Owner of DBIT Consultancy
Update is altijd wereldwijd. Dit omdat Live dit verplicht, en anders zou je niet meer met mensen uit andere regio's kunnen gamen.dennus2006 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:42:
Komt die fall update van 4 December ook op 4 December in Nederland?
Anoniem: 237666
4 december +- 12 uur amerikaanse tijd dan?PWM schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:31:
[...]
Update is altijd wereldwijd. Dit omdat Live dit verplicht, en anders zou je niet meer met mensen uit andere regio's kunnen gamen.
even kijken hoelaat dat hier is. of werkt het anders?
Een dag bestaat nog altijd uit 24 uur. De update zal ergens in de loop van de dag online komen op 4 december, hoe laat het precies zal zijn zal misschien nog wel bekend worden gemaakt op de site van Major Nelson.Anoniem: 237666 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:40:
[...]
4 december +- 12 uur amerikaanse tijd dan?
even kijken hoelaat dat hier is. of werkt het anders?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Daarbij hebben ze volgens mij de datum die ze noemde nog nooit gehaaldMetroidPrime schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:49:
[...]
Een dag bestaat nog altijd uit 24 uur. De update zal ergens in de loop van de dag online komen op 4 december, hoe laat het precies zal zijn zal misschien nog wel bekend worden gemaakt op de site van Major Nelson.
Tearing komt niet door tiling, het heeft er zelfs helemaal niets mee te maken.Anoniem: 237666 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:15:
[...]
iedereen heeft last hiervan, dat is nu eenmaal.
AC is op 1280*720 berekend met 2 keer AA, dit past gewoon niet in de framebuffer van de 360, deze is met 10 MB beperkt. Hierdoor wordt het beeld in verschillende stukken gerendered, bij snelle bewegingen levert dit screen tearing op. zowat elk spel op de 360 heeft er echter last van.
let echter op aankomende reacties: de echte fans beweren nog nooit screen tearing gezien te hebben. misschien is dat een oplossing: je moet een grotere fan worden, die kunnen door de screen tearing heenkijken, en zien de werkelijke kracht van de xbox!
helaas bestaat er 'voor ons' (= nuchtere 360 bezitters) geen patch voor de 10MB limiet
Ik ga toch de mappen van Halo 3 kopen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ach ja, klokken, klepel.... sommige mensen moeten echt van dat 3dbeyond forum wegblijven, anders gaan ze de helft zelf verzinnen.ehoutgast schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:19:
[...]
Tearing komt niet door tiling, het heeft er zelfs helemaal niets mee te maken.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
laaaaaaaalArmada schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:02:
[...]
Ach ja, klokken, klepel.... sommige mensen moeten echt van dat 3dbeyond forum wegblijven, anders gaan ze de helft zelf verzinnen.
kan iemand uitleggen waardoor bij veel xbox spellen screen tearing waar te nemen is?
-komt dit door de (te kleine) 10 MB buffer?
-heeft het te maken met het tile based rendering?
ik weet namelijk zelf niet erg veel ervan: ik heb horen zeggen dat de 10 MB buffer te klein is om volledig 1280*720p te 'AAen', maar dat is alles wat ik weet, het feit. niet de oorzaak
Man.. hoe herkenbaar !HendrikN schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:27:
[...]
Een hele dag over dat level gedaan, zéér frustrerend. Maar het gevoel toen ik eindelijk in de chopper zat... onbeschrijfelijk!
Ik heb echt tot diep in de nacht dat level geprobeerd. Ik heb altijd dat ik weiger te slapen voor ik een lastig stuk in een game uit heb gespeeld. Dit was de allereerste keer dat ik rond een uurtje of 4 uur 's nachts vrij verslagen de xbox heb uitgezet en ben gaan slapen.
De volgende dag probeerde ik het level nog een keer en toen liep ik er gewoon in één keer doorheen

Had die nacht ervoor nog wel de helicopter bereikt, maar toen was ik die gast dus vergeten te dragen.
Dat is inderdaad een mooie voorbode van wat je allemaal te wachten staat bij het sniperlevel bij het reuzenrad. En als je dat eindelijk hebt gehaald en denkt het ergste te hebben gehad, komt het fijne level erna...sekeroglan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:33:
[...]
Ik zit nog steeds in het begin vastwaar je die tv station moet innemen.
Leuk joh, Veteran mode
Nog 3 of 4 leveltjes en ik ben er doorheen.
Dat "One Shot" sniper level is nog peanuts vergeleken met de epiloog op veteran (in 60 sec die VIP redden uit dat vliegtuig). Gister nog een keer geprobeerd, maar kom net steeds 3-4 sec te kort en een betere tactiek zie ik zo snel niet...Terryb47 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:25:
Als je een beetje van shooters houd, dan zou ik zeker voor COD4 gaan. en kort is ie zeker niet, probeer maar op Veteran te spelen: echt een uitdaging (waaronder de befaamde sniper level)
Anoniem: 51473
Op youtube staan filmpjes over mensen die dat level uitspelen in een record tijd. Misschien 1x kijken om een "beter" techniek te leren om het level uit te spelen?Shiverzz schreef op woensdag 28 november 2007 @ 07:22:
[...]
Dat "One Shot" sniper level is nog peanuts vergeleken met de epiloog op veteran (in 60 sec die VIP redden uit dat vliegtuig). Gister nog een keer geprobeerd, maar kom net steeds 3-4 sec te kort en een betere tactiek zie ik zo snel niet...
Edit: Hier een link naar het filmpje:
http://youtube.com/watch?v=FbYXV0UivpM
LET OP: Heb je Epilogue nog niet gespeeld kijk dan niet het filmpje!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 28-11-2007 08:41 ]
Nu heb ik net dit schermpje besteld: http://www.benq.nl/products/LCD/?product=912 Zodat ik lekker 1080p kan spelen
/me Notna is in love with his Xbox 360
Het zijn twee verschillende zaken. Ten eerste de framebuffer. De 360 beschikt over 10 MB EDRAM, daarin past een 1280x720 0xAA framebuffer. Als je 2xAA of 4xAA wilt hebben is de framebuffer groter dan 10 MB, en dus moet je ofwel tiling gebruiken, ofwel je rendert in een lagere resolutie. Daarom zijn dus ook veel spellen 1024x600 2xAA (of daaromtrent). Dat past namelijk wel binnen de 10 MB.Anoniem: 237666 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:11:
[...]
laaaaaaaal
kan iemand uitleggen waardoor bij veel xbox spellen screen tearing waar te nemen is?
-komt dit door de (te kleine) 10 MB buffer?
-heeft het te maken met het tile based rendering?
ik weet namelijk zelf niet erg veel ervan: ik heb horen zeggen dat de 10 MB buffer te klein is om volledig 1280*720p te 'AAen', maar dat is alles wat ik weet, het feit. niet de oorzaak
Tearing komt door het volgende. De meeste spellen gebruiken twee framebuffers, de front-buffer, waarin het huidige frame wordt gerenderd, en de backbuffer, wat het vorige, al gerenderde frame weergeeft. De backbuffer wordt uitgelezen en afgebeeld. Als je de frontbuffer zou afbeelden zou je bij wijze van spreke het scherm gerenderd zien worden. De backbuffer wordt, afhankelijk van je refreshrate, maar zeg op 60 Hz uitgelezen. Als je spel dan niet zelf ook 60 keer per seconde een nieuw frame gereed heeft kun je kiezen uit twee situaties: ofwel je update de backbuffer (terwijl deze al uitgelezen wordt) met de nieuwe frontbuffer. Dan krijg je dus het tearing effect, waarbij het beeld op je scherm bestaat uit een deels oud en een deels nieuw frame (daarom zie je het ook beter bij veel beweging, groter verschil oud-nieuw). Ofwel je wacht op vsynch, dus je wacht met kopieren van de frontbuffer totdat de backbuffer geheel is uitgelezen. Alleen dan wordt je framerate gehalveerd, want je wacht dus 2x de tijd van je refreshrate. Bijvoorbeeld in BioShock kun je kiezen tussen vsynch aan/uit. Vsynch uit leidt tot hogere framerates (40/50 fps) met tearing, Vsynch aan geeft een locked 30 fps framerate zonder tearing.
