
Anoniem: 244799 schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:33:
Hai ik heb een vraagje, aangezien ik deze even nergens anders kwijt kan.
er zijn er een aantal die bij die taiwanner hebben besteld, dit gaat via paypal en dus via creditcard(toch?).

dit is echter mijn probleem; ik heb geen creditcard, en ook niet eentje waarvan ik gebruik kan maken.

zijn er ook andere (veilige) manieren om te betalen en of hebben er ook mensen ergens anders besteld via overboeking iDEAL o.i.d.

dank alvast.
Je kan je bankrekening nummer aan je paypal koppelen, dus dan heb je geen CC nodig oid. Heel handig dus! duurt wel een weekje, maar is allemaal uitgelegd op de paypal site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomino schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:34:
[...]

Je kan je bankrekening nummer aan je paypal koppelen, dus dan heb je geen CC nodig oid. Heel handig dus! duurt wel een weekje, maar is allemaal uitgelegd op de paypal site!
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239805

Is het waar dat hij in Januari in Amerika te koop is voor 299 dollar in de winkels? Zo ja, ga ik hem denk wel bestellen. Handig voor school :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152655

Ik heb met nlite enkel bepaalde talen geinstalleerd maar nu zit Engels VK er niet bij... Die had ik net wel gepakt en US niet, maar blijkbaar is het omgewisseld. Weet iemand hoe ik een keyboard layout kan toevoegen? Want US en UK is niet helemaal hetzelfde dus zou liever UK willen.

EDIT: Heb het al opgelost door met een progje van Windows een "aangepaste layout" te maken maar heb gewoon de UK layout gekozen en dan gewoon opgeslagen. Dan kreeg ik een installer en die heb ik op de Asus EEE uitgevoerd en klaar is kees :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 152655 op 17-12-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:26
Heb je nog geen EEE en wil je weten hoe het is om te browsen? Check dan deze site: http://paulmaddox.net/eeeweb.html

*NB Dit is dus met de standaard drivers (ik denk met Xandros).

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die mobileworld.com klonk heel voordelig.

tot ik het wilde bestellen en even later dit mailtje er achteraan kreeg:

Dear sir/madam,

Thank you for your recent order.

We note that an incorrect shippingzone has been selected on your order, and advise you that the costwill be $105.95 and not $32.95. Please therefore advise if you wish to proceed with your order.

Thank you for placing your order with MobilePlanet, part of eXpansysplc.

en even later dit mailtje;

Thank you for your order.

Below is the wire transfer details and the total of your order is $525.90USD.

This includes the $20.00 wire transfer fee that we charge.

Een heel verschil met wat ze op hun website zeggen dus!

Zijn er mensen die de EEEPC met succes hebben verkregen via een internetwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Jozz schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:27:
Heb je nog geen EEE en wil je weten hoe het is om te browsen? Check dan deze site: http://paulmaddox.net/eeeweb.html

*NB Dit is dus met de standaard drivers (ik denk met Xandros).
Was de resolutie niet 800 x 480?

Met F11 kun je dan meer uit je scherm halen dan dit aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234435

de resolutie is 800x480, maar de adresbalk en knoppen e.d. gaan daar vanaf. Blijkbaar zijn die verticale randjes links en rechts bij elkaar 5 pixels :P 2,5 pixel per randje 8)7

wordt inderdaad een hoop F11-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-06 13:36
Anoniem: 244799 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:33:
Die mobileworld.com klonk heel voordelig.

tot ik het wilde bestellen en even later dit mailtje er achteraan kreeg:
Offtopic:
Is er niemand die een site de lucht in kan helpen met info over leveranciers, levertijden, prijzen, verzendkosten, leveranciers-ervaringen etc. etc? Mooi met wat dynamische gegevens als voorraadstatus, wanneer de EEE in NL verwacht wordt etc etc etc Dan kunnen daar ook al die "Jaaaa, ik heb 'm" reacties op gepost worden... Het is toch bijna kerstvakantie, dus me dunkt dat er genoeg vrije tijd is..... :+

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heeft er iemand al getest hoe Football Manager draait op de EEE? :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Las Vegas schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:15:
Heeft er iemand al getest hoe Football Manager draait op de EEE? :P
Onder welk platform wil je dit draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 08:32
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen te internetten met zijn telefoon als GPRS modem?
Ik volg deze turial: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=2280&p=1

