[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:03:
Ik heb hem afgelopen zondag (net zoals aantal anderen) bij ayi45tw besteld en hij is maandag op de post gegaan. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Ik hoop komende donderdag al maar zo'n geluk heb ik meestal niet.

Eigenlijk wil ik de laptop een beetje gaan gebruiken om aantekeningen te maken tijdens lessen, maar ook om een beetje te kunnen internetten tijdens tussenuren. Aangezien ik vrij grote handen heb ben ik toch wel benieuwd of dat een beetje te doen is. :X
Vorige week woendsag besteld bij ayi45tw en zojuist hoorde ik van m'n zusje dat hij thuisstaat, 6 dagen levertijd dus :) Ben beniewd, ben met een uurtje thuis, maar is kijken. Hou jullie op de hoogte.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
kheb hem net besteld met ayi45tw. Kmoet zeggen, gaat bijzonder gemakelijk met Paypal (ben niet zo'n ebayer). Nu maar afwachten waneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Is er trouwens ergens 'n zwart op wit lijstje te vinden van software die erop staat..
Niet perse 'titels' maar meer in de trend van: Je kan word-documenten maken, soort MSN en blabla..

Ik kan natuurlijk dit helemaal gaan http://www.honeypothack.com/eee/ uitpluizen.. maar als 't zou bestaan..

En ik zie dat hij de 4G Black surf aanbiedt en ik wil wel 'n webcam dus nog even wachten...

Als ik die interface zo 1,2,3 doorkijk word ik steeds blijer.. Ziet er allemaal leuk uit _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 27-11-2007 18:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
Ik heb hem binnen :) Zo maar ff XP FLP erop zetten. Eerste indruk is positief! Toetsenbord ff wennen, beetje klein, scherm klein maar scherp en goed te lezen/internetten.

Boot snel, kon muziek van m'n netwerk spelen dus gaat mooi. Firefox werkt ook goed. Chinese tekens op het toetsenbord geen last van, de engelse zijn groter.

Linux wat er op staat werkt trouwens best goed, lijkt op Windows.

Toen ik de doos openmaakte dacht ik wel, wat is die akelig klein. Maar nu wel aan gewend. Films van netwerk pakt hij nog niet onder Linux. Typen gaat redelijk snel nu, deze post is het eerste wat ik ermee typ :)

Vragen? Roept u maar!

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

EDIT: Laat maar, heb je post-history even doorgelopen :)

Ik twijfel nog tussen wit en zwart.. maar de witte 4G is beschikbaar en de zwarte niet... :'(
Heb die ayi45tw even gemailed wanneer die zwarte Eee's met webcam verwachtte.. Ben benieuwd!

(en heeft er iemand 'n linkje naar de PW voor een 1GB of 2GB module die in de Asus past.. Ben 'n beetje lomp op dat gebied)

Ik upgrade 't zelf wel! Waarom:
We provide extra warranty sticks for you so that your Eee PC will remain the same after you've altered the RAM. And no one will notice the difference when you return it to Asus for maintenance . _/-\o_ :9

[ Voor 179% gewijzigd door CLB op 27-11-2007 18:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ook besteld bij ayi45tw, is inmiddels al posted. ik ben ook zeer benieuwd of het allemaal netjes en op tijd aankomt.
Geweldig leuk apparaat, ik vermoed dat de eeepc wel eens een revolutie in PC land teweeg kan brengen.

Edit: @ Kickassmen, waren er nog extra kosten?

[ Voor 10% gewijzigd door Thlinx op 27-11-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen donderdag de EEEpc besteld via ayi45tw. Echter mijn track en trace staat sinds gisteravond nog altijd dat hij bij de customs aanwezig is. Dit duidt volgens mij dat het pakket is onderschept is en dat ik inklaring zal moeten betalen........

Ik hoop dat het allemaal meevalt anders wordt het toch nog een duur grapje ! :'( :'(
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
De mijne is na 2 dagen vrij gegeven bij customs in Delhi. _/-\o_

Scan History
Date Time Location Status
November 23, 2007 1:16 pm DELHI FOREIGN, Out of Foreign Customs
November 22, 2007 4:02 pm DELHI FOREIGN, Arrived Abroad
November 17, 2007 12:39 pm SAN FRANCISCO, International Dispatch
November 15, 2007 4:14 pm NEWARK, CA 94560 Acceptance
November 14, 2007 3:48 pm NEWARK, CA 94560 Electronic Shipping Info Received

Ben benieuwd wanneer hij wordt afgeleverd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Laat 't hier weten! :/

Mensen die 'm al hebben, wat zijn jullie batterijtijden.. (met Linux) Reviews zijn leuk maar toch..
Denk dat ik toch de witte wel ga bestellen.. M'n huidige laptop is al zwart en dat wit is ook wel kinky!

Alle mensen die 'm al binnen hebben via ayi45tw, jullie hebben geen extra belasting/ douane betaald?

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 27-11-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:06:
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen donderdag de EEEpc besteld via ayi45tw. Echter mijn track en trace staat sinds gisteravond nog altijd dat hij bij de customs aanwezig is. Dit duidt volgens mij dat het pakket is onderschept is en dat ik inklaring zal moeten betalen........

