[Webhosting] Hoe kan dit winstgevend zijn?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 12.309 views sinds 30-01-2008

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

Stewie!

Keen must die!

Weet je wat het is Wolkje? Het is al vaker in dit topic geroepen: dit soort praat komt al jaren voorbij en keer op keer gaat het fout, brengt de branche in zeer slecht daglicht.
Misschien valt het niet op, maar dat soort toko's zie je dus dagelijks voorbij komen. Jaartje later gaat alles een toontje lager :/

Eerst techniek, dan marketing :)
wolkje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:51:
[...]
alleen bij medewerkers van concurrenten lijkt het te ontbreken.
Geen idee wie je bedoelt, maar hostingart is niet bepaald een concurrent, ze zitten in een heel andere markt (webhosting).

[ Voor 53% gewijzigd door Stewie! op 29-11-2007 14:08 ]

Anoniem: 214834

Precies. Duik eerst eens in de techniek en krijg deze onder de knie alvorens jezelf
het label hosting provider op te plakken en te vertrouwen op de techniek van anderen.

Hoeveel 1 persoon danwel meer persoons hosters hebben we niet zien komen en gaan?

Met zaken als plesk en control panels kan iedere gek tegenwoordig zichzelf hostingbedrijf
noemen en smijten met de kreten die de software verkopers op de virtuele doos zetten.

Schaalbaar, failsafe, redundant yada yada yada, en we zien veel te vaak dat ook die
beloften niet waar te maken zijn.

Ik vraag me af hoeveel van deze hosters binnen redelijke tijd een server kunnen
configureren welke doet wat ze nu met plesk e.d. doen zonder deze hulpmiddelen.

Grote woorden op een website over datacentra, ups oplossingen etc. etc. en uiteindelijk
huren ze gewoon een doosje bij een van de grotere aanbieders en hopen dat zij de
beloofde service krijgen als er iets mis gaat. Vandaar ook vaak de disclaimers dat
bij storingen buiten de macht van niet te reclameren is door de klanten.

Van 'out-of-the-box oplossing met ondersteuning van de leverancier' krijg ik alleen maar jeuk!

Probeer eens een foundry (erg groot stuk ijzer) out of the box met ondersteuning
te laten doen wat volgens de specs mogelijk moet zijn *pfew* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeriuM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 08:51
Ik volg deze topic al een geruime tijd en mijn interesse werd eigenlijk steeds groter. Het leek me een goed idee om een e-mail te sturen aan de heren van Hosting-Art met daarin een aantal vragen en mogelijke opties.

Ik typ een uitgebreide, duidelijke e-mail en klik vervolgens op verzenden. Wat krijg ik terug?

Van: helpdesk@hosting-art.nl
Aan: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Datum: 11/30/2007 10:14
Onderwerp: Re: Hosting

Message must be in plain text format.

Nu ga ik toch ernstig twijfelen aan de professionaliteit van desbetreffende mensen! Ik heb in de e-mail nimmer gebruikt gemaakt van enige opmaak (dik gedrukte etc), HTML of andere mogelijkheden. Enkel heb ik gebruik gemaakt van de enter toets, het komma teken en de punt.

Hierdoor is mijn interesse tot het nul-punt gedaald, mochten zij mij nog willen interesseren dan verwacht ik toch wel een tóp service of idee vanaf hun kant.

[ Voor 4% gewijzigd door XeriuM op 30-11-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
XeriuM schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:18:
Ik volg deze topic al een geruime tijd en mijn interesse werd eigenlijk steeds groter. Het leek me een goed idee om een e-mail te sturen aan de heren van Hosting-Art met daarin een aantal vragen en mogelijke opties.

Ik typ een uitgebreide, duidelijke e-mail en klik vervolgens op verzenden. Wat krijg ik terug?

Nu ga ik toch ernstig twijfelen aan de professionaliteit van desbetreffende mensen! Ik heb in de e-mail nimmer gebruikt gemaakt van enige opmaak (dik gedrukte etc), HTML of andere mogelijkheden. Enkel heb ik gebruik gemaakt van de enter toets, het komma teken en de punt.

Hierdoor is mijn interesse tot het nul-punt gedaald, mochten zij mij nog willen interesseren dan verwacht ik toch wel een tóp service of idee vanaf hun kant.
Ik had hetzelfde, erg onprofessioneel dit. Ik heb extra moeite moeten doen om toch mijn vraag te kunnen stellen, deze werden na enige tijd beantwoord. Daarop heb ik nog een aantal vragen gesteld en nooit meer wat van gehoord.
Nee lekkere service...

