[Webhosting] Hoe kan dit winstgevend zijn?

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 12.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:13
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:32:
[...]
Er is inmiddels al veel geupload naar onze server en er wordt volop...
Hele server. nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214834

Het begint steeds leuker te worden. Kimmie Hohoo is
trouwens best wel stil :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
jep schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:47:
[...]

De grootste nederlandse registrars zijn geen ICANN registrars omdat dat onhaalbaar is, maar jullie regelen het wel even? Ik geloof er allemaal niets van.
Agree with you... volgens mij is dit totaal niet haalbaar, daar gaat echt wel een paar maanden tot wellicht een jaar overheen voor dat zoiets rond is.

En bij Denic vind ik jullie ook niet terug: http://www.denic.de/de/de...tgliederliste/country.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 22:07
hulseman schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:41:
Server: hostingart.nl
Address: 82.94.179.115
Zelfde IP als reijs.org :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:28:
[...]

Als er iets gebeurt, zijn wij in beginsel verplicht klanten elders onder te brengen en in ieder geval voor wat betreft de domeinnamen.
In beginsel klinkt goed, net zoals bij een faillissement de schuldeisers ook
op volgorde van belangrijkheid worden afgehandeld door de curator zullen
de klanten in beeindsel (scuse the pun) gewoon pech hebben denk ik...

Zoals al eerder gezegd zullen er niet veel providers zijn die na dit gelezen
te hebben, tegen de tijd dat hosting-fart voorbij is, veel behoefte voelen om
de arme klanten over te nemen en de ellende op te dweilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232247

Hele server. nuff said.
Eén mailing die logischerwijs niet vanaf onze server is verstuurd, omdat wij geen marketingtools hebben en het gaat deze kant op? Jammer.

Een opmerking die overigens gewoonweg niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHeijnen
Ik kan mezelf X GB webruimte voor een eenmalig bedrag nog wel voorstellen, maar dat woordje onbeperkt zit mij dwars, vooral ook omdat er nergens een fair use policy staat. Betekend dat dus als het straks een groot succes is, en iedereen zit maar te uploaden, te downloaden en te sharen (want dat is wel waar het straks voor gebruikt gaat worden), mijn website voor mijn klanten slecht of langzaam bereikbaar is?? Want dan is zoiets totaal niet intressant voor de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals al eerder gezegd zullen er niet veel providers zijn die na dit gelezen
te hebben, tegen de tijd dat hosting-fart voorbij is, veel behoefte voelen om
de arme klanten over te nemen en de ellende op te dweilen...
Gelukkig krijgen we alleen maar meer positieve reacties. Kennelijk is er dan toch iets mis met de huidige markt.

Jammer van de beschuldigingen en beledigingen aan ons adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-07 21:07
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:32:
[...]

Inderdaad, was ik even vergeten te vermelden: 600 / 10000 + 3,60 = 3,66 per jaar
Je wilt beweren dat je al 10000 nl domeinnamen hebt?

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen marketingtools? Kimmie toch, als ik naar de website van swsoft kijk
kan je toch echt via het plesk control panel een mailman lijstje aanmaken.
Da's meer dan genoeg om onsmakelijke spam te versturen.
Desnoods via webmin en anders schijnt outlook ook een perfecte tool te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierce schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:54:
[...]

Je wilt beweren dat je al 10000 nl domeinnamen hebt?
Da's zijn natte droom van afgelopen nacht. Logisch toch dat
heel Nederland en masse overstapt van betrouwbare spelers,
in de hostingmarkt en in zee gaat met een paar shared hosting
boxes met wel 4Gb voor 250+ klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan mezelf X GB webruimte voor een eenmalig bedrag nog wel voorstellen, maar dat woordje onbeperkt zit mij dwars, vooral ook omdat er nergens een fair policy staat. Betekend dat dus als het straks een groot succes is, en iedereen zit maar te uploaden, te downloaden en te sharen (want dat is wel waar het straks voor gebruikt gaat worden), mijn website voor mijn klanten slecht of langzaam bereikbaar is?? Want dan is zoiets totaal niet intressant voor de zakelijke markt.
Nee, wij zijn er voor de massa. De massa die graag hun familiefoto's online wil hebben, die een bedrijf runt en patches beschikbaar wil stellen en 200 mailboxen via IMAP benaderbaar wil hebben, die krijgen alle voorrang en ruimte. Dát is waar wij absoluut voor staan!

Door onze dienst trekken we, zoals wij weten, ongetwijfeld uploaders en shareders van content aan. Afhankelijk van de aard van die content, doen wij er alles aan om ook die snel te houden, maar waar noodzakelijk zal een dergelijke site als eerste een dedicated bandbreedte krijgen.

Zoals eerder over gediscussieerd, bieden wij wel onbeperkt dataverkeer, maar geen bandbreedte. Daarin zullen wij ons moeten bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 15:53

jep

Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:49:
[...]

Eén mailing die logischerwijs niet vanaf onze server is verstuurd, omdat wij geen marketingtools hebben en het gaat deze kant op? Jammer.

Een opmerking die overigens gewoonweg niet juist is.
Ik denk dat je niet begrijpt waar het om gaat. Je verzend SPAM naar vrijwel (of helemaal) alle nederlandse ISP's. Dat is ongewenst, maar in deze vorm bovendien bij wet verboden.

Daarover zijn op internet inmiddels veel discussies gestart en veel klachten richting spamcop en dergelijke instanties.

Dan vraag ik me echt af hoe je dat recht gaat praten. Op internet is spammen 'not done', maar als zelfs ISP's (of bedrijfjes in oprichting die zich als ISP uitgeven) daar al aan gaan branden, dan is het einde helemaal zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
zoetericky schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:52:
Ik kan mezelf X GB webruimte voor een eenmalig bedrag nog wel voorstellen, maar dat woordje onbeperkt zit mij dwars, vooral ook omdat er nergens een fair use policy staat. Betekend dat dus als het straks een groot succes is, en iedereen zit maar te uploaden, te downloaden en te sharen (want dat is wel waar het straks voor gebruikt gaat worden), mijn website voor mijn klanten slecht of langzaam bereikbaar is?? Want dan is zoiets totaal niet intressant voor de zakelijke markt.
Als jij dit overweegt voor jouw klanten ben je nogal naief bezig denk ik, aangezien je zelf al uitlegt wat 'r zal gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jij dit overweegt voor jouw klanten ben je nogal naief bezig denk ik, aangezien je zelf al uitlegt wat 'r zal gebeuren ;)
Nee hoor. 99% van de klanten zullen we heel erg gelukkig maken. 1% zal minder gelukkig zijn en vantevoren al doorhebben dat ze de stap naar ons niet zouden moeten wagen. Dat zijn de naïevelingen naar mijn idee.

Dat lijkt me een eerlijk en fair antwoord. Wij zitten er dus niet op te wachten dat wij bijvoorbeeld You-Tube's architectuur gaan overnemen, maar andersom net zo lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHeijnen
Punica- schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:58:
[...]

Heb niet gezegd dat ik iets overweeg, vroeg het me gewoon af hoe ze hier tegenover staan, misschien wel intressant op het moment dat je een SLA afsluit, ben dan ook wel bereid er meer dan 150 euro voor te betalen.

Ik vind het nog steeds briljant klinken allemaal, en het lijkt ook allemaal goed onderbouwd. De enige reden waarom ik er niet instap is omdat k te bang ben dat het straks gewoon ten onder gaat aan het eigen succes.

Ik denk dat hyves wel bij jullie wilt komen hosten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen marketingtools? Kimmie toch, als ik naar de website van swsoft kijk
kan je toch echt via het plesk control panel een mailman lijstje aanmaken.
Da's meer dan genoeg om onsmakelijke spam te versturen.
Desnoods via webmin en anders schijnt outlook ook een perfecte tool te zijn ;)
Ja, die films staan, keurig gekocht en om onze klanten te ondersteunen, ook op ons forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat hyves wel bij jullie wilt komen hosten :9
Hyves wil alleen nog maar groene stroom geloof ik :) (aan de 100 kasten in het inmiddels beroemde datacenter te merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:57:
[...]

200 mailboxen via IMAP benaderbaar wil hebben, die krijgen alle voorrang en ruimte. Dát is waar wij absoluut voor staan!
En dat gaan jullie op een shared doos met 250+ klanten doen? Heb je
enig idee wat een behoorlijk functionerende imap server doet op het
moment dat je probeert 200 (or 20 for that matter) mailboxen te gebruiken
per klant met jouw eerder genoemde 250+ klanten op een server?

Je kunt gewoon niet de benodigde hardware inzetten voor die 199 euro
per jaar welke nodig is om deze klanten te geven wat ze zouden willen.

Je kunt alleen maar hopen dat veel kleine websites klant worden, net
zoals strato en andere grote hostingboeren doen, en daar de winst
uit halen.

Heb je enig idee van hosting en schaalbaarheid, van de tekortkomingen
van psa/plesk en hoe courier omgaat met veel mailboxen/folders/search en selects?
Door onze dienst trekken we, zoals wij weten, ongetwijfeld uploaders en shareders van content aan.
[zeur]
Oke, 'uploaders' kan ik nog als Nederlands/Engels aanvaarden maar 'shareders' kan echt niet
[/zeur]
Zoals eerder over gediscussieerd, bieden wij wel onbeperkt dataverkeer, maar geen bandbreedte. Daarin zullen wij ons moeten bewijzen.
Vertel eens hoeveel bandbreedte jullie momenteel afnemen en wat de verwachte
groeicurve zal zijn? Ik ben echt benieuwd wat klanten kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:26:
[...]

.nl kost 0,90 per kwartaal = 3,60 per jaar

Op een quad-core Xeon 2Ghz per core en 4GB Ram (8Gb op gecentraliseerde mail servers vanwege spamfilter (voel de ironie :S)) vallen vele malen meer klanten te draaien dan 250.
Qua stille klanten kan je er veel meer draaien, maar als je met 10.000 domeinen 40 super-grootgebruikers hebt ( die jullie dus belonen met een eigen quad-core xeon ) dan heb je opeens 41 servers staan dus zit je al op minder dan 250 klanten per server gemiddeld. En dat wordt alleen maar erger als je het niet helemaal acceptabel vindt dat er "stille" 9.960 domeinen op 1 server draaien.