Ik hoop dat het allemaal meevalt anders wordt het toch nog een duur grapje ! :'( :'(
:'(
Ja daar zijn we allemaal een beetje bang voor ;)
Hoe zie je trouwens waar je pakket uithangt? Ik heb een UPS volgnummer gekregen van ayi45t, maar op de site van UPS wordt dat niet begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist kaal besteld bij ayi45t via ebay en betaald per creditcard via paypal.
Net een bericht gestuurd hoe we het 2 GB geheugen en 8 GB SDHC kaartje gaan afhandelen.
Ben erg benieuwd.

/edit
Zojuist antwoord gehad op mn vraag en een paypal request gekregen en betaald.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:18:
Mensen die 'm al hebben, wat zijn jullie batterijtijden.. (met Linux)
Check dit maar es :)
XanderDrake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:28:
In Ander Nieuws:
BlogEEE (frans) heeft een erg goed artikel gemaakt waarbij de accutijd van de EEE wordt onderzocht. Een Must Read!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:18:
Laat 't hier weten! :/

Alle mensen die 'm al binnen hebben via ayi45tw, jullie hebben geen extra belasting/ douane betaald?
Ik had geen extra belasting. De tracknummer welk ik had gehad liep erg lang achter. Ik had de laptop al binnen terwijl er stond dat het pakket nog op het vliegveld stond,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik snap niet waarom iedereen hem via Ebay bestelt? Via Expansys UK ben je er 326 euro voor kwijt inclusief verzendkosten.

Ik heb hem net bestelt op de naam van mijn bedrijf dus ben maar 292 euro kwijt. Kan die lelijke grote Dell eindelijk weg. Ik gebruikte de laptop enkel en alleen om te telnetten naar satelliet terminals dus dan is dit meer dan voldoende :D

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kickassmen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:13:
Ik heb hem binnen :) Zo maar ff XP FLP erop zetten. Eerste indruk is positief! Toetsenbord ff wennen, beetje klein, scherm klein maar scherp en goed te lezen/internetten.

Boot snel, kon muziek van m'n netwerk spelen dus gaat mooi. Firefox werkt ook goed. Chinese tekens op het toetsenbord geen last van, de engelse zijn groter.

Linux wat er op staat werkt trouwens best goed, lijkt op Windows.

Toen ik de doos openmaakte dacht ik wel, wat is die akelig klein. Maar nu wel aan gewend. Films van netwerk pakt hij nog niet onder Linux. Typen gaat redelijk snel nu, deze post is het eerste wat ik ermee typ :)

Vragen? Roept u maar!
Voorlopig laat ik er denk ik gewoon Xandrox opstaan tenzij het heel erg tegen gaat vallen. Ik mis wel een aantal applicaties die ik zelf er nog op (probeer) te installeren. Ik zag op forum.eeeuser.com dat het mensen al was gelukt Eclipse aan de praat te krijgen, al gaat mijn voorkeur dan toch uit naar een wat lichtere IDE.
Thlinx schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:25:
[...]
Ja daar zijn we allemaal een beetje bang voor ;)
Hoe zie je trouwens waar je pakket uithangt? Ik heb een UPS volgnummer gekregen van ayi45t, maar op de site van UPS wordt dat niet begrepen.
Met dat UPS volgnummer ben ik ook een tijdje bezig geweest. Maar ik heb het gisteren gewoon gevraagd en ik heb toen een URL gekregen wat wel werkt. Volgens die site zit me laptopje nu op het vliegtuig naar Amsterdam wat in mijn ogen betekend dat het geen dagen meer gaat duren. 8)

Tracking van ayi45t bestellingen

Kan niet wachten om eind deze week of begin volgende week m'n laptopje uit m'n tas te halen om er aantekeningen mee te maken tijdens college. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook besteld bij ayi45tw. ;)

Ben benieuwd of alles goed gaat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:58:
[...]

Ik had geen extra belasting. De tracknummer welk ik had gehad liep erg lang achter. Ik had de laptop al binnen terwijl er stond dat het pakket nog op het vliegveld stond,
Dus dat zou wel mooi zijn als je tracking nummer achter zou lopen. Mijn tracking gegevens staan namelijk sinds gisteren al vast op customs inspection.....
Nu maar hopen dat die van mij ook heel erg lang achter lopen en de EEE al lekker voorbij die grappenmakers is !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Thanks! Met mijn bestelling is nog niet veel gebeurd, maar het nummer wordt hier tenminste herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool0 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:49:
Ik snap niet waarom iedereen hem via Ebay bestelt? Via Expansys UK ben je er 326 euro voor kwijt inclusief verzendkosten.

Ik heb hem net bestelt op de naam van mijn bedrijf dus ben maar 292 euro kwijt. Kan die lelijke grote Dell eindelijk weg. Ik gebruikte de laptop enkel en alleen om te telnetten naar satelliet terminals dus dan is dit meer dan voldoende :D
De prijs op ebay is ongeveer hetzelfde, en de mogelijkheid om er meteen 2 GB ddr in te stoppen voor een goede prijs. Ook heeft hij hem gewoon op voorraad en hoop dat ik hem binnen 5 dagen binnen heb.

Ontvang jij een Nederlandse factuur? Anders kun jij geen BTW terug ontvangen.
Ik heb gewoon gevraagd of hij mij een invoice per mail wil sturen.

