[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.404 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 19:08
CLB schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:34:
Waarom zou 't topic zo heten: [Ervaringen] ASUS EEE PC ;)
Nou ik denk omdat je hier je ervaring moet posten die je van de Eee hebt :) Ik vindt het nog steeds een niet helemaal logische naam maarja, ik zou het "Het Grote Eee Topic" noemen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:34

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Cybot12999 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:04:
ik zou het "Het Grote Eee Topic" noemen ofzo :P
Dat mocht niet van Thandor :P
CLB schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:41:
@ XanderDrake: Waar blijft m'n plaatje in de TS? :9
Sorry, iets te druk, heb niet eens tijd om degelijk adem te halen :X Het komt wel.

Over dat hele PCS gebeuren:
Philip, dank je wel, er zijn wel meer mensen die die shop in twijfel trokken (waaronder ik, ik bedoel, je gaat toch geen 06 nummer opgeven als bedrijfs contactpunt). Maar laten we er over op houden, want inderdaad, het is niet de bedoeling dat we het hier gaan hebben over webshops. Tevens heeft PCS nog niets fout gedaan, behalve dan vage reacties. We zullen wel zien over een paar maanden.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-05 09:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Crazyanz schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:42:
[...]

als je er dan percee nu 1 wil hebben koop je er 1 via ebay voor 380$+40$ verzenden = 420x0.6= 252eurie

Als je met paypal betaald ben je nog tot 200 verzekerd ook
Vergeet niet de import-kosten

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 241371 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:49:
Ja, dit is mijn bestel ervaring.

Het wordt anders wel een heel klein topic met de 3 mensen die inmiddels een EEE pc 4G 512MB van een Taiwanees van E-Bay hebben gekocht.

Ik hoop hier ook straks te horen waar ik het beste de 8G pastel blauw kan gaan bestellen.
Ja ik snap het maar hoe zou jij het vinden als je je werk email'tje terug gaat vinden op een forum met de naam eronder?

Lijk me niet zo fijn, dus haal dat nu toch weg. en maak er een echt ervaring review'tje (zonder namen, en op de juiste plaats) hebben er nog veel meer mensen iets aan, ipv van je inbox hier te posten.

@XanderDrake
En waarom zouden geen mobile telefoon op gegeven mogen worden als contact nummer (ben je dan niet te vertrouwen of zo?), veel mensen (kleiene bedrijfjes) hebben zelfs geen vaste meer. Wen er maar aan want het word allemaal mobile in de nabije toekomst. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 24-11-2007 19:14 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

Thandor

SilverStreak

Even iets offtopic maar ter verduidelijking: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
mad_max234 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:11:
@XanderDrake
En waarom zouden geen mobile telefoon op gegeven mogen worden als contact nummer (ben je dan niet te vertrouwen of zo?), veel mensen (kleiene bedrijfjes) hebben zelfs geen vaste meer. Wen er maar aan want het word allemaal mobile in de nabije toekomst. ;)
Max, werk jij daar ofzo :P

Nee, ik denk dat de toekomst weliswaar mobiel is, maar voornamelijk VoIP. Veel goedkoper en flexibeler. Dan maakt het niet uit of je een vast nummer hebt of alleen mobiel bent, alles gaat via dezelfde IP.
Ik vind een mobiel nummer nou niet echt vertrouwen in boezemen. Iedere Jan Doedel kan een 06 nummer krijgen. Vaste nummers geven aan dat ergens een fysieke locatie is van waaruit een bedrijf werkt. Met een 06 nummer valt dat al weg. Verder kan het inderdaad zijn dat het een éénmanszaak is, maar ook dat vind ik geen plus. Ik denk dat dat zaakje flinke moeite gaat hebben met de grote influx van EEE orders en verzendingen. Laat staan service en klanten communicatie.
We zullen wel zien, en dat is het laatste wat ik er over ga zeggen :P

In ander nieuws
Windows Vista soepel draaiend op de EEE PC.
Ja, je leest het goed, soepel! Niets gedaan met de EEE PC, behalve een SD toegevoegd.

De pastel kleuren versies van de EEE PC zijn nu ook in Taiwan beschikbaar.

Acer zit te denken over concurrentie met de EEE PC.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nee, ik werk daar zeker niet, het gaat om beetje vat zoen. Ik ken veel mensen om me heen die een een mans bedrijfje hebben of freelancer zijn en die zijn toch echt al jaar en dag alleen mobile te bereiken en zoals honderden kleine bedrijfjes dat zijn in Nederland, en die wil ik toch niet als onbetrouwbaar bestempelen.

Maar zet je Direct Messages eens aan, dan hoeft dit sorry ding niet in het topic. (heeft de rest niks aan die mee lezen. ;) )

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

Ben een leek. Maar wil graag op vakanties mijn mail makkelijk kunnen lezen. Paar dingen die ik als grote leek niet weet en jullie misschien wel.

1. Hoe is het in de wereld gesteld met wifi verbindingen. Kan ik in de meeste steden ergens een signaal vinden? Of moet ik de Starbucks in? En als ik zo'n signaal heb, maakt ie dan zelf verbinding? Of ligt het toch wat complexer?

2. Kan ik dat ding ook aan een ouderwetse telefoonlijn hangen met een inbelverbinding?

3. Bij Pcs heb ik hem ook in bestelling staan. Die leveren hem in het Engels uit. Das niet een groot probleem. MAar voor het geval dat: zet ik die Nederlandse software die ze erbij leveren zo op? Of is dat ook complex? Ben volkomen onbekend met Linux. Vandaar.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
Anoniem: 200017 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:57:
Ben een leek. Maar wil graag op vakanties mijn mail makkelijk kunnen lezen. Paar dingen die ik als grote leek niet weet en jullie misschien wel.

1. Hoe is het in de wereld gesteld met wifi verbindingen. Kan ik in de meeste steden ergens een signaal vinden? Of moet ik de Starbucks in? En als ik zo'n signaal heb, maakt ie dan zelf verbinding? Of ligt het toch wat complexer?

2. Kan ik dat ding ook aan een ouderwetse telefoonlijn hangen met een inbelverbinding?

3. Bij Pcs heb ik hem ook in bestelling staan. Die leveren hem in het Engels uit. Das niet een groot probleem. MAar voor het geval dat: zet ik die Nederlandse software die ze erbij leveren zo op? Of is dat ook complex? Ben volkomen onbekend met Linux. Vandaar.

