[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skender
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-01-2020
PinjoTweaker schreef op zondag 02 december 2007 @ 01:54:
ik heb gezocht op wachtwoord en op password maar hij vind niks, waar zie jij het staan??
Een mogelijke oplossing is dit: http://www.youtube.com/watch?v=6tMnkhWXO5U
F9 duwen tijdens opstarten -> toont grub bootloader -> selecteer de optie "Restore factory settings" (of iets dergelijks) en je ssd wordt volledig herschreven. Voor hij dat doet, vraagt hij welke username en wachtwoord je wilt.

De mijne besteld bij laptopsdirect op 15 november. Donderdag hadden ze nog niets opgestuurd, dus order geannuleerd en intussen bij ayi45tw besteld. Hopelijk is hij snel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een nieuwsbericht van nu.nl
Maarrehh wisten we dit niet allang :P ?

http://www.nu.nl/news/1337630/134/Mini-pc_van_Asus.html

Verder: ik heb een website gezien die te koop is wb de eee pc : www.eee-pc.nl
Kijken welke computergrootheid hier op afkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:47:
Verder: ik heb een website gezien die te koop is wb de eee pc : www.eee-pc.nl
Kijken welke computergrootheid hier op afkomt!
Kan Asus die domeinnaam niet opeisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik niet, ik dacht het niet. het is toch een andere naam dan het merk?
merknaam is: EEEpc en de domeinnaam is eee-pc

Volgens mij ligt het daaraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 19:15
Voor de mensen die bij expansys uk besteld hebben: hoe lang duurde het bij jullie voor dat de betaling binnen was bij hun, en veranderd bij order status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:56

xdc

liemjordi schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:14:
Voor de mensen die bij expansys uk besteld hebben: hoe lang duurde het bij jullie voor dat de betaling binnen was bij hun, en veranderd bij order status?
dit staat erbij mij:

Statut principal: En attente de stock
Explication: Nous sommes en attente du stock afin de clôturer votre commande.
Notes:
28/11/2007 Sent email - NL - Verificatie van de gegevens (ID + AD)

ik betaal met creditcard , toen vroegen ze om aanvullende gegevens?
nog nooit gehad met creditcard .... vroegen om een kopie id en iets waarop mijn adres stond , en deze te uploaden.. maar gedaan,

ASUS Eee PC 701 (UK, 512MB, 4GB, Linux, Black) 1 1 Généralement expédié en 1-2 Jours
ASUS Eee PC 701 (UK, 512MB, 4GB, Linux, White) 1 1 En stock chez notre fournisseur - 5 Jours

staat er . dus nog een paar dagen ....

ik had beter op ebay kunnen bestellen als ik dit allemaal zo lees.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, xdc, ik heb per bank betaald, maar t geld is nog niet binnen volgens hun.
Morgen nog maar es kijken. Er staat bij mij ook: nog 5 dagen voordat ie binnenkomt.

Edit: ik heb woensdag besteld en betaald. Maar nu is het ook weekend, dus zullen ze het misschien wel niet bijwerken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
ik vroeg me af of iemand ook meer nieuws heeft over de geruchten dat de 8g een eventueel 10 inch scherm krijgt.

en of iemand een eeepc heeft besteld bij pcs computers en daar eventueel een review over kan geven

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

shure-fan schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:08:
geruchten dat de 8g een eventueel 10 inch scherm krijgt.
TS
en of iemand een eeepc heeft besteld bij pcs
en daar eventueel een review over kan geven
:')

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
shure-fan schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:08:
en of iemand een eeepc heeft besteld bij pcs computers en daar eventueel een review over kan geven
Goede goden! Ik denk dat ik maar eens een modje in de arm moet nemen, want dit soort vragen kan eigenlijk niet meer :/
En ze blijven maar komen!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schaamt zich eigenlijk ook nog een beetje, maar snapt nu de frustraties erg goed :P *

:O :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liemjordi schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:14:
Bij mij staat er nog steeds dat ze wachten op de betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gryx, heb jij het overgemaakt met bank of met CC en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die ervaringen van Expansys bestellers zo lees ben ik blij dat ik 'm bij ayi45tw heb besteld, hij had 10 minuten na bestelling mijn betaling ontvangen :) Morgen doet 'ie 'm op de post, dus ik hoop 'm vrijdag of zaterdag te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:46:
Gryx, heb jij het overgemaakt met bank of met CC en wanneer?
Ik heb het betaald via overschrijving op de Belgische rekening. En dat was woensdag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:50:
Als ik die ervaringen van Expansys bestellers zo lees ben ik blij dat ik 'm bij ayi45tw heb besteld, hij had 10 minuten na bestelling mijn betaling ontvangen :) Morgen doet 'ie 'm op de post, dus ik hoop 'm vrijdag of zaterdag te hebben
Ik heb gisteren 2 zwarte bij ayi45tw en ik heb hem meteen betaald met paypal. Bij paypal zie ik al wel dat ik hem heb betaald. Kreeg jij een mail van hem dat hij de betaling heeft ontvangen of heb je hem dat zelf gevraagd?(ik heb namelijk nog niks van hem gehoord...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Laatst online: 11-09 19:53
XanderDrake schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:08:
[...]

