Als ik even bij die 'vriend' ga kijken slaat mijn virusscanner aan. Beter niet doen dus.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:22:
Moet je eens naar
onze vrienden van 1dh.us kijken. Ook alles in 1 klik en voor
een luttele dollar per maand.
Verwijderd
Tjah dat ligt toch echt aan de gebruikte browser en e.e.a. aan instellingensddb schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:54:
[...]
Als ik even bij die 'vriend' ga kijken slaat mijn virusscanner aan. Beter niet doen dus.
FF2 met standaard settings, met McAfee met DAT van 23-11-2007. (en IE7 laat de pagina al niet eens zien omdat McAfee er tussen komt).Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:35:
[...]
Tjah dat ligt toch echt aan de gebruikte browser en e.e.a. aan instellingen
In de broncode van de site staat overigens een iframe met nogal aparte src en wat gecodeerde js, wat klopt met de beschrijving van mcafee over deze trojan (http://nl.mcafee.com/viru...escription&virus_k=139961)
Ik kan zelfs 100% uptime garanderen. Dat kost alleen een berg geld. Je kan je alleen afvragen of dat nut heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:48:
[...]
Dan is failover natuurlijk de eerste oplossing waar je aan denkt om dit te bereiken,
maar die 11 minuten zijn niet te garanderen inderdaad. Dan komt ook nog eens
de SLA van easyhosting om de hoek kijken en ik vraag me af of zij 99,9978% uptime
bieden met garanties? Wederom zie ik twee nameservers op een subnet dusse....
99,9978% uptime bieden neem ik niet zo serieus, streven naar en proactief bezig
zijn om klanten tevreden te houden wel. http://81.26.209.152 en http://81.26.209.151
is natuurlijk helemaal not done. p.s. een ssl cert kost een drol tegenwoordig
Wat ik alleen maar wilde aangeven is dat uptime belangrijk is. Ik schat ik dat Hosting-art dat niet gaat reden op de lange termijn. Ik ( maar velen van jullie ook ) bijvoorbeeld wel. Om precies te zijn tussen de 99,93 & 99,95 % de afgelopen 4 jaar. Overall en per jaar.
Verder willen een hoop klanten gewoon service, en nog een service. Daar betalen ze graag wat geld voor. Elk jaar weer.
[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 25-11-2007 18:42 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Respect voor het geduld waarmee Kimhoo reageert op dit topic, hij krijgt nogal wat voor z'n kiezen 
Ik moet zeggen dat ik ook enigszins sceptisch was (ben ?) mbt deze dienst maar ook ik ga de gok wagen. Zal 'm dan voornamelijk gebruiken voor het hosten van m'n foto's en offsite backup van m'n gehele collectie (raw, 600gb) en mail (encrypted).. Mocht uiteindelijk toch blijken dat het niet waargemaakt kan worden dan is er nog geen man overboord, heb alles nog lokaal staan..
Ik moet zeggen dat ik ook enigszins sceptisch was (ben ?) mbt deze dienst maar ook ik ga de gok wagen. Zal 'm dan voornamelijk gebruiken voor het hosten van m'n foto's en offsite backup van m'n gehele collectie (raw, 600gb) en mail (encrypted).. Mocht uiteindelijk toch blijken dat het niet waargemaakt kan worden dan is er nog geen man overboord, heb alles nog lokaal staan..
Verwijderd
Ik kan je de eifeltoren verkopen alleen het inpakken/ophalen en meenemen zalMrMarcie schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:28:
[...]
Ik kan zelfs 100% uptime garanderen. Dat kost alleen een berg geld. Je kan je alleen afvragen of dat nut heeft.
een stuk moeilijker worden denk ik. 100% uptime bestaat niet punt uit. Enne,
wat ik al eerder zei, in deze setup kan je helemaal geen garanties geven over
uptime met een machine, geen failover, geen secondary's etc. Sorry maar
als je al niet eens de moeite neemt een ssl cert te installeren en default pages
serveert op ip alsmede mysql laat bepalen wie connect en wie niet...
Maar goed dit is een discussie over gasoline en niet helemaal waar het allemaal
mee begon. Weliswaar grappig om te zien wie, wat, hoe doet en zijdelings relevant
maar hetzelfde wat ik te klagen heb over hosting-art kan ik op tig andere hosters
toepassen en dan heb ik straks een warme flame aan mijn broek
Verwijderd
Hear hear.. Helemaal mee eens, daar schort het zeker niet aan. Maar er is ook geenKrL schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:50:
Respect voor het geduld waarmee Kimhoo reageert op dit topic
andere manier. Als de mensen van hosting-art op wat voor andere/minder vriendelijke
manier zouden reageren weten ze dat deze pagina's lang te lezen zullen zijn.
Misschien zelfs nog wel langer dan dat zij de backups bewaren en domeinen van klanten
actief zullen zijn
Mm, ik vindt dat hun forum heel veel lijkt op het
Antagonist forum
Antagonist forum
En alle andere 8 miljard (phpBB) forumsDownPoster schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:36:
Mm, ik vindt dat hun forum heel veel lijkt op het
Antagonist forum
[edit]Zucht, lekker helder

Ah qua categorien/subforums bedoel je. Tsja, beetje inspriratieloos maar niet geheel onterecht.
[ Voor 19% gewijzigd door IceStorm op 25-11-2007 20:36 ]
Lol 
Nee, ik bedoel de forums binnen de forum
Een voorbeeldje
Antagonist:
Antagonist lounge
Praat hier met andere Antagonist klanten over van alles en nog wat!
Hosting Art:
Hosting Art Lounge
Praat hier met andere Hosting Art klanten over van alles en nog wat.
Antagonist:
Artikelen
Post hier uw eigen artikelen voor mede-Antagonist klanten over zaken die met webhosting te maken hebben.
Hosting Art:
Artikelen
Post hier uw eigen artikelen voor mede Hosting Art klanten over zaken die met webhosting te maken hebben.
(ja, ik weet het spuit 11)
Nee, ik bedoel de forums binnen de forum
Een voorbeeldje
Antagonist:
Antagonist lounge
Praat hier met andere Antagonist klanten over van alles en nog wat!
Hosting Art:
Hosting Art Lounge
Praat hier met andere Hosting Art klanten over van alles en nog wat.
Antagonist:
Artikelen
Post hier uw eigen artikelen voor mede-Antagonist klanten over zaken die met webhosting te maken hebben.
Hosting Art:
Artikelen
Post hier uw eigen artikelen voor mede Hosting Art klanten over zaken die met webhosting te maken hebben.
(ja, ik weet het spuit 11)

[ Voor 3% gewijzigd door WesleyB op 25-11-2007 20:04 ]
Verwijderd
Het valt me nog mee dat 'Vragen voor de aanschaf' niet 1 op 1 overgenomen is
en 'Aanschaf vragen' is geworden... Zum kotzen op zijn zachts uitgedrukt.
Of de twee hebben iets met elkaar te maken of hosting-fart maakt zich nog
belachelijker dan al gedaan... I feel a rant coming on

Gelukkig nietVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:27:
[...]
Of de twee hebben iets met elkaar te maken
Och, imitation is the most sincere form of flattery zullen we maar zeggenVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:27:
of hosting-fart maakt zich nog belachelijker dan al gedaan... I feel a rant coming on![]()
goedendag,
ik heb, tot mijn grote spijt, afgelopen week een beetje moeten laten verlopen ivm nieuwe baan, druk prive. Vandaag nog ! neem ik even contact op met hosting-art. Tot nu toe ben ik inderdaad alleen evn met de auto langs gekomen. Maarja, met 50km per uur zie je niet veel !
Ik mail even.
edit;
ik heb ondertussen gemaild en verwacht snel een antwoord.
@Def!ance
ik zou afgelopen week even langsgaan bij hosting art. ( zie eerder in deze thread )
@mokje
wat betekent dit ( Wot );
Wot, ever o.i.d.
ik heb, tot mijn grote spijt, afgelopen week een beetje moeten laten verlopen ivm nieuwe baan, druk prive. Vandaag nog ! neem ik even contact op met hosting-art. Tot nu toe ben ik inderdaad alleen evn met de auto langs gekomen. Maarja, met 50km per uur zie je niet veel !
Ik mail even.
edit;
ik heb ondertussen gemaild en verwacht snel een antwoord.
@Def!ance
ik zou afgelopen week even langsgaan bij hosting art. ( zie eerder in deze thread )
@mokje
wat betekent dit ( Wot );
Wot, ever o.i.d.
[ Voor 27% gewijzigd door erikafoort op 25-11-2007 23:15 ]
?erikafoort schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:39:
goedendag,
Ik mail even.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Verwijderd
Da's natuurlijk onzin. Layout en tekst botweg overnemen van een bedrijf watTuvow schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:31:
[...]
Och, imitation is the most sincere form of flattery zullen we maar zeggenI
eerder over een kam is geschoren en daardoor ook een veeg uit de pan kreeg
m.b.t. prijzen e.d. Is geen vleierij maar not done.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 22:32 ]
Waar wordt Antagonist dan over één kam geschoren met Hosting Art? Of bedoel je jouw opmerking dat we misschien bij elkaar zouden horen?Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:32:
[...]
Da's natuurlijk onzin. Layout en tekst botweg overnemen van een bedrijf wat
eerder over een kam is geschoren en daardoor ook een veeg uit de pan kreeg
m.b.t. prijzen e.d. Is geen vleierij maar not done.
