Het Xbox 360 ervaringen Topic - Deel 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.833 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amoi schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 06:56:
[...]

vervang je hier nou de orginele hdd van de xbox of word deze gebruikt als externe hdd.?
Externe HD uit een oude laptop (dus via USB-poortje aangesloten aan de voorkant)
FAT32 format dan maar?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Iemand die ik ken wil een Core editie kopen he, maar zonder harde schijf, betekent dat dat je dan ook niet op Live kan aangezien die nergens je gegevens op kan slaan? (stel dat je ook geen memorycard hebt)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Michael Knight schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:27:
[...]

Beestje omzetten met MACdrive en je kunt bestanden groter dan 4GB (dus ook 8GB Victoria Secrets`s files) op je schijfje zetten en lezen op je xbox 360 ;)
Yep, HFS+ formateren :) Of je hangt je externe harddisk aan een Mac ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Zojuist Call of Duty 4 uitgespeeld, nog niet zo'n gave singleplayer-ervaring op de 360 meegemaakt, voor mij een GOTY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:48:
[...]

Yep, HFS+ formateren :) Of je hangt je externe harddisk aan een Mac ;)
lol, wat zegt microsoft er zelf over?
"unfortunately, our own console does not support our own filetable"
logisch ook, tussen elkaar is bijv. word niet compatible (layout gaat eraan), en vista kan geeneens .docx bestanden openen out of the box! tsjah, het blijft microsoft. je zou haast zeggen dat het een wonder is dat de 360 .wmv afspeelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:02:
[...]

lol, wat zegt microsoft er zelf over?
"unfortunately, our own console does not support our own filetable"
logisch ook, tussen elkaar is bijv. word niet compatible (layout gaat eraan), en vista kan geeneens .docx bestanden openen out of the box! tsjah, het blijft microsoft. je zou haast zeggen dat het een wonder is dat de 360 .wmv afspeelt :+
Geheel Offtopic: *knip*
Offtopic reacties horen hier niet thuis :)

[ Voor 26% gewijzigd door Crash op 20-11-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Volgende keer aub even een topicreport aanmaken :>

[ Voor 82% gewijzigd door Crash op 20-11-2007 18:40 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:45

BioHazard

*\o/*

Ik heb een play and charge kit en een wireless controller.
Kan ik deze nou op de PC aansluiten doormiddel van deze kabel, of is het echt alleen om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen laden. Voor aansluiten op de PC is een aparte dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59

FeaR

In GoT we trust

Had er nog niets over zien staan in dit topic, dus dacht dat het volgende wel het melden waard zou zijn:

Is het nieuws hier al aangekomen dat de mensen die nu Xbox Live Silver hebben de dagen 23, 24 en 25 november gratis worden upgedate naar Xbox Live Gold.
Dit als actie met het event GamePlay dat op die data gehouden wordt in de Jaarbeurs te Utrecht.

Het is toch drie dagen gratis Gold en je blijft toch een Nederlander :P

Edit:
Microsoft komt met een hele spectaculaire actie tijdens Gameplay 07. Gedurende het hele weekend (inclusief de vrijdag) zal Xbox Live in Nederland voor iedereen die een Xbox 360 bezit, geheel gratis zijn. Oftewel, alle Silver abonnementen worden voor de duur van drie dagen naar Gold opgewaardeerd!

Bron: http://www.gameplay.nl/

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 20-11-2007 14:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

BioHazard schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:02:
Ik heb een play and charge kit en een wireless controller.
Kan ik deze nou op de PC aansluiten doormiddel van deze kabel, of is het echt alleen om te laden.
Je kunt m hiermee wel via de pc opladen, niet gebruiken als controller helaas

Heb mijn xbox sinds vanmiddag weer terug (Gerepareerd) woooo :D

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ace Combat is niet echt mijn spel. Morgen echter DLC, en dan komt deze erbij:

http://files.xboxic.com/x...-combat-6/1122a-10a01.jpg

O+

Toch maar eens kijken of ik hem ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Thund3r schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:08:
In NFS:MW krijg je een lagere fps in de splitscreen mode. In de Singleplayer nergens last van.
op welke res speel je dan? ik op 720p en dat is dus echt drama in singleplayer. op de pc was het speel supervloeiend maar mijn 360 trekt t niet..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:15
HendrikN schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:01:
Zojuist Call of Duty 4 uitgespeeld, nog niet zo'n gave singleplayer-ervaring op de 360 meegemaakt, voor mij een GOTY ;)
Grappig, dat heb ik nu met Assassin's Creed. Kwartier geleden uitgespeeld :-)
Hoewel inderdaad repetitief vind ik het echt een heel goed spel. Kan niet wachten op deel 2, die gegarandeerd komt. Tenminste, het is nogal een open einde :-)

Good times for Xbox360 bezitters!

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

pwvliet schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:37:
Goed? Noem het maar goed.

Ik heb snel Halo 3 uit moeten spelen (speelde tot voor kort alleen online O+ ) om ruimte te maken. PGR4, wat ik echt tof vind, ligt stof te happen, omdat CoD4 er is, en dan moet AC ook nog ergens ingepast worden :(

Bioshock en The Orange Box liggen nog in het plastic :'(

Drukdruk

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-11-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
dadj schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:10:
[...]

op welke res speel je dan? ik op 720p en dat is dus echt drama in singleplayer. op de pc was het speel supervloeiend maar mijn 360 trekt t niet..
Ik ook 720p, maar nergens last van. Zometeen nog is een race doen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Mars18 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:17:
[...]
Ik ook 720p, maar nergens last van. Zometeen nog is een race doen :)
dat is verdacht.. ik heb een 1e generatie 360. zouden er dan toch hardware verschillen zijn???

ik hou niet van multiplayer games maar vond de vorige CoD titels geweldig, is de nieuwe het kopen toch waard of is hij echt te kort in sp?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 10-09 11:14
PWM schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:58:
[...]

Ik heb snel Halo 3 uit moeten spelen (speelde tot voor kort alleen online O+ ) om ruimte te maken. PGR4, wat ik echt tof vind, ligt stof te happen, omdat CoD4 er is, en dan moet AC ook nog ergens ingepast worden :(

Drukdruk
Wil Bioshock wel voor je bewaren :+

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
pwvliet schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:37:
[...]

