Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 15:35
Ik kan nu best wel boos worden op HP. Vandaag heb ik 2GB extra geheugen binnengekregen, zodat ik in totaal 3GB zou hebben. Hierbij heb ik dus rekening gehouden met het feit dat de 6720s problemen geeft bij 4GB geheugen. Nou goed, geheugen erin gezet, krijg ik dus ook allemaal strepen in het beeld e.d.! Vervolgens heb ik de standaardmodule van 1GB eruit gehaald, en die van 2GB er dus als enige in gelaten en toen werkte het als een zonnetje. Kennelijk is het maximum dus maar 2GB, in tegenstelling tot wat in iedere vindbare documentatie staat.

Ik vind dit enorm tegenvallen van HP. In elke specificatie staat dat het product overweg kan met 4GB, en dat betekend over het algemeen dat men er vanuit kan gaan dat de laptop met 4GB gewoon naar behoren werkt. Dat is dus niet het geval; slechts met de helft van de 'beloofde' geheugenhoeveelheid kan de laptop normaal functioneren en dat vind ik zeer misleidend.

Hopelijk is hiervoor een BIOS-update voor te verwachten, als het moederbord het tenminste aankan en het dus slechts een oplosbaar bios-issue is, en anders overweeg ik 'm te gaan ruilen voor het model met de C2D processor.

Ik ben benieuwd of er meer bezitters zijn die het met mij eens zijn en die dit ook niet vinden kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
cbernardini schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:36:
Ik kan nu best wel boos worden op HP. Vandaag heb ik 2GB extra geheugen binnengekregen, zodat ik in totaal 3GB zou hebben. Hierbij heb ik dus rekening gehouden met het feit dat de 6720s problemen geeft bij 4GB geheugen. Nou goed, geheugen erin gezet, krijg ik dus ook allemaal strepen in het beeld e.d.! Vervolgens heb ik de standaardmodule van 1GB eruit gehaald, en die van 2GB er dus als enige in gelaten en toen werkte het als een zonnetje. Kennelijk is het maximum dus maar 2GB, in tegenstelling tot wat in iedere vindbare documentatie staat.

Ik vind dit enorm tegenvallen van HP. In elke specificatie staat dat het product overweg kan met 4GB, en dat betekend over het algemeen dat men er vanuit kan gaan dat de laptop met 4GB gewoon naar behoren werkt. Dat is dus niet het geval; slechts met de helft van de 'beloofde' geheugenhoeveelheid kan de laptop normaal functioneren en dat vind ik zeer misleidend.

Hopelijk is hiervoor een BIOS-update voor te verwachten, als het moederbord het tenminste aankan en het dus slechts een oplosbaar bios-issue is, en anders overweeg ik 'm te gaan ruilen voor het model met de C2D processor.

Ik ben benieuwd of er meer bezitters zijn die het met mij eens zijn en die dit ook niet vinden kunnen!
Het kan natuurlijk ook zijn dat de geheugenmodules niet compatible met elkaar zijn. Als het geen geregistreerd HP geheugen is (en je dus gewoon een goedkope 2GB module hebt gekocht), dan kan dat dus voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
silmaril8 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:21:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat de geheugenmodules niet compatible met elkaar zijn. Als het geen geregistreerd HP geheugen is (en je dus gewoon een goedkope 2GB module hebt gekocht), dan kan dat dus voorkomen.
Als je m'n post nou goed leest dan zie je dat ik het ook heb geprobeerd met enkel het nieuwe 2GB geheugen. Dat werkt prima. Het geheugen is dus compatibel. Daarnaast is het Kingston geheugen, en dat is sowieso bijna altijd compatibel.
Zou kunnen idd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 21:15
cbernardini schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:06:
[...]
Als je m'n post nou goed leest dan zie je dat ik het ook heb geprobeerd met enkel het nieuwe 2GB geheugen. Dat werkt prima. Het geheugen is dus compatibel. Daarnaast is het Kingston geheugen, en dat is sowieso bijna altijd compatibel.
En als je zijn post goed leest zegt hij dat ze wel eens niet compatible met elkaar kunnen zijn. Dit heb je niet uitgesloten door alleen het geheugen van 2GB er in te doen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

cbernardini schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:36:
[...] Vervolgens heb ik de standaardmodule van 1GB eruit gehaald, en die van 2GB er dus als enige in gelaten en toen werkte het als een zonnetje. Kennelijk is het maximum dus maar 2GB, in tegenstelling tot wat in iedere vindbare documentatie staat.
[...]
[...]

[...]Daarnaast is het Kingston geheugen, en dat is sowieso bijna altijd compatibel.
Heb je HP p/n EM995AA gebruikt? Dan pas kun je e.e.a. uitsluiten. Inderdaad zou een bios update ook een oplossing kunnen zijn. Maar ik verwacht dat die er dan allang was.
Up to 4096 MB of 667-MHz DDR2 SDRAM
Two DIMM slots
DIMM sizes supported: 512 MB, 1024 MB, and 2048 MB
This chart does not represent all possible memory configurations. Due to the non-industry standard nature of some third-party memory modules, we strongly recommend using only HP branded memory modules to ensure compatibility. If you mix memory speeds, the system will perform at the lower memory speed.
Daarbij heb je een Celeron M -> GLE960 systemboard -> Northbridge: Intel GLE960 with up to 533-MHz FSB, PC2-5300, 667-MHz, DDR2

Volgens servicemanual:
Supports the following configurations
and regions except Brazil:
Supports up to 4 GB of system RAM
4096-MB total system memory (2048 × 2, dualchannel)
3072-MB total system memory (2048 + 1024)

Supports the following configurations only in Brazil:
2048-MB total system memory (2048 × 1)
2048-MB total system memory (1024 × 2, dualchannel)
1024-MB total system memory (1024 × 1)
1024-MB total system memory (512 × 2, dualchannel)
512-MB total system memory (512 × 1)
De Intel GLE960 Express chipset ondersteunt alleen de Celeron M.

[ Voor 70% gewijzigd door PcDealer op 17-04-2008 23:11 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
[...]

Je kan het ook anders zeggen hoor. Ik probeer alleen maar te helpen. In dit topic vind ik dat je nogal (te) fel/aanvallend reageert.

Maar zoals DeOs al opmerkte: ik zei dus compatibel met elkaar. Het kan dus voorkomen dat het niet compatibel met elkaar is. Dit kan aan verschillende dingen liggen: van timings tot verschillende chips. Als je geen officieel geregistreerd HP geheugen hebt, is er dus geen 100% zekerheid (en HP garantie) dat ze samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

silmaril8 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:44:
[...]

Je kan het ook anders zeggen hoor. Ik probeer alleen maar te helpen. In dit topic vind ik dat je nogal (te) fel/aanvallend reageert.

Maar zoals DeOs al opmerkte: ik zei dus compatibel met elkaar. Het kan dus voorkomen dat het niet compatibel met elkaar is. Dit kan aan verschillende dingen liggen: van timings tot verschillende chips. Als je geen officieel geregistreerd HP geheugen hebt, is er dus geen 100% zekerheid (en HP garantie) dat ze samen werken.
Ik heb hem ook al aangegeven dat hij gewoon crucial geheugen kan nemen, heb ik zelf ook. Sterker nog, als het geheugen niet werkt dan breng je het toch gewoon terug (je hebt 7 dagen tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Anoniem: 114719 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:01:
[...]

Ik heb hem ook al aangegeven dat hij gewoon crucial geheugen kan nemen, heb ik zelf ook. Sterker nog, als het geheugen niet werkt dan breng je het toch gewoon terug (je hebt 7 dagen tijd).
Dat ga ik dan proberen denk ik. De crucial memory selector geeft iig aan dat het compatibel is, dat geeft hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb de 6720s Celeron versie, en ik heb er toevallig een reepje crucial geheugen bijbesteld toen, en het werkt gewoon prima i.c.m. het HP geheugen.