Nadat ik alles heb ingesteld zoals daar staat, dan doe ik:

hciconfig hci0 up
/etc/init.d/dbus start
/etc/init.d/bluetooth start
pon gprs

Alles gaat goed totdat ik pon gprs typ dan krijg ik devolgende melding: /usr/sbin/pppd: In file /etc/ppp/peers/gprs: unrecognized option ' /dev/rfcomm0'

Ik heb alles al een paar keer nagekeken op spel/typ fouten maar die zitten er niet in, ook ben ik ingelogt als root in de console. Het is precies zo gedaan als in de turial en bij andere werkt het wel :S

Ben een redelijke linux noob. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238628

Het iemand gelukt om Windows Vista op de Eee PC te installeren ;)

http://www.modaco.com/con...ive-done-it-and-it-works/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

He he he, pas 10x genoemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Roamor schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:29:
[...]

Onder welk platform wil je dit draaien?
Dat maakt niet uit, zolang die maar werkt :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Biedzjee schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:13:
[...]

Offtopic:
Is er niemand die een site de lucht in kan helpen met info over leveranciers, levertijden, prijzen, verzendkosten, leveranciers-ervaringen etc. etc? Mooi met wat dynamische gegevens als voorraadstatus, wanneer de EEE in NL verwacht wordt etc etc etc Dan kunnen daar ook al die "Jaaaa, ik heb 'm" reacties op gepost worden... Het is toch bijna kerstvakantie, dus me dunkt dat er genoeg vrije tijd is..... :+
idd! een aantal mensen zijn gewoon niet geinterreseerd in die reactie, maar voor de mensen die de eeepc nog willen aanschaffen kan het bruikbaar zijn.

who can?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244799 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:39:
[...]

idd! een aantal mensen zijn gewoon niet geinterreseerd in die reactie, maar voor de mensen die de eeepc nog willen aanschaffen kan het bruikbaar zijn.

who can?
Er is een forum aangemaakt: KLIK KLIK KLIK KLIK

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1264869

Hier dus alleenover de ervaringen bij de "aankoop" van de EEE PC :> ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 244799 op 18-12-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 244799 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:43:
[...]

Er is een forum aangemaakt: KLIK KLIK KLIK KLIK

Hier dus alleenover de ervaringen bij de "aankoop" van de EEE PC :> ;)
Forum?... Je bedoelt topic :X

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah sorry, topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Hoe werkt VNC (oid) fullscreen? Dan kan je lekker Vista etc. vanaf je eigen computer via de EEE PC gebruiken..Geen last van weinig geheugen of trage CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238426

(Hoera... ook de mijne (een Engelse) komt eraan, dank voor de tip Gryx!).

Nu snel weer ontopic: Ik neem aan dat een aantal van jullie inmiddels een (mini)muis aan de EEE heeft gekoppeld. Met welke muis hebben jullie goede ervaringen? Eenzelfde vraag heb ik eigenlijk over de SD-kaart. Wat gebruiken jullie met succes in de EEE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:21:
Hoe werkt VNC (oid) fullscreen? Dan kan je lekker Vista etc. vanaf je eigen computer via de EEE PC gebruiken..Geen last van weinig geheugen of trage CPU :)
De resolutie wordt overgenomen, dus dat gaat lastig worden op zijn klein schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
Roamor schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:27:
[...]

De resolutie wordt overgenomen, dus dat gaat lastig worden op zijn klein schermpje.
Je zou wel Logmein kunnen gebruiken, op mijn PocketPc gebruik ik Logmein op één hogere resolutie dan mijn scherm aankan (800*600 op een 640*480 scherm) en dat is leesbaar. Ik kan me dus voorstellen dat Logmein op een EEE op 1024*768 zou moeten werken. Tests, anyone?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen die de UK versie willen:
http://www.play.com/PC/PC...htype=PCSH&searchsource=0

Weet niet of die stock realtime is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Ik kwam net een gerucht tegen over 16G EEE's die mogelijk met Windows XP in Japan worden verkocht. http://gizmodo.com/gadget...ssibly-windows-335112.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21156

Ik ben windows aan het installeren, en op http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=4030 lees ik dat op de Asus CD ook windows drivers aanwezig zijn. Nu heb ik natuurlijk mijn doos, samen met de CD, op het werk laten liggen, omdat ik dacht dat ik hem niet meer nodig zou hebben. En laat ik nu net 2 weken niet meer op het werk komen... |:(

Zou iemand deze drivers even kunnen zippen en ergens online zetten/mailen? Ik zou je heel dankbaar zijn hiervoor!