Voorbeeldje ( ik ken de sitegegevens niet etc dus zal vast wel onzin praten, maar even ter mijner indicatie ) inkoopacties.net is afaik van laupro, dit was een perfecte site geweest volgens jullie doelstellingen zoals ik die lees, in het begin was het klein en het is gegroeid.
En voor laupro was het imho ook een vraag van welke hosting moet ik nemen. Als er geen goede inkoopacties zijn dan is het een slapende site. En dan is het zonde om een hosting van 100 euro per maand te nemen. Plaats er iemand een chinese ipod-killer voor 20 euro, dan is waarschijnlijk een hosting van 500 euro voor die maand nog wel makkelijk te doen.
En ondertussen is het uitgegroeid naar een nette site ( waar ik gok dat hij dedicated draait )
Dus precies het soort sites waar ik het idee heb dat jullie je op richten.

Maaaar, als ik jullie reacties zo lees, dan zou ik als laupro toch niet echt vrolijk worden als ik iets wil opstarten wat riskant is, want als het te veel data genereerd ( mijn site wordt groter en een succes, joepie ) dan wordt ik opeens benaderd of ik niet een limiet wil hebben op mijn site ( het was toch onbeperkt ? ). Er wordt rustig gezegd dat er makkelijk meer als 250 klanten op 1 server kunnen, maar in de algemene voorwaarden staat dat ik kan afgesloten als ik te zware toepasingen draai en als het nodig is dan wordt mijn website naar een eigen dedicated server verplaatst.

Dus als ik iets bedenk ( bijv inkoopacties.net ) wat succesvol blijkt te zijn, dan sta ik of gedeeld met nog min. 250 klanten op 1 server ( traagheid etc ) of ik wordt weggekickt omdat mijn site te zwaar is ( algemene voorwaarden ) of ik krijg een eigen dedicated server ( yippee yeah ).

De 1e paar jaar denk ik nog wel dat dit goed gaat, maar als ik nu een contract sluit, over 5 jaar pas een succesvolle website gelanceerd krijg, zijn jullie dan geinteresseerd om een extra investering in mij te doen terwijl jullie weten dat jullie er qua mijn geld niets extras uitkrijgen, of wordt ik een te zware belasting en kan ik kiezen tussen ander contract of oprotten of trage website?

@LauPro, sorry dat ik jouw naam hierin noem, maar jij bent imho een goed voorbeeld van een goed idee wat nu goed uitgewerkt is, de precieze gegevens zullen waarschijnlijk niet kloppen, maar ik hoop wel dat mijn voorbeeld duidelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 21-11-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:07:
[...]

Hyves wil alleen nog maar groene stroom geloof ik :) (aan de 100 kasten in het inmiddels beroemde datacenter te merken)
Berucht was het toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierce schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:29:
[...]

Nee, jullie raken de verkeerde snaar. Jullie soort bedrijven geven de hostingbranche een slechte naam door produkten en diensten aan te bieden die jullie niet kunnen waarmaken. Het enige wat het oplevert zijn ontvreden klanten. En het andere feit blijft dat jullie spam versturen.

En zoals jullie zelf al zeggen:

[...]

"Normaal gebruik", mooie term he? Maar ja, "normaal gebruik" en onbeperkt gaan ook niet samen.
Daarmee geven jullie zelf al een dat het eigenlijk niet kan. Misschien moeten jullie maar stoppen met reageren, want jullie beginnen jezelf steeds meer tegen te spreken.
toon volledige bericht
"Jullie soort" vind ik beledigend overkomen. Wij doen ons best voor onze klanten en staan ze allemaal te woord. Wij proberen de hostingbranche zelfs voor een groter publiek benaderbaar te maken en de enige reden waarom ik niet meer zou reageren, is omdat er nu alleen nog maar gal gespuit wordt.

En wij spreken onszelf niet tegen. Wij bieden onbeperkt dataverkeer en opslag en kunnen dat nu voor iedereen nog met een hoge snelheid en verwachten dat te kunnen blijven doen. Zelfs voor de heer in kwestie die zijn hele Microsoft-collectie, pirated edition, zonder goedkeuring, en warez, ook zonder goedkeuring, heeft geupload. Dit zijn in ieder geval de heren die het mogelijk verpesten qua snelheid, zeker als ze zelf beschikken over een Gbit upload, niet wij.

Dit soort praktijken bannen wij overigens ook niet meteen. Wij waarschuwen, waarschuwen nogmaals en uiteindelijk worden de illegale praktijken door ons gestopt. En nee, daarbij wordt niets gestopt binnen het pakket (en ook niet de domeinregistratie) wat wél legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maaaar, als ik jullie reacties zo lees, dan zou ik als laupro toch niet echt vrolijk worden als ik iets wil opstarten wat riskant is, want als het te veel data genereerd ( mijn site wordt groter en een succes, joepie ) dan wordt ik opeens benaderd of ik niet een limiet wil hebben op mijn site ( het was toch onbeperkt ? ). Er wordt rustig gezegd dat er makkelijk meer als 250 klanten op 1 server kunnen, maar in de algemene voorwaarden staat dat ik kan afgesloten als ik te zware toepasingen draai en als het nodig is dan wordt mijn website naar een eigen dedicated server verplaatst.
Slechte reacties op ons product willen we niet en zullen we dus ook niet op die wijze in de hand werpen. En onze klanten laten we keurig groot worden, tot ze het zelf te risicovol vinden en weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het handig als bepaalde personen stoppen met zwarte pieten. Ik neem ook niet alles voor zoete koek aan maar het heeft geen zin om op elk klein puntje te gaan zitten zeuren (NOFI). De spam mail is imho wel erg fout maar ja....

Ik heb nog 2 vragen :).
- Is een SSH login mogelijk?
- Waar staan de servers (kan dat ik eroverheen gelezen heb hoewel ik heel de thread al volg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 20:31
Eigenlijk zou ik hiet niet op moeten reageren....
Maar na wat eigen "onderzoek" wil ik 2 puntjes kwijt

1. http://networking.ringofsaturn.com/Tools/probe.php
2. 12TB in RAID op een NAS? Daar gaat je performance...
12TB in RAID en dan stiekem toch een nette oplossing? Wat bieden jullie aan salaris en ik wil wel wat gear kwijt kunnen in mijn leasebak ;)

Mocht je het niet eens zijn met mijn mening, jammer, stuur me maar een mail :)

Voor de rest wacht ik rustig af wat er gebeurt, ieder zijn 2 minutes of faim.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Ik vind dit soort reacties eigenlijk nog wat relevanter dan het spamgeneuzel:
tjsah je hebt wel meer prijsvechters, voor een euro per maand kun je al. Maar in 1x een bedrag betalen en dan eeuwig alles unlimited geloof ik niet zo in, Of je moet continue nieuwe klanten blijven trekken natuurlijk. Dat zal het business model ook wel zijn vermoed ik.
Maar ze vallen met een aantal zaken door de mand.
Wie van ons hosters heeft er ooit een "goede deal" met het SIDN "geregeld"?
Wie regelt er "iets" met de ICANN? RIPE ????
Dat zijn toch allemaal vaste prijzen, vermeld op hun sites!
En waarom duurt dat "regelen" met ICANN dan zo lang? Als ze zonodig lid willen worden, gewoon even die 6.500 dollar dokken en een bankgarantie laten zien van 70.000 en voila!
En unlimited dataverkeer binnen NL dat zal wel gaan, maar internationaal? Al eens subtiel gekeken naar carrier kosten bijvoorbeeld? Voor bijvoorbeeld 10GB/s wereldwijd verkeer betaal je al gauw plm 6.000 euro per maand.

Check this, ze zijn geen NL-IX lid, geen AMS-IX lid, geen ICANN lid, geen RIPE lid.
Ze zijn wel SIDN lid. Geen echt "eigen netwerk" dus, zelfs geen PI space (provider independent), maar gewoon PA space, wat iedereen krijgt die ergens een server huurt.
http://www.webhostingtalk...am-mail-3.html#post912170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:34:
Misschien is het handig als bepaalde personen stoppen met zwarte pieten. Ik neem ook niet alles voor zoete koek aan maar het heeft geen zin om op elk klein puntje te gaan zitten zeuren (NOFI). De spam mail is imho wel erg fout maar ja....

Ik heb nog 2 vragen :).
- Is een SSH login mogelijk?
- Waar staan de servers (kan dat ik eroverheen gelezen heb hoewel ik heel de thread al volg).
1) Mbt de veronderstelde spam: wij nemen alle klachten serieus, was eenmalig en overduidelijk niet gewenst, hoewel alle goede intenties onzer zijde.
2.1) Nog niet (nog in test bij een aantal mensen); hierover binnenkort meer
2.2) Amsterdam Zuidoost, meerdere locaties volgen volgende maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kimoid,

Je kunt er van uit gaan dat er heel wat mensen de komende tijd met argusogen
kijken naar het hosting-art verhaal. Je zult snel ondervinden dat hosting inderdaad
een 'art' is en laten we hopen dat je een echte kunstenaar bent.

Natuurlijk behoudt ik me het recht om als een van de eersten 'told you so' te
roepen als het mis gaat maar zal ook ruiterlijk erkennen dat ik het mis had
als het wel gaat lukken. Voor nu hou ik mijn hart vast en hoop dat ik niet
teveel te doen krijg met null routes de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjsah je hebt wel meer prijsvechters, voor een euro per maand kun je al. Maar in 1x een bedrag betalen en dan eeuwig alles unlimited geloof ik niet zo in, Of je moet continue nieuwe klanten blijven trekken natuurlijk. Dat zal het business model ook wel zijn vermoed ik.
Maar ze vallen met een aantal zaken door de mand.
Wie van ons hosters heeft er ooit een "goede deal" met het SIDN "geregeld"?
Wie regelt er "iets" met de ICANN? RIPE ????
Dat zijn toch allemaal vaste prijzen, vermeld op hun sites!
En waarom duurt dat "regelen" met ICANN dan zo lang? Als ze zonodig lid willen worden, gewoon even die 6.500 dollar dokken en een bankgarantie laten zien van 70.000 en voila!
En unlimited dataverkeer binnen NL dat zal wel gaan, maar internationaal? Al eens subtiel gekeken naar carrier kosten bijvoorbeeld? Voor bijvoorbeeld 10GB/s wereldwijd verkeer betaal je al gauw plm 6.000 euro per maand.
Bankgarantie is al beoordeeld (hoewel de vereiste financial statement iets anders is).

