Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.131 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

rataplan2 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:26:
Soms is mijn ps3 40gb echt een stofzuiger als ik de kastdeur dichtzet waar hij instaat.
Dat is ook niet zo gek: de omgevingstemperatuur is dan binnen korte tijd veel hoger dan normaal.

Kun je de USA patch voor Motorstorm trouwens gewoon installeren op de europese Motorstorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Kun je de USA patch voor Motorstorm trouwens gewoon installeren op de europese Motorstorm?

No problemo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:11
Hey mensen.. gisteren mijn harde schijf van 60GB vervangen voor eentje van 160GB maar dit ging echter niet zonder slag of stoot. Ik heb hem vervangen omdat ik toch wel ernstig zit te letten op het "Linux port project", waardoor ik eindelijk mijn xbox een schop kan geven, aangezien TVersity nog niet ideaal DVD's kan streamen en nog niet rechtstreeks image files kan openen.

Met de handleiding ben ik aan de slag gegaan om de hdd uit de ps3 te halen, vooraf eerst een backup naar een externe hdd gemaakt uiteraard. Zoals vermeld zou het een peuleschil moeten zijn om de schijf te vervangen, maar dan moet Sony de schroefjes niet fucking strak aandraaien!! Als eerste moest ik echt kracht zetten om het blauwe schroefje los te krijgen, al niet te spreken over de hdd case.. Mén wat zaten die schroefjes vast.. met als gevolg dat de beugel voor een van de schroefjes mee boog toen ik het laatste schroefje er uit wilde halen. Uiteindelijk toch gelukt om het beugeltje weer op de plek te krijgen en de 160 gig weer terug te plaatsen. Backup terug gezet en alle savegames en gedownloade spellen waren weer op hun plaats. Enigste wat eigenlijk fout ging was dat de achtergrond voor mijn NL account niet bewaard was gebleven, maar de achtergrond voor de US en JAP account bleven gewoon werken... Vreemd, maar zo opgelost.

Vince22 is dus nu een trotse eigenaar van een PS3 160GB :P

Binnenkort maar eens even een installatie van Ubuntu doen want ik heb uiteraard voor ik de backup terugzette eerst de "save 10GB for other OS" optie gebruikt in het PS3 OS.

crosspost met FoK trouwens.. ;)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de laatste keer, de game draait op beide platforms NIET op 1080P!!!

Ik heb dat filmpje al gezien, maar het klopt niet. 1080P en 60fps? Droom verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa, mijn PS3 gister ook gehaald bij de Bart erg druk Smit, vandaag Cod4 besteld, gisteren fifa online gespeeld viel verbinding opeens weg na 5 minuten vreemd:S maja. PS is super tot nu toe! speel op mijn Samsung TFT schermpje op 720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

Mooi niet, beide versies zijn gewoon 720p en scalen naar 1080p en that's it. Maar ik snap de verwarring, game kan idd 1080p weergeven, maar dan is het nog steeds 720p gescaled naar 1080p en dus niet native 1080p.

[ Voor 18% gewijzigd door S2S op 07-11-2007 10:48 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

S2S schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:45:
[...]

Mooi niet, beide versies zijn gewoon 720p en scalen naar 1080p en that's it. Maar ik snap de verwarring, game kan idd 1080p weergeven, maar dan is het nog steeds 720p gescaled naar 1080p en dus niet native 1080p.
En dat weet jij zeker omdat...? De 360 heeft een hardwarematige scaler aan boord, maar de PS3 niet. Ik denk ook wel dat er gescaled wordt, daar niet van. Maar waarom zouden ze het bij COD4 wel doen en bij een heleboel andere games niets?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Schitterend hoe mensen zich druk kunnen maken over een resolutie :X. Geef mij maar 40fps+, dat is een stuk leuker spelen. Ik vraag me echt af waar dat vandaan komt.

En gameplay anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij de BS een PS3 40Gb opgehaald + controller. Ik had mazzel, want de controller kreeg ik gratis erbij.

Formula1 CE hadden ze niet, dus die had ik al eerder gehaald. Gisteravond gelijk uitgeprobeerd en rijdt erg fijn. Ook online geprobeerd, werkt ook goed alhoewel ik soms ineens lag heb en het beeld heel langzaam gaat, voor 1 seconde.
Vraag me wel af of het spannend is om online te racen...
Qua graphics ziet het spel er trouwens niet super uit. De demo van GT5 die ik heb gedownload ziet er vele malen realistischer uit.

Oh, ik had trouwens nog wel het probleem dat de PS3 in eerste instantie niet aan ging. Het lampje knipperde en sprong daarna op geel, en 1 seconde later werd het een rood knipperend lampje. Na nog een paar keer proberen veranderde er niks.
Ik heb 'm toen een kwartiertje laten staan, en toen weer continue op de startknop gedrukt. Uiteindelijk startte hij wel op! Erg vaag, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

zAo schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:00:
Schitterend hoe mensen zich druk kunnen maken over een resolutie :X. Geef mij maar 40fps+, dat is een stuk leuker spelen. Ik vraag me echt af waar dat vandaan komt.

Voor gameplay had je net zo goed bij de PS2 kunnen blijven :P

Anyhoe, zo'n typisch gevalletje van die amateurtesters, die door wat opties uit te zetten denken te bewijzen dat iets op een bepaalde resolutie draait. En vervolgens de sites die dit dan als bewijs zien *rollseyes* Wat zegt dat nou over native resoluties?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

Shiver23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:58:
[...]

En dat weet jij zeker omdat...? De 360 heeft een hardwarematige scaler aan boord, maar de PS3 niet. Ik denk ook wel dat er gescaled wordt, daar niet van. Maar waarom zouden ze het bij COD4 wel doen en bij een heleboel andere games niets?
Omdat het zo is... Denk je nou echt dat deze machines COD4 kunnen draaien op 1080p met 60 frames per seconde?

De PS3 scaled het softwarematig, X360 heet idd en speciale chip, geloof je me niet, check dan de beyond3d forums.
Ze doen het ook bij een heleboel andere games LOL, zie ook beyond3d forums.
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=43330&page=19
Hier staat een hele list met games op beide systemen.

Ze scalen vaak van bv deze res 1280x1080, die scalen ze dan naar 1080i/p wat dan wel een aardig resultaat als je scaled naar 1920x1080. En zelfs resoluties on 720p worden geslaced naar bv 720p, zie the Darkness PS3.

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 07-11-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

zAo schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:00:

Ik maak me er niet druk op. Ik heb zelfs liever dat het een scale is, want ik zit met een 1080i only tv. Als ze bij COD de PS3 zonder al teveel performanceverlies kunnen laten scalen moet de rest van de games dat ook kunnen. En dat is goed nieuws voor mij. Dat is mijn belang dr in. Vandaar dat ik wel geinteresseerd ben.
S2S schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:07:
[...]

Omdat het zo is... Denk je nou echt dat deze machines COD4 kunnen draaien op 1080p met 60 frames per seconde?

De PS3 scaled het softwarematig, X360 heet idd en speciale chip, geloof je me niet, check dan de beyond3d forums.

Ze scalen vaak van bv deze res 1280x1080, die scalen ze dan naar 1080i/p wat dan wel een aardig resultaat als je scaled naar 1920x1080.
Ik zeg toch dat ik ook denk dat het een scale is? 8)7
Ik heb alleen nog nergens het bewijs gezien.