Verwijderd
Het verhaal (waarom h-fart zo goedkoop zou zijn) dat hosting bedrijven
te veel zouden vragen, dat prijzen kunstmatig hoog gehouden zouden
worden etc. etc.. Ergens in dit hele topic kwam dat naar voren.
te veel zouden vragen, dat prijzen kunstmatig hoog gehouden zouden
worden etc. etc.. Ergens in dit hele topic kwam dat naar voren.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 00:20 ]
Verwijderd
KrL, je bent van harte welkom! Je zal te allen tijde van onze dienst kunnen blijven genieten. En wat betreft die 600GB aan foto's, toch prettig dat je die op je eigen plek op Internet kwijt kan?KrL schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:50:
Respect voor het geduld waarmee Kimhoo reageert op dit topic, hij krijgt nogal wat voor z'n kiezen
Een paar berichten terug las ik nog "wanneer ben ik kinderachtig en wanneer ben ik een gebruiker van de dienst"; daarover kan ik nogmaals kort zijn. Kinderachtig ben je als je moedwillig het concept gaat testen. Dat houdt bijvoorbeeld in dat je de daad bij het woord voegt in het geval van het hele Internet willen downloaden naar Hosting Art door bijvoorbeeld een woordenboek tegen de google search aan te houden en de results te spideren.
Gebruiker ben je als je je werk-gerelateerde zaken óf bijvoorbeeld je privézaken, zoals foto's al dan niet in raw-formaat online gooit.
Domain Art is inderdaad een extra dienst en juist om een en ander te vergemakkelijken. Natuurlijk staan wij niet toe op dit moment dat er aliassen bij een pakket worden aangemaakt of dat men virtualhosts inricht, waarvoor niet betaald is, maar dat zal straks zeker mogelijk gaan worden.
Verwijderd
Het is niet zo dat Hosting Art:Tuvow schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:45:
[...]
Waar wordt Antagonist dan over één kam geschoren met Hosting Art? Of bedoel je jouw opmerking dat we misschien bij elkaar zouden horen?
- Algemene Voorwaarden zou hebben gekopieerd (zou de investering een stuk risicovoller maken is mijn idee);
- Fora titels gekopieerd zijn (ook minder boeiend lijkt mij overigens);
- Layout of teksten zouden zijn overgenomen.
Alle content, contracten, voorwaarden enzovoorts zijn authentiek
Verwijderd
Ow ja, hier nog een voorbeeld de definitie van "kinderachtig zijn" in mijn woordenboek:
Wat mij betreft houden we het hier bij het al dan niet haalbaar of winstgevend zijn (overigens twee aparte zaken) van onze nieuwe dienst.
Stel, bij Domain Art krijgen we gemiddeld per jaar net zoveel aanmeldingen als bijvoorbeeld voor een pakket zonder beperkingen (nee, quota snapt mijn schoonzus echt niet), en ik verwacht er vele malen meer. We vragen daarvoor een fictieve, absolute nog niet definitieve prijs van € 7,20 per jaar. Dan hebben we daarmee toch een marge van bijna 100%, waarmee we de lifetime garantie voor het Hosting Art account al hebben. Natuurlijk hier ook voor de eindklant weer absolute transparantie en gebruiksvriendelijkheid, maar tevens voor de geavanceerdere klant of reseller een interface die het hele domeinlandschap qua EPP, PGP E-mail enzovoorts op een eindelijk goede wijze implementeert en aanbiedt.
Er zijn natuurlijk veel meer zaken die erbij gehaald kunnen worden qua kosten, maar ik ken genoeg bedrijfjes die voor marketingdoeleinden voor langere tijd een plaats op het Internet willen hebben als aanvulling op hun primaire domein, dus aan de inkomsten kant is er ook nog een en ander op te voeren. Neem daarbij het geld in kas, de naamsbekendheid na 2 weken, de resellers die zijn overtuigd (en hun abonnementsvorm en serviceniveau kunnen blijven hanteren voor hun klanten), de gedrevenheid, het enthousiasme en de flexibiliteit. Natuurlijk zijn er in een hectische opstartperiode als deze nog wat haken en ogen, zoals eerder genoemd, maar we zullen er alles voor in het werk stellen om een en ander zo spoedig mogelijk op te lossen.
Een melding van een browser-gerelateerde situatie, waardoor het bestelproces niet werkte, zoals hier op dit forum opgemerkt, is binnen een dag geregeld. Deze week zal een aantal infrastructurele zaken die zichtbaar zijn voor de buitenwereld worden aangepakt als de overige zaken die op stapel stonden zijn afgerond. Ook daar zie ik niets anders dan dé wijze waarop dat gaat. Alles tip-top in orde in de eerste weken, zeker gezien de druk die we hadden door de geplande campagne vanaf 12 november, lijkt mij een utopie.
Overigens, naast Domain Art zijn er nog tig zaken die we op het moment aan het ontwerpen zijn, dus ik heb me nog geen moment afgevraagd waarom wij niet die ene eerste partij zouden kunnen zijn die dit wel degelijk waar gaan maken.
Echt waar jongens, waarom zou je in hemelsnaam dergelijke termen, mogelijke beledigingen of anderszins potentieel stuitende opmerkingen erbij gaan halen?Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:19:
...(waarom h-fart zo goedkoop zou zijn)...
Wat mij betreft houden we het hier bij het al dan niet haalbaar of winstgevend zijn (overigens twee aparte zaken) van onze nieuwe dienst.
Stel, bij Domain Art krijgen we gemiddeld per jaar net zoveel aanmeldingen als bijvoorbeeld voor een pakket zonder beperkingen (nee, quota snapt mijn schoonzus echt niet), en ik verwacht er vele malen meer. We vragen daarvoor een fictieve, absolute nog niet definitieve prijs van € 7,20 per jaar. Dan hebben we daarmee toch een marge van bijna 100%, waarmee we de lifetime garantie voor het Hosting Art account al hebben. Natuurlijk hier ook voor de eindklant weer absolute transparantie en gebruiksvriendelijkheid, maar tevens voor de geavanceerdere klant of reseller een interface die het hele domeinlandschap qua EPP, PGP E-mail enzovoorts op een eindelijk goede wijze implementeert en aanbiedt.
Er zijn natuurlijk veel meer zaken die erbij gehaald kunnen worden qua kosten, maar ik ken genoeg bedrijfjes die voor marketingdoeleinden voor langere tijd een plaats op het Internet willen hebben als aanvulling op hun primaire domein, dus aan de inkomsten kant is er ook nog een en ander op te voeren. Neem daarbij het geld in kas, de naamsbekendheid na 2 weken, de resellers die zijn overtuigd (en hun abonnementsvorm en serviceniveau kunnen blijven hanteren voor hun klanten), de gedrevenheid, het enthousiasme en de flexibiliteit. Natuurlijk zijn er in een hectische opstartperiode als deze nog wat haken en ogen, zoals eerder genoemd, maar we zullen er alles voor in het werk stellen om een en ander zo spoedig mogelijk op te lossen.
Een melding van een browser-gerelateerde situatie, waardoor het bestelproces niet werkte, zoals hier op dit forum opgemerkt, is binnen een dag geregeld. Deze week zal een aantal infrastructurele zaken die zichtbaar zijn voor de buitenwereld worden aangepakt als de overige zaken die op stapel stonden zijn afgerond. Ook daar zie ik niets anders dan dé wijze waarop dat gaat. Alles tip-top in orde in de eerste weken, zeker gezien de druk die we hadden door de geplande campagne vanaf 12 november, lijkt mij een utopie.
Overigens, naast Domain Art zijn er nog tig zaken die we op het moment aan het ontwerpen zijn, dus ik heb me nog geen moment afgevraagd waarom wij niet die ene eerste partij zouden kunnen zijn die dit wel degelijk waar gaan maken.
Ach tja, wat is toeval? Als de beheerder van het forum net daarvoor bij die andere site 2 uur heeft zitten lezen.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:28:
Dus dat is allemaal toeval? Minder boeiend is in the eye of the beholder natuurlijk.
Dan is het meest logische dat hij ook dezelfde volgorde bedenkt, zonder erbij na te denken of het misschien van een andere site afkomt. Dus het hoeft niet moedwillig gebeurt te zijn, het kan ook onbewust gegaan zijn.
@Kimhoo, kap eens met de verkooptaal. Alhoewel ik intussen wel erover zit te denken om bij jullie een "onbeperkte" dienst af te nemen (nu het iets duidelijker is geworden wat wel en niet onbeperkt is bij jullie ) vind ik al die verkooptaal een beetje storend...
Verwijderd
Inderdaad.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:28:
Dus dat is allemaal toeval? Minder boeiend is in the eye of the beholder natuurlijk.
Op kantoor zijn de bronnen met hun correspondentie (en overvloedig rode (zoals MS Office dat doet, want daarmee werken advocaten) wijzigingsvoorstellen op standaard voorwaarden van de plank) te bekijken.
Ow ja, kwam ik ook nog tegen. Het feit dat er de tijd genomen wordt om iemand, die dáárvoor weer de tijd neemt, een kop koffie aan te bieden op kantoor, vind ik overigens wél professioneel. Ik wéét dat het sowieso veel voorkomt en mocht ik nu net die bedrijven hebben getroffen die afwijken, dan schaar ik mij ook hier weer achter die bedrijven (en zeer zeker een aantal grote van 40.000+) die van de standaard afwijken. Alle lof daarvoor en het is niets meer dan fatsoen.
Verwijderd
getStringFromObject(); is dat beterGomez12 schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:48:
[...]
Ach tja, wat is toeval? Als de beheerder van het forum net daarvoor bij die andere site 2 uur heeft zitten lezen.
Dan is het meest logische dat hij ook dezelfde volgorde bedenkt, zonder erbij na te denken of het misschien van een andere site afkomt. Dus het hoeft niet moedwillig gebeurt te zijn, het kan ook onbewust gegaan zijn.
@Kimhoo, kap eens met de verkooptaal. Alhoewel ik intussen wel erover zit te denken om bij jullie een "onbeperkte" dienst af te nemen (nu het iets duidelijker is geworden wat wel en niet onbeperkt is bij jullie ) vind ik al die verkooptaal een beetje storend...
Het topic gaat overigens over het al dan niet winstgevend kunnen zijn van het concept, dus sta mij alsjeblieft toe om een en ander toe te lichten. Volgens mij heb ik er nog niet teveel marketing of financiële jargon tussendoor geslingerd. Ik zal in het vervolg mijn best doen om mij zo goed mogelijk leesbaar uit te drukken.