Dus al met al komt het wel op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

4play

-Nintendo- fan

Straks zijn er meer koreaanse E3PC's in nederland dan europese :)

Als iederEEEn (grapje) het daar besteld is er al een E3PC gebruikers groep van HCC ;)

Ik vond deze info op eeepc.asus.com trouwens...
Asus is also pleased to announce the upcoming release of the Eee PC SDK. This will allow for the development on the Eee PC by the OpenSource community making it easy to develop, easy to port and easy to release software for the Eee PC platform. Please check back soon at eeepc.asus.com for more information in the upcoming weeks. We are pleased to work with the OpenSource GNU/Linux community to extend the richness of the Eee PC beyond the standard commercial offerings.
Leuk een SDK kunnen we allemaal zelf lopen sleutelen aan software als je de skills daarvoor hebt... kom maar op met die EEEPC versies van alles...

[ Voor 69% gewijzigd door 4play op 27-11-2007 21:54 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:31:
[...]

De prijs op ebay is ongeveer hetzelfde, en de mogelijkheid om er meteen 2 GB ddr in te stoppen voor een goede prijs. Ook heeft hij hem gewoon op voorraad en hoop dat ik hem binnen 5 dagen binnen heb.

http://www.expansys.com/p.aspx?i=158485 Bij expansys is die ook nog op voorraad.
En bovendien heb je hem dan veel sneller. Zijn er op het geheugen na nog andere nadelen?
Alleen die 329 euro waar Coolo het over heeft kom ik niet op uit. Kom op 335 ex. verzendkosten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

cool0 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:49:
Ik snap niet waarom iedereen hem via Ebay bestelt?
Omdat ik zo'n Taiwanees tobo'tje wel hippe shit vind... :9
Ja die heb ik doorgenomen, bedankt!

Maar ik zei ook:
Via Expansys UK ben je er 326 euro voor kwijt inclusief verzendkosten.
@ de ayi45tw'ers: Jullie hebben dus $500 betaald via PayPal.. op hoeveel euro kwam dat?
Kan namelijk nergens de wisselkoers van PayPal vinden? Via wisselkoers.nl is 't 336,35 so... :)
En hebben jullie (vooral de mensen die 'm al binnen hebben zonder extra kosten) nog speciale dingen op 't pakketje laten schrijven? Heb ooit 'n mp3-speler besteld uit de USA, die me toendertijd 215 euro kostte, mooi dat ik gepakt werd en dat ik nog 85 euro extra kon betalen.. 335 euro plus nog eens extra kosten, gaat 't wel heel erg bont maken (en dan kan ik uitwijken naar de UK, omdat ik zodoende geen belasting/ douanekosten betaal)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 27-11-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
Ik hoefde geen extra belasting te betalen, stond een stempel op het pakje dat hij door schiphol douane was goedgekeurd.

Die track en trace werkt niet, ze sturen hem niet met UPS maar met EMS, je kan het pakketje tracken op de site die een paar posts hierboven staat. Maar deze is niet actueel. Dus daar heb je niet zoveel aan. Gewoon 6 dagen wachten, volgens mij heeft iedereen hem van die ajblaba hem in 6 dagen gekregen. Zaten bij mij wel een lading postzegels op, stuk of 25.

Voordeel van ebay is dat je de reputatie van de verkoper kunt zien. Heb ook wel in de UK gekeken maar stond vaak weinig info over verzenden naar NL. Amerika al helemaal niet, al is ie daar wel goedkoper.

Xandros werkt idd prima, laat het er nog ff opstaan. Alleen m'n WPA wachtwoord slaat ie nog niet op, ff in de instellingen kijken.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kickassmen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:33:
Xandros werkt idd prima, laat het er nog ff opstaan. Alleen m'n WPA wachtwoord slaat ie nog niet op, ff in de instellingen kijken.
Niet via Wireless Network instellen maar via Network en dan met 'Create' een nieuw profiel voor je verbinding aanmaken. Dan slaat 'ie hem wel op. Ja, kostte mij ook even zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ik heb hem zelf bij expansys besteld, voor omgerekend iets van 340 euro. Ik zal hier wel laten horen hoe het mij verlopen is.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Ik heb hem bij ayi45tw dus besteld, maar hoe doen jullie dat. Gwoon bestellen en wachten, of sturen jullie ook nog een lading maitjes naar die kerel. Want als je moet opgeven dat je een engelse OS wil ben ik de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hij snapt dat je Engels OS wilt hebben als je uit Europa komt daarnaast stuurt hij ook meteen de juiste adapter mee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de taal instellen gaat ook erg gemakkelijk. Ik moest mn EEE vorige week restoren en dan krijg je meteen weer Aziatische tekens in beeld. Via eeeforum.com kan je opzoeken hoe je de taal weer op Engels zet.

Ik had ayi45tw alleen gemaild of de betaling goed was ontvangen en voor de rest niets. Alles verloopt erg soepel via hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Leuk om te lezen dat aardig stel mensen hem nu binnen hebben via goede verkoper :) Hij zou is moeten weten dat wij zijn klandizie verzorgen.

Ik wacht nog even totdat de black versie goed beschikbaar komt, nja dat is niet de reden. Ik wacht denk ik op de 4G, maarja wat ga ik er nou mee doen behalve tekstverwerken en internetten op school ;)

Zit er ook een IM programma op zoals MSN oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Afbeeldingslocatie: http://www.honeypothack.com/eee/images/internet_messenger1.jpg

Hmm das ook wel weer erg mooie service zeg!
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:45:
Nee hij snapt dat je Engels OS wilt hebben als je uit Europa komt
daarnaast stuurt hij ook meteen de juiste adapter mee !!
/me CLB twijfelt.. alleen de eventuele extra douanekosten weerhouden me ervan om 'm te bestellen...