Goede goden! Ik denk dat ik maar eens een modje in de arm moet nemen, want dit soort vragen kan eigenlijk niet meer :/
En ze blijven maar komen!
ja klopt, dit soort vragen blijven idd komen, als je GoT filtert op dit soort content (mensen die vragen stellen over hetzelfde onderwerp) kun je half GoT afsluiten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waar heb jij 't nou weer over, je moet de search gebruiken en dat weet je heus wel na 1700 posts :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shure-fan schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:02:
[...]

ja klopt, dit soort vragen blijven idd komen, als je GoT filtert op dit soort content (mensen die vragen stellen over hetzelfde onderwerp) kun je half GoT afsluiten
Er zijn ook altijd mensen die zeggen dat je moeite moet doen en op google zoeken terwijl ze hier zelf vragen komen stellen die ook op google te vinden zijn. Er is zoveel op google te vinden!

Maar laten we nu maar ontopic gaan :)

technoworld.com zou ze op stock hebben en die winkel is in de uk (uk versie).

@Hieronder
Dat is dezelfde site...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:06:
[...]

Er zijn ook altijd mensen die zeggen dat je moeite moet doen en op google zoeken terwijl ze hier zelf vragen komen stellen die ook op google te vinden zijn. Er is zoveel op google te vinden!

Maar laten we nu maar ontopic gaan :)

technoworld.com zou ze op stock hebben en die winkel is in de uk (uk versie).
www.technoworld.co.uk bedoel je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeConnected schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:47:
[...]
Kreeg jij een mail van hem dat hij de betaling heeft ontvangen of heb je hem dat zelf gevraagd?(ik heb namelijk nog niks van hem gehoord...)
Bij mij leek er iets mis te gaan met de betaling via PayPal (kreeg een error page), vandaar dat ik hem ff gemaild heb om te kijken of 'ie de bestelling en betaling ontvangen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
shure-fan schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:02:
Je moet voor de lol eens kijken onderaan elk forum, naar al de topics die dagelijks worden gelocked. Het zijn er veel, maar niet de helft van GoT. :)
Ik zal even quoten wat Wikipedia zegt over GoT:
Een belangrijk onderdeel van Tweakers.net is het forum, Gathering of Tweakers (GoT). Dit forum staat bij de bezoekers bekend om het hoge technische niveau van de forumonderwerpen hoewel het door sommigen als te nerderig te beschouwd. Inmiddels is GoT een begrip geworden onder computer- en gadgetminnend Nederland. Het forum kent in vergelijking met andere fora een redelijk streng moderatiebeleid, met als doel het niveau te handhaven.
Lijkt me duidelijk niewaar? Als topicstarter heb ik de plicht om het niveau hoog te houden.

Maar goed, genoeg hierover.

In Ander Nieuws:
EEEusers.com vertelt ons dat alle nieuw geproduceerde EEE's niet meer beschikt over een PCI-E Mini slot. Einde verhaal voor de interne uitbreidingen van een EEE lijkt me. Jammer maar helaas.
Ik zal er een puntje van maken in de Geruchtenmolen of zelfs in de Hardware-sectie.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

4play

-Nintendo- fan

ik las over de ingebouwde PCI slot dinges dit
Inserting a Novatel mini PCIe EVDO card into the empty mini PCIe card slot disabled the built-in SSD - as a result, my Eee was unable to boot! I think this mini PCIe card slot is designed for an optional SSD that replaces the built-in SSD…

The Novatel mini PCIe EVDO card does not appear to use PCIe signals (only USB signals), so I think there’s a detection pin on the empty mini PCIe card slot such that the built-in SSD is disabled when a mini PCIe card is inserted.
Als je het op wil zoeken moet je hier zijn.

Dus als ik het goed begrijp is het zo: mini PCIe kan je alleen gebruiken als optionele SSD upgrade

Dus of het wel zooooon enorm probleem is dat mini PCIe slotjes d'r af gaan ik weet het niet...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:43:
hier
Dus als ik het goed begrijp is het zo: mini PCIe kan je alleen gebruiken als optionele SSD upgrade
Yeah, had ik al een paar dagen geleden gemeld :P
Dus of het wel zooooon enorm probleem is dat mini PCIe slotjes d'r af gaan ik weet het niet...
Ik denk het niet, alles wat je in zon slot kwijt kan is al aanwezig in de EEE (wifi, SSD) of veelste freakin duur! (extra SSD, bluetooth, 3G kaart enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:30:
[...]

