Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HP 6720S 15.4* Laptop

Afbeeldingslocatie: http://content.centralpoint.nl/objects/high_pic/197825.jpg

HP Compaq 6720s Intel Core™2 Duo Processor T5470 1024 MB/120 GB 15,4-inch WXGA dvd±rw DL Windows Vista Home Basic notebook pc

Met een fris nieuw uiterlijk, indrukwekkende mobiele en kantoorfunctionaliteit, de nieuwste Intel® Core™2 Duo processoren en een gewicht vanaf slechts 2,49 kg biedt de HP Compaq 6720s een uitstekende prijs-prestatieverhouding.

Afbeeldingslocatie: http://content.centralpoint.nl/objects/multimedia/197825_631152.jpg
Afbeeldingslocatie: http://content.centralpoint.nl/objects/multimedia/197825_631153.jpg
Afbeeldingslocatie: http://content.centralpoint.nl/objects/multimedia/197825_631154.jpg

Meer informatie

Hier te koop
Link naar HP

Specificaties

Intel® Core™2 Duo Processor T5470
1024 MB Intern geheugen * 2 SODIMM-slots die twee-kanaals geheugen ondersteunen
Mobile™ Intel® 965GM
120 GB 5.4K SATA
Dvd±rw SuperMulti met dubbellaags LightScribe vast
Intel Fast Ethernet geïntegreerde controller (10/100 NIC)
56-Kbps modem
Intel® Wireless LAN 802,11a/b/g MOW2, mini-PCI card, Bluetooth
15.4 BrightView TFT
Intel® Graphics Media Accelerator X3100
Microsoft Windows Vista Home Basic
Batterij levensduur Tot 4,5 uur h 6-cels lithium-ion batterij (47 Watt/uur)

Opvallende positieve punten:

* Scherm is kleurrijk, scherp en helder.
* Brightview.
* Design.
* Hoge specificaties voor een lage prijs.

Minder positieve punten

* 10/100 Netwerkkaart heeft nog geen goede driver voor XP.
Edit: Opgelost door bios update
* Geen dockingstation mogelijkheid.
* Mono speaker

Rede van dit topic

Dat dit een hele mooie laptop kwa design en specificaties voor een erg leuke prijs van 570 euro incl btw en Vista Home Basic licentie _/-\o_

Drivers

de bios update voor het oplossen van het LAN Probleem
Alle XP Drivers

tips voor in startpost via dm of mailen naar tweakers[at]dutchxazer.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Extra ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laptop inmiddels ingebruik met windows xp pro
in 1 woord geweldig 4.5 uur op de accu leuke en stevige behuizing
1 minpuntje de xp driver voor de lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die 4,5 uur wordt ook gewoon waargemaakt in de praktijk? En wat is precies het probleem met die LAN-driver? Ik vind het een interessante laptop voor het geld.

edit: lost de bios update het probleem op, zoals ze beloven?
Eventueel met met deze drivers (die je waarschijnlijk al hebt).

[ Voor 59% gewijzigd door Jochem_ op 08-11-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jochem_ schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:45:
Die 4,5 uur wordt ook gewoon waargemaakt in de praktijk? En wat is precies het probleem met die LAN-driver? Ik vind het een interessante laptop voor het geld.

edit: lost de bios update het probleem op, zoals ze beloven?
Eventueel met met deze drivers (die je waarschijnlijk al hebt).
probleem is idd opgelost met de bios update, en hp heeft de xp drivers nu ook op de site staan.

De laptop met XP kan die 4.5 uur mee ik sprak iemand anders met vista en die haalde het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
En wat haalde die vista gebruiker dan wel? Ik bedoel, heb je het dan over 4 uur, of is het echt een significant verschil (dus bijv. maar 2,5 uur met Vista)?

Nog andere op of aanmerkingen? Hoe is de service eigenlijk bij HP en wat voor garantie zit er op de laptop? Wordt de laptop erg warm? Blaast hij veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jochem_ schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:30:
En wat haalde die vista gebruiker dan wel? Ik bedoel, heb je het dan over 4 uur, of is het echt een significant verschil (dus bijv. maar 2,5 uur met Vista)?

Nog andere op of aanmerkingen? Hoe is de service eigenlijk bij HP en wat voor garantie zit er op de laptop? Wordt de laptop erg warm? Blaast hij veel?
Vista gebruiker 2,5/ 3 uur

Service is erg goed, ben zelf netwerkbeheerder en lever alleen maar HP spul
Laptop blijft erg koel, alleen als je de accu oplaad word de accu een tikje warm
fan hoor je amper
ik hoor enkel de harddisk als ik erg zware apps draai
ik heb hem nu bijna een week in gebruik ik kan niet anders zeggen als _/-\o_ in vergelijking met mijn vorige Toshiba Satellite L30, ook een budget laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Thanx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je opzoek bent naar een budget laptop is dit de beste keus, wegens 965 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Tja, EN een hele vlotte processor, of vergis ik me nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jochem_ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:10:
Tja, EN een hele vlotte processor, of vergis ik me nou?
ook, beter dan de T2300's die andere budget laptops aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Hier nog een review die ik geschreven heb voor Notebookreview. Vind het zelf een erg fijne laptop voor een mooie prijs. Heb er 1 GB bij geprikt en Windows XP geïnstalleerd. Werkt goed. Destijds gekocht voor 650 euro, was een koopje. Maar nu de prijs nog verder naar beneden is kun je er eigenlijk niet meer omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Hey, als ik het goed begrijp zit er (in geval van de GR645EA#ABH) dus 1GB 667MHz geheugen in, en heeft de T5470 een FSB van 800MHz?