@ Hieronder: Oja die shizzle was ik vergeten :)
Dat blijken UK versies te zijn en ik wil 'n Taiwanese of niet..
Je zal me wel raar vinden maar ik vind zo'n toetsenbordje wel hip :') :)

3 USB poorten is trouwens 'geweldig'! Dacht dat hij er maar 2 had :)

BlueTooth:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/08/princeton-ptm-ubt3s-small-bluetooth.jpg

Muis:
Afbeeldingslocatie: http://www.crooze.fm/lifestylenieuwsimages/Logitech%20VX%20Nano%2001.jpg

En nog een USB-poort voor USB-sticks/ externe HD's die altijd vrij is _/-\o_

[ Voor 112% gewijzigd door CLB op 28-11-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:28:
/me CLB twijfelt.. alleen de eventuele extra douanekosten weerhouden me ervan om 'm te bestellen...
Dan moet je ff via samenkopen bestellen (als dat nog kan weet ik niet), daar was de prijs vast inclusief douanekosten enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:45:
Nee hij snapt dat je Engels OS wilt hebben als je uit Europa komt daarnaast stuurt hij ook meteen de juiste adapter mee !!
Die ayi word steeds beter. Maar hij had ook al rond de 2000 producten verkocht, dus dan word je ook wel klantvriendelijk. HIj zal nu wel goede zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:32:

...

@ de ayi45tw'ers: Jullie hebben dus $500 betaald via PayPal.. op hoeveel euro kwam dat?
Kan namelijk nergens de wisselkoers van PayPal vinden? Via wisselkoers.nl is 't 336,35 so... :)
En hebben jullie (vooral de mensen die 'm al binnen hebben zonder extra kosten) nog speciale dingen op 't pakketje laten schrijven? Heb ooit 'n mp3-speler besteld uit de USA, die me toendertijd 215 euro kostte, mooi dat ik gepakt werd en dat ik nog 85 euro extra kon betalen.. 335 euro plus nog eens extra kosten, gaat 't wel heel erg bont maken (en dan kan ik uitwijken naar de UK, omdat ik zodoende geen belasting/ douanekosten betaal)
Omgerekend kwam het bij mij neer op € 345,87. Dit is wel wat meer als wat andere betalen bij Expansys (€ 340.- ?). Zelf dacht ik eigenlijk dat ze nog niet gegarandeerd konden leveren, niets aan te doen.
Daarnaast vind ik zo'n Chinees toetsenboardje wel wat hebben. Bovendien hou ik wel van een beetje spanning, nog een paar dagen en dan weet ik of hij is blijven hangen en er extra moet worden betaald. :X

Customs krijgt het nog druk van de week met het verwerken van grote paarse kadootjes (zie foto op eBay). :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik heb deze (nouja, de Cirago maar is volgens mij precies dezelfde) trouwens binnen nu. Hij steekt wel veel meer uit dan het op de foto lijkt (van het metalen stuk steekt namelijk ook een paar millimeter uit, ongeveer een evengroot stuk als het plastic gedeelte).

En Bluetooth is zeker niet eenvoudig om aan de gang te krijgen op de EEE, maar als je eenmaal alles hebt gedaan dan werkt het weer wel redelijk simpel (met een bluetooth icoontje op de balk onderin). Zie dit topic voor instructies. Ik zal van de week even foto's maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:44

xdc

GekkePrutser schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:57:
[...]

Ik heb deze (nouja, de Cirago maar is volgens mij precies dezelfde) trouwens binnen nu. Hij steekt wel veel meer uit dan het op de foto lijkt (van het metalen stuk steekt namelijk ook een paar millimeter uit, ongeveer een evengroot stuk als het plastic gedeelte).

En Bluetooth is zeker niet eenvoudig om aan de gang te krijgen op de EEE, maar als je eenmaal alles hebt gedaan dan werkt het weer wel redelijk simpel (met een bluetooth icoontje op de balk onderin). Zie dit topic voor instructies. Ik zal van de week even foto's maken!
wat doen jullie nou precies met BT op de EEE pc ?

noem eens een toepassing die je echt gebruikt... ik kan eigenlijk niet zo goed bedenken waarvoor ik het nodig heb,

overigens zelf ook net bij expansys.com besteld , maar de levertijd staat op aantal dagen plus shipping .. als hij geleverd kan worden , wat ik betwijfel , duurt het zo'n anderhalve week op zijn vroegst.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat iemand mij kan helpen. Ik probeer op het netwerk van mijn school (Univ. v Amsterdam) te komen, echter ben ik een Linux Noob. Heb iemand gevraagd om er even naar te kijken en hij gaf aan dat er geen compiler op zit. De Uni biedt verder geen support aan Linux.
  • Hoe zet ik een compiler erop? Ik heb gezocht, maar zie niks voor Xandros.
  • Wat is Xandros Networks? Ik zag het bij de FAQ van xandros.com staan als stap om een compiler te downloaden, maar ik zie Xandros Networks nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:31:
[...]