Wij hebben overigens helemaal niets met SIDN geregeld, behalve een contract, en volgens mij is het ook de enige partij waarop we nogal (understatement van het jaar) wat aan te merken hebben met betrekking tot hun systemen en de aansluiting daarop.

EURid doet het een stuk beter in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:26:
[...]

"Jullie soort" vind ik beledigend overkomen. Wij doen ons best voor onze klanten en staan ze allemaal te woord. Wij proberen de hostingbranche zelfs voor een groter publiek benaderbaar te maken en de enige reden waarom ik niet meer zou reageren, is omdat er nu alleen nog maar gal gespuit wordt.

En wij spreken onszelf niet tegen. Wij bieden onbeperkt dataverkeer en opslag en kunnen dat nu voor iedereen nog met een hoge snelheid en verwachten dat te kunnen blijven doen. Zelfs voor de heer in kwestie die zijn hele Microsoft-collectie, pirated edition, zonder goedkeuring, en warez, ook zonder goedkeuring, heeft geupload. Dit zijn in ieder geval de heren die het mogelijk verpesten qua snelheid, zeker als ze zelf beschikken over een Gbit upload, niet wij.

Dit soort praktijken bannen wij overigens ook niet meteen. Wij waarschuwen, waarschuwen nogmaals en uiteindelijk worden de illegale praktijken door ons gestopt. En nee, daarbij wordt niets gestopt binnen het pakket (en ook niet de domeinregistratie) wat wél legaal is.
En toch wensen jullie geen youtube infrastructuur te gaan ondersteunen. Terwijl youtube toch in beginsel 100% legaal en prima voor jullie geschikt is ( onbeperkt ).
Jullie bieden wel onbeperkt aan, maar wensen niet dat mensen hier gebruik van maken??? Als ik nu vanuit mijn zolder kamer een 2e youtube wil opzetten dan kan dit wel bij jullie ( want alles onbeperkt ) maar jullie willen het niet?
Ben benieuwd wat jullie gaan zeggen als sbs straks met zijn nieuwe dienst bij jullie aanklopt om een pilot op te zetten, dan zeggen jullie dat jullie het wel kunnen maar toch niet doen ofzo?

Inderdaad voor de huis tuin en keuken gebruikers die zo af en toe een foto wil uploaden is het mooi, maar er is een reden dat groten zoals gmail / live mail theoretisch grote mailboxen aanbieden maar praktisch ( 10Mb attachments max ) is het al een stuk kleiner.
En als deze groten het al niet eens aandurven, dan kunnen jullie het wel doen?

Maar ok, concrete vraag. Als ik een image hosting service ala xs.to / imageshack wil opzetten bij jullie ( is maar 2 hele simpele php-bestandjes en een zooi ruimte en dataverkeer en lijkt me wel handig voor mezelf en enkele vrienden en GoT en Fok en geenstijl ) kan ik dan bij jullie terecht ?
Backups interesseren me niet zoveel, het is jammer als er na 2 jaar alle plaatjes verloren gaan, maar als iedereen ze weer mag uploaden dan is de schade niet erg.
Downtime interesseert me ook niet zoveel zolang dit maar boven de 99% zit.
Traagheid is ook niet zo'n grote issue zolang het maar redelijk blijft ( ik moet niet de bits die voorbij komen met de hand kunnen tellen )
Ik heb geen commerciele doelstellingen, ik heb alleen behoefte aan onbeperkte schijfruimte en onbeperkt data verkeer.
Zit ik dan bij jullie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk behoudt ik me het recht om als een van de eersten 'told you so' te
roepen als het mis gaat maar zal ook ruiterlijk erkennen dat ik het mis had
als het wel gaat lukken. Voor nu hou ik mijn hart vast en hoop dat ik niet
teveel te doen krijg met null routes de komende tijd :)
Dat gun ik een ieder van harte :)

Maar goed, voor de eerste 10 jaar, zijn de huidig te voorziene kosten in ieder geval al gedekt. Nieuwe diensten komen er over een paar maanden aan en tja.. Time will tell.

De spam waar iedereen over gevallen is, doet niets af aan onze dienst en ons product.

Andere vraag, weleens eerder een hoster gezien met 10 pagina's, al dan niet terecht commentaar en continu reacties van directie, zonder dat onze technische mensen deelnemen op het forum, omdat die hard voor de klant aan het werk zijn?

Al eens eerder een hosting-provider tegengekomen met zulke intenties en voor de start al geaccrediteerd voor Nominet, EURid, DNS.be, SIDN en de rest en vervolgens 5 dagen in Sp!its en Metro.

Hier staat een dienst waar men nog veel van gaat horen en waar niemand snel inhoudelijke klachten over zou kunnen vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:50:
[...]
Hier staat een dienst waar men nog veel van gaat horen en waar niemand snel inhoudelijke klachten over zou kunnen vermelden.
Je hebt zeer zeker gelijk dat we er nog veel van gaan horen :+
Maar dat kan beide kanten opgaan, afhankelijk van jullie werk om de beloftes waar te maken :)

Die advertenties in die gratis krantjes zijn echt niet spannend, dat kan elke pief met wat zakgeld loskrijgen. Vreemder is het dat je eerst gaat adverteren, vervolgens gaat spammen met verwijzingen naar die advertentie, en DAN pas de contracten met de registrars gaat regelen :?

[ Voor 25% gewijzigd door Stewie! op 21-11-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Andere vraag, weleens eerder een hoster gezien met 10 pagina's, al dan niet terecht commentaar en continu reacties van directie, zonder dat onze technische mensen deelnemen op het forum, omdat die hard voor de klant aan het werk zijn?
Mja all due respect, wij zijn min of meer wel je doelgroep, wij nemen andere mensen mee. Als WIJ het interessant vinden en tegen onze buurman zeggen dat jullie een goede hoster zijn nemen ze dat als zoete koek van ons aan (van mij in ieder geval wel) omdat zij weten dat ik weet waar ik over praat.

Het zou me eerder verbazen als jullie je hier af lieten slachten en niet de kans gebruikten om in elke post een gigantisch propaganda verhaal neer te zetten (want dat gebeurd imho dan ook weer iets te veel) :). Maar ik vind het wel goed dat jullie hier de kans geven aan mensen op te reageren en ook de tijd nemen om de minder sympathieke reacties van mensen die nooit je klant zullen worden te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 13:56
Ik weet niet of dit wel zuiver is voor een Europese handelaar. Echter, GoDaddy doet het echter ook voor 3,99/maand. Dit business principe werkt gewoon op statistiek (zoals eerder gezegd). De gemiddelde site is zowat 1-3 jaar actief, daarna wordt de domeinnaam niet meer verlengd omdat de winkel gesloten wordt, opgeslokt door een ander bedrijf, geen interesse of geld etc. etc.

Daarnaast moet je ook de voorwaarden lezen die aan zulke contracten verbonden worden. Als je iewat teveel belast kun je bijna zeker een telefoontje van hun verkoopsdienst verwachten met een aanbieding voor virtual of dedicated servers ofwel wordt er een limiet op gezet of het contract eenzijdig opgezegd.

En het gaat hier over Linux of BSD-based hosting die gewoon statische html en een beetje PHP/MySQL. Zulke servers kunnen letterlijk honderdduizenden requests per dag aan en staan dan nog uit hun neus te eten. start.be draait(de) op 1 server toen ik bij hun hostingbedrijf werkte was dat toen nog een P4 met ~2G RAM en een ~80G IDE drive en heeft zo'n 50,000 page views per dag, hun beheerder was dan ook een Apache goeroe.

IMAP/POP3 ook hetzelfde. Hoeveel mensen kijken hun e-mail meer dan 5 keer per dag na? En hoeveel mensen hebben dan nog meer dan 20MB in hun folder? Een goed geconfigureerde Courier IMAP server met een MySQL backend kan gemakkelijk 10,000 van zulke accounts aan.

Er zijn veel mams-en-paps hosting/design bedrijfjes die een enkele server hebben met een 100->1000 tal accounts met e-mail, web, ... en die leven daar van. Ik denk dat dit ook zo'n bedrijfje is die met minimale overhead een webhosting start. Natuurlijk eens ze groter worden en een eigen datacenter moeten bouwen gaan ze ook wat grotere klanten moeten aantrekken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
[...]Andere vraag, weleens eerder een hoster gezien met 10 pagina's, al dan niet terecht commentaar en continu reacties van directie, zonder dat onze technische mensen deelnemen op het forum, omdat die hard voor de klant aan het werk zijn?

Al eens eerder een hosting-provider tegengekomen met zulke intenties en voor de start al geaccrediteerd voor Nominet, EURid, DNS.be, SIDN en de rest en vervolgens 5 dagen in Sp!its en Metro.
Stomme opmerking misschien maar.. al dat "technische personeel" dat hard voor de klant aan het werk is lijkt me toch een dure grap voor een beginnende hoster. Het is overigens geen uitzondering dat een beginnende zolderkamerhoster altijd over "wij" en "ons personeel" spreekt terwijl die persoon alleen, hooguit met 2 eigenaren werkt.

"Software Art", waar al die centen vandaan moeten komen, lijkt ook nog maar sinds kort te bestaan. Het domein softwareart.nl is op 30 oktober 2006 geregistreerd.. jullie kunnen natuurlijk ook een monsterstart a la Bill Gates hebben gemaakt, misschien is dat het wel.

En tot slot zijn jullie voor zover ik kan zien alleen nog EurID en SIDN lid.

edit: ah ook registrar voor .co.uk (Nominet) inderdaad. Doodzonde van het geld lijkt me ..?

[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 21-11-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 16:35

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

[...]

Dat gun ik een ieder van harte :)

Maar goed, voor de eerste 10 jaar, zijn de huidig te voorziene kosten in ieder geval al gedekt. Nieuwe diensten komen er over een paar maanden aan en tja.. Time will tell.

De spam waar iedereen over gevallen is, doet niets af aan onze dienst en ons product.

toon volledige bericht
En ook na 12x lezen blijf ik kotsneigingen houden.

toch frappant hoe je dat effect weet te creëren

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
piems schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:59:
[...]

En ook na 12x lezen blijf ik kotsneigingen houden.

toch frappant hoe je dat effect weet te creëren
Komt door die gladde praat denk ik. Kan er ook niks aan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

Stewie!

Keen must die!