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
XeriuM schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:18:

Inderdaad niet erg netjes, maar het gaat om de content-type header die door de mail client mee gestuurd wordt, niet of jij HTML opmaak gebruikt hebt bij het versturen.

Bij veel mailclients moet je expliciet aangeven dat je mail wil versturen in plain text en standaard wordt HTML gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Eijkb

Zo.

En helpdesk@hosting-art.nl zal waarschijnlijk in een of ander ticketsysteem terecht komen welke dit niet ondersteunt. Wij hebben al diverse ticket oplossingen geprobeerd en de meeste hebben wel problemen met allerhande soorten headers :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 18:01

DataGhost

iPL dev

Sorry, maar ik ken geen enkele consumentenmailclient die standaard mails enkel in html verstuurt zonder text/plain deel. Zelfs hotmail en gmail sturen het bericht in plaintext mee. Het lijkt me dan ook verstandig het ticketsysteem of wat er ook achter hangt aan te passen, aangezien het gros van de mensen outlook (express) of webmail gebruiken, die bijna allemaal een html-deel meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smesjz schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:30:
[...]
Inderdaad niet erg netjes, maar het gaat om de content-type header die door de mail client mee gestuurd wordt, niet of jij HTML opmaak gebruikt hebt bij het versturen.
Het gaat er om dat een bedrijf wat klanten zoekt niet met een of andere vage
content-type check moet werken. Het is common knowledge dat een groot
deel van de mensheid html email verstuurt en deze dan botweg weigeren is
dom. Laten ze dan ook de eigen subject headers eens van utf-8 junk ontdoen...

Wederom een teken dat de technische kennis bij hosting-art uit het door mij
al eerder aangehaalde 'slogans van dozen lezen en doorverkopen' lijkt te bestaan.

p.s. http://www.artofhosting.org/thepractice/artofharvesting/ _/-\o_

Planning the harvest starts with and follows the design process.

A clear purpose and some success-criteria for the process or the harvest itself
will add clarity and direction. What you harvest is determined by what you sow.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 214834 op 30-11-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
DataGhost schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:56:
Sorry, maar ik ken geen enkele consumentenmailclient die standaard mails enkel in html verstuurt zonder text/plain deel. Zelfs hotmail en gmail sturen het bericht in plaintext mee. Het lijkt me dan ook verstandig het ticketsysteem of wat er ook achter hangt aan te passen, aangezien het gros van de mensen outlook (express) of webmail gebruiken, die bijna allemaal een html-deel meesturen.
Dat vind ik helemaal erg, die multipart onzin waarbij zowel plain-text als HTML wordt verstuurd in 1 mail.

Met Lotus Notes 6 is het wisselen tussen HTML en plain-text niet zo snel gedaan, maar dat is het punt niet. Ik meen dat Thunderbird ook alleen maar HTML stuurt en niet geen multipart, maar ik kan me vergissen.

Het had Hosting-Art gesierd als ze een ander ticket-systeem hadden gebruikt die ook met HTML mail kan omgaan, de huidige keuze pakt niet zo handig uit.

Maar wat een gezeur van die mensen die opeens geen interesse meer hebben in de producten van Hosting-Art omdat toevallig zo'n ticketing systeem de mail weigert. Tsja, het is vervelend maar om daar alles van af te laten hangen?
Ze hebben toch ook een forum waar vragen geplaatst kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeriuM
Het direct in contact komen met hun wordt op deze manier héél moeilijk, laat staan als ik straks problemen heb en hun servicedesk mail. Als ik dan een e-mail krijg met "Wij accepteren alleen plain-text mails" dan word ik agressief en stamp ik alles in elkaar... opzich dus best verstandig dat ik nú al van de koop af zie.

Edit: Quote weggehaald

[ Voor 61% gewijzigd door XeriuM op 30-11-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 08:47
helpdesk-at-hosting-art.nl komt inderdaad uit in een ticket system die wij in gebruik hebben. Deze accepteert enkel plain text emails zodat deze verwerkt kunnen worden in overzichten in het systeem. Excuses voor het ongemak.