Edit: zie dat jullie het over 2 Gb reepje hebben i.c.m. HP, ik heb er reepje van 1 Gb bijgedaan.
Crucial DDR2 SODIMM 667MHz 1GB (15 euro), schieten jullie dus waarschijnlijk nog niks mee op.

[ Voor 39% gewijzigd door Only op 18-04-2008 15:18 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Only schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:07:
Ik heb de 6720s Celeron versie, en ik heb er toevallig een reepje crucial geheugen bijbesteld toen, en het werkt gewoon prima i.c.m. het HP geheugen.
Welk reepje heb je precies? En van welke winkel, stel het is daar goedkoop? Dan bestel ik die ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 18-04-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Only schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:07:
Welke grootte en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 21:48
Ik heb vandaag iets opgemerkt. Als ik de laptop bijvoorbeeld een uurtje of 2 aan het gebruiken ben (op netstroom) en ik klap het scherm dicht dan voel ik onderaan in het midden van het scherm dat hij heet is. En alleen op dat specifieke plekje, niet op de accu, alleen precies in het midden tussen de scharnieren. Hebben jullie hier ook last van?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:54

MI5

Heb ik ook, kan geen kwaad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Heb ik inderdaad ook, voeding naar het scherm misschien?

Mijn 2GB reepje blijkt ineens tóch wel te werken... Ik heb de modules gewisseld, dus de originele HP in het andere slot geprikt en de nieuwe kingston in het slot waar eerst de originele in zat, en nu werkt het prima... Mysterieus...
In de zomer ga ik de nieuwe processor bestellen en flink klussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261987

Een vraagje, misschien een stomme vraag, maar..

Heb gister de 6720S binnen gekregen en is me opgevallen dat er 1 speaker in zit, klopt dit? En klopt het dat de laptop ook geen ingebouwde microfoon heeft? Dit staat wel bij de VolumeMixer en op vele site's word ook aangegeven dat deze erop zit, maar kan het niet vinden!

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
C-RR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 261987 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:40:
[...]
Heb gister de 6720S binnen gekregen en is me opgevallen dat er 1 speaker in zit, klopt dit? En klopt het dat de laptop ook geen ingebouwde microfoon heeft? Dit staat wel bij de VolumeMixer en op vele site's word ook aangegeven dat deze erop zit, maar kan het niet vinden!
[...]
Staat het niet in de documentatie, flyer, whatever?

Anyway, zie plaatje:
http://h18006.www1.hp.com.../12759_div/12759_div.HTML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Er zit inderdaad 1 speaker (rechtsboven) in. Dit is waarschijnlijk gedaan omdat het een business model is :)

Die microfoon zit er inderdaad niet in, wel een aansluiting voor een externe.

Bluetooth zit er bij de celeron m versie (hier) niet op...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, helemaal top man. Bedankt voor jullie reactie's! Was al geschrokken joh :).

Het is volgens mij het beste om Windows XP erop te installeren he? Draait denk ik makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de Celeron hebt genomen is XP wel aan te raden. De Core2 5470 gaat natuurlijk als de brandweer, als je daar wat geheugen bij zet (1 GB is wat krap namelijk) dan kan Vista zonder problemen. De vraag is of je wel Vista wilt... ik ga binnenkort terug naar XP op m'n vaste PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vista draait nu nog goed, maar het opstarten duurt wel lang. Hij staat er nog frisjes op natuurlijk he, maar persoonlijk vind ik XP ook beter. Ik denk dat ik er dit weekend gewoon weer XP op zet. Moet ik nog wat drivers downloaden of dergelijke? OF kan ik 'm gewoon formateren en XP erop installeren? Even ter info: Ik ga draadloos internet gebruiken, dus heb niks aan de andere lan aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 261987 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:38:
Moet ik nog wat drivers downloaden of dergelijke? OF kan ik 'm gewoon formateren en XP erop installeren? Even ter info: Ik ga draadloos internet gebruiken, dus heb niks aan de andere lan aansluiting.
Ik raad je aan dit topic helemaal door te nemen en vooral op de posts van de ts te letten. En ja, je moet om de notebook helemaal werkend te krijgen de drivers van de HP site te downloaden en mogelijk op andere plaatsen. Bereid je dus goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 14:03

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb deze laptop ook al een paar maandjes en hij bevalt erg goed! (ondanks de redelijk hoge prijs waarvoor ik em heb gekocht), maar ik heb toch nog een paar vraagjes erover:
-hebben er meer mensen last dat als je de laptop uit slaapstand haald (vista) dat hij dan een minuut o.i.d. in de resolutie 800x600 blijft steken?

-hebben er meer mensen last van dat de lak er vrij snel af gaat? bij mij zijn er namelijk al aardig wat krassen op de achterkant van het scherm, wat ik behoorlijk snel vind (al gebruik ik em intensief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08-2021
Kan iemand misschien een link/stappen plan geven hoe ik een geheugen module kan bij plaatsen?

Ik heb het klepje voorzichtig verwijderd echter dan is het me niet meer duidelijk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
Arggg gebruikers handleiding is gevonden alleen deze spreekt alleen over het vervangen van de module,niet over 2 slots zoals in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Gewoon zoals je bij een normale pc een geheugenlatje erin steekt? Heb dat klepje wel eens even open gehad maar erbij prikken zou bijna hetzelfde moeten zijn, alleen dan niet verticaal :)

Klepje open >> klemmetjes openzetten >> latje er soort van schuin tegenaan/in leggen >> beetje kracht zetten >> klik! vast latje :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264716

MIjn vriendin heeft ook deze laptop sinds 7 weken. Afgelopen week laadde de laptop niet meer op, de stekker zag er gehavend uit aan een pool. Wij terug naar de winkel en een andere stekker geprobeerd en wat bleek geen enkel probleem stroom voorziening werkte weer.

Maar nu een week later beginnen beide polen van de nieuwe stekker weer beschadigd te raken.
Iemand die dit ook heeft?

Verder wordt de voeding zelf ook behoorlijk warm.

De latop was voorzien van Vista maar draait nu onder XP bewuste keuze, want na een kale installatie deed hij onder Vista 75 % memory en 70 processen, nu nog maar 25 % memory en 40 processen.

Hulp is welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 264716 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:19:

Maar nu een week later beginnen beide polen van de nieuwe stekker weer beschadigd te raken.
Iemand die dit ook heeft?
Ik snap niet wat je bedoelt. Overzichts- en detailfoto is welkom.
Verder wordt de voeding zelf ook behoorlijk warm.
[...]
Dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het hier al iemand gelukt om de WIFI van deze laptop in Ubuntu 8.04 werkend te krijgen?
Ik heb namelijk al meerdere guides geprobeerd die ik heb gevonden op internet, maar heb er nog geen gevonden waarmee ik hem direct en goed werkend krijg. Heb nu ook 3 keer ubuntu opnieuw geinstalleerd om eventuele (foute) resten van pogingen te verwijderen, maar heeft niet geholpen.
Misschien weet iemand hier de goede manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 21:15
Anoniem: 84021 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:59:
Is het hier al iemand gelukt om de WIFI van deze laptop in Ubuntu 8.04 werkend te krijgen?
Ik heb namelijk al meerdere guides geprobeerd die ik heb gevonden op internet, maar heb er nog geen gevonden waarmee ik hem direct en goed werkend krijg. Heb nu ook 3 keer ubuntu opnieuw geinstalleerd om eventuele (foute) resten van pogingen te verwijderen, maar heeft niet geholpen.
Misschien weet iemand hier de goede manier?
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=781966 al doorgenomen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt... ik heb meerdere vergelijkbare guides doorlopen, maar specfiek deze volgens mij nog niet. Eens kijken of deze wel 100% werkt. Ziet er in ieder geval veel belovend uit. Laat vanavond weten of dit werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 13-06-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:13:
[...]