Bij mij leek er iets mis te gaan met de betaling via PayPal (kreeg een error page), vandaar dat ik hem ff gemaild heb om te kijken of 'ie de bestelling en betaling ontvangen had.
haha die kreeg ik ook al :)
ik mail hem morgen ook wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht handig voor mensen die twijfelen om over te stappen op XP.

Ik heb enige tijd geleden gepost over het gezeik met Wifi op school (Uva) en Xandros.

Mijn oplossing was uiteindelijk: Windows XP!

Ik moet zeggen dat hij heel lekker draait. Heb Windows XP pro met nLite verkleind en de nodige drivers toegevoegd. Vervolgens heb ik een aantal tips gevolgd (Intermediate ways to speed up windows) hoe je de performance van XP kan opschroeven.

hij loopt als een trein! Heb na VLC media player en Open Office ongeveer anderhalf GB over. Morgen maar een SDHC aanschaffen voor extra opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Nog even een kort vraagje: Is het mogelijk om een USB-netwerk van Telfort op de Asus EEE PC aan te sluiten als je besturingssysteem Linux is? Op de site van Telfort staat namelijk dat je XP nodig hebt om het USB-netwerk te laten draaien. Zal dit ook nodig zijn bij de EEE PC of moet het ook lukken met deze speciale versie van Linux? Ik hou namelijk liever Linux erop dan via een omweg XP erop te zetten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Even rondgezocht, en deze past toch in De EEEPC?
http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Wel leuke aanbieding though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tomino schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:05:
Even rondgezocht, en deze past toch in De EEEPC?
http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Wel leuke aanbieding though!
Zo te zien is het een ECC ram (zie onder Meer Informatie), ik weet niet of de EEE dat wel aan kan.. Voor de rest is het precies het goede type ja! Misschien kan de EEE ook wel ECC hoor! Ik zal even zoeken of ik daar iets over kan vinden.

Edit: ik heb er nog niets over gevonden, ook op het eeeusers vind ik niks over dit onderwerp :'( Maar zo'n bijzondere prijs is het ook niet hoor, er komt nog 4,95 verzendkosten bij ook. Kijk maar eens in de pricewatch.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 03-12-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus Eee PC met 8GB schijf
Uitgegeven: 3 december 2007 11:49

Voor liefhebbers van de Eee PC is er nu ook een ietwat uitgebreidere versie om naar uit te kijken. Deze variant van Asus’ ultracompacte laptop beschikt over tweemaal zoveel werkgeheugen en opslagcapaciteit als de standaardversie.

De Eee PC is standaard uitgerust met 512MB werkgeheugen en een ‘solid state disk’ (SSD) van 4GB. De Amerikaanse webwinkel Dynamism verkoopt nu echter ook een uitvoering met 1GB RAM en een 8GB SSD. Deze versie is verder gelijk met de standaarduitvoering en is verkrijgbaar in wit en zwart. Het luxere model kost echter 500 dollar, terwijl de variant met 512MB werkgeheugen 100 dollar minder hoeft op te brengen. De nieuwe uitvoering is vanaf medio december leverbaar in de VS.

bron: http://www.nu.nl/news/133...ee_PC_met_8GB_schijf.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm $100,- extra voor 4GB SSD erbij en 512MB ram gaat er bij mij nog wel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:09:
Hmm $100,- extra voor 4GB SSD erbij en 512MB ram gaat er bij mij nog wel in :)
Ik vind het een twijfel gevalletje. Zo duur is geheugen niet, maar het is wel fijn om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

$100,- = iets minder dan 70,- euro

512MB extra kost inderdaad niks --> 15,00 (exclusief verzending)
Dan zou 4GB SSD rond de 55,- moeten kosten..
8GB SSD kost zo'n 200,- dus 55,- extra voor 4GB SSD is 'n goede prijs imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 11-09 22:56

xdc

ik heb zojuist mijn order by expansys maar gecanceled , duurt me te lang.
de dagen van de zwarte zijn juist weer verhoogd naar 5 dagen. + 5 dagen verzenden , duurt nog wel even dus.

weet iemand of die EEE pc's vrij verkrijgbaar zijn in USA , NYC ? zo ja waar ? of alleen web?
Want ik heb een tripje gepland in januari, naar NYC

[ Voor 21% gewijzigd door xdc op 03-12-2007 14:11 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:30:
$100,- = iets minder dan 70,- euro

512MB extra kost inderdaad niks --> 15,00 (exclusief verzending)
Dan zou 4GB SSD rond de 55,- moeten kosten..
8GB SSD kost zo'n 200,- dus 55,- extra voor 4GB SSD is 'n goede prijs imho
8GB SDHC kaartje kost maar 50 euro in de winkel en dat zijn dezelfde flash chipjes als die op het moederbord zitten.

