Dit is nou juist waar al meerdere vragen over gesteld zijn en waar nog steeds
geen bevredigende antwoorden op zijn gekomen. Vooralsnog lijkt het er op dat
e.e.a. op niet super stabiele en betrouwbare/schaalbare platforms draait maar
zoals Kim al zei op een 'out of the box' oplossing. Als mensen vragen wat dan
het platform is zou ik er als de kippen bij zijn om een goed antwoord te geven.
Tot nu toe lees ik alleen maar spindoctor antwoorden.
Waarom toch al die suggestieve opmerkingen?
1) waar baseer je op dat eea niet super stabiel zou zijn?
2) platform is schaalbaar, geen reden aan te nemen dat het niet zo is..
3) volgens mij ging 'out-of-the-box' om de huidige Tomcat-oplossing waar we een alternatief voor aan het zoeken zijn.
Het direct in contact komen met hun wordt op deze manier héél moeilijk, laat staan als ik straks problemen heb en hun servicedesk mail. Als ik dan een e-mail krijg met "Wij accepteren alleen plain-text mails" dan word ik agressief en stamp ik alles in elkaar... opzich dus best verstandig dat ik nú al van de koop af zie.
De beller is sneller zeg ik altijd maar (en volgens mij telefonisch niet onbereikbaar geweest). Daarnaast is de inrichting van het ticketsysteem nog niet optimaal, voor zover die systemen überhaupt optimaal in de markt zijn, maar staat op de lijst. Tot die tijd zijn er genoeg snelle wegen om ons te vinden.
Nu ga ik toch ernstig twijfelen aan de professionaliteit van desbetreffende mensen! Ik heb in de e-mail nimmer gebruikt gemaakt van enige opmaak (dik gedrukte etc), HTML of andere mogelijkheden. Enkel heb ik gebruik gemaakt van de enter toets, het komma teken en de punt.
Hierdoor is mijn interesse tot het nul-punt gedaald, mochten zij mij nog willen interesseren dan verwacht ik toch wel een tóp service of idee vanaf hun kant.
Enerzijds is dit ook in mijn ogen een minder glansrijk puntje dat geregeld moet worden, anderzijds vind ik het gezien de (gedane) taken écht minder belangrijk (en lees dit nu niet als 'wij vinden service niet belangrijk'

). Tóp service kan je verwachten van ons. Wat van de ideeën wordt gevonden, laat ik aan jullie over.
En dan komt er gisteravond zo'n reactie waaruit blijkt dat de gecertificeerde supertech-directeur weinig verstand heeft van de architectuur (de master gelijk stellen aan heel expand), dan vraag ik me af waarom er uberhaupt zoveel beloftes worden gemaakt.
Over een paar maandjes is er weer een Swsoft summit in Herndon, VI, USA , leuk en leerzaam en de devs en directie van Swsoft is er ook

De beloftes worden gemaakt op basis van een concept dat staat als een huis. Als je daarentegen onze kennis wilt testen of twijfelt aan een en ander, kom eens langs of bel me eens; nummer tracken en dergelijke gaat men ook goed af merkte ik, dus moet geen probleem zijn. Als er zoveel geneuzeld zou worden over terechte zaken, was er allang actie ondernomen. Issues die wij met expand hebben, worden in ieder geval direct aangekaart bij SWsoft en daaromtrent ondervinden wij geen problemen met betrekking tot communicatie dan wel aangedragen oplossingen en/of fixes. Ook responsetijd is prima te noemen. Tot ik overigens ergens het tegendeel heb gelezen, ga ik er nog vanuit dat expand niets te maken heeft met het remote aansturen van JVMs (lees: buggy zijn van tomcat icm expand is peren en appels verhaal) of iets van dien aard. Lijkt mij kant noch wal slaan, maar daar neem ik persoonlijke credits voor en ik laat mij graag het tegendeel bewijzen op kantoor (of hier

) door de mensen die zich daarmee bezighouden.
Overigens wachten we ook weer op de JavaOne in San Francisco, Lotusphere in Orlando.. 't Is altijd feest..