Respect voor Kim, ondanks al het gezeik toch nog constructief blijven en nooit uit je slof schieten hier vind ik een hele prestatie 
Ik ga's even denken of het voor mij zin heeft om naar HA over te stappen.
Het zal me persoonlijk jeuken of stukken uit de AV nou gekopieerd zijn of niet, ik ga 'm heus niet inlijsten en aan de muur hangen ofzo.
Ik ga's even denken of het voor mij zin heeft om naar HA over te stappen.
Het zal me persoonlijk jeuken of stukken uit de AV nou gekopieerd zijn of niet, ik ga 'm heus niet inlijsten en aan de muur hangen ofzo.
Verwijderd
Door de manier waarop de spamrun ondergeschikt gemaakt lijkt te wordenVerwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:47:
[...]
Echt waar jongens, waarom zou je in hemelsnaam dergelijke termen, mogelijke beledigingen of anderszins potentieel stuitende opmerkingen erbij gaan halen?
aan de marketingpraatjes. Het zien van de technische kwaliteiten, het lezen
van antwoorden en volgen van discussies, het lezen van de wervende teksten
op websites etc. etc. Je kunt nog zo koppig blijven beweren dat het allemaal
wel lukt, zonder in te gaan op de vragen die mensen opwerpen, zonder echt
spijt te betuigen riskeer je the wrath of moi
Potentieel stuitend, mogelijk beledigend? Welnee, gewoon beledigend en
stuitend bedoeld hoor...
Volgens mij is er een paar pagina's geleden al eens gezegd ophouden met te zeuren over die spam. Ga er dan niet steeds over door. Ik (en ik denk de rest ook) weet nu wel dat je dat vervelend vond. Daarnaast: het staat compleet los van de topic, en voegt het niets toe aan de discussie.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:03:
[...]
Door de manier waarop de spamrun ondergeschikt gemaakt lijkt te worden
aan de marketingpraatjes. Het zien van de technische kwaliteiten, het lezen
van antwoorden en volgen van discussies, het lezen van de wervende teksten
op websites etc. etc. Je kunt nog zo koppig blijven beweren dat het allemaal
wel lukt, zonder in te gaan op de vragen die mensen opwerpen, zonder echt
spijt te betuigen riskeer je the wrath of moi(for what that's worth natuurlijk)
Potentieel stuitend, mogelijk beledigend? Welnee, gewoon beledigend en
stuitend bedoeld hoor...
ten tweede: als ik in je profiel kijk, heb je nu 58 posts gedaan op tweakers, waarvan 58 in deze thread. Ga eens een andere zoeken ofzo.
Ten derde (al eerder aangehaald) leer eens normaal schrijven
het
is irritant
als je
zo
schrijft!
(en dat je het zelf wel handig vindt: jij bent 1 t.o.v. 1000en tweakers. pas je es aan)
en als laatste lijkt het wel of je er je persoonlijke levenswerk van wil maken om deze mensen dwars te zitten en te ranten. Ik geloof dat je de enige bent die er behoefte aan hebt, dus doe dat lekker over de mail naar die mensen toe. Getuigt niet echt van een professionele instelling van jou uit.
om iets inhoudelijks aan de discussie toe te voegen: Ik persoonlijk vind het wel wat verontrustend om te zien hoeveel hostingsbedrijfjes feitelijk eenmanszaken zijn. Over continuiteit gesproken. Eigenaar rijdt tegen boom: geen hoster meer, 1000en domains in de problemen. Wat dat betreft kan je wellicht beter bij een wat groter bedrijf hosten, zoals o.a. deze, dan staat het mbt de continuiteit er wellicht wat beter voor (en een 1 manszaak kan ook failliet gaan, dus een eventueel argument hierover geldt m.i. niet)
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Waarom geldt dat niet? Dat een eenmanszaak failliet kan gaan zal ik niet ontkennen, echter het verschil is dat die eenmanszaken geen bedrijfsmodel hebben wat gebaseerd is op eenmalige inkomsten om een oneindige dienst te leveren. Daarom is de kans dat zo'n eenmanszaak failliet gaat een stuk kleiner dan bij deze dienst. Dat er vervolgens gemeld wordt dat er bij andere diensten een ruimere marge gehanteerd gaat worden is alleen hier bekend, niet bij de potentiele klanten. Die zullen dus eerder het idee hebben dat het zaakje waarschijnlijk niet erg lang blijft bestaan.elhopo schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:18:
[...]
Ik persoonlijk vind het wel wat verontrustend om te zien hoeveel hostingsbedrijfjes feitelijk eenmanszaken zijn. Over continuiteit gesproken. Eigenaar rijdt tegen boom: geen hoster meer, 1000en domains in de problemen. Wat dat betreft kan je wellicht beter bij een wat groter bedrijf hosten, zoals o.a. deze, dan staat het mbt de continuiteit er wellicht wat beter voor (en een 1 manszaak kan ook failliet gaan, dus een eventueel argument hierover geldt m.i. niet)
Ik zal mijn idee als gebruiker hierover geven, het *hoeft* natuurlijk niet zo te zijn als hoe ik denk...DataGhost schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:16:
[...]
Waarom geldt dat niet? Dat een eenmanszaak failliet kan gaan zal ik niet ontkennen, echter het verschil is dat die eenmanszaken geen bedrijfsmodel hebben wat gebaseerd is op eenmalige inkomsten om een oneindige dienst te leveren. Daarom is de kans dat zo'n eenmanszaak failliet gaat een stuk kleiner dan bij deze dienst. Dat er vervolgens gemeld wordt dat er bij andere diensten een ruimere marge gehanteerd gaat worden is alleen hier bekend, niet bij de potentiele klanten. Die zullen dus eerder het idee hebben dat het zaakje waarschijnlijk niet erg lang blijft bestaan.
Een eenmanszaak is vaak als hoppy opgestart, en uitgegroeid tot iets waar je dan je brood mee verdient. Vaak ook scholieren die wat extra bijverdienen. Wanneer de eenmanszaak het zat is trekt deze de stekker er uit, en verkoopt zijn tent. Dit kan zijn door een goed aanbod van een bedrijf of omdat hij/zij er geen zin meer in heeft, of prive omstandigheden, vul maar in. Servertjes op marktplaats en klaar.
Een groter bedrijf heeft een investeerder, een bank of familie achter zich staan, de drempel om te moeten stoppen is veel hoger. Wanneer het slechter zou gaan in de hostingmarkt, moet je het wel uit zitten, tot failissement aan toe. Je hebt gewoonweg je investeringen, personeel, pandje, enz. Je kan dus niet makkelijk zeggen 'Ik heb geen zin meer, ik stop er mee'.
Alternatief geldt ook: een eenmanshoster kan het lang uitzingen. Geen / weinig overhead, als je een beetje uit de kosten komt is het al leuk. Winst is prettig, en er van leven helemaal. Je kan in mindere tijden er altijd weer bij gaan werken. Toch zie je uit het verleden dat de eenmanszaken het slecht overleven (zijn er tegenwoordig nog kruideniers? zijn er nog kleine internetproviders?)
Over het verdienstenmodel hebben we het al gehad denk ik, voor 200 euro kan je tegen de 10 jaar hosten (voor 150 tegen de 7 jaar) en wie dan leeft, die dan zorgt. Met het verdiende kapitaal genereer je weer kapitaal, en als het goed is voldoende om nog langer dan die genoemde 7 a 10 jaar te kunnen hosten. Je kan bijvoorbeeld een aantal eenmansproviders overnemen (200.000 voor je servers + klanten is toch niet gek?!?!) om zo een stabiele stroom van inkomsten te genereren...
Je kan overigens prima met de aanwas van nieuwe klanten overleven, er vanuit gaande dat:
Het gros van de gebruikers bijna niets gebruikt
Het gros van de gebruikers stopt er na x jaar weer mee
De grootverbruikers worden gecompenseert door de niet-groot-gebruikers
De echt grootgebruikers gaan zelf hosten
en bijvoorbeeld Philips overleeft toch ook prima, ondanks dat je gemiddeld meer dan 10 jaar met een TV doet?
dus het kan prima, maar ik kan me voorstellen dat mensen argwanend hier tegenover staan.
Eh, hoe? Dat past niet in hun visie, aangezien die hoster klanten oplicht door het rekenen van een te hoge prijs. De prijs moet dus omlaag, waardoor er nog minder marge overblijft (richting 0). Daarmee kan je niet veel financieren, dunkt me.elhopo schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:08:
[...]
Over het verdienstenmodel hebben we het al gehad denk ik, voor 200 euro kan je tegen de 10 jaar hosten (voor 150 tegen de 7 jaar) en wie dan leeft, die dan zorgt. Met het verdiende kapitaal genereer je weer kapitaal, en als het goed is voldoende om nog langer dan die genoemde 7 a 10 jaar te kunnen hosten. Je kan bijvoorbeeld een aantal eenmansproviders overnemen (200.000 voor je servers + klanten is toch niet gek?!?!) om zo een stabiele stroom van inkomsten te genereren...
Zulke gebruikers denken wel een paar keer na voordat ze 200 euro lappen, we zitten in NL, after all.Je kan overigens prima met de aanwas van nieuwe klanten overleven, er vanuit gaande dat:
Het gros van de gebruikers bijna niets gebruikt
Geef mij 1 goede reden om te stoppen met het gebruik van deze dienst? Ik kan altijd overstappen naar iets anders, mocht het me niet aanstaan, maar dan houd ik deze dienst gewoon nog aan. Het kost mij immers niks meer en ik zou er nog voordeel van kunnen hebben ergens in de toekomst, hoewel ik er vrij snel wel iets anders voor heb gevonden.Het gros van de gebruikers stopt er na x jaar weer mee
Zie punt 1, volgens mij zijn er niet veel 'niet-groot-gebruikers'.De grootverbruikers worden gecompenseert door de niet-groot-gebruikers
Wellicht, maar dat hoeft niet, tenzij de service en/of het geleverde zwaar zuigt.De echt grootgebruikers gaan zelf hosten
Maar heeft Philips aan een TV tot in het oneindige door kosten, nadat de klant eenmalig het aankoopbedrag heeft betaald? Zijn deze kosten beinvloedbaar door de klant, bijvoorbeeld als hij de TV de hele dag op hoog volume aan laat staan ofzo? Nee dus. Dat is het verschil met deze dienst, als je hier veel traffic afneemt, storage gebruikt of CPU-cycles verstookt kost dat Hosting-Art gewoon keiharde pegels.en bijvoorbeeld Philips overleeft toch ook prima, ondanks dat je gemiddeld meer dan 10 jaar met een TV doet?