Toch blijft het een nette aanbieding.

Let wel dat je er geen 512MB bij kunt stoppen, het is gewoon 1GB ipv een 512MB reepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Jij hebt het over SDHC-kaartjes ik heb het over 'n SSD-HD, dat is heel wat anders ;)
En ik weet inderdaad dat er je er maar 1 RAM-module in kunt doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is dat iets anders?

Dezelfde NAND flash chipjes worden gebruikt, de toegangsnelheid is hetzelfde.

Enig verschil met die SSD dingen is dat er ofwel een IDE ofwel een IDE->SATA ofwel een SATA controller op zit itt de veel simpelere SD controller.

Op het moederbord van de EEE PC zitten dezelfde NAND chipjes met een simpele controller vergelijkbaar met een SD controller.

Er zit dus ook geen SSD-HD in de EEE PC, alleen een paar losse NAND chipjes plus een controllertje op het moederbord.

Zoals hier te zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat 'n SDHC een kaartje is wat je er zo in en uit kunt halen en 'n SSD-HD niet.. :)
[BLAAT]
Dit wist ik niet, dacht dat er een werkelijke HD inzat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:10:
ik heb zojuist mijn order by expansys maar gecanceled , duurt me te lang.
de dagen van de zwarte zijn juist weer verhoogd naar 5 dagen. + 5 dagen verzenden , duurt nog wel even dus.

weet iemand of die EEE pc's vrij verkrijgbaar zijn in USA , NYC ? zo ja waar ? of alleen web?
Want ik heb een tripje gepland in januari, naar NYC
Bij http://www.jr.com/JRProductPage.process?Product=4205304 was hij vorige week WEL op voorraad. En ook toen stond er op de website "Out of stock". Ik ben er gewoon naar binnen gegaan, en bingo !
Trouwens; ik vroeg het gisteren al eerder: geen firewall in de EEE ?! Wat is de mening daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Nou ik heb ook maar een EEE pc besteld.
Nu maar hopen dat hij beetje op tijd binnenkomt.
Ik zoek nog wel een (liefst) nederlandse uitleg computer hier, maar hoe kan ik die laden zonder externe cd-rom drive in de EEE?
Ik neem ook niet aan dat ik zo de image uit kan pakken naar een externe HDD en dan daarvan booten. Maar hoe met dit dan wel?

MVG, Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:21:
Trouwens; ik vroeg het gisteren al eerder: geen firewall in de EEE ?! Wat is de mening daarover?
Er staan slechts een paar (relatief veilige) poorten open, je risico out-of-the-box is dus zeeer gering, je zit standaard behoorlijk veilig. MAW: Eigenlijk heb je op deze PC niet echt enorm veel noodzaak voor een firewall; linux is daar over het algemeen wat 'beter'/veiliger in dan windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 14:34

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:24:
Wellicht handig voor mensen die twijfelen om over te stappen op XP.

Ik heb enige tijd geleden gepost over het gezeik met Wifi op school (Uva) en Xandros.

Mijn oplossing was uiteindelijk: Windows XP!

Ik moet zeggen dat hij heel lekker draait. Heb Windows XP pro met nLite verkleind en de nodige drivers toegevoegd. Vervolgens heb ik een aantal tips gevolgd (Intermediate ways to speed up windows) hoe je de performance van XP kan opschroeven.

hij loopt als een trein! Heb na VLC media player en Open Office ongeveer anderhalf GB over. Morgen maar een SDHC aanschaffen voor extra opslagcapaciteit.
Als ik straks zo'n eee pc beslis te kopen, wil ik daar ook binnen mijn school gewoon mee kunnen internetten. En ga dus voor het gemak ook xp draaien.
Ik heb dat nlite bekeken, ziet er allemaal goed uit.
Een vraagje, welke drivers heb jij toegevoegd? En als je geen drivers en/of updates toevoegt, kun je die dan niet na installatie gewoon van internet trekken? Of levert de netwerkkaart al problemen in xp zonder toegevoegde drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
Weet iemand al of het volgende geheugen geschikt is voor de EEE:

http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
:/

Mischien staat het een paar posts boven je...

Zit nog steeds te denken aan het ding, hij is zo mooi! Helaas lang niet zo snel als een ''gewone'' laptop, maar die grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
HardwareInfo TV aflevering met een uitgebreide special over de EEE PC.
Best een leuke review, ga ik zeker in de OP zetten. TIP!!!
Het gaat om een zwarte variant, waarschijnlijk 4G normaal. Ze laten de Xandros install niet zien helaas, maar WinXP draait erg goed. DivX draait goed op Windows Media Player (wat opzich al een wonder is :P ) en ook Flash-based streamed films draaien goed.