Dank.
Je hebt in sommige steden een "abbonement" voor WIFI gebruik. Of je kan natuurlijk een onbeveiligd draadloos netwerk gebruiken (illegaal!). Je zou tevens ook een umts router kunnen kopen om met een UMTS/GPRS netwerk verbinding te maken. Maar dat is duurder en langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom..? Diegene moet gewoon z'n netwerk beveiligen, easy peasy! Maarja ot :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
CLB schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:10:
[...]

Ja, eigenlijk heb je wel gelijk :)
Je zou ook een FON router kunnen kopen en je daar aanmelden, Dan mogen ze het draadloos netwerk van jou gebruiken, In ruil voor dat jij hun draadloos netwerk mag gebruiken. Wel makkelijk, Snel en goedkoop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

[...]

Maar volgens mijn verboden volgens de wet, je mag niet iemand zijn verbinding gebruiken.

Als ik mijn deur op heb staan vind je het toch ook niet gewoon dat je even gaat TV kijken op mijn bank, waarom dan wel als iemand zijn netwerk open heeft staan, en zijn netwerk betreden als normaal beschouwen? ;)

En FON router leuk, maar wie verzekerd mij dat er geen illegale zaken over mijn verbinding gaan? Ik ben namelijk aansprakelijk voor mijn verbinding, en zo kan elke fon gebruiker mijn verbinding misbruiken. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 24-11-2007 20:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
mad_max234 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:34:
[...]

Maar volgens mijn verboden volgens de wet, je mag niet iemand zijn verbinding gebruiken.

Als ik mijn deur op heb staan vind je het toch ook niet gewoon dat je even gaat TV kijken op mijn bank, waarom dan wel als iemand zijn netwerk open heeft staan, en zijn netwerk betreden als normaal beschouwen? ;)

En FON router leuk, maar wie verzekerd mij dat er geen illegale zaken over mijn verbinding gaan? Ik ben namelijk aansprakelijk voor mijn verbinding, en zo kan elke fon gebruiker mijn verbinding misbruiken. ;)
Ja, Maar het zijn meestal de mensen die "perongeluk" hun verbinding niet beveiligen. ( ze weten er niet genoeg van af) Maar volgensmij gaan we hier iets te ver offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
de EEEPC nu ook in andere kleuren?

http://www.blogeee.net/20...uent-a-la-vente-a-taiwan/

Wat ik er met mijn beste Frans en google-translate van begrijp, is dat Taiwanese winkels nu ook de 4g surf in andere kleuren aanbieden =). Ik kan er alleen niet uit opmaken of ze al leverbaar zijn of welke levertijd er op de websites staan vermeld. Ik snap ook niet echt waarom ze als eerste de surf in andere kleuren zouden uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
Ik had ook nog even een vraagje, Is het mogelijk om op een SDHC kaart Windows XP te zetten, en op de SSD het normale besturingssysteem te laten staan?? Dus ondersteunt de Eee multiboot ( dat je bij de opstart een besturingssyteem kan kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Is wel verboden, inbraak blijft inbraak. Geloof me, mensen zijn in de gevangenis gegooit daarvoor. Ook in NL :) Enneuh, OT :P
Anoniem: 200017 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:57:
Sommige steden hebben wel goed bereik: Leiden, waar ik woon bijvoorbeeld :) . Maar ja uiteindelijk kom je toch bij die Data abbo's van Orange, Telfort, Vodafone enzo. Dan ben je pas écht mobiel!
Als je een USB 56k modem hebt liggen wel :P
Nee engels is engels. Je kan allicht een NL woordeboek gebruiken in Open Office, maar voor de rest is het een kwestie van hacken. Het is niet erg moeilijk om NL versie van Ubuntu erop te zetten.
Maar ja, je zei dat je een leek was, dus je moet zelf maar even kijken in hoeverre je dit wil gaan doen :) .
Lynxathon schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:34:
de EEEPC nu ook in andere kleuren?
Bedankt, maar is al gemeld :)
Cybot12999 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:50:
Ik had ook nog even een vraagje, Is het mogelijk om op een SDHC kaart Windows XP te zetten, en op de SSD het normale besturingssysteem te laten staan?? Dus ondersteunt de Eee multiboot ( dat je bij de opstart een besturingssyteem kan kiezen)
Ja dat kan, en dat ga ik ook zeker doen, op die manier :) de EEE PC is gewoon een "laptop" op bijna alle manieren, dus multiboot is geen issue.

[ Voor 12% gewijzigd door XanderDrake op 24-11-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215814

Ik vond deze van Alternate.
Levertijd is nog onbekend, maar dit zal niet lang meer duren, aangezien de EEE al geintroduceerd is in Duitsland.

Alternate is ook wel een betrouwbare winkel.

http://www.alternate.de/h...%257E&searchCriteria=asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
XanderDrake schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:51:

[...]
Als je een USB 56k modem hebt liggen wel :P
en wat is de Line-port op het plaatje dan? Volgens mij is het toch gewoon een telefoonmodem hoor

http://pic.xfastest.com/EeePC/Part-I/open-eeepc-43.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 21:21

trimakassi

haapsie is eepsie!

Cybot12999 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:50:
XanderDrake schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:40:
...
In ander nieuws
Windows Vista soepel draaiend op de EEE PC.
Ja, je leest het goed, soepel! Niets gedaan met de EEE PC, behalve een SD toegevoegd.

...
Nou zou ik zelf liever voor xp gaan, maar ik vraag me af hoe makkelijk je partities kunt mounten? Stel ik heb op de ssd of sd wat documenten staan, kan je dan vanuit Xandros xp partities mounten en vice versa? Ik heb alleen ervaring met Ubuntu (en xp, dual boot pc), en daar gaat het vlekkeloos.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
StraightOn.NL schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:41:
en wat is de Line-port op het plaatje dan? Volgens mij is het toch gewoon een telefoonmodem hoor

http://pic.xfastest.com/EeePC/Part-I/open-eeepc-43.jpg
Dat klopt, er zit een opening, maar die is alleen maar gevuld bij de "ultra-basic" 2G editie. Die versie gaat niet uitkomen in het westen.
trimakassi schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:48:
[...]