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Laatst online: 02-10-2023
die zijn toch gewoon op de site van asus te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21156

Raptec schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:08:
die zijn toch gewoon op de site van asus te vinden?
Op de site van Asus vind ik dus alleen manual en linux source. Waar zie jij ze staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Vooruit; klik

offtopic:
mag het ook een slagroomtaart zijn :+, ik lust geen eeuwige dankbaarheid :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
jammer, shippen geen electronics and gadgets naar btlnd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb mijn 701 4G ook binnen. Zou eerst een 'b' revisie zijn volgens ayi45tw, maar na uitpakken bleek het toch om een 'a' versie te gaan (heb hem nog niet open kunnen schroeven, maar 'a' zou betekenen dat de mini-pci connector aanwezig is). De reden dat ik hem nog niet open heb gemaakt is dat het een kadootje voor mijn vriendin is, die er nu mee op pad is. Wel heb ik vanochtend nog snel even op de bank wat plaatjes geschoten voor ik naar mijn werk vertrok. Ik zag nog niet zoveel vergelijkingsfoto's, dus bij deze: vergelijking met een Zepto Znote 6625WD (15.4")

Afbeeldingslocatie: http://www.wdka.nl/~0550166/eeepc/smaller/thumb/PC180050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wdka.nl/~0550166/eeepc/smaller/thumb/PC180052.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wdka.nl/~0550166/eeepc/smaller/thumb/PC180055.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wdka.nl/~0550166/eeepc/smaller/thumb/PC180057.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wdka.nl/~0550166/eeepc/smaller/thumb/PC180058.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wdka.nl/~0550166/eeepc/smaller/thumb/PC180059.jpg

De toetsen zijn wat klein voor mijn vingers, maar mijn vriendin had nergens moeite mee. Onder de 'Learn' tab zit trouwens bij 'language' ook een typing game die helpt bij het onder de knie krijgen van het kleine toetsenbordje.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik heb hem sinds vanmiddag ook binnen :) Toetsenbordje is idd klein, maar ik kan er best aardig mee overweg (tik dit nu op mn eeepc). Tik af en toe even iets dubbel, maarja.. ;) Enige wat ik mis is een DEL-toets.
De mousepad was wel even wennen, maar die heb ik iets minder gevoelig ingesteld en je went er ook snel aan. Alleen de muisknop gaat wat zwaar, waardoor je tijdens het klikken je vinger op de touchpad verschuift (en je mis klikt).
Maar al met al valt het me alleen nog maar mee voor zo'n klein apparaatje. Hij wordt wel behoorlijk warm na een tijdje, wat het typen/muizen wat onaangenaam maakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 18-12-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Ik had zelf ook nog wat foto's gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/IMG_1125_resize.JPG.xs.jpg
Installatie van Windows XP op de EEE
Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/IMG_1126_resize.JPG.xs.jpg
Van onder naar boven: HP Pavilion ZE4928, ASUS EEE PC, Nintendo DS lite
Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07512/IMG_1127_resize.JPG.xs.jpg
Nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palomar schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:30:
ik heb hem sinds vanmiddag ook binnen :) Toetsenbordje is idd klein, maar ik kan er best aardig mee overweg (tik dit nu op mn eeepc). Tik af en toe even iets dubbel, maarja.. ;) Enige wat ik mis is een DEL-toets.
De mousepad was wel even wennen, maar die heb ik iets minder gevoelig ingesteld en je went er ook snel aan. Alleen de muisknop gaat wat zwaar, waardoor je tijdens het klikken je vinger op de touchpad verschuift (en je mis klikt).
Maar al met al valt het me alleen nog maar mee voor zo'n klein apparaatje. Hij wordt wel behoorlijk warm na een tijdje, wat het typen/muizen wat onaangenaam maakt.
De DEL toets zit helemaal rechts boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hehe, zie het nu pas. Had al dat hele toetsenbordje zitten afspeuren.