Wat kan ik er het beste voor RAM bijprikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jochem_ schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:02:
Hey, als ik het goed begrijp zit er (in geval van de GR645EA#ABH) dus 1GB 667MHz geheugen in, en heeft de T5470 een FSB van 800MHz?

Wat kan ik er het beste voor RAM bijprikken?
klopt, gewoon 667MHZ geheugen dat heb ik iedergeval bestelt moet alleen nog krijgen en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:25:
[...]

klopt, gewoon 667MHZ geheugen dat heb ik iedergeval bestelt moet alleen nog krijgen en testen
Ben benieuwd of elk willekeurig merk kan worden gebruikt.
Heb zelf ook deze laptop besteld en orgineel HP geheugen is bijna 2x zo duur

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat Kingston vrijwel altijd doet ;). Ik zou dus op safe spelen en gewoon wel voor een A-merk gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:53:
Mijn ervaring is dat Kingston vrijwel altijd doet ;). Ik zou dus op safe spelen en gewoon wel voor een A-merk gaan :)
ik heb ook kingston bestelt, een hp module kost rond de 70 euro en gewone kingston module rond de 20 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Hm, ik weet dat tegenwoordig je ram niet meer synchroon geclocked hoeft te worden met de FSB, maar het is toch altijd gunstiger niet? Kan er dan niet beter 800 MHz geheugen in? Of die 667 overklokken? BTW: ik heb die bios nog niet eens bekeken, misschien kan dat niet zomaar :/

super laptoppie trouwens

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Heb ook zo'n 6720s gekocht, en de mono-speaker was inderdaad even wennen. Dacht eerst dat de linkerspeaker kaduuk was, maar dat kan wel: die zit er dus niet eens in. Al draait Vista best aardig, ik heb toch wel de wens om XP te gaan gebruiken: veel minder gedoe dan Vista.

@Sperenvanger: heb jij de SATA-drivers via een USB-floppy geïnstalleerd, of met een geslipstreamde versie van XP?

De warmte valt inderdaad flink mee, maar de fan springt toch geregeld aan terwijl er ogenschijnlijk gaan aanleiding voor is. Wellicht is dit met XP nog minder het geval.

Al met al inderdaad een aanrader voor de no-nonsense gebruiker. Oja, waar zit de 2e geheugenmodule verscholen, onder het toetsenbord?

Verwijderd

Topicstarter
Klojum schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:13:
Heb ook zo'n 6720s gekocht, en de mono-speaker was inderdaad even wennen. Dacht eerst dat de linkerspeaker kaduuk was, maar dat kan wel: die zit er dus niet eens in. Al draait Vista best aardig, ik heb toch wel de wens om XP te gaan gebruiken: veel minder gedoe dan Vista.

@Sperenvanger: heb jij de SATA-drivers via een USB-floppy geïnstalleerd, of met een geslipstreamde versie van XP?

De warmte valt inderdaad flink mee, maar de fan springt toch geregeld aan terwijl er ogenschijnlijk gaan aanleiding voor is. Wellicht is dit met XP nog minder het geval.

Al met al inderdaad een aanrader voor de no-nonsense gebruiker. Oja, waar zit de 2e geheugenmodule verscholen, onder het toetsenbord?
ik heb geslipstreamde xp cd

2e geheugen module zit aan de onderkant klepje met geheugen tekentje erbij
schroefje los maken klepje open geheugen module bij plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Okay, de slipstream CD zit er aan te komen, straks maar eens kijken oftie werkt.

Zelf heb ik kennelijk de 6720s-variant met 2x512MB geheugen, toch maar eens kijken waar die andere SO-DIMM zich ophoudt.
EDIT:
Excuus, kennelijk had ik wat str*nt in mijn ogen, ik zag niet 1-2-3 dat er een dubbele geheugenslot inzat. Ik kan er dus gewoon een 1GB module bijproppen.

De BIOS-update is alvast prima verlopen. Ook voor Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon) heeft het een positieve wending. De bedrade netwerkkaart gaf eerst geen sjoege, terwijl hij nu tijdens de Live-sessie al wel werkt (draadloos werkte al).
UPDATE:
XP draait ondertussen. Er zijn nog wat open eindjes (Modem en geluid werken nog niet), maar de 1e indrukken zijn prima. :9

De knoppen bij de mousepad vind ik toch wel als speelgoed aanvoelen: geen gevoel, en af en toe moeilijk werkend. Maar goed, alles went.

[ Voor 21% gewijzigd door Klojum op 16-11-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
hoe zit het met deze laptop? Hij heeft een s-ata harde schijf geloof ik. Is er een diskette of cd meegeleverd met s-ata drivers voor Windows XP install?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:24:
hoe zit het met deze laptop? Hij heeft een s-ata harde schijf geloof ik. Is er een diskette of cd meegeleverd met s-ata drivers voor Windows XP install?
nee maar die zijn te downloaden vanaf de intel site, verder heeft de laptop ook geen floppy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Ik heb voor de Windows XP installatie in de BIOS de SATA Native mode (of iets wat er op lijkt) uit gezet. Dan kun je gewoon XP installeren. Daarna heb ik de Intel driver geïnstalleerd via de device manager en SATA Native mode weer aangezet. Werkt prima. Om een of andere wazige reden kon de laptop tijdens de XP installatie mijn USB key (met floppy partitie) niet herkennen. Daarom maar iets omslachtiger gedaan. Had geen zin om er speciaal een cd voor te slipstreamen.