[...]

Nou zou ik zelf liever voor xp gaan, maar ik vraag me af hoe makkelijk je partities kunt mounten? Stel ik heb op de ssd of sd wat documenten staan, kan je dan vanuit Xandros xp partities mounten en vice versa? Ik heb alleen ervaring met Ubuntu (en xp, dual boot pc), en daar gaat het vlekkeloos.
Daar weet ik niet het fijne van totdat ik echt kan gaan prutsen met dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:27

4play

-Nintendo- fan

XanderDrake schreef op zondag 25 november 2007 @ 02:07:
[...]

Dat klopt, er zit een opening, maar die is alleen maar gevuld bij de "ultra-basic" 2G editie. Die versie gaat niet uitkomen in het westen.
ultra basic is 2 GB flash, 256 MB geheugen en alleen een netwerk poort en een modempoort om mee te communiceren met de buitenwereld...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Wat je nu met een 2G moet is me eigenlijk een raadsel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jpjedi schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:01:
Een wireless USB stick in stoppen :Y)

ohja, mijn image hosting is op dit moment down, ik zal een dezer dagen een alternatief zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152655

Anoniem: 215814 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:48:
Ik vond deze van Alternate.
Levertijd is nog onbekend, maar dit zal niet lang meer duren, aangezien de EEE al geintroduceerd is in Duitsland.

Alternate is ook wel een betrouwbare winkel.

http://www.alternate.de/h...%257E&searchCriteria=asus
You wish... Volgens verschillende Duitste winkels is hij pas in januari leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
trimakassi schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:48:
[...]

[...]

Als het out of the box niet kan (zoals in de laatste Ubuntu) kan het zeker met dit soort projecten: ntfs-3g. En vanuit windows zijn er ook legio mogelijkheden om ext2 en ext3 te benaderen/mounten.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:54:
ohja, mijn image hosting is op dit moment down, ik zal een dezer dagen een alternatief zoeken.
www.allyoucanupload.com :)
Gebruik ik al werkelijk jaaaren en is nog nooit een plaatje van weggeweest!
Ook kun je makkelijk zien op welke datum je hoeveel pics hebt geuploaded en 't is redelijk snel!

Was dit al voorbij gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecomputermag.co.uk/mambots/content/multithumb/images/b.0.600.0.0.stories.news.2007.11.10in-asus-eee-pc.jpg

Asus Eee PC with 10 inch screen planned for 2008

Asus Eee PC 4G review van Mobile Computermagazine!

EINDELIJK! 'Review' van de Asus Eee versus de Packard Bell EasyNote XS20 :-)

Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/35495/2003320883087320874_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/33347/2003335640601553657_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/32257/2003379677071495422_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/35039/2003375870415658634_rs.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 25-11-2007 14:46 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:07
photoshop vriendelijke vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja duhuh 8)7 Maar 't artikeltje niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
dit gerucht is ene tijdje gelden al ontkracht dus reken maar nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is niet ontkracht, is onbevestigd en deze bron vind ik toch wel redelijk betrouwbaar :)

EDIT @ Hieronder: Ophouden over.. Hij wordt toch vergeleken met.. :)

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 25-11-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Over de PB XS:
Another great little ultraportable but if you have this much to spend, you're better off buying two ASUS Eee PCs.
Dus kunnen we nu ophouden met in dit topic praten over de PB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-05 11:35

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb vrijdag gevraagd via e-mail aan Informatique wanneer mijn (pre-order) bestelde Asus EEE 701 PC UK-editie binnen zou komen. Ik kreeg binnen tien minuten een reactie dat: "De EEE PC wordt vandaag verstuurd en zal naar verwachting maandag binnen komen." Nou ga ik er vanuit dat hij dus maandag bij Informatique dus binnen komt en dat ze hem vervolgens naar mij toe opsturen komende week. Ik ben benieuwd.

Nog even een andere vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen. Hoe zit het met Bluetooth ondersteuning, zit nog te twijfelen tussen een USB-bluetooth-adapter of een een mini-PCI-express Bluetooth-adapter. De laatste kan ik bijna nergens te koop vinden.

Mijn plan is om mijn Nokia N70 via Bluetooth te koppelen aan de laptop om zo dus bijv. in de trein draadloos te kunnen internetten (of ergens anders) met mijn T-Mobile Web 'n Walk abonnement.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjeerd op 25-11-2007 19:13 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165800

IK heb na de topics gelezen te hebben en andere revieuws, de black edite vandaag eindelijk besteld bij ayi45tw :) :) . Hopelijk dat ik hem snel krijg... :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 165800 op 25-11-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:51
Jpjedi schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:01:
Wat je met bijvoorbeeld een 8G moet ik mij eigenlijk een raadsel :O Prijsverschil met een handige MSI S2XX is miniem, maar daar krijg je wel een volwaardige laptop voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Nestor schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:12:
Ik heb vrijdag gevraagd via e-mail aan Informatique wanneer mijn (pre-order) bestelde Asus EEE 701 PC UK-editie binnen zou komen. Ik kreeg binnen tien minuten een reactie dat: "De EEE PC wordt vandaag verstuurd en zal naar verwachting maandag binnen komen." Nou ga ik er vanuit dat hij dus maandag bij Informatique dus binnen komt en dat ze hem vervolgens naar mij toe opsturen komende week. Ik ben benieuwd.

Nog even een andere vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen. Hoe zit het met Bluetooth ondersteuning, zit nog te twijfelen tussen een USB-bluetooth-adapter of een een mini-PCI-express Bluetooth-adapter. De laatste kan ik bijna nergens te koop vinden.

Mijn plan is om mijn Nokia N70 via Bluetooth te koppelen aan de laptop om zo dus bijv. in de trein draadloos te kunnen internetten (of ergens anders) met mijn T-Mobile Web 'n Walk abonnement.
het pci mini express slot zit niet meer in de 2de batch Eee's dat word dus een bluetooth usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133398

Rave17 schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:28:
[...]