Heb ook nog wat foto's gemaakt om een indruk te geven hoe compact ie is:

Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/6piqc5i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/6u7brsm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 19:50
mark_vb schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:18:
Ik heb mijn 701 4G ook binnen. Zou eerst een 'b' revisie zijn volgens ayi45tw, maar na uitpakken bleek het toch om een 'a' versie te gaan (heb hem nog niet open kunnen schroeven, maar 'a' zou betekenen dat de mini-pci connector aanwezig is). De reden dat ik hem nog niet open heb gemaakt is dat het een kadootje voor mijn vriendin is, die er nu mee op pad is. Wel heb ik vanochtend nog snel even op de bank wat plaatjes geschoten voor ik naar mijn werk vertrok. Ik zag nog niet zoveel vergelijkingsfoto's, dus bij deze: vergelijking met een Zepto Znote 6625WD (15.4")
Hoe kan je trouwens zien of je een a of b versie hebt zonder hem open te maken? Staat dat ergens op de flaptop of de doos? Enige code met een A erin is AU 701 4gA/512/tw/1white.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kickassmen schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:18:
[...]

Hoe kan je trouwens zien of je een a of b versie hebt zonder hem open te maken? Staat dat ergens op de flaptop of de doos? Enige code met een A erin is AU 701 4gA/512/tw/1white.
Onderaan naast het klepje waar je ram zit plakt er een groen stickertje met daarop een serial number. SN: 7... na de 7 komt een A, B of C en dit is dus de versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Jozz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:02:
Ik kwam net een gerucht tegen over 16G EEE's die mogelijk met Windows XP in Japan worden verkocht.
Hmm smakelijk.. M'n moeder 'n zwarte 4G voor 300,-, CLB 'n witte 16G voor 425,-

Jongens bedankt voor de pics... meer meer meer!
@ mark_vb: Hmm Zepto's en Asusjes... Ik moet alleen die laatste nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239879

Als ik mijn eee-pc binnenheb, wil ik eens twee dingen uitproberen: GPS en UMTS.
Dit beide via USB.
Het enige waar ik me dus zorgen om maak is Linux..
Ik wil eigenlijk geen XP erop zetten, maar zijn deze twee dingen mogelijk onder Linux?
Wie heeft er ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239879 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:42:
Dit beide via USB.
Het enige waar ik me dus zorgen om maak is Linux..
Ik wil eigenlijk geen XP erop zetten, maar zijn deze twee dingen mogelijk onder Linux?
Wie heeft er ervaring?
Kan allebei in beginsel. Wat heb je zelf al gevonden en gedaan voor info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je geen XP erop willen zetten?

De Linux van de EEE PC is slecht afgewerkt, het is geen volledig OS IMHO. Een reguliere Ubuntu of zelfs een Debian Testing doet het nog beter.

Je gaat dus een hoop geklooi krijgen als je GPS en UMTS aan de praat wilt krijgen, gewoon even XP installeren is een werk van niets.

Enige reden waarom er geen XP al bij zit is omdat Asus de prijs graag laag wil houden, een in elkaar gemepte Linux distro voldoet dan prima en scheelt in de uiteindelijke verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:01
Nogmaals de vraag die ik een paar pagina's geleden heb gesteld.

Hebben mensen ervaring met het maken van aantekeningen tijdens vergaderingen.

Dit zou ik namelijk graag willen weten en ik denk nog wel veel meer mensen met mij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:45:
Waarom zou je geen XP erop willen zetten?
Omdat ie misschien nog al zwaar is voor een Celeron 900Mhz en 512Mb geheugen en maar 4Gb storage? Het is geen Pentium 4 wat er in zit hoor, lol :D

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 18-12-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Mooie foto's allemaal :) Ik zal eens kijken of ik ze ga toevoegen aan de OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joke_name schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:49:

Dit zou ik namelijk graag willen weten en ik denk nog wel veel meer mensen met mij :D.
Dan kun je beter een laptop met normaal toetsenbord nemen. Lijkt me dat je dat zelf ook wel had kunnen bedenken? Overal kun je lezen dat typen met 10 vingers niet goed gaat op deze kleine notebook. Een voorbeeldje dan van notebookreview:
. Much to our surprise, the keyboard on the Eee PC is remarkably firm, though the keys are small and have a large degree of “wiggle” when pressed.