[ Voor 38% gewijzigd door Shiver23 op 07-11-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik ben gisterenavond om 17u15 in de Bart Smit in Oostende (Vlaanderen) binnengelopen. Ik kijk naar het schap van de PS3's en zie dat die leeg zijn, terwijl het schap met de Xbox360, Wii en PS2 wel nog vol liggen. Ik vreesde onmiddellijk het ergste, maar de winkel was ontzettend leeg buiten een paar moeders met kinderen.

Dan maar naar de kassa. Daar stonden 2 mannen (van een jaar of 35) een praatje te maken met de verkoopsters en daarachter een jongen van 18 met een PS2 in zijn handen. Ik plaats me onmiddellijk achter de jongen van 18 en vraag aan de verkoopster of er nog PS3's zijn.
"Ja hoor, die staan hier gewoon achter de toonbank." Ik ga op mijn tippen staan en zie daar idd 2 starterspakketen staan van 60GB en een stuk of tien 40GB versies. De woorden van de verkoopster waren nog niet koel of er kwam een andere verkoopster bij met de opmerking: "allez, we gaan er eens aan beginnen. Pfffff, ik zie dat niet zitten om tot 21u te werken." LOL!!!

Die twee mannen als eerste in de lijn vragen 4 PS3's 40GB en 2 PS2's. Wat gediscussieer over het feit dat er maar 2 consoles per klant mogen afgerekend worden, maar uiteindelijk toch verkocht. Dan de jongen met z'n PS2 afgerekend en als het mijn beurt was, had ik nog de keuze tussen de 60GB en 40GB. Effe nog maar weer eens getwijfeld, maar dan toch de 40GB gekozen. Motorstorm en R:FOM boeien me totaal niet. De tweede controller interesseert me ook niet, omdat ik toch rumble ga willen met MGS4. Dus ja, verlies van BC is jammer, maar daarover later meer. Het mindere stroomverbruik van de 40GB speelt ook wel mee, dus toch maar bij mijn originele idee gebleven en een 40GB gevraagd.

Ondertussen tot het besef gekomen dat ik door de schrik dat er geen PS3's meer gingen zijn dat ik nog geen software ervoor bijhad. Dus ik nog effe snel naar het rek met de PS3 games gehold en daar Heavenly Sword uit meegegrist. Na het afrekenen ben ik nog even in de winkel blijven hangen. Mijn primaire doel was bereikt en dat was een PS3 scoren. Nog even rustig in de winkel blijven rondwandelen en afwegen of ik voor de 15% korting nog iets wou kopen. Maar er bleven zo ondertussen constant 10 mensen in de lijn staan aan de kassa (heel erg snel werkten ze daar niet), dus ben ik maar naar huis vertrokken.

Het viel me wel op dat er na mij en de mensen voor mij in de lijn niemand met consoles naar huis ging. Wel heel veel gezelschapspelletjes en games voor iedere console op de markt (PS2 en DS vooral), maar consoles werden er na mij niet verkocht. Dus mij een beetje opgewonden voor niks.

Jammer dat er geen Eye of Judgement in de Bart Smit van Oostende lag, want die wil ik ook zeker nog wel en 15% korting op 100 euro is wel de moeite. Ook nog even getwijfeld voor God of War II, maar aangezien ik nu een PS3 heb, wacht ik wel tot God of War II in platinum verschijnt en dan is ie nog altijd goedkoper dan 50 euro - 15%.

Bij het naar de wagen lopen viel het me op dat die doos van de PS3 best zwaar is. Thuis bij het uitpakken werd dat enkel bevestigd. Die PS3 is best een heel zwaar ding. DVD-speler van m'n 40 inch full HD gehaald, HDMI-kabel in de PS3 en de TV (ik had die al op voorhand gekocht), optische kabel voor de versterker in de PS3 en stroom aangesloten (wat een dikke stroomkabel komt bij die PS3 zeg).

In eerste instantie kreeg ik geen beeld op m'n TV. Ik had nog nooit iets via HDMI op m'n TV aangesloten. Dus ik trek even de component kabel uit m'n PS2 en steek die in de PS3. Dan had ik wel beeld. Tijdens het doorlopen van de instellingen snapte de PS3 onmiddellijk dat er ook een HDMI-kabel in zijn achterste stak, daarom vroeg hij mij of hij zijn video en geluid via die kabel mag doorsturen. Tsjah, voor het beeld wel, maar voor het geluid niet. Maar ik heb toch maar van ja gezegd en op component kreeg ik dus niets meer te zien en ook het geluid was weg. Even op het knopje van de afstandsbediening van de tv voor bronnen gedrukt en de tv sprong naar zijn HDMI1 aansluiting en daar stond de PS3 mooi op mijn instructies te wachten. Nog even een testje voor de resolutie en de PS3 snapte ook onmiddellijk dat mijn TV een full HD is, dus hij stelde zichzelf in voor 1080p. Ik was natuurlijk nog altijd het geluid kwijt (de interne mute van mijn TV staat op), maar even in de instellingen voor geluid gegaan en de PS3 vertellen dat het geluid via de optische kabel moet en dat was ook alweer gefixed.

Tot op dat punt niets dan lof voor de PS3. In het HD tijdperk zijn er tal van instelliingen waarin je jezelf kan verzuipen, maar de PS3 geeft mij het vertrouwen dat hij zelf via de randappartuur wel weet welke instellingen hij moet pakken.

Een netwerkkabel kan ik van de bureau waar de router/modem staat naar de slaapkamer waar de PS3 en TV staat niet trekken, dus de PS3 moet via WiFi. SSID ingevuld, WEP key opgezocht (dat heeft me wel een 10-tal minuutjes gekost: ik was het adres van mijn modem kwijt :p) en ook dat werkte onmiddellijk.

De PS3 wou dan natuurlijk zijn firmware updaten, dus heb ik hem dat maar laten doen en onderwijl gaan koken, eten en de vuilbakken buiten zetten. Dat alles is ook vlekkeloos verlopen. Alleen het aanmelden bij de PS Store ging niet, zoals eerder gezegd in het topic.

Dan ben ik maar een uurtje Heavenly Sword gaan spelen en zitten kwijlen op de graphics van dat spel. Het viel me wel op dat het toch niet altijd vlot verloopt. Soms hangt ie een seconde of twee à drie vast en ik heb oook framedrops opgemerkt. Is dit eigen aan het spel Heavenly Sword? Ik denk het wel...

Want later op de avond was de PS Store wel weer online om te registreren en dan kon de fun echt beginnen!!! Iemand die een PS3 koopt, hoeft in feite niet onmiddellijk games erbij te kopen, want je kan je echt uren zoet houden in de PS Store als je er nog nooit geweest bent. Ik ben begonnen met GT HD Concept 2.0 te downloaden en dan heb ik die zitten spelen. Daar heb ik geen framedrops opgemerkt of hem zien hangen, dus ik denk dat het echt aan Heavenly Sword zelf ligt.

Ondertussen heb ik ook de download voor de Ratchet & Clank demo laten lopen. Welke games moet ik zeker nog uit de PS Store halen? Ik dacht dat Poccolloco ding en Super Stardust HD zeker hun 3 euro waard waren.