Verder is de 6720s niet echt moeilijk wat geheugen betreft. Ik heb er een reepje Trancend 1GB DDR2 667Mhz in gestopt en hij draait vrolijk dual channel en heeft niet een keer gemekkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik wil dit topic even in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:42
Ik ga over een aantal maanden waarschijnlijk naar Zuid-Afrika voor school.
Nu zoek ik voor mijn verblijf daar een geschikte, maar toch budget, laptop.

Nu kwam ik deze laptop dus ook tegen. Is dit ding wel wat robuust? Niet dat ik er de bush-bush mee door ga slepen natuurlijk.
En ik zie dat mensen er ook een extra gig aan geheugen in doen. Is dit aan te raden met Vista er op?

Grafisch gezien kan deze laptop niet veel aan lijkt me, maar zou een spel als bijvoorbeeld Track Mania Nations er nog op kunnen draaien? (moet toch iets doen als ik me echt ga vervelen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Voor Vista is een extra 1 Gig sowieso aan te raden. Geen idee welke video-eisen TrackMania Nations stelt, maar op zich is de Intel® Graphics Media Accelerator X3100 tenminste beter dan de standaard gemiddelde Intel onboard video. Mijn indruk is dat de HP-videodriver nog niet het onderste uit de kan haalt. (De recentere, native Intel-videodriver wilde zich bij mij niet laten installeren).

Wat is robuust? Ik vind het toetsenbord en muisbuttons als 'speelgoed' overkomen, maar wellicht dat mijn indrukken over een paar weken/maanden anders zijn.

Qua prijs/prestatie zal je momenteel niet veel betere budgetaanbiedingen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Klojum op 18-11-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
matz schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:29:
Ik ga over een aantal maanden waarschijnlijk naar Zuid-Afrika voor school.
Nu zoek ik voor mijn verblijf daar een geschikte, maar toch budget, laptop.

Nu kwam ik deze laptop dus ook tegen. Is dit ding wel wat robuust? Niet dat ik er de bush-bush mee door ga slepen natuurlijk.
En ik zie dat mensen er ook een extra gig aan geheugen in doen. Is dit aan te raden met Vista er op?

Grafisch gezien kan deze laptop niet veel aan lijkt me, maar zou een spel als bijvoorbeeld Track Mania Nations er nog op kunnen draaien? (moet toch iets doen als ik me echt ga vervelen ;))
Trackmania Nations draait zelfs op mijn Celeron M 1.5, 512 mb, 64 mb onboard kaartje (ATi Xpress 200) nog goed op lage resoluties. Dus moet op deze laptop helemaal geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Zeg luitjes,

Degenen die XP hebben draaien op de HP6720s (die eigenlijk voor Vista 'gemaakt' is), hebben die ook daadwerkelijk alle hardware draaien? Op zich draait XPSP2 hier wel, maar de onderdelen
- modem
- audio
- bluetooth
krijg ik niet werkend.

Audio & modem zullen waarschijnlijk aan elkaar verbonden zijn. Na de poging om de audio driver te installeren krijg ik de melding dat de HDA Audio Bus Driver nog niet geinstalleerd is. Als ik dat pakketje installeer (geen foutmeldingen of iets) en alsnog Audio wil installeren, blijft deze installatie package over de Bus Driver mekkeren.

In Windows Vista Basic had ik Bluetooth uitgeschakeld, maar kennelijk is deze nu in WinXP niet te activeren, want de XP-installatiepackage voor BT van 94MB blert dat ik eerst Bluetooth moet inschakelen. Jammer genoeg is daar dus geen apart knopje voor bedacht.

Kan het zijn dat de volgorde van installeren van drivers hier voor een kink in de kabel zorgt? De meest voor de hand liggende volgorde lijkt me toch:
-Chipset
-Video
-AudioBus driver
-Audio
-Netwerk (Bedraad en Wireless)
-Bluetooth
-FKeys
-Touchpad

Als ik het verkeerd zie, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klojum schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:44:
Zeg luitjes,

Degenen die XP hebben draaien op de HP6720s (die eigenlijk voor Vista 'gemaakt' is), hebben die ook daadwerkelijk alle hardware draaien? Op zich draait XPSP2 hier wel, maar de onderdelen
- modem
- audio
- bluetooth
krijg ik niet werkend.

Audio & modem zullen waarschijnlijk aan elkaar verbonden zijn. Na de poging om de audio driver te installeren krijg ik de melding dat de HDA Audio Bus Driver nog niet geinstalleerd is. Als ik dat pakketje installeer (geen foutmeldingen of iets) en alsnog Audio wil installeren, blijft deze installatie package over de Bus Driver mekkeren.

In Windows Vista Basic had ik Bluetooth uitgeschakeld, maar kennelijk is deze nu in WinXP niet te activeren, want de XP-installatiepackage voor BT van 94MB blert dat ik eerst Bluetooth moet inschakelen. Jammer genoeg is daar dus geen apart knopje voor bedacht.

Kan het zijn dat de volgorde van installeren van drivers hier voor een kink in de kabel zorgt? De meest voor de hand liggende volgorde lijkt me toch:
-Chipset
-Video
-AudioBus driver
-Audio
-Netwerk (Bedraad en Wireless)
-Bluetooth
-FKeys
-Touchpad

Als ik het verkeerd zie, dan hoor ik het graag.
1. Eerst de MS HD Audio Fix installeren
2. schakel je Wlan even in die gaat met je bluetooth mee

Hier draait alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de netwerkkaart onder XP niet werkend. Welke driver moet ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de BIOS update al gedaan?