Los van de mogelijkheid of het financieel kan, ben ik bang dat ze zich verkijken op de mensen die ze nu aanpakken. Zaoals bovenmij al genoemd werd, we blijven Nederlanders, die geven niet even 150 euro uit voor de site. Je spreekt hier toch de serieuzere ge/misbruikers aan. En dat gaat toch voor aardig wat meer space, traffic en load zorgen dan iemand met een site voor z'n breiclub.
Maargoed, durven hoort bij het ondernemen, ik hoop voor ze en vooral voor de klanten, dat alles goed gaat.
Maargoed, durven hoort bij het ondernemen, ik hoop voor ze en vooral voor de klanten, dat alles goed gaat.
Verwijderd
Doet u alles wat mensen zeggen?elhopo schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:18:
[...]
Volgens mij is er een paar pagina's geleden al eens gezegd ophouden met te zeuren over die spam.
Is het verboden op een topic te reageren en niet op andere?ten tweede: als ik in je profiel kijk, heb je nu 58 posts gedaan op tweakers, waarvan 58 in deze thread. Ga eens een andere zoeken ofzo.
Definitie van normaal? Is linkshandig schrijven normaal? Of rechtshandig, of zonder/metTen derde (al eerder aangehaald) leer eens normaal schrijven
hoofdletters en leestekens? Zijn analfabeten niet normaal? Is de hier ingestelde
line-wrapping van 86 normaal? Is RFC 3676 normaal?
Handig? Fijn! Aanpassen kan de grootste fout van een mens zijn, aanpassen is niet per(en dat je het zelf wel handig vindt: jij bent 1 t.o.v. 1000en tweakers. pas je es aan)
definitie goed. Hoogstens val je minder op in de massa en ben je bang een eigen weg
te kiezen en anders te denken. Past u zich eens aan aan de zonderling zonder meteen
een oordeel te vellen en het evangelie van de line-wrapper te prediken.
Zit ik hier de professional uit te hangen of gewoon mijn mening te ventileren en grieven te uiten?en als laatste lijkt het wel of je er je persoonlijke levenswerk van wil maken om deze mensen dwars te zitten en te ranten. Ik geloof dat je de enige bent die er behoefte aan hebt, dus doe dat lekker over de mail naar die mensen toe. Getuigt niet echt van een professionele instelling van jou uit.
Ik had al inhoud toegevoegd en mocht u het niet weten, dit topic is verweven met de spam-run
door mij en anderen. De twee zijn al lang niet meer los van elkaar te zien.
p.s. Hierboven reageer ik op meer dan spam, best een onhandige quote als ik me
aangevallen moet voelen. Dat ik spam, vragen, opmerkingen en wantrouwen combineer
is meer dan logisch volgens mij.
p.p.s. Weet u wat irritant is? Meta discussies over vorm waarin een klacht over
inhoud amper ingepakt zit. Ik blijf nog redelijk on topic m.b.t. de haalbaarheids vraag
en de spam-run, doorzeuren over korte regels heeft geen ene (vul maar in) te
maken met the subject at hand en vervuilt alleen maar.
Verwijderd
Misschien ook handig om eens af te wijken van de 'normale' hosting aanpak?Handig? Fijn! Aanpassen kan de grootste fout van een mens zijn, aanpassen is niet per
definitie goed. Hoogstens val je minder op in de massa en ben je bang een eigen weg
te kiezen en anders te denken. Past u zich eens aan aan de zonderling zonder meteen
een oordeel te vellen en het evangelie van de line-wrapper te prediken.
1) Triest;p.s. Hierboven reageer ik op meer dan spam... spam....
2) Heb jij één e-mail gehad? Ik inmiddels heel wat meer berichtjes van jou;
3) Jij hebt als primaire doel om ons middels dit forum om zeep te helpen; daarentegen proberen wij iets nieuws in de markt te brengen dat potentieel heel erg complementair kan zijn en een latente behoefte bloot kan leggen;
4) Had ik al niet gezegd dat een en ander vorige week niet helemaal verliep volgens plan?
5) Was jij diegene die vorige week belde en ons de huid letterlijk volschold?
6) Zo niet, kom dat dan gewoon eens 'gezellig' bij ons op kantoor doen, man tot man.
Volgens mij hebben we meer het obstakel dat veel mensen het te goedkoop lijkt, maar dat is denk ik een kwestie van wennen. Het is gewoon een andere aanpak. Overigens focussen wij niet voornamelijk op Nederland, maar wel zo makkelijk om te beginnen voor nu omdat de wegen bekend zijn en de taal gesproken wordt.Los van de mogelijkheid of het financieel kan, ben ik bang dat ze zich verkijken op de mensen die ze nu aanpakken. Zaoals bovenmij al genoemd werd, we blijven Nederlanders, die geven niet even 150 euro uit voor de site. Je spreekt hier toch de serieuzere ge/misbruikers aan. En dat gaat toch voor aardig wat meer space, traffic en load zorgen dan iemand met een site voor z'n breiclub.
Verwijderd
Ik zie eerlijk gezegd weinig anders dan de normale hosting aanpak, een pakketVerwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:51:
[...]
Misschien ook handig om eens af te wijken van de 'normale' hosting aanpak?
verkopen en hopen dat de klant geen gebruik maakt van de mogelijkheden en
plafonds van het pakket. Het van tevoren factureren per mogelijke 3 jaar tegen 1
is niet al te vernieuwend, het aanbieden van onbeperkte diensten en als puntje
bij paaltje komt overgaan naar beperkt is ook oude koek. Veel marketing blah om
jan met de pet binnen te halen en basic technische zaken niet op peil hebben creëert
bij mij geen basis van vertrouwen.
Wat is triest? Het quoten van iemand en zelf woorden toevoegen aan die quote?1) Triest;
Dat riekt naar geschiedvervalsing in mijn bescheiden mening
maar wel tekenend in het kader van voorwaarden en forum invulling.
Zijn berichten op een forum berichten met e-mail te vergelijken?2) Heb jij één e-mail gehad? Ik inmiddels heel wat meer berichtjes van jou;
Mijn primaire doel is vragen stellen, mistanden bespreekbaar maken en me verwonderen3) Jij hebt als primaire doel om ons middels dit forum om zeep te helpen; daarentegen proberen wij iets nieuws in de markt te brengen dat potentieel heel erg complementair kan zijn en een latente behoefte bloot kan leggen;
over de aanpak van een bedrijf wat net komt kijken en fouten maakt waar velen over vallen.
Vast, dan was het plan flawed from the beginning. Wat geeft mij enige zekerheid dat de4) Had ik al niet gezegd dat een en ander vorige week niet helemaal verliep volgens plan?
rest van de plannen niet mank lopen op allerlei zaken?
Dit soort aannames publiek maken is pas stemmingmakerij. Met modder gooien zonder5) Was jij diegene die vorige week belde en ons de huid letterlijk volschold?
zeker te zijn dat het zo is. Leuk geprobeerd... Mijn modder is ten minste nog redelijk
substantieel, deze is volkomen uit de lucht gegrepen paranoia.
Waarom is dat de optie als ik niet de beller ben? Geen enkele behoefte (momenteel)6) Zo niet, kom dat dan gewoon eens 'gezellig' bij ons op kantoor doen, man tot man.
om ergens heen te rijden voor een kop koffie waar ik geen diensten afneem.
Dat zijn wilde plannen en het is een dog eat dog world daar buiten, maak je borst maar natOverigens focussen wij niet voornamelijk op Nederland
offtopic:
Als je dan toch een geestelijke afwijking hebt die leidt tot het afkappen van zinnen, kap ze dan even consistent op hetzelfde punt af.
Als je dan toch een geestelijke afwijking hebt die leidt tot het afkappen van zinnen, kap ze dan even consistent op hetzelfde punt af.
0.0
Verwijderd
Ook even de behoefte aan een vervuilmomentje?Jungian schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:03:
offtopic:
te zeuren of alleen over vorm? Ik kan me indenken dat de afstomping al ras zijn intrede
doet maar er is echt meer dan vorm alleen om over te klagen, geloof me
Probeer je nu uit te lokken dat er over meer geklaagd wordt dan alleen je vorm / norm?Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:07:
[...]
Ook even de behoefte aan een vervuilmomentje?Heeft u ook nog wat over inhoud
te zeuren of alleen over vorm? Ik kan me indenken dat de afstomping al ras zijn intrede
Start daar dan aub een eigen topic voor op.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Men zeurt en klaagt toch hier? Als men on topic zou zeuren en klagen is er nietsCoach4All schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:22:
[...]
Probeer je nu uit te lokken dat er over meer geklaagd wordt dan alleen je vorm / norm?
Start daar dan aub een eigen topic voor op.
aan de hand maar bij gebrek aan een andere stok om mij te slaan is vorm het
meest voor de hand liggende
Misschien een bannertje onder de vervuiling, past prima in het kader toch?
Wie weet brengt het nog centjes op ook *whe,he,he*
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 09:35 ]
Over de inhoud heb ik genoeg te zeuren (in de richting van : zoek even een andere uitlaatklep dan kansloos elk klein dingetje te bashen in dit topic), maar de vorm irriteer ik me mateloos aan.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:07:
Ook even de behoefte aan een vervuilmomentje?Heeft u ook nog wat over inhoud
0.0
Verwijderd
Kom maar met inhoudelijke kritiek, 'kansloos bashen' is wederom geen kritiek alleen maarJungian schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:36:
[...]