Als alternatief heeft Hosting Art support-at-hosting-art.nl of info-at-hosting-art.nl. Daar kan je je vragen stellen aangaande het pakket of de technische details. Ook kan je gebruik maken van de contact pagina op de website: http://www.hosting-art.nl/faces/contact.jsp. Klanten hebben ook de mogelijkheid om via hun console contact op te nemen met de helpdesk.

We zijn momenteel op zoek naar een beter alternatief om dit ticket system te vervangen. Tips zijn altijd welkom nu ik me blijk te bevinden op GoT ;) .

edit: de adressen wat beveiligd tegen searchbots

[ Voor 5% gewijzigd door Goldme op 03-12-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Eijkb

Zo.

Mbt tips: We hebben alle grote ticketsystemen al gehad en blijven problemen ondervinden met diverse emails. Al dan niet plaintext / HTML. 98% komt inmiddels wel door, de overige 2% heeft zulke "vreemde" headers / opbouw dat het niet opgepakt wordt. Wel veel custom werk, dus niet 1,2,3 aan te geven welk pakket en/of hoe te installeren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeriuM
Heb alsnog een reactie gehad op mijn e-mail, we wachten dus nog even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Email niet voor een ticket systeem gebruiken, standaard ticket systeem via
website als de manier om contact te zoeken promoten, goed email scannen
en lezen welke nog wel binnenkomt. Desnoods een standaard reply dat er zo
veel mogelijk van het online ticket systeem gebruikt gemaakt dient te worden
voor de helldesk/support vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:40
wolkje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:19:
[...]

Dat snap ik wel. De antwoorden zijn nog niet gegeven en wel interessant voor jullie. Mijn punt was echter dat de reactie die jij plaatste, niets toevoegde ;)

En tja, spindoctor antwoorden, zo zou ik ze niet willen noemen. Maar het feit blijft dat Kim een managementfunctie heeft en geen technische. We zullen het dus moeten doen met haar kennis van zaken. Dat per definitie af doen als spindoctor antwoorden vind ik een beetje té. :) We moeten gewoon geduld hebben.
Beetje offtopic misschien maar omdat Kim zelf niet reageerd hierop. Ik vind het wat vreemd overkomen. Is geen aanval op je Wolkje, begrijp me niet verkeerd-> ....We zullen het dus moeten doen met ZIJN kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232247

Dit is nou juist waar al meerdere vragen over gesteld zijn en waar nog steeds
geen bevredigende antwoorden op zijn gekomen. Vooralsnog lijkt het er op dat
e.e.a. op niet super stabiele en betrouwbare/schaalbare platforms draait maar
zoals Kim al zei op een 'out of the box' oplossing. Als mensen vragen wat dan
het platform is zou ik er als de kippen bij zijn om een goed antwoord te geven.
Tot nu toe lees ik alleen maar spindoctor antwoorden.
Waarom toch al die suggestieve opmerkingen?
1) waar baseer je op dat eea niet super stabiel zou zijn?
2) platform is schaalbaar, geen reden aan te nemen dat het niet zo is..
3) volgens mij ging 'out-of-the-box' om de huidige Tomcat-oplossing waar we een alternatief voor aan het zoeken zijn.
Het direct in contact komen met hun wordt op deze manier héél moeilijk, laat staan als ik straks problemen heb en hun servicedesk mail. Als ik dan een e-mail krijg met "Wij accepteren alleen plain-text mails" dan word ik agressief en stamp ik alles in elkaar... opzich dus best verstandig dat ik nú al van de koop af zie.
De beller is sneller zeg ik altijd maar (en volgens mij telefonisch niet onbereikbaar geweest). Daarnaast is de inrichting van het ticketsysteem nog niet optimaal, voor zover die systemen überhaupt optimaal in de markt zijn, maar staat op de lijst. Tot die tijd zijn er genoeg snelle wegen om ons te vinden.

Enerzijds is dit ook in mijn ogen een minder glansrijk puntje dat geregeld moet worden, anderzijds vind ik het gezien de (gedane) taken écht minder belangrijk (en lees dit nu niet als 'wij vinden service niet belangrijk' :s). Tóp service kan je verwachten van ons. Wat van de ideeën wordt gevonden, laat ik aan jullie over.
En dan komt er gisteravond zo'n reactie waaruit blijkt dat de gecertificeerde supertech-directeur weinig verstand heeft van de architectuur (de master gelijk stellen aan heel expand), dan vraag ik me af waarom er uberhaupt zoveel beloftes worden gemaakt.