• Klojum
Alles werkt nu in XP, de 'algemene' drivers voor het HD Audio BUS Driver en het modem kun je vinden op de HP-site bij het 6710s-model. Bij de 6720s staan ze niet vermeld, echter gaat het om drivers voor soortgelijke apparaten.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:27:
Ik krijg de netwerkkaart onder XP niet werkend. Welke driver moet ik gebruiken?
Lees in de startpost...... bios update lost dit op :*)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Verwijderd

De prijs van de notebook is aardig omhoog geschoten. Hebben meerdere dit gemerkt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:29:
De prijs van de notebook is aardig omhoog geschoten. Hebben meerdere dit gemerkt?
zag ik ook ja, ik denk eerder dat die EOL stond eerder ook al vermeld op=op

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Bij Alternate nog wel voor 599. Maar ik begin toch meer en meer te denken dat ik wel een goede slag heb geslagen door deze notebook afgelopen maandag te bestellen.

Waarschijnlijk morgen binnen; XP erop, 1GB extra geheugen erin en gaan.

Op zich wel grappig dat ze op de site van alternate ook adverteren met een Acer laptop met Celeron M, verder alles onboard, 120 GB en 2 GB geheugen; ook voor 599. En gezien de huidige geheugenprijzen is die HP dan wel erg goed in vergelijking met deze en andere laptops in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperenvanger schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:55:
Ik heb voor de Windows XP installatie in de BIOS de SATA Native mode (of iets wat er op lijkt) uit gezet. Dan kun je gewoon XP installeren. Daarna heb ik de Intel driver geïnstalleerd via de device manager en SATA Native mode weer aangezet. Werkt prima. Om een of andere wazige reden kon de laptop tijdens de XP installatie mijn USB key (met floppy partitie) niet herkennen. Daarom maar iets omslachtiger gedaan. Had geen zin om er speciaal een cd voor te slipstreamen.

Verder is de 6720s niet echt moeilijk wat geheugen betreft. Ik heb er een reepje Trancend 1GB DDR2 667Mhz in gestopt en hij draait vrolijk dual channel en heeft niet een keer gemekkerd.
Zelfde laptop, ook ik had liever XP en dus na wat gepruts met drivers het beeste prima draaiend gekregen. Laatste stap is SATA Native mode weer terugzetten, Ik heb alle drivers van HP geinst. maar als ik via de bios native mode weer aanzet krijg ik tijdens het booten al fatale fouten. Hoe heb jij/jullie dit aangepakt?

Tevens heb ik nog een onbekend apparaat in computerbeheer staan. Ik heb alles al geinstalleerd, ook modem, cardreader etc. dus ik denk zelf dat dit iets te maken heeft met Sata verhaal.

In afwachting,

Funkyole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zins gister 1GB geheugen bij mn 6720S in in 1 woord "Geweldig" _/-\o_

-Harddisk is rustiger geworden
- Alles loopt sneller en soepeler
- nu komt mijn laptop aardig in de buurt van mijn C2D E6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medegebuikers,

Ik ben ook in het bezit van deze schitterende laptop. Alleen hoe moet ik xp installeren m.a.w. hoe deinstalleer ik vista?

Verder heb ik een recorvery cd aangemaakt, werkt deze als ik het systeem wil herstellen van xp platform naar vista?

Alvast bedankt!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:23:
Beste medegebuikers,

Ik ben ook in het bezit van deze schitterende laptop. Alleen hoe moet ik xp installeren m.a.w. hoe deinstalleer ik vista?

Verder heb ik een recorvery cd aangemaakt, werkt deze als ik het systeem wil herstellen van xp platform naar vista?

Alvast bedankt!!!!!!!!
men koopt een xp cd en licentie en zet de sata op native modus en installeerd xp thats it

zolang je recovery partitie behoud wel, tipje maak een images van de hele vista partitie + recovery met acronis of ghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan draai je niet op native mode, en als ik het goed heb begrepen haal je dan niet het maximale qua prestatie uit je systeem. (ik dacht ergens gelezen te hebben dat het om 12 procent zou gaan...)

Ik heb heb ondertussen een usb floppy besteld en daarmee zou de klus geklaard moeten worden.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
funkyole, als je na de installatie de IDE controller handmatig van driver veranderd (naar Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller) dan moet het na een herstart werken. Dus eerst native mode uit, xp installeren, driver handmatig veranderen, herstarten en native mode aan zetten. Dan moet het werken. Het is even lastig maar ik kreeg het niet voor elkaar met USB key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij is het ook niet gelukt om xp te installeren op de manier van sperenvanger. Maar met een geslipstreamde xp cd is het gelukt. Met nlite (www.nliteos.com) is een geslipstreamde cd zo gemaakt. Gewoon de video-driver erbij gooien en opnieuw branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanmiddag eens proberen handmatig die driver te vervangen, maar toen ik de autostart van die ahci controller draaide gaf die aan het systeem niet aan de eisen voldeed. Maar goed eerst eens handmatig proberen.

Ook ik heb diverse geslipstreamde xp cds gemaakt maar tijdens de setup kan die nog steeds niet de juiste drivers vinden.

Wel had ik een keer een versie waar die xp wel installeerde maar toen die voor het eggie ging booten kwam ik in een eindeloze bootloop terecht. Maar ik heb die usbfloppy gecanceled en nu vanmiddag even dan handmatig proberen.