Het alternatief is om triplebuffering te gebruiken, waarbij je nog een derde framebuffer gebruikt. Dit heeft het beste van beiden: hogere framerate zonder tearing. Maar omdat dit extra geheugen kost en veel mensen niet echt last hebben van tearing wordt dit vrijwel niet gebruikt.
Hmm, dat biedt inderdaad perspectief. Toch blijft het in dit specifieke level een kwestie van skill en geluk dat net effe op het juiste moment moet samenkomen. Vanavond wellicht nog maar een poging wagen...Anoniem: 51473 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:37:
[...]
Op youtube staan filmpjes over mensen die dat level uitspelen in een record tijd. Misschien 1x kijken om een "beter" techniek te leren om het level uit te spelen?
Edit: Hier een link naar het filmpje:
http://youtube.com/watch?v=FbYXV0UivpM
LET OP: Heb je Epilogue nog niet gespeeld kijk dan niet het filmpje!
Verwacht geen wonderen, aangezien de games voor de 360 geen 1080p zijn, ze zullen worden geupscaled. Niet dat het er lelijker op wordt hoor, integendeel +'Notna schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:27:
Heb nu een tijdje Mass Effect en ik moet zeggen dat ik nog steeds enorm veel houd van mijn Xbox 360. Geen RROD's, helemaal niks. en de gaming ervaring die het bied is gewoon subliem.
Nu heb ik net dit schermpje besteld: http://www.benq.nl/products/LCD/?product=912 Zodat ik lekker 1080p kan spelen(gezien ik geen HD TV heb/kan/wil kopen en dit een geodkoop alternatief is voor 370 euro
) Eens kijken hoe dat gaat (ik speel nu met een iiyama die 1280x1024 draait = 720p).
/me Notna is in love with his Xbox 360![]()
losersekeroglan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:33:
[...]
Ik zit nog steeds in het begin vastwaar je die tv station moet innemen.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Er zijn weldegelijk games in 1080p, al zijn ze schaars.HendrikN schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:07:
[...]
Verwacht geen wonderen, aangezien de games voor de 360 geen 1080p zijn, ze zullen worden geupscaled. Niet dat het er lelijker op wordt hoor, integendeel +'
Heb zelf een Benq. Verwacht geen wonderen. Is de laatste benq die ik gekocht heb, ze hebben 1op1 problemen op HDMI en component. Als je een elite hebt kan je hem DVI aansluiten dan is het een leuk schermNotna schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:27:
Heb nu een tijdje Mass Effect en ik moet zeggen dat ik nog steeds enorm veel houd van mijn Xbox 360. Geen RROD's, helemaal niks. en de gaming ervaring die het bied is gewoon subliem.
Nu heb ik net dit schermpje besteld: http://www.benq.nl/products/LCD/?product=912 Zodat ik lekker 1080p kan spelen(gezien ik geen HD TV heb/kan/wil kopen en dit een geodkoop alternatief is voor 370 euro
) Eens kijken hoe dat gaat (ik speel nu met een iiyama die 1280x1024 draait = 720p).
/me Notna is in love with his Xbox 360![]()
Ik sluit hem gewoon via de VGA aan (als er problemen optreden)dabelg schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:54:
[...]
Heb zelf een Benq. Verwacht geen wonderen. Is de laatste benq die ik gekocht heb, ze hebben 1op1 problemen op HDMI en component. Als je een elite hebt kan je hem DVI aansluiten dan is het een leuk scherm
Weet je dat zeker? Link?Exorcist schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:47:
[...]
Er zijn weldegelijk games in 1080p, al zijn ze schaars.
http://wiki.xboxic.com/Xbox_360Xbox360 now has support for outputting every game at 1080p HD resolution, the development tools have been updated to include it for native rendering. Games like NBA street and Virtua Tennis 3 are to utilise 1080p resolution.
@Royz: We hebben een hele tijd geleden eens een discussie gehad over gamen op de xbox of op de pc. Je hebt gelijk! De ervaring die mijn xbox me geeft is zoveel beter dan die van mijn pc!
Dat komt omdat je lekker op de bank, lekker met je headset op en zonder muisarm zit te gamen. De console bevalt mij ook echt veel beter terwijl ik echt van mn 8e tot mijn 24-25e fanatiek pc gamer ben geweest.-CKY2K- schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:49:
* Kenny_026 is verliefd geworden op COD 4! Geweldig!
@Royz: We hebben een hele tijd geleden eens een discussie gehad over gamen op de xbox of op de pc. Je hebt gelijk! De ervaring die mijn xbox me geeft is zoveel beter dan die van mijn pc!
VGA is zeker een no go met benq die doet geen support voor 1920x1080 schuift alles op naar links zodat je rechts zwarte blak krijgt en een deel niet op scherm staat. Raad je aan eens goed te surfen voor je een Benq koopt. Ik had mijn scherm al voor ik een xbox had (hoofd reden is PC scherm)Notna schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:56:
[...]
Ik sluit hem gewoon via de VGA aan (als er problemen optreden), Mijn pc sluit ik aan op DVI-D, dus dan is dat opgelost
Zelf ook wat research plegen helpt ookdabelg schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:14:
[...]
VGA is zeker een no go met benq die doet geen support voor 1920x1080 schuift alles op naar links zodat je rechts zwarte blak krijgt en een deel niet op scherm staat. Raad je aan eens goed te surfen voor je een Benq koopt. Ik had mijn scherm al voor ik een xbox had (hoofd reden is PC scherm)
Anoniem: 174762
-CKY2K- schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:49:
* Anoniem: 174762 is verliefd geworden op COD 4! Geweldig!
Oh dat heb ik eigenlijk niet... Ben van jongs af aan tot vorige zomer fanatiek PC-gamer geweest (R6: Raven Shield, CoD 1 en uitbreiding, Counter Strike Source, DoD Source) en was in het begin toch wat teleurgesteld in het multiplayer-en op de X360. Kwam misschien ook omdat ik niet echt de juiste games kocht... GoW en Halo 3 konden mij in ieder geval qua MP niet echt bekoren en heb ook echt een tijdje getwijfeld om toch niet terug over te stappen op het PC-gamen... totdat CoD 4 kwam en ik merkte dat deze game me eindelijk weer de MP ervaring bezorgt die ik zo gemist heb! Infinity Wardkbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:03:
[...]
Dat komt omdat je lekker op de bank, lekker met je headset op en zonder muisarm zit te gamen. De console bevalt mij ook echt veel beter terwijl ik echt van mn 8e tot mijn 24-25e fanatiek pc gamer ben geweest.
Anyway, voor mij maakt het in principe niet echt uit, PC of X360, als de game zelf maar echt goed is (en je 'ding' is natuurlijk, want Halo 3 is natuurlijk wel een goede MP game, hij lag me alleen niet zo denk ik).
Daarnaast moest ik in het begin toch wel erg wennen aan de controls, lagere framerate (CoD 4
De mensen die roepen dat controllers niet geschikt zijn voor FPS'en etc hebben het gewoon nog nooit goed geprobeerd. Natuurlijk kun je niet verwachten dat je meteen net zo goed kunt spelen als met tobo+muis, dus daar moet je gewoon even doorheen.