Wat je met bijvoorbeeld een 8G moet ik mij eigenlijk een raadsel :O Prijsverschil met een handige MSI S2XX is miniem, maar daar krijg je wel een volwaardige laptop voor :9
Droom jij ff lekker verder....

mi·niem2 (bn.)
1 zeer klein, gering

Een MSI S271 (12,1") kost in de pricewatch 695 als goedkoopste. Bij Alternate in Duitsland is de EEE PC al voor 299 te koop, dat zal die dan waarschijnlijk ook in Nederland gaan kosten en een verschil van bijna 400 euro noem ik niet miniem / zeer klein. Dus wat je zegt slaat helemaal nergens op, en verder is die MSI dubbel zo zwaar en groter. Dus qua formaat kan je het totaal niet vergelijken en van het formaat moet de EEE PC het juist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik wilde eigenlijk een platte bluetooth stick in de behuizing inbouwen, maar na een tip van skelt0r heb ik deze besteld. Een superkleine bluetooth adapter die maar een paar millimeter buiten de behuizing uit steekt zodat je hem er gewoon in kan laten zitten. En hij kostte maar iets van 30 euro incl bezorging. hier zie je een beter plaatje van een vergelijkbare adapter.

Ik zal binnenkort (als ik hem binnen heb) laten weten of hij goed met de EEE samenwerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Anoniem: 133398 schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:45:
[...]

Droom jij ff lekker verder....

mi·niem2 (bn.)
1 zeer klein, gering

Een MSI S271 (12,1") kost in de pricewatch 695 als goedkoopste. Bij Alternate in Duitsland is de EEE PC al voor 299 te koop, dat zal die dan waarschijnlijk ook in Nederland gaan kosten en een verschil van bijna 400 euro noem ik niet miniem / zeer klein. Dus wat je zegt slaat helemaal nergens op, en verder is die MSI dubbel zo zwaar en groter. Dus qua formaat kan je het totaal niet vergelijken en van het formaat moet de EEE PC het juist hebben.
Ik droom graag lekker verder! Dankje ;) De prijs die jij noemt is van de 4G en ik had het duidelijk over de 8G. De prijs zal dus zeker dichter in de buurt liggen van de S2XX-serie. Daarnaast is de goedkoopste MSI S2XX in de pricewatch onder de 750 euro grens, dus jouw 400 euro is sterk overtrokken.

Daarnaast heb je het over het dubbele gewicht, te weten 0.9 kg versus 1.8 kg. Voor mij is elke laptop met een gewicht onder de 2 kg al lekker licht! Uiteraard is minder beter, maar een groter scherm, toetsenbord, aanwezigheid van cd-rom, etc tellen hierbij natuurlijk mee :) Dus ook daar raken jouw punten kant nog wal.

Om als laatste punt nog te reageren op het formaat: de MSI S2XX-serie staat bekend om zijn compactheid. Ik vind dus zeker wel dat je deze 2 met elkaar mag vergelijken, als we het over de 8G-editie hebben. Deze komt namelijk qua prijsklasse in de buurt van de MSI S2XX-serie en ik vraag me dan nog af wat het nut is van een dure EEE PC. Dat is ook de reden waarom ik graag naast mijn MSI S250 nog een 2G zou willen hebben. Nog een schaal kleiner (maar ook met andere functionaliteiten), voor de momenten waarop een MSI S2XX niet toereikend of juist niet gewenst is.

En ik zal de aanwezigheid (lees de stijging van de kostprijs van het product) van Windows XP op een MSI S2XX maar even achterwegen laten ;) Waar ik overigens niet mee zeg dat ik tegen Linux op de EEE PC ben :)

En nog bedankt voor je Nederlandse les, zal voortaan miniem niet meer gebruiken in dit zinsverband 8)7

Ps. check je ook even van de andere posts het taalgbruik? Alvast bedankt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
@ rave17 de 8G zal tussen de 350 en 400euro kosten nogaltijd 350 euro goedkoper en flink lichter/kleiner. Belangrijkste reden dat mensen de Eee kopen is omdat ie zo klein en licht is de specs zijn minder belangrijk want zolang een laptop tekst verwerker heeft browser en een filmpje kan afspelen is het voor de meeste mensen genoeg.

[ Voor 33% gewijzigd door haakjesluiten op 25-11-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Crazyanz schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:03:
@ rave17 de 8G zal tussen de 350 en 400euro kosten nogaltijd 350 euro goedkoper en flink lichter/kleiner. Belangrijkste reden dat mensen de Eee kopen is omdat ie zo klein en licht is de specs zijn minder belangrijk want zolang een laptop tekst verwerker heeft browser en een filmpje kan afspelen is het voor de meeste mensen genoeg.
Nou nu zeg je bijna hetzelfde als ik! Ik zeg niet voor niets:
Dat is ook de reden waarom ik graag naast mijn MSI S250 nog een 2G zou willen hebben. Nog een schaal kleiner (maar ook met andere functionaliteiten), voor de momenten waarop een MSI S2XX niet toereikend of juist niet gewenst is.
Ik begrijp dus niet dat mensen voor de duurste EEE PC gaan als je gaat voor tekstverwerken en internetten. Dan is de 2G met zijn kleinste prijs toch meer dan voldoende? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Robino op 25-11-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Rave17 schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:18:
Ik begrijp dus niet dat mensen voor de duurste EEE PC gaan als je gaat voor tekstverwerken en internetten. Dan is de 2G met zijn kleinste prijs toch meer dan voldoende? :)
Ik vraag me af of de 2G wel alle software zal hebben die de 4G heeft (openoffice enzo). Op mijn 4G is er namelijk maar net iets meer dan 1GB vrij, dus bijna 3GB in gebruik. Ik neem aan dat ze op de 2G nog een paar 100MB vrij laten om documenten op te slaan, en dan zullen ze dus minstens 1GB uit het software aanbod moeten weglaten.

Er is van de 2G nog erg weinig bekend wat er op gaat komen qua software dus ik zou er nog niet te veel op rekenen dat de volledige functionaliteit van de 4G aangeboden gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nog een ervaring met de EEE: Met de ingebouwde Linux software kan je helaas geen 802.1x authenticatie doen (WPA-Enterprise dus, waarbij je je tegen een login server aanmeldt). WPA-Home, voor thuis-routers, met een vast ingestelde tekst-key werkt wel gewoon.