Bedankt... ik heb meerdere vergelijkbare guides doorlopen, maar specfiek deze volgens mij nog niet. Eens kijken of deze wel 100% werkt. Ziet er in ieder geval veel belovend uit. Laat vanavond weten of dit werkt.
Update: Helaas niet gelukt... Heb precies alles gedaan wat er staat, maar helaas geen werkende WIFI in Ubuntu.
Nu is er een kleine kans dat mijn Ubuntu install misschien al verpest was door 1 oudere poging. Ik ga nu het systeem nog maar eens helemaal opnieuw installeren en dan nog eens proberen adv deze guide.

Update, zojuist nog eens geprobeerd, geen resultaat met deze guide..

Maar: ik heb in Linux bij Software Sources > Updates > pre-released updates (hardy proposed) aangevinkt. Daarna sudo apt-get update, sudo apt-get upgrade, en voila de driver werd gevonden en werkt inmiddels :D
Voor mijn gevoel is het signaal wel wat zwakker en de verbinding trager... Misschien nog niet ideaal, maar het werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 14-06-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-04 19:51
Anoniem: 84021 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:57:
[...]

Update: Helaas niet gelukt... Heb precies alles gedaan wat er staat, maar helaas geen werkende WIFI in Ubuntu.
Nu is er een kleine kans dat mijn Ubuntu install misschien al verpest was door 1 oudere poging. Ik ga nu het systeem nog maar eens helemaal opnieuw installeren en dan nog eens proberen adv deze guide.

Update, zojuist nog eens geprobeerd, geen resultaat met deze guide..

Maar: ik heb in Linux bij Software Sources > Updates > pre-released updates (hardy proposed) aangevinkt. Daarna sudo apt-get update, sudo apt-get upgrade, en voila de driver werd gevonden en werkt inmiddels :D
Voor mijn gevoel is het signaal wel wat zwakker en de verbinding trager... Misschien nog niet ideaal, maar het werkt.
Kan je een keer in de terminal invoeren: sudo lshw -html > hardware.html en deze posten.. deze laat hele gedetailleerde systeeminfo zien, want ik heb zo het idee dat je een broadcom kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apple1200 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:44:
[...]

Kan je een keer in de terminal invoeren: sudo lshw -html > hardware.html en deze posten.. deze laat hele gedetailleerde systeeminfo zien, want ik heb zo het idee dat je een broadcom kaart hebt.
Klopt ik heb de broadcom kaart, de BCM94311 MCG.

Inmiddels heb ik OpenSuse 11 geinstalleerd. en in deze werd hij wel (makkelijker) herkend. Herkennen van de hardware ging automatisch, moest alleen zelf nog enkele regeltjes typen in de terminal om de firmware te downloaden en te extracten (3 min werk, heel easy). Nu werkt hij perfect.

In Ubuntu moet het ook lukken, maar moet er toch meer aangepast en geinstalleerd + getyped en gecompiled worden. Voor beginners kan het wat moeilijker zijn..

Overigens is Linux, en vooral OpenSuse 11 vind ik, wel een aanrader om eens te proberen op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Wel vreemd dat opensuse em wel herkend en ubunu niet:s je zou eerder denken andersom.. Nou dan zou deze laptop helemaal goed moeten werken op linux, want de andere optie die je zou kunnen krijgen is de intel pro wireless 3945, en die werkt zker weten:D

en dan nog ff over de accu, hoe lang gaat die mee onder linux wat ik vaak hoor is dat dit lager is als bij windows, hoe het kan een raadsel..

is in opensuse het internet dan ook stabieler/sneller?

en dan schrok ik eigenlijk nog van die guide op ubuntu.com forum: ubuntu eats your harddrive:s ? heb jij hier ook last van?

[ Voor 18% gewijzigd door apple1200 op 26-06-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, een beetje vreemd. Ubuntu herkent hem ook wel na enkele updates etc, maar hem aan het werken krijgen is toch wel een tamelijk karwei (voor beginners).

De accu was onder Ubuntu inderdaad sneller leeg, ik haalde maar een dikke 2 uur. In Windows kon ik wel een stuk langer ermee werken. Op internet hebben nog meer mensen last ervan met Ubuntu, wel een beetje raar probleem eigelijk.
Opensuse heeft gelukkkig ook de langere accutijd, 2.5 uur tot een uur of 3, ligt een beetje aan het gebruik.

Over dat 'ubuntu eats your harddrive' probleem heb ik ook wel wat gelezen.. Ik snapte het nog niet helemaal en heb mij niet meer helemaal erin verdiept aangezien ik nu Opensuse run. Maar daar ben ik in ieder geval nog niet zon soort verhaal tegengekomen. Ik merk niks in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Doen de grafische effecten het ook in opensuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke grafische effecten bedoel je precies?
Compiz / desktop effects etc werkt in ieder geval, en goed :D Tenminste ik heb nu zoiets aangezet dat als ik met de muiscursor naar links ga, dat ik de 4 desktops kan zien. Ze verkleinen en worden donkerder en lichter, ziet mooi uit maar werkt wel prettig.
Als ik met de cursor naar rechts boven ga dan zie ik alle vensters uitgezoomed naast elkaar. En bij het wisselen en openen etc komen dan effecten aan bod zoals zoomen vervagen en transparency. Wobbly windows etc werkt ook.

Ik heb wel nog niet die 3D kubus gezien, maar kan zijn dat ik dat gewoon nog niet ontdekt heb...
Hier is een filmpje van vrijwel alle dingen die ik hier nu werkend heb:
http://youtube.com/watch?v=fPBnI1CKN8E&feature=related

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 26-06-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
@kevo: heb je eigenlijk de celeron of de core 2 duo versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Celeron M530 1.7ghz versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
Jepps zelfde als wat ik vorige week binnen kreeg via een gsm abbo bij bestelmaar,
Vista eraf gegooid en XP erop, loopt als een zonnetje bios is F09 01/10/08 en ik heb 0 flikkerings problemen met het scherm dus die beta 09 van 02/20/08 is gelukkig niet nodig :)

Ik heb wel ff deze mem voor 16 euro erbij gedrukt: DIMM1: Aeneon AET760SD00-30DB97X 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)

Deze zat er al in:

DIMM3: Micron Tech. 8HTF12864HDY-667E1 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)

Moederbord ChipsetIntel Crestline GLE960
CPU Type Mobile Intel Celeron M 530, 1733 MHz (13 x 133)

http://www.bestelmaar.nl/...xtUrl=RCHLP&M5Arg=laptop2

Btw me accu gaat ong 2u:30 mede..

[ Voor 7% gewijzigd door WC-Juf op 29-06-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
WC-Juf schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:58:
Jepps zelfde als wat ik vorige week binnen kreeg via een gsm abbo bij bestelmaar,
Vista eraf gegooid en XP erop, loopt als een zonnetje bios is F09 01/10/08 en ik heb 0 flikkerings problemen met het scherm dus die beta 09 van 02/20/08 is gelukkig niet nodig :)

Ik heb wel ff deze mem voor 16 euro erbij gedrukt: DIMM1: Aeneon AET760SD00-30DB97X 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)

Deze zat er al in:

DIMM3: Micron Tech. 8HTF12864HDY-667E1 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)

Moederbord ChipsetIntel Crestline GLE960
CPU Type Mobile Intel Celeron M 530, 1733 MHz (13 x 133)

http://www.bestelmaar.nl/...xtUrl=RCHLP&M5Arg=laptop2

Btw me accu gaat ong 2u:30 mede..
leuk ding die 6720s, alleen heb je ook die broadcom kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Jah die zit er ook bij, driver bij hp is ook sinds deze week geupdated naar 7.00 C System Software
8 May 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bijna,
dezelfde maar dan met 1GB geheugen. Misschien dat ik er nog eens 1 of 2GB erbij gooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
volgens mij kan je moederbord, maar 2 gb aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:50

Steef

GoT's Most Eaten

Van belang voor Ubuntu en overige linux distro users:
https://bugs.launchpad.ne...e/acpi-support/+bug/59695

Ik heb zelf net een HP 6720s aangeschaft en Ubuntu geprobeerd, na wat onderzoek bleek dat deze laptop (of om precies te zijn, de HDD gebruikt in deze laptop) last ondervind van deze "bug".