Volgende stap was even surfen met de PS3 en dat werkt ook netjes, hoewel ik daarvoor toch lekker bij een PC blijf. Ik wou ook even kijken of m'n PS3 de muziek van m'n MP3 speler kon spelen, maar de PS3 doet alsof hij het mp3 formaat niet kent. Klopt dat? Beetje vreemd, want als je een muziek CD in de PS3 stopt, kan je hem wel naar de HD rippen als mp3. Nog niet gedaan wegens te weinig tijd, dus dat moet ik nog even uitzoeken.

Ondertussen ook eventjes op mijn PC gaan kijken, maar op mijn PC vond ik m'n PS3 nergens terug. Noch in Windows Media Player 11 als in Nero MediaHome. Dus het streamen is ook nog niet gelukt, maar dat zijn dingen die ik allemaal nog wat beter moet uitzoeken.

Ten slotte wou ik ook nog zeker de DVD afspeelkwaliteiten van de PS3 testen. Ik heb een hele goedkope DVD speler die mijn Full HD tv onrecht aandoet, dus ik moest dat upscalen toch eens testen. En dat viel inderdaad heel goed mee. Je kan natuurlijk geen wonderen verwachten, maar het afspelen van DVD's is met de PS3 duidelijk beter dan met m'n DVD speler. Dus die is nu terecht van de TV gehaald en die verhuist nu terug naar de oude CRT in de woonkamer (kunnen we nu toch weer DVD's kijken in de woonkamer).

Ik weet dat ik hier een lang verhaal aan het afsteken ben, maar ik heb me echt heel goed geamuseerd met de PS3 gisterenavond (voor ik het wist, was het middernacht). Mijn ervaringen met de PS3 zijn enorm positief. Nog een paar dingetjes die ik niet voor mekaar krijg, maar dat komt nog wel als ik wat meer informatie inwin.

Voor 340 euro denk ik niet dat ik ooit spijt ga hebben van deze aankoop. Alleen het kijken van DVD's is al enorm verbeterd. Ik kan nauwelijks wachten om een BD te gaan huren en die te bekijken. De grafische kwaliteit van Heavenly Sword heeft mijn ogen gestreeld. Het gebruiksgemak van de PS3 heeft me in het algemeen heel positief gestemd. Ik heb de PS2 gewoon op zijn oude plaats laten staan, dus het verlies van BC met de PS3 van 40GB boeit zoveel niet. De DVD-speler is het kunnen aftrappen :-) Ik maak me wel wat zorgen over het feit of 40GB wel voldoende gaat zijn op lange termijn, maar die vervangen we dan wel door een grotere HD.

De PS3 is ook enorm stil. Hij maakt minder lawaai dan m'n PS2 en m'n DVD-speler. Ik hoor hem ook als hij naar de HD gaat. Dan ratelt hij heel stilletjes, maar heel wat stiller dan een normale PC, dus da's ook heel normaal. Hij wordt ook wel een beetje warm aan de achterkant, maar hij staat dan ook in een gesloten kast die enkel aan de voorkant open is. Hij heeft wel nog een centimeter of 20 achter zich om de warme lucht weg te blazen.

Heel tevrerden van m'n PS3 en later deze week maar Eye of Judgement scoren eens ik uitgekeken ben in de PS Store.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

Shiver23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:08:
[...]

Ik maak me er niet druk op. Ik heb zelfs liever dat het een scale is, want ik zit met een 1080i only tv. Als ze bij COD de PS3 zonder al teveel performanceverlies kunnen laten scalen moet de rest van de games dat ook kunnen. En dat is goed nieuws voor mij. Dat is mijn belang dr in. Vandaar dat ik wel geinteresseerd ben.

[...]

Ik zeg toch dat ik ook denk dat het een scale is? 8)7
Ik heb alleen nog nergens het bewijs gezien.
Kilik dan ook op de link die ik je gaf ;)
Ik zal het je makkelijk maken:
Full Auto 2: 1920x1080 AA 4x, bad framerate - PS3
NBA Street: 1920x1080 AA 4x (30-60fps) - 360
LocoRoco Cocoreccho 1920x1080 MSAA 2x -PS3
Tony Hawk Project 8: 1040x584 AA - 360
Tony Hawk Project 8: 1280x720 - PS3
Virtua Tennis 3: 1920x1080 AA 2x - PS3, 360
XMB: 1920x1080p - PS3
Dashboard: 1280x720p - 360
Perfect Dark Zero: 1138x640p - 360
Halo 3: 1138x640p - 360
Call of Duty 3: 1120x630p 360
Ninja Gaiden Sigma: 1280x720p PS3
Project Gotham Racing 3: 1024x600 360
Tomb Raider: 1024x600 360
Ridge Racer 7:
NBA 07: 1920x1080 - PS3
NBA 08: 1920x1080 - PS3
Tony Hawk Proving Ground: 600p - PS3
Tony Hawk Proving Ground: 720p - 360
GRAW2: 720p - PS3
GRAW2: 720p AA 2x - 360
Super Rub a Dub: 1600x1080 - PS3
GTHD: 1440x1080 - PS3
Super Stardust HD: 1280x1080 - PS3
Skate: 1536x864 - PS3
Skate: 1280x720 AA - 360
Bioshock: 1280x720 - 360
Harry Potter: 1280x720 MSAA 2x PS3 ?
Pixel Junk Racers: 1920x1080 PS3
Heavenly Sword: 1280x720 AA 4x PS3
Blast Factor Demo: 1920x1080 PS3
The Darkness Demo: 1024x576 PS3
Deze hebben ze getest.

[ Voor 47% gewijzigd door S2S op 07-11-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
ceelcoumans schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:02:
[...]

Daarom staat ook in de handleiding dat je je ps3 vrij moet plaatsen zodat het ding zn warmte kwijt kan. Daar het mannen eigen is zich zelden tot dit stuk papier richten is het binnen dit topic al 1 of 2 keer gezegd dat het niet verstandig is je ps3 in een afgesloten kast te zetten :9
Helaas met een TV + meubel-in-1 en 2 kleine kinderen, ben ik blij dat hij in een afgesloten kast kan. Anders kan ik over een week een nieuwe aanschaffen ivm met een koekje in de dvd-drive :P

Als ik echter ga gamen (dan zijn de kids naar bed, of ergens anders) dan zet ik de kastdeurtjes open. Hierdoor kan hij als het goed is wel zijn warmte volgens mij kwijt. Daarnaast zit er een rond gat aan de achterkant waar hij zijn warmte uit kan blazen. Allicht zal hij meer blazen dan in een open ruimte, maar dat is dan maar even niet anders....

Bij aanschaf van een volgende tv... (hopelijk over een half jaar :) ga ik het wel strategischer neerzetten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

S2S schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:13:
[...]
Kilik dan ook op de link die ik je gaf ;)
Ik zal het je makkelijk maken:
[...]
Deze hebben ze getest.
Ik heb het over COD4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:41:
Voor de laatste keer, de game draait op beide platforms NIET op 1080P!!!