Cheers anyways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
De setup van de Intel Matrix Storage Manager pakt het niet automatisch. Op het forum van HP staat de volgende howto: http://forums1.itrc.hp.co...nswer.do?threadId=1057792

Ik heb de Intel Matrix Storage Manager van Intel.com gedownload en de controller die in de 6720s zit is de Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller. Daarmee moet het hopelijk wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, dat werkt. idd gewoon handmatig. Zoals iemand anders al eerder vermeld ik had waarschijnlijk str*nt in mijn ogen. Bedankt, hij werkt. Nu nog even wachten tot kingston aankomt en dan is het feest compleet.

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Laptop inderdaad stuk duurder geworden, ik lach me nog steeds dood voor wat ik voor die 588 euro inclusief verzending heb ontvangen, geweldig wat een systeem! :*)
Binnenkort ook maar even een gigje erbij duwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Gilles__
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024
Naar aanleiding van de positieve berichten heb ik er dit weekend ook een besteld! De 1e indruk is zeer positief. Het viel mij echter op dat er geen led op zit die de harddisk activiteit aangeeft, beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt nu ook alles, alleen wel een beetje irritant dat er geen apart knopje is om je bluetooth in en uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Die knop zit er wel op maar wordt geshared met de wireless radio aan/uit schakelen. Veel laptops hebben daar maar 1 knop voor.
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:58:
Yes, dat werkt. idd gewoon handmatig. Zoals iemand anders al eerder vermeld ik had waarschijnlijk str*nt in mijn ogen. Bedankt, hij werkt. Nu nog even wachten tot kingston aankomt en dan is het feest compleet.

cheers
Merk je nog snelheidsverschil of langere accuduur? Ik heb het nooit zonder native mode getest maar het schijnt wel uit te maken.

Verwijderd

Om eerlijk te zijn merk ik weinig verschil in snelheid en/of stroomverbruik. Zelfde geldt voor extra gig die ik er vandaag heb ingezet. Kingston ddr2 667 mhz 1gig. (@dutchxzazer heb je vista dat je zo'n groot verschil merkt met een xtra gig?)

En ik draai momenteel dus XP, en ja dat houden we er ook in :) wel merk ik dat het systeem overdreven stabiel(ook zonder xtra dimm dus) is en dat werkt gewoon heel fijn. En het mooiste vind ik nog dat de prijs gestegen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:19:
Om eerlijk te zijn merk ik weinig verschil in snelheid en/of stroomverbruik. Zelfde geldt voor extra gig die ik er vandaag heb ingezet. Kingston ddr2 667 mhz 1gig. (@dutchxzazer heb je vista dat je zo'n groot verschil merkt met een xtra gig?)

En ik draai momenteel dus XP, en ja dat houden we er ook in :) wel merk ik dat het systeem overdreven stabiel(ook zonder xtra dimm dus) is en dat werkt gewoon heel fijn. En het mooiste vind ik nog dat de prijs gestegen is :D
ik draai xp en doe veel multi tasking dan merk je het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:12

MI5

Ik heb gemerkt dat als je de laptop / het scherm aantikt, de laptop schudt,
het beeld even zwart wordt in Windows XP. Ik heb de laptop enige dagen in bezit, en heb dit probleem sinds ik Windows XP heb geinstalleerd. Ik heb op het forum van HP de volgende discussie gevonden, helaas nog zonder oplossing:

Link naar HP Support Forum

Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ego
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 08:26

Ego

MI5 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:03:
het beeld even zwart wordt in Windows XP. Ik heb de laptop enige dagen in bezit, en heb dit probleem sinds ik Windows XP heb geinstalleerd. Ik heb op het forum van HP de volgende discussie gevonden, helaas nog zonder oplossing:

Ja, dat probleem heb ik hier ook! Erg irritant. Het lijkt vooral te gebeuren als de laptop net aanstaat, als hij wat langer draait, wordt het minder (lijkt het). Ik dacht eerst aan een hardware probleem (los draadje naar het scherm of zoiets, want het gebeurde steeds als je de laptop aanraakte). Dus HP Nederland gebeld - de laptop zou gehaald worden voor reparatie. Op de afgesproken datum de hele dag thuisgebleven, maar geen koerier gezien - fraaie boel! Na dit echec met de service van HP kwam ik ook het topic over het flikkerende scherm tegen op de HP forums; het schijnt dus softwarematig te zijn, en alleen onder Windows XP op te treden. Ik wacht nu nog even rustig af. Iemand in het bewuste topic op het HP forum heeft het over een BIOS update (F04) die hij per e-mail kreeg toegestuurd. In combinatie met het herinstalleren van de grafische driver loste dat het probleem voor hem op. Dat bios is echter nergens op de site van HP te vinden...

Cogito ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier geen problemen met xp

heb laatste bios update voor het oplossen van het probleem met lan geinstalleerd
en de nieuwste videokaart driver van intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Ik herken het probleem met het flikkerende scherm. Ik heb het alleen als ik de laptop op mijn schoot heb en wilt verplaatsen. Maar ik heb geen zin om hiervoor mijn laptop op te sturen. Ik gebruik hem toch bijna altijd op mijn bureau als desktop vervanger (met klep dicht dus). Ik heb voor de zekerheid de nieuwe F04 BIOS erop gezet, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik krijg deze 2 hardware onderdelen niet geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://became.nl/Hardware.JPG

Heb de volgende drivers al geinst:

ADI SoundMAX High-Definition (HD) Audio Driver for Microsoft Windows XP

Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio (sp33867)

Ik moest overigens de drivers handmatig installeren :-S

Volgens mij is het het modem. Maar op de site staan geen Xp drivers voor het modem.