Over de inhoud heb ik genoeg te zeuren (in de richting van : zoek even een andere uitlaatklep dan kansloos elk klein dingetje te bashen in dit topic), maar de vorm irriteer ik me mateloos aan.
een aanvulling op uw eigen irritatie en getuigt niet van een groot inlevend vermogen
Maar ga vooral door met vervuilen en de hetze, It aint I who cares, It aint I who whines
Probeer eens een discussiegroepje uit. Kan heel leerzaam zijn i.p.v. het online gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 09:44 ]
Verwijderd
p.s. Heren, Dames,
Blijf nou gewoon even bij de les en bijt op de vingers als de behoefte om te zeuren over korte
regels weer omhoog komt. Het gaat hier over hosting-art, de insteek van hosting-art bij het
lanceren van een nieuw (nu ja nieuw) concept in de hosting markt, zijdelings de spam en ook
de manier van reageren van Kimhoo e.d. Even terug naar de inhoud. Zeuren kan ook ook
op de volgens mij meer geschikte onderwerpen op dit forum.
Blijf nou gewoon even bij de les en bijt op de vingers als de behoefte om te zeuren over korte
regels weer omhoog komt. Het gaat hier over hosting-art, de insteek van hosting-art bij het
lanceren van een nieuw (nu ja nieuw) concept in de hosting markt, zijdelings de spam en ook
de manier van reageren van Kimhoo e.d. Even terug naar de inhoud. Zeuren kan ook ook
op de volgens mij meer geschikte onderwerpen op dit forum.
Misschien tijd om een echte hobby te zoeken? Volg sinds het begin dit topic maar je gezeur begint nu wel erg irritant te worden.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:31:
[...]
Men zeurt en klaagt toch hier? Als men on topic zou zeuren en klagen is er niets
aan de hand maar bij gebrek aan een andere stok om mij te slaan is vorm het
meest voor de hand liggendeMaar ga vooral door met vervuilen...
Misschien een bannertje onder de vervuiling, past prima in het kader toch?
Wie weet brengt het nog centjes op ook *whe,he,he*
Na het lezen van de posts (ook webhosters) ga ik voorlopig niemand dit aanraden en maken andere, betalen per jaar hosters meer kansen volgens mij.
Ik hoop voor besproken bedrijf dat we er allemaal naast zitten, maar voor nu pas ik
@mokje Klagen en niet zinnig vervolgen van lopende topic om aandacht is zielig (my 2 Eurocent)
Ik hoop voor besproken bedrijf dat we er allemaal naast zitten, maar voor nu pas ik
@mokje Klagen en niet zinnig vervolgen van lopende topic om aandacht is zielig (my 2 Eurocent)
Volgens mij discusseer je om het discusseren, zulke mensen hebben vaak weinig te zeggen in het echte leven.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:41:
Kom maar met inhoudelijke kritiek, 'kansloos bashen' is wederom geen kritiek alleen maar
een aanvulling op uw eigen irritatie en getuigt niet van een groot inlevend vermogen
Dat zie ik je anders het hele topic al doen. Ik neem aan dat je het zelf wel voorelkaar krijgt je eigen troep terug te lezen ?Maar ga vooral door met vervuilen en de hetze, It aint I who cares, It aint I who whines
Ga eens even lekker naar buiten.Probeer eens een discussiegroepje uit. Kan heel leerzaam zijn i.p.v. het online gebeuren.

Voor de rest zoek je het maar uit met je topicvervuiling
[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 27-11-2007 10:08 ]
0.0
Verwijderd
Backt to the topic at hand please
Ik ben blij de irritante factor te zijn en geniet
met volle teugen van alle aandacht maar jongens en meisjes toch, loop elkaar
toch niet zo achterna en zeg eens iets inhoudelijks.
met volle teugen van alle aandacht maar jongens en meisjes toch, loop elkaar
toch niet zo achterna en zeg eens iets inhoudelijks.
Verwijderd
Met dank,,,Jungian schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:07:
[...]
Voor de rest zoek je het maar uit met je topicvervuiling![]()
Verwijderd
Dat doen ze in dat aangehaalde echte leven toch echt wel. Da's nou juist het fijneLiquid schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:54:
Volgens mij discusseer je om het discusseren, zulke mensen hebben vaak weinig te zeggen in het echte leven.
van de discussie. Die kan je overal starten en tot in het oneindige in stand houden.
Ik zit nou eenmaal niet te wachten op het zoveelste topic over een stuk hardware,
het nieuwste spelletje of het wel en wee van adsl aanbieders maar het hosting-art
verhaal boeit me wel.
Gebruik het edit knopje in plaats van 3 posts achter elkaar te zetten...Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:08:
...... zeg eens iets inhoudelijks.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Verwijderd
Neen, aangezien deze constraint indruist tegen mijn manier van reageren.Coach4All schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:12:
[...]
Gebruik het edit knopje in plaats van 2 posts achter elkaar te zetten...
Moet ik nu alweer uitleggen dat ieder vogeltje zing zoals het gebekt is
en dat het daarover zeuren getuigt van een gebrek aan respect voor anders
denkenden. Oops, ik gebruik het R woord. Daar komt vast e.e.a. aan inhouds-
loos commentaar op. Even koffie pakken dan maar
Verwijderd
Geïnteresseerden, negeren die handel en back to the topic 
Eerder is gesproken over het aantrekken van grootverbruikers. Totnogtoe kan ik mededelen dat dit erg meevalt. Op dit moment hebben we met een behoorlijke vracht aan geuploade images en pirated editions van van alles en nog wat en welke 0,16% in gebruik neemt van onze opslagcapaciteit. Dit is echter het aandeel van slechts één gebruiker op dit moment. De rest is totnogtoe behoorlijk rustig en heeft voornamelijk blogs online staan of een klein websiteje met fotogalerij.
Zo'n vaart loopt het nog niet met de grootverbruikers, dus ook bij dit nieuwe concept ervaren wij de traditionele verbruikscriteria. Wellicht gaat dat nog veranderen, maar dat merken we tezijnertijd wel.
Eerder is gesproken over het aantrekken van grootverbruikers. Totnogtoe kan ik mededelen dat dit erg meevalt. Op dit moment hebben we met een behoorlijke vracht aan geuploade images en pirated editions van van alles en nog wat en welke 0,16% in gebruik neemt van onze opslagcapaciteit. Dit is echter het aandeel van slechts één gebruiker op dit moment. De rest is totnogtoe behoorlijk rustig en heeft voornamelijk blogs online staan of een klein websiteje met fotogalerij.
Zo'n vaart loopt het nog niet met de grootverbruikers, dus ook bij dit nieuwe concept ervaren wij de traditionele verbruikscriteria. Wellicht gaat dat nog veranderen, maar dat merken we tezijnertijd wel.
Volgens mij is het al eens gevraagd maar ik kon zo geen antwoord vinden. Maar hoe denken jullie hierover? Wat is jullie beleid qua waarschuwingen, afsluiten en medewerking aan bijv. Brein?Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:28:
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Illegale handel kan natuurlijk volgens de wet al niet. En ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of we medewerking aan Brein moeten, dan wel kunnen verlenen. Dat laat ik even uitzoeken, want begint wel relevant te worden.
Ons beleid is in ieder geval dat er waarschuwingen volgen en bij herhaaldelijke misstappen en weigering daarop actie te ondernemen, worden illegale uploads verwijderd. Uiteindelijk zal aanhoudend gedrag in die richting leiden tot verwijdering van de server.
Ons beleid is in ieder geval dat er waarschuwingen volgen en bij herhaaldelijke misstappen en weigering daarop actie te ondernemen, worden illegale uploads verwijderd. Uiteindelijk zal aanhoudend gedrag in die richting leiden tot verwijdering van de server.
Ben jij niet begonnen om te zeggen dat de hosters allemaal oplichters zijn? En ben je niet een onsamenhangend verhaal gaan houden over marges?Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:47:
..............
Echt waar jongens, waarom zou je in hemelsnaam dergelijke termen, mogelijke beledigingen of anderszins potentieel stuitende opmerkingen erbij gaan halen?
.......................
Dat is pas stuitend!
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Verwijderd
Dat is niets persoonlijks of bedoeld jegens een specifiek bedrijf of specifieke groep bedrijven, maar gaat over de markt die vastzit en dat resulteert natuurlijk in een voor de hosting-afnemer negatieve situatie.Ben jij niet begonnen om te zeggen dat de hosters allemaal oplichters zijn? En ben je niet een onsamenhangend verhaal gaan houden over marges?
Dat is pas stuitend!
Zeker met een dienstverlening waarin je onbeperkte schijfruimte en hoge lijnsnelheid aanbiedt, lijkt het me inderdaad een relevant puntVerwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:09:
Illegale handel kan natuurlijk volgens de wet al niet. En ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of we medewerking aan Brein moeten, dan wel kunnen verlenen. Dat laat ik even uitzoeken, want begint wel relevant te worden.
Mooi verwoord, maar ik begrijp de frustratie ook wel wat. Dat eerste bericht had je beter in deze woorden kunnen plaatsen, dan was die hele discussie niet nodig geweestVerwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:18:
Dat is niets persoonlijks of bedoeld jegens een specifiek bedrijf of specifieke groep bedrijven, maar gaat over de markt die vastzit en dat resulteert natuurlijk in een voor de hosting-afnemer negatieve
situatie.
Maar genoeg over die foutjes van het verleden, daar wordt al veel te veel op doorgezaagd door de een en ander hier.
edit:
En zo is het maar netIceStorm schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:29:
Als toevoeging, hoe mooi een forum ook is als discussiemiddel, ik ben bang dat alle partijen moeten gaan leren leven met 'de tijd zal het leren'
Over een tijd vanaf nu dan horen we "Hate to say I told you so" van een van beide kanten en dan is het klaar.