Grappig, dat heb ik nu met Assassin's Creed. Kwartier geleden uitgespeeld :-)
Hoewel inderdaad repetitief vind ik het echt een heel goed spel. Kan niet wachten op deel 2, die gegarandeerd komt. Tenminste, het is nogal een open einde :-)

Dat had ik met Halo 3, heerlijk dat gevoel. Alsof je net genoten hebt in een duur restaurant. Overigens ga ik dat vast nog wel hebben met CoD4, misschien ook wel met AC. Even wachten op mn loon.

Ik heb trouwens ook nog Bioshock liggen, maar ik kan mezelf er niet toe krijgen om verder te spelen, vreemd want het is toch echt wel een goed spel. (ben halverwege)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:03:
Ace Combat is niet echt mijn spel. Morgen echter DLC, en dan komt deze erbij:

http://files.xboxic.com/x...-combat-6/1122a-10a01.jpg

O+

Toch maar eens kijken of ik hem ga halen :)
Wat is DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Wow, wat een reviews voor Mass Effect, nog 5 dagen en ik heb mn loon, maar geen idee welke game ik eerst moet halen: Mass Effect, Assasins Creed of Call of Duty 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DLC kan verwijzen naar:

* Dillen & Le Jeune Cargo, een Belgisch vervoersbedrijf.
* Diamond Like Carbon, een koolstofstructuur die wordt toegepast op motorfietsen.
* Dunnelaagchromatografie, een kwalitatieve analysemethode die vooral gebruikt wordt om de identiteit van een stof vast te stellen, ook semi-kwantitatief.
Maar ik denk dat PWM DownLoadable Content..

En A-10A – Thunder Shark :9~ :9~
DarkShadow schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:26:
Wow, wat een reviews voor Mass Effect, nog 5 dagen en ik heb mn loon, maar geen idee welke game ik eerst moet halen: Mass Effect, Assasins Creed of Call of Duty 4
Wat wil je, moorden in het verleden, heden of toekomst? dilemma's dilemma's dilemma's..
Ben nu met Assassins bezig, CoD4 heb ik alleen de single player gedaan, ik heb TimeShift, Armed Assault, TR Anniversary nog af te maken..
En december staat ook weer voor de deur, wat weer extra werk betekent.. :|

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
PWM schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:58:
[...]

Drukdruk
Herkenbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
dadj schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:16:
[...]

dat is verdacht.. ik heb een 1e generatie 360. zouden er dan toch hardware verschillen zijn???

ik hou niet van multiplayer games maar vond de vorige CoD titels geweldig, is de nieuwe het kopen toch waard of is hij echt te kort in sp?
De SP ervaring was voor mij ongekend, allemaal zo intens en.. gaaf :) Alsof je in een film speelt, zo komt het over...

(Dat had ik overigens wat minder met Halo 3, al moet ik toegeven dat ik de vorige titels nooit gespeeld had. Ik miste het intense van CoD4, geen zweet in de handen, 's nachts tot 3 u doorspelen, etc. Daarnaast vond ik het eigenlijk veel te makkelijk, om de twee voetstappen heb je een checkpoint :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door HendrikN op 20-11-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

HendrikN schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:48:
[...]

De SP ervaring was voor mij ongekend, allemaal zo intens en.. gaaf :) Alsof je in een film speelt, zo komt het over...

(Dat had ik overigens wat minder met Halo 3, al moet ik toegeven dat ik de vorige titels nooit gespeeld had. Ik miste het intense van CoD4, geen zweet in de handen, 's nachts tot 3 u doorspelen, etc. Daarnaast vond ik het eigenlijk veel te makkelijk, om de twee voetstappen heb je een checkpoint :+ )
ok, maar hoelang houdt het je van de straat? :) CoD3 opnieuw spelen is ook leuk natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door dadj op 20-11-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
dadj schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:28:
[...]

ok, maar hoelang houdt het je van de straat? :) CoD3 opnieuw spelen is ook leuk natuurlijk :)
Eigenlijk iets te kort, ik schat een uurtje of 8. Maar ik vermaak me op het moment wel met de MP waar ik ondertussen toch ook wel 10 uurtjes in heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
DarkShadow schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:26:
Ik zou Mass Effect als laatste halen. Anders kom je voorlopig niet aan de andere twee toe. Speel je graag multiplayer dan is CoD wel weer een game waar je lang mee bezig bent. Assassins Creed speel je in een weekje uit. Maar kijk wel uit want GTA ligt ook over niet al te lange tijd in de winkel. Too Human trouwens ook..... oh ja Huxley komt er ook al bijna aan samen met Elveon, Unreal en Fallout.

Leven van een 360 gamer is zwaar het komende jaar. Al die moeilijke keuzes tussen games :) Weet nog niet hoe ik het me vriendin moet vertellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

kbloem schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:14:
[...]

Ik zou Mass Effect als laatste halen. Anders kom je voorlopig niet aan de andere twee toe. Speel je graag multiplayer dan is CoD wel weer een game waar je lang mee bezig bent. Assassins Creed speel je in een weekje uit. Maar kijk wel uit want GTA ligt ook over niet al te lange tijd in de winkel. Too Human trouwens ook..... oh ja Huxley komt er ook al bijna aan samen met Elveon, Unreal en Fallout.
Uh...daar gaat m'n nachtrust :o
Vannacht ook weer tot half 2 assassin's creed gespeeld, en vanmorgen ging de wekker gewoon weer om 7uur :|

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 12-09 11:50
ff een vraag, ik heb het volgende:
- Samsung LE46M87 LCD TV
- Onkyo TX-SR674
- Xbox 360 ELITE + HD DVD Drive

De elite gaat met HDMI in de Onkyo en vanuit de onkyo naar de tv.
De elite heb ik ingesteld op 1080P, dus ik game en kijk hd-dvd op 1080P.