Er zijn ook testen gedaan met controller vs toetsenbord,muis.KeN. schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:01:
Precies hetzelfde hier ja. Ten tijde van UT2003 was de xbox net een beetje aan het opkomen en ik speelde Halo bij vrienden. NIET te doen vond ik toen. Nu heb ik nog steeds niets met de Halo-reeks, maar ik speel vrijwel nooit meer spellen op mijn PC (deels ook omdat ik geen nieuwe videokaart wil kopen voor de prijs van 1,5e xbox. Dan koop ik liever een 2e box voor in de slaapkamer zeg maar)
De mensen die roepen dat controllers niet geschikt zijn voor FPS'en etc hebben het gewoon nog nooit goed geprobeerd. Natuurlijk kun je niet verwachten dat je meteen net zo goed kunt spelen als met tobo+muis, dus daar moet je gewoon even doorheen.
Het gaat hier om Shadowrun. Zometeen met UT2008 kunnen we het opnieuw gaan testen.Na het testen bleek namelijk dat de PC gamers met hun toetsenbord en muis het moesten afleggen tegen hun vijanden met een controller. Dit in grote tegenstelling tot wat over het algemeen verwacht zou worden.
De PC versie presteerde beter bij het schieten over lange afstanden, omdat de muis er voor zorgt dat je preciezer kunt richten. Maar in 'close combat' presteerde de controller beduidend beter.
Ook de beeldresolutie noemt hij als een mogelijke oorzaak. Niet iedereen bezit al een HDTV, waardoor PC gamers qua beeldscherpte mogelijk licht in het voordeel zijn. Al met al lijken de beide platformen redelijk aan elkaar gewaagd.
[ Voor 12% gewijzigd door Kenny_026 op 28-11-2007 15:18 ]
En?kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:17:
[...]
Er zijn ook testen gedaan met controller vs toetsenbord,muis
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
bedankt voor deze uitleg! ik zal me voortaan niet meer storen aan tearing, want het alternatief een een lagere, dan wel constante framerate.ehoutgast schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:43:
[...]
Het zijn twee verschillende zaken. Ten eerste de framebuffer. De 360 beschikt over 10 MB EDRAM, daarin past een 1280x720 0xAA framebuffer. Als je 2xAA of 4xAA wilt hebben is de framebuffer groter dan 10 MB, en dus moet je ofwel tiling gebruiken, ofwel je rendert in een lagere resolutie. Daarom zijn dus ook veel spellen 1024x600 2xAA (of daaromtrent). Dat past namelijk wel binnen de 10 MB.
Tearing komt door het volgende. De meeste spellen gebruiken twee framebuffers, de front-buffer, waarin het huidige frame wordt gerenderd, en de backbuffer, wat het vorige, al gerenderde frame weergeeft. De backbuffer wordt uitgelezen en afgebeeld. Als je de frontbuffer zou afbeelden zou je bij wijze van spreke het scherm gerenderd zien worden. De backbuffer wordt, afhankelijk van je refreshrate, maar zeg op 60 Hz uitgelezen. Als je spel dan niet zelf ook 60 keer per seconde een nieuw frame gereed heeft kun je kiezen uit twee situaties: ofwel je update de backbuffer (terwijl deze al uitgelezen wordt) met de nieuwe frontbuffer. Dan krijg je dus het tearing effect, waarbij het beeld op je scherm bestaat uit een deels oud en een deels nieuw frame (daarom zie je het ook beter bij veel beweging, groter verschil oud-nieuw). Ofwel je wacht op vsynch, dus je wacht met kopieren van de frontbuffer totdat de backbuffer geheel is uitgelezen. Alleen dan wordt je framerate gehalveerd, want je wacht dus 2x de tijd van je refreshrate. Bijvoorbeeld in BioShock kun je kiezen tussen vsynch aan/uit. Vsynch uit leidt tot hogere framerates (40/50 fps) met tearing, Vsynch aan geeft een locked 30 fps framerate zonder tearing.
Het alternatief is om triplebuffering te gebruiken, waarbij je nog een derde framebuffer gebruikt. Dit heeft het beste van beiden: hogere framerate zonder tearing. Maar omdat dit extra geheugen kost en veel mensen niet echt last hebben van tearing wordt dit vrijwel niet gebruikt.
Hehe ik vat 'm ook niet helemaal
Nope en die andere dude waarmee ik het deed heeft hem twee weken geleden opgestuurd.MochiGohan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:29:
Iemand al iets vernomen/ontvangen van de 10 gratis arcade games actie ?
Geen Video marketplace in Nederland
Naja, dan blijf ik wel lekker onbetaald downloaden.
Ik heb de mijne begin november verstuurd (uiteraard priorityHaijo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:38:
[...]
Nope en die andere dude waarmee ik het deed heeft hem twee weken geleden opgestuurd.
edit: 28 dagen
tsjah, ik lees dit dagelijks, maar volgens bepaalde gasten hier duurt het rond de 5 dagen...... dus laat die personen hem de volgende keer opsturen voor je, dan heb je hem binnen "rond de 5 dagen" LOL!MochiGohan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:41:
[...]
Ik heb de mijne begin november verstuurd (uiteraard priority), in de voorwaarden staat dat het maximaal 25 dagen duurt. Binnenkort maar eens mailen.
edit: 28 dagen
edit: smiley vergeten
Hmmm, zeer teleurstellend....DarkShadow schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:17:
http://www.joystiq.com/20...ope-soon-limited-release/
WTF? Dit moet een grap zijn, en dan nog een erg slechte ook.. Wat eenDarkShadow schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:17:
http://www.joystiq.com/20...ope-soon-limited-release/
heb het 6 november verstuurd dus ze hebben nog een week zeg maar, wel een leuk st klaas kado
misschien wachten ze tot swos op de roll komt ?
Zal wel weer met Nederlands licenties te maken hebben. Altijd jammer hoe ver dit soort mensen van de samenleving afstaanSh0ckTr00per schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:55:
[...]
WTF? Dit moet een grap zijn, en dan nog een erg slechte ook.. Wat een![]()
daar zeg...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Thuis gekomen vlug geinstalleerd en tot mijn genoegen gemerkt dat hij veel minder lawaai maakt dan deze van een kameraad, althans totdat ik een spel opstart. De dvd-drive maakt helaas een pokke-herrie. Ik bezit nog een Wii en dat lawaai ben ik dus helemaal niet gewoon.
De games zelf al wat gespeeld (graphics zijn natuurlijk zeer goed en Forza2 ownt!) en ondervonden dat ik vrij snel hoofdpijn kreeg (niet alleen de eerste dag, ook daarna). Dit heb ik bij de Wii helemaal niet. Iemand een idee waarom dat zou kunnen?
Verder ook een heel aantal demos gedownload. Wat mij hierbij opviel was dat (bvb bij Fifa2008 en NBA2K8) de game vlot liep maar de cutscenes (replays ed.) schokkerig afspeelden. Is dit normaal? Misschien komt dit enkel voor bij de demo?
Op wat voor een tv speel je? Met welke kabel en settings?Kiff schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:52:De games zelf al wat gespeeld (graphics zijn natuurlijk zeer goed en Forza2 ownt!) en ondervonden dat ik vrij snel hoofdpijn kreeg (niet alleen de eerste dag, ook daarna). Dit heb ik bij de Wii helemaal niet. Iemand een idee waarom dat zou kunnen?
Ik heb zelf Fifa gespeeld, en ben het niet tegengekomen. Vaak is het zo dat een demo minder presteert dan de uiteindelijke game.Verder ook een heel aantal demos gedownload. Wat mij hierbij opviel was dat (bvb bij Fifa2008 en NBA2K8) de game vlot liep maar de cutscenes (replays ed.) schokkerig afspeelden. Is dit normaal? Misschien komt dit enkel voor bij de demo?
Er zijn overigens wel games te krijgen die Framerate problemen hebben/
Ik speel op een Sony KDL32D3000, hd-ready lcd tv. X360 is aangesloten met hdmi (en display staat ingesteld op 720p).PWM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:05:
[...]