[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 27-11-2007 11:36 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
No offense maar er zit nogal verschil in roepen dat 'de hostingmarkt vast zit' of dat 'alle hosters oplichters zijn'. Verder kan ik het niet met je eens zijn dat er voor afnemers "negatieve situaties" ontstaan omdat de markt "vast zit". Er is op de hostingmarkt, als een van de weinige markten, voor afnemers zo ontzettend veel keus dat het bijna niet leuk meer is. Iedereen kan precies dat bedrijf vinden waar hij zich goed bij voelt. Dat kan al vanaf 1 biertje per maand en als je die prijzen nog als 'onwenselijk' wil beschouwen dan tsja, dan ben je voor mij verzand in marketinggebrabbel.
Tuurlijk mogen jullie je concept (proberen te) handhaven en als het lukt ga ik eerlijk zeggen dat ik een probleem heb als hoster maar impliceren dat de huidige markt alle afnemers massaal poten uitdraait is gewoon onzin.
[edit]Als toevoeging, hoe mooi een forum ook is als discussiemiddel, ik ben bang dat alle partijen moeten gaan leren leven met 'de tijd zal het leren'
Tuurlijk mogen jullie je concept (proberen te) handhaven en als het lukt ga ik eerlijk zeggen dat ik een probleem heb als hoster maar impliceren dat de huidige markt alle afnemers massaal poten uitdraait is gewoon onzin.
[edit]Als toevoeging, hoe mooi een forum ook is als discussiemiddel, ik ben bang dat alle partijen moeten gaan leren leven met 'de tijd zal het leren'
[ Voor 8% gewijzigd door IceStorm op 27-11-2007 11:30 ]
Kimhoo,
De deal lijkt zo mooi, dat is ook de reden voor de vele achterdochtige reacties. Heb wel onwijs veel respect met hoeveel geduld je hier blijft reageren.
Wat ik mij zijdelings wel afvraag als dit zo'n goede deal is, waarom draait je eigen website dan niet bij hosting-art? en van je keap website? Het zou wel uitstralen dat je vertrouwen hebt in je eigen product. Maar goed zal hier niet te zwaar aan tillen.
Vond dit eerlijk gezegd wel een erg goede vraag (betreffende piraterij, etc.):
De deal lijkt zo mooi, dat is ook de reden voor de vele achterdochtige reacties. Heb wel onwijs veel respect met hoeveel geduld je hier blijft reageren.
Wat ik mij zijdelings wel afvraag als dit zo'n goede deal is, waarom draait je eigen website dan niet bij hosting-art? en van je keap website? Het zou wel uitstralen dat je vertrouwen hebt in je eigen product. Maar goed zal hier niet te zwaar aan tillen.
Vond dit eerlijk gezegd wel een erg goede vraag (betreffende piraterij, etc.):
In principe klinkt het wel erg mooi, en wie weet als ik deze maand nog in de buurt ben dat ik eens langswip om het een en ander eens te bespreken, of moet ik eerst een afspraak maken?wolkje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:02:
[...]
Volgens mij is het al eens gevraagd maar ik kon zo geen antwoord vinden. Maar hoe denken jullie hierover? Wat is jullie beleid qua waarschuwingen, afsluiten en medewerking aan bijv. Brein?
Verwijderd
Het gaat ook niet om de prijs bij ons. En het pakket is weloverwogen vast ook wel 1000,- waard. Dat schrikt natuurlijk mensen af en rechtvaardigt een abonnementsvorm. Daar hebben wij niet voor gekozen, omdat wij graag iets anders doen en we zijn dus flink aan het rekenen geslagen en daar kwam een bedrag van rond de 190,- als meest geschikt uit om te hanteren.No offense maar er zit nogal verschil in roepen dat 'de hostingmarkt vast zit' of dat 'alle hosters oplichters zijn'. Verder kan ik het niet met je eens zijn dat er voor afnemers "negatieve situaties" ontstaan omdat de markt "vast zit". Er is op de hostingmarkt, als een van de weinige markten, voor afnemers zo ontzettend veel keus dat het bijna niet leuk meer is. Iedereen kan precies dat bedrijf vinden waar hij zich goed bij voelt. Dat kan al vanaf 1 biertje per maand en als je die prijzen nog als 'onwenselijk' wil beschouwen dan tsja, dan ben je voor mij verzand in marketinggebrabbel.
Een vaste markt resulteert in minder transparantie, minder voordeel te behalen door kleine partijen, meer hiërarchie, eventueel financieel voordeel over een grote groep partijen, enzovoorts. Om daar iets los te maken, moet er een nieuw concept komen en ik denk dat de discussie over prijzen daarbij (in ons geval) veel minder relevant is.
Verwijderd
M'n kaep-website? Dat was tijdens de studie toen ik mijn eerste java-apps heb verkocht aan de bestuurlijke politie en meldpunt overlast. Doe ik sinds ik werk niets meer mee en kan eigenlijk uit de lucht. De website werkt volgens mij niet eens meer, omdat we al een aantal malen van datacenter zijn verhuisd en ergens een dependancy in zit op iets dat er niet meer is.Wat ik mij zijdelings wel afvraag als dit zo'n goede deal is, waarom draait je eigen website dan niet bij hosting-art? en van je keap website? Het zou wel uitstralen dat je vertrouwen hebt in je eigen product. Maar goed zal hier niet te zwaar aan tillen.
En de servers waarop die spullen (denk dat je o.a. hoogenberg.org bedoelt) draaien, worden hopelijk op korte termijn verhuisd. Dat is nog puur een kwestie van ergens de tijd voor zien te vinden
Inmiddels draaien er in ieder geval al genoeg bedrijfkritische zaken op onze servers van Hosting Art. Persoonlijke zaken houd ik er liever buiten om als argument te laten dien voor het al dan niet goed zijn van de dienst.
Ik ben alleen morgenochtend op kantoor, maar heb dan al een aantal afspraken staan. Langswippen mag natuurlijk altijd, maar als je mij ook wilt spreken, zou ik even een mailtje sturen als ik jou was.In principe klinkt het wel erg mooi, en wie weet als ik deze maand nog in de buurt ben dat ik eens langswip om het een en ander eens te bespreken, of moet ik eerst een afspraak maken?
Verwijderd
Hear hear!MrMarcie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:11:
[...]
Ben jij niet begonnen om te zeggen dat de hosters allemaal oplichters zijn? En ben je niet een onsamenhangend verhaal gaan houden over marges?
Dat is pas stuitend!
En nog steeds heb ik geen antwoord ontvangen op mijn vragen mbt. de Java diensten..
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
We draaien één centrale instantie van Tomcat en volgens mij op basis van jdk 1.4.2 (nu nog), maar onderzoeken hoe een variant te introduceren die makkelijk te configureren is en mogelijkheid biedt verschillende applicatieservers (Jetty, JBoss enz) en jdk's te configureren / gebruiken, want eigenlijk willen we minimaal jdk 1.5 aanbieden en we zijn zeer gecharmeerd van Jetty.
Ruby on Rails zie ik ook vaker voorbij komen, dus bij deze, een Ruby webapp ondersteunen wij standaard.
Ruby on Rails zie ik ook vaker voorbij komen, dus bij deze, een Ruby webapp ondersteunen wij standaard.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 13:20 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:14:
[...]
Neen, aangezien deze constraint indruist tegen mijn manier van reageren.
Moet ik nu alweer uitleggen dat ieder vogeltje zing zoals het gebekt is
en dat het daarover zeuren getuigt van een gebrek aan respect voor anders
denkenden. Oops, ik gebruik het R woord. Daar komt vast e.e.a. aan inhouds-
loos commentaar op. Even koffie pakken dan maar
En nu weer lief zijn
Op welke termijn denken jullie Java 5 te gaan ondersteunen?Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:19:
We draaien één centrale instantie van Tomcat en volgens mij op basis van jdk 1.4.2 (nu nog), maar onderzoeken hoe een variant te introduceren die makkelijk te configureren is en mogelijkheid biedt verschillende applicatieservers (Jetty, JBoss enz) en jdk's te configureren / gebruiken, want eigenlijk willen we minimaal jdk 1.5 aanbieden en we zijn zeer gecharmeerd van Jetty.
vtec just kicked in yo!
JBoss is een JavaEE app server. Ik zou het wel stoer vinden als je dat zou ondersteunen, maar *most likely* not. je zou nl. een van de weinigen zijn. Je kan wel in het buitenland voor tegen de $20/maand Java hosten, maar dan nog redelijk beperkt. Probleem is dat je veel geheugen nodig hebt. Wensenlijstje:Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:19:
512 MB JVM heap size
- JDK 1.6.0 & 1.5.0 & 1.4.2
- JSF, JSP,
- Spring, Struts, Hibernate
- J2EE, EJB
om maar eens wat te noemen.
Om zoiets te hosten moet je eigenlijk altijd een virtuele server hebben. nogmaals, ik zou het wel stoer vinden als je dat zou ondersteunen...
daarnaast denk ik dat er niet zoveel behoefte aan is, helaas... Op de "eenvoudige" webservers wordt hoofdzakelijk PHP gebruikt en dus kennen de meeste webontwikkelaars alleen PHP.
Mocht je het toch doen: ga meteen voor Java 1.6 / Java EE 5...
Verwijderd
Al is het maar voor ons eigen genot, komen gaat hetom maar eens wat te noemen.
Om zoiets te hosten moet je eigenlijk altijd een virtuele server hebben. nogmaals, ik zou het wel stoer vinden als je dat zou ondersteunen...
daarnaast denk ik dat er niet zoveel behoefte aan is, helaas... Op de "eenvoudige" webservers wordt hoofdzakelijk PHP gebruikt en dus kennen de meeste webontwikkelaars alleen PHP.
Mocht je het toch doen: ga meteen voor Java 1.6 / Java EE 5...
Termijn kan ik even niets over zeggen. Heb het overzicht niet bij de hand, maar denk dat gerekend kan worden op begin volgend jaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 14:36 ]
Verwijderd
Will do to the best of my abilityEquator schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:35:
[...]