Guru Evi schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:57:
IMAP/POP3 ook hetzelfde. Hoeveel mensen kijken hun e-mail meer dan 5 keer per dag na? En hoeveel mensen hebben dan nog meer dan 20MB in hun folder?
Het probleem is, ik weet er alles van, dat je voldoende capaciteit moet hebben op de piekuren. Alles kan prima draaien, maar als om 8 uur 's avonds iedereen zijn site checkt en de email ophaalt en het draait bagger, dan is per definitie de hele dienst bagger.
Als alle bezoekers over de hele dag gelijkmatig verspreid waren zou het pas goedkoop zijn. Dan kunnen wij ons serverpark van 450 quadcores inkorten naar 100 servers 7(8)7

Maar goed, daarom zei ik eerder, het is een uitdaging om met Plesk Expand te werken, die staat er niet om bekend goed om te gaan met de server resources :)

[ Voor 10% gewijzigd door Stewie! op 21-11-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
It will indeed
Nee, maar het is wel tekenend. Soms is er een onschuldig bedrijfje wat aan spam doet, onwetendheid etc. Maar 90% van de spam is gewoon doelbewust door de adverteerder zo opgesteld imho. En van een hosting provider mag ik toch wel verwachten dat die weet wat spam is, hoeveel dit aan bandbreedte kost op inet, hoeveel dit aan spamfilters kost, hoeveel klant-irritatie dit opwekt etc, dus mag ik toch van een hosting provider wel beter verwachten en zoniet, wat zegt dit dan over hun produkt...

Nee, inderdaad nog niet eerder een hoster gezien die zo'n marketing campagne ingezet heeft, hulde hiervoor. Maar verwachting van 10.000 klanten in het 1e jaar ( opbrengst 1,5 miljoen ) , investering van 1,5 ton aan apparatuur, dan kan er inderdaad wel een grote marketing campagne vanaf. Als jullie over 3 jaar nog bestaan dan koste de marketing campagne veel geld ( btw, wat ik hoop want ik zit heel erg sterk over 2 sites na te denken, 1e lijkt me wel makkelijk om 1x een domein te bestellen en als ik 65 ben nog steeds hetzelfde domein te hebben zonder kosten / moeite. 2e is vorige vraag van mij ) , bestaan jullie over 3 jaar niet meer dan heb je waarschijnlijk een heel mooi salaris gekregen
Hmmm, scharen jullie email en spam-filters ook onder jullie dienst???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stomme opmerking misschien maar.. al dat "technische personeel" dat hard voor de klant aan het werk is lijkt me toch een dure grap voor een beginnende hoster. Het is overigens geen uitzondering dat een beginnende zolderkamerhoster altijd over "wij" en "ons personeel" spreekt terwijl die persoon alleen, hooguit met 2 eigenaren werkt.
Ten eerste, wij liegen niet: http://www.nominet.org.uk/governance/members/list/

Op de zolder in Hengelo OV slaap ik en omdat onze klanten en de meeste van mijn collega's in de Randstad wonen, zijn wij verhuisd naar Amersfoort zoals eerder aangegeven. Een kopje koffie komen drinken is dan nog steeds een optie.

Voor Erikafoort, waar ik sinds de uitnodiging op zijn verzoek niets meer van heb vernomen, ligt nog immer zijn enveloppe klaar, waar makkelijk een andere ontvanger op kan.

Software Art bestaat sinds vorig jaar, nooit anders beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, maar het is wel tekenend. Soms is er een onschuldig bedrijfje wat aan spam doet, onwetendheid etc. Maar 90% van de spam is gewoon doelbewust door de adverteerder zo opgesteld imho. En van een hosting provider mag ik toch wel verwachten dat die weet wat spam is, hoeveel dit aan bandbreedte kost op inet, hoeveel dit aan spamfilters kost, hoeveel klant-irritatie dit opwekt etc, dus mag ik toch van een hosting provider wel beter verwachten en zoniet, wat zegt dit dan over hun produkt...
Het bevalt mij persoonlijk in ieder geval heel slecht dat er zo over gedacht wordt. Welgemeende persoonlijke excuses mijner zijde aangaande de actie en vanaf morgen wordt dit professioneel opgepakt.

Verder staat het volledig los van het product en indien er fouten zijn gemaakt, zullen daar consequenties (ook intern) aan verbonden worden.

Mbt spamfilters, ja die zitten in onze dienst (spamassasin) en draait op de dedicated mailserver met 8GB Ram. Als het op den duur meer vergt, zullen we daar zoals eerder vermeld meteen zorg voor dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHeijnen
SIDN, DNS.be, EURid zijn nog wel te doen, hier kan bijna elke halve idioot wel lid van worden. Op het moment als je lid bent van ICANN of Denic, dan begint het verhaal pas.

Maargoed, ik kan dus eigenlijk bij jullie voor 150 euro onbeperkt ruimte inkopen. Nougoed, dan begin ik ook een hosting provider met 100MB pakketten voor 10 euro per jaar. En die breng ik dan bij jullie onder. Als ik dan 15 klanten heb, maak ik het eerste jaar al winst :9 Met jullie hulp kan iedereen ineens een webhosting bedrijfje gaan starten. Lijkt me toch niet echt de bedoeling |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoetericky schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:08:
[...]Als ik dan 15 klanten heb, maak ik het eerste jaar al winst :9 Met jullie hulp kan iedereen ineens een webhosting bedrijfje gaan starten. Lijkt me toch niet echt de bedoeling |:(
Zolang geen van hen een domein wil, dat is het puntje waar bij hen het pijnpunt ligt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Guru Evi schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:57:En het gaat hier over Linux of BSD-based hosting die gewoon statische html en een beetje PHP/MySQL. Zulke servers kunnen letterlijk honderdduizenden requests per dag aan en staan dan nog uit hun neus te eten. start.be draait(de) op 1 server toen ik bij hun hostingbedrijf werkte was dat toen nog een P4 met ~2G RAM en een ~80G IDE drive en heeft zo'n 50,000 page views per dag, hun beheerder was dan ook een Apache goeroe.

IMAP/POP3 ook hetzelfde. Hoeveel mensen kijken hun e-mail meer dan 5 keer per dag na? En hoeveel mensen hebben dan nog meer dan 20MB in hun folder? Een goed geconfigureerde Courier IMAP server met een MySQL backend kan gemakkelijk 10,000 van zulke accounts aan.
Ik pak even een willekeurige server van ons: 250.000 queries per uur gemiddeld. Tijdens piekuren worden er bijna 1 miljoen queries per uur gedaan, geen honderdduizenden per dag (was het maar zo). En dan tegelijk nog websites serveren, IMAP afhandelen, email verwerken enz. voor zegge 250 klanten. 1000 klanten op een server gaat je niet lukken, tenzij het HTML only is.

Of je liegt weet ik niet, die feiten kan ik niet nakijken. Ik vind het alleen hoogst verdacht allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:06:
[...]
...
Mbt spamfilters, ja die zitten in onze dienst (spamassasin) en draait op de dedicated mailserver met 8GB Ram. Als het op den duur meer vergt, zullen we daar zoals eerder vermeld meteen zorg voor dragen.
Hmmm, denk dat je me een beetje verkeerd begrepen hebt. Jij hebt het over geen klachten over jullie dienst, ik heb het over wel klachten betreffende jullie spam...

Een mailserver met 8Gb Ram zal volgens mij de 1e tijd geen overlast krijgen van spam. Krijgt hij dit wel gooi er dan gewoon een barracuda tussen is goedkoper dan een 2e server...
eMiz0r schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:13:
[...]

Ik pak even een willekeurige server van ons: 250.000 queries per uur gemiddeld. Tijdens piekuren worden er bijna 1 miljoen queries per uur gedaan, geen honderdduizenden per dag (was het maar zo). En dan tegelijk nog websites serveren, IMAP afhandelen, email verwerken enz. voor zegge 250 klanten. 1000 klanten op een server gaat je niet lukken, tenzij het HTML only is.

Of je liegt weet ik niet, die feiten kan ik niet nakijken. Ik vind het alleen hoogst verdacht allemaal.
En dan pak ik even een willekeurige server van een kennis van mij ( waarvoor ik wel eens wat onderhoud doe ), gemiddelde weekdag van 8:00 tot 9:00 rustig 4 miljoen queries. van 9:00 tot ongeveer 16:00 gemideld 600.000 queries per uur. Van 16:00 tot 18:00 uur verschilt het per dag maar ligt toch tussen de 1miljoen en 3 miljoen querys. Na 18:00 daalt het naar hoegenaamd niets.

Nu mag jij raden voor hoeveel queries deze servers aangeschaft zijn :
a : 5 miljoen per uur.
b : 4 miljoen per uur.
c : <3 miljoen per uur.

Deze servers zijn gewoon aangeschaft om een ochtend piek makkelijk te kunnen weerstaan inclusief een beetje groei ( oftewel a ).
Met een beetje kunstige loadverdeling zouden zij dus in de loop van de dag andere dingen kunnen doen ( dus na 9:00 zouden zij webpagina's kunnen serveren etc ) dus misschien dat zij hier iets mee hopen te kunnen doen ( kunstig loadverdelen ). Maar in de praktijk zie ik dat ''s ochtends en net voor het weggaan het internet/email belast wordt en de rest van de dag doen de mensen niets meer wat enige stress op een systeem veroorzaakt... Dus hoe zij dit willen uitbalanceren lijkt mij een grote vraag.

[ Voor 56% gewijzigd door Gomez12 op 21-11-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHeijnen
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:11:
[...]

Zolang geen van hen een domein wil, dat is het puntje waar bij hen het pijnpunt ligt volgens mij.
Ik kan die domeinen zelf inkopen, die bereken ik dan voor normale domeinnaam tarieven van 10 tot 15 p/j... dat los ik dan zelf wel weer op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
zoetericky schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:08:
[...]Maargoed, ik kan dus eigenlijk bij jullie voor 150 euro onbeperkt ruimte inkopen. Nougoed, dan begin ik ook een hosting provider met 100MB pakketten voor 10 euro per jaar. En die breng ik dan bij jullie onder. Als ik dan 15 klanten heb, maak ik het eerste jaar al winst :9 Met jullie hulp kan iedereen ineens een webhosting bedrijfje gaan starten. Lijkt me toch niet echt de bedoeling |:(
Dat kan je niet alleen bij hen. Er zijn nog een honderdtal hostingbedrijven waar je voor resellerdiensten voor een prikkie terecht zou kunnen.