Op wat voor een tv speel je? Met welke kabel en settings?
Nog een ander vraagje trouwens: Ik was wat in het dashboard aan het verkennen toen ik opmerkte dat op de ring of light op de console zelf ipv enkel kwadrant 1 te branden (heb maar 1 controller dus was P1) af en toe werd overgeschakeld naar kwadrant 2 en terug. Dit zonder regelmaat.
Ik heb al in de manual en op google gezocht, maar ik vond nergens een goede referentie naar ring of light meldingen (enkel ivm error codes, maar dat is het toch niet denk ik).
[...]
Na het testen bleek namelijk dat de PC gamers met hun toetsenbord en muis het moesten afleggen tegen hun vijanden met een controller. Dit in grote tegenstelling tot wat over het algemeen verwacht zou worden.
De PC versie presteerde beter bij het schieten over lange afstanden, omdat de muis er voor zorgt dat je preciezer kunt richten. Maar in 'close combat' presteerde de controller beduidend beter.
Ook de beeldresolutie noemt hij als een mogelijke oorzaak. Niet iedereen bezit al een HDTV, waardoor PC gamers qua beeldscherpte mogelijk licht in het voordeel zijn. Al met al lijken de beide platformen redelijk aan elkaar gewaagd.
[...]
hahaha
Laat ze eens tegen wat serieuse pc gamers spelen. Wat een grap lach lig in een deuk hier.
Zal wel over shadow run gaan? volgens mij speelt ook geen enkele zichzelf respecterende pc gamer dit
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Xbox 360 Premium + Viva Piñata + Forza 2 = € 299.
Wie het spel speelt/leuk vindt is niet relevant.evilpin0 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:42:
hahaha![]()
![]()
![]()
Laat ze eens tegen wat serieuse pc gamers spelen. Wat een grap lach lig in een deuk hier.
Zal wel over shadow run gaan? volgens mij speelt ook geen enkele zichzelf respecterende pc gamer dit
Ik heb me goed met de demo kunnen vermaken.
Anyway het spel was wel getuned om bepaalde dingen makkelijker voor pc gamers of op de console te doen. Bv hitboxen zijn duidelijk verschillend tussen de 2 platformen.
Zijn ook altijd van die zinlose discussies dit... Natuurlijk kun je met een tobo + muis sneller en accurater schieten dan met een controller. Een testje Shadowrun doet daar niets aan af (daarnaast gaat het bij deze game volgens mij ook meer om goed gebruik van magics, teamwork en tactiek dan om pure aiming skills als in CS o.i.d.)evilpin0 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:42:
[quote]kbloem schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:17:
[...]
hahaha![]()
![]()
![]()
Maakt het sneller / accurater zijn van een muis dat het één beter is dan het ander? ... nee. Zowel console als pc fps'en kunnen gigantisch leuk zijn en de manier van besturing maakt hierbij eigenlijk weinig uit. Sommige mensen zijn echter erg gewend aan een muis of juist een controller en maken zichzelf dan wijs dat het één beter geschikt / leuker / fijner of whatever is. Persoonlijk kan dat inderdaad waar zijn (je bent er immers aan gewend) maar ik vind het een beetje zielig om dit als algemene waarheid te gaan beschouwen en neer te kijken op de andersoortige gamers!
(btw, dit is geen flame naar Pin0 hoor, puur algemeen bedoeld
Ik heb hierover een aantal dagen terug eens een emailtje gestuurd maar heb daar ook geen reactie op ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pronk op 29-11-2007 13:46 ]
Ja lekker!
begin november heb ik de brief verstuurd, en heb ook nog niets ontvangen.Pronk schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:44:
Heeft er hier inmiddels al iemand meegedaan aan de 10 gratis games actie? Ik heb ruim een maand geleden het formulier al opgestuurd en heb op dit moment nog geen token ontvangen.
Ik heb hierover een aantal dagen terug eens een emailtje gestuurd maar heb daar ook geen reactie op ontvangen.
ik heb hetzelfde, in mijn ogen komt dit omdat ik dan te dicht bij het scherm zit en geen pauzes neem, na een tijdje krijg ik dan lichte hoofdpijn en moeite met mn ogen focussen. Beste oplossing is gewoon pauzeren, ruimte goed verlicht houden en op goede afstand gaan zitten.Kiff schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:52:
Vorige zaterdag (na zeer lang twijfelen) toch maar een X360 gekocht. Bij Mediamarkt was er een aanbieding: 399 voor de premium versie met 4 games (Forza2, GoW, Viva Pinata en PGR3). Aangezien ik de X360 vooral voor Forza en PGR wou kopen was dat toch een mooie deal vond ik.
Thuis gekomen vlug geinstalleerd en tot mijn genoegen gemerkt dat hij veel minder lawaai maakt dan deze van een kameraad, althans totdat ik een spel opstart. De dvd-drive maakt helaas een pokke-herrie. Ik bezit nog een Wii en dat lawaai ben ik dus helemaal niet gewoon.
De games zelf al wat gespeeld (graphics zijn natuurlijk zeer goed en Forza2 ownt!) en ondervonden dat ik vrij snel hoofdpijn kreeg (niet alleen de eerste dag, ook daarna). Dit heb ik bij de Wii helemaal niet. Iemand een idee waarom dat zou kunnen?
Verder ook een heel aantal demos gedownload. Wat mij hierbij opviel was dat (bvb bij Fifa2008 en NBA2K8) de game vlot liep maar de cutscenes (replays ed.) schokkerig afspeelden. Is dit normaal? Misschien komt dit enkel voor bij de demo?
Dat het via een brief moet, vind ik erg slecht. Ze sturen wel de codes naar je email adres, maar zelf moet je het over de post doen....MochiGohan schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:52:
[...]
begin november heb ik de brief verstuurd, en heb ook nog niets ontvangen.
maargoed, die van mij is van de week op de post gegaan. Hopelijk horen we binnekort van mensen die de codes ontvangen hebben..... of zijn die er al?
On a side note: ik ben van plan om eens Xbox Live! aan te schaffen en via eBay vond ik deze.
Iemand hier ervaring mee? ik heb nl. geen zin in een scam!
[ Voor 9% gewijzigd door SqueakyClean op 29-11-2007 14:13 ]
Anoniem: 239605
ja + afstandbediening en 20gb toch?RoccoS schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:46:
Opening van nieuwe Saturn in Hoofddorp:
Xbox 360 Premium + Viva Piñata + Forza 2 = € 299.
want ik heb mijn xbox360 2dagen geleden gehaald voor 279. kreeg alleen maar een wireless controller en 256memory card. krijg er nu al spijt van..
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 239605 op 29-11-2007 14:20 ]
Ik denk dat het probleem is dat SWOS 1 van de games is, en die is nog niet uit..Jobbie schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:10:
[...]
Dat het via een brief moet, vind ik erg slecht. Ze sturen wel de codes naar je email adres, maar zelf moet je het over de post doen....
maargoed, die van mij is van de week op de post gegaan. Hopelijk horen we binnekort van mensen die de codes ontvangen hebben..... of zijn die er al?
En die komt pas 19 december... als dat een voorbode is, zien we dan pas onze codes...Sh0ckTr00per schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:51:
[...]
Ik denk dat het probleem is dat SWOS 1 van de games is, en die is nog niet uit..
Iemand nog enig idee over m'n Xbox Live vraag?
Link naar eBay

[ Voor 18% gewijzigd door SqueakyClean op 29-11-2007 15:15 ]
Toen ik mijn Live online kocht kreeg ik, na de betaling, gewoon de code door via MSN.
maar goed om te weten dat het geen scam is... Snel maar s kijken naar een code via mail... toch sneller geregeld....KeN. schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:48:
Lijkt me prima, maar zo te zien sturen ze het op.