Nu mijn vraag:
Als ik een normale dvd in de hd-dvd drive stop, wordt dan de dvd ge-upscaled naar 1080P? en als ik de dvd in de xbox 360 stop niet (576P)?
En is het verschil merkbaar tussen wel en niet ge-upscaled, wordt het beeld echt veel beter? Ik heb dit nog niet kunnen testen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, de x-box 360 scaled op zowel over vga als hdmi (niet over component) (in ieder geval als je de dvd afspeelt in de 360 zelf,. ik neem aan dat het feit dat je hem in de hd-drive stopt niet uitmaakt)

[ Voor 48% gewijzigd door pagani op 21-11-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Geen flauw idee. Ik heb het upscalen wel gezien bij een Sony 950ss set en ik vind het wel een verschil. Je zit naar minder geblokt beeld te kijken. Op dat systeem vond ik het wel een merkbaar verrschil. Maar ik dacht dat de 360 zelf ook een upscaler heeft. Ik heb hem namelijk direct op de tv aangesloten en daar doet ie volgens mij wel upscalen naar 720p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:32:
Ja, de x-box 360 scaled op zowel over vga als hdmi (niet over component) (in ieder geval als je de dvd afspeelt in de 360 zelf,. ik neem aan dat het feit dat je hem in de hd-drive stopt niet uitmaakt)
Ik heb zelf component. Dus ik moet een VGA kabel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
kbloem schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:35:
[...]

Als je dvd's wil scalen wel ja.

Hint:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 21-11-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
[...]

Ligt eraan. Component geeft soms weer mooier game beeld op de 360. Kan per TV en persoonlijke smaak verschillen. Uitproberen is de enige manier. Bij mij was Component zeer veel mooier (wat betreft kleuren). Op andere TV's is het weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SeamusXanthus schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:44:
[...]

Ligt eraan. Component geeft soms weer mooier game beeld op de 360. Kan per TV en persoonlijke smaak verschillen. Uitproberen is de enige manier. Bij mij was Component zeer veel mooier (wat betreft kleuren). Op andere TV's is het weer anders.
Ik wacht nog even rustig op de Falcon en dan kan ik gewoon via HDMI de 360 aansluiten. Hoe staat het met de Falcon in Nederland eigenlijk. Wordt ie al wat meer gespot? Weet iemand of er al een site een test heeft gedaan ten opzichte van de 90nm versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb voor het upscalen van DVD een Monster VGA kabel aangeschaft a 50 euri. Het resultaat viel erg tegen. Component geeft een veel mooier beeld weer dan VGA. Dan maar niet upscalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox 360 dashboard update-lijst quoteje:

"Compatibility with 3rd party wireless controllers
Compatibility with messenger pad
...
Improved USB Keyboard settings"

http://www.insidegamer.nl...ox-Live-lijst-gelekt.html

(We gaan er voor de discussie van uit dat deze lijst definitief is, ter speculatie :) )

Stel je voor: toetsenbord en muis aansluiten op je Xbox360....(qua hardware is het mogelijk, software in de toekomst)?

*** Waarom zou iemand dan nog uberhaupt een PC kopen voor gaming?? ***

Ik bedoel: geen gedoe met hardware specificaties, Plug&Play (letterlijk), mogelijk MSN functionaliteiten en dan ook nog eens (mogelijk) IPTV ondersteuning.

Tegenwoordig kun je je email checken op werk, je PDA en/of mobieltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk ervaring met de Xbox 360 verbinden met een UnPn NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:07:
Xbox 360 dashboard update-lijst quoteje:

"Compatibility with 3rd party wireless controllers
Compatibility with messenger pad
...
Improved USB Keyboard settings"

http://www.insidegamer.nl...ox-Live-lijst-gelekt.html

(We gaan er voor de discussie van uit dat deze lijst definitief is, ter speculatie :) )

Stel je voor: toetsenbord en muis aansluiten op je Xbox360....(qua hardware is het mogelijk, software in de toekomst)?

*** Waarom zou iemand dan nog uberhaupt een PC kopen voor gaming?? ***

Ik bedoel: geen gedoe met hardware specificaties, Plug&Play (letterlijk), mogelijk MSN functionaliteiten en dan ook nog eens (mogelijk) IPTV ondersteuning.

Tegenwoordig kun je je email checken op werk, je PDA en/of mobieltje :P
Lees eens een pagina of twee terug, daar staat die lijst ook, en de (fake) bron uit mei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:24:
[...]

Lees eens een pagina of twee terug, daar staat die lijst ook, en de (fake) bron uit mei ;)
Het gaat ook niet om de lijst, maar om het discussiepunt :+

Dus: Stel je kunt een toetsenbord en muis aansluiten op je Xbox360, waarom zou je dan nog een PC aanschaffen om op te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

kbloem schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:14:
[...]

Leven van een 360 gamer is zwaar het komende jaar. Al die moeilijke keuzes tussen games :) Weet nog niet hoe ik het me vriendin moet vertellen :?
Niet vertellen ze merkt het vanzelf wel.... :P

Als je nu een xbox 360 koopt heb je dan een nwe versie (65nm, Falcon geloof ik ) of nog de oude versie

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:26:
[...]

Dus: Stel je kunt een toetsenbord en muis aansluiten op je Xbox360, waarom zou je dan nog een PC aanschaffen om op te gamen?
Een toetsenbord en muis aansluiten kan al een hele lange tijd, je hebt er gewoon adapters voor. Maar ok, waarom wil je een pc:
-Krachtiger, vooral grafisch
-Meer opslagruimte
-Kan ook andere dingen dan games en films afspelen
-Je hoeft niet te wachten op een nieuwe generatie consoles om de beeldkwaliteit te kunnen verhogen van nieuwe spellen
-Level editors
-Games zijn modbaar
-Je kunt lol beleven aan tweaken om games beter te laten presteren
-Je kunt games met een hogere fps spelen dan slechts 30 of 60
-Je kunt op een hogere resolutie dan 1080p spelen
-Een beetje goed gebouwde game pc is stiller dan de 360
-Je kunt aimbots bouwen/installeren
-games downloaden en spelen gaat wat makkelijker

(overigens speel ik alleen nog maar op de 360, maar dat terzijde)

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 21-11-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Omdat de PC op (voornamelijk) grafisch gebied meer in zijn mars heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:30:
[...]

Een toetsenbord en muis aansluiten kan al een hele lange tijd, je hebt er gewoon adapters voor. Maar ok, waarom wil je een pc:
-Krachtiger, vooral grafisch
-Meer opslagruimte
-Kan ook andere dingen dan games en films afspelen
-Je hoeft niet te wachten op een nieuwe generatie consoles om de beeldkwaliteit te kunnen verhogen van nieuwe spellen
-Games zijn modbaar
-Je kunt aimbots bouwen/installeren
-games downloaden en spelen gaat wat makkelijker
Goede punten, maar gaming met een xbox360 op een HDtv is ook echt mooi hoor.
Nog even en je kunt voor 500 euri een mediacenter kopen om alle overige punten toch te hebben naast je xbox360.