[ Voor 10% gewijzigd door jhead22 op 09-12-2007 21:08 ]

• Ego
  • Laatst online: 01-07 08:26

Ego

Volgens mij is het het modem. Maar op de site staan geen Xp drivers voor het modem.
Op deze site staat een modem driver voor Windows XP:

http://itreviewer.blogspo...paq-6720s-xp-drivers.html

Cogito ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Sperenvanger schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:30:
Die knop zit er wel op maar wordt geshared met de wireless radio aan/uit schakelen. Veel laptops hebben daar maar 1 knop voor.
Knop om apart aan- of uit te zetten zit er niet op nee, maar met de wireless assistent kan je bluetooth of wlan wel apart aan- en uitzetten .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:50
Een lokale dealer verkoopt er uitzonderlijk 10 stuks voor 499 euro btw in per stuk. Beetje raar van de mono speaker en geen HDD ledje... verder een zeer nette prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sperenvanger schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:53:
Ik herken het probleem met het flikkerende scherm. Ik heb het alleen als ik de laptop op mijn schoot heb en wilt verplaatsen. Maar ik heb geen zin om hiervoor mijn laptop op te sturen. Ik gebruik hem toch bijna altijd op mijn bureau als desktop vervanger (met klep dicht dus). Ik heb voor de zekerheid de nieuwe F04 BIOS erop gezet, misschien dat dat helpt.
is er al een oplossing voor dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na het runnen van cpuz. Bleek opeens de driver van de sm bus controller niet geinstalleerd (vraagtekendtje bij device manager). Ik heb de driver gevonden op de intel site en geinstalleerd. Na het installeren is vraagtekentje weg maar kan de sm bus controller nergens vinden in de device manager? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:38:
[...]

is er al een oplossing voor dit probleem ?
Ik heb nog geen oplossing voor dit probleem gevonden. Nu heb ik het ook als ik de laptop net aan zet. Dan knippert het scherm na 5 minuten twee keer, soms daarna nog twee keer. Inmiddels is er nog een nieuwere BIOS uit (F07) maar dat helpt ook niets.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:22:
na het runnen van cpuz. Bleek opeens de driver van de sm bus controller niet geinstalleerd (vraagtekendtje bij device manager). Ik heb de driver gevonden op de intel site en geinstalleerd. Na het installeren is vraagtekentje weg maar kan de sm bus controller nergens vinden in de device manager? Iemand enig idee?
Dan zal hij naar System Devices zijn verhuist in de device manager. Zolang hij niet geel is werkt hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels mn harddisk vervangen door een 7.2K schijfje en gebruik hem nu al desktop vervanger en dat doet die erg goed met 2GB en dat nieuwe schijfje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

@ ts: ik heb ook originele HP foto's voor je zonder Central Point logo erop. Liever een link naar de Pricewatch i.p.v. een aanbieder (reclame, belangenverstrengeling, etc.)

[ Voor 54% gewijzigd door PcDealer op 17-01-2008 13:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:56:
@ ts: ik heb ook originele HP foto's voor je zonder Central Point logo erop. Liever een link naar de Pricewatch i.p.v. een aanbieder (reclame, belangenverstrengeling, etc.)
ga ik zo dadelijk doen, op dat moment had central-point hem als enigste voor die leuke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er nu toch ook wel sterk aan te denken om deze laptop aan te schaffen. Temeer omdat LaptopShop.nl een mooie aanbieding heeft voor deze laptop.

Zie overigens dat HP keurig netjes alle drivers voor XP en Vista op een rijtje heeft gezet. Kan ik lekker aan de slag gaan met XP nadat ik al die drivers heb geinstalleerd, mag ik toch aannemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:33:
Ik zit er nu toch ook wel sterk aan te denken om deze laptop aan te schaffen. Temeer omdat LaptopShop.nl een mooie aanbieding heeft voor deze laptop.
Misleidend: in de pricewatch gaat het om de meest interessante T5470 versie (waar wij het hier eigenlijk ook constant over hebben), maar de prijs die daar bij laptopshop vermeld staat blijkt NIET op die versie te slaan, maar op de 6720s met Celeron M (M540 geloof ik).

Heb reeds melding gemaakt. Let er dus op dat, hoewel het best een leuke prijs is, de laptop van laptopshop zeker niet de mooie configuratie heeft waar wij het hier over hadden.

[ Voor 0% gewijzigd door Jochem_ op 18-01-2008 11:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem_ schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:07:
[...]
Misleidend: in de pricewatch gaat het om de meest interessante T5470 versie (waar wij het hier eigenlijk ook constant over hebben), maar de prijs die daar bij laptopshop vermeld staat blijkt NIET op die versie te slaan, maar op de 6720s met Celeron M (M540 geloof ik).

Heb reeds melding gemaakt. Let er dus op dat, hoewel het best een leuke prijs is, de laptop van laptopshop zeker niet de mooie configuratie heeft waar wij het hier over hadden.
Daar ben ik mij inderdaad van bewust, neemt niet weg dat dit het goede topic is om dit in de posten, toch? Gezien het typenummer in weze hetzelfde is. Heb zojuist mijn bestelling geplaatst en zal de laptop morgen mogen ontvangen.