Zwarte EEE == Liev O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
GekkePrutser schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:37:
[...]

Zo te zien is het een ECC ram (zie onder Meer Informatie), ik weet niet of de EEE dat wel aan kan.. Voor de rest is het precies het goede type ja! Misschien kan de EEE ook wel ECC hoor! Ik zal even zoeken of ik daar iets over kan vinden.

Edit: ik heb er nog niets over gevonden, ook op het eeeusers vind ik niks over dit onderwerp :'( Maar zo'n bijzondere prijs is het ook niet hoor, er komt nog 4,95 verzendkosten bij ook. Kijk maar eens in de pricewatch.
Hij zegt dat hij er niks over kan vinden. Verder heb ik er niemand over gehoord/gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:56:
Ze laten de Xandros install niet zien helaas, maar WinXP draait erg goed.
Vind ik ook erg jammer... aangezien ik dat denk tochwel wil gaan gebruiken..
Van dat Windows met nLite verkleinen heb ik geen kaas gegeten dus zodoende.

Tevens zal ik ook wel geen bestaande XP-licentie-cd mogen gebruiken..?

Iets over de helft van het filmpje wordt er gezegd over installatie van XP: 'Asus levert een DVD
mee waarop een restore image staat, maar daarop staan ook alle drivers voor het apparaat'

Restore image = de Xandros Linux distributie die je er dus zo altijd makkelijk op kunt zetten?
Drivers voor het apparaat = Zijn de drivers voor Windows XP?

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 03-12-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CLB schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:21:
[...]Vind ik ook erg jammer... aangezien ik dat denk tochwel wil gaan gebruiken..
Van dat Windows met nLite verkleinen heb ik geen kaas gegeten dus zodoende.

Tevens zal ik ook wel geen bestaande XP-licentie-cd mogen gebruiken..?
De volledige windows XP moet ook wel lukken, als je maar niet te veel installeert. Het zal wel wat trager worden en meer diskruimte gebruiken.

Natuurlijk mag je je eigen licentie gebruiken! Het is gewoon een computer net als elke andere laptop dus de regels zijn hetzelfde wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

GekkePrutser schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:37:
De volledige windows XP moet ook wel lukken, als je maar niet te veel installeert.
Het zal wel wat trager worden en meer diskruimte gebruiken.
Ja uiteraard.. maarja als ik toch niet alles nodig heb, dan gaat diskruimte voor alles..
Natuurlijk mag je je eigen licentie gebruiken!
Het is gewoon een computer net als elke andere laptop dus de regels zijn hetzelfde wat dat betreft.
Ik bedoelde een licentie die al in gebruik is..
Heb nog wel 'n XP-cd (of dvd) van de XP die op m'n desktop staat, maarja die is al geactiveerd :) ...

Ach ik wach toch nog even ivm geld en dergelijke en wil eigenlijk gelijk een 8GB'er..
Geruchten over 'n 12GB n 16GB versie zie k ook nergens meer.. Jammer, want dat is helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off-topic: je kan dezelfde XP licentie toch meerdere keren (3 of 5 ofzo) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:55:
off-topic: je kan dezelfde XP licentie toch meerdere keren (3 of 5 ofzo) gebruiken?
Nee, wel op dezelfde PC, maar niet tussen PC's. Daarbij ga ik vanuit dat je de OEM DSP variant hebt, en niet een retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
Ik heb de taiwannees van ebay ook even een email gestuurd en ik kreeg meteen wat terug(toen ik het stuurder was het daar 23.45(7 uur tijdsverschil)). hij stuurt mij morgen 2 zwarten op.

Trouwens ik hem heb zou ik wel effe een kort tutorialetje schrijven over hoe mensen heel simpel een firewall kunnen instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Hey Allemaal, even om jullie ogen uit te steken... Ik heb er zojuist 2 gekocht 4 g surf (geheugen wel naar 1gb geupgrade zit niet vast!).

Maar het mooiste: ze kosten slechts 349 dollar dus maar 234 euro haha!!!

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Sneezzer schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:49:
Hey Allemaal, even om jullie ogen uit te steken... Ik heb er zojuist 2 gekocht 4 g surf (geheugen wel naar 1gb geupgrade zit niet vast!).

Maar het mooiste: ze kosten slechts 349 dollar dus maar 234 euro haha!!!
als je ons niet probeerd af te troeven met je leuke prijs en verteld waar? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 07:47
Tomino schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:51:
[...]