(Natuurlijk in je achterhoofd-houdend dat je soms echt een PC nodig hebt, bv op werk of wanneer je 3d modelling e.d. doet.
Binnen deze discussie doel ik alleen op gamen, dus niet downloaden etc.)

Maar kijkend naar de (afschrijvings)kosten van je game-pc.....ik wil niet weten hoeveel geld gamers nu uitgeven om 'even' het systeem te upgraden naar DX10(.1) en/of Vista.....en dat upgraden houdt niet op he ;)
Een keer in de 3 jaar 300~400 uitgeven aan een console en klaar.
Opslagruimte en documentjes typen wordt niet zo gek veel zwaarder in de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Iedereen met Oblivion en de Illumination Within en Bookcovers mods weet waarom je op een PC zou blijven gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:36:
[...]

Goede punten, maar gaming met een xbox360 op een HDtv is ook echt mooi hoor.
Nog even en je kunt voor 500 euri een mediacenter kopen om alle overige punten toch te hebben naast je xbox360.
(Natuurlijk in je achterhoofd-houdend dat je soms echt een PC nodig hebt, bv op werk of wanneer je 3d modelling e.d. doet)

Maar kijkend naar de (afschrijvings)kosten van je game-pc.....ik wil niet weten hoeveel geld gamers nu uitgeven om 'even' het systeem te upgraden naar DX10(.1) en/of Vista.....en dat upgraden houdt niet op he ;)
Een keer in de 3 jaar 300~400 uitgeven aan een console en klaar.
Opslagruimte en documentjes typen wordt niet zo gek veel zwaarder in de toekomst.
-De pc blijft grafisch krachtiger
-Bij een hd-tv blijf je vast zitten aan maximaal 1080p
-Bij een console blijf je vast zitten aan max 60fps
-HD-content (een beetje hd wmv film) beslaat al snel meer dan 10GB, succes met je 120GB hardeschijfje, dan hebben we het nog nieteens over al je muziek, afbeeldingen en als je er zaken op moet doen die wat meer ruimte vergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:43:
[...]
...
-Bij een hd-tv blijf je vast zitten aan maximaal 1080p
-Bij een console blijf je vast zitten aan max 60fps
...
Mooi beeld = mooi beeld :)
Bij een Full HD tv moet je +-5m vanaf zitten om het verschil te zien met een 720p
Hoe wil jij dan ooit het verschil zien tussen 5000p en 1080p op 3~5m afstand?

Goed punt: opslag opslag opslag, FAT32 (zie 2~3 pagina's terug) op de Xbox360 is zo wie zo een min punt. Maar je kunt toch externe schijven aansluiten? 500GB 97,- bij MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:51:
[...]

Mooi beeld = mooi beeld :)
Bij een Full HD tv moet je +-5m vanaf zitten om het verschil te zien met een 720p
Hoe wil jij dan ooit het verschil zien tussen 5000p en 1080p op 3~5m afstand?

Goed punt: opslag opslag opslag, FAT32 (zie 2~3 pagina's terug) op de Xbox360 is zo wie zo een min punt. Maar je kunt toch externe schijven aansluiten? 500GB 97,- bij MM
-Bij 80% van de games op de 360 moet je binnen een meter of twee gaan zitten om de tekst te kunnen lezen
-Je kunt geen gedownloade content op je externe hd opslaan
-(Grafische) kracht is niet alleen de resolutie, ook physics/particals, aantal polygonen in beeld, AI etc. (kan nog wel een uurtje doorgaan ;) )

Overigens is het verschil tussen 1080p en 2160p op een 120cm lcd prima te zien vanaf een paar meter (uit eigen ervaring)

Oh, en nog een:
-Vooralsnog geen officiële divx/xvid ondersteuning

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 21-11-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:54:
[...]

-Bij 80% van de games op de 360 moet je binnen een meter of twee gaan zitten om de tekst te kunnen lezen
-Je kunt geen gedownloade content op je externe hd opslaan
-(Grafische) kracht is niet alleen de resolutie, ook physics/particals, aantal polygonen in beeld, AI etc. (kan nog wel een uurtje doorgaan ;) )
Point taken _/-\o_

Voor mezelf: voordat ik mijn xbox360 kocht, heb ik een game-pc afgewogen tegenover een console.
En het kostenplaatje was voor mij de reden om voor een xbox360 te kiezen en ben erg tevreden met mijn keuze....nu de games nog goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik vind het gewoon lekker om onderuitgezakt met een controller te spelen zonder na te hoeven denken over configuratieinstellingen, setups e.d. Ik wil gewoon een game spelen zoals hij bedoelt is zonder daarvoor elke maand een nieuwe setup te kopen. Disc erin en gaan.

Al komt er toch over een paar maanden wel weer een nieuwe pc of laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:04:
Ik vind het gewoon lekker om onderuitgezakt met een controller te spelen zonder na te hoeven denken over configuratieinstellingen, setups e.d. Ik wil gewoon een game spelen zoals hij bedoelt is zonder daarvoor elke maand een nieuwe setup te kopen. Disc erin en gaan.

Al komt er toch over een paar maanden wel weer een nieuwe pc of laptop ;)
Helemaal goed verwoord. Consolle gamen vind ik om die reden alleen al beter. Het is gewoon veel leuker om met een of meer vrienden en een biertje en een bak chips voor de tv te voetballen dan in je eentje achter de pc met een toetsenbord en muis. Dan hebben we het nog net eens over het feit dat pc gamen veel en veel duurder is. Wil je alles op High res blijven spelen moet je ieder 1,5 jaar een videokaart van 400 euro kopen. En dan daarnaast ook nog een cpu en moederbord met bijbehorend geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:00:
[...]