In het kort stelt een HDD fabrikant per schijf in hoe vaak deze door een load cycle moet gaan, dit met betrekking tot power save features en veiligheid voor je HDD tijdens bumpy laptop gebruik. Fabrikanten stellen soms, voor zover ik uit wat links heb begrepen, idiote waarden in waardoor je HDD in een periode van < 1 jaar door zijn te verwachten levensduur heen gaat.

Waar een aantal operating systems, zoals Windows en Mac OS deze waardes naar eigen inzien overschrijven doet Ubuntu (en mogelijk andere distro's) dit niet!

Gevolg: Een hoog aantal load cycles per tijd en een potentieel verlaagde levensduur van je HDD!

Een quote van de link:
Following is a summary of the issue:
It is confirmed that some systems are seeing an unusually high number of load/unload cycles on their hard disks, as evidenced by smartctl.

It was originally surmised that this was related to laptop-mode being enabled, but this especially affects systems where laptop-mode is disabled. In fact, aggressive APM is not a bad idea while a system is not on AC, as that system is much more likely to encounter a physical impact.

This is due to disk APM settings that let the heads park or disk spin down after an idle period that is shorter than the regular disk access patterns of the OS.

Then, the heads are only parked for a very short period of time and almost imediately loaded again. Making impact protection much ineffective and wearing out the drive.

It can happen when the disk asumes aggressive APM settings (like many laptop disks) and the OS does not take care to set the APM settings accordingly to its current disk access pattern.

This problem has been confirmed in Ubuntu as well as in other distributions and on MacOS X and Windows.

Symptoms of this bug are:
* Frequent HD clicks -- more than one per 3 minutes while idle, louder than the typical access sounds. Often more than twice per minute. On some disks, the click is very quiet
* Rapidly Increasing Load_Cycle_Count as displayed in the final number in "sudo smartctl -a /dev/hda | grep Load_Cycle_Count" (where /dev/hda is replaced with your own hard disk device)
* Early hard disk failure never stay parked, due to very frequent disk activity. Thus this cycle occurs often, thus wearing out the drive, and any comparative benefit is negligible (whereas, if the-- some disks are cut down to less than a year of actual uptime.

The problem is only present due to the existence of *all four* of the following factors:
* Hardware is set (default or otherwise) to aggressive power management, causing heads to park. (default behaviour of many drives and often the only user available type of power management)
* Disk is touched often, causing heads to unpark. (default behaviour of many distributions)
* Drives are spec'd to a limited number of these cycles. (600,000 is the most common, although some may be spec'd higher or lower).
* The OS not setting disk APM variables according to current disk access pattern.

Reasonable Limits / Criteria for a fix:
* There should be fewer than ~15 load cycles per hour, except during heavy usage while on battery.
* This provides a life expectancy of over four years, which is reasonable for a hard disk.
Voor zover ik begrijp is dit niet zozeer een bug, maar een keuze van de Ubuntu developers om zich niet te bemoeien met de agressieve power save features die HDD fabrikanten hun HDDs mee geven, waar andere operating systems dit wel doen.

Even ter informatie dus ;)

*edit*

Ik ondervond ongeveer 1 cycle per 10 seconden onder Ubuntu, dat vertaalt naar 3.153.600 load cycles per jaar mits de laptop 100% van de tijd aan zou staan. Zou hij slechts 1/4 van de tijd aan staan dan zouden het 788.400 load cycles per jaar zijn, dat is 180.000 boven de spec van de HDD :X

Dit is terwijl de laptop aan de stroom hangt zonder dat ik extreem rare dingen aan het doen ben. In feite kijk ik er gewoon naar en ben ik de load cycles aan het refreshen om te kunnen tellen.

Het lijkt voornamelijk te gebeuren als ik de adapter disconnect en even later weer reconnect.

*edit 2*

Zoals te zien in dit document:
http://www.seagate.com/do...sc/ds_momentus_5400_4.pdf

Geeft de fabrikant (in dit geval seagate - model: ST9120817AS) aan dat het >600.000 cycles kan doen bij een "limited" warranty van 5 jaar. Op basis van de load cycle count die Ubuntu me gaf gaat dat dus nooit lukken :P

Onder windos Vista heb ik trouwens geen problemen :)

Unofficial ugly fix:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=5031046

Referentie:
http://ubuntudemon.wordpr...ressive-power-management/

*edit 3*

We blijven bezig. Ondertussen ben ik te weten gekomen dat de voorgestelde fix de algemene aanpak is voor dit probleem. Verder heeft ook mac osx, fedora en een aantal andere distro's hier last van (zie deze link http://chrislaz.net/blog/?p=151 voor fedora, als voorbeel)

Nogmaals, dit is niet specifiek een ubuntu bug.

[ Voor 14% gewijzigd door Steef op 30-07-2008 23:00 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik heb door een aantal keer van OS te wisselen ook een paar keer die ubuntu hdd fix gedraaid. De Thosiba 1246GSX (was het dacht ik) die in de 6720s (celeron?)zit heeft inderdaad problemen met die cycles. Nou was ik misschien toch al van plan om een 7200rpm hdd erin te steken maar dat duurt nog wel even. Uiteindelijk word ik telkens weer terug gehaald door MS omdat ik er gewoon al tig jaaaaren mee werk en ik na tientallen dingen geprobeerd te hebben geen WMV9 bestanden aan de gang krijg, en zo heb ik nog wel meer formaten die gezeik opleveren.
Nog een reden voor mij om van linux af te stappen (6720s dan) is omdat de broadcom wlan kaart gewoonweg bagger werkt. Na 100 keer die fix ge 'sudo-apt-get gezeur' gedaan te hebben heb ik nog slecht bereik (en vooral extreem wisselend van bijv 5 sec 70% en daarna 1 min 30%) en valt mijn WiFi vaak ook gewoon weg.

De Terminal was in mijn geval niet de boosdoener van mijn vista install maar gewoon die 2 dingen. Als er nou eens een goede fix komt, en met de release van de opvolger van Harde Heron zal ik het vast nog eens proberen.

Nu draai ik voor de 2e keer een clean Vista instalatie zonder al die HP meuk en die draait verrasend goed :) Cpu idle rond de 5-10% (hebben we het over de Celeron m versie) en ik kan gewoon de sidebar e.d draaien zonder (te) hoge belasting.

Het idee om er een T8300 in te zetten prikkelt nog steeds.. Jammer dat er te veel problemen mee zijn wat betreft booten en ondersteuning enz :(

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Wackoz schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:36:Nu draai ik voor de 2e keer een clean Vista instalatie zonder al die HP meuk en die draait verrasend goed :) Cpu idle rond de 5-10% (hebben we het over de Celeron m versie) en ik kan gewoon de sidebar e.d draaien zonder (te) hoge belasting.