Ik heb dat filmpje al gezien, maar het klopt niet. 1080P en 60fps? Droom verder..
Roeptoeter, leg dan eens uit hoe hij gaat scalen op een PS3 wanneer er geen SPU vrij is om dat te doen. Of wil je beweren dat de PS3 nog CPU ruimte overheeft bij CoD4 om die scaling 'even' te doen? Ook prima, in beide gevallen lijkt de PS3 meer capaciteit aan boord te hebben, waar deze lame discussie over gaat. (btw, geen reet interesseert het wat of CoD op 1080p loopt of niet)
S2S schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:07:
[...]
Ik denk dat ja. En als jij denkt van niet, dan zul je toch moeten aantonen hoe de scaling wordt gedaan, want de power is niet beschikbaar: de PS3 heeft geen chip om te scalen.
Ach ja, het beyond3d forum. Vol met mensen die aan die games hebben gewerkt en weten hoe het zit. Simpel rekensommetje zegt dat wat er beweerd wordt niet kan: scaling kost veel CPU tijd. De CELL kan best wat nummertjes crunchen maar je zult toch dat process moeten babysitten met een thread, want jij gaat een frame niet scalen met de onboard cache van een SPU, dus moet je streamen. Het houdt OOK in, dat je dus een SPU mist tijdens het runnen van de game. Dus, CoD4 runt eigenlijk op een SPU minder, want die kunnen ze kennelijk missen?
Ze scalen vaak van bv deze res 1280x1080, die scalen ze dan naar 1080i/p wat dan wel een aardig resultaat als je scaled naar 1920x1080. En zelfs resoluties on 720p worden geslaced naar bv 720p, zie the Darkness PS3.
geslaced? Wat is dat nu weer...

Ik weet niet hoe de interne rasterization hardware van de PS3 werkt, maar 10 tegen 1 dat het gewoon met een keiharde framebuffer werkt en alle data gewoon daar verwacht. Dus je kunt niet even roepen 'beeldlijn 14 moet dubbel', er zit bij mijn weten niet een programmeerbare 'copper' in ala de amiga, waar je zo scaling kon doen zonder moeite.

Het oprekken in de breedte is overigens niet echt bijster goed te doen zonder artifacts. Laat niemand die opmerken, dus tja, waar zit dan die logica om ze weg te werken? Er is immers niets beschikbaar want alles wordt gebruikt voor de game rendering.

[ Voor 62% gewijzigd door EfBe op 07-11-2007 11:29 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat daar ook op et beyond3d forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

Die is gewoon 720p, zoals ook staat in de gamepsot review. Dit is ook gelijk mijn laatste reply op dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
ik zal vanavond even een foto maken, van hoe alles nu staat. ben toch bang dat die niet vrij genoeg staat, omdat de zijkant van het kastje erg warm is.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:41:
[...]

1080P en 60fps? Droom verder..
Denk zelf ook dat COD4 gescaled wordt naar die resolutie, maar suggereer jij nou dat het uberhaubt onmogelijk is? Want dan verwijs ik jou ff naar GT5.

[ Voor 6% gewijzigd door zwembroek op 07-11-2007 11:39 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

S2S schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:24:
[...]
Die is gewoon 720p, zoals ook staat in de gamepsot review. Dit is ook gelijk mijn laatste reply op dit onderwerp.
Want wat Gamespot zegt is altijd waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

EfBe schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:19:
[...]

Roeptoeter, leg dan eens uit hoe hij gaat scalen op een PS3 wanneer er geen SPU vrij is om dat te doen. Of wil je beweren dat de PS3 nog CPU ruimte overheeft bij CoD4 om die scaling 'even' te doen? Ook prima, in beide gevallen lijkt de PS3 meer capaciteit aan boord te hebben, waar deze lame discussie over gaat. (btw, geen reet interesseert het wat of CoD op 1080p loopt of niet)

[...]

Ik denk dat ja. En als jij denkt van niet, dan zul je toch moeten aantonen hoe de scaling wordt gedaan, want de power is niet beschikbaar: de PS3 heeft geen chip om te scalen.

[...]

Ach ja, het beyond3d forum. Vol met mensen die aan die games hebben gewerkt en weten hoe het zit. Simpel rekensommetje zegt dat wat er beweerd wordt niet kan: scaling kost veel CPU tijd. De CELL kan best wat nummertjes crunchen maar je zult toch dat process moeten babysitten met een thread, want jij gaat een frame niet scalen met de onboard cache van een SPU, dus moet je streamen. Het houdt OOK in, dat je dus een SPU mist tijdens het runnen van de game. Dus, CoD4 runt eigenlijk op een SPU minder, want die kunnen ze kennelijk missen?

[...]

geslaced? Wat is dat nu weer...

Ik weet niet hoe de interne rasterization hardware van de PS3 werkt, maar 10 tegen 1 dat het gewoon met een keiharde framebuffer werkt en alle data gewoon daar verwacht. Dus je kunt niet even roepen 'beeldlijn 14 moet dubbel', er zit bij mijn weten niet een programmeerbare 'copper' in ala de amiga, waar je zo scaling kon doen zonder moeite.

Het oprekken in de breedte is overigens niet echt bijster goed te doen zonder artifacts. Laat niemand die opmerken, dus tja, waar zit dan die logica om ze weg te werken? Er is immers niets beschikbaar want alles wordt gebruikt voor de game rendering.
Idd dat klopt, er posten zelfs gasten van Ninja Theory (Heavenly Sword) ,op dat forum weten ze dus donders goed waar ze over praten.. maar geloof wat je wilt joh.. als de games maar leuk zijn.

Dit forum heeft ook gevonden dat Halo3 niet op 720p native draaide (ja ja Bungie probeerde dat nog te verdoezelen met de scale truk naar 720p) na het bekend maken op dit forum heeft Bungie dit zelfs toegegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 07-11-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar zitten, als jullie denken dat CoD4 op 1080P draait met 60fps dromen jullie maar lekker verder, eigenwijze mensen hier zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Een eindeloze & nutteloze discussie...

En inderdaad, als de game´s maar LEUK zijn }:O

[ Voor 65% gewijzigd door Windkracht13 op 07-11-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:41:
laat maar zitten, als jullie denken dat CoD4 op 1080P draait met 60fps dromen jullie maar lekker verder, eigenwijze mensen hier zeg :')
Voor de laatste keer. Dat denk ik NIET. Zou alleen graag weten hoe ze het dan hebben opgelost zonder hardware scaler. Maar blijkbaar weet niemand het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
zwembroek schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:38:
Denk zelf ook dat COD4 gescaled wordt naar die resolutie, maar suggereer jij nou dat het uberhaubt onmogelijk is? Want dan verwijs ik jou ff naar GT5.
Laat ze nou maar. Ze komen er vanzelf wel achter dat wat ze willen aantonen, dat de PS3 niet krachtiger is dan de XBox360, in ieder geval NIET wordt bewezen door deze lame discussie: OF de PS3 scaled met software op een SPU (en dus heeft kennelijk die power over) OF de PS3 rendert wel degelijk op 1080p en heeft dus kennelijk die power over.

Het enige wat je nekt op 1080p is fillrate. En scaling kost.... fillrate, want die scaling moet gedaan worden in de framebuffer. Misschien dat ze een shader hebben gemaakt die het voor hen doet, maar dat kost OOK performance op andere vlakken, dus daar geloof ik niet in.

(en kijken deze 'testers' naar rauwe HDMI buffer info? Of naar images gemaakt vanaf hun tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Goed, zullen we het gezellig houden en het erop houden dat CoD4 1080p ondersteund?