Voor wat betreft de oprichting van Software Art. Je geeft aan dat dit bedrijf Hosting Art van alle financiele middelen voorziet indien het minder zal gaan en personeel hier vandaan komt. De 1,5 ton investering komt hier ook vandaan zeker? Dan heb je het in het eerste jaar wel enorm goed geboerd (wat natuurlijk niet onmogelijk is). Dat zullen we snel genoeg terug gaan zien in de verplicht te publiceren jaarcijfers bij de KvK denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Die spam zet de toon, creëert een negatieve hype, zegt iets over
de mentaliteit van het bedrijf en schept verwachtingen.

Als je zegt deze startup goed doorgedacht te hebben en dan kiest
voor spam zeg ik dat je een hoop andere zaken ook niet goed
doordacht hebt en dat je huidige business plan op veel punten
zal falen. De grote woorden en het gooien met namen zegt niets
behalve dat er iemand zo gek is om eerst kapitaal in de strijd
te gooien zonder zeker te zijn dat het beoogde rendement ook
gehaald zal worden. Icann en andere accreditaties zouden in
eerste instantie helemaal niet nodig zijn als het produkt goed
is. Een goed product verkoopt zichzelf en genereert inkomen
wat later toegepast kan worden t.b.v. accreditaties etc.

Wat een ander al zei, de grootste providers in Nederland
zijn niet Icann geaccrediteerd en doen dat niet zomaar.

En tenslotte:

It aint what you do, it's how you do it...

Tune in next week..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan die domeinen zelf inkopen, die bereken ik dan voor normale hosting tarieven van 10 tot 15 p/j... dat los ik dan zelf wel weer op 8)7
Het is juist NIET normaal en daarom timmeren wij aan de weg.

Vraag een willekeurige middenstander eens of marges van 200% fatsoenlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Trouwens hier ook bewondering voor je reacties, ondanks het tegengas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHeijnen
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:18:
[...]

Ik zeg niet dat het normaal is, zo zit de markt nu eenmaal in elkaar. Wat denk je dat een winkel verdient aan elke verkochte Diesel of Tommy Hilfiger broek, die marges zijn soms nog wel hoger dan 200%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
[...]
Kijk eens wat een gemiddelde hoster voor extra GB's dataverkeer vraagt, en daarna wat een gevestigde hoster (XS4ALL) hiervoor vraagt. Hier zit ruim 1000 tot 2000% marge op. Zo heel gek is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het bevalt mij persoonlijk in ieder geval heel slecht dat er zo over gedacht wordt. Welgemeende persoonlijke excuses mijner zijde aangaande de actie en vanaf morgen wordt dit professioneel opgepakt.
Dan mogen we minstens een excuus email verwachten waarin ook
aangegeven dat het gebruikte bestand niet meer bestaat en dat
hosting-art zich zal inspannen om zichzelf en haar klanten nu en
in de toekomst nooit meer met spam acties in te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die spam zet de toon, creëert een negatieve hype, zegt iets over
de mentaliteit van het bedrijf en schept verwachtingen.
Fout! Zou iets over verwachtingen kunnen zeggen (ja, da's iets anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan mogen we minsten een excuus email verwachten waarin ook
Hier morgen meer over op een gepaste wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Anoniem: 214834 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:23:
[...]

Dan mogen we minsten een excuus email verwachten waarin ook
Liever geen excuusmail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Vertel me nou niet dat dat ook op een plesk/psa doos draait
want dan ga ik echt huilen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens wat een gemiddelde hoster voor extra GB's dataverkeer vraagt, en daarna wat een gevestigde hoster (XS4ALL) hiervoor vraagt. Hier zit ruim 1000 tot 2000% marge op. Zo heel gek is dat niet.
Veel voorkomend, betekent niet per definitie dat ik het niet raar vind. En zolang de eindgebruiker niet weet dat het anders kan, is het makkelijk geld verdienen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 12:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:11:
[...]

Of iedereen moet het domein van hem "huren", meerdere domeinen aan een "eigen" account mogen wel toegevoegd worden begreep ik....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:23:
[...]

Fout! Zou iets over verwachtingen kunnen zeggen (ja, da's iets anders).
Ehrmm, ik had het al eerder over Nederlands. Laten we die taal
gebruiken en dan schept de bedoelde spam verwachtingen punt(.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:26:
[...]

Veel voorkomend, betekent niet per definitie dat ik het niet raar vind. En zolang de eindgebruiker niet weet dat het anders kan, is het makkelijk geld verdienen inderdaad.
Feit is alleen wel dat XS4ALL al zeer lang bestaat en uitgebreid heeft aangetoond dat het een betrouwbare en stabiele provider is. Dit komt juist door de marges en de mogelijkheid veel te investeren, iets waar een low-budget provider minder ruimte voor heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door eMiz0r op 21-11-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kimoid,

Nog even zeuren, kan je ook compleet quoten zodat ik niet steeds
terug moet gaan om te zien op wie je reageert? Tnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 16:35

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

[...]

Er is ook zoveel onrecht in de wereld!

greenpeace of een ander goed doel niet een betere carriere switch?
je begint een beetje op don quichote te lijken of elke andere roeper in de woestijn.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

eMiz0r schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:29:
Feit is alleen wel dat XS4ALL al zeer lang bestaat en uitgebreid heeft aangetoond dat het een betrouwbare en stabiele provider is.
En een zeer effectieve aanpak van spammende klanten heeft. >:)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 214834 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:35:
Kimoid,

Nog even zeuren, kan je ook compleet quoten zodat ik niet steeds
terug moet gaan om te zien op wie je reageert? Tnx...
offtopic:
Mag ik dan ook even zeuren op jou, dat je van de Enter-toets afblijft? Ik volg dit topic al enige tijd en jouw posts beginnen me te irriteren.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Laatst online: 20-07 13:56
Ik zeg niet dat alle klanten en services op dezelfde server moeten draaien. Maar een goede beheerder kan toch redelijk wat uit zijn server knijpen alvorens het echt merkbaar trager wordt als die bak geoptimaliseerd is voor die specifieke taak.

Als deze verkoper alles op 1 server draait en gebruik maakt van Plesk om het te beheren, dan zal het inderdaad doodgaan na een kleine 500-1000 klanten.

Je mag echter de klantenbestanden niet vergelijken met wat jouw bedrijf specifiek gebruikt. Dat je op GoT zit wil meestal zeggen dat je niet bij een klein bedrijfje werkt met een enkele site en 5 mailboxen zonder interne IT beheerder.

Echter in de (europese) hostingwereld zijn 95% van de klanten wel zo'n kleine bedrijfjes. Een kleine anecdote: we hadden eens zo'n shared hosting server met 1000 klanten verplaatst omdat ie dood was gegaan en de services opgesplitst op verschillende grotere machines. 6 maand lang duurde het voor de telefoontjes vanwege externe dns en andere rariteiten eindelijk stopten, 2 jaar later kwam er iemand bellen met het bericht dat haar site down was. Ik heb nog een heel eindje mogen zoeken voordat ik doorhad dat die site vroeger op die oude machine stond en de DNS extern was (niet door ons beheerd) en de MX-records enzo nooit veranderd. Zo zie je maar dat zulke sites bijna geen verkeer trekken en niemand merkt of die dan wel niet draait.

Ik weet niet hoever dit project staat bij dit bedrijf maar ik denk dat het niet zo'n vaart loopt dat ze al aan 500 klanten zitten. Maar de praatjesmaker die blijkbaar bij dit bedrijf werkt is geen al te technische persoon. En sales mensen verkopen inderdaad graag zulke instappakketjes en maken zulke dingen wijs aan hun klanten. De technischen onder ons begrijpen dat als je iets zwaarder wilt dat je dan wel een ander pakket moet hebben. Een andere anecdote: Toen MSN startte met de reclame in hun Messenger kwam MSN Belgie bij ons voor de gelocaliseerde reclameblokjes te hosten. De sales persoon raadde hun aan een shared hosting pakketje te kopen. Toen de dienst gelanceerd werd, werd de server direct platgetrokken en moesten ze naar een dedicated hosting. Echter MSN had per abuis (of uit domheid) de DNS van het hostingpakket hardcoded (msn.be.server.provider.com) in de client gestoken. Dus moesten we dan nog de DNS aanpassen ook en tot op deze dag is er nog steeds een specifiek A-record voor dit foutje in de DNS van de provider.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CodeCaster schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:38:
[...]

offtopic:
Mag ik dan ook even zeuren op jou, dat je van de Enter-toets afblijft? Ik volg dit topic al enige tijd en jouw posts beginnen me te irriteren.
Nope, ik heb een bloedhekel aan lange regels ;) Komt zeker
uit de tijd dat ik nog rollen papier moest vervangen op teletypes
ofzo. Zo kan ik op een 80 console mijn eigen geneuzel ook
nog lezen zonder moeilijk te doen en dat bevalt me prima :)

Er is genoeg om je aan te irriteren maar korte regels zijn
gewoon erg knus, meer mensen zouden het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 19:18
[...]

offtopic:
Hier nog iemand die zich begint te irriteren aan mokje, en aan mokje met zijn korte regels...
Argwaan over de hoster? Oke heb ik ook, maar je begint nu al 2 mensen te irriteren....

[ Voor 6% gewijzigd door Nimoleda op 21-11-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

offtopic:
offtopic:
Inderdaad :X De tijd van typmachines is voorbij hoor..

Ik vind het bewonderenswaardig dat de mensen van hosting-art hier zo netjes blijven reageren. Dat terwijl hier een aantal mensen zitten die onredelijk, arrogant en zelfs asociaal en lomp reageren. Ik zie hier al lang geen discussie meer, maar meer een Bash-deze-nieuwe-hoster-topic ofzo. :X

Ik vind het in elk geval een interessant initiatief, al is de spammailing natuurlijk echt iets wat niet door de beugel kan. Ben benieuwd in hoeverre dit project levensvatbaar is, maar alleen de tijd kan ons dat leren. :) Het is in elk geval wel bijzonder dat iemand eens iets anders durft te doen dan de meute.

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 21-11-2007 22:52 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:26:
[...]