Iedereen koopt bij dezelfde taiwanees...ik ben nu ook een iedereen :) Ik heb hem ook een mailtje gestuurd met de, hier in het forum geplaatste, opmerkingen over de bijgeleverde poweradapter-converter. De pinnetjes zouden tekort zijn en het past ook niet in geaard stopkontakt. Ik heb een antwoord van hem, dat hij zijn best zou doen om een andere aan mij te leveren. Nu maar afwachten. Ik heb hem vrijdag laat besteld en vanmorgen de bevestiging dat ze mijn witte EEE PC gaan opsturen.... :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Tomino schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:51:
[...]

Ik ben vanmorgen langs www.centralcomputer.com gelopen, die hadden hem gewoon op voorraad. Ook met een gewoon us toetsenbord zoals in nederland ook gebruikenlijk is. Het enige verschil met jullie is dat ik op dit moment ook in san francisco zit dus was het een makkie om er langs te gaan ;-)

Ben ik nu het goedkoopste uit van een ieder op dit forum?

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb een 4g surf maar het geheugen zit niet gesoldeerd dus het enige verschil met de gewone 4g is de cam volgens mij.

ps hoe kan ik mijn mail account makkelijk aanpassen? er valt nu name4lijk een stuk weg onder het scherm bij het instellen van accounts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meende op zo'n filmpje te hebben gezien dat je dmv. de 'home'-knop in te drukken, linker muisknop en dan slepen met de muis het beeld kan verschuiven om erbij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Sneezzer schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:12:
Ben ik nu het goedkoopste uit van een ieder op dit forum?
Haha had je gehoopt! Mijne kostte me nog veel minder ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogeee.net/wp-content/uploads/2007/origameee/origameee-coffeee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Ik ben benieuwd CLB, wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Heb je er ook een gig aan geheugen in? Ik wel.

@palomar, helaas door de homknop in te drukken kom ik alleen in het menu. ik kan dan iet meer mijn mail slepen...

[ Voor 34% gewijzigd door Sneezzer op 03-12-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Nou ik denk niet meer dan een euro 8) . Het is maar papier he :+ .
Vind het zelf wel grappig bedacht, maar wat heb je eraan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
Sneezzer schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:12:
ps hoe kan ik mijn mail account makkelijk aanpassen? er valt nu name4lijk een stuk weg onder het scherm bij het instellen van accounts...
Alt en linkermuisknop: Alt induwen, waar dan ook in je venster klikken met links en verslepen. Als je daar eenmaal aan gewend bent, mis je het daarna in windows :) Ik werk thuis met linux, maar op mn werk (=windows) ben ik iedere keer weer verbaast als mn venster niet verplaaats als ik met alt ingedrukt het venster probeer te verplaatsen. Alleen Miranda doet het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Blaurens schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:59:
[...]

Alt en linkermuisknop: Alt induwen, waar dan ook in je venster klikken met links en verslepen. Als je daar eenmaal aan gewend bent, mis je het daarna in windows :) Ik werk thuis met linux, maar op mn werk (=windows) ben ik iedere keer weer verbaast als mn venster niet verplaaats als ik met alt ingedrukt het venster probeer te verplaatsen. Alleen Miranda doet het wel :)
thanx!! dat was hem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@Sneezer: Vergeet niet dat de surf ook een 3 cell accu heeft in plaats van een 4 cell. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
cvheereveld schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:19:
@Sneezer: Vergeet niet dat de surf ook een 3 cell accu heeft in plaats van een 4 cell. ;)
Ja daar heb je gelijk in... maar ik zal hem vrij weinig lang zonder stekkerdoos gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Nou ik moet zeggen dat de eee goed werkt, keyboard en xandros zijn erg prettig. Het enige waar ik wel een beetje mee aan het stoeien ben is het tochpad, dubbelklikken is een crime eigenlijk, ik heb al diverse instellingen geprobeerd maar het blijft een ramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

zo, ik krijg hem volgende week binnen volgens expansys :). Heb net een emailtje teruggekregen dat ze de betaling hadden ontvangen, en verwachten dat hij begin volgende week afgeleverd word.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Mn collega had er een meegenomen uit new york (omgerekend 270 euro... volgens mij bij JR) en het is wel een vet dingetje hoor. Voor dat geld zou ik er ook zo eentje kopen.. jammer dat ze ook daar overal uitverkocht zijn..

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 04-12-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:53
Meer geheugen en bluetooth in de eee pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm zo te zien werkt hij met de debug USB connector, ik dacht dat andere mensen daar moeite mee gehad hadden?