Nog een vraagje: kan je er met bijgeleverde software een recovery CD worden gebrand of zit ik vast aan de aparte partitie als ik terug wil naar Vista? (ga meteen xp installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Laptops zijn verschillende configuraties te bestellen. De combinatie van schermsoort, geheugengrootte, harddiskgrootte, Windosversie, processorsoort en -snelheid kan verschillen. Let daarom op het partnumber (aaxxxaa(#aaa)), dan weet je dat het om dezelfde configuratie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze laptop erg graag aanschaffen mede door het kunnen plaatsen van 4G werk geheugen,

Alleen heeft iemand enig idee of een spelletje world of warcraft er speel baar op is?
Dat de laptop geen 10% van me 8800GTX haalt ben ik ook van bewust, maar ik hoor graag hoe de ervaring van dat spelletje is op de laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:54:
Ik wil deze laptop erg graag aanschaffen mede door het kunnen plaatsen van 4G werk geheugen,
Er zit een x3100 vga chip ingebouwd. Zoek wat reviews van de videokaart op. Naar ik inmiddels heb begrepen kun je op een GMA paar jaar oude spellen goed spelen.

[ Voor 54% gewijzigd door PcDealer op 19-01-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs in het apparaat ben ik bekend van :) ik heb zelf alleen geen ervaring met de x3100 en het spelen van spellen loopt nog al uit een. zijn ook geen echte benchmarks van de x3100 alleen dat het een succesor is van de gma950 en +- 5x beter presteert. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jochem_ schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:07:
[...]

heb ik 2 dagen terug ook al gedaan ze zijn daarmee bij tweakers.net niet erg snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu achter mijn 6720s met Celeron cpu (van laptopshop.nl besteld) en wil er eigenlijk XP wel op hebben, maar ik ben bang dat ik de drivers niet kan vinden voor bepaalde dingen zoals de LAN kaart.

Er is dan wel een BIOS update maar die is voor Vista-based computers? Zal eerst wel moeten kijken of ik die BIOS versie al heb of niet, voor ik ga updaten.

Edit: ik heb BIOS 0.7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:02:
Ik zit nu achter mijn 6720s met Celeron cpu (van laptopshop.nl besteld) en wil er eigenlijk XP wel op hebben, maar ik ben bang dat ik de drivers niet kan vinden voor bepaalde dingen zoals de LAN kaart.

Er is dan wel een BIOS update maar die is voor Vista-based computers? Zal eerst wel moeten kijken of ik die BIOS versie al heb of niet, voor ik ga updaten.

Edit: ik heb BIOS 0.7
de laatst uitgeleverde 6720S met celeron M cpu hoeft de bios niet geupgraded te worden

verder zijn drivers geen probleem ik heb er van de week nog 2 geinstalleerd, drivers zijn exact het zelfde als de C2D uitvoering.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:20:
[...]

de laatst uitgeleverde 6720S met celeron M cpu hoeft de bios niet geupgraded te worden
Super! Bedankt voor de informatie :) :)

Leuk topic dit. Het is echt een super laptop. Stevig, goed scherm, goed toetsenbord en hij ziet er goed uit (imo). Zeker een aanrader en ik denk dat dit topic alleen maar zal groeien gezien de kwaliteit van deze notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu XP Pro op staan. Alles werkt behalve de audio (komt wel goed) en de SATA drivers.

Dat laatste is wel uitermate irritant. Ik heb de driver van de website in de HP gedownload, uitgepakt en de 2 ini's geinstalleerd. Maar nog steeds wil het niet werken. Heb ook al de SATA controller proberen te updaten met de AHCI drivers maar ook dit geeft geen resultaat.

Iemand die een howto heeft? Ik kom er echt niet meer uit.

Nevermind. Ik maak wel een XP cd met nLite :) Kost me minder tijd denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:21:
Ik heb er nu XP Pro op staan. Alles werkt behalve de audio (komt wel goed) en de SATA drivers.
[...]
Ik snap je probleem niet. Je kan wel XP installeren, want je hebt het er op staan, maar sata werkt?

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 19-01-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand mischien of het mogelijk is om er 2 reepjes van 2048Mb in te stoppen aan de onderkant van de laptop?

alvast bedankt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:42:
weet iemand mischien of het mogelijk is om er 2 reepjes van 2048Mb in te stoppen aan de onderkant van de laptop?
http://h18000.www1.hp.com...9_na/12759_na.HTML#Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstruik
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
MI5 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:03:

Treedt dit probleem ook op bij de grote broer, de 6820s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jstruik schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:56:
[...]

Treedt dit probleem ook op bij de grote broer, de 6820s ?
ik heb er 2 klaar gemaakt voor een klant heb niks gemerkt en de klant ook niet, ik zelf heb de 6720S en heb ook geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last van het vage "lcd knipper" probleem. Alleen in windows XP, niet tijdens de bios, niet tijdens Vista en ook niet tijdens de installatie van windowsXP. Het frustreert mij zwaar dat HP geen thuis geeft over dit probleem. Enige oplossing volgens HennieP is vista installen... maar als je dit nu niet wilt?
Echt teleurgesteld, maar goed we blijven niet opgeven. Vista is geen optie voor deze laptop, gaat gewoon te veel snelheid verloren.

Dutch-XaZeR Welk type windows xp heb jij voor je klanten geinstalleerd dan? misschien het aan het type ligt. Zelf gebruik ik windows xp pro.

Zijn er hier misschien mensen die er meer van weten? bedankt!

groeten,Ole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypton
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik sta op het punt een Compaq 6720s te kopen. Zover ik heb begrepen zijn er 2 uitvoeringen, een met een C2D en een met een Celeron.

Voor mij is de Celeron snel genoeg, echter gaat mijn voorkeur uit naar de versie met de langste accuduur. Aan het begin van dit topic staat dat de C2D versie het tot 4,5uur uithoudt op XP.