Ach tja, hangt er maar net vanaf hoe je business-case is. Is dat om allerlei nieuwe experimentele diensten te genereren dan heb je hiervoor geld nodig, dit experimenteren moet ergens van betaald worden.
Zeg jij dat je voor de privacy van je gebruikers opkomt en je bent bereid hiervoor rechtzaken aan te spannen dan moet er ergens geld vandaan komen.
Wil jij een goede helpdesk aanbieden ( meerder keren beste helpdesk van het jaar geloof ik ) dan moet er ergens geld vandaan komen.

En bij xs4all komt dit dus overduidelijk van de gebruikers, maar imho kiezen die er dan ook voor, ik raad ook vaak genoeg aan mensen aan om xs4all te kiezen, ze zijn iets duurder maar de service is wel altijd perfect.
En zolang hogere prijs gekoppeld blijft aan betere service vinden volgens mij de meeste gebruikers het niet erg.

Het wordt pas benauwd als mensen onbeperkt gaan aanbieden tegen een eenmalig bedrag. Dan krijg ik vragen als : wat gebeurt er als ik elke dag 1 support vraag instuur ( loopt er ergens achter de schermen een teller die bijhoud dat ik na 1 jaar al mijn 149 euro opgebruikt heb aan supporturen en krijg ik na 2 jaar nog wel support, want dat is alleen maar verlies voor het bedrijf ).
Wat gebeurt er als ik na 20 jaar een backup teruggezet wil hebben a 2 uur taperobot werk ( ik heb toch in 20 jaar 3 Tb verzameld ) en een half uur support uitleggen wat ik bedoel, dat zit allang niet meer in mijn 149 euro die betaald is.

Btw, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of ik bij jullie terecht kan met een site ala xs.to / imageshack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eMiz0r schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:21:
Trouwens hier ook bewondering voor je reacties, ondanks het tegengas.
Zeker mee eens, menig een hosting hobbyist zou allang met staart
tussen de benen naar mama zijn gerend. Ach ja we zien het allemaal
wel gebeuren de komende maanden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lvisser87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:46:
[...]

Hier nog iemand die zich begint te irriteren aan mokje, en aan mokje met zijn korte regels...
Argwaan? Oke heb ik ook, maar je begint nu al 2 mensen te irriteren....
So? Dat tekent jou en het volkomen onbelangrijke waar je je druk
om maakt? Korte regels zijn prima te lezen. Ik maak er maar een
lullige opmerking over, en dat is, 'kom over 20 jaar maar terug' ;)

Einde korte regels discussie, terug naar hosting-art :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wolkje schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:48:
[...]

offtopic:
offtopic:
Genoeg echte schrijvers die ze met veel plezier gebuiken hoor :)
zie hier al lang geen discussie meer, maar meer een Bash-deze-nieuwe-hoster-topic ofzo.
Dat was wel te verwachten en zie het maar als een ontgroening.
Ze zullen nog veel meer minder plezierige zaken meemaken
met moeilijke klanten, leveranciers die er een bende van maken,
en ga zo maar door. Zo'n vuurdoop waar Kimhoo zich best aardig
doorheen slaat is helemaal niet verkeerd en als het allemaal lukt
groeien ze er alleen maar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Anoniem: 214834 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:54:
[...]

So? Dat tekent jou en het volkomen onbelangrijke waar je je druk
om maakt? Korte regels zijn prima te lezen. Ik maak er maar een
lullige opmerking over, en dat is, 'kom over 20 jaar maar terug' ;)

Neen ik ik volg het topic al vanaf blz 1, en jij begint er bovenuit te springen...
mokje dit mokje dat, ik wil eens een andere reactie lezen dan van user mokje
Tip: probeer gebruik te maken van de "quote" functie.

//ontopic

Aan de hoster: Ik hoop dat jullie waar gaan maken wat jullie beloven, ik heb zo mijn twijfels maar de tijd zal het bewijzen. Hulde aan het geduld van u...

[ Voor 30% gewijzigd door Nimoleda op 21-11-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

offtopic:
3 posts onder elkaar? Dan zegt er iemand iets over een quote bij de post zetten. Daarnaast versta ik onder een vuurdoop wel iets anders dan constant bashen. Als laatste, korte regels zijn niet fijn om te lezen en zeer irritant, zeker i.v.m. de lengte van de rest van de posts.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
wolkje schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:48:
[...]

offtopic:

Ik vind het bewonderenswaardig dat de mensen van hosting-art hier zo netjes blijven reageren. Dat terwijl hier een aantal mensen zitten die onredelijk, arrogant en zelfs asociaal en lomp reageren. Ik zie hier al lang geen discussie meer, maar meer een Bash-deze-nieuwe-hoster-topic ofzo. :X

Ik vind het in elk geval een interessant initiatief, al is de spammailing natuurlijk echt iets wat niet door de beugel kan. Ben benieuwd in hoeverre dit project levensvatbaar is, maar alleen de tijd kan ons dat leren. :) Het is in elk geval wel bijzonder dat iemand eens iets anders durft te doen dan de meute.
Interessant initiatief is het zeker, alleen de reden dat ik onredelijk, arrogant of associaal reageer gewoon het simpele feit dat ik een zooitje marketing zie wat zegt dat ze meer doen dan een willekeurige host, maar in de details zie ik niets wat zij meer dan een andere willekeurige host, eerder minder qua duidelijkheid.
Voorbeeldje :
Willekeurige host biedt 500Mb storage aan. en 2 Gb dataverkeer ( is duidelijk, ga je daaroverheen dan krijg je of een rekening of je contract wordt afgesloten of je wordt gelimiteerd )
Zij bieden onbeperkte storage aan en onbeperkt dataverkeer alleen kan je wel gelimiteerd of afgesloten of een ander contract aangeboden worden als het teveel wordt ( onduidelijk, want hoeveel is hier teveel )
Willekeurige hoster biedt support en SLA aan, houdt hij zich niet hieraan dan is dit heel duidelijk in het contract afgesloten en desnoods voor de rechter uit te vechten.
Zij bieden wel support en SLA aan, maar als dit na 15 jaar stopt dan zal elke willekeurige rechter hun ook gelijk geven omdat het niet redelijk is om na 15 jaar nog support te verwachten, maar wat mag je dan wel verwachten??? Oftewel onduidelijkheid.

En uberhaupt, jij wacht nog om te zien of het levensvatbaar is, maar hoeveel mensen denken niet dat dit leuk is en steken hier 149 euro in om dan volgend jaar te zien dat het opeens niet meer levensvatbaar is, dan is 149 euro toch iets meer dan de maandelijkse kosten van een willekeurige hosting provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 214834 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:54:
[...]

So? Dat tekent jou en het volkomen onbelangrijke waar je je druk om maakt? Korte regels zijn prima te lezen. Ik maak er maar een lullige opmerking over, en dat is, 'kom over 20 jaar maar terug' ;)

Yep, korte regels zijn prima om te lezen, daarom heeft GoT ook een template die geen 100% van de breedte gebruikt. Dat is makkelijk, want dan hoef je het zelf namelijk niet in te korten door overbodige enters te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lvisser87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:02:
[...]

Als jij 2 of 3 keer iets post met een korte regel boeit het niet, als je het hele topic vol spammed begint het op te vallen en boeit het ineens wel
Moet dat nou echt in een totaal andere discussie? Nee dus.
Korte regels zijn geen spam, korte regels zijn a way of life.

Iedereen is anders, iedereen tikt anders, ik tik nou eenmaal graag in korte regels.
Gun me mijn vrijheid daarin en draai twee klikjes verder aan het muiswiel.
Inhoudelijk commentaar is meer dan welkom maar niet zeuren over vorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gomez12 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:06:
[...]

maar wat mag je dan wel verwachten??? Oftewel onduidelijkheid.
Dat is vooral een van de belangrijkere issues, de onduidelijkheid.

Voor nu ziet alles er uit als een stuntaanbieding en ik denk dat
de vraag hoelang dit goed zal gaan als het storm loopt, als blijkt
dat support niet te doen is etc. etc., heel belangrijk is.

Een SLA verwachten voor dat geld zou ik niet eens durven maar
tegelijkertijd bekruipt mij dan de angst of ik inderdaad wel krijg
wat ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Anoniem: 214834 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:10:
[...]

Moet dat nou echt in een totaal andere discussie? Nee dus.
Korte regels zijn geen spam, korte regels zijn a way of life.

Iedereen is anders, iedereen tikt anders, ik tik nou eenmaal graag in korte regels.
Gun me mijn vrijheid daarin en draai twee klikjes verder aan het muiswiel.
Inhoudelijk commentaar is meer dan welkom maar niet zeuren over vorm...
Die korte regels vind ik helemaal niet zo erg.. Het begon alleen op te vallen door de hoeveelheid reply's van jou kant.
Gebruik die quotes nou gewoon, je hebt het namelijk alweer voor elkaar gekregen om 2 berichten achter elkaar te zetten, en ik maar lezen... ;)
Hulde aan de uitspraak: Korte regels zijn geen spam, korte regels zijn a way of life. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Nimoleda op 21-11-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lvisser87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:20:
[...]

Die korte regels vind ik helemaal niet zo erg.. Het begon alleen op te vallen door de hoeveelheid reply's van jou kant.
Gebruik die quotes nou gewoon, je hebt het namelijk alweer voor elkaar gekregen om 2 berichten achter elkaar te zetten, en ik maar lezen... ;)
Twee mensen quoten in een post bedoel je? Vind je dat makkelijk en/of
leesbaarder dan een reactie per persoon? Correct me als ik je verkeerd
begrijp.... Ik zie iets, reageer daar op, lees verder, zie weer iets en reageer
op die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goddamnnn! Ik Iaat mezelf ook meeslepen he ;) 1000x ik zal ontopic blijven...
Sorry Kimhoo, the floor is yours again :) Ik stop met de regels discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Anoniem: 214834 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:24:
[...]

Twee mensen quoten in een post bedoel je? Vind je dat makkelijk en/of
leesbaarder dan een reactie per persoon? Correct me als ik je verkeerd
begrijp.... Ik zie iets, reageer daar op, lees verder, zie weer iets en reageer
op die persoon.
Mijn laatste offtopic post ;)
Ik vind het inderdaad makkelijker leesbaar als je meerdere posts in 1 bericht quote, het leest makkelijker en het wordt niet zo een rommel.
Verder wil ik hier niet meer over zeuren, even goede vrienden en back to topic :9
Anoniem: 214834 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:25:
Goddamnnn! Ik Iaat mezelf ook meeslepen he ;) 1000x ik zal ontopic blijven...
Sorry Kimhoo, the floor is yours again :) Ik stop met de regels discussie.
Hey niet vloeken he :+

[ Voor 31% gewijzigd door Nimoleda op 21-11-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07 11:15

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

Helaas, jij gaat denk ik de kerst niet halen. :w

Marges, waar heb je het over. De kachel moet branden, er moet onderhoud gedaan worden, er loopt personeel rond. Etc, etc. Dat wordt allemaal van die marge betaald. Prijzen kun je op verschillende manieren opbouwen.

