Net een paar singleplayer missies gespeeld en ik ben
ERG onder de indruk.
Zonder meer één van de beste game-ervaringen van 2007 wat mij betreft.
Ik heb even een 'probeerversie' geïnstalleerd en een paar singleplayer missies gespeeld.
sorry voor diegenen die hier aanstoot aan nemen, maar ik heb CoD2 gekocht en op een pas geïnstalleerde volledige gepatchde core2duo xp-pc slaat het spel er telkens uit bij opstarten of bij een mapchange (online gamen). Hierna heb ik dezelfde game bij iemand anders geïnstalleerd, met een medium vista pc, netjes in orde, zelfde probleem... Ik was echt SUPER pissed. Ik was er redelijk goed in, speelde het erg graag, maar kon het niet spelen door één of ander bagger buggy afgeleverd product. Als je online zoekt zijn er wel meerdere met dit probleem. Dergelijke moeilijkheden die je met pc gamen ervaart kom je maar al te vaak tegen, en de lakse houding van de pc devvers komt me m'n strot uit, zelfde met Dark messiah, maar goed... Dus je kan het me niet kwalijk nemen.
Goed, ik leg het spel nu wel opzij en van zodra het kan (student hier) ga ik deze game halen.
Hoe slagen ze er toch in om weer een dergelijke 'silky smooth' gameplay uit hun games te halen. Echt prachtig. De actie blijft maar gaan en gaan en gaan. Je voelt gewoon dat hier duidelijk massaal is geplay-test want de vooruitgang door de levels gaat bij mij erg natuurlijk. Je hoeft bijna nooit naar het 'objective' cirkeltje te staren, je weet namelijk zo waar je heen moet of bij wie je moet staan door de actie op battlezone goed te interpreteren. Het mag dan wel scripted zijn, maar het is zo heerlijk gestroomlijnd dat het me niets kan schelen.
De wapens, het lopen, de gameplay, gebruik van granaten, flashbangs, alles is en werkt gewoon perfect. Heerlijk eenvoudige input ook. Alle functionaliteit maar met veel minder knoppen dan een willekeurige andere shooter in hetzelfde genre, zo lijkt het toch. Hier is dus ook goed over nagedacht. Ondanks de modernere wapens en tactics zijn de controls gelijkaardig aan en even simpel als CoD2.
Ondanks de console versies voelt de pc versie helemaal goed aan. (je begrijpt wel wat ik bedoel, native voor de pc gemaakt). Niet één of andere console port die duidelijk veel te zwaar is voor wat het grafisch voorstelt. (graw anyone?) Dit verbaasde me nog wel het meest van alles. Ik heb een eenvoudige passieve 7600gt (niet het gebruikelijke tweakers geweld) en het draaide SUBLIEM. Native op 1440*900 verwachtte ik het ergste, maar het ziet er bijzonder gelikt uit, zonder ook maar één framedrop, hapering, of wat dan ook. Gewoon zo smooth zoals ik het zelden zag. Andere settings gewoon op medium, beetje AA, beetje AF, ...
Het ziet er in elk geval beter uit dan BF2, graw/rainbow six, of andere games die op dezelfde pc gemaxt zijn tot op het punt waarop ze nog vlot draaien.
Verder denk ik dat DIT de echte BF2 beater is, en niet ET:QW. EA mag hier wel een voorbeeld aan nemen. De voertuigen in BF2 wordt je toch snel beu, ik speel liever een spel dat meer shooter gericht is. Ook de hits zijn veel zuiverder (itt die rare hitbox toestanden bij BF2). Voor zover ik er van kon genieten was de CoD2 multiplayer erg goed, en van deze verwacht ik hetzelfde.
Wat betreft singleplayer team spel doet het een beetje denken aan GRAW of Rainbow SIX zonder zelf je team te moeten aansturen. Dan heb ik het liever de CoD4 way, waarbij de actie non stop goed flowt, ipv de nogal moeizame GRAW manier van spelen. Bij CoD4 lukt het wel om een goede ingeleefde singleplayer te hebben waarbij het team zich niet dwaas laat afknallen of gewoon stomme dingen doet. Zonder dat je ze zelf moet besturen. Vier man controleren is toch net wat minder leuk dan je ding doen in een team dat zonder je hulp meteen goed werkt en je in de actie zuigt.
Het ziet er dan ook nog eens beter uit dan beide bovenstaande games zonder zo zwaar te zijn. Duidelijke winner dus!! (ok, toegegeven, graw en rs zijn op hun manier ook wel leuk, maar is het toch net niet vergeleken met dit)
Excuses voor de lange tekst, maar dit hoort bij top 3 games van 2007, gemakkelijk. Infinity ward heeft het weer maar eens gedaan. De andere games in dezelfde categorie kunnen terug naar de tekentafel wat mij betreft. Petje af. Wat mij betreft is dit next gen op alle gebied. Minstens 92% wat mij betreft. Ik ga deze halen, ETQW en de orange box en dan hoef ik echt zes maand geen andere games meer te kopen
Edit: en dan ben ik nog de flashy, filmische presentatie vergeten die gebruikt wordt tussen de missies heen. (de sattelite views, de filmpjes, ...)
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 27-11-2007 02:50
]