[mod-break]
Een van die regels is dat je je vorige bericht bewerkt als je nieuwe informatie toe te voegen hebt. Als je daarbij iemand wilt quoten dan kan je dit ook doen tijdens het editten van je vorige bericht.
[/mod-break]
Het blijft actie-reactie en ik maak niemand uit voor achterlijk als zijn/haar taalgebruik[mod-break]
Hou dit topic a.u.b. ontopic, en hou op met het nodeloos proberen de mede posters over de zeik te krijgen.
[/mod-break]
mij niet aanstaat danwel ik geen leestekens zie
lengte wat nergens over gaat en vraag vriendelijk of men terug kan gaan naar de discussie
over de haalbaarheid van hosting-art alsmede de verweven spam discussie.
Zoals te lezen is stel ik vragen aan Kimhoo, reageer op ongegronde beschuldigingen
en spreek zoals anderen mijn twijfels uit zonder iemand aan te vallen die een of andere
hogere forum wet lijkt te overtreden.
Met plezier, maar ook een beetje stout want al te lief gaat ook vervelen.En nu weer lief zijn
Geen wit zonder zwart, geen god zonder duivel (en zijn advocaat natuurlijk)
Tnx voor den modbreak
Kijk met dit soort functionaliteit begin je het product echt te onderscheiden van de rest. Als de prijzen van $20/maand een beetje realistisch zijn, is de €150 die je voor jullie server neer moet tellen ook al een stuk schappelijkerVerwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:35:
Al is het maar voor ons eigen genot, komen gaat het
Wat dat betreft zou ik meer van dit soort zaken promoten (zodra ze er zijn natuurlijk!). Ook het kunnen hosten van ASP.NET 2.0/3.5 applicaties is zo'n gegeven dat bij het gros van de hosters ontbreekt.
Hoe is die ondersteuning bij jullie?
Verwijderd
Is er totaal niet nog. Maar ligt wel in de planning om daar iets aan te doen, zodra het interessant wordt. Alle kennis is in ieder geval in huis met betrekking tot het .NET 1.1 t/m 3 platform en aanverwante zaken.Wat dat betreft zou ik meer van dit soort zaken promoten (zodra ze er zijn natuurlijk!). Ook het kunnen hosten van ASP.NET 2.0/3.5 applicaties is zo'n gegeven dat bij het gros van de hosters ontbreekt.
Hoe is die ondersteuning bij jullie?
Ben toch echt heel erg benieuwd naar hoe jullie dit gaan doen... Met Ruby on Rails draai je 1 applicatie in een applicatieserver, welke toch minimaal 64 en toch zeker liever 128 mb geheugen gebruikt. Dit is dus resistent gebruik en dit beperkt je enorm in het aantal applicaties dat je per server draait.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:19:
Verder heb je voor een beetje Rails applicatie wel meerdere van deze applicatieserver instanties nodig, waardoor je dus misschien een keertje een stuk of 30 applicaties op 1 server draait. Dan vind ik het heel erg knap als je met eenmalig 200 euro dat eruit kunt halen...
Dit argument geld natuurlijk net zo goed voor het hosten van Java apps. Dat wil je eigenlijk toch ook altijd wel je eigen VM (niks zo vervelend als iemand anders die jouw applicatie verstoord) en ook een bepaalde geheugencapaciteit die niet telkens uitgeswapt wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door DJ Buzzz op 27-11-2007 15:36 ]
Verwijderd
Zeker veel om uit te laten zoeken hier, maar gezien tomcat sinds het begin draait en nog niet eens gebruikt wordt, verwacht ik niet dat veel mensen dit ook daadwerkelijk gaan doen. De oplossing voor de eindsituatie moet ook nog in kaart gebracht gaan worden, dus over die invulling later meer.Dit argument geld natuurlijk net zo goed voor het hosten van Java apps. Dat wil je eigenlijk toch ook altijd wel je eigen VM (niks zo vervelend als iemand anders die jouw applicatie verstoord) en ook een bepaalde geheugencapaciteit die niet telkens uitgeswapt wordt.
Ik ben ook benieuwd, ik vond Apache voor static content met FastCGI Ruby nog wel acceptabel, maar er zijn betere opties te verzinnen met bijvoorbeeld lighttpd/mongrel/memcached. Mod_ruby werkte geloof ik ook wel redelijk, alleen dit leverde conflicten op met namespaces als je meerdere apps wilde draaien op dezelfde machine.DJ Buzzz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:34:
[...]
Ben toch echt heel erg benieuwd naar hoe jullie dit gaan doen... Met Ruby on Rails draai je 1 applicatie in een applicatieserver, welke toch minimaal 64 en toch zeker liever 128 mb geheugen gebruikt. Dit is dus resistent gebruik en dit beperkt je enorm in het aantal applicaties dat je per server draait.
Een framework ondersteunen is wat anders dan ergens Rails neer gooien, dus welke extra apps gebruiken jullie om fatsoenlijke performance te halen?
Hmja, het kunnen gebruiken van Java zou voor mij de reden zijn jullie dienst af te nemen. Maar dit schept niet echt veel vertrouwen, komt een beetje over alsof jullie wel 'iets' van tomcat hebben opgezet maar geen idee hebben hoe hetgeen gedraaid moet worden. Een Tomcat voor alle klanten gaat er geheid uitklappen na een aantal redeploysVerwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:41:
[...]
Zeker veel om uit te laten zoeken hier, maar gezien tomcat sinds het begin draait en nog niet eens gebruikt wordt, verwacht ik niet dat veel mensen dit ook daadwerkelijk gaan doen. De oplossing voor de eindsituatie moet ook nog in kaart gebracht gaan worden, dus over die invulling later meer.

vtec just kicked in yo!
Verwijderd
Ik volg een tijdje dit topic, nu heb ik een vraagje. Ik wil misschien een site hebben met video`s enzo mag dat ook gewoon? En in hoeverre ondersteunen jullie streaming enzo???
Verwijderd
Hoopte dat het overkwam als IK heb er onvoldoende verstand van. Dat lijkt me niet zo vreemd.Hmja, het kunnen gebruiken van Java zou voor mij de reden zijn jullie dienst af te nemen. Maar dit schept niet echt veel vertrouwen, komt een beetje over alsof jullie wel 'iets' van tomcat hebben opgezet maar geen idee hebben hoe hetgeen gedraaid moet worden. Een Tomcat voor alle klanten gaat er geheid uitklappen na een aantal redeploys
Anyway, daar is de ietwat terughoudende reactie op gebaseerd. Maar ik hecht er in ieder geval (net als mijn collega's) wel erg veel waarde aan dat dit goed voor elkaar komt en vandaar dat het ook al op de lijst staat en een en ander onderzocht wordt.
Dat is goed om te horen. Maar het is dus niet verstandig om me daar nu al aan te wagen begrijp ik.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:27:
[...]
Hoopte dat het overkwam als IK heb er onvoldoende verstand van. Dat lijkt me niet zo vreemd.
Anyway, daar is de ietwat terughoudende reactie op gebaseerd. Maar ik hecht er in ieder geval (net als mijn collega's) wel erg veel waarde aan dat dit goed voor elkaar komt en vandaar dat het ook al op de lijst staat en een en ander onderzocht wordt.
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
Lijkt mij van wel. Het is een out-of-the-box oplossing met ondersteuning van de leverancier en ondersteuning aan onze klanten door ons. Tevens getest door ons. Enige wat je later kan tegenkomen is dat er meer opties bijkomen met betrekking tot deployen op andere (per user) instanties en zelfs containers van verschillende vendors.Dat is goed om te horen. Maar het is dus niet verstandig om me daar nu al aan te wagen begrijp ik.
De Plesk Expand (software die ze gebruiken) is extreem buggy te noemen met Tomcat, tevens is het zeer gelimiteerd wat je er uberhaupt mee kan. Overigens heeft Expand ook geen failover oplossing voor de webservers.
Verwijderd
Alleen onze eigen website draait op de expand server. Wat een onzin dat expand daar invloed op zou kunnen hebben.De Plesk Expand (software die ze gebruiken) is extreem buggy te noemen met Tomcat, tevens is het zeer gelimiteerd wat je er uberhaupt mee kan. Overigens heeft Expand ook geen failover oplossing voor de webservers.
De expand server (die alleen maar servers remote beheert) kunnen we uitschakelen en alles (behalve onze website) draait helemaal door. Redundancy wordt eveneens op een ander niveau geregeld.
Niet om je aan te vallen Kim, maar ik lees in je laatste replies vaak dat je e.e.a. de moeite waard vindt om uit te zoeken. Ik vraag me dan weer af, je geeft aan veel rekenwerk te hebben gedaan naar de haalbaarheid van je formule, heb je wel voldoende tijd genomen om de techniek te plannen?
Het is immers de service die je aanbied die bepaald of e.e.a. (al dan niet financieel) haalbaar is, niet enkel de cijfertjes. Als je de techniek voorelkaar hebt, weet ik zeker dat de cijfertjes vanzelf volgen.
Het is immers de service die je aanbied die bepaald of e.e.a. (al dan niet financieel) haalbaar is, niet enkel de cijfertjes. Als je de techniek voorelkaar hebt, weet ik zeker dat de cijfertjes vanzelf volgen.
Is er nou al eens iemand langs geweest op die zielhorsterweg?
want ik hoor weer verschillende geruchten dat daar alleen maar zolders beschikbaar zijn voor hosting doeleinden.
want ik hoor weer verschillende geruchten dat daar alleen maar zolders beschikbaar zijn voor hosting doeleinden.
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Ik ben vanmiddag langs geweest op de Zielhorsterweg.piems schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:34:
Is er nou al eens iemand langs geweest op die zielhorsterweg?