Jij gokt op het verkeerde paard. Jouw doelgroep wil juist NIET bij jullie zijn. Ze krijgen geen service, ze worden niet geholpen en het is eng. Die betalen gewoon meer (of wellicht teveel) bij een bekende naam. En bestaande hosters..., nou wat denk je zelf. :O

Je hebt dit draadje ook gelezen denk ik. Ik moet zeggen dat ik me in tijden niet zo heb vermaakt als vandaag. Weer een leuk verhaal voor bij een presentatie. Wat smaakt de koffie lekker weer. :*)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHeijnen
Gomez12 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:06:
[...]

Interessant initiatief is het zeker, alleen de reden dat ik onredelijk, arrogant of associaal reageer gewoon het simpele feit dat ik een zooitje marketing zie wat zegt dat ze meer doen dan een willekeurige host, maar in de details zie ik niets wat zij meer dan een andere willekeurige host, eerder minder qua duidelijkheid.
Marketing hebben ze nodig.... het moet populair worden. Met maar 100 klanten zal dit nooit een succes worden. Er moeten klanten BLIJVEN komen, anders valt het hele plan in duigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ben het eens met gasOline. Ik zie het ook totaal niet gebeuren. Vond de verwijzing naar tweakers.net onder het motto 'opschudding' ook al een hele verkeerde zet marketing wise. Blijkbaar heeft Hosting Art geen benul watvoor groep op Tweakers zit.

Er bestaat een hele simpele regel in productland: kwaliteit kost geld. Wie kwaliteit wilt, moet er wat voor willen ophoesten. En 149 euro vragen zonder dat je echt bewezen naam hebt, lijkt me een commitment die teveel gevraagd is van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij gokt op het verkeerde paard. Jouw doelgroep wil juist NIET bij jullie zijn. Ze krijgen geen service, ze worden niet geholpen en het is eng. Die betalen gewoon meer (of wellicht teveel) bij een bekende naam. En bestaande hosters..., nou wat denk je zelf. :O
And again.. Time will tell. Over geld, prijzen en prijsopbouw hoef je me in ieder geval niets te leren.

Goede service bieden we. In ieder geval meer service en sneller dan totnogtoe ervaren bij bestaande hosters (een aantal erg goede uitzonderingen daargelaten). We staan iedereen te woord, mits een lijn over en tickets worden zo snel mogelijk afgehandeld.

Ik heb hem gelezen? Ik denk dat het op pagina 1 was afgelopen en afgedaan met oplichters, horen we niets meer van, als ik niet was ingehaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Laatst online: 03:25
hulseman schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:41:
ps... je dns servers lekken......

Server: mgmt01.hosting-art.nl
Address: 82.94.179.114

Non-authoritative answer:
Name: google.nl
Addresses: 66.249.93.104, 72.14.221.104, 216.239.59.104

en ook de andere server lekt...

Server: hostingart.nl
Address: 82.94.179.115

Non-authoritative answer:
Name: google.nl
Addresses: 66.249.93.104, 72.14.221.104, 216.239.59.104

professioneel jongens.... jullie moeten nog heel erg veel leren.
toon volledige bericht
//offtopic
Wat bedoel je hiermee? Hoe en wat heb je hier gechecked?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marketing hebben ze nodig.... het moet populair worden. Met maar 100 klanten zal dit nooit een succes worden. Er moeten klanten BLIJVEN komen, anders valt het hele plan in duigen.
Klanten mogen altijd blijven komen, (vooral ook die 60.000 bedrijven die dit jaar gestart zijn en wat ieder jaar maar doorgaat, ook in minder mate met laagconjunctuur) maar daar is ons business model niet van afhankelijk.

Wij zijn met serieuze nieuwe diensten producten bezig en hebben daar ook alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 21:54

DataGhost

iPL dev

gavro_g schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:45:
Gekeken of hun nameservers requests voor andere domeinen relayen. Normaal hoort je server dit niet te doen, gevalletje misconfiguratie *2 dus.

[ Voor 37% gewijzigd door DataGhost op 21-11-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 214834 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:15:
[...]

...
Een SLA verwachten voor dat geld zou ik niet eens durven maar
tegelijkertijd bekruipt mij dan de angst of ik inderdaad wel krijg
wat ze beloven.
Mwah, hangt er maar net vanaf wat je een SLA noemt, als zij een SLA van 90% opnemen in hun contracten dan zou ik daar zakelijk nooit iets mee te maken willen hebben, maar voor een prive website zou ik het nog best wel kunnen accepteren voor dit geld ( alhoewel levenslang dus na 10 jaar zouden zij er 1 jaar achter elkaar mogen uitliggen hmmmm ).

Maar zolang zij helemaal officieel niets zeggen over een SLA dan kunnen zij net zogoed intern in het 1e jaar een SLA hanteren van 99,9%. 2e jaar 99%. 3e jaar 90%. 4e jaar 80%. Etc, dat weet ik niet dus onduidelijkheid, maar ik kan wel narekenen dat na 30 jaar mijn 149 euro opgebruikt is.
Dus wat is dan de SLA als ze geen geld meer aan mij verdienen ( oftewel verlies maken omdat er wel onderhoud moet plaatsvinden om de website in de lucht te houden )

Zeg mij dat je een hosting tarief hanteert van 149 euro voor 10 jaar,met 20Gb webspace, 10 Gb dataverkeer per maand, imap ondersteuning en 99% uptime en ik teken een contract. Je mag me altijd meer aanbieden, zolang je maar getallen noemt zodat ik weet waar ik aan toe ben ipv dat je zegt onbeperkt alleen krijg ik wel een mailtje / waarschuwing als ik te veel gebruik.

De tijd dat providers daadkrachtig met FUP's werkten en als je er overheen ging dat je teruggezet werd naar smallband zijn niet voor niets heel kort geweest...
Er wordt nog steeds met FUP's gewerkt, maar 99,9% van de mensen merkt er niets meer van omdat ze zo ruim staan. De tijd dat mensen gingen speculeren wat nou de FUP van chello in provincie x was is toch echt wel voorbij en met een reden... Chello werd er niet beter van, de gebruikers wisten niet waar ze aan toe waren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* myReactBekijk myReact van Lekkere Loempia
* galleryBekijk de gallery van Lekkere Loempia

Reg. datum: 22 juli 2005
Ben het eens met gasOline. Ik zie het ook totaal niet gebeuren. Vond de verwijzing naar tweakers.net onder het motto 'opschudding' ook al een hele verkeerde zet marketing wise. Blijkbaar heeft Hosting Art geen benul watvoor groep op Tweakers zit.

Er bestaat een hele simpele regel in productland: kwaliteit kost geld. Wie kwaliteit wilt, moet er wat voor willen ophoesten. En 149 euro vragen zonder dat je echt bewezen naam hebt, lijkt me een commitment die teveel gevraagd is van de klant.
Goldme is inmiddels flink gegroeid en doet nu minder met tweakers, maar sinds 2000 gemiddeld meer dan een bericht per dag; geloof zo'n 2600. Groep die op tweakers zit is zeker bekend en we hechten erg veel waarde aan jullie mening en soms terechte kritiek. Maar wederom, onterechte opmerking, suggestief en hier gaat het niet om in deze thread.

149,- is voor ons product noodzakelijk. Al dat gemekker over voorwaarden snap ik ook niet. Die geven juist de rechtvaardiging voor ons product. En zo lang er niemand met klachten is, of zodra die er wel zijn, deze goed worden opgelost, voorzie ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 07:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

gavro_g schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:45:
//offtopic
De nameserver (mgmt.hosting-art.nl) accepteert ook requests voor andere domeinen. Dat hoort niet. Je kunt het op een aantal manieren opzoeken overigens, vanuit windows gewoon met cmd --> 'nslookup google.nl mgtm.hosting-art.nl'. Maar je kunt het ook op een site als www.dnsstuff.com zien (kan wat overzichtelijker zijn ;)).

[edit]Gelukkig maar een spuit of wat te laat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door IceStorm op 21-11-2007 23:55 ]

• Gomez12
DataGhost schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:48:
[...]

Gekeken of hun nameservers requests voor andere domeinen relayen. Normaal hoort je server dit niet te doen, gevalletje misconfiguratie *2 dus.
En mogen mensen niet een foutje maken. Is dit niet gewoon mierenneuken?

Over een week of iets in die richting gebeurt dit denk ik niet meer. Nu is het waarschijnlijk zo gegaan dat eerst de advertenties zijn aangevraagd en betaald en dat de site/service toen wel 99% gecheckt was, maar niet 100%.
Ik heb wat dat soort dingen betreft ( advertenties in kranten etc ) nog nooit een launch meegemaakt die 100% perfect was, omdat er altijd wel iemand iets vergeten was op de 1e launch dag, 3e dag draaide alles perfect en was alles ingesteld. Maar 1e dag is altijd te snel gekomen voor de technische mensen...

En helemaal het aantal misconfiguraties gaan tellen.
Ik zie bijna wekelijks dat iemand een mailserver installeert ( exchange 2003 / 2007 ) en dat die de 1e 2 uur gewoon compleet open relay is. Het mag niet, het is zelfs nog moeilijk ook ( want standaard staat dit uit ) maar toch zie ik het bijna wekelijks gebeuren door oude installatie scriptjes / verouderde standaard documentatie etc.
Moet je hier iemand op afrekenen. NEE, zolang het binnen een redelijke termijn opgelost is is het goed. Wil je het 100% perfect in 1x dan kan dat ook, maar dan moet je even het 10-voudige betalen... Kosten baten enz, weet je wel. Reken ze hier dus ook niet op af ( zijn nog genoeg andere onduidelijkheden waar ze op af te rekenen zijn )

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07 11:15

MrMarcie

CFMoto 650MT

Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:44:
[...]