Het idee om er een T8300 in te zetten prikkelt nog steeds.. Jammer dat er te veel problemen mee zijn wat betreft booten en ondersteuning enz :(
Als ik nog wat tegen kom over een definitive fix dat laat ik natuurlijk wat horen hier. Na extensief zoeken lijkt het erop dat die er nog niet is.

Verder ben ik (op de celeron) ook terug gestapt naar vista, 2 gb ram. Alle HP meuk er af gegooid, inclusief de recovery partitie en dergelijke (wel even recovery dvdtjes aan gemaakt natuurlijk ;) ) en een hoop standaard vista meuk uitgezet.

Draait geweldig, mooi laptopje. De overweging om de dual core CPU er in te zetten leeft hier ook... Eerst maar eens wachten op melding van een succesvolle upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Northbridge kon max 533 MHz fsb cpu's ondersteunen. Terwijl Hp zelf wel meld dat het zou moeten werken (een 800 mhz cpu like T8xxx). Ik wacht geduldig af op een bios update die dat hopelijk kan fixen ofzo...

Ik draai vista uiterst soepel ( :o ) met 1 gb standaard hp geheugen dat er in zat. Ik lees echter over sterke performance winst enz dus ga binnenkort sowieso over op 2 gb ram :)

[ Voor 30% gewijzigd door Wackoz op 30-07-2008 22:08 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De Celeron M laptops zijn voorzien van een ander moederbord en kunnen er dus geen Core 2 Duo's op. Controleer even de HP Compaq 6720s Notebook PC - Maintenance and Service Guide.

Computer models equipped with GLE960 system boardComputer models equipped with GME965 system board
T9300 2.50-GHz processor, 6-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T8300 2.40-GHz processor, 3-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T8100 2.10-GHz processor, 3-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T7800 2.60-GHz, processor, 4-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T7700 2.40-GHz processor, 4-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T7500 2.20-GHz processor, 4-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T7300 2.00-GHz processor, 4-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T7250 2.00-GHz processor, 2-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T7100 1.80-GHz, processor, 4-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T5550 1.83-GHz, processor, 4-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T5470 1.60-GHz, processor, 4-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T5450 1.66-GHz processor, 2-MB L2 cache, 667-MHz FSB:(:)
T5270 1.40-GHz processor, 2-MB L2 cache, 800-MHz FSB:(:)
T2310 1.46-GHz, processor, 1-MB L2 cache, 533-MHz FSB:(:)
550 2.00-GHz processor, 1-MB L2 cache, 533-MHz FSB:):(
540 1.86-GHz processor, 1-MB L2 cache, 533-MHz FSB:):(
530 1.73-GHz processor, 1-MB L2 cache, 533-MHz FSB:):(
Northbridge: Intel GME965 with up to 800-MHz FSB:(:)
Northbridge: Intel GLE960 with up to 533-MHz FSB:):(
Southbridge: Intel ICH8M:):)
Intel 802.11a/b/g/n:):)
Broadcom 802.11a/b/g:):)
Broadcom 802.11b/g:):)
Intel 802.11a/b/g:(:)
Intel 802.11b/g:(:)

Verder zijn er geen verschillen tussen de modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Er is een nieuwe bios op de HP site nl F.0B
19 Jun 2008 als ik de boel uitpak met winrar staat er in een ver.txt _ROM_ 68MDD v0F.0B 06/20/2008
Ik kan nergens terug vinden wat in deze F.0B gefixed zou zijn, ik draai F9 nog steeds..??
Voor XP/Vista zijn er ook een aantal drivers geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je met een USB TV kaartje ook een (relatief lichte/simpele) MediaCenter ervan kunnen maken?

Ik denk zelf van wel, en ben het aan het overwegen. Deze laptop (celeron versie), met een USB tv kaart inclusief hardware MPEG2 encoder. Daarop weer een monitor aansluiten, bv 22", en je hebt een leuke 22" TV / mediacenter.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 10-08-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Anoniem: 84021 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:50:
Zou je met een USB TV kaartje ook een (relatief lichte/simpele) MediaCenter ervan kunnen maken?

Ik denk zelf van wel, en ben het aan het overwegen. Deze laptop (celeron versie), met een USB tv kaart inclusief hardware MPEG2 encoder. Daarop weer een monitor aansluiten, bv 22", en je hebt een leuke 22" TV / mediacenter.
De celeron maakt wel aanzienlijk geluid als je hem wat belast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

ThaRabbit schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:37:
[...]

De celeron maakt wel aanzienlijk geluid als je hem wat belast :)
Hey, ik vind deze laptop echt heel mooi kwa specificaties. Ik ben opzoek naar een laptop rond de 2.5 kg voor een prijs van 750 euro max. Deze laptop is heel geschikt, alleen hoorde ik problemen over windows XP. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft er iemand nog alternatieven, een laptop zoals deze maar met nog betere cpu en videokaart zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04 11:11
de nieuwere 6720S's zijn wel uitgerust emt het GME965 bordje ;)
dus daar kunnen later vrolijk core2duo's op...

ook is het makkelijk om Windows XP te installeren d.m.v het uitschakelen van Sata Native Mode in de bios.
daarna kun je gewoon WIndows XP installeren.
als dat geinstalleerd is, zorg je ervoor dat de SATA drivers geinstalleerd worden(te vinden op de HP website) en zet je SATA Native Mode weer aan...

p.s.

er zijn ook nog andere uitvoeringen, die niet eens bij HP op de site staan...
ik heb bijvoorbeeld de Celeron 560 2,13Ghz(laptop nieuw gekocht)

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnAbel op 31-08-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MartijnAbel schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:39:

p.s.

er zijn ook nog andere uitvoeringen, die niet eens bij HP op de site staan...
ik heb bijvoorbeeld de Celeron 560 2,13Ghz(laptop nieuw gekocht)
Niet?
Verder staan hier de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273019

Ik heb de 6720S gekregen bij een gsm abonnement. De volgende specifikaties:
Microsoft Windows Vista Home Basic
• 120GB Opslagcapaciteit
• 15.4 inch TFT scherm
• DVD-brander
• 1Gigabyte werkgeheugen
• MS Office Ready
• 802.11bg BT
• Intel Celeron 560
Ik ben niet zo'n handigerd en het grootste succes is het inprikken van een geheugenmodule of het plaatsen van een nieuwe schijf :-)
Ik lees hier veel zaken over het downgraden naar XP, aangezien ik heb begrepen dat Vista op een Celeron veel geheugen vraagt. Onderstaande lees ik op een HP forum: have done this downgrade last week.
Symply put XP Pro CD into 6720s CD/DVD player, than boot from CD and have a full XP install on 6720s old Vista partition.
When XP has been installed, from inside XP put Driver & Applications DVD and let it install everything.
After some reboots you will find your XP Pro fully functional.
Is dit voldoende? Of moet ik een hele bios upgrade gaan uitvoeren waar ik nul komma nul verstand van heb?
Alvast dank. En ja, dit is mijn eerst post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65209