Of hij offert een USB poort op, dat kan ook, ik zou dan gewoon een simpel USB hub chipje hebben toegevoegd, dat had ook gerust gekund met de ruimte en dan behoud je al de USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icyx schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:55:
zo, ik krijg hem volgende week binnen volgens expansys :). Heb net een emailtje teruggekregen dat ze de betaling hadden ontvangen, en verwachten dat hij begin volgende week afgeleverd word.
Ik zou toch niet zo zeker zijn... ze hebben een backorder van meer dan 500 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.addison-net.co.uk/eee/05.JPG

Geniaal! IK hoop alleen voor de maker dat de interne USB poortjes niet ergens halverwege de trein naar Den Helder afbreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Eee pc is net voor het eten met de post aangekomen :*) Probeer nu echter al een tijdje windows flp erop te installeren maar ik krijg elke keer een foutmelding als ik de 'harddisk' selecteer (No system disk was found).

Iemand enig idee wat ik fout doe??!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:51:
Mijn Eee pc is net voor het eten met de post aangekomen :*) Probeer nu echter al een tijdje windows flp erop te installeren maar ik krijg elke keer een foutmelding als ik de 'harddisk' selecteer (No system disk was found).

Ook van taiwan en geen probs met douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:55:
[...]

Ook van taiwan en geen probs met douane?
Uit taiwan inderdaad en gelukkig geen extra euro belasting :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietse
  • Laatst online: 14-03 10:01

Wietse

¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:51:

Even in de bios de os install op "finished" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeTt schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:21:
[...]

Even in de bios de os install op "finished" zetten.
Hij is nu aan het installeren ..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Is er al een goede tutorial over hoe je software instaleert. Ik lees me nmlijk rot maar snap er nog niks van. Hoe haal ik nu software van het internet en instaleer ik het vervolgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Goede review van gerespecteerde site Anandtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He allemaal,

Ik was weer de gelukkige die WEL problemen heeft gehad met de douane..... Ik heb hem 22 November besteld en sinds 25 November lag hij bij de inklaring. Uiteindelijk op de 1 December een brief gekregen van de inklaring met het verzoek een factuur te verzenden. Uiteraard heeft de taiwanner mij daarbij geholpen en heb ik slechts voor 100 dollar aan inklaring (invoerrechten) hoeven te betalen wat neerkwam op 33,47 euro. Dus met andere woorden:
Het kan goed en snel gaan maar mij heeft het 2 weken gekost en het is iets duurder geworden.

Succes met jullie bestellingen !!

Groeten,

Robbert !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:21:
He allemaal,

Ik was weer de gelukkige die WEL problemen heeft gehad met de douane..... Ik heb hem 22 November besteld en sinds 25 November lag hij bij de inklaring. Uiteindelijk op de 1 December een brief gekregen van de inklaring met het verzoek een factuur te verzenden. Uiteraard heeft de taiwanner mij daarbij geholpen en heb ik slechts voor 100 dollar aan inklaring (invoerrechten) hoeven te betalen wat neerkwam op 33,47 euro. Dus met andere woorden:
Het kan goed en snel gaan maar mij heeft het 2 weken gekost en het is iets duurder geworden.

Succes met jullie bestellingen !!

Groeten,

Robbert !!
dat is mooi klote(om het zo maar te zeggen)

Ik hoop dat ik hem morgen binnen heb zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 14:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Zijn er hier ook nog mensen die bij Informatique de EEE 701 PC UK-versie hebben besteld en binnen hebben gekregen ondertussen? Ik had begrepen dat ze in ieder geval in het midden van deze week - vandaag dus - ze bij Informatique binnen zouden komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjeerd op 05-12-2007 10:20 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 16:12
Gisteren mijn kadootje binnengekregen... wat is dit apparaat vet!!

Ik had al een XP installatie met NLITE klaargezet, alleen heb ik nu problemen om een USB stick bootable te krijgen. Ik volg alle instructies van PEBuilder, maar hij wil gewoonweg niet van de stick booten.

Heeft iemand dezelfde problemen om een USB stick bootable te krijgen?

Help!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 09:15
Er is een HP-tool die een USB-stokje bootable maakt.

[ Voor 34% gewijzigd door Tha_T op 05-12-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij qbitonline.com kun je ook een taiwanese bestellen voor $453,34 incl verzending(4-5 dagen) en als je het vraagt doet hij het ook in cadeaupapier. De surf (zwart, roos, groen) is $30 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een stomme vraag, wat is nou de (snelste) manier om XP op de eeepc te zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:53:
Even een stomme vraag, wat is nou de (snelste) manier om XP op de eeepc te zetten? :?
Externe (USB) cd rom speler

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag contact gehad met Informatique, betreft de levering van de Eee-pc.