1=And again.. Time will tell. Over geld, prijzen en prijsopbouw hoef je me in ieder geval niets te leren.

2=Goede service bieden we. In ieder geval meer service en sneller dan totnogtoe ervaren bij bestaande hosters (een aantal erg goede uitzonderingen daargelaten). We staan iedereen te woord, mits een lijn over en tickets worden zo snel mogelijk afgehandeld.

Ik heb hem gelezen? Ik denk dat het op pagina 1 was afgelopen en afgedaan met oplichters, horen we niets meer van, als ik niet was ingehaakt..
1=Jij weet het beter. Goede attitude! _O-

2=Tuurlijk ben je sneller en beter dan de meeste!! hosters. Ik zal je uitleggen waarom. Omdat.....
Oh nee dat hoef ik natuurlijk niet uit te leggen want je weet het al. :)

Watisdit?

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 22-11-2007 00:16 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Aan de hoster: Ik hoop dat jullie waar gaan maken wat jullie beloven, ik heb zo mijn twijfels maar de tijd zal het bewijzen. Hulde aan het geduld van u...
Ik dank u vriendelijk.

Morgen en overmorgen ben ik met minder belangrijkere dingen bezig dan reageren op Tweakers, dus hier even iets minder vaak te vernemen, maar ik zal snel weer met updates komen.

Ook hulde aan de mensen die geduld hebben met luisteren naar ons verhaal.
1=Jij weet het beter. Goede attitude! _O-

2=Tuurlijk ben je sneller en beter dan de meeste!! hosters. Ik zal je uitleggen waarom. Omdat.....
Oh nee dat hoef ik natuurlijk niet uit te leggen want je weet het al. :)
1=Nee, maar als ik gebasht word, laat ik graag wat van me horen (en als ik terecht gebasht word, in de vorm van "oh ja, je hebt gelijk".
2=Nee, maar er werd beweerd dat de service NIET goed is; dat spreek ik vol vertrouwen tegen.

• Gomez12
Anoniem: 232247 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:52:
[...]

...

149,- is voor ons product noodzakelijk. Al dat gemekker over voorwaarden snap ik ook niet. Die geven juist de rechtvaardiging voor ons product. En zo lang er niemand met klachten is, of zodra die er wel zijn, deze goed worden opgelost, voorzie ik geen enkel probleem.
Zolang er geen klachten zijn of ze goed worden opgelost ( ter beiden tevredenheid ) dan is er ook geen enkel probleem.

Maar als er wel klachten niet ter tevredenheid klant worden opgelost dan is het wel handig om voorwaarden te hebben waarop de klant kan teruggrijpen. Is voor alletwee de kanten dan duidelijker.
Is het zo raar om vragen te stellen over een dienst die zegt nooit te gaan factureren ( dus over 50 jaar kan ik mijn domein nog hebben voor mijn initiele 149 euro ) terwijl er genoeg factoren zijn ( vooral met consumenten ) die dit economisch gewoon niet haalbaar kunnen maken voor een periode van 50 jaar?

Ik snap dat jullie ervanuit gaan dat als ik jullie dienst afneem dat ik dan na 3 jaar niets meer van mij laat horen waardoor jullie de dienst kunnen beeindigen ( a 50 euro per jaar, ruim winstgevend ).
Maar ik ben juist 1 van die personen die gewoon in mijn agenda zet dat ik elk jaar iets van mij moet laten horen en die het dus ook rustig 50 jaar uithoud ( waardoor het dus opeens nog maar 3 euro per jaar oplevert ) met nog een redelijk dataverbruik ook.

Ik snap dat jullie na 5 jaar nog steeds apparatuur kunnen kopen van de initiele 1,5 miljoen ( 10.000 klanten in 1e jaar ) maar na 10 jaar en na 15 jaar. En dan hebben we het nog niet eens over personeelskosten. Ik heb nu al 2 directeuren voorbij zien komen, waarbij 1 aangaf niet technisch te zijn, dus nog minimaal 1 helpdeskmedewerker erbij.
A 3.000 loonkosten per maand * 3 verdeeld over 10.000 sites ( dus 108.000 euro per jaar aan loonkosten verdeeld over 10.000 sites ) betekent dit ook alweer een lastenpost per jaar van 11 euro van een initiele 149 euro.

Ergens klopt het rekensommetje imho gewoon niet omdat je je richt op een doelgroep die weinig additionele betaalde diensten gaat afnemen ( want je richt je niet op zakelijk ) waardoor je dus weinig cashflow hebt, je hebt dus een initiele investering en daarna alleen maar uitgaven, uitgaven, uitgaven en die worden meer en meer vanwege het onbeperkte.
Heel simpel voorbeeld, mijn vriendin was vroeger selectief met foto's maken ( 20 Gb hdd ), daarna kreeg ze een nieuwe hdd en ging ze selectief opschonen ( 80Gb hdd en alleen opschonen als de melding kwam dat de schijf vol zat ) nu schoont ze niet meer op en ze heeft momenteel zo'n 340Gb aan foto's op hdd staan.
Als zij hoort dat er een onbeperkte dienst is, dan heeft zij rustig over 5 jaar 2 Tb aan foto's online staan. En jullie maar investeren in nieuwe hdd's / nieuwe servers / nieuwe backupmethodes.
Durven jullie te zeggen dat jullie over 5 jaar 2Tb voor mijn vriendin kunnen reserveren en backuppen voor de 149 euro die nu betaalt wordt, en waar maar 340Gb voor verlangt wordt?

Zolang er geen klachten zijn of ze goed worden opgelost ( ter beiden tevredenheid ) dan is er ook geen enkel probleem.
Zo denken wij er ook over. Dus totnogtoe is er wat dat betreft geen probleem. Hoe wij bij ondercapaciteit van de helpdesk een en ander gaan oplossen en stroomlijnen, heb ik eveneens alle vertrouwen in. Scenario's liggen klaar, al vanaf voor de start.
Maar als er wel klachten niet ter tevredenheid klant worden opgelost dan is het wel handig om voorwaarden te hebben waarop de klant kan teruggrijpen. Is voor alletwee de kanten dan duidelijker.
Is het zo raar om vragen te stellen over een dienst die zegt nooit te gaan factureren ( dus over 50 jaar kan ik mijn domein nog hebben voor mijn initiele 149 euro ) terwijl er genoeg factoren zijn ( vooral met consumenten ) die dit economisch gewoon niet haalbaar kunnen maken voor een periode van 50 jaar?

Ik snap dat jullie ervanuit gaan dat als ik jullie dienst afneem dat ik dan na 3 jaar niets meer van mij laat horen waardoor jullie de dienst kunnen beeindigen ( a 50 euro per jaar, ruim winstgevend ).
Maar ik ben juist 1 van die personen die gewoon in mijn agenda zet dat ik elk jaar iets van mij moet laten horen en die het dus ook rustig 50 jaar uithoud ( waardoor het dus opeens nog maar 3 euro per jaar oplevert ) met nog een redelijk dataverbruik ook.
Die voorwaarden zijn er. Ik begin steeds meer te merken dat er een limiet gewenst wordt (althans dat er iets geroepen wordt van onze kant), met betrekking tot bandbreedte.

Verder zijn onze primaire doelgroepen de kleine resellers en het (m)kb en niet de grootverbruikende consument.

We willen wel een duidelijk statement maken hier op tweakers dat ook de bovengemiddeld verbruikende consument prima bij ons terecht kan. 10Gbit p/s is zo prijzig ook niet meer en dan zijn er vast nog wel een paar skeptische tweakers met legale content (foto's? 2TB? heerlijk!) tevreden te houden.

Om een vergelijking te maken, ik vind het niet erg prettig om mijn vakantiefoto's met een 20Mb/1Mbit lijn op een server te pompen. Zelf ben ik voor Wereldwijde begrippen een bovengemiddelde Internetgebruiker, maar lig ik waarschijnlijk wel onder het gemiddelde van de tweaker. En op basis van zo'n 6 jaar ervaring bij verschillende hosters (vanuit eigenaarsschap en via beheerders aldaar), weet ik wat voor dataverkeer er gemiddeld verbruikt wordt bij de gemiddelde en kleine hosters. Alles tezamen, gaat dit een succes maken. Logischerwijs heb ik als van oudsher java-developer nog nooit te maken gehad met grote hosters vanuit de beheers- en procesmatig kant. Er kunnen dus nog best wat wrijvinkjes komen met leveranciers en dergelijke, maar vooralsnog kan ik zeggen dat ik prima afspraken heb en leveranciers heb weten te overtuigen van onze plannen. Resultaten zullen zich aftekenen in de (denk korte) komende tijd.

Verder een tipje van de sluier met betrekking tot financiën. De directeuren die je voorbij ziet komen, hebben geïnvesteerd, en flink, in Hosting Art. Niemand van de directie verdient echter zijn of haar salaris uit Hosting Art en zal zich er op termijn minder mee gaan bemoeien. Er gaat geen management fee vanuit Hosting Art naar holdings en zal er ook niet gaan. Supportmedewerkers, marketeers en technici zijn er echter wel en die moeten inderdaad betaald worden. Hosting Art heeft een missie en die gaat volbracht worden.
Durven jullie te zeggen dat jullie over 5 jaar 2Tb voor mijn vriendin kunnen reserveren en backuppen voor de 149 euro die nu betaalt wordt, en waar maar 340Gb voor verlangt wordt?
Absoluut! Dát is wat wij doen...

• Coach4All
  • Laatst online: 12:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 232247 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:38:
[...]

Verder zijn onze primaire doelgroepen de kleine resellers en het (m)kb en niet de grootverbruikende consument.
[...]

Absoluut! Dát is wat wij doen...
Wat zijn voor jullie "kleine" resellers?

Het foldertje wat ik via de link in de mail op kon halen gaf voor mij een beeld dat resellen bij jullie pas bij 1000 klanten net zo intressant word per klant als dat het bij mijn huidige aanbieder is bij 30 klanten. (Dat is ook wat ik versta onder "kleine" reseller, de tweaker die voor familie, vrienden en een paar verenigingen wat hosting regelt onder het genot van een eigen kvk'tje)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik zie een hoop marketing geblaat maar kan je nou eens inhoudelijk reageren op mijn technische vraag omtrend jullie Java diensten. Moet toch geen probleem zijn, jullie supportdesk reageert zelfs 's avonds om 23:00u vertelde je vol trots.

vtec just kicked in yo!

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.