Toen ik mijn Live online kocht kreeg ik, na de betaling, gewoon de code door via MSN.
Thanks!
Ze mailen de code dus gewoonThe code will be delivered via e-mail to the PayPal e-mail address.
Waarom zetten ze de shipping costs er dan bij vraag ik me dan af ?
Maar goed, ik moet volgende week ook renewen, dus ik koop er gelijk ook maar een hehe.
Bedankt voor de indirecte reminder
Anoniem: 103465
en geklaag van mijn vrouwtje uitgedaan. Wat een Herrie maakt zo'n ding. Heb al paar dingen
geprobeerd. Liggend , zijkant etc. maar lawaai blijft. Heb de handleiding nog nagekeken
of er ergens een slot op zat. Maar dat maakt geen ruk uit, via halo 3 in het bos lopen en
schieten en dan die herrie om je kop. Wilde eerst een Xbox kopen naast mijn PS3 ,liefst
elite , maar hoe zit dat met de elite. Wil geen vette herrie, speel altijd redelijk zuinig qua
geluid ,net zaals ik tv kijk en dan beetje harder
iemand die weet of de Elite ook zon terring herrie maakt
lol.Anoniem: 103465 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:58:
Heb al paar dagen de xbox360 staan, geleend , men wilde mij overtuigen maar na 30 minuten
en geklaag van mijn vrouwtje uitgedaan. Wat een Herrie maakt zo'n ding. Heb al paar dingen
geprobeerd. Liggend , zijkant etc. maar lawaai blijft. Heb de handleiding nog nagekeken
of er ergens een slot op zat. Maar dat maakt geen ruk uit, via halo 3 in het bos lopen en
schieten en dan die herrie om je kop. Wilde eerst een Xbox kopen naast mijn PS3 ,liefst
elite , maar hoe zit dat met de elite. Wil geen vette herrie, speel altijd redelijk zuinig qua
geluid ,net zaals ik tv kijk en dan beetje harder![]()
iemand die weet of de Elite ook zon terring herrie maakt
elke xbox zal altijd bij halo3 een, om in jouw termen te spreken "terring herrie" maken.
alle xboxen zijn beperkt tot het gebruik van dvds. dit medium dat in de vorige eeuw, correctie, millenium geintroduceerd is: 1995 na Christus om precies te zijn, is nooit echt bedoeld geweest om constant met 12 speed rond te spinnen. aanvankelijk bedoeld voor films die met 1 speed geruisloos zelfs de spannendste stile geruisloos hielden...
12 speed leessnelheid is echter alleen in de allerbuitenste ring.... single layer.. laat nu zowat alle 360 games dual layer zijn, en je weet direct waar de lange laadtijden en al het lawaai vandaan komt.
falcon, jasper, halo3, super turbo elite...
allerlei namen voor hetzelfde: lawaaibak met supergoede games.
dus, niet zeuren over het lawaai want je loopt een hoop spellen mis!
Gewoon niet kopen als je niet overtuigd bent door de spellen, dan heb je niets aan een 360. Succes met je PS3.Anoniem: 103465 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:58:
maar na 30 minuten en geklaag van mijn vrouwtje uitgedaan.
Ik hoor mijn xbox echt nooit. Alleen als ik op dashboard zit zachtjes, en bij het laden tussen de spellen door. Heb er geen problemen mee iig en ik heb toch echt een oude box uit 2005 / 2006.
behalve bij Half Life 2..... dat viel me echt op... af en toe spint ie up, maar 95% hoor je de drive gewoon niet.... dus het kan wel!
Verder kan je volgens mij je drive flashen naar variabele snelheid, of lagere snelheid ofzo... zodat ie minder herrie maakt. Maar dat heb ik (nog) niet uitgeprobeerd....

Maar in het begin vond ik het ook best irri. maar t went. kheb met al die geweldige games er echt geen problemen mee...!

En als je graag multiplayer op LIVE doet zou ik dat ook maar niet doen. Dit is namelijk een van hacks waar MS op scanned en je daarna banned.Jobbie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:26:
In m'n slaapkamer heb ik geen surround set, dus hoor je m toch duidelijk....
behalve bij Half Life 2..... dat viel me echt op... af en toe spint ie up, maar 95% hoor je de drive gewoon niet.... dus het kan wel!
Verder kan je volgens mij je drive flashen naar variabele snelheid, of lagere snelheid ofzo... zodat ie minder herrie maakt. Maar dat heb ik (nog) niet uitgeprobeerd....![]()
Maar in het begin vond ik het ook best irri. maar t went. kheb met al die geweldige games er echt geen problemen mee...!
Ik zal is kijken of dat waar is van Half Life 2, want ik zat al een tijdje te denken waarom spinnen ze de drive niet snel op naar 12speed waneer er geladen moet worden. En na het laden weer terug naar 1X 2x speed voor de audio.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Guitar Hero II vor 39 euro!

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Sommige games streamen veel data van de disc waardoor de drive dus overuren maakt. Bij Mass Effect kun je dit ook goed horen.Royz schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:09:
Precies, als ik er op let dan hoor ik hem wel vliegen maar anders niet. Wat ikw el merk is dat bij COD4 de DVD zo ongelofelijk spint constant. dat is wel best vervelend maar op een gegeven moment zit je in de game met je gedachte.
Mja maar dat zijn de meeste console gamers niet gewend-CKY2K- schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:10:
Tsja ik heb sinds een paar dagen mijn elite en ik vind hem helemaal geen herrie maken, mijn pc is vele malen erger.
[ Voor 28% gewijzigd door S2S op 30-11-2007 09:26 ]
Een drive met overuren klinkt alsof hij het max 2-3 jaar doet. De boog kan niet altijd gespannen staanS2S schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:24:
[...]
Sommige games streamen veel data van de disc waardoor de drive dus overuren maakt. Bij Mass Effect kun je dit ook goed horen.
Ben benieuwd hoe lang mijn xbox ermee doet
Daar heb ik dan idd ook mijn twijfels over.Royz schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:28:
[...]
Een drive met overuren klinkt alsof hij het max 2-3 jaar doet. De boog kan niet altijd gespannen staan
Had ook al gelezen over die firmware hack om de snelheid te verlagen, zeer jammer dat die een ban kan opleveren. Wil gewoon wat meer stilte, zal de games voor de rest wel kopen. Hopen dat MS dat toch wel eens inziet.
Trouwens vind ik het tov vele andere drives echt nog extreem luide drives. Die van de wii, mijn pc,... maken allemaal minder lawaai (zelfs bij full speed).
Ik heb mijn brightness al omlaag gedaan en zit op 3-4m van het scherm. Het komt al na een half uurtje voor terwijl ik op de Wii makkelijk 1-2u kan gamen zonder klachten. Enige wat ik zou kunnen bedenken is een slechte refresh rate, maar dat is niet in te stellen (en neem aan dat het 60hz is, wat ruim voldoende zou moeten zijn?).T7D_Sneezy schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:01:
[...]
ik heb hetzelfde, in mijn ogen komt dit omdat ik dan te dicht bij het scherm zit en geen pauzes neem, na een tijdje krijg ik dan lichte hoofdpijn en moeite met mn ogen focussen. Beste oplossing is gewoon pauzeren, ruimte goed verlicht houden en op goede afstand gaan zitten.
[ Voor 36% gewijzigd door Kiff op 30-11-2007 10:10 ]
Volgens mij wordt in dat spel ook helemaal geen gebruik gemaakt van cacheing via de HDD. Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet, waarom kan een spel als Oblivion dat bijvoorbeeld wel? Het is een simpele check of dat ding er aanhangt bij opstart en dan te zorgen dat het spel die benut.S2S schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:24:
[...]
Sommige games streamen veel data van de disc waardoor de drive dus overuren maakt. Bij Mass Effect kun je dit ook goed horen.