In tegenstelling tot wat sommigen denken; het is geen appartement waar hosting-art zit. Op de Zielhorsterweg zitten kantoorruimtes, waar hosting-art dus ook zit. Het zolder verhaal is dan ook pure onzin. Er werken 6 man waaronder Kim Hoogenberg. Dat ze er nog niet lang zitten is te zien omdat er nog wat kabels door het kantoor heen lopen. Wees niet bezorgd, de servers staan niet hier, zoals ook al verteld is in deze thread. Alles op kantoor is puur voor test doeleinden en "pre-fabben".
Ook heb ik even een kleine demonstratie gezien van hoe het aanmaken van subdomeinen en bijvoorbeeld een forum maken in zijn werk gaat. Met de tools die zij beschikbaar stellen is dat inderdaad makkelijk.
Het deed mij ook goed dat er dezelfde boeken staan die ik ook lees, oa scripting in diverse talen ( voor de pietlut; ik weet dat als boeken ergens staan, ze niet perse gelezen hoeven te zijn )
Het verhaal zoals Kim ook omschreven heeft in deze thread is mij ook verteld. Ik heb dan ook geen onregelmatigheden kunnen ontdekken. Het 150 (200) euro verhaal klinkt, voor mij dan, ook goed. Het is inderdaad afwachten hoe het zich ontwikkelt over een aantal jaren maar dat is met elk businessplan. Kim heeft een doel en wil daar voor gaan, dat was iig goed te merken.
Ik heb met Kim afgesproken 1 jaar een account te proberen. Ik zal dit gaan testen zodra ik een domeinnaam verzonnen heb ( 1 deze dagen ) en dan ook nog even van me laten horen.
Ik heb het gesprek op de Zielhorsterweg iig als prettig ervaren en heb er vertrouwen in dat Kim een doel heeft; het inzichtelijk en gebruiksvriendelijk maken van webhosting.
/edit kleine tikfoutjes verbeterd
Wat voor hosting platform draai je dan? Je gaf eerst zelf aan Plesk Expand te gebruiken...Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:11:
[...]
Alleen onze eigen website draait op de expand server. Wat een onzin dat expand daar invloed op zou kunnen hebben.
De expand server (die alleen maar servers remote beheert) kunnen we uitschakelen en alles (behalve onze website) draait helemaal door. Redundancy wordt eveneens op een ander niveau geregeld.
Of is dat hocus pocus veranderd naar alleen jullie webserver en draait de rest nu een custom oplossing? Of snap je niet hoe Plesk Expand in elkaar zit. Fijn dat jullie slechts een website op de master hebben draaien, maar dan overschat je dat stukje software wel behoorlijk dat je niet doorhebt hoe Plesk Expand verder werkt. Redudancy regel je een stukje met de centrale fileserver, echter biedt dit geen failover noch load balancing van de sites aan, noch een mysql failover, allemaal zaken die Plesk Expand nog niet ondersteunt. Expand is meer dan de master server.......Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:23:
[...]
Klopt, maar als je weet waar je een en ander in je architectuur een schop na moet geven, werkt het prima. En gelukkig zijn die operations zowel remote als local te gebruiken.
Verwijderd
Lange stilte volgde, de koppen werden bij elkaar gestoken, spindoctors are spinning upDaMorpheus schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:54:
[...]
Wat voor hosting platform draai je dan? Je gaf eerst zelf aan Plesk Expand te gebruiken...
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:39:
[...]
Lange stilte volgde, de koppen werden bij elkaar gestoken, spindoctors are spinning up
Zei Kimhoo toch, 1+1=And all the tomcats came falling downHet is een out-of-the-box oplossing

Verwijderd
Shite, sorry, excuus, dom dom dom! Ik quote mezelfVerwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:41:
[...]
[...]
Zei Kimhoo toch, 1+1=And all the tomcats came falling down
Het valt me nu pas op dat ik een post niet weg kan halen? Jammer...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 12:44 ]
Probeerde een mailtje naar helpdesk te sturen vanaf m'n gmail, krijg ik een reply:Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:41:
[...]
Shite, sorry, excuus, dom dom dom! Ik quote mezelf*slaps-self*
Message must be in plain text format.

vtec just kicked in yo!
Nu stel ik misschien een domme vraag. Maar wáárom is het nodig wat we precies weten welke software op hun servers draaien en hoe alles geconfigureerd is?
Waarom moeten ze alles ineens prijs geten? Zodat er meer punten komen waarvan de 'experts' hier kunnen zeggen dat ze het fout doen?
Ik bedoel als die servers van hun te traag zijn of andere problemen hebben, dan is het logisch om het daarover te hebben. Maar nu volstrekt overbodig. Ik zou het als hostingbedrijf niet eens fijn vinden om alles prijs te gaan geven hiero. Vooral niet aan mensen die toch nooit hosting bij je af gaan nemen.
Ik bedoel als die servers van hun te traag zijn of andere problemen hebben, dan is het logisch om het daarover te hebben. Maar nu volstrekt overbodig. Ik zou het als hostingbedrijf niet eens fijn vinden om alles prijs te gaan geven hiero. Vooral niet aan mensen die toch nooit hosting bij je af gaan nemen.
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:39:
Lange stilte volgde, de koppen werden bij elkaar gestoken, spindoctors are spinning up
offtopic:
Sorry, maar dit voegt echt niets toe. Wacht rustig af, i.p.v. te stoken.
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:41:
Shite, sorry, excuus, dom dom dom! Ik quote mezelf*slaps-self*
Het valt me nu pas op dat ik een post niet weg kan halen? Jammer...
offtopic:
En dan quote je jezelf, om je excuses aan te bieden dat je jezelf quote

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 29-11-2007 12:47 ]
Verwijderd
Nou ben ik fanatiek voorstander van plain txt email maar om klanten te dwingenxerix schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:43:
[...]
Probeerde een mailtje naar helpdesk te sturen vanaf m'n gmail, krijg ik een reply:
[...]
dat ook te gebruiken is op zijn minst onvriendelijk.
Verwijderd
Dit is nou juist waar al meerdere vragen over gesteld zijn en waar nog steedswolkje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:46:
offtopic:
geen bevredigende antwoorden op zijn gekomen. Vooralsnog lijkt het er op dat
e.e.a. op niet super stabiele en betrouwbare/schaalbare platforms draait maar
zoals Kim al zei op een 'out of the box' oplossing. Als mensen vragen wat dan
het platform is zou ik er als de kippen bij zijn om een goed antwoord te geven.
Tot nu toe lees ik alleen maar spindoctor antwoorden.
Verwijderd
Jep, tres dom, ik klikte als een domme aap zonder eerst in te loggenwolkje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:46:
offtopic:

Ik ben ook geen voorstander van html email's maar volgens mij biedt gmail niet eens een optie om mails als plain text te sturen.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:47:
[...]
Nou ben ik fanatiek voorstander van plain txt email maar om klanten te dwingen
dat ook te gebruiken is op zijn minst onvriendelijk.
Ook wel heel slecht dat m'n mail dan gewoon geweigerd wordt.
vtec just kicked in yo!
offtopic:
Mokje, er zit een edit-knop boven je post, gebruik die aub eens.
Mokje, er zit een edit-knop boven je post, gebruik die aub eens.
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 29-11-2007 13:01 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dat snap ik wel. De antwoorden zijn nog niet gegeven en wel interessant voor jullie. Mijn punt was echter dat de reactie die jij plaatste, niets toevoegdeVerwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:50:
Dit is nou juist waar al meerdere vragen over gesteld zijn en waar nog steeds
geen bevredigende antwoorden op zijn gekomen. Vooralsnog lijkt het er op dat
e.e.a. op niet super stabiele en betrouwbare/schaalbare platforms draait maar
zoals Kim al zei op een 'out of the box' oplossing. Als mensen vragen wat dan
het platform is zou ik er als de kippen bij zijn om een goed antwoord te geven.
Tot nu toe lees ik alleen maar spindoctor antwoorden.
En tja, spindoctor antwoorden, zo zou ik ze niet willen noemen. Maar het feit blijft dat Kim een managementfunctie heeft en geen technische. We zullen het dus moeten doen met Kim's kennis van zaken. Dat per definitie af doen als spindoctor antwoorden vind ik een beetje té.
[ Voor 0% gewijzigd door Cloud op 03-12-2007 16:01 . Reden: vage geslacht-stijlfout ]
Het is gewoon een feit dat Tomcat en Plesk Expand niet goed samenwerken en dat Plesk Expand totaal geen redundancy, failover of loadbalancing ondersteund. Dan is het extra-stoer als je dat wel in marketing praat roept, maar technisch gewoon kletskoek.
En dan komt er gisteravond zo'n reactie waaruit blijkt dat de gecertificeerde supertech-directeur weinig verstand heeft van de architectuur (de master gelijk stellen aan heel expand), dan vraag ik me af waarom er uberhaupt zoveel beloftes worden gemaakt.
Over een paar maandjes is er weer een Swsoft summit in Herndon, VI, USA , leuk en leerzaam en de devs en directie van Swsoft is er ook
En dan komt er gisteravond zo'n reactie waaruit blijkt dat de gecertificeerde supertech-directeur weinig verstand heeft van de architectuur (de master gelijk stellen aan heel expand), dan vraag ik me af waarom er uberhaupt zoveel beloftes worden gemaakt.
Over een paar maandjes is er weer een Swsoft summit in Herndon, VI, USA , leuk en leerzaam en de devs en directie van Swsoft is er ook
Wees blij dat er überhaupt iemand verteld hoe ze het e.e.a. geregeld hebben. En dat terwijl ze hier helemaal niet verplicht tot zijn.DaMorpheus schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:31:
Dan is het extra-stoer als je dat wel in marketing praat roept, maar technisch gewoon kletskoek.
En een belofte is een belofte toch? De beloftes die ze gedaan hebben, zullen ze waar moeten maken. Het gaat ons echter geen reet aan hoe ze die beloftes waarmaken, als ze het maar doen. En ze hoeven niet binnen een week waargemaakt te worden, tenzij ze dat zelf beloven. Geduld is een schone zaak
Dit topic is gesloten.