God of War III is bevestigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
DarthDavy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:10:
.......
Dan ben ik maar een uurtje Heavenly Sword gaan spelen en zitten kwijlen op de graphics van dat spel. Het viel me wel op dat het toch niet altijd vlot verloopt. Soms hangt ie een seconde of twee à drie vast en ik heb oook framedrops opgemerkt. Is dit eigen aan het spel Heavenly Sword? Ik denk het wel...
........
Ondertussen ook eventjes op mijn PC gaan kijken, maar op mijn PC vond ik m'n PS3 nergens terug. Noch in Windows Media Player 11 als in Nero MediaHome. Dus het streamen is ook nog niet gelukt, maar dat zijn dingen die ik allemaal nog wat beter moet uitzoeken.
In heavenly sword zijn frame-drops en soms tearing helaas normaal. Het wordt alleen wel erger als je background downloads aan hebt staan, wat misschien het geval was. :)

Verder, om media streaming to doen moet je op de PS3 kijken en eerst in de settings Media Server Connection aan zetten: http://manuals.playstatio...settings/connectdlna.html ..
(Kunnen we in de start-post een link naar de manual krijgen anders ?)

Veel plezier er mee :)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Wohoo, GameMani in Haarlem heeft CoD4 al, zo ff oppikken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:47:
[...]

Laat ze nou maar. Ze komen er vanzelf wel achter dat wat ze willen aantonen, dat de PS3 niet krachtiger is dan de XBox360, in ieder geval NIET wordt bewezen door deze lame discussie: OF de PS3 scaled met software op een SPU (en dus heeft kennelijk die power over) OF de PS3 rendert wel degelijk op 1080p en heeft dus kennelijk die power over.

Het enige wat je nekt op 1080p is fillrate. En scaling kost.... fillrate, want die scaling moet gedaan worden in de framebuffer. Misschien dat ze een shader hebben gemaakt die het voor hen doet, maar dat kost OOK performance op andere vlakken, dus daar geloof ik niet in.

(en kijken deze 'testers' naar rauwe HDMI buffer info? Of naar images gemaakt vanaf hun tv?
Ehm dat wil ik helemaal niet aantonen :'). Ik weet zelf dondersgoed dat de Ps3 in theorie een stuk krachtiger is dan de Xbox 360 ( en in praktijk ook mgoed )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

EfBe schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:19:
[...]

Hoe kan je dat betrouwbaar testen? Moet je een soort pixelclustering zien, die je weleens verder met scalen ziet? Want bij het bronmateriaal kan je niet even...
Dus ik vraag me af hoe Gamespot tot die conclusie gekomen is.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

Armada schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:01:
[...]

Hoe kan je dat betrouwbaar testen? Moet je een soort pixelclustering zien, die je weleens verder met scalen ziet? Want bij het bronmateriaal kan je niet even...
Dus ik vraag me af hoe Gamespot tot die conclusie gekomen is.
Das niet zo moeilijk voor Gamespot hoor, gewoon aan dev vragen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of CoD4 Rumble voor de dualshock 3 gaat ondersteunen? Op die lijst van Sony staat hij er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

God of War 3 komt eraan. Niet echt iets nieuws ofzo, maar het is een game om in de gaten te houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:11:
Weet iemand of CoD4 Rumble voor de dualshock 3 gaat ondersteunen? Op die lijst van Sony staat hij er niet tussen.
Ik heb gelezen dat ze het niet van plan zijn, maar dat kan natuurlijk veranderen.

Gelezen op GAF, gepost door iemand van het COD4 dev team.
-RazieL- schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:13:
God of War 3 komt eraan. Niet echt iets nieuws ofzo, maar het is een game om in de gaten te houden 8)
Btw vet God of War 3, ik heb paar weken terug 1 gekocht, maar toen ging mn PS3 kapot, dus ik heb 1 nog niet kunnen spelen. Ik heb mn PS3 trouwens net 10 mimuten terug van Sony, een nieuwe 60 GB 8)

[ Voor 43% gewijzigd door S2S op 07-11-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
De PS3 kan gebruik maken van een horizotale scaler en horizontaal scalen kost HEEL weinig recources. Vraag me niet waarom maar rond feb/maart kwamen er berichten uit dat sony de scaler had unlocked voor developers.

Daarom werken developers ook met zulke rare resoluties: 1280*1080. Dat scalen ze naar 1920*1080.

Verticaal scalen is een stuk intensiever ieg. Geen idee waarom. Ergens op beyond3d stond een artikel hierover en ik zal het er is bij zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Zojuist mijn PS3 van de postbode mogen ontvangen, heb er ook het spel F1 CE bij besteld, maar in tegenstelling dat de officiele site van het spel, waar staat dat het spel voor 1-2 spelers is, staat op de doos waar de schijf inzit, dat je dit spel niet split screen tegen elkaar zou kunnen racen, en dat het maar voor 1 speler zou zijn (of max. 22 online)..Weet iemand hier meer iets van? (ik kan het zelf vanavond laat pas proberen, als ik thuis kom, en alles aangeloten heb)

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:18
probeer al een tijdje de Klantenservice van Bart SMit te bellen maar behalve veel wachten en 0,20 ct/pm blijf je maar in de wacht staan. Het zal wel erg druk zijn denk ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ik wil geen 1080p of 720p of whatsoever.......Ik wil Ratchet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Crawl NL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:58:
Ik wil geen 1080p of 720p of whatsoever.......Ik wil Ratchet _/-\o_
Maar ik neem aan dat je die toch op 1080p of 720p wil spelen of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Sentry23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:52:
[...]

In heavenly sword zijn frame-drops en soms tearing helaas normaal. Het wordt alleen wel erger als je background downloads aan hebt staan, wat misschien het geval was. :)
Tuurlijk, je hebt dat ding pas en je kan op de PS Store... DOWNLOADEEEEEEEEEUUUUUUHHHH!!! Nie meer doen dus als ik HS speel.
Verder, om media streaming to doen moet je op de PS3 kijken en eerst in de settings Media Server Connection aan zetten: http://manuals.playstatio...settings/connectdlna.html ..
(Kunnen we in de start-post een link naar de manual krijgen anders ?)

Veel plezier er mee :)
Thx, maar ben ondertussen begonnen om de manuals te lezen. Ge kunt toch nie verwachten van iemand die pas een PS3 gekocht heeft dat die eerst 2 uur manuals gaat doornemen. Zeker niet omdat je toch weet dat je ongeveer alles op je eigen houtje kunt vinden. Maar dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 11-09 21:14
kbloem schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:03:
[...]

Maar ik neem aan dat je die toch op 1080p of 720p wil spelen of niet :?
Helaas zal ik wel moeten.... ;)

Waar is toch die goede oude tijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Die goede oude tijd is gestopt bij Mario Kart voor mij. Maar met de huidige generatie hoor je mij ook niet klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Gisteren heb ik de 40GB versie met Heavenly Sword bij Bart Smit gehaald. Wat ziet dat er strak uit op 42" 720P. Heel leuk spel, maar ook heel erg makkelijk eigenlijk. Nu zit er wel een leuke challenge in om alles te unlocken. Maar ik vind sowieso dat games tegenwoordig veel te makkelijk zijn. Die Ratchet & Clank demo bijvoorbeeld was erg leuk en net een achtbaanrit, maar lastig is het niet te noemen. Ik vind dat een game behalve leuk ook beste een uitdaging mag zijn zodat je aan het eind een gevoel van voldoening hebt.