Om de 6720S te downgraden naar Windows XP, kun je bij HP support (0900-1170000) downgrade CD's bestellen. Dit kan echter alleen als er Windows Vista Business of Ultimate opstaat.
Voor apparaten uitgeleverd met Vista Home biedt HP geen downgrade kits aan.
In deze gevallen moet je zelf XP cd's regelen en in de BIOS (F10) onder 'System Configuration -> Device Configuration' De Native SATA mode op Disabled zetten.
Hierna boot je vanaf CD en installeer je Windows XP zoals je gewend bent.
Vervolgens installeer je de drivers vanaf de HP website (De drivers op de driver and application CD zijn alleen voor Vista).
Daarna kun je in de BIOS de Native SATA mode weer inschakelen.
BIOS update is dus niet nodig.
Anoniem: 273019 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:18:
Ik heb de 6720S gekregen bij een gsm abonnement. De volgende specifikaties:
Microsoft Windows Vista Home Basic
• 120GB Opslagcapaciteit
• 15.4 inch TFT scherm
• DVD-brander
• 1Gigabyte werkgeheugen
• MS Office Ready
• 802.11bg BT
• Intel Celeron 560
Ik ben niet zo'n handigerd en het grootste succes is het inprikken van een geheugenmodule of het plaatsen van een nieuwe schijf :-)
Ik lees hier veel zaken over het downgraden naar XP, aangezien ik heb begrepen dat Vista op een Celeron veel geheugen vraagt. Onderstaande lees ik op een HP forum: have done this downgrade last week.
Symply put XP Pro CD into 6720s CD/DVD player, than boot from CD and have a full XP install on 6720s old Vista partition.
When XP has been installed, from inside XP put Driver & Applications DVD and let it install everything.
After some reboots you will find your XP Pro fully functional.
Is dit voldoende? Of moet ik een hele bios upgrade gaan uitvoeren waar ik nul komma nul verstand van heb?
Alvast dank. En ja, dit is mijn eerst post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273019

Ik ga het proberen, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 17:28

tijmeng

Panasonic 7J

WC-Juf schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:13:
Er is een nieuwe bios op de HP site nl F.0B
19 Jun 2008 als ik de boel uitpak met winrar staat er in een ver.txt _ROM_ 68MDD v0F.0B 06/20/2008
Ik kan nergens terug vinden wat in deze F.0B gefixed zou zijn, ik draai F9 nog steeds..??
Voor XP/Vista zijn er ook een aantal drivers geupdate.
iig nog niet het Core2Duo op een 960 bord probleem. Mn T8300 draait er prima op, behalve dat ik eerste ff de bios in moet en dan opslaan zonder wijzigingen moet kiezen. Dan draait de laptop als een zonnetje. IK blijf t slecht van HP vinden dat ze eerst roepen dat de Core2Duo's op de 960 boordjes kunnen en daarna ineens zeggen van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Changelog is het volgende idd geen cpu updates:

Version: F.0B A (15 Aug 2008)
Enhancements

- Updates the HPQFlash Utility to version 4.2.5.3.

» Version: F.0B (19 Jun 2008)
Fixes

- Fixes a timing issue inadvertently introduced by the Intel ICH8M Chipset, which causes the Gigabit Ethernet Controller (Network Interface Controller [NIC]) to be loaded with an incorrect device identifier. If a previous system BIOS version is installed, a one time reenumeration of the NIC occurs. NOTE: For more information, see the HP Customer Advisory titled "HP Notebook PCs - Select HP Compaq Notebook PCs Using Mobile Intel Centrino Pro Chipset May Require BIOS Update" (Document Number c01490939 on the HP website).

» Version: F.09 (10 Jan 2008)
Enhancements

- Improves product stability and performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Ik heb niet meer alle posts gelezen, maar heeft iemand al geprobeerd de CPU te vervangen? Zoja, is dat goed gegaan?
Ik heb zelf geprobeerd bij de processor te komen maar ik heb ondervonden dat dat vrijwel onmogelijk is, omdat je dan werkelijk álles uit elkaar moet halen en zelfs schade aan je behuizing kan krijgen.
Mocht iemand een manier hebben gevonden waarmee dit betrekkelijk makkelijker gaat dan hoor ik dat graag!

Anoniem: 228916

Ik wil proberen op mijn HP6720S een dual boot te maken met Vista en XP. Is er iemand met ervaring hier mee, nog tips and tricks of valkuilen specifiek voor deze laptop?

Daarnaast wil ik eigenlijk wat meer werk geheugen kopen voor mijn Laptop, die speciale HP modules kosten een factor 3 tot 5 meer dan gewone geheugenmodules. Daarom wil ik liever een gewone geheugenmodule. Zoeken hier en via google levert nergens een lijst op met welke merken en producten wel kunnen en welke niet functioneren. Heeft iemand hier meer ervaring mee of weet iemand een bepaald merk wat waarschijnlijk wel goed gaat functioneren? Ik wil graag minimaal 1 gig bij plaatsen, maar 2 gig geniet mijn voorkeur.

• silmaril8
  • Niet online
Als je een dualboot XP/Vista wilt maken, moet je eerst XP installeren en daarna pas Vista.

Maak 3 partities aan: 2 primaire partities en 1 logische partitie voor de opslag.
Vergeet ook niet de SATA drivers in de XP installatie cd te slipstreamen
Na de installatie van Vista kan je het programmaatje Easy BCD installeren. Hiermee kan je de keuze tijd verkorten en dan je aangeven welke van de 2 OS-en als eerste moeten worden gegeven.

En betreffende het geheugen:
Corsair en Kingston modules op 667mhz zijn doorgaans altijd goed. Kijk anders even op www.corsair.com en gebruik de "Find your product" configurator om te zien welke modules op jouw laptop passen.

[ Voor 20% gewijzigd door silmaril8 op 18-09-2008 13:23 ]

Anoniem: 274729

Hoi,

Sinds vandaag in het bezit van de hp6720s...en direct vista eraf gegooit en XP home erop gezet. Nu ben ik toe gekomen tot het installeren van de drivers. Op de HP site staat een hele rij aan drivers voor de XP versie.

1. Moet ik deze allemaal downloaden of een selectie hiervan? mocht het een selectie zijn zou je dan aan kunnen geven welke ik echt nodig heb om XP functioneel te maken?

2. Op één of andere manier wil het nog niet lukken om XP in "breedbeeld" te krijgen..of kan dit pas na de installatie van de drivers?

Ik hoor het graag....want zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van de "computerwereld" Dus alle hulp is welkom.

alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 274729 op 18-09-2008 14:37 ]

• silmaril8
  • Niet online
Dit zijn eigenlijk hele standaard vragen.... maar vooruit:
Volgorde installatie drivers:
1. altijd eerst Intel Chipset drivers
2. videokaart driver (dan pas kan je breedbeeld doen ja)
3. audio driver: let op je moet hier ook de Microsoft UAA driver erbij installeren
4. netwerkkaart (als er meer dan 1 merk-driver in de HP lijst staan moet je eerst kijken welk merk er in jouw laptop zit)
5. wireless kaart
6. HP quick launch buttons
7. eventueel bluetooth (als dat er in zit)
8. eventueel cardreader (als dat er in zit)

silmaril8 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:41:
Dit zijn eigenlijk hele standaard vragen.... maar vooruit:
Volgorde installatie drivers:
1. altijd eerst Intel Chipset drivers
2. videokaart driver (dan pas kan je breedbeeld doen ja)
3. audio driver: let op je moet hier ook de Microsoft UAA driver erbij installeren
4. netwerkkaart (als er meer dan 1 merk-driver in de HP lijst staan moet je eerst kijken welk merk er in jouw laptop zit)
5. wireless kaart
6. HP quick launch buttons
7. eventueel bluetooth (als dat er in zit)
8. eventueel cardreader (als dat er in zit)
Super bedankt, ik kan weer verder...en ja het zal voor jullie wel een standaard vraag zijn _/-\o_ maar ik ben er toch weer mooi mee geholpen!

• VR46
Ik heb mn 6720s nu ongeveer 5 maanden, en het valt me op hoe slecht de muisknoppen het nog doen..
Zelfs bij een stevige klik wil de muisknop soms niet reageren. Ik heb dit zelf voornamelijk met de linker muisknop.
Hebben nog meer mensen last van dit probleem?

Daarnaast hoor ik soms een héél hoge pieptoon uit de behuizing komen, nauwelijks hoorbaar voor het oor. Kan dit duiden op slechte spoelen op het moederbord?