(view large image)

The keyboard on the Eee PC is very, very compact. The first two days I spent typing on the Eee PC were quite frustrating as the small footprint and tiny keys require you to use a “hunt and peck” style of typing rather than traditional touch typing methods. This means that passwords get mangled, emails look like gibberish, and playing games that require keyboard commands becomes quite aggravating.

Of course, once I got used to typing on the tiny keyboard the keys felt just fine … but this keyboard isn’t designed to be used as a primary/main computer. For users who would buy this notebook as their “main computer” in their home or office, a full-size keyboard and external mouse are recommended.
Had je natuurlijk ook zelf kunnen vinden: er is genoeg bekend over het kleine toetsenbordje..

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 18-12-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
Anoniem: 239879 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:42:
Dit beide via USB.
Ik ben daar dus nu mee bezig; GPRS van mijn telefoon naar mijn eee pc(met standaard Xandros) via bluetooth. Bluetooth heb ik inmiddels werkend gekregen, maar zodra ik GPRS wil activeren op mijn eee pc krijg ik een foutmelding (zie voor het hele verhaal mijn post een pagina terug. Morgen op school ga ik het proberen te fixen (ik ben een redelijke linux noob, maar in mijn klas zitten een paar mensen die mij vast wel verder kunnen helpen)

EDIT: @hieronder:
Mijn fout sorry, gewoon weer eens tesnel gelezen. Om dan toch maar iets nuttigs te posten is hier een foto van mijn zwarte 4G EEE pc naast een 17" HP Pavilion notebook :P
Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/8app1li.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Jeroen797 op 19-12-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

GPS en GPRS zijn net iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik ben van plan om er binnenkort winflp op te zetten, maar nu lees ik op het eeeuser.com forum allerlei verhalen dat deze een foutmelding geeft over 'no system drive found' en meer problemen.
Heeft hier iemand al winflp op zn eeepc geprobeerd? En liep je ergens tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:49:
[...]

Omdat ie misschien nog al zwaar is voor een Celeron 900Mhz en 512Mb geheugen en maar 4Gb storage? Het is geen Pentium 4 wat er in zit hoor, lol :D
waar komt dat gerucht toch vandaan dat een Celeron 900 (van de generatie die in de eee zit) met 512mb geheugen zwak presteert in XP? Ten tijde van de release van XP was dat een behoorlijk dikke pc, we hebben het hier niet over Vista, maar over een OS uit 2001. Ter illustratie: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4062
Aardig wat sneller in wPrime dan een P4 mobile 1.6ghz.

Overigens vind ik Xandros er redelijk afgewerkt uitzien, maar XP gaat er in dual boot op voor software als spss die niet onder linux te krijgen is.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

mark_vb schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:13:
Overigens vind ik Xandros er redelijk afgewerkt uitzien,
maar XP gaat er in dual boot op voor software als spss die niet onder linux te krijgen is.
* CLB gaat terzijnertijd info vragen aan mark! Zelfde laptops, zelfde ideeen
SPSS hmm I love it, morgen weer om 10.00 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:03:
[...]

Hmm smakelijk.. M'n moeder 'n zwarte 4G voor 300,-, CLB 'n witte 16G voor 425,-

Jongens bedankt voor de pics... meer meer meer!
@ mark_vb: Hmm Zepto's en Asusjes... Ik moet alleen die laatste nog :9
waar heb jij hem voor 300? incl. verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 244799 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:17:
waar heb jij hem voor 300? incl. verzending?
Waren hersenspinsels :) Begin volgend jaar als de hype over is is de 4G wel voor 300,- te verkrijgen!

Wat ik me afvroeg is of iemand Age of Empires al heeft getest.. Welk OS/ welke resolutie?
Lijkt me een geweldig spelletje om me nog steeds heel wat uurtjes te vermaken tijdens colleges O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nogmaals voor degene die hem gemist hebben de link naar het EEE topic over aanschaffen van de EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
CLB schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:19:
[...]

Waren hersenspinsels :) Begin volgend jaar als de hype over is is de 4G wel voor 300,- te verkrijgen!

Wat ik me afvroeg is of iemand Age of Empires al heeft getest.. Welk OS/ welke resolutie?
Lijkt me een geweldig spelletje om me nog steeds heel wat uurtjes te vermaken tijdens colleges O-)
Hier is wat info over age of empires: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=4396
Hier nog meer: http://forum.eeeuser.com/search.php?search_id=1432027105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
[...]