Mass Effect is een Unreal Engine 3 game, die streamen (redelijk goed) van disc, unreal engine 3 games gebruiken de X360 HDD niet (Gears of War ook niet).Armada schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:31:
[...]
Volgens mij wordt in dat spel ook helemaal geen gebruik gemaakt van cacheing via de HDD. Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet, waarom kan een spel als Oblivion dat bijvoorbeeld wel? Het is een simpele check of dat ding er aanhangt bij opstart en dan te zorgen dat het spel die benut.
Ik denk dat ze alle types X360 gelijk willen behandelen, dus ook de cores (zonder HDD), maar ik had ook idd graag zo'n check gezien van: als er een HDD aanwezig is: installeer.
Editor sacked over Kane & Lynch review?
Deze druk was er al jaren geleden met de gedrukte bladen en alle reviews worden nog steeds zo beïnvloed, ook op de sites.
Triest ja, maar nu moet ik wel zeggen dat Jeff echt een hele zure reviewer is. Je weet bijna 100% zeker dat hij minstens een punt onder het gemiddelde zit. Als je game door hem wordt gereviewed weet je eigenlijk zeker dat je niet goed voor de dag gaat komen. Erg lollig om de gamespot fanboy forums te lezen en dan te zien hoeveel mensen weer plechtig beloven nooit meer naar gamespot te gaan na het lezen van hun highly anticipated game review door Jeff. Over de kwaliteit van zijn reviews ga ik niet in maar als je echt ALTIJD ver onder het review/user gemiddelde gaat zitten maak je weinig vrienden onder de uitgevers (de adverteerders) en fanboys (een grote groep lezers). Waarbij ik helemaal niet wil zeggen dat zijn ontslag terecht is, maar dat geeft wat meer achtergrond informatie.Armada schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:50:
Kijk, weer eens een bericht over hoe verrot de reviewwereld is:
Deze druk was er al jaren geleden met de gedrukte bladen en alle reviews worden nog steeds zo beïnvloed, ook op de sites.
Als het verhaal waar is natuurlijk.
Armada schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:50:
TsjaRumours are circulating........ The circumstances of his termination haven't been revealed, but considering the front of the site is awash with ads for the game, speculation has inevitably run wild.
...According to an anonymous Kotaku tipster, publisher Eidos "took issue with the review and threatened to pull its ad campaign."
Zoals je kan lezen zit hij midden in het spectrum van de review ratings.SeamusXanthus schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:09:
[...]
Triest ja, maar nu moet ik wel zeggen dat Jeff echt een hele zure reviewer is. Je weet bijna 100% zeker dat hij minstens een punt onder het gemiddelde zit. Als je game door hem wordt gereviewed weet je eigenlijk zeker dat je niet goed voor de dag gaat komen. Erg lollig om de gamespot fanboy forums te lezen en dan te zien hoeveel mensen weer plechtig beloven nooit meer naar gamespot te gaan na het lezen van hun highly anticipated game review door Jeff. Over de kwaliteit van zijn reviews ga ik niet in maar als je echt ALTIJD ver onder het review/user gemiddelde gaat zitten maak je weinig vrienden onder de uitgevers (de adverteerders) en fanboys (een grote groep lezers). Waarbij ik helemaal niet wil zeggen dat zijn ontslag terecht is, maar dat geeft wat meer achtergrond informatie.
Als het verhaal waar is natuurlijk.
Als het waar is zou dit wel een erg kwalijke zaak zijn... Ik ben eerlijk gezegd alleen niet zo bekend met de gamespot reviews. Voor reviews kijk ik altijd op IGN omdat ze daar (zo komt het in ieder geval over) toch nogal eerlijke en goed onderbouwde reviews schrijven. Vaak ben ik het dan ook wel eens met de negatieve en positieve punten die ze noemen... Al vallen de scores ook daar vaak hoger uit dan verwacht: een hele review wordt eigenlijk duidelijk gemaakt dat een game totaal niet aan verwachtingen voldoet, en uiteindelijk krijgt hij toch een 7,5 voor de paar dingen die hij wel goed doet. (Nu vind ik de review zelf belangrijker dan het cijfer, maar het riekt toch wat vreemd)Armada schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:50:
Op IGN heb ik in ieder geval met regelmaat nogal negatieve reviews gezien van games die op de site zelf worden geadverteerd. Toch krijgen deze games (meestal de wat grotere titels) altijd wel een tamelijk hoge voldoende. Kane & Lynch kwam op IGN uit op een 7 terwijl de review zelf de gameplay bijna afkraakt... Zou de schrijver hier ook zijn ontslagen als hij een 6 had gegeven?

Ja, het zijn geruchten, maar iedereen weet dat dit al heel lang speelt. Het blad Hoog Spel waar ik reviews voor geschreven heb, is onder die druk juist uit de markt verdwenen. Als je niet een voorgeschreven hoeveelheid preview materiaal doet, en een minimum cijfer geeft aan je review, dan kan je de reclame inkomsten op je buik schrijven.
Uiteindelijk is het gewoon een bedrijf en niet anders.
En je kan je ook wel voorstellen dat Jeff 'officieel' ontslagen is voor 'unreconcilable differences' en dat het moment dat Jeff de review van K&L als reden noemt hij een advocaat in kan huren. Kortom, je zal dit nooit via officiële kanalen te horen krijgen.
Het zou niets nieuws zijn in de gameswereld. Kijk maar bijvoorbeeld naar wat er met het blad Hoog Spel is gebeurd.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
halo3 krijgt bijna overal een 10. zelfs op dit forum zullen mensen het eens zijn over het feit dat halo3 eerder een 7,8 is. in alle reviews staat dit:
-de singleplayer is minder dan halo1
-het verhaal is slechter dan halo1
-de graphics zijn slechter dan gears of war
-het einde is niet episch en of bevredigend, zelfs na de credits ja
en ga zo maar door.
dan even een lovend stukje over de multiplayer, en jep, die 10 is mooi verantwoord...
gears of war een 9, oke
call of duty4 een 9, oke
maar dan ligt halo3 meer rond de 6,5 -7, maximaal. of de cijfers voor cod4 en gears zijn te laag.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 237666 op 30-11-2007 14:31 ]
Ik heb toch echt hetzelfde. Ook mijn pc is luidruchtiger dan mn xbox.S2S schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:24:
[...]
[...]
Mja maar dat zijn de meeste console gamers niet gewendMijn Elite is ook stiller dan mijn PC, dus ik begrijp wat je bedoeld.
Heb afgelopen week een arcade xbox gekocht met hdmi en ook deze is stiller dan mn pc. En ook mn launchbox is heel stil.
'
Ben nu assasin creed aan t spelen, ik kan er maar niet over uit hoe mooi die graphics zijn.
Heb nu net een basiliek beklommen. Op een gegeven moment hang ik op 15 meter hoogte aan een glas-in-lood koepel met daarin dus figuurtjes in t glas. Dan komt dat hdr-lichteffect, waarbij de zon langzaam over die muur trekt...je weet gewoon niet wat je ziet!
Even later moet ik nog een stuk de hoogte in en klim ik op zeker 40 meter hoogte, ongelooflijk mooi gedaan.
Ik denk dat wanneer je deze game op een crt zal spelen, dat de game iets tegenvalt. Maar als je op hd en in t groot speelt, is het ongekend!
Batterijen aan t opladen van mn fototoestel, misschien vanmiddag ff posten.
Andere batterijen gepakt. Helaas krijg ik t op de foto nooit zo mooi als in t echt, goedkoop toestelletje. Maar in t echt zie je de kleuren in t glas ook nog en is alles haarscherp.

mn collectie

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 30-11-2007 15:04 ]
Wacht maar tot je op het topje van de kerk in Acre staat. Krijg je simpelweg hoogtevreesFerry34 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:33:
[...]