[ Voor 23% gewijzigd door VR46 op 18-09-2008 15:28 ]

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 274729 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:06:
[...]

Super bedankt, ik kan weer verder...en ja het zal voor jullie wel een standaard vraag zijn _/-\o_ maar ik ben er toch weer mooi mee geholpen!
Geen probleem :) Maar, deze vragen zijn allemaal te beantwoorden met de GoT search hier (aangezien deze vragen heel vaak voorkomen). Daarom noemde ik het standaard vragen ;)

Bij apparatenbeheer (te bereiken via Configuratiescherm --> Klassiek --> Systeem) kan je tussendoor en op het laatst zien welke drivers je nog mist.

Ik heb trouwens nog even gekeken op de HP driver site van de 6720s:
je moet alleen kijken naar de "drivers" en niet naar de "software".
Ik zag trouwens ook 2 draadloze netwerkkaarten in die lijst staan. Je moet dus eerst kijken welke draadloze netwerkkaart in jouw laptop zit.
Je kan met dit programmaatje zien welke "Unknown Devices" je nog hebt in je computer, zodat je de goede driver kan kiezen:
http://www.brothersoft.co...ice-identifier-45574.html

[ Voor 28% gewijzigd door silmaril8 op 18-09-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
cbernardini schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:27:
Ik heb mn 6720s nu ongeveer 5 maanden, en het valt me op hoe slecht de muisknoppen het nog doen..
Zelfs bij een stevige klik wil de muisknop soms niet reageren. Ik heb dit zelf voornamelijk met de linker muisknop.

Daarnaast hoor ik soms een héél hoge pieptoon uit de behuizing komen, nauwelijks hoorbaar voor het oor. Kan dit duiden op slechte spoelen op het moederbord?
Ik vind de muisknop(pen) die erop zitten ook maar ruk. Vooral de meest gebruikte (links idd) is snel naar de klote. Had liever een kei-harde klikker gehad dan zo'n softding waar ik echt op aan het slaan ben wil hij het eens goed doen. Het touchpad zelf heb ik dan weer niets op aan te merken. Van die hoge piep heb ik totaal geen last. Merk wel dat de accuduur wel gaat maar zeker minder geworden is na de tijd (ook 5 maanden) dat ik hem heb.

Heb vaak genoeg getwijfeld waarom ik niet direct een wat sneller model genomen had. Erger me soms echt dood aan die celeron, maar ach het is maar voor af en toe :)

* Wackoz probeert positief te blijven :)

één is geen, twee is één

alles is gelukt; XP geinstalleerd + drivers en draadloos internet.

Uit dit topic haal ik dat ik de native SATA mode uit moest zetten in de BIOS (dit heb ik ook gedaan) maar nu alles geinstalleerd is en ik de native SATA mode weer aan wil zetten, kan ik de laptop niet meer volledig opstarten. Zet ik deze mode weer uit start hij wel normaal op.

1. Wie herkent dit probleem en wat is er aan te doen..?
2. Waarvoor dient deze mode eigenlijk?

wederom alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik lees dat een aantal mensen is overgestapt op XP, maar wat is het effect op de duur dat de accu meegaat?

Ik heb de laptop ook al enige tijd, ook de Celeron, maar pas weinig gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 21-09-2008 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274729 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:07:
alles is gelukt; XP geinstalleerd + drivers en draadloos internet.

Uit dit topic haal ik dat ik de native SATA mode uit moest zetten in de BIOS (dit heb ik ook gedaan) maar nu alles geinstalleerd is en ik de native SATA mode weer aan wil zetten, kan ik de laptop niet meer volledig opstarten. Zet ik deze mode weer uit start hij wel normaal op.

1. Wie herkent dit probleem en wat is er aan te doen..?
2. Waarvoor dient deze mode eigenlijk?

wederom alvast bedankt!
Niemand??? :?

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Mooie laptop, ik heb de Core2duo versie sinds een paar weken. Heb Vista Home basic eraf gehaald en Pliek windows XP geinstalleerd. Hij herkende de Ethernet en WLAN al vanzelf, maar WLAN laat een blanco lijst zien met beschikbare netwerken. Terwijl die er echt wel zijn. Vreemd ook, want ik krijg wel een tekstballon op de desktop dat er draadloze netwerken gevonden zijn.

De drivers uninstallen en de HP drivers installeren helpt niet, ik heb uiteraard alles aan XP drivers gedownload en volgens de juist volgorde geinstalleerd. Als ik handmatig een voorkeursnetwerk invoer dan kan ik geen password invoeren bij WPA2-PSK met AES, en als ik dat blanco laat, hij slaat het niet eens op!

Vista kon wel wireless netwerken vinden, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan een hardware defect.

[ Voor 7% gewijzigd door SveNRG op 26-09-2008 14:38 ]

All that you know, is at an end

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

cbernardini schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:27:

ik kan me nog wel herinneren dat ik ook wel es zon pieptoon hoorde. hij ging toen wel weg toen ik de laptop op de accu liet lopen ipv draad (of andersom, dat weet ik niet precies meer :P ).

bij mij komt het wel es voor dat de laptop vanuit slaapstaand de resolutie 800x600 heeft. meestal gaat dat weer automatisch na een minuutje over. beetje vreemd geval...

is het trouwens iemand al gelukt om de laptop bijvoorbeeld op een t8100 te laten lopen?

Anoniem: 28373

Vraagje
Speelt er toevallig iemand World of Warcraft op de Celeron 560 2,13Ghz uitvoering met 1gig werkgeheugen ?
Zoja, speel je dit onder vista of onder Xp ?

En hoe speelt het :)

• VR46
Anoniem: 28373 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:28:
Vraagje
Speelt er toevallig iemand World of Warcraft op de Celeron 560 2,13Ghz uitvoering met 1gig werkgeheugen ?
Zoja, speel je dit onder vista of onder Xp ?

En hoe speelt het :)
Ik denk dat je er niet veel van moet verwachten aangezien ik Morrowind niet eens goed kan draaien op de laptop. Ik heb weliswaar een CM530, maar dat zou niet veel uit mogen maken. Het gaat om de videokaart dat gewoon een ingebakken intel ding is waarvan je zeker geen wonderen mag verwachten, en die is voor zover ik het weet hetzelfde in beide modellen(?). Bovendien heb ik 3GB werkgeheugen.
Als je een gamelaptop zoekt ben je bij de 6720s absoluut aan het verkeerde adres dus. Met mazzel trekt ie WoW wel, maar dan moet je er waarschijnlijk wel wat beeldkwaliteit en resolutie voor opgeven..

ja dat zou ik geen probleem vinden
ik heb gewoon een 'game pc' op zolder.

Nu heb ik een wat oudere huis tuin en keuken laptop, alleen deze heb ik nu besteld en is net wat nieuwer.

Dus als ik met alles op 'low' en een res van 800x600 zonder alteveel lagg kan spelen ben ik al erg gelukkig
Het gaat nu zelfs al redelijk, dus ik hoop dat het van redelijk naar goed gaat ( op de laagste gfx specs uiteraard )

En verder ach, hij is wat lichter, accu is weer nieuw, en een nieuwe laptop is altijd leuk :)

• Wackoz
Anoniem: 16328 schreef op zondag 21 september 2008 @ 03:01:
Ik lees dat een aantal mensen is overgestapt op XP, maar wat is het effect op de duur dat de accu meegaat?

Ik heb de laptop ook al enige tijd, ook de Celeron, maar pas weinig gebruikt.
Toeval;

Heb ik laatst nog gemeten.

Heb hem helaas nog niet in orthos stress mode kunnen testen maar al wel in idle stand:

Idle, brightness het allerhoogste en WiFi aan = 2 uur en 10 minuten in XP Pro
idle, brightness laagste, wifi uit = 3 uur en 10 minuten (ongeveer, was toen aan het office'n (wat op een celeron load veroorzaakt :X en heb er dus 30 minuten bijgeteld.