Ik ontvang geen nederlandse factuur maar als je ingeschreven ben bij Expansys en je hebt een europees BTW nummer wat ik dus heb hoef je in de UK geen BTW af te dragen maar in Nederland. Dus dat gaat via DHL en die kan ik weer terug vorderen :).

Ik heb BTW wel 2GB geheugen en 8GB SD erbij besteld :9~

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Hoe is het gesteld met de printers? Ik wil wel graag kunnen printen, ik print draadloos naar een officejet 4110 en met winFLP kan ik geen driver installeren op mijn oude laptop (geen geldige windows versie moet minimaal windows XP zijn...) dus ik vraag me af of het onder linux wel werkt.

Iemand al een printer aan het apparaatje gehangen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Zo, ik verwacht zaterdag as. mijn 4g op te kunnen pikken in san francisco. $399 dus 266 in euro's ;-)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
xdc schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:36:
[...]
wat doen jullie nou precies met BT op de EEE pc ?
noem eens een toepassing die je echt gebruikt... ik kan eigenlijk niet zo goed bedenken waarvoor ik het nodig heb,
Er is 1 hele goede toepassing voor: Internetten via je mobiel! Met een goedkoop internet pakketje op je UMTS abonnement kan je zo overal internetten, in de trein, bij vrienden, zelfs in de auto :) Dus overal mailen, MSN'en, IRC'en, enz. Ideaal! Eigenlijk heb ik de EEE juist daarvoor gekocht.

Natuurlijk kan het ook met een USB kabeltje maar BT is toch een stuk handiger.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 28-11-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik gebruik ook geen BT aangezien ik met de iphone onderweg goed uit de voeten kan voor internet en e-mail.

Eigenlijk gebruik ik nooit Bluetooth oom eerlijk te zijn. jaren geleden wel proberen te gebruiken met dat brakke active sync en mijn pocketpc maar dat was drama eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:05
bij mij gaf aiblabla aan een dutch os te installeren. Ik hoor iedereen over engels..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een witte bij expansys uk besteld. Bijna €350 incl verzending van 1-2werkdagen.
Vandaag of morgen zou er een lading binnen komen. Ben benieuwd of dit er genoeg zijn zodat ik de mijne ook krijg.
Cirago heeft ook zo'n bluetooth dongle.

Waarom bestellen zoveel mensen die in taiwan? Je kan die toch ook in de US bestellen? Dan heb je die rare tekens ten minste niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Laatst online: 18-08 20:32
Ja maar die zijn juist hip =)
Ik wacht op de aardige mensen van de belasting met hun teruggave en dan komt ie er wel als het goed is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gryx
Ik kom uit op EUR409,- bij Expansys incl. verzenden. Hoe heb jij dat gedaan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:42:
@Gryx
Ik kom uit op EUR409,- bij Expansys incl. verzenden. Hoe heb jij dat gedaan :P?
Je moet bij expansys.com bestellen en niet expansys.nl :) Ik kreeg zelfs een dag later een mail met een Belgisch bankrekeningnummer (Ik ben een Belg) waarop ik het bedrag kon overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu de eerste die ziet dat de 4g ook bij http://www.expansys.nl/ beschikbaar is? Hij kost weliswaar 390 euro maar er staat een opmerking bij voor massa inkopen. Als er nog veel mensen een willen kopen kunnen we mischien wel een inkoopactie opzetten en kijken hoever we de prijs kunnen drukken. Het is (voor zover ik weet) de eerste nederlandse winkel die hem levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nana, ik was de eerste. *steekt tong uit*
Maar massa-inkoop lijkt me geen probleem, al ga ik nu wel even expansys.com uitzoeken.

Maar Gryx, dat is dan wel goed geregeld dan, hoe zijn jouw verdere indrukken over de service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is op zich wel vaag want ik ga er vanuit dat het over hetzelfde bedrijf gaat. Dan zit er toch wel aardig wat winstmarge op voor expansys NL als ze ze hier voor 390 verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daarom, het is zo raar. Het is toch zeker een verschil van 60 euro (incl verzenden ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok volgende leverancier:
http://www.clove.co.uk/
Hier verkopen ze de 4g (zwart of wit) INCL een 4g usb stick (altijd mooi meegenomen) voor 332,43 euro incl verzending naar nederland. Dat is dus ruim goedkoper dan via expansys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:02:
Ok volgende leverancier:
http://www.clove.co.uk/
Hier verkopen ze de 4g (zwart of wit) INCL een 4g usb stick (altijd mooi meegenomen) voor 332,43 euro incl verzending naar nederland. Dat is dus ruim goedkoper dan via expansys.
Gaat het hier om de gewone 4g (dus met cam ed.)? of is dit de 4g surf.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow klein foutje. Ik had de verkeerde prijs. De prijs van net was een standaard 4g (zonder die usb stick). Ik heb shipping naar nederland aangegeven en vervolgens de prijs via wisselkoers.nl omgerekent naar euro's. Dan kom je dus op 332.43 euro uit. Als ik de site zo bekijk gaat het niet over de surf maar over de gewone 4g (met webcam dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft het prijs verschil te maken met vaste wisselkoers en extra kosten.
Over de service kan ik nog niet veel zeggen aangezien ik zelf nog niet zo lang geleden besteld heb en de asus dus ook nog niet heb. Ik had ze wel gemaild om te vragen of ik bij de batch zou zitten die ze deze week gaan ontvangen en daarop kreeg ik nogal een vaag antwoord.