Even later moet ik nog een stuk de hoogte in en klim ik op zeker 40 meter hoogte, ongelooflijk mooi gedaan.
Je weet dat meningen persoonlijk zijn? Persoonlijk zou ik GoW ene 8 geven en Halo 3 een 9+. Maar dat is dus persoonlijk.Anoniem: 237666 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:30:
ik geloof reviews sowieso niet:
halo3 krijgt bijna overal een 10. zelfs op dit forum zullen mensen het eens zijn over het feit dat halo3 eerder een 7,8 is. in alle reviews staat dit:
-de singleplayer is minder dan halo1
-het verhaal is slechter dan halo1
-de graphics zijn slechter dan gears of war
-het einde is niet episch en of bevredigend, zelfs na de credits ja
en ga zo maar door.
dan even een lovend stukje over de multiplayer, en jep, die 10 is mooi verantwoord...
gears of war een 9, oke
call of duty4 een 9, oke
maar dan ligt halo3 meer rond de 6,5 -7, maximaal. of de cijfers voor cod4 en gears zijn te laag.
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 30-11-2007 16:58 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 30-11-2007 16:58 ]
bron: http://www.xbox.com/en-US...tes/20071204-features.htm
Full Features List for 2007 Fall Update
Back to System Update
* Improved Video Library.
* Improved visuals and descriptions.
* Users can now sort movies and TV Shows in the video library by Title or (Download) Date.
* TV shows can now be grouped by Series .
* Group video and game trailers .
* Art associated with personal video files on a portable device will now be displayed.
* Easier to use media areas and improved metadata .
* Improved source selection for video, picture, and music libraries, making it easier to switch between console/digital camera, computer, portable device or disc.
* New "Suggested Items" link for downloaded movies.
Feature Details:
Media - All
* Added more user friendly text for various error related messages
* Added Shortcut keys from Remote Control: Pressing Play on a Video/Song/Picture will immediately start playback of that item from the list (pressing Start from gamepad does the same thing)
* Added support for Album/Video artwork larger than 500kb
* Added support to enumerate metadata in the background and not just when selected by the user
* Added support to make sort options sticky across console reboots
* Added support to show all available Media Sharing Servers on the local network and allow automatic re-affiliation
* Automatically delete older versions of Optional Media Update package when new ones are downloaded
* Improved consistency in storage naming across all areas
* Improved performance for displaying Album Art when connected to remote sources
* Improved text messaging when connection to PC is lost when streaming Music/Photo or videos
Media - Music
* Added support for CD Playback from music area in Xbox 360 Guide area
* Added support for listing multiple computer sources in Xbox Guide music sources
* Added support for Y button to toggle full screen on and off for music visualizer
* Disable 'play all' button when folders only contains playlists (with no audio files)
* Disable Y button when no list items selected in Music player
* Improved device support for new iPods (classic and 3rd gen Nano) - iPhone and iPod touch are not supported
* Improved error handling for mixed encoded playlists (aac,mp3,wma)
* Improved handling for MTP Music devices with >200k entries
* Improved handling of game background music after playing videos in Dashboard
* Improved handling of music playback over games (if music source terminates or has errors, background music returns to game background)
* Improved performance for "Play All" with attached MTP devices
* Improved performance of music enumeration via Guide
* Improved robustness when playing back HFS+ formatted iPods
* Improved support for returning to game background audio when user's music player session terminates
* Improved support for scrolling song lists while listening to music during game playback
* Improved support when ejecting game disc while selecting music source through Guide
Media - Pics
* Added support to display PNG files when streamed from Windows Media Player 11 on Vista
* Improved enumeration for PTP cameras including Cannon Powershot SD 630 and Apple Iphone
* Improved playback performance of "Play All" when PC source has 1000s of photos and subdirectories
* Support Folder view of Photos from MTP Portable Devices
* Media - Video
* Added 2 line support for entries in the Video Area of the Media Blade
* Added ability to recognize Colorspace attribute for Video Marketplace Content
* Added fade in transition for start of video playback
* Added full screen buffering animation for streaming videos from Xbox LIVE
* Added Suggestions scene for Video Library area in Media blade of the Dashboard
* Added support for 16x Fast-forward/Rewind
* Added support for AC3 embedded audio (see video faq for full information)
* Added support for enumeration of video files from Zune 2.0 devices
* Added support for Left Shoulder button on controller to chapter skip backward
* Added support for Left Trigger button on controller to rewind
* Added support for moving past the point user has viewed when doing progressive downloads of Video Marketplace videos
* Added support for MP3 embedded audio (see video faq for full information)
* Added support for Mpeg-4 part 2 video files in AVI containers
* Added support for Right Shoulder button on controller to chapter skip forward
* Added support for Right Trigger button on controller to fast forward
* Added support for Zune Podcast video playback from Zune device
* Added support to display metadata and thumbnails embedded in video files
* Added support to enumerate .divx video files
* Added support to group TV shows by Series in Video Library of Media Blade
* Added support to group Video and Game Trailers into same area of Video Library of Media Blade
* Added support to sort Movies or TV Shows by Title or Download date in Video Library of Media Blade
* Added top level support to show expired or soon to expire information for purchased movies from Video Marketplace in Media Blade
* Improve support for "Play Now" calculations with ISP that boost download for the first 20MB of a file
* Improved accuracy of bookmark positions when video player abnormally ends
* Improved accuracy of download progress bar after chapter skipping operations
* Improved auto resizing experience for small (under 100x100) video files
* Improved Bookmark / Resume experience with 60fps Interlaced WMV videos
* Improved bookmark support while progressively downloading videos from Marketplace
* Improved calculations for "Play Now" for Video Marketplace downloads
* Improved deinterlacer support for video playback
* Improved enumeration speed for user-generated video content in Media Blade
* Improved error message support when playing back video files without valid licenses
* Improved error message support when pulling USB drive while playing back video files
* Improved handling for USB memory stick removal while on Video device selection list in Media blade
* Improved handling of video playback when transitioning from 4x FF to Play with MP4 video files
* Improved handling of WMV bookmarks when rewinding and shutting down video player
* Improved info pane timer when playing back DRM's WMV content from Windows Media Player 11 from Windows PC
* Improved message support for progressive video playback
* Improved overall UI, content descriptions and navigation of Video Library of Media Blade
* Improved performance during Fast Forward to Playback transition when playing back MP4 content
* Improved performance for buffering and playback of streaming videos from Xbox LIVE
* Improved performance for low bandwidth streaming of MP4 videos from Zune PC software v1.0
* Improved performance of skip forward/backward with WMV video files
* Improved performance of trick modes when streaming videos from Zune PC client
* Improved performance of WMV playback for WMV7 & WMV8 encoded video files
* Improved playback experience after extended pauses of video files from Marketplace
* Improved playback experience when resuming from a stopped/paused state
* Improved playback performance for h264 720p .MOV files
* Improved playback performance with 1920x1080 MP4 files
* Improved playback performance with 5Mb h264 encoded video files
* Improved playback performance with 60fps 720x480 MP4 content
* Improved playback performance with h264 files in .m4v containers
* Improved quality for upscaled user videos when played back full screen
* Improved quality of MP4 decoder: Global Motion Compensation and VMX optimizations
* Improved quality of MP4 decoder: improved Interlaced Support
* Improved quality of MP4 decoder: Out of order frame output, bidirectional motion vector handling, etc.
* Improved quality with non-square pixel video files
* Improved responsiveness of trick mode controls for video playback
* Improved robustness during chapter skipping of h264 video files
* Improved robustness for streaming problematic video files from Zune PC Software 1.0 or Windows Media Player 11
* Improved robustness of video player when playback catches up to downloads in progressive playback scenarios
* Improved robustness of video streaming when network congestion / stalls occur
* Improved robustness when closing video player after attempting to play a video file that would not open
* Improved robustness when entering and exiting video playback on a portable device repeatedly
* Improved robustness when exiting video files encoded in h264 and playing back from attached USB HDD
* Improved robustness when playing back Mp4 video with consecutive bad aac samples encoded into it
* Improved robustness when shutting down console during h264 video playback
* Improved robustness when trying to play a video recently moved from MU to HDD or vice versa
* Improved robustness with video player when exiting player via Xbox Guide button -> Y
* Improved support for AAC-LC 2 channel encoded audio in MP4 video files
* Improved support for chapter skipping during progressive downloads of Marketplace Video content
* Improved support for MP4 video files with discontinuous time stamps encoded in
* Improved support for MP4 video playback from burned optical dvd-r's
* Improved support for resuming downloaded videos after reaching end of an uncompleted download
* Improved support for resuming partially downloaded videos from Marketplace
* Improved support for using Big Button controller during video playback
* Improved support for Video bookmarks when playing MP4 videos from USB portable hard drives
* Improved sync of video display and info pane display when rewinding
* Improved text for Windows Media Center setup instructions
* Improved Trick mode support when streaming videos with AAC embedded audio
* Improved video performance for 60fps interlaced WMV videos
* Improved Video performance with 15Mbs 1080i 24fps WMV video files
* Improved video playback for Fast-forward and immediate exit usage with h264 video files
* Improved video playback of MP4 content from Zune PC Software v1.0
* Improved video playback when source content has incorrect sync samples encoded
* Improved video quality for SD Composite AV pack displays of the on-screen display for video controls
* Improved video support for chapter skipping of MP4 videos
* Improved Videotrick mode support with 24fps 1080i WMV video files
* Improved visual display of WMV video files while rewinding
* Improved WMV Playback performance for 60fps and 1080i 30fps videos
* Improved WMV7 performance with VLC encoded content
* Removed occasional purple flickers in video playback when transitioning between FF and RW
* Removed potential 9 second delay when rewinding WMV video files
System
* Added fade out transition when powering down console
* Added support for browsing XNA games within the Games blade
* Added support for video playback from UDFS formatted USB devices
* Added support for XNA Game Studio Express V.2
* Added support to connect to Apple Extreme routers in 802.11a/n mode
* Added support to pause background downloads when streaming full screen videos or ads
* Added support to retrieve game thumbnail directly from XNA game package
* Added system wide support for Simplified Chinese language
* Added text to explain flashing LED in the Ring of Light during background download low power mode
* Addressed rare case where game disc would spin in the DVD drive while playing HD-DVD Movie in external HD-DVD drive
* Disable Optical audio output when in low power background download mode
* DVD player no longer converts to YCbCr709 when output is over HDMI
* Improved auto sign-in to Xbox LIVE with Xbox 360 Wireless Adapter
* Improved clock accuracy for S/PDIF optical streams
* Improved compatibility with NEC WR8400N WiFi routers
* Improved download speeds when in low power background download mode
* Improved DVD Tray State notifications immediately after application of System Update
* Improved Forced Aspect Ratio Changes via HDMI output (including DVI)
* Improved handling when ejecting game disc during game start
* Improved handling when removing MU after sending Arcade game recommendation to friend
* Improved localization text for Wifi setup in German
* Improved performance for Game Titles to reboot in backcompat scenarios
* Improved performance of Xbox Guide during Messenger signin
* Improved robustness when ejecting game disc when prompted for game title update
* Improved robustness when inserting two MU's at the same time on the device selector scene
* Improved support for 3rd Party Controllers
* Improved support for Buffalo WiFi routers
* Improved support for Creston AV receivers with HDMI
* Improved support for JPN Corega CG-BARFX network router
* Improved support for signing into Xbox LIVE with Big Button Controller
* Improved support for starting console with Big Button Controller when console is charging attached Wireless Controllers
* Improved Xbox guide performance ~2x
* Removed "Windows-based PC" from Computers area in Systems blade
* Removed option to "Turn off Controller" when using Big Button Controller
* Resync the Ring of Light pattern to the boot audio/animation
* Updated copyright dates for 2007
Dat is de kerk in AcreUltraSub schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:53:
[...]
Wacht maar tot je op het topje van de kerk in Acre staat. Krijg je simpelweg hoogtevrees
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dit vind ik ook een goede, soms wordt ik echt gek van die slome guide.SnackMasterFlex schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:16:
* Improved Xbox guide performance ~2x
December 2007 Video Playback FAQ
**1. What exactly does the Xbox 360 support for AVI?
Xbox 360 supports the following for AVI:
· File Extensions: .avi, .divx
· Containers: AVI
· Video Profiles: MPEG-4 Part 2, Simple & Advanced Simple Profile
· Video Bitrate: 5 Mbps with resolutions of 1280 x 720 at 30fps. See question number 11 for more information.
· Audio Profiles: Dolby® Digital 2 channel and 5.1 channel, MP3
· Audio Max Bitrate: No restrictions. See question number 11 for more information.
2. What exactly does the Xbox 360 support for H.264?
Xbox 360 supports the following for H.264:
· File Extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov
· Containers: MPEG-4, QuickTime
· Video Profiles: Baseline, main, and high (up to Level 4.1) profiles.
· Video Bitrate: 10 Mbps with resolutions of 1920 x 1080 at 30fps. See question number 11 for more information.
· Audio Profiles: 2 channel AAC low complexity (LC)
· Audio Max Bitrate: No restrictions. See question number 11 for more information.
3. What exactly does the Xbox 360 support for MPEG-4 Part 2?
Xbox 360 supports the following for MPEG-4:
· File Extensions: .mp4, .m4v, .mp4v, .mov
· Containers: MPEG-4, QuickTime
· Video Profiles: Simple & **Advanced Simple Profile
· Video Bitrate: 5 Mbps with resolutions of 1280 x 720 at 30fps. See question number 11 for more information.
· Audio Profiles: 2 channel AAC low complexity (LC)
4. What exactly does the Xbox 360 support for WMV (VC-1)?
Xbox 360 supports the following for WMV:
· File Extensions: .wmv
· Container: asf
· Video Profiles: WMV7 (WMV1), WMV8 (WMV2), WMV9 (WMV3), VC-1 (WVC1 or WMVA) in simple, main, and advanced up to Level 3
· Video Bitrate: 15 Mbps with resolutions of 1920 x 1080 at 30fps. See question number 11 for more information.
· Audio Profiles: WMA7/8, WMA 9 Pro (stereo and 5.1), WMA lossless
[ Voor 83% gewijzigd door DeepSeven op 30-11-2007 19:14 ]
Ze houden zich wel met nuttige dingen bezig daaroResync the Ring of Light pattern to the boot audio/animation
[ Voor 22% gewijzigd door Muthas op 30-11-2007 20:01 ]
Nu je hier bent, maak ff een nieuwe topicMuthas schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:00:
Hèhè, eindelijk. Mocht ook wel eens tijd worden. Ze hebben nu in ieder geval het hele media(center) gebeuren goed geupdate. Moet ik eindelijk niet meer alles encoden naar .wmv als ik iets wil afspelen (of transcode gebruiken).
[...]
Ze houden zich wel met nuttige dingen bezig daaro

https://card.exophase.com/1/1116015.png
Enige minpunt is dat ze weliswaar nu demo's niet meer in de 'played' list zetten, maar dat dat alleen werkt voor played games na 7 december. Zit ik nog steeds met die verrotte historie (lastig op sites als mygamercard.net).

Het Xbox 360 ervaringen Topic #43sekeroglan schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:13:
[...]
Nu je hier bent, maak ff een nieuwe topic

Daar verder aub
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.
Blijf ontopic! Reageer inhoudelijk en onderbouwd en blijf netjes!
Zoek eerst zelf voordat je iets vraagt!