Ik zeg het maar even, omdat veel bedrijven en universiteiten 802.1x gebruiken. Er komt vast wel een fix voor, er zijn mensen naar aan het kijken in de forums op eeeuser.com. Ze proberen componenten van KDE te installeren die dit normaal regelen. Maar het werkt in elk geval niet met de standaard meegeleverde linux versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21156

Wat ik mij al een tijdje afvraag. Hoe kan je eigenlijk een OS installeren (stel je wilt Windows Vista eens testen, zoals op dat filmpje), als er helemaal geen CD-speler is? Hoe installeer je je OS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21156 schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:43:
Wat ik mij al een tijdje afvraag. Hoe kan je eigenlijk een OS installeren (stel je wilt Windows Vista eens testen, zoals op dat filmpje), als er helemaal geen CD-speler is? Hoe installeer je je OS dan?
USB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je dat even uitleggen aub? Is je USB disk|stick dan bootable gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21156 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:01:
[...]

Kan je dat even uitleggen aub? Is je USB disk|stick dan bootable gemaakt?
Gewoon een USB DVD speler, een externe 5 1/4" drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:05:
[...]

Gewoon een USB DVD speler, een externe 5 1/4" drive.
Oh ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
OP materiaal *O*
Waarvoor dank :)

Wat dat 10" gerucht op Mobile ComputerMag betreft: het is simpelweg een late echo van de geruchten op de EEE blogs van ongeveer 2 weken geleden. Kijk maar:
This is according to a report at German website derStandard that quotes an ASUS Germany spokesperson.
Ze gebruiken dus dezelfde bron die het gerucht deed oplaaien een tijdje terug.
Verwaarloosbaar, helaas.
Anoniem: 165800 schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:24:
IK heb na de topics gelezen te hebben en andere revieuws, de black edite vandaag eindelijk besteld bij ayi45tw :) :) . Hopelijk dat ik hem snel krijg... :*)
Picssss!!!11ééntwéésteakhaché >:)
Rave17 schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:28:
Appels != Peren;
De 8G zal nogsteeds honderde euro's goedkoop zijn, en alsnog veel mobieler. Maar ik vind dat de prijs wel laag moet blijven. We zullen zien.
GekkePrutser schreef op maandag 26 november 2007 @ 03:47:
Ik vraag me af of de 2G wel alle software zal hebben die de 4G heeft (openoffice enzo).
Ik ben ook benieuwd naar de verschillen in software tussen de 2G en 8G. Ik durf te zweren dat we daar genoeg over krijgen te horen zodra beide versies uit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Let op als je een POP3 account instelt in de mail client (thunderbird), want door het kleine scherm valt de optie met 'Leave messages on server' net buiten beeld. Met een lege mailbox tot gevolg als je dit vergeet aan te zetten 8)7 Wat je moet doen is het window met alt ingedrukt naar boven schuiven, dan kan je hem daarna wat groter maken en dan kan je die opties wel zien. Het valt ook niet echt op dat er nog wat mist. Gelukkig was dit is wel de enige keer dat ik gemerkt heb dat een window niet volledig op het scherm paste. Asus heeft het netjes voor elkaar wat dat betreft! _/-\o_

In IMAP doet hij het trouwens veel handiger, met de standaard instellingen downloadt hij alleen de header lijst en de emails pas als je ze aanklikt. Perfect als je met een mobiele verbinding werkt (ik gebruik nu een SE K610i in USB-Ethernet emulatie mode). Hij ondersteunt ook IMAP IDLE, zodat je gelijk bericht krijgt als er nieuwe email is, net als bij push-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:42:
Ze gebruiken dus dezelfde bron die het gerucht deed oplaaien een tijdje terug.
Verwaarloosbaar, helaas.
Mijn fout :) Zover was ik nog niet met indepth onderzoek :)

Ik zit er ook sterk aan te twijfelen om er eentje via eBay aan te gaan schaffen..
Check vanmiddag dit topic wel voor leuke eBay-adresjes.. De concurrentie is erg mooi, maar ook erg erg duur en wat ik lees toch ook erg beperkt qua software-issues en dergelijke.. Zo'n Taiwanees tobo'tje vind ik wel hippe shit en anders misschien nog via Informatique een UK-versie bemachtigen! We will see! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je hier al meer van gehoord?? Ik heb hem nl. ook besteld bij Informatique, maar alles wat ze mij vorige week konden vertellen is dat de levertijd nog onbekend is.
Ik sta nl. op het punt om hem ergens anders te bestellen (vooruitbetalen, dus definitief), tenzij Informatique hem deze week al kan leveren...

[edit] heb net al even gebeld, en ze verwachten hem a.s. vrijdag binnen te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 26-11-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140263

CLB schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:00:
[...]

Mijn fout :) Zover was ik nog niet met indepth onderzoek :)

Ik zit er ook sterk aan te twijfelen om er eentje via eBay aan te gaan schaffen..
Check vanmiddag dit topic wel voor leuke eBay-adresjes.. De concurrentie is erg mooi, maar ook erg erg duur en wat ik lees toch ook erg beperkt qua software-issues en dergelijke.. Zo'n Taiwanees tobo'tje vind ik wel hippe shit en anders misschien nog via Informatique een UK-versie bemachtigen! We will see! :9
Als je via Ebay besteld, zal ik als ik jou was bestellen via ayi45tw. Daar hebben we meeste hem besteld volgens mij hier op het forum en dan heb je hem ook heel snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165800

XanderDrake schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:42:

quote:
Ikkepatrick schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:24:
IK heb na de topics gelezen te hebben en andere revieuws, de black edite vandaag eindelijk
besteld bij ayi45tw . Hopelijk dat ik hem snel krijg...

Picssss!!!11ééntwéésteakhaché
Ik kreeg net mail dat hij verstuurd is. Dus verwacht hem vrijdag. ALs ik hem heb zal ik de fotos plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Weet iemand of er al een USA versie is? Die wil ik eigenlijk het liefst (vanwege het toetsenbord).
Aanstaand weekeinde vlieg ik naar de san francisco en dan zou ik hem mooi mee kunnen pakken.

Ik heb ze al wel te koop gezien bij webwinkels in de VS maar volgens mij zijn dat "taiwan" versies.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:00:
Jeuj, nog een toekomstige gebruiker erbij :)
Sneezzer schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:35:
Weet iemand of er al een USA versie is? Die wil ik eigenlijk het liefst (vanwege het toetsenbord).
Aanstaand weekeinde vlieg ik naar de san francisco en dan zou ik hem mooi mee kunnen pakken.