Hopelijk wordt Burnout Paradise goed op de PS3 gezet en is het op het niveau van Burnout 3. Die laatste 15 van de 100% complete was echt intens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
harlekein schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:22:
Gisteren heb ik de 40GB versie met Heavenly Sword bij Bart Smit gehaald. Wat ziet dat er strak uit op 42" 720P. Heel leuk spel, maar ook heel erg makkelijk eigenlijk. Nu zit er wel een leuke challenge in om alles te unlocken. Maar ik vind sowieso dat games tegenwoordig veel te makkelijk zijn. Die Ratchet & Clank demo bijvoorbeeld was erg leuk en net een achtbaanrit, maar lastig is het niet te noemen. Ik vind dat een game behalve leuk ook beste een uitdaging mag zijn zodat je aan het eind een gevoel van voldoening hebt.

Hopelijk wordt Burnout Paradise goed op de PS3 gezet en is het op het niveau van Burnout 3. Die laatste 15 van de 100% complete was echt intens.
HS is inderdaad erg makkelijk. Ik heb de demo een paar keer gedaan en een paar weken later versloeg ik met het grootste gemak de eindbaas bij een vriend van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die R&C demo is het begin van het spel, mag aannemen dat het verder in het spel wel iets moeilijker wordt toch? Echt super intens zal het volgens mij niet worden, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet bij zo'n game. Gewoon lekker gamen zonder al te veel na te denken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
DarthDavy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:05:
[...]

Thx, maar ben ondertussen begonnen om de manuals te lezen. Ge kunt toch nie verwachten van iemand die pas een PS3 gekocht heeft dat die eerst 2 uur manuals gaat doornemen. Zeker niet omdat je toch weet dat je ongeveer alles op je eigen houtje kunt vinden. Maar dit dus niet.
Volledig te begrijpen :) Vandaar ook de link naar de juiste manual page ;)
Let er verder op bij media streaming dat wireless voor sommige zaken te langzaam kan zijn (HD films bijvoorbeeld) en dat je een eventuele windows firewall ook open zet.
Als je PS3 goed staat moet je dan eigenlijk direct na het starten van je mediaserver een ikoontje bij foto/film/muziek menu zien verschijnen.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
-deleted-

[ Voor 98% gewijzigd door Sentry23 op 07-11-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens damnz kunnen jullie gewoon niet paar daagjes afwachten en dan zien of het nou 720p of 1080p is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, ben sinds kort ook een trotse ps3 bezitter.

alleen wat ik jammer vindt is dat mijn ps3 vast loopt op het moment dat ik mijn nieuwe ipod classic inplug. en aangezien ik hier weinig over kan terug vinden dacht ik laat ik het is vragen.

moet ik daarvoor nog appart iets instellen?
Heeft iemand met de ipod classic (of met andere ipods) icm met de ps3 ervaring ?

voor de rest ben ik zeer tevreden! mooi apparaat wat (voor de rest) voldoet aan mijn verwachtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
zerokill schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:34:
[...]
De PS3 kan gebruik maken van een horizotale scaler en horizontaal scalen kost HEEL weinig recources. Vraag me niet waarom maar rond feb/maart kwamen er berichten uit dat sony de scaler had unlocked voor developers.

Daarom werken developers ook met zulke rare resoluties: 1280*1080. Dat scalen ze naar 1920*1080.

Verticaal scalen is een stuk intensiever ieg. Geen idee waarom. Ergens op beyond3d stond een artikel hierover en ik zal het er is bij zoeken
ALS een hardwarematige scaler beschikbaar is, dan verandert de zaak natuurlijk, want dan kun je die gebruiken om inderdaad een kleinere framebuffer te scalen. Ik had geen weet van een hardware scaler (heb er nooit iets over gelezen nl.).

Als je alleen een horizontale scaler hebt en je wilt vertikaal scalen dan moet je lines in je framebuffer dupliceren, maar dat kan niet altijd, want dan krijg je dikke lijnen soms en dat lijkt nergens naar dus moet je die weg anti-aliassen, wat weer tijd kost, vandaar dat die dingen in hardware worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Kort vraagje; ik heb de pc3 via hdmi aangesloten aan m'n tv. Als ik de ps3 inschakel, gaat de tv niet vanzelf naar het juiste kanaal. Klopt dit? Nu moet ik dus zelf de juiste invoerbron kiezen op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

bureno schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:03:
Kort vraagje; ik heb de pc3 via hdmi aangesloten aan m'n tv. Als ik de ps3 inschakel, gaat de tv niet vanzelf naar het juiste kanaal. Klopt dit? Nu moet ik dus zelf de juiste invoerbron kiezen op de tv
Dit lijkt me eerder een tv instelling dan iets voor de ps3.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

bureno schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:03:
Dat moet ik ook doen op mijn TV (Samsung LE40F71B). Denk dat dat een beetje afhangt van tv tot tv. Toch niet zo erg om op 1 knopje te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:18
Het hoort hier zeer waarschijnlijk niet thuis maar ik zet het er toch even neer omdat misschien meer mensen er hun voordeel mee kunnen doen. Dus ik hoop dat het blijft staan.

Zojuist Bart Smit eindelijk aan de tel. gehad en er blijkt een foutje gemaakt te zijn in het bedrag van mijn gisterenavond geplaatste bestelling van de PS3 40gb i.c.m. Fifa 08.

Men heeft bij mij berekend PS3 399,- + Fifa 08 € 64,95 + 2.95 = € 397,31

dat klopt dus niet want BS had een speciale internetaanbieding van €449,- inzake PS3 met Fifa08.

Ik kreeg zojuist te horen dat dit hun fout was en ik dus het verschil van €12,71 terug gestort ga krijgen op m ijn opgegeven banknr. Mijn totaal bedrag had dus moeten zijn €384,60 ipv €397,31.

Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Laatst online: 08-09 21:40
DarthDavy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:11:
[...]

Dat moet ik ook doen op mijn TV (Samsung LE40F71B). Denk dat dat een beetje afhangt van tv tot tv. Toch niet zo erg om op 1 knopje te drukken?
Das op zich geen ramp hoor, vond het alleen vreemd. Aangezien dvd speler en digibox via scart dit wel automatisch doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

bureno schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:35:
[...]

Das op zich geen ramp hoor, vond het alleen vreemd. Aangezien dvd speler en digibox via scart dit wel automatisch doen...
Scart heeft dan ook een signaal wat meegestuurd (bij RGB Scart tenminste). Bij bijv. Component en HDMI zit een dergelijke automatische functie niet. Heel handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Even voor wie het wil weten. CoD4 ondersteunt wel degelijk 1080p. Maar daar hoef je je alleen mee bezig te houden als je een FullHD 42"+ LCS hebt. Bij 40" of kleiner zie je het verschil niet tussen 1080p of 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 11:25
Vraagje, is de PS3 tijdens films te bedienen met een Philips SRU9600 remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:40:
Even voor wie het wil weten. CoD4 ondersteunt wel degelijk 1080p. Maar daar hoef je je alleen mee bezig te houden als je een FullHD 42"+ LCS hebt. Bij 40" of kleiner zie je het verschil niet tussen 1080p of 720p.
Nog even voor de duidelijkheid, CoD4 ondersteunt GEEN 1080P!!!