En als je met cc betaald halen ze het bedrag er pas af wanneer ze het product op stock hebben en gaan verzenden.

Clove.co.uk heeft enorm veel back orders. En die verzending van £16 is de "trage verzending", als je de snelle wilt (wat standaard is bij expansys) kost het £8 meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ok, dus als je hem snel wil hebben kan je beter bij expansys bestellen. Toch snap ik expansys niet helemaal. Expansys heeft zich gevestigd in 3 landen en ze hanteren alle drie andere prijzen. nl:

Expansys.be: 394.95 euro
Expansys.nl: 389.95 euro
En tot slot expansys.co.uk: omgerekend 320.50 euro

Dit verklaard ook waarom je gebruik kon maken van een belgisch rekeningnummer. Ik vind het wel heel raar dat het goedkoper is om om via hetzelfde bedrijf de laptop in de UK te bestellen:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tja, andere landen, andere importheffingen, belastingen etc. A Simple as that. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb m zojuist besteld op expansys.co.uk

Ik krijg dan weer geen NL bankrekeningnummer waar ik op kan storten, wel een rekeningnummer voor euro's

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:38:
heb m zojuist besteld op expansys.co.uk

Ik krijg dan weer geen NL bankrekeningnummer waar ik op kan storten, wel een rekeningnummer voor euro's
Die kreeg ik pas een dag later denk ik. En men orderpage stond toen ook ineens in het frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn EEE pc nog altijd niet gearriveerd, waarschijnlijk toch bij de douane blijven plakken. Nu maar hopen dat de invoerbelasting meevalt.....:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:47:
Mijn EEE pc nog altijd niet gearriveerd, waarschijnlijk toch bij de douane blijven plakken. Nu maar hopen dat de invoerbelasting meevalt.....:'(
Niet te bang, denk dat je hem vandaag of morgen wel krijgt. Die track en trace loopt altijd wat achter, dus grote kans dat hij inmiddels onderweg is.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Roamor schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:37:
Tja, andere landen, andere importheffingen, belastingen etc. A Simple as that. :)
UK volgt het heffingsprogramma van de EU als EU lidstaat en heft dus gewoon de standaard invoerrechten.

Je zou het moeten kunnen vinden op http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_nl.htm maar ik kan het zo de TARIC groep niet vinden. Het zou eigenlijk 3,5% moeten zijn meen ik op elektronica en op onderdelen helemaal niets maar daar ben ik niet zeker van moet ik bekennen,

BTW is bij ons 21% en in de UK 17,5% dus daar zit wel een verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door Jpjedi op 28-11-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Iets te veel import/export 1337-speak.

Niet offtopic gaan, danku :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een zwarte eee van ayi45tw? Het model zonder webcam dus,
en zo ja, is het geheugen vervangbaar ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
voor iedereen die iets met bluetooth wil is deze mod wel interessant: internal bluetooth mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik krijg het idee dat mensen dneken dat de Surf versies alleen geen webcam hebben... De surf versie heeft ook een kleinere accu aangezien de 4cells accu al maar 3 uur mee gaat raak je met een 3cells accu ook noges 25% accu tijd kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
De EEE PC kan zn Xandros compleet nieuw installen binnen 1:30 minuut.

Ge..
Ni...
Aal! _/-\o_ *O* 7(8)7

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Crazyanz schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:25:
ik krijg het idee dat mensen dneken dat de Surf versies alleen geen webcam hebben... De surf versie heeft ook een kleinere accu aangezien de 4cells accu al maar 3 uur mee gaat raak je met een 3cells accu ook noges 25% accu tijd kwijt
Maar hij is wel weer iets lichter :) , is maar net of je veel waarde hecht aan veel accu duur. Als je hem soms even snel gebruikt voor te internetten of tijdens de trein reis van 1 uur of in de pauze dan is dat nog meer dan zat. Bij mijn zou hij eigenlijk nooit op de accu draaien.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:45:
De EEE PC kan zn Xandros compleet nieuw installen binnen 1:30 minuut.

Ge..
Ni...
Aal! _/-\o_ *O* 7(8)7

Bron
Nu heb ik hier persoonlijk meer de behoefte aan (gehad) met mijn Windows installaties dan Linux installaties, maar het is wel een leuke optie. Omdat hier de meeste programma's sowieso al stock zijn, vervuild de EEE ook niet zo snel denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou er anders iemand die verstand heeft van al die heffingen etc een eee pc guid voor noobs kunnen schrijven? Snap van al die wisselkoersen helemaal niets.. en mijn ouders willen maar niet geloven dat uit het buitenland kopen verstandig is... Ik vraag nu miss wat veel.. maar wijs mij er dan aub vriendelijk op.. O-)

In elk geval bedankt voor het lezen van dit soort lastige vragen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:43:
[...]

Die kreeg ik pas een dag later denk ik. En men orderpage stond toen ook ineens in het frans.
Hey, ik heb hetzelfde. Ik woon dan in NL, en niet in BE, maar kreeg ook een email dat ik kon overschrijven naar een NL-rekening. Ik had echter al overgeschreven naar de rekening in de eerste email, die engelse dus :p. Net met expansys gecommuniceerd, in principe komt het zo ook goed :). Wel jammer dat die pagina in het frans is nu...