Ik heb ze al wel te koop gezien bij webwinkels in de VS maar volgens mij zijn dat "taiwan" versies.
Er zijn USA versies ja, al een paar weken uit. Maar let op, voorraad is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 17:33
Sneezzer schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:35:

Jep, oa. bij newegg, en dat is gewoon een us versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Ik zou wel weer eens een update over http://3epc.nl willen. Hoe staat het er nu mee?? Er veranderd namelijk al 2 weken niks meer op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04-2024
Even heel wat anders:

Beveiliging Asus EEE PC ondanks Linux niet waterdicht (security.nl)

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsof Linux alles automagisch veilig maakt... dat gelooft toch niemand?

Overigens staat ook in ieder boek wat ik ooit heb gelezen over PC security dat als de aanvaller fysieke toegang heeft tot het systeem je het kunt shaken mbt security, het is dan simpelweg niet mogelijk de boel 100% te beveiligen.

De bron daarvan is ook wel een beetje een janker, natuurlijk heeft Asus standaard Samba geinstalleerd en aan staan, het is voor consumenten en die willen gewoon met hun Windows PC op hun computers kunnen, ook al draait er een ander OS op.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 26-11-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja, dat je gewoon kan sudo'en zonder paswoord had ik ook al gemerkt, niet zo'n enorm probleem en eenvoudig aan te zetten met visudo. Zoals TRRoads al zei, je moet gewoon nooit onbekenden aan je computer laten prutsen. Niet alleen in het geval van de EEE.

Dat samba (blijkbaar als server zelfs) draait is ook niet zo'n probleem, wel vind ik het jammer dat er geen firewall aanwezig is en die ook niet makkelijk te installeren is i.v.m. gebrek aan kernel module. Dat had ik ook al gemerkt. Ik hoop dat er een nieuwere versie uit gaat komen met een aantal fixen (802.1x ondersteuning, firewall enz). Natuurlijk kan je alles er zelf wel bij prutsen omdat het Linux is, maar eenvoudig is het zeker niet omdat je niet zo makkelijk de kernel kan compileren, er schijnen veel binary blobs in te zitten voor ondersteuning van de Atheros netwerk kaart en wifi.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 26-11-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:10:
[...]
[edit] heb net al even gebeld, en ze verwachten hem a.s. vrijdag binnen te krijgen.
Ik heb er ook 1 besteld om te gaan ophalen, maar als het a.s. vrijdag wordt dan komen we toch wel heel dicht bij de december release die gepland stond voor de rest van Europa. De 4GB gaat dan 299 kosten ipv nu 359 voor een UK versie. Denk dat Informatique maar heel snel moet opschieten. Eerst vorige week beloven en nu eind deze week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk kun je die ook als modules inladen.

Ik had graag zo'n feature als ook bij Vista gezien, dat je kunt aangeven bij een netwerk of deze private of public is, bij public moet de hele externe kant gewoon dicht zitten, bij private mag de boel open staan.

Gewoon alles dicht gooien is sowieso wel te doen geloof ik. (Tenminste als het via inetd gaat?)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 26-11-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-05 11:35

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

kiddyl schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:36:
[...]

Ik heb er ook 1 besteld om te gaan ophalen, maar als het a.s. vrijdag wordt dan komen we toch wel heel dicht bij de december release die gepland stond voor de rest van Europa. De 4GB gaat dan 299 kosten ipv nu 359 voor een UK versie. Denk dat Informatique maar heel snel moet opschieten. Eerst vorige week beloven en nu eind deze week....
Dat zou weer minder zijn dat het pas eind deze week wordt. Ben bang dat Informatique een beetje te voorbarig is met het verkopen van de UK-editie. Maarja, het is het beste om zoveel mogelijk klanten binnen te halen met een belofte natuurlijk. Had hem eigenlijk nog wel voor Sinterklaas willen hebben :p Hopelijk is de laptop vrijdag of zaterdag dan ook nog persoonlijk af te halen in Bergschenhoek. Als meer mensen informatie hebben over Informatique en de beloofde levertijd hoor ik het graag hier.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
kiddyl schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:36:
[...]

Ja, ik moet nog maar zien of het ook echt vrijdag wordt of dat het niet wéér wordt uitgesteld. Ik had ook al een bestelling bij samenkopen.net lopen en die heb ik voor de zekerheid maar aangehouden. In het gunstigste geval zit ik volgende week dan wel met 2 eeepc's :P Dan verkoop ik er wel weer 1 door... moet niet zo'n probleem zijn om kwijt te raken denk ik ;)

Overigens zou de eeepc officieel volgens mij pas eind januari in Nederland uitkomen. En dan nog weet je niet hoeveel er geleverd gaan worden. Dus dan vind ik het nog wel waard om hem via deze weg te bestellen. Wacht er ondertussen al bijna een half jaar op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
Grappig... een interactief "kijkje" naar de user-interface van de EEE

http://www.honeypothack.com/eee/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Biedzjee schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:58:
Grappig... een interactief "kijkje" naar de user-interface van de EEE

http://www.honeypothack.com/eee/
Kijk eens in de OP Arie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
stond al in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
XanderDrake schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:11:
[...]

Ja, geniale truuk is dat he! Heb ik ook al eens geflikt :*) Kado's hebben een andere, soepelere regeling mbt import/export.
denk ook dat het formaat van het doosje ook een belangrijke rol speelt :-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:45:
Jeuj, nog een toekomstige gebruiker erbij :)
PB lijkt me toch te duur voor wat je krijgt.. Functies zijn onwijs leuk natuurlijk, maar zoals ik ben, wil ik weer teveel wat allemaal eigenlijk niet kan en moet ik denk maar een keer genoegen nemen met minder, maar wat me wel makkelijk 250,- scheelt :) En ik ga straks nog 'n pricewatch: Hitachi Travelstar 7K200 HTS722020K9SA00 bestellen voor m'n 'normale' laptop dus ja ietwat qua geld besparen is ook wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
Jpjedi schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:00:
[...]