Moet ik ffs vanavond even met een gast uit het devteam gaan chatten via XBL? Heb em in mn friendslist staan dus dan vraag ik het em zelf nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
Ik moet via mijn afstandsbediening een lijstje opvragen waarmee ik kan aangeven dat het signaal via HDMI moet gaan. Gelukkig staat HDMI helemaal onderaan, dus druk ik de knop "naar boven" in en komt hij in één keer op de juiste plek. 3 keer knopje indrukken dus. Geen ramp. Ben al blij dat je de PS3 aan kan zetten met de controller en dat je niet zoals met de 360 de 360 op het apparaat zelf aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
bartvk schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:42:
Vraagje, is de PS3 tijdens films te bedienen met een Philips SRU9600 remote?
Als ddit geen bluetooth AB is, nee.

De afstandsbediening van Sony is een BT afstandsbediening. Er zit geen IR op de PS3

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Shiver23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:37:
[...]

Scart heeft dan ook een signaal wat meegestuurd (bij RGB Scart tenminste). Bij bijv. Component en HDMI zit een dergelijke automatische functie niet. Heel handig....
Bij HDMI is er via het CEC (consumer electronic control) kanaal zelfs de mogelijkheid om je apparatuur aan te zetten (als deze op standby staat) en nog veel meer.
Voor zover ik kan vinden is dit kanaal wel required, maar de implementatie van de commando's niet. In hoeverre de PS3 dit ondersteunt is nu even de vraag. Op schermen zie je deze spec vaak terug als HDMI-CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand naast Resistance fall of men, en Rainbow six vegas nog meer spellen dien gespeeld kunnen worden met 2 spelers in co-op. mode? dus met 2 spelers tegelijk de singelplayer doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supercop7373 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:27:
Het hoort hier zeer waarschijnlijk niet thuis maar ik zet het er toch even neer omdat misschien meer mensen er hun voordeel mee kunnen doen. Dus ik hoop dat het blijft staan.

Zojuist Bart Smit eindelijk aan de tel. gehad en er blijkt een foutje gemaakt te zijn in het bedrag van mijn gisterenavond geplaatste bestelling van de PS3 40gb i.c.m. Fifa 08.

Men heeft bij mij berekend PS3 399,- + Fifa 08 € 64,95 + 2.95 = € 397,31

dat klopt dus niet want BS had een speciale internetaanbieding van €449,- inzake PS3 met Fifa08.

Ik kreeg zojuist te horen dat dit hun fout was en ik dus het verschil van €12,71 terug gestort ga krijgen op m ijn opgegeven banknr. Mijn totaal bedrag had dus moeten zijn €384,60 ipv €397,31.

Doe er je voordeel mee.
klopt, dat viel me gisteren ook op.
Ik heb BS ook gebeld en krijg het geld ook teruggestort.
Kan wel 2 weken gaan duren.

Na lang twijfelen heb ik ook een PS3 40Gb gekocht

ik hoop dat mijn AVCHD cardreader herkend wordt.
Dit zou perfect zijn.

ben benieuwd hoe fifa 08 eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:43:
[...]

Moet ik ffs vanavond even met een gast uit het devteam gaan chatten via XBL? Heb em in mn friendslist staan dus dan vraag ik het em zelf nog wel ff.
Doe maar.
Hij ondersteunt wel 1080p, maar hij rendert het niet als native resolutie. Als je PS3 beter scaled dan je TV kan je het dus prima gebruiken. En omdat waarschijnlijk de interne resolutie iig horizontaal 1080 is zou dit zeker mijn voorkeur hebben.
Sentry23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:48:
[...]

Bij HDMI is er via het CEC (consumer electronic control) kanaal zelfs de mogelijkheid om je apparatuur aan te zetten (als deze op standby staat) en nog veel meer.
Voor zover ik kan vinden is dit kanaal wel required, maar de implementatie van de commando's niet. In hoeverre de PS3 dit ondersteunt is nu even de vraag. Op schermen zie je deze spec vaak terug als HDMI-CEC.
Ok, wel vreemd dat tv's het nu pas gaan ondersteunen.

[ Voor 31% gewijzigd door Shiver23 op 07-11-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen PES gekocht? Fifa suckt...nog steeds jammergenoeg, want de game heeft superieure opties / graphics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
kbloem schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:40:
Nee die 2" maakt het verschil tussen het wel / niet zijn van 1080p :z

Als jij 2 tot 3 meter vanaf je 40" tv zit merk je echt wel het verschil tussen 1080p en 720p.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:43:
[...]

Op het doosje hier staat wat anders... Of worden we genept en is het geen native 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
KeaveXL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:54:
[...]

Nee die 2" maakt het verschil tussen het wel / niet zijn van 1080p :z

Als jij 2 tot 3 meter vanaf je 40" tv zit merk je echt wel het verschil tussen 1080p en 720p.
Snap je nou echt niet wat ik probeer te zeggen? Het verschil is lang niet zo groot als veel mensen beweren. 1080p komt pas tot zn recht bij grotere LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Shiver23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:52:
[...]

Ok, wel vreemd dat tv's het nu pas gaan ondersteunen.
Op TV's noemt iedereen het anders: Samsung Anynet+, Toshiba CE-Link, Panasonic EZ-Sync, Sony Bravia Theater Sync, Sharp Aquos link en LG SimpleLink.
Mijn Sharp ondersteunt het niet, maar als iemand een scherm heeft dat dit wel ondersteund en zijn/haar ervaringen kan vertellen of dit uitmaakt is dit wel leuk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:52:
Waarom geen PES gekocht? Fifa suckt...nog steeds jammergenoeg, want de game heeft superieure opties / graphics..
ok ik ben geheel nieuw op de PS3 markt.
Klopt dit dat Fifa08 qua e opties / graphics..niet goed is?
Is PES beter? dan kan ik het beter even ruilen.
Dan maar niet de extra korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:00:
[...]

Wil je veel opties hebben en meer managementmodes en mooie graphics dan moet je fifa hebben. Speel je veel met vrienden en wil je de meest pure voetbal gameplay hebben die er is moet je toch echt terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:48:
Hallo,

Weet iemand naast Resistance fall of men, en Rainbow six vegas nog meer spellen dien gespeeld kunnen worden met 2 spelers in co-op. mode? dus met 2 spelers tegelijk de singelplayer doorspelen.
Army of Two wanneer deze uitkomt (verschoven naar 2008 als ik me niet vergis)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Laatst online: 23-12-2015
ceelcoumans schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:05:
[...]

Army of Two wanneer deze uitkomt (verschoven naar 2008 als ik me niet vergis)...
En Haze, kan je zelfs met 4 players co-op spelen, offline en online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
Hallo,

Call of Duty 4
(4 spelers co-op meen ik)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
CoD4 toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Stardust
Call of duty 4 (deze week verkrijgbaar)
ehmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
kbloem schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:57:
[...]