Over een paar maandjes is er weer een Swsoft summit in Herndon, VI, USA , leuk en leerzaam en de devs en directie van Swsoft is er ook ;)
De beloftes worden gemaakt op basis van een concept dat staat als een huis. Als je daarentegen onze kennis wilt testen of twijfelt aan een en ander, kom eens langs of bel me eens; nummer tracken en dergelijke gaat men ook goed af merkte ik, dus moet geen probleem zijn. Als er zoveel geneuzeld zou worden over terechte zaken, was er allang actie ondernomen. Issues die wij met expand hebben, worden in ieder geval direct aangekaart bij SWsoft en daaromtrent ondervinden wij geen problemen met betrekking tot communicatie dan wel aangedragen oplossingen en/of fixes. Ook responsetijd is prima te noemen. Tot ik overigens ergens het tegendeel heb gelezen, ga ik er nog vanuit dat expand niets te maken heeft met het remote aansturen van JVMs (lees: buggy zijn van tomcat icm expand is peren en appels verhaal) of iets van dien aard. Lijkt mij kant noch wal slaan, maar daar neem ik persoonlijke credits voor en ik laat mij graag het tegendeel bewijzen op kantoor (of hier :) ) door de mensen die zich daarmee bezighouden.

Overigens wachten we ook weer op de JavaOne in San Francisco, Lotusphere in Orlando.. 't Is altijd feest.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232247

Beetje offtopic misschien maar omdat Kim zelf niet reageerd hierop. Ik vind het wat vreemd overkomen. Is geen aanval op je Wolkje, begrijp me niet verkeerd-> ....We zullen het dus moeten doen met ZIJN kennis van zaken.
Heel erg off-topic inderaad, maar goed, van het mannelijke geslacht, niet Koreaans en geen banden met Scandinavië :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeriuM
Naar aanleiding van uw mailtje van afgelopen week, heb ik het intern even doorgenomen. Helaas is het niet mogelijk om dit voor u te doen. Het uitgeven van een proefaccount neemt heel erg veel maatwerk met zich mee.
De e-mail die ik vandaag kreeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dan krijg maar ongezien de ***** :X

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 03-12-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
XeriuM schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:36:
[...]

Een ADSL abbonement of bijv. een verzekering kan je toch ook niet zo maar op proef nemen? Als het je niet bevalt, zit je er een jaar aan vast en kan je daarna per maand/jaar opzeggen of net wat er in je contract staat.
Daar zeurt toch ook niemand over? Maar als het bevalt ben je voor 150/199 klaar als het aan hosting-art ligt.

Je overtrokken reactie op het antwoord van Hosting-Art vind ik maar sneu.

Maar het argument dat het opzetten van een proef-account veel maatwerk is, verbaast mij een beetje. Juist dat soort zaken moet je makkelijk kunnen automatiseren om kosten te drukken, want op maatwerk ga je alleen maar verlies maken omdat je dat toch niet kan factureren.

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 03-12-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Beetje bot niet? Een bedrijf wat zich in de markt zet met 1 aanbieding en 1 pakket
voor levenslang domein en hosting tegen een laag bedrag vragen om een proef account
is natuurlijk onzin. Met dat soort vragen moet je zijn bij de hosters die nu juist maatwerk
en echte service leveren waar je natuurlijk wel meer gaat betalen.

p.s. Nee ik ben niet opeens een fan van hosting-art geworden maar 'ongezien de ***** '
is niet netjes, niet lief en niet gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Wat zou je willen testen precies? Welke settings en extensies Php heeft? Vraag dan naar een phpinfo file. De netwerksnelheid? Vraag dan naar een 100MB testfile. De performance? Check een aantal willekeurige site's door hun gehost. Waarvoor is een testaccount nodig?
Hoewel een gratis testaccount zeker een leuke manier van kennismaken is kan ik mij wel een beetje voorstellen dat dit niet wordt aangeboden.

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 03-12-2007 23:41 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56
Er gebeuren teveel dingen in dit topic waar mensen toch over vallen. Veel meldingen zijn valide, andere weer sam-sam en een beetje hoe je pet staat.

Ik sluit het topic voor nu, kan het om de paar reacties weer doorlezen en dat hoeft niet nodig te zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.