Kijk eens in de OP Arie.. ;)
Oeps, toen Arie op de post-knop drukte dacht hij eigenlijk dat dit wel eens in de OP kon staan. Die Arie toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103336

Hou net als velen dit topic al geruime tijd in de gaten(tezamen met het PB easynote XS topic) en ben er eindelijk uit. Het gaat een Asus EEE worden. Ben op Ebay aan het rond kijken om 'm daar te bestellen, het wordt de zwarte 4g versie.

Maar... zoveel aanbieders, zoveel prijzen. Als ik dan naar de specs kijk valt me het volgende op:

Bij deze aanbieder: ayi45tw de zwarte versie voor $ 380 (+ $ 80 verzendkosten) zonder webcam.

Bij deze: topalca de zwarte versie voor $ 290 (+ $ 90 verzendkosten) met webcam?

Voor de rest zijn de specificaties gelijk, zij het dat er bij de laatste geen vermelding staat wat voor adapter of toetsenbord indeling er op/bij zit.

Zijn er van de zwarte 4g versie nu al verschillende modellen in omloop? En heeft er iemand ervaring met bestellen via Ebay via internationale verkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
er is een 4G surf zonder webcam en 3cell accu (minder lange batterij duur)
en ene gewone 4G met webcam en 4cells accu die ene batterij duur van 3,5uur heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103336

Aha, dus toch verschillende versies. Maakt het nog moeilijker.. Zou dan betekenen dat de versie van topalca goedkoper en beter is(Staat specifiek bij dat er een webcam opzit en een 4 cell, 5200mAh accu), bijna te goedkoop?($380 inclusief verzending = € 255)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 103336 op 27-11-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hier in Engeland zie ik hem nu ook bij standaard PC/huishoudelectronica-shops. £219.99, dat is ongeveer €340.

Omdat ik nu een 1 kg Toshiba Portege r500 laptop van het werk heb, heb ik wat minder interesse in de Asus, hij is toch wat duur geworden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Crazyanz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:32:
er is een 4G surf zonder webcam en 3cell accu (minder lange batterij duur)
en ene gewone 4G met webcam en 4cells accu die ene batterij duur van 3,5uur heeft
De 4G surf heeft trouwens ook nog eens vastgesoldeerd geheugen, dus niet te upgraden. Bepaald niet handig voor de gemiddelde tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103336 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:29:
Hou net als velen dit topic al geruime tijd in de gaten(tezamen met het PB easynote XS topic) en ben er eindelijk uit. Het gaat een Asus EEE worden. Ben op Ebay aan het rond kijken om 'm daar te bestellen, het wordt de zwarte 4g versie.

Maar... zoveel aanbieders, zoveel prijzen. Als ik dan naar de specs kijk valt me het volgende op:

Bij deze aanbieder: ayi45tw de zwarte versie voor $ 380 (+ $ 80 verzendkosten) zonder webcam.

Bij deze: topalca de zwarte versie voor $ 290 (+ $ 90 verzendkosten) met webcam?

Voor de rest zijn de specificaties gelijk, zij het dat er bij de laatste geen vermelding staat wat voor adapter of toetsenbord indeling er op/bij zit.

Zijn er van de zwarte 4g versie nu al verschillende modellen in omloop? En heeft er iemand ervaring met bestellen via Ebay via internationale verkopers?
Als je kijkt bij de prijzen zie je wel verschillen. Let er wel op dat bij ayi45tw de prijs vast is en bij de andere gaat het er om wie het hoogst bied. Deze prijs kan dus hoger komen te liggen dan bij andere. De meeste hier hebben volgens mij de EEE besteld via ayi45tw en dat is voor zover ik weet allemaal goed gegaan. Ik heb geen andere ervaringen met andere aankopen via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 103336 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:29:
Is niet meer beschikbaar
En dit is geen 'buy it now'

Goed uitgezocht dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Weet iemand hoe het nu precies zit met de interne zaken van de eee? dus bij welke het geheugen vast zit en welke niet. En hoe het nu zit met het interne pci slot?
In principe heb ik genoeg aan de 4g-surf maar als die niet geupgrade kan worden en geen pci slot heeft wordt het de gewone 4g.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Sneezzer schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:53:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de interne zaken van de eee? dus bij welke het geheugen vast zit en welke niet.
Zo te zien zijn er geen gebruikers versies van de 4G die aangesoldeerd geheugen hebben.
En hoe het nu zit met het interne pci slot?
Vooralsnog hebben huidige versies nog wel een PCI-e mini slot. Dit kan komen door oudere voorraad. Hoe dat in december of 2008 zal zijn moet nog blijken.
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 03:14:
De 4G surf heeft trouwens ook nog eens vastgesoldeerd geheugen, dus niet te upgraden. Bepaald niet handig voor de gemiddelde tweaker!
Waar basseer je dat op? Bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Op de tabel op de Wikipedia pagina. Maar wikipedia is natuurlijk niet per se juist. Ik weet ook niet precies waar die tabel op gebaseerd is. Ik hoop dat het niet klopt, dat zou de 2G en 4G surf veel interessanter maken, vooral voor ons Tweakers.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 27-11-2007 11:46 . Reden: Link gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.translate.ru/u...sus_eee_pc_701/index2.htm

Daar zie je foto's van vastgesoldeerd geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PinjoTweaker schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:51:
Ik zou wel weer eens een update over http://3epc.nl willen. Hoe staat het er nu mee?? Er veranderd namelijk al 2 weken niks meer op de site.
Ik ben wel een andere site tegen gekomen met hetzelfde idee: http://multimediaman.info/eeepc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Klopt, maar de EEE pc uit die review is erg raar. Ik zou em niet gebruiken als bron van alle kennis.
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:44:
Op de tabel op de Wikipedia pagina. Maar wikipedia is natuurlijk niet per se juist. Ik weet ook niet precies waar die tabel op gebaseerd is. Ik hoop dat het niet klopt, dat zou de 2G en 4G surf veel interessanter maken, vooral voor ons Tweakers.
Ik zie niet duidelijk waar de poster op wikipedia zijn informatie vandaan heeft, dus ik trek geen conclusies totdat ik een Retail EEE 4G surf of 2G van binnen heb gezien.

In Ander Nieuws:
BlogEEE (frans) heeft een erg goed artikel gemaakt waarbij de accutijd van de EEE wordt onderzocht. Een Must Read!

[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 27-11-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:28:
[...]