Stress results zal ik nog posten

Idle in vista met brightness hoogste en wifi aan was net 1 uur en 30 minuten

één is geen, twee is één

Anoniem: 275604

Waar kan je de tweede geheugen module plaatsen? Ik kan het echt niet vinden!

• Wackoz
- Leg je 6720s op z'n kop op een tafel

- speur de onderkant af op een klepje waar een geheugenlatje op afgebeeld is

- schroef dat klepje eraf

- je ziet een enkel geheugenlatje zitten, pur een beetje aan de hendeltjes om er een 2e naast te duwen

- schroef het klepje weer dicht

- laptop omdraaien en gaan met die banaan

;)

één is geen, twee is één

Kun je wanneer je XP geinstalleerd hebt ook dat cd brand proggie nog gebruiken ?
Waarmee je dus de opdruk op de cd kan 'laseren'

• Wackoz
Ja, je kan gewoon een lightscribe driver instaleren naar mijn weten :)

Draai ook xp maar gebruik amper de brander. Kan me wel herrineren zo'n driver erbij te zien staan in de hp driverlijst

sinds een paar weken * klikt* de backspace toets op mijn 6720s. Het is geen geluid optie met windows ofzo maar als ik erop druk en hij veert terug geeft hij een schel klikje, alsof je in je browser met geluid aan naar op een link klikt ofzo. Vreselijk irritant, kan ik de toets er gewoon afrukken? of moet het toetsenbord er helemaal uit?

[ Voor 46% gewijzigd door Wackoz op 27-09-2008 16:57 ]

één is geen, twee is één

Maar is dat niet een programma ipv een driver ?

• Wackoz
Nee, het zorgde er volgens mij alleen maar voor dat een programma als Nero snapte dat de dvd brander lightscribe ondersteund :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn laptop ongeveer een week in bezit en ik ben tevreden ondanks de Celeron processor. Ben wel bij dat ik een Danae-Elec 2GB geheugen heb bijgeprikt. Dat werkt met Vista wel wat relaxter. Dat ging makkelijker dan gedacht, ik ben meestal niet z'n held in zulke dingen. Mogelijk wil ik nog wel een keer XP installeren kijken hoe dat funcioneert.

Wat mij op viel waren twee dingen, de documentatie geeft aan dat dit moederbord aanwezig is: GLE960 system board. Zeg maar het bord dat geen C2D processor kan draaien. Terwijl de laptop zelf aangeeft dat er een GME965 system board inzit wat het dus wel mogelijk maakt om een C2D processor in te prikken.

Hoe kan ik het eenvoudigst uitvinden wat er nu echt inzit? Voor dat ik een nieuwe processor ga bestellen.

Daarnaast zit er een lichte verhoging in de rechterkant van de spatiebalk alsof hij niet goed vast zit, maar even doordrukken heeft geen zin, ook lijkt hij niet los te zitten en belemmert dat het functioneren van de spatiebalk ook niet. Dus ik vraag me af of dit makkelijk op te lossen is, maar om nu een RMA hiervoor aan te vragen en mijn laptop een paar weken kwijt te zijn lijkt mij ook verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
@Nikey: Als je over het algemeen al moeite hebt geheugenmodules te plaatsen raad ik je aan zeker niet aan het plaatsen van een nieuwe cpu te beginnen.. Dat heb ik al enkele keren geprobeerd en dat is me nog steeds niet gelukt, omdat je daarvoor letterlijk je hele laptop uit elkaar moet halen (lees: elk deel van de behuizing demonteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cbernardini schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:47:
@Nikey: Als je over het algemeen al moeite hebt geheugenmodules te plaatsen raad ik je aan zeker niet aan het plaatsen van een nieuwe cpu te beginnen.. Dat heb ik al enkele keren geprobeerd en dat is me nog steeds niet gelukt, omdat je daarvoor letterlijk je hele laptop uit elkaar moet halen (lees: elk deel van de behuizing demonteren).
Desktop pc's sleutelen heb ik geen moeite mee, alleen laptops is nieuw voor mij en ik ben te bang dat ik dingen sloop omdat ik ergens iets te hard aan trek, te hard duw o.i.d. Het is dus meer het gevoel dat ik iets niet goed doe en daarom niet durf. Maar goed, eerst maar even een goede tutorial vinden vinden voordat ik de laptop uit elkaar schroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Je kan kijken of je een 965 heb maar ik geef je weinig kans.. De Celeron M versies hebben vrijwel allemaal een 960 aanboord (goedkoper hè) en die ondersteund een maximale FSB van 533 mhz.. Dat loopt helaas niet verder dan de celerons.. Toch heb ik een aantal malen een paar vage berichten gehoord over mensen met T8100's die het wel werkend kregen maar het niet stabiel was met veel gebreken.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04 11:11
ik heb hier de 6720S met de Celeron 2.13Ghz, maar heb wel gewoon de 965 chipset hoor ;)
en die zijn er zeker meer in de omloop.

toch ehb ik even een vraagje, heb sinds kort windows XP er opgezet, maar kan nu de brightness niet meer regelen via het FN+zonnetje knopje.

is dat een driver issue, of ligt dat aan mijn flaptop?

thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 228916 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:08:
[...]

Maar goed, eerst maar even een goede tutorial vinden vinden voordat ik de laptop uit elkaar schroef.
De Service & Maintenance Guide van de site downloaden. Zie je ook meteen welke chipset je zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu XP erop staan, maar heb het idee dat het beeldscherm fletser is dan onder Vista. Is dit ook jullie ervaring?

Zelf heb ik het idee dat het komt doordat het thema van Vista donkerder is, maar misschien ligt de oorzaak elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293521

Oké, heb van veel mensen gehoord dat zij er xp op hebben geinstalleerd. Nu wil ik dit ook doen. Ik had een cdtje van xp pro gepakt en er wat drivers bij opgezet in de hoop dat ik xp kon installeren maar dit lukt mij niet. Kan mij iemand stap voor stap uitleggen hoe jij xp geinstalleerd hebt? Vanaf het maken van cd met driver ...

Alvast Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

gewoon met nlite de southbridge driver erop zetten. dat is iets van ich7gm ofzo (of ich8m, precieze type moet je ff opzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293521 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:41:
Oké, heb van veel mensen gehoord dat zij er xp op hebben geinstalleerd. Nu wil ik dit ook doen. Ik had een cdtje van xp pro gepakt en er wat drivers bij opgezet in de hoop dat ik xp kon installeren maar dit lukt mij niet. Kan mij iemand stap voor stap uitleggen hoe jij xp geinstalleerd hebt? Vanaf het maken van cd met driver ...

Alvast Bedankt !
Ik heb hiervoor nLite gebruikt om een ISO/Image te maken van mn XP + alle drivers die je nodig hebt voor de 6720s. En vooral de SATA drivers.

edit: Zoek eens op SATA in dit topic en dan zie je veel treffers, hoe jouw probleem is op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 03-03-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293263

Hm..
Ik ben wel geintresseerd.
Goede inhoud, goede buitenkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

Topicstarter
op dit moment is de opvolger uit die is eigenlijk redelijk gelijk en heeft de 6730S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Ik heb voor de gein Windows 7 build 7000 op de 6720s m530 2 gb mem gezet, en het loopt best redelijk.
De meesten dingen waren all out of de box geinstalleerd de rest werd via windows update erop gezet o.a driver update voor de grafische kaart en modem/touchpad.
Alles werkt netjes aero ect alleen voelt het wat trager aan dan vista (ult) laat het voorlopig even erop staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Pagina: 1 2 3 4 Laatste