Ik moet toegeven dat ik niet had verwacht dat sommigen zo gevoelig zijn voor ''kritiek'' op hun geliefde console. Bovendien sta ik dan nog steeds te kijken hoe persoonlijk men zo iets opneemt.
Waar ik naartoe wou is mijn persoonlijke visie geven over de 3 consoles EN de vraag stellen of sommige vaststellingen die ik deed normaal waren.
In mijn geval geldt het argument dat de xbox goedkoper is dan de Ps3 absoluut niet. Als ik dezelfde ervaring wil op alle consoles kom ik op volgende kostprijs:
Wii+spel+controller: 250€ + wifi: 0€ + battery pack: 30€ + internetgaming: 0€ + 'HD' kabel: 30€ = 310€
Xbox+spel+controller: 379€ + wifi: 80€ + battery pack: 20€ + internetgaming: 60€ + HD kabel
+ koptelefoon: 0€: 0€ = 539€
Ps3+2x (spel+controller): 500€ + wifi: 0€ + battery pack: 0€ +internetgaming: 0€ + HD kabel: 20€
+ koptelefoon (bleu tooth): 30€= 550€
Zoals je ziet kan je de Xbox absoluut niet goedkoper noemen in mijn geval
edit in bold: als ik de games en 2de controller in rekening breng. Dit is dus
puur persoonlijk aangezien de extra aankopen voor iedereen anders zullen zijn. Wat de kwaliteit van de consoles en games betreft spreek ik mij niet uit. Ik koop een console omdat ik er specifieke first party games of exclusieve games wil op spelen (zoals Halo en Mass Effect), vandaar dat ik ze ook alle drie heb. Als je echter ziet dat ik om dezelfde ervaring te krijgen 3 extra 'accessoires' dien aan te schaffen die samen zo'n 170 € kosten dan schrik ik daar wel van. Zeker de prijs voor de Wifi adaptor.
[
Voor 5% gewijzigd door
Ekfad op 13-11-2007 12:25
]