Klopt, maar de EEE pc uit die review is erg raar. Ik zou em niet gebruiken als bron van alle kennis.
Die is niet zo raar, het is gewoon een 2G Surf...

Er zijn ook meer Surf reviews te vinden die hetzelfde aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 17:08
Vanochtend bevestiging gehad dat hij morgen verzonden word uit taiwan. Ben benieuwd of hij dan zaterdag er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
overigens besteld bij ayi45tw met een dutch os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
corrado20vt schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:59:
overigens besteld bij ayi45tw met een dutch os
Lol, kan dat ook dan? Volgens mij is die versie er nog niet. Een andere distro misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon taal op Nederlands zetten, dat kan volgens mij gewoon.

LANG=nl_NL.UTF-8
LANGUAGE=nl:en_GB:en

In /etc/default/locale zetten en het zou in orde moeten zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 27-11-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
@XanderDrake, heb jij hem al binnen? jij hebt hem toch bij dezelfde besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 17:33
XanderDrake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:28:
In Ander Nieuws:
BlogEEE (frans) heeft een erg goed artikel gemaakt waarbij de accutijd van de EEE wordt onderzocht. Een Must Read!
Wat mij veruit het meest verbaast, is dat in open office de muis zoveel uitmaakt! Bijna een half uur! Bestaan er nog usb balmuizen? :) Maar serieus, ik vraag me af of het het lampje is, of de usb controller.

EDIT: Oeps zie net pas dat ze ook de wifi hebben uitgezet. Kan me goed voorstellen dat dat meer uitmaakt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Blaurens op 27-11-2007 14:34 . Reden: Slecht naar het oorspronkelijke artikel gekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt speciale laptop muisjes die extreem weinig verbruiken.

Maar het verschil in verbruik tussen een balmuis en een optische muis is minimaal, intern werken balmuizen met 2 of 3 optische sensoren om de beweging te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 12:51
waarom kost een $200 laptop eigelijk 300 euro???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:52:
Je hebt speciale laptop muisjes die extreem weinig verbruiken.

Maar het verschil in verbruik tussen een balmuis en een optische muis is minimaal, intern werken balmuizen met 2 of 3 optische sensoren om de beweging te detecteren.
Optisch? Ik ken alleen de variant met de mechanische wieltjes? Die wieltjes worden dan wel weer uitgelezen, maar dit gaat volgens mij niet optisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Byte_Me schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:08:
Hij is allang geen 200 dollar meer... Hij is in Amerika nu $399 voor de gewone 4G (non-surf) versie, bij newegg in elk geval. Dus 300 euro is juist wel een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Byte_Me schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:08:
Omdat 1) de versie die nu beschikbaar en populair is (de 4G) sowieso geen $200 zou gaan kosten.
En 2) er is een Ultra Basic edition 2G, zonder wifi, weinig ram en maar 2gb SSD, die gaat zo rond de 250$ kosten.
Inderdaad, Asus heeft ons best flink voor het wagentje gespannen met de eerste nieuwsberichten, maar dan blijft het nóg een goede prijs.
corrado20vt schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:26:
@XanderDrake, heb jij hem al binnen? jij hebt hem toch bij dezelfde besteld?
Ikzelf had em niet bestelt ;) Ik bedoelde dat ik de zwarte wil hebben, maar wanneer staat nog niet vast.
Blaurens schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:32:
Oeps zie net pas dat ze ook de wifi hebben uitgezet. Kan me goed voorstellen dat dat meer uitmaakt :)
Blijkbaar. Ik vind het wel jammer dat je eigenlijk maar nét een film kan afkijken, vanaf een usb apparaat. Achja, wachten op Menlow :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:08:
[...]

Optisch? Ik ken alleen de variant met de mechanische wieltjes? Die wieltjes worden dan wel weer uitgelezen, maar dit gaat volgens mij niet optisch. ;)
Jup, dat zijn van die wieltjes met gaatjes erin, aan de ene kant zit een IR led aan de andere kant een optische sensor die dan doorgeeft aan de controller in de muis of dat er wel of geen licht doorheen gaat. Via een PWM algoritme kan de controller dan bepalen welke richting en welke snelheid het wieltje draait.

Je hebt bij een muis minstens 2 assen nodig, links/rechts en voor/achter, maar vaak zie je bij de wat betere muizen dat er 3 assen zitten (een diagonaal) voor een precieze meting.

Soms heb je ook 2 leds en 2 sensoren per as, dan heb je dus helemaal een flink stroomverbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 27-11-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:27

4play

-Nintendo- fan

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Roamor schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:08:
[...]

Moet je die muizen maar eens openslopen. Als de wieltjes draaien, draait er intern een tandwieltje mee waar in de zijkant vele kleine openingen zitten. Een lichtsensor meet vervolgens hoe snel de openingen de gesloten gedeeltes afwisselen, en bepaalt daar de snelheid mee.

[edit] spuit 11!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241761

Ik heb hem afgelopen zondag (net zoals aantal anderen) bij ayi45tw besteld en hij is maandag op de post gegaan. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Ik hoop komende donderdag al maar zo'n geluk heb ik meestal niet.

Eigenlijk wil ik de laptop een beetje gaan gebruiken om aantekeningen te maken tijdens lessen, maar ook om een beetje te kunnen internetten tijdens tussenuren. Aangezien ik vrij grote handen heb ben ik toch wel benieuwd of dat een beetje te doen is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Hierboven: Ach dan koop ik 'm wel voor 'n leuk prijsje :)

Hmmm zwart of wit... erg lastig zeg
Afbeeldingslocatie: http://www.asources.com/eeepc/black/black6.jpg

Wit is $500,- inclusief verzenden, zwart zie ik geen 'buy it now' prijzen (prijzen zijn van ayi45tw)

Staan btw ook genoeg XP-Eee's op eBay met extra SDHC-kaartje...
Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/04/i/000/c2/ed/cdfb_3.JPG

Maar ik ga denk voor deze: ASUS Eee PC 4G Black INTEL MOBILE CPU 512MB Ram 17" ;)

offtopic:
corrado20vt in "Packard Bell EasyNote XS20" en corrado20vt in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2".. Zou dus graag van je willen weten wat je van beide apparaatjes vind en dergelijke qua prijs/kwaliteitsverhouding enzovoorts... Keep us posted!!

[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 27-11-2007 16:50 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)