Overigens vind ik Xandros er redelijk afgewerkt uitzien, maar XP gaat er in dual boot op voor software als spss die niet onder linux te krijgen is.
Spss is WEL onder linux te krijgen sinds Q4 van 2007 :).

SPSS 16.0 for Linux®

* Operating system*
o Any Linux OS that meets the following requirements:
+ Kernel 2.4.33.3 or higher
+ glibc 2.3.2 or higher
+ XFree86-4.0 or higher
+ libstdc++5
* Hardware
o Processor: Intel or AMD x86 processor running at 1 GHz or higher
o RAM: 512MB RAM; 1GB recommended
o 450 MB of available hard-disk space
o CD-ROM drive
* Super VGA (800x600) or a higher-resolution monitor
* Software
o Konqueror 3.4.1 or higher, or Firefox 1.0.6 or higher, or Netscape 7.2 or higher

*Note : SPSS 16.0 was tested on and is supported only on Red Hat® Enterprise Linux 4 Desktop and Debian® 3.1

Ik weet alleen niet of de 16.0 versie al in NL te krijgen is, en al helemaal niet of de Linux editie dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:49:
[...]

P4 de traagste CPU ever :P

Maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat dat gewoon prima gaat ;)

4GB storage is sowieso echt meer dan zat, waar mensen het tegenwoordig toch vandaan halen dat als ze minder als 1TB in hun PC hebben het te weinig is 8)7

In 4GB kun je Windows, Office, wat programma'tjes ed kwijt en dan heb je nog ruim 1GB over voor je documenten. Mocht dat niet genoeg zijn dan heb je voor een appel en een ei een 4GB SDHC kaartje erbij en die kun je zoveel aanschaffen als je wil.

Daarnaast gebruiken maar weinig mensen de EEE PC als primaire PC, dus waarom zou je daar documenten op willen zetten? Opslag doe je op je hoofd PC of op je fileserver (of PC die dienst doet als fileserver).

Ook is het helemaal geen Celeron maar een doodnormale Pentium M, ik heb jaren lang een Pentium M gehad en bij normale office settings draaide die altijd op 900mhz, het is niet mega snel, maar voor gewoon een schone Windows en Office heb je ook echt niet veel nodig.

Komt ook nog eens bij dat Linux en OSS niet gemaakt is door magische tovenaars, maar ook gewoon door normale softwareontwikkelaars en hobbyisten. Het gaat dus niet de 'trage' PC ineens ubersnel maken, of 512MB ineens laten lijken of het 2GB is. Qua efficienty liggen Windows XP en een standaard Linux zeer dicht bij elkaar.

Bij de EEE PC krijg je natuurlijk een getweakde interface waardoor het snel lijkt, maar dat is in XP ook te doen, download even TweakUI van Microsoft en je hebt alle animaties zo gefixed.

Dus geloof mij: XP op een EEE PC gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Anoniem: 178962 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:32:
Dus geloof mij: XP op een EEE PC gaat prima.
:Y Ook een fully bloated XP installatie werkt gewoon prima.

Sterker nog, ik zit eraan te denken mijn desktop eruit te gooien en alleen de eeepc nog te gebruiken. Voor gamen heb ik een 360 dus voor het beetje internetten/briefje tikken/e.d. wat je dan nog overhoudt voldoet dit prima. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
futura schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:25:
[...]

Spss is WEL onder linux te krijgen sinds Q4 van 2007 :).

.......

*Note : SPSS 16.0 was tested on and is supported only on Red Hat® Enterprise Linux 4 Desktop and Debian® 3.1

Ik weet alleen niet of de 16.0 versie al in NL te krijgen is, en al helemaal niet of de Linux editie dat is.
dat is leuk te weten. Ik gebruik het zelf niet, mijn vriendin doet gedrag en samenleving aan de UvA, tot mijn verbazing vindt ze het helemaal niet zo'n ramp om met Xandros te werken. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe XP zich gedraagt op een 8GB class6 SDHCtje.

Overigens lijk ik een probleempje te hebben met de adapter. Als de eee uit staat laadt hij netjes op, in Xandros zonder accu ook geen probleem, maar met accu switcht hij voortdurend tussen AC en Battery. Een probleem wat identiek is aan wat deze gebruiker op eeeuser.com heeft met een niet officiele adapter.