Point taken _/-\o_

Voor mezelf: voordat ik mijn xbox360 kocht, heb ik een game-pc afgewogen tegenover een console.
En het kostenplaatje was voor mij de reden om voor een xbox360 te kiezen en ben erg tevreden met mijn keuze....nu de games nog goedkoper ;)
De games beginnen nu goedkoper te worden meesten oude spellen heb je nu voor rond de 20 euro en er zijn altijd wel een x aantal leuke kortingen ;)

zijn er ondertussen al veel mensen met een hd-dvd speler bij hun xbox en zo ja hoe wordt dit ervaren? ik merk wel dat er steeds meer hd-dvd's komen, maar ook de blue ray wordt veel aangeprezen. En ik ga niet iets kopen waar eigenlijk verder weinig toekomst in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
ja klopt, heb pas nog cod2 voor 20,- gehaald :P puur voor de achievements >:) Vind wel dat de nieuwe spellen gewoon te duur zijn, het moet een hobby blijven natuurlijk, en assassins creed voor 62,- etc. is toch wel erg aan de hoge kant helaas.. ( heeft mij er niet van weerhouden om de game te kopen natuurlijk!

[ Voor 11% gewijzigd door Sqorpius op 21-11-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:21:
[...]

De games beginnen nu goedkoper te worden meesten oude spellen heb je nu voor rond de 20 euro en er zijn altijd wel een x aantal leuke kortingen ;)

zijn er ondertussen al veel mensen met een hd-dvd speler bij hun xbox en zo ja hoe wordt dit ervaren? ik merk wel dat er steeds meer hd-dvd's komen, maar ook de blue ray wordt veel aangeprezen. En ik ga niet iets kopen waar eigenlijk verder weinig toekomst in zit
Klopt, afgelopen week heb ik bij een '50% op alles'-actie, verschillende games van €20/30 gekocht voor de helft van de prijs. Daar vermaak ik me erg goed mee! :)

HD-DVD drive heb ik al verschillende keren overwogen, maar nooit aangeschaft. Vooral verschillend negatieve reviews op internet zijn hiervoor verantwoordelijk. Vooral op beeldkwaliteit scoort het appaaat niet geweldig.

[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 21-11-2007 11:32 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Maar dat is gewoon ook leuk om te doen! voor 20 a 30 euro een leuke game te halen! toen ik assassins gekocht had voelde het naast dat ik zo snel mogenlijk naar huis moest, een rip uit me lijf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:29:
[...]

Klopt, afgelopen week heb ik bij een '50% op alles'-actie, verschillende games van €20/30 gekocht voor de helft van de prijs. Daar vermaak ik me erg goed mee! :)
Waar kun je zo'n actie vinden dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:21:
[...]

Dat is de reden dat ik er voorlopig nog maar even vanaf zie. Ik ben gewoon een beetje bang dat wanneer de 360 aan zijn opvolger toe is, HD-DVD ook een beetje uitgefaseerd is. In elke winkel waar ik kijk liggen veel meer Blu-Ray titels dan HD-DVD's. Zeker met straks de video marketplace koop ik voor dat geld liever een paar games. Ik koop straks wel een keer een hybride standalone speler, wanneer die betaalbaar zijn. Tot die tijd voldoet DVD voor mij nog wel en mocht ik HD willen kijken kan ik altijd een keer een filmpje huren op de marketplace.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:31:
[...]

Waar kun je zo'n actie vinden dan? :D
Vaak heeft MediaMarkt o.i.d zulke aanbiedingen, gewoon goed in de winkels zelf kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
kbloem schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:18:
[...]

Helemaal goed verwoord. Consolle gamen vind ik om die reden alleen al beter. Het is gewoon veel leuker om met een of meer vrienden en een biertje en een bak chips voor de tv te voetballen dan in je eentje achter de pc met een toetsenbord en muis. Dan hebben we het nog net eens over het feit dat pc gamen veel en veel duurder is. Wil je alles op High res blijven spelen moet je ieder 1,5 jaar een videokaart van 400 euro kopen. En dan daarnaast ook nog een cpu en moederbord met bijbehorend geheugen.
Dat argument vervalt echter weer omdat je console ook niet meeschaalt.
Sqorpius schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:24:
en assassins creed voor 62,- etc. is toch wel erg aan de hoge kant helaas.. ( heeft mij er niet van weerhouden om de game te kopen natuurlijk!
Ik heb er 99 euro voor betaald ;)

[ Voor 113% gewijzigd door pagani op 21-11-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:41:
[...]

Dat argument vervalt echter weer omdat je console ook niet meeschaalt.
Want :? Een console kost je per 6 jaar ongeveer 400 euro. Een PC denk ik 3000. In elk geval als je mee wilt blijven gaan met mooie graphics....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Ja klopt, pc valt altijd nog te upgraden op dat punt, console is op een gegeven moment outdated en de games worden dus beperkt, voor de pc zullen de games altijd vernieuwd en grafisch mooier worden, nadeel is dat je dan kans hebt om genaaid te worden met het hele 8800 GTS /GT taffereel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
Ach het heeft alle 2 toch wel iets. Met een pc kun je veel meer, en beter RTS games spelen enzo. Maar een console is veel relaxter gamen omdat je dan lekker op de bank kan hangen ook met vrienden :)

Ben zelf meer een console gamer. Vind een controller ook fijner spelen dan toetsenbord + muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
kbloem schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:45:
[...]

Want :? Een console kost je per 6 jaar ongeveer 400 euro. Een PC denk ik 3000. In elk geval als je mee wilt blijven gaan met mooie graphics....
maar met een console moet je nadat ze afgeschreven zijn Helemaal overnieuw beginnen, dus nieuwe console, games, nieuwe controllers en accesoires, bij je pc hou je zoiezo al je dure games ( en ik weet, backward compatible.. maar als je ziet hoeveel problemen dat nu oplevert..) en eventueel wat hardware. heeft allebei zn voor en nadelen zo..
:)

[ Voor 7% gewijzigd door Sqorpius op 21-11-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
kbloem schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:45:
[...]

Lees wat ik schrijf. Als je nu een pc koopt die sterker is dan je 360 is die over 4 jaar nog steeds sterker dan je 360. Dat je verwend raakt en wil upgraden om nóg betere graphics te krijgen is bijzaak, feit is dat je 360 in die 4 jaar niet sneller wordt/schaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:52:
[...]

Lees wat ik schrijf. Als je nu een pc koopt die sterker is dan je 360 is die over 4 jaar nog steeds sterker dan je 360. Dat je verwend raakt en wil upgraden om nóg betere graphics te krijgen is bijzaak, feit is dat je 360 in die 4 jaar niet sneller wordt/schaalt.
Maar feit is ook dat hoe langer een console op de markt blijft, hoe meer ontwikkelaars het onderste uit de kan blijven halen. Vergelijk eens een eerste generatie spel van de PS2 met bijvoorbeeld een God of War 2,...

