![]() Vorige delen: HTC Touch - Deel 01 HTC Touch - Deel 02 HTC Touch - Deel 03 Index | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Kleinste Windows Mobile 6-smartphone met 3D-bediening De HTC Touch P3450 is de kleinste smartphone ter wereld. De Touch biedt niet alleen Direct Push- en HTML-e-mail, maar ook een praktische schermbediening. Dankzij TouchFLO en de 3-dimensionale interface is het toestel met één vinger te bedienen. TouchFLO: alles onder de duim TouchFLO geeft touchscreens extra mogelijkheden en vergemakkelijkt vingerbediening. Het systeem voelt de stylus of de vinger gebruikt wordt en reageert op gepaste wijze. Hierdoor is het mogelijk om simpel door webpagina's, documenten, berichten en contactenlijsten te scrollen. Daarbij biedt de 3d-interface snelle toegang tot uw contactenlijst, multimediabestanden en programma's. Supercompact en supercompleet Het toestel is compact als een gsm en biedt toch alle mogelijkheden van Windows Mobile 6 Professional. De Touch beschikt u over de complete Mobile Office-suite. Hiermee kunnen Office-bestanden gelezen en bewerkt worden. Verder beschikt het toestel over een internetbrowser, een mail-programma en een messenger. Tri-band met WLAN en Bluetooth Het tri-band toestel maakt verbinding via WLAN en Bluetooth 2.0. De HTC Touch P3450 heeft 64 MB intern geheugen, en wordt geleverd met een 1 GB microSD-kaartje. Verder worden de tijd en de weersvoorspellingen weergegeven op het Today scherm ![]()
![]() Nederlandstalig:
![]() XDA Developers All About Phones (DaannO) NL Handleiding HTC Touch MDA Touch 3D Animatie HTC TouchFLO ![]() Brodit Active Holder HTC Touch Klik [hier] om aan te schaffen Crystal Case HTC Touch ![]() Klik [hier] om aan te schaffen Carcomm Cradle HTC Touch P3450 Klik [hier] om aan te schaffen ADAPT AD-750 SiRF III Bluetooth GPS Receiver Klik [hier] om aan te schaffen ![]()
Slide to unlock ![]() Klik hier voor een handleiding: [click] HTC Touch Dual Photo Album ![]() Klik hier om te downloaden: [click] ![]() 1. Hoe pas ik mijn locatie aan in de weather plugin? Heel simpel! Pas het bestand "HH_0409_WeatherCities" die te vinden is in \Windows\ aan met de volgende inhoud (klik op het pijltje naast [code]): code:
Als jouw stad niet in de bovenstaande lijst staat kun je hier kijken of een bepaalde stad beschikbaar is: [click] Als je dan de url hebt kijk naar het laatste gedeelte en daar gaat het om. Niet alle plaatsnamen werken. Werkt jouw plaatsnaam niet? Pak het dichtstbijzijnde punt en verander de naam bij city name, dus niet in locationcode! 2. Hoe pas ik de HTC Home Plugin aan?? Er is een programma ontwikkeld die dit allemaal voor je doet, je kan er hier meer over lezen. Ik zou persoonlijk de full (niet de lite) versie downloaden en op je storagecard installeren, dan heb je gelijk alles. Dannydeman heeft mooie iphone icons gemaakt, deze kan je hier downloaden. Plaats deze op je storagecard in de volgende directory: \Storage Card\Program Files\HTC Home Customizer\FILES\icons 3. Is er een mogelijkheid om de GPRS verbinding te verwijderen, ik wil dat niet gebruiken start=> instellingen=> tabblad Verbindingen=> Verbindingen => tabblad Algemeen => Instellingen verwijderen. Mocht je GPRS uit willen zetten zonder de verbinding te verwijderen, installeer dan het programma NoGPRS: Klik hier om te downloaden: [download] 4. Ik heb de GPRS verbinding op deze manier verwijderd, maar als ik nu Google Maps opstart maakt hij nog steeds verbinding met GPRS. start=> instellingen=> tabblad verbindingen=> verbindingen => tabblad geavanceerd=> netwerken selecteren [.....] <== hier moet je dan een verbinding kiezen, bijvoorbeeld mijn ISP of werk-netwerk iig een WLAN verbinding 5. Als ik met MSN inlog krijg ik alle contacten in mijn contactpersonen, hoe voorkom ik dit? * funk-e Let Op: Als je de contacten handmatig uit je contactpersonen verwijderd, zullen deze ook voorgoed uit MSN worden verwijderd! Je kunt ze dan niet meer terug krijgen!! Gebruik Pocket MSN, of installeer de nieuwste Live Messenger 6. Als ik MSN opstart is er niemand online? Kopieer dit .exe bestand naar je Touch en voer hem dan uit: [download] thnx 2 chris.nl 7. Mijn telefoon is traag, kan dat niet sneller? Jawel, als echte tweaker zet je natuurlijk de processor een tandje sneller. Doe dit met Batterystatus (freeware). Je kan deze hier downloaden. Ik raad de BETA versie aan omdat je daarbij een CPU scaler kan gebruiken. Veel tweakers hebben de waardes als volgt bij OMAP ingesteld:
Uiteraard op eigen risico! HetWonder heeft Tien Tips voor een Teringsnelle Touch geschreven: [click] Let op! Over een aantal tips zijn de meningen verdeeld of ze daadwerkelijk bijdragen aan een snellere Touch 8. Hoe voer ik een HARD reset uit? Let op! Bij een HARD reset worden alle gegevens op de telefoon gewist! Een Hardreset kan op meerdere manieren: Het makkelijkste is via: instellingen=>systeem=>opslag wissen Mocht je toestel niet werken, doe het dan op de volgende manier:
Zie hier voor meer info. (Gebruikers met een NL ROM moeten wel wat bestanden renamen en NIET meteen resetten, pa na de renaming). Misschien handig: NL language code = 0413. Hier wordt het kort maar beter uitlegd. 10. Hoe schakel je het display uit terwijl je een mp3 afspeelt over de speaker Link (of gebruik de beta batterystatus) 11. Hoe maak ik een screenshot van mn foon? Link 12. Hoe pas ik de Softkey's (die twee toetsen onderaan op je Touch) aan? Uitleg van Chris.nl 13. Mijn Touch heeft standaard een blauw thema, hoe maak ik dit zwart? Wil je zoiets als dit: ![]() Download dan de black theme met deze link, sla het bestand op in je windows directory van je telefoon en voila, je kan hem kiezen bij "theme's". 14. Hoe voeg ik transcriber (handschrift herkenning) toe? Installatiebestanden downloaden met behulp van deze Link Let op: dit is alleen engels! 15. Wat te doen als er geen geheugen meer beschikbaar is? Je kan een aantal zaken doen, begin eerst met wat geheugen vrijmaken. Lees het hier. 16. Hoe krijg ik de verjaardagen van contacts op m'n today scherm? Download dit freeware programma'tje 17. Hoe kijk ik films op de touch? Zie hier voor meer info. 18. Email versturen wil mij maar niet lukken, krijg telkens foutmeldingen, ik gebruik vodafone life! Link 19. Hoe verander ik de homedirectory van je mn media? Zie hier voor meer info. 20. Waar kan ik alle software downloaden? Goeie vraag! Begin hier met zoeken (of plaatsen), verder kan vragen geen kwaad! 21. Hoe zet ik de sms ontvangstbevestiging voor ieder SMS'je automatisch aan? Gebruik een registry edit programma (phm editor bijvoorbeeld) en: - ga naar HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings - maak een dword SMSDeliveryNotify met waarde 1 - soft-reset en klaar! 22. Hoe bewerk ik het registry? Er zijn veel registry editor maar zelf gebruik ik al jaren PHM Registry Editor (PPC edition). Hij is gratis, heeft een zoekfunctie en werkt verder prima. Download hem vanaf hier. Kies wel de Desktop Installer of Pocket PC 2002,2003 (ARM/PXA). 23. Na installatie van de 5/6 tab HTC Home zie ik de "Favorite People" tab niet. Wis deze key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\OEM\MASD\QuickDial en reset je PDA of start HTC Customizer en sluit deze direct weer. 24. Hoe moet ik een CAB-bestandje op mijn Touch installeren? Dat is heel eenvoudig: 1. Download het CAB-bestandje en zorg dat het bestandje op je telefoon komt. Dat kun je bijvoorbeeld doen door het bestandje via Internet Explorer op je PC naar je telefoon te kopiëren (telefoon even verbindinden met je PC). Zet het bestandje bij voorkeur op je memory-stick, dan zit je telefoon niet zo snel vol. 2. Open de 'verkenner' op je Touch en ga naar de directory waar je het bestandje hebt opgeslagen (op je telefoon). Klik op het bestandje. Nu installeert het bestandje zichzelf. Soms moet je nog even een soft reset uitvoeren, en... klaar! 3. Bedenk je je en wil je het programmaatje toch weer verwijderen? Ga op je telefoon naar start --> instellingen --> tabblad systeem --> programma's verwijderen. Selecteer het programma dat je weer wilt verwijderen. 25. Is het eigenlijk mogelijk om Opera Mini als 'default' browser in te stellen? Ja! dat is mogelijk. Klik op deze link voor een beschrijving: click 26. Ik heb een alternatief toetsenbord geïnstalleerd, maar als ik reset dan moet ik hem steeds opnieuw instellen. Is hier een oplossing voor? Jazeker. Chris.nl legt het hier stap-voor-stap uit: [click] 27. Als ik bij het bellen naar een 0900/voicemail/klantenservice-nummer een getal in moet drukken, zie ik geen numpad. Wat moet ik doen? Druk linksonder in het scherm op [toetsblok]. Nu verschijnt je numpad weer in beeld. 28. Hoe verander ik de ringtone voor smsjes? Start > Instellingen > Geluiden en Meldingen > Tabblad Meldingen > Gebeurtenis: Berichten: Nieuw Tekstbericht > Geluid naar keuze instellen 29. Als ik aan het bellen ben druk ik met mijn oor op het touchscreen allerlei dingen in... Hoe los ik dit op? Je telefoon niet tegen je oor houden 30. Ik wil mijn HTC Touch omtoveren in een iPhone. Wat moet ik doen? Klik hier voor meer info: [click] Klik hier om de files te downloaden (renamen naar .zip)[click] 31. Kan ik de softkeys op het Today-scherm verwijderen? Ja, dat is mogelijk. Klik hier voor het programma PMC TodaySchrink: [click] 32. Wat een ugly-ass rekenmachine zit er op mijn Touch! Ik wil er eentje in Touch-style. Wil je zoiets als deze? Klik hier om de cab te downloaden: [click] 33. Ik wil een andere ROM op mijn Touch zetten. Hoe doe ik dit? Op AllAboutPhones.nl staat een stap-voor-stap handleiding in het Nederlands: [click] 34. Als ik een mp3 (op mijn sd-kaart) wil instellen als ringtone, wordt deze gekopieerd naar het toestel waardoor mijn geheugen vol raakt. Is hier een oplossing voor? Je kunt een mapje aanmaken in de root van de sd-kaart genaamd: 'Mijn beltonen'. De mp3's die je in dit mapje plaatst kun je instellen als beltoon. Je kan ook via de Audiomanager de mp3's inkorten: Klik hier voor een handleiding ![]() Hoe dan ook gaan de meeste propz naar DaPoztMazter. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het grootste gedeelte van de inhoud van deze startpost afkomstig is uit de startpost van het vorige deel (deel 2) van het HTC Touch Topic. DaPoztMazter is degene die deel 2 van het topic heeft onderhouden. Nogmaal credits naar DaPoztMazter |
...less is more