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mensen die 'm al hebben en 512MB RAM hebben.. Hoe werkt alles?
Lekker vlotjes, snel en relaxed of is alles toch wel ietwat langzaam en dergelijke..
Zit namelijk nog beetje te twijfelen of ik gelijk zal upgraden naar 1GB RAM of niet.. :)

Prijstabelletje ayi45tw
4G met 512MB RAM 335 euro
4GB met 512MB RAM en 4GB SDHC360 euro
4GB met 1024MB RAM365 euro
4GB met 512MB RAM en 8GB SDHC385 euro
4G met 1024MB RAM en 4GB SDHC 385 euro
4G met 1024MB RAM en 8GB SDHC405 euro
4G met 2048MB RAM en 4GB SDHC410 euro
4GB met 2048MB RAM en 8GB SDHC430 euro

Dikgedrukte config allemaal los kopen kost: 335,- + 25,- + 59,- = 420 euro.. :)

Zijn die modellen van ayi45w de 7A modellen of de 7B modellen? (wat inhoudt wel of geen PCI-express poort)

Is dit een goede 1GB RAM module voor in de Eee? --> 25,-
Is dit een goede 2GB RAM module voor in de Eee? --> 44,-

En mensen die bepaalde 4GB/8GB SD(HC) kaartjes kunnen aanraden?
pricewatch: Secure Digital Card 4GB (Transcend, SDHC Class 6) --> 32,-
pricewatch: Secure Digital Card 8GB (Transcend, SDHC Class 6) --> 59,-

Wat is nou 't precieze verschil tussen die 'classes' en merk je dat op 'n Eee?*
Ik wil op m'n SSD gewoon m'n schooldocumenten en troep en op mn 8GB kaartje m'n shizzle :)

* Verschil is de dataoverdrachtssnelheid! Class 4 is minimaal 4MB/sec.. Class 6 is minimaal 6MB/sec!
4play schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:25:
Dus als je linux wil gaan draaien zou ik lekker voor 30 euro er een 1GB bankje inzetten
Als die daar baat bij heeft dus...

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 28-11-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er standaard DDR2 667Mhz in zit. Zal dus wel goed genoeg zijn.
2Gb is volgens mij wel te veel voor die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik meen ergens te hebben gezien dat de E3PC niet meer dan 1GB aanspreekt in linux maar dat windows wel 2GB pakt.

Dus als je linux wil gaan draaien zou ik lekker voor 30 euro er een 1GB bankje inzetten en de 4G 512 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

@CLB

Nee dat is niet het goede geheugen voor de eee pc, je heb daar ongetwijfeld SO DIMM voor nodig.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ajaa ik ben lomp geweest inderdaad!
This one: pricewatch: 1GB PC3200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR400D2S3/1G) --> 27,- :)

• Jpjedi
dus er kan gewoon een SO-DIMM reepje in?

Dan ga ik die alvast bestellen. Voor dat geld hoef ik het niet te laten zullen we maar zeggen.

Ben alleen niet fan van KVR maar dat zal voor de EEE ook niet de bottleneck zijn.

• kickassmen
Gisteravond poging gedaan om Windows FLP te installeren. De installatie bleef echter bij het formateren van de schijf hangen, er kwam een foutmelding naar voren dat hij niet op de schijf kon installeren. Heb alle partities verwijderd en vervolgens 1 grote aangemaakt maar dit werkte niet. Omdat er toen niets meer opstond maar Windows XP SP2 erop gezet. Installatie van ong 1,4gb en moet zeggen, werkt perfect! Retesnel, opstarten gaat mooi vlot en met xpize een mooie layout. Nu nog ong. 2 gb over maar moet Office er nog op zetten.

Less is more

Verwijderd

4play schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:25:
Ik meen ergens te hebben gezien dat de E3PC niet meer dan 1GB aanspreekt in linux maar dat windows wel 2GB pakt.

Dus als je linux wil gaan draaien zou ik lekker voor 30 euro er een 1GB bankje inzetten en de 4G 512 kopen...
in de specs staat dat er 2 Gb in kan lijkt me dat de standaard Linux installatie deze dan ook kan benutten :?

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
nope, de standaard kernel ondersteund een max. van 1 gig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:02:
zou er anders iemand die verstand heeft van al die heffingen etc een eee pc guid voor noobs kunnen schrijven? Snap van al die wisselkoersen helemaal niets.. en mijn ouders willen maar niet geloven dat uit het buitenland kopen verstandig is... Ik vraag nu miss wat veel.. maar wijs mij er dan aub vriendelijk op.. O-)

In elk geval bedankt voor het lezen van dit soort lastige vragen _/-\o_
Het is gewoon een kwestie van omrekenen volgens de wisselkoers (bijv op wisselkoers.nl). Voorbeeldje : Bij expansys.co.uk kost de Eee met verzenden erbij £248.69. Een euro kost 0,7131 pond dus je doet 248.69/0.7131 = 348.75euro. Ik weet verder niet hoe het met die heffingen zit.

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Blaurens schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:52:
nope, de standaard kernel ondersteund een max. van 1 gig.
Heb je daar een bron voor?
Ik weet dat Windows 32-bit hooguit 3GB ondersteunt, maar volgens mij kun je met linux wel meer dan 1GB :?

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
In linux kan dat prima, maar asus heeft de kernel die zij gebruikten, gelimiteerd tot 1 gig.

Bron, meer mensen melden dat op het forum daar.