Ik ga eerst zelf even wat dingetjes nalopen, maar voor het geval dat niets werkt: Is er in Amsterdam of rond Tilburg misschien iemand met een eeePC die het te zijner tijd niet erg zou vinden als ik mijn eeePC even aan zijn adapter hang om te kijken wat de boosdoener is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik zal even wat foto's plaatsen van mensen die aan de slag zijn gegaan met de "scale-down-drivers"

800*600 op een EEE :9
Afbeeldingslocatie: http://pix.nofrag.com/a/3/3/850edc966677e42e24afce9072aa2.jpg

en 1024*768
Afbeeldingslocatie: http://pix.nofrag.com/5/7/4/c8ebc3815e165f6f253c70323e8e1.jpg

Het enige wat ze voor mij moeten doen, is Wide Screen resolutions mogelijk maken. Dan ben ik tevree :) Dan hoef ik niet te wachten op de 2008 versie van de EEE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35
Wow, dat ziet er nice uit! Dus het kan wel =). Het beeld ziet er niet meer zo scherp uit :(

[ Voor 29% gewijzigd door Don3k op 19-12-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

XanderDrake schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:22:
Het enige wat ze voor mij moeten doen, is Wide Screen resolutions mogelijk maken. Dan ben ik tevree :)
Van LazerTag:
I've actually got the DTD's showing now and am working on adding some of the special modes that have been requested.
Dit was gisteren op het EEEUser forum geplaatst; dus ik denk dat er goede hoop is! Hij heeft al eerder gepost dat hij eerst de standby-fonts bug op wil lossen en dan de modes wil integreren. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Don3k schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:48:
Het beeld ziet er niet meer zo scherp uit :(
Ja dat is te verwachten he, als je een 4:3 pixel layout probeert te forceren op een 5:3 scherm :>
Ik vind persoonlijk dat het op het scherm er redelijk scherp uit ziet zelfs! Maar dat komt dus door de videokaart: die scaled zelf 1024*768 down naar 800*480. Het scherm van de EEE wordt voorzien van zijn native resolutie, wat essentieel is voor scherpte.

Het is trouwens jammer dat de EEE een 5:3 verhouding heeft kwa pixels. Dit is dus anders dan 16:10 (wat normaal widescreen is voor laptops), 16:9 (wat normaal is voor widescreen TV's) of 4:3 (wat normaal is voor reso's zoals 1280*1024) of 5:4 (wat normaal is voor 17 en 19" TFT's).
Simpelweg kan je geen goede scaledown maken van "normale" resoluties, omdat ze niet native zijn aan de hoogte:breedte ratio van de EEE :'(

Om alles samen te vatten: Ja, widescreen resoluties zijn een grote stap voorwaards, maar eigenlijk moet je resoluties maken als 1024*614 om de juiste ratio aan te houden. Ik weet dat het kan met PowerStrip, maar ik wil vééééél liever dat het gaat via de Intel Driver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zoals beloofd hier de plaatjes van de Cirago BT-3210 in de EEEPC. Volgens mij is dit dezelfde BT adapter als de Trust die hier ook langs kwam.

Zoals te zien is steekt hij een stuk verder uit dan het zou lijken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sLAUL2TY494Z1huvoGBwzWpa/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kTrWdhec0ie7WkbgfYnJboyI/thumb.jpg

(De plaatjes zijn clickable thumbnails voor de grote versie)

Dit komt doordat het metalen stuk langer is dan bij gewone USB stekkers. Eigenlijk word je dus een beetje genept want je verwacht natuurlijk dat het hele metalen stuk de laptop in verdwijnt.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 19-12-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hmz, dat steekt idd veel te ver uit om er permanent in te laten zitten. Bedankt iig dat je het laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ben van plan om Windows Fundamentals / WinFLP er op te zetten als hij binnen is. Deze is gebaseerd op Windows XP SP2, nu lees ik net echter op de frontpage dat (weliswaar een testversie van) SP3 beschikbaar is. Is deze in de installatie te slipstreamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

XanderDrake schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:22:
Het enige wat ze voor mij moeten doen, is Wide Screen resolutions mogelijk maken. Dan ben ik tevree :) Dan hoef ik niet te wachten op de 2008 versie van de EEE!
Ik vind het ook moeilijk om nog te wachten :P
Al die verleidelijke foto's :9~