-<Inventor>- says:
goedendag
Informatique says:
Hallo
-<Inventor>- says:
Ik had een vraag voor U
-<Inventor>- says:
Ik heb 13 November een E-mail van informatique gekregen betreft de EEE-Pc van Asus
-<Inventor>- says:
Deze laptop kon ik als pre-order bestellen.
-<Inventor>- says:
Echter is de levering vertraagd.
-<Inventor>- says:
De laatste E-mail die ik van informatique gekregen had was op 29 November, dat hij medio volgende week (deze week) leverbaar zou zijn.
-<Inventor>- says:
Ik vroeg me af of er al meer informatie was over waneer deze laptop "leverbaar" is?
Informatique says:
Ik heb vanochtend de status opgevraagd van de levering. Ik verwacht hem vandaag of morgen.
-<Inventor>- says:
Als de levering vandaag binnenkomt, zou deze dan ook vandaag al op te halen zijn?
-<Inventor>- says:
Dit zou in verband met 5 Dec zeer goed uitkomen
Informatique says:
IK vind het heel vervelend dat onze leverancier zijn afspraken niet goed nakomt en dat wij e.a. vervolgens naar onzeklanten niet waar kunnen maken. We doen in elkgeval ons uiterste best.
-<Inventor>- says:
Kan ik er vanuit gaan dat de klanten er via de E-mail van op de hoogte gesteld worden, zodra hij binnen is?
Informatique says:
Direct als hij wordt binnengeboekt ontvangt u een mail.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:53:
Bios instellingen fixen (OS setting en boot volgorde).
USB CD of DVD drive aan de EEE PC hangen en CD'tje erin pleuren.

Simpeler kan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:10:
Ik heb vandaag contact gehad met Informatique, betreft de levering van de Eee-pc.

[MSN-gesprek]
Ziet er goed uit alvast d:)b . Zijn dat dan britse EEE's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat was de pre-order met Eee's uit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net ergens dat je er ook OSX op kan gooien.. Iemand een tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://eeepc-osx.wikispaces.com
http://eeepc-osx.wikispac...f+first+successful+effort

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik ga hem nu ook bestellen via die Ebay taiwanees met 2GB geheugen en 8GB storage. Expansys was gewoon zo onduidelijk met hun bestelling.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net contact gehad met Expansys NL, mijn geld is nog steeds niet bij hun binnengekomen.

En ook Expansys klaagt over levering vanaf Asus. Ligt dus niet aan Expansys/Informatique in dit geval.

Ik zal wel zien, als ik hem iig vóór de kerst maar heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49

TF

bla bla

tvp wel geintresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Gelukkig eee pc ontvangen (met belasting), internet loopt perfect alleen kan ik google.nl en hotmail.com niet bereiken. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Laatst online: 01-09 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:32:
Ik heb net contact gehad met Expansys NL, mijn geld is nog steeds niet bij hun binnengekomen.

En ook Expansys klaagt over levering vanaf Asus. Ligt dus niet aan Expansys/Informatique in dit geval.

Ik zal wel zien, als ik hem iig vóór de kerst maar heb!
In geval van Informatique wordt er niet geklaagd over Asus als leverancier, maar over de engelse leverancier van waar ze importeren.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, lang genoeg gelurkt hier.

Ik zit serieus een EEE te overwegen, maar enkele zaken geven mij nog wat zorgen. Ik wil de EEE naast gebruik onderweg/school/werkplek ook gebruiken om audio mee op te nemen, en dat wil ik via de volgende constructie doen:

- 8 kanalen worden met een Tascam interface via USB2.0 in een programma zoals bv. Cubase gestuurd. Het plan is om sowieso een kale XP te gebruiken ivm programma's die ik gebruik prive en werk.
- de EEE wordt alleen gebruikt om op te nemen. audiobewerking doe ik op mijn huidige PC.

vraag: Trekt het apparaatje dit? Ik geloof dat de specs van USB2.0 een raw data rate van 480Mbps beloven, maar volgens mij wordt dit in de praktijk niet gehaald. Desalnietemin, kan de EEE dit ook vakkundig wegschrijven op de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:49:
[...]

Bios instellingen fixen (OS setting en boot volgorde).
USB CD of DVD drive aan de EEE PC hangen en CD'tje erin pleuren.

Simpeler kan niet?
Zijn er issues met usb -> ide adapters bekend? :? Zit er aan te denken om na mijn werk even zo'n dingetje te halen bij de plaatselijke pc boer. :Y

Edit: het gaat dan om een BYTECC BT-200

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:59:
[...]

Zijn er issues met usb -> ide adapters bekend? :? Zit er aan te denken om na mijn werk even zo'n dingetje te halen bij de plaatselijke pc boer. :Y

Edit: het gaat dan om een BYTECC BT-200
Niet dat ik weet, ik gebruik al jaren een USB->IDE converter ooit voor 15 euro gekocht.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)