Heeft iemand een idee hoelang de Celeron versie het uithoudt?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Xrypton schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:32:
Ik sta op het punt een Compaq 6720s te kopen. Zover ik heb begrepen zijn er 2 uitvoeringen, een met een C2D en een met een Celeron.

Voor mij is de Celeron snel genoeg, echter gaat mijn voorkeur uit naar de versie met de langste accuduur. Aan het begin van dit topic staat dat de C2D versie het tot 4,5uur uithoudt op XP.

Heeft iemand een idee hoelang de Celeron versie het uithoudt?

Bij voorbaat dank :)
Waarschijnlijk minder omdat de Celeron geen energy saving modus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 4 uur haal je ook aleen maar als je beeld op zacht zet en weinig doet. Wordje typen. Met vol scherm en af en toe wat zwaars ertussendoor haal je 2 uur. Met xp, alleen flikkerd wel je beeldscherm dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypton
  • Laatst online: 26-12-2024
hm, dan kan ik beter verder zoeken naar een andere laptop met lange accuduur (3uur+) :(
Jammer, voor die prijs zal er wel niets leuks te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
"die prijs"... En hoeveel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Xrypton schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:17:
hm, dan kan ik beter verder zoeken naar een andere laptop met lange accuduur (3uur+) :(
Jammer, voor die prijs zal er wel niets leuks te vinden zijn.
Check batterij overzicht:
http://h18000.www1.hp.com...cs/12152_na/12152_na.HTML

Met name de high capacity.

6515 is in dezelfde prijsrange en kan het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:55:
Ook ik heb last van het vage "lcd knipper" probleem. Alleen in windows XP, niet tijdens de bios, niet tijdens Vista en ook niet tijdens de installatie van windowsXP. Het frustreert mij zwaar dat HP geen thuis geeft over dit probleem. Enige oplossing volgens HennieP is vista installen... maar als je dit nu niet wilt?

Zijn er hier misschien mensen die er meer van weten? bedankt!
Het enige beeldgeknipper dat ik ben tegengekomen op mijn HP6720s (C2D) komt doordat de accu niet goed genoeg geklemd zit, zodat de contactpunten kennelijk soms slecht/geen verbinding hebben, waardoor de stroom soms miniscuul wegvalt. Een echte vastloper of herstarter heb ik niet gehad, maar tijdens het wandelen met de laptop, om van het ene bureau naar het andere te gaan, heb ik de speling in de accuruimte wel gemerkt.

Misschien dat wat extra tape-reepjes plaken in de accu-ruimte die speling opheft?

[ Voor 5% gewijzigd door Klojum op 26-01-2008 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klojum schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 05:14:
[...]

Het enige beeldgeknipper dat ik ben tegengekomen op mijn HP6720s (C2D) komt doordat de accu niet goed genoeg geklemd zit, zodat de contactpunten kennelijk soms slecht/geen verbinding hebben, waardoor de stroom soms miniscuul wegvalt. Een echte vastloper of herstarter heb ik niet gehad, maar tijdens het wandelen met de laptop, om van het ene bureau naar het andere te gaan, heb ik de speling in de accuruimte wel gemerkt.

Misschien dat wat extra tape-reepjes plaken in de accu-ruimte die speling opheft?
:) Ik zal er even naar kijken , maar het zou niet verklaren dat tijdens de bios of vista de laptop er geen last van heeft en tijdens XP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik draai gewoon xp pro

kwa accu duur ligt er maar net aan als je speedstep aanzet dat die dus op 800mhz gaat draaien eerder deed ik dat wel en haalde ik tijden van 4~4,5
nu draai ik op full speed haal je zn 3 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:40:
ik draai gewoon xp pro

kwa accu duur ligt er maar net aan als je speedstep aanzet dat die dus op 800mhz gaat draaien eerder deed ik dat wel en haalde ik tijden van 4~4,5
nu draai ik op full speed haal je zn 3 uur
waar kun je speedstep aan of uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:25:
Die 4 uur haal je ook aleen maar als je beeld op zacht zet en weinig doet. Wordje typen. Met vol scherm en af en toe wat zwaars ertussendoor haal je 2 uur. Met xp, alleen flikkerd wel je beeldscherm dan :P
Die 4.5 uur is met gewoon wat internetten en Word-typwerk onder XP best te halen. Maar die 2 uur waar je het over hebt snap ik niet, ik haal ALTIJD 3 a 3,5 uur, als jij maar 2 uur haalt met 'af en toe wat zwaars ertussendoor' klopt er iets niet aan je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijndert, hoe lang gaat bij jouw celeron versie de accu mee?

(En/of heeft er misschien iemand anders ook zelf al ervaring met de 'Celeron M processor 530' in deze laptop? Hoe lang gaat de accu dan echt mee?)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:37:
Mijndert, hoe lang gaat bij jouw celeron versie de accu mee?

(En/of heeft er misschien iemand anders ook zelf al ervaring met de 'Celeron M processor 530' in deze laptop? Hoe lang gaat de accu dan echt mee?)
Zo'n 3 uur bij 'Office' gebruik; dus Word, wat browsen en IM/IRC.

Ik vind het toch zeer netjes. Ook is de warmte productie van deze laptop echt heel gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:58:
[...]

Zo'n 3 uur bij 'Office' gebruik; dus Word, wat browsen en IM/IRC.

Ik vind het toch zeer netjes. Ook is de warmte productie van deze laptop echt heel gering.
Dankje, dat is inderdaad wel netjes.

Ik denk dat ik deze laptop dan ook ga kopen :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste