Ook ik ben nu in het bezit van Guitar Hero III op de Wii... Erg gaaf! Maar moet soms nog behoorlijk wennen aan bepaalde stukken en zeker met name die oranje knop (in Hard Mode)... Soms zit ik er gewoon rechts van, waar geen knop is, omdat je geen goede houvast heb zoals bij echt gitaar spelen... Tuurlijk, het is geen echte gitaar, maar het is wel verdomd irritant als je naast die oranje knop zit, maar gevoel zal het leren
Ik speel dan ook zelf gitaar, toch is Guitar Hero flink andere koek, met name omdat enorm veel elementen missen (die ook niet of nauwelijks in de game te verwerken zijn). En het irritante is dan dat ik net als mijn normale gitaarspel in het spel op wilt gaan, maar dat simpelweg niet kan... Ach, wie weet wat de toekomst brengt
Ik heb nog met een plectrum geprobeerd te spelen, maar bijna niet te doen, omdat je bij sommige noten (vele) de knop (bij je rechterhand) ingedrukt moet houden om de toon vast te houden... En ja, in het echt is dat toch even wat anders
Ik maak dan wel de vergelijking tussen echt gitaarspelen en Guitar Hero, en tuurlijk blijft het een game... Maar ik moet toch wel zeggen dat als ik even wat nummers in Guitar Hero gespeeld heb en er dan ook in zit... Dat ik dan toch even heerlijk los kan gaan!
Gisteren overigens Co-op Career gestart, 2 gitaren! Alleen degene met wie ik speelde prefereerde om toch om en om te spelen... What's the fun of watching?