Maar ik wacht nog tot er wat meer duidelijk/bekend is over de 2008 EEE
Als er echt menlow in komt (met die kleine SDD'tjes die laatst op de FP stonden, of langere accuduur) wil ik nog best 4 maanden geduld hebben O-)

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

waar komt dat gerucht toch vandaan dat een Celeron 900 (van de generatie die in de eee zit) met 512mb geheugen zwak presteert in XP? Ten tijde van de release van XP was dat een behoorlijk dikke pc, we hebben het hier niet over Vista, maar over een OS uit 2001. Ter illustratie: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4062
Aardig wat sneller in wPrime dan een P4 mobile 1.6ghz.

mijn hp laptop heeft een 1.2 celeron en 256 shared geheugen (oftwel dr worden maar 192 Mb gebruikt voor het syteem. Met standaard XP
loopt als een trein....

The freedom of saying E=MC3

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Uhmmmmm Ik heb nog een Toshiba Satelilte Pro A40 (loodzwaar en lomp maar degelijk en 4 uur op de accu al jaren) staan met een 2.8Ghz P4 en ja triest maar waar 256mb ram - 64mb shared, maar dat loopt met XP SP2 echt superkut eigenlijk. Ofja gewoon surfen enzo gaat natuurlijk wel, maar met Symantec Corp, Live Messenger IE en Winamp word het toch al krap, dan gaat het lampje van de hd van knipperen naar branden...

Maar goed wat dus echt de beperkende factor is, is het geheugen en zeker niet die CPU

XP draait al prima op mijn P3 667 en P3 1000 beide met 512mb + de genoemde apps (ps ik gebruik ze als mediacentertje af en toe :P niet in dagelijks gebruik haha)

Een XP SP2 essentials ofzo kan wel met 256mb zonder moeite, met 512 moet het wel als een trein lopen!

[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-12-2007 00:35 ]

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

joke_name schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:49:

Vooruit, ik zal dan maar eens reageren op je vraag. Ik heb geen ervaring met het maken van aantekening, maar wel met het maken van aantekeningen tijdens colleges :+. Zonder gekheid, als je eenmaal gewend bend aan het toetsenbord (lees: een uurtje of 4-5 als een fanaat achte xterm hebt doorgebracht om xandros te testen/tweaken/customisen) kan iedereen typen op deze laptop. Ik heb niet de kleinste handen, laten we het op ietsje groter dan gemiddeld houden, maar ik kan hier perfect op typen. Natuurlijk maak je relatief veel typfouten, maar denk dan aan 10 % meer ongeveer in mijn geval.
Mijn conclusie is nu dan ook na een stuk of wat colleges: Ideaal, je hoeft bijna niets mee te sjouwen, en het typen gaat perfect. Ik neem aan dat je zit zelf ook wel kan reflecteren jegens notuleren? :P

Anoniem: 239879

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:45:
[...]

Kan allebei in beginsel. Wat heb je zelf al gevonden en gedaan voor info?
Ik kan er WINE opzetten, alleen is het nog niet duidelijk of dit onder Xandros draait, wel onder Debian.
Dan kan onder WINE een hele hoop worden gedaan, lijkt mij zo ;)

Edit: spelfvaudt

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Heeft er al iemand geprobeerd de chinese tekens van het toetsenbord af te halen? Misschien dat het mogelijk is? Ja zou het eerst op een oud toetsenbord kunnen proberen kijken hoe dat eruit ziet :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Don3k
  • Laatst online: 21:35
cool0 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:04:
Heeft er al iemand geprobeerd de chinese tekens van het toetsenbord af te halen? Misschien dat het mogelijk is? Ja zou het eerst op een oud toetsenbord kunnen proberen kijken hoe dat eruit ziet :)
Volgens mij met een suikerklontje of muntje toch?

• Tomino

Lijkt me niks, met je vette klauwe op dat beeldscherm , laat die van mij maar glimmen 8)7

• Jeroen797
@ TS:

Tijd voor Ervaringen EEE PC Deel 3?? (Post 999 :D)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jeroen797 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:04:
@ TS:

Tijd voor Ervaringen EEE PC Deel 3?? (Post 999 :D)
U vraagt, wij draaien :)

Linkie pinkie

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

deze dus dicht ivm met [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)