Het was niet aanvallend bedoeld hoor, 't was meer iets wat me opviel, die vanzelfsprekendheid waarmee je schreef dat de tele op de body zit (dat heeft natuurlijk altijd een reden, zoals je nu ook nog eens aangeeft. Het latere stuk had ik weggelaten omdat dat
daarvoor niet relevant was.
Toch al zit geen enkele lens op de camera, en daarna is er altijd een reden dat de fotograaf die camera met dat objectief gebruikt. (en dat kan heel goed zijn dat het op dat moment de enig beschikbare camera is)
Wat betreft gedachtenexperimenten: bij het afbeelden wordt/werd veel geexperimenteerd (hierbij denk ik ook aan de schilderen/tekenen zoals ik eerder postte); ik juich dat toe. Ik denk echter dat als je een gedachtenexperiment doet je het eigenlijk ook in praktijk moet opvolgen, dus bijvoorbeeld mbt de macro's of sportfotografie die ter sprake kwamen in dit topic: probeer dan groothoek-macro's van een vliegende vlieg te maken, probeer met een groothoekobjectief in een voetbalwedstrijd te zweven (voor een keertje kan dat vast wel (misschien ook wel lopen ipv zweven) bij een trainingswedstrijd van de locale amateurclub, je krijgt ongetwijfeld een paar mooie afbeeldingen).
Alleen gedachtenexperimenteren zonder consequenties daaraan te verbinden is iets waar ik niet zo van hou, met name ook omdat resultaten van gedachtenexperimenten in de praktijk wel eens anders uitpakken dan in de gedachten. Juist door het in praktijk proberen te brengen ga je in mijn ogen "vooruit", krijg je nieuwe impulsen en ideeen door tegenslagen en successen enz.. Tegen alleen gedachtenexperimenteren heb ik eigenlijk niet echt iets, dat is meestal ook gewoon leuk,
ben wat te lui bij het opschrijven van wat ik bedoel denk ik.
Ik ben ongetwijfeld "vastgeroest" op een bepaalde manier, met name daar waar ik het niet vermoed.
[
Voor 30% gewijzigd door
begintmeta op 22-11-2007 11:28
]