[ Voor 0% gewijzigd door Blaurens op 29-11-2007 10:59 . Reden: link fix ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Blaurens schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:59:
In linux kan dat prima, maar asus heeft de kernel die zij gebruikten, gelimiteerd tot 1 gig.

Bron, meer mensen melden dat op het forum daar.
1 GB is ook ruim voldoende voor de standaard linux installatie. Zelfs als ik 3 a 4 grote apps open heb (Firefox, Thunderbird, Wireshark, Openoffice Write) merk ik geen vertraging, en dat is al op 512. En wie heeft er nou 20 applicaties open staan op een computer met een scherm van 800x480? Dus 1GB moet voldoende zijn.

Als je er Windows of iets anders op zet dan kan 2 GB best handig zijn (vooral omdat je dan je swap uit kan zetten om diskruimte en flash-write-cycles te besparen). Maar voor de standaard Linux installatie is het echt overkill. Dus ik zou niet eens de moeite nemen om een nieuwe kernel te compileren eerlijk gezegd.

Verwijderd

Pagefile uitzetten is niet echt snugger :X

Ook hoef je je over die flash write cycles geen zorgen te maken, zelfs al ben je extreem intensief bezig duurt het nog wel een jaartje of 20 voordat je er uberhaupt iets van gaat merken.

Daarnaast is Linux niet efficienter qua geheugenverbruik tov Windows, die twee ontlopen elkaar amper daarin.

In het verleden was een standaard Windows installatie meer bloated dan een standaard Linux installatie, maar de laatste jaren is het juist andersom.

Of je met 512MB of 1GB uitkomt hangt puur af van je eigen verbruik en heeft zo goed als niets te maken met het OS.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 11:46 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:43:
Pagefile uitzetten is niet echt snugger :X
Pagefile uitzetten is wel snugger, want je gebruikt makkelijk 500mb van je al-zo-kleine SSD disk. En als je het in je RAM zet merk je nog een klein beetje snelheidswinst ook. Win-Win.

Verwijderd

Ik krijg net telefoontje van thuis dat de laptop binnen is. Ik heb deze zondag besteld bij ayi45tw en dan de black editie. Dus ben benieuwd. Ben pas om 5 uur vrij :( dus moet nog even geduld hebben.

Verwijderd

Hebben trouwens anderen ook problemen met de Media Player? Het geluid synct niet goed met het beeld bij grote files.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Misschien een andere media player?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:19:
Hebben trouwens anderen ook problemen met de Media Player? Het geluid synct niet goed met het beeld bij grote files.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Misschien een andere media player?
Jij bent de eerste die dit meld. Draaien er dingen op de achtergrond?
Je hebt een opensource linux variant van VLC, maar dan moet je wel zelf aan de slag met compilen en installen enzo.

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:07:
Ik krijg net telefoontje van thuis dat de laptop binnen is. Ik heb deze zondag besteld bij ayi45tw en dan de black editie. Dus ben benieuwd. Ben pas om 5 uur vrij :( dus moet nog even geduld hebben.
Hallo Patrick,

Ik ga ook een Asus EEE pc kopen, maar kan nergens een "buy it now" advertentie van ayi45tw, of heb je gewoon geboden op de Eee pc?

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:05:
[...]

Pagefile uitzetten is wel snugger, want je gebruikt makkelijk 500mb van je al-zo-kleine SSD disk. En als je het in je RAM zet merk je nog een klein beetje snelheidswinst ook. Win-Win.
Dan begrijp je duidelijk niet wat een pagefile is en waarom dat het belangrijk is dat je er een hebt....

Het gaat zelfs zo ver dat bijvoorbeeld een Debian install een groot rood scherm geeft met een bevestiging wanneer je kiest te installeren zonder swapfile of swap partitie (waarbij tegenwoordig swapfiles de voorkeur hebben).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 12:41 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd

Jeroen797 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:37:
[...]

Hallo Patrick,

Ik ga ook een Asus EEE pc kopen, maar kan nergens een "buy it now" advertentie van ayi45tw, of heb je gewoon geboden op de Eee pc?
Hallo Jeroen,
Ik zat gister te kijken en dit is inderdaad niet meer. Zondag heb ik hem nog via de "buy it now" advertentie gekocht.

Het lijkt wel of de black opraakt en daarom die advertentie er niet meer is

Verwijderd

Ja dat is de white edition, maar de black editie er niet meer.

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Ben een e-bay n00b, had er nog nooit wat gekocht, bedankt. Helaas verkoopt hij daar geen zwarte :'(

Verwijderd

Hij verkoopt alle kleuren.

:D

Verwijderd

Ik heb hem ook vandaag binnen gekregen. O+ En dat terwijl de laptop volgens de track&trace site nog niet eens bij customs was, daar kan je dus niet vanop aan.

Hij was goed verpakt en alles zat gewoon in de doos. Het enige wat ik minder vond is de rare verloopstekker die erbij zat, hij paste namelijk niet. :P

Heb eerst nog een stapel werk wat ik af wil maken, dus ik heb hem nog niet aangehad. Vanavond meer.

Verwijderd

Wanneer had je em besteld?

Verwijderd

Ik had hem zondag besteld en vandaag in huis. Betaald met PayPal

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja maar allen 'surf'versies zonder webcam, en alleen in de kleur wit heeft hij de normale 4G :)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)