Snap je nou echt niet wat ik probeer te zeggen? Het verschil is lang niet zo groot als veel mensen beweren. 1080p komt pas tot zn recht bij grotere LCD's.
Nou tot zn recht komen is een grote uitspraak, een film kijken op een 50" 720p scherm is ook wel leuk hoor :) Het gaat mij er alleen om dat een hoop mensen zeggen dat je onder een bepaald aantal inch het verschil tussen 1080p en 720p niet ziet. Ik heb ook wel een een full hd film gekeken op een laptop die deze hoge resolutie ondersteund, 17" beeld 30 cm van je af en reken maar dat je het verschil ziet.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]

Van beiden is een demo te downloaden. Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

basset schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:07:
[...]

Call of Duty 4
(4 spelers co-op meen ik)
Alleen in LAN. Niet de storymode.
KeaveXL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:11:
[...]

Nou tot zn recht komen is een grote uitspraak, een film kijken op een 50" 720p scherm is ook wel leuk hoor :) Het gaat mij er alleen om dat een hoop mensen zeggen dat je onder een bepaald aantal inch het verschil tussen 1080p en 720p niet ziet. Ik heb ook wel een een full hd film gekeken op een laptop die deze hoge resolutie ondersteund, 17" beeld 30 cm van je af en reken maar dat je het verschil ziet.
Leuk die verschillen die je wel of niet zou zien. Met deze schermen heb je altijd te maken met het scalen van het beeld. Hoe minder je moet scalen hoe beter het beeld. Dus kijk je metname 720p materiaal dan is 1080p vaak voldoende. Probleem is dat als je 1080p materiaal hebt, de 720p toestellen dit alleen niet weer kunnen geven. (Wat de laatste tijd ook wel weer veranderd is).

Kortom, het hangt er vanaf. En daarbij ook wat je zelf fijner vindt. Zo heb ik liever een upscale dan een downscale. Het beeld wordt misschien wat zachter, maar lelijke aliasing randjes zoals vaak bij downscales zichtbaar zijn heb je dan niet. Maar dat is puur persoonlijk.

[ Voor 74% gewijzigd door Shiver23 op 07-11-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warhawk is alleen multiplayer, bedoel echt dat je van level tot level elkaar moet helpen ed. en dan offline
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:11:
[...]

Warhawk
Stardust
Call of duty 4 (deze week verkrijgbaar)
ehmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
kbloem schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:57:
[...]

Jij komt met een heel duidelijke grens, namelijk 42 inch. Terwijl het werkelijke antwoord is : ligt eraan hoever je er vanaf zit. Je hebt méér aan 1080p bij 40" als je er 2,5 meter ervan af zit dan aan 1080p bij 50" als je op 5 meter afstand kijkt. In de praktijk kijken de meeste mensen niet op afstanden dichter dan 2 of 2,5 meter. Daarom beginnen de FullHD schermen bij 40". Hoeveel iemand er precies aan heeft ligt dan ook nog aan hoe goed zijn ogen zijn (en dit heeft NIETS te maken met brilsterkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee Fifa is qua management opties en graphics sowieso beter dan PES, maar ik vind persoonlijk de gameplay in Fifa altijd erg traag. Vooral in Fifa 08 vind ik dit erg tegenvallen.

Steekpassen die bijna nooit aankomen bij de spitsen e.d, spelers die niet snel genoeg reageren op je controls.

De gameplay in PES is vooral op de Ps3 erg vloeiend, wat natuurlijk de gameplay ten goede komt..

Uiteraard is dit wel persoonlijk, maar PES krijgt wel altijd hogere scores dan Fifa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:55:
[...]

Op het doosje hier staat wat anders... Of worden we genept en is het geen native 1080p?
Geen native afaik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:42
Capo schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:19:
[...]

Land waar je wil inloggen moet je selecteren met aanmaken nieuwe user :)

op google is handleiding te vinden voor de stappen met aziatische tekst.. tenzij je dat spreekt ;)
Of je Selecteert Hong Kong en dan heb je wel Eng. als taal en toch region ASIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
bestellen jullie weleens spellen uit hong kong via ebay ? en werkt dat goed op de ps3 ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:11

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, ik zou ff surfen naar Neogaf.com en dan het forum checken, meest betrouwbare site voor nieuws imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Laatst online: 23-12-2015
Ze hebben Call of Duty 4 al bij de eplaza in amsterdam, nieuwedijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Mars18 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:30:
bestellen jullie weleens spellen uit hong kong via ebay ? en werkt dat goed op de ps3 ?
Ja, en ja. Doe maar een search op mijn usernaam in dit of het vorige PS3 topic. Ik heb bij een zaak daar Virtua Tennis 3 voor 33 euro gekocht en Oblivion GOTY en R&C voor 91 euro samen. Dat is incl. verzending, duurt een dag of 10.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tex5 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:37:
Ze hebben Call of Duty 4 al bij de eplaza in amsterdam, nieuwedijk!
Damn..volgens mij hebben ze hier in Groningen nog nergens een console versie van CoD4 liggen..dan maar morgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Dr. Strangelove schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:40:
[...]

Ja, en ja. Doe maar een search op mijn usernaam in dit of het vorige PS3 topic. Ik heb bij een zaak daar Virtua Tennis 3 voor 33 euro gekocht en Oblivion GOTY en R&C voor 91 euro samen. Dat is incl. verzending, duurt een dag of 10.
en maakt niet uit welke regio het spel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:40:
[...]

Thanks, heb het ook gevonden. Is wel goedkoop vergeleken met hier zeg. Skate voor bijvoorbeeld 40 euro inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:46:
[...]

Voor de laatste keer. Dat denk ik NIET. Zou alleen graag weten hoe ze het dan hebben opgelost zonder hardware scaler. Maar blijkbaar weet niemand het.
Jij denkt van NIET.. 8)7 Maar volgens E-Plaza Nieuwdijk WEL!!! heb net effe gebeld en JA hoor Ps3 ondersteund 1080i en 1080P

en hoezo hardware scaler ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:47:
[...]
Jij denkt van NIET.. 8)7 Maar volgens E-Plaza Nieuwdijk WEL!!! heb net effe gebeld en JA hoor Ps3 ondersteund 1080i en 1080P
|:( De discussie gaat over het al dan niet native ondersteunen van 1080p. Dat het spel het ondersteunt, alsin weergeeft is helemaal waar. Maar wat de echte resolutie is en hoe ze de upscale doen was meer het punt waar het over ging.
De PS3 heeft geen hardware scaler zoals de 360 dat heeft. Dus een upscale kost altijd performance.

En weer door.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 07-11-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
1080p native zal het heus niet zijn anders hadden de developers dit al aangegeven bij vragen over de verschillen tussen de ps3&360. En who cares de reviews liegen er niet om !! :) 9de krijg ik hem binnen met bartsmit 15% aktie :D

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon Heavy op 07-11-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:50:
[...]

|:( De discussie gaat over het al dan niet native ondersteunen van 1080p. Dat het spel het ondersteunt, alsin weergeeft is helemaal waar. Maar wat de echte resolutie is en hoe ze de upscale doen was meer het punt waar het over ging.
De PS3 heeft geen hardware scaler zoals de 360 dat heeft. Dus een upscale kost altijd performance.

En weer door.
|:( |:( dan moet je het effe duidelijk zetten bij je vorige post. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:50:
[...]

En weer door.
De 360 had toch helemaal geen hardware upscaler. Naar 1080p word toch via software gedaan.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post ontopic en netjes.
Meldingen over orders en orderstatussen horen niet in dit topic thuis!