De verschillen tussen xbox spellen zullen op verloop van tijd niet zo heel erg verschillen zoals bij de PC wel het geval zal zijn, maar toch...
De technologie blijft silstaan, maar de ontwikkelaars niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ok, meeschalen op die manier 8)7 Dat is waar. Maar bij een pc zul je denk ik nooit zien dat hardware volledig uitgemolken wordt. Bij de console hebben ze geen keus. Moet je eens zien wat er nu nog uit die bijna 10 jaar oude ps2 met god of war gehaald wordt. Toch wel behoorlijk verrassend. Zo zal dat straks ook met de ps3 en 360 zijn. In dat opzicht zal de pc altijd voor blijven lopen inderdaad.

Ik vind het belangrijkste echt dat je met vrienden naast elkaar kan spelen. Is toch altijd leuker dan via internet. En lekker onderuitgezakt op de bank speelt veel ontspannender dan op een bureaustoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
gaat inderdaad niets boven een potje gears of war of PES! heb eventjes gears of war op de pc gespeelt maar die coop is een stuk minder leuk dan op de xbox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:52:
[...]

Maar over 4 jaar kan je geen spel meer kopen voor die PC wat uberhaupt nog een beetje wil draaien. Alle games die over 4 jaar op de 360 uitkomen, kan je wel gewoon spelen :)

Het is niet eens dat je als maar betere GFX wilt, die komen gewoon, of je nu wil of niet. Je PC kan je of upgraden, of over 4 jaar gewoon geen games meer kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 21-11-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:10:
Maar over 4 jaar kan je geen spel meer kopen voor die PC wat uberhaupt nog een beetje wil draaien. Alle games die over 4 jaar op de 360 uitkomen, kan je wel gewoon spelen :)
Over vier jaar komen geen games meer uit voor de 360, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:16:
[...]

Over vier jaar komen geen games meer uit voor de 360, lijkt me?
:?

De Xbox 360 vervanger komt ongeveer 2011/2012. Hij is dan 6 jaar op de markt.

Over 4 jaar komt gewoon games, en ik denk zelfs in een hoger tempo dan vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Shit.. nóg hoger ? :P
Dan zit ik tegen die tijd:

A. zonder geld
B. zonder vriendin door al het gamen

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:18:
[...]

:?

De Xbox 360 vervanger komt ongeveer 2011/2012. Hij is dan 6 jaar op de markt.
Bron? Als dat ding eenmaal 6 jaar op de markt is, lijkt 'ie me aardig verouderd. Meeste consoles houden het 5 jaar uit tot de opvolger, niet?

En waarom zouden er dan vaker games voor uitkomen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:21:
[...]

Bron? Als dat ding eenmaal 6 jaar op de markt is, lijkt 'ie me aardig verouderd. Meeste consoles houden het 5 jaar uit tot de opvolger, niet?

En waarom zouden er dan vaker games voor uitkomen?
Als je de nieuwsberichten over de 360 een beetje gevolgd hebt dan weet je dat Microsoft dat duidelijk aangegeven heeft ;)
Check

Er komen naarmate de console langer op de markt is, steeds meer games uit. Dat zie je ook met de PS2. Het echte hoogtepunt van games was pas na 4 jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Kenny_026 op 21-11-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
pc versus console is een iets uitgebreider verhaal.. zie
link

persoonlijk ben ik ook overgestapt vanwege de kosten, maar je kunt je afvragen of mensen die vanwegen
hun hobby of werk al een zware machine hebben niet beter uitzijn met een pc.
die hoeven alleen nog maar de grafishe kaart up to date te houden.

ik merk dat ik naast de laptop van het werk, eigenlijk geen nut meer heb voor een zware pc. vandaar de overstap naar 360

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mazzl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:39:
link

persoonlijk ben ik ook overgestapt vanwege de kosten, maar je kunt je afvragen of mensen die vanwegen

ik merk dat ik naast de laptop van het werk, eigenlijk geen nut meer heb voor een zware pc. vandaar de overstap naar 360
Bij mij idem dito, laptop (C2D 2,2ghz, 2GB en X3100)....gebruik ik alleen voor MSN en om mail te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
mazzl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:39:
link

Er zitten wel meer voordelen aan een console afgezien van de kosten van de grafische kaart. Wat te denken van het software-aanbod? Ik vind het games-aanbod in de PC-wereld stukken minder interessant dan voor de 360 of PS3. Tuurlijk heb je veel multi-platform FPSen die er op een dikke PC beter uit zouden kunnen zien, maar je mist de "console-only exclusives" en dat zijn er heel wat. Denk alleen maar aan alle Japanse games die nooit en te nimmer op de PC zullen uitkomen. Blue Dragon, Eternal Sonata, Katamari Damaci, Resident Evil, Metal Gear Solid, ga zo maar door. De topgames op de PC komen bijna altijd naar de consoles, maar andersom is dat veel minder vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
ymmv schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:56:
[...]

Er zitten wel meer voordelen aan een console afgezien van de kosten van de grafische kaart. Wat te denken van het software-aanbod? Ik vind het games-aanbod in de PC-wereld stukken minder interessant dan voor de 360 of PS3. Tuurlijk heb je veel multi-platform FPSen die er op een dikke PC beter uit zouden kunnen zien, maar je mist de "console-only exclusives" en dat zijn er heel wat. Denk alleen maar aan alle Japanse games die nooit en te nimmer op de PC zullen uitkomen. Blue Dragon, Eternal Sonata, Katamari Damaci, Resident Evil, Metal Gear Solid, ga zo maar door. De topgames op de PC komen bijna altijd naar de consoles, maar andersom is dat veel minder vanzelfsprekend.
Daar heb je ook zeker een punt. Platform games komen bijna nooit uit voor de pc. Ik pak even de PS erbij maar op de console heb je titels als Kameo, Ratchet & Clank, Banjoo, LBP en er komen er nog veel meer. Bij de pc lijkt de nadruk meer te liggen op Shooters en RTS en af en toe een RPG. Ook met de laatste word je op de console beter bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Het heeft allebei voor en nadelen, ik heb zelf een oudere pc 1,5 GHZ en een Xbox 360. Voor het gamen is de xbox gewoon perfect alleen een spel als Supreme commander wat ik krijg wil spelen lijkt mij niet te doen op de xbox alhoewel ze wel van plan zijn om hem uit te brengen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sqorpius schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:47:
Ja klopt, pc valt altijd nog te upgraden op dat punt, console is op een gegeven moment outdated en de games worden dus beperkt, voor de pc zullen de games altijd vernieuwd en grafisch mooier worden, nadeel is dat je dan kans hebt om genaaid te worden met het hele 8800 GTS /GT taffereel. :9
Dat is nog maar de vraag, omdat er tegenwoordig niet echt heel veel exclusieve PC games verschijnen ( uitzonderingen daargelaten ). Vaak kiest men bij de ontwikkeling van een game 1 bepaald platform als hoofdplatform, en van daaruit wordt de game overgezet naar de overige platforms. En vaak is dat nu de X360 of de PS3, en omdat je als ontwikkelaar dan natuurlijk " gelimiteerd" aan de console hardware, zal het de komende jaren zo'n vaart niet lopen op het gebied van PC graphics, want de meeste ontwikkelaars willen naturlijk ook geld verdienen, en dat geld is het meest te verdienen bij de concoles.

Want welke ontwikkelaar heft er de laatste tijd een engine speciaal voor de high end PC markt geschreven? Ja ik ken er 1, en dat is Crytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

kbloem schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:01:
[...]

Daar heb je ook zeker een punt. Platform games komen bijna nooit uit voor de pc. Ik pak even de PS erbij maar op de console heb je titels als Kameo, Ratchet & Clank, Banjoo, LBP en er komen er nog veel meer. Bij de pc lijkt de nadruk meer te liggen op Shooters en RTS en af en toe een RPG. Ook met de laatste word je op de console beter bediend.
ik stel voor dat je de 360 titels uit de lijst van playstation titels haalt, sommige mensen zijn er nogal allergisch aan :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Die mensen hebben nog geen Kameo gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sqorpius schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:49:
[...]

maar met een console moet je nadat ze afgeschreven zijn Helemaal overnieuw beginnen, dus nieuwe console, games, nieuwe controllers en accesoires, bij je pc hou je zoiezo al je dure games ( en ik weet, backward compatible.. maar als je ziet hoeveel problemen dat nu oplevert..) en eventueel wat hardware. heeft allebei zn voor en nadelen zo..
Bij de 360 ben ik hier inderdaad nog niet erg tevreden over :( Ik heb wel enkele games op mn 360 draaien die ik ook toendertijd voor mijn xbox heb gekocht. (ik speel ze zelden want er zitten geen achievements bij:P )Maar bij de spellen die ik echt super vond (zoals bij Mafia) is dit niet mogelijk. Je blijft dan met spellen zitten waarvoor je toch veel knaken hebt neergelegd terwijl je ze niet meer kan spelen (als je oude doos het heeft begegeven). Ik hoop dan ook dat MS dit in de toekomst wel beter aanpakt. Op de pc speel ik met regelmaat nog "oldschoolgames" waarvoor ik toen ook veel geld heb neergelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Och, ik denk dat backwards compatibility (en vooral de drive van Nintendo om tien generaties gameboy verder nog steeds die games te ondersteunen) ook zorgt voor een rem op je doorontwikkeling. Kijk naar de DS, die produceert graphics die een Atari Lynx van een jaar of 15 oud nog kan produceren (als je het slechte scherm van dat ding voor lief neemt ;) )

(lichtelijk sarcastisch bedoeld natuurlijk, maar je snapt m'n punt wel)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 21-11-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje:

Ik heb laatst zo'n Xbox Live wachtwoord ingesteld (4 knoppen-combinatie).
Nu krijg ik deze niet meer uitgeschakeld voor mijn Live account.
Via het menu geeft hij aan dat dit wel kan (clear password o.i.d.) maar hij blijft dit wachtwoord vragen. :(

Zonder wachtwoord, meldt hij zich namelijk automatisch aan op Xbox Live....
Iemand een idee om dit wachtwoord uit te schakelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
johnnyv.nl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:13:
Och, ik denk dat backwards compatibility (en vooral de drive van Nintendo om tien generaties gameboy verder nog steeds die games te ondersteunen) ook zorgt voor een rem op je doorontwikkeling. Kijk naar de DS, die produceert graphics die een Atari Lynx van een jaar of 15 oud nog kan produceren (als je het slechte scherm van dat ding voor lief neemt ;) )

(lichtelijk sarcastisch bedoeld natuurlijk, maar je snapt m'n punt wel)
Ik heb maar heel kort een xbox gehad voordat ik de 360 kocht. En ik wilde dus toen ik het promo filmpje van Fable 2 zag heel graag Fable spelen. Mede door de goede reviews die ik gelezen had en de verhalen die ik van vrienden gehoord had.

Nou, ik naar de winkel en Fable gekocht. Werkte allemaal prima, de game startte, en toen sprongen me leterlijk de tranen in de ogen. Dat ik 20 euro uit had gegeven aan zoiets lelijks zeg. Niet om aan te zien. Mischien had ik het eerst moeten spelen voordat ik aan de launchgames zoals Kameo en Condemned begonnen was.

Van mij hoeft die backwards compatibility niet zo. Ik heb dan ook geen kinderen die blij zijn met die oude spelletjes, maar mij zie je het in elk geval niet meer spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Sqorpius schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:49:
[...]

Je gooit je oude console toch niet weg als je een nieuwe koopt? Voor zover ik weet zijn al je oude games nog gewoon speelbaar op je oude console. Het enige is dat je wel eens in de 4 a 5 jaar een nieuwe console moet kopen, omdat voor je oude console geen games meer uitkomen.

Ik ben persoonlijk over gegaan op de console, omdat het echt een stuk makkelijker is. Zeker lokaal multiplayeren vanuit de bank is in mijn ogen het sterkste punt van de console. Ook weet je gewoon dat je op de meest optimale manier van het spel geniet. Ik was tot voor 2 jaar terug een fanatiek pc speler, maar ik wil echt niet meer terug. Dat gehannes met instellingen om pc-games zo soepel mogelijk te laten lopen met zoveel mogelijk detail heb ik nog geen seconde gemist. Dat een spel er op een goede PC beter uit kan zien, dat neem ik dan wel voor lief. Over het algemeen worden de Multi-platform titels ook puur voor de consoles gemaakt, waarna de PC een waardeloze port met een waardeloze performance krijgt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Maar dan moet je alsnog wel opnieuw beginnen kwa uitgaven aan een console? mijn oude xbox controller etc is niet compatible met mijn 360 dus daarom moet je toch ook nieuwe accesoires kopen? dat wil ik zeggen met "opnieuw beginnen"

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 15:36
de prijzen op play-asia kloppen niet in euro's wegens de koersen. weet iemand ook of je daar met dollars kan betalen als je een euro bankrekening hebt

[ Voor 40% gewijzigd door amoi op 22-11-2007 07:17 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Smoonshine schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:29:
[...]

Je gooit je oude console toch niet weg als je een nieuwe koopt? Voor zover ik weet zijn al je oude games nog gewoon speelbaar op je oude console. Het enige is dat je wel eens in de 4 a 5 jaar een nieuwe console moet kopen, omdat voor je oude console geen games meer uitkomen.

Ik ben persoonlijk over gegaan op de console, omdat het echt een stuk makkelijker is. Zeker lokaal multiplayeren vanuit de bank is in mijn ogen het sterkste punt van de console. Ook weet je gewoon dat je op de meest optimale manier van het spel geniet. Ik was tot voor 2 jaar terug een fanatiek pc speler, maar ik wil echt niet meer terug. Dat gehannes met instellingen om pc-games zo soepel mogelijk te laten lopen met zoveel mogelijk detail heb ik nog geen seconde gemist. Dat een spel er op een goede PC beter uit kan zien, dat neem ik dan wel voor lief. Over het algemeen worden de Multi-platform titels ook puur voor de consoles gemaakt, waarna de PC een waardeloze port met een waardeloze performance krijgt.
^^ Pc de deur uitgedaan. Geen gezeur meer met drivers, upgraden en weet ik wat. Internetten en beetje bankieren doe ik wel op m'n laptop. Gameconsole rules. En ook al kost dat ding bij aanschaf eerst 4 of 500 euro, dan heb je er wel (mits hij heel blijft) jaren plezier van. Voor de pc ben je al 1x in de 2 jaar dat geld kwijt voor enkel een leuke videokaart. En lekker belangrijk dat een spel 50 euro kost. Dat heb ik er graag voor over. En met een beetje zoeken vind je ze zeker in het buitenland een stuk goedkoper.

Verwijderd

Na 24 uur mag je je vraag herhalen

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 10:36 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

pjlgt schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:07:
[...]

^^ Pc de deur uitgedaan. Geen gezeur meer met drivers, upgraden en weet ik wat. Internetten en beetje bankieren doe ik wel op m'n laptop. Gameconsole rules. En ook al kost dat ding bij aanschaf eerst 4 of 500 euro, dan heb je er wel (mits hij heel blijft) jaren plezier van. Voor de pc ben je al 1x in de 2 jaar dat geld kwijt voor enkel een leuke videokaart. En lekker belangrijk dat een spel 50 euro kost. Dat heb ik er graag voor over. En met een beetje zoeken vind je ze zeker in het buitenland een stuk goedkoper.
Heb je dan geen problemen met de regio settings?

btw. in Canada kan je een elite kopen voor 350€ :X ( regio 1 )

Is dat een probleem als je dat doet, mbt Live en garantie? Voor spellen is het geen probleem die haal je gewoon ook uit het buitenland.
[edit]
Komt nog 120 E shipping bij :( dus niet interresant

[ Voor 3% gewijzigd door LuCarD op 22-11-2007 09:39 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Effe een probleempje.

Ik zal gisteren te gamen en ik kreeg ineens twee rode lampjes aan de linkerkant. Dit duid op een hitteprobleem. Het was gisteren behoorlijk koud dus de verwarming was flink opgestookt. Kan het zijn dat het hierdoor te warm werd?

Ik heb nu zo'n intercooler besteld om aan de achterkant te bevestigen. Iemand hier ervaringen mee?

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:47

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb net een nieuwe gsm abonnement aangeschaft. En ik kreeg er een xbox 360 arcade pack bij.

Helemaal voor niks. Snel eens aansluiten dat ding. Controller erbij halen, PES halen en voor je het weet is het al weer 2008.

maw, ik sluit me aan in dit topic.

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:52
Intercooler achterkant is een nono. heb je de xdoos genoeg ruimte gegeven? En ik neem aan dat hij niet pal naast de verwarming staat?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hij staat in een kast die gewoon open is aan de achterkant. De Fans draaien goed en ook de koelpasta heeft laatst een vernieuwing gehad. Er zitten talismoon fans in die een grotere airflow hebben dan de standaard fans.

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.nl/images/product/image.php?id=41746&dimensionid=1&shopid=6

Konig Xbox 360 Cooler King + AV

[ Voor 23% gewijzigd door Kenny_026 op 22-11-2007 11:01 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:47

Turfschipper

Hup NAC

Ff een domme vraag om mee te beginnen: waar kan ik de 3 bijgeleverde aracde games zien en spelen?

Of moet ik dan eerst online zien te komen?

EDIT

excuses mensen, de cd ligt gewoon nog in de doos. dus laat maar zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Turfschipper op 22-11-2007 11:37 ]

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
kbloem schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:00:
Hij staat in een kast die gewoon open is aan de achterkant. De Fans draaien goed en ook de koelpasta heeft laatst een vernieuwing gehad. Er zitten talismoon fans in die een grotere airflow hebben dan de standaard fans.

[afbeelding]

Konig Xbox 360 Cooler King + AV
nadeel van dat ding is dat je je bestaande kabels in de prullenmand kan gooien

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
T7D_Sneezy schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:23:
[...]

Heb je kwaliteitsverlies als je via VGA gaat?

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

hm, mijn samsung hd lcd tv geeft alleen zwart beeld via vga.. hij ontvangt wel een signaal maar geen beeld dus.. ;(

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

T7D_Sneezy schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:23:
[...]

ik heb dat ding ook, werkt super!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijf ontopic! Reageer inhoudelijk en onderbouwd en blijf netjes!
Zoek eerst